abonnement Unibet Coolblue
pi_200022032
quote:
De Nederlandse economie stevent af op een historische terugval. Het zou de diepste recessie worden in honderd jaar. Toch horen we over de woningmarkt vooral positieve verhalen. Volgens makelaars gaat het hartstikke goed.

Volgens de Rabobank is de huizenmarkt een risico, zeker voor Nederland en dan met name voor mensen die recentelijk een huis hebben gekocht en dit volledig hebben gefinancierd met een hypotheek. Zij kunnen in de problemen komen als de prijzen dalen.

'Nog steeds een gekkenhuis'
Erwin Ritter van ERA Ritter Makelaardij in Maarssen bekijkt het anders: "Bij ons is het nog steeds gekkenhuis", zegt hij. "Aan het begin van de coronacrisis was het wel even wat rustiger, maar het is weer aangetrokken, er worden weer meer huizen aangeboden."

Hij verwacht dat de druk op de markt groot zal blijven. "Ik heb natuurlijk geen glazen bol, maar het grote probleem blijft dat er te weinig huizen zijn."

Dalende huizenprijzen
Volgens DNB gaan de huizenprijzen de komende jaren hoogstwaarschijnlijk dalen, als gevolg van de coronacrisis. Al zal die daling beperkt zijn.
https://eenvandaag.avrotr(...)e-m-juist-wegzakken/
Update januari 2021

Alweer een prijsrecord op de woningmarkt: ‘De huizenmarkt tart economische wetmatigheden’

https://www.trouw.nl/econ(...)matigheden~b0c732b0/



Historisch lage rente:

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200024035
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:18 schreef Piles het volgende:
Voorbeeldje van de gekte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe weet je dat ie verkocht is voor bijna 550k? Zou me wel heel erg verbazen eigenlijk, ook omdat het aantal views en aantal keer bewaard (23x) vrij weinig zijn voor een huis dat al twee weken te koop staat.
Facts don't care about your feelings
pi_200026671
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hoe weet je dat ie verkocht is voor bijna 550k? Zou me wel heel erg verbazen eigenlijk, ook omdat het aantal views en aantal keer bewaard (23x) vrij weinig zijn voor een huis dat al twee weken te koop staat.
Onze aankoopmakelaar.
En opslaan / aantal views op funda in deze markt zegt mij weinig: zodra een huis op funda komt, zijn alle bezichtigingen al volgepland en ben je te laat.
pi_200027063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoe weet je dat ie verkocht is voor bijna 550k?
Als je het perse wil weten kan je het eventueel ook opvragen bij het kadaster... kost een paar euro, maar als je het perse hebben wil is het makkelijk beschikbaar.

Is wel jammer dat je bijvoorbeeld WOZ waarde daar ook kan opvragen en het geld kost, terwijl het elders gratis te vinden is.... al krijg je dan wel net iets meer en misschien is dat "net iets meer" het wel waard?
pi_200027744
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Onze aankoopmakelaar.
En opslaan / aantal views op funda in deze markt zegt mij weinig: zodra een huis op funda komt, zijn alle bezichtigingen al volgepland en ben je te laat.
Houten is ook vast gigantisch populair. Dorps wonen met een tuintje en toch lekker dicht tegen Utrecht aan.

Als je met je beginnend gezinnetje uit Utrecht vertrekt heb je vaak een enorme overwaarde op zak, dus dat vloeit gewoon lekker door.

Maar zelfs dan, 550k voor dat huis :X :X

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2021 17:41:58 ]
pi_200027747
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Onze aankoopmakelaar.
En opslaan / aantal views op funda in deze markt zegt mij weinig: zodra een huis op funda komt, zijn alle bezichtigingen al volgepland en ben je te laat.
Nou en dan zouden er nog steeds genoeg mensen langskomen of opslaan ook al zijn ze te laat. Kun je op voorhand niet weten.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:56 schreef namliam het volgende:

[..]

Als je het perse wil weten kan je het eventueel ook opvragen bij het kadaster... kost een paar euro, maar als je het perse hebben wil is het makkelijk beschikbaar.

Is wel jammer dat je bijvoorbeeld WOZ waarde daar ook kan opvragen en het geld kost, terwijl het elders gratis te vinden is.... al krijg je dan wel net iets meer en misschien is dat "net iets meer" het wel waard?
Weet ik, maar meestal duurt het maanden na de overdracht voordat het in het kadaster bijgewerkt is.
Facts don't care about your feelings
pi_200027947
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:56 schreef namliam het volgende:

[..]

Als je het perse wil weten kan je het eventueel ook opvragen bij het kadaster... kost een paar euro, maar als je het perse hebben wil is het makkelijk beschikbaar.

Is wel jammer dat je bijvoorbeeld WOZ waarde daar ook kan opvragen en het geld kost, terwijl het elders gratis te vinden is.... al krijg je dan wel net iets meer en misschien is dat "net iets meer" het wel waard?
Pas als het ingeschreven en alles is. Dus niet als hij nog als "te koop" op Funda staat.
pi_200048208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:56 schreef namliam het volgende:

[..]

Als je het perse wil weten kan je het eventueel ook opvragen bij het kadaster... kost een paar euro, maar als je het perse hebben wil is het makkelijk beschikbaar.

Is wel jammer dat je bijvoorbeeld WOZ waarde daar ook kan opvragen en het geld kost, terwijl het elders gratis te vinden is.... al krijg je dan wel net iets meer en misschien is dat "net iets meer" het wel waard?
sms 'KOOPSOM postcode huisnummer' naar 8118
Bijv. koopsom 1234ab 1

kost 1,50 pob

met de Betrap de makelaar plugin van oa firefox krijg je een konijn tekentje in je balk rechtsboven daar kan je de woz historie zien als je op funda zit
pi_200048222
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:40 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Houten is ook vast gigantisch populair. Dorps wonen met een tuintje en toch lekker dicht tegen Utrecht aan.

Als je met je beginnend gezinnetje uit Utrecht vertrekt heb je vaak een enorme overwaarde op zak, dus dat vloeit gewoon lekker door.

Maar zelfs dan, 550k voor dat huis :X :X
Extreem saai steriel plaatsje lijkt het op het eerste gezicht. Maargoed. ideaal voor jonge gezinnen waarschijnlijk
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 16:10:42 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200073543
Deze week voor het eerst een bod gedaan op een huis in zwolle, en inmiddels afgewezen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200073763
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze week voor het eerst een bod gedaan op een huis in zwolle, en inmiddels afgewezen.
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 16:25:04 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200073860
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:19 schreef potjecreme het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
One small step for men, One giant leap for bosbeetle ;(

Tijd om het zoeksegment omlaag bij te stellen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200073911
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

One small step for men, One giant leap for bosbeetle ;(
Fijn dat jullie een beslissing hebben genomen. Succes komende tijd met bezichtigingen en bieden.
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 16:34:59 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200074037
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Fijn dat jullie een beslissing hebben genomen. Succes komende tijd met bezichtigingen en bieden.
De keuze is niet reuze dus zo'n vaart zal het niet lopen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 27 juni 2021 @ 17:17:43 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200092757
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze week voor het eerst een bod gedaan op een huis in zwolle, en inmiddels afgewezen.
^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 juni 2021 @ 17:28:15 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200092946
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze week voor het eerst een bod gedaan op een huis in zwolle, en inmiddels afgewezen.
Mooi begin, waarom is het afgewezen? Wat was de vraagprijs, wat was jullie bod? Hoelang staat het te koop?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 juni 2021 @ 21:56:17 #17
151515 verita
Happy days
pi_200100162
Wij moeten nu op snel op zoek naar wat anders en dat valt nog niet mee... Veel huizen zijn al kijkdag-vol op het moment dat ze op Funda verschijnen hier in Twente. Nu kunnen we breder kijken, maar het valt me vies tegen. -O-
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_200103382
Hier in straat gaat het ook nog steeds als razende omhoog, apartement van 51 m2 van mijn buurvrouw werd in december voor 335K verkocht, nu staat er verderop 1 in de straat van 44M2 voor 355K...

Ik zou zelf best willen verkopen (bijna 2 ton overwaarde), alleen weinig aanbod in Zaandam waar ik graag heen wil.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200103385
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 21:56 schreef verita het volgende:
Wij moeten nu op snel op zoek naar wat anders en dat valt nog niet mee... Veel huizen zijn al kijkdag-vol op het moment dat ze op Funda verschijnen hier in Twente. Nu kunnen we breder kijken, maar het valt me vies tegen. -O-
Je zou een aankoop makelaar kunnen nemen die kan helpen met de zoekopdracht, overigens zou ik iedereen adviseren om gebruik te maken van een aankoopmakelaar, een goede makelaar voorkomt eventuele problemen en bespaart je geld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200103648
Ook zonder aankoopmakelaar kun je het aanbod eerder krijgen door je bij een makelaar als zoeker in te schrijven.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 09:06:41 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200104106
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi begin, waarom is het afgewezen? Wat was de vraagprijs, wat was jullie bod? Hoelang staat het te koop?
Bod was te laag, ons bod was 6% boven de vraagprijs, ook hadden we een financieel en bouwkundig voorbehoud (het was een huis uit 1925) dat was volgens de makelaar ongebruikelijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 09:13:12 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200104170
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 06:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je zou een aankoop makelaar kunnen nemen die kan helpen met de zoekopdracht, overigens zou ik iedereen adviseren om gebruik te maken van een aankoopmakelaar, een goede makelaar voorkomt eventuele problemen en bespaart je geld.
Ik heb altijd het gevoel dat makelaars 2 petjes op hebben aankoop makelaars zijn vaak ook verkoop makelaars (niet voor dezelfde huizen natuurlijk :P ), dan spelen ze het spel beide kanten op. En voor een makelaar zal het een worst wezen dat je je huis goedkoop krijgt, net zoals het ze een worst zal wezen of je genoeg voor je huis krijgt. Zij krijgen snelle commisies en daar worden bedragen die voor kopers en verkopers wel belangrijk zijn ineens een stuk minder belangrijk. Ik denk niet dat ze dat bewust doen maar onderbewust wel. Daar is ook wel onderzoek naar gedaan (wel in crisis tijd) gemiddeld laten makelaars hun eigen huis langer op de markt staan dan die van hun klanten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200104225
quote:
88s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bod was te laag, ons bod was 6% boven de vraagprijs, ook hadden we een financieel en bouwkundig voorbehoud (het was een huis uit 1925) dat was volgens de makelaar ongebruikelijk.
Volledig of gedeeltelijk financieel voorbehoud opgegeven?
Bouwkundig voorbehoud kan ook van alles inhouden, tot een bepaald bedrag?

Tja in de huidige markt zijn er genoeg kopers met beperkte of zonder voorbehouden, als verkoper hebben wij ook de voorkeur gegeven aan iemand zonder financieel voorbehoud. Snel zekerheid is wat waard.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 09:21:13 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200104253
quote:
7s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:18 schreef Serinde het volgende:

[..]

Volledig of gedeeltelijk financieel voorbehoud opgegeven?
Bouwkundig voorbehoud kan ook van alles inhouden, tot een bepaald bedrag?

Tja in de huidige markt zijn er genoeg kopers met beperkte of zonder voorbehouden, als verkoper hebben wij ook de voorkeur gegeven aan iemand zonder financieel voorbehoud. Snel zekerheid is wat waard.
Gedeeltelijk en tot een bepaald bedrag ja.

Wat zijn eigenlijk de consequenties als je een bod doet zonder financieel voorbehoud en dan toch de financiën niet rond krijgt?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200104350
quote:
88s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:21 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gedeeltelijk en tot een bepaald bedrag ja.

Wat zijn eigenlijk de consequenties als je een bod doet zonder financieel voorbehoud en dan toch de financiën niet rond krijgt?
Dan moet je 10% gaan dokken... of snel een crowdfunding opstarten :')
Facts don't care about your feelings
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 09:42:35 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200104463
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:30 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dan moet je 10% gaan dokken... of snel een crowdfunding opstarten :')
Ah okay.. Zou extreem lullig zijn als je je financiering niet rond zou krijgen omdat de vraagprijs heel veel hoger ligt dan de taxatiewaarde.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 28 juni 2021 @ 09:50:28 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200104536
quote:
88s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bod was te laag, ons bod was 6% boven de vraagprijs, ook hadden we een financieel en bouwkundig voorbehoud (het was een huis uit 1925) dat was volgens de makelaar ongebruikelijk.
Okay, geen gekke dingen dus.
En zo ongebruikelijk zijn die voorbehouden niet, het is alleen even de gekte van de markt waardoor mensen dat zelfs laten vallen, wat natuurlijk absurd is bij een huis van 100 jaar oud.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200104541
quote:
11s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah okay.. Zou extreem lullig zijn als je je financiering niet rond zou krijgen omdat de vraagprijs heel veel hoger ligt dan de taxatiewaarde.
Andere taxateur zoeken >:) een beetje goede weet de hogere prijs wel te verklaren, vooral als alle huizen in de omgeving ook tegen veel hogere prijzen gaan dan de vraagprijs.
Facts don't care about your feelings
  maandag 28 juni 2021 @ 09:52:42 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200104553
quote:
11s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah okay.. Zou extreem lullig zijn als je je financiering niet rond zou krijgen omdat de vraagprijs heel veel hoger ligt dan de taxatiewaarde.
Dat moet je dan met eigen geld kunnen afdekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200104570
quote:
88s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb altijd het gevoel dat makelaars 2 petjes op hebben aankoop makelaars zijn vaak ook verkoop makelaars (niet voor dezelfde huizen natuurlijk :P ), dan spelen ze het spel beide kanten op. En voor een makelaar zal het een worst wezen dat je je huis goedkoop krijgt, net zoals het ze een worst zal wezen of je genoeg voor je huis krijgt. Zij krijgen snelle commisies en daar worden bedragen die voor kopers en verkopers wel belangrijk zijn ineens een stuk minder belangrijk. Ik denk niet dat ze dat bewust doen maar onderbewust wel. Daar is ook wel onderzoek naar gedaan (wel in crisis tijd) gemiddeld laten makelaars hun eigen huis langer op de markt staan dan die van hun klanten.
Mijn broer is NVM makelaar (score 9.5 op Funda ;) ) dus ik hoor dat soort verhalen wel, het is in de makelaarswereld ook wel bekent wie het zijn, daarnaast treed de NVM hier behoorlijk hard tegen op, net zoals spelletjes die makelaars spelen.

Nu heb ik zelf Funda gebouwd dus ik ben redelijk goed bekent met de trucjes ;)
Wat in het verleden ook wel gebeurde was dat makelaars bijvoorbeeld een object introkken, en een week later weer aanboden zodat het een "nieuw" stukje aanbod was. Het gebeurde ook wel dat Makelaars hun woning liever op hun eigen site hadden, en niet op Funda.
Maar daar is een trucje voor bedacht, namelijk het aanbod van niet NVM makelaars, wat er namelijk gebeurt is dat zo een woning alsnog op Funda komt, maar dan niet in het NVM aanbod, en dan gaan klanten natuurlijk aan de bel trekken bij de makelaar :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_200104607
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:54 schreef raptorix het volgende:

Wat in het verleden ook wel gebeurde was dat makelaars bijvoorbeeld een object introkken, en een week later weer aanboden zodat het een "nieuw" stukje aanbod was.
Zie ik nog steeds wel gebeuren hoor. Je hebt een paar sites die oude Funda gegevens opslaan zodat je dit kan controleren. Maar ja, je huis verwijderen en weer opnieuw erop zetten... echt verboden is het ook weer niet toch?
Facts don't care about your feelings
pi_200104643
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zie ik nog steeds wel gebeuren hoor. Je hebt een paar sites die oude Funda gegevens opslaan zodat je dit kan controleren. Maar ja, je huis verwijderen en weer opnieuw erop zetten... echt verboden is het ook weer niet toch?
Volgens mij zijn daar wel regels voor, daarnaast is het ook gewoon in de NVM administratie te zien die leidend is voor Funda, makelaars zetten hun woning namelijk niet in Funda te koop, maar in het NVM systeem. Er zijn namelijk ook woningen die wel te koop staan, maar niet op Funda komen, daar hadden wij in 1 van de eerste versies geen rekening mee gehouden dat zo een status bestond, gebeurt bijvoorbeeld als iemand met zijn bedrijf in zwaar weer verkeert en niet aan de buitenwereld wil laten zien dat hij ze huis in de verkoop heeft :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 juni 2021 @ 10:03:24 #33
40566 Ericr
Livewrong
pi_200104658
quote:
88s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Bod was te laag, ons bod was 6% boven de vraagprijs, ook hadden we een financieel en bouwkundig voorbehoud (het was een huis uit 1925) dat was volgens de makelaar ongebruikelijk.
Trucendoos van de makelaar. Je maakt meer kans als je geen voorbehoud opneemt bij je bod maar voorbehouden worden zeker nog gebruikt.

Voorbehoud financiering en onderhoud beneden bepaalde limiet is kwestie van jezelf indekken. Ook al kan je voorbehoud financiering meestal wel afdekken als je goed verkent hebt wat je maximaal mag lenen. Zijn wel wat partijen die een hypotheekbelofte kunnen doen zodat je precies weet welke financiering haalbaar is voordat je gaat bieden.
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 10:41:04 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200105106
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat moet je dan met eigen geld kunnen afdekken.
Dat snap ik maar dan moet je wel weten wat taxatie waarden van huizen zijn.. dat is het gekke van deze hoge vraagprijzen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 28 juni 2021 @ 10:48:23 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200105209
Ik denk dat je je in deze tijd ook niet gek moet laten maken en zeker niet meer moet bieden dan je denkt dat het waard is. Er komt ook weer een tijd dat ze de huizen aan de straatstenen niet kwijtraken en dat het normaal is om 10% onder te bieden (wat eigenlijk ook altijd zo geweest is).
Als jongere kun je misschien beter bijvoorbeeld een paar jaar in het buitenland gaan wonen/werken. Is een leuke ervaring en als je terug komt is de situatie wellicht totaal anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:48:46 #36
40566 Ericr
Livewrong
pi_200105219
quote:
88s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat snap ik maar dan moet je wel weten wat taxatie waarden van huizen zijn.. dat is het gekke van deze hoge vraagprijzen.
Dat weet je nooit. Zelfs bij bieden vraagprijs kan je daar op stuk lopen. Meestal komt taxatie wel uit op of rond vraagprijs maar je moet er niet zomaar vanuit gaan.
pi_200105232
quote:
88s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat snap ik maar dan moet je wel weten wat taxatie waarden van huizen zijn.. dat is het gekke van deze hoge vraagprijzen.
Daar lopen wij ook op stuk ja. Genoeg inkomen om financiering rond te krijgen, maar de taxatiewaarde is de beperkende factor.
Vraagprijs ¤ 400k
Biedprijs ¤ 470k
Taxatiewaarde ¤ ???? (=maximale hypotheek)
Verschil biedprijs <> taxatiewaarde moet je zelf bijleggen. En als je geen overwaarde van je oude huis, rijke ouders of veel spaargeld hebt, heb je een probleem...
pi_200105342
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Onze aankoopmakelaar.
En opslaan / aantal views op funda in deze markt zegt mij weinig: zodra een huis op funda komt, zijn alle bezichtigingen al volgepland en ben je te laat.
Waarom zetten ze het dan nog op funda?
  maandag 28 juni 2021 @ 10:57:03 #39
40566 Ericr
Livewrong
pi_200105347
In groot deel van gevallen kan je uitgaan van vraagprijs als taxatiewaarde. Zoals ik eerder aangaf zal dat niet altijd het geval zijn maar meeste taxateurs zullen taxeren op vraagprijs.

Alles daarboven moet je zelf bijleggen.

Is zonde als je aanvraag daar op stuk loopt omdat je meestal al aardig wat kosten gemaakt hebt voordat je laat taxeren. Advieskosten, eventuele keuring en taxatie ben je in ieder geval kwijt. Al snel meer dan 3.000 euro.
pi_200105584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:05 schreef tstile het volgende:

[..]

sms 'KOOPSOM postcode huisnummer' naar 8118
Bijv. koopsom 1234ab 1

kost 1,50 pob

met de Betrap de makelaar plugin van oa firefox krijg je een konijn tekentje in je balk rechtsboven daar kan je de woz historie zien als je op funda zit
Tip, vraag dan de postcode op bij het kadaster. Heb je ook van alle huizen er omheen. Voor slechts 2 euro.

quote:
88s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze week voor het eerst een bod gedaan op een huis in zwolle, en inmiddels afgewezen.
Wait whut
pi_200105654
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Waarom zetten ze het dan nog op funda?
Omdat een makelaar daar niet over gaat, als het in het NVM systeem staat komt het ook op Funda, overigens is het een lange tijd (ik geloof tot 2005) zo geweest dat er een dag of 3 vertraging in zat, dit was omdat Makelaars toen nog veel geld verdienden aan zoekopdrachten en zo een stukje exlusiviteit hadden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 28 juni 2021 @ 11:22:23 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_200105665
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 16:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze week voor het eerst een bod gedaan op een huis in zwolle, en inmiddels afgewezen.
Wauw BB. Wel een dingetje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 28 juni 2021 @ 12:21:08 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200106429
quote:
88s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat snap ik maar dan moet je wel weten wat taxatie waarden van huizen zijn.. dat is het gekke van deze hoge vraagprijzen.
Als ik jullie was zou ik gewoon voor alle potentieel eventueel mogelijk misschien leuke nieuwbouwprojecten inschrijven, reken zo'n 50-75K extra voor de keuken, tuin, bestrating, vloeren, en je weet op voorhand wat het gaat kosten, plus dat je de eerste jaren geen onderhoud hebt, want ik weet niet hoe handig je bent, maar het gemiddelde huis uit 1925 is duur in energie en onderhoud.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200107935
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:48 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat je je in deze tijd ook niet gek moet laten maken en zeker niet meer moet bieden dan je denkt dat het waard is. Er komt ook weer een tijd dat ze de huizen aan de straatstenen niet kwijtraken en dat het normaal is om 10% onder te bieden (wat eigenlijk ook altijd zo geweest is).
Als jongere kun je misschien beter bijvoorbeeld een paar jaar in het buitenland gaan wonen/werken. Is een leuke ervaring en als je terug komt is de situatie wellicht totaal anders.
Ik ben benieuwd naar die tijd en wanneer dat komt, want het wordt steeds gekker lijkt het..
  maandag 28 juni 2021 @ 14:14:04 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200108056
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:04 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar die tijd en wanneer dat komt, want het wordt steeds gekker lijkt het..
Dat dachten ze in 2008 ook en vijf jaar later waren de huizen niet aan de straatstenen te slijten. Dus zo'n hype gaat altijd wel weer voorbij. Daar heb je op dit moment niks aan, dat snap ik.

Er zijn 3 problemen die elkaar versterken
1) Hoge bevolkingsgroei, vooral door immigratie waardoor er voor sociale huurwoningen wachtlijsten zijn van meer dan 10 jaar. Al die mensen die daar niet meer inkomen gaan ook de markt op
2) Extreem lage rente, waardoor investeerders op zoek gaan naar rendement en daardoor tot 40% van alle woningen die beschikbaar komen opkopen. Door de tekorten is verhuren daardoor ook extreem lucratief. Je hebt 400 euro aan rentelasten en bent een huis met 1000 euro huur zo kwijt. Bovendien wordt dat huis dan ook nog steeds meer waard.
3) Een algemeen gebrek aan ruimte in combinatie met stikstofnormen, waardoor er ook niet genoeg gebouwd kan worden.

Hierdoor is wonen in Nederland eigenlijk onmogelijk geworden voor mensen met een modaal inkomen. Ja, je kunt een studiootje huren voor 1000+ euro per maand. Daar kun je net niks in en je bouwt ook geen vermogen op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200115038
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat dachten ze in 2008 ook en vijf jaar later waren de huizen niet aan de straatstenen te slijten. Dus zo'n hype gaat altijd wel weer voorbij. Daar heb je op dit moment niks aan, dat snap ik.

Mee eens. Slechts 8 jaar geleden was het de meest urgente maatschappelijke problemen een woningmarkt waar niemand nog een huis wilde en hoe je de noodzakelijke sloop rondom krimpgebieden vorm kon geven.

Acht jaar later is de bevolking gegroeid maar is er ook bijgebouwd. Weliswaar iets minder bijgebouwd dan de bevolking gegroeid is maar niet extreem veel minder.
Bij mij gaat het er gewoon niet in dat er een paar jaar geleden iedereen overtuigt was dat er teveel woningen in dit land waren (weliswaar niet gelijkmatig over het land verdeeld) en nu ineens een enorme woningnood is die de prijzen opdrijft. Mijn vermoeden - dat verder niets waard is - is dat zodra blijkt dat de rente ook weer kan stijgen en het vertrouwen in alsmaar stijgende prijzen een deuk krijgt, de markt weer leegloopt.

Wat niet wil zeggen dat we niet in sommige regio's moeten bijbouwen. Maar we moeten wel in het achterhoofd houden dat krimp ooit zal optreden en we dan op een fatsoenlijke manier woningen moeten kunnen slopen. Zomaar in het buitengebied rondom plaatsen bijbouwen lijkt nu interessant maar betekent dat de ring rondom de stad nog nieuw en niet afgeschreven is. Bij krimp moet je dan noodgedwongen de oudere bebouwing tussen het centrum en de nieuwbouw slopen. Vreemde plaatsen krijg je dan met desolate lege vlaktes. Nu alvast nadenken en niet klakkeloos bouwen scheelt over 20 of 30 jaar een hoop hoofdpijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 28 juni 2021 @ 20:58:18 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200115156
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 20:53 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Mee eens. Slechts 8 jaar geleden was het de meest urgente maatschappelijke problemen een woningmarkt waar niemand nog een huis wilde en hoe je de noodzakelijke sloop rondom krimpgebieden vorm kon geven.

Acht jaar later is de bevolking gegroeid maar is er ook bijgebouwd. Weliswaar iets minder bijgebouwd dan de bevolking gegroeid is maar niet extreem veel minder.
Bij mij gaat het er gewoon niet in dat er een paar jaar geleden iedereen overtuigt was dat er teveel woningen in dit land waren (weliswaar niet gelijkmatig over het land verdeeld) en nu ineens een enorme woningnood is die de prijzen opdrijft. Mijn vermoeden - dat verder niets waard is - is dat zodra blijkt dat de rente ook weer kan stijgen en het vertrouwen in alsmaar stijgende prijzen een deuk krijgt, de markt weer leegloopt.

Wat niet wil zeggen dat we niet in sommige regio's moeten bijbouwen. Maar we moeten wel in het achterhoofd houden dat krimp ooit zal optreden en we dan op een fatsoenlijke manier woningen moeten kunnen slopen. Zomaar in het buitengebied rondom plaatsen bijbouwen lijkt nu interessant maar betekent dat de ring rondom de stad nog nieuw en niet afgeschreven is. Bij krimp moet je dan noodgedwongen de oudere bebouwing tussen het centrum en de nieuwbouw slopen. Vreemde plaatsen krijg je dan met desolate lege vlaktes. Nu alvast nadenken en niet klakkeloos bouwen scheelt over 20 of 30 jaar een hoop hoofdpijn.
Er zijn sinds de crisis 2008 wel een miljoen mensen bijgekomen, dat is heel erg veel.
Verder wordt veel vastgoed opgekocht door investeerders om daarna te verhuren aan dezelfde mensen voor wiens neus ze het hebben weggekaapt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 28 juni 2021 @ 21:00:52 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200115227
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]


Verder wordt veel vastgoed opgekocht door investeerders om daarna te verhuren aan dezelfde mensen voor wiens neus ze het hebben weggekaapt.
Dat klopt

en dat is een slechte zaak

kinderen kunnen straks geen huis vinden omdat rijke mensen alles wegkopen , een dan de jeugd financieel de strop om doen

Mijn kinderen waren op tijd zeer netjes onder de pannen gelukkig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200115267
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er zijn sinds de crisis 2008 wel een miljoen mensen bijgekomen, dat is heel erg veel.

En sinds 2012 (de cijfers van het CBS gaan niet verder terug) zijn er ruim 500.000 woningen bijgekomen. Bij de gemiddelde gezinsgrootte van 2,2 personen zou dat voldoende moeten zijn om ruim een miljoen mensen te huisvesten.

quote:
Verder wordt veel vastgoed opgekocht door investeerders om daarna te verhuren aan dezelfde mensen voor wiens neus ze het hebben weggekaapt.
Netto verdwijnt daardoor geen woning, tenzij beleggers ze massaal leeg laten staan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 28 juni 2021 @ 21:04:45 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200115322
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 21:02 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En sinds 2012 (de cijfers van het CBS gaan niet verder terug) zijn er ruim 500.000 woningen bijgekomen. Bij de gemiddelde gezinsgrootte van 2,2 personen zou dat voldoende moeten zijn om ruim een miljoen mensen te huisvesten.
Nee, want het aantal autochtone huishoudens stijgt ook nog omdat de gezinsgrootte daalt
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')