Waarom die conclusie?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is nu wel gebleken voor toekomstige problemen welke kant we dan op zullen gaan.
En als er in het najaar weer een opleving is dan werken de vaccins gewoon niet (voldoende). En dan kun je voor een herhaling van zetten kiezen of (nog) lastigere beslissingen nemen.
Maar wat was dan voor de crisis het verschil tussen fake news en propaganda?quote:Op zondag 20 juni 2021 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het verschil tussen fake (news) en propaganda is tijdens deze pandemie aardig vervaagd met o.a. overheden en ziekenhuizen die incorrecte cijfers verspreiden voor o.a. financieel gewin.
Dat nog niet alle mensen uit risicogroepen volledig gevaccineerd zijn, is toch gewoon een valide argument? Je vraag insinueert dat het een smoes is.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat duurt ook nog maar een week of twee tot drie volgens mij. Mn ma was een van de laatste AZers voor de eerste prik en is de 1e helft van juli aan de beurt.
Welk argument wordt het daarna?
95% is wel heel dichtbij de 100, natuurlijkquote:Op zondag 20 juni 2021 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom die conclusie?
De vaccins zijn sws nooit 100% effectief, plus zal er altijd een deel mensen zijn dat ofwel niet gevaccineerd wilt worden ofwel gewoon een zwak immuunsysteem heeft waardoor ze alsnog ziek worden.
Deze conclusie is veel te kort door de bocht imho.
En hoe meer contacten/besmettingen hoe meer kansen op zo'n nieuwe mutatie...quote:Op zondag 20 juni 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
95% is wel heel dichtbij de 100, natuurlijk
En zolang we in Nederland zo doorgaan en de 85-90% halen zal het risico op een significante uitbraak vrijwel nihil zijn. Dit alles met het voorbehoud dat de werkzaamheid van de vaccins behouden blijft bij een mogelijk nieuwe variant.
True. Al heb ik ook gehoord dat eventueel een booster of een "tweak" van het vaccin in het najaar het varianten risico waarschijnlijk ook weer snel kan oplossen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
95% is wel heel dichtbij de 100, natuurlijk
En zolang we in Nederland zo doorgaan en de 85-90% halen zal het risico op een significante uitbraak vrijwel nihil zijn. Dit alles met het voorbehoud dat de werkzaamheid van de vaccins behouden blijft bij een mogelijk nieuwe variant.
Hoe meer wij ons er tegen wapenen hoe meer mutaties. Zo'n virus wil ook overleven.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En hoe meer contacten/besmettingen hoe meer kansen op zo'n nieuwe mutatie...
Die geen probleem hoeven te zijn als de vaccinatiegraad hoog is.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een nieuwe mutatie in het buitenland zal ontstaan, eigenlijk.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, vaccineren is het enige middel dat we hebben..quote:Op zondag 20 juni 2021 11:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Massaal vaccineren zou toch dé redding gaan worden?
Logisch.quote:Het virus muteerde vorig jaar net zo hard en veel als nu,
We hebben dat vorig jaar zien gebeuren in het VK, Brazilië en dit jaar in India.quote:dus het is nu ook weer niet zo dat die varianten ineens als een onaangename verrassing komen die ineens uit het niets roet in het eten gooien.
Duitsland heeft 4x meer capaciteit.quote:Met die kennis had men al vanaf vorig jaar vol gas in kunnen zetten op het massaal opleiden van zorg- en IC-personeel en uitbreiden van het aantal ziekenhuis- en IC-bedden ipv alleen maar op het vaccinatiepaard te wedden.
Tja, snap ook niet waarom ze nog steeds beweren dat de aarde rond is, terwijl hij toch echt plat is.quote:Er is voor massaal vaccineren gekozen, doe dat dan ook en kap met die angstpropaganda over mutaties, long covid en allerlei andere verzonnen drogredenen.
Welke paniek of onrust? Ik zie daar helemaal geen bewijs voor, de overheid houdt nog even een slag om de arm momenteel en als je naar het VK kijkt zie je waarom. Maar dat benoemen als iets anders dan normale voorzorg vind ik overdreven, eigenlijk.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. Al heb ik ook gehoord dat eventueel een booster of een "tweak" van het vaccin in het najaar het varianten risico waarschijnlijk ook weer snel kan oplossen.
Maar dan nog he, ik heb het al eerder gezegd... vanwaar nog steeds die paniek en onrust bij een eventuele opleving in de herfst/winter? Dat snap ik niet.
Is dat niet ook gewoon inherent aan het natuurlijke verloop van de seizoenen? De afgelopen decennia waren er ook tig 'griepgolven' waarbij ook tig (meestal ouderen, net als bij covid) het loodje legden. Dat houd je nooit helemaal tegen, en moet je dat uberhaupt tegen willen houden vraag ik mij af?
Nee, het virus kan zich daar niet gericht op aanpassen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe meer wij ons er tegen wapenen hoe meer mutaties. Zo'n virus wil ook overleven.
De pandemie is gewoon nogmaals een bevestiging dat nieuws in de westerse wereld net zo zeer voor propagandadoeleinden ingezet wordt als in totalitaire regimes.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat was dan voor de crisis het verschil tussen fake news en propaganda?
En net welk financieel gewin heeft de overheid incorrecte cijfers verspreid?
En welke cijfers waren dat?
Noem eens een voorbeeld.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De pandemie is gewoon nogmaals een bevestiging dat nieuws in de westerse wereld net zo zeer voor propagandadoeleinden ingezet wordt als in totalitaire regimes.
En dat weet je omdat dat in het nieuws is geweest.quote:Duitse ziekenhuizen en testcentra hebben bewust hogere bezettings- en aantallen geteste mensen aan de overheid doorgegeven omdat ze per (met een coronapatiënt) bezet IC-bed en uitgevoerde test betaald kregen.
Ok paniek is overdreven gezegd voor nu idd.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke paniek of onrust? Ik zie daar helemaal geen bewijs voor, de overheid houdt nog even een slag om de arm momenteel en als je naar het VK kijkt zie je waarom. Maar dat benoemen als iets anders dan normale voorzorg vind ik overdreven, eigenlijk.
Maar dat is ook toegegeven, men moest beslissen op basis van te weinig gegevens.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is waar, doch de invulling van die aanpak is voor een niet onaanzienlijk deel arbitrair.
Ja, en dat is best lastig. Je ziet dat elk land daar zijn eigen invulling aan gaf, allen met de nodige nadelen.quote:Mede door de balans die je moet vinden tussen virusbestrijding en alle andere belangen.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok paniek is overdreven gezegd voor nu idd.
Maar ik ben erg benieuwd hoe er tegen het najaar, wanneer besmettingscijfers zeer waarschijnlijk wat zullen gaan oplopen, door de overheden gereageerd zal gaan worden.
Weer maatregelen invoeren? Met welk achterliggend doel dan... om de zorg te ontlasten?
Sure, als de zorg daadwerkelijk weer serieus overspoeld dreigt te worden snap ik dat volledig.
Maar als er een "gebruikelijk" aantal mensen met covid in de ziekenhuizen belandt als wat je ook zou zien tijdens een ouderwetse griepgolf.... en het is behapbaar. Tja, dan snap ik de roep om maatregelen minder goed. Waarom nu opeens wel en al die andere jaren tijdens griepgolven was het ladieda business as usual?
Ik vind dat als er wordt gezegd dat er mogelijk een opleving in het najaar komt, dat niet betekent dat er paniek en onrust is. Dat is een kwestie van in de gaten houden. Dat doen we toch altijd, met heel veel dingen? Dan is er helemaal geen paniek, meer realisme.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. Al heb ik ook gehoord dat eventueel een booster of een "tweak" van het vaccin in het najaar het varianten risico waarschijnlijk ook weer snel kan oplossen.
Maar dan nog he, ik heb het al eerder gezegd... vanwaar nog steeds die paniek en onrust bij een eventuele opleving in de herfst/winter? Dat snap ik niet.
Is dat niet ook gewoon inherent aan het natuurlijke verloop van de seizoenen? De afgelopen decennia waren er ook tig 'griepgolven' waarbij ook tig (meestal ouderen, net als bij covid) het loodje legden. Dat houd je nooit helemaal tegen, en moet je dat uberhaupt tegen willen houden vraag ik mij af?
Zo'n virus wil niet zo veel, hoor.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe meer wij ons er tegen wapenen hoe meer mutaties. Zo'n virus wil ook overleven.
Statistisch gezien is die kans het grootste natuurlijk. Maar die wordt met het oog op de vakanties dan vanzelf weer hierheen gehaald.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een nieuwe mutatie in het buitenland zal ontstaan, eigenlijk.
Wie roept er dan om maatregelen, eigenlijk? Niemand toch?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ik ben erg benieuwd hoe er tegen het najaar, wanneer besmettingscijfers zeer waarschijnlijk wat zullen gaan oplopen, door de overheden gereageerd zal gaan worden.
Weer maatregelen invoeren? Met welk achterliggend doel dan... om de zorg te ontlasten?
Sure, als de zorg daadwerkelijk weer serieus overspoeld dreigt te worden snap ik dat volledig.
Maar als er een "gebruikelijk" aantal mensen met covid in de ziekenhuizen belandt als wat je ook zou zien tijdens een ouderwetse griepgolf.... en het is behapbaar. Tja, dan snap ik de roep om maatregelen minder goed. Waarom nu opeens wel en al die andere jaren tijdens griepgolven was het ladieda business as usual?
Is ook best lastig.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Paardenmiddelen zet je alleen maar in als het echt alle hens aan dek is. Val die scholieren straks in september toch niet meer lastig met testen, mondmaskers en andere bullshit.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Natuurlijk speelt het seizoeneffect mee, maar we hebben vrijwel heel mei bagger weer gehad, en hadden nog tal van beperkingen in die periode.
Natuurlijk ligt er een golf op de loer, maar we kunnen voorkomen dat die erger wordt, bijvoorbeeld door te zorgen dat 12-18 jarigen de optie krijgen om te vaccineren, dan voorkom je wellicht al weer een roep om de scholen in de herfst weer te moeten sluiten, plus dat die groep ook wat "rust" krijgt. Maar het blijft een lastige discussie.
Wat mij betreft proberen we geen enkele beperkende maatregel meer op te leggen, want hoe vaker je dat gaat doen, hoe minder effectief maatregelen worden.
Volgens mij mogen discotheken alleen met toegangsbewijs.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Statistisch gezien is die kans het grootste natuurlijk. Maar die wordt met het oog op de vakanties dan vanzelf weer hierheen gehaald.
Ik vind het goed dat er versoepeld wordt hoor. Als er geen mutatie komt lijkt me dat ook wel kunnen, maar ergens vind ik het wel opmerkelijk dat Nederland zoveel sneller versoepeld dan andere landen. Daar zijn ze ook niet gek natuurlijk.
Mondkapjes afschaffen, terrassen en restaurants open etc. allemaal prima.
Maar discotheken e.d. lijkt me toch wel riskant.
Want ze zeggen 1,5 meter blijft leading, maar zodra er alcohol in het spel is houdt niemand zich daar meer aan natuurlijk, voor zover mensen dat überhaupt nog doen.
Zo lang je na een besmetting niet in het ziekenhuis terecht komt werken die vaccins perfect, dat was vanaf dag één duidelijk ondanks dat er nu weer koppen met chocoladeletters geschreven worden wanneer in een bejaardenhuis een paar gevaccineerde bejaarden een snotneus krijgen wanneer ze corona oplopen. (UITBRAAK IN BEJAARDENHUIS!!!)quote:Op zondag 20 juni 2021 12:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, vaccineren is het enige middel dat we hebben..
Dat wil niet automatisch zeggen dat dat hét middel is.
Al vanaf het begin is aangegeven dat we niet weten of we met het vaccin er zijn.
Daar lijkt het vooralsnog wel op, maar er wordt wel een veiligheidsnet aangelegd voor als in het najaar blijkt dat dat niet zo is.
[..]
Logisch.
Elke cel in jouw lichaam muteert ook net zo hard en snel als vorig jaar.
Mutatie hoort er nu eenmaal bij.
[..]
We hebben dat vorig jaar zien gebeuren in het VK, Brazilië en dit jaar in India.
Kijk, het virus heeft de potentie on exponentieel toe te nemen.
Dus als er een variant komt die ongevoelig is voor de antistoffen, dan kan binnen enkele weken het aantal besmettingen oplopen tot het niveau van vorig jaar oktober.
[..]
Duitsland heeft 4x meer capaciteit.
Maar die hebben ook ingezet op beperken van het aantal besmettingen, ipv op zoveel mogelijk mensen ziek laten worden en daar de zorgcapaciteit op aan te passen.
Het is bij een exponentieel toenemend virus niet verstandig om het aantal besmettingen te maximaliseren.
Dan zit je al snel op het dubbele van dat maximum als het virus een onverwachte wending neemt.
[..]
Tja, snap ook niet waarom ze nog steeds beweren dat de aarde rond is, terwijl hij toch echt plat is.
Dat jij de werkelijkheid niet aan kunt wil niet zeggen dat er dus een alternatieve waarheid moet zijn.
Er zijn mutaties, in het VK levert de Deltavariant problemen op, ondanks dat de meerderheid van de bevolking is besmet en long covid is reëel.
En als je toelaat dat bijvoorbeeld gemiddeld 4000 mensen op de IC liggen, dan zullen er ook veel meer mensen zijn met (semi) permanente schade aan hun gezondheid door covid-19.
Wie zegt dat die roep er komt in het najaar op basis van besmettingscijfers?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah, leuk, het is weer "Zondag Hyperbooldag".quote:Op zondag 20 juni 2021 12:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang je na een besmetting niet in het ziekenhuis terecht komt werken die vaccins perfect, dat was vanaf dag één duidelijk ondanks dat er nu weer koppen met chocoladeletters geschreven worden wanneer in een bejaardenhuis een paar gevaccineerde bejaarden een snotneus krijgen wanneer ze corona oplopen. (UITBRAAK IN BEJAARDENHUIS!!!)
Er gebeurt nu, zelfs met die Indiase variant, precies wat voorspeld was. De gebruikte vaccins zijn beter en veel effectiever dan de jaarlijkse griepprik, maar er glippen altijd een paar gevallen door de mazen van het net die wél sterven na vaccinatie.
Behalve, dat ze meer dan twee weken na hun tweede inenting gestorven zijn, weten we van dat handjevol volledig gevaccineerde Britse slachtoffers van de Indiase variant helemaal niets. Geen leeftijd, geen onderliggende aandoeningen, helemaal niets. Maar de apocalyps komt er alweer aan...
Weird though want ik heb in 2018 niks gemerkt van de griepgolf. Geen persco's. Geen maatregelen in any way shape or form....quote:Op zondag 20 juni 2021 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is ook best lastig.
In 2018 bijvoorbeeld 9000 doden in 11 weken door griep.
Dat is meer dan door covid-19 in zo'n korte tijd, maar het verschil is dat we weten dat het na 9-12 weken voorbij is
Bij de tweede golf zaten we er maandenlang in.
Oh, dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij mogen discotheken alleen met toegangsbewijs.
Geen kranten gelezen in die tijd dan? Want volgens mij was het toch echt wel nieuws, er waren zelfs artikelen dat de IC's het niet meer aan konden.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weird though want ik heb in 2018 niks gemerkt van de griepgolf. Geen persco's. Geen maatregelen in any way shape or form....
Plus, kweenie hoor maar een griepgolf die 12 weken aanhoudt is dus drie maanden. Dat is technically ook "maanden lang"
Nou op basis van elke versoepeling of aankondiging komen er altijd Red Team of anderen die dingen roepen als 'we gaan naar de filestijnen', dit gaat leiden tot de apocalyps... daar kun je de klok wel redelijk op gelijk zetten.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wie zegt dat die roep er komt in het najaar op basis van besmettingscijfers?
Beetje voorbarig om daar nu al verontwaardigd over te zijn.
Dat niet alle risicogroepen volledig gevaccineerd zijn klopt. Wat ik aangeef dat binnen enkele weken wel het geval gaat zijn. Dat argument vervalt dus heel snel. Verder zijn die risicogroepen die dat willen wel deels gevaccineerd en deels is meer dan 50%, maar rond de 80%.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat nog niet alle mensen uit risicogroepen volledig gevaccineerd zijn, is toch gewoon een valide argument? Je vraag insinueert dat het een smoes is.
Simpele oplossing voor. Geen aandacht aan besteden. Red Team heeft nooit en zal nooit iets voor het zeggen krijgen en wordt al meer dan een jaar volledig genegeerd door iedere relevante instantie.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:43 schreef popje het volgende:
[..]
Nou op basis van elke versoepeling of aankondiging komen er altijd Red Team of anderen die dingen roepen als 'we gaan naar de filestijnen', dit gaat leiden tot de apocalyps... daar kun je de klok wel redelijk op gelijk zetten.
Je moet niet alleen de koppen lezen hé 😉quote:Op zondag 20 juni 2021 12:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang je na een besmetting niet in het ziekenhuis terecht komt werken die vaccins perfect, dat was vanaf dag één duidelijk ondanks dat er nu weer koppen met chocoladeletters geschreven worden wanneer in een bejaardenhuis een paar gevaccineerde bejaarden een snotneus krijgen wanneer ze corona oplopen. (UITBRAAK IN BEJAARDENHUIS!!!)
Volgens de cijfers die in deze thread staan is 2/3 van het aantal doden door Delta gevaccineerd.quote:Er gebeurt nu, zelfs met die Indiase variant, precies wat voorspeld was. De gebruikte vaccins zijn beter en veel effectiever dan de jaarlijkse griepprik, maar er glippen altijd een paar gevallen door de mazen van het net die wél sterven na vaccinatie.
Nee, nu doe je zelf aan angstzaaien.quote:Behalve, dat ze meer dan twee weken na hun tweede inenting gestorven zijn, weten we van dat handjevol volledig gevaccineerde Britse slachtoffers van de Indiase variant helemaal niets. Geen leeftijd, geen onderliggende aandoeningen, helemaal niets. Maar de apocalyps komt er alweer aan...
Nou en?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:43 schreef popje het volgende:
[..]
Nou op basis van elke versoepeling of aankondiging komen er altijd Red Team of anderen die dingen roepen als 'we gaan naar de filestijnen', dit gaat leiden tot de apocalyps... daar kun je de klok wel redelijk op gelijk zetten.
Ik wist dat je dat zou zeggenquote:Op zondag 20 juni 2021 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weird though want ik heb in 2018 niks gemerkt van de griepgolf. Geen persco's. Geen maatregelen in any way shape or form....
Plus, kweenie hoor maar een griepgolf die 12 weken aanhoudt is dus drie maanden. Dat is technically ook "maanden lang"
Wat hierbij wel vermeld zou mogen worden wat mij betreft, is dat wellicht 2/3e van het aantal doden door de Deltavariant gevaccineerd was, maar ook dat het aantal doden in relatie tot het aantal nieuwe besmettingen heel erg klein is, toch?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Volgens de cijfers die in deze thread staan is 2/3 van het aantal doden door Delta gevaccineerd.
Da's wel iets om in de gaten te houden.
[..]
Denk dat café met dansvloer onder die laatste valt.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik niets gezegd.
Is natuurlijk wel een vage scheidslijn tussen een cafe met dansvloer en discotheek.
Er is ook een nogal significant verschil tussen een en twee maal gevaccineerd bij Delta. Volledig gevaccineerden zijn vrijwel afwezig in de statistieken.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat hierbij wel vermeld zou mogen worden wat mij betreft, is dat wellicht 2/3e van het aantal doden door de Deltavariant gevaccineerd was, maar ook dat het aantal doden in relatie tot het aantal nieuwe besmettingen heel erg klein is, toch?
Ook dat is belangrijk, inderdaad.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is ook een nogal significant verschil tussen een en twee maal gevaccineerd bij Delta. Volledig gevaccineerden zijn vrijwel afwezig in de statistieken.
Ja maar die kans is significant heel veel kleiner als t.o.v. niet (volledig) gevaccineerd.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook dat is belangrijk, inderdaad.
En zoals je al zei, de vaccins bieden geen 100% bescherming, dus er is altijd een kans dat er toch een volledig gevaccineerde tussendoor piept.
Schaf ze dan een dag later af. Niet een week later.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denk wel dat het kabinet daarmee rekening heeft gehouden in de verwachting van het aantal besmettingen door de versoepelingen.
Je merkt ook dat de handhaving afneemt.
Dat zeg ik toch?quote:Op zondag 20 juni 2021 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar die kans is significant heel veel kleiner als t.o.v. niet (volledig) gevaccineerd.
Vermoed dat het voornamelijk praktisch ingegeven is. Als ik het lokale museum of outlet centre binnenloop, dan staan er hele muren volgekladderd met mondkapjes-instructies. Dat wordt dan ook wat lastig uit te leggen allemaal en die zijn er niet de volgende ochtend vanaf.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Schaf ze dan een dag later af. Niet een week later.
Dat zul je ook altijd blijven houden, maar desondanks mag de effectiviteit van vaccins als Pfizer en Moderna misschien best wel een modern wonder genoemd worden.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook dat is belangrijk, inderdaad.
En zoals je al zei, de vaccins bieden geen 100% bescherming, dus er is altijd een kans dat er toch een volledig gevaccineerde tussendoor piept.
Helemaal eens!quote:Op zondag 20 juni 2021 13:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zul je ook altijd blijven houden, maar desondanks mag de effectiviteit van vaccins als Pfizer en Moderna misschien best wel een modern wonder genoemd worden.
Het is nogal wat dat geďnfecteerde hoogbejaarden, waarbij een cotonabesmetting nog maar een paar maanden geleden het doodvonnis betekende, nu niet eens in het ziekenhuis terecht komen wanneer er een uitbraak in een verzorgingshuis is.
Ik blijf er bij dat dat al met al reden genoeg is om de zorg- en IC-capaciteit te verhogen. Wanneer deze ernstige endemische situatie nog een paar jaar blijft voortduren en je met een massale vaccinatiecampagne hooguit exponentiële groei kunt onderdrukken zal de zorg zonder ingrijpen nog jarenlang overbelast blijven. Dan loont het zich toch om die capaciteit te vergroten?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik wist dat je dat zou zeggen
Maar we zitten sinds vorig jaar in deze golf, die pas begin deze maand echt afneemt. Dat is behoorlijk lang.
Bij griep inderdaad geen zware maatregelen met bijhorende persconferenties.
Wel zorg die afgeschaald is.
Maar waar ik op doel is de situatie met vaccins.
Stel dat we zonder maatregelen en met vaccins de zorgbelasting op het niveau van 2018 kunnen krijgen, dan is dat best zwaar omdat het over een veel langere periode gaat.
Plus dat de griep ook weer gewoon terug komt als alle maar weg zijn.
Het ontzettend fijne gezelschap hier?quote:
We moeten inderdaad gaan investeren in meer opgeleid personeel. Een bed is zo geregeld, maar een verpleegkundige niet.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat dat al met al reden genoeg is om de zorg- en IC-capaciteit te verhogen. Wanneer deze ernstige endemische situatie nog een paar jaar blijft voortduren en je met een massale vaccinatiecampagne hooguit exponentiële groei kunt onderdrukken zal de zorg zonder ingrijpen nog jarenlang overbelast blijven. Dan loont het zich toch om die capaciteit te vergroten?
Je vraagt je echter wel af hoe graag men nog IC verpleegkundige wilt worden, wetende met wat voor werkdruk je te maken kan gaan krijgen.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
We moeten inderdaad gaan investeren in meer opgeleid personeel. Een bed is zo geregeld, maar een verpleegkundige niet.
COR warm badquote:Op zondag 20 juni 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ontzettend fijne gezelschap hier?
Gifjes beleid mag wat ruimer.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
COR warm bad
@:Lenny_Leonard
@:Zipportal
Kip-ei probleem. Maar je kunt ook VK zijn buiten de IC maar er wel er voor getrained zijn, zodat je in de piek kan worden ingezet, zo ben je zelf de oplossing voor de werkdruk.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je vraagt je echter wel af hoe graag men nog IC verpleegkundige wilt worden, wetende met wat voor werkdruk je te maken kan gaan krijgen.
Dat zekerquote:Op zondag 20 juni 2021 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ontzettend fijne gezelschap hier?
Dan bedenkt men maar mogelijkheden om die werkdruk te verlagen en verhoogt men de financiële compensatie voor die werkdruk maar. Je kunt die mensen niet enerzijds ophemelen als waren ze moeder Theresa, om ze vervolgens met een fooitje af te schepen.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je vraagt je echter wel af hoe graag men nog IC verpleegkundige wilt worden, wetende met wat voor werkdruk je te maken kan gaan krijgen.
Graag per volgende week zaterdag.quote:
Ik heb geen idee wat een IC verpleegkundige voor salaris krijgt?quote:Op zondag 20 juni 2021 13:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan bedenkt men maar mogelijkheden om die werkdruk te verlagen en verhoogt men de financiële compensatie voor die werkdruk maar. Je kunt die mensen niet enerzijds ophemelen als waren ze moeder Theresa, om ze vervolgens met een fooitje af te schepen.
Gemiddeld ¤ 3.361 per maand voor een 36 urige werkweek (bron: indeed.com)quote:Op zondag 20 juni 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat een IC verpleegkundige voor salaris krijgt?
Rond de 3500 bruto dacht ik, is een hbo-v opleiding voor nodig en dan als post-hbo de IC specialisatie meende ik.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat een IC verpleegkundige voor salaris krijgt?
Denk dat het nog best een prima salaris is. Maar ik gun ze van harte een mooi inkomen.
Al denk ik dat velen dat soort werk niet puur voor de moneyz, maar het meer met een "zorg hart" zijn gaan doen. Denk ik.
I dunno, ik vind mensen vaak maar kut dus mij moet je niet in de zorg zetten, laat ik iedereen creperen![]()
Ok...hmmm ja het is zeker geen hongerloon maar ook weer geen vetpot.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:48 schreef diedrick het volgende:
[..]
Gemiddeld ¤ 3.361 per maand voor een 36 urige werkweek (bron: indeed.com)
Dat is overigens 15-20% meer dan de IC verpleegkundigen in Duitsland en Belgie.
(bron: https://loonwijzer.be/loo(...)verplegend-personeel)
Dat is dus een teken dat het in balans is.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok...hmmm ja het is zeker geen hongerloon maar ook weer geen vetpot.
Mwah. COR kan nog veel leren van EK.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
COR warm bad
@:Lenny_Leonard
@:Zipportal
Waar nog bij komt dat verpleegkundigen vaak een onregelmatige baan hebben en dat is maar net iets wat je moet liggen. Overigens lijkt mij 3500 bruto geen slecht salaris maar daar is weinig over te zeggen zonder dat je weet wat de doorgroeimogelijkheden zijn.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is dus een teken dat het in balans is.
Iedereen heeft wel een mening of iemand anders te veel of te weinig verdient in hun ogen, maar aan het einde van het verhaal is dat gewoon een heel lastig onderwerp. En we hebben momenteel gewoon te weinig mensen om alle vacatures op te kunnen vullen. Daarnaast is het werkveld veel dynamischer en uitgebreider geworden, terwijl dit echt banen zijn waar je voor opgeleid moet worden. Dat geeft je als werkgever een nadeel in het werven omdat jij uit een selecte groep kan kiezen en de die groep uit een veel breder aanbod van banen kan kiezen.
Wat wil je als IC verpleegkundige doorgroeien dan? Wellicht teamleider van de IC? Verder is het echt beperkt hoor.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:41 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Waar nog bij komt dat verpleegkundigen vaak een onregelmatige baan hebben en dat is maar net iets wat je moet liggen. Overigens lijkt mij 3500 bruto geen slecht salaris maar daar is weinig over te zeggen zonder dat je weet wat de doorgroeimogelijkheden zijn.
Ik heb geen idee, ik ben niet opgeleid in de medische hoek. Het enige wat opmerk is dat 3500 bruto voor iemand van het hbo geen slecht salaris is. Doorgroeimogelijkheden zijn echter wel van belang, als het niet mogelijk is om verder te specialiseren of door te groeien in salaris, dan snap ik best dat ze in die tak veel mensen tekort komen.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat wil je als IC verpleegkundige doorgroeien dan? Wellicht teamleider van de IC? Verder is het echt beperkt hoor.
Ik denk dat in de meeste sectoren geen doorgroeimogelijkheden bestaan, hoor. Weinig leraren die in een managementpositie belanden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:47 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik ben niet opgeleid in de medische hoek. Het enige wat opmerk is dat 3500 bruto voor iemand van het hbo geen slecht salaris is. Doorgroeimogelijkheden zijn echter wel van belang, als het niet mogelijk is om verder te specialiseren of door te groeien in salaris, dan snap ik best dat ze in die tak veel mensen tekort komen.
Als je immers moet kiezen tussen 3500 bruto nu en alleen een inflatiecorrectie ieder jaar of beginnen met 2500, groeien naar 3000 binnen een jaar en vervolgens in je specialisatie nog verder doorgroeien in zowel kennis als beloning, dan is de keuze, in de huidige arbeidsmarkt, snel gemaakt.
Het hing natuurlijk ook al in de lucht, met berichten vanuit het buitenland etc. Het was in de weken voor de eerste maatregelen al opvallend rustiger op de weg, mensen wachten echt niet allemaal af tot het dingen meer mogen.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:54 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Ik vergeet ook nooit dat die horeca ineens dicht moest net na carnaval (daarvoor werkte ik nog in de horeca en merkte ik het ook gewoon hoe rustig het werd die laatste weken alsof mensen het al aan voelden komen)
In principe mag alles weer.quote:
Je vergeet de gehele technische sector nu zo'n beetje.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat in de meeste sectoren geen doorgroeimogelijkheden bestaan, hoor. Weinig leraren die in een managementpositie belanden bijvoorbeeld.
Het gebeurt echt maar weinig, hoor. Mensen die op een basisschool lesgeven gaan zelden naar een middelbare school etc. En voor mensen die remedial teaching enzo willen doen zijn ook niet zoveel posities beschikbaar. Voor bijzonder ambitieuze mensen is er misschien wel iets mogelijk, maar het gros van de mensen in dit soort sectoren doet gewoon hun hele loopbaan hetzelfde, is mijn indruk.quote:Op zondag 20 juni 2021 15:15 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Voor leraren bestaan overigens prima doorgroeimogelijkheden (alhoewel die beperkter zijn) naast management. Specialisatie op vakgebied (dus hoger niveau lesgeven) of op lesmethodieken (dus les kunnen geven aan kinderen/volwassenen met leerproblemen of andere gedragsproblematiek).
204.512 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 13.676.759 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Ja die cijfers kloppen niet per definitie.quote:Op zondag 20 juni 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
0 doden.
COR versoepelingen gaan door. @:lenny_leonard
Marinootje meldt in zijn dagelijkse update 1 dode ....quote:Op zondag 20 juni 2021 15:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja die cijfers kloppen niet per definitie.
Ik heb niet doorgegeven aan de GGD of er iemand is overleden. Niet eens gekeken. @:oliver23
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Corona Dashboard meldt ook een dode.quote:Op zondag 20 juni 2021 15:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja die cijfers kloppen niet per definitie.
Ik heb niet doorgegeven aan de GGD of er iemand is overleden. Niet eens gekeken. @:oliver23
Hier gaat iets mis.quote:Op zondag 20 juni 2021 15:40 schreef _serial_ het volgende:
Aantal positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
[ afbeelding ]
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
tnx gecorrigeerd.quote:
Het is ook wel beetje gek ja.quote:Op zondag 20 juni 2021 15:56 schreef Pisces29 het volgende:
Ik wist echt niet dat wij op de kaart op rood staan voor Europa.![]()
Alles is oké behalve Nederland, Zweden en stukjes Spanje.
Dat wij nog ergens welkom zijn deze zomer.
https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement
We dalen nu wel heel goed qua besmettingen. Wat opvallend is, is ons hoge percentage positief ten opzichte van alle andere landen. Dat kán haast niet anders komen dan door een ander testbeleidquote:Op zondag 20 juni 2021 15:56 schreef Pisces29 het volgende:
Dalijk de TvT gewoon meetellen in de statistieken. Probleem opgelost.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
We dalen nu wel heel goed qua besmettingen. Wat opvallend is, is ons hoge percentage positief ten opzichte van alle andere landen. Dat kán haast niet anders komen dan door een ander testbeleid.
Vrijdag dus mijn eerste chip gehad. En ik ben vanmiddag alweer heel moe, eigenlijk hetzelfde als gistermiddag. Vanmorgen ging het wel maar nu ben ik weer flink moe. Maar als ik het topic zo lees, ben ik niet de enige die hier last van heeft.
Ik zat beetje te peilen voor vakantie van de zomer maar is nog net even teveel gedoe voor door mij geliefde zomerbestemmingen met deze maatregelen enzo. Ik kijk na 1-7 wel, hoef toch niks te boeken als we gaan kamperenquote:Op zondag 20 juni 2021 15:56 schreef Pisces29 het volgende:
Welk merk chip heb je gehad?quote:Op zondag 20 juni 2021 16:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
We dalen nu wel heel goed qua besmettingen. Wat opvallend is, is ons hoge percentage positief ten opzichte van alle andere landen. Dat kán haast niet anders komen dan door een ander testbeleid.
Vrijdag dus mijn eerste chip gehad. En ik ben vanmiddag alweer heel moe, eigenlijk hetzelfde als gistermiddag. Vanmorgen ging het wel maar nu ben ik weer flink moe. Maar als ik het topic zo lees, ben ik niet de enige die hier last van heeft.
Is niet nodig, we zitten bijna onder de 4% positief.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dalijk de TvT gewoon meetellen in de statistieken. Probleem opgelost.
Ook Pfizerquote:Op zondag 20 juni 2021 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Welk merk chip heb je gehad?
Ik pfizer maar echt buiten wat pijn rondom de prik plek niks.
Sterker nog, ik heb vol gesport de dag nadat ik geprikt was en de dag daarna ook weer
Wij leven ook in een bubbel in Nederland. Ik zag laatst op het nieuws dat wij net zo hard als Italië waren getroffen in de 1e golf(!).quote:Op zondag 20 juni 2021 15:56 schreef Pisces29 het volgende:
Mwah, aan de maatregelen die eeuwig leken te duren, kon je het wel afleiden.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wij leven ook in een bubbel in Nederland. Ik zag laatst op het nieuws dat wij net zo hard als Italië waren getroffen in de 1e golf(!).
Wij horen absoluut bij de top van landen met de meeste doden en besmettingen. Het was echt een waardeloos jaar.
Weet ook niet of dat geaccepteerd wordt als je er testen in gaat gooien die op, in principe, gezonde mensen zijn uitgevoerd.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Is niet nodig, we zitten bijna onder de 4% positief.
Als je je percentage positieven omlaag wilt hebben, hoe wil je dat anders doen dan op die wijze?quote:Op zondag 20 juni 2021 16:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Weet ook niet of dat geaccepteerd wordt als je er testen in gaat gooien die op, in principe, gezonde mensen zijn uitgevoerd.
Klap in het gezicht van Erno-Be!quote:Op zondag 20 juni 2021 16:40 schreef Mortaxx het volgende:
Zeker de helft van de mensen had geen mondkapje op het station. Mooi
1,5 meter afstand is er nooit echt geweest. Vandaar dat er met het opstapelen van maatregelen nog het een en ander geprobeerd is.quote:Op zondag 20 juni 2021 14:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In principe mag alles weer.
Ik bedoel, wie houdt er nog echt 1,5 meter afstand?
Stiekem hoop ik ook dat mondkapjes nu eindelijk meer ingeburgerd worden en mensen ze ook af en toe dragen als ze zelf erg ziek zijn, zoals in Azie normaal is.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:45 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ga zelf nergens dat het niet meer hoeft ooit nog zo'n takke-mondkapje dragen, maar als iemand iemand anders lastigvalt of een mietje noemt omdat ze het wel nog even willen doen, ga ik echt de neiging krijgen ze op hun muil te slaan en tot 10 te moeten tellen. Weinig dingen irritanter, kinderachtiger, en vervelender.
Laten we van beide kanten in godsnaam elkaars keuze respecteren als het zometeen weer gewoon een keuze is. En het boeit me ook niet of @:miss_sly of die ander gelijk heeft met de verwachting, het fijne is dat we het weer zelf mogen weten. Dat betekent dus ook respecteren en in elkaars waarde laten van beide kanten.
Als je mensen gaat pesten omdat ze vrijwillig nog even wat langer een kapje dragen ook waar het niet meer moet, ben je een lul. En andersom ook. Punt.
Ik hoop het niet, vreselijk straatbeeld.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik ook dat mondkapjes nu eindelijk meer ingeburgerd worden en mensen ze ook af en toe dragen als ze zelf erg ziek zijn, zoals in Azie normaal is.
Waarom?quote:Op zondag 20 juni 2021 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik ook dat mondkapjes nu eindelijk meer ingeburgerd worden en mensen ze ook af en toe dragen als ze zelf erg ziek zijn, zoals in Azie normaal is.
Totaal onzinnig. Je ziet niet eens of het werkt.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alsof het straatbeeld vol mondmaskers zo storend is. Kom op, er zijn grotere problemen in Nederland dan mensen met mondmaskers op in het straatbeeld.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, vreselijk straatbeeld.
Wie zijn idee is dit nu weer? Erno?quote:Op zondag 20 juni 2021 16:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Totaal onzinnig. Je ziet niet eens of het werkt.
In commerciële teststraten en bij Testen voor Toegang worden enkel de positieve tests doorgegeven en meegeteld in de statistieken. Tel je alle tests uit de commerciële teststraten mee, dan daalt de positiviteitsratio tot ruim onder de 4,0%.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen gewoon thuisblijven als ze ziek zijn. En niet meer koortsig en blaffend naar kantoor komen. Lijkt me een betere oplossing dan maar een mondkapje te dragen als je ziek bent.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Serieus? Geen worden dat ons % positief dan nog (relatief) zo hoog is.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:03 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In commerciële teststraten en bij Testen voor Toegang worden enkel de positieve tests doorgegeven en meegeteld in de statistieken. Tel je alle tests uit de commerciële teststraten mee, dan daalt de positiviteitsratio tot ruim onder de 4,0%.
Niks mis met het thuisblijven als je echt te ziek bent om te werken.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen gewoon thuisblijven als ze ziek zijn. En niet meer koortsig en blaffend naar kantoor komen. Lijkt me een betere oplossing dan maar een mondkapje te dragen als je ziek bent.
Van mij mag iedereen die dat wilt een mondkapje dragen hoor veel plezier ermee. Maar je weet dat mensen vooral weten hoe het gaat met iemand af leest van een gezicht? Daarom willen de meeste mensen gewoon een vol gezicht zien ipv een half of geen gezicht. (apart trouwens dat onze mislukte antropoloog Ginny daar nooit iets over getweet heeft.)quote:Op zondag 20 juni 2021 16:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alsof het straatbeeld vol mondmaskers zo storend is. Kom op, er zijn grotere problemen in Nederland dan mensen met mondmaskers op in het straatbeeld.
Dat lijkt me ook inderdaad beter.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen gewoon thuisblijven als ze ziek zijn. En niet meer koortsig en blaffend naar kantoor komen. Lijkt me een betere oplossing dan maar een mondkapje te dragen als je ziek bent.
Beetje overdreven denk ik. Van mij hoeft het ook niet trouwens, veel liever dat als je ziekig bent thuis werkt als dat kan.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, vreselijk straatbeeld.
Ik denk zelf dat het bij kantoorbanen wel meer gebruikelijk gaat worden om bij milde klachten sneller thuis te werken. Ik hoop echt dat mensen met flinke verkoudheidsklachten of als ze verhoging hebben gewoon thuisblijven en niet op kantoor komen "omdad hed dog wel gaad hoor" (met compleet verstopte snotkop en waterige ogen uitgesproken"quote:Op zondag 20 juni 2021 17:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Niks mis met het thuisblijven als je echt te ziek bent om te werken.
Echter ook niks mis met het trainen van je immuunsysteem en op nieuwe virussen zoals corona na af en toe gewoon ziekig worden.
Tevens lijkt het me vrij prijzig als de winkelmedewerker en stukadoor straks bij elk kuchje, hoofdpijn of elke snotneus thuis moeten blijven
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-meldplicht-beter-naquote:Op zondag 20 juni 2021 17:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Serieus? Geen worden dat ons % positief dan nog (relatief) zo hoog is.
Precies, thuisblijven bij klachten moet gewoon het motto zijn, ook buiten coronatijd. Dus ook niet met een snotneus carnaval vieren of hangen in de kroeg.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hou eens op zegquote:Op zondag 20 juni 2021 17:30 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Precies, thuisblijven bij klachten moet gewoon het motto zijn, ook buiten coronatijd. Dus ook niet met een snotneus carnaval vieren of hangen in de kroeg.
Das veel te veel gevraagd voor de gemiddelde Nederlander, eigen pleziertje gaat voor de gezondheid van een ander.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:30 schreef Erno-BE het volgende:
Precies, thuisblijven bij klachten moet gewoon het motto zijn, ook buiten coronatijd. Dus ook niet met een snotneus carnaval vieren of hangen in de kroeg.
Punt is dat een ieder een andere grens hanteert. Ken een paar collega's die ziek komen werken en als je er wat van zegt, zeggen zolang ik kan lopen... Ik heb het dan over snipverkouden/griep, overgeven, longen uit lichaam hoesten, kleine rode ogen hebben. Dat slaat echt nergens op.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Niks mis met het thuisblijven als je echt te ziek bent om te werken.
Echter ook niks mis met het trainen van je immuunsysteem en op nieuwe virussen zoals corona na af en toe gewoon ziekig worden.
Tevens lijkt het me vrij prijzig als de winkelmedewerker en stukadoor straks bij elk kuchje, hoofdpijn of elke snotneus thuis moeten blijven
Dit zijn toch eerste eerstewereldproblemen, elkaars gezicht niet meer zien. Sorry dat ik het moet zeggen.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Van mij mag iedereen die dat wilt een mondkapje dragen hoor veel plezier ermee. Maar je weet dat mensen vooral weten hoe het gaat met iemand af leest van een gezicht? Daarom willen de meeste mensen gewoon een vol gezicht zien ipv een half of geen gezicht. (apart trouwens dat onze mislukte antropoloog Ginny daar nooit iets over getweet heeft.)
Dit is toch wel echt een probleem, zeker met een flinke griepgolf die we aanstaande winter kunnen verwachten. Ziek zijn = thuisblijven, hoe moeilijk kan het wel niet zijn.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:37 schreef Fred het volgende:
[..]
Das veel te veel gevraagd voor de gemiddelde Nederlander, eigen pleziertje gaat voor de gezondheid van een ander.
Zeg dat maar eens tegen doven en slechthorenden.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit zijn toch eerste eerstewereldproblemen, elkaars gezicht niet meer zien. Sorry dat ik het moet zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |