abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199971897
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:51 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hoeven we die mondkapjes niet meer op? Ik dacht pas de 26e. Lol, ik houd het al een poosje niet meer bij merk ik.
Als je om je heen kijkt dan zou je idd denken dat het overal al de 26ste is. Incl in de trein waar vanmorgen opvallend veel mensen het mondkapje onder de kin had zitten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199971907
quote:
IC
24u toename aantal opnamen: 3
Weektoename aantal opnamen: 36
Week tot week stijging: -14,3%
Bezetting op ICs: 207 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zondag 20 juni om 10:00

Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 12 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 210 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -33,1%
Bezetting op verpleegafdelingen: 448 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zondag 20 juni om 10:00
  zondag 20 juni 2021 @ 10:03:52 #103
338319 ZarB
Pińa colada
pi_199971910
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mensen die zich bewust niet laten vaccineren hoeven we niet te beschermen, maar de kwetsbare mensen die nog geen tweede prik hebben gehad uiteraard wel. Die mensen ga je nu voor de leeuwen gooien.
Want die mensen worden nu allemaal gedwongen zich in grote groepen te bevinden en op mondkapjes komt opeens een verbod?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199971997
https://nos.nl/artikel/23(...)oepelt-wel-heel-snel

In de buurlanden vinden ze ons kokosnoot lol

In grote lijnen nemen die twee experts het toch wel voor ons op. Patricia heeft wel een punt vind ik met dat grijze gebied - wat ze zegt, nachtclubs (en evenementen natuurlijk) zonder beperkingen open prima want iedereen moet getest of gevaccineerd zijn, maar als idd zo'n feestcafe dat niet eist en tot 2 uur snachts voetjes van de vloer speelt, kan je je afvragen of dat goedgaat XD

Ik hoop dus dat dat soort cafes óók gewoon toegangsbewijzen gaat vragen, en de gene die ik volg dat dat ook doen. Dan mag zowieso alles :)
#WeesGeenWhales
pi_199972038
Kan je direct na de tweede prik een andere reactie krijgen dan na de eerste?
Zo niet, waarom moeten mensen die de tweede prik halen dan weer 15 minuten wachten-?
pi_199972067
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:14 schreef eragon2890 het volgende:

In grote lijnen nemen die twee experts het toch wel voor ons op. Patricia heeft wel een punt vind ik met dat grijze gebied - wat ze zegt, nachtclubs (en evenementen natuurlijk) zonder beperkingen open prima want iedereen moet getest of gevaccineerd zijn, maar als idd zo'n feestcafe dat niet eist en tot 2 uur snachts voetjes van de vloer speelt, kan je je afvragen of dat goedgaat XD

Ik hoop dus dat dat soort cafes óók gewoon toegangsbewijzen gaat vragen, en de gene die ik volg dat dat ook doen. Dan mag zowieso alles :)
Elke dag lockdown kost miljoenen dus ja, een klein risico nemen is wel verantwoord. Die Duitsers zijn helemaal bezeten van die mondkapjes. En met de finish in zicht heeft de centrale overheid daar ook nog een machtsgreep gedaan en de deelstaten buitenspel gezet. Puur uit paniek voor modellen.

Het is wel mooi geweest. Je ziet in het VK nu ook dat die verlening van de lockdown waanzin was. Ziekenhuizen stromen niet vol. En wij hebben gelukkig een extreme hoge vaccinatiebereid. Een hoogopgeleide bevolking heeft zo zijn voordelen.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:26:24 #107
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_199972076
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Probleem is dat nog niet alle 60+-ers hun tweede AstraZeneca-prik hebben ontvangen en die is wel echt nodig.
Dat duurt ook nog maar een week of twee tot drie volgens mij. Mn ma was een van de laatste AZers voor de eerste prik en is de 1e helft van juli aan de beurt.

Welk argument wordt het daarna?
pi_199972092
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan je direct na de tweede prik een andere reactie krijgen dan na de eerste?
Zo niet, waarom moeten mensen die de tweede prik halen dan weer 15 minuten wachten-?
Met mijn zeer beperkte medische kennis:

Bij eiwitten kan het voorkomen dat de immuunrespons de eerste keer algemeen is. Je lichaam kent het eiwit nog niet. Er gaat dan wel iets fout met het opslaan van die respons, waardoor pas bij herhaling de boel op tilt slaat.

Wespensteken werken ook zo btw. De eerste wespensteek van iemands leven is vaak geen probleem. Pas bij de tweede merk je of je allergisch bent (geworden) voor de eiwitten die in wespengif (of, indirect, in het vaccin) zitten.

Maar nogmaals, ik heb er niet voor gestudeerd.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_199972146
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

Elke dag lockdown kost miljoenen dus ja, een klein risico nemen is wel verantwoord. Die Duitsers zijn helemaal bezeten van die mondkapjes. En met de finish in zicht heeft de centrale overheid daar ook nog een machtsgreep gedaan en de deelstaten buitenspel gezet. Puur uit paniek voor modellen.

Het is wel mooi geweest. Je ziet in het VK nu ook dat die verlening van de lockdown waanzin was. Ziekenhuizen stromen niet vol. En wij hebben gelukkig een extreme hoge vaccinatiebereid. Een hoogopgeleide bevolking heeft zo zijn voordelen.
Waar. En over twee maanden zijn die ook allemaal gevaccineerd.

De wil om een vaccin te nemen beschermt nog niet heh.

Ik sta (net als deze twee als je het leest in grote lijnen) echt achter de versoepelingen, maar het is idd wel een risico. Vooral als, god forbid, we weer moeten verzwaren, precies vanwege de kosten.

Waar ik het met Patricia eens ben dat de nachtclubs en festivals etc wat iedereen als de grootste versoepelingen ziet (omdat alles weer als vanouds daar) dus géén probleem zijn want iedereen getest of gevaccineerd, aan de andere kant is een bioscoop of museum dat natuurlijk ook niet, maar je zit dus met dat grijze gebied zoals die feestcafes open tot 2 uur snachts Waar straks de wedstrijden van oranje weer mogen worden gekeken - denk je dat iemand daar afstand gaan houden tijdens zo'n duel of later op de avond? Nee dus.

Dus daar zit een risico, en nu moet je wat zij zegt maar hopen dat iedereen zich daar nog aan de regels houd.

Dat is natuurlijk ijdele hoop, dus zou ik voor feestcafes gewoon ook toegangsbewijzen hebben ingesteld, en dan daarna 0 beperkingen. Zoals de clubs. Gewoon cafes die niet daarmee willen werken open tot 10 uur op 1.5m, en alle Cafes die wel meedoen mogen weer helemaal zoals voor corona open.

Dan heb je dit probleem niet, en ook nog eens gratis meer zicht op het virus want mensen laten zich testen:)
#WeesGeenWhales
  zondag 20 juni 2021 @ 10:37:20 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199972167
Het is altijd hetzelfde riedeltje, 'ja maar over 2 weken', 'ja maar over 2 maanden'.

Nu moeten we voorzichtig blijven omdat nog niet iedereen (volledig) is gevaccineerd. Zodra dat in augustus wel het geval is, moeten we weer voorzichtig zijn omdat het najaar op de stoep staat en er wellicht weer een variant opduikt. Echt hou toch op.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:38:48 #111
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199972184
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is altijd hetzelfde riedeltje, 'ja maar over 2 weken', 'ja maar over 2 maanden'.

Nu moeten we voorzichtig blijven omdat nog niet iedereen (volledig) is gevaccineerd. Zodra dat in augustus wel het geval is, moeten we weer voorzichtig zijn omdat het najaar op de stoep staat en er wellicht weer een variant opduikt. Echt hou toch op.
En misschien slaat er volgend jaar een komeet in, laten we daar al bang voor gaan zijn :-)
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199972194
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:38 schreef popje het volgende:

[..]

En misschien slaat er volgend jaar een komeet in, laten we daar al bang voor gaan zijn :-)
Ah maar daar zijn we al tegen beschermd, de meeste mensen hebben wel ergens een paraplu liggen.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:42:22 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199972218
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:38 schreef popje het volgende:

[..]

In dat opzicht geef ik Rutte en Hugo wel de credits dat ze nu redelijk doorpakken met versoepelingen. In het buitenland poepen ze nog steeds in hun broek voor een miniem aantal besmettingsgevallen.
pi_199972324
Ik hoop heel erg dat we komende winter niet weer terug hoeven te gaan naar een situatie zoals die in december t/m maart was. Laat de vaccins aub voldoende werken tegen de (eventuele) nieuwe mutaties.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:55:00 #115
338319 ZarB
Pińa colada
pi_199972362
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:14 schreef eragon2890 het volgende:

Krijgen we dat weer _O-

Wat ik wel raar vind is dat de EU alle grenzen weer open gooit (bijv ook voor ongevaccineerde amerikanen), maar wij die kant niet op mogen. Trek dat dan gelijk.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:55:32 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199972367
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:51 schreef SilverEyes het volgende:
Ik hoop heel erg dat we komende winter niet weer terug hoeven te gaan naar een situatie zoals die in december t/m maart was. Laat de vaccins aub voldoende werken tegen de (eventuele) nieuwe mutaties.
Of we in december in dezelfde situatie komen als afgelopen winter is een zuiver politieke beslissing. Het is niet iets dat als een natuurwet volgt uit de werking van de vaccins, ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199972391
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of we in december in dezelfde situatie komen als afgelopen winter is een zuiver politieke beslissing. Het is niet iets dat als een natuurwet volgt uit de werking van de vaccins, ofzo.
De lockdown in z'n strengste vorm (zoveel mogelijk dicht, avondklok, mondkapjes) was inderdaad een subjectieve aanpak. Dat de meeste andere landen die instrumenten gebruikten betekent niet perse dat je het ook zo moet doen.
pi_199972398
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als er weer een sterke stijging is van ziekenhuisopnames/bezetting kun je op je vingers natellen dat er weer zaken op slot gaan.
Dan kunnen zeker de vaccins helpen.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:00:38 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199972411
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:59 schreef SilverEyes het volgende:
Als er weer een sterke stijging is van ziekenhuisopnames/bezetting kun je op je vingers natellen dat er weer zaken op slot gaan.
Dat klopt, maar dat is dus een politieke beslissing.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199972430
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens gezegd dat dat niet zo was.
pi_199972432
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goeiemorgen! Intussen toch wel een wat pijnlijke, stijve bovenarm ontwikkeld na de prik. Werd gisteravond ook ineens overvallen door behoorlijke moeheid. Nou ja, in elk geval lijkt er wel iets te werken dan :P
Dat zijn precies de kenmerken die ik had. Ik val nooit in slaap op de bank, maar toen wel. Na vanavond is je stijve arm zo goed als voorbij ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199972454
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:55 schreef ZarB het volgende:

[..]

Krijgen we dat weer _O-

Wat ik wel raar vind is dat de EU alle grenzen weer open gooit (bijv ook voor ongevaccineerde amerikanen), maar wij die kant niet op mogen. Trek dat dan gelijk.
It takes two to tango he...

Maar wat bedoel je dat weer? ze heeft een punt. De nachtclubs en evenementen als lowlands, grote indoor concerten, mijn conventies, beurzen etc zijn het probleem niet, want iedereen getest of gevaccineerd, zoals ze zegt. Maar ze heeft gelijk met dat grijze gebied- een feestcafe mag open, je mag muziek draaien, je mag weer zingen, zuipen, en naar ek voetbal kijken tot 2 uur snachts, maar ze mogen zelf kiezen of ze het met 1,5m doen zonder toegangsbewijzen of zonder 1.5m met. In de praktijk wordt dat natuurlijk zonder zonder.

Dat kan toch alleen fout gaan op die grijze gebied plekken?
#WeesGeenWhales
pi_199972466
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eens. We moeten proberen zover mogelijk als kan van enige vorm van beperking te blijven. Hooguit wat extra inreisbeperkingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:04:39 #124
338319 ZarB
Pińa colada
pi_199972468
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

It takes two to tango he...

Maar wat bedoel je dat weer? ze heeft een punt. De nachtclubs en evenementen als lowlands, grote indoor concerten, mijn conventies, beurzen etc zijn het probleem niet, want iedereen getest of gevaccineerd, zoals ze zegt. Maar ze heeft gelijk met dat grijze gebied- een feestcafe mag open, je mag muziek draaien, je mag weer zingen, zuipen, en naar ek voetbal kijken tot 2 uur snachts, maar ze mogen zelf kiezen of ze het met 1,5m doen zonder toegangsbewijzen of zonder 1.5m met. In de praktijk wordt dat natuurlijk zonder zonder.

Dat kan toch alleen fout gaan op die grijze gebied plekken?
Ik bedoel, dan is er eens iets positiefs, komt er weer een artikel waar buurlanden er weer wat van vinden. Dodelijk vermoeiend.

Het is toch ook altijd krom geweest dat we hier amper naar buiten mochten, maar alle grenzen wel vrolijk open bleven. Zelfs India landt hier meermaals per dag.
pi_199972472
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:04 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik bedoel, dan is er eens iets positiefs, komt er weer een artikel waar buurlanden er weer wat van vinden. Dodelijk vermoeiend.
Het is ook de pers die hun verdienmodel ziet instorten. Goed nieuws verkoopt niet.
pi_199972599
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat zijn precies de kenmerken die ik had. Ik val nooit in slaap op de bank, maar toen wel. Na vanavond is je stijve arm zo goed als voorbij ;)
Dat had ik ook ja. Intens moe, echt zittend in slaap vallen :')
  zondag 20 juni 2021 @ 11:22:16 #127
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199972606
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:26 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat duurt ook nog maar een week of twee tot drie volgens mij. Mn ma was een van de laatste AZers voor de eerste prik en is de 1e helft van juli aan de beurt.

Welk argument wordt het daarna?
Een tante van mij (1960) krijgt in juli de tweede prik. Als dat soort mensen gewacht hadden tot het vrijgeven van Pfizer/Moderna voor weigerboomers waren ze en eerder klaar geweest en beter beschermd (op een een of andere manier vertrouw ik het AstraZeneca-vaccin niet of ze nou ook echt de transmissie van het virus belemmeren, hetzelfde geldt ook voor Johnson&Johnson).
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 20 juni 2021 @ 11:22:34 #128
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199972614
Kwam gisteren in een drankspeciaalzaak (vaderdag) en zag al een interessante mix qua mondkapjes; sommigen droegen ze nog, anderen dan weer op de kin en weer anderen zelfs géén. Ook meerdere medewerkers droegen er geen, en dat terwijl de winkel aardig vol was. Het is goed om te zien dat de maatschappij nu in rap tempo weer terug lijkt te keren naar de oude norm. De enige hindernis die ik voor mijzelf persoonlijk nog zie, zijn de restricties voor trips naar het buitenland.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:24:47 #129
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199972645
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:21 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Dat had ik ook ja. Intens moe, echt zittend in slaap vallen :')
Ik heb dat afgelopen week wel vaker gehad... zelfs nadat de 48 uur voorbij waren. Kan dat ook nog door de prik komen dan? In de week na vaccinatie?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 20 juni 2021 @ 11:25:16 #130
405562 Erno-BE
pi_199972650
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:55 schreef ZarB het volgende:

[..]

Krijgen we dat weer _O-

Ik denk dat je het per staat moet kijken of het verantwoord is om reizen naar die Staten mogelijk te maken. Grote delen van Californië en het Noord-Oosten zouden binnenkort in principe naar geel kunnen. Het Mid-Westen en Zuid-Oosten zouden op oranje moeten blijven omdat de vaccinatiegraad bedroevend laag is.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 20 juni 2021 @ 11:27:01 #131
405562 Erno-BE
pi_199972675
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:51 schreef SilverEyes het volgende:
De situatie van december t/m half mei (ook in april en eerste helft mei waren nog extreem veel beperkingen), wil niemand meer terug. Zaak is om dit dan ook te voorkomen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199972680
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:24 schreef popje het volgende:

[..]

Ik heb dat afgelopen week wel vaker gehad... zelfs nadat de 48 uur voorbij waren. Kan dat ook nog door de prik komen dan? In de week na vaccinatie?
Geen idee, maar misschien komt het ook door de warmte?
  zondag 20 juni 2021 @ 11:29:01 #133
338319 ZarB
Pińa colada
pi_199972701
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:27 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De situatie van december t/m half mei (ook in april en eerste helft mei waren nog extreem veel beperkingen), wil niemand meer terug. Zaak is om dit dan ook te voorkomen.
Gelukkig laten we ons massaal vaccineren ^O^
pi_199972720
quote:
6s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:22 schreef MissionPhailed het volgende:
Kwam gisteren in een drankspeciaalzaak (vaderdag) en zag al een interessante mix qua mondkapjes; sommigen droegen ze nog, anderen dan weer op de kin en weer anderen zelfs géén. Ook meerdere medewerkers droegen er geen, en dat terwijl de winkel aardig vol was. Het is goed om te zien dat de maatschappij nu in rap tempo weer terug lijkt te keren naar de oude norm. De enige hindernis die ik voor mijzelf persoonlijk nog zie, zijn de restricties voor trips naar het buitenland.
Het zal hier vast al een keer gezegd zijn, maar om dit soort chaos vraag je als kabinet ook door maar liefst een week vantevoren aan te kondigen dat veel beperkingen eraf kunnen. Vanaf die persco van vrijdag zie ik mensen in grote getalen de edele reet afvegen met de regels.
pi_199972729
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

Wanneer men in het najaar weer tot lockdowns, avondklokken en allerlei andere maatregelen besluit hadden we ons die ontelbare miljarden, die aan het ontwikkelen van vaccins en het uitrollen van vaccinatiecampagnes besteed zijn, ook kunnen besparen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199972758
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In dat opzicht geef ik Rutte en Hugo wel de credits dat ze nu redelijk doorpakken met versoepelingen. In het buitenland poepen ze nog steeds in hun broek voor een miniem aantal besmettingsgevallen.
Ik heb ook het idee dat die peperdure steunpakketten een rol spelen. Zo wordt het belastinguitstel per 1 juli 2021 opgeheven. Ja, dan wil je wel dat iedereen zo'n beetje alles kan doen.

Ben echt benieuwd naar hoe de economie hier uit komt. Elk land ter wereld zit maar te 'stimuleren', maar iemand zal toch de prijs moeten betalen.
pi_199972794
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:04 schreef ZarB het volgende:

[..]

Het is toch ook altijd krom geweest dat we hier amper naar buiten mochten, maar alle grenzen wel vrolijk open bleven. Zelfs India landt hier meermaals per dag.
Sterker nog; "onze" eigen kinderen worden gedwongen thuis achter laptop of tablet aan "homeschooling" te doen, terwijl tegelijkertijd doodleuk Indiase studenten ingevlogen worden zodat die weer plaats kunnen nemen in Europese collegebanken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199972818
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het zal hier vast al een keer gezegd zijn, maar om dit soort chaos vraag je als kabinet ook door maar liefst een week vantevoren aan te kondigen dat veel beperkingen eraf kunnen. Vanaf die persco van vrijdag zie ik mensen in grote getalen de edele reet afvegen met de regels.
Denk wel dat het kabinet daarmee rekening heeft gehouden in de verwachting van het aantal besmettingen door de versoepelingen.
Je merkt ook dat de handhaving afneemt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199972823
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:33 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat die peperdure steunpakketten een rol spelen. Zo wordt het belastinguitstel per 1 juli 2021 opgeheven. Ja, dan wil je wel dat iedereen zo'n beetje alles kan doen.

Ben echt benieuwd naar hoe de economie hier uit komt. Elk land ter wereld zit maar te 'stimuleren', maar iemand zal toch de prijs moeten betalen.
Zuid-Europese landen hebben vorig jaar al laten zien gewoon de hand op te houden bij Europa. Als Nederland dan weer dwars is zijn we weer aso’s en vergelijkbaar met allerlei discutabele historische figuren.
pi_199972834
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is ook de pers die hun verdienmodel ziet instorten. Goed nieuws verkoopt niet.
Steen en been klagen over "fake news", maar wel zelf continu een negatieve stemming creëeren om maar zoveel mogelijk dode bomenmedia en advertenties te verkopen...
pi_199972875
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wanneer men in het najaar weer tot lockdowns, avondklokken en allerlei andere maatregelen besluit hadden we ons die ontelbare miljarden, die aan het ontwikkelen van vaccins en het uitrollen van vaccinatiecampagnes besteed zijn, ook kunnen besparen.
Nou, die miljarden zijn wel te tellen en wereldwijd uitgegeven, niet alleen in Nederland.
De crisis zelf heeft veel en veel meer gekost. Dan is een paar miljard investeren in een mogelijke oplossing te verantwoorden.
Maar geen garantie dat die oplossing gaat werken.
Mensen willen graag duidelijkheid en pasklare oplossingen.
Maar met een nieuw virus dat zich grillig gedraagt krijg je die niet.
pi_199972879
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:04 schreef ZarB het volgende:

[..]

Maar het hele artikel is twee experts die uitleggen waarom ze vinden dat het kabinet (grotendeels) terecht dit deed...
#WeesGeenWhales
pi_199972881
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Steen en been klagen over "fake news", maar wel zelf continu een negatieve stemming creëeren om maar zoveel mogelijk dode bomenmedia en advertenties te verkopen...
Je weet wat fake betekent?
pi_199972911
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

De lockdown in z'n strengste vorm (zoveel mogelijk dicht, avondklok, mondkapjes) was inderdaad een subjectieve aanpak. Dat de meeste andere landen die instrumenten gebruikten betekent niet perse dat je het ook zo moet doen.
Het is de enige manier om een virus dat via de lucht verspreid tegen te gaan: inperken van contactmomenten en reisbewegingen.
pi_199972920
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je weet wat fake betekent?
Het verschil tussen fake (news) en propaganda is tijdens deze pandemie aardig vervaagd met o.a. overheden en ziekenhuizen die incorrecte cijfers verspreiden voor o.a. financieel gewin.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:51:20 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199972942
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Een tante van mij (1960) krijgt in juli de tweede prik. Als dat soort mensen gewacht hadden tot het vrijgeven van Pfizer/Moderna voor weigerboomers waren ze en eerder klaar geweest en beter beschermd (op een een of andere manier vertrouw ik het AstraZeneca-vaccin niet of ze nou ook echt de transmissie van het virus belemmeren, hetzelfde geldt ook voor Johnson&Johnson).
Ze waren nu eerder al grotendeels beschermd en dat is goud waard in een crisis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199972958
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is de enige manier om een virus dat via de lucht verspreid tegen te gaan: inperken van contactmomenten en reisbewegingen.
Dat is waar, doch de invulling van die aanpak is voor een niet onaanzienlijk deel arbitrair. Mede door de balans die je moet vinden tussen virusbestrijding en alle andere belangen.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:53:13 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199972965
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:24 schreef popje het volgende:

[..]

Van de eerste prik heb ik ongeveer 2,5 week last gehad. Had wel een vrij brakke weerstand door wat overbelasting afgelopen jaar, plus een autoimmuunziekte.
Maar kan zeker vrij lang vermoeidheid geven als je een pechvogel bent.
Kán, spreek zat/vooral mensen die amper tot geen klachten hebben na de vaccinatie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199973001
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:48 schreef Wantie het volgende:

[..]

Massaal vaccineren zou toch dé redding gaan worden? Het virus muteerde vorig jaar net zo hard en veel als nu, dus het is nu ook weer niet zo dat die varianten ineens als een onaangename verrassing komen die ineens uit het niets roet in het eten gooien. Met die kennis had men al vanaf vorig jaar vol gas in kunnen zetten op het massaal opleiden van zorg- en IC-personeel en uitbreiden van het aantal ziekenhuis- en IC-bedden ipv alleen maar op het vaccinatiepaard te wedden.

Er is voor massaal vaccineren gekozen, doe dat dan ook en kap met die angstpropaganda over mutaties, long covid en allerlei andere verzonnen drogredenen.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:56:48 #150
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_199973006
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Maar ook die tante van jou is dus over enkele weken volledig gevaccineerd. Dat was je argument immers.

Dat AZ vs Pfizer verhaal is niet relevant voor de discussie die we hadden. Je zei dat je bang was omdat AZers nog blootgesteld werden aan risico's omdat ze hun tweede prik nog niet hebben gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')