abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2021 @ 00:46:01 #51
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199970199
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik geloof best dat de meeste welwillende 55+-ers een tweede prik hebben gehad, maar ik dacht nog niet alle welwillenden, of de 2 weken na prik 2 zijn nog niet verlopen. Bovendien heb je nog de AstraZeneca-groep (60-65), waarbij er toch een heel aantal nog maar één prik gehad hebben, door de lange tussenpozen tussen de eerste en tweede prik en de slechte leveringen door AstraZeneca en de tweede prik is zeker voor AstraZeneca echt heel hard nodig.
Na 1 prik met Pfizer/Moderna ben je ook al voor 80% beschermd. En nogmaals, het beleid is er altijd op gericht om de ziekenhuizen te ontlasten en het kan je niet ontgaan zijn dat er vandaag 0! IC opnames waren voor het eerst in een hele lange tijd.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 20 juni 2021 @ 00:46:56 #52
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199970209
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:46 schreef popje het volgende:

[..]

Na 1 prik met Pfizer/Moderna ben je ook al voor 80% beschermd. En nogmaals, het beleid is er altijd op gericht om de ziekenhuizen te ontlasten en het kan je niet ontgaan zijn dat er vandaag 0! IC opnames waren voor het eerst in een hele lange tijd.
Ja maar.. ja maar.. Duitsland. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 20 juni 2021 @ 00:49:38 #53
3778 popje
pi_199970232
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja maar.. ja maar.. Duitsland. :'(
Schade, Deutschland, alles ist vorbei...
  zondag 20 juni 2021 @ 00:49:44 #54
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199970233
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:46 schreef popje het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat de groep 60-65-jarigen AstraZeneca kregen en daar is één prik echt onvoldoende. Bij Pfizer en Moderna zou je er misschien nog mee weg kunnen komen, maar bij AstraZeneca moet je echt twee prikken hebben en die hebben nog niet alle 60-65-jarigen ontvangen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199970237
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik kom nauwelijks bij festivals of bierfestivals mogen ook meetellen. Maar ik dacht dat ze bij festivals vooral gebruik maakte van particuliere beveilingsbedrijven. Dat politie alleen een beetje achter de hand is mocht het echt mis gaan om wat voor reden ook.
Klopt. Toen het nog kon ging ik behoorlijk wat festivals af en veelal is er meer dan genoeg particuliere beveiliging en hulpverlening (xx beveiliging/hulpverlenig per xx bezoeker is vaak verplicht vanuit vergunning)

Veelal is er dan zeker wel een politieauto of 2 maar dat is het wel.

Maar dat is bij de grote festivals allemaal veelal al lang bekend en gepland.

Maar nu wordt alles onder de noemer gegooid, "we hebben geen capaciteit" dat vind ik beetje lafjes, zeker na een jaar met beperkingen en lockdowns, want ohh wat hadden we het druk met het handhaven van de avondklok en coronafeestjes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 20 juni 2021 @ 00:51:09 #56
3778 popje
pi_199970244
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat de groep 60-65-jarigen AstraZeneca kregen en daar is één prik echt onvoldoende. Bij Pfizer en Moderna zou je er misschien nog mee weg kunnen komen, maar bij AstraZeneca moet je echt twee prikken hebben en die hebben nog niet alle 60-65-jarigen ontvangen.
En daarom moet de wereld weer op het slot volgens jou?
  zondag 20 juni 2021 @ 00:55:11 #57
405562 Erno-BE
pi_199970270
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:51 schreef popje het volgende:

[..]

En daarom moet de wereld weer op het slot volgens jou?
Het huidig pakket aan maatregelen is onvergelijkbaar met op slot gaan of een lockdown. En nee, ik pleit niet voor strengere maatregelen (geen enkele aanleiding), ik pleit alleen voor het in stand houden van het huidig pakket aan maatregelen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 20 juni 2021 @ 00:56:45 #58
3778 popje
pi_199970284
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het huidig pakket aan maatregelen is onvergelijkbaar met op slot gaan of een lockdown. En nee, ik pleit niet voor strengere maatregelen (geen enkele aanleiding), ik pleit alleen voor het in stand houden van het huidig pakket aan maatregelen.
Ik ben het daar niet mee eens en ik ga nu slapen. Erno, je bent echt van lotje getikt met de Duitsland opvattingen af en toe.
pi_199970294
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt. Toen het nog kon ging ik behoorlijk wat festivals af en veelal is er meer dan genoeg particuliere beveiliging en hulpverlening (xx beveiliging/hulpverlenig per xx bezoeker is vaak verplicht vanuit vergunning)

Veelal is er dan zeker wel een politieauto of 2 maar dat is het wel.

Maar dat is bij de grote festivals allemaal veelal al lang bekend en gepland.

Maar nu wordt alles onder de noemer gegooid, "we hebben geen capaciteit" dat vind ik beetje lafjes, zeker na een jaar met beperkingen en lockdowns, want ohh wat hadden we het druk met het handhaven van de avondklok en coronafeestjes.
Ik hoop voor je dat er een oplossing komt. Ik denk dat er vooral angst is vanuit de overheid dat het mis gaat omdat veel mensen wel toe zijn aan een verzetje. Maar het risico is dat het nu juist de illegaliteit ingaat. Zagen we vorige zomer ook.
pi_199970355
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat er een oplossing komt. Ik denk dat er vooral angst is vanuit de overheid dat het mis gaat omdat veel mensen wel toe zijn aan een verzetje. Maar het risico is dat het nu juist de illegaliteit ingaat. Zagen we vorige zomer ook.
Ik ga er niet heen hoor.
Maar wat je zegt, als je alles gaat verbieden werk je juist extra illegale raves in de hand, en daar heb je tada.wav weer extra capaciteit van politie voor nodig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199970427
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 01:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ga er niet heen hoor.
Maar wat je zegt, als je alles gaat verbieden werk je juist extra illegale raves in de hand, en daar heb je tada.wav weer extra capaciteit van politie voor nodig.
Mij maakt het niet uit wat je doe hoor. Als je wilt gaan veel plezier. Maar ik snap gewoon niet waarom ze zo krampachtig doen. Je kan niet alles maar blijven controleren of proberen tegen te houden. Er zijn nu zoveel voorbeelden geweest met vondelpark en vorige zomer. Jongeren/mensen willen gewoon weer wat doen.
pi_199970762
As of 14 June, there have been 73 deaths in England of people who were confirmed as having the Delta variant and who died within 28 days of a positive test.

Of this number, 34 (47%) were unvaccinated, 10 (14%) were more than 21 days after their first dose of vaccine and 26 (36%) were more than 14 days after their second dose.

https://sg.news.yahoo.com(...)soc_trk=tw&tsrc=twtr

Gros betrof gevaccineerden, merendeel daarvan volledig gevaccineerden.

Cijfers verdriedubbeld in 2 dagen, ruim 10.000 besmettingen PD nu, Delta dominant.
  zondag 20 juni 2021 @ 03:14:34 #63
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199970772
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 03:09 schreef Za het volgende:
As of 14 June, there have been 73 deaths in England of people who were confirmed as having the Delta variant and who died within 28 days of a positive test.

Of this number, 34 (47%) were unvaccinated, 10 (14%) were more than 21 days after their first dose of vaccine and 26 (36%) were more than 14 days after their second dose.

https://sg.news.yahoo.com(...)soc_trk=tw&tsrc=twtr

Gros betrof gevaccineerden, merendeel daarvan volledig gevaccineerden.

Cijfers verdriedubbeld in 2 dagen, ruim 10.000 besmettingen PD nu, Delta dominant.
In het VK is bijna iedereen gevaccineerd met het AZ vaccin.

Speelt dat nog een rol? Zijn die minder beschermd?
Heeft het vaccin ook een periode nodig om goed in te werken?
Wat is de gemiddelde leeftijd van deze mensen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199970791
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 03:14 schreef DonDruiper het volgende:

Geen idee, ik ben ook benieuwd hoe oud die niet gevaccineerden zijn.

Je blijft dit sowieso krijgen, mensen die reeds besmet zijn geweest, gevaccineerden, het virus gaat dat omzeilen en er komen nieuwe varianten. In feite kun je aan de gang blijven zo.

Ik begrijp niet waarom voor een periode een dagelijkse sneltest alvorens je in de maatschappij te begeven niet de norm wordt. Dan kun je deze cirkel per direct doorbreken, en hoeft men jonge gezonde mensen niet te vaccineren.
pi_199971119
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Probleem is voor mij weer de omschakeling. Dat buitenlandse vakanties weer mogelijk worden is leuk, maar volle treinen/bussen en verplichtingen zijn een stuk minder leuk. Op een gegeven moment wen je er wel weer aan, maar ik zie nu wel tegen op.
Nogmaals; koop een auto als je zo'n hekel aan je medemens hebt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199971178
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:56 schreef popje het volgende:

[..]

Ik ben het daar niet mee eens en ik ga nu slapen. Erno, je bent echt van lotje getikt met de Duitsland opvattingen af en toe.
pi_199971220
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 03:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Heeft het vaccin ook een periode nodig om goed in te werken?
Nou, volgens het artikel is het aantal besmettingen onder de gevaccineerden wel gedaald ten opzichte van de niet-gevaccineerden.

Dat 1/3 van de doden volledig gevaccineerd was is wel aan de hoge kant.
Misschien allemaal ouderen? Hier zijn we gestopt met vaccineren met Astrazeneca bij de hoogste leeftijdsgroep vanwege de minder goede bescherming.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199971233
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 03:21 schreef Za het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben ook benieuwd hoe oud die niet gevaccineerden zijn.

Je blijft dit sowieso krijgen, mensen die reeds besmet zijn geweest, gevaccineerden, het virus gaat dat omzeilen en er komen nieuwe varianten. In feite kun je aan de gang blijven zo.

Ik begrijp niet waarom voor een periode een dagelijkse sneltest alvorens je in de maatschappij te begeven niet de norm wordt. Dan kun je deze cirkel per direct doorbreken, en hoeft men jonge gezonde mensen niet te vaccineren.
Maar dat zijn dik 10 miljoen tests per dag?
Dat lijkt me niet vol te houden .je zit bij vaccineren bovendien al met het probleem dat hele wijken in grote steden met veel allochtonen en/of laag geletterdheid een veel langere vaccinatie bereidheid hebben. Dat willen ze nu oplossen met mobiele vaccinatieteams.
In die wijken krijg je heus niet iedereen zo ver dat ze elke dag gaan testen.
Geef ze 1 shot met Jansen en je bent voor een groot deel van het probleem af.
pi_199971252
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Die groep kan zichzelf beschermen door de maatregelen te blijven opvolgen.
Wat vooral van belang is, is dat we op tijd iedereen gevaccineerd hebben.
Dan is de kans op verspreiding van het virus minder en is de groep Astrazeneca gevaccineerden daardoor ook al beschermd.
pi_199971262
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dit is geen lockdown te noemen, de huidige situatie (die tot 25 juni geldt) is prima. Kan ik prima mee leven. Een lockdown is totaal wat anders.
De huidige situatie is nog steeds een lockdown voor een aantal sectoren.
  zondag 20 juni 2021 @ 08:13:35 #71
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_199971276
Qua mondkapjes, ik ben gisteren in een fietsenzaak geweest. Het personeel droeg al geen kapjes meer. En na mijn proefrit ben ik ook helemaal vergeten mijn kapje weer op te zetten. Denk dat het heeeeel snel weer normaal voelt zonder kapjes O+

Overigens maak ik me wel een klein beetje zorgen of we niet net te snel versoepelen. Het is wel heel snel en heel veel opeens :D
Rutte hamert echt op die 1,5 meter maar we weten allemaal dat dat in diverse situaties niet (meer) gaat gebeuren. En dat in combinatie met die Deltavariant, geefr me een klein beetje onrust.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_199971277
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:25 schreef popje het volgende:

[..]

De besmettingscijfers... 700, ik weet niet of je dat nog hoog kunt noemen hoor.
Met dit aantal zit je bij een exponentiële toename na 5 weken op meer dan 10.000 besmettingen.
Daar zit hem het risico in.
Maar de cijfers dalen en het aantal gevaccineerden neemt toe, dus de kans op zo'n scenario wordt elke dag kleiner.
Maar de besmettingscijfers moeten wel omlaag blijven gaan.
pi_199971291
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 08:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Met dit aantal zit je bij een exponentiële toename na 5 weken op meer dan 10.000 besmettingen.
Daar zit hem het risico in.
Maar de cijfers dalen en het aantal gevaccineerden neemt toe, dus de kans op zo'n scenario wordt elke dag kleiner.
Maar de besmettingscijfers moeten wel omlaag blijven gaan.
Ik weet niet of ze dat per se moeten. Als het wat voortkabbelt of zelfs weer stijgt, maar de ziekenhuizen houden Huub bezetting redelijk laag, dan is dat ook prima.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199971330
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 07:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat 1/3 van de doden volledig gevaccineerd was is wel aan de hoge kant.

Daar schrik ik best van. Als dit zo is en blijft, dan hebben we in de herfst weer een probleem in de ziekenhuizen.
pi_199971376
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 08:21 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Daar schrik ik best van. Als dit zo is en blijft, dan hebben we in de herfst weer een probleem in de ziekenhuizen.
Het zegt niet zoveel, zeker niet dat we "weer een probleem hebben in de ziekenhuizen". Het daadwerkelijk relevante criterium is het percentage dat na besmetting in het ziekenhuis belandt (en daarnaast ook de relatieve kans op een besmetting) en daar zeggen deze cijfers niets over.
pi_199971419
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 08:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het zegt niet zoveel, zeker niet dat we "weer een probleem hebben in de ziekenhuizen". Het daadwerkelijk relevante criterium is het percentage dat na besmetting in het ziekenhuis belandt (en daarnaast ook de relatieve kans op een besmetting) en daar zeggen deze cijfers niets over.
Staat wel in het artikel

quote:
PHE said a total of 806 people in England have been admitted to hospital with the Delta variant as of 14 June, a rise of 423 on the previous week.

Of the 806, 527 (65%) were unvaccinated, 135 (17%) were more than 21 days after their first dose of vaccine, and 84 (10%) were more than 14 days after their second dose.
pi_199971437
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 08:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Staat wel in het artikel
[..]

Dat is al een begin. De cijfers per groep kan ik niet helemaal afleiden vanwege X dagen na, maar in het VK is ruim 40% volledig gevaccineerd.
  zondag 20 juni 2021 @ 09:12:34 #78
405562 Erno-BE
pi_199971577
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 08:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

De huidige situatie is nog steeds een lockdown voor een aantal sectoren.
Klopt, maar het gaat wel om sectoren die echt een groot risico zijn in de verspreiding van corona. De meeste sectoren kunnen nu bij stap 3 van het openingsplan redelijk normaal functioneren, met enkel wat aanpassingen in het beleid.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199971579
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 08:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze dat per se moeten. Als het wat voortkabbelt of zelfs weer stijgt, maar de ziekenhuizen houden Huub bezetting redelijk laag, dan is dat ook prima.
Je ziet in het VK dat het percentage slachtoffers dat gevaccineerd is nog best hoog is ,en dat daar onder de niet gevaccineerden een exponentiële groei te zien is.
Het EK wijkt daardoor uit naar Budapest.
Dat zijn toch situaties waar je van af wilt.
En dat lukt alleen bij heel lage besmettingscijfers.
pi_199971587
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:12 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Klopt, maar het gaat wel om sectoren die echt een groot risico zijn in de verspreiding van corona
Dat risico wordt verkleind door toegangsbewijzen.

quote:
. De meeste sectoren kunnen nu bij stap 3 van het openingsplan redelijk normaal functioneren, met enkel wat aanpassingen in het beleid.
De meeste.
Je sluit wel een aardig deel van de samenleving uit. Al meer dan een jaar.
En daar is steeds minder reden tot.
pi_199971595
De originele lockdown zou 2 weken duren. We zaten tot mei in lockdown.

Hetzelfde goldt voor de avondklok zou ook maar paar weken duren. Duurde maandenlang.

En nu wordt weer de angstkaart gespeeld voor de herfst door experts die geen 1 keer gelijk hebben gekregen. Geen 1 keer met hun modellen.
Heel simpel. Alle 60 plussers en zwakkeren qua gezondheid zijn volledig gevaccineerd geworden de afgelopen weken.
De crisis is dus klaar, basta. Vaccineren was namelijk toch de uitweg?! Nou dan.

Kortom, je ziet dat de angst er bij zoveel mensen nog is zoals sommige users hier ook op het forum en de maatschappij dat ik echt bij mezelf denk dat het goed is om naar je eigen psyschologische aard te gaan kijken. Als je nu nog vrijwillig mondkapjes gaat dragen ondanks dat het niet meer hoeft…..Dan gaan wij als normale mensen gewoon het leven weer oppakken. Ok? Afgesproken?
pi_199971603
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 08:21 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Het is ook spannend wat de Deltavariant in Nederland gaat doen.
Daarom de besmettingscijfers zo laag mogelijk.
pi_199971644
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:17 schreef Newby6781 het volgende:
Het bleek dus erger te zijn

quote:
Hetzelfde goldt voor de avondklok zou ook maar paar weken duren. Duurde maandenlang.
Ook toen bleek men te optimistisch.
quote:
En nu wordt weer de angstkaart gespeeld voor de herfst door experts die geen 1 keer gelijk hebben gekregen.
Je twee voorbeelden laten juist zien dat de experts er te licht over dachten.
Dus hoezo angstkaart?

quote:
Geen 1 keer met hun modellen.
Heel simpel. Alle 60 plussers en zwakkeren qua gezondheid zijn volledig gevaccineerd geworden de afgelopen weken.
De crisis is dus klaar, basta. Vaccineren was namelijk toch de uitweg?! Nou dan.
Maar volgens je eigen redenatie is de kans groot dat de experts daar te optimistisch over zijn.

quote:
Kortom, je ziet dat de angst er bij zoveel mensen nog is zoals sommige users hier ook op het forum en de maatschappij dat ik echt bij mezelf denk dat het goed is om naar je eigen psyschologische aard te gaan kijken. Als je nu nog vrijwillig mondkapjes gaat dragen ondanks dat het niet meer hoeft…..Dan gaan wij als normale mensen gewoon het leven weer oppakken. Ok? Afgesproken?
Die angst is wel begrijpelijk, zoals je zelf aangeeft waren de experts telkens te optimistisch.
En inderdaad, eenieder die dat wil kan gewoon zelf doorgaan met de maatregelen.

Ikzelf ga er vanuit dat de experts nu niet te optimistisch zijn en dat we deze versoepelingen aan kunnen, ondanks de Deltavariant

Verder gewoon doorgaan met testen bij symptomen en contact met anderen vermijden, zodat we goed inzicht houden op de verspreiding van het virus en we niet onaangenaam verrast worden door weer een nieuwe mutatie en we weer afstevenen op een lockdown.
  zondag 20 juni 2021 @ 09:26:54 #84
405562 Erno-BE
pi_199971660
quote:

En nu wordt weer de angstkaart gespeeld voor de herfst door experts die geen 1 keer gelijk hebben gekregen. Geen 1 keer met hun modellen.

Probleem is dat nog niet alle 60+-ers hun tweede AstraZeneca-prik hebben ontvangen en die is wel echt nodig.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199971666
quote:

Als alles zo perfect en geen reden tot zorgen was, waarom dan zoveel gezeik in Engeland nu?

Zonder dat had ik overal vertrouwen in.
Maar we gaan het meemaken in de herfst. Ik verwacht dat het alle kanten op kan gaan.
Maar eerst genieten van de vrijheid en dat begint a.s. zaterdag, zonder mondkapje de winkels in. *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 20 juni 2021 @ 09:33:25 #86
338319 ZarB
Pińa colada
pi_199971714
Voor de voorstanders van mondkapjes e.d: dan blijf je die toch gewoon dragen? Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199971729
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Probleem is dat nog niet alle 60+-ers hun tweede AstraZeneca-prik hebben ontvangen en die is wel echt nodig.
ah ja, dat is het echte probleem
pi_199971744
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

oh, alleen dat maar
  zondag 20 juni 2021 @ 09:39:01 #89
405562 Erno-BE
pi_199971754
quote:
9s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]

ah ja, dat is het echte probleem
Je hebt toch wel een groep redelijk kwetsbare mensen die nog niet goed beschermd zijn. Iets om mee rekening te houden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 20 juni 2021 @ 09:39:49 #90
338319 ZarB
Pińa colada
pi_199971759
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:07 schreef patrickt37 het volgende:
Vanavond lekker wezen Grieken in een authentiek Grieks restaurant. Mensen stonden bij binnengaan nog te twijfelen met hun mondkapje, maar op aanwijzing van personeel werden deze vlug opgeborgen. Het was lekker druk binnen, en heb heerlijk uitgebreid zitten eten en drinken.
Ik had wel het idee dat de prijzen hoger lagen dan voorheen.
En goede fooi maakte het nog duurder. Maar in mijn ogen hebben ze dat wel verdiend.

Kortom..... Lekker ouderwets een avondje genieten
*O* ik ook vrijdag en zaterdag. Vrijdag binnen, tafels stonden niet hutjemutje maar verder was het echt als vanouds. Geen mondkapjes, ook niet bij rondlopen. Livemuziek erbij. Zaterdag op het terras, maar ook bij naar binnen gaan geen mondkapjes. Alle tafels vol. Zonder problemen weer aan gewend. Mochten ze weer dicht moeten kan ik er wel weer ff tegenaan :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 20 juni 2021 @ 09:41:41 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199971766
Goeiemorgen! Intussen toch wel een wat pijnlijke, stijve bovenarm ontwikkeld na de prik. Werd gisteravond ook ineens overvallen door behoorlijke moeheid. Nou ja, in elk geval lijkt er wel iets te werken dan :P
pi_199971771
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Je hebt toch wel een groep redelijk kwetsbare mensen die nog niet goed beschermd zijn. Iets om mee rekening te houden.
Zal altijd blijven, ook als we dus 85-90% vaccinatiegraad behalen. In het VK is het aantal opnames stijgend maar nog altijd 30x zo weinig als eind vorig jaar. Als dat hier ook zo is heb je het over een paar honderd mensen op de IC (extra).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 20 juni 2021 @ 09:44:54 #93
405562 Erno-BE
pi_199971791
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zal altijd blijven, ook als we dus 85-90% vaccinatiegraad behalen. In het VK is het aantal opnames stijgend maar nog altijd 30x zo weinig als eind vorig jaar. Als dat hier ook zo is heb je het over een paar honderd mensen op de IC (extra).
Mensen die zich bewust niet laten vaccineren hoeven we niet te beschermen, maar de kwetsbare mensen die nog geen tweede prik hebben gehad uiteraard wel. Die mensen ga je nu voor de leeuwen gooien.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199971793
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:39 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

oh nee, wat nu
pi_199971802
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mensen die zich bewust niet laten vaccineren hoeven we niet te beschermen, maar de kwetsbare mensen die nog geen tweede prik hebben gehad uiteraard wel. Die mensen ga je nu voor de leeuwen gooien.
waarom moet je mensen die geen vaccine halen niet beschermen
pi_199971838
Hoeven we die mondkapjes niet meer op? Ik dacht pas de 26e. Lol, ik houd het al een poosje niet meer bij merk ik.
pi_199971848
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:51 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hoeven we die mondkapjes niet meer op? Ik dacht pas de 26e. Lol, ik houd het al een poosje niet meer bij merk ik.
Pas vanaf volgende week hoeft het niet meer. Ik heb het afgelopen zaterdag met mijn gebruikelijke rondje bakker, slager, groenteboer, supermarkt ook nog niet praktisch minder gehanteerd zien worden, anders dan op de locaties waar het vóór de persco ook al niet meer gedaan werd, de schobbejakken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_199971863
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:11 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Nu komt de aap uit de mouw. Jij wilt perse een verlenging van de lockdown puur uit eigenbelang?
Bang voor volle treinen richting Duitsland
Huh? Ik vind de coronacrisis verschrikkelijk, maar het heeft mij ook een bepaalde rust gegeven (dus inderdaad geen overvolle treinen richting m’n werk, minder verplichtingen, etc), waardoor ik wat meer stil kon staan bij mijzelf of zo. Ik moet ook niet denken aan overvolle treinen met broodjes pindakaas etende mensen die tegen je aanplakken. Is dat dan erg?
  zondag 20 juni 2021 @ 09:57:56 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199971874
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:56 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Huh? Ik vind de coronacrisis verschrikkelijk, maar het heeft mij ook een bepaalde rust gegeven (dus inderdaad geen overvolle treinen richting m’n werk, minder verplichtingen, etc), waardoor ik wat meer stil kon staan bij mijzelf of zo. Ik moet ook niet denken aan overvolle treinen met broodjes pindakaas etende mensen die tegen je aanplakken. Is dat dan erg?
Nee hoor, dat is je goed recht. Het wordt wel erg als je dat aan anderen wil opleggen, of nog erger als je om die reden de lockdown in stand wil houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 20 juni 2021 @ 09:59:33 #100
13309 nostra
ask why
pi_199971883
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:56 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Nou ja, het wordt in bredere zin natuurlijk wel vrij irritant dat allerlei individuen, maar vooral ook overheden, de coronacrisis aangrijpen om van alles en nog wat aan maatregelen en stimuleringspakketten in te voeren voor redenen die helemaal niets met de initiële, daadwerkelijke crisis te maken hebben. Van klimaat tot de uitrol van 5G in Italië, van het voorkomen van de griep tot files op de weg en van klimaat tot het eten van vlees. Allemaal prima als je die doelen wil nastreven natuurlijk, maar doe dat via de geëigende kanalen en lift niet mee op het raamwerk van de crisissituatie, want die is daar nadrukkelijk juist niet voor bedoeld.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')