SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oude normaal voor het grootste deel, prima ja.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor jou, want het overgrote merendeel van je medeburgers zal in alle mogelijke opzichten gewoon weer terugkeren naar het oude normaal.
Ik ben persoonlijk wél blij dat mijn werkgever ook na de coronacrisis heeft toegezegd een hybride vorm van thuiswerken en op kantoor werken te willen implementeren.
Want weer terug naar de 5 dagen per week op kantoor zitten hoefde van mij namelijk niet zo![]()
![]()
Mwah, ik heb niet zo'n uitgesproken mening over mondkapjes. Ik vind het wat onhandige dingen en met warme weersomstandigheden oncomfortabel, en het dragen ervan is voor mij ook verleden tijd per 26 juni. Ik zal een paar exemplaren bewaren als herinnering.
Factor vaccinatie doet me echter wél achter de oren krabben, en ik kijk beslist niet uit naar m'n eerste afspraak op 28 juni.![]()
De voordelen benutten is absoluut iets wat je moet doen. Zonde om te laten liggenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oude normaal voor het grootste deel, prima ja.
Ik ben persoonlijk wél blij dat mijn werkgever ook na de coronacrisis heeft toegezegd een hybride vorm van thuiswerken en op kantoor werken te willen implementeren.
Want weer terug naar de 5 dagen per week op kantoor zitten hoefde van mij namelijk niet zo
Hier ook hybride. Lijkt me ideaalOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat kan (en zal) ik niet tegenhouden. Sterker nog, als jij het graag wil heb je mijn zegen. Als je de ruimte hier leest (dit topic) is het gros van de mensen voorstander van kappen met de mondkapjes, dus ik denk niet dat je buiten het Red Team, ContainmentNu en wat andere marginale clubjes veel medestanders hebt.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In mijn ogen zijn ze nog wel nodig als je publieke binnenruimtes betreedt.![]()
Ik werk nu 34 uur verdeeld over 5 dagen. Minimum vind ik toch wel één dag thuiswerken maar het streven is twéé. Een 50-50 verdeling thuiswerk / werk op locatie zou idd ideaal zijn!![]()
Alsof het je laatste dag is?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
De mensen die in dit topic posten zijn niet per se representatief. Ik hoor in mijn omgeving wisselende meningen, zowel over zoveel versoepelingen tegelijk als de mondkapjes. Sommigen vinden het prima, andere minder.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan (en zal) ik niet tegenhouden. Sterker nog, als jij het graag wil heb je mijn zegen. Als je de ruimte hier leest (dit topic) is het gros van de mensen voorstander van kappen met de mondkapjes, dus ik denk niet dat je buiten het Red Team, ContainmentNu en wat andere marginale clubjes veel medestanders hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 19-06-2021 23:17:05 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik hoor in mijn omgeving vooral: "Eindelijk van die klotemondkapjes af", bijna zonder uitzondering. De enkele uitzondering die ertussen zit zegt: Hč, wat onhandig dat 't niet overal is.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De mensen die in dit topic posten zijn niet per se representatief. Ik hoor in mijn omgeving wisselende meningen, zowel over zoveel versoepelingen tegelijk als de mo flapjes. Sommigen vinden het prima, andere minder.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2021 23:16:36 ]![]()
quote:lekkere tikfout. Ik ga hem even aanpassen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat kan. Die hoor ik ook. Maar niet alleen. Ik hoor ook mensen die van plan zijn om ze voorlopig op drukkere plekken toch te gebruiken, ook als het niet hoeft. In hoeverre men dat in praktijk ook zal doen en langere tijd volhouden, is een vraag, maar dat is voor nu de reactie.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoor in mijn omgeving vooral: "Eindelijk van die klotemondkapjes af", bijna zonder uitzondering. De enkele uitzondering die ertussen zit zegt: Hč, wat onhandig dat 't niet overal is.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik geloof echt niet dat er veel mensen zijn (buiten clubs als Red Team) die vrijwillig overal mondkapjes gaan dragen. Ik geloof dat mensen het zeggen, maar ik gok dat binnen enkele keren/dagen die ook overstag gaan en 't loslaten.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Die hoor ik ook. Maar niet alleen. Ik hoor ook mensen die van plan zijn om ze voorlopig op drukkere plekken toch te gebruiken, ook als het niet hoeft. In hoeverre men dat in praktijk ook zal doen en langere tijd volhouden, is een vraag, maar dat is voor nu de reactie.![]()
Willen ze dat dan vanwege corona, of vanwege andere infectieziekten?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan. Die hoor ik ook. Maar niet alleen. Ik hoor ook mensen die van plan zijn om ze voorlopig op drukkere plekken toch te gebruiken, ook als het niet hoeft. In hoeverre men dat in praktijk ook zal doen en langere tijd volhouden, is een vraag, maar dat is voor nu de reactie.
Zijn dat gevaccineerde mensen?
Wel benieuwd naar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sinds donderdag op behoorlijk wat plekken geweest (nee ben bij thuiskomst niet in quarantaine gegaan, foeiquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat er veel mensen zijn (buiten clubs als Red Team) die vrijwillig overal mondkapjes gaan dragen. Ik geloof dat mensen het zeggen, maar ik gok dat binnen enkele keren/dagen die ook overstag gaan en 't loslaten.), vrijwel nergens werd aan mondmaskers meer gedaan. Viel echt op.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat zeg ik, dat zou kunnen, maar ze zeggen het nu wel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat er veel mensen zijn (buiten clubs als Red Team) die vrijwillig overal mondkapjes gaan dragen. Ik geloof dat mensen het zeggen, maar ik gok dat binnen enkele keren/dagen die ook overstag gaan en 't loslaten.
Punt is dat jij zegt dat als je hier in het topic leest, maar dat is niet representatief voor de gehele bevolking. De groep die toch nog graag een beetje voorzichtig is, zou best eens een stuk groter kunnen zijn dan je op basis van de posts hier zou denken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Niet volledig gevaccineerd. Niet vanwege andere infectieziekten in ieder geval.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Willen ze dat dan vanwege corona, of vanwege andere infectieziekten?
Zijn dat gevaccineerde mensen?
Wel benieuwd naarAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat durf ik toch wel te betwisten. Veel mensen in dit topic delen de ervaringen die zij hebben, ook met andere mensen. Oftewel, je hebt hier best een flinke hivemind. De meningen van mensen zijn minder representatief, maar de ervaringen zijn wel degelijk iets waar je iets op kunt baseren.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat zou kunnen, maar ze zeggen het nu wel.
Punt is dat jij zegt dat als je hier in het topic leest, maar dat is niet representatief voor de gehele bevolking. De groep die toch nog graag een beetje voorzichtig is, zou best eens een stuk groter kunnen zijn dan je op basis van de posts hier zou denken.
Maargoed, dat is niet het punt.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2021 23:33:04 ]![]()
Ben wel benieuwd wat de redenatie daar achter is. Staat ze vrij natuurlijk maar ik herken er weinig van in iedereen die ik zie of spreekquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet volledig gevaccineerd. Niet vanwege andere infectieziekten in ieder geval.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vanavond lekker wezen Grieken in een authentiek Grieks restaurant. Mensen stonden bij binnengaan nog te twijfelen met hun mondkapje, maar op aanwijzing van personeel werden deze vlug opgeborgen. Het was lekker druk binnen, en heb heerlijk uitgebreid zitten eten en drinken.
Ik had wel het idee dat de prijzen hoger lagen dan voorheen.
En goede fooi maakte het nog duurder. Maar in mijn ogen hebben ze dat wel verdiend.
Kortom..... Lekker ouderwets een avondje genieten![]()
Dit vindt het Robert Koch Instituut niet leukquote:Op zondag 20 juni 2021 00:07 schreef patrickt37 het volgende:
Vanavond lekker wezen Grieken in een authentiek Grieks restaurant. Mensen stonden bij binnengaan nog te twijfelen met hun mondkapje, maar op aanwijzing van personeel werden deze vlug opgeborgen. Het was lekker druk binnen, en heb heerlijk uitgebreid zitten eten en drinken.
Ik had wel het idee dat de prijzen hoger lagen dan voorheen.
En goede fooi maakte het nog duurder. Maar in mijn ogen hebben ze dat wel verdiend.
Kortom..... Lekker ouderwets een avondje genieten
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Probleem is voor mij weer de omschakeling. Dat buitenlandse vakanties weer mogelijk worden is leuk, maar volle treinen/bussen en verplichtingen zijn een stuk minder leuk. Op een gegeven moment wen je er wel weer aan, maar ik zie nu wel tegen op.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oude normaal voor het grootste deel, prima ja.
Want weer terug naar de 5 dagen per week op kantoor zitten hoefde van mij namelijk niet zoRossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Leuk dat de publieke opinie de mondmaskerplicht weg wil hebben, maar in kijk liever naar effectiviteit en impact. Hoewel de effectiviteit van mondmaskers gering is, is de impact van een mondmaskerplicht dat ook en ik zou die maatregel er ook pas als laatste af halen en niet nu. Bovendien heeft het grootste deel van Europa nog een mondmaskerplicht en is het, gezien de besmettingscijfers, niet logisch om nu al de mondmaskerplicht af te schaffen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat kan (en zal) ik niet tegenhouden. Sterker nog, als jij het graag wil heb je mijn zegen. Als je de ruimte hier leest (dit topic) is het gros van de mensen voorstander van kappen met de mondkapjes, dus ik denk niet dat je buiten het Red Team, ContainmentNu en wat andere marginale clubjes veel medestanders hebt.Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: