Nu komt de aap uit de mouw. Jij wilt perse een verlenging van de lockdown puur uit eigenbelang?quote:Op zondag 20 juni 2021 00:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Probleem is voor mij weer de omschakeling. Dat buitenlandse vakanties weer mogelijk worden is leuk, maar volle treinen/bussen en verplichtingen zijn een stuk minder leuk. Op een gegeven moment wen je er wel weer aan, maar ik zie nu wel tegen op.
En dan gaat de horeca weer miepen als ze als eerste dicht moeten. Als je graag wil dat je open wilt blijven als restauranthouder moet je je gewoon houden aan de huidige maatregelen als maximaal 50 man per ruimte, anderhalve meter afstand en de mondmaskerplicht.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:07 schreef patrickt37 het volgende:
Vanavond lekker wezen Grieken in een authentiek Grieks restaurant. Mensen stonden bij binnengaan nog te twijfelen met hun mondkapje, maar op aanwijzing van personeel werden deze vlug opgeborgen. Het was lekker druk binnen, en heb heerlijk uitgebreid zitten eten en drinken.
Ik had wel het idee dat de prijzen hoger lagen dan voorheen.
En goede fooi maakte het nog duurder. Maar in mijn ogen hebben ze dat wel verdiend.
Kortom..... Lekker ouderwets een avondje genieten
Referenties naar WW2 mogen achterwege blijven.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:11 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Bang voor volle treinen richting Duitsland
Dit is geen lockdown te noemen, de huidige situatie (die tot 25 juni geldt) is prima. Kan ik prima mee leven. Een lockdown is totaal wat anders.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:11 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Nu komt de aap uit de mouw. Jij wilt perse een verlenging van de lockdown puur uit eigenbelang?
Bang voor volle treinen richting Duitsland
Wat jij vind is niet zo relevant gelukkig.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dit is geen lockdown te noemen, de huidige situatie (die tot 25 juni geldt) is prima. Kan ik prima mee leven. Een lockdown is totaal wat anders.
Festivals hebben over het algemeen geen vrijwel geen agenten nodig. Wanneer stopt die frame van de locale overheden eens. Kan hier zo pissig om worden.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:12 schreef Janneke141 het volgende:
Matrixx At the Park (het dancegedeelte van de Nijmeegse Vierdaagsefeesten) heeft vandaag 20.000 van de 35.000 beschikbare kaarten verkocht. Het is een afgesloten terrein dus TvT is hier mogelijk.
Maar Bruls geeft voorlopig nog geen vergunning, want hij weet niet of er wel genoeg agenten beschikbaar zijn.
Dit wordt zo'n leuke festivalzomer.
De besmettingscijfers... 700, ik weet niet of je dat nog hoog kunt noemen hoor.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:11 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Leuk dat de publieke opinie de mondmaskerplicht weg wil hebben, maar in kijk liever naar effectiviteit en impact. Hoewel de effectiviteit van mondmaskers gering is, is de impact van een mondmaskerplicht dat ook en ik zou die maatregel er ook pas als laatste af halen en niet nu. Bovendien heeft het grootste deel van Europa nog een mondmaskerplicht en is het, gezien de besmettingscijfers, niet logisch om nu al de mondmaskerplicht af te schaffen.
Is echt kansloos inderdaad, nog even zijn macht uiten... ja we moeten eerst bekijken of we voldoende agenten en bezwaren uit de buurt hebben, want stel je voor dat iemand lol heeft...quote:Op zondag 20 juni 2021 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Festivals hebben over het algemeen geen vrijwel geen agenten nodig. Wanneer stopt die frame van de locale overheden eens. Kan hier zo pissig om worden.
niet helemaal eens, als het fout gaat en er was geen politie is het ook weer niet goed, dat is nu eenmaal de risico afweging die ze nemenquote:Op zondag 20 juni 2021 00:26 schreef popje het volgende:
[..]
Is echt kansloos inderdaad, nog even zijn macht uiten... ja we moeten eerst bekijken of we voldoende agenten en bezwaren uit de buurt hebben, want stel je voor dat iemand lol heeft...
Ja en dat voor een festival dat er al jaren is, half Nijmegen gaat er heen.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:26 schreef popje het volgende:
[..]
Is echt kansloos inderdaad, nog even zijn macht uiten... ja we moeten eerst bekijken of we voldoende agenten en bezwaren uit de buurt hebben, want stel je voor dat iemand lol heeft...
Ik heb dit nog nooit eerder gehoord en dit is echt het eerste festival in anderhalf jaar. Lijkt me wel dat als je voldoende personeel voor de avondklok had je dit ook moet kunnen organiseren.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet helemaal eens, als het fout gaat en er was geen politie is het ook weer niet goed, dat is nu eenmaal de risico afweging die ze nemen
Ja, maar nu wordt alles onder het kopje gegooid, we hebben "geen capaciteit" terwijl je prima een gulden middenweg kunt afspreken.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet helemaal eens, als het fout gaat en er was geen politie is het ook weer niet goed, dat is nu eenmaal de risico afweging die ze nemen
Andere landen hebben een mondmaskerplicht met lagere cijfers. 700 is lager dan dat geweest is, maar het kan nog lager.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:25 schreef popje het volgende:
[..]
De besmettingscijfers... 700, ik weet niet of je dat nog hoog kunt noemen hoor.
De vraag is dan of het effectief is of dat je het wilt doen omdat andere landen het nog doen... en vrijwel alle landen versoepelen nu. Ik denk dat we over een week als dit ingaat (mondmaskerplicht eraf), we op 400 gevallen per dag zitten en daar wilde jij toch zo graag zijn?quote:Op zondag 20 juni 2021 00:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Andere landen hebben een mondmaskerplicht met lagere cijfers. 700 is lager dan dat geweest is, maar het kan nog lager.
dat vind ik ook een beetje flauw maar dat is wat anders dan dat er geen politie nodig is bij zo'n festivalquote:Op zondag 20 juni 2021 00:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, maar nu wordt alles onder het kopje gegooid, we hebben "geen capaciteit" terwijl je prima een gulden middenweg kunt afspreken.
Maar de politie zit momenteel in een CAO conflict dus dan wordt al snel alles als onmogelijk bestempelt.
300, maar andere landen schaffen de mondmaskerplicht pas af bij een voldoende vaccinatiegraad. Nu zijn enkel de 65+-ers en wat zorgpersoneel volledig gevaccineerd (2 prikken, tweede prik minstens 2 weken geleden gezet). Dat is toch echt te weinig.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:32 schreef popje het volgende:
[..]
De vraag is dan of het effectief is of dat je het wilt doen omdat andere landen het nog doen... en vrijwel alle landen versoepelen nu. Ik denk dat we over een week als dit ingaat (mondmaskerplicht eraf), we op 400 gevallen per dag zitten en daar wilde jij toch zo graag zijn?
Uh ook 55+ is vrij dicht bij volledig gevaccineerd zijn hoorquote:Op zondag 20 juni 2021 00:37 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
300, maar andere landen schaffen de mondmaskerplicht pas af bij een voldoende vaccinatiegraad. Nu zijn enkel de 65+-ers en wat zorgpersoneel volledig gevaccineerd (2 prikken, tweede prik minstens 2 weken geleden gezet). Dat is toch echt te weinig.
Ik heb nergens gezegd geen politie, wel nauwelijks.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat vind ik ook een beetje flauw maar dat is wat anders dan dat er geen politie nodig is bij zo'n festival
Dat is te zienquote:Op zondag 20 juni 2021 00:40 schreef DonDruiper het volgende:
Aan de overkant is een studentenfeestje aan de gang. Lekker lallen en lachen.
Normaal gesproken zou ik me er aan irriteren, maar vind het wel mooi.
Voor jongeren bestaat Covid echt niet meer.
Ik kom nauwelijks bij festivals of bierfestivals mogen ook meetellen. Maar ik dacht dat ze bij festivals vooral gebruik maakte van particuliere beveilingsbedrijven. Dat politie alleen een beetje achter de hand is mocht het echt mis gaan om wat voor reden ook.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd geen politie, wel nauwelijks.
Ja prima toch. We doen het tenslotte voor de ouderen en die zijn inmiddels gevaccineerd.quote:
Ik geloof best dat de meeste welwillende 55+-ers een tweede prik hebben gehad, maar ik dacht nog niet alle welwillenden, of de 2 weken na prik 2 zijn nog niet verlopen. Bovendien heb je nog de AstraZeneca-groep (60-65), waarbij er toch een heel aantal nog maar één prik gehad hebben, door de lange tussenpozen tussen de eerste en tweede prik en de slechte leveringen door AstraZeneca en de tweede prik is zeker voor AstraZeneca echt heel hard nodig.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:39 schreef popje het volgende:
[..]
Uh ook 55+ is vrij dicht bij volledig gevaccineerd zijn hoor
Als jongeren alleen 10-19 zijn is daar inderdaad een relatieve toename. Maar voor de rest vind ik het bij 20-29 meevallen...quote:Op zondag 20 juni 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja prima toch. We doen het tenslotte voor de ouderen en die zijn inmiddels gevaccineerd.
Laat de jongeren onderling zich maar lekker besmetten. Goed voor de groepsimmuniteit.
Die mag wel wat omhoog ja.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:44 schreef popje het volgende:
[..]
Als jongeren alleen 10-19 zijn is daar inderdaad een relatieve toename. Maar voor de rest vind ik het bij 20-29 meevallen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |