abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2021 @ 00:29:57 #36
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199970067
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet helemaal eens, als het fout gaat en er was geen politie is het ook weer niet goed, dat is nu eenmaal de risico afweging die ze nemen
Ik heb dit nog nooit eerder gehoord en dit is echt het eerste festival in anderhalf jaar. Lijkt me wel dat als je voldoende personeel voor de avondklok had je dit ook moet kunnen organiseren.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199970071
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet helemaal eens, als het fout gaat en er was geen politie is het ook weer niet goed, dat is nu eenmaal de risico afweging die ze nemen
Ja, maar nu wordt alles onder het kopje gegooid, we hebben "geen capaciteit" terwijl je prima een gulden middenweg kunt afspreken.

Maar de politie zit momenteel in een CAO conflict dus dan wordt al snel alles als onmogelijk bestempelt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 20 juni 2021 @ 00:31:21 #38
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199970081
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:25 schreef popje het volgende:

[..]

De besmettingscijfers... 700, ik weet niet of je dat nog hoog kunt noemen hoor.
Andere landen hebben een mondmaskerplicht met lagere cijfers. 700 is lager dan dat geweest is, maar het kan nog lager.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 20 juni 2021 @ 00:32:35 #39
3778 popje
pi_199970094
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:31 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Andere landen hebben een mondmaskerplicht met lagere cijfers. 700 is lager dan dat geweest is, maar het kan nog lager.
De vraag is dan of het effectief is of dat je het wilt doen omdat andere landen het nog doen... en vrijwel alle landen versoepelen nu. Ik denk dat we over een week als dit ingaat (mondmaskerplicht eraf), we op 400 gevallen per dag zitten en daar wilde jij toch zo graag zijn?
  zondag 20 juni 2021 @ 00:37:20 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199970125
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja, maar nu wordt alles onder het kopje gegooid, we hebben "geen capaciteit" terwijl je prima een gulden middenweg kunt afspreken.

Maar de politie zit momenteel in een CAO conflict dus dan wordt al snel alles als onmogelijk bestempelt.
dat vind ik ook een beetje flauw maar dat is wat anders dan dat er geen politie nodig is bij zo'n festival
  zondag 20 juni 2021 @ 00:37:46 #41
405562 Erno-BE
pi_199970128
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:32 schreef popje het volgende:

[..]

De vraag is dan of het effectief is of dat je het wilt doen omdat andere landen het nog doen... en vrijwel alle landen versoepelen nu. Ik denk dat we over een week als dit ingaat (mondmaskerplicht eraf), we op 400 gevallen per dag zitten en daar wilde jij toch zo graag zijn?
300, maar andere landen schaffen de mondmaskerplicht pas af bij een voldoende vaccinatiegraad. Nu zijn enkel de 65+-ers en wat zorgpersoneel volledig gevaccineerd (2 prikken, tweede prik minstens 2 weken geleden gezet). Dat is toch echt te weinig.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 20 juni 2021 @ 00:39:12 #42
3778 popje
pi_199970140
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:37 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

300, maar andere landen schaffen de mondmaskerplicht pas af bij een voldoende vaccinatiegraad. Nu zijn enkel de 65+-ers en wat zorgpersoneel volledig gevaccineerd (2 prikken, tweede prik minstens 2 weken geleden gezet). Dat is toch echt te weinig.
Uh ook 55+ is vrij dicht bij volledig gevaccineerd zijn hoor
pi_199970142
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat vind ik ook een beetje flauw maar dat is wat anders dan dat er geen politie nodig is bij zo'n festival
Ik heb nergens gezegd geen politie, wel nauwelijks.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 20 juni 2021 @ 00:40:33 #44
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199970152
Aan de overkant is een studentenfeestje aan de gang. Lekker lallen en lachen.
Normaal gesproken zou ik me er aan irriteren, maar vind het wel mooi.

Voor jongeren bestaat Covid echt niet meer.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199970169
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:40 schreef DonDruiper het volgende:
Aan de overkant is een studentenfeestje aan de gang. Lekker lallen en lachen.
Normaal gesproken zou ik me er aan irriteren, maar vind het wel mooi.

Voor jongeren bestaat Covid echt niet meer.
Dat is te zien _O-
pi_199970178
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd geen politie, wel nauwelijks.
Ik kom nauwelijks bij festivals of bierfestivals mogen ook meetellen. Maar ik dacht dat ze bij festivals vooral gebruik maakte van particuliere beveilingsbedrijven. Dat politie alleen een beetje achter de hand is mocht het echt mis gaan om wat voor reden ook.
  zondag 20 juni 2021 @ 00:43:50 #47
445514 DonDruiper
pi_199970180
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is te zien _O-
[ afbeelding ]
Ja prima toch. We doen het tenslotte voor de ouderen en die zijn inmiddels gevaccineerd.
Laat de jongeren onderling zich maar lekker besmetten. Goed voor de groepsimmuniteit.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 20 juni 2021 @ 00:44:30 #48
405562 Erno-BE
pi_199970184
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:39 schreef popje het volgende:

[..]

Uh ook 55+ is vrij dicht bij volledig gevaccineerd zijn hoor
Ik geloof best dat de meeste welwillende 55+-ers een tweede prik hebben gehad, maar ik dacht nog niet alle welwillenden, of de 2 weken na prik 2 zijn nog niet verlopen. Bovendien heb je nog de AstraZeneca-groep (60-65), waarbij er toch een heel aantal nog maar één prik gehad hebben, door de lange tussenpozen tussen de eerste en tweede prik en de slechte leveringen door AstraZeneca en de tweede prik is zeker voor AstraZeneca echt heel hard nodig.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 20 juni 2021 @ 00:44:37 #49
3778 popje
pi_199970187
quote:
14s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja prima toch. We doen het tenslotte voor de ouderen en die zijn inmiddels gevaccineerd.
Laat de jongeren onderling zich maar lekker besmetten. Goed voor de groepsimmuniteit.
Als jongeren alleen 10-19 zijn is daar inderdaad een relatieve toename. Maar voor de rest vind ik het bij 20-29 meevallen...
  zondag 20 juni 2021 @ 00:45:34 #50
445514 DonDruiper
pi_199970195
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:44 schreef popje het volgende:

[..]

Als jongeren alleen 10-19 zijn is daar inderdaad een relatieve toename. Maar voor de rest vind ik het bij 20-29 meevallen...
Die mag wel wat omhoog ja.

Ik bedoel.. we hebben het over solidariteit toch? De groep 10-30 gaat nu super solidair zijn door allemaal corona op te lopen, zodat iedereen straks weer vrij is.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 20 juni 2021 @ 00:46:01 #51
3778 popje
pi_199970199
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik geloof best dat de meeste welwillende 55+-ers een tweede prik hebben gehad, maar ik dacht nog niet alle welwillenden, of de 2 weken na prik 2 zijn nog niet verlopen. Bovendien heb je nog de AstraZeneca-groep (60-65), waarbij er toch een heel aantal nog maar één prik gehad hebben, door de lange tussenpozen tussen de eerste en tweede prik en de slechte leveringen door AstraZeneca en de tweede prik is zeker voor AstraZeneca echt heel hard nodig.
Na 1 prik met Pfizer/Moderna ben je ook al voor 80% beschermd. En nogmaals, het beleid is er altijd op gericht om de ziekenhuizen te ontlasten en het kan je niet ontgaan zijn dat er vandaag 0! IC opnames waren voor het eerst in een hele lange tijd.
  zondag 20 juni 2021 @ 00:46:56 #52
445514 DonDruiper
pi_199970209
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:46 schreef popje het volgende:

[..]

Na 1 prik met Pfizer/Moderna ben je ook al voor 80% beschermd. En nogmaals, het beleid is er altijd op gericht om de ziekenhuizen te ontlasten en het kan je niet ontgaan zijn dat er vandaag 0! IC opnames waren voor het eerst in een hele lange tijd.
Ja maar.. ja maar.. Duitsland. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 20 juni 2021 @ 00:49:38 #53
3778 popje
pi_199970232
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja maar.. ja maar.. Duitsland. :'(
Schade, Deutschland, alles ist vorbei...
  zondag 20 juni 2021 @ 00:49:44 #54
405562 Erno-BE
pi_199970233
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:46 schreef popje het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat de groep 60-65-jarigen AstraZeneca kregen en daar is één prik echt onvoldoende. Bij Pfizer en Moderna zou je er misschien nog mee weg kunnen komen, maar bij AstraZeneca moet je echt twee prikken hebben en die hebben nog niet alle 60-65-jarigen ontvangen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199970237
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik kom nauwelijks bij festivals of bierfestivals mogen ook meetellen. Maar ik dacht dat ze bij festivals vooral gebruik maakte van particuliere beveilingsbedrijven. Dat politie alleen een beetje achter de hand is mocht het echt mis gaan om wat voor reden ook.
Klopt. Toen het nog kon ging ik behoorlijk wat festivals af en veelal is er meer dan genoeg particuliere beveiliging en hulpverlening (xx beveiliging/hulpverlenig per xx bezoeker is vaak verplicht vanuit vergunning)

Veelal is er dan zeker wel een politieauto of 2 maar dat is het wel.

Maar dat is bij de grote festivals allemaal veelal al lang bekend en gepland.

Maar nu wordt alles onder de noemer gegooid, "we hebben geen capaciteit" dat vind ik beetje lafjes, zeker na een jaar met beperkingen en lockdowns, want ohh wat hadden we het druk met het handhaven van de avondklok en coronafeestjes.
  zondag 20 juni 2021 @ 00:51:09 #56
3778 popje
pi_199970244
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Je vergeet alleen dat de groep 60-65-jarigen AstraZeneca kregen en daar is één prik echt onvoldoende. Bij Pfizer en Moderna zou je er misschien nog mee weg kunnen komen, maar bij AstraZeneca moet je echt twee prikken hebben en die hebben nog niet alle 60-65-jarigen ontvangen.
En daarom moet de wereld weer op het slot volgens jou?
  zondag 20 juni 2021 @ 00:55:11 #57
405562 Erno-BE
pi_199970270
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:51 schreef popje het volgende:

[..]

En daarom moet de wereld weer op het slot volgens jou?
Het huidig pakket aan maatregelen is onvergelijkbaar met op slot gaan of een lockdown. En nee, ik pleit niet voor strengere maatregelen (geen enkele aanleiding), ik pleit alleen voor het in stand houden van het huidig pakket aan maatregelen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 20 juni 2021 @ 00:56:45 #58
3778 popje
pi_199970284
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het huidig pakket aan maatregelen is onvergelijkbaar met op slot gaan of een lockdown. En nee, ik pleit niet voor strengere maatregelen (geen enkele aanleiding), ik pleit alleen voor het in stand houden van het huidig pakket aan maatregelen.
Ik ben het daar niet mee eens en ik ga nu slapen. Erno, je bent echt van lotje getikt met de Duitsland opvattingen af en toe.
pi_199970294
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:49 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt. Toen het nog kon ging ik behoorlijk wat festivals af en veelal is er meer dan genoeg particuliere beveiliging en hulpverlening (xx beveiliging/hulpverlenig per xx bezoeker is vaak verplicht vanuit vergunning)

Veelal is er dan zeker wel een politieauto of 2 maar dat is het wel.

Maar dat is bij de grote festivals allemaal veelal al lang bekend en gepland.

Maar nu wordt alles onder de noemer gegooid, "we hebben geen capaciteit" dat vind ik beetje lafjes, zeker na een jaar met beperkingen en lockdowns, want ohh wat hadden we het druk met het handhaven van de avondklok en coronafeestjes.
Ik hoop voor je dat er een oplossing komt. Ik denk dat er vooral angst is vanuit de overheid dat het mis gaat omdat veel mensen wel toe zijn aan een verzetje. Maar het risico is dat het nu juist de illegaliteit ingaat. Zagen we vorige zomer ook.
pi_199970355
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat er een oplossing komt. Ik denk dat er vooral angst is vanuit de overheid dat het mis gaat omdat veel mensen wel toe zijn aan een verzetje. Maar het risico is dat het nu juist de illegaliteit ingaat. Zagen we vorige zomer ook.
Ik ga er niet heen hoor.
Maar wat je zegt, als je alles gaat verbieden werk je juist extra illegale raves in de hand, en daar heb je tada.wav weer extra capaciteit van politie voor nodig.
pi_199970427
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 01:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ga er niet heen hoor.
Maar wat je zegt, als je alles gaat verbieden werk je juist extra illegale raves in de hand, en daar heb je tada.wav weer extra capaciteit van politie voor nodig.
Mij maakt het niet uit wat je doe hoor. Als je wilt gaan veel plezier. Maar ik snap gewoon niet waarom ze zo krampachtig doen. Je kan niet alles maar blijven controleren of proberen tegen te houden. Er zijn nu zoveel voorbeelden geweest met vondelpark en vorige zomer. Jongeren/mensen willen gewoon weer wat doen.
pi_199970762
As of 14 June, there have been 73 deaths in England of people who were confirmed as having the Delta variant and who died within 28 days of a positive test.

Of this number, 34 (47%) were unvaccinated, 10 (14%) were more than 21 days after their first dose of vaccine and 26 (36%) were more than 14 days after their second dose.

https://sg.news.yahoo.com(...)soc_trk=tw&tsrc=twtr

Gros betrof gevaccineerden, merendeel daarvan volledig gevaccineerden.

Cijfers verdriedubbeld in 2 dagen, ruim 10.000 besmettingen PD nu, Delta dominant.
  zondag 20 juni 2021 @ 03:14:34 #63
445514 DonDruiper
pi_199970772
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 03:09 schreef Za het volgende:
As of 14 June, there have been 73 deaths in England of people who were confirmed as having the Delta variant and who died within 28 days of a positive test.

Of this number, 34 (47%) were unvaccinated, 10 (14%) were more than 21 days after their first dose of vaccine and 26 (36%) were more than 14 days after their second dose.

https://sg.news.yahoo.com(...)soc_trk=tw&tsrc=twtr

Gros betrof gevaccineerden, merendeel daarvan volledig gevaccineerden.

Cijfers verdriedubbeld in 2 dagen, ruim 10.000 besmettingen PD nu, Delta dominant.
In het VK is bijna iedereen gevaccineerd met het AZ vaccin.

Speelt dat nog een rol? Zijn die minder beschermd?
Heeft het vaccin ook een periode nodig om goed in te werken?
Wat is de gemiddelde leeftijd van deze mensen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199970791
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 03:14 schreef DonDruiper het volgende:

Geen idee, ik ben ook benieuwd hoe oud die niet gevaccineerden zijn.

Je blijft dit sowieso krijgen, mensen die reeds besmet zijn geweest, gevaccineerden, het virus gaat dat omzeilen en er komen nieuwe varianten. In feite kun je aan de gang blijven zo.

Ik begrijp niet waarom voor een periode een dagelijkse sneltest alvorens je in de maatschappij te begeven niet de norm wordt. Dan kun je deze cirkel per direct doorbreken, en hoeft men jonge gezonde mensen niet te vaccineren.
pi_199971119
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Probleem is voor mij weer de omschakeling. Dat buitenlandse vakanties weer mogelijk worden is leuk, maar volle treinen/bussen en verplichtingen zijn een stuk minder leuk. Op een gegeven moment wen je er wel weer aan, maar ik zie nu wel tegen op.
Nogmaals; koop een auto als je zo'n hekel aan je medemens hebt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199971178
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:56 schreef popje het volgende:

[..]

Ik ben het daar niet mee eens en ik ga nu slapen. Erno, je bent echt van lotje getikt met de Duitsland opvattingen af en toe.
pi_199971220
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 03:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Heeft het vaccin ook een periode nodig om goed in te werken?
Nou, volgens het artikel is het aantal besmettingen onder de gevaccineerden wel gedaald ten opzichte van de niet-gevaccineerden.

Dat 1/3 van de doden volledig gevaccineerd was is wel aan de hoge kant.
Misschien allemaal ouderen? Hier zijn we gestopt met vaccineren met Astrazeneca bij de hoogste leeftijdsgroep vanwege de minder goede bescherming.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_199971233
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 03:21 schreef Za het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben ook benieuwd hoe oud die niet gevaccineerden zijn.

Je blijft dit sowieso krijgen, mensen die reeds besmet zijn geweest, gevaccineerden, het virus gaat dat omzeilen en er komen nieuwe varianten. In feite kun je aan de gang blijven zo.

Ik begrijp niet waarom voor een periode een dagelijkse sneltest alvorens je in de maatschappij te begeven niet de norm wordt. Dan kun je deze cirkel per direct doorbreken, en hoeft men jonge gezonde mensen niet te vaccineren.
Maar dat zijn dik 10 miljoen tests per dag?
Dat lijkt me niet vol te houden .je zit bij vaccineren bovendien al met het probleem dat hele wijken in grote steden met veel allochtonen en/of laag geletterdheid een veel langere vaccinatie bereidheid hebben. Dat willen ze nu oplossen met mobiele vaccinatieteams.
In die wijken krijg je heus niet iedereen zo ver dat ze elke dag gaan testen.
Geef ze 1 shot met Jansen en je bent voor een groot deel van het probleem af.
pi_199971252
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Die groep kan zichzelf beschermen door de maatregelen te blijven opvolgen.
Wat vooral van belang is, is dat we op tijd iedereen gevaccineerd hebben.
Dan is de kans op verspreiding van het virus minder en is de groep Astrazeneca gevaccineerden daardoor ook al beschermd.
pi_199971262
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 00:15 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dit is geen lockdown te noemen, de huidige situatie (die tot 25 juni geldt) is prima. Kan ik prima mee leven. Een lockdown is totaal wat anders.
De huidige situatie is nog steeds een lockdown voor een aantal sectoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')