abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199971897
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:51 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Hoeven we die mondkapjes niet meer op? Ik dacht pas de 26e. Lol, ik houd het al een poosje niet meer bij merk ik.
Als je om je heen kijkt dan zou je idd denken dat het overal al de 26ste is. Incl in de trein waar vanmorgen opvallend veel mensen het mondkapje onder de kin had zitten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199971907
quote:
IC
24u toename aantal opnamen: 3
Weektoename aantal opnamen: 36
Week tot week stijging: -14,3%
Bezetting op ICs: 207 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zondag 20 juni om 10:00

Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 12 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 210 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -33,1%
Bezetting op verpleegafdelingen: 448 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zondag 20 juni om 10:00
  zondag 20 juni 2021 @ 10:03:52 #103
338319 ZarB
Piña colada
pi_199971910
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Mensen die zich bewust niet laten vaccineren hoeven we niet te beschermen, maar de kwetsbare mensen die nog geen tweede prik hebben gehad uiteraard wel. Die mensen ga je nu voor de leeuwen gooien.
Want die mensen worden nu allemaal gedwongen zich in grote groepen te bevinden en op mondkapjes komt opeens een verbod?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199971997
https://nos.nl/artikel/23(...)oepelt-wel-heel-snel

In de buurlanden vinden ze ons kokosnoot lol

In grote lijnen nemen die twee experts het toch wel voor ons op. Patricia heeft wel een punt vind ik met dat grijze gebied - wat ze zegt, nachtclubs (en evenementen natuurlijk) zonder beperkingen open prima want iedereen moet getest of gevaccineerd zijn, maar als idd zo'n feestcafe dat niet eist en tot 2 uur snachts voetjes van de vloer speelt, kan je je afvragen of dat goedgaat XD

Ik hoop dus dat dat soort cafes óók gewoon toegangsbewijzen gaat vragen, en de gene die ik volg dat dat ook doen. Dan mag zowieso alles :)
#WeesGeenWhales
pi_199972038
Kan je direct na de tweede prik een andere reactie krijgen dan na de eerste?
Zo niet, waarom moeten mensen die de tweede prik halen dan weer 15 minuten wachten-?
pi_199972067
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:14 schreef eragon2890 het volgende:

In grote lijnen nemen die twee experts het toch wel voor ons op. Patricia heeft wel een punt vind ik met dat grijze gebied - wat ze zegt, nachtclubs (en evenementen natuurlijk) zonder beperkingen open prima want iedereen moet getest of gevaccineerd zijn, maar als idd zo'n feestcafe dat niet eist en tot 2 uur snachts voetjes van de vloer speelt, kan je je afvragen of dat goedgaat XD

Ik hoop dus dat dat soort cafes óók gewoon toegangsbewijzen gaat vragen, en de gene die ik volg dat dat ook doen. Dan mag zowieso alles :)
Elke dag lockdown kost miljoenen dus ja, een klein risico nemen is wel verantwoord. Die Duitsers zijn helemaal bezeten van die mondkapjes. En met de finish in zicht heeft de centrale overheid daar ook nog een machtsgreep gedaan en de deelstaten buitenspel gezet. Puur uit paniek voor modellen.

Het is wel mooi geweest. Je ziet in het VK nu ook dat die verlening van de lockdown waanzin was. Ziekenhuizen stromen niet vol. En wij hebben gelukkig een extreme hoge vaccinatiebereid. Een hoogopgeleide bevolking heeft zo zijn voordelen.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:26:24 #107
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_199972076
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Probleem is dat nog niet alle 60+-ers hun tweede AstraZeneca-prik hebben ontvangen en die is wel echt nodig.
Dat duurt ook nog maar een week of twee tot drie volgens mij. Mn ma was een van de laatste AZers voor de eerste prik en is de 1e helft van juli aan de beurt.

Welk argument wordt het daarna?
pi_199972092
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan je direct na de tweede prik een andere reactie krijgen dan na de eerste?
Zo niet, waarom moeten mensen die de tweede prik halen dan weer 15 minuten wachten-?
Met mijn zeer beperkte medische kennis:

Bij eiwitten kan het voorkomen dat de immuunrespons de eerste keer algemeen is. Je lichaam kent het eiwit nog niet. Er gaat dan wel iets fout met het opslaan van die respons, waardoor pas bij herhaling de boel op tilt slaat.

Wespensteken werken ook zo btw. De eerste wespensteek van iemands leven is vaak geen probleem. Pas bij de tweede merk je of je allergisch bent (geworden) voor de eiwitten die in wespengif (of, indirect, in het vaccin) zitten.

Maar nogmaals, ik heb er niet voor gestudeerd.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_199972146
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

Elke dag lockdown kost miljoenen dus ja, een klein risico nemen is wel verantwoord. Die Duitsers zijn helemaal bezeten van die mondkapjes. En met de finish in zicht heeft de centrale overheid daar ook nog een machtsgreep gedaan en de deelstaten buitenspel gezet. Puur uit paniek voor modellen.

Het is wel mooi geweest. Je ziet in het VK nu ook dat die verlening van de lockdown waanzin was. Ziekenhuizen stromen niet vol. En wij hebben gelukkig een extreme hoge vaccinatiebereid. Een hoogopgeleide bevolking heeft zo zijn voordelen.
Waar. En over twee maanden zijn die ook allemaal gevaccineerd.

De wil om een vaccin te nemen beschermt nog niet heh.

Ik sta (net als deze twee als je het leest in grote lijnen) echt achter de versoepelingen, maar het is idd wel een risico. Vooral als, god forbid, we weer moeten verzwaren, precies vanwege de kosten.

Waar ik het met Patricia eens ben dat de nachtclubs en festivals etc wat iedereen als de grootste versoepelingen ziet (omdat alles weer als vanouds daar) dus géén probleem zijn want iedereen getest of gevaccineerd, aan de andere kant is een bioscoop of museum dat natuurlijk ook niet, maar je zit dus met dat grijze gebied zoals die feestcafes open tot 2 uur snachts Waar straks de wedstrijden van oranje weer mogen worden gekeken - denk je dat iemand daar afstand gaan houden tijdens zo'n duel of later op de avond? Nee dus.

Dus daar zit een risico, en nu moet je wat zij zegt maar hopen dat iedereen zich daar nog aan de regels houd.

Dat is natuurlijk ijdele hoop, dus zou ik voor feestcafes gewoon ook toegangsbewijzen hebben ingesteld, en dan daarna 0 beperkingen. Zoals de clubs. Gewoon cafes die niet daarmee willen werken open tot 10 uur op 1.5m, en alle Cafes die wel meedoen mogen weer helemaal zoals voor corona open.

Dan heb je dit probleem niet, en ook nog eens gratis meer zicht op het virus want mensen laten zich testen:)
#WeesGeenWhales
  zondag 20 juni 2021 @ 10:37:20 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199972167
Het is altijd hetzelfde riedeltje, 'ja maar over 2 weken', 'ja maar over 2 maanden'.

Nu moeten we voorzichtig blijven omdat nog niet iedereen (volledig) is gevaccineerd. Zodra dat in augustus wel het geval is, moeten we weer voorzichtig zijn omdat het najaar op de stoep staat en er wellicht weer een variant opduikt. Echt hou toch op.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:38:48 #111
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199972184
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is altijd hetzelfde riedeltje, 'ja maar over 2 weken', 'ja maar over 2 maanden'.

Nu moeten we voorzichtig blijven omdat nog niet iedereen (volledig) is gevaccineerd. Zodra dat in augustus wel het geval is, moeten we weer voorzichtig zijn omdat het najaar op de stoep staat en er wellicht weer een variant opduikt. Echt hou toch op.
En misschien slaat er volgend jaar een komeet in, laten we daar al bang voor gaan zijn :-)
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199972194
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:38 schreef popje het volgende:

[..]

En misschien slaat er volgend jaar een komeet in, laten we daar al bang voor gaan zijn :-)
Ah maar daar zijn we al tegen beschermd, de meeste mensen hebben wel ergens een paraplu liggen.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:42:22 #113
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199972218
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:38 schreef popje het volgende:

[..]

In dat opzicht geef ik Rutte en Hugo wel de credits dat ze nu redelijk doorpakken met versoepelingen. In het buitenland poepen ze nog steeds in hun broek voor een miniem aantal besmettingsgevallen.
pi_199972324
Ik hoop heel erg dat we komende winter niet weer terug hoeven te gaan naar een situatie zoals die in december t/m maart was. Laat de vaccins aub voldoende werken tegen de (eventuele) nieuwe mutaties.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:55:00 #115
338319 ZarB
Piña colada
pi_199972362
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:14 schreef eragon2890 het volgende:

Krijgen we dat weer _O-

Wat ik wel raar vind is dat de EU alle grenzen weer open gooit (bijv ook voor ongevaccineerde amerikanen), maar wij die kant niet op mogen. Trek dat dan gelijk.
  zondag 20 juni 2021 @ 10:55:32 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199972367
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:51 schreef SilverEyes het volgende:
Ik hoop heel erg dat we komende winter niet weer terug hoeven te gaan naar een situatie zoals die in december t/m maart was. Laat de vaccins aub voldoende werken tegen de (eventuele) nieuwe mutaties.
Of we in december in dezelfde situatie komen als afgelopen winter is een zuiver politieke beslissing. Het is niet iets dat als een natuurwet volgt uit de werking van de vaccins, ofzo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199972391
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of we in december in dezelfde situatie komen als afgelopen winter is een zuiver politieke beslissing. Het is niet iets dat als een natuurwet volgt uit de werking van de vaccins, ofzo.
De lockdown in z'n strengste vorm (zoveel mogelijk dicht, avondklok, mondkapjes) was inderdaad een subjectieve aanpak. Dat de meeste andere landen die instrumenten gebruikten betekent niet perse dat je het ook zo moet doen.
pi_199972398
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als er weer een sterke stijging is van ziekenhuisopnames/bezetting kun je op je vingers natellen dat er weer zaken op slot gaan.
Dan kunnen zeker de vaccins helpen.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:00:38 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199972411
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:59 schreef SilverEyes het volgende:
Als er weer een sterke stijging is van ziekenhuisopnames/bezetting kun je op je vingers natellen dat er weer zaken op slot gaan.
Dat klopt, maar dat is dus een politieke beslissing.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199972430
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens gezegd dat dat niet zo was.
pi_199972432
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Goeiemorgen! Intussen toch wel een wat pijnlijke, stijve bovenarm ontwikkeld na de prik. Werd gisteravond ook ineens overvallen door behoorlijke moeheid. Nou ja, in elk geval lijkt er wel iets te werken dan :P
Dat zijn precies de kenmerken die ik had. Ik val nooit in slaap op de bank, maar toen wel. Na vanavond is je stijve arm zo goed als voorbij ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199972454
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 10:55 schreef ZarB het volgende:

[..]

Krijgen we dat weer _O-

Wat ik wel raar vind is dat de EU alle grenzen weer open gooit (bijv ook voor ongevaccineerde amerikanen), maar wij die kant niet op mogen. Trek dat dan gelijk.
It takes two to tango he...

Maar wat bedoel je dat weer? ze heeft een punt. De nachtclubs en evenementen als lowlands, grote indoor concerten, mijn conventies, beurzen etc zijn het probleem niet, want iedereen getest of gevaccineerd, zoals ze zegt. Maar ze heeft gelijk met dat grijze gebied- een feestcafe mag open, je mag muziek draaien, je mag weer zingen, zuipen, en naar ek voetbal kijken tot 2 uur snachts, maar ze mogen zelf kiezen of ze het met 1,5m doen zonder toegangsbewijzen of zonder 1.5m met. In de praktijk wordt dat natuurlijk zonder zonder.

Dat kan toch alleen fout gaan op die grijze gebied plekken?
#WeesGeenWhales
pi_199972466
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eens. We moeten proberen zover mogelijk als kan van enige vorm van beperking te blijven. Hooguit wat extra inreisbeperkingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:04:39 #124
338319 ZarB
Piña colada
pi_199972468
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

It takes two to tango he...

Maar wat bedoel je dat weer? ze heeft een punt. De nachtclubs en evenementen als lowlands, grote indoor concerten, mijn conventies, beurzen etc zijn het probleem niet, want iedereen getest of gevaccineerd, zoals ze zegt. Maar ze heeft gelijk met dat grijze gebied- een feestcafe mag open, je mag muziek draaien, je mag weer zingen, zuipen, en naar ek voetbal kijken tot 2 uur snachts, maar ze mogen zelf kiezen of ze het met 1,5m doen zonder toegangsbewijzen of zonder 1.5m met. In de praktijk wordt dat natuurlijk zonder zonder.

Dat kan toch alleen fout gaan op die grijze gebied plekken?
Ik bedoel, dan is er eens iets positiefs, komt er weer een artikel waar buurlanden er weer wat van vinden. Dodelijk vermoeiend.

Het is toch ook altijd krom geweest dat we hier amper naar buiten mochten, maar alle grenzen wel vrolijk open bleven. Zelfs India landt hier meermaals per dag.
pi_199972472
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:04 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ik bedoel, dan is er eens iets positiefs, komt er weer een artikel waar buurlanden er weer wat van vinden. Dodelijk vermoeiend.
Het is ook de pers die hun verdienmodel ziet instorten. Goed nieuws verkoopt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')