Het is nu wel gebleken voor toekomstige problemen welke kant we dan op zullen gaan.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is waar, doch de invulling van die aanpak is voor een niet onaanzienlijk deel arbitrair. Mede door de balans die je moet vinden tussen virusbestrijding en alle andere belangen.
Waarom die conclusie?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het is nu wel gebleken voor toekomstige problemen welke kant we dan op zullen gaan.
En als er in het najaar weer een opleving is dan werken de vaccins gewoon niet (voldoende). En dan kun je voor een herhaling van zetten kiezen of (nog) lastigere beslissingen nemen.
Maar wat was dan voor de crisis het verschil tussen fake news en propaganda?quote:Op zondag 20 juni 2021 11:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het verschil tussen fake (news) en propaganda is tijdens deze pandemie aardig vervaagd met o.a. overheden en ziekenhuizen die incorrecte cijfers verspreiden voor o.a. financieel gewin.
Dat nog niet alle mensen uit risicogroepen volledig gevaccineerd zijn, is toch gewoon een valide argument? Je vraag insinueert dat het een smoes is.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:26 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat duurt ook nog maar een week of twee tot drie volgens mij. Mn ma was een van de laatste AZers voor de eerste prik en is de 1e helft van juli aan de beurt.
Welk argument wordt het daarna?
95% is wel heel dichtbij de 100, natuurlijkquote:Op zondag 20 juni 2021 12:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom die conclusie?
De vaccins zijn sws nooit 100% effectief, plus zal er altijd een deel mensen zijn dat ofwel niet gevaccineerd wilt worden ofwel gewoon een zwak immuunsysteem heeft waardoor ze alsnog ziek worden.
Deze conclusie is veel te kort door de bocht imho.
En hoe meer contacten/besmettingen hoe meer kansen op zo'n nieuwe mutatie...quote:Op zondag 20 juni 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
95% is wel heel dichtbij de 100, natuurlijk
En zolang we in Nederland zo doorgaan en de 85-90% halen zal het risico op een significante uitbraak vrijwel nihil zijn. Dit alles met het voorbehoud dat de werkzaamheid van de vaccins behouden blijft bij een mogelijk nieuwe variant.
True. Al heb ik ook gehoord dat eventueel een booster of een "tweak" van het vaccin in het najaar het varianten risico waarschijnlijk ook weer snel kan oplossen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
95% is wel heel dichtbij de 100, natuurlijk
En zolang we in Nederland zo doorgaan en de 85-90% halen zal het risico op een significante uitbraak vrijwel nihil zijn. Dit alles met het voorbehoud dat de werkzaamheid van de vaccins behouden blijft bij een mogelijk nieuwe variant.
Hoe meer wij ons er tegen wapenen hoe meer mutaties. Zo'n virus wil ook overleven.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En hoe meer contacten/besmettingen hoe meer kansen op zo'n nieuwe mutatie...
Die geen probleem hoeven te zijn als de vaccinatiegraad hoog is.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een nieuwe mutatie in het buitenland zal ontstaan, eigenlijk.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, vaccineren is het enige middel dat we hebben..quote:Op zondag 20 juni 2021 11:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Massaal vaccineren zou toch dé redding gaan worden?
Logisch.quote:Het virus muteerde vorig jaar net zo hard en veel als nu,
We hebben dat vorig jaar zien gebeuren in het VK, Brazilië en dit jaar in India.quote:dus het is nu ook weer niet zo dat die varianten ineens als een onaangename verrassing komen die ineens uit het niets roet in het eten gooien.
Duitsland heeft 4x meer capaciteit.quote:Met die kennis had men al vanaf vorig jaar vol gas in kunnen zetten op het massaal opleiden van zorg- en IC-personeel en uitbreiden van het aantal ziekenhuis- en IC-bedden ipv alleen maar op het vaccinatiepaard te wedden.
Tja, snap ook niet waarom ze nog steeds beweren dat de aarde rond is, terwijl hij toch echt plat is.quote:Er is voor massaal vaccineren gekozen, doe dat dan ook en kap met die angstpropaganda over mutaties, long covid en allerlei andere verzonnen drogredenen.
Welke paniek of onrust? Ik zie daar helemaal geen bewijs voor, de overheid houdt nog even een slag om de arm momenteel en als je naar het VK kijkt zie je waarom. Maar dat benoemen als iets anders dan normale voorzorg vind ik overdreven, eigenlijk.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. Al heb ik ook gehoord dat eventueel een booster of een "tweak" van het vaccin in het najaar het varianten risico waarschijnlijk ook weer snel kan oplossen.
Maar dan nog he, ik heb het al eerder gezegd... vanwaar nog steeds die paniek en onrust bij een eventuele opleving in de herfst/winter? Dat snap ik niet.
Is dat niet ook gewoon inherent aan het natuurlijke verloop van de seizoenen? De afgelopen decennia waren er ook tig 'griepgolven' waarbij ook tig (meestal ouderen, net als bij covid) het loodje legden. Dat houd je nooit helemaal tegen, en moet je dat uberhaupt tegen willen houden vraag ik mij af?
Nee, het virus kan zich daar niet gericht op aanpassen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe meer wij ons er tegen wapenen hoe meer mutaties. Zo'n virus wil ook overleven.
De pandemie is gewoon nogmaals een bevestiging dat nieuws in de westerse wereld net zo zeer voor propagandadoeleinden ingezet wordt als in totalitaire regimes.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat was dan voor de crisis het verschil tussen fake news en propaganda?
En net welk financieel gewin heeft de overheid incorrecte cijfers verspreid?
En welke cijfers waren dat?
Noem eens een voorbeeld.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De pandemie is gewoon nogmaals een bevestiging dat nieuws in de westerse wereld net zo zeer voor propagandadoeleinden ingezet wordt als in totalitaire regimes.
En dat weet je omdat dat in het nieuws is geweest.quote:Duitse ziekenhuizen en testcentra hebben bewust hogere bezettings- en aantallen geteste mensen aan de overheid doorgegeven omdat ze per (met een coronapatiënt) bezet IC-bed en uitgevoerde test betaald kregen.
Ok paniek is overdreven gezegd voor nu idd.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welke paniek of onrust? Ik zie daar helemaal geen bewijs voor, de overheid houdt nog even een slag om de arm momenteel en als je naar het VK kijkt zie je waarom. Maar dat benoemen als iets anders dan normale voorzorg vind ik overdreven, eigenlijk.
Maar dat is ook toegegeven, men moest beslissen op basis van te weinig gegevens.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is waar, doch de invulling van die aanpak is voor een niet onaanzienlijk deel arbitrair.
Ja, en dat is best lastig. Je ziet dat elk land daar zijn eigen invulling aan gaf, allen met de nodige nadelen.quote:Mede door de balans die je moet vinden tussen virusbestrijding en alle andere belangen.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok paniek is overdreven gezegd voor nu idd.
Maar ik ben erg benieuwd hoe er tegen het najaar, wanneer besmettingscijfers zeer waarschijnlijk wat zullen gaan oplopen, door de overheden gereageerd zal gaan worden.
Weer maatregelen invoeren? Met welk achterliggend doel dan... om de zorg te ontlasten?
Sure, als de zorg daadwerkelijk weer serieus overspoeld dreigt te worden snap ik dat volledig.
Maar als er een "gebruikelijk" aantal mensen met covid in de ziekenhuizen belandt als wat je ook zou zien tijdens een ouderwetse griepgolf.... en het is behapbaar. Tja, dan snap ik de roep om maatregelen minder goed. Waarom nu opeens wel en al die andere jaren tijdens griepgolven was het ladieda business as usual?
Ik vind dat als er wordt gezegd dat er mogelijk een opleving in het najaar komt, dat niet betekent dat er paniek en onrust is. Dat is een kwestie van in de gaten houden. Dat doen we toch altijd, met heel veel dingen? Dan is er helemaal geen paniek, meer realisme.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. Al heb ik ook gehoord dat eventueel een booster of een "tweak" van het vaccin in het najaar het varianten risico waarschijnlijk ook weer snel kan oplossen.
Maar dan nog he, ik heb het al eerder gezegd... vanwaar nog steeds die paniek en onrust bij een eventuele opleving in de herfst/winter? Dat snap ik niet.
Is dat niet ook gewoon inherent aan het natuurlijke verloop van de seizoenen? De afgelopen decennia waren er ook tig 'griepgolven' waarbij ook tig (meestal ouderen, net als bij covid) het loodje legden. Dat houd je nooit helemaal tegen, en moet je dat uberhaupt tegen willen houden vraag ik mij af?
Zo'n virus wil niet zo veel, hoor.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe meer wij ons er tegen wapenen hoe meer mutaties. Zo'n virus wil ook overleven.
Statistisch gezien is die kans het grootste natuurlijk. Maar die wordt met het oog op de vakanties dan vanzelf weer hierheen gehaald.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat een nieuwe mutatie in het buitenland zal ontstaan, eigenlijk.
Wie roept er dan om maatregelen, eigenlijk? Niemand toch?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ik ben erg benieuwd hoe er tegen het najaar, wanneer besmettingscijfers zeer waarschijnlijk wat zullen gaan oplopen, door de overheden gereageerd zal gaan worden.
Weer maatregelen invoeren? Met welk achterliggend doel dan... om de zorg te ontlasten?
Sure, als de zorg daadwerkelijk weer serieus overspoeld dreigt te worden snap ik dat volledig.
Maar als er een "gebruikelijk" aantal mensen met covid in de ziekenhuizen belandt als wat je ook zou zien tijdens een ouderwetse griepgolf.... en het is behapbaar. Tja, dan snap ik de roep om maatregelen minder goed. Waarom nu opeens wel en al die andere jaren tijdens griepgolven was het ladieda business as usual?
Is ook best lastig.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Paardenmiddelen zet je alleen maar in als het echt alle hens aan dek is. Val die scholieren straks in september toch niet meer lastig met testen, mondmaskers en andere bullshit.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Natuurlijk speelt het seizoeneffect mee, maar we hebben vrijwel heel mei bagger weer gehad, en hadden nog tal van beperkingen in die periode.
Natuurlijk ligt er een golf op de loer, maar we kunnen voorkomen dat die erger wordt, bijvoorbeeld door te zorgen dat 12-18 jarigen de optie krijgen om te vaccineren, dan voorkom je wellicht al weer een roep om de scholen in de herfst weer te moeten sluiten, plus dat die groep ook wat "rust" krijgt. Maar het blijft een lastige discussie.
Wat mij betreft proberen we geen enkele beperkende maatregel meer op te leggen, want hoe vaker je dat gaat doen, hoe minder effectief maatregelen worden.
Volgens mij mogen discotheken alleen met toegangsbewijs.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Statistisch gezien is die kans het grootste natuurlijk. Maar die wordt met het oog op de vakanties dan vanzelf weer hierheen gehaald.
Ik vind het goed dat er versoepeld wordt hoor. Als er geen mutatie komt lijkt me dat ook wel kunnen, maar ergens vind ik het wel opmerkelijk dat Nederland zoveel sneller versoepeld dan andere landen. Daar zijn ze ook niet gek natuurlijk.
Mondkapjes afschaffen, terrassen en restaurants open etc. allemaal prima.
Maar discotheken e.d. lijkt me toch wel riskant.
Want ze zeggen 1,5 meter blijft leading, maar zodra er alcohol in het spel is houdt niemand zich daar meer aan natuurlijk, voor zover mensen dat überhaupt nog doen.
Zo lang je na een besmetting niet in het ziekenhuis terecht komt werken die vaccins perfect, dat was vanaf dag één duidelijk ondanks dat er nu weer koppen met chocoladeletters geschreven worden wanneer in een bejaardenhuis een paar gevaccineerde bejaarden een snotneus krijgen wanneer ze corona oplopen. (UITBRAAK IN BEJAARDENHUIS!!!)quote:Op zondag 20 juni 2021 12:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, vaccineren is het enige middel dat we hebben..
Dat wil niet automatisch zeggen dat dat hét middel is.
Al vanaf het begin is aangegeven dat we niet weten of we met het vaccin er zijn.
Daar lijkt het vooralsnog wel op, maar er wordt wel een veiligheidsnet aangelegd voor als in het najaar blijkt dat dat niet zo is.
[..]
Logisch.
Elke cel in jouw lichaam muteert ook net zo hard en snel als vorig jaar.
Mutatie hoort er nu eenmaal bij.
[..]
We hebben dat vorig jaar zien gebeuren in het VK, Brazilië en dit jaar in India.
Kijk, het virus heeft de potentie on exponentieel toe te nemen.
Dus als er een variant komt die ongevoelig is voor de antistoffen, dan kan binnen enkele weken het aantal besmettingen oplopen tot het niveau van vorig jaar oktober.
[..]
Duitsland heeft 4x meer capaciteit.
Maar die hebben ook ingezet op beperken van het aantal besmettingen, ipv op zoveel mogelijk mensen ziek laten worden en daar de zorgcapaciteit op aan te passen.
Het is bij een exponentieel toenemend virus niet verstandig om het aantal besmettingen te maximaliseren.
Dan zit je al snel op het dubbele van dat maximum als het virus een onverwachte wending neemt.
[..]
Tja, snap ook niet waarom ze nog steeds beweren dat de aarde rond is, terwijl hij toch echt plat is.
Dat jij de werkelijkheid niet aan kunt wil niet zeggen dat er dus een alternatieve waarheid moet zijn.
Er zijn mutaties, in het VK levert de Deltavariant problemen op, ondanks dat de meerderheid van de bevolking is besmet en long covid is reëel.
En als je toelaat dat bijvoorbeeld gemiddeld 4000 mensen op de IC liggen, dan zullen er ook veel meer mensen zijn met (semi) permanente schade aan hun gezondheid door covid-19.
Wie zegt dat die roep er komt in het najaar op basis van besmettingscijfers?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah, leuk, het is weer "Zondag Hyperbooldag".quote:Op zondag 20 juni 2021 12:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang je na een besmetting niet in het ziekenhuis terecht komt werken die vaccins perfect, dat was vanaf dag één duidelijk ondanks dat er nu weer koppen met chocoladeletters geschreven worden wanneer in een bejaardenhuis een paar gevaccineerde bejaarden een snotneus krijgen wanneer ze corona oplopen. (UITBRAAK IN BEJAARDENHUIS!!!)
Er gebeurt nu, zelfs met die Indiase variant, precies wat voorspeld was. De gebruikte vaccins zijn beter en veel effectiever dan de jaarlijkse griepprik, maar er glippen altijd een paar gevallen door de mazen van het net die wél sterven na vaccinatie.
Behalve, dat ze meer dan twee weken na hun tweede inenting gestorven zijn, weten we van dat handjevol volledig gevaccineerde Britse slachtoffers van de Indiase variant helemaal niets. Geen leeftijd, geen onderliggende aandoeningen, helemaal niets. Maar de apocalyps komt er alweer aan...
Weird though want ik heb in 2018 niks gemerkt van de griepgolf. Geen persco's. Geen maatregelen in any way shape or form....quote:Op zondag 20 juni 2021 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is ook best lastig.
In 2018 bijvoorbeeld 9000 doden in 11 weken door griep.
Dat is meer dan door covid-19 in zo'n korte tijd, maar het verschil is dat we weten dat het na 9-12 weken voorbij is
Bij de tweede golf zaten we er maandenlang in.
Oh, dan heb ik niets gezegd.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij mogen discotheken alleen met toegangsbewijs.
Geen kranten gelezen in die tijd dan? Want volgens mij was het toch echt wel nieuws, er waren zelfs artikelen dat de IC's het niet meer aan konden.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weird though want ik heb in 2018 niks gemerkt van de griepgolf. Geen persco's. Geen maatregelen in any way shape or form....
Plus, kweenie hoor maar een griepgolf die 12 weken aanhoudt is dus drie maanden. Dat is technically ook "maanden lang"
Nou op basis van elke versoepeling of aankondiging komen er altijd Red Team of anderen die dingen roepen als 'we gaan naar de filestijnen', dit gaat leiden tot de apocalyps... daar kun je de klok wel redelijk op gelijk zetten.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wie zegt dat die roep er komt in het najaar op basis van besmettingscijfers?
Beetje voorbarig om daar nu al verontwaardigd over te zijn.
Dat niet alle risicogroepen volledig gevaccineerd zijn klopt. Wat ik aangeef dat binnen enkele weken wel het geval gaat zijn. Dat argument vervalt dus heel snel. Verder zijn die risicogroepen die dat willen wel deels gevaccineerd en deels is meer dan 50%, maar rond de 80%.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat nog niet alle mensen uit risicogroepen volledig gevaccineerd zijn, is toch gewoon een valide argument? Je vraag insinueert dat het een smoes is.
Simpele oplossing voor. Geen aandacht aan besteden. Red Team heeft nooit en zal nooit iets voor het zeggen krijgen en wordt al meer dan een jaar volledig genegeerd door iedere relevante instantie.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:43 schreef popje het volgende:
[..]
Nou op basis van elke versoepeling of aankondiging komen er altijd Red Team of anderen die dingen roepen als 'we gaan naar de filestijnen', dit gaat leiden tot de apocalyps... daar kun je de klok wel redelijk op gelijk zetten.
Je moet niet alleen de koppen lezen hé 😉quote:Op zondag 20 juni 2021 12:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang je na een besmetting niet in het ziekenhuis terecht komt werken die vaccins perfect, dat was vanaf dag één duidelijk ondanks dat er nu weer koppen met chocoladeletters geschreven worden wanneer in een bejaardenhuis een paar gevaccineerde bejaarden een snotneus krijgen wanneer ze corona oplopen. (UITBRAAK IN BEJAARDENHUIS!!!)
Volgens de cijfers die in deze thread staan is 2/3 van het aantal doden door Delta gevaccineerd.quote:Er gebeurt nu, zelfs met die Indiase variant, precies wat voorspeld was. De gebruikte vaccins zijn beter en veel effectiever dan de jaarlijkse griepprik, maar er glippen altijd een paar gevallen door de mazen van het net die wél sterven na vaccinatie.
Nee, nu doe je zelf aan angstzaaien.quote:Behalve, dat ze meer dan twee weken na hun tweede inenting gestorven zijn, weten we van dat handjevol volledig gevaccineerde Britse slachtoffers van de Indiase variant helemaal niets. Geen leeftijd, geen onderliggende aandoeningen, helemaal niets. Maar de apocalyps komt er alweer aan...
Nou en?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:43 schreef popje het volgende:
[..]
Nou op basis van elke versoepeling of aankondiging komen er altijd Red Team of anderen die dingen roepen als 'we gaan naar de filestijnen', dit gaat leiden tot de apocalyps... daar kun je de klok wel redelijk op gelijk zetten.
Ik wist dat je dat zou zeggenquote:Op zondag 20 juni 2021 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weird though want ik heb in 2018 niks gemerkt van de griepgolf. Geen persco's. Geen maatregelen in any way shape or form....
Plus, kweenie hoor maar een griepgolf die 12 weken aanhoudt is dus drie maanden. Dat is technically ook "maanden lang"
Wat hierbij wel vermeld zou mogen worden wat mij betreft, is dat wellicht 2/3e van het aantal doden door de Deltavariant gevaccineerd was, maar ook dat het aantal doden in relatie tot het aantal nieuwe besmettingen heel erg klein is, toch?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Volgens de cijfers die in deze thread staan is 2/3 van het aantal doden door Delta gevaccineerd.
Da's wel iets om in de gaten te houden.
[..]
Denk dat café met dansvloer onder die laatste valt.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik niets gezegd.
Is natuurlijk wel een vage scheidslijn tussen een cafe met dansvloer en discotheek.
Er is ook een nogal significant verschil tussen een en twee maal gevaccineerd bij Delta. Volledig gevaccineerden zijn vrijwel afwezig in de statistieken.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat hierbij wel vermeld zou mogen worden wat mij betreft, is dat wellicht 2/3e van het aantal doden door de Deltavariant gevaccineerd was, maar ook dat het aantal doden in relatie tot het aantal nieuwe besmettingen heel erg klein is, toch?
Ook dat is belangrijk, inderdaad.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is ook een nogal significant verschil tussen een en twee maal gevaccineerd bij Delta. Volledig gevaccineerden zijn vrijwel afwezig in de statistieken.
Ja maar die kans is significant heel veel kleiner als t.o.v. niet (volledig) gevaccineerd.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook dat is belangrijk, inderdaad.
En zoals je al zei, de vaccins bieden geen 100% bescherming, dus er is altijd een kans dat er toch een volledig gevaccineerde tussendoor piept.
Schaf ze dan een dag later af. Niet een week later.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denk wel dat het kabinet daarmee rekening heeft gehouden in de verwachting van het aantal besmettingen door de versoepelingen.
Je merkt ook dat de handhaving afneemt.
Dat zeg ik toch?quote:Op zondag 20 juni 2021 13:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar die kans is significant heel veel kleiner als t.o.v. niet (volledig) gevaccineerd.
Vermoed dat het voornamelijk praktisch ingegeven is. Als ik het lokale museum of outlet centre binnenloop, dan staan er hele muren volgekladderd met mondkapjes-instructies. Dat wordt dan ook wat lastig uit te leggen allemaal en die zijn er niet de volgende ochtend vanaf.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Schaf ze dan een dag later af. Niet een week later.
Dat zul je ook altijd blijven houden, maar desondanks mag de effectiviteit van vaccins als Pfizer en Moderna misschien best wel een modern wonder genoemd worden.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook dat is belangrijk, inderdaad.
En zoals je al zei, de vaccins bieden geen 100% bescherming, dus er is altijd een kans dat er toch een volledig gevaccineerde tussendoor piept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |