Dus? Het is nog altijd geldend recht.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het verbod op gezichtsbedekkende kleding is gewoon een politiek speeltje geworden van VVD/CDA/PVV/FvD/JA21/SGP, niets meer en niets minder. Heeft niets met veiligheid of zoiets te maken.
Bovendien kun je wel denken: ik heb lekker veel plek in dat restaurant, maar dat betekent dus ook dat de uitbater minder mensen kwijt kan en dus meer moet verdienen per tafel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, jij persoonlijk niet. Maar daar gaat het hier niet om hč? Ik heb er (op dit moment) persoonlijk ook niet veel last van, maar het gaat niet alleen om mij. Het gaat erom dat er hele sectoren afhankelijk zijn van het verdwijnen van die maatregel.
In dezelfde lijn als jij telkens post, je kunt er ook voor kiezen niet naar een restaurant te gaan als de anderhalve meter weg is, of 2 tafels reserveren en er maar één gebruiken. De wereld past zich niet aan aan jou, jij moet je aan de wereld aanpassen.
In 2019 waren mondmaskers nauwelijks verkrijgbaar en als ze al verkrijgbaar waren (met name in medische speciaalzaken/webshops) dan waren de prijzen torenhoog. Dat is nu wel anders. 20 FFP2-maskers voor een tientje is heerlijk goedkoop.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:39 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Behalve een verdwaalde Chinees heb ik niemand een mondkapje zien dragen (of 1.5m afstand houden) in het oude normaal.
Maar dat kan aan mij liggen.
Dan is de oplossing voor jou simpel: niet met de trein reizen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:28 schreef Erno-BE het volgende:
Nee dat niet, maar zelfs met een FFP2-masker op kun je gewoon in je nek gehijgd worden, als verder niemand een masker draagt. Zo leuk is dat oude normaal ook weer niet, het oude normaal wordt vreselijk geromantiseerd hier.
Er zit toch een uitzondering in voor medische doeleinden? Was je in overtreding als je voor de pandemie met een mondkapje over straat of door de Kruidvat liep? Nee toch?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus? Het is nog altijd geldend recht.
Lijkt me ook niet. Maar er zal wel gevraagd zijn 'm af te zetten als je je moet identificeren oid.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit toch een uitzondering in voor medische doeleinden? Was je in overtreding als je voor de pandemie met een mondkapje over straat of door de Kruidvat liep? Nee toch?
Als je naar een vreetschuur gaat en je voor 25 euro helemaal vol kan proppen moet je niet op luxe, ruimte en service rekenen. Ga je in plaats daarvan naar een fatsoenlijk restaurant heb je gewoon de ruimte, ook als er geen anderhalve meter isquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien kun je wel denken: ik heb lekker veel plek in dat restaurant, maar dat betekent dus ook dat de uitbater minder mensen kwijt kan en dus meer moet verdienen per tafel.
Als je een beetje privacy wil, was daar altijd al een bepaald segment op ingericht. Betaal je wat meer voor je maaltijd, maar dan hoef je niet hutjemutje te zitten. Kan een keus zijn als je dat belangrijk vindt.
Gezichtsbedekking is niet normaal in NL.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het verbod op gezichtsbedekkende kleding is gewoon een politiek speeltje geworden van VVD/CDA/PVV/FvD/JA21/SGP, niets meer en niets minder. Heeft niets met veiligheid of zoiets te maken.
Ook dat gaat terug naar het oude normaal.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:36 schreef Erno-BE het volgende:
Van de anderhalve meter heb ik niet veel last, vind het juist heerlijk die ruimte. In 2019 zat je altijd zo opgepropt in een restaurant, nu heb je de ruimte.
Dit is één van de uitzonderingen:quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zit toch een uitzondering in voor medische doeleinden? Was je in overtreding als je voor de pandemie met een mondkapje over straat of door de Kruidvat liep? Nee toch?
Dat lijkt me degene waar het om gaat. Bronquote:noodzakelijk is ter bescherming van het lichaam in verband met de gezondheid of de veiligheid,
Anders waren bv. ook motorhelmen verbodenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is één van de uitzonderingen:
[..]
Dat lijkt me degene waar het om gaat. Bron
Aaah, je bent tegen de vrijheid om mensen zelf te laten beslissen gezichtsbedekking te dragen. Beetje in lijn met de mondmaskerplicht, maar het effect op de veiligheid is zowat 0,0 en het verbod op gezichtsbedekkende kleding is meer een speeltje van VVD/CDA/PVV/FvD/JA21/SGP dan dat het daadwerkelijk iets helpt.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gezichtsbedekking is niet normaal in NL.
Wat ze in de zandbak doen, moeten ze zelf weten.
Jammerquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook dat gaat terug naar het oude normaal.
Op straat en in de Kruidvat geldt het sowieso niet, alleen in OV en overheidsgebouwen (ruim uitgelegd, inclusief ziekenhuizen, scholen en dat werk).quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Noem je een mondkapje nu even goed als een motorhelm?! Laat ze 't maar niet horen, straks gaan ze een mondkapje ipv een helm dragen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Anders waren bv. ook motorhelmen verboden
weet iemand wat Erno z'n act was voor covid, oftewel wat was zijn oude normaal?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook dat gaat terug naar het oude normaal.
Waarom zouden mondmaskers in 2019 duur zijnquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In 2019 waren mondmaskers nauwelijks verkrijgbaar en als ze al verkrijgbaar waren (met name in medische speciaalzaken/webshops) dan waren de prijzen torenhoog. Dat is nu wel anders. 20 FFP2-maskers voor een tientje is heerlijk goedkoop.
Vervang gezichtsbedekking met mondkapjes en je hebt je eigen punt van de afgelopen weken vakkundig onderuit gehaald.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aaah, je bent tegen de vrijheid om mensen zelf te laten beslissen gezichtsbedekking te dragen. Beetje in lijn met de mondmaskerplicht, maar het effect op de veiligheid is zowat 0,0 en het verbod op gezichtsbedekkende kleding is meer een speeltje van VVD/CDA/PVV/FvD/JA21/SGP dan dat het daadwerkelijk iets helpt.
Ha kijk eens, nu het in je straatje past vind je vrijheid wel heel belangrijk.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Aaah, je bent tegen de vrijheid om mensen zelf te laten beslissen gezichtsbedekking te dragen.
Jij loopt met je motorhelm in de trein of het ziekenhuis? Dat lijkt me gewoon verboden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Anders waren bv. ook motorhelmen verboden
Vast niet, maar ik zag werkelijk zelden iemand met een mondkapje in een winkel.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, dat eerste had ik inderdaad wel moeten weten ja.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op straat en in de Kruidvat geldt het sowieso niet, alleen in OV en overheidsgebouwen (ruim uitgelegd, inclusief ziekenhuizen, scholen en dat werk).
Er is inderdaad een uitzondering, maar dan moet het ‘noodzakelijk’ zijn ter bescherming van de gezondheid. Dat lijkt me nogal lastig beargumenteren als de plicht net is opgeheven.
Enige haakje wat je dan nog hebt is beargumenteren dat een mondkapje geen gezichtsbedekkende kleding is…
In 2019 waren mondmaskers nauwelijks beschikbaar door de lage vraagquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarom zouden mondmaskers in 2019 duur zijn![]()
Omdat er zoveel vraag naar was??
Jij niet? Als ik 't koud heb draag ik ook gewoon mijn bivakmuts. Sterker nog, omdat ik weleens mijn sleutels vergeet heb ik voor de zekerheid altijd een koevoet bij me.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij loopt met je motorhelm in de trein of het ziekenhuis? Dat lijkt me gewoon verboden.
Zolang hij maar naar Berlijn kan volgens mijquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
weet iemand wat Erno z'n act was voor covid, oftewel wat was zijn oude normaal?
Maar dan moet men die wet dus wel aanpassen. En krijg je de boerka ook weer terug. Greet en Thierry schrijven de zetels vast bij. Dat kunnen VVD en cda zich niet permitteren hoor…quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, dat eerste had ik inderdaad wel moeten weten ja.
Het lijkt me niet al te ingewikkeld om de wet zo aan te passen dat het wordt toegestaan (zeker in het OV), want er zullen vast mensen zijn die dat toch wel prettig vinden. Daar is vast een meerderheid voor te vinden.
(Wat mij betreft wordt die hele wet gewoon afgeschaft, maar dat is een andere discussie)
Zolang je niet met 80 km/u door het ziekenhuis rent is het ook niet noodzakelijk voor de bescherming van de gezondheid.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij loopt met je motorhelm in de trein of het ziekenhuis? Dat lijkt me gewoon verboden.
Om de muur te herbouwen zeker?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zolang hij maar naar Berlijn kan volgens mij
Inderdaad. Die vrijheid moet je gewoon kunnen hebben in NL.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij niet? Als ik 't koud heb draag ik ook gewoon mijn bivakmuts. Sterker nog, omdat ik weleens mijn sleutels vergeet heb ik voor de zekerheid altijd een koevoet bij me.
Lijkt me helemaal niets mis mee.
In menig apv staat een verbod op inbrekerswerktuigquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij niet? Als ik 't koud heb draag ik ook gewoon mijn bivakmuts. Sterker nog, omdat ik weleens mijn sleutels vergeet heb ik voor de zekerheid altijd een koevoet bij me.
Lijkt me helemaal niets mis mee.
Het moet toch wel mogelijk zijn om een uitzondering op te nemen voor medische mondmaskers, terwijl het verbod op burka's en bivakmutsen intact blijft?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan moet men die wet dus wel aanpassen. En krijg je de boerka ook weer terug. Greet en Thierry schrijven de zetels vast bij. Dat kunnen VVD en cda zich niet permitteren hoor…
En anders gedogen ze 't?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het moet toch wel mogelijk zijn om een uitzondering op te nemen voor medische mondmaskers, terwijl het verbod op burka's en bivakmutsen intact blijft?
Als hij dan ook voor 2 tafels vreten bestelt en betaalt, kan dat, ja. Maar als er geen gasten komen aan een gereserveerde tafel, blijft die echt niet de hele avond vrij.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
In dezelfde lijn als jij telkens post, je kunt er ook voor kiezen niet naar een restaurant te gaan als de anderhalve meter weg is, of 2 tafels reserveren en er maar één gebruiken. De wereld past zich niet aan aan jou, jij moet je aan de wereld aanpassen.
Het is heel expliciet geen boerkaverbod hč? Het is een verbod op gezichtsbedekkende kleding tbv de sociale interactie en de veiligheid. Dat ga je wel heel erg ondergraven als je te pas en te onpas overal mondkapjes gaat toestaan. Dan wordt het toch wel een boerkaverbod en dat staat toch behoorlijk op gespannen voet met de vrijheid van religie.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het moet toch wel mogelijk zijn om een uitzondering op te nemen voor medische mondmaskers, terwijl het verbod op burka's en bivakmutsen intact blijft?
Laten we dat maar niet doen. Niet vanwege de mondkapjes, maar gedogen is een absurd concept.quote:
Dat bedoel ik idd ja. 2 tafels reserveren, voor 2 betalen etc.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Als hij dan ook voor 2 tafels vreten bestelt en betaalt, kan dat, ja. Maar als er geen gasten komen aan een gereserveerde tafel, blijft die echt niet de hele avond vrij.
Er raken jaarlijks een hoop mensen lelijk gewond na een val hoor. Als we allemaal ten alle tijde een helmpje dragen kunnen we dat deels voorkomen!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang je niet met 80 km/u door het ziekenhuis rent is het ook niet noodzakelijk voor de bescherming van de gezondheid.
Mondkapje en motorhelm zijn allebei gezichtsbedekking hč, dus een mondkapje beschermt je ook tegen vallen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er raken jaarlijks een hoop mensen lelijk gewond na een val hoor. Als we allemaal ten alle tijde een helmpje dragen kunnen we dat deels voorkomen!
Oh eens. Ik vind 't ook een apart iets, net als ik die wet apart vind. Maar als het veranderen van die wet zoveel ellende oplevert kunnen ze op zn minst gedurende die tijd gewoon geen boete geven omdat iemand een mondkapje op heeft.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet doen. Niet vanwege de mondkapjes, maar gedogen is een absurd concept.
Van provincie tot provincie andere regels. Hopelijk gaat dat ook snel weg als de toeristen komen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Al een tijdje niet meer in elke regio
Zo bijzonder is die stad niet hoor. Dan kan ik hem wel betere plekjes aanraden in Europa…quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zolang hij maar naar Berlijn kan volgens mij
Wat goed is tegen een virus is ook goed tegen een val (heb je vast een zachte landing mee).quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh eens. Ik vind 't ook een apart iets, net als ik die wet apart vind. Maar als het veranderen van die wet zoveel ellende oplevert kunnen ze op zn minst gedurende die tijd gewoon geen boete geven omdat iemand een mondkapje op heeft.
Je kunt het jammer vinden, maar het is niet meer dan logisch dat dingen teruggaan naar hoe ze voor de pandemie waren.quote:
Een hamer is gereedschap, dus elke soort gereedschap is een hamer.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat goed is tegen een virus is ook goed tegen een val (heb je vast een zachte landing mee).
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:37 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Google translate vraagt welke taal dit is.
Ga je niet als 2B van Nier Automata? Tegenvallerquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]ウェエアブ語('_'?)
Jokes aside, dat zijn namen lol
Iemand vroeg wie ik ging cosplayen, dus...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |