Ik heb ook bar weinig met Berlijn. 1x geweest en leuk om het een keer gezien te hebben, maar dat was het dan ook welquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo bijzonder is die stad niet hoor. Dan kan ik hem wel betere plekjes aanraden in Europa…
Was ook een raar verhaal. Aan de ene kant wil de EU ermee stoppen, aan de andere kant wilden ze wel geleverd krijgen. Laat dat lekker naar een land gaan dat er wel op zit te wachten.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:04 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-eu-eist~a1f14d78/
De blaaskaken van de EU hebben de rechtszaak van AZ verloren. De tering, stel ongelofelijke prutsers.
Ik snap niet zo goed wat er in de hoofden van die AZ execs om gaat. Dit lijkt me toch gigantisch slechte PR voor het bedrijf ook?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Was ook een raar verhaal. Aan de ene kant wil de EU ermee stoppen, aan de andere kant wilden ze wel geleverd krijgen. Laat dat lekker naar een land gaan die er wel op zit te wachten.
Cultuur-Historisch barbaar ben je.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook bar weinig met Berlijn. 1x geweest en leuk om het een keer gezien te hebben, maar dat was het dan ook wel
Had ik precies hetzelfde! En dat was een paar jaar geleden toen het net heel hip werd. Ik dacht ik zal wel iets gemist hebben...quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook bar weinig met Berlijn. 1x geweest en leuk om het een keer gezien te hebben, maar dat was het dan ook wel
Jaartje in Berlin gewoond.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Cultuur-Historisch barbaar ben je.
Je moet door die hipsters en toeristenvallen heen prikken in Berlijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Had ik precies hetzelfde! En dat was een paar jaar geleden toen het net heel hip werd. Ik dacht ik zal wel iets gemist hebben...
Oh dat is dan weer wel gaaf! Nu heb ik ineens zin om Christiane F weer te gaan lezen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jaartje in Berlin gewoond.
Best year ever
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Koning Pils, nu, hè.
Of Majesteit Pils.
Denk dat hij liever hoort: "Majesteit, pils?"
Eind jaren zeventig was het nog rauw en lomp.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
.. to be fair, was wel in 2009 - 2010 dus toen het nog wat rauwer en lomper was dan nu zeg maar.
Fuck ik ben oud![]()
Ik heb maar weinig met dat grauwige sfeertje. Bepaalde ''toeristenvallen'' vond ik juist nog het mooiste, haha.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet door die hipsters en toeristenvallen heen prikken in Berlijn.
Film is indrukwekkender, vind ik.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh dat is dan weer wel gaaf! Nu heb ik ineens zin om Christiane F weer te gaan lezen.
Weet niet wanneer je er was maar Berlin in winter vs zomer is idd een compleet Jeckyl & Hyde ding.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb maar weinig met dat grauwige sfeertje. Bepaalde ''toeristenvallen'' vond ik juist nog het mooiste, haha.
Vorige zomer. Tiergarten was mooi en we hebben ons vooral in Potsdam heel erg vermaakt, maar verder trok het me niet helaasquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weet niet wanneer je er was maar Berlin in winter vs zomer is idd een compleet Jeckyl & Hyde ding.
In de zomer is het mooi groen, heerlijke parken waar je kan hangen, of aan de spree bij het water. Goddelijk.
In de winter is het haast nog grijzer dan NL en wilt iedereen basically heel veel zuipen en doodgaan
Uitstekendquote:
Dinsdag denk ik.quote:
Lekker hartje zomer in de stromende regen in Potsdam lopenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weet niet wanneer je er was maar Berlin in winter vs zomer is idd een compleet Jeckyl & Hyde ding.
In de zomer is het mooi groen, heerlijke parken waar je kan hangen, of aan de spree bij het water. Goddelijk.
In de winter is het haast nog grijzer dan NL en wilt iedereen basically heel veel zuipen en doodgaan
202.308 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 13.269.681 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Fair enough, kan hoor. Ik had dan weer weinig met London. Veel te hectisch en enigszins opgefokt vond ik die stad overkomen. Maar is idd persoonlijke perceptiequote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vorige zomer. Tiergarten was mooi en we hebben ons vooral in Potsdam heel erg vermaakt, maar verder trok het me niet helaasVond het zelfs in kleur allemaal wat somber en grauw ogen. Maar hey, soms valt het ook gewoon niet uit te leggen. Londen is onze favoriete stad in Europa, en die stad is nou ook niet bepaald heel kleurrijk of zo. Maar toch voelt het enorm anders.
Aantal keer in november in Berlijn geweest, dat depri sfeertje in sommige stadsdelen heeft ook wel watquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er is wel voor betaald dus begrijpelijk dat ze de vaccins willen hebben/weten waar ze aan toe zijn.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Was ook een raar verhaal. Aan de ene kant wil de EU ermee stoppen, aan de andere kant wilden ze wel geleverd krijgen. Laat dat lekker naar een land gaan dat er wel op zit te wachten.
Hopelijk wel. Maar de daling kan natuurlijk ook afvlakken. Over 2 weken weten we meer.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja, deze cijfers stellen dus echt geen reet meer voor.. over een week moet je op ongeveer 600-700 besmettingsmeldingen per dag gemiddeld zitten met deze daling van ongeveer 40%.
Mijn gemeente is nog roodquote:
Wat betekent de kleur grijs? Iig niet 0 blijkt uit de legenda.quote:
Je weet altijd meer over 2 weken dat dat je nu weet.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Hopelijk wel. Maar de daling kan natuurlijk ook afvlakken. Over 2 weken weten we meer.
Zelfs al zou je al je gedachten blokken. Dan weet je nog bijvoorbeeld hoe de dag verlopen is.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je weet altijd meer over 2 weken dat dat je nu weet.
Morgen weet je ook meer dan vandaag.
De daling ligt vrij constant rond 30-40%.. al weken!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:25 schreef Montov het volgende:
[..]
Hopelijk wel. Maar de daling kan natuurlijk ook afvlakken. Over 2 weken weten we meer.
Omdat er stijging is in de leeftijdsgroepen 60-70 en 70+, zou een coronainfectie terwijl het buiten 30 graden is heftiger kunnen verlopen dan wanneer het een graad of 10/15 is? Tijdens hittegolven overlijden er gemiddeld genomen veel meer ouderen, dus kan me best voorstellen dat corona + hittegolf een zetje kan geven die ze niet redden.quote:
Wel 0, de legenda is nooit het sterkste punt geweest van die kaartjes.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat betekent de kleur grijs? Iig niet 0 blijkt uit de legenda.
Even aan Erno vragen, die heeft misschien wat ervaringen uit Berlijn om mee terug te nemen. Komt vast goed.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor de 9e dag op rij geen besmettingen hier. Ik ga een muur bouwen om de Gemeente!
Oudjes die eerder omvallen tijdens hitte???quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat er stijging is in de leeftijdsgroepen 60-70 en 70+, zou een coronainfectie terwijl het buiten 30 graden is heftiger kunnen verlopen dan wanneer het een graad of 10/15 is? Tijdens hittegolven overlijden er gemiddeld genomen veel meer ouderen, dus kan me best voorstellen dat corona + hittegolf een zetje kan geven die ze niet redden.
Nu ik erover nadenk is dat meer een vraag voor @:Lenny_Leonard
Ik heb geen bewijzen, maar je hypothese klinkt wel erg aannemelijk.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat er stijging is in de leeftijdsgroepen 60-70 en 70+, zou een coronainfectie terwijl het buiten 30 graden is heftiger kunnen verlopen dan wanneer het een graad of 10/15 is? Tijdens hittegolven overlijden er gemiddeld genomen veel meer ouderen, dus kan me best voorstellen dat corona + hittegolf een zetje kan geven die ze niet redden.
Jep.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oudjes die eerder omvallen tijdens hitte???
Geheel onverwachte en nieuwe info lijkt me
1 week bijna 40%. Daarvoor rond de 25%quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De daling ligt vrij constant rond 30-40%.. al weken!
Maar ja, voor Erno moet het onder de 300 zijn, anders vindt Duitsland ons gevaarlijk.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja, deze cijfers stellen dus echt geen reet meer voor.. over een week moet je op ongeveer 600-700 besmettingsmeldingen per dag gemiddeld zitten met deze daling van ongeveer 40%.
Of door vaccinatie is een besmetting minder heftig, waardoor ze niet meer overlijden of hopeloos zijn voor de IC, maar toch nog medische hulp nodig hebben.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het zou natuurlijk wel fijn zijn als we op dit kaartje ook groen worden:quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:42 schreef popje het volgende:
[..]
Maar ja, voor Erno moet het onder de 300 zijn, anders vindt Duitsland ons gevaarlijk.
Dat moet met een week of twee, drie, wel lukken als we zo doorgaanquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nouja, het zou natuurlijk wel fijn zijn als we op dit kaartje ook groen worden:
https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement
Dan kan ook iedereen zonder vaccinatie, bijvoorbeeld kinderen, zonder test reizen naar andere groene gebieden.
Oude foto. Aan de steigerbuizen te zien is dit 2018 of 2019. Dergelijk materieel wordt niet meer gebruikt.quote:
Wordt het niet eens tijd voor een dieetje voor deze vadsige pad?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk zijn al die massale straatfeesten ook wel leuker natuurlijk.
Ik geloof dat dat al mislukt is, waren hier in de buurt verscheidene feestjes waar een flink scherm/beamer stond. Alleen de horeca dan weer niet omdat het niet mag. Doe het dan georganiseerd, kun je er nog een beetje toezicht op houden. Nu gebeurt het op de grasveldjes waar de gemiddelde BOA nog nooit geweest is.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Morbide obesitas.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wordt het niet eens tijd voor een dieetje voor deze vadsige pad?
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Plezier is verboden… Wat een kansloze onzin dit.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:51 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Die moet ik nog spelen!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ga je niet als 2B van Nier Automata? Tegenvaller
Geweldig tochquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:57 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 18-06-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 918
Gemeentes met +10 besmettingen:
60 Amsterdam
59 Rotterdam
48 's-Gravenhage
24 Utrecht
14 Hilversum
14 Delft
14 Breda
13 Leiden
13 Enschede
12 Pijnacker-Nootdorp
11 Leidschendam-Voorburg
Daarnaast zijn er:
127 gemeentes met 0 besmettingen
71 gemeentes met 1 besmettingen
102 gemeentes met 2-4 besmettingen
39 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Het wordt wel een erg schraal lijstje zo
Aangezien ik even onderweg ben, de dagelijkse grafieken kunnen jullie raadplegen op:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Ja dat is overal in het land wel zo, denk ik. In Den Haag hebben ze wel wat straten afgesloten gister omdat het te druk werdquote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:57 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik geloof dat dat al mislukt is, waren hier in de buurt verscheidene feestjes waar een flink scherm/beamer stond. Alleen de horeca dan weer niet omdat het niet mag. Doe het dan georganiseerd, kun je er nog een beetje toezicht op houden. Nu gebeurt het op de grasveldjes waar de gemiddelde BOA nog nooit geweest is.
Als alles achter de rug is willen ze Bruls ook verbieden.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Plezier is verboden… Wat een kansloze onzin dit.
Zelfs koning pils rukt gewoon uit naar een straatfeest man. Doe niet zo krampachtig. Het is voorbij
Volgens mij is het probleem dat ze geen automatische koppeling hebben, dus moet er steeds iemand naar kijken om dit over te zetten ofzoiets.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:05 schreef _serial_ het volgende:
Eigenlijk een post voor KLB
Na 10 dagen is mijn vaccinatie nog steeds niet zichtbaar op mijn.rivm.nl, het doet er weinig toe momenteel, want straks wordt ook de GGD database geraadpleegd, maar dit moet toch geen rakettechniek zijn dit even te syncen?
Dat is wel raar. En je hebt al contact gehad en weet zeker dat er niet echt iets mis is. En dat je helemaal kwijt bent of zo? Bij mij stond het er dezelfde dag al in, maar daar was het op een kleine locatie, dat zal wel schelen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:05 schreef _serial_ het volgende:
Na 10 dagen is mijn vaccinatie nog steeds niet zichtbaar op mijn.rivm.nl, het doet er weinig toe momenteel, want straks wordt ook de GGD database geraadpleegd, maar dit moet toch geen rakettechniek zijn dit even te syncen?
Ja, bij mij ook. Gisteren geprikt, nu staat het erin.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is wel raar. En je hebt al contact gehad en weet zeker dat er niet echt iets mis is. En dat je helemaal kwijt bent of zo? Bij mij stond het er dezelfde dag al in, maar daar was het op een kleine locatie, dat zal wel schelen.
Ik hoor het overal hoor. Maar ik geef het nog een weekje. (Weet zeker dat mijn vinkjes goed gezet zijn hoor)quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is wel raar. En je hebt al contact gehad en weet zeker dat er niet echt iets mis is. En dat je helemaal kwijt bent of zo? Bij mij stond het er dezelfde dag al in, maar daar was het op een kleine locatie, dat zal wel schelen.
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bij mij staat ie er na 18 dagen ook nog niet in. Maar boeien, zolang je afspraak hier bij "Mijn vaccinatiegegevens inzien" en dan "Afgeronde afspraken" staat is het in orde.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoor het overal hoor. Maar ik geef het nog een weekje. (Weet zeker dat mijn vinkjes goed gezet zijn hoor)
Was wel precies in de week dat er maandag een storing was, en dinsdag de stuipen erna
Zeker. Coronacrisis is voorbij, mondkapjes gaan weer af, Oranje speelt de 8e finale in een vol stadion, morgen begint Feyenoord aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen én krijg ik het eerste prikje. Vandaag is een topdag!quote:
Anders blijf je gewoon nog een jaartje thuis. Hou vol!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoor het overal hoor. Maar ik geef het nog een weekje. (Weet zeker dat mijn vinkjes goed gezet zijn hoor)
Was wel precies in de week dat er maandag een storing was, en dinsdag de stuipen erna
Das gek. Ben gisteren geweest en staat er gewoon in.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:05 schreef _serial_ het volgende:
Boeiend.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dan is onze forum admin GGMM ook nog jarig, misschien kan iedereen hem even feliciteren (liefst per DM!)?
Het maakt voor mij niet uit, ik ben toch nog niet 2x gevaccineerd voor mijn vakantiequote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
Bij mij staat ie er na 18 dagen ook nog niet in. Maar boeien, zolang je afspraak hier bij "Mijn vaccinatiegegevens inzien" en dan "Afgeronde afspraken" staat is het in orde.
Het is ook geen vaccinatiebewijs, het is een afschrift voor jezelf.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:24 schreef Gia het volgende:
Kreeg ook een vaccinatie-sticker!
Beetje raar, kan ik gewoon weggeven, dus bewijs is het niet.
Kun je op je autoruit plakken als vignet, kun je heel Europa mee door.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:24 schreef Gia het volgende:
Kreeg ook een vaccinatie-sticker!
Beetje raar, kan ik gewoon weggeven, dus bewijs is het niet.
nee hoor, straks voor het paspoort wordt de database van het rivm gepakt.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
Bij mij staat ie er na 18 dagen ook nog niet in. Maar boeien, zolang je afspraak hier bij "Mijn vaccinatiegegevens inzien" en dan "Afgeronde afspraken" staat is het in orde.
voor het paspoort wordt de rivm database gebruikt, niet die van de GGD.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:05 schreef _serial_ het volgende:
Als je niet via de GGD bent gevaccineerd wordt CIMS (de RIVM database) gebruikt, maar ook de GGD is 'provider backend', zie: https://github.com/minvws(...)eval_Flow_v0.3.0.pdfquote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
nee hoor, straks voor het paspoort wordt de database van het rivm gepakt.
Het moet dus staan bij mijn.rivm.nl
Ik ben namelijk niet via de GGD gevaccineerd, en sta "gewoon" bij mijn.rivm, en dat is ehct wat er straks gebruikt wordt.
quote:[...]
Veruit de meeste prikken tot nu toe zijn gezet door de GGD. Ook daar zijn ze nog niet allemaal geregistreerd in het landelijke systeem, maar voor de CoronaCheck-app vormt dat geen probleem omdat de app ook informatie kan halen uit de GGD-systemen.
Tsjah. Waarom zou deze informatie elk moment openbaar moeten zijn elke dag. Het is niet in het leven geroepen om Marino te plezieren of zoiets.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Haha Marino is boos dat er geen ziekenhuiscijfers meer uit LCPS komen in het weekend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |