Die ervaring deel ik. Lijkt me ook heel normaal.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb zelf bewondering voor mensen die lang bij dezelfde werkgever blijven en daar voldoening uit kunnen halen. Ik weet niet wat het is met mijn spanningsboog, maar ik ben doorgaans na een paar jaar wel uitgekeken op een baan.
Dus elke x jaar ga je naar iets anders?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb zelf bewondering voor mensen die lang bij dezelfde werkgever blijven en daar voldoening uit kunnen halen. Ik weet niet wat het is met mijn spanningsboog, maar ik ben doorgaans na een paar jaar wel uitgekeken op een baan.
Ik heb in de wetenschap gewerkt en daar is het niet raar om voor een andere instelling te gaan werken. Het wordt als iets positiefs gezien dat je ervaring opdoet op uiteenlopende plekken. Tegelijk is het een bijzonder hiërarchische wereld waarin je opklimt of afhaakt. En bij opklimmen horen meer managementtaken waar de meeste wetenschappers niet echt geschikt voor zijn - en een hoop gezeur (vergaderen, zorgen om geld, politieke spelletjes).quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dus elke x jaar ga je naar iets anders?
Neem aan dat het binnen jouw branche dan ook niet heel raar is? Want voor sommige functies wordt dat als onprettig ervaren.
Ik ben heel bedrijfstrouw, kan hier zo nog 10 jaar zitten.
Aah ja, dan is het idd ook niet erg te jobhoppen zo nu en dan. En werkt het ook in je voordeel zo te lezen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb in de wetenschap gewerkt en daar is het niet raar om voor een andere instelling te gaan werken. Het wordt als iets positiefs gezien dat je ervaring opdoet op uiteenlopende plekken. Tegelijk is het een bijzonder hiërarchische wereld waarin je opklimt of afhaakt. En bij opklimmen horen meer managementtaken waar de meeste wetenschappers niet echt geschikt voor zijn - en een hoop gezeur (vergaderen, zorgen om geld, politieke spelletjes).
Daarna heb ik in de IT gezeten, waar het ook als iets normaals wordt gezien als je regelmatig van werkgever verandert. Op je plek blijven zitten is meer iets voor autisten die moeilijk met verandering om kunnen gaan en niet eenvoudig in een nieuwe omgeving worden opgenomen, om het cru te stellen.
Nu werk ik weer in de wetenschap. Dat zegt denk ik genoeg.Maar ik zit wel op een nieuwe plek waardoor ik een ander soort carrière hoop te hebben dan doorgroeien naar het hoogleraarschap met een hoop gezeur aan m'n hoofd en permanent overwerkt zijn. M'n vrijheid is me veel waard.
Dat idee over wetenschappers had ik al, door ervaringen in mijn werk. Maar ik kan dat niet rijmen, wat politiek en management taakjes moet toch peanuts zijn voor zulke mensen? Verder vind ik ze vaak chagerijnig. Dit zijn wetenschappers in bv de petrochemische industrie, militaire systemen en onderzoek.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb in de wetenschap gewerkt en daar is het niet raar om voor een andere instelling te gaan werken. Het wordt als iets positiefs gezien dat je ervaring opdoet op uiteenlopende plekken. Tegelijk is het een bijzonder hiërarchische wereld waarin je opklimt of afhaakt. En bij opklimmen horen meer managementtaken waar de meeste wetenschappers niet echt geschikt voor zijn - en een hoop gezeur (vergaderen, zorgen om geld, politieke spelletjes).
Daarna heb ik in de IT gezeten, waar het ook als iets normaals wordt gezien als je regelmatig van werkgever verandert. Op je plek blijven zitten is meer iets voor autisten die moeilijk met verandering om kunnen gaan en niet eenvoudig in een nieuwe omgeving worden opgenomen, om het cru te stellen.
Nu werk ik weer in de wetenschap. Dat zegt denk ik genoeg.Maar ik zit wel op een nieuwe plek waardoor ik een ander soort carrière hoop te hebben dan doorgroeien naar het hoogleraarschap met een hoop gezeur aan m'n hoofd en permanent overwerkt zijn. M'n vrijheid is me veel waard.
Zo werkt het bij mij eigenlijk ook, ik word in hoge mate beperkt door hoe goed mijn interne bedrijfskennis is. Door veel gedwongen gewissel heb ik dat niet vaak goed kunnen uitbouwen. Maar de markt heeft me heel hoog zitten omdat ik veel goede namen op m'n CV heb en ook een vrij divers pakket aan functies, dat bij langer behouden functies ook steeds breder werd. Het is daardoor voor mij extreem lastig om mezelf goed op waarde te schatten.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 12:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Aah ja, dan is het idd ook niet erg te jobhoppen zo nu en dan. En werkt het ook in je voordeel zo te lezen.
Haha zo kan je het soms wel stellen. Als je een echte developer bent, zou het veelal ook niet moeten uitmaken waar je werkt. Voor meer de functionele laag is het vaak lastiger, omdat hoe meer kennis van het bedrijf, hoe beter je je werk kan doen. en daarvoor heb je juist jaren aan ervaring nodig. En willen ze je graag ook langer behouden.
Kan ik begrijpen! Ooit leidinggevende geweest en dat hoeft van mij ook allemaal niet meer. Zijn toch weer andere zorgen en gezeur
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 11:14 schreef Cue_ het volgende:
De kogel is door de kerk, andere baan aangenomen en medegedeeld bij de huidige.
Je voldoet niet aan de 87,5% inkomenseis?quote:Op donderdag 7 oktober 2021 22:17 schreef Daboman het volgende:
Ik ben me ook aan het heroriënteren. Dat is eigenlijk vooral omdat UWV weer een sollicitatieplicht heeft opgelegd. Maar ik vind m'n huidige baan oprecht heel erg leuk en wil dus eigenlijk niet weg![]()
Klopt. Ik heb meer dan genoeg om van rond te komen zonder de aanvullend WW, maar salaris was bij mijn vorige baan erg hoog; die werkgever staat daarom bekend. Daar kwam ook nog eens een premium bovenop, en dan ook nog overuren. Met al die multipliers gaat het heel hard.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 19:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Je voldoet niet aan de 87,5% inkomenseis?
Kan je niet meer werken bij je huidige werkgever ? Geen idee of je al fulltime werkt
Maar wat wil je zelf? Even los van het feit van de sollicitatieplicht?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 20:20 schreef Daboman het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb meer dan genoeg om van rond te komen zonder de aanvullend WW, maar salaris was bij mijn vorige baan erg hoog; die werkgever staat daarom bekend. Daar kwam ook nog eens een premium bovenop, en dan ook nog overuren. Met al die multipliers gaat het heel hard.
Ik werk nu al fulltime inderdaad.
Ik wil blijven. Maar ik zou het zonde vinden van het geld om de WW zelf stil te zetten als ik toch niet kan blijven, oftewel, ik zou het awkward vinden als ik de WW morgen stil zet en overmorgen te horen krijg dat alle contractors eruit moeten. Helaas moeten ze wel kosten besparen, dus dit zou zomaar kunnen, er is een vroege red flag (eis tot kostenbesparing) en vandaag liep ik tegen een 2e red flag (hooggeplaatste manager vertrekt). Nog niets concreets though, zelfs geen vacaturestop.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 08:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Maar wat wil je zelf? Even los van het feit van de sollicitatieplicht?
Ik heb dat laatste ook in hoge mate.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maandag beginnen, dat viel allemaal reuze mee.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:43 schreef nostra het volgende:
Voor het eerst aan het solliciteren op mijn veertigste, ben benieuwd. Markt is prima.
Whut gestopt? Je was toch controller?quote:Op woensdag 13 oktober 2021 21:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Maandag beginnen, dat viel allemaal reuze mee.
CFO. RvC/AvA moest me niet meer hebben. Rest van de directie wel. RvC won. Nu aan de slag bij het investeringsvehikel van de Agnelli's. Ook leuk (denk ik).quote:Op woensdag 13 oktober 2021 22:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Whut gestopt? Je was toch controller?
Dat is wel super snel. Lijkt me heerlijk als het zo makkelijk gaat.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 21:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Maandag beginnen, dat viel allemaal reuze mee.
Ja, erg blij mee, mazzel gehad. De centen boeien me niet zo, maar dat thuiszitten is echt verschrikkelijk.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 22:57 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat is wel super snel. Lijkt me heerlijk als het zo makkelijk gaat.
Niets aanpassen, je kunt wel zo’n sticker in je foto zetten “open for new jobs”quote:Op donderdag 14 oktober 2021 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
Hallo medewerkeloze paupers!
Sinds het begin van dit jaar (april) ben ik vanwege een reorganisatie mijn baan kwijt. Echt een ramp is dat niet, want ik het werkgebied waar ik zit (techniek, engineering) is er werk zat. Maar het is me in de afgelopen anderhalve maand nog niet gelukt om een leuke baan te vinden. Ik zat er nu aan te denken om een LinkedIn postje er aan te wijden om te kijken of ik via via wat kan regelen.
Enig puntje is dat ik op dit moment nog op mijn LinkedIn heb staan dat ik bij dat bedrijf werk. Nu is het opzich geen probleem om dat te veranderen en van deze tussenperiode een sabbatical oid te maken op LinkedIn. Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Dat heb ik al gedaan. Tot nu toe komen de recruiters nog niet met goede banen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niets aanpassen, je kunt wel zo’n sticker in je foto zetten “open for new jobs”
Let wel dat je gek wordt van de recruiters
Ik bel gewoon de vestigingsdirecteuren van de bedrijven waar ik mee werk, zit je vaak dezelfde week nog aan tafel.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 16:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan. Tot nu toe komen de recruiters nog niet met goede banen.![]()
Toppunt is een sollicitatie die ik 5 weken terug had en ondertussen al 4 keer over gebeld heb. Afgelopen vrijdag zou ik echt gebeld worden.
Dat ga ik ook nog even doen ja. Vandaag nog even gebeld met een bedrijf, maar ik kreeg 'm niet te pakken. Verder zijn er niet zo veel interessante bedrijven waarmee ik werkte. (waarmee ik bedoel, daar wil ik niet werken)quote:Op donderdag 14 oktober 2021 17:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik bel gewoon de vestigingsdirecteuren van de bedrijven waar ik mee werk, zit je vaak dezelfde week nog aan tafel.
Tenminste het leek erop een half jaar geleden dat we door agressieve overname gingen vallen, toen heb ik bij 3 bedrijven op deze manier een contract aangeboden gekregen. Uiteindelijk niet nodig toen ik een leuke functie waardering kreeg en we gewoon door konden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |