abonnement Unibet Coolblue
pi_199881157
De Tweede Kamer debatteert maandag met minister van Cultuur Ingrid van Engelshoven (D66) over het coronavirus en de cultuurwereld. PVV Kamerlid Martin Bosma vindt daar wat van. Over linkse schedelmeters, boekverbrandingen (terug van weggeweest) en zwarte apartheid.

pi_199881192
Ingrid en al d'r euh's. :')
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 juni 2021 @ 14:54:04 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199881262
Wakker :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199881278
BOSMA GOD _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_199881456
Jammer dat ze zo islamofoob zijn, ze snijden af en toe wel onderwerpen aan die de rest liever in de taboe-hoek laat.
pi_199881804
WOKE te pas en te onpas gebruiken :') :Z
pi_199882012
Hij snijdt hier een zeer terecht punt aan. Progressief links heeft verder ook geen weerwoord.
pi_199882549
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:02 schreef Hamzoef het volgende:
Jammer dat ze zo islamofoob zijn, ....
Dat is ook het grappige van Bosma. Hij is tegen boekverbrandingen van Zwarte Piet en Sjors en Sjimmie, maar de Koran moet wel op de brandstapel....
pi_199882566
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is ook het grappige van Bosma. Hij is tegen boekverbrandingen van Zwarte Piet en Sjors en Sjimmie, maar de Koran moet wel op de brandstapel....
Kan je hem citeren met een uitspraak van die strekking? Alvast bedankt.
pi_199882581
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is ook het grappige van Bosma. Hij is tegen boekverbrandingen van Zwarte Piet en Sjors en Sjimmie, maar de Koran moet wel op de brandstapel....
Zou dat misschien te maken kunnen hebben met de verschillende inhoud tussen sinterklaasboekjes en de Koran?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199882619
Hier een stukje van het debat waarin Bosma Ploumen bevraagt en die met nietszeggend gezwam een antwoord ontwijkt:
pi_199882659
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je hem citeren met een uitspraak van die strekking? Alvast bedankt.
PVV is al jaren voor een koranverbod

https://www.parool.nl/nie(...)oranverbod~b2fc8564/
pi_199882755
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:04 schreef riazop het volgende:

[..]

PVV is al jaren voor een koranverbod

https://www.parool.nl/nie(...)oranverbod~b2fc8564/
Even gescand. Zowel Bosma en verbranding (van boeken) komt er niet in voor.
pi_199882822
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
Hier een stukje van het debat waarin Bosma Ploumen bevraagt en die met nietszeggend gezwam een antwoord ontwijkt:
Juist een prima antwoord op een leugenachtige vraag. Volgens Bosma worden blanken "uitgefaseerd" uit de Amsterdamse kunstwereld. Dat is ten eerste helemaal niet waar. En verder, wat heeft de landelijke PvdA nou te maken met de Amsterdamse gemeentepolitiek?

Maar goed, een leugen verpakken in een vraag zodat een antwoord eigenlijk onmogelijk wordt is het handelsmerk van meneertje Bosma. Al jaren een mongool.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199882832
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Even gescand. Zowel Bosma en verbranding (van boeken) komt er niet in voor.
Bosma is al jaren lid van die club. Hij zal het met de kernpunten wel eens zijn toch?
pi_199882864
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:11 schreef Nielsch het volgende:

Volgens Bosma worden blanken "uitgefaseerd" uit de Amsterdamse kunstwereld.....
Voorlopig zijn ALLE Amsterdamse museumdirecteuren BLANK.

Dus wat klaagt die Bosman nou?
pi_199882871
Bosma: "In het Koninklijk Concertgebouworkest mogen geen blanken meer komen! Racisme!"

https://www.concertgebouw(...)takovitsj/31-10-2019

Wat een debiel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199882884
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Juist een prima antwoord op een leugenachtige vraag. Volgens Bosma worden blanken "uitgefaseerd" uit de Amsterdamse kunstwereld. Dat is ten eerste helemaal niet waar.
Vanwaar dan de 0 meting?
Je noemt het leugenachtig, maar ik zie geen enkele ontkrachting.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 16:15:05 ]
pi_199882921
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:13 schreef Nielsch het volgende:
Bosma: "In het Koninklijk Concertgebouworkest mogen geen blanken meer komen! Racisme!"

https://www.concertgebouw(...)takovitsj/31-10-2019

Wat een debiel.
Kan je Bosma letterlijk citeren? Ik heb het fragment namelijk 2 keer bekeken en ben van mening dat dit geen juiste weergave van zijn inbreng is.
pi_199883025
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kan je Bosma letterlijk citeren? Ik heb het fragment namelijk 2 keer bekeken en ben van mening dat dit geen juiste weergave van zijn inbreng is.
"Wat is de meerwaarde van uitfaseren van blanken uit de Amsterdamse kunstwereld?"

"In de Amsterdamse kunstwereld moeten de blanken eruit"

"Wat zien we nu in het concertgebouworkest: namen van blanke componisten moeten weg"

Een blik op de programmawebsite van het concertgebouworkest leert ons dat Martin Bosma vanuit z'n eigen racisme en angst voor een paar negers en Aziaten keihard aan het liegen is.

https://www.concertgebouw(...)+Eigen+Programmering

Als je heel goed zoekt kom je op 9 pagina's vol met artiesten wel 2 negers en een Aziaat tegen. Poe hee, helemaal uitgefaseerd, die blanken in het concertgebouw.

Ik keek net ook even op de website van het Rijksmuseum en wat blijkt, alle schilderijen van blanke schilders weg!

Ownee, toch niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 juni 2021 @ 16:23:32 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199883063
Dus zo wordt de aanval op de vrije democratische rechtsstaat ingezet: hij is ‘woke’ en links en moet daarom vernietigd worden. Gelijke rechten voor iedereen = ‘anti blank, anti man en anti Nederlander’. De aloude nazi-theorie van de links-joodse elite tegen Het Volk leeft weer. Het is allemaal zo opzichtig als de neten: dom- en extreemrechts proberen het niet eens meer te verbergen; ze vertrouwen erop dat de domrechtse Nederlander het er stiekem wel mee eens is allemaal. What could possibly go wrong? De domrechtse Nederlander die niet door wil hebben dat het twee voor twaalf is qua klimaat, virussen en fascisme en gewoon met de vingers in de oren onbekommerd verder wil feesten en consumeren. Dit gaat echt fout zo.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199883196
quote:
16s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:23 schreef Starhopper het volgende:
Dus zo wordt de aanval op de vrije democratische rechtsstaat ingezet: hij is ‘woke’ en links en moet daarom vernietigd worden.
Niemand heeft het over vernietigen.
Daarnaast is je reactie grenzeloos hypocriet, tot aan het lachwekkende af, als je ziet hoe progressief links decennia rechts heeft weggezet. En tot op de dag van vandaag nog vaak tracht te doen.
quote:
Gelijke rechten voor iedereen = ‘anti blank, anti man en anti Nederlander’.
Zegt helemaal niemand. We hebben hier immers ook niet over gelijke rechten. Dat wil iedereen. Het gaat er hier juist om dat er bij de identiteitspolitiek geen sprake is van gelijke rechten. Daartegen ageert Bosma.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 16:30:43 ]
  maandag 14 juni 2021 @ 17:12:36 #23
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199883654
quote:
16s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:23 schreef Starhopper het volgende:
Dus zo wordt de aanval op de vrije democratische rechtsstaat ingezet: hij is ‘woke’ en links en moet daarom vernietigd worden. Gelijke rechten voor iedereen = ‘anti blank, anti man en anti Nederlander’. De aloude nazi-theorie van de links-joodse elite tegen Het Volk leeft weer. Het is allemaal zo opzichtig als de neten: dom- en extreemrechts proberen het niet eens meer te verbergen; ze vertrouwen erop dat de domrechtse Nederlander het er stiekem wel mee eens is allemaal. What could possibly go wrong? De domrechtse Nederlander die niet door wil hebben dat het twee voor twaalf is qua klimaat, virussen en fascisme en gewoon met de vingers in de oren onbekommerd verder wil feesten en consumeren. Dit gaat echt fout zo.
Twee voor 12 nog wel :')
Wat was het nog geen 12 maanden geleden 10 uur in de ochtend?
Toen je nog een trump fan was
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_199883683
Pak die Wokkies maar aan Martin, die stroming is te lachwekkend voor woorden.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  maandag 14 juni 2021 @ 17:16:00 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199883694
quote:
16s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:23 schreef Starhopper het volgende:
Dus zo wordt de aanval op de vrije democratische rechtsstaat ingezet: hij is ‘woke’ en links en moet daarom vernietigd worden. Gelijke rechten voor iedereen = ‘anti blank, anti man en anti Nederlander’. De aloude nazi-theorie van de links-joodse elite tegen Het Volk leeft weer. Het is allemaal zo opzichtig als de neten: dom- en extreemrechts proberen het niet eens meer te verbergen; ze vertrouwen erop dat de domrechtse Nederlander het er stiekem wel mee eens is allemaal. What could possibly go wrong? De domrechtse Nederlander die niet door wil hebben dat het twee voor twaalf is qua klimaat, virussen en fascisme en gewoon met de vingers in de oren onbekommerd verder wil feesten en consumeren. Dit gaat echt fout zo.
Kolere, het wordt met de dag debieler met jou :').

Als er 1 "stroming" met wokeness en cancellen een gevaar is voor de samenleving zijn het de wokers/linksen/commies.

Zodra je het lef durft te hebben een trans met de verkeerde pronouns durft aan te spreken ben je al een nazi in jouw ogen, zo kan je makkelijk een vijand creeren die er niet is.

Alles maar dan ook alles aan jouw post was walgelijke bullshit en 100 keer meer van toepassing op jou en de stroming die jij loopt te verheerlijken overal.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199883761
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Juist een prima antwoord op een leugenachtige vraag. Volgens Bosma worden blanken "uitgefaseerd" uit de Amsterdamse kunstwereld. Dat is ten eerste helemaal niet waar. En verder, wat heeft de landelijke PvdA nou te maken met de Amsterdamse gemeentepolitiek?

Maar goed, een leugen verpakken in een vraag zodat een antwoord eigenlijk onmogelijk wordt is het handelsmerk van meneertje Bosma. Al jaren een mongool.
Kunst is toch zo'n linkse hobby enzo? Wat kan hem het dan schelen?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_199883788
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Juist een prima antwoord op een leugenachtige vraag. Volgens Bosma worden blanken "uitgefaseerd" uit de Amsterdamse kunstwereld. Dat is ten eerste helemaal niet waar. En verder, wat heeft de landelijke PvdA nou te maken met de Amsterdamse gemeentepolitiek?

Maar goed, een leugen verpakken in een vraag zodat een antwoord eigenlijk onmogelijk wordt is het handelsmerk van meneertje Bosma. Al jaren een mongool.
Ugh, dus de landelijke politiek lijdt ondertussen al aan dezelfde obsessie voor lokaal nieuws uit Amsterdam als NWS op FOK!. :r
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 14 juni 2021 @ 17:37:22 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199883906
Ah heeft die fascistische bralbek, die neuzen van journalisten wil afhakken, ook weer eens wat te zeggen.

Alle vuilnis die er uit zijn hoofd komt moet per definitie gewantrouwd worden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hexagon op 14-06-2021 17:42:42 ]
  maandag 14 juni 2021 @ 18:07:38 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199884209
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:37 schreef Hexagon het volgende:
Ah heeft die fascistische bralbek, die neuzen van journalisten wil afhakken, ook weer eens wat te zeggen.

Alle vuilnis die er uit zijn hoofd komt moet per definitie gewantrouwd worden.
Wat ben jij toch overduidelijk "sociaal" alles en iedereen met een andere mening is niet alleen een politiek tegenstander maar ook altijd meteen het grootste tuig met de opvattingen van Hitler :').

Hoe jij over andere mensen spreekt zegt mij genoeg respect voor anderen heb je niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199884267
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat ben jij toch overduidelijk "sociaal" alles en iedereen met een andere mening is niet alleen een politiek tegenstander maar ook altijd meteen het grootste tuig met de opvattingen van Hitler :').

Hoe jij over andere mensen spreekt zegt mij genoeg respect voor anderen heb je niet.
Heb je al gehoord hoe Bosma praat over mensen die zijn mening niet delen?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 14 juni 2021 @ 18:17:08 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199884321
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:12 schreef recursief het volgende:

[..]

Heb je al gehoord hoe Bosma praat over mensen die zijn mening niet delen?
Nee, en als die het zou doen en ik kan hem aanspreken zou ik dat wellicht doen. Maar ik ken hem niet en onze heks post overal zijn haatdragende gedachtengoed.

Het gaat me dus niet om wat ik of iemand anders van mening is, maar op de manier hoe je een tegenstander ziet en behandelt.

Kent u het boekje "Everyone Who Disagrees With Me Is Literally Hitler" ?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 14 juni 2021 @ 18:24:22 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199884424
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat ben jij toch overduidelijk "sociaal" alles en iedereen met een andere mening is niet alleen een politiek tegenstander maar ook altijd meteen het grootste tuig met de opvattingen van Hitler :').

Hoe jij over andere mensen spreekt zegt mij genoeg respect voor anderen heb je niet.
Dat overkomt meneer Bosma niet. Dat roept hij over zichzelf af met al die vuilnis die er uit zijn mond komt.

En iemand die journalisten geweld aan wil doen is per definitie een groot gevaar voor democratie en vrijheid. Daarom is hem vergelijken met dictators helemaal niet onterecht.
https://eenvandaag.avrotr(...)n-clairy-de-beelden/
  maandag 14 juni 2021 @ 18:28:17 #33
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199884462
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat overkomt meneer Bosma niet. Dat roept hij over zichzelf af met al die vuilnis die er uit zijn mond komt.

En iemand die journalisten geweld aan wil doen is per definitie een groot gevaar voor democratie en vrijheid. Daarom is hem vergelijken met dictators helemaal niet onterecht.
https://eenvandaag.avrotr(...)n-clairy-de-beelden/
Prima, geen enkele moeite met deze post opzich. Maar nu zet je er iig bij wat je zo enorm walgelijk aan hem vindt.

Maar (afgezien van het geweld idee, dat is nooit goed, eens) zijn journalisten nou niet echt meer allemaal een positieve bijdragen aan de democratie en de vrijheid, dat ie daar kritiek op heeft is wel terecht.

Dus ondanks dat ik het niet helemaal eens met hem bn en niet helemaal oneens met jou ben heb ik nog niemand verder kapot lopen schelden. Het hoeft echt niet altijd zwart/wit.

Je kan het best deels met iemand eens zijn hoor, en als je het dan met andere dingen erg oneens bent is het nog steeds niet meteen een "nazi".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 18:29:33 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199884472
misschien moet je er zelf ook eens wat minder mee strooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199884495
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, en als die het zou doen en ik kan hem aanspreken zou ik dat wellicht doen. Maar ik ken hem niet en onze heks post overal zijn haatdragende gedachtengoed.

Het gaat me dus niet om wat ik of iemand anders van mening is, maar op de manier hoe je een tegenstander ziet en behandelt.

Kent u het boekje "Everyone Who Disagrees With Me Is Literally Hitler" ?
Dat boekje ken ik niet en ik snap je punt, maar dit topic gaat over Bosma en er staat een filmpje in de OP. En daar begint Bosma al meteen met termen te smijten als "linkse schedelmeters" en trekt in het vervolg meerdere keren parallellen tussen het linkse cultuurbeleid en het nazi-regime van 80 jaar terug. Ook suggereert hij dat het linkse cultuubeleid stoelt op gedachtegoed dat links deelt met de NSB. Of suggereren, hij zegt het eigenlijk gewoon. Bosma dus, waar dit topic over gaat.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 14 juni 2021 @ 18:44:39 #36
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199884666
Lucille 'Lingo' Werner heeft op dat debat ook gesproken...

https://debatgemist.tweedekamer.nl/node/25539?start=1200
  maandag 14 juni 2021 @ 18:48:09 #37
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199884710
En Mevrouw J. Wuite brengt er kleur in... ze zegt het zelf! _O-

https://debatgemist.tweedekamer.nl/node/25539?start=2222

Uiteraard D66 :')
pi_199884743
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:02 schreef Hamzoef het volgende:
Jammer dat ze zo islamofoob zijn, ze snijden af en toe wel onderwerpen aan die de rest liever in de taboe-hoek laat.
Daar valt het I woord weer. Wat fijn.

Islamofoob zijn kan niet.

Overal waar de islam toeneemt, gaat dat altijd ten koste van vrijheid en gelijkheid met meer (dreiging) van (barbaars) geweld.

Zijn (seksuele) vrijheid en gelijkheid U lief, en heeft U een afkeer tegen (dreiging) van (barbaars) geweld, dan zijn Uw zorgen omtrent alles islam niet onterecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpaceOddity op 14-06-2021 18:56:31 ]
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_199884749
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:02 schreef Hamzoef het volgende:
Jammer dat ze zo islamofoob zijn, ze snijden af en toe wel onderwerpen aan die de rest liever in de taboe-hoek laat.
Islamofoob is niet de juiste term. Een weerzin tegen een 1400 jaar oude woestijnreligie met normen en waarden die niet passen in onze tijd, is geen fobie.

In Nederland zijn we bijvoobeeld ook tegen het opeten van mensen. Maar dat is geen kanabalismefobie.
  maandag 14 juni 2021 @ 18:52:17 #40
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199884750
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 14:47 schreef riazop het volgende:
De Tweede Kamer debatteert maandag met minister van Cultuur Ingrid van Engelshoven (D66) over het coronavirus en de cultuurwereld. PVV Kamerlid Martin Bosma vindt daar wat van. Over linkse schedelmeters, boekverbrandingen (terug van weggeweest) en zwarte apartheid.

Hij heeft wel een punt... geen subsidie als de subsidievrager niet voldoende werknemers van kleur in dienst heeft... 8)7 8)7
  maandag 14 juni 2021 @ 18:53:49 #41
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199884776
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:31 schreef recursief het volgende:

[..]

Dat boekje ken ik niet en ik snap je punt, maar dit topic gaat over Bosma en er staat een filmpje in de OP. En daar begint Bosma al meteen met termen te smijten als "linkse schedelmeters" en trekt in het vervolg meerdere keren parallellen tussen het linkse cultuurbeleid en het nazi-regime van 80 jaar terug. Ook suggereert hij dat het linkse cultuubeleid stoelt op gedachtegoed dat links deelt met de NSB. Of suggereren, hij zegt het eigenlijk gewoon. Bosma dus, waar dit topic over gaat.
Ja, dat klopt. En wat hij zegt kan je het mee oneens zijn of zelfs eens. Ik zie wel een paar dingen waar ik het mee eens zou kunnen zijn en wat dingen die ik volkomen achterlijk vind.

En als ik een mening heb erover dan post ik mijn mening en waarom ik het een goed plan vind of een debiel idee. Maar het voegt zo weinig toe om nergens op in te gaan en iemand alleen verrot te schelden en weg te zetten als de duivel zelve zonder dat je dan ook vertelt wat er zo erg is aan zijn meningen. En als je na een post met argumenten oid hem alsnog een bralbek noemt, more power to you.

En kom niet aan met "als je het hier niet mee oneens bent ben je een onmens oid" dat is precies dezelfde taktiek.

We zien het meer en meer in de sameleving ipv mensen waar je het niet mee eens bent te woord te staan en met ze in discussie te gaan noem je ze gewoon "wappie" of nazi en hoef je vervolgens nergens inhoudelijk meer op in te gaan, want een wappie of een nazi kan "uiteraard" geen goed punt hebben, laat staan gelijk.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 14 juni 2021 @ 18:57:09 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199884827
Wat.
Een.
Koning.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 14 juni 2021 @ 18:57:59 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199884837
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:52 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt... geen subsidie als de subsidievrager niet voldoende werknemers van kleur in dienst heeft... 8)7 8)7
Dit.
Of als de componist te blank is, dan verwijderen we heb uit de geschiedenis.

Hoe ziek kun je zijn?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 14 juni 2021 @ 19:00:17 #44
65846 Bocaj
Vámonos!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 juni 2021 @ 19:02:20 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199884924
quote:
Ik ga niet kijken naar de fascisten van de pvv.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 juni 2021 @ 19:04:53 #46
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199884983
quote:
16s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik ga niet kijken naar de fascisten van de pvv.
Is goed hoor! Je bent vrij... Maar hij snijdt wel hout! :Y
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 juni 2021 @ 19:05:48 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199885001
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Is goed hoor! Je bent vrij... Maar hij snijdt wel hout! :Y
Geef ff een seintje als Simons mag spreken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199885002
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
Hier een stukje van het debat waarin Bosma Ploumen bevraagt en die met nietszeggend gezwam een antwoord ontwijkt:
wanneer er gelijkheid wordt na gestreefd dan, ja dat betekend dat voor veel (blanke) nietsnutten hun arbitraire superioriteitsgevoel wordt aan getast omdat ze dan gelijk staan aan anderen.

Ach.......
pi_199885027
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.
Of als de componist te blank is, dan verwijderen we heb uit de geschiedenis.

Hoe ziek kun je zijn?
bij welke componist is dit gebeurd?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 juni 2021 @ 19:07:19 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199885035
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kolere, het wordt met de dag debieler met jou :').

Als er 1 "stroming" met wokeness en cancellen een gevaar is voor de samenleving zijn het de wokers/linksen/commies.

Zodra je het lef durft te hebben een trans met de verkeerde pronouns durft aan te spreken ben je al een nazi in jouw ogen, zo kan je makkelijk een vijand creeren die er niet is.

Alles maar dan ook alles aan jouw post was walgelijke bullshit en 100 keer meer van toepassing op jou en de stroming die jij loopt te verheerlijken overal.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199885043
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

"Wat is de meerwaarde van uitfaseren van blanken uit de Amsterdamse kunstwereld?"

"In de Amsterdamse kunstwereld moeten de blanken eruit"

"Wat zien we nu in het concertgebouworkest: namen van blanke componisten moeten weg"

Een blik op de programmawebsite van het concertgebouworkest leert ons dat Martin Bosma vanuit z'n eigen racisme en angst voor een paar negers en Aziaten keihard aan het liegen is.

https://www.concertgebouw(...)+Eigen+Programmering

Als je heel goed zoekt kom je op 9 pagina's vol met artiesten wel 2 negers en een Aziaat tegen. Poe hee, helemaal uitgefaseerd, die blanken in het concertgebouw.

Ik keek net ook even op de website van het Rijksmuseum en wat blijkt, alle schilderijen van blanke schilders weg!

Ownee, toch niet.
Wat fijn dat je zo duidelijk aangeeft compleet het punt wat Bosma maakt te missen.
  maandag 14 juni 2021 @ 19:07:59 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199885050
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]

wanneer er gelijkheid wordt na gestreefd dan, ja dat betekend dat voor veel (blanke) nietsnutten hun arbitraire superioriteitsgevoel wordt aan getast omdat ze dan gelijk staan aan anderen.

Ach.......
Alleen wordt er geen gelijkheid nagestreefd, integendeel zelfs.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 14 juni 2021 @ 19:09:29 #53
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199885071
quote:
16s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Geef ff een seintje als Simons mag spreken
Die was er niet... Liet zich vertegenwoordigen door Ploumen... _O-
  maandag 14 juni 2021 @ 19:10:39 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199885093
quote:
Op de cartouches in de zalen van het Concertgebouw staan alleen namen van witte mannen. Geen vrouw of zwarte te bekennen.
Toegeven, het is een opiniestuk, maar het geeft dus precies aan wat er aan de hand is. Omdat ze wit zijn moet het anders....... om redenen.

Waarom? Om wokeness.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199885101
Het is jammer dat idioten als Bosma met dit soort dingen aan de haal gaan. Dat geeft meteen weldenke mensen het idee dat het allemaal wel mee valt en dit geen probleem is.
  maandag 14 juni 2021 @ 19:14:02 #56
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199885145
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:11 schreef MoreDakka het volgende:
Het is jammer dat idioten als Bosma met dit soort dingen aan de haal gaan. Dat geeft meteen weldenke mensen het idee dat het allemaal wel mee valt en dit geen probleem is.
Sja, dat is helaas vaak het geval. De brave carriere politici wagen zich niet aan dit soort uitspraken want dan sluit K Kaag je gewoon op voorbaat uit en daar gaat je plekje op het pluche :').

Ik heb dat ook bij andere rechtse politici, ik ben het op veel dingen echt met ze eens, maar dan komt er uit het niets weer eens een tweet oid waar ik me echt met de beste wil ter wereld niet achter kan staan. Dan denk ik, moet dat nou weer zo achterlijk? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199885154
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]

wanneer er gelijkheid wordt na gestreefd dan, ja dat betekend dat voor veel (blanke) nietsnutten hun arbitraire superioriteitsgevoel wordt aan getast omdat ze dan gelijk staan aan anderen.

Ach.......
Gelijkheid bereik je niet door meer racisme. Positieve discriminatie is immers ook gewoon discriminatie. Ergens positief voor schrijven maakt het niet goed.
  maandag 14 juni 2021 @ 19:15:25 #58
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199885168
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:11 schreef MoreDakka het volgende:
Het is jammer dat idioten als Bosma met dit soort dingen aan de haal gaan. Dat geeft meteen weldenke mensen het idee dat het allemaal wel mee valt en dit geen probleem is.
Nou nee, blanken moeten eruit... verminderen... is toch raar...
Je krijgt dus weer de excuus 'persoon' die er wél in moet!
pi_199885171
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alleen wordt er geen gelijkheid nagestreefd, integendeel zelfs.
defineer jou gelijkheid eens?

want krijg nu een beetje idee dat de discussie (in het algemeen gevoerd wordt) als een groep met 0-10 in vooroordelen achterstaat en en streven naar gelijkheid dat we 0_0 staan en daarna dat een ieder op basis van eigen capaciteiten bepaald wat die van zijn leven maakt op basis van een ieder zijn eigen capaciteiten en niet uit welke kut je gekropen bent. voor veel altrechtsers is 0-0 al ongelijk, want zij hebben er geen 10 punten bij gekregen.
pi_199885311
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]

wanneer er gelijkheid wordt na gestreefd dan, ja dat betekend dat voor veel (blanke) nietsnutten hun arbitraire superioriteitsgevoel wordt aan getast omdat ze dan gelijk staan aan anderen.

Ach.......
Je illustreert nu mooi het probleem. Het klink allemaal goed, diversiteit, gelijkheid, inclusiviteit... maar deze woorden zijn niet zomaar uit het niets komen vallen, daar zit een hele ideologie achter die vanuit de VS is over komen waaien.
pi_199885664
quote:
16s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik ga niet kijken naar de fascisten van de pvv.
Niet gaan gooien met termen die je zelf niet snapt.

Je maakt jezelf belachelijk en verziekt een topic op die manier.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 14 juni 2021 @ 20:11:12 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199885992
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Toegeven, het is een opiniestuk, maar het geeft dus precies aan wat er aan de hand is. Omdat ze wit zijn moet het anders....... om redenen.

Waarom? Om wokeness.
Vinden dat er best aandacht mag zijn voor vrouwen en niet-Westerlingen in de klassieke muziek is wat anders dan alle blanke mannen willen cancellen.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 maandag 14 juni 2021 @ 20:11:31 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199885995
Altijd fijn wanneer rechts het heeft over 'schedelmeten', dat nu kennelijk een links dingetje is. Als iets dat gemeet heeft uitgevonden is rechts het wel. Maar dat merken we straks wel weer in een of ander topic over migratie waar de eerste de beste PVV'er/FvD'er weer een plaatje IQ-statistiek van google plukt.

Erg doorzichtig die schoonveegcampagne op rechts, als ware het de echte kleurenblinde allemansvrienden... Hilarisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199886008
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:05 schreef Korenfok het volgende:

[..]

wanneer er gelijkheid wordt na gestreefd dan, ja dat betekend dat voor veel (blanke) nietsnutten hun arbitraire superioriteitsgevoel wordt aan getast omdat ze dan gelijk staan aan anderen.
.
De meeste van die overbetaalde blanke niksnutten in amsterdam zijn dan wel weer links.

Wat dat betreft is die Bosma heel nobel dat hij het voor linkse mabtenaren opneemt.
pi_199886038
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Gelijkheid bereik je niet door meer racisme. Positieve discriminatie is immers ook gewoon discriminatie....
Onzin. zo (met pos discriminatie) hebben ze de politiekorpsen in de VS proportioneler gekregen terwijl het politiekorps in Amsterdam nog steeds 93% wit is. Het brandweerkorps zelfs 96%
  Beste debater 2022 maandag 14 juni 2021 @ 20:14:16 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199886041
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je illustreert nu mooi het probleem. Het klink allemaal goed, diversiteit, gelijkheid, inclusiviteit... maar deze woorden zijn niet zomaar uit het niets komen vallen, daar zit een hele ideologie achter die vanuit de VS is over komen waaien.
Zoals alles dat doet, sinds de jaren '60. Is een hype net als hyperkapitalisme, hyperindividualisme, coca-cola en McDonalds. Waait wel weer over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199886050
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

Erg doorzichtig die schoonveegcampagne op rechts, als ware het de echte kleurenblinde allemansvrienden... Hilarisch.
Waarom denk je dat ze dat doen en waarom het überhaupt mogelijk is?
  maandag 14 juni 2021 @ 20:16:21 #68
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886077
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Vinden dat er best aandacht mag zijn voor vrouwen en niet-Westerlingen in de klassieke muziek is wat anders dan alle blanke mannen willen cancellen.
Ja hoor, maar als ze er niet zijn hoeven ze niet kunstmatig gemaakt te worden.

MIsschien hebben vrouwen en niet westerse allochtonen helemaal geen interesse in klassieke muziek, ga je ze dan toch dwingen want muh diversity?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 14 juni 2021 @ 20:17:31 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199886095
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja hoor, maar als ze er niet zijn hoeven ze niet kunstmatig gemaakt te worden.

MIsschien hebben vrouwen en niet westerse allochtonen helemaal geen interesse in klassieke muziek, ga je ze dan toch dwingen want muh diversity?
Huh, vrouwen en allochtonen hebben geen interesse in klassieke muziek?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:18:32 #70
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886115
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Huh, vrouwen en allochtonen hebben geen interesse in klassieke muziek?
Misschien is wel een lang woord, ik snap het. Maar het is wel een redelijk belangrijk woord in mijn argument, zoek toch maar even de betekenis op :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 maandag 14 juni 2021 @ 20:19:02 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199886124
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze dat doen en waarom het überhaupt mogelijk is?
Omdat ze doorkrijgen dat de samenstelling van de samenleving alsmede de mate van progressie die het gros daarvan onderschrijft dat oude conservatieve riedeltje steeds moeilijker maakt te verkopen.

Zoals die gozers ook altijd gigantisch in een spagaat komen met Islam enerzijds en eigen aartsconservatieve opvattingen die daar eigenlijk best wel bij horen.

Verder herhaal ik maar weer dat het dikke vette bullshit is dat je 'niets mag zeggen over islam en immigratie' omdat je dan doodvermoord wordt door linkse woke-isten. Ik ben links, en ben altijd al kritisch geweest op beide zaken. Nog nooit voor racist uitgemaakt, door niemand. Komt misschien omdat het bij mij ook om logistieke en culturele zaken draait en niet zozeer welk velletje kleur iemand heeft of in welk land hij geboren wordt. En, schat ik, omdat ik termen als kutmarokkaan, zandneger, rifapen etcetera niet bezig in mijn epistels aangaande de euvelen van islam en massa-immigratie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 14 juni 2021 @ 20:19:22 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199886130
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Misschien is wel een lang woord, ik snap het. Maar het is wel een redelijk belangrijk woord in mijn argument, zoek toch maar even de betekenis op :').
Mijn vraag was retorisch aangezien jouw impliciete stelling onzin is.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:24:46 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886228
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mijn vraag is retorisch aangezien jouw impliciete stelling onzin is.
Nee je vraag is "retorisch" omdat je het niet snapt.

Ik beweer nergens dat het zo is, maar waar blijkt dan uit dat ze het WEL leuk vinden? Want er is niets en dan ook echt helemaal niets dat je als vrouw of allochtoon tegenhoudt in Nederland.

Ik bedoelde dat het gevolg van een zogenaamd gebrek aan die groepen zeer waarschijnlijk een eigen keuze is en dan nog drammen dat het diverser wordt behoorlijk lijkt dat je die mensen dan maar wil dwingen :').

Maar diversiteit moet altijd 1 kant op, niemand zegt dat Congo diverser moet worden, of waarom er zo weinig blanken op Keti Koti zijn.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199886265
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:14 schreef riazop het volgende:

[..]

Onzin.
Prima dat jij vindt dat je om vermeend racisme te bestrijden je meer racisme moet toepassen. Ik vind dat de weg naar meer polarisatie. Een neerwaartse spiraal waarin we op weg gaan naar de sterk gepolariseerde samenleving zoals we die in de VS zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 20:27:24 ]
  Beste debater 2022 maandag 14 juni 2021 @ 20:27:29 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199886274
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Prima dat jij vind dat je om vermeend racisme te bestrijden je meer racisme moet toepassen. Ik vind dat de weg naar meer polarisatie. Een neerwaartse spiraal waarin we op weg gaan naar de sterk gepolariseerde samenleving zoals we die in de VS zien.
Die is altijd gepolariseerd geweest, lange tijd zelfs wettelijk zo geregeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 20:27:30 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199886276
Congo is diverser dan Nederland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:28:26 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199886291
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee je vraag is "retorisch" omdat je het niet snapt.

Ik beweer nergens dat het zo is, maar waar blijkt dan uit dat ze het WEL leuk vinden? Want er is niets en dan ook echt helemaal niets dat je als vrouw of allochtoon tegenhoudt in Nederland.

Ik bedoelde dat het gevolg van een zogenaamd gebrek aan die groepen zeer waarschijnlijk een eigen keuze is en dan nog drammen dat het diverser wordt behoorlijk lijkt dat je die mensen dan maar wil dwingen :').

Maar diversiteit moet altijd 1 kant op, niemand zegt dat Congo diverser moet worden, of waarom er zo weinig blanken op Keti Koti zijn.....
Ben je wel eens in het koninklijk concertgebouw geweest? Ik wel. Diversiteit betekent overigens niet per se Afrika of MENA.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:30:13 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886320
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ben je wel eens in het koninklijk concertgebouw geweest? Ik wel. Diversiteit betekent overigens niet per se Afrika of MENA.
Ja, en tot mijn verbazing zag ik nergens een "alleen voor blanken mannen" bordje.

Omdat echt letterlijk iedereen er heen kan.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 14 juni 2021 @ 20:30:43 #79
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199886333
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, en tot mijn verbazing zag ik nergens een "alleen voor blanken mannen" bordje.

Omdat echt letterlijk iedereen er heen kan.
En zag jij daar alleen blanke mannen?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:31:54 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886348
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

En zag jij daar alleen blanke mannen?
Nee, totaal niet. Wat is je punt, het is al enorm divers maar het moet nog diverserderder?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 maandag 14 juni 2021 @ 20:32:26 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199886357
quote:
83s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:27 schreef sp3c het volgende:
Congo is diverser dan Nederland
Heb zo'n vermoeden dat het voor Heatwave allemaal negers zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 14 juni 2021 @ 20:33:47 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199886384
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, totaal niet. Wat is je punt, het is al enorm divers maar het moet nog diverserderder?
Het door jou aangehaalde citaat uit dat opiniestuk vraagt om meer aandacht voor de bijdrage van vrouwen en niet-Westerse componisten in de klassieke muziek, wat is daar in godsnaam mis mee?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:37:34 #83
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199886463
En dan waren en zijn er hier users, die deze dorpsgek aanprijzen als ‘de beste Kamervoorzitter’

Niveautje ’There are no American tanks in Baghdad!’ van deze clown.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 14 juni 2021 @ 20:38:12 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886478
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het door jou aangehaalde citaat uit dat opiniestuk vraagt om meer aandacht voor de bijdrage van vrouwen en niet-Westerse componisten in de klassieke muziek, wat is daar in godsnaam mis mee?
Niets. Als het ergens uit zou blijken dat die componisten om een of andere kwaadwaardige opzettelijke reden geweerd zouden worden.

Dat er zo weinig "groep X" bij beroep Y aanwezig is is in mijn ogen voornamelijk een eigen keuze in Nederland en niet iets dat met gedwongen quota moet worden "aangepakt".

Anders zie ik graag een toename van vrouwen in de zware bouw, rioleringswerk en 40 uur pw werken B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Vis een optie? maandag 14 juni 2021 @ 20:38:26 #85
70532 loveli
N
pi_199886479
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:11 schreef riazop het volgende:

[..]

Bosma is al jaren lid van die club. Hij zal het met de kernpunten wel eens zijn toch?
Bron?
crap in = crap out
pi_199886526
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dan waren en zijn er hier users, die deze dorpsgek aanprijzen als ‘de beste Kamervoorzitter’

Niveautje ’There are no American tanks in Baghdad!’ van deze clown.
Ik hoor wederom van jou geen enkel inhoudelijk argument. Slechts een zoveelste poging een politiek tegenstander door het slijk te halen met goedkope oneliners. Verheffend.
pi_199886527
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:12 schreef riazop het volgende:

[..]

De meeste van die overbetaalde blanke niksnutten in amsterdam zijn dan wel weer links.

Wat dat betreft is die Bosma heel nobel dat hij het voor linkse mabtenaren opneemt.
het gaat niet over overbetaald maar over wegnemen van vooroordelen (dogma's), zoals vrouwen kunnen niet studeren dus bij nummerus fluxus laten wij geen vrouwen toe. Of negers zijn minder goed in leren, dus we weigeren ze bij een vooraanstaande dchool, want kwaliteit moet hoog blijven. of marokanen moet je geen chef maken..... etc. Terwijl er niks mis is met om Truus te weigeren op het gymnasium omdat ze scores niet haalt, of Dinand niet op universiteit toe te laten, met zijn mbo_4 en hij slaagt niet voor zijn 21+ toets etc.

veel dingen zijn vaardigheden en die leer je en maak je eigen en worden niet aangeboren. dingen als huidskleur, ouders, geslacht, sexuele geaardheid etc zijn aangeboren. en een ieder persoonlijk, maar mag je niet in tegen je gebruikt worden. is dit zwart wit nee.

want met 1,56 wordt je vaak ook geen prof basketballer. maar dat geld voor iedereen (dus ongeacvht of het een vrouw, lgbt, neger, marokaan etc) die 1,56 is, sterker nog dat geld alleen voormensen die talent en + 2m die een kans maken.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:42:30 #88
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199886538
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niets. Als het ergens uit zou blijken dat die componisten om een of andere kwaadwaardige opzettelijke reden geweerd zouden worden.

Dat er zo weinig "groep X" bij beroep Y aanwezig is is in mijn ogen voornamelijk een eigen keuze in Nederland en niet iets dat met gedwongen quota moet worden "aangepakt".

Anders zie ik graag een toename van vrouwen in de zware bouw, rioleringswerk en 40 uur pw werken B-).
Er is geen sprake van kwaadaardige opzet bij die niet-inclusie van vrouwen en niet-Westerlingen maar van een occidentocentrische en patriarchale traditie die doorbroken moet worden ter verrijking van de culturele mens.

Wat de bouw en rioleringswerk hiermee te maken hebben snap ik niet.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:45:44 #89
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886582
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Er is geen sprake van kwaadaardige opzet bij die niet-inclusie van vrouwen en niet-Westerlingen maar van een occidentocentrische en patriarchale traditie die doorbroken moet worden ter verrijking van de culturele mens.

Wat de bouw en rioleringswerk hiermee te maken hebben snap ik niet.
Wat een hoop mooie lange woorden, die totaal onzin zijn :').

Waarom MOET het weer precies? Van wie moet het? En nogmaals willen die mensen het zelf wel, of moeten ze het van jou doen, want divers?

Nee, dat begrijp ik divers moet alleen als het anderen een zilveren lepel in hun reet ramt, niet als ze daardoor hard moeten werken, dan is diversiteit nergens voor nodig :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199886604
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Prima dat jij vindt dat je om vermeend racisme te bestrijden je meer racisme moet toepassen. Ik vind dat de weg naar meer polarisatie. Een neerwaartse spiraal waarin we op weg gaan naar de sterk gepolariseerde samenleving zoals we die in de VS zien.
Dus jij vindt het normaal dat het Amsterdamse politiekorps 93% WIT is? (in een 50% allochtone stad)

Maar zo laten?
pi_199886611
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. En wat hij zegt kan je het mee oneens zijn of zelfs eens. Ik zie wel een paar dingen waar ik het mee eens zou kunnen zijn en wat dingen die ik volkomen achterlijk vind.
.... <knip>
Dat is het punt niet he. Als Bosma al begint met links beleid als NSB-beleid te betitelen en te roepen dat wat "linkse wappies" doen erg lijkt op wat de nazi's deden, dan kan ik er echt niet wakker van liggen dat ie zelf fascist wordt genoemd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Beste debater 2022 maandag 14 juni 2021 @ 20:48:01 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199886614
Wacht...

Rechts verwijt links NSB- en nazipraktijken...

Hi-la-risch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 14 juni 2021 @ 20:48:14 #93
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199886616
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat een hoop mooie lange woorden, die totaal onzin zijn :').

Waarom MOET het weer precies? Van wie moet het? En nogmaals willen die mensen het zelf wel, of moeten ze het van jou doen, want divers?

Nee, dat begrijp ik divers moet alleen als het anderen een zilveren lepel in hun reet ramt, niet als ze daardoor hard moeten werken, dan is diversiteit nergens voor nodig :').
Wat is er in godsnaam mis met meer aandacht voor niet-Westerse klassieke muziek en vrouwen in de klassieke muziek? Waarom zouden die geen plek mogen hebben in het concertgebouw? Jij schijnt de denken dat die er niet zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199886642
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]

het gaat niet over overbetaald maar over wegnemen van vooroordelen (dogma's), zoals vrouwen kunnen niet studeren dus bij nummerus fluxus laten wij geen vrouwen toe. Of negers zijn minder goed in leren, dus we weigeren ze bij een vooraanstaande dchool, want kwaliteit moet hoog blijven. of marokanen moet je geen chef maken..... etc. Terwijl er niks mis is met om Truus te weigeren op het gymnasium omdat ze scores niet haalt, of Dinand niet op universiteit toe te laten, met zijn mbo_4 en hij slaagt niet voor zijn 21+ toets etc.

veel dingen zijn vaardigheden en die leer je en maak je eigen en worden niet aangeboren. dingen als huidskleur, ouders, geslacht, sexuele geaardheid etc zijn aangeboren. en een ieder persoonlijk, maar mag je niet in tegen je gebruikt worden. is dit zwart wit nee.

want met 1,56 wordt je vaak ook geen prof basketballer. maar dat geld voor iedereen (dus ongeacvht of het een vrouw, lgbt, neger, marokaan etc) die 1,56 is, sterker nog dat geld alleen voormensen die talent en + 2m die een kans maken.
Als alle museumdirecteuren in Amsterdam WIT zijn, mag je je toch vragen stellen?

Wie benoemt die mensen?
pi_199886674
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam mis met meer aandacht voor niet-Westerse klassieke muziek en vrouwen in de klassieke muziek? Waarom zouden die geen plek mogen hebben in het concertgebouw? Jij schijnt de denken dat die er niet zijn.
Het is uiteraard wél zo dat meer aandacht voor de 1 , minder aandacht voor de ander betekent.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:52:20 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886685
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam mis met meer aandacht voor niet-Westerse klassieke muziek en vrouwen in de klassieke muziek? Waarom zouden die geen plek mogen hebben in het concertgebouw? Jij schijnt de denken dat die er niet zijn.
Nogmaals, helemaal niets. En die mogen prima een plek hebben in het concertgebouw. Alleen hoeven we dat helemaal niet te benoemen, want dat kon altijd al.

Ik denk niet dat ze er niet zijn, ik denk alleen dat die mensen niets in de weg staat, en dat dit soort initiatieven meer voor het virtue signallen zijn ipv dat er echt een probleem is.

Of moet er ook meer Polonaisemuziek op Keti Koti, want diversiteit? Of dat dan weer niet?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199886690
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Dus jij vindt het normaal dat het Amsterdamse politiekorps 93% WIT is? (in een 50% allochtone stad)

Maar zo laten?
Zoveel albino's zijn er niet in Nederland.
Daarnaast mag ik hopen dat we hier geen registraties hebben op huidskleur (en etnische achtergrond, religie, geaardheid enzovoort)
Veel allochtonen zijn overigens ook blank.

Hoe is de instroom van laten we zeggen van de afgelopen 2 jaar bij de politie? En indien daar relatief veel blank bij zit wat is de reden dat niet-blank minder bij de instroom zit? Daar kan van alles achter zitten ook zaken die niets met racisme van doen hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 20:54:06 ]
pi_199886692
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Als alle museumdirecteuren in Amsterdam WIT zijn, mag je je toch vragen stellen?

Wie benoemt die mensen?
hoeveel niet witte studenten kunstgeschiedenis zijn er in nederland? hoeveel studenten studeren er af en hoeveel procent ervan wordt in zijn carriere directeur van een musuem en hoeveel procent wordt directeur van een groot amsterdams museum?
pi_199886699
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wacht...

Rechts verwijt links NSB- en nazipraktijken...

Hi-la-risch.
Ik heb het filmpje twee keer bekeken. Dat er mensen zijn die die man nog serieus nemen vind ik heel bijzonder.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 14 juni 2021 @ 20:53:19 #100
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886700
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Als alle museumdirecteuren in Amsterdam WIT zijn, mag je je toch vragen stellen?

Wie benoemt die mensen?
Als alle shoarmazaak eigenaren niet wit zijn, mag zijn mag je toch vragen stellen?

Wie benoemt die mensen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 14 juni 2021 @ 20:53:26 #101
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199886705
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Het is uiteraard wél zo dat meer aandacht voor de 1 , minder aandacht voor de ander betekent.
Klopt, men wil iets doen aan de onderrepresentatie van niet-Westerse muziek en vrouwen in de muziekgeschiedenis dus het aandeel Westerse mannen in de programmering zal dan afnemen.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')