abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 juni 2021 @ 16:09:04 #126
414785 sirdanilot
pi_200010241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:08 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Omdat je meedoet met het immigratie verhaal. Je kan van Brazilië, Nigeria China komen, het enige wat je hoeft te doen is Nederlands leren praten, en pats boem, je bent plotseling Nederlander.
Ja, en niet alleen is Nederlands mijn eerste taal, ik kan ook nog eens plat Zeeuws praten ook nog. Kan je nagaan.

Dus je vindt mij minder waard vanwege mijn afkomst? Dus je bent eigenlijk gewoon racistisch? PS ik ben gewoon blank hoor ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200010308
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, en niet alleen is Nederlands mijn eerste taal, ik kan ook nog eens plat Zeeuws praten ook nog. Kan je nagaan.

Dus je vindt mij minder waard vanwege mijn afkomst? Dus je bent eigenlijk gewoon racistisch? PS ik ben gewoon blank hoor ;)
Ik heb het over je moeder (een Braziliaanse, géén Nederlandse) en jouw pvv opinie. Jij valt nog onder Nederlands omdat je een NL vader hebt.

En hoezo racistisch? Ik ben racistisch omdat ik zeg dat je moeder Braziliaans is (wat jij me verteld heb)?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 juni 2021 @ 16:15:47 #128
414785 sirdanilot
pi_200010339
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:13 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Ik heb het over je moeder (een Braziliaanse, géén Nederlandse) en jouw pvv opinie. Jij valt nog onder Nederlands omdat je een NL vader hebt.

En hoezo racistisch? Ik ben racistisch omdat ik zeg dat je moeder Braziliaans is (wat jij me verteld heb)?
Ja maar zij sprak vloeiend nederlands, had een fulltime baan als ZZP'er, betaalde belasting, was actief binnen de lokale gemeenschap en vrijwilligerswerk.

Denk dat zij een voorbeelderigere Nederlander was dan ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200010399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja maar zij sprak vloeiend nederlands, had een fulltime baan als ZZP'er, betaalde belasting, was actief binnen de lokale gemeenschap en vrijwilligerswerk.
Dat kan me niks schelen. Al die dingen maken je geen Nederlander. Als jij naar China verhuist en al die zaken bereikt daar, ben je nog altijd geen Chinees. Je zal nooit Chinees worden. Zo zie je dat de pvv eigenlijk hetzelfde is als alle andere partijen, maar dan de light camouflage versie.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 juni 2021 @ 16:20:38 #130
414785 sirdanilot
pi_200010427
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:18 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dat kan me niks schelen. Al die dingen maken je geen Nederlander. Als jij naar China verhuist en al die zaken bereikt daar, ben je nog altijd geen Chinees. Je zal nooit Chinees worden. Zo zie je dat de pvv eigenlijk hetzelfde is als alle andere partijen, maar dan de light camouflage versie.
Dat klopt, je kan inderdaad geen chinees worden. De mogelijkheid is er niet eens in hun systeem, om Chinees staatsburgerschap te krijgen. De enige westerlingen die dat lukt, zijn miljonairs die flink in China investeren, dán kan het natuurlijk wel.

Ik zie geen reden om zo'n strenge wetgeving ook in Nederland in te voeren. Ik denk al met al dat de komst van bv mijn moeder Nederland veel meer goeds dan kwaads gebracht heeft. Als zij niet was toegelaten was ik er zelf ook niet geweest.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200010549
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:20 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat klopt, je kan inderdaad geen chinees worden. De mogelijkheid is er niet eens in hun systeem, om Chinees staatsburgerschap te krijgen. De enige westerlingen die dat lukt, zijn miljonairs die flink in China investeren, dán kan het natuurlijk wel.

Ik zie geen reden om zo'n strenge wetgeving ook in Nederland in te voeren. Ik denk al met al dat de komst van bv mijn moeder Nederland veel meer goeds dan kwaads gebracht heeft. Als zij niet was toegelaten was ik er zelf ook niet geweest.
Al kon je chinees papiertje bemachtigen, je BENT geen chinees. De pvv heeft jou gehersenspoeld dat de definitie van "Nederlander" een persoon is die een NL paspoort heeft en die NL spreekt. Thats it. En dat slaat nergens op, het is fake nationalisme. Een Nederlander, een Chinees, een Nigeriaan zijn etniciteiten die hun voorouderlijke roots, historie, bloedlijn in dat land hebben.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 juni 2021 @ 16:31:37 #132
414785 sirdanilot
pi_200010622
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:27 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Al kon je chinees papiertje bemachtigen, je BENT geen chinees. De pvv heeft jou gehersenspoeld dat de definitie van "Nederlander" een persoon is die een NL paspoort heeft en die NL spreekt. Thats it. En dat slaat nergens op, het is fake nationalisme. Een Nederlander, een Chinees, een Nigeriaan zijn etniciteiten die hun voorouderlijke roots, historie, bloedlijn in dat land hebben.
Ja maar dan nog dat die mensen naar Nederland komen is dus niet per se slecht, zoals bijvoorbeeld in het geval van mijn moeder.

Overigens was zij al aangekomen voordat de regel er was dat je je oude nationaliteit moet opgeven als je de Nederlandse aanneemt. Zij heeft wel meerdere malen geweigerd om nadien, toen die regeling is ingegaan, alsnog haar Braziliaanse nationaliteit op te geven .

Ik heb zelf ook een dubbele nationaliteit Braziliaans en Nederlands, maar ik zou de Braziliaanse nog wel willen opgeven. Momenteel is mijn Braziliaanse paspoort al jaren verlopen.

Indien ik kinderen zou krijgen (ben ik overigens niet van plan) zal ik voor hen niet de Braziliaanse nationaliteit aanvragen, aangezien dat niks toevoegt. Behalve als ik met een braziliaan trouw natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200010715
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:31 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja maar dan nog dat die mensen naar Nederland komen is dus niet per se slecht, zoals bijvoorbeeld in het geval van mijn moeder
Nogmaals, leuk en aardig, maar economische voordelen brengen maakt je niet ineens een ander etniciteit.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:52:52 #134
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200010974
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ken jij mensen die moeite hebben met de Nederlandse taal maar wel Fries spreken als eerste taal? Die mensen bestaan wel maar dan heb je het echt over hoogbejaarden. Het is tegenwoordig eerder het Fries dat achteruit gaat, dan het Nederlands.
Ik heb meerdere kinderen onder de 5 gezien die amper of geen Nederlands spraken.

Zo bv op schapen stage geweest (praktijkles geboorte hulp bij dieren). Meer dan twee weken intern bij een schapen bedrijf in het topje van Friesland.

Zelfs bij dat zeer open en vriendelijke gezin die elk jaar stagiaires hadden uit het hele land spraken de kleintjes geen woord Nederlands. Ik heb een geweldig leuke stage gehad, waren echt hele leuke en lieve mensen, maar de twee kinderen onder de 5 (er was nog een kleinere, maar die was te klein om echt wat te kunnen zeggen) konden gewoonweg geen Nederlands. Dat zouden ze wel op school leren.
Een klasgenoot van mij is verplaatst zelfs, stageplek uit de lijst gegooid, omdat niet enkel de kinderen geen Nederlands spraken, maar ook de volwassenen het verrekte een woord Nederlands te spreken.

De afgelopen 20+ jaar woon ik op een steenworp van Friesland. Zelfs in dat grensgebied ken ik meerdere kinderen die pas Nederlands leren als ze naar school gaan. Echt niet tweetalig opgevoed worden.
Gelukkig is dat voor vele (de meeste) anders, ook tot in diep in Friesland. Maar kinderen die amper tot niet in aanraking komen met het Nederlands tot ze naar school gaan komt echt nog voor, vaker dan je lief is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 juni 2021 @ 17:02:49 #135
414785 sirdanilot
pi_200011117
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik heb meerdere kinderen onder de 5 gezien die amper of geen Nederlands spraken.

Zo bv op schapen stage geweest (praktijkles geboorte hulp bij dieren). Meer dan twee weken intern bij een schapen bedrijf in het topje van Friesland.

Zelfs bij dat zeer open en vriendelijke gezin die elk jaar stagiaires hadden uit het hele land spraken de kleintjes geen woord Nederlands. Ik heb een geweldig leuke stage gehad, waren echt hele leuke en lieve mensen, maar de twee kinderen onder de 5 (er was nog een kleinere, maar die was te klein om echt wat te kunnen zeggen) konden gewoonweg geen Nederlands. Dat zouden ze wel op school leren.
Een klasgenoot van mij is verplaatst zelfs, stageplek uit de lijst gegooid, omdat niet enkel de kinderen geen Nederlands spraken, maar ook de volwassenen het verrekte een woord Nederlands te spreken.

De afgelopen 20+ jaar woon ik op een steenworp van Friesland. Zelfs in dat grensgebied ken ik meerdere kinderen die pas Nederlands leren als ze naar school gaan. Echt niet tweetalig opgevoed worden.
Gelukkig is dat voor vele (de meeste) anders, ook tot in diep in Friesland. Maar kinderen die amper tot niet in aanraking komen met het Nederlands tot ze naar school gaan komt echt nog voor, vaker dan je lief is.
Je kan je afvragen of dat een probleem is, die mensen wonen gewoon op het dorp en daar praat toch iedereen Fries. Fries lijkt ook voldoende op Nederlands dat dit geen grote taalachterstand op school zou moeten opleveren.

Mijn maat had precies hetzelfde als dit verhaal, maar dan Limburgs in plaats van Fries. Hij moest één jaar blijven zitten maar daarna wel gewoon uiteindelijk een WO opleiding afgerond (in het Nederlands en Engels).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200011164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:28 schreef Heph844 het volgende:
Bosma weet dat als geen ander, want als er één partij vaak met de Nazi's is vergeleken is het de PVV wel. En daar was ie dan altijd erg boos over :')
Tuurlijk issie daar boos over. Hij wordt notabene door israel lobby betaald.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:33:54 #137
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200011630
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je kan je afvragen of dat een probleem is, die mensen wonen gewoon op het dorp en daar praat toch iedereen Fries. Fries lijkt ook voldoende op Nederlands dat dit geen grote taalachterstand op school zou moeten opleveren.

Mijn maat had precies hetzelfde als dit verhaal, maar dan Limburgs in plaats van Fries. Hij moest één jaar blijven zitten maar daarna wel gewoon uiteindelijk een WO opleiding afgerond (in het Nederlands en Engels).
Frysk is eins in oare taal. As jo gjin Fries binne, begripe jo der eins gjin wurd fan. As Fries dy't gjin Nederlânsk kin, begripe jo amper wat immen seit.

It Frysk is nauwer besibbe oan it Deensk dan oan it Nederlânsk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:35:12 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200011650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Frysk is eins in oare taal. As jo gjin Fries binne, begripe jo der eins gjin wurd fan. As Fries dy't gjin Nederlânsk kin, begripe jo amper wat immen seit.

It Frysk is nauwer besibbe oan it Deensk dan oan it Nederlânsk.
Ik ben geboren en getogen Amsterdammer, maar kan dit zonder haperingen volgen hoor :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 juni 2021 @ 17:36:14 #139
414785 sirdanilot
pi_200011678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Frysk is eins in oare taal. As jo gjin Fries binne, begripe jo der eins gjin wurd fan. As Fries dy't gjin Nederlânsk kin, begripe jo amper wat immen seit.

It Frysk is nauwer besibbe oan it Deensk dan oan it Nederlânsk.
Ja dat klopt , het is een andere taal, maar alsnog kan ik dit gewoon lezen. Er zijn af en toe woorden in friese teksten die ik niet ken, maar het meeste kan je wel chocola van maken.

Het is meer gerelateerd aan het Engels, want het is net als het Engels en Scots een ingwaeoonse taal. Met Deens heeft het voor zover ik weet weinig van doen, dat zijn Noord-Germaanse talen, al werd Fries vroeger wel tot in wat nu Denemarken is gesproken dus er zal wel wat invloed van zijn denk ik zo.

Sowieso is Fries al een zo goed als dode taal in Denemarken en Duitsland, en leeft het alleen in ons land nog echt voort.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200011835
Friezen kunnen straks ook gewoon in Engels met de rest van NL communiceren.
pi_200012137
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:54 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dat zal je nooit krijgen van de pvv want het zijn staatsburger nationalisten, en geen volksnationalisten die opkomen voor de inheemse bevolking en inheemse cultuur. Ze nemen je gewoon in de maling. Ze werken voor Israel en bij hun gaat het alleen maar om anti Islam. Ze zijn nog altijd pro geïntegreerde immigranten.
De islam is dan ook een religie die men beter niet kan laten weten waar de kritische burgers wonen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')