abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 20:12:00 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199836369
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:29 schreef Brybry het volgende:
Hoi, tot nu toe zie ik nog geen enkele reden om mijzelf te laten vaccineren. Reden?

- Covid gehad, flink ziek geweest en goed hersteld.
- Afgelopen maanden in direct contact geweest met meerdere Covid-patienten. Elk test kwam vervolgens negatief terug.

Oftewel, hetgeen het vaccin doet, doet mijn eigen lichaam al.

Andere twijfels

- Lange termijn effecten, onbekend.
- Geen mogelijkheid tot aanklagen in het geval van nadelige effecten (in US althans, ik weet niet hoe het in Europa zit
- Doktoren zijn er nog niet helemaal over uit, maar ik reageer a-typisch op de meeste medicijnen etc. Ik moet dus altijd zeer voorzichtig zijn met medicatie

Ik wil even benadrukken dat ik geen anti-vaxxer ben. Mijn kinderen zijn gevaccineerd met de gebruikelijke vaccins en ik ook.

Wat zie ik over het hoofd? Wat doet het vaccin voor mij?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199836670
Wat waren de kernconclusies van het vorige topic?

Lijkt me toch dat het geen nut heeft om het vaccin te nemen als je het virus al hebt gehad?
pi_199836711
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:26 schreef Phoenyx-God het volgende:
Wat waren de kernconclusies van het vorige topic?

Lijkt me toch dat het geen nut heeft om het vaccin te nemen als je het virus al hebt gehad?
Studies hebben laten zien dat immuniteit na besmetting behoorlijk lang duurt en misschien wel je hele leven kan aanhouden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:29:36 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199836758
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Studies hebben laten zien dat immuniteit na besmetting behoorlijk lang duurt en misschien wel je hele leven kan aanhouden.
Knap dat ze een levenslang effect kunnen zien van immuniteit tegen een virus van een jaar oud.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:30:25 #5
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199836778
Ik heb de afspraak al gemaakt. Hoef maar één keer want ik heb al corona gehad. Prachtig mooi.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_199836808
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Knap dat ze een levenslang effect kunnen zien van immuniteit tegen een virus van een jaar oud.
Je had een punt gehad als het woord 'misschien' er niet had gestaan.
I'll give you something to do
pi_199836847
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:29 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Knap dat ze een levenslang effect kunnen zien van immuniteit tegen een virus van een jaar oud.
After people recover from infection with a virus, the immune system retains a memory of it. Immune cells and proteins that circulate in the body can recognize and kill the pathogen if it’s encountered again, protecting against disease and reducing illness severity.

This long-term immune protection involves several components. Antibodies—proteins that circulate in the blood—recognize foreign substances like viruses and neutralize them. Different types of T cells help recognize and kill pathogens. B cells make new antibodies when the body needs them.


https://www.nih.gov/news-(...)er-recovery-covid-19

Ik weet niet hoe het geheugen van het immuunsysteem werkt, maar ik heb onderzoekers op basis van het bovenstaande horen zeggen dat de immuniteit misschien een leven lang kan aanhouden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:38:27 #8
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_199836979
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

After people recover from infection with a virus, the immune system retains a memory of it. Immune cells and proteins that circulate in the body can recognize and kill the pathogen if it’s encountered again, protecting against disease and reducing illness severity.

This long-term immune protection involves several components. Antibodies—proteins that circulate in the blood—recognize foreign substances like viruses and neutralize them. Different types of T cells help recognize and kill pathogens. B cells make new antibodies when the body needs them.


https://www.nih.gov/news-(...)er-recovery-covid-19

Ik weet niet hoe het geheugen van het immuunsysteem werkt, maar ik heb onderzoekers op basis van het bovenstaande horen zeggen dat de immuniteit misschien een leven lang kan aanhouden.
Dit zijn de resultaten van een studie die aantoont dat je door een eerdere besmetting evenveel/meer bescherming hebt als bij een vaccin:

https://www.thelancet.com(...)(21)00947-8/fulltext

We analyze an updated individual-level database of the entire population of Israel to assess the protection efficacy of both prior infection and vaccination in preventing subsequent SARS-CoV-2 infection, hospitalization with COVID-19, severe disease, and death due to COVID-19.

Vaccination was highly effective with overall estimated efficacy for documented infection of 92·8% (CI:[92·6, 93·0]); hospitalization 94·2% (CI:[93·6, 94·7]); severe illness 94·4% (CI:[93·6, 95·0]); and death 93·7% (CI:[92·5, 94·7]).

Similarly, the overall estimated level of protection from prior SARS-CoV-2 infection for documented infection is 94·8% (CI:[94·4, 95·1]); hospitalization 94·1% (CI:[91·9, 95·7]); and severe illness 96·4% (CI:[92·5, 98·3]).

Our results question the need to vaccinate previously-infected individuals.
pi_199836985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

After people recover from infection with a virus, the immune system retains a memory of it. Immune cells and proteins that circulate in the body can recognize and kill the pathogen if it’s encountered again, protecting against disease and reducing illness severity.

This long-term immune protection involves several components. Antibodies—proteins that circulate in the blood—recognize foreign substances like viruses and neutralize them. Different types of T cells help recognize and kill pathogens. B cells make new antibodies when the body needs them.


https://www.nih.gov/news-(...)er-recovery-covid-19

Ik weet niet hoe het geheugen van het immuunsysteem werkt, maar ik heb onderzoekers op basis van het bovenstaande horen zeggen dat de immuniteit misschien een leven lang kan aanhouden.
Het lijkt erop dat ze zich baseren op vergelijkbare mechanismes waargenomen bij virussen die al wel een tijdje rondgaan.
I'll give you something to do
  vrijdag 11 juni 2021 @ 20:40:36 #10
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_199837043
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Je had een punt gehad als het woord 'misschien' er niet had gestaan.
Het woord misschien betekent dus dat er gewoon niets staat.

Lijkt me overigens logisch dat immuniteit via een vaccin even lang effect heeft als via de ziekte zelf. Dus elk jaar een vaccin, waar sommigen voor vrezen, is dan ook niet nodig ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_199837048
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:26 schreef Phoenyx-God het volgende:
Wat waren de kernconclusies van het vorige topic?

Lijkt me toch dat het geen nut heeft om het vaccin te nemen als je het virus al hebt gehad?
Het is nog steeds mogelijk om herbesmet te raken. Volgens mij hoef je pas 6 maanden na besmetting te halen. Tenminste, dat maak ik op uit de gezondheidsverklaring die je moet invullen.
pi_199838648
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat ik slim ben? :@

Als de griep nu vers geintroduceerd zou worden aan een bevolking die nog nooit in aanraking is geweest met Influenca zou dat ook behoorlijk wat ellende veroorzaken.
Klopt, maar ging er om dat covid-19 gelijk gesteld werd met de huidige situatie qua griep.
Niet door jou overigens.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199838800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:38 schreef Thrilled het volgende:
]

Flikker toch op, je hoort mij nergens zeggen dat Corona hetzelfde is als de griep. De impact op de zorg, daar ging het toch allemaal om? Die impact is vergelijkbaar met de griep, gezien de overvolle IC's, patiënten overplaatsen naar Duitsland, de normale zorg uitstellen, dat gebeurde elk jaar weer met de griep. En nu wordt het gebracht alsof het unieke situaties zijn, maar indirect is het een gevolg van stelselmatig bezuinigen op de zorg door onze politiek. Nu is het diezelfde politiek die vind dat we collectief offers moeten brengen om die zorg weer op de been te helpen, terwijl zij met de pen op het budgetformuliertje alles kunnen veranderen.

Nee, de impact is veel groter: veel meer patiënten, veel langere opnames, over een veel langere periode, terwijl er zeer ingrijpende maatregelen zijn genomen om verspreiding van het virus te beperken.
We hebben inderdaad elk jaar een griep golf, soms een heftige, maar in geen verhouding met Covid-19.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199838817
Wat is het punt eigenlijk vandaag? Dikke mensen vaccineren zich dus het is ongezond of wat?
pi_199838858
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:40 schreef Avocadorable het volgende:

[..]

Het is nog steeds mogelijk om herbesmet te raken. Volgens mij hoef je pas 6 maanden na besmetting te halen. Tenminste, dat maak ik op uit de gezondheidsverklaring die je moet invullen.
dat is ook zo, maar

statistiek, gokken/ kans berekeningen.

ik wil, dat jij, jij ja, de kans minder maakt om iemand anders te besmetten

(ook al krijg jij slechts een snotneus, terwijl ie doedelijk kan zijn, het is een nieuw virus)

wiskundig gezien kunnen we dit virus op de achtergrond drukken, maar dan moet je wel meewerken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 21:57:18 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199839596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:26 schreef Phoenyx-God het volgende:
Wat waren de kernconclusies van het vorige topic?

Lijkt me toch dat het geen nut heeft om het vaccin te nemen als je het virus al hebt gehad?
Een vaccin wordt nog steeds ten zeerste aangeraden als je het al hebt gehad, zelfs als je goed ziek bent geweest. Je hebt alleen geen tweede meer nodig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199839639
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een vaccin wordt nog steeds ten zeerste aangeraden als je het al hebt gehad, zelfs als je goed ziek bent geweest. Je hebt alleen geen tweede meer nodig.
Hoezo 'zelfs als je goed ziek bent geweest'. Veel mensen merken het nauwelijks toch dat ze het virus uberhaupt hebben. Waarom wordt het dan ten zeerste aangeraden?
pi_199839893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 17:30 schreef Thrilled het volgende:

[..]

'echt nadelen zitten er niet aan' is hetzelfde als dat er dus wel een klein beetje een nadeel aan zit..
Niets is zonder nadelen.


quote:
bagatelliseer het nou niet, want dit is de kern van de discussie. Hoe groot of klein het risico ook is. Ik vind het risico op corona voor mij te klein om nu te zeggen dat ik een nieuw vaccin neem. Punt.
Het vaccin heeft een kleiner risico.


quote:
Een andere oplossing zou kunnen zijn:
- Accepteer dat het, net als de griep, een seizoensgebonden effect heeft en dat je periodiek de zwakkeren onder ons moet inenten tegen corona. Daarmee is de impact op de zorg behapbaar en kan de rest gewoon zijn ding doen.
Ongetwijfeld.
Maar op dat punt zijn we nog niet.


quote:
- Accepteer dat het nooit weg gaat, zal blijven muteren en dat ziek worden (evenals dood gaan) bij het leven hoort.
Ja, gewoon terug naar de oertijd...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 22:22:26 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199840308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:59 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Hoezo 'zelfs als je goed ziek bent geweest'. Veel mensen merken het nauwelijks toch dat ze het virus uberhaupt hebben. Waarom wordt het dan ten zeerste aangeraden?
Ik snap heel deze vraag niet, ik geef gewoon aan wat het advies luidt dat door mensen is opgesteld die er meer van weten dan heel dit forum bij elkaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199840440
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik snap heel deze vraag niet, ik geef gewoon aan wat het advies luidt dat door mensen is opgesteld die er meer van weten dan heel dit forum bij elkaar.
Nou ja de vraag is nogal simpel. Waarom wordt het ten zeerste aangeraden, ook als je het virus al hebt gehad. Jij verwijst daarbij naar dat mensen dat zeggen en gaat voorbij compleet voorbij aan het 'waarom'. Omdat andere mensen het zeggen is niet echt een reden tenzij je goedgelovig bent.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 22:30:51 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199840585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:25 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou ja de vraag is nogal simpel. Waarom wordt het ten zeerste aangeraden, ook als je het virus al hebt gehad. Jij verwijst daarbij naar dat mensen dat zeggen en gaat voorbij compleet voorbij aan het 'waarom'. Omdat andere mensen het zeggen is niet echt een reden tenzij je goedgelovig bent.
Ik heb echt een zeer grote hekel aan je hele toon, wat best knap is in geschreven tekst. Nu weer goedgelovigheid erbij halen zoals een wappie doorgaans ook doet. Volgens mij interesseert het je niet, je wil gewoon je eigen denkbeeld bevestigd zien.

Ik heb er de ballen verstand van, ik snap niet eens waarom er überhaupt 2 prikken nodig zijn. Maar het zal vast met een hele goede reden gebeuren, en in dat geval is 1 besmetting ook niet genoeg. Ik twijfel niet aan de expertise van mensen die er 8 jaar voor gestudeerd hebben, en dat mag jij ook wel doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 22:32:14 #22
5428 crew  miss_sly
pi_199840621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:25 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou ja de vraag is nogal simpel. Waarom wordt het ten zeerste aangeraden, ook als je het virus al hebt gehad. Jij verwijst daarbij naar dat mensen dat zeggen en gaat voorbij compleet voorbij aan het 'waarom'. Omdat andere mensen het zeggen is niet echt een reden tenzij je goedgelovig bent.
De mensen die dat zeggen, zijn wetenschappers die op basis van hun bevindingen dat advies geven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199840931
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:59 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Hoezo 'zelfs als je goed ziek bent geweest'. Veel mensen merken het nauwelijks toch dat ze het virus uberhaupt hebben. Waarom wordt het dan ten zeerste aangeraden?
Omdat je niet volledig beschermd bent na besmetting.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199840988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat je niet volledig beschermd bent na besmetting.
Dus je lichaam maakt anti-stoffen aan, maar die zijn niet genoeg. De gemaakte vaccins zijn beter. Dat is het?
pi_199841060
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:45 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Dus je lichaam maakt anti-stoffen aan, maar die zijn niet genoeg. De gemaakte vaccins zijn beter. Dat is het?
Heel simpel gezegd wel.
Zelfde geldt voor de boosters, ze zorgen ervoor dat je afweer zich beter wapent tegen het virus.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199841087
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb echt een zeer grote hekel aan je hele toon, wat best knap is in geschreven tekst. Nu weer goedgelovigheid erbij halen zoals een wappie doorgaans ook doet. Volgens mij interesseert het je niet, je wil gewoon je eigen denkbeeld bevestigd zien.

Ik heb er de ballen verstand van, ik snap niet eens waarom er überhaupt 2 prikken nodig zijn. Maar het zal vast met een hele goede reden gebeuren, en in dat geval is 1 besmetting ook niet genoeg. Ik twijfel niet aan de expertise van mensen die er 8 jaar voor gestudeerd hebben, en dat mag jij ook wel doen.
Dus je hebt gewoon geen antwoord op wat ik vraag behalve weer gewoon negatief te zijn tegenover mij. de 'toon' staat je niet aan dus kan je gewoon offtopic zitten te ranten in plaats van inhoudelijk te reageren op wat ik meld en vraag

Maar deze 'toon' zal je vast ook wel weer niet aanstaan en ook weer geen inhoudelijke reactie geven niet waar :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2021 22:49:37 ]
pi_199841344
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De mensen die dat zeggen, zijn wetenschappers die op basis van hun bevindingen dat advies geven.
Diezelfde wetenschappers zeiden eerder dat mondkapjes niet gingen helpen en nu is dat een heilige graal.
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 23:02:08 #28
5428 crew  miss_sly
pi_199841353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 23:01 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Diezelfde wetenschappers zeiden eerder dat mondkapjes niet gingen helpen en nu is dat een heilige graal.
Nee hoor, dat zit iets anders in elkaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199841365
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 23:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor, dat zit iets anders in elkaar.
Ja precies
pi_199843252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 23:01 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Diezelfde wetenschappers zeiden eerder dat mondkapjes niet gingen helpen en nu is dat een heilige graal.
Nee, de wetenschappers zeiden dat als je 1,5m afstand houdt een mondkapje niets extra's toevoegd. Zeker een niet medisch mondkapje niet omdat de kwaliteit daarvan enorm verschilde.

Toen bleek dat mensen zich minder goed aan de 1,5m hielden zijn ze toch mondkapjes gaan adviseren omdat het binnen de 1,5m zeker wel iets kan toevoegen. Alleen door de verschillende kwaliteit van de niet medische mondkapjes is het effect niet zeker te zeggen.


De schijnveiligheid sloeg dus op het feit dat ze in het begin bang waren dat mensen zich doordat ze een mondkapje droegen zich veiliger waande en daardoor zich minder goed aan de 1,5m hielden die veel betrouwbaarder was qua veiligheid dan een niet medisch mondkapje.

Maar wetenschappers hebben dus altijd hetzelfde geroepen over de mondkapjes alleen het advies over erover is aangepast toen het gedrag van de mensen daarom vroeg.
pi_199843254
Nee, nog niet.
pi_199843259
Ik wacht even.

Ik ben galant.
Jullie eerst.

Ik heb ook een medische reden om te wachten.
Ik heb meerdere redenen, mijn medische is de main reden, maar mijn andere redenen waarvoor anderen wappie (wat een kutwoord ondertussen) genoemd zouden worden wegen ook heel erg sterk mee.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 08:43:13 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199843806
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb er de ballen verstand van, ik snap niet eens waarom er überhaupt 2 prikken nodig zijn. Maar het zal vast met een hele goede reden gebeuren, en in dat geval is 1 besmetting ook niet genoeg. Ik twijfel niet aan de expertise van mensen die er 8 jaar voor gestudeerd hebben, en dat mag jij ook wel doen.
Vaccineren is niet verplicht en je moet dat zelf weten. Maar er is voldoende informatie te vinden hoe de huidige vaccins tegen corona werken. Daar de ballen verstand van hebben is dus eigenlijk een vorm van luiheid? :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 09:48:40 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199844288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 08:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vaccineren is niet verplicht en je moet dat zelf weten. Maar er is voldoende informatie te vinden hoe de huidige vaccins tegen corona werken. Daar de ballen verstand van hebben is dus eigenlijk een vorm van luiheid? :P
Geen interesse :P
En heel erg de diepte gaat die informatie ook niet echt in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199844955
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 23:01 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Diezelfde wetenschappers zeiden eerder dat mondkapjes niet gingen helpen en nu is dat een heilige graal.
Misschien omdat dat is wat wetenschap is? Onderzoek, onderzoek, onderzoek.
De werking van vaccins in het algemeen is al heel lang bekend.
Vaccins werken gewoon heel goed ter bescherming en ook deze is gewoon goed onderzocht.
pi_199844980
Ik laat mij gewoon vaccineren. Enige criterium voor mij is dat het mij iets moet opleveren. Dat doet het tot op heden nog niet dus vandaar dat ik hem nog niet heb genomen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:51:35 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199846069
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 09:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geen interesse :P
En heel erg de diepte gaat die informatie ook niet echt in.
Op zich wat kennis hebben van DNA, antibiotica/penicilline en vaccins de drie grootste ontdekkingen uit de vorige eeuw die vele mensen levens gered hebben lijkt me geen slechte zaak. Maar dom blijven mag je natuurlijk ook willen. Maar wil je tot een verstandige beslissing komen los van de mening van een Hugo en dergelijke is wat kennis van hoe het een en ander werkt niet onverstandig? Voordat je wat inspuit en slikt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 12-06-2021 12:59:47 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:05:11 #38
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199846204
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich wat kennis hebben van DNA, antibiotica/penicilline en vaccins de drie grootste ontdekkingen uit de vorige eeuw die vele mensen levens gered hebben lijkt me geen slechte zaak. Maar dom blijven mag je natuurlijk ook willen. Maar wil je tot een verstandige beslissing komen los van de mening van een Hugo en dergelijke is wat kennis van hoe het een en ander werkt niet onverstandig? Voordat je wat inspuit en slikt.
Precies! Het kan nooit kwaad je te verdiepen in de materie en de cijfers langs elkaar te leggen, zéker in het geval van een snel ontwikkeld vaccin als gevolg van een pandemie.

In supermarkten vinden we tegenwoordig een gigantisch scala aan etens- en drinkwaren, maar even de etiketten nalezen en cijfers vergelijken kunnen een groot verschil maken qua resulterende gezondheid.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:12:13 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199846278
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:05 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Precies! Het kan nooit kwaad je te verdiepen in de materie en de cijfers langs elkaar te leggen, zéker in het geval van een snel ontwikkeld vaccin als gevolg van een pandemie.

In supermarkten vinden we tegenwoordig een gigantisch scala aan etens- en drinkwaren, maar even de etiketten nalezen en cijfers vergelijken kunnen een groot verschil maken qua resulterende gezondheid.
Op zich duurt het zo ongeveer een 30 jaar voordat de gevolgen van een nieuw geneesmiddel helemaal bekend zijn. En het nalezen van bijsluiters en dergelijke doe ik niet maar vraag dat aan me artsen. Bijsluiters zijn van een dermate depressief niveau geschreven dat je dat niet wil lezen. :P Of wat voedsel aangaat met onbegrijpelijke E nummers.

Maar heb wel vertrouwen in de wetenschap dus volgende week met tweede prik. En daarna de week daarop zaterdag een flinke borrel in me stamkroeg. *O* Omdat ik dan niet meer bestemt kan raken door een Willem en zij wappie vrienden. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 12-06-2021 13:23:35 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:25:32 #40
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199846438
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich duurt het zo ongeveer een 30 jaar voordat de gevolgen van een nieuw geneesmiddel helemaal bekend zijn. En het nalezen van bijsluiters en dergelijke doe ik niet maar vraag dat aan me artsen. Bijsluiters zijn van een dermate depressief niveau geschreven dat je dat niet wil lezen. :P Of wat voedsel aangaat met onbegrijpelijke E nummers. Maar heb wel vertrouwen in de wetenschap dus volgende week met tweede prik. En zaterdag een flinke borrel in me stamkroeg. *O*
Ja, de lijst van potentiële bijwerkingen letterlijk nemen kan inderdaad vreesaanjagend zijn 8-). Mogelijke bijwerkingen van de reguliere DKTP-prik zijn soms ook niet gering maar dat zit al decennia (volgens mij zonder grote problemen) in het rijksvaccinatieprogramma. Voor mezelf zit er nu een (eerste) vaccinatie op 28 juni in de pijplijn, genoeg tijd om bij zogenoemde rode vlaggen bij anderen nog uit te kunnen wijken.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:29:01 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199846489
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:25 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, de lijst van potentiële bijwerkingen letterlijk nemen kan inderdaad vreesaanjagend zijn 8-). Mogelijke bijwerkingen van de reguliere DKTP-prik zijn soms ook niet gering maar dat zit al decennia (volgens mij zonder grote problemen) in het rijksvaccinatieprogramma. Voor mezelf zit er nu een (eerste) vaccinatie op 28 juni in de pijplijn, genoeg tijd om bij zogenoemde rode vlaggen bij anderen nog uit te kunnen wijken.
Precies. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199846523
Manmanman, het gros van de weigeraars stopt als het even kan regelmatig bewezen en onbewezen teringzooi in zijn of haar lijf, maar een goed vaccin is niet veilig, want niet genoeg onderzocht :')
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:36:36 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199846554
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:32 schreef NightDancert het volgende:
Manmanman, het gros van de weigeraars stopt als het even kan regelmatig bewezen en onbewezen teringzooi in zijn of haar lijf, maar een goed vaccin is niet veilig, want niet genoeg onderzocht :')
Zit jij in een rolstoel, heb je de bof kinkhoest mazelen en dergelijke gehad?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199846578
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zit jij in een rolstoel, heb je de bof kinkhoest mazelen en dergelijke gehad?
Even nadenken… Nee, allemaal niet aan de orde. Zouden de vaccinaties uit hij rijksvaccinatieprogramma daar een positieve bijdrage aan hebben geleverd denk je?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 13:40:17 #45
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199846592
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 13:38 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Even nadenken… Nee, allemaal niet aan de orde. Zouden de vaccinaties uit hij rijksvaccinatieprogramma daar een positieve bijdrage aan hebben geleverd denk je?
Hehe ik denk feitelijk wel. Ik snapte je wellicht even niet. Sorry.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:07:56 #46
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_199846995
Hier voorlopig ook geen vaccin, compleet nutteloos voor zowel doorgeven als dat er straks een mutatievariant is waarbij het niet werkt en je weer een volgende spuitje kan gaan halen.

Bovenop dat zint de manier en hele tweesplitsing van de maatschappij mij niet, zelfde gepush en gedram als wat ze geflikt hebben met die donor opt-out.
pi_199847133
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:07 schreef S95Sedan het volgende:
Hier voorlopig ook geen vaccin, compleet nutteloos voor zowel doorgeven als dat er straks een mutatievariant is waarbij het niet werkt en je weer een volgende spuitje kan gaan halen.

Bovenop dat zint de manier en hele tweesplitsing van de maatschappij mij niet, zelfde gepush en gedram als wat ze geflikt hebben met die donor opt-out.
Compleet nutteloos nog wel :')
Al die wetenschappers snappen er dus helemaal niks van.

Welke relevante opleiding heb je gevolgd om tot deze conclusie te komen?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 14:28:54 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199847254
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:07 schreef S95Sedan het volgende:
Hier voorlopig ook geen vaccin, compleet nutteloos voor zowel doorgeven als dat er straks een mutatievariant is waarbij het niet werkt en je weer een volgende spuitje kan gaan halen.

Bovenop dat zint de manier en hele tweesplitsing van de maatschappij mij niet, zelfde gepush en gedram als wat ze geflikt hebben met die donor opt-out.
Denk maar zo: stel dat iedereen deed wat jij zou doen, waren de cijfers dan ook zo gunstig geweest? Spoiler: nee, dus gewoon halen die prik, je doet het samen. Er is geen enkele reden om het niet te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199847377
Nu vaccineren heeft helemaal geen zin. Wacht gewoon tot herfst/winter, als de pleuris uitbreekt kan je het altijd nog doen. Als bonus is er dan ook meer informatie beschikbaar.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 14:45:29 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199847399
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:43 schreef Frenky893 het volgende:
Nu vaccineren heeft helemaal geen zin. Wacht gewoon tot herfst/winter, als de pleuris uitbreekt kan je het altijd nog doen. Als bonus is er dan ook meer informatie beschikbaar.
Kijk eens gewoon naar de cijfers :')

Zelfs vorig jaar toen het veel mooier weer was is het niet zo hard gedaald. Het werkt, het werkt bewezen, het maakt alles uit. Halen die prik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:46:09 #51
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_199847404
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:16 schreef Questular het volgende:

[..]

Compleet nutteloos nog wel :')
Al die wetenschappers snappen er dus helemaal niks van.

Welke relevante opleiding heb je gevolgd om tot deze conclusie te komen?
Voor mij is het compleet nutteloos ja. Wil niet zeggen dat als je in een risicogroep valt het wellicht wel nodig/handig is.
Wetenschappers die er ook dikwijls volledig naast hebben gezeten?

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Denk maar zo: stel dat iedereen deed wat jij zou doen, waren de cijfers dan ook zo gunstig geweest? Spoiler: nee, dus gewoon halen die prik, je doet het samen. Er is geen enkele reden om het niet te doen.
Je weet helemaal niet hoe die cijfers dan zouden zijn, dus te makkelijk om die conclusie te trekken.

Doet het samen? Dacht het niet, dat is heel duidelijk gebleken aan momenten toen iedereen schijt had aan regels (aan het begin) en aan het beperken nu als je die troep niet wil.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 14:50:04 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199847442
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:46 schreef S95Sedan het volgende:
Je weet helemaal niet hoe die cijfers dan zouden zijn, dus te makkelijk om die conclusie te trekken.

Doet het samen? Dacht het niet, dat is heel duidelijk gebleken aan momenten toen iedereen schijt had aan regels (aan het begin) en aan het beperken nu als je die troep niet wil.
Ik weet wel hoe ze zouden zijn, want we hebben echt een geweldige vergelijking nu die we een jaar geleden nog niet hadden: het vorige jaar. Of je wil zeggen dat het pure toeval is dat Engeland zo hard daalde terwijl we hier nog met code zwart kampten, en dat het hier ook begon te dalen toen de vaccinaties lekker op gang waren gekomen. De feiten zijn feiten, je kan hier totaal niet omheen. Je zoekt een excuus, wees gewoon eerlijk en zeg wat jouw daadwerkelijke reden is om geen vaccin te nemen.

Ben je bang? Bang voor naalden? Te beroerd om 20 minuten van je tijd op te offeren? Je hebt een hekel aan mensen en wil graag het virus verspreiden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199847479
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:46 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Voor mij is het compleet nutteloos ja. Wil niet zeggen dat als je in een risicogroep valt het wellicht wel nodig/handig is.
Wetenschappers die er ook dikwijls volledig naast hebben gezeten?
[..]

Je weet helemaal niet hoe die cijfers dan zouden zijn, dus te makkelijk om die conclusie te trekken.

Doet het samen? Dacht het niet, dat is heel duidelijk gebleken aan momenten toen iedereen schijt had aan regels (aan het begin) en aan het beperken nu als je die troep niet wil.
M.a.w. je hebt er net zoals ik de ballen verstand van.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 14:59:59 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199847569
Wat ik steeds meer begin te leren is dat niemand eigenlijk weet waarom ie geen vaccin wil. Het lijkt meer op een protest tegen de politiek dan daadwerkelijk geen vaccin willen. Iedere keer weer zodra je naar een concrete reden vraagt dat iemand geen vaccin neemt wordt het stil.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:06:00 #55
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_199847674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik steeds meer begin te leren is dat niemand eigenlijk weet waarom ie geen vaccin wil. Het lijkt meer op een protest tegen de politiek dan daadwerkelijk geen vaccin willen. Iedere keer weer zodra je naar een concrete reden vraagt dat iemand geen vaccin neemt wordt het stil.
Misschien moet je je toon eens aanpassen en niet bij voorbaat al 3x lopen pushen om toch dat vaccin te gaan halen ondanks dat ik gewoon vrij duidelijk aangaf er voorlopig geen behoefte aan te hebben.

Dat je er zelf zo luchting mee om gaat, tja, moet je helemaal zelf weten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:15:39 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199847848
En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven, je bewijst mijn punt ook nog eens :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:17:47 #57
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_199847906
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:15 schreef Nattekat het volgende:
En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven, je bewijst mijn punt ook nog eens :')
Ik had je gewoon antwoord gegeven ware het niet dat je weer met zo'n debiel antwoord komt.

We zijn uitgepraat, melding is verzonden en je regelt het maar met de andere mods.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:19:03 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199847931
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:17 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik had je gewoon antwoord gegeven ware het niet dat je weer met zo'n debiel antwoord komt.

We zijn uitgepraat, melding is verzonden en je regelt het maar met de andere mods.
Nee, je negeert mijn vraag en duikt in de slachtofferrol. En dan krijg je van mij precies te horen hoe ik over antivaxxers denk, geen graantje respect voor mensen die anderen moedwillig in gevaar brengen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199847971
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk egoistisch om geen vaccin te halen. Je bent niks beter dan al die wappies en reliegekkies als je geen vaccin neemt omdat koel­kast, helemaal niets. Je bent een gevaar voor anderen en we mogen blij zijn dat je een gigantische minderheid vormt, want als er meer mensen zoals jij rond zouden lopen waren we nu nog niet aan het versoepelen en hadden alle zorgmedewerkers de klappen op mogen vangen.

Ik hoop ten zeerste dat je flink ziek wordt van corona, ik gun je het van harte. Weet je ook wat je anderen aan doet die misschien niet zo goed reageren op het vaccin en daardoor niet beschermd zijn.
Alsof de vaccins daarvoor zijn. Als er geen dreigend zorginfarct was geweest was de nadruk op iedereen een prik te geven er nooit geweest.
Je betrekt nu globale oplossingen op individuele, vergezochte scenario's. Probeer er wat minder emotioneel in te staan.
I'll give you something to do
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:22:57 #60
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_199848004
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik steeds meer begin te leren is dat niemand eigenlijk weet waarom ie geen vaccin wil. Het lijkt meer op een protest tegen de politiek dan daadwerkelijk geen vaccin willen. Iedere keer weer zodra je naar een concrete reden vraagt dat iemand geen vaccin neemt wordt het stil.
Jij hebt echt zo'n enorm bord voor je kop, dit topic staat letterlijk helemaal vol met zeer valide redenen om op dit moment, deze vaccins niet te nemen. Jij zit echt compleet in een tunnelvisie, waarbij je zo overtuigd bent van jouw gelijk dat je niet eens de moeite neemt om de argumenten van de andere kant te lezen, dat is jouw probleem. Je gaat zelfs zo ver dat je mensen die een andere mening hebben gaat uitschelden en emotionele chantage gaat toepassen. Echt walgelijk. Een basiscursus discussiëren, dat is wat jij nodig hebt. En een lesje fatsoen, maar dat kun je iemand moeilijk leren.
pi_199848029
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 14:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kijk eens gewoon naar de cijfers :')

Zelfs vorig jaar toen het veel mooier weer was is het niet zo hard gedaald. Het werkt, het werkt bewezen, het maakt alles uit. Halen die prik.
Ja precies, daalt inderdaad heel hard, dus helemaal niet meer nodig joh :*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:24:20 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199848032
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Alsof de vaccins daarvoor zijn. Als er geen dreigend zorginfarct was geweest was de nadruk op iedereen een prik te geven er nooit geweest.
Je betrekt nu globale oplossingen op individuele, vergezochte scenario's. Probeer er wat minder emotioneel in te staan.
Vaccins zorgen ervoor dat: 1. Je minder heftig reageert op het virus en dus minder snel in het ziekenhuis beland en 2. dat je het minder makkelijk verspreid. Zo werken ze allemaal zonder uitzondering, want een goed beschermd lichaam zal nooit zo veel virusdeeltjes maken als een onbeschermd lichaam.

Een vaccin zorgt er dus voor dat er minder spreiding is van het virus en verkleint de kans dat er lokale uitbraken komen waar iemand op wie het vaccin geen effect heeft toch slachtoffer wordt. En ja, dat allemaal samen haalt de druk van ziekenhuizen en zo lang we nog niet zeker weten hoe deze pandemie zich verder gaat ontwikkelen kunnen we er nog niet zo makkelijk over gaan denken als met de griep.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:29:24 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199848122
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:24 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Ja precies, daalt inderdaad heel hard, dus helemaal niet meer nodig joh :*
Het zijn studenten die voor de golf na de zomer gezorgd hebben hè. En het zijn basisscholen waar het virus dit jaar toe heeft geslagen. Je moet er niet te makkelijk over denken, dat heeft ons na de zomer de kop gekost. Zo lang er nog een pandemie is, is niks uitgesloten. Een nieuwe mutatie kan ook gewoon opduiken en vele slachtoffers maken, dan heb je toch liever een grote groep mensen die gevaccineerd is om te voorkomen dat het echt wild om zich heen kan slaan.

Het is een kleine moeite, en voor een groot doel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199848152
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vaccins zorgen ervoor dat: 1. Je minder heftig reageert op het virus en dus minder snel in het ziekenhuis beland en 2. dat je het minder makkelijk verspreid. Zo werken ze allemaal zonder uitzondering, want een goed beschermd lichaam zal nooit zo veel virusdeeltjes maken als een onbeschermd lichaam.

Een vaccin zorgt er dus voor dat er minder spreiding is van het virus en verkleint de kans dat er lokale uitbraken komen waar iemand op wie het vaccin geen effect heeft toch slachtoffer wordt. En ja, dat allemaal samen haalt de druk van ziekenhuizen en zo lang we nog niet zeker weten hoe deze pandemie zich verder gaat ontwikkelen kunnen we er nog niet zo makkelijk over gaan denken als met de griep.
Klopt helemaal, en als je iemand aanspreekt op het feit dat omdat hij/zij geen vaccin neemt hij/zij totaal geen onderdeel vorm van de oplossing en derhalve egoïstisch bezig is, dan heb je wat mij betreft nog een punt.
Ik deel je frustratie maar kan me niet vinden in de emotionele chantage over het ziek maken van anderen. Per slot van rekening zijn mensen het allerbest beschermd door het vaccin dat ze zélf nemen, en niet door wat anderen nemen. Bovendien, als we het hebben over de individuele problemen zoals jij eerder noemde - en niet meer de maatschappelijke - dan kun je precies dezelfde discussie voeren over de griepprik. Want die werkt bij sommigen óók minder goed, en daar zijn óók mensen die hem niet nemen.
I'll give you something to do
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:39:10 #65
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_199848278
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:22 schreef WhatTheFuck het volgende:

[..]

Jij hebt echt zo'n enorm bord voor je kop, dit topic staat letterlijk helemaal vol met zeer valide redenen om op dit moment, deze vaccins niet te nemen. Jij zit echt compleet in een tunnelvisie, waarbij je zo overtuigd bent van jouw gelijk dat je niet eens de moeite neemt om de argumenten van de andere kant te lezen, dat is jouw probleem. Je gaat zelfs zo ver dat je mensen die een andere mening hebben gaat uitschelden en emotionele chantage gaat toepassen. Echt walgelijk. Een basiscursus discussiëren, dat is wat jij nodig hebt. En een lesje fatsoen, maar dat kun je iemand moeilijk leren.
Het is niet meer heel inhoudelijk over het onderwerp, maar ik ben het ook helemaal hiermee eens. En dat staat los van mijn mening over vaccineren (die op dít moment ook neigt naar "ik wacht er nog even mee" maar ik sluit absoluut niet uit dat ik het alsnog ga doen). De manier waaróp de discussie plaatsvindt is echt triest. En dan doe ik even net of het geen moderator is; van ieder persoon vind ik het geen manier van communiceren. Openstaan voor meningen die niet gelijk zijn aan die van jou (en als je tijd hebt je zelfs even te verdiepen in de mening van iemand anders) is echt een basisprincipe om een discussie te kunnen voeren. Met deze mod is dat niet mogelijk. Misschien kun je beter het topic daarom voor gezien houden. Ik ga dat wel doen. Goed weekend.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:40:10 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199848292
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:31 schreef galantis het volgende:

[..]

Klopt helemaal, en als je iemand aanspreekt op het feit dat omdat hij/zij geen vaccin neemt hij/zij totaal geen onderdeel vorm van de oplossing en derhalve egoïstisch bezig is, dan heb je wat mij betreft nog een punt.
Ik deel je frustratie maar kan me niet vinden in de emotionele chantage over het ziek maken van anderen. Per slot van rekening zijn mensen het allerbest beschermd door het vaccin dat ze zélf nemen, en niet door wat anderen nemen. Bovendien, als we het hebben over de individuele problemen zoals jij eerder noemde - en niet meer de maatschappelijke - dan kun je precies dezelfde discussie voeren over de griepprik. Want die werkt bij sommigen óók minder goed, en daar zijn óók mensen die hem niet nemen.
Noem het chantage, zo zie ik het totaal niet. Ik ben iemand die zichzelf een jaar lang heeft opgeofferd voor een virusje die mij waarschijnlijk niets doet. Ik heb een studievertraging opgelopen, ben qua beweging en gezondheid achteruit gegaan en had een stevige winterdip afgelopen winter. Dat allemaal kan voorkomen worden als iedereen gewoon mee helpt met de statistieken zo veel mogelijk om te buigen in ons voordeel. Iedere wappie die niet mee werkt is weer een klein extra aandeel in een nog steeds niet onmogelijke volgende golf in september, om nog maar te zwijgen over mutaties die anders nooit gekomen waren. Ik wil niet weer zo'n winter, echt niet, ben er helemaal klaar mee deze ellende. En dan zie ik zo veel idioten hier uit egoistische overwegingen een vaccin weigeren. Tja...

Het grote verschil met de griep is dat de hele bevolking immuun is tegen de griep. De één wat meer dan de ander, en zo nu en dan duikt er een mutatie op waar ik ook weer ziek van wordt. Circle of life, niets aan te doen. De griepprik zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niet jaarlijks overspoeld worden door kwetsbaren, en dat werkt uitstekend. En dat is een virus wat al decenia lang hier rond gaat. Die vaccins zijn niet perfect voor de komende 20 jaar, er zullen elk jaar nieuwe mutaties komen die tegengegaan moeten worden. Als iedereen onder de 30 nu een vaccin zou weigeren, zitten we binnen een jaar weer met overspoelde ziekenhuizen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:43:34 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199848337
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:39 schreef JeOma het volgende:
Openstaan voor meningen die niet gelijk zijn aan die van jou (en als je tijd hebt je zelfs even te verdiepen in de mening van iemand anders) is echt een basisprincipe om een discussie te kunnen voeren
Moeten die meningen wel gegeven worden. Elke mogelijke reden die ik voorbij zie komen is wetenschapontkenning, daar is geen discussie over te voeren. En vraag je naar een specifieke beweegreden van iemand persoonlijk, dan hoor je niets. Dan blijft voor mij over: "ik ben te beroerd om een vaccin te halen en het kan me geen zak schelen dat het negatieve gevolgen kan hebben om het niet te doen". Meer redenen zijn er niet te bedenken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199848384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Noem het chantage, zo zie ik het totaal niet. Ik ben iemand die zichzelf een jaar lang heeft opgeofferd voor een virusje die mij waarschijnlijk niets doet. Ik heb een studievertraging opgelopen, ben qua beweging en gezondheid achteruit gegaan en had een stevige winterdip afgelopen winter. Dat allemaal kan voorkomen worden als iedereen gewoon mee helpt met de statistieken zo veel mogelijk om te buigen in ons voordeel. Iedere wappie die niet mee werkt is weer een klein extra aandeel in een nog steeds niet onmogelijke volgende golf in september, om nog maar te zwijgen over mutaties die anders nooit gekomen waren. Ik wil niet weer zo'n winter, echt niet, ben er helemaal klaar mee deze ellende. En dan zie ik zo veel idioten hier uit egoistische overwegingen een vaccin weigeren. Tja...

Het grote verschil met de griep is dat de hele bevolking immuun is tegen de griep. De één wat meer dan de ander, en zo nu en dan duikt er een mutatie op waar ik ook weer ziek van wordt. Circle of life, niets aan te doen. De griepprik zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niet jaarlijks overspoeld worden door kwetsbaren, en dat werkt uitstekend. En dat is een virus wat al decenia lang hier rond gaat. Die vaccins zijn niet perfect voor de komende 20 jaar, er zullen elk jaar nieuwe mutaties komen die tegengegaan moeten worden. Als iedereen onder de 30 nu een vaccin zou weigeren, zitten we binnen een jaar weer met overspoelde ziekenhuizen.
.. want de ziekenhuizen zaten prop vol met 20 en 30 jarige en kinderen? Nee hoor. Geen idee hoe je daar bij komt.

Daarnaast is het vaccin gewoon nog experimenteel he? Bijvoorbeeld de clinical study van het vaccin van pfizer is pas afgerond in mei 2023. Ik kan je links geven maar ik neem aan dat je dit al weet. Je noemt mensen egoistisch die het niet willen nemen, ik vind het belachelijk om mensen voor van alles uit te schelden en ziektes toe te wensen omdat ze geen experimentele injecties willen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 15:51:56 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199848467
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:47 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

.. want de ziekenhuizen zaten prop vol met 20 en 30 jarige? Nee hoor. Geen idee hoe je daar bij komt.

Daarnaast is het vaccin gewoon nog experimenteel he? Bijvoorbeeld de clinical study van het vaccin van pfizer is pas afgerond in mei 2023. Ik kan je links geven maar ik neem aan dat je dit al weet. Je noemt mensen egoistisch die het niet willen nemen, ik vind het belachelijk om mensen voor van alles uit te schelden en ziektes toe te wensen omdat ze geen experimentele injecties willen.
Nee, weer met ouderen omdat het vaccin niet meer werkt voor hen tegen de mutaties die over een jaar of 2 zijn opgedoken. En dat wordt allemaal net zoals afgelopen september verspreid door jongeren. Vaccins gaan verspreiding tegen, minder verspreiding is ook minder mutaties. En het experimenteel noemen is gewoon helemaal onjuist. Dit vaccin is beter getest dan heel veel andere troep die je al in je lichaam hebt laten stoppen. Het komt niet vaak voor dat er globaal zo veel manskracht wordt gestoken in één vaccin. Luister naar alle mensen die er verstand van hebben, van virologen tot doktoren tot biologen. Allemaal zeggen ze hetzelfde: de vaccins zijn veilig en grondig getest. De EU laat niet zomaar een vaccin toe op te markt.

De discussie wordt gedomineerd door bangmakerij van wappies en complotdenkers, en dan vind je het raar dat ik weiger om die argumenten serieus te nemen. Het feit dat ik al word beschuldigd van als een schaap luisteren naar Hugo zegt al genoeg. Als er iemand is die ik niet meer serieus neem is dat het wel, maar dat betekent niet dat ie toch af en toe gelijk kan hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199848598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, weer met ouderen omdat het vaccin niet meer werkt voor hen tegen de mutaties die over een jaar of 2 zijn opgedoken. En dat wordt allemaal net zoals afgelopen september verspreid door jongeren. Vaccins gaan verspreiding tegen, minder verspreiding is ook minder mutaties. En het experimenteel noemen is gewoon helemaal onjuist. Dit vaccin is beter getest dan heel veel andere troep die je al in je lichaam hebt laten stoppen. Het komt niet vaak voor dat er globaal zo veel manskracht wordt gestoken in één vaccin. Luister naar alle mensen die er verstand van hebben, van virologen tot doktoren tot biologen. Allemaal zeggen ze hetzelfde: de vaccins zijn veilig en grondig getest. De EU laat niet zomaar een vaccin toe op te markt.

De discussie wordt gedomineerd door bangmakerij van wappies en complotdenkers, en dan vind je het raar dat ik weiger om die argumenten serieus te nemen. Het feit dat ik al word beschuldigd van als een schaap luisteren naar Hugo zegt al genoeg. Als er iemand is die ik niet meer serieus neem is dat het wel, maar dat betekent niet dat ie toch af en toe gelijk kan hebben.
Nou goed, dan bij deze een link. Dat het experimenteel is heeft niks te maken met facebook onzin of complot gelul. Zolang een vaccin niet door alle fases heen is, is het gewoon experimenteel.

Voor pfizer kan je hier kijken:
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04368728

In mei 2023 weten we meer over lange termijn effecten. Tot die tijd is het dus officieel gewoon experimenteel. Je weet dat vrijwilligers normaal een zak met geld krijgen om hieraan mee te doen? Dan moet je ook een hoop formulieren invullen dat je niemand kan aanklagen als iets fout gaat. Daar hoef je je nu geen zorgen om te maken want dat heeft Hugo al voor ons gedaan.
pi_199848607
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 15:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Noem het chantage, zo zie ik het totaal niet. Ik ben iemand die zichzelf een jaar lang heeft opgeofferd voor een virusje die mij waarschijnlijk niets doet. Ik heb een studievertraging opgelopen, ben qua beweging en gezondheid achteruit gegaan en had een stevige winterdip afgelopen winter. Dat allemaal kan voorkomen worden als iedereen gewoon mee helpt met de statistieken zo veel mogelijk om te buigen in ons voordeel. Iedere wappie die niet mee werkt is weer een klein extra aandeel in een nog steeds niet onmogelijke volgende golf in september, om nog maar te zwijgen over mutaties die anders nooit gekomen waren. Ik wil niet weer zo'n winter, echt niet, ben er helemaal klaar mee deze ellende. En dan zie ik zo veel idioten hier uit egoistische overwegingen een vaccin weigeren. Tja...

Het grote verschil met de griep is dat de hele bevolking immuun is tegen de griep. De één wat meer dan de ander, en zo nu en dan duikt er een mutatie op waar ik ook weer ziek van wordt. Circle of life, niets aan te doen. De griepprik zorgt ervoor dat de ziekenhuizen niet jaarlijks overspoeld worden door kwetsbaren, en dat werkt uitstekend. En dat is een virus wat al decenia lang hier rond gaat. Die vaccins zijn niet perfect voor de komende 20 jaar, er zullen elk jaar nieuwe mutaties komen die tegengegaan moeten worden. Als iedereen onder de 30 nu een vaccin zou weigeren, zitten we binnen een jaar weer met overspoelde ziekenhuizen.
De kans is behoorlijk groot dat er genoeg gegadigden zijn. Dus dan laat de rest mij koud, ik kan er simpelweg niet mee zitten. Mensen helpen zichzelf, elkaar en de aarde al decennia lang naar de tering, daar is dit geen uitzondering op.
En het argument van mutaties vind ik geen sterke. Het coronavirus heeft al anderhalf jaar de kans gehad om te muteren tot iets waar vaccins niet tegen werken, maar heeft hierin gefaald. Momenteel dalen de cijfers als een gek en dus ook het aantal virustransmissies. Dan schuilt er veel meer gevaar in landen waar het virus nog vrij kan rondwaren zonder op een muur van immuniteit te stuiten.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 16:07:18 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199848683
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:01 schreef Frenky893 het volgende:

[..]

Nou goed, dan bij deze een link. Dat het experimenteel is heeft niks te maken met facebook onzin of complot gelul. Zolang een vaccin niet door alle fases heen is, is het gewoon experimenteel.

Voor pfizer kan je hier kijken:
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04368728

In mei 2023 weten we meer over lange termijn effecten. Tot die tijd is het dus officieel gewoon experimenteel. Je weet dat vrijwilligers normaal een zak met geld krijgen om hieraan mee te doen? Dan moet je ook een hoop formulieren invullen dat je niemand kan aanklagen als iets fout gaat.
Je weet dat dit voor heel veel medicijnen zo gaat, ook medicijnen die al op de markt gebracht zijn? Langetermijneffecten zijn niet te meten zonder een brede uitrol en een brede uitrol kan niet zonder een medicijn op de markt te brengen. Leuk dat het officieel nog het labeltje 'experimenteel' draagt, maar in de partijk is dat gewoon weer een middel van complotwappies om mensen van het vaccineren af te houden. Zelfs de allereerste tests op mensen zijn al voorafgegaan aan zo veel extreme controlles dat het 99,9% veilig is, en die fase ligt inmiddels al heel ver achter ons. En als je niet van experimenten houdt, neem je geen Moderna. De andere fabrikanten gebruiken reeds bewezen technieken waarbij enkel de receptoren wat anders zijn.

quote:
Daar hoef je je nu geen zorgen om te maken want dat heeft Hugo al voor ons gedaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 16:12:22 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199848770
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:02 schreef galantis het volgende:

[..]

De kans is behoorlijk groot dat er genoeg gegadigden zijn. Dus dan laat de rest mij koud, ik kan er simpelweg niet mee zitten. Mensen helpen zichzelf, elkaar en de aarde al decennia lang naar de tering, daar is dit geen uitzondering op.
En het argument van mutaties vind ik geen sterke. Het coronavirus heeft al anderhalf jaar de kans gehad om te muteren tot iets waar vaccins niet tegen werken, maar heeft hierin gefaald. Momenteel dalen de cijfers als een gek en dus ook het aantal virustransmissies. Dan schuilt er veel meer gevaar in landen waar het virus nog vrij kan rondwaren zonder op een muur van immuniteit te stuiten.
Je bent bekend met de varianten waar vaccins nu al minder effectief op werken? Ze bestaan, en dan zijn vaccins nog amper een jaar oud. De fabrikanten van de vaccins zijn daar echt heel voorzichtig mee en blijven nieuwe varianten maken om het virus voor te blijven.

En wat maakt jou precies zo speciaal vergeleken met anderen die wel een vaccin halen? Hoe denk je dat het gaat als iedereen denkt dat ie zo speciaal is? In Suriname denkt iedereen er ook zo over, en daar is het aantal dusdanig groot genoeg dat er echt een probleem is. En ja, in andere landen schuilt het grotere gevaar, ook op mutaties, en dat betekent ook automatisch dat een volgende uitbraak in Europa zeer waarschijnlijk daarvandaan gaat komen. De vraag is niet of, maar wanneer. En als het dan een keer hier komt, dan zal het als allereerste als een razende om zich heen grijpen binnen groepen antivaxxers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199848833
Ik lees Baudet zeggen dat het vaccin een experimentele gentherapie is. Dat heb ik Tims Douwsma ook zien tweeten. Hoe onderbouwen ze die bewering biologisch gezien?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_199848862
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je weet dat dit voor heel veel medicijnen zo gaat, ook medicijnen die al op de markt gebracht zijn? Langetermijneffecten zijn niet te meten zonder een brede uitrol en een brede uitrol kan niet zonder een medicijn op de markt te brengen. Leuk dat het officieel nog het labeltje 'experimenteel' draagt, maar in de partijk is dat gewoon weer een middel van complotwappies om mensen van het vaccineren af te houden. Zelfs de allereerste tests op mensen zijn al voorafgegaan aan zo veel extreme controlles dat het 99,9% veilig is, en die fase ligt inmiddels al heel ver achter ons. En als je niet van experimenten houdt, neem je geen Moderna. De andere fabrikanten gebruiken reeds bewezen technieken waarbij enkel de receptoren wat anders zijn.
[..]

Maar je kan het vaccin niet kiezen he? Helaas. Daarnaast is de vroegste study van alle vaccins pas klaar in 2022 (volgens mij was dat Astra maar weet ik niet meer uit mijn hoofd), de rest in 2023.

Er is een reden he waarom het vaccin door alle fases moet voordat het niet meer de label "experimenteel" krijgt. We betalen (met ons belastinggeld) heel veel geld hiervoor, dan verwacht ik natuurlijk ook dat alles getest word zoals gebruikelijk - en daarvoor moeten we dus nog wachten. Alle 4 de fases doorheen dus, anders neem ik het gewoon niet.

Dat jij daar geen moeite mee hebt mag je helemaal zelf weten, maar dat kan je natuurlijk niet opdringen bij de hele bevolking. Dan laat ik het hierbij, we kunnen nog eeuwig heen en weer posten maar we worden het toch niet eens met elkaar.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 16:25:45 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199848978
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:18 schreef Frenky893 het volgende:
Dat jij daar geen moeite mee hebt mag je helemaal zelf weten, maar dat kan je natuurlijk niet opdringen bij de hele bevolking. Dan laat ik het hierbij, we kunnen nog eeuwig heen en weer posten maar we worden het toch niet eens met elkaar.
En heb je nou oprecht geen vertrouwen in het werk van talloze wetenschappers die precies weten waar ze mee bezig zijn en zelfs voor iets onbenulligs als trombose bij elke 2 miljoen prikken een vaccin terugtrekken? Of doe je dit uit ideologische overwegingen omdat je het niet vindt kunnen dat het door je strot wordt geduwd en uit protest geen vaccin neemt? Op mij kom je nu heel erg over als categorie 2; je verzint er dingen bij om je keuze te kunnen onderbouwen. Dat is hoe mensen zoals Baudet en Lange Frans ook werken. Eerst een standpunt aannemen en dan pas argumenten erbij verzinnen. En dan nog vind je het raar dat ik zo fel reageer op antivaxxers in dit topic. Het is geen oprechte twijfel, het is politiek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199849224
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je bent bekend met de varianten waar vaccins nu al minder effectief op werken? Ze bestaan, en dan zijn vaccins nog amper een jaar oud. De fabrikanten van de vaccins zijn daar echt heel voorzichtig mee en blijven nieuwe varianten maken om het virus voor te blijven.
Bekend mee ja. Maar hier gaan een paar antivaxxers echt niet het verschil in maken. Eerder beginnen met prikken of beter verdelen over de wereld was daarin veel effectiever geweest. Vaccins zijn er in de eerste plaats om ervoor te zorgen dat mensen niet ziek worden. Dat je daarmee de kans op mutaties kleiner maakt is louter mooi meegenomen.
quote:
En wat maakt jou precies zo speciaal vergeleken met anderen die wel een vaccin halen? Hoe denk je dat het gaat als iedereen denkt dat ie zo speciaal is? In Suriname denkt iedereen er ook zo over, en daar is het aantal dusdanig groot genoeg dat er echt een probleem is. En ja, in andere landen schuilt het grotere gevaar, ook op mutaties, en dat betekent ook automatisch dat een volgende uitbraak in Europa zeer waarschijnlijk daarvandaan gaat komen. De vraag is niet of, maar wanneer. En als het dan een keer hier komt, dan zal het als allereerste als een razende om zich heen grijpen binnen groepen antivaxxers.
Ik haal wel gewoon een prik hoor, heb de afspraken al staan.
Onder de groepen die al aan de beurt zijn geweest was in NL de opkomst bijzonder hoog. Vandaar dat ik mij geen zorgen maak. We zijn hier geen Frankrijk.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 16:47:55 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199849428
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:37 schreef galantis het volgende:
Ik haal wel gewoon een prik hoor, heb de afspraken al staan.
Onder de groepen die al aan de beurt zijn geweest was in NL de opkomst bijzonder hoog. Vandaar dat ik mij geen zorgen maak. We zijn hier geen Frankrijk.
Ah op die fiets.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 16:50:52 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199849482
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:37 schreef galantis het volgende:
Bekend mee ja. Maar hier gaan een paar antivaxxers echt niet het verschil in maken. Eerder beginnen met prikken of beter verdelen over de wereld was daarin veel effectiever geweest. Vaccins zijn er in de eerste plaats om ervoor te zorgen dat mensen niet ziek worden. Dat je daarmee de kans op mutaties kleiner maakt is louter mooi meegenomen.
Uiteindelijk wil je gewoon voor de lange termijn 95% oid gevaccineerd hebben. Dat is het gouden nummer waarop lokale uitbraken niet meer zullen voorkomen. In Nederland zitten we zelfs met kindervaccinaties (bijna) niet meer op die 95%, laat staan met de Covid vaccins straks. Er moet gewoon zo veel mogelijk geprikt worden om alle risico's te elimineren, elk vaccin is er één.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 17:32:40 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199850043
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:16 schreef Fascination het volgende:
Ik lees Baudet zeggen dat het vaccin een experimentele gentherapie is. Dat heb ik Tims Douwsma ook zien tweeten. Hoe onderbouwen ze die bewering biologisch gezien?
Niet voor zover ik weet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199850216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:25 schreef Nattekat het volgende:

En dan nog vind je het raar dat ik zo fel reageer op antivaxxers in dit topic.
Grappig hoe jij mensen die zich niet willen laten vaccineren wegzet als anti-vaxxers. De wereld is niet zo zwart-wit als jij het doet voorkomen. Je houding is exact dat: wanneer je je niet wilt laten vaccineren ben je egoïstisch, niet-geïnformeerd en dom.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 17:55:30 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199850358
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Grappig hoe jij mensen die zich niet willen laten vaccineren wegzet als anti-vaxxers. De wereld is niet zo zwart-wit als jij het doet voorkomen. Je houding is exact dat: wanneer je je niet wilt laten vaccineren ben je egoïstisch, niet-geïnformeerd en dom.
Geef dan een goed beargumenteerde reden om geen vaccin te nemen waarbij je niet tegen de wetenschap in gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199850538
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Grappig hoe jij mensen die zich niet willen laten vaccineren wegzet als anti-vaxxers. De wereld is niet zo zwart-wit als jij het doet voorkomen. Je houding is exact dat: wanneer je je niet wilt laten vaccineren ben je egoïstisch, niet-geïnformeerd en dom.
Vrijwel iedereen die zich niet wil laten vaccineren gebruikt de argumentatie van een anti-vaxxer. Namelijk zonder enige kennis van zaken allerlei onzin roeptoeteren.
pi_199858854
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geef dan een goed beargumenteerde reden om geen vaccin te nemen waarbij je niet tegen de wetenschap in gaat.
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:05 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen die zich niet wil laten vaccineren gebruikt de argumentatie van een anti-vaxxer. Namelijk zonder enige kennis van zaken allerlei onzin roeptoeteren.
Ik vind het onnodig. Ik heb het gehad en vind het verder niet nodig om een vaccin te nemen. Dat neem ik ook niet jaarlijks tegen Influenza.

Ga ik daarmee tegen de wetenschap in? Nope. De vaccins werken volgens mij prima voor mensen die kwetsbaar zijn, want het doel was vooral om mensen niet ernstig ziek te laten worden. En het staat je vrij om in je lijf te laten spuiten wat je wilt, gelukkig.

Dit virus gaat nooit meer weg. Daar zijn wetenschappers het over eens. Het is endemisch. Dat betekent dus ook dat vaccins ook niet helpen tegen het ontwikkelen van nieuwe varianten. Ze blijken namelijk ook niet per se te werken tegen de verspreiding en het krijgen van het virus. Dit virus gaat gewoon een virus worden zoals Influenza, met jaarlijks nieuwe varianten. Ook het Influenza-vaccin helpt vaak niet, ondanks de weerstand van mensen. Dan blijkt dat er (bijvoorbeeld) net rekening is gehouden met de verkeerde stam. Voor de zekerheid: ik vergelijk Covid19 niet als virus met Influenza, maar in verband met vaccinatie gaat de vergelijking natuurlijk gewoon op.

Er zijn overigens zat wetenschappers die niet geloven in deze manier van het bestrijden van dit virus. Dat je gezonde mensen niet moet gaan inenten. Gaan die wetenschappers ook tegen "de wetenschap" in? Of is wetenschap nou net dat: het klopt, totdat bewezen is dat iets anders klopt? Precies dat. Daarmee beweer ik niet dat de ene wetenschapper meer gelijk heeft dan de ander: daar ga ik niet over, aangezien ikzelf geen wetenschapper ben. Wel blijkt uit het afgelopen jaar dat er wel degelijk ontwikkelingen zijn: vorig jaar werd een mondkapjesplicht ingevoerd.

We moesten mondkapjes eenmalig gebruiken, niet met de handen aanraken, etc. etc. Inmiddels halen mensen de mondkapjes tussen de winkels door ongeveer uit hun onderbroek of de binnenspiegel van hun auto en gebruikt werkelijk niémand nog een mondkapje voor eenmalig gebruik (sterker: het werd aangemoedigd om ze zelf te maken). Ik vind het krankzinnig en de maatregelen veel te kostbaar voor wat het oplevert, wat tot in lengte van generaties zijn weerslag gaat hebben.

Maar blijf vooral mensen wegzetten als wappies en anti-vaxxer. Over onzin gesproken.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 juni 2021 @ 23:57:25 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199858978
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik vind het onnodig. Ik heb het gehad en vind het verder niet nodig om een vaccin te nemen. Dat neem ik ook niet jaarlijks tegen Influenza.
En wat is nou de reden om het niet te doen, zelfs als de complete wetenschap zegt dat je het echt moet doen? Het is nodig, want zonder vaccins hadden we nu nog met al die ellende gezeten, dus dat excuus kan je wel vergeten. En vervolgens kom je met alternatieve feiten en irrelevante politieke besluiten waar wappies en antivaxxers ook maar wat graag mee strooien allemaal om uit te leggen dat je geen van beiden bent?

Vaccins werken, ook op gezonde mensen, dat heeft 200 jaar aan ervaring ons geleerd. Elk vaccin draagt bij aan de inperking van het virus, ook als jij je laat vaccineren. Wat is nou de exacte reden om niet je steentje bij te dragen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199859112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En wat is nou de reden om het niet te doen, zelfs als de complete wetenschap zegt dat je het echt moet doen?
Maar dat is dus niet zo, dus hoezo is dit precies een argument?

quote:
Het is nodig, want zonder vaccins hadden we nu nog met al die ellende gezeten, dus dat excuus kan je wel vergeten.
Ellende? Deze vaccins gaan het virus niet oplossen. Er komt vanzelf een variant waartegen de inmiddels gedane vaccinaties niét werken. Dat is niet wat ik heb bedacht, maar dat hebben wetenschappers bedacht: vandaar ook endemisch. Dat gaat er bij jou niet zo goed in, heb ik het idee.

quote:
En vervolgens kom je met alternatieve feiten en irrelevante politieke besluiten waar wappies en antivaxxers ook maar wat graag mee strooien allemaal om uit te leggen dat je geen van beiden bent?
Irrelevante politieke besluiten? Alternatieve feiten? Kun je, in plaats van met een mist van woorden te gooien even precies aangeven waar precies? Hard schreeuwen maakt je punt namelijk niet meer valide. Hoe lang ben jij in hemelsnaam blauw?

quote:
Vaccins werken, ook op gezonde mensen, dat heeft 200 jaar aan ervaring ons geleerd. Elk vaccin draagt bij aan de inperking van het virus, ook als jij je laat vaccineren. Wat is nou de exacte reden om niet je steentje bij te dragen?
Jij neemt jaarlijks de griepprik? Wanneer ga je nog harder schreeuwen omdat mensen deze inenting eigenlijk ook niet massaal (lees: 17 mln) nemen? Dat is namelijk voor kwetsbare groepen ook potentieel dodelijk. Verder zeg ik exact dat de vaccins werken. Je punt ontgaat me dan ook volkomen. Het vaccin maakt me niet immuun, het zorgt er ook niet voor dat ik het virus niét kan verspreiden (dit heb ik niet allemaal bedacht, hè?), maar verlaagt die kans hooguit. Ik heb het virus al gehad (en ik vond het allemaal wel meevallen met de klachten), dus ik heb simpelweg antistoffen. Herbesmettingen komen nog steeds niet in grote getale voor. Als jij ingeënt bent, waar maak jij je dan precies druk om?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 juni 2021 @ 00:15:16 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199859235
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 00:07 schreef Five_Horizons het volgende:
Ellende? Deze vaccins gaan het virus niet oplossen. Er komt vanzelf een variant waartegen de inmiddels gedane vaccinaties niét werken. Dat is niet wat ik heb bedacht, maar dat hebben wetenschappers bedacht: vandaar ook endemisch. Dat gaat er bij jou niet zo goed in, heb ik het idee.

Nee, zo werkt dat niet. Het gaat niet van de ene op de andere mutatie van 95% naar 0, dat gaat heel geleidelijk. Je huidige vaccin zal nog vele jaren zijn steentje bijdragen, ook bij alle grote mutaties die nog gaan volgen. En die immuniteit zorgt ervoor dat die nieuwe varianten bij lange na niet zo hard zullen spreiden als afgelopen jaar is gebeurd. En niet eens dat, in de tegenwoordige tijd is vaccineren keihard nodig om uit de crisis te komen. Jij bent zo'n type dat het niet nodig vindt omdat anderen het doen, maar wat nou als iedereen die bespottelijke denkwijze had?

Ik vraag het wederom: waarom neem je geen vaccin, gegeven alle voordelen en het totale gebrek aan nadelen? Dat hele "het werkt helemaal niet zo heel goed" is de reinste onzin. Het werkt, het heeft zichzelf al ruimschoots bewezen en bijna alle versoepelingen zijn direct te danken aan dat vaccin. Alle mensen die wel solidair zijn, ook al hebben ze het zelf eigenlijk niet nodig. Kap met deze vraag ontwijken.

quote:
Irrelevante politieke besluiten? Alternatieve feiten? Kun je, in plaats van met een mist van woorden te gooien even precies aangeven waar precies? Hard schreeuwen maakt je punt namelijk niet meer valide.
"Ja er is hier die ene wetenschapper die ik tussen de honderde anderen heb gevonden, die zegt dat het misschien toch niet zo werkt. Ik vind dat die ene ook wel gehoord mag worden, ook al zijn er honderden anderen die zeggen dat het wel werkt". Kom op zeg, heb je dat nou niet zelf door?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199859349
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 00:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, zo werkt dat niet. Het gaat niet van de ene op de andere mutatie van 95% naar 0, dat gaat heel geleidelijk.
Welke wetenschapper heeft je dát wijsgemaakt? Dat is namelijk niet wat "endemisch" inhoudt.

quote:
Je huidige vaccin zal nog vele jaren zijn steentje bijdragen, ook bij alle grote mutaties die nog gaan volgen.
Toch bijzonder dat ze telkens wanneer er weer een nieuwe variant komt, ze niet weten hoe effectief de vaccins nog zijn. Je bent behoorlijk uit je nek aan het kletsen.

quote:
En die immuniteit zorgt ervoor dat die nieuwe varianten bij lange na niet zo hard zullen spreiden als afgelopen jaar is gebeurd. En niet eens dat, in de tegenwoordige tijd is vaccineren keihard nodig om uit de crisis te komen. Jij bent zo'n type dat het niet nodig vindt omdat anderen het doen, maar wat nou als iedereen die bespottelijke denkwijze had?
"Bespottelijk". Goede argumentatie gebruik je. Ik vind het niet nodig omdat anderen het doen, maar ik vind het niet nodig omdat ik het niet nodig heb. Nogmaals: waarom werd je de afgelopen jaren niet zo boos toen het Influenza-virus (zoals elk jaar) doden eiste? Overigens vind ik oversterfte ook niet zo'n groot probleem. We zijn op deze planeet met veel te veel mensen.

quote:
Ik vraag het wederom: waarom neem je geen vaccin, gegeven alle voordelen en het totale gebrek aan nadelen? Dat hele "het werkt helemaal niet zo heel goed" is de reinste onzin. Het werkt, het heeft zichzelf al ruimschoots bewezen en bijna alle versoepelingen zijn direct te danken aan dat vaccin. Alle mensen die wel solidair zijn, ook al hebben ze het zelf eigenlijk niet nodig. Kap met deze vraag ontwijken.
Versoepelingen zijn te danken aan de seizoensinvloeden. Vorig jaar hadden we deze versoepelingen ook, maar waren er geen vaccins. En liep het aantal besmettingen sneller terug. Best bijzonder.

quote:
"Ja er is hier die ene wetenschapper die ik tussen de honderde anderen heb gevonden, die zegt dat het misschien toch niet zo werkt. Ik vind dat die ene ook wel gehoord mag worden, ook al zijn er honderden anderen die zeggen dat het wel werkt". Kom op zeg, heb je dat nou niet zelf door?
Je klinkt als een wappie, maar dan van de andere kant. Dat is wel vrij duidelijk.

Nogmaals: harder schreeuwen maakt je punt niet meer valide. Mijn "alternatieve feiten' toon je niet, je probeert me in het wappiehoekje te duwen, maar stiekem kun je, behalve je eigen waarheid, niets bedenken waarom mijn mening om het niet in mijn eigen lijf te stoppen, te weerleggen is.

Nogmaals: jij mag kiezen om het in je eigen lijf te stoppen. Je mag kiezen om de angstporno van de overheid volledig voor waarheid aan te nemen, het vaccin werkt best okay, zeker voor kwetsbaren, maar ik vind het een virus waar ik geen vaccin voor nodig heb. Kun je nog harder gaan stampvoeten en "fel" ( " :') " ) worden, maar dat boeit me verder ook niet. :*
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_199859650
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 00:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Welke wetenschapper heeft je dát wijsgemaakt? Dat is namelijk niet wat "endemisch" inhoudt.
[..]
Het is niet zo dat het vaccin opeens geheel onwerkzaam is tegen een mutatie.


quote:
Toch bijzonder dat ze telkens wanneer er weer een nieuwe variant komt, ze niet weten hoe effectief de vaccins nog zijn.
Alleen bijzonder voor antivaxxers.
De rest snapt best dat eerst maar moet blijken of het vaccin effectief genoeg is tegen een nieuwe variant.


quote:
"Bespottelijk". Goede argumentatie gebruik je. Ik vind het niet nodig omdat anderen het doen, maar ik vind het niet nodig omdat ik het niet nodig heb. Nogmaals: waarom werd je de afgelopen jaren niet zo boos toen het Influenza-virus (zoals elk jaar) doden eiste?
Eens kijken: ergste griep seizoen van afgelopen decennium was 2018.
Oversterfte was 3000.
Afgelopen jaar hadden we een oversterfte van 15.000, en dat ondanks zeer ingrijpende maatregelen.

Snap je het verschil?


quote:
Overigens vind ik oversterfte ook niet zo'n groot probleem. We zijn op deze planeet met veel te veel mensen.
[..]
Toch doe je daar zelf niets aan...


quote:
Versoepelingen zijn te danken aan de seizoensinvloeden.
We hadden anders een behoorlijk koud voorjaar...
Verder zag je in landen die voor lopen op de vaccinaties een eerdere daling dan hier.
En overal zie je dat die daling is onder de gevaccineerden

In Wales neemt het aantal besmettingen onder niet-gevavcineerden juist toe.
Dus hoezo seizoen invloeden?


quote:
Vorig jaar hadden we deze versoepelingen ook, maar waren er geen vaccins. En liep het aantal besmettingen sneller terug. Best bijzonder.
[..]
Nee, niet bijzonder.
Het virus was minder verspreid door Nederland en er werd goed aan de maatregelen gehouden.
Maar volgens jou visie komt het virus in september dus weer dubbelhard terug.
We zullen zien...

quote:
Je klinkt als een wappie, maar dan van de andere kant. Dat is wel vrij duidelijk.

Nogmaals: harder schreeuwen maakt je punt niet meer valide. Mijn "alternatieve feiten' toon je niet, je probeert me in het wappiehoekje te duwen, maar stiekem kun je, behalve je eigen waarheid, niets bedenken waarom mijn mening om het niet in mijn eigen lijf te stoppen, te weerleggen is.
Dat is kenmerkend aan wappies.
Een flat earther kun je ook niet met argumenten overtuigen dat de aarde toch echt niet plat is...


quote:
Nogmaals: jij mag kiezen om het in je eigen lijf te stoppen. Je mag kiezen om de angstporno van de overheid volledig voor waarheid aan te nemen, het vaccin werkt best okay, zeker voor kwetsbaren, maar ik vind het een virus waar ik geen vaccin voor nodig heb. Kun je nog harder gaan stampvoeten en "fel" ( " :') " ) worden, maar dat boeit me verder ook niet. :*
Gelukkig is de bereidheid om te vaccineren groot in Nederland.
Maar bij een te kleine bereidheid komen we nooit volledig af van de maatregelen die we afgelopen jaar hebben gehad. Dan blijf je clusters besmettingen houden, al dan niet door nieuwe varianten, met alle gevolgen van dien.
Kijk naar het Verenigd Koninkrijk, die weer naar maatregelen grijpt omdat onder de niet-gevaccineerden het aantal besmettingen oploopt.

Je hebt het over angstporno, maar in feite doe je zelf overdreven angstig over een simpel prikkie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199859785
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]


[..]

Ik vind het onnodig. Ik heb het gehad en vind het verder niet nodig om een vaccin te nemen. Dat neem ik ook niet jaarlijks tegen Influenza.
Influenza is een heel ander verhaal.

quote:
Ga ik daarmee tegen de wetenschap in? Nope. De vaccins werken volgens mij prima voor mensen die kwetsbaar zijn, want het doel was vooral om mensen niet ernstig ziek te laten worden.
Het doel is ook om het aantal besmettingen onder de bevolking terug te dringen middels groepsimmuniteit.


quote:
En het staat je vrij om in je lijf te laten spuiten wat je wilt, gelukkig.

Dit virus gaat nooit meer weg. Daar zijn wetenschappers het over eens. Het is endemisch.
Het is op dit moment niet endemisch.


quote:
Dat betekent dus ook dat vaccins ook niet helpen tegen het ontwikkelen van nieuwe varianten.
Dat doen ze wel, maar vereiste is dat wereldwijd voldoende mensen zijn gevaccineerd om het virus uit te doven.
Dat gaan we niet halen, enerzijds door logistiek, anderzijds door dwarse mensen die zich niet willen vaccineren...


quote:
Ze blijken namelijk ook niet per se te werken tegen de verspreiding en het krijgen van het virus.
Jawel, als het virus zich minder kan verspreiden dooft het uit.


quote:
Dit virus gaat gewoon een virus worden zoals Influenza, met jaarlijks nieuwe varianten. Ook het Influenza-vaccin helpt vaak niet,
Hoezo ook?
Tot op heden helpt het coronavaccin tegen alle varianten.
Influenza is een totaal ander virus. Het is een primitiever virus, met minder foutcorrectie in het repliceren van de virus deeltjes, waardoor er sneller grote verschillen ontstaan tussen de varianten en daardoor vaccins niet werken.


quote:
ondanks de weerstand van mensen. Dan blijkt dat er (bijvoorbeeld) net rekening is gehouden met de verkeerde stam. Voor de zekerheid: ik vergelijk Covid19 niet als virus met Influenza, maar in verband met vaccinatie gaat de vergelijking natuurlijk gewoon op.
Nee, die vergelijking gaat niet op.

quote:
Er zijn overigens zat wetenschappers die niet geloven in deze manier van het bestrijden van dit virus. Dat je gezonde mensen niet moet gaan inenten.
Je ent altijd gezonde mensen in.


quote:
Gaan die wetenschappers ook tegen "de wetenschap" in? Of is wetenschap nou net dat: het klopt, totdat bewezen is dat iets anders klopt? Precies dat.
Wat non- wetenschappers vaak doen is selectief shoppen in de wereld van de wetenschap.
Uiteraard is er altijd wel een wetenschapper te vinden die er anders tegenaan kijkt.
Maar bij wetenschap gaat het om de totale consensus.


quote:
Daarmee beweer ik niet dat de ene wetenschapper meer gelijk heeft dan de ander: daar ga ik niet over, aangezien ikzelf geen wetenschapper ben.
Maar dat doe je dus wel.

quote:
Wel blijkt uit het afgelopen jaar dat er wel degelijk ontwikkelingen zijn: vorig jaar werd een mondkapjesplicht ingevoerd.
Door het kabinet, tegen het advies van het omt in.


quote:
We moesten mondkapjes eenmalig gebruiken, niet met de handen aanraken, etc. etc. Inmiddels halen mensen de mondkapjes tussen de winkels door ongeveer uit hun onderbroek of de binnenspiegel van hun auto en gebruikt werkelijk niémand nog een mondkapje voor eenmalig gebruik (sterker: het werd aangemoedigd om ze zelf te maken). Ik vind het krankzinnig en de maatregelen veel te kostbaar voor wat het oplevert, wat tot in lengte van generaties zijn weerslag gaat hebben.
Mondkapjes dragen iets bij in het beperken van de verspreiding van het virus.
De maatregelen moet je niet allemaal los van elkaar zien.
Geen een maatregel zorgt 100% voor het beperken van het virus. Maar alles bij elkaar opgeteld leverde voldoende beperking in de verspreiding van het virus op dat de samenleving niet overbelast raakte.


quote:
Maar blijf vooral mensen wegzetten als wappies en anti-vaxxer. Over onzin gesproken.
Punt is dat vrijwel geen enkele vaccinweigeraar met steekhoudende argumenten weet te komen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199859821
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:16 schreef Wantie het volgende:

Punt is dat vrijwel geen enkele vaccinweigeraar met steekhoudende argumenten weet te komen.
Het feit dat ik mijn eigen zelfbeschikking heb is geen steekhoudend argument? :D :') Leuk dat jij meent dat anderen daarover mogen besluiten.

Ik doe niet angstig; dat is wat jij ervan maakt. Ik ben gewoon niet zo angstig voor een relatief onschadelijk virus. Jij blijkbaar wel.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 01:25:53 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199859842
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het feit dat ik mijn eigen zelfbeschikking heb is geen steekhoudend argument? :D :') Leuk dat jij meent dat anderen daarover mogen besluiten.

Ik doe niet angstig; dat is wat jij ervan maakt. Ik ben gewoon niet zo angstig voor een relatief onschadelijk virus. Jij blijkbaar wel.
Even voor de logica, zelfbeschikking hebben is geen argument voor het weigeren van vaccinatie, natuurlijk. Zelfbeschilkking betekent dat je het kan weigeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199859855
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Even voor de logica, zelfbeschikking hebben is geen argument voor het weigeren van vaccinatie, natuurlijk. Zelfbeschilkking betekent dat je het kan weigeren.
Ja, om welke reden dan ook. Ergo: argument is prima. Dat kunnen anderen namelijk niet voor je bepalen. Maar het onderliggende argument heb ik allang aangegeven: ik hoef niet beschermd te worden tegen het virus. Ik ben al prima beschermd.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 01:30:43 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199859866
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, om welke reden dan ook. Ergo: argument is prima. Dat kunnen anderen namelijk niet voor je bepalen. Maar het onderliggende argument heb ik allang aangegeven: ik hoef niet beschermd te worden tegen het virus. Ik ben al prima beschermd.
Nee, het is nog steeds geen argument WAAROM je weigert, het is simpelweg zo dat je kan en mag weigeren.

En dit topic gaat niet in principe over het waarom, niet over of je het kan weigeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199859882
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, het is nog steeds geen argument WAAROM je weigert, het is simpelweg zo dat je kan en mag weigeren.

En dit topic gaat niet in principe over het waarom, niet over of je het kan weigeren.
Het is een prima argument om het te weigeren. Ik heb het niet nodig. Dat jij het niet accepteert als argument, interesseert mij verder niet zoveel, natuurlijk. :)

Dit topic gaat wel degelijk over het waarom. De originele OP gaat daar exact over.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_199859899
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het feit dat ik mijn eigen zelfbeschikking heb is geen steekhoudend argument? :D :')
Nope.
Die heeft iedereen.


quote:
Leuk dat jij meent dat anderen daarover mogen besluiten.

Ik doe niet angstig; dat is wat jij ervan maakt. Ik ben gewoon niet zo angstig voor een relatief onschadelijk virus. Jij blijkbaar wel.
Nee, ik snap best dat je dat nodig hebt om je angst voor het vaccin te verbloemen.

Maar meer is het ook niet.
Angst.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 01:37:17 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199859901
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is een prima argument om het te weigeren. Ik heb het niet nodig. Dat jij het niet accepteert als argument, interesseert mij verder niet zoveel, natuurlijk. :)

Dit topic gaat wel degelijk over het waarom. De originele OP gaat daar exact over.
Ik zie dat je het nu wel begrijpt "Ik heb het niet nodig" is een waarom, heel goed.

Zelfbeschikking hebben is geen waarom. Boeit mij totaal niet waarom jij niet wil vaccineren en ik wijs niets af en ik keur niets goed. Het was simpelweg onlogisch wat je stelde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199859904
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:36 schreef Wantie het volgende:

Angst.
_O-

Deze wappie-draai ben ik nog niet eerder tegengekomen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_199859908
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is een prima argument om het te weigeren. Ik heb het niet nodig.
Jij bent wel content met de huidige situatie rond corona dus ...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199859916
quote:
10s.gif Op zondag 13 juni 2021 01:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

_O-

Deze wappie-draai ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Dat is niet waar, antivaxxers komen met de meest waanzinnige schrikbeelden over het vaccin.
Doe maar niet alsof dat opeens nieuw voor je is
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')