abonnement Unibet Coolblue
pi_199821587
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
.
pi_199821604
Per ongeluk soms
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_199821620
Nee, want ik heb wl fatsoen.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:05:56 #4
338319 ZarB
Pia colada
pi_199821719
Nee te schijterig voor, hoewel ik het beleid totale onzin vind, maar ik kan niet wachten tot het afgeschaft of een advies wordt. dan is het tabee tot nooit meer ziens dom symboolpolitiekding!! :r
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199821725
Ik heb er nog nooit eentje op gehad.
pi_199821741
Is ff een mondkapje opzetten nog steeds een issue voor mensen? Ik vergeet hem wel eens mee te nemen en ik vergeet hem ook wel eens af te zetten. Loop of fiets je met ding op over straat dan haal je de wappies er zo tussenuit.
pi_199821744
Ja. Moet toch een keer.
I'll give you something to do
pi_199821750
Nee. Straks steek ik nog een oud vrouwtje aan die te koppig was om aan vaccin te nemen, wiens zoon ook geen goed advies kan geven omdat het een wappie is. Moet je die eens meemaken terwijl je z'n moeder indirect hebt vermoord. En dan uitgenodigd worden voor de begravenis alleen zodat iedereen kan vragen "Houd je je kapje op, of je kom je ons ook allemaal de das om doen? We zijn immers al op de juiste plek, scheelt weer vervoerskosten."
Dat idee was van de kleindochter. Die denkt dat oma het leuk had gevonden dat ik er bij zou zijn. "Hij had zo'n vriendelijke lach" zei ze nog. Ja maar als je me niet had kunnen zien lachen dan kon jij dat nu ook nog.
Nee, ik wacht nog een halfjaartje.
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:14:12 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199821787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:55 schreef GereDathan het volgende:
Nee, want ik heb wl fatsoen.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Nee. Straks steek ik nog een oud vrouwtje aan die te koppig was om aan vaccin te nemen, wiens zoon ook geen goed advies kan geven omdat het een wappie is. Moet je die eens meemaken terwijl je z'n moeder indirect hebt vermoord. En dan uitgenodigd worden voor de begravenis alleen zodat iedereen kan vragen "Houd je je kapje op, of je kom je ons ook allemaal de das om doen? We zijn immers al op de juiste plek, scheelt weer vervoerskosten."
Dat idee was van de kleindochter. Die denkt dat oma het leuk had gevonden dat ik er bij zou zijn. "Hij had zo'n vriendelijke lach" zei ze nog. Ja maar als je me niet had kunnen zien lachen dan kon jij dat nu ook nog.
Nee, ik wacht nog een halfjaartje.
Alle 2 hebben ze een pro-masker standpunt, als je de eerste leest denk je "mwah, zit wat in." Lees je de 2de krijg ik spontaan zin om overal zonder masker binnen te lopen en doodsbange mensen als dit te etteren :').

Wat ben je dan goed door de gehoorzaamheidstraining van 2020 gekomen zeg, alle maar dan ook alle dooddoeners van de partij overheid klakkeloos overgenomen alsof het je eigen mening/idee is.

:').

[ Bericht 0% gewijzigd door HeatWave op 10-06-2021 19:19:50 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199821830
Op het perron in de warmte. Onzin in de open lucht.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:24:37 #11
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199821885
Mark my words. Omdat deze extreem-rechtse lui denken onze regelgeving niet te volgen krijgen we in september weer een golf. Ik wil jullie oproepen om toch mee te doen met het bestrijden van het corona virus. Alleen samen krijgen we het onder controle. Je kunt letterlijk mensenlevens redden.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:26:48 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199821909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:24 schreef airconditioning het volgende:
Mark my words. Omdat deze extreem-rechtse lui denken onze regelgeving niet te volgen krijgen we in september weer een golf. Ik wil jullie oproepen om toch mee te doen met het bestrijden van het corona virus. Alleen samen krijgen we het onder controle
Verrassende conclusie gezien de overgrote meederheid die ik geen masker zie dragen nou niet echt een "rechts" uiterlijk hebben :').

En niet westerse allochtonen staan het minst positief tov vaccinatie.

Maar ExTrEeM rEcHts is weer de oorzaak hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199821915
Vandaag per ongeluk een keer. Maar expres, en dat dan als 'uitproberen' doen???

Het staat je al sinds begin vorig jaar zo dat mondkapjes alleen verplicht zijn in openbare ruimtes. Winkels mogen zelf bepalen of ze het toestaan of niet. Dus wat ben je eigenlijk aan het testen?

Probeer eens zonder mondkapje het gemeentehuis in te lopen, zou ik zeggen. En dan herrie gaan schoppen wanneer ze je wegsturen. Dan ben je het pas aan het proberen.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:29:37 #14
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199821949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Verrassende conclusie gezien de overgrote meederheid die ik geen masker zie dragen nou niet echt een "rechts" uiterlijk hebben :').

En niet westerse allochtonen staan het minst positief tov vaccinatie.

Maar ExTrEeM rEcHts is weer de oorzaak hoor :').
Er zijn geen linkse partijen die dit soort extreme uitspraken doet om bijvoorbeeld mondkapjes onzin te benoemen.

Ook het AIVD bevestigd dat door corona veel extreem-rechts aanslagen kunnen komen:
https://www.volkskrant.nl(...)he-aanslag~b041f5c6/
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:32:34 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199822005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:29 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Er zijn geen linkse partijen die dit soort extreme uitspraken doet om bijvoorbeeld mondkapjes onzin te benoemen.

Ook het AIVD bevestigd dat door corona veel extreem-rechts aanslagen kunnen komen:
https://www.volkskrant.nl(...)he-aanslag~b041f5c6/
Komt ie weer met dezelfde uitgekauwde bull.

We hebben het niet over terroristen of extremisten maar over TS die iets uitprobeert. En of mensen dat erg vinden of niet.

Dat jij weer uit het niets mensen extreem rechts noemt slaat echt totaal nergens op. Zeker niet als de cijfers aantonen dat als er 1 groep is die doet waar jij TS van beticht alles behalve de rechtsen zijn.

Russische bots zouden trots op je zijn O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199822011
Wat stoer van je. 👍 Rijd je ook wel eens op je brommer zonder helm? Dan ben je helemaal het mannetje.
pi_199822013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:24 schreef airconditioning het volgende:
Mark my words. Omdat deze extreem-rechtse lui denken onze regelgeving niet te volgen krijgen we in september weer een golf. Ik wil jullie oproepen om toch mee te doen met het bestrijden van het corona virus. Alleen samen krijgen we het onder controle. Je kunt letterlijk mensenlevens redden.
Wat je tot in eeuwigheid kunt blijven roepen. Vermoeiend dit.

Vaccins keren het tij radicaal, maar nee hoor, alles moet afhangen van een paar flutkapjes die we sowieso na lang zeiken pas hebben ingevoerd.
I'll give you something to do
pi_199822016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Verrassende conclusie gezien de overgrote meederheid die ik geen masker zie dragen nou niet echt een "rechts" uiterlijk hebben :').

En niet westerse allochtonen staan het minst positief tov vaccinatie.

Maar ExTrEeM rEcHts is weer de oorzaak hoor :').
Uitgaande van stemgedrag zijn de anti-maskers vrijwel exclusief rechts.
pi_199822022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:33 schreef Hamzoef het volgende:
Wat stoer van je. 👍 Rijd je ook wel eens op je brommer zonder helm? Dan ben je helemaal het mannetje.
Niet aan te raden. Dat is daadwerkelijk onveilig.
I'll give you something to do
pi_199822036
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Niet aan te raden. Dat is daadwerkelijk onveilig.
Dat waag ik te betwijfelen maar lijkt me verder ook niet heel relevant.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:35:45 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199822048
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:33 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Uitgaande van stemgedrag zijn de anti-maskers vrijwel exclusief rechts.
So? Een masker niet dragen waar het onzin is (buiten bijv) is totaal onschuldig.

https://www.nu.nl/amsterd(...)hoog.html?redirect=1

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ond-moet-fors-omhoog

https://www.dagelijksesta(...)ken-geen-nederlands/

Maar als de cijfers omhoog gaan is het dat verrekte Nazi_nederland hoor, echt :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:37:27 #22
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199822069
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Komt ie weer met dezelfde uitgekauwde bull.

We hebben het niet over terroristen of extremisten maar over TS die iets uitprobeert. En of mensen dat erg vinden of niet.

Dat jij weer uit het niets mensen extreem rechts noemt slaat echt totaal nergens op. Zeker niet als de cijfers aantonen dat als er 1 groep is die doet waar jij TS van beticht alles behalve de rechtsen zijn.

Russische bots zouden trots op je zijn O+.
Dit is volgens de wet strafbaar dus dit is per definitie is het een no-go. Deze regels worden bedacht door hooggeleerde virologen en worden niet zomaar in stand gehouden. Het heeft een doel.

Als je de TV eens aanzet dan weet je dat sinds het begin FvD tegen mondkapjes is en dat is een partij die de meeste extreem-rechtse leden heeft. Andere partijen hebben gewoon geluisterd naar de experts.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199822095
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen maar lijkt me verder ook niet heel relevant.
Dit is extreem relevant. Anders dient het geen enkel doel.
I'll give you something to do
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:40:20 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199822119
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:37 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Dit is volgens de wet strafbaar dus dit is per definitie is het een no-go. Deze regels worden bedacht door hooggeleerde virologen en worden niet zomaar in stand gehouden. Het heeft een doel.

Als je de TV eens aanzet dan weet je dat sinds het begin FvD tegen mondkapjes is en dat is een partij die de meeste extreem-rechtse leden heeft. Andere partijen hebben gewoon geluisterd naar de experts.
Dus? Ik zeg nergens dat ik vind dat TS goed bezig is. En zoals je ziet kan ik me prima vinden in het ophouden voornamelijk uit fatsoen etc.

Maar jouw bewering dat als er een nieuwe golf zou komen dat het door extreem rechtsen zou zijn is gewoon zulke abjecte bullshit dat een chineze bot zich er nog voor zou schamen.

Vaccinatie helpt, als bevolkingsgroep massaal vaccinatie weigeren zorgt voor een evt nieuwe golf, niet wat mensen zonder masker her en der :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:45:17 #25
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199822165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus? Ik zeg nergens dat ik vind dat TS goed bezig is. En zoals je ziet kan ik me prima vinden in het ophouden voornamelijk uit fatsoen etc.

Maar jouw bewering dat als er een nieuwe golf zou komen dat het door extreem rechtsen zou zijn is gewoon zulke abjecte bullshit dat een chineze bot zich er nog voor zou schamen.

Vaccinatie helpt, als bevolkingsgroep massaal vaccinatie weigeren zorgt voor een evt nieuwe golf, niet wat mensen zonder masker her en der :').
Laten we ons bij de wet houden, dat is mijn kernboodschap. Het is voor ons allen beter.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199822166
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:09 schreef Document1 het volgende:
Is ff een mondkapje opzetten nog steeds een issue voor mensen? Ik vergeet hem wel eens mee te nemen en ik vergeet hem ook wel eens af te zetten. Loop of fiets je met ding op over straat dan haal je de wappies er zo tussenuit.
Idd, elke idioot die zo een ding buiten opheeft is al een goede indicatie...
pi_199822173
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
Goed plan. dat spoort anderen ook aan om het kapje af te zetten, we weten immers dat het kapje onzin is.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:48:25 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199822189
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:45 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Laten we ons bij de wet houden, dat is mijn kernboodschap. Het is voor ons allen beter.
Nee, je kernboodschap was dat dit weer, zoals ALLES bij jou, een gevolg is van extreem rechts.

En zoals in vrijwel al je argumenten blijkt dat de vraag naar extreem rechts veel groter is dan het aanbod.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:50:58 #29
338319 ZarB
Pia colada
pi_199822221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:24 schreef airconditioning het volgende:
Mark my words. Omdat deze extreem-rechtse lui denken onze regelgeving niet te volgen krijgen we in september weer een golf. Ik wil jullie oproepen om toch mee te doen met het bestrijden van het corona virus. Alleen samen krijgen we het onder controle. Je kunt letterlijk mensenlevens redden.
Ja want die mondkapjes redden levens!!!1!1!+
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:51:02 #30
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199822222
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, je kernboodschap was dat dit weer, zoals ALLES bij jou, een gevolg is van extreem rechts.

En zoals in vrijwel al je argumenten blijkt dat de vraag naar extreem rechts veel groter is dan het aanbod.
Goed, voor u een test voor uw eigen realisatie.

Kunt u mij een extreem-rechtse persoon aanduiden die mondkapjes heeft goedgepraat?

Kunt u mij een extreem-links persoon aanduiden die mondkapjes heeft afgekeurd?

Dan zijn we snel uitgepraat. Ik keur deze motie dan ook af en ik vraag u om te stoppen met deze discussie.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:52:29 #31
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199822243
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:50 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja want die mondkapjes redden levens!!!1!1!+
Hier ga ik niet eens op in want het tegendeel is al tig keer bewezen, daarom keur ik deze motie ook af.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:55:54 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199822278
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:51 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Goed, voor u een test voor uw eigen realisatie.

Kunt u mij een extreem-rechtse persoon aanduiden die mondkapjes heeft goedgepraat?

Kunt u mij een extreem-links persoon aanduiden die mondkapjes heeft afgekeurd?

Dan zijn we snel uitgepraat. Ik keur deze motie dan ook af en ik vraag u om te stoppen met deze discussie.
Zoek even een andere idioot om je huiswerk te doen.

En als je gewoon voor lul staat met je argumenten, zoals je nu staat, is vragen om te stoppen met de discussie nogal een zwaktebod :').

Prima dat er wat mensen die maskers niet als nuttig zien rechts zijn. FEITEN zijn dat (ik tik het nu maar even voluit) allochtonen verantwoordelijk zijn voor een (eventueel uiteraard) te lage vaccinatiegraad.

En DAT zorgt evt voor een nieuwe golf, niet wat maskerweigeraars :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:01:00 #33
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199822342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoek even een andere idioot om je huiswerk te doen.

En als je gewoon voor lul staat met je argumenten, zoals je nu staat, is vragen om te stoppen met de discussie nogal een zwaktebod :').

Prima dat er wat mensen die maskers niet als nuttig zien rechts zijn. FEITEN zijn dat (ik tik het nu maar even voluit) allochtonen verantwoordelijk zijn voor een (eventueel uiteraard) te lage vaccinatiegraad.

En DAT zorgt evt voor een nieuwe golf, niet wat maskerweigeraars :').
U gaat niet inhoudelijk in op wat ik zeg en u vermijd het zelfs. Voor een goed debat wil ik op zijn minst dat u mijn vragen op zijn minst probeert te beantwoorden.

Uw aanname dat allochtonen zorgen voor een lage vaccinatiegraad past bij het plaatje. Ik ga u niet weer dezelfde vraag stellen maar nu met deze aanname, dat antwoord weet u ook.

Mocht om welke reden dan ook de vaccinatiegraad te laag zijn dan is het juist belangrijk dat we ons aan de regels houden om meer besmettingen te voorkomen. Nogmaals; Alleen samen krijgen we corona eronder.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:05:09 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199822415
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:01 schreef airconditioning het volgende:

[..]

U gaat niet inhoudelijk in op wat ik zeg en u vermijd het zelfs. Voor een goed debat wil ik op zijn minst dat u mijn vragen op zijn minst probeert te beantwoorden.

Uw aanname dat allochtonen zorgen voor een lage vaccinatiegraad past bij het plaatje. Ik ga u niet weer dezelfde vraag stellen maar nu met deze aanname, dat antwoord weet u ook.

Mocht om welke reden dan ook de vaccinatiegraad te laag zijn dan is het juist belangrijk dat we ons aan de regels houden om meer besmettingen te voorkomen. Nogmaals; Alleen samen krijgen we corona eronder.
OK Hugo.

Je kan wel zo veel willen, maar als je beginpunt totale bullshit is is het lastig "discussieren" :').

Aangezien, zoals je zelf zegt, de maskerplicht nog gewoon geldig is, zullen mensen als TS sterk in de minderheid zijn en vrijwel altijd wel gecorrigeerd worden zo lang het nog verplicht is.

Het vaccin weigeren is volledig anoniem, dus is er geen al dan niet burgerlijk "zicht" op.

Dus je gewauwel over extreem rechtsen die massaal maskers zouden weigeren en dus verantwoordelijk zouden zijn voor een nieuwe golf is slechts een verzinsel van je.

De cijfers over wie zich wel en niet laat vaccineren kan je gewoon lezen in mijn links.

En je laatste zin klopt wel, maar dat begint bij vaccinatie en niet dat massaal weigeren en dan Baudet de schuld geven :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Leukste jonkie 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 20:05:54 #35
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199822431
Ja steeds vaker. Ben er eigenlijk mee gekapt toen het weer lekker warm begon te worden.
-XOXO- Je maintiendrai
  Leukste jonkie 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 20:07:46 #36
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199822470
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, je kernboodschap was dat dit weer, zoals ALLES bij jou, een gevolg is van extreem rechts.

En zoals in vrijwel al je argumenten blijkt dat de vraag naar extreem rechts veel groter is dan het aanbod.
oh nee! Tegen overheidsdwang zijn is tegenwoordig al extreem rechts :')
-XOXO- Je maintiendrai
pi_199822498
Sinds gisteren inderdaad, AH, Ekoplaza, geen rare blikken of opmerkingen, en ik was niet bepaald de enige. Geen aso, niet om stoer te doen, k zie werkelijk het nut niet in van een katoenen lapje dat al een half jaar in mijn tas zit. En (maar dat is persoonlijk en volgens sommigen vast gezeur) ik vind het echt heel erg vervelend om iets op mijn gezicht te hebben. Hou nog wel braaf zo veel mogelijk afstand. Maar dat deed ik toch al in winkels, En mocht iemand er aanstoot aan nemen en graag willen dat ik hem op zet dan doe ik dat.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:09:00 #38
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199822501
Heb het nu een paar keer gezien, tokkies in de super, en import in een tankstation. Wil je toch nie bij horen joh.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:09:22 #39
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199822512
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Aangezien, zoals je zelf zegt, de maskerplicht nog gewoon geldig is, zullen mensen als TS sterk in de minderheid zijn en vrijwel altijd wel gecorrigeerd worden zo lang het nog verplicht is.
Op dit stuk kan ik u niet anders dan gelijk geven. En dat is maar goed ook want anders zouden de IC-bedden overstromen en wordt de zorg weer verder afgeschaald, dat moeten we niet willen. Ik vind het dan ook onacceptabel dat mensen geen mondkapje opdoen juist in deze tijd dat we zo snel omlaag gaan met besmettingen. Laten we die daling in stand houden en niet te vroeg juichen.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:09:44 #40
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199822518
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:08 schreef josja het volgende:
ik vind het echt heel erg vervelend om iets op mijn gezicht te hebben.
Tegen dit soort argumenten kan ik niets inbrengen, ik ben om.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199822547
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Nee. Straks steek ik nog een oud vrouwtje aan die te koppig was om aan vaccin te nemen, wiens zoon ook geen goed advies kan geven omdat het een wappie is. Moet je die eens meemaken terwijl je z'n moeder indirect hebt vermoord. En dan uitgenodigd worden voor de begravenis alleen zodat iedereen kan vragen "Houd je je kapje op, of je kom je ons ook allemaal de das om doen? We zijn immers al op de juiste plek, scheelt weer vervoerskosten."
Dat idee was van de kleindochter. Die denkt dat oma het leuk had gevonden dat ik er bij zou zijn. "Hij had zo'n vriendelijke lach" zei ze nog. Ja maar als je me niet had kunnen zien lachen dan kon jij dat nu ook nog.
Nee, ik wacht nog een halfjaartje.
Heerlijk lekker
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_199822574
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:09 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Tegen dit soort argumenten kan ik niets inbrengen, ik ben om.
Tja, je mag het stom vinden, of aso, of weet ik veel wat. Ik gaf alleen aan dat dat voor mij wel een issue is. Waarom doet er verder niet toe.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 20:13:46 #43
5428 crew  miss_sly
pi_199822608
Politiek en rechts-links hoort in POL. Einde gedoe over al dan niet extreem-rechts
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:23:22 #44
451005 Grems
Clown World
pi_199822786
Enige maanden geleden kreeg ik nog weleens commentaar, tegenwoordig alleen nog gebroken blikken omdat ze zelf ook wel weten dat het onzin is.
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2021 @ 20:28:20 #45
88815 The_Emotion
98.3
pi_199822858
Soms laat ik mijn neus er bovenuit steken, lekker rebels. :')
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_199822901
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:23 schreef Grems het volgende:
Enige maanden geleden kreeg ik nog weleens commentaar, tegenwoordig alleen nog gebroken blikken omdat ze zelf ook wel weten dat het onzin is.
Ten eerste is het geen onzin, want het werkt bewezen. Als de besmettingsgraad op een gegeven moment laag genoeg is, wordt het vanzelf afgeschaft.

Ten tweede, je bent gewoon echt een stakker als bewust gaat lopen trollen. Zou een mooie boel worden als iedereen zelf bepaalt welke wet ze wel nuttig vinden, en welke niet, en zich er dan niet aan gaan houden. Zo werkt een samenleving niet. Maar dat is voor sterk egocentrische figuren lastig te begrijpen, dat realiseer ik me ook wel.
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:31:37 #47
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199822914
quote:
82s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:09 schreef Tyr80 het volgende:
Heb het nu een paar keer gezien, tokkies in de super, en import in een tankstation. Wil je toch nie bij horen joh.
Zou wel lachen zijn geweest als je dit 2 jaar geleden had gezegd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199822915
Ik was vanmiddag trouwens bij de visboer, daar had het voltallig personeel inclusief eigenaar ook maar besloten geen mondkapje meer te dragen.

Paar weken geleden toen ik er was nog wel iedereen.
pi_199822940
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

So? Een masker niet dragen waar het onzin is (buiten bijv) is totaal onschuldig.

https://www.nu.nl/amsterd(...)hoog.html?redirect=1

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ond-moet-fors-omhoog

https://www.dagelijksesta(...)ken-geen-nederlands/

Maar als de cijfers omhoog gaan is het dat verrekte Nazi_nederland hoor, echt :').
TS heeft het niet over buitenlucht, maar kleine winkels, tankstation en werk.
pi_199822960
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ten eerste is het geen onzin, want het werkt bewezen. Als de besmettingsgraad op een gegeven moment laag genoeg is, wordt het vanzelf afgeschaft.

Ten tweede, je bent gewoon echt een stakker als bewust gaat lopen trollen. Zou een mooie boel worden als iedereen zelf bepaalt welke wet ze wel nuttig vinden, en welke niet, en zich er dan niet aan gaan houden. Zo werkt een samenleving niet. Maar dat is voor sterk egocentrische figuren lastig te begrijpen, dat realiseer ik me ook wel.
Mondkapjes die niet worden gedragen is typisch voor hoe bijvoorbeeld gedoogconstructies tot stand kunnen komen.
Een regel die nauwelijks handhaafbaar is, geen aantoonbaar voordeel oplevert en en masse niet wordt nageleefd daar moet je gewoon zo snel mogelijk van af.
I'll give you something to do
pi_199823067
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Mondkapjes die niet worden gedragen is typisch voor hoe bijvoorbeeld gedoogconstructies tot stand kunnen komen.
Een regel die nauwelijks handhaafbaar is, geen aantoonbaar voordeel oplevert en en masse niet wordt nageleefd daar moet je gewoon zo snel mogelijk van af.
Oneens, maar dat is niet relevant. Als het wettelijk afgeschaft wordt is wat mij betreft helemaal prima. Zal hopelijk ook wel gebeuren binnen niet al te lange tijd. Maar zolang de wet er is, moet iedereen zich daar aan houden.

Ik snap niet dat dat zo lastig is, maar zal mogelijk wel met opvoeding te maken hebben. Ik ben zo opgevoed dat ik me aan geldende wetten houd van het land waar ik verblijf, ook als ik het er niet eens mee ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2021 20:40:51 ]
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:43:43 #52
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199823127
Ik begeef me graag anoniem door een bepaalde omgeving. In supermarkten draag ik nog wl een mondkapje omdat dat nog gemeengoed is hier in de omgeving, en in een gekoelde omgeving als een supermarkt is het qua comfort geen probleem.

In de plaatselijke sportschool draagt echter niemand meer een mondkapje en ik dus ook niet. De omgeving is er ook veel warmer en met 't sporten erbij komt daar nog een flinke schep bovenop!
pi_199823240
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:14 schreef HeatWave het volgende:

Alle 2 hebben ze een pro-masker standpunt, als je de eerste leest denk je "mwah, zit wat in." Lees je de 2de krijg ik spontaan zin om overal zonder masker binnen te lopen en doodsbange mensen als dit te etteren :').

Wat ben je dan goed door de gehoorzaamheidstraining van 2020 gekomen zeg, alle maar dan ook alle dooddoeners van de partij overheid klakkeloos overgenomen alsof het je eigen mening/idee is.

:').
Waar heb je de wijsheid vandaan dat ik pro-masker zou zijn? Dat is absoluut niet zo, ik geloof niet dat ze ook maar 1 besmetting voorkomen.

Maar ik heb wel fatsoen. Allereerst is het simpelweg een regel, ik ben het wel met meer regels niet eens die ik moet opvolgen. Ten tweede kan de ondernemer een maatregelen opgelegd krijgen omdat ik mij niet aan de regels houdt.
En als laatste, andere mensen kunnen er wel waarde aan hechten. Wie ben ik om die mensen voor het blok te zetten?
pi_199823255
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
Ja, ik doe het ook niet. Gedragsbeinvloeding mislukt.
pi_199823318
In Groningen waar mensen gewoon wat nuchterder zijn krijg je er geen gezeur over.
pi_199823412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:49 schreef GereDathan het volgende:
Maar ik heb wel fatsoen.
Dat is echt de hele essentie in dit gebeuren inderdaad.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:10:47 #57
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199823569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:37 schreef airconditioning het volgende:
Als je de TV eens aanzet
Ja daar gaat het al fout. Jezelf onderwerpen aan staatspropaganda :')
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:10:54 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199823570
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Waar heb je de wijsheid vandaan dat ik pro-masker zou zijn? Dat is absoluut niet zo, ik geloof niet dat ze ook maar 1 besmetting voorkomen.

Maar ik heb wel fatsoen. Allereerst is het simpelweg een regel, ik ben het wel met meer regels niet eens die ik moet opvolgen. Ten tweede kan de ondernemer een maatregelen opgelegd krijgen omdat ik mij niet aan de regels houdt.
En als laatste, andere mensen kunnen er wel waarde aan hechten. Wie ben ik om die mensen voor het blok te zetten?
Ik bedoelde pro meer als een reden om het masker op te doen, niet dat je er persoonlijk voor of tegen bent, sorry als het zo overkwam.

Ik doe hetzelfde als jij hoor, mijn post was meer als contrast met die andere "reden" om een masker om te houden, en die vond ik nogal nekharenovereindstaand :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:11:55 #59
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199823591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja daar gaat het al fout. Jezelf onderwerpen aan staatspropaganda :')
Dat bespreek je maar in de complothoek: BNW ;)
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199823760
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oneens, maar dat is niet relevant. Als het wettelijk afgeschaft wordt is wat mij betreft helemaal prima. Zal hopelijk ook wel gebeuren binnen niet al te lange tijd. Maar zolang de wet er is, moet iedereen zich daar aan houden.

Ik snap niet dat dat zo lastig is, maar zal mogelijk wel met opvoeding te maken hebben. Ik ben zo opgevoed dat ik me aan geldende wetten houd van het land waar ik verblijf, ook als ik het er niet eens mee ben.
Voor iedereen zijn er grenzen. Voor jou liggen die blijkbaar erg ver maar ze zullen er ongetwijfeld zijn. Als er een regel bestaat die iedereen verplicht om voor elke keer dat je de deur uit wil op roze crocs de plopdans te doen, dat gaat geen mens serieus nemen. Ik trek het even naar het extreme, maar puur om aan te tonen dat de context vrij essentieel is.
Daarnaast zijn er in het verleden een boel mooie dingen tot stand gekomen nadat mensen bewust tegen de geldende regels in gingen. Nu waren dat vaak discriminerende wetten (zie Rosa Parks bijv) maar dat is een irrelevant gegeven aangezien niemand het alleenrecht heeft om te bepalen of het zo'n onrechtmatige wet betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door galantis op 10-06-2021 21:39:38 ]
I'll give you something to do
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:28:25 #61
451005 Grems
Clown World
pi_199823850
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oneens, maar dat is niet relevant. Als het wettelijk afgeschaft wordt is wat mij betreft helemaal prima. Zal hopelijk ook wel gebeuren binnen niet al te lange tijd. Maar zolang de wet er is, moet iedereen zich daar aan houden.

Ik snap niet dat dat zo lastig is, maar zal mogelijk wel met opvoeding te maken hebben. Ik ben zo opgevoed dat ik me aan geldende wetten houd van het land waar ik verblijf, ook als ik het er niet eens mee ben.
Verontrustend.
pi_199824187
Vandaag ijsje gehaald dikke rij niemand droeg meer zo'n vod ook niet binnen _O_
blablablabla
pi_199825820
Toiletgebouw van de camping draagt niemand een mondkapje. Behalve een verdwaalde Duitser.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 23:31:31 #64
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199825857
Wil ik eigenlijk ook doen maar geen zin in gedoe als er toevallig een boa of ander tuig rondloopt
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_199826008
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is echt de hele essentie in dit gebeuren inderdaad.
Alle regels van de overheid opvolgen is fatsoenlijk?
pi_199826310
Merk het ook steeds meer, soms doe ik het ook, meer onbewust
pi_199826503
klatsch maul klappen...oder gesichtsventile..
pi_199826532
Wat een stoere mensen allemaal zo heeyyy
  vrijdag 11 juni 2021 @ 06:59:41 #69
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_199826960
Doe het ook niet, klaar met die dingen.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  vrijdag 11 juni 2021 @ 07:30:44 #70
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199827097
Heb ‘m soms nog in de hand, dan zie je zo aan de reacties wel of het nog gewenst is, meestal doet niemand hem op omdat we wel snappen dat het vrij zinloos was.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199827497
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik bedoelde pro meer als een reden om het masker op te doen, niet dat je er persoonlijk voor of tegen bent, sorry als het zo overkwam.

Ik doe hetzelfde als jij hoor, mijn post was meer als contrast met die andere "reden" om een masker om te houden, en die vond ik nogal nekharenovereindstaand :P.
OK duidelijk, begrepen we elkaar verkeerd :)
pi_199827501
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 00:46 schreef Selenophilia het volgende:
Wat een stoere mensen allemaal zo heeyyy
Achter het toetsenbord inderdaad.

Gelukkig weet ik dat 99% uit zijn nek kletst om stoer te doen, anders had ik mij wel druk gemaakt over het fatsoen in Nederland.
pi_199827540
Ja, daar waar het de exploitanten zelf ook niets boeit. Dat zijn er tegenwoordig best wat, maar nog lang niet de meerderheid. Ik ga niet recalcitrant lopen doen in de lokale Albert Heijn om dan weer een vakkenvuller het lastig te maken, ook al vind ik het onzin.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Miss 200.000.000! vrijdag 11 juni 2021 @ 08:38:26 #74
367000 roos94
pi_199827645
Nee want geen zin in gezeik. Ook al zijn die mondkapjes bullshit. We doen al lang genoeg mee met het toneelstukje dan kunnen die laatste maanden ook wel.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 08:47:53 #75
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199827787
Tsjah dan die mensen die wel zo'n ding opzetten maar dan de neus onbedekt laten. dan kan je hem net zo goed afzetten :') hoe vaak per dag ik dat wel niet zie? dat is net zo fout.

Zelf wel een paar keer uitgetest, alleen in een hotel direct op aangesproken in winkels niet.

Verder zoals iemand hier al aangeeft. Dat ding zit al weken danwel maanden ongewassen in m'n broek/tas/whatever dus je als je dan dat soort schijnveiligheid blij wordt prima. Maar ja dat ziet men natuurlijk niet dat ik hem in dezelfde broekzak als m'n zakdoek bewaar.
pi_199828066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ten tweede kan de ondernemer een maatregelen opgelegd krijgen omdat ik mij niet aan de regels houdt.
Tja, dit vind ik dan weer geen reden. Ik heb nog geen enkele ondernemer gezien die er wat van zegt als iemand geen mondkapje op heeft. Die sancties boeit ze dus niet zo veel.

Het zijn meestal andere klanten die er wat van zeggen. Als dat al gebeurt. Vaak wordt daar zeer agressief op gereageerd, dus durf je er op een gegeven moment niks meer van te zeggen. Het feit dat niemand er wat van zegt betekent niet dat iedereen het maar best vindt.

Overigens mogen die mondkapjes wat mij betreft meteen weg als iedereen die gevaccineerd wil worden ook gevaccineerd is.
pi_199828206
Geregeld bij mijn "vaste" tankstation.
Nu met het mooie weer vergeet ik hem ook per ongeluk, normaal zat ie in de jas en die heb ik niet meer aan..
Misschien toch maar eentje in de auto leggen.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:43:24 #78
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199828374
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:
Tsjah dan die mensen die wel zo'n ding opzetten maar dan de neus onbedekt laten. dan kan je hem net zo goed afzetten :')
Ja sorry, schuldig :@
Maar het is een beetje schipperen tussen gewoon mee blijven doen met deze poppenkast zodat niemand kan gaan zeiken dat je geen mondkapje draagt maar wel nog gewoon frisse lucht kunnen inademen.
Als ik iemand aanspreek of in de buurt kom van iemand die hem wel gewoon draagt trek ik hem wel effe over mn neus heen.
Maar op benauwde dagen als gisteren of haast heb en extra inspanning lever voel ik me zelf onderhand een halve Corona patint qua benauwdheid als ik dat ding over mond en neus draag.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:46:32 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199828402
Een klap in veler gezichten.
pi_199828702
Rutte heeft zelf gezegd dat de maatregelen stoppen als de bevolking dat wilt. Dus moeten we er niet mee verder gaan anders blijft dit eindeloos door gaan.
pi_199828773
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:14 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Tja, dit vind ik dan weer geen reden. Ik heb nog geen enkele ondernemer gezien die er wat van zegt als iemand geen mondkapje op heeft. Die sancties boeit ze dus niet zo veel.
Ik denk dat de gemiddelde ondernemer liever niet op zijn bakkes geslagen wordt door een debiele klant.

Dat jij het geen reden vindt zegt genoeg, geen fatsoen in je donder.

quote:
Overigens mogen die mondkapjes wat mij betreft meteen weg als iedereen die gevaccineerd wil worden ook gevaccineerd is.
Dat is een andere discussie die hier los van staat. Zo wil ik ook boetes voor te hard rijden weg hebben en geen belasting meer betalen.
pi_199828981
donderdagavond had ik 'm niet bij me terwijl ik voor de supermarkt stond. vrijwel meteen leken er wappies om mij heen te hangen. een meisje - geen flauw idee wie ze was - gaf aan dat ze een pasje bij zich had en nooit een mondkapje op doet. ze gaf aan dat er toch niemand wat van zegt.

bij de etos kreeg ik gratis een mondkapje aangeboden, service van de zaak.
waarom zo moeilijk doen als je doosjes vol monddeksels in elke zaak ziet staan.
niemand heeft gezegd dat covid voorbij is.

eenmaal in de supermarkt had toch wel 95% van de klanten dat ding op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199829327
- Heeft u aan een mondkapje gedacht?
- Nee.
- Die zijn verplicht.

:')

En door. *O*
pi_199829974
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat jij het geen reden vindt zegt genoeg, geen fatsoen in je donder.
[..]

Het fatsoen ontbreekt eerder bij de ondernemer die er niks van zegt. Maar ik snap ze wel. Ik durf ook niks te zeggen vanwege mogelijke agressie.

En waarom is zo'n mening onfatsoenlijk? Of dacht je soms dat ik geen mondkapjes draag of zo?

Of omdat ik niet solidair ben met de ondernemer? Het probleem wordt naar beneden weggeschoven. Politiek voert maatregelen in, die de politie en BOAs dan moet gaan handhaven. Dat lukt niet, dus moeten ondernemers het zelf maar regelen. Die doen dat ook niet, dus wat blijft er over? Het klootjesvolk. Dt vind ik dus onfatsoenlijk.

[ Bericht 18% gewijzigd door Morri2 op 11-06-2021 12:10:19 ]
pi_199830032
Als je gevaccineerd ben hoef je je iig niet zo druk te maken daarover. Persoonlijk vind ik het gemakkelijker om afstand te houden dan om er wat van te zeggen.
pi_199830046
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:06 schreef Avocadorable het volgende:
Als je gevaccineerd ben hoef je je iig niet zo druk te maken daarover. Persoonlijk vind ik het gemakkelijker om afstand te houden dan om er wat van te zeggen.
En veiliger. Met praten verspreid je veel meer druppeltjes.
I'll give you something to do
pi_199830071
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:06 schreef Avocadorable het volgende:
Als je gevaccineerd ben hoef je je iig niet zo druk te maken daarover. Persoonlijk vind ik het gemakkelijker om afstand te houden dan om er wat van te zeggen.
Maar niet iedereen is nog gevaccineerd.
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 12:31:07 #88
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199830252
Nu ik zelf gevaccineerd ben voelt het wel overbodig persoonlijk. Maar die 2 keer per week doe ik het nog wel gewoon op voor een kwartiertje. Hoop dat het eraf mag als iedereen de kans heeft gehad op een eerste prik.
pi_199830329
Ik niet, maar ik ben dan ook geen debiele tokkie :)
  vrijdag 11 juni 2021 @ 13:01:51 #90
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199830580
Nu het zo warm is en ik niet meer zo vaak een jas aan heb vergeet ik mijn mondkapje wel regelmatig.
En dan ga ik niet weer naar huis lopen om mijn mondkapje te halen. Aan het personeel is dan de keuze of ze mij toegang tot de winkel verschaffen of niet maar ik heb er nog nooit een opmerking over gekregen (van het personeel).
pi_199830951
De regels zijn ook vrij onduidelijk momenteel, naar winkels en andere openbare zaken doe ik braaf mijn mondkapje op, maar in restaurants, sportschool, zwembad zie ik niemand met mondkapjes
  vrijdag 11 juni 2021 @ 15:25:24 #92
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199832388
Het is ook veelste benauwd met die dingen op met 30 graden, niet te doen. Sorry, doen jullie 'de laatste loodjes' maar 'met zn allen', ik hou wel afstand en ga niet naar plekken waar het druk is.
To BG or not to BG!
pi_199832433
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:27 schreef RetepV het volgende:
Vandaag per ongeluk een keer. Maar expres, en dat dan als 'uitproberen' doen???

Het staat je al sinds begin vorig jaar zo dat mondkapjes alleen verplicht zijn in openbare ruimtes. Winkels mogen zelf bepalen of ze het toestaan of niet. Dus wat ben je eigenlijk aan het testen?

Probeer eens zonder mondkapje het gemeentehuis in te lopen, zou ik zeggen. En dan herrie gaan schoppen wanneer ze je wegsturen. Dan ben je het pas aan het proberen.
Een winkel waar je vrij zonder afspraak naar binnen mag is een publieke/openbare ruimte.

Pas als je alleen op afspraak mag komen en de deur van slot wordt gehaald door eigenaar of personeel als jij je daar meldt, dan is het pas niet publiek.
.
pi_199844898
"naar binnen gaan" hihi
pi_199844928
Wat is TS een mafketel zeg.

Is het nou zo moeilijk om even een minuut een mondkapje op te zetten? Man oh man wat een kneus ben je dan zeg.
Ik schaam mij altijd diep voor dat soort mensen en ook dat supermarkten en winkels dat soort mafketels nooit/zelden aanspreken.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 11:01:52 #96
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199844945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:01 schreef Hahug13 het volgende:
Nu het zo warm is en ik niet meer zo vaak een jas aan heb vergeet ik mijn mondkapje wel regelmatig.
En dan ga ik niet weer naar huis lopen om mijn mondkapje te halen. Aan het personeel is dan de keuze of ze mij toegang tot de winkel verschaffen of niet maar ik heb er nog nooit een opmerking over gekregen (van het personeel).
Wel van andere klanten? Wat zeggen ze dan?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199845003
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

So? Een masker niet dragen waar het onzin is (buiten bijv) is totaal onschuldig.

https://www.nu.nl/amsterd(...)hoog.html?redirect=1

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ond-moet-fors-omhoog

https://www.dagelijksesta(...)ken-geen-nederlands/

Maar als de cijfers omhoog gaan is het dat verrekte Nazi_nederland hoor, echt :').
Het oneens zijn met beleid is iets anders dan een onderdeel van een set regels die ons geholpen heeft als samenleving niet in elkaar te klappen afgelopen jaar niet naleven omdat je jezelf zo stoer vindt.

Leer het verschil snappen zou ik zeggen. Ik vond mondkapjes best onzinnig, toch draag ik ze braaf. Gelukkig zijn we dankzij die o zo slechte vaccins dadelijk van Corona af.
Whatever...
  zaterdag 12 juni 2021 @ 20:46:44 #98
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199854302
Ik probeer het al een half jaar. Nog steeds geen bekeuring :'(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199854623
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
Weet je nou wat het probleem hier mee is, dat in winkels de winkels problemen krijgen. Handhaving spreekt de winkels aan. En medewerkers krijgen ook maar opdracht van het hoofdkantoor, die moeten dus elke keer eigenwijze klanten erop aanspreken. En er zijn mensen (niet jij) die dan weer agressief op een winkelmedewerker reageren. Lekker een weekendhulp van 17 uitschelden omdat ze vraagt of je een mondkapje op wil doen.

Dus nee, geen voorstander meer van mondkapjes,
Maar ja doe ze gewoon op om andere mensen gezeik te besparen. Die mensen hebben 8 uur lang zo’n ding op, jij maar 10 minuten
pi_199854847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:57 schreef alopio het volgende:

[..]

Weet je nou wat het probleem hier mee is, dat in winkels de winkels problemen krijgen. Handhaving spreekt de winkels aan. En medewerkers krijgen ook maar opdracht van het hoofdkantoor, die moeten dus elke keer eigenwijze klanten erop aanspreken. En er zijn mensen (niet jij) die dan weer agressief op een winkelmedewerker reageren. Lekker een weekendhulp van 17 uitschelden omdat ze vraagt of je een mondkapje op wil doen.

Dus nee, geen voorstander meer van mondkapjes,
Maar ja doe ze gewoon op om andere mensen gezeik te besparen. Die mensen hebben 8 uur lang zo’n ding op, jij maar 10 minuten
Ook de mensen die daar werken hebben een keuze.
pi_199855587
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:55 schreef GereDathan het volgende:
Nee, want ik heb wl fatsoen.
:')
pi_199855615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Nee. Straks steek ik nog een oud vrouwtje aan die te koppig was om aan vaccin te nemen, wiens zoon ook geen goed advies kan geven omdat het een wappie is. Moet je die eens meemaken terwijl je z'n moeder indirect hebt vermoord. En dan uitgenodigd worden voor de begravenis alleen zodat iedereen kan vragen "Houd je je kapje op, of je kom je ons ook allemaal de das om doen? We zijn immers al op de juiste plek, scheelt weer vervoerskosten."
Dat idee was van de kleindochter. Die denkt dat oma het leuk had gevonden dat ik er bij zou zijn. "Hij had zo'n vriendelijke lach" zei ze nog. Ja maar als je me niet had kunnen zien lachen dan kon jij dat nu ook nog.
Nee, ik wacht nog een halfjaartje.
:')
pi_199856019
Mondkapjes zijn niet zo gezond voor de mensheid.
Het werkt ook niet en is een onderdeel van de test dat zei de regering zelf.
Hopelijk is het snel voorbij met die gore mondkapjes.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_199859328
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Mondkapjes zijn niet zo gezond voor de mensheid.
Het werkt ook niet en is een onderdeel van de test dat zei de regering zelf.
Hopelijk is het snel voorbij met die gore mondkapjes.
Ze werken wel volgens recent wetenschappelijk onderzoek.
pi_199860003
Ik ga overal naar binnen met mondkapje. Echter heb ik´m tot op mijn kin *)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_199860086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:55 schreef GereDathan het volgende:
Nee, want ik heb wl fatsoen.
dafuck :')
pi_199860203
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 00:23 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ze werken wel volgens recent wetenschappelijk onderzoek.
Niet dus...
maar neem gerust alle experimenten tot u
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 13 juni 2021 @ 07:53:08 #108
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199860460
quote:
7s.gif Op zondag 13 juni 2021 02:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga overal naar binnen met mondkapje. Echter heb ik´m tot op mijn kin *)
Wow, stoer zeg

Maar niet heus.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199860533
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Mondkapjes zijn niet zo gezond voor de mensheid.
Wat is er ongezond aan?


quote:
Het werkt ook niet en is een onderdeel van de test dat zei de regering zelf.
Wat voor test?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199860537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:14 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Tja, dit vind ik dan weer geen reden. Ik heb nog geen enkele ondernemer gezien die er wat van zegt als iemand geen mondkapje op heeft. Die sancties boeit ze dus niet zo veel.
Dat komt doordat de handhaving minder fel is op mondkapjes.
Plus wat je hieronder schrijft.

quote:
Het zijn meestal andere klanten die er wat van zeggen. Als dat al gebeurt. Vaak wordt daar zeer agressief op gereageerd, dus durf je er op een gegeven moment niks meer van te zeggen. Het feit dat niemand er wat van zegt betekent niet dat iedereen het maar best vindt.

Overigens mogen die mondkapjes wat mij betreft meteen weg als iedereen die gevaccineerd wil worden ook gevaccineerd is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199860709
Is het jullie weleens opgevallen dat sinds we die stomme mondlapjes op moeten het zeer duidelijk te zien is dat we van de apen afstammen.

p.s. die medische maskers helpen een beetje is uit onderzoek gebleken die flutlapjes die ze ons verplichten helpen niet.
pi_199860730
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 03:11 schreef mark16 het volgende:

[..]

dafuck :')
niks raars aan hoor. Bewust niet meewerken aan regels omdat je het er niet mee eens bent toont weinig fatsoen.
pi_199860740
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:05 schreef Sorella het volgende:
Is het jullie weleens opgevallen dat sinds we die stomme mondlapjes op moeten het zeer duidelijk te zien is dat we van de apen afstammen.

p.s. die medische maskers helpen een beetje is uit onderzoek gebleken die flutlapjes die ze ons verplichten helpen niet.
waarom is dat dan?

https://www.ad.nl/wetensc(...)nschappers~ab64224f/ jammer joh.

Bar weinig mensen vinden de modkapjes leuk. Geen reden om maar dingen te gaan verzinnen trouwens.
pi_199860811
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:11 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

waarom is dat dan?

https://www.ad.nl/wetensc(...)nschappers~ab64224f/ jammer joh.

Bar weinig mensen vinden de modkapjes leuk. Geen reden om maar dingen te gaan verzinnen trouwens.
Bij correct gebruik zeggen ze dus dat het helpt (ik zet er mijn vraagtekens bij maar okee) maar bijna niemand gebruikt het ding correct, het hangt onder de neus/kin.
Het wordt in zakken/tassen gepropt, het wordt hergebruikt en hergebruikt en nog een keer hergebruikt en daarna misschien weggegooid of gewassen en toch moeten we die dingen nog steeds verplicht dragen.

Laten mensen die hun eigen willen beschermen maar zo,n ding dragen inplaats van het iedereen nog steeds opleggen.
pi_199860855
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:19 schreef Sorella het volgende:

[..]

Bij correct gebruik zeggen ze dus dat het helpt (ik zet er mijn vraagtekens bij maar okee) maar bijna niemand gebruikt het ding correct, het hangt onder de neus/kin.
Het wordt in zakken/tassen gepropt, het wordt hergebruikt en hergebruikt en nog een keer hergebruikt en daarna misschien weggegooid of gewassen en toch moeten we die dingen nog steeds verplicht dragen.

Laten mensen die hun eigen willen beschermen maar zo,n ding dragen inplaats van het iedereen nog steeds opleggen.
dat is weer een heel ander verhaal. Dat is geen kritiek hebben op de regels maar op diegenen die het niet nakomen.
pi_199860884
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 04:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Niet dus...
maar neem gerust alle experimenten tot u
Heb je het onderzoek gelezen? Wat klopt er niet aan volgens jou?
pi_199860893
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus? Ik zeg nergens dat ik vind dat TS goed bezig is. En zoals je ziet kan ik me prima vinden in het ophouden voornamelijk uit fatsoen etc.

Maar jouw bewering dat als er een nieuwe golf zou komen dat het door extreem rechtsen zou zijn is gewoon zulke abjecte bullshit dat een chineze bot zich er nog voor zou schamen.

Vaccinatie helpt, als bevolkingsgroep massaal vaccinatie weigeren zorgt voor een evt nieuwe golf, niet wat mensen zonder masker her en der :').
Nieuwe golf? Als 80% van de risk group is gevaccineerd? Daar kan je niet op surfen hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199860965
Ik blijf het doen. Ook als het niet meer moet ^O^
  zondag 13 juni 2021 @ 09:41:39 #119
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199860971
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:36 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Zet het ding ook niet meer op. "MaAr hEt zIjN dE ReGelS".

Al die mensen in dit topic, hamzoef, airconditioning, biancionerro of hoe het ook heet en nog een paar van die leipo's in dit topic/subforum.

Frappant dat ze op internet altijd zo uitgesproken zijn. Vreemd dat je ze in het echte leven nooit tegenkomt. Rara hoe kan dat toch?
Omdat ik geen zin heb in een klap op m'n muil als ik een tokkie erop aanspreek.
Tap tap tap
pi_199860973
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:11 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

waarom is dat dan?

https://www.ad.nl/wetensc(...)nschappers~ab64224f/ jammer joh.

Bar weinig mensen vinden de modkapjes leuk. Geen reden om maar dingen te gaan verzinnen trouwens.
Heb je nog wat empirisch onderzoek? Ergens trouwens in een cetirus paribus setting? We willen natuurlijk niet appels met peren vergelijken. En
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199860976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:33 schreef Hamzoef het volgende:
Wat stoer van je. 👍 Rijd je ook wel eens op je brommer zonder helm? Dan ben je helemaal het mannetje.
Hij heeft ook de airbags uit zijn auto gesloopt gok ik
pi_199860995
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb in een klap op m'n muil als ik een tokkie erop aanspreek.
Dat idd. Zinloos om zo'n figuur aan te spreken. Zie ze stoer door de winkel lopen, zonder mondkapje :')
  zondag 13 juni 2021 @ 09:50:13 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199861029
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:40 schreef Dajha het volgende:
Ik blijf het doen. Ook als het niet meer moet ^O^
Gokje, ""moet van boekje" ? :')
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 13 juni 2021 @ 09:58:36 #124
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_199861111
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:45 schreef zuco het volgende:

[..]

Dat idd. Zinloos om zo'n figuur aan te spreken. Zie ze stoer door de winkel lopen, zonder mondkapje :')
Ja en dan lekker op internet gaan lopen klagen over mensen die ze niet ophebben. Lmfao. Kweek wat ballen ofzo en spreek ze aan.
...
  zondag 13 juni 2021 @ 10:08:24 #125
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199861246
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:58 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Ja en dan lekker op internet gaan lopen klagen over mensen die ze niet ophebben. Lmfao. Kweek wat ballen ofzo en spreek ze aan.
Ja het probleem ligt bij ons, ok :')
Tap tap tap
  zondag 13 juni 2021 @ 10:08:58 #126
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_199861252
Ik draag hem omdat ik weet dat andere mensen zich daar veilig bij voelen. Zelf kan het me aan m'n reet roesten of ik het wel of niet op zet. Kleine moeite, ik heb er geen last van.
pi_199861275
Nog nooit een enkele dag op gehad.
pi_199861674
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:58 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Ja en dan lekker op internet gaan lopen klagen over mensen die ze niet ophebben. Lmfao. Kweek wat ballen ofzo en spreek ze aan.
Zoals jij nu doet, bedoel je :')
pi_199861688
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:08 schreef Yon_Wip het volgende:
Ik draag hem omdat ik weet dat andere mensen zich daar veilig bij voelen. Zelf kan het me aan m'n reet roesten of ik het wel of niet op zet. Kleine moeite, ik heb er geen last van.
Ik snap het probleem ook niet.
pi_199863988
Ik heb nooit anders gedaan.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 13 juni 2021 @ 14:10:48 #131
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199864086
Naar aanleiding van dit topic verwachtte ik in de supermarkt geen enkel mondkapje, maar helaas, eerder niemand zonder gezien.

Randstad / plattelandsdingetje misschien?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199864159
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:41 schreef zuco het volgende:

[..]

Ik snap het probleem ook niet.
Tja, ik snap dan weer niet dat mensen het geen probleem vinden om zo'n ding op te zetten. Echt de ergste van alle maatregelen. Maar dat is dus voor iedereen verschillend.
pi_199864168
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:10 schreef Tyr80 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic verwachtte ik in de supermarkt geen enkel mondkapje, maar helaas, eerder niemand zonder gezien.

Randstad / plattelandsdingetje misschien?
En in welk van de twee woon jij?
  zondag 13 juni 2021 @ 14:37:55 #134
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199864385
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:16 schreef Moofasah het volgende:

[..]

En in welk van de twee woon jij?
Zo’n dorp aan de rand van een relatief grote stad.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199864535
Gewoon naar binnen lopen en als ze niks zeggen prima toch. Boete is voor eigen rekening.
pi_199864802
quote:
7s.gif Op zondag 13 juni 2021 02:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga overal naar binnen met mondkapje. Echter heb ik´m tot op mijn kin *)
Dit vind ik persoonlijk echt de grootste mongolen, wees dan een vent en zet hem niet op.
pi_199864859
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:58 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Ja en dan lekker op internet gaan lopen klagen over mensen die ze niet ophebben. Lmfao. Kweek wat ballen ofzo en spreek ze aan.
Zoals je username al zegt, een kind kan de was doen, alleen een mondkapje opzetten is voor sommige primaten echt te moeilijk. Die primaten aanspreken heeft ook echt geen zin, die lopen rood aan kunnen amper een normaal gesprek voeren.
pi_199865017
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:03 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dit vind ik persoonlijk echt de grootste mongolen, wees dan een vent en zet hem niet op.
En er nog trots op zijn ook :')
pi_199866242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb er nog nooit eentje op gehad.
Zo! Stoer! Ik wil je knuffelen!!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zondag 13 juni 2021 @ 17:41:02 #140
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_199867201
Dit weekend wederom bijna nergens kapjes gezien; tenminste, niet in actie. Wel op tafel en zo. In het hotel, caf, terras bijna nergens een probleem. Gezellige sfeer ook in de horeca; corona voelt volledig achter ons.

Sommige puristen vinden het wellicht asociaal gedrag en dat mag natuurlijk, maar ik zie de tendens dat men het kapje bij zich draagt maar als niemand aanstalte maakt om 'm op te zetten, dat laat iedereen het er bij zitten. Er is een soort sociale dynamiek waarbij het achterwege laten van het kapje steeds vaker de uitkomst is. Ik vind dat zelf erg prettig, want ik vind het een zinloze regel. Omdat het nu eenmaal de wet is, zal ik bij handhaving natuurlijk netjes meewerken en zo nodig de boete betalen. Maar goed, ik denk dat we eerder van die kapjes af zijn, dan dat de wet officieel toe staat.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_199867293
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:10 schreef Tyr80 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic verwachtte ik in de supermarkt geen enkel mondkapje, maar helaas, eerder niemand zonder gezien.

Randstad / plattelandsdingetje misschien?
Niet bij Jumbo/Ah natuurlijk. Maar was net bij een Turkse supermarkt en een bakker, daar droeg niemand hem.
.
pi_199868101
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 07:53 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wow, stoer zeg

Maar niet heus.
Nee hoor.

Wel prettig.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_199868150
Ben benieuwd als deze week de mussen van het dak vallen.
pi_199868187
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:27 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Zo! Stoer! Ik wil je knuffelen!!
Voel je welkom.

Ik heb mijn 'free hugs' shirt al voor je aan getrokken.
pi_199875547
Mij valt het op dat bejaarden steeds vaker helemaal geen mondkap op doen, zelfs niet in de supermarkt gewoon onder hun kin.
Ene kant snap ik het wel als je 80+ bent en je leeft nog dan kan je wel voorstellen dat ze denken Covid stelde gene ruk voor, anders was ik al lang dood geweest.
Interessant he ?
  maandag 14 juni 2021 @ 08:01:49 #146
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199876309
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 00:40 schreef Zwolsboy het volgende:
Mij valt het op dat bejaarden steeds vaker helemaal geen mondkap op doen, zelfs niet in de supermarkt gewoon onder hun kin.
Ene kant snap ik het wel als je 80+ bent en je leeft nog dan kan je wel voorstellen dat ze denken Covid stelde gene ruk voor, anders was ik al lang dood geweest.
Al die bejaarden zijn allang volledig gevaccineerd en dus zouden ze in principe niet meer in het ziekenhuis komen met betrekking tot een covid-infectie.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199876380
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:10 schreef Tyr80 het volgende:
Naar aanleiding van dit topic verwachtte ik in de supermarkt geen enkel mondkapje, maar helaas, eerder niemand zonder gezien.

Randstad / plattelandsdingetje misschien?
Ligt aan je omgeving denk ik. Ik woon in fatsoenlijke omgeving, hier in de supermarkt draagt echt 100% een mondkapje, sommige wel onder de de neus.

Als je echter naar een supermarkt in een achterstandsbuurt gaat, waar veel aso’s wonen, zal je ook meer mensen zonder mondkapje zien.


Hier is echt een causaal verband.
pi_199876461
Hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn voordat de mondkapjesplicht opgeheven kan worden?
pi_199876880
Volgens mij is het advies nog steeds om ze te dragen in de binnenruimte.
Ik zie wel dat mensen ze makkelijker "vergeten".

Op de sportclub is de horeca ook weer binnen open, maar mensen lopen heel makkelijk naar binnen zonder mondkapje, ik werd raar aangekeken dat ik hem wel op had.
Maar voor zover ik weet is het nog steeds binnen mondkapje op.
Misschien is het ook dat mensen ze in hun jaszak hebben zitten en die jassen nu vaak aan de kapstok blijven thuis.
Geen idee, ik zou het niet erg vinden als het mondkapjes advies eraf gaat. Maar tot die tijd steek ik em toch maar bij me.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199877020
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:03 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb nooit anders gedaan.
Daar heeft de onderlaag van de bevolking wel vaker last van ^O^
pi_199877852
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:22 schreef L_auteur het volgende:
Hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn voordat de mondkapjesplicht opgeheven kan worden?
110%
I'll give you something to do
pi_199878806
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Al die bejaarden zijn allang volledig gevaccineerd en dus zouden ze in principe niet meer in het ziekenhuis komen met betrekking tot een covid-infectie.
Precies, en waarom geld de mondkapplicht ?
Als je anderen er niet meer ziek mee kan maken dan kunnen ze het prima nu afschaffen ? wie shotje heeft geen mondkap?
Interessant he ?
pi_199878849
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ligt aan je omgeving denk ik. Ik woon in fatsoenlijke omgeving, hier in de supermarkt draagt echt 100% een mondkapje, sommige wel onder de de neus.

Als je echter naar een supermarkt in een achterstandsbuurt gaat, waar veel aso’s wonen, zal je ook meer mensen zonder mondkapje zien.

Hier is echt een causaal verband.
Vreemd vind ik dat ze niet bekeuren dit soort acties....
De avondklok pakten ze de mensen wel op de bon, terwijl deze maatregel de slechtste en niet werkende was.
Maar een mondkapje weigeren, verkeerd op zetten slaan ze je niet op de bon?

Hoe moeilijk is het, je ziet een opa half op je gaat naar hem toe u heeft uw mondkap fout op, graag uw gegevens u krijgt een bekeuring van 95,-
Interessant he ?
pi_199878934
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:38 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Vreemd vind ik dat ze niet bekeuren dit soort acties....
De avondklok pakten ze de mensen wel op de bon, terwijl deze maatregel de slechtste en niet werkende was.
Maar een mondkapje weigeren, verkeerd op zetten slaan ze je niet op de bon?

Hoe moeilijk is het, je ziet een opa half op je gaat naar hem toe u heeft uw mondkap fout op, graag uw gegevens u krijgt een bekeuring van 95,-
Terecht punt, nu moet minderjarig personeel ze aanspreken.

Net bij bouwmarkt. Volwassen gast van rond de 40 heeft mondkapje op zijn kin, komt een meisje van 16 ofzo hem aanspreken dat hij hem over de neus moet dragen. Bazin.

Maar daar sta je dan, als volwassen man terecht gewezen moeten worden door een minderjarige. 😂
pi_199878950
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:38 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Vreemd vind ik dat ze niet bekeuren dit soort acties....
De avondklok pakten ze de mensen wel op de bon, terwijl deze maatregel de slechtste en niet werkende was.
Maar een mondkapje weigeren, verkeerd op zetten slaan ze je niet op de bon?

Hoe moeilijk is het, je ziet een opa half op je gaat naar hem toe u heeft uw mondkap fout op, graag uw gegevens u krijgt een bekeuring van 95,-
Een boete voor het niet meedoen aan een gedragsexperiment? Daar gaat geen rechter in mee.
  maandag 14 juni 2021 @ 11:59:28 #156
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199879118
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:38 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Vreemd vind ik dat ze niet bekeuren dit soort acties....
De avondklok pakten ze de mensen wel op de bon, terwijl deze maatregel de slechtste en niet werkende was.
Maar een mondkapje weigeren, verkeerd op zetten slaan ze je niet op de bon?

Hoe moeilijk is het, je ziet een opa half op je gaat naar hem toe u heeft uw mondkap fout op, graag uw gegevens u krijgt een bekeuring van 95,-
Verschil tussen avondklok en mondkapje is lood om oud ijzer.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199879124
Ik heb hem altijd op. Enige plek waar ik hem soms niet op heb, is de coffeeshop, simpelweg omdat vrijwel niemand er daar n draagt. Al sinds het begin niet _O-

Het is mij verder ook om het even. Mensen die erover lopen te zeiken, vind ik wel zo in- en intriest.
pi_199879476
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:38 schreef Zwolsboy het volgende:
Vreemd vind ik dat ze niet bekeuren dit soort acties....
De avondklok pakten ze de mensen wel op de bon, terwijl deze maatregel de slechtste en niet werkende was.
Maar een mondkapje weigeren, verkeerd op zetten slaan ze je niet op de bon?
Iemand houdt zich niet strikt aan de Regels! Bekeuren, nu!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 14 juni 2021 @ 12:34:02 #159
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199879509
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:00 schreef DjVero het volgende:
Ik heb hem altijd op. Enige plek waar ik hem soms niet op heb, is de coffeeshop, simpelweg omdat vrijwel niemand er daar n draagt. Al sinds het begin niet _O-

Het is mij verder ook om het even. Mensen die erover lopen te zeiken, vind ik wel zo in- en intriest.
Slaapt vast fijn :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199879609
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Terecht punt, nu moet minderjarig personeel ze aanspreken.

Net bij bouwmarkt. Volwassen gast van rond de 40 heeft mondkapje op zijn kin, komt een meisje van 16 ofzo hem aanspreken dat hij hem over de neus moet dragen. Bazin.

Maar daar sta je dan, als volwassen man terecht gewezen moeten worden door een minderjarige. 😂
En met een beetje pech wordt dat meisje nog uitgescholden ook. Door een zogenaamd volwassen vent :{ .
Tap tap tap
  maandag 14 juni 2021 @ 12:54:21 #161
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199879758
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ligt aan je omgeving denk ik. Ik woon in fatsoenlijke omgeving, hier in de supermarkt draagt echt 100% een mondkapje, sommige wel onder de de neus.

Als je echter naar een supermarkt in een achterstandsbuurt gaat, waar veel aso’s wonen, zal je ook meer mensen zonder mondkapje zien.


Hier is echt een causaal verband.
Hier ook gisteren even naar de supermarkt. Echt sporadisch iemand die hem niet correct op had. Slechts twee mensen (stelletje) helemaal geen kap.

Ik had hem zelf alleen over de mond gedaan. In parkeergarages zie ik ook mensen met mondkapje..... :') :') :') :')
  maandag 14 juni 2021 @ 13:25:04 #162
67174 Dos37
Come on Twente
pi_199880067
Hier in het oosten :P iedereen bijna nog een mondkapje ook, ik ook gewoon.

Vandaag zag ik wel voor het eerst weer iemand zonder, vreselijk chagrijnig kijkend naar iedereen die wel zo'n ding op had. En in de startblokken om iedereen verbaal aan te vallen mocht je er iets van zeggen :D
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 14 juni 2021 @ 16:11:52 #163
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199882833
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En met een beetje pech wordt dat meisje nog uitgescholden ook. Door een zogenaamd volwassen vent :{ .
Ach, waarschijnlijk dacht die vent "dat kind weet ook niet beter, dus ik zet hem maar even op". Dat zo'n fanatieke jostie het hier framed als terecht wijzen maakt dat nog niet helemaal waar natuurlijk.
pi_199882895
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ach, waarschijnlijk dacht die vent "dat kind weet ook niet beter, dus ik zet hem maar even op". Dat zo'n fanatieke jostie het hier framed als terecht wijzen maakt dat nog niet helemaal waar natuurlijk.
Haha, dat meisje deed gewoon haar werk. De meeste mensen kijken gewoon met zo'n :') blik naar tokkies die geen mondkapje dragen.

Ik ook, ik spreek ze niet aan maar keek ze meewarig aan. In het openbaar vervoer als ze bij mij in de buurt zitten, zou ik wel zorgen dat ze mondkapje opzetten, maar ik heb al zo'n 15-20 jaar geen gebruik van OV meer gebruikt, dus dat is niet aan de orde.
  maandag 14 juni 2021 @ 16:22:51 #165
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199883042
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:14 schreef Hamzoef het volgende:
De meeste mensen kijken gewoon met zo'n :') blik naar tokkies die geen mondkapje dragen.
De meeste mensen weten ook niet beter nee, waaronder jij. Cijfers zijn flink dalende, de meeste kwetsbare hebben al minstens hun eerste prik achter de rug en de werking van het mondkapje an sich is ook uiterst twijfelachtig. Waarom zou je je nu nog zo halsstarrig vast blijven klampen aan een achterhaalde maatregel.
pi_199883121
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De meeste mensen weten ook niet beter nee, waaronder jij. Cijfers zijn flink dalende, de meeste kwetsbare hebben al minstens hun eerste prik achter de rug en de werking van het mondkapje an sich is ook uiterst twijfelachtig. Waarom zou je je nu nog zo halsstarrig vast blijven klampen aan een achterhaalde maatregel.
Ten eerste werkt het wel, blijkt nu uit onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek. Ten tweede, ik denk ook dat het tijd wordt dat deze maatregel verdwijnt. Dat is echter niet aan mij, maar ook niet aan jou. Zolang de regel er nog is, dient men zich daar gewoon aan te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 16:34:56 ]
pi_199883160
Ja heel soms gebeurd het maar heb standaard een mondkapje in auto liggen anders vergeet ik dat ding steeds.
Aan begin van de dag (werk) en einde loop ik zo naar buiten zodat ik het mondkapje kan achterlaten in kantoor.
pi_199883224
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En met een beetje pech wordt dat meisje nog uitgescholden ook. Door een zogenaamd volwassen vent :{ .
Mensen wat fanatiek anderen erop wijzen zijn vaak de mensen wat savonds meedoen aan een illegaal feest.
  maandag 14 juni 2021 @ 16:34:28 #169
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199883250
Binnenkort vast nieuws over werknemers die flauwvallen, met 32 graden de hele dag zo'n ding op als je binnen zit zonder airco.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199883268
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Verschil tussen avondklok en mondkapje is lood om oud ijzer.
Onzin.
Interessant he ?
pi_199883648
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:34 schreef Tyr80 het volgende:
Binnenkort vast nieuws over werknemers die flauwvallen, met 32 graden de hele dag zo'n ding op als je binnen zit zonder airco.
Nee joh! Die vallen flauw vanwege de vaccinatie. :+
  maandag 14 juni 2021 @ 20:02:18 #172
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199885863
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:34 schreef Tyr80 het volgende:
Binnenkort vast nieuws over werknemers die flauwvallen, met 32 graden de hele dag zo'n ding op als je binnen zit zonder airco.
Niet zeuren.

Flauwvallen? Er gaan mensen dood aan dit virus! Stel je niet zo aan!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 14 juni 2021 @ 20:14:26 #173
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886045
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Haha, dat meisje deed gewoon haar werk. De meeste mensen kijken gewoon met zo'n :') blik naar tokkies die geen mondkapje dragen.

Ik ook, ik spreek ze niet aan maar keek ze meewarig aan. In het openbaar vervoer als ze bij mij in de buurt zitten, zou ik wel zorgen dat ze mondkapje opzetten, maar ik heb al zo'n 15-20 jaar geen gebruik van OV meer gebruikt, dus dat is niet aan de orde.
En dat meisje stond ook gewoon in haar gelijk niets mis mee.

Maar wat denk je nou echt, dat als ik een tokkie zou zijn, dat ik me er ene moer van aan zou trekken als je me meewarig aan zou kijken? Dat zou alleen lachwekkend zijn.

En hoe zou jij precies zorgen dat ik het mondmasker op zal zetten, daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199886177
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:14 schreef HeatWave het volgende:

En hoe zou jij precies zorgen dat ik het mondmasker op zal zetten, daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk :).
In het OV bedoel je? Daar je daar dwingend op te wijzen.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:25:41 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886250
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

In het OV bedoel je? Daar je daar dwingend op te wijzen.
Dan zorg je er dus niet voor, je staat alleen zwaar voor paal :').

En ja, ik draag hem gewoon hoor, maar ik was dus even benieuwd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199886279
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan zorg je er dus niet voor, je staat alleen zwaar voor paal :').

Ik denk dat het wel meevalt, en dat >90% wel luistert.
Ik heb vroeger een tijdje aan de deur gestaan en mijn ervaring is de de meeste mensen uiteindelijk wel doen wat je wilt als je het goed aanpakt.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:29:10 #177
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886304
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel meevalt, en dat >90% wel luistert.
Ik heb vroeger een tijdje aan de deur gestaan en mijn ervaring is de de meeste mensen uiteindelijk wel doen wat je wilt als je het goed aanpakt.
Oh, dus je zou mensen intimideren, netjes.

Wel link voor je voortanden, maar je moet er iets voor over hebben om je power tripje te verkrijgen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199886323
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh, dus je zou mensen intimideren, netjes.

Wel link voor je voortanden, maar je moet er iets voor over hebben om je power tripje te verkrijgen :').
9 van de 10 keer kan dat prima zonder fysiek geweld hoor.
  maandag 14 juni 2021 @ 20:31:16 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199886342
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

9 van de 10 keer kan dat prima zonder fysiek geweld hoor.
Dus 1 van de 10 keer zou je overgaan op geweld als die persoon niet naar je wil luisteren?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199886352
quote:
5s.gif Op maandag 14 juni 2021 20:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus 1 van de 10 keer zou je overgaan op geweld als die persoon niet naar je wil luisteren?
Dat zei ik niet.
pi_199887855
groepdruk je zag het bij voorbeeld ook bij dat racisme gedoe;
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 21:40:30 #182
5428 crew  miss_sly
pi_199888013
Spee de bal, niet de persoon
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 14 juni 2021 @ 23:29:03 #183
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199890659
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:14 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ook, ik spreek ze niet aan maar keek ze meewarig aan.
O, was jij dat? :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199894448
Ik liep wel een tijd zonder mondkapjes in de Jumbo, maar ik werd steeds 'meewarig aangekeken' (tenminste, ik denk dat de uitpuilende oogjes, half beslagen brillen en rode koppen dat moesten uitdrukken) door dit soort superieure specimen:

twitter


En toen voelde ik me zo erg op mijn plek gewezen. Wat een krachtige mensen, wat een mooie stocijnse manier om met de situatie om te gaan. Ik realiseerde me ineens hoe kinderachtig ik bezig was. Dus nu trek ik het masker tot net onder mijn onderste wimpers zodat iedereen kan zien dat ik nog wl meedoe voor volk en vaderland! w/

quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:11 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

waarom is dat dan?

https://www.ad.nl/wetensc(...)nschappers~ab64224f/ jammer joh.

Bar weinig mensen vinden de modkapjes leuk. Geen reden om maar dingen te gaan verzinnen trouwens.
Mooi dat medische maskers 'werken' bij correct gebruik volgens medische voorschriften die gehanteerd worden door professionals die daar meerdere jaren voor worden opgeleid. Vraag me verder af wat dat met de realiteit in de supermarkt te maken heeft, aangezien de wet verder niet voorziet in de wijze van gebruik, alleen maar dat je iets om je neus en mond hebt wat dichter is dan een sinaasappelnetje.
pi_199895187
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:
Mooi dat medische maskers 'werken' bij correct gebruik volgens medische voorschriften die gehanteerd worden door professionals die daar meerdere jaren voor worden opgeleid. Vraag me verder af wat dat met de realiteit in de supermarkt te maken heeft, aangezien de wet verder niet voorziet in de wijze van gebruik, alleen maar dat je iets om je neus en mond hebt wat dichter is dan een sinaasappelnetje.
om je neus en mond is dus niet er onder of helemaal niet. Zo lastig is het niet. Ligt meer aan de mensen dan aan de regel.
pi_199895866
moest vanochtend even de AH in, maar was er een vergeten mee te nemen dus ben zonder naar binnen gegaan. persoonlijk vind ik het geen probleem om met f zonder naar binnen te gaan, maar wellicht vinden de winkelmedewerkers het fijn als ik het wel doe dus in principe doe ik het dus wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199897187
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb er nog nooit eentje op gehad.
Nooit gezeik mee gehad?
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:31:44 #188
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199897222
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:26 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Nooit gezeik mee gehad?
Zelfde hier. Nooit opgehad en nooit gezeik.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199897518
Hier in de buurt werken ze in het (grote) cafetaria ook al met 6 man en 0 daarvan mondkapjes.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199897528
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:26 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Nooit gezeik mee gehad?
Nee.

Gewoon vriendelijk en rustig blijven. Is er niks aan de hand.

Maar ken andere verhalen bij anderen.
pi_199897573
Mensen die nooit een mondkapje op hebben... Zo lekker rebels.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 16:10:32 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199897580
quote:
Alleen al hulde voor het gebruiken van mondkap.

#wegmetverkleinwoorden B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199897600
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:10 schreef Questular het volgende:
Mensen die nooit een mondkapje op hebben... Zo lekker rebels.
Kom je zaterdag ook naar Haarlem? *O*
  dinsdag 15 juni 2021 @ 16:24:14 #195
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199897734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:10 schreef Questular het volgende:
Mensen die nooit een mondkapje op hebben... Zo lekker rebels.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199898004
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:12 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Kom je zaterdag ook naar Haarlem? *O*
Wat komen jullie hier doen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 15 juni 2021 @ 16:56:24 #197
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_199898072
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:09 schreef Document1 het volgende:
Is ff een mondkapje opzetten nog steeds een issue voor mensen? Ik vergeet hem wel eens mee te nemen en ik vergeet hem ook wel eens af te zetten. Loop of fiets je met ding op over straat dan haal je de wappies er zo tussenuit.
Ik vergeet hem ook wel eens mee te nemen, omdat ik er niet aan wil wennen om zo'n ding mee te nemen. En vergeten af te zetten????????? Sorry maar kan me niet voorstellen dat iemand dat ding fijn vind zitten en dus vergeet?

Ben ook benieuwd hoeveel (in mijn ogen) gekken dat ding nog steeds op blijven zetten als het dadelijk een advies word of gewoon helemaal geen advies meer word en dus word afgeschaft. Met name op straat.

Ik doe hem op omdat het verplicht is, maar ik gooi ze direct weg zodra ze zeggen dat het een advies is of niet meer verplicht is

Want dan is het volgens mij gezicht bedekkende kleding (zie boerka) en dat mag dan niet meer in publieke ruimtes.

Ik ben geen wappie en probeer me aan zoveel mogelijk (zinvolle) maatregelen te houden en laat me ook vaccineren, maar ik ben altijd al tegen de mondkapjes geweest, is gewoon een maatregel voor de buhne geweest.
At the end Justice will prevail
pi_199898124
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat komen jullie hier doen?
Manifestatie van Vrouwen voor Vrijheid.

Je herkent me aan mijn 'free hugs' outfit.
pi_199898172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Manifestatie van Vrouwen voor Vrijheid.

Je herkent me aan mijn 'free hugs' outfit.
Daar pas ik als vent niet tussen natuurlijk. In De Hout? Have fun!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199898204
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Manifestatie van Vrouwen voor Vrijheid.

Je herkent me aan mijn 'free hugs' outfit.
Protesteren voor vrijheid maar mannen mogen niet meedoen :?
  dinsdag 15 juni 2021 @ 17:11:06 #201
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_199898234
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:22 schreef L_auteur het volgende:
Hoe hoog moet de vaccinatiegraad zijn voordat de mondkapjesplicht opgeheven kan worden?
Eerste instantie was tot juni dit jaar, de mondkap plicht, maar dat hebben ze stilletjes verlengd tot september.
"If everything's a dream, don't wake me up."
pi_199898263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:56 schreef Vlad1986 het volgende:

[..]

Ik vergeet hem ook wel eens mee te nemen, omdat ik er niet aan wil wennen om zo'n ding mee te nemen. En vergeten af te zetten????????? Sorry maar kan me niet voorstellen dat iemand dat ding fijn vind zitten en dus vergeet?

Ben ook benieuwd hoeveel (in mijn ogen) gekken dat ding nog steeds op blijven zetten als het dadelijk een advies word of gewoon helemaal geen advies meer word en dus word afgeschaft. Met name op straat.

Ik doe hem op omdat het verplicht is, maar ik gooi ze direct weg zodra ze zeggen dat het een advies is of niet meer verplicht is

Want dan is het volgens mij gezicht bedekkende kleding (zie boerka) en dat mag dan niet meer in publieke ruimtes.

Ik ben geen wappie en probeer me aan zoveel mogelijk (zinvolle) maatregelen te houden en laat me ook vaccineren, maar ik ben altijd al tegen de mondkapjes geweest, is gewoon een maatregel voor de buhne geweest.
Ik loop de hele dag op m'n werk met een mondkapje op, dan voel je het op een gegeven moment niet eens meer. Al die jankerds die na 2 minuten een paniekaanval krijgen van een mondkapje vind ik dan ook echt jankerds.
pi_199898342
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:05 schreef nostra het volgende:

[..]

Daar pas ik als vent niet tussen natuurlijk. In De Hout? Have fun!
Weet je hoe veel mannen daar ook bij zijn? :D

Dus... geen excuus :{w
pi_199898358
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Protesteren voor vrijheid maar mannen mogen niet meedoen :?
Jawel jawel zijn van harte welkom :Y

Alleen de initiatiefnemers zijn vrouwen.

Nu moet ij een beetje aan mijn roze logo denken van mijn bedrijf. Hoor soms wel eens terug van mannen dat ze dachtrn dat ze geen klant bij mij konden worden omdat het varkentjesroze is :D
pi_199899084
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:12 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Kom je zaterdag ook naar Haarlem? *O*
We hebben hier in de buurt ook een downies en brownies.

Nee geintje Karen, ik hoop dat je de manager te spreken krijgt :)
  dinsdag 15 juni 2021 @ 18:34:16 #206
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_199899359
26 juni zijn wij hoogstwaarschijnlijk van mondkapjes af👍
pi_199899378
quote:
84s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:34 schreef Haaibaaike het volgende:
26 juni zijn wij hoogstwaarschijnlijk van mondkapjes af👍
Zou je denken?
pi_199899391
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:22 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Jawel jawel zijn van harte welkom :Y

Alleen de initiatiefnemers zijn vrouwen.

Nu moet ij een beetje aan mijn roze logo denken van mijn bedrijf. Hoor soms wel eens terug van mannen dat ze dachtrn dat ze geen klant bij mij konden worden omdat het varkentjesroze is :D
Alleen voor lesbiennes ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199899488
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:34 schreef Tyr80 het volgende:
Binnenkort vast nieuws over werknemers die flauwvallen, met 32 graden de hele dag zo'n ding op als je binnen zit zonder airco.
Op kantoor hoef je zo’n ding niet op. Alleen chirurgen enzo, maar die vallen al jaren flauw tijdens operaties door zo’n mondkapje. Ownee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199899526
quote:
84s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:34 schreef Haaibaaike het volgende:
26 juni zijn wij hoogstwaarschijnlijk van mondkapjes af👍
Kan je rekenen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199899646
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:04 schreef DX11 het volgende:
Hier in de buurt werken ze in het (grote) cafetaria ook al met 6 man en 0 daarvan mondkapjes.
Niet schrikken, maar op bijna alle niet-publieke bedrijven ze al zonder mondkapjes.
.
pi_199899662
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet schrikken, maar op bijna alle niet-publieke bedrijven ze al zonder mondkapjes.
Dat snap ik, maar bij iemand die continu met eten werkt, en met 6 man op een kluitje dat eten staat te maken, in het zicht van de klant, vind ik toch een beetje vreemd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 18:55:40 #213
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_199899738
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:53 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Per ongeluk soms
Ja ik ook. Paar weken geleden liep ik in de supermarkt voor de wekelijkse boodschappen en na een half uur kwam ik erachter dat ik dat onding vergeten was op te doen. Niemand die wat zei. :)
Gevaccineerd.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 18:57:07 #214
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199899753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op kantoor hoef je zo’n ding niet op. Alleen chirurgen enzo, maar die vallen al jaren flauw tijdens operaties door zo’n mondkapje. Ownee.
Het is idd algemeen bekend dat operatiekamers bloedheet zijn, niets zo goed voor de concentratie dan 30+ tijdens ingewikkelde klussen!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 18:58:23 #215
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_199899765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Nee. Straks steek ik nog een oud vrouwtje aan die te koppig was om aan vaccin te nemen, wiens zoon ook geen goed advies kan geven omdat het een wappie is. Moet je die eens meemaken terwijl je z'n moeder indirect hebt vermoord. En dan uitgenodigd worden voor de begravenis alleen zodat iedereen kan vragen "Houd je je kapje op, of je kom je ons ook allemaal de das om doen? We zijn immers al op de juiste plek, scheelt weer vervoerskosten."
Dat idee was van de kleindochter. Die denkt dat oma het leuk had gevonden dat ik er bij zou zijn. "Hij had zo'n vriendelijke lach" zei ze nog. Ja maar als je me niet had kunnen zien lachen dan kon jij dat nu ook nog.
Nee, ik wacht nog een halfjaartje.
"te koppig was om een vaccin te nemen".. dat is dan geheel haar eigen keuze en ze weet dan ook donders goed wat het risico is. Ik zou me geen zorgen maken.
Iedereen boven de 50 die nu nog niet is gevaccineerd kiest hier zelf bewust voor. Dus: geheel voor eigen risico. :Y)
Gevaccineerd.
pi_199899774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:50 schreef DX11 het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar bij iemand die continu met eten werkt, en met 6 man op een kluitje dat eten staat te maken, in het zicht van de klant, vind ik toch een beetje vreemd.
:') En hoe warm denk je dat het boven de frituur is met zo'n mondkapje.
pi_199900072
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:58 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]

Iedereen boven de 50 die nu nog niet is gevaccineerd kiest hier zelf bewust voor. Dus: geheel voor eigen risico. :Y)
Een hoop 50-ers moeten die tweede vaccinatie nog krijgen. En sommigen hebben zelfs net de eerste pas gehad. In sommige regio's is de tijd tussen 'afspraak' en 'prikmoment' best lang. We praten over weken.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:21:49 #218
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_199900134
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:24 schreef airconditioning het volgende:
Mark my words. Omdat deze extreem-rechtse lui denken onze regelgeving niet te volgen krijgen we in september weer een golf. Ik wil jullie oproepen om toch mee te doen met het bestrijden van het corona virus. Alleen samen krijgen we het onder controle. Je kunt letterlijk mensenlevens redden.
dat gebeurd alleen als er een variant komt waar nog geen vaccinatie tegen is
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:26:29 #219
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_199900236
Genoeg plekken hier waar geen hond het nog doet. Bij kleinere zaken loop ik eerst zonder naar binnen, bekijk even wat anderen binnen doen en beslis dan of ie alsnog op “moet”. Ik ga niet als enige demonstratief met mondkapjes lopen, terwijl het van mij ook wel klaar mag zijn.

Zaterdag ook zo in een restaurant en al weken bij de snackbar in het dorp.
heitieh
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:34:51 #220
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199900425
Zo te lezen worden er veel te weinig mensen meewarig aangekeken :(
Straks stromen de ziekenhuizen weer vol.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:36:26 #221
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199900456
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:34 schreef Woelwater het volgende:
Zo te lezen worden er veel te weinig mensen meewarig aangekeken :(
Straks stromen de ziekenhuizen weer vol.
Ik kom net terug van de supermarkt en ik trof zowaar een lotgenoot aan zonder mondkapje. Ik heb hem nog meewarig aangekeken, maar hij keek niet terug ;(
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:45:10 #222
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199900756
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik kom net terug van de supermarkt en ik trof zowaar een lotgenoot aan zonder mondkapje. Ik heb hem nog meewarig aangekeken, maar hij keek niet terug ;(
Dan had je hem er even dwingend op moeten wijzen dat er nog steeds een kapjesplicht geldt, >90% luistert dan wel :+
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:46:46 #223
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199900781
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:45 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dan had je hem er even dwingend op moeten wijzen dat er nog steeds een kapjesplicht geldt, >90% luistert dan wel :+
Haha, terwijl ik ook geen mondkapje draag. Dat zou wel een stunt zijn :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:56:13 #224
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_199900995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:34 schreef Woelwater het volgende:
Zo te lezen worden er veel te weinig mensen meewarig aangekeken :(
Straks stromen de ziekenhuizen weer vol.
Ja, want het hangt allemaal af van de mondkapjes. Dat is de meest essentile maatregel.
heitieh
pi_199906060
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:34 schreef Woelwater het volgende:
Zo te lezen worden er veel te weinig mensen meewarig aangekeken :(
Straks stromen de ziekenhuizen weer vol.
:')
  woensdag 16 juni 2021 @ 09:29:39 #226
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_199907443
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:14 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik loop de hele dag op m'n werk met een mondkapje op, dan voel je het op een gegeven moment niet eens meer. Al die jankerds die na 2 minuten een paniekaanval krijgen van een mondkapje vind ik dan ook echt jankerds.
Ik zeg niet dat ik na 2 minuten een paniekaanval krijg, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het fijn zit. En ik denk dat 90% van de Nederlanders het mondkapje meteen weggooit zodra het een advies word.

Ik doe dat het in elk geval wel
At the end Justice will prevail
pi_199909125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:17 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Een hoop 50-ers moeten die tweede vaccinatie nog krijgen. En sommigen hebben zelfs net de eerste pas gehad. In sommige regio's is de tijd tussen 'afspraak' en 'prikmoment' best lang. We praten over weken.
Ik hoor tot die groep, over vier weken de tweede spuit. Maar prima als mensen dat ding niet op zetten hoor, doe ik zelf ook niet.
pi_199909357
quote:
84s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:34 schreef Haaibaaike het volgende:
26 juni zijn wij hoogstwaarschijnlijk van mondkapjes af👍
Hoop inderdaad echt zo snel mogelijk en als mensen als nog bang zijn kunnen ze zelf een mondkapje opzetten toch? :Y
  woensdag 16 juni 2021 @ 14:29:03 #229
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199911000
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:56 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ja, want het hangt allemaal af van de mondkapjes. Dat is de meest essentile maatregel.
Het enige wat de mondkapjes (hoe krijg je het woord eigenlijk uit je strot zonder walging) doen is het klootjesvolk erop wijzen dat er volgens "deskundigen" iets heul gevaarlijks op de loer ligt. Het is gewoon een middel om de angst erin te houden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199911057
Mondkapjesplicht gaat er sowieso mogelijk af.
https://www.nu.nl/coronav(...)e-week-zaterdag.html
pi_199911125
Eigenlijk al wel zeker dat het er af gaat volgende week. Als ze dat nu terug gaan trekken houdt helemaal niemand zich er meer aan.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 14:41:59 #232
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199911146
Nope. Ik fiets (nog steeds) wel eens terug naar huis voor een mondkapje. Wat hoort dat hoort. Niet zeuren. Zo ben ik opgevoed.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accnt aigu
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 14:43:02 #233
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199911156
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:12 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Hoop inderdaad echt zo snel mogelijk en als mensen als nog bang zijn kunnen ze zelf een mondkapje opzetten toch? :Y
Heb de neiging dat nog te doen. Word zaterdag gevaccineerd. Wellicht goed een weekje door te lopen met. We zitten aan de eindstreep dus hoppa.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accnt aigu
pi_199911253
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:43 schreef Rene het volgende:

[..]

Heb de neiging dat nog te doen. Word zaterdag gevaccineerd. Wellicht goed een weekje door te lopen met. We zitten aan de eindstreep dus hoppa.
Niemand houd je tegen om het niet te doen.
pi_199911265
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:41 schreef Rene het volgende:
Nope. Ik fiets (nog steeds) wel eens terug naar huis voor een mondkapje. Wat hoort dat hoort. Niet zeuren. Zo ben ik opgevoed.
:D Ik gelukkig niet. Al jong geleerd een eigen mening te vormen en weinig aan te trekken van "het hoort zo".
pi_199911303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:D Ik gelukkig niet. Al jong geleerd een eigen mening te vormen en weinig aan te trekken van "het hoort zo".
rebels hoor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:04:56 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199911502
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:D Ik gelukkig niet. Al jong geleerd een eigen mening te vormen en weinig aan te trekken van "het hoort zo".
Ik ook, maar zoals met vele zaken, tot ik er andere mensen mee benadeel. Ik loop/fiets zonder problemen door rood als er niets aankomt. Maar ik ga geen winkelier een boete aannaaien door geen mondkap op te doen als het nog verplicht is.

En als er nog mensen zijn die oprecht bang zijn, waarom zou ik een etter zijn om bijv in het OV zonder kap naast ze te gaan zitten?

Zodra het kreng af kan gaat het af, en de dag dat ik er buiten 1 opzet is de dag dat ik onder een bus spring :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199911684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ook, maar zoals met vele zaken, tot ik er andere mensen mee benadeel. Ik loop/fiets zonder problemen door rood als er niets aankomt. Maar ik ga geen winkelier een boete aannaaien door geen mondkap op te doen als het nog verplicht is.

En als er nog mensen zijn die oprecht bang zijn, waarom zou ik een etter zijn om bijv in het OV zonder kap naast ze te gaan zitten?

Zodra het kreng af kan gaat het af, en de dag dat ik er buiten 1 opzet is de dag dat ik onder een bus spring :').
De winkelier krijgt geen boete hoor, zoek maar op. En ik benadeel andere mensen niet, blijf wel uit hun buurt. OV gebruik ik nooit, heb een auto.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:17:33 #239
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199911716
Net meubels wezen shoppen, hoop personeel zonder, als we een beetje afstand hielden hoefden wij ze ook niet op. Is wel op z’n retour lijkt het.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:25:00 #240
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_199911827
Aan alle Fokkers die op mij commentaar hadden of ik wel kon rekenen. Zie nou wel, dat het volgende week doorgaat het verdwijnen van monkapjes.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:28:12 #241
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_199911879
Morgen mijn tweede prik. Op in het zonnetje lopen naar het dorpshuis in mijn woonplaats😀. Maar wel netjes met mijn mondkapje op hoor.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:35:39 #242
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199911997
Verkeerd topic 8)7
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_199913463
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Eigenlijk al wel zeker dat het er af gaat volgende week. Als ze dat nu terug gaan trekken houdt helemaal niemand zich er meer aan.
Ik denk het ook wel want de media heeft het er zo gigantisch veel over dat het wel gaat gebeuren, er zijn vast al stukken gelekt.
  woensdag 16 juni 2021 @ 21:19:15 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199917472
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik probeer het steeds vaker, in kleine winkels of bij het tankstation, op werk. Je krijgt eigenlijk nergens nog commentaar erop.

Proberen jullie het ook al?
Niet eens proberen, ik draag doorgaans geen masker tenzij het echt niet anders kan zoals bezoek aan (semi)overheids of zorginstanties. Ik hoor het wel van het bevoegde gezag. Je druk maken over wat een ander zegt of denkt, is sws paarlen voor de zwijnen gooien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199918529
quote:
12s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet eens proberen, ik draag doorgaans geen masker tenzij het echt niet anders kan zoals bezoek aan (semi)overheids of zorginstanties. Ik hoor het wel van het bevoegde gezag. Je druk maken over wat een ander zegt of denkt, is sws paarlen voor de zwijnen gooien.
voel je je nou trots en / of stoer? Man man echt deze reacties :')
  woensdag 16 juni 2021 @ 23:14:06 #246
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199920286
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 21:58 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

voel je je nou trots en / of stoer? Man man echt deze reacties :')
Niets van al dat. Ik pas mij t.a.v. mondkapjes slechts aan als dat onvermijdelijk is.
Ook omdat ik mijn vrijheid en zelfbeschikking belangrijker vind dan dat iemand anders dat wil beknotten.
Ik respecteer anderen die wel een mondkapje (willen) dragen niet meer of minder.

Hoe voel jij je nu ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199920774
quote:
18s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niets van al dat. Ik pas mij t.a.v. mondkapjes slechts aan als dat onvermijdelijk is.
Ook omdat ik mijn vrijheid en zelfbeschikking belangrijker vind dan dat iemand anders dat wil beknotten.
Ik respecteer anderen die wel een mondkapje (willen) dragen niet meer of minder.

Hoe voel jij je nu ?
Ikke ikke ikke dus. Typerend.

Heb het nu vooral warm. Verder prima.
pi_199942356
Vanochtend in de super. Afgetrainde gast in trainingspak, zonder mondkapje. Vraagt een meisje aan haar moeder waarom die meneer geen mondkapje draagt. Moeder: "Mensen die astma of zieke longen hebben hoeven geen mondkapje op." Die gast keek me toch zuur :)
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:36:33 #249
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199943041
quote:
80s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:28 schreef Haaibaaike het volgende:
Morgen mijn tweede prik. Op in het zonnetje lopen naar het dorpshuis in mijn woonplaats😀. Maar wel netjes met mijn mondkapje op hoor.
Zojuist mijn eerste prik gehad. Uiteraard zonder mondkapje ^O^
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199943206
De laatste dagen droeg ik wel regelmatig even een mondkapje buiten, om geen zonnebrandcrme op mijn gezicht te moeten smeren.
Eenmaal bij de supermarkt gaat hij dan weer af.
pi_199949891
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:49 schreef Morri2 het volgende:
Vanochtend in de super. Afgetrainde gast in trainingspak, zonder mondkapje. Vraagt een meisje aan haar moeder waarom die meneer geen mondkapje draagt. Moeder: "Mensen die astma of zieke longen hebben hoeven geen mondkapje op." Die gast keek me toch zuur
angst inpraten begint al op jonge leeftijd
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199951756
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

angst inpraten begint al op jonge leeftijd
dat is toch geen angst inpraten?
  vrijdag 18 juni 2021 @ 22:05:35 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199951801
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:03 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

dat is toch geen angst inpraten?
My bad, het was binnen. Maar dan nog....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199951885
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:03 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

dat is toch geen angst inpraten?
jawel want je associeert geen mondkap met een ziekte of medische afwijking. Dat meisje wordt geprogrammeerd en zal dat voor langere tijd onthouden dat zonder mondkap == ziek. Dus stel opa draagt straks geen mondkap in de winkel (omdat het dan echt mag) denk zo'n meisje onbewust al Opa is ziek (=angst)
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199952462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:09 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

jawel want je associeert geen mondkap met een ziekte of medische afwijking. Dat meisje wordt geprogrammeerd en zal dat voor langere tijd onthouden dat zonder mondkap == ziek. Dus stel opa draagt straks geen mondkap in de winkel (omdat het dan echt mag) denk zo'n meisje onbewust al Opa is ziek (=angst)
de mondkapjes weigeraars deden dat zelf direct al met een zogenaamd medische reden. Die info dus meegeven kan dan prima kloppen gezien het verplicht is en dat de enige reden zou moeten zijn dat iemand het niet draagt.

Geprogrammeerd ook echt :')
pi_199952684
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:34 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

de mondkapjes weigeraars deden dat zelf direct al met een zogenaamd medische reden. Die info dus meegeven kan dan prima kloppen gezien het verplicht is en dat de enige reden zou moeten zijn dat iemand het niet draagt.

Geprogrammeerd ook echt :')
gast zo'n kind snapt dat toch niet? Zelf zeker geen kinderen....
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199952931
dat vermo
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Nee. Straks steek ik nog een oud vrouwtje aan die te koppig was om aan vaccin te nemen, wiens zoon ook geen goed advies kan geven omdat het een wappie is. Moet je die eens meemaken terwijl je z'n moeder indirect hebt vermoord. En dan uitgenodigd worden voor de begravenis alleen zodat iedereen kan vragen "Houd je je kapje op, of je kom je ons ook allemaal de das om doen? We zijn immers al op de juiste plek, scheelt weer vervoerskosten."
Dat idee was van de kleindochter. Die denkt dat oma het leuk had gevonden dat ik er bij zou zijn. "Hij had zo'n vriendelijke lach" zei ze nog. Ja maar als je me niet had kunnen zien lachen dan kon jij dat nu ook nog.
Nee, ik wacht nog een halfjaartje.
vermoorden zal wel meevallen want mondkapjes werken niet. punt. :) en nee je hoeft mij geen lectuur te sturen die het tegendeel bewijzen. je houd muggen ook niet buiten het kippengaas.
pi_199954353
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

gast zo'n kind snapt dat toch niet? Zelf zeker geen kinderen....
Gast...

Nee geen kinderen, boeit ook niet. Die ouder is hier niet de bad guy/girl hoor. Dit ligt waarschijnlijk gewoon in jouw straatje. Wat had de ouder dan kunnen zeggen? Dat die gast gewoon schijt heeft aan de regels. Of gewoon maar negeren waarom mama/papa wel een mondkapje op heeft en die gozer niet?
pi_199955744
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 00:10 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Gast...

Nee geen kinderen, boeit ook niet. Die ouder is hier niet de bad guy/girl hoor. Dit ligt waarschijnlijk gewoon in jouw straatje. Wat had de ouder dan kunnen zeggen? Dat die gast gewoon schijt heeft aan de regels. Of gewoon maar negeren waarom mama/papa wel een mondkapje op heeft en die gozer niet?
nee dat blijkt wel. Gewoon vanaf maken door te zeggen dat vind hij dat leuk vindt en vervolgens ander onderwerp met hey wat je nog waar de appelmoes staat? Mama is het vergeten.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199955753
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 08:52 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

nee dat blijkt wel. Gewoon vanaf maken door te zeggen dat vind hij dat leuk vindt en vervolgens ander onderwerp met hey wat je nog waar de appelmoes staat? Mama is het vergeten.
Geen kinderen hebben betekend niet dat je niet weet hoe met ze om te gaan.

Blijf er vooral maar onheen draaien, ligt dus idd in jouw straatje :')
pi_199956189
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:50 schreef Ron182 het volgende:
dat vermo
[..]

vermoorden zal wel meevallen want mondkapjes werken niet. punt. :) en nee je hoeft mij geen lectuur te sturen die het tegendeel bewijzen. je houd muggen ook niet buiten het kippengaas.
Mondkapjes werken wel, maar niet 100%.
De vergelijking met een mug gaat niet op.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199956226
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:09 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

jawel want je associeert geen mondkap met een ziekte of medische afwijking. Dat meisje wordt geprogrammeerd en zal dat voor langere tijd onthouden dat zonder mondkap == ziek. Dus stel opa draagt straks geen mondkap in de winkel (omdat het dan echt mag) denk zo'n meisje onbewust al Opa is ziek (=angst)
Nee, dat meisje begrijpt wel dat als mondkapjes niet meer verplicht zijn, opa die niet meer draagt.
Verder wordt een kind heus niet bang voor een zieke opa.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199956253
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:41 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

angst inpraten begint al op jonge leeftijd
Dat jij bang bent voor mensen met astma wil niet zeggen dat iedereen dat is
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 19 juni 2021 @ 11:10:58 #264
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199957233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Nee. Straks steek ik nog een oud vrouwtje aan die te koppig was om aan vaccin te nemen, wiens zoon ook geen goed advies kan geven omdat het een wappie is. Moet je die eens meemaken terwijl je z'n moeder indirect hebt vermoord. En dan uitgenodigd worden voor de begravenis alleen zodat iedereen kan vragen "Houd je je kapje op, of je kom je ons ook allemaal de das om doen? We zijn immers al op de juiste plek, scheelt weer vervoerskosten."
Dat idee was van de kleindochter. Die denkt dat oma het leuk had gevonden dat ik er bij zou zijn. "Hij had zo'n vriendelijke lach" zei ze nog. Ja maar als je me niet had kunnen zien lachen dan kon jij dat nu ook nog.
Nee, ik wacht nog een halfjaartje.
Hoeveel oude vrouwtjes heb je wel niet vemoord door niet in quarantaine te gaan terwijl je griep had?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 19 juni 2021 @ 12:01:59 #265
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199957710
Dit gaat over een week nog een stress opleveren voor sommige mensen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199957784
Mondkapjes zijn zooo 2020.
pi_199958341
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 11:10 schreef Bensel het volgende:

[..]

Hoeveel oude vrouwtjes heb je wel niet vemoord door niet in quarantaine te gaan terwijl je griep had?
Hoe weet je of je griep had?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199959027
Grappig dat ik hier lees dat men na volgende week opeens gek is als men alsnog een mondkap blijft dragen. Eerst waren dat de schapen maar als ze uit eigen beweging en eigen vrije wil toch een kapje ophouden zijn ze de gekken.

Ohja en ik draag gewoon een mondkap zoals elk fatsoenlijk opgevoed persoon, dat heeft niks met eigen mening vormen te maken maar met goed fatsoen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 13:49:10 #269
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199959108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 12:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe weet je of je griep had?
voor de corona periode, toen griep nog gewoon bestond
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_199959164
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:49 schreef Bensel het volgende:

[..]

voor de corona periode, toen griep nog gewoon bestond
Dat is geen antwoord op de vraag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199959358
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:09 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

jawel want je associeert geen mondkap met een ziekte of medische afwijking. Dat meisje wordt geprogrammeerd en zal dat voor langere tijd onthouden dat zonder mondkap == ziek. Dus stel opa draagt straks geen mondkap in de winkel (omdat het dan echt mag) denk zo'n meisje onbewust al Opa is ziek (=angst)
:')
pi_199965502
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mondkapjes werken wel, maar niet 100%.
De vergelijking met een mug gaat niet op.
Dat klopt want eigenlijk is de vergelijking beter met een mug en een hek. bedankt voor de info.
pi_199968676
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 20:30 schreef Ron182 het volgende:

[..]

Dat klopt want eigenlijk is de vergelijking beter met een mug en een hek. bedankt voor de info.
Nee, ook niet.
Maar als je het verschil niet snapt tussen een mug en een virus, dan ga je dat ook niet bevatten.
Graag gedaan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199972803
Verwacht dat het deze week snel afgelopen zal zijn, hooguit dat Jumbo en Ah nog volhouden tot het eind.
.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:52:55 #275
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199972960
Net bij de AH not 100% met kapje.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 20 juni 2021 @ 12:08:07 #276
74056 crew  ToT
pi_199973102
Zeer zelden dat ik 'm niet op doe; alleen als ik zie dat meer mensen het niet op hebben of de personen in de winkel of whatever zelf het ook niet doen enz.
Als ik in de supermarkten genoeg mensen zonder smoeldoek zie rondlopen doe ik 'm ook niet meer op, maar ik wil geen gelazer door 1 van de eersten te zijn.
  zondag 20 juni 2021 @ 15:07:55 #277
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199975648
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mondkapjes werken wel, maar niet 100%.
De vergelijking met een mug gaat niet op.
Dat geldt ook voor reddingvesten en parachutes die we dan gek genoeg niet overal (hoeven te) dragen.

De vergelijking met de mug is wel degelijk steekhoudend omdat doorlaatbaarheid van een (niet medisch) mondkapje voor het virus overeenkomt met die van een mug met een kippengaashek.

Aerosole Covid19 virusdeeltjes zijn hooguit 0,3M groot, de doorlaatbaarheid van een (niet medisch) mondkapje is snel 5 tot 50x groter en stopt ook niet de (doorgaans volledige) doorlaatbaarheid aan de randen. Als iemands bril beslaat is dat omdat het daar uitgeademde vocht langs de randen slipt.
Het mondkapje houdt vooral grotere druppels tegen die zoals inmiddels wel algemeen bekend is, NIET de hoofdoorzaak zijn voor virale besmetting. Ja 'het' helpt te verminderen en de vraag is dan in welke mate dat ook na een jaar van volhardend onderzoek niet is aan te geven. In het beste geval komt men tot een vage kansberekening waar de vraag dan van wordt of je daarmee individuen tot dragen mag verplichten.

Punt is dat mondkapjes primair een gedragsinstrument zijn om mensen er tast- & vooral zichtbaar aan te herinneren dat ze (moeten) opletten. Dezelfde uitwerking bereik je door mensen een rode cape of mal hoedje te laten dragen. Dat 'opletten' als bestrijding van een pandemie die via de lucht wordt overgebracht, is goed maar niet omdat het middel de virusdeeltjes tegenhoudt.
NB: de reden dat tal van gevaarlijke ziekten niet snel verspreiden is omdat het goed zichtbaar is dat iemand ziek is waardoor anderen vanzelf wel uit te buurt blijven. Dat preventieve kenmerk is voor Covid19 (doorgaans) afwezig.

Mondkapjes zijn vooral zo effectief tegen bacteriologische en druppelverspreiding waarbij de hoeveelheid (draagvocht/deeltjes) bepalend is of iemand een infectie oploopt.
Bij virussen is n zwevend (eventueel aerosol) deeltje al genoeg om iemand in tijdsbestek van ca 30-40 uur ernstig te besmetten omdat o.a. de afweer de infectie niet waarneemt, wat ook niet betekent dat die persoon dan ziek wordt of ernstige gevolgen ervaart.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199977663
quote:
18s.gif Op zondag 20 juni 2021 15:07 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor reddingvesten en parachutes die we dan gek genoeg niet overal (hoeven te) dragen.
Mondkapjes dragen we ook niet overal.
Wel goed teken dat je mondkapjes vergelijkt met andere hulpmiddelen die bewezen werken.
quote:
De vergelijking met de mug is wel degelijk steekhoudend omdat doorlaatbaarheid van een (niet medisch) mondkapje voor het virus overeenkomt met die van een mug met een kippengaashek.
Nee, een mug kan daar gewoon omheen vliegen.
Testen op YouTube met brandbaar gas dat door de mondkapjes wordt gespoten laat zien dat die doorstroming sterk wordt belemmerd.


quote:
Aerosole Covid19 virusdeeltjes zijn hooguit 0,3M groot, de doorlaatbaarheid van een (niet medisch) mondkapje is snel 5 tot 50x groter en stopt ook niet de (doorgaans volledige) doorlaatbaarheid aan de randen. Als iemands bril beslaat is dat omdat het daar uitgeademde vocht langs de randen slipt.
Ja, die gaat omhoog, ipv gewoon rechtdoor.
Wat laat zien dat ze wel degelijk belemmeren.

quote:
Het mondkapje houdt vooral grotere druppels tegen die zoals inmiddels wel algemeen bekend is, NIET de hoofdoorzaak zijn voor virale besmetting.
Wat niet waar is, de 1,5m is er vanwege die grote druppels.
Aerosolen spelen een veel kleinere rol.


quote:
Ja 'het' helpt te verminderen en de vraag is dan in welke mate dat ook na een jaar van volhardend onderzoek niet is aan te geven. In het beste geval komt men tot een vage kansberekening waar de vraag dan van wordt of je daarmee individuen tot dragen mag verplichten.

Punt is dat mondkapjes primair een gedragsinstrument zijn om mensen er tast- & vooral zichtbaar aan te herinneren dat ze (moeten) opletten. Dezelfde uitwerking bereik je door mensen een rode cape of mal hoedje te laten dragen. Dat 'opletten' als bestrijding van een pandemie die via de lucht wordt overgebracht, is goed maar niet omdat het middel de virusdeeltjes tegenhoudt.
NB: de reden dat tal van gevaarlijke ziekten niet snel verspreiden is omdat het goed zichtbaar is dat iemand ziek is waardoor anderen vanzelf wel uit te buurt blijven. Dat preventieve kenmerk is voor Covid19 (doorgaans) afwezig.

Mondkapjes zijn vooral zo effectief tegen bacteriologische en druppelverspreiding waarbij de hoeveelheid (draagvocht/deeltjes) bepalend is of iemand een infectie oploopt.
Bij virussen is n zwevend (eventueel aerosol) deeltje al genoeg om iemand in tijdsbestek van ca 30-40 uur ernstig te besmetten omdat o.a. de afweer de infectie niet waarneemt, wat ook niet betekent dat die persoon dan ziek wordt of ernstige gevolgen ervaart.
Nee, 1 aerosol is niet genoeg.
En mondkapjes hebben bewezen effect.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 20 juni 2021 @ 17:07:42 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199978410
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 16:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mondkapjes dragen we ook niet overal.
Wel goed teken dat je mondkapjes vergelijkt met andere hulpmiddelen die bewezen werken.
[..]

Nee, een mug kan daar gewoon omheen vliegen.
Testen op YouTube met brandbaar gas dat door de mondkapjes wordt gespoten laat zien dat die doorstroming sterk wordt belemmerd.
[..]

Ja, die gaat omhoog, ipv gewoon rechtdoor.
Wat laat zien dat ze wel degelijk belemmeren.
[..]

Wat niet waar is, de 1,5m is er vanwege die grote druppels.
Aerosolen spelen een veel kleinere rol.
[..]

Nee, 1 aerosol is niet genoeg.
En mondkapjes hebben bewezen effect.
Het is maar wat je wil vinden aangaande effect. Waar ik mij vooral tegen verzet dat 'het' wordt aangrepen dat het infectie voorkomt.
NB: Ik kan mij prima vinden dat het dragen van 'wat dan ook', het (ook mijn) gedrag benvloedt wat iets anders is dat middel daarmee infecties voorkomt.
PS: een mug net als een virus vliegt & kruipt door het kippengaas van een mondkapje en moet er pas ingewikkeld omheen vliegen als het een fijnmazige versie (FFPx) is.

Inzake die aerosolen zal de daartegen gevestigde orde vanwege het gezichtsverlies, voorlopig niet tot inkeer willen komen. Net zoiets als dat handen 'stukwassen' preventie zou bieden tegen Covid19.
Ik zie wel dat het besef wat kantelt dat ventilatie veel belangrijker is en dat mondkapjes alleen zinnig ingezet worden als afstandhouden ondoenlijk is. Zinnig omdat het a) waarschuwend werkt en b) (spuug)druppels met daarin eventueel virus dan een beetje tegenhoudt.

Waarom is n virusdeeltje niet genoeg om te besmetten ? Of bedoel je dat statistisch geredeneerd ?

Bedenk dat ons lichaam in beginsel geen weerstand heeft omdat het virus pas wanneer het merkbare gevolgen geeft (mensen worden ziek), door de afweer kan worden bestreden. Die afweer moet dan wel op peil zijn om daarin effectief te zijn.
De hoeveelheid virus dat besmet is daarmee irrelevant voor -en bepaald hooguit de kans 'op' maar niet die 'van' een besmetting. Virussen zijn geen bacterin waar o.a. de (leef)tijdsduur en hoeveelheid van belang zijn of een infectie kans van slagen heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 20 juni 2021 @ 17:40:05 #280
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199978892
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 16:36 schreef Wantie het volgende:
En mondkapjes hebben bewezen effect.
Bron?

Hoeveel doden heeft het gescheeld?
Hoeveel zieken minder?
Hoeveel mensen zijn er ziek geworden door het verkeerde gebruik?
So we just called him Fred
pi_199979158
Als ik schatting moest maken van de super hier in de buurt.

5% klanten die niets draagt.
30% klanten die hem verkeerd draagt.

Onder personeel ongeveer hetzelfde overigens waarbij ik kap compleet onder de kin even onder die 5% die niets draagt schaar.
pi_199980099
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Bron?

Hoeveel doden heeft het gescheeld?
Hoeveel zieken minder?
Hoeveel mensen zijn er ziek geworden door het verkeerde gebruik?
gaap. Laatst nog een artikel in het ad hierover die echt al 20x gedeeld is.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:55:16 #283
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199981430
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:43 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

gaap. Laatst nog een artikel in het ad hierover die echt al 20x gedeeld is.
Gaap. Meerdere keren geciteerd dat het effect niet vanzelfsprekend is, maar voorwaardelijk zoals in het artikel staat. Mits correct gebruikt, dus eerst handen ontsmetten, mondkapje uit steriele verpakking halen aan de oortjes zonder het mondkapje aan te raken en vervolgens met je vingers er van af blijven en max. 2 3 uur gebruiken. Bij aanraking onmiddellijk besmet verklaren en het ritueel opnieuw doen. Eerder vervangen als het mondkapje te vochtig is. Hoeveel mensen zie je dat doen? Praktisch niemand waardoor het probleem juist verergert.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199981610
quote:
7s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gaap. Meerdere keren geciteerd dat het effect niet vanzelfsprekend is, maar voorwaardelijk zoals in het artikel staat. Mits correct gebruikt, dus eerst handen ontsmetten, mondkapje uit steriele verpakking halen aan de oortjes zonder het mondkapje aan te raken en vervolgens met je vingers er van af blijven en max. 2 3 uur gebruiken. Bij aanraking onmiddellijk besmet verklaren en het ritueel opnieuw doen. Eerder vervangen als het mondkapje te vochtig is. Hoeveel mensen zie je dat doen? Praktisch niemand waardoor het probleem juist verergert.
ligt dus aan de mensen, niet aan de maatregel.
  zondag 20 juni 2021 @ 20:09:41 #285
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199981654
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 20:06 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

ligt dus aan de mensen, niet aan de maatregel.
Dan moet je ook handhaven op het juiste gebruik wat dus niet gebeurt. Zonder handhaving is een wet niet effectief en daarmee juridisch brandhout.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199981989
quote:
7s.gif Op zondag 20 juni 2021 20:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dan moet je ook handhaven op het juiste gebruik wat dus niet gebeurt. Zonder handhaving is een wet niet effectief en daarmee juridisch brandhout.
mee eens. Maar zodra er wordt opgetreden is het ook weer niet goed. Men heeft altijd wat te zeiken.
  zondag 20 juni 2021 @ 20:36:27 #287
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199982032
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 20:33 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

mee eens. Maar zodra er wordt opgetreden is het ook weer niet goed. Men heeft altijd wat te zeiken.
Er wordt niet opgetreden omdat er geen mandaat is. De enige handhaving is het wel of niet ophebben van een mondkapje, terwijl dit irrelevant is. Het gaat om het juiste gebruik zoals in het artikel staat wat je zelf aanhaalt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_199982168
Volgende week zijn we af van het gezeik!!!!!!
pi_199982535
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 22:34 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

de mondkapjes weigeraars deden dat zelf direct al met een zogenaamd medische reden. Die info dus meegeven kan dan prima kloppen gezien het verplicht is en dat de enige reden zou moeten zijn dat iemand het niet draagt.

Geprogrammeerd ook echt :')
Ook voor mensen met een verstandelijke beperking is er ontheffing, niet alleen lichamelijk.
pi_199982609
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:42 schreef renwan het volgende:
Grappig dat ik hier lees dat men na volgende week opeens gek is als men alsnog een mondkap blijft dragen. Eerst waren dat de schapen maar als ze uit eigen beweging en eigen vrije wil toch een kapje ophouden zijn ze de gekken.

Ohja en ik draag gewoon een mondkap zoals elk fatsoenlijk opgevoed persoon, dat heeft niks met eigen mening vormen te maken maar met goed fatsoen.
Iedereen moet dat zelf weten, mij hoor je niet als je ermee blijft rondlopen dat mag je zelf weten.
Het probleem zit hem vooral in dat er mensen zijn die vinden een mondkapje te dragen dat een ander ook proberen op te dringen.

Dat heeft dus niks met fatsoen te maken.
fatsoen zijn zaken als afstand houden en handen wassen.
pi_199984466
quote:
7s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gaap. Meerdere keren geciteerd dat het effect niet vanzelfsprekend is, maar voorwaardelijk zoals in het artikel staat. Mits correct gebruikt, dus eerst handen ontsmetten, mondkapje uit steriele verpakking halen aan de oortjes zonder het mondkapje aan te raken en vervolgens met je vingers er van af blijven en max. 2 3 uur gebruiken. Bij aanraking onmiddellijk besmet verklaren en het ritueel opnieuw doen. Eerder vervangen als het mondkapje te vochtig is. Hoeveel mensen zie je dat doen? Praktisch niemand waardoor het probleem juist verergert.
laat je niet gek maken door die mondkap fetisjist. Waarschijnlijk slaapt ie zelfs met zo'n ding op
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199984853
quote:
12s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:07 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is maar wat je wil vinden aangaande effect. Waar ik mij vooral tegen verzet dat 'het' wordt aangrepen dat het infectie voorkomt.
NB: Ik kan mij prima vinden dat het dragen van 'wat dan ook', het (ook mijn) gedrag benvloedt wat iets anders is dat middel daarmee infecties voorkomt.
PS: een mug net als een virus vliegt & kruipt door het kippengaas van een mondkapje en moet er pas ingewikkeld omheen vliegen als het een fijnmazige versie (FFPx) is.

Inzake die aerosolen zal de daartegen gevestigde orde vanwege het gezichtsverlies, voorlopig niet tot inkeer willen komen. Net zoiets als dat handen 'stukwassen' preventie zou bieden tegen Covid19.
Ik zie wel dat het besef wat kantelt dat ventilatie veel belangrijker is en dat mondkapjes alleen zinnig ingezet worden als afstandhouden ondoenlijk is. Zinnig omdat het a) waarschuwend werkt en b) (spuug)druppels met daarin eventueel virus dan een beetje tegenhoudt.

Waarom is n virusdeeltje niet genoeg om te besmetten ? Of bedoel je dat statistisch geredeneerd ?

Bedenk dat ons lichaam in beginsel geen weerstand heeft omdat het virus pas wanneer het merkbare gevolgen geeft (mensen worden ziek), door de afweer kan worden bestreden. Die afweer moet dan wel op peil zijn om daarin effectief te zijn.
De hoeveelheid virus dat besmet is daarmee irrelevant voor -en bepaald hooguit de kans 'op' maar niet die 'van' een besmetting. Virussen zijn geen bacterin waar o.a. de (leef)tijdsduur en hoeveelheid van belang zijn of een infectie kans van slagen heeft.
Nee, dat is onzin.
Neem bijvoorbeeld Hiv: 1 virusdeeltje is niet voldoende om je te besmetten.
Je hebt daarvoor een lading van enkele miljoenen nodig.
Het lichaam heeft 24/7 te maken met indringers en pakt die gewoon aan voordat de indringer de kans heeft zich te settelen en me kunt spreken van een besmetting.
Als 1 deeltje sars-cov-2 voldoende is om je te besmetten, dan was de R0 van dit virus vele malen hoger dan die van Mazelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199984858
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Hoeveel doden heeft het gescheeld?
Hoeveel zieken minder?
Hoeveel mensen zijn er ziek geworden door het verkeerde gebruik?
Hoe wil je ziek worden van een mondmasker?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 21 juni 2021 @ 02:09:24 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199985161
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 00:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat is onzin.
Neem bijvoorbeeld Hiv: 1 virusdeeltje is niet voldoende om je te besmetten.
Je hebt daarvoor een lading van enkele miljoenen nodig.
Het lichaam heeft 24/7 te maken met indringers en pakt die gewoon aan voordat de indringer de kans heeft zich te settelen en me kunt spreken van een besmetting.
Als 1 deeltje sars-cov-2 voldoende is om je te besmetten, dan was de R0 van dit virus vele malen hoger dan die van Mazelen.
Je gaat offside door er wat anders bij te halen. Je concludeert zaken vanuit een waarneming die op een logisch zelfgemaakte veronderstelling is gebaseerd. Ik reageer omdat het mij de kans geeft, zaken toe te lichten.

Ik meen eerder & elders te hebben gezegd dat Covid19 t.a.v. transmissie, infectie en werkingskenmerken; niet kunt en mag vergelijken met andere virussen. Vergelijking is hooguit in algemene zin om iets a.d.h.v. een "bekende" parallel uit te leggen. Om verwarring te voorkomen, laten we het houden bij alleen het virus zelf dat Covid19 veroorzaakt.

En van de kenmerken van het Covid19-virus is dat een infectie in eerste fase(s) van besmetting, NIET eens wordt opgemerkt OMDAT het Covidf19 virus zich lichaamseigen gedraagt middels hechting aan de ACE2 (en tmdrr) receptor waarmee het ongemerkt de lichaamscel binnendringt.
Pas wanneer een cel na ca 10 uur merkbare 'besmettingskenmerken' vertoont, door peptideverschillen dat als afwijkend worden gesignaleerd, komt het immuunsysteem in actie om de cyclus van (viruseiwit)herkenning en eliminatie te doen door de besmette cel uit te schakelen.
Covid19 doet daarbij ook nog een ander opmerkelijk 'trucje' waarbij naastgelegen lichaamscellen, het 'defect' niet opmerken. Andere cellen worden dus al genfecteerd door nieuw uitgestoten virusreplica's zonder dat die cellen zich 'afsluiten' of dat (kunnen) melden door, wederom, die waarschuwende signaalpeptides af te geven.

Het detectieproces van besmetting tot daadwerkelijke afweer, neemt op zijn best ongeveer 2 tot 14 dagen; en is sterk afhankelijk van iemands 'gezondheid' en of die persoon reeds (eerder) afweer heeft (ontwikkeld) voor het virus.
In die tijdsperiode maakt het virus in de cel; elke 10 uur, ruwweg tot wel 1000 replica's. Dit getal vertelt ook dat iemand zonder goede afweer, al flink ziek kan worden van virusreplicatie zelf waarbij kwetsbare mensen - met een gebrekkige 'bloeddrukspiegel' - daarvan serieuze gevolgen zal ondervinden.
Kwetsbaren met een mindere afweer, kunnen nl. de groeisnelheid van het virus niet bijhouden waardoor in het slechtste geval, het ontoereikend opererende immuunsysteem zich zelf over de kop draait.

Hoe kom je erbij dat aantallen virusdeeltjes bepalend zijn voor het (individuele) besmetting/infectierisico ?
Is dat een overtuiging ? Wil/kun je dat ergens mee onderbouwen ?
Ik had/heb al vaker uitgelegd en toegelicht dat die risicoweging - tijdsduur en aantal - alleen opgaat voor bacterin en verder vooral een statistisch (model)gegeven is. Statistisch omdat niet elke virusdeeltje succesvol een geschikte cel zal treffen. Echter, op het moment dat een cel WEL geraakt wordt en het virus een ACE2 receptor treft, is het 100% bingo en gaat de replicatieshow beginnen.
Het is ronduit jammer dat o.a. het RIVM spreekt in (statistisch gedreven) besmettingsmodellen waar tijdsduur en hoeveelheid virus bepalend zouden zijn of -en hoe ernstig iemand besmet kan raken.

Die R0 gaat over de verspreidingssnelheid in de populatie waarbij het voornoemde virale aspect GEEN onderdeel van de formule is. Beschermende maatregelen, waar mondmaskers - in de marge - onderdeel van zijn, hebben wel invloed op de R0. Lees eventueel wiki om de perceptie te begrijpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 juni 2021 @ 02:18:14 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199985182
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 00:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe wil je ziek worden van een mondmasker?
Uitademen heeft ook een essentile functie om daarmee inwendig bacterien weg te blazen of te snotteren die nu dan aan de binnenkant van het een verkeerd gebruikt masker blijven om weer ingeademd te worden.
Er zijn gevallen bekend dat mensen door niet goed aansluitende maskers, ooginfecties oplopen.

En zo zijn er tal van andere aspecten. Een mondmasker kan alleen effectief zijn als bescherming wanneer dit op de juiste wijze voor een doel wordt toegepast. En met respect voor mondlapjes, is dit totaal niet het geval en medisch wmb zelfs onwenselijk omdat het schijnveiligheid geeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199985189
quote:
12s.gif Op maandag 21 juni 2021 02:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je gaat offside door er wat anders bij te halen. Je concludeert zaken vanuit een waarneming die op een logisch zelfgemaakte veronderstelling is gebaseerd. Ik reageer omdat het mij de kans geeft, zaken toe te lichten.

Ik meen eerder & elders te hebben gezegd dat Covid19 t.a.v. transmissie, infectie en werkingskenmerken; niet kunt en mag vergelijken met andere virussen. Vergelijking is hooguit in algemene zin om iets a.d.h.v. een "bekende" parallel uit te leggen. Om verwarring te voorkomen, laten we het houden bij alleen het virus zelf dat Covid19 veroorzaakt.

En van de kenmerken van het Covid19-virus is dat een infectie in eerste fase(s) van besmetting, NIET eens wordt opgemerkt OMDAT het Covidf19 virus zich lichaamseigen gedraagt middels hechting aan de ACE2 (en tmdrr) receptor waarmee het ongemerkt de lichaamscel binnendringt.
Pas wanneer een cel na ca 10 uur merkbare 'besmettingskenmerken' vertoont, door peptideverschillen dat als afwijkend worden gesignaleerd, komt het immuunsysteem in actie om de cyclus van (viruseiwit)herkenning en eliminatie te doen door de besmette cel uit te schakelen.
Covid19 doet daarbij ook nog een ander opmerkelijk 'trucje' waarbij naastgelegen lichaamscellen, het 'defect' niet opmerken. Andere cellen worden dus al genfecteerd door nieuw uitgestoten virusreplica's zonder dat die cellen zich 'afsluiten' of dat (kunnen) melden door, wederom, die waarschuwende signaalpeptides af te geven.

Het detectieproces van besmetting tot daadwerkelijke afweer, neemt op zijn best ongeveer 2 tot 14 dagen; en is sterk afhankelijk van iemands 'gezondheid' en of die persoon reeds (eerder) afweer heeft (ontwikkeld) voor het virus.
In die tijdsperiode maakt het virus in de cel; elke 10 uur, ruwweg tot wel 1000 replica's. Dit getal vertelt ook dat iemand zonder goede afweer, al flink ziek kan worden van virusreplicatie zelf waarbij kwetsbare mensen - met een gebrekkige 'bloeddrukspiegel' - daarvan serieuze gevolgen zal ondervinden.
Kwetsbaren met een mindere afweer, kunnen nl. de groeisnelheid van het virus niet bijhouden waardoor in het slechtste geval, het ontoereikend opererende immuunsysteem zich zelf over de kop draait.

Hoe kom je erbij dat aantallen virusdeeltjes bepalend zijn voor het (individuele) besmetting/infectierisico ?
Is dat een overtuiging ? Wil/kun je dat ergens mee onderbouwen ?
Ik had/heb al vaker uitgelegd en toegelicht dat die risicoweging - tijdsduur en aantal - alleen opgaat voor bacterin en verder vooral een statistisch (model)gegeven is. Statistisch omdat niet elke virusdeeltje succesvol een geschikte cel zal treffen. Echter, op het moment dat een cel WEL geraakt wordt en het virus een ACE2 receptor treft, is het 100% bingo en gaat de replicatieshow beginnen.
Het is ronduit jammer dat o.a. het RIVM spreekt in (statistisch gedreven) besmettingsmodellen waar tijdsduur en hoeveelheid virus bepalend zouden zijn of -en hoe ernstig iemand besmet kan raken.

Die R0 gaat over de verspreidingssnelheid in de populatie waarbij het voornoemde virale aspect GEEN onderdeel van de formule is. Beschermende maatregelen, waar mondmaskers - in de marge - onderdeel van zijn, hebben wel invloed op de R0. Lees eventueel wiki om de perceptie te begrijpen.
Ja, je wilt altijd graag bepalen wat de randvoorwaarden zijn voor de discussie.
Maar dat is mijn probleem verder niet
Het blijft een feit dat als 1 virusdeeltje voldoende is om besmet te raken met sars-cov-2, de R0 vele malen groter was geweest dan nu het geval.

Voor elke indringer in je lichaam geldt dat je een bepaalde hoeveelheid moet binnen krijgen voordat deze de kans krijgt zich te settelen en je kunt spreken van een besmetting.
Op geen enkele wijze heb je aangetoond dat dat bij sars-cov-2 het geval is bij slechts 1 virusdeeltje.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199985190
quote:
18s.gif Op maandag 21 juni 2021 02:18 schreef Vallon het volgende:

[..]

Uitademen heeft ook een essentile functie om daarmee inwendig bacterien weg te blazen
Onzin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 21 juni 2021 @ 02:33:52 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199985197
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 02:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, je wilt altijd graag bepalen wat de randvoorwaarden zijn voor de discussie.
Maar dat is mijn probleem verder niet
Het blijft een feit dat als 1 virusdeeltje voldoende is om besmet te raken met sars-cov-2, de R0 vele malen groter was geweest dan nu het geval.

Voor elke indringer in je lichaam geldt dat je een bepaalde hoeveelheid moet binnen krijgen voordat deze de kans krijgt zich te settelen en je kunt spreken van een besmetting.
Op geen enkele wijze heb je aangetoond dat dat bij sars-cov-2 het geval is bij slechts 1 virusdeeltje.
Hey, jij wilt de discussie scheeftrekken door totaal andere paden te bewandelen en je reinste quatsch in te brengen als feit. Eerder maakte ik de inschattingsfout dan daar weer op in te gaan waarna het voorspelbare verwijt komt dit niet het onderwerp was. Dit laten we het in het Corona forum houden bij Corona en de rest hooguit ter illustratie.

Hoe denk jij dat virusdetectie en besmetting in labs gebeurd, met miljoenen of met een paar virusdeeltjes ?
Weten hoe een besmetting plaatsvind en begrijpen hoe Covid19 opereert, toont aan dat n virusdeeltje genoeg is om te besmetten. Covid19 heeft geen andere virusdeeltjes nodig die samen een cel een beetje meer of minder gaan besmetten. Het is ja of nee t.a.v. besmetten.
Op grond waarvan en kan ik nalezen dat aantallen relevant zijn voor een Covid19 besmetting ? Ik snap natuurlijk de redenatie, dat veel erg is en weinig er minder toedoet die echter voor virusinfectie totaal niet opgaat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 juni 2021 @ 02:34:46 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199985199
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 02:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Onzin.
Je neus zeker ook.....
Wat denk je dat de functie is van hoesten of niezen etc.etc. ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 juni 2021 @ 03:13:30 #300
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199985231
Paar daagjes.. zijn we er van af. *O*
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 21 juni 2021 @ 03:13:48 #301
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199985232
Dus dan kan dit topic best wel dicht.
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')