abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:41:23 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199799719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wtf is dit dan weer? Hebben we nog niet genoeg vertraging?
Meerderheid vinden voor het geval GL/PvdA/D66/VVD? Hoewel denken aan de SGP niet direct een heel logische stap zou zijn dan, dus zal wel iets anders zijn.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:50:18 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199799735
Gewoon weer tijdrekken. Men is nog niet klaar voor de combi PvdA/GL, dus op verzoek van Rutte en Hoekstra sluit de zwartekousencommissie nog maar eens aan en als compensatie mag Volt komen opdraven zodat het voor Kaag ook een beetje leuk blijft. Niet omdat ze er echt iets mee van plan zijn, maar wel om een kabinet met GL en PvdA straks beter te kunnen verkopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 20:51:08 #4
408813 crew  trein2000
pi_199799741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Meerderheid vinden voor het geval GL/PvdA/D66/VVD? Hoewel denken aan de SGP niet direct een heel logische stap zou zijn dan, dus zal wel iets anders zijn.
Nog los van dat de VVD daar niet aan gaat beginnen lijkt het me ook wel heel onlogisch om daar dan de SGP bij te halen.
Dan eerder kijken hoe ze staan tov een minderheidskabinet VVD-D66(-CDA).
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:52:33 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199799753
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nog los van dat de VVD daar niet aan gaat beginnen lijkt het me ook wel heel onlogisch om daar dan de SGP bij te halen.
Dan eerder kijken hoe ze staan tov een minderheidskabinet VVD-D66(-CDA).
Als je als D66 een VVD-CDA minderheidskabinet in gaat met steun van de SGP kun je je zetels net zo goed weer inleveren. Doe dan de CU er weer bij.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 20:53:22 #6
408813 crew  trein2000
pi_199799761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als je als D66 een VVD-CDA minderheidskabinet in gaat met steun van de SGP kun je je zetels net zo goed weer inleveren. Doe dan de CU er weer bij.
Volt voor Kaag, Staaij voor Rutte. Het is gewoon een kwestie van balanceren. Natuurlijk gaat Kaag niet met de SGP.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:56:12 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199799810
Zou Van der Staaij zelf doorhebben dat hij wordt gebruikt als reductio ad absurdum?
We have always been at war with Eastasia.
pi_199799844
@VoMy: moet zo'n titel nou echt? Je mag het niet eens zijn met Van der Staaij en de SGP, maar hij leidt geen terroristische organisatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:59:25 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199799848
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:56 schreef -XOR- het volgende:
Zou Van der Staaij zelf doorhebben dat hij wordt gebruikt als reductio ad absurdum?
Dat heeft Staaij zeer zeker door. Daarom zit hier ongetwijfeld weer een voor-wat-hoort-wat aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:59:50 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199799852
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volt voor Kaag, Staaij voor Rutte. Het is gewoon een kwestie van balanceren. Natuurlijk gaat Kaag niet met de SGP.
Maar als ze zeggenschap krijgen in het regeerakkoord, is het dus SGP voor iedereen. En je hebt er maar 1 nodig.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 21:00:36 #11
408813 crew  trein2000
pi_199799858
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:59 schreef Hanca het volgende:
@:VoMy: moet zo'n titel nou echt? Je mag het niet eens zijn met Van der Staaij en de SGP, maar hij leidt geen terroristische organisatie.
Nee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199799871
Ik denk eerlijk gezegd dat het nog steeds over het herstelplan gaat, dat Hamer zo breed mogelijk wil afdekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199799899
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volt voor Kaag, Staaij voor Rutte. Het is gewoon een kwestie van balanceren. Natuurlijk gaat Kaag niet met de SGP.
Dan moeten Volt en de SGP wel dat spelletje mee willen spelen natuurlijk.
pi_199799951
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dan moeten Volt en de SGP wel dat spelletje mee willen spelen natuurlijk.
Ze zullen gewoon komen, netjes een gesprek houden, praten over het herstelplan en wat volgens hen de belangrijkste onderwerpen zijn, maar ook beide desgevraagd gewoon weer aangeven dat ze niet mee gaan regeren. Ik denk dus ook niet dat ze vanwege dat laatste zijn uitgenodigd, dit gaat om het herstelplan en eventueel de begroting 2022 waar ze schijnbaar ook al over praten, omdat ze begin september niet gaan halen.

En eventueel gaat het om gedogen, maar dan heb je vanwege de eerste kamer niks aan Volt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 21:18:29 #15
408813 crew  trein2000
pi_199800104
twitter
Dit lijkt mij wat ondemocratisch…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 8 juni 2021 @ 21:20:18 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199800124
Nou, dan hoeven we in elk geval niet bang te zijn dat de ChristenUnie nog aanschuift.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199800162
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
Dit lijkt mij wat ondemocratisch…
Ja, info over de voortgang moet ze gewoon aan de hele kamer geven, het liefst per brief. En dan wat langer dan die ene regel van de brief van vorige week. Gaat dat vanwege vertrouwelijkheid niet, praat dan ook geen partijen bij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 21:24:54 #18
408813 crew  trein2000
pi_199800172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, info over de voortgang moet ze gewoon aan de hele kamer geven, het liefst per brief. En dan wat langer dan die ene regel van de brief van vorige week. Gaat dat vanwege vertrouwelijkheid niet, praat dan ook geen partijen bij.
Precies dat
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 8 juni 2021 @ 21:28:53 #19
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199800206
twitter

Den Haan komt in ieder geval ook nog wel aan de beurt
  dinsdag 8 juni 2021 @ 21:32:16 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199800248
Wordt een lekker precedent als ze dit vaker gaan doen, alleen Kamerleden inlichten die ergens voor hebben gestemd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199800425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Dit lijkt mij wat ondemocratisch…
Absurd
  dinsdag 8 juni 2021 @ 22:05:01 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199800728
Is Marijnissen al in pen gekropen op Twitter? Dat zij ook ingelicht wil worden.
pi_199801281
Nog geen formatie rond?
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199801298
Conclusie is dus dat de huizencrisis weer 4 jaar vast zit. Fijn is dat.
pi_199804326
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:44 schreef MoreDakka het volgende:
Conclusie is dus dat de huizencrisis weer 4 jaar vast zit. Fijn is dat.
Dat kon je van tevoren al weten. Vrijwel geen partijen die oplossingen aanboden. Het idee dat er zoiets is als een huizenmarkt waar investeerders brood aan mogen verdienen zal moeten gaan maar welke partijen onderschrijven dit eigenlijk?
pi_199804527
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nog los van dat de VVD daar niet aan gaat beginnen lijkt het me ook wel heel onlogisch om daar dan de SGP bij te halen.
Dan eerder kijken hoe ze staan tov een minderheidskabinet VVD-D66(-CDA).
Hamer is zeer ervaren in de politiek.
Die gaat dit soort kansloze ideetjes echt niet voorleggen aan Van der Staaij :+.
pi_199804549
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:44 schreef MoreDakka het volgende:
Conclusie is dus dat de huizencrisis weer 4 jaar vast zit. Fijn is dat.
De bedrijven- en bouwlobby lijkt me sterker in de VVD vertegenwoordigd dan de boerenlobby. Die conclusie lijkt me dus te kort door de bocht.
pi_199804697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat kon je van tevoren al weten. Vrijwel geen partijen die oplossingen aanboden. Het idee dat er zoiets is als een huizenmarkt waar investeerders brood aan mogen verdienen zal moeten gaan maar welke partijen onderschrijven dit eigenlijk?
SP?
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 11:35:39 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199804795
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De bedrijven- en bouwlobby lijkt me sterker in de VVD vertegenwoordigd dan de boerenlobby. Die conclusie lijkt me dus te kort door de bocht.
Vergeet de makelaars niet ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199805013
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De bedrijven- en bouwlobby lijkt me sterker in de VVD vertegenwoordigd dan de boerenlobby. Die conclusie lijkt me dus te kort door de bocht.
Klopt, VVD gaat echt niet accepteren dat de boeren nog 4 jaar de bouw blokkeren. Er komt echt wel een oplossing, waarbij het plan van LTO, natuurorganisaties en bouwend Nederland een goed uitgangspunt zal zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:18:25 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199805356
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, VVD gaat echt niet accepteren dat de boeren nog 4 jaar de bouw blokkeren. Er komt echt wel een oplossing, waarbij het plan van LTO, natuurorganisaties en bouwend Nederland een goed uitgangspunt zal zijn.
Dat is een waardellos uitgangspunt. Maar dat zal wel het uitgangspunt worden en dan over 4 jaar is de nieuwe crisis een feit omdat ie dan opnieuw niet goed is opgelost.
pi_199805454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is een waardellos uitgangspunt. Maar dat zal wel het uitgangspunt worden en dan over 4 jaar is de nieuwe crisis een feit omdat ie dan opnieuw niet goed is opgelost.
Rutte en co hebben de afgelopen 10 jaar ook niks gedaan aan het woning tekort, dus waarom ze dat de komende vier jaar wel zouden doen is mij een raadsel. De VVD is er voor degene die goed verdienen aan de huidige situatie zoals huizenmelkers en makelaars en de huizenbezitters die de waarde van huis elk jaar zien stijgen. Dat de wachtlijsten voor huurhuizen blijven groeien en starters zich geen woning kunnen veroorloven is niet het probleem van de VVD en de mensen die op ze stemmen....
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_199805464
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is een waardellos uitgangspunt. Maar dat zal wel het uitgangspunt worden en dan over 4 jaar is de nieuwe crisis een feit omdat ie dan opnieuw niet goed is opgelost.
In de huidige politieke verhoudingen is een echte oplossing sowieso niet bepaald haalbaar...

Nederland blijft qua natuur en klimaat gewoon achteraan hobbelen...
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:28:00 #34
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199805482
Ik dacht dat we gingen zoeken welke partijen op hoofdlijnen samen konden werken. Dit lijkt meer op een dichtgetimmerd coalitieakkoord.

Weer een jaar langer wachten in huizencrisis, klimaatcrisis enzovoorts. Ik zie liever een breedgedragen door hele Kamer gedragen akkoord om de grootste problemen op te lossen. Dit is niet voor komend vier jaar maar voor komend dertig jaar. Aan het werk en gauw.
pi_199805633
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik dacht dat we gingen zoeken welke partijen op hoofdlijnen samen konden werken. Dit lijkt meer op een dichtgetimmerd coalitieakkoord.

Weer een jaar langer wachten in huizencrisis, klimaatcrisis enzovoorts. Ik zie liever een breedgedragen door hele Kamer gedragen akkoord om de grootste problemen op te lossen. Dit is niet voor komend vier jaar maar voor komend dertig jaar. Aan het werk en gauw.
Het Nederlandse electoraat wil geen oplossingen voor deze vraagstukken anders hadden ze niet massaal op de VVD gestemd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_199805716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik dacht dat we gingen zoeken welke partijen op hoofdlijnen samen konden werken. Dit lijkt meer op een dichtgetimmerd coalitieakkoord.

Weer een jaar langer wachten in huizencrisis, klimaatcrisis enzovoorts. Ik zie liever een breedgedragen door hele Kamer gedragen akkoord om de grootste problemen op te lossen. Dit is niet voor komend vier jaar maar voor komend dertig jaar. Aan het werk en gauw.
Waar baseer je dit in godsnaam op? Er zitten uberhaupt nog geen partijen samen aan tafel om te overleggen over dat regeerakkoord.

Dit kan echt nog alle kanten uit. Het kan zelfs nog zo rollen dat er eerst een herstelplan komt voor de korte termijn en daarna pas een regeerakkoord. Iets wat ik overigens prima zou vinden als er maar een uitgangspunt van duurzaam herstel in zit.

Er staat nog geen letter op papier.

Akkoorden voor over 30 jaar hebben overigens totaal geen zin. Kijk maar naar al die milieuverdragen. Ja nee, gaan we echt doen. En dan twee jaar voor het zover is (terecht) op je flikker krijgen van de rechter en dan claimen dat het allemaal niet haalbaar meer is want het zou te snel gaan :') Dat is zo'n beetje hoe het gaat sinds men er in 1970 (!) achter kwam dat we het klimaat aan het verkloten zijn.

Wat mij betreft moeten doelen worden vastgelegd voor maximaal één opvolgende regeerperiode in normale situatie. Ga maar bedenken hoe het land er in 2025, 2029 hooguit bij moet liggen en ga dáármee aan de slag. Nu weer zeggen dat we in 2050 zoveel procent reductie moeten hebben gaat niets veranderen en is bovendien bij voorbaad al te laat.

[ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 09-06-2021 12:59:26 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199805860
Toen ik mevrouw Hamer zag wist ik meteen al dat dit kabinet wat er komt over 2 jaar weer op barsten zal komen te staan.
Deze mevrouw Hamer heeft echt nooit wat te melden en louter open deuren.
En dat hele gedoe en proces van formateren etc duurt veel te lang altijd.
pi_199805872
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:56 schreef Remco2021 het volgende:
Toen ik mevrouw Hamer zag wist ik meteen al dat dit kabinet wat er komt over 2 jaar weer op barsten zal komen te staan.
Deze mevrouw Hamer heeft echt nooit wat te melden en louter open deuren.
En dat hele gedoe en proces van formateren etc duurt veel te lang altijd.
Oké Hans.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199805918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waar baseer je dit in godsnaam op? Er zitten uberhaupt nog geen partijen samen aan tafel om te overleggen over dat regeerakkoord.

Dit kan echt nog alle kanten uit. Het kan zelfs nog zo rollen dat er eerst een herstelplan komt voor de korte termijn en daarna pas een regeerakkoord. Iets wat ik overigens prima zou vinden als er maar een uitgangspunt van duurzaam herstel in zit.

Er staat nog geen letter op papier.

Akkoorden voor over 30 jaar hebben overigens totaal geen zin. Kijk maar naar al die milieuverdragen. Ja nee, gaan we echt doen. En dan twee jaar voor het zover is (terecht) op je flikker krijgen van de rechter en dan claimen dat het allemaal niet haalbaar meer is want het zou te snel gaan :') Dat is zo'n beetje hoe het gaat sinds men er in 1970 (!) achter kwam dat we het klimaat aan het verkloten zijn.

Wat mij betreft moeten doelen worden vastgelegd voor maximaal één opvolgende regeerperiode in normale situatie. Ga maar bedenken hoe het land er in 2025 bij moet liggen en ga dáármee aan de slag. Nu weer zeggen dat we in 2040 zoveel procent reductie moeten hebben gaat niets veranderen en is bij voorbaad al te laat.
Maw, we hebben een instrument nodig om een regeerakkoord te toetsen adv lange termijn verdragen? En anders terug naar de tekentafel?

Maar doelen vastleggen voor de volgende regeerperiode ... Dan bepaal je dus deels het regeerakkoord van de volgende, nog ongekozen, regering. Lijkt me democratisch gezien niet echt wenselijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199805988
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Maw, we hebben een instrument nodig om een regeerakkoord te toetsen adv lange termijn verdragen? En anders terug naar de tekentafel?

Maar doelen vastleggen voor de volgende regeerperiode ... Dan bepaal je dus deels het regeerakkoord van de volgende, nog ongekozen, regering. Lijkt me democratisch gezien niet echt wenselijk.
Ik vind het een lastig vraagstuk wat het zou betekenen om een regeerakkoord voor te leggen aan een rechter. Voor zover ik weet zijn daar geen voorzieningen voor, maar in het licht van recente uitspraken (Urgenda vs Staat, Milieudefensie vs Shell) zou een dergelijk bindend instrument wel toegevoegde waarde hebben ja.

Overigens doen we dat nu ook al he, er staat toch ook al vast dat er over x decennia zoveel reductie zou moeten zijn in uitstoot. Dat kun je ook wel uitleggen als 'alvast het volgende akkoord invullen'. Vind ik een beetje een dooddoener, wat ik graag zou willen zien is dat er doelen worden gesteld op veel kortere termijn. Dan kunnen we tenminste ook zien of we de goede kant op gaan. Alleen willen partijen niet, want niemand wil degene zijn die rekeningrijden gaat invoeren en niemand wil degene zijn die een boer naast een natuurgebied verplicht te vertrekken.

Daarover gesproken, er zou wat mij betreft zeer regelmatig bericht moeten worden over de voortgang. Dat is normaal in een crisis, zie ook de coronacrisis. Wat dat betreft kan ik me heel goed vinden in de klimaatdag die wordt voorgesteld in het huidige klimaatakkoord. Vrees alleen dat ie voor het komende kabinet te vroeg komt en da's jammer, want vanaf het prille begin moet er aandacht aan besteed worden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:05:37 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199805997
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:46 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waar baseer je dit in godsnaam op? Er zitten uberhaupt nog geen partijen samen aan tafel om te overleggen over dat regeerakkoord.

Dit kan echt nog alle kanten uit. Het kan zelfs nog zo rollen dat er eerst een herstelplan komt voor de korte termijn en daarna pas een regeerakkoord. Iets wat ik overigens prima zou vinden als er maar een uitgangspunt van duurzaam herstel in zit.

Er staat nog geen letter op papier.

Akkoorden voor over 30 jaar hebben overigens totaal geen zin. Kijk maar naar al die milieuverdragen. Ja nee, gaan we echt doen. En dan twee jaar voor het zover is (terecht) op je flikker krijgen van de rechter en dan claimen dat het allemaal niet haalbaar meer is want het zou te snel gaan :') Dat is zo'n beetje hoe het gaat sinds men er in 1970 (!) achter kwam dat we het klimaat aan het verkloten zijn.

Wat mij betreft moeten doelen worden vastgelegd voor maximaal één opvolgende regeerperiode in normale situatie. Ga maar bedenken hoe het land er in 2025, 2029 hooguit bij moet liggen en ga dáármee aan de slag. Nu weer zeggen dat we in 2050 zoveel procent reductie moeten hebben gaat niets veranderen en is bovendien bij voorbaad al te laat.
Dit is exact het probleem waar we in zitten. Niemand durft vooruit te kijken en te stellen waar we moeten zijn over twintig jaar. Je bouwt geen miljoen huizen in vier jaar. Je zorgt niet voor reductie van zoveel procent binnen 4 jaar. Het moet allemaal op lange termijn. Een geheel plan voor hoe je duurzaamheid (nul op de meter) gaat bereiken icm klimaatdoelstellingen icm woningbouw icm plaatsing windmolens/zonnepanelen.

Ik zeg niet dat het makkelijk is maar dat MOET het streven zijn. Je kunt zulke dingen niet gaan plannen voor komende vier jaar. Helaas is politiek grillig en kijkt ieder partij puur naar eigenbelang dat ze over vier jaar nog een keer pluche kunnen plakken in plaats van het land vooruit brengen.

De jongeren van tegenwoordig zitten te wachten op nieuwe huizen en een gedegen klimaataanpak. De partijen nu zijn eerder bezig met eigen hachje redden. VVD is doodsbang dat Rutte eruit moet. CDA heeft verloren en is zoekende. D66 had het momentum maar is die alweer beetje kwijt. PvdA en GL zijn bang dat ze los van elkaar in een eventueel kabinet te veel moeten inleveren.

Misschien moeten we bijna de Belgen maar vragen hoe je formeert.

In deze tijd moeten we keiharde beslissingen nemen. Er zullen partijen woest zijn. Dat is evident. Je moet enorme investeringen doen om alles weer op peil te krijgen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:09:38 #42
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199806052
Regeren is vooruitzien.
pi_199806088
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik vind het een lastig vraagstuk wat het zou betekenen om een regeerakkoord voor te leggen aan een rechter. Voor zover ik weet zijn daar geen voorzieningen voor, maar in het licht van recente uitspraken (Urgenda vs Staat, Milieudefensie vs Shell) zou een dergelijk bindend instrument wel toegevoegde waarde hebben ja.

Overigens doen we dat nu ook al he, er staat toch ook al vast dat er over x decennia zoveel reductie zou moeten zijn in uitstoot. Dat kun je ook wel uitleggen als 'alvast het volgende akkoord invullen'. Vind ik een beetje een dooddoener, wat ik graag zou willen zien is dat er doelen worden gesteld op veel kortere termijn. Dan kunnen we tenminste ook zien of we de goede kant op gaan. Alleen willen partijen niet, want niemand wil degene zijn die rekeningrijden gaat invoeren en niemand wil degene zijn die een boer naast een natuurgebied verplicht te vertrekken.

Daarover gesproken, er zou wat mij betreft zeer regelmatig bericht moeten worden over de voortgang. Dat is normaal in een crisis, zie ook de coronacrisis. Wat dat betreft kan ik me heel goed vinden in de klimaatdag die wordt voorgesteld in het huidige klimaatakkoord. Vrees alleen dat ie voor het komende kabinet te vroeg komt en da's jammer, want vanaf het prille begin moet er aandacht aan besteed worden.
Kan dat geen taak van de (of een, hoeft natuurlijk niet dezelfde te zijn) formateur zijn dan? Toetsen aan doelstellingen? Of een onafhankelijke commissie oid?
"Pools are perfect for holding water"
pi_199806139
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is een waardellos uitgangspunt. Maar dat zal wel het uitgangspunt worden en dan over 4 jaar is de nieuwe crisis een feit omdat ie dan opnieuw niet goed is opgelost.
Het is een uitgangspunt dat verder gaat als de huidige plannen van het kabinet, dus ik vind het een verbeterde uitgangspositie dan wat er nu ligt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199806163
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is een uitgangspunt dat verder gaat als de huidige plannen van het kabinet, dus ik vind het een verbeterde uitgangspositie dan wat er nu ligt.
Ehh ... Keer op keer op keer niet waargemaakte beloften kunnen stukken harder aankomen dan geen beloften.

Daarbij zou het iig een stuk eerlijker zijn om niets te beloven.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:25:38 #46
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199806238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is een uitgangspunt dat verder gaat als de huidige plannen van het kabinet, dus ik vind het een verbeterde uitgangspositie dan wat er nu ligt.
Het blijft een boterzacht plan dat opnieuw inzet op 'techniek' om de slachtvolumes te behouden waardoor schaalvergroting opnieuw onvermijdelijk wordt om het te kunnen bekostigen, er wordt veel teveel uit gegaan van een vrijwillige basis, met weinig controleerbare doelen en vooral weer het opendraaien van de subsidiekraan. Het is niet voor niets dat alleen Natuurmonumenten, precies de natuurorganisatie die er het minst mee bezig is, als 'natuurpartij' erbij zit.
pi_199806254
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Ehh ... Keer op keer op keer niet waargemaakte beloften kunnen stukken harder aankomen dan geen beloften.

Daarbij zou het iig een stuk eerlijker zijn om niets te beloven.
Het is helemaal niet eerlijker om niks te beloven, het is eerlijk om nu dingen te beloven en ook te doen. Met niks beloven schiet niemand wat op. En die 40% reductie staan LTO, natuur en bedrijven achter, daar kun je mee beginnen. En dan plannen maken om naar de 70% te gaan die volgens Remkes nodig is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199806273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het blijft een boterzacht plan dat opnieuw inzet op 'techniek' om de slachtvolumes te behouden waardoor schaalvergroting opnieuw onvermijdelijk wordt om het te kunnen bekostigen, er wordt veel teveel uit gegaan van een vrijwillige basis, met weinig controleerbare doelen en vooral weer het opendraaien van de subsidiekraan. Het is niet voor niets dat alleen Natuurmonumenten, precies de natuurorganisatie die er het minst mee bezig is, als 'natuurpartij' erbij zit.
Natuur & Milieu zit er ook bij en het plan gaat uit van schaalverkleining en uitkoop van boeren. Natuurlijk moet de doorrekening wel kloppen, uiteindelijk koeten we naar die 70% reductie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199806280
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dit is exact het probleem waar we in zitten. Niemand durft vooruit te kijken en te stellen waar we moeten zijn over twintig jaar. Je bouwt geen miljoen huizen in vier jaar. Je zorgt niet voor reductie van zoveel procent binnen 4 jaar. Het moet allemaal op lange termijn. Een geheel plan voor hoe je duurzaamheid (nul op de meter) gaat bereiken icm klimaatdoelstellingen icm woningbouw icm plaatsing windmolens/zonnepanelen.

Ik zeg niet dat het makkelijk is maar dat MOET het streven zijn. Je kunt zulke dingen niet gaan plannen voor komende vier jaar. Helaas is politiek grillig en kijkt ieder partij puur naar eigenbelang dat ze over vier jaar nog een keer pluche kunnen plakken in plaats van het land vooruit brengen.

De jongeren van tegenwoordig zitten te wachten op nieuwe huizen en een gedegen klimaataanpak. De partijen nu zijn eerder bezig met eigen hachje redden. VVD is doodsbang dat Rutte eruit moet. CDA heeft verloren en is zoekende. D66 had het momentum maar is die alweer beetje kwijt. PvdA en GL zijn bang dat ze los van elkaar in een eventueel kabinet te veel moeten inleveren.

Misschien moeten we bijna de Belgen maar vragen hoe je formeert.

In deze tijd moeten we keiharde beslissingen nemen. Er zullen partijen woest zijn. Dat is evident. Je moet enorme investeringen doen om alles weer op peil te krijgen.
Vooruit kijken is iets anders dan vooruitschuiven. Nederland is vooral in dat laatste heel goed.

Je kunt zeggen dat je in 2060 nog tien miljoen huizen erbij wilt hebben. Dan kun je nu lekker achterover leunen, want da's nog 40 jaar. Je kunt echter ook stellen dat je in deze regeerperiode van 4 jaar 1 miljoen huizen gaat bouwen, en dan leg je bij het volgende kabinet het verzoek neer om dat ook te doen.

Langetermijndoelen stellen is leuk, maar we dealen hier met problemen die al op korte termijn moeten worden opgelost. Dat gaat niet helemaal, uiteraard, maar met dat gelul voor over 30, 40 jaar komen we er ook niet. Als we nog zo lang wachten met het fixen van onze natuur dan wonen we tegen die tijd te midden van een halve woestijn met hier en daar een brandnetel, een plasje water vol blauwalg en een aftandse hut waar vier generaties bij elkaar wonen.

En het was tevens niet nodig geweest om nu op de korte termijn te gaan denken he. Het huidige klimaatverdrag van Parijs/Rio stamt eigenlijk ook al uit 1992 en er is in die tijd vooral veel geluld en weinig gehandeld. De tijd voor lullen is nu wel zo'n beetje voorbij.

Er zijn al zat verdragen voor de lange termijn. Dat haalt allemaal bar weinig uit.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199806299
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vooruit kijken is iets anders dan vooruitschuiven. Nederland is vooral in dat laatste heel goed.

Je kunt zeggen dat je in 2060 nog tien miljoen huizen erbij wilt hebben. Dan kun je nu lekker achterover leunen, want da's nog 40 jaar. Je kunt echter ook stellen dat je in deze regeerperiode van 4 jaar 1 miljoen huizen gaat bouwen, en dan leg je bij het volgende kabinet het verzoek neer om dat ook te doen.
1 miljoen huizen in 4 jaar kan gewoon niet, daar missen we personeel, materiaal en grondstoffen voor. Die 1 miljoen in 10 jaar is echt al ambitieus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199806306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is helemaal niet eerlijker om niks te beloven, het is eerlijk om nu dingen te beloven en ook te doen. Met niks beloven schiet niemand wat op. En die 40% reductie staan LTO, natuur en bedrijven achter, daar kun je mee beginnen. En dan plannen maken om naar de 70% te gaan die volgens Remkes nodig is.
In vergelijking met 'wel beloven maar keer op keer niet nakomen' is 'niets beloven' daadwerkelijk eerlijker ja. Dan houd je mensen geen loze beloften voor de ogen, en blijf je iig in lijn met hoe je je de afgelopen 10 jaar opgesteld hebt mbt de woningcrisis.

Leuk dat er nog mensen zijn die in die naïeve 'ze gaan heus dit keer wel nakomen wat ze beloven' modus zitten. Er zijn ook vele mensen die daar een stukje kritischer in staan en niet keer op keer geloven dat 'deze belofte 'm wel gaat worden'.

Het is dan ook best normaal om na meerdere gebroken beloften een 'eerst zien dan geloven' houding aan te nemen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199806341
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

1 miljoen huizen in 4 jaar kan gewoon niet, daar missen we personeel, materiaal en grondstoffen voor. Die 1 miljoen in 10 jaar is echt al ambitieus.
Je begrijpt neem ik aan toch wel het punt wat ik maak?

Laten we het veranderen dan. Over drie kabinetten is het 2033. Stel je voor dat je dan 100.000 huizen erbij wilt hebben. Dan stel je jezelf nu tot doel er 30.000 te bouwen, vraag je dat ook aan het volgende kabinet en begin je vast met het uitzoekwerk van hoe je er in de laatste regeerperiode zelfs 40.000 gaat bouwen.

Langetermijnplannen werken niet voor dit soort dingen. Ze moeten er zijn, tuurlijk, maar ze gaan het probleem niet oplossen. Alleen met korte termijn doelen gaat er daadwerkelijk iets veranderen.


Nog steeds teveel? Even door 10 delen (te veel, vermenigvuldigen met 10 of welk aantal dan ook) en nog een keer lezen. Ik zit niet in de bouwe he, ik weet niet wat realistisch is. Ik zie wél dat die lange termijn plannen vooral neerkomen op doorschuiven.

[ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 09-06-2021 13:42:28 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:35:46 #53
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199806352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vooruit kijken is iets anders dan vooruitschuiven. Nederland is vooral in dat laatste heel goed.

Je kunt zeggen dat je in 2060 nog tien miljoen huizen erbij wilt hebben. Dan kun je nu lekker achterover leunen, want da's nog 40 jaar. Je kunt echter ook stellen dat je in deze regeerperiode van 4 jaar 1 miljoen huizen gaat bouwen, en dan leg je bij het volgende kabinet het verzoek neer om dat ook te doen.

Langetermijndoelen stellen is leuk, maar we dealen hier met problemen die al op korte termijn moeten worden opgelost. Dat gaat niet helemaal, uiteraard, maar met dat gelul voor over 30, 40 jaar komen we er ook niet. Als we nog zo lang wachten met het fixen van onze natuur dan wonen we tegen die tijd te midden van een halve woestijn met hier en daar een brandnetel, een plasje water vol blauwalg en een aftandse hut waar vier generaties bij elkaar wonen.

En het was tevens niet nodig geweest om nu op de korte termijn te gaan denken he. Het huidige klimaatverdrag van Parijs/Rio stamt eigenlijk ook al uit 1992 en er is in die tijd vooral veel geluld en weinig gehandeld. De tijd voor lullen is nu wel zo'n beetje voorbij.

Er zijn al zat verdragen voor de lange termijn. Dat haalt allemaal bar weinig uit.
Als je alleen op je eigen termijn richt dan zou je ook stellen dat je alleen bouwgrond voor jezelf regelt en voor jezelf twee procent reductie haalt met wellicht een idee die over vier jaar achterhaald of weerlegd wordt.

Daar hebben we helemaal niets aan op lange termijn. Je stelt het inderdaad goed; Nederland is goed in doorschuiven. Daar moeten we een keer mee ophouden. Het heeft geen zin om weer een kabinet te hebben die alleen eigen problemen voor komende vier jaar oplost en daarna weer zegt; "Volgende kabinet zoekt het maar uit".

We hebben immens veel woningen nodig. Het is nu echt nodig om een plan te maken voor komend 10 jaar die haalbaar is icm klimaatdoelstellingen die je niet los van elkaar kan zien waarbij bouwbedrijven het ook aan moeten kunnen plus toelevering van materialen.

Dit kan je gewoon niet in vier jaar regelen. Voordat het op volle toeren is, is het alweer tijd voor een volgend kabinet die dan weer dingen wat anders wil doen en weer dingen aan wil passen waardoor we weer tijd kwijt zijn aan alle check en balances.
pi_199806372
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als je alleen op je eigen termijn richt dan zou je ook stellen dat je alleen bouwgrond voor jezelf regelt en voor jezelf twee procent reductie haalt met wellicht een idee die over vier jaar achterhaald of weerlegd wordt.

Daar hebben we helemaal niets aan op lange termijn. Je stelt het inderdaad goed; Nederland is goed in doorschuiven. Daar moeten we een keer mee ophouden. Het heeft geen zin om weer een kabinet te hebben die alleen eigen problemen voor komende vier jaar oplost en daarna weer zegt; "Volgende kabinet zoekt het maar uit".

We hebben immens veel woningen nodig. Het is nu echt nodig om een plan te maken voor komend 10 jaar die haalbaar is icm klimaatdoelstellingen die je niet los van elkaar kan zien waarbij bouwbedrijven het ook aan moeten kunnen plus toelevering van materialen.

Dit kan je gewoon niet in vier jaar regelen. Voordat het op volle toeren is, is het alweer tijd voor een volgend kabinet die dan weer dingen wat anders wil doen en weer dingen aan wil passen waardoor we weer tijd kwijt zijn aan alle check en balances.
Het één sluit het ander niet uit.

Voor wat klimaat betreft is er niet echt een optie trouwens, om nog langer te wachten. Da's alsof we vorig jaar maart hadden gezegd van ja, kut he, die volle IC's. Weet je wat, we houden even een aanbesteding voor de bouw van een nieuw ziekenhuis en we gaan in examenklassen op middelbare scholen medische opleidingen verloten zodat we straks ook meer medici hebben.

Kijk ook eens even terug in de tijd in plaats van vooruit. Die langetermijn doelen worden zeer zelden gehaald. Dat soort dingen wordt meestal overgelaten aan een volgend kabinet en als de deadline dan in zicht komt is het paniek, en gebeurt er niks.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199806379
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:34 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je begrijpt neem ik aan toch wel het punt wat ik maak?

Laten we het veranderen dan. Over drie kabinetten is het 2033. Stel je voor dat je dan 1 miljoen huizen erbij wilt hebben. Dan stel je jezelf nu tot doel er 300.000 te bouwen, vraag je dat ook aan het volgende kabinet en begin je vast met het uitzoekwerk van hoe je er in de laatste regeerperiode zelfs 400.000 gaat bouwen.

Langetermijnplannen werken niet voor dit soort dingen. Ze moeten er zijn, tuurlijk, maar ze gaan het probleem niet oplossen. Alleen met korte termijn doelen gaat er daadwerkelijk iets veranderen.
Ja maar lange termijn plannen geven zulke hoop en mooie positieve beloften en laten we samen dromen over hoe alles goed komt zolang we maar ver in de toekomst beloften maken.

Ofzo.

Als een jarenlang slachtoffer van huiselijk geweld wat nu alweer volhoudt en bezweert op alles wat heilig is, dat hij een volgende keer niet meer gaat slaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199806381
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:31 schreef probeer het volgende:

[..]

In vergelijking met 'wel beloven maar keer op keer niet nakomen' is 'niets beloven' daadwerkelijk eerlijker ja. Dan houd je mensen geen loze beloften voor de ogen, en blijf je iig in lijn met hoe je je de afgelopen 10 jaar opgesteld hebt mbt de woningcrisis.

Leuk dat er nog mensen zijn die in die naïeve 'ze gaan heus dit keer wel nakomen wat ze beloven' modus zitten. Er zijn ook vele mensen die daar een stukje kritischer in staan en niet keer op keer geloven dat 'deze belofte 'm wel gaat worden'.
Veel beloftes komt de politiek namelijk ook wel gewoon na. Dit kabinet beloofde bijvoorbeeld 70.000 huizen per jaar te bouwen, nog voor stikstof en corona. Resultaat:

2018: 66.000
2019: 71.000
2020: 69.000

Dat vind ik heel aardig je beloftes nakomen.

Op stikstof ging het lastig, maar dat is vaak zo met problemen die halverwege een kabinetsperiode opduiken. Daar komen vaak pas goede plannen op in de nieuwe formatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199806393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja maar lange termijn plannen geven zulke hoop en mooie positieve beloften en laten we samen dromen over hoe alles goed komt zolang we maar ver in de toekomst beloften maken.

Ofzo.

Als een jarenlang slachtoffer van huiselijk geweld wat nu alweer volhoudt en bezweert op alles wat heilig is, dat hij een volgende keer niet meer gaat slaan.
Een plan voor lange termijn betekent vooral dat jij zelf niet degene bent die rekeningrijden moet gaan invoeren.

"Mijn collega gaat dit voor u oplossen!".
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:50:48 #58
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199806530
twitter

Hoe meer dit geluid te horen is, hoe meer PvdA en GL aan elkaar vast gaan blijven houden :+
pi_199806532
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Veel beloftes komt de politiek namelijk ook wel gewoon na. Dit kabinet beloofde bijvoorbeeld 70.000 huizen per jaar te bouwen, nog voor stikstof en corona. Resultaat:

2018: 66.000
2019: 71.000
2020: 69.000

Dat vind ik heel aardig je beloftes nakomen.

Op stikstof ging het lastig, maar dat is vaak zo met problemen die halverwege een kabinetsperiode opduiken. Daar komen vaak pas goede plannen op in de nieuwe formatie.
Heb je een bron van die belofte van 70k door Rutte3? Ik kan het iig in het regeerakkoord niet terugvinden.
https://www.kabinetsforma(...)ouwen-in-de-toekomst
En zelfs als dat beloofd is, was het niet genoeg en wisten ze dat destijds ook al.

Raar ook, daar Rutte meerdere keren heeft gesteld dat Rutte3 geen beloften gedaan heeft. Daar wil hij, naar eigen zeggen, zijn vingers niet nog eens aan branden.
https://www.parool.nl/nie(...)%2Fwww.google.com%2F

En laten we eerlijk wezen .. de laatste keer dat de regering de regie over nieuw te bouwen woningen naar zich toe trok, was in de jaren 90 met de vinex nota. Laten we ook vooral niet vergeten dat Blok er in Rutte1 erg trots op was dat hij het VROM afgeschaft had.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199806609
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:50 schreef Hamlapjes het volgende:
[ twitter ]
Hoe meer dit geluid te horen is, hoe meer PvdA en GL aan elkaar vast gaan blijven houden :+
Mooi, zijn de eerste stapjes naar een poging met GL/PvdA :)

Die optie over rechts wordt hem toch niet. Met Eerdmans zeker :') Daar zit geen van de drie andere partijen op te wachten ook.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 14:13:44 #61
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199806797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mooi, zijn de eerste stapjes naar een poging met GL/PvdA :)

Die optie over rechts wordt hem toch niet. Met Eerdmans zeker :') Daar zit geen van de drie andere partijen op te wachten ook.
Het fatsoenlijke deel van het land ook niet hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199807022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Heb je een bron van die belofte van 70k door Rutte3? Ik kan het iig in het regeerakkoord niet terugvinden.
https://www.kabinetsforma(...)ouwen-in-de-toekomst
En zelfs als dat beloofd is, was het niet genoeg en wisten ze dat destijds ook al.
Sorry, doel was 75.000 incl verbouw, en dat is steeds gehaald:
https://www.rijksoverheid(...)ngen-in-2018-gehaald
https://www.rijksoverheid(...)oningen-2019-gehaald
https://www.blikopnieuws.(...)in-2020-gehaald.html

En ruim ook.

En ja, dit lost het probleem nog niet gelijk op, maar ze wilden dus geen dingen beloven die niet haalbaar waren. In 2017 werd nog gedacht dat dit niet kon.

Dat schreeuwen dat beloftes niet na worden gekomen door de politiek is echt Telegraaf niveau, het regeerakkoord is gewoon bijna volledig uitgevoerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 9 juni 2021 @ 14:50:25 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199807131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:50 schreef Hamlapjes het volgende:
[ twitter ]
Hoe meer dit geluid te horen is, hoe meer PvdA en GL aan elkaar vast gaan blijven houden :+
Hier zal vanuit rechtsen huize wel een mooie frame à la "ze zouden er goed aan doen in het kader van het landsbelang, want met zijn tweeën blokkeren ze de formatie" aan gehangen worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 juni 2021 @ 15:17:11 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199807348
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hier zal vanuit rechtsen huize wel een mooie frame à la "ze zouden er goed aan doen in het kader van het landsbelang, want met zijn tweeën blokkeren ze de formatie" aan gehangen worden.
De Telegraaf zal hier wel dagelijks de voorpagina voor vrij maken ja.

LINKS BLOK AAN HET BEEN TIJDENS FORMATIE.

HOEKSTRA ZET LINKS IN DE HOEK.

DE LINKSE DROOM: LAND VAN WOLVEN, WINDMOLENS EN WERKLOOSHEID?

DE GROENE GIJZELING

LINKS WIL ZIN DOOR DRIJVEN, ZEGT HOEKSTRA NADAT HIJ VOOR DE TWINTIGSTE KEER GEWEIGERD HEEFT OM AAN TAFEL TE GAAN ZITTEN.

LINKS FRUSTREERT: KLAVER LAAT GRAS GROEIEN OVER FORMATIE.

VVD ZEGT VVNEE: GESPREKKEN LOPEN STUK OP LINKSE EISEN OVER GELIJKE KANSEN.
pi_199807435
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hier zal vanuit rechtsen huize wel een mooie frame à la "ze zouden er goed aan doen in het kader van het landsbelang, want met zijn tweeën blokkeren ze de formatie" aan gehangen worden.
Of ze gaan weer lekker dreigen met JA21, PVV, FvD, Groep Haga etc.
pi_199807535
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De bedrijven- en bouwlobby lijkt me sterker in de VVD vertegenwoordigd dan de boerenlobby. Die conclusie lijkt me dus te kort door de bocht.
Maar er is ook nog de milieulobby en de luchtfietserij aan de linkerkant.
pi_199807657
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar er is ook nog de milieulobby en de luchtfietserij aan de linkerkant.
Als het aan de "milieulobby" ligt, kan Nederland juist heel snel weer bouwen. Dan zou het stikstofprobleem namelijk snel worden opgelost.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 9 juni 2021 @ 16:02:53 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199807746
Hoekstra wil niet aanschuiven met 2 linkse partijen, daarmee de mythe van CDA als middenpartij nog maar weer eens lekprikkend: het CDA is rechts.
Ploumen wil niet in een rechts kabinet aanschuiven als enige linkse partij. VVD-CDA-D66 zou zo'n rechts kabinet zijn.
D66 wil niet als enige progressieve partij tussen de conservatieven zitten - VVD-CDA(-JA21 lollol) zou dit zijn.
Wat blijft er dan over?
Een minderheidsregering met:
VVD-D66-PvdA, ook wel Paars genoemd.
  woensdag 9 juni 2021 @ 16:03:51 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199807754
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:02 schreef VoMy het volgende:
Hoekstra wil niet aanschuiven met 2 linkse partijen, daarmee de mythe van CDA als middenpartij nog maar weer eens lekprikkend: het CDA is rechts.
Ploumen wil niet in een rechts kabinet aanschuiven als enige linkse partij. VVD-CDA-D66 zou zo'n rechts kabinet zijn.
D66 wil niet als enige progressieve partij tussen de conservatieven zitten - VVD-CDA(-JA21 lollol) zou dit zijn.
Wat blijft er dan over?
Een minderheidsregering met:
VVD-D66-PvdA, ook wel Paars genoemd.
Kaag zal onder dreiging van een of andere bruine variant uiteindelijk wel akkoord gaan met een nieuwe ronde VVD/CDA/D66/CU.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 juni 2021 @ 16:08:16 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199807815
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kaag zal onder dreiging van een of andere bruine variant uiteindelijk wel akkoord gaan met een nieuwe ronde VVD/CDA/D66/CU.
Als de sympathieke middenpartij van Flopke liever met de Horst-Wesselzangers van de FvD gaat en daarmee dreigt dan moet Kaag hem lekker zijn gang laten gaan.
  woensdag 9 juni 2021 @ 16:20:51 #71
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_199807983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:03 schreef Janneke141 het volgende:
Kaag zal onder dreiging van een of andere bruine variant uiteindelijk wel akkoord gaan met een nieuwe ronde VVD/CDA/D66/CU.
En dus blijven we gewoon vrolijk nog 2 jaar formeren, want die coalitie hebben we al. Eind 2022 heeft Rutte zijn record van langstzittende premier binnen en dan kan hij wel weg. En in de tussentijd is het wel prima om "demissionair" de handen vrij te hebben.
Never explain, never apologize.
  woensdag 9 juni 2021 @ 16:21:54 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199807996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:20 schreef Lurf het volgende:

[..]

En dus blijven we gewoon vrolijk nog 2 jaar formeren, want die coalitie hebben we al. Eind 2022 heeft Rutte zijn record van langstzittende premier binnen en dan kan hij wel weg. En in de tussentijd is het wel prima om "demissionair" de handen vrij te hebben.
Rutte heeft al eens in de Kamer laten vallen dat het alleen maar makkelijker was geworden nadat het kabinet gevallen was, omdat ze niet meer konden worden weggestuurd. Ik denk niet dat dat een grapje was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199808467
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kaag zal onder dreiging van een of andere bruine variant uiteindelijk wel akkoord gaan met een nieuwe ronde VVD/CDA/D66/CU.
Welke bruine variant? VVD-CDA-FVD-PVV-JA21/SGP? :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199808494
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:02 schreef VoMy het volgende:
Hoekstra wil niet aanschuiven met 2 linkse partijen, daarmee de mythe van CDA als middenpartij nog maar weer eens lekprikkend: het CDA is rechts.
Ploumen wil niet in een rechts kabinet aanschuiven als enige linkse partij. VVD-CDA-D66 zou zo'n rechts kabinet zijn.
D66 wil niet als enige progressieve partij tussen de conservatieven zitten - VVD-CDA(-JA21 lollol) zou dit zijn.
Wat blijft er dan over?
Een minderheidsregering met:
VVD-D66-PvdA, ook wel Paars genoemd.
Men doet dan ook graag alsof PvdA/GL erbij dan meteen een links akkoord zou opleveren. :')

Twee keer rechts, twee keer links en een keer centrum, zelfs overwegend rechts. Dat wordt dan gewoon een centrumrechts kabinet, ook met PvdA en GL.

De enige reden dat die niet zonder elkaar willen is omdat ze geen zin hebben om vanuit een centrumkabinet oppositie te gaan zitten voeren tegen elkaar.

[ Bericht 20% gewijzigd door BlackLining op 10-06-2021 09:35:45 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_199808523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar er is ook nog de milieulobby en de luchtfietserij aan de linkerkant.
De milieulobby staat in deze eigenlijk aan de kant van de bouw en bedrijvigheid. Door terugdringen van de stikstofuitstoot (en dat doe je eenvoudig via de landbouw) ontstaat ademruimte voor natuur, wonen, werken etc. Het is eigenlijk heel simpel wat dat betreft.
pi_199808550
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Als de sympathieke middenpartij van Flopke liever met de Horst-Wesselzangers van de FvD gaat en daarmee dreigt dan moet Kaag hem lekker zijn gang laten gaan.
Inderdaad, laat hem dan maar lekker in de bruine drek wegzakken. Als dat soort clubjes voor hem echt acceptabeler zijn dan de PvdA dan moet D66 er gewoon geen moeite meer in steken.
pi_199809887
Hamer pakt nu wel gewoon door:

Informateur Hamer ontvangt op donderdag 10 juni:

11.00 uur: Wopke Hoekstra en Jesse Klaver
14.30 uur: Sigrid Kaag en Gert-Jan Segers
15.30 uur: Mark Rutte en Lilianne Ploumen


Dat zijn 3 interessante gesprekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199809985
Kansloze missie.
  woensdag 9 juni 2021 @ 19:47:39 #79
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199810026
De hakken-in-het-zand-duo's. Zal wel weer een toneelstukje worden.

Dat Belgische record gaat nog in gevaar komen volgens mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199810118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:37 schreef Hanca het volgende:
Hamer pakt nu wel gewoon door:

Informateur Hamer ontvangt op donderdag 10 juni:

11.00 uur: Wopke Hoekstra en Jesse Klaver
14.30 uur: Sigrid Kaag en Gert-Jan Segers
15.30 uur: Mark Rutte en Lilian

Dat zijn 3 interessante gesprekken.
dat wordt een pittig dagje
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:00:52 #81
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199810199
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:37 schreef Hanca het volgende:
Hamer pakt nu wel gewoon door:

Informateur Hamer ontvangt op donderdag 10 juni:

11.00 uur: Wopke Hoekstra en Jesse Klaver
14.30 uur: Sigrid Kaag en Gert-Jan Segers
15.30 uur: Mark Rutte en Lilianne Ploumen


Dat zijn 3 interessante gesprekken.
Ze schijnt een aantal van deze pakken gehuurd te hebben:
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199811369
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze schijnt een aantal van deze pakken gehuurd te hebben:

Ik dacht meer aan zoiets: https://www.bol.com/nl/p/(...)Ceta-zQaAna-EALw_wcB



Laat Hoekstra en Klaver (en Segers en Kaag, maar volgens mij gaan die prima samen) maar eens een uur positieve dingen over elkaar zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199819162
We krijgen weer twee verhalen: Klaver enthousiast, Hoekstra niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)htig-stapje-hoekstra

Maar 'niet uitsluiten' is in de politiek meestal 'binnenkort gaan we het doen', wat dat betreft is dit gewoon weer een belangrijke stap richting VVD-D66-CDA-PvdA-GL.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:47:20 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199820835
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 juni 2021 @ 17:47:57 #85
408813 crew  trein2000
pi_199820842
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199820955
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199821006
Wat een smerige schijnheilige Christenhonden zijn het ook bij het CDA zeg. :r
pi_199821224
Met het CDA erbij moet de meerderheid ruim zijn. Die partij kan nooit stabiel worden binnen 1 jaar.
pi_199821253
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:18 schreef papert het volgende:
Met het CDA erbij moet de meerderheid ruim zijn. Die partij kan nooit stabiel worden binnen 1 jaar.
Mooi argument voor vvd/d66/cda/gl en pvda inderdaad.
pi_199821517
Omtzigt hangt de was buiten binnen.... Uitgelekte memo. Doet de partij geen goed dit.

https://nos.nl/artikel/23(...)r-cda-in-geheim-memo

Het hele document met dank aan GeenStijl:

https://upload.gscdn.nl/u(...)gt_via_geenstijl.pdf

Plus bijlagen: https://upload.gscdn.nl/u(...)tatement_Omtzigt.pdf

[ Bericht 17% gewijzigd door alpeko op 10-06-2021 18:50:42 ]
pi_199821539
Ik snap niet dat hij niet naar een andere partij gaat.
Ik had eigenlijk een reactie van hem verwacht over de Sywert-gate, maar nu krijgen we dit weer.
Het lijkt wel alsof het te lang niet over hem is gegaan, en dat moet weer even worden rechtgetrokken.

[ Bericht 37% gewijzigd door Mondkapje op 10-06-2021 18:59:52 ]
pi_199821710
Die hele act van Omtzigt wordt echt vermoeiend. Overspannen thuizitten en dan prima getimed zo'n memo lekken om het CDA in een onmogelijke positie te manoeuvreren nu de formatie vordert.

En de grap is dat ie feitelijk zijn criticasters gelijk geeft, want meneer Omtzigt blijkt inderdaad een ongeleid projectiel en geen teamplayer.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199821755
Het is niet duidelijk dat Omtzigt dit gelekt heeft, toch? Het is een memo aan een interne commissie, geschreven door hem, wat gelekt is.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:12:15 #94
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199821766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:05 schreef TheVulture het volgende:

Overspannen thuizitten en dan prima getimed zo'n memo lekken om het CDA in een onmogelijke positie te manoeuvreren nu de formatie vordert.
"Prima getimed" _O- De formatie is al 3 maanden bezig en ze zijn nog geen steek opgeschoten.
pi_199821772
Ik lees weer ergens dat hij van zichzelf zegt dat hij 'ziedend' werd. Dat is nu juist het hele probleem volgens mij, hij wordt te vaak 'ziedend'. Ik zou als ik hem was eens een bezoekje aan een psycholoog brengen, hoeft niet per se een psychiater te zijn.
pi_199821806
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

"Prima getimed" _O- De formatie is al 3 maanden bezig en ze zijn nog geen steek opgeschoten.
Volgens mij staan we nu juist op het punt dat partijen met elkaar gaan onderhandelen, dus prima moment om een bom te droppen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199821824
Hij ziet van alles aankomen, maar de Sywert-gate zag hij niet aankomen en het lijkt wel een poging om de aandacht van vriendje Sywert af te leiden. Niet? Waarom zegt hij dáár dan niets over.
pi_199821832
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het is niet duidelijk dat Omtzigt dit gelekt heeft, toch? Het is een memo aan een interne commissie, geschreven door hem, wat gelekt is.
Ik denk dat je Omtzigt onderschat als je denkt dat hij niet had ingecalculeerd dat zo'n memo zou uitlekken, zeker met wat hulp van vertrouwelingen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199821840
Stel je voor dat hij en Sywert de macht hadden gekregen in het CDA, daar moet je toch ook niet aan denken.
pi_199821881
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:47 schreef Mondkapje het volgende:
Ik snap niet dat hij niet naar een andere partij gaat.
Ik had eigenlijk een reactie van hem verwacht over de Sywert-gate, maar nu krijgen we dit weer.
Het lijkt wel alsof het te lang niet over hem is gegaan, en dat moet weer even worden rechtgetrokken.
In de Sywergate was hij zelf natuurlijk niet erg zuiver (hij liet zich weer voor het verkeerde karretje sparren net al eerder rond MH17). Dan is zo'n vlucht naar voren wel een aardige keuze.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')