abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:50:50 #102
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199895271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:38 schreef Sabata het volgende:

[..]

Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraam
[..]

Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagen ;)
Ik hoop niet dat die scherven in de banden terecht komen. We zitten niet te wachten op nog meer klapbanden :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_199895687
Ik vroeg me altijd af waarom Pirelli vaker de hardere compounds meenam naar Paul Ricard, maar het zou daar natuurlijk mee te maken kunnen hebben 😉
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199903418
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 15 juni 2021 @ 22:30:17 #105
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_199904169
https://www.nu.nl/formule(...)l#coral_talk_wrapper

Pirelli verkoopt niet alleen banden maar ook onzin.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 22:44:51 #106
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199904591
quote:
“The causes of the two left-rear tyre failures on the Aston Martin and Red Bull cars have been clearly identified. In each case, this was down to a circumferential break on the inner sidewall, which can be related to the running conditions of the tyre, in spite of the prescribed starting parameters (minimum pressure and maximum blanket temperature) having been followed.”
https://www.formula1.com/(...)KjmVjoDk8NQIvY5.html
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 00:06:00 #107
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199905942
... dus

Geen fabricagefout
Geen kwaliteitsprobleem
Geen brokstukken
Geen verkeerde druk
Geen verkeerde temperatuur
Geen overdreven lang gebruikte banden
Geen waarschuwing op telemetrie dat dit kon gaan gebeuren

Eigenlijk was dus alles binnen de door Pirelli zelf gestelde grenzen en waarden en toch zijn er twee banden (allebei linksachter) geklapt en ook nog eens op precies dezelfde plek (inner sidewall)

Mijn conclusie kan dan alleen maar zijn dat Pirelli banden bouwt waarvan de bedoeling is dat ze op willekeurige momenten klappen.



Pirelligoden _O_
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 00:06:55 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199905945
Zie dit maar als toegeven zonder toe te geven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 16 juni 2021 @ 02:21:12 #109
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_199906163
Vrijdag gaan we weer
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  woensdag 16 juni 2021 @ 07:22:46 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199906444
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juni 2021 02:21 schreef chufi het volgende:
Vrijdag gaan we weer
Waar ga je heen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199906503
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:51 schreef Dauthi het volgende:
Toto heeft wel heel erg veel moeite met de huidige situatie. Hij kan zijn emoties niet de baas _O-

https://www.planetf1.com/(...)s-williams-debriefs/
Toto heeft ook wel (te?) veel ballen hoog te houden hier
pi_199906519
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 00:06 schreef Nattekat het volgende:
Zie dit maar als toegeven zonder toe te geven.
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 08:29:15 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199906888
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199906914
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”

Dit deel van de verklaring suggereert dat de breuken in de zijwand zijn veroorzaakt door de "gebruiksconditie van de band", oftewel de bandenspanning en de temperatuur waarbij de band werd gebruikt. En daarmee verschuift Pirelli de verantwoordelijkheid naar de Formule 1-teams. Die zijn momenteel alleen verplicht hun banden op een minimale bandenspanning te laten rijden wanneer ze voor het eerst op de auto's worden gemonteerd. Wanneer de auto eenmaal op het circuit is geweest, hoeven ze die minimale spanning niet aan te houden. Dit betekent dat de teams de mogelijkheid hebben om de spanning te verlagen zodra de controles hebben plaatsgevonden. Zo'n verlaging betekent dat de band meer onder druk komt te staan.

Om vervolgens te verwijzen naar een "strengere richtlijn" van de FIA om live bandenspanning uit te kunnen lezen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 10:47:04 #116
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199908284
quote:
Kimi en Bottas ook een mooie combi.

"Yea"
"Uh"
"I don't know"

en nog een paar dingen die niet te verstaan zijn
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:41:06 #117
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199909012
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”

Dit deel van de verklaring suggereert dat de breuken in de zijwand zijn veroorzaakt door de "gebruiksconditie van de band", oftewel de bandenspanning en de temperatuur waarbij de band werd gebruikt. En daarmee verschuift Pirelli de verantwoordelijkheid naar de Formule 1-teams. Die zijn momenteel alleen verplicht hun banden op een minimale bandenspanning te laten rijden wanneer ze voor het eerst op de auto's worden gemonteerd. Wanneer de auto eenmaal op het circuit is geweest, hoeven ze die minimale spanning niet aan te houden. Dit betekent dat de teams de mogelijkheid hebben om de spanning te verlagen zodra de controles hebben plaatsgevonden. Zo'n verlaging betekent dat de band meer onder druk komt te staan.

Om vervolgens te verwijzen naar een "strengere richtlijn" van de FIA om live bandenspanning uit te kunnen lezen.
Er ging een setje nieuwe harde banden op tijdens de laatste pitstop. Die set zou dus aan de minimale eisen voldoen volgens Pirelli.

Ik vraag me af hoe ze dan van een rijdende auto de bandenspanning kunnen verlagen. Normaal gesproken stijgt de bandenspanning als je rijdt, imho.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_199909279
Dus eigenlijk wat Pirelli zegt is:

Het was geen fabricagefout, de banden voldeden aan alle eisen die wij er aan stellen.
De teams hebben onze adviezen opgevolgd, en voldeden aan alle eisen die wij aan de condities stellen.

En toch klapten de banden ruim voor ze aan de vooraf gestelde maximale gebruiksduur kwamen.

Dus we kunnen eigenlijk geen goede banden maken, en we zijn het niet waard om banden voor de F1 te maken, want we kunnen de veiligheid niet garanderen.

Dát is wat ze zeggen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 12:07:42 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199909308
Italiaanse kwakzalvers moeten gewoon een band maken die sterk genoeg is. Wat een kul weer.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 12:55:35 #120
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199909837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:05 schreef TagForce het volgende:
Dus eigenlijk wat Pirelli zegt is:

Het was geen fabricagefout, de banden voldeden aan alle eisen die wij er aan stellen.
De teams hebben onze adviezen opgevolgd, en voldeden aan alle eisen die wij aan de condities stellen.

En toch klapten de banden ruim voor ze aan de vooraf gestelde maximale gebruiksduur kwamen.

Dus we kunnen eigenlijk geen goede banden maken, en we zijn het niet waard om banden voor de F1 te maken, want we kunnen de veiligheid niet garanderen.

Dát is wat ze zeggen.
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199909849
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:07 schreef tja77 het volgende:
Italiaanse kwakzalvers moeten gewoon een band maken die sterk genoeg is. Wat een kul weer.
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.

Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2021 12:58:38 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 13:00:52 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199909889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:01:24 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199909894
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.

Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwissel
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:03:19 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199909915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen
pi_199909932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwissel
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) band
pi_199909957
de scheur in de band van Hamilton komt niet voor in het rapport?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:07:17 #127
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199909966
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199909998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Mag het wel de noemer "crash" hebben?

Beetje overdreven voor een simpele lekke band
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:11:36 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910016
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) band
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:12:41 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
noem het maar minuscuul :D
pi_199910047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:16:55 #132
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199910084
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.

Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:18:24 #133
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199910101
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Totaal ongevaarlijk :')
Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt.
Veel gevaarlijker kan het niet hoor.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:22:03 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910157
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op
pi_199910178
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:16 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.
Beide zijn wel met elkaar verweven.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:28:42 #136
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199910238
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Beide zijn wel met elkaar verweven.
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.
Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli.
pi_199910248
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.
Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:35:20 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910298
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.
Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van
dat zeg ik niet, maar ze kunnen (zouden kunnen) wel banden maken die de hele race meegaan whatever compound maar dat betekent niet dat die band dan de snelste blijft als je er een hele race mee rijdt.
pi_199910304
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.
Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli.
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:39:26 #140
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199910353
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
Rini dankjewel.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:40:05 #141
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910363
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Totaal ongevaarlijk :')
Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt.
Veel gevaarlijker kan het niet hoor.
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:41:20 #142
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
"risico op klapbanden zou 0 moeten zijn"

Leuk eigenlijk, zo'n utopische wereld.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199910446
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?
Je bent echt elke realiteitszin verloren...

Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker?

Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:46:36 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910454
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
goed gepland dus door Pirelli :+
pi_199910474
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Ik heb liever een klapband als ik 30 rij dan als ik 230 rij... Ongeacht of dat nou op een recht stuk of in een bocht is.
pi_199910519
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
De dropoff moet hard zijn. De lekke banden van Bottas en Hamilton vorig jaar bij de UK GP was fantastisch. Dat was het risico wat ze bewust namen

Deze lekke banden van Verstappen en Stroll waren daarentegen absoluut onacceptabel want het is zoals tja ook al zei, banden waren nog lang niet bij de verwachte levensduur. Maar als Pirelli er nu alles aan gaat doen om een plof te voorkomen, komt dat de strijd niet ten goede.

Als het mogelijk is dat een band een grote dropoff heeft zonder risico op een lekke band. Dan wil ik wel mee in de kritiek op Pirelli
pi_199910545
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:54:59 #148
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:45 schreef TagForce het volgende:

[..]

Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?
Je bent echt elke realiteitszin verloren...

Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker?

Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen.
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.

Bij Ericsson resulteerde het ongeluk louter ineen afgeschreven auto, Marcus was helemaal OK.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:55:41 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199910573
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning
waren beiden nieuwe sets meen ik
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 14:01:09 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199910630
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 14:05:46 #151
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?
Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was.

Heeft niemand die metersdikke tecpro barriers gezien daar? :D
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199910705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.

Bij Ericsson resulteerde het ongeluk louter ineen afgeschreven auto, Marcus was helemaal OK.
Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen?

Het feit dat er nu niemand gewond is geraakt is geen garantie voor de toekomst. Stel nou dat die band was geklapt terwijl hij vol bezig was Mazepin op een ronde te zetten, en Mazepin was het publiek in gevlogen... 83 doden, 125 gewonden op de tribunes... Klassificeer je dat als gevaarlijk? Want het was exact diezelfde klapband.

Je kunt niet achteraf zeggen dat iets niet gevaarlijk was omdat er geen gewonden zijn gevallen. Het was gevaarlijk en het liep met een sisser af. Betekent niet dat het niet hoort te gebeuren, want het had heel erg fout kunnen gaan.
pi_199910725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:05 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ja daar zag ik ook allemaal mensen over roepen, dat die "geluk" heeft gehad dat het niet tegen de pitentry was.

Heeft niemand die metersdikke tecpro barriers gezien daar? :D
Nee, want die zijn er niet...

pi_199910754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

waren beiden nieuwe sets meen ik
Daarom. En ze riskeren een DQ
Raar verhaal. Ben benieuwd naar de theorien die we de komende dagen te lezen krijgen.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 14:11:23 #155
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910782
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:05 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dus het is pas gevaarlijk als er doden of gewonden vallen?

Het feit dat er nu niemand gewond is geraakt is geen garantie voor de toekomst. Stel nou dat die band was geklapt terwijl hij vol bezig was Mazepin op een ronde te zetten, en Mazepin was het publiek in gevlogen... 83 doden, 125 gewonden op de tribunes... Klassificeer je dat als gevaarlijk? Want het was exact diezelfde klapband.

Je kunt niet achteraf zeggen dat iets niet gevaarlijk was omdat er geen gewonden zijn gevallen. Het was gevaarlijk en het liep met een sisser af. Betekent niet dat het niet hoort te gebeuren, want het had heel erg fout kunnen gaan.
Ja alles kan slechter aflopen. Feit is natuurlijk dat dit wel gewoon bij het risico van het vak hoort. Pirelli neemt ingrijpende maatregelen na deze gebeurtenis, dus dat is toch prima dan?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 14:11:53 #156
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199910789
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:07 schreef TagForce het volgende:

[..]

Nee, want die zijn er niet..

[ afbeelding ]
Hoe bedoel je "die zijn er niet" :?

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 14:23:53 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199910933
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "die zijn er niet" :?

[ afbeelding ]
Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199910938
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:11 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "die zijn er niet" :?

[ afbeelding ]
Ok, vooruit... Die foto was van de opbouw ;)
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 14:29:49 #159
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199911006
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry :)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199911260
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hou maar op met die act. Iedereen met meer dan 2 hersencellen ziet in dat dit heel fout had kunnen aflopen, jij stiekem ook maar durft het niet toe te geven.
Volgens mij vlogen er bij de crash van Stroll onderdelen over de hekken heen, dankzij corona was dat geen issue maar als de straat vol had gestaan met toeschouwers, wat normaliter wel zo is, had dat toch wel anders gelopen.
pi_199911320
Waarom zijn pitstops eigenlijk verplicht? Er lijkt geen enkele reden voor te zijn behalve 'pitstops zijn er al heel lang'.
pi_199911551
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry :)
Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum. :r

Zo moeilijk is het niet mensen, om een keer toe te geven dat je er naast zit. Discussiëren heeft geen zin als je niet bereid bent om naar een ander te luisteren.

Ontopic: een klapband met 300+ is altijd gevaarlijk. Ook op het rechte stuk. Ook bij die "meters" dikke tecpro barrier. Dat kun je risico van het vak noemen. Maat dat betekent niet dat er niet gekeken hoef te worden waarom de banden hun aangeschreven levensduur met zoveel ronden verschil niet haalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2021 15:10:54 ]
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:07:52 #163
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199911554
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:55 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom zijn pitstops eigenlijk verplicht? Er lijkt geen enkele reden voor te zijn behalve 'pitstops zijn er al heel lang'.
Om het "spannend" te maken
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199911574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Om het "spannend" te maken
Waarom dan niet 3 pitstops verplicht maken vraag ik me dan af? Er wordt toch constant heel veel geklaagd over saaie 1-stop races?
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:10:14 #165
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199911588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig ja _O-
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:11:38 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199911618
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum. :r
Moderators die lopen te trollen is nog veel leuker _O_

Ik moet altijd lachen als ik die zielige oproepjes zie dat Fok! geld nodig heeft om te overleven... het zijn juist de trollen die betalen _O_
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:15:44 #167
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199911692
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Maar ik heb wel gelijk over die pit-entry :)
Wauw, grote jongen.
Als je nu ook nog durft toe te geven dat een klapband bij 350km/uur toch best gevaarlijk is….
Al is het maar vanwege rondvliegende onderdelen of achterop komend verkeer.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 15:22:10 #168
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199911779
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:07 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Iedereen die z'n gelijk probeert te halen is direct ook het hele probleem van dit topic/forum. :r

Zo moeilijk is het niet mensen, om een keer toe te geven dat je er naast zit. Discussiëren heeft geen zin als je niet bereid bent om naar een ander te luisteren.

Ontopic: een klapband met 300+ is altijd gevaarlijk. Ook op het rechte stuk. Ook bij die "meters" dikke tecpro barrier. Dat kun je risico van het vak noemen. Maat dat betekent niet dat er niet gekeken hoef te worden waarom de banden hun aangeschreven levensduur met zoveel ronden verschil niet haalt.
Waar zat ik fout dan? Wat ik letterlijk had gepost was "achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes", dat klopte ook.

Dat het in potentie nog gevaarlijker had kunnen zijn klopt, maar laten we uitgaan wat er is gebeurd en niet "wat er in een hypothetisch geval misschien eventueel mogelijkerwijs had kunnen gebeuren". Want zo kan je er nog wel wat verzinnen.

Pirelli en de Formule 1 gaan er wat aan doen, dus het is zeker niet alsof er niks aan gebeurt.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 15:24:34 #169
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199911819
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Met je bolide haaks op de Ingang pitstraat knallen is inderdaad erg veilig ja _O-
Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:15 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wauw, grote jongen.
Als je nu ook nog durft toe te geven dat een klapband bij 350km/uur toch best gevaarlijk is….
Al is het maar vanwege rondvliegende onderdelen of achterop komend verkeer.
Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 16 juni 2021 @ 16:20:55 #170
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199912570
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.

Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Dat kan ook op een andere manier, denk ik.
Door normale gelijkmatige slijtage bijvoorbeeld in plaats van de huidige 'over de cliff' slijtage waarbij de grip in één keer weg is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_199912648
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt,
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 16:48:44 #172
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199912892
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:28 schreef opreis het volgende:

[..]

Niet echt wenselijk dat je 150mil per jaar spendeerd aan een auto om hem een fractie sneller te laten gaan dan de competitie en dat je uiteindelijk een overwinning (of punten) misloopt + schade hebt dankzij een derde partij waar je zelf 0 keuze in hebt,
Dat het niet wenselijk is staat buiten kijf, maar het blijft een risico. Aan Pirelli en de FIA om het risico in te dammen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 16:49:37 #173
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199912901
Vers van de pers

twitter


Felicitaties van de Verstappen fanclub :)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 16 juni 2021 @ 16:57:05 #174
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_199912969
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden
[..]

Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.

Checo had hier toch 3 weken last van en gaat zeker geen 300+, miste 2 GP's
Feyenoord!!! * Barça
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 17:33:12 #175
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199913289
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:57 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]


Checo had hier toch 3 weken last van en gaat zeker geen 300+, miste 2 GP's
Oef, behoorlijke klapper inderdaad.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199913295
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:48 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Dat het niet wenselijk is staat buiten kijf, maar het blijft een risico. Aan Pirelli en de FIA om het risico in te dammen.
Pirelli wordt niet gepushed omdat te doen omdat ze de enige zijn. De teams hebben het er maar mee te doen.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 18:31:07 #177
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199914094
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 17:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Pirelli wordt niet gepushed omdat te doen omdat ze de enige zijn. De teams hebben het er maar mee te doen.
Ze kunnen misschien de enige zijn in de Formule 1, daarnaast hebben ze ook gewoon een reputatie hoog te houden en door dit soort problemen wordt die er niet beter op, dus er is zeker een prikkel om ervoor te zorgen dat de banden het houden.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  woensdag 16 juni 2021 @ 18:32:23 #178
429367 DKUp
ON TOUR
pi_199914130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vers van de pers

[ twitter ]

Felicitaties van de Verstappen fanclub :)
GET FRANSED
SOONY
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 18:45:03 #179
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199914407
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199914586
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:31 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ze kunnen misschien de enige zijn in de Formule 1, daarnaast hebben ze ook gewoon een reputatie hoog te houden en door dit soort problemen wordt die er niet beter op, dus er is zeker een prikkel om ervoor te zorgen dat de banden het houden.
Ze doen er zelf onderzoek naar, dus ze kunnen ook nog eens de resultaten sturen hoe ze willen
pi_199914596
quote:
Speculatie. (maar uiteindelijk wel plausible want Bottas is niet geschikt)
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 18:57:07 #182
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199914606
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:56 schreef opreis het volgende:

[..]

Speculatie. (maar uiteindelijk wel plausible want Bottas is niet geschikt)
Hebben we al silly season 2022 topic?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 18:59:25 #183
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199914635
quote:
quote:
Bottas won nog geen race, viel al twee keer uit en eindigde in de laatst verreden grand prix in Azerbeidzjan als 12e.
won "nog" geen race :D

Heb een tijdje terug al voorspeld dat die dit seizoen helemaal geen race gaat winnen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 19:09:53 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199914790
Voor de kansen van RB zou het helemaal niet erg zijn als ie nog even blijft O-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 16 juni 2021 @ 19:28:47 #185
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199915116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ach fijn is anders, maar dat had je makkelijk overleefd, kijk maar naar Carlos Sainz die op Sochi op hoge snelheid de wand in knalde. Kon de volgende dag fijn de race rijden
[..]

Max ging waarschijnlijk lang geen 350, meer 315-325.
Ah ja, slechts 90 meter per seconde niks aan de hand ja. Die barrier doet natuurlijk wel wat, maar het blijft een gigantische vertraging van -tig G.
  donderdag 17 juni 2021 @ 00:54:15 #186
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199920852
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom dan niet 3 pitstops verplicht maken vraag ik me dan af? Er wordt toch constant heel veel geklaagd over saaie 1-stop races?
Agree. Of nog beter, weer tanken. ^O^

Het verschil tussen de huidige generatie en de Schumacher-generatie, is dat ze nu vol adrenaline uitstappen na 1 snelle ronde in de kwalificatie. Want in de race rijden ze 6 seconden langzamer. In Hongarije in 1998 had Ross Brawn een 3-stopper verzonnen, die er op neer kwam dat Schumacher 77 kwalificatierondjes moest rijden om de tijd van de pittstops terug te winnen en de race te winnen. Ik denk dat zelfs Verstappen en Hamilton zich daarin zouden verslikken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 17 juni 2021 @ 02:25:38 #187
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_199920986
quote:
Goed artikel, vooral dit stukje:
quote:
Russell wordt al enige tijd genoemd als de gedroomde kandidaat om Bottas bij Mercedes op te volgen, maar het management van de jonge Brit die nu nog voor achterhoedeteam Williams rijdt, zou inmiddels door Mercedes-baas Toto Wolff al op de hoogte zijn gebracht van het besluit om Bottas te vervangen door Russell.
Vraag me af hoe dat gegaan is. Toto belt met zichzelf ofzo? In iedere hand een telefoon? :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 02:40:49 #188
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_199920991
wt... mn post telt weer eens niet
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  donderdag 17 juni 2021 @ 02:41:00 #189
181124 chufi
Hace frio o no?
  donderdag 17 juni 2021 @ 02:42:21 #190
181124 chufi
Hace frio o no?
  donderdag 17 juni 2021 @ 02:43:51 #191
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_199920997
Ok wat muziekjes dan maar .. :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_199921148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 00:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Agree. Of nog beter, weer tanken. ^O^

Het verschil tussen de huidige generatie en de Schumacher-generatie, is dat ze nu vol adrenaline uitstappen na 1 snelle ronde in de kwalificatie. Want in de race rijden ze 6 seconden langzamer. In Hongarije in 1998 had Ross Brawn een 3-stopper verzonnen, die er op neer kwam dat Schumacher 77 kwalificatierondjes moest rijden om de tijd van de pittstops terug te winnen en de race te winnen. Ik denk dat zelfs Verstappen en Hamilton zich daarin zouden verslikken.
Waarom niet tanken:

pi_199921616
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:09 schreef Nattekat het volgende:
Voor de kansen van RB zou het helemaal niet erg zijn als ie nog even blijft O-)
Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 juni 2021 @ 08:39:22 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199921687
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:34 schreef opreis het volgende:

[..]

Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.
Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199921773
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.
Dan zijn we het niet eens
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:56:18 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199921873
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor de kansen van Max beter dat je gewoon tweede kan worden op de Mercedes circuits waar we er veel meer van hebben.
andere auto's weer, dan weet je toch niet wie zich het snelst aanpast, je zou denken de jongere rijders
pi_199921935
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:34 schreef opreis het volgende:

[..]

Voor de kansen van Max beter dat je een Russell hebt die ook van Lewis puntjes kan pakken als Mercedes de beste auto heeft en P3 het hoogst haalbare is. +dat Lewis dan ook het gevecht aan moet met Russell=kans op ongelukken.
Dan neem je wel aan dat Russell mag racen met #BLESSED.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:05:44 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199921968
Past Russel wel in de 2021 Merc?
pi_199921971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dan neem je wel aan dat Russell mag racen met #BLESSED.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Lewis heeft niet meer zo heel veel goede jaren in zich. Russell is goed genoeg om ook met mercedes kampioen te worden als mercedes een vergelijkbare voorsprong heeft zoals de afgelopen jaren. Na 3 jaar te hebben moeten rijden in een williams gaat hij zich echt niet meer inhouden.Zie ook hoe hij reed in bahrain
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:20:09 #200
37887 Dauthi
Progressive
pi_199922138
En dit verklaart dus waarom Toto zo vreemd en overemotioneel reageert dit jaar.
https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-mental-health-issues/
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 12:04:39 #201
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199924332
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:05 schreef THEFXR het volgende:
Past Russel wel in de 2021 Merc?
Heb ook niet het vermoeden dat ze die swap tijdens het seizoen gaan doen.

Valtteri zei zelf vol vertrouwen dat er maar 1 team is die dat doet, al zou het wel ironisch zijn als het toch zou gebeuren.

Ik denk dat Bottas er gewoon bij zit dit weekend
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:05:35 #202
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199924346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 02:25 schreef flipsen het volgende:

[..]

Goed artikel, vooral dit stukje:
[..]

Vraag me af hoe dat gegaan is. Toto belt met zichzelf ofzo? In iedere hand een telefoon? :')
Het managementbureau van Toto. Het is niet zo dat hij dat allemaal zelf doet. Daar heeft hij zijn mensen voor om belangenverstrengeling te voorkomen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')