SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wie is "die vrouw"? De presentator? Dan is de mening van mijn tante ongeveer even belangrijk en interessant.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die vrouw komt nogal teleurgesteld over dat we niet nog meer maatregelen hebben om al die gevallen van long covid te voorkomen. Gaat dat nou echt om zoveel mensen? Ik ben blij dat de regering een andere prioriteit lijkt te hebben - de ziekenhuizen. Daar draait het inderdaad voornamelijk om imo.
[..]
Ja, inderdaad voornamelijk bepaalde wijken waar veel ongevaccineerden woonachtig zijn. Niet echt reden tot paniek nee; helemaal gezien de ziekenhuizen daar ook niet echt extreem aan het stijgen zijn.
Gelukkig denken Marc bonten en ook heel erg zeker weten Diedderik Gommers (zij hij gisteren nog bij humberto) net als ons/de regering. Koopmans, menno de jong etc ook. We hebben geen zero covid wappies in het omt godzijdank. Dus die adviseren de regering ook niet, en die heeft er ook geen zin in. En ruime meerderheid van de kamer ook niet.#WeesGeenWhales![]()
Het is ook totaal onnodig, Zero Covid. Zodra je een bepaalde vaccinatiegraad haalt kan de zorg het prima handelen als er af en toe iemand zwaarder last heeft van Covid en het ziekenhuis in moet. Daar hoeven we de rest van de maatschappij dan verder niet meer mee lastig te vallen.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wie is "die vrouw"? De presentator? Dan is de mening van mijn tante ongeveer even belangrijk en interessant.
Gelukkig denken Marc bonten en ook heel erg zeker weten Diedderik Gommers (zij hij gisteren nog bij humberto) net als ons/de regering. Koopmans, menno de jong etc ook. We hebben geen zero covid wappies in het omt godzijdank. Dus die adviseren de regering ook niet, en die heeft er ook geen zin in. En ruime meerderheid van de kamer ook niet.![]()
Mooizo, vond heel die pandemie eigenlijk toch niet echt leukquote:Op maandag 7 juni 2021 18:18 schreef Tijn het volgende:
Meer dan 5 minuten geen post in een nieuw deel van de COR-reeks. De pandemie is voorbij.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
quote:Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooizo, vond heel die pandemie eigenlijk toch niet echt leukquote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.![]()
Erg jammer dat het sympathieke coronavirus aan kracht begint te verliezen in Europa. Ik hoop dat het coronavirus deze winter weer veel mensen zal gaan besmetten en zijn eerste major gaat winnen, en ik geloof erin dat dit gaat gebeuren.quote:Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Het Coronavirus moet nu al bezig zijn met het komende seizoen. Haal een bult stevige anti-vaxxers die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar anti-prikkunstenaars, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Douglas). Het Coronavirus is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat ze gewoon bovenin meedoen. Moet je wel anti-vaxxers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en ze kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Erg jammer dat het sympathieke coronavirus aan kracht begint te verliezen in Europa. Ik hoop dat het coronavirus deze winter weer veel mensen zal gaan besmetten en zijn eerste major gaat winnen, en ik geloof erin dat dit gaat gebeuren.![]()
Corona is net ADO Den Haag, de degradatie is al lang en breed getelefoneerd.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het Coronavirus moet nu al bezig zijn met het komende seizoen. Haal een bult stevige anti-vaxxers die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar anti-prikkunstenaars, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Douglas). Het Coronavirus is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat ze gewoon bovenin meedoen. Moet je wel anti-vaxxers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en ze kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.![]()
Niet?quote:Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooizo, vond heel die pandemie eigenlijk toch niet echt leuk![]()
![]()
Maatregelen proberen aan te houden om Long Covid te voorkomen.
Verbied dan gelijk autorijden en wintersport, zijn we gelijk van wat ongelukjes af.- verwijderd door admin -![]()
Vind ik nog best veel eerlijk gezegd. Ik dacht dat volledige vaccinatie niet voorkwam dat je het virus krijgt, maar wel dat de kans dat je opgenomen wordt nihil is.quote:
Ik vind 3 op 126 niet nihil.![]()
equote:Op maandag 7 juni 2021 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vind ik nog best veel eerlijk gezegd. Ik dacht dat volledige vaccinatie niet voorkwam dat je het virus krijgt, maar wel dat de kans dat je opgenomen wordt nihil is.
Ik vind 3 op 126 niet nihil.
Je weet ook niet wat de gezondheidstoestand van die 3 mensen is he. En UK heeft vooral geprikt met AZ.![]()
Emo-BE is het niet met je eens...quote:Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooizo, vond heel die pandemie eigenlijk toch niet echt leuk“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Op 12383 besmettingen.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vind ik nog best veel eerlijk gezegd. Ik dacht dat volledige vaccinatie niet voorkwam dat je het virus krijgt, maar wel dat de kans dat je opgenomen wordt nihil is.
Ik vind 3 op 126 niet nihil.![]()
In die zin snap ik niet zo goed waarom men maar blijft promoten dat die 2e prik niet zo nodig is als je al besmet bent geweest.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die rekensom kan ik niet volgenquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Covid gehad hebben word gelijkgesteld met een vaccinatie omdat je lichaam antistoffen heeft tegen covid door die infectie. Zo moeilijk lijkt mij dat niet maar volgens mij staat het eenieder vrij om alsnog voor 2 te gaan als men zich daar beter bij voelt.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
In die zin snap ik niet zo goed waarom men maar blijft promoten dat die 2e prik niet zo nodig is als je al besmet bent geweest.![]()
Dan is de eerste vaccinatie de booster van je immuunrespons ipv de tweede vaccinatie pasquote:Op maandag 7 juni 2021 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
In die zin snap ik niet zo goed waarom men maar blijft promoten dat die 2e prik niet zo nodig is als je al besmet bent geweest.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar hoeveel mensen maken die keuze op basis van een vals positieve test bijvoorbeeld?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Covid gehad hebben word gelijkgesteld met een vaccinatie omdat je lichaam antistoffen heeft tegen covid door die infectie. Zo moeilijk lijkt mij dat niet maar volgens mij staat het eenieder vrij om alsnog voor 2 te gaan als men zich daar beter bij voelt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die 3 moet je eigenlijk in verhouding tot het totaal aantal besmettingen uit deze samplegrootte zetten.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind 3 op 126 niet nihil.
Alleen naar ziekenhuisverhoudingen kijken is vrij nietszeggend, als slechts een paar procent van mensen met corona überhaupt wordt opgenomen, en vanuit een deels gevaccineerde bevolking dan nog eens een stuk minder.I'll give you something to do![]()
Zo vaak komt een vals positieve test niet voor dus zal meevallenquote:Op maandag 7 juni 2021 19:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen maken die keuze op basis van een vals positieve test bijvoorbeeld?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik nietquote:Op maandag 7 juni 2021 19:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een update in de data geweest.
[ twitter ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik mis ook watquote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik nietZit echt m'n hersenen te kraken.
Tap tap tap![]()
Is het niet 83 mensen van die 126 die in het ziekenhuis beland zijn?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik niet![]()
van de 12k 464 naar Emergency, van de 464 126 opgenomen, van de 126 83 niet gevaccineerd, 28 1x en 3 2x. Het vraagteken zit in de laatste 12 opgenomen patiënten, daar is kennelijk de vaccinatiestatus niet van bekend.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik nietOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ooo op die fiets. Jezus.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
van de 12k 464 naar Emergency, van de 464 126 opgenomen, van de 126 83 niet gevaccineerd, 28 1x en 3 2x. Het vraagteken zit in de laatste 12 opgenomen patiënten, daar is kennelijk de vaccinatiestatus niet van bekend.Tap tap tap![]()
Dat zijn de mensen die in het ziekenhuis belanden. 28 hadden 1 prik en 3 waren volledige gevaccineerd. Als je naar de totale cijfers kijkt wat vrijdag dacht gepubliceerd was. Bleek dat 73% van de besmettingen ongevaccineerd was vooral jongeren. 3% was volledige gevaccineerd en toch besmet geraakt en de rest had 1 prik gehad.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik niet![]()
Moraal van het verhaal is dat die delta variant meer aandacht hoort te krijgen dan het nu doet.
Als je alles wilt versoepelen moet je op ze minst scherp zijn op de vluchten wat er binnenkkmt om genoeg te vertragen zodat je in de tussentijd alle bereidwilligen 2 prikken hebt gegeven.![]()
Delta?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Moraal van het verhaal is dat die delta variant meer aandacht hoort te krijgen dan het nu doet.
Als je alles wilt versoepelen moet je op ze minst scherp zijn op de vluchten wat er binnenkkmt om genoeg te vertragen zodat je in de tussentijd alle bereidwilligen 2 prikken hebt gegeven.![]()
Je moet ook kijken naar de percentages van de totale bevolking die respectievelijk 0, 1 en 2 vaccinaties hebben gehad.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Die 3 moet je eigenlijk in verhouding tot het totaal aantal besmettingen uit deze samplegrootte zetten.
Alleen naar ziekenhuisverhoudingen kijken is vrij nietszeggend, als slechts een paar procent van mensen met corona überhaupt wordt opgenomen, en vanuit een deels gevaccineerde bevolking dan nog eens een stuk minder.
Dacht overigens dat in het VK ook een groot deel van de mensen Astra kreeg.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
De varianten worden nu met Griekse letters aangegeven omdat het anders als discriminatie gezien wordt.quote:![]()
Gezien de besmettingsgraad in de UK (is laag, scoren volgens mij 1%) moet je niet verwachten dat de vliegtuigen vol met besmette personen zitten. Delta heeft hier amper voet aan de grond en gezien de R in de huidige omstandigheden (die van Delta zal wel iets hoger zijn) denk ik niet dat dit iets gaat voorstellen.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als je alles wilt versoepelen moet je op ze minst scherp zijn op de vluchten wat er binnenkkmt om genoeg te vertragen zodat je in de tussentijd alle bereidwilligen 2 prikken hebt gegeven.
Vermoedelijk werkt Pfizer ook beter dan AZ.- verwijderd door admin -![]()
Wat dus des te meer reden is om NIET mee te gaan in deze newspeakquote:Op maandag 7 juni 2021 19:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De varianten worden nu met Griekse letters aangegeven omdat het anders als discriminatie gezien wordt..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Op maandag 7 juni 2021 19:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De varianten worden nu met Griekse letters aangegeven omdat het anders als discriminatie gezien wordt.![]()
![]()
En waarom Grieks en niet bijv. met Romeinse cijfers? Dit riekt naar verkapte reclame. Meteen ook trek in gyros.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De varianten worden nu met Griekse letters aangegeven omdat het anders als discriminatie gezien wordt.![]()
Wat een kromme berekening johquote:Op maandag 7 juni 2021 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
van de 12k 464 naar Emergency, van de 464 126 opgenomen, van de 126 83 niet gevaccineerd, 28 1x en 3 2x. Het vraagteken zit in de laatste 12 opgenomen patiënten, daar is kennelijk de vaccinatiestatus niet van bekend.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik hoop het. Las gisteren nog dat het een stuk besmettelijker is en de dominante variant is.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:34 schreef groenen het volgende:
[..]
Gezien de besmettingsgraad in de UK (is laag, scoren volgens mij 1%) moet je niet verwachten dat de vliegtuigen vol met besmette personen zitten. Delta heeft hier amper voet aan de grond en gezien de R in de huidige omstandigheden (die van Delta zal wel iets hoger zijn) denk ik niet dat dit iets gaat voorstellen.
Vermoedelijk werkt Pfizer ook beter dan AZ.
https://www.theguardian.c(...)le-says-matt-hancock
2 prikken biedt 80% bescherming, 1 30% maar.
Dan denk je met alles open en een grote niet/niet volledig gevaccineerde groep dat je de boel faciliteert om weer in het honderd te lopen.
Maarja, hoop zoals gezegd van niet. Zou zonde zijn als je ziet hoe goed het nu gaat.![]()
Ik heb het ook niet bedacht het komt van de WHO af. Ik vraag me alleen af hoe die brainstormsessie is gegaan. ''Zullen we kleuren gebeuren. Ja goed idee laten we de Zuid-Afrikaanse variant de zwarte varianten noemen en de Britse variant de witte variant en de Indiase variant de bruine variant. Eh nee laten we maar het Griekse alfabet gebruiken."quote:Op maandag 7 juni 2021 19:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
En waarom Grieks en niet bijv. met Romeinse cijfers? Dit riekt naar verkapte reclame. Meteen ook trek in gyros.![]()
Maar dat staat hier voorlopig nog niet op de planning hoor, voor 1 september hoeven we niet te verwachten dat we al van de basismaatregelen af zijn. De Britten zijn dat in principe wel van plan (dacht zelfs over twee weken) maar dat gaan ze dus waarschijnlijk niet redden. Daar maken ze zich ook vooral druk over, niet of er een joekel van een golf komt maar of ze volgens schema kunnen versoepelen.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoop het. Las gisteren nog dat het een stuk besmettelijker is en de dominante variant is.
https://www.theguardian.c(...)le-says-matt-hancock
2 prikken biedt 80% bescherming, 1 30% maar.
Dan denk je met alles open en een grote niet/niet volledig gevaccineerde groep dat je de boel faciliteert om weer in het honderd te lopen.
Maarja, hoop zoals gezegd van niet. Zou zonde zijn als je ziet hoe goed het nu gaat.![]()
Formeel niet, informeel wel.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:51 schreef Tocadisco het volgende:
voor 1 september hoeven we niet te verwachten dat we al van de basismaatregelen af zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Informeel zijn we het nu eigenlijk ook al, zolang dat niet enorm veel verslonst (lees: we ineens massaal met zijn twaalven op een driezitsbank bij elkaar op schoot naar het EK gaan kijken) zou het geen enorm effect moeten hebben.quote:![]()
Ferd Grapperhaus zit nu te huilen in een hoekje.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die dikzak gaat komende weken sowieso vaak in een zakje blazen.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ferd Grapperhaus zit nu te huilen in een hoekje.
https://www.ad.nl/den-haa(...)ferrer=https://t.co/
G E N O TZonder wrijving geen glans![]()
Als je een besmetting hebt doorgemaakt en bent genezen, dan blijf je een maand of 2 3 positief testen.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarvan blijf je positief testen bedoel je? Die vaccinatie of die besmetting?
Is beide niet het geval, lijkt me.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Gelukkig is de ME die naar het Jonckbloetplein moet vast wel gevaccineerd en de bewoners ook want volop risicogroepenquote:Op maandag 7 juni 2021 19:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Die dikzak gaat komende weken sowieso vaak in een zakje blazen.
https://www.ad.nl/den-haa(...)ferrer=https://t.co/
G E N O T
Mooi man. Cijfers naar beneden, de angst is er uit, vaccineren is op stoom, oude leven weer terug.quote:
Maar de politiek blijft angst prediken.
Hou toch op.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee toch?quote:Op maandag 7 juni 2021 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je een besmetting hebt doorgemaakt en bent genezen, dan blijf je een maand of 2 3 positief testen.
Maat van me was paar weken terug positief getest en test intussen weer negatief.![]()
Nu ben ik het echt niet vaak eens met Erno, maar impliceren dat hij de crisis wel waardeert vind ik wel wat ongepast. Hij heeft een wat extreme mening dan sommigen hier, maar dat mag gelukkig.quote:![]()
Ze vergeten even voor het gemak dat het EK a.s. vrijdag al begint voor de Schilderswijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Gelukkig is de ME die naar het Jonckbloetplein moet vast wel gevaccineerd en de bewoners ook want volop risicogroepenZonder wrijving geen glans![]()
Hoeft niet, kan wel. Langer ook nogquote:Op maandag 7 juni 2021 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je een besmetting hebt doorgemaakt en bent genezen, dan blijf je een maand of 2 3 positief testen.
Een bewijs van eerdere besmetting of antistoffen zou ook voldoende moeten/kunnen zijn danOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jep. En 'overvol' is het ook weer niet want overal zie je lege stoelen.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker, nog even lekker ingezoomd zie ik op de foto om de woorden wat kracht bij te zetten.
NL media
Lekker stemming maken met de politiek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Buurman testte nog positief terwijl hij 2 maanden terug het had opgelopen.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee toch?
Maat van me was paar weken terug positief getest en test intussen weer negatief.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar als je 24 uur klachtenvrij bent heeft het toch geen zin om je weer te laten testen?quote:Op maandag 7 juni 2021 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je een besmetting hebt doorgemaakt en bent genezen, dan blijf je een maand of 2 3 positief testen.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ik kan er echt niet mee zittenquote:Op maandag 7 juni 2021 20:04 schreef Haags het volgende:
[..]
Ze vergeten even voor het gemak dat het EK a.s. vrijdag al begint voor de Schilderswijk.
Hoor van oud collega's in ziekenhuis/IC dat er vrijwel alleen maar vaccinatieweigeraars op de IC komen
Nou, dag, openen die handel dus
Ik ben gevaccineerd, jij hebt het al gehad, velen met ons, ik vind het wel bestOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Voor toegangsdoeleinden voor evenementen enzo, grensoverschrijdende reisbewegingen etcquote:Op maandag 7 juni 2021 20:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar als je 24 uur klachtenvrij bent heeft het toch geen zin om je weer te laten testen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klap in het gezicht van de Schilderswijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kan er echt niet mee zitten
Hoor van oud collega's in ziekenhuis/IC dat er vrijwel alleen maar vaccinatieweigeraars op de IC komen
Nou, dag, openen die handel dus
Ik ben gevaccineerd, jij hebt het al gehad, velen met ons, ik vind het wel best![]()
N=1 is geen bewijs, natuurlijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Buurman testte nog positief terwijl hij 2 maanden terug het had opgelopen.![]()
Uit welk land is die variant mutatie afkomstig?quote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Que? Ik weet niet wat je hiermee bedoelt, n=1 doelt op het voorstellen van een enkele persoonlijke ervaring als sluitend bewijs.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Uit welk land is die variant mutatie afkomstig?![]()
Het zou wel weer fijn om weer zorgeloos naar het buitenland op vakantie te kunnen enerzijds, maar anderzijds heb ik ook weer geen zin in om weer in overvolle treinen naar het werk te zitten en bovendien vervalt het excuus “corona” om onder verplichtingen uit te kunnen.quote:Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Was grapje nav niet meer noemen van plaats van oorsprong van mutaties naar Griekse letters zoals Deltaquote:Op maandag 7 juni 2021 20:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Que? Ik weet niet wat je hiermee bedoelt, n=1 doelt op het voorstellen van een enkele persoonlijke ervaring als sluitend bewijs.
Maar ik ken het begrip N=1
Tevens, langdurig(er) positief testen op een PCR na een besmetting is toch allang bekend. En geen N=1?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gelukkig heeft de GGZ dan vast wel weer ergens plek als je je nu alvast aanmeldt. Zodat je met je sociale vermijdingsgedrag kunt leren omgaanquote:Op maandag 7 juni 2021 20:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het zou wel weer fijn om weer zorgeloos naar het buitenland op vakantie te kunnen enerzijds, maar anderzijds heb ik ook weer geen zin in om weer in overvolle treinen naar het werk te zitten en bovendien vervalt het excuus “corona” om onder verplichtingen uit te kunnen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sinds vandaag staat Bulgarije op geel. Was ook wel een keertje tijd
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Hier komt de aap dus uit de mouw. We zitten er allemaal voor eigen gewinquote:Op maandag 7 juni 2021 20:20 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het zou wel weer fijn om weer zorgeloos naar het buitenland op vakantie te kunnen enerzijds, maar anderzijds heb ik ook weer geen zin in om weer in overvolle treinen naar het werk te zitten en bovendien vervalt het excuus “corona” om onder verplichtingen uit te kunnen.
I'll give you something to do![]()
Heb je je green certificate al?quote:Op maandag 7 juni 2021 20:24 schreef Dven het volgende:
Sinds vandaag staat Bulgarije op geel. Was ook wel een keertje tijd
Vergeet niet dat ook voordelen aan de coronacrisis zitten, zeker nu bijna alles open is, maar toch nog veel maatregelen zijn, waardoor het nergens te druk wordt.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier komt de aap dus uit de mouw. We zitten er allemaal voor eigen gewinRossíya, Rossíya -
Te druk voor wat?quote:Op maandag 7 juni 2021 20:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ook voordelen aan de coronacrisis zitten, zeker nu bijna alles open is, maar toch nog veel maatregelen zijn, waardoor het nergens te druk wordt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Met name treinen en dergelijke. Die waren tot maart 2020 erg druk, daarna zeer goed te doen. En ja, ik moet toch wel op het werk kunnen komen en een auto is te duur.quote:Rossíya, Rossíya -
Voordelen voor een paar individuen ongetwijfeld. Voor het leeuwendeel niet, anders hadden we dat natuurlijk vóór corona al gedaan.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ook voordelen aan de coronacrisis zitten, zeker nu bijna alles open is, maar toch nog veel maatregelen zijn, waardoor het nergens te druk wordt.
En 'te druk' bestaat alleen in jouw belevingswereld.I'll give you something to do![]()
Kunnen ook meer treinen gaan rijden. Of jij een betere baan waardoor je een auto kunt betalen.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Met name treinen en dergelijke. Die waren tot maart 2020 erg druk, daarna zeer goed te doen. En ja, ik moet toch wel op het werk kunnen komen en een auto is te duur.
Of dichterbij werk gaan wonenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op maandag 7 juni 2021 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de GGZ dan vast wel weer ergens plek als je je nu alvast aanmeldt. Zodat je met je sociale vermijdingsgedrag kunt leren omgaan
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nee, meer en langere treinen is geen optie en ik heb een bloedhekel aan solliciteren. Enigste is een kamer gaan zoeken in Nijmegen, maar kamers in Nijmegen zijn helaas zeer schaars.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Kunnen ook meer treinen gaan rijden. Of jij een betere baan waardoor je een auto kunt betalen.
Of dichterbij werk gaan wonenRossíya, Rossíya -
Die groeit vanzelf wel mee in de door burgers zelf afgedwongen terugkeer naar het "oude" normaal.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ferd Grapperhaus zit nu te huilen in een hoekje.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dan zit er idd niks anders op dan de hele maatschappij vol maatregelen te duwen om jou te sparenquote:Op maandag 7 juni 2021 20:31 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Nee, meer en langere treinen is geen optie en ik heb een bloedhekel aan solliciteren. Enigste is een kamer gaan zoeken in Nijmegen, maar kamers in Nijmegen zijn helaas zeer schaars.
Check!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Geen EK (op de tv of anders) voor Erno.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ook voordelen aan de coronacrisis zitten, zeker nu bijna alles open is, maar toch nog veel maatregelen zijn, waardoor het nergens te druk wordt.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Vol maatregelen: sinds afgelopen zaterdag valt dat wel mee. Enigste wat niet mag is naar het buitenland. Voor de rest is bijna alles (op discotheken en nachtclubs na) open, hetzij met enkele maatregelen.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan zit er idd niks anders op dan de hele maatschappij vol maatregelen te duwen om jou te sparen
Check!Rossíya, Rossíya -
Alleen de lusten aub, niet de lasten.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Geen EK (op de tv of anders) voor Erno.I'll give you something to do![]()
Ja, ik draag ook geen mondkapje meer en ik ben aan het freehuggen geslagen met de familie.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vol maatregelen: sinds afgelopen zaterdag valt dat wel mee. Enigste wat niet mag is naar het buitenland. Voor de rest is bijna alles (op discotheken en nachtclubs na) open, hetzij met enkele maatregelen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Zo ben ik weer, heb ik nog wat belangrijkst gemist ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat lijkt mij niet heel erg verstandig en een mondkapje dragen is een kleine moeite.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, ik draag ook geen mondkapje meer en ik ben aan het freehuggen geslagen met de familie.Rossíya, Rossíya -
Ja, Eragon mist zijn knuffelevents, Erno wil meer maatregelen en het was druk op het terras.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:36 schreef _serial_ het volgende:
Zo ben ik weer, heb ik nog wat belangrijkst gemist ?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Niets nieuws dusquote:Op maandag 7 juni 2021 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, Eragon mist zijn knuffelevents, Erno wil meer maatregelen en het was druk op het terras.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik wil niet meer maatregelen. Ik wil de huidige status quo handhaven tot we echt weinig besmettingen hebben en het duidelijk is dat de Indiase variant geen bedreiging meer vormt.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, Eragon mist zijn knuffelevents, Erno wil meer maatregelen en het was druk op het terras.Rossíya, Rossíya -
Ah ik zie wel iets.
Britten bezorgd, hoe gaat het met de Indiase 'delta-variant' in Nederland?
- BNW materiaal in een spoiler zetten maakt het nog steeds niet acceptabel in COR maar wel leuk geprobeerd-
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 21:05:33 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je hebt zojuist te kennen gegeven dat jij behoorlijk goed gedijt bij de status quo. Achter besmettingen en varianten verschuilen is dan weer heel slap.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik wil niet meer maatregelen. Ik wil de huidige status quo handhaven tot we echt weinig besmettingen hebben en het duidelijk is dat de Indiase variant geen bedreiging meer vormt.I'll give you something to do![]()
Meer maatregelen ten opzichte van het logische pad dus.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:42 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik wil niet meer maatregelen. Ik wil de huidige status quo handhaven tot we echt weinig besmettingen hebben en het duidelijk is dat de Indiase variant geen bedreiging meer vormt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja is dat het enige wat anders is dan voor corona? Gek, ik ervaar dat toch andersquote:Op maandag 7 juni 2021 20:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vol maatregelen: sinds afgelopen zaterdag valt dat wel mee. Enigste wat niet mag is naar het buitenland. Voor de rest is bijna alles (op discotheken en nachtclubs na) open, hetzij met enkele maatregelen.
quote:Op maandag 7 juni 2021 20:43 schreef _serial_ het volgende:
Ah ik zie wel iets.
Britten bezorgd, hoe gaat het met de Indiase 'delta-variant' in Nederland?Werd duidelijk in het journaal dat het al 4 weken zeer constant laag aanwezig is (0,1 - 0,3%) dus vooralsnog weinig redenen om daaraan te gaan twijfelen toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eens hoor. Maar beleidsmakers willen wel eens anders denkenquote:Op maandag 7 juni 2021 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Werd duidelijk in het journaal dat het al 4 weken zeer constant laag aanwezig is (0,1 - 0,3%) dus vooralsnog weinig redenen om daaraan te gaan twijfelen toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het logische pad is pas versoepelen als we onder de signaalwaardes zijn beland.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Meer maatregelen ten opzichte van het logische pad dus.
Signaalwaardes voor risiconiveau waakzaam (stap 5, stap 4 slaan we over) zijn:
-Besmettingen: minder dan 850 nieuwe gevallen per dag
-Ziekenhuisopnames: minder dan 12 per dag
-IC-opnames: minder dan 3 per dag
Bron: https://www.rijksoverheid(...)estuurdersversie.pdf
Hier zijn we nog niet.Rossíya, Rossíya -
Hij zei belangrijksquote:Op maandag 7 juni 2021 20:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, Eragon mist zijn knuffelevents, Erno wil meer maatregelen en het was druk op het terras.![]()
![]()
Je moet nou in grote stappen af van de hele waaier aan Corona regeltjes, het vaccineren is zo effectief dat er geen reden is nog heel lang door te gaan met het micromanagement Corona geneuzel.
Gelukkig lijkt het demissionaire kabinet dit ook enigszins te willen, maar het blijft nog wel een tijdje knokken tegen de doemdenkers en het angstig gemaakte volk. Nog te veel mensen die veel te rustig aan willen doen of denken dat er nog weer nieuwe golven aan komen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Er is niets mis met rustig aan willen doen. Op na het buitenland reizen na, mag je bijna alles weer. Laten we dat niet verknallen door veel te snel willen versoepelen, terwijl we nog steeds de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:13 schreef Ronald het volgende:
Je moet nou in grote stappen af van de hele waaier aan Corona regeltjes, het vaccineren is zo effectief dat er geen reden is nog heel lang door te gaan met het micromanagement Corona geneuzel.
Gelukkig lijkt het demissionaire kabinet dit ook enigszins te willen, maar het blijft nog wel een tijdje knokken tegen de doemdenkers en het angstig gemaakte volk. Nog te veel mensen die veel te rustig aan willen doen of denken dat er nog weer nieuwe golven aan komen.Rossíya, Rossíya -
We moesten toch onder de door jou telkens genoemde 1200 komen?quote:Op maandag 7 juni 2021 20:56 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het logische pad is pas versoepelen als we onder de signaalwaardes zijn beland.
Signaalwaardes voor risiconiveau waakzaam (stap 5, stap 4 slaan we over) zijn:
-Besmettingen: minder dan 850 nieuwe gevallen per dag
-Ziekenhuisopnames: minder dan 12 per dag
-IC-opnames: minder dan 3 per dag
Bron: https://www.rijksoverheid(...)estuurdersversie.pdf
Hier zijn we nog niet.![]()
Daar zijn we bijna hè. Dus dan moet je de streefgetallen aanpassen.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
We moesten toch onder de door jou telkens genoemde 1200 komen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hugo heeft een sidechick genaamd Kirsten. Ferd is aan ‘t schuimbekken over het EK. Hij weet nog niet zo goed hoe hij het EK in een klein groepje van 200 man in zijn tuin kan vieren en tegelijkertijd kan aangeven dat het voor de bevolking niet mag. De gok is op dit moment dat hij het gewoon gaat doen en als er een foto komt hij spijt betuigt middels een enkele traan.quote:Op maandag 7 juni 2021 20:36 schreef _serial_ het volgende:
Zo ben ik weer, heb ik nog wat belangrijkst gemist ?![]()
Zet de verschillende cijfers nu eens tegen elkaar af. Als je er vanuit gaat dat de landen om ons heen een vergelijkbaar opnamebeleid hebben in de ziekenhuizen kun je op basis van de ziekenhuis en overlijdenscijfers toch niet serieus beweren dat het hier slechter gaat dan de landen om ons heen?quote:Op maandag 7 juni 2021 21:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is niets mis met rustig aan willen doen. Op na het buitenland reizen na, mag je bijna alles weer. Laten we dat niet verknallen door veel te snel willen versoepelen, terwijl we nog steeds de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben.![]()
Die 1.200 is een vereiste om van de lijst met risicogebieden van het Robert-Koch-Institut in Berlin afgehaald te worden. Een gele kleurcode van het ECDC geldt bij minder dan 1.800 besmettingen met een positiviteitsratio van beneden de 4% (we zitten nu op een positiviteitsratio van 7-8%), of bij minder dan 600 besmettingen als de positiviteitsratio boven de 4% zit. Intern voor stap 5 is de eis op maximaal 850 besmettingen gezet (voor stap 4 is de eis maximaal 2.400 besmettingen maar die stap slaan we over). Dus allemaal verschillende vereisten, maar de kernregel is: hoe minder besmettingen, hoe beter.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
We moesten toch onder de door jou telkens genoemde 1200 komen?Rossíya, Rossíya -
En waarom is de standaard van het Robert Koch instituut relevant voor de beslissingen die wij in Nederland nemen?quote:Op maandag 7 juni 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die 1.200 is een vereiste om van de lijst met risicogebieden van het Robert-Koch-Institut in Berlin afgehaald te worden. Een gele kleurcode van het ECDC geldt bij minder dan 1.800 besmettingen met een positiviteitsratio van beneden de 4% (we zitten nu op een positiviteitsratio van 7-8%), of bij minder dan 600 besmettingen als de positiviteitsratio boven de 4% zit. Intern voor stap 5 is de eis op maximaal 850 besmettingen gezet (voor stap 4 is de eis maximaal 2.400 besmettingen maar die stap slaan we over). Dus allemaal verschillende vereisten, maar de kernregel is: hoe minder besmettingen, hoe beter.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 21:25:14 ]![]()
Buitenland baseert het toegangsbeleid vooral op basis van het aantal positieve tests. Niet op basis van ziekenhuis- of IC-opnames.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zet de verschillende cijfers nu eens tegen elkaar af. Als je er vanuit gaat dat de landen om ons heen een vergelijkbaar opnamebeleid hebben in de ziekenhuizen kun je op basis van de ziekenhuis en overlijdenscijfers toch niet serieus beweren dat het hier slechter gaat dan de landen om ons heen?Rossíya, Rossíya -
Huldequote:Op maandag 7 juni 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die 1.200 is een vereiste om van de lijst met risicogebieden van het Robert-Koch-Institut in Berlin afgehaald te worden. Een gele kleurcode van het ECDC geldt bij minder dan 1.800 besmettingen met een positiviteitsratio van beneden de 4% (we zitten nu op een positiviteitsratio van 7-8%), of bij minder dan 600 besmettingen als de positiviteitsratio boven de 4% zit. Intern voor stap 5 is de eis op maximaal 850 besmettingen gezet (voor stap 4 is de eis maximaal 2.400 besmettingen maar die stap slaan we over). Dus allemaal verschillende vereisten, maar de kernregel is: hoe minder besmettingen, hoe beter.![]()
En maar blijven herhalen![]()
Lijkt mijn kleuter wel die uitlegt waarom ze Pokémonkaarten nodig heeft
Trends zeggen meer dan al die enkele getalletjes bij elkaar. En die trends zijn wat mij betreft beter dan we hadden kunnen dromen.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die 1.200 is een vereiste om van de lijst met risicogebieden van het Robert-Koch-Institut in Berlin afgehaald te worden. Een gele kleurcode van het ECDC geldt bij minder dan 1.800 besmettingen met een positiviteitsratio van beneden de 4% (we zitten nu op een positiviteitsratio van 7-8%), of bij minder dan 600 besmettingen als de positiviteitsratio boven de 4% zit. Intern voor stap 5 is de eis op maximaal 850 besmettingen gezet (voor stap 4 is de eis maximaal 2.400 besmettingen maar die stap slaan we over). Dus allemaal verschillende vereisten, maar de kernregel is: hoe minder besmettingen, hoe beter.
Dat minder besmettingen beter is lijkt me een open deur, maar dat gaat niet ten koste van van vanalles gebeuren. Een beetje op dezelfde manier zoals we dat bijvoorbeeld al duizenden jaren doen, zoiets.I'll give you something to do![]()
Omdat het toegangsbeleid van Duitsland en andere landen daarop gebaseerd is. Geen risicogebied meer zijn voor Duitsland betekent dat we geen risicogebied voor de meeste Europese landen meer zijn.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waarom is de standaard van het Robert Koch instituut relevant voor de beslissingen die wij in Nederland nemen?Rossíya, Rossíya -
quote:Op maandag 7 juni 2021 21:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er is niets mis met rustig aan willen doen. Op na het buitenland reizen na, mag je bijna alles weer. Laten we dat niet verknallen door veel te snel willen versoepelen, terwijl we nog steeds de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben.hou toch op gast, er is hier niemand meer die jou serieus neemt
![]()
Wat heeft dat met het Nederlandse beslissingstraject te maken? Volgens mij neemt Nederland beslissingen op basis van onze standaarden, niet die van het buitenland.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat het toegangsbeleid van Duitsland en andere landen daarop gebaseerd is. Geen risicogebied meer zijn voor Duitsland betekent dat we geen risicogebied voor de meeste Europese landen meer zijn.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 21:31:07 ]![]()
Erno fietst en treint graag in Duitsland, dat is dus belangrijkquote:Op maandag 7 juni 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het Nederlandse beslissingstraject te maken? Volgens mij neemt Nederland beslissingen op basis van onze standaarden, niet die van het buitenland.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, kan me voorstellen dat ze in Engeland en Zuid-Europa dat instituut blind aan het volgen zijn (al zou ik het ze wel willen zien uitspreken, daar niet van).quote:Op maandag 7 juni 2021 21:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Omdat het toegangsbeleid van Duitsland en andere landen daarop gebaseerd is. Geen risicogebied meer zijn voor Duitsland betekent dat we geen risicogebied voor de meeste Europese landen meer zijn.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Westerrbuur Nederland doet het alvast niet. Dus ja...hoe groot is de kans dat andere Europese landen dat wel doen?quote:Op maandag 7 juni 2021 21:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, kan me voorstellen dat ze in Engeland en Zuid-Europa dat instituut blind aan het volgen zijn (al zou ik het ze wel willen zien uitspreken, daar niet van).![]()
Je begrijpt niet wat ik zeg. Even een hypothethisch voorbeeld.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:23 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Stel wij hebben 1500 besmettingen per dag en hebben ~50 ziekenhuisopnames. Duitsland heeft er bijvoorbeeld 2000 per dag maar heeft ~200 ziekenhuisopnames.
Als je die cijfers naast elkaar legt is het toch aannemelijker dat de hoeveelheid tests in Duitsland incompleet is doordat de opnamecijfers zoveel hoger zijn?![]()
Er was hier ooit nog iemand die al het beleid 1-op-1 van Duitsland wilde overnemen...quote:Op maandag 7 juni 2021 21:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Erno fietst en treint graag in Duitsland, dat is dus belangrijk![]()
Hee!quote:Op maandag 7 juni 2021 21:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Hulde![]()
En maar blijven herhalen![]()
Lijkt mijn kleuter wel die uitlegt waarom ze Pokémonkaarten nodig heeft
Je kleuter heeft gelijk!!![]()
Precies. Pokémonkaarten heb je altijd nodig. Elke motivatie die ze geeft is een valide motivatie.quote:![]()
Spreek voor jezelf.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:28 schreef Jappie81 het volgende:
[..]hou toch op gast, er is hier niemand meer die jou serieus neemt
![]()
Duitsland gidslandquote:Op maandag 7 juni 2021 21:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er was hier ooit nog iemand die al het beleid 1-op-1 van Duitsland wilde overnemen...Bleek toch niet zo goed te werken. Alsof er behalve vaccins wel iets goed zou werken tegen dit virus, maar goed sommigen zijn onverbeterlijk.
I'll give you something to do![]()
We blijven wel continu happen op zijn getroll...quote:Op maandag 7 juni 2021 21:28 schreef Jappie81 het volgende:
[..]hou toch op gast, er is hier niemand meer die jou serieus neemt
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
dit!quote:Op maandag 7 juni 2021 21:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En waarom is de standaard van het Robert Koch instituut relevant voor de beslissingen die wij in Nederland nemen?![]()
Goed teken. Als er nog voldoende ander coronanieuws wad hadden we helemaal geen tijd voor eragon en Ernoquote:Op maandag 7 juni 2021 21:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We blijven wel continu happen op zijn getroll...![]()
![]()
Het zorgelijke is dat ik niet geloof dat het getroll is.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We blijven wel continu happen op zijn getroll...![]()
Bruls maar weer eens in de bocht:https://nos.nl/liveblog/2(...)ltuursector-verlengdquote:Afstand houden, geen groepsvorming, mondkapjes; sinds de versoepelingen nemen sommige Nederlanders het minder nauw met de basisregels die nog altijd gelden. "Je houdt dat niet meer tegen, maar we blijven wel optreden tegen excessen", zei Veiligheidsberaad-voorzitter Bruls na een overleg van het overlegorgaan tegen persbureau ANP. Het beraad maakt zich vooral zorgen over de groepsvorming.
"We zitten met zijn allen in een bus die steeds harder gaat rijden op weg naar een groene vallei. Maar we moeten wel op tijd op de rem trappen, om te voorkomen dat die bus net voor het einde een ravijn in rijdt", zei Bruls. Hij wees erop dat het aantal besmettingen op dit moment nog altijd hoger is dan in juni vorig jaar. "Dat moeten we serieus nemen, het is nog niet gedaan. Je moet er niet aan denken dat er zelfs lokaal of regionaal toch weer strengere regels nodig zijn."
'Zucht' is de enige passende reactie die ik paraat heb.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat lijkt mij totaal niet zorgelijk, eigenlijk, vergeleken met wat sommigen uitkramen op FOK! is hij volkomen rationeel en normaal te noemenquote:Op maandag 7 juni 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het zorgelijke is dat ik niet geloof dat het getroll is.![]()
![]()
Een groene vallei nog wel.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
Bruls maar weer eens in de bocht:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ltuursector-verlengd
'Zucht' is de enige passende reactie die ik paraat heb.![]()
quote:Op maandag 7 juni 2021 21:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij totaal niet zorgelijk, eigenlijk, vergeleken met wat sommigen uitkramen op FOK! is hij volkomen rationeel en normaal te noemen![]()
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja mooi, besmettingen hoger dan juni vorig jaar. toen gingen we net een beetje meer testen.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Zucht' is de enige passende reactie die ik paraat heb.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou inderdaad, wat die @Tijger_m afentoe uitkraamt. Daar lusten zelfs Erno en eragon geen brood van.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij totaal niet zorgelijk, eigenlijk, vergeleken met wat sommigen uitkramen op FOK! is hij volkomen rationeel en normaal te noemen![]()
Bruls heeft wel gelijk. Blijkbaar hebben veel mensen geen gezond verstand en nemen ze basisregels als: houd afstand en vermijd druktes niet in acht.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Zucht' is de enige passende reactie die ik paraat heb.Rossíya, Rossíya -
Als het de goede kant op gaat ondanks die batterij aan schandelijke overtredingen, dan heb ik zoiets van waar maak je je druk over. Handhaven is geen doel op zich.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Zucht' is de enige passende reactie die ik paraat heb.I'll give you something to do![]()
Sommige zaken kan ik dan nog wel inkomen, maar als zo iemand dit soort dingen gaat zeggen is hij gewoon af.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
Hij wees erop dat het aantal besmettingen op dit moment nog altijd hoger is dan in juni vorig jaar."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Toch wel leuk dat de persoon die voor Hugo leuke metaforen bedenkt in een persconferentieloze periode zijn gave blijkbaar ook voor Bruls in wil zitten, het blijft immers binnen het CDA.
Heel sympathiek.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Tru datquote:Op maandag 7 juni 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou inderdaad, wat die @:Tijger_M afentoe uitkraamt. Daar lusten zelfs Erno en eragon geen brood van.![]()
Het is hoe dan ook vrij onnozel. Al die scenario's met niveaus waren natuurlijk gebaseerd op de periode waarin we nog geen vaccins hadden. Inmiddels zijn de meest kwetsbaren al tweemaal gevaccineerd en een groot deel van de wat minder kwetsbaren in ieder geval één keer. Dat betekent dat de oude modellen sowieso niet meer zo relevant zijn, zeker niet waar het besmettingen betreft.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het zorgelijke is dat ik niet geloof dat het getroll is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Als Bruls die drukte allemaal zo'n probleem vond, dan had ie de 8000 juichende fans bij de Goffert weg moeten sturen twee weken geleden. Maar dat is dan natuurlijk weer te ingewikkeld.
Gewoon het zoveelste voorbeeld van iemand die de afgelopen tijd héél erg veel macht had en dat langzaam ziet wegglijden omdat mensen weer de baas worden over hun eigen leven. Niet te veel aandacht aan schenken verder.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Probleem is nog steeds dat we de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben. Dat had beter gekund, als rijk en Westers land.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook vrij onnozel. Al die scenario's met niveaus waren natuurlijk gebaseerd op de periode waarin we nog geen vaccins hadden. Inmiddels zijn de meest kwetsbaren al tweemaal gevaccineerd en een groot deel van de wat minder kwetsbaren in ieder geval één keer. Dat betekent dat de oude modellen sowieso niet meer zo relevant zijn, zeker niet waar het besmettingen betreft.Rossíya, Rossíya -
Het is gewoon niet zo relevant.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Probleem is nog steeds dat we de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben. Dat had beter gekund, als rijk en Westers land.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Die besmettingscijfers zijn alleen relevant als er een causaal verband is met de druk op de ziekenhuizen en/of de sterfte. Maar die is er ondertussen niet meer in zo'n beetje de hele Europese Unie omdat het gros van de lui die in een ziekenhuis kunnen belanden al lang en breed gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Probleem is nog steeds dat we de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben. Dat had beter gekund, als rijk en Westers land.![]()
Klopt, het gaat om de ziekenhuizen.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk dat je die niveaus rustig met vele factoren kan ophogen. Totdat ze dusdanig oninteressant worden dat we er achteloos naar omkijken net als besmettingsniveaus van een seizoensgriep.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook vrij onnozel. Al die scenario's met niveaus waren natuurlijk gebaseerd op de periode waarin we nog geen vaccins hadden. Inmiddels zijn de meest kwetsbaren al tweemaal gevaccineerd en een groot deel van de wat minder kwetsbaren in ieder geval één keer. Dat betekent dat de oude modellen sowieso niet meer zo relevant zijn, zeker niet waar het besmettingen betreft.I'll give you something to do![]()
Goed, we proberen het nog eens.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Probleem is nog steeds dat we de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben. Dat had beter gekund, als rijk en Westers land.
5 juni waren er in Duitsland 96 doden. In Nederland 9.
Week of 3 terugtellen naar 15 mei, toen zijn er in Nederland 4446 cases gemeld. In Duitsland zijn er 9981 gemeld.
2x zoveel cases maar vandaag 10x zoveel doden. Dan is óf de gezondheidszorg in Duitsland in vergelijking met Nederland heel beroerd, of er is een onderrapportage in Duitsland.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2021 22:09:44 ]![]()
Ik vraag me wel een beetje af hoe ze bijvoorbeeld in Duitsland die sterfgevallen tellen. In België vorig jaar was gewoon iedereen een corona-dode maar dat vonden ze achteraf ook niet zo handig.quote:
Maar als je het nu vergelijkt met Duitsland. Die melden nog een 7 daags gemiddelde aan doden van 117 waar wij inmiddels op 8 zitten. Maar het net genoemde België geeft er ook nog maar 13. Maar goed, wat gevallen afwijking kan met kleine getallen wel gebeuren natuurlijk.
Maar de verhouding tussen besmetting/sterfgeval wijkt veel meer af in Duitsland."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
O ja, die hadden we ook alweer een poosje niet gehoord...quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies, dat is altijd het relevante criterium geweest. Ik ben altijd wel vrij terughoudend geweest omdat de ziekenhuizen relatief vol lagen, de extra capaciteit er vooral op papier was en er enorm veel uitgestelde zorg is, maar je ziet nu de ziekenhuizen heel hard leeg lopen, ook al is het aantal besmettingen nog niet eens heel laag is.quote:
En dat is dus precies het effect van de vaccinaties.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Bruls: Plezier maken is verbodenquote:Op maandag 7 juni 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Als Bruls die drukte allemaal zo'n probleem vond, dan had ie de 8000 juichende fans bij de Goffert weg moeten sturen twee weken geleden. Maar dat is dan natuurlijk weer te ingewikkeld.
Gewoon het zoveelste voorbeeld van iemand die de afgelopen tijd héél erg veel macht had en dat langzaam ziet wegglijden omdat mensen weer de baas worden over hun eigen leven. Niet te veel aandacht aan schenken verder.
Ook Bruls: Eredivisie! Fuck Corona!![]()
Gewoon bang voor z'n eigen hachje, want ja NEC is natuurlijk mooie citymarketing. Liever niet te veel aan zagen, dus.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
Gewoon het zoveelste voorbeeld van iemand die de afgelopen tijd héél erg veel macht had en dat langzaam ziet wegglijden omdat mensen weer de baas worden over hun eigen leven. Niet te veel aandacht aan schenken verder.![]()
Dat Nederlandse burgemeesters in hun broek schijten voor rellend voetbaltuig is een discussie op zich. Maar niet voor dit topic.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bruls: Plezier maken is verboden
Ook Bruls: Eredivisie! Fuck Corona!Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
onzin!quote:Op maandag 7 juni 2021 22:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Probleem is nog steeds dat we de hoogste besmettingscijfers van Europa hebben. Dat had beter gekund, als rijk en Westers land.![]()
Toch wel enigszins verontrustend. Laat zien dat de vaccins goed werken, maar niet volledig. Als we alle maatregelen loslaten, wat nu een beetje lijkt te gebeuren, kan dat dat dan nog leiden tot druk op de zorg? (ervan uitgaande dat R=0 zal stijgen als niemand zich meer aan basisregels houdt)quote:![]()
Was toch al gezegd dat AZ minder goed werkt op die variant maar dat Pfizer/Moderna een stuk beter werken? Hier in NL is vrij weinig AZ gebruikt dus dat risico is al een stuk minder.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Toch wel enigszins verontrustend. Laat zien dat de vaccins goed werken, maar niet volledig. Als we alle maatregelen loslaten, wat nu een beetje lijkt te gebeuren, kan dat dat dan nog leiden tot druk op de zorg? (ervan uitgaande dat R=0 zal stijgen als niemand zich meer aan basisregels houdt)![]()
Nou ik snap hem wel hoor. Als ik hem was zou weer moeten verstrengen echt mijn ergste nachtmerrie zijn. En al die evenementen en festivals af moeten zeggen en alle wat vanaf de 30ste weer moet, wetende dat de bevolking dan ziedend wordt oh god nee als Bruls zou ik er echt wakker van liggen.quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Zucht' is de enige passende reactie die ik paraat heb.
Overigens, hij zegt al "dat hou je niet tegen" he. Met andere woorden, als ik gewoon met 6 ipv 4 vrienden in het park bij elkaar zit lekker dicht op elkaar en we begroeten elkaar met een knuffel, bij wijze van voorbeeld, kijkt die gewoon relaxed de andere kant op.
Excessen is als ik voor 100 man een meet organiseer waar ik me nergens aan houd. En dat lijkt me redelijk, daar nog op handhaven, zéker daar het over 18 of 23 dagen weer zowieso legaal mag met toegangstesten of vaccinaties...#WeesGeenWhales![]()
Het is niet verontrustend. Van die 12.383 besmetting zijn er maar 126 in het ziekenhuis beland en die 126 bestaan dan ook nog eens voor het grootste deel uit niet (volledig) gevaccineerden.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Toch wel enigszins verontrustend. Laat zien dat de vaccins goed werken, maar niet volledig. Als we alle maatregelen loslaten, wat nu een beetje lijkt te gebeuren, kan dat dat dan nog leiden tot druk op de zorg? (ervan uitgaande dat R=0 zal stijgen als niemand zich meer aan basisregels houdt)![]()
In de UK gebruiken ze toch veel Astra Zenica?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Toch wel enigszins verontrustend. Laat zien dat de vaccins goed werken, maar niet volledig. Als we alle maatregelen loslaten, wat nu een beetje lijkt te gebeuren, kan dat dat dan nog leiden tot druk op de zorg? (ervan uitgaande dat R=0 zal stijgen als niemand zich meer aan basisregels houdt)Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het leek me ook nogal onwaarschijnlijk dat dit het enige vaccin ooit zou worden dat volledig werkt.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Toch wel enigszins verontrustend. Laat zien dat de vaccins goed werken, maar niet volledig. Als we alle maatregelen loslaten, wat nu een beetje lijkt te gebeuren, kan dat dat dan nog leiden tot druk op de zorg? (ervan uitgaande dat R=0 zal stijgen als niemand zich meer aan basisregels houdt)
En heb jij er eigenlijk enige idee van hoe dit soort cijfers met Influenza en gevaccineerden zijn? Of zal die complete groep oversterfte uit 2017 precies niet gevaccineerd zijn geweest?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ok, gelukkig.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is niet verontrustend. Van die 12.383 besmetting zijn er maar 126 in het ziekenhuis beland en die 126 bestaan dan ook nog eens voor het grootste deel uit niet (volledig) gevaccineerden.
Blijft toch tricky die mutaties, ben toch enigszins ongerust dat er straks weer een of andere variant opduikt die vaccin resistent is, waardoor het lockdown circus weer opnieuw begint. 😒![]()
Is dit een serieuze vraag?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
In de UK gebruiken ze toch veel Astra Zenica?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die vaccins werken al een stuk minder bij die delta variant.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ok, gelukkig.
Blijft toch tricky die mutaties, ben toch enigszins ongerust dat er straks weer een of andere variant opduikt die vaccin resistent is, waardoor het lockdown circus weer opnieuw begint. 😒Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Het serieuze antwoord is ja, ze gebruiken daar vooral AZ, al hebben ze ook wel Pfizer beschikbaar.quote:![]()
Na de eerste vaccinatie werkt ie minder, maar na beide vaccinaties werkt ook AZ gewoon goed tegen de Delta variant. Dat is al meerdere keren ook vanuit de UK gekomen.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die vaccins werken al een stuk minder bij die delta variant.![]()
Dit soort vage algemeenheden zeggen vrij weinig. Wat is de kans op opname op de IC na een dubbele dosis mRNA-vaccin?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die vaccins werken al een stuk minder bij die delta variant.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik las een tijdje geleden dat ze in het VK overwegen om mensen die (1 prik?) AZ gekregen hebben een Pfizer-booster te geven.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na de eerste vaccinatie werkt ie minder, maar na beide vaccinaties werkt ook AZ gewoon goed tegen de Delta variant. Dat is al meerdere keren ook vanuit de UK gekomen.![]()
Ze werken nooit volledig, ze werken 85 tot 95% tegen milde infectie, en nog meer tegen ziekenhuisopname.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Toch wel enigszins verontrustend. Laat zien dat de vaccins goed werken, maar niet volledig. Als we alle maatregelen loslaten, wat nu een beetje lijkt te gebeuren, kan dat dat dan nog leiden tot druk op de zorg? (ervan uitgaande dat R=0 zal stijgen als niemand zich meer aan basisregels houdt)
Er zullen vast een paar mensen in het ziekenhuis komen, maar dat is niet erg natuurlijk, maar grote druk valt echt niet meer te verwachten nee.
Desallniettemin ben ik Grootvoorstander van ALLE maatregelen inclusief vodjes en 1,5m etc pas opheffen per 1 september als iedereen die wilt (~85% naar het uitziet nu, echt heel heel hoog) volledig gevaccineerd is, dan kan dat zeker.
Tót die tijd ben ik 100% voor alles weer toestaan overal waar alleen getesten of volledig gevaccineerden worden toegelaten, festivals, events, nachtclubs, etc,dat kan zowieso dat zei Marc Bonten in februari wel over lowlands en Menno de Jong paar dagen terug weer, hell hij zei dat hij zelf naar lowlands wil gaan dit jaar, alle OMT leden zeggen dat dat kan.
Dat haalt 99% van de druk van de ketel bij de bevolking, iedereen heeft z'n summer of love (ik ook, lekker 2 dagen conventie in augustus, ik ga iedereen free huggen daar die wilt, hun kennende zo'n 80% waarschijnlijk, en lekker 2 dagen gek doen en vergeten dat corona bestaat, wordt héérlijk, maar daar gaat iedereen dus net als op lowlands getest of gevaccineerd zijn), en geeft tijd om komende maanden nog iedereen helemaal af te vaccineren. GOmmers pleitte bij huberto trouwens ook daarvoor, om bassimaatregelen te houden tot iedereen die wilt twee keer geprikt is, daarna hadden we volgens hem weinig meer te duchten, ook niet van de indiase variant. Hij verwachte als oppergod van de IC's ook specifiek absoluut geen (te) grote druk meer op de ziekenhuizen na alles afschaffen daarna.
Dus dat lijkt me het plan, en dat doet het kabinet gelukkig ook. En in de tussentijd ga ik al helemáál los en ouderwets genieten op m'n events, en ik denk heel festival, concert, en club bezoekend Nederland met mij. Maar zo heeft iedereen z'n zin en kunnen we iedereen veilig rustig af-vaccineren. VInd het kabinetsbeleid wel goed dus.#WeesGeenWhales![]()
Virussen muteren constant, een jaarlijkse prik (net als griep) voor risicogroepen lijkt me ook vrij realistisch.
Jaarlijkse herhaling voor jonge mensen die weinig last hebben van corona lijkt me niet.![]()
Daar is een studie naar maar wat ik las wordt die studie later deze maand bekent gemaakt.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las een tijdje geleden dat ze in het VK overwegen om mensen die (1 prik?) AZ gekregen hebben een Pfizer-booster te geven.![]()
Daarvoor was Israel een goeie om in de gaten te houden, omdat de hele bevolking daar Pfizer aangeboden heeft gekregen. Al denk ik dat er nu vooral mensen in het ziekenhuis liggen vanwege de raketten die daar over en weer vliegenquote:Op maandag 7 juni 2021 22:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit soort vage algemeenheden zeggen vrij weinig. Wat is de kans op opname op de IC na een dubbele dosis mRNA-vaccin?![]()
![]()
3 op 12.000 kun je toch niks van zeggen? Dat kan van alles zijn, van matig werkende vaccins tot slechte registratie tot een fout bij de toediening. Met zulke lage aantallen kan het allemaal.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar los daar van, niemand beweert dat vaccins 100% beschermen. Als we deze verhouding even aanhouden (1 op de 4000 komt in het zkh) dan heb je in Nederland 4250 mensen in het ziekenhuis als iedereen tegelijkertijd Corona krijgt. In de eerste golf lagen er 3300 op de piek. Dus dat is geen probleem.zie email 27 oktober![]()
Nauwelijks, iets van 89% vs 95%. Zelfs Gommers zei bij Huberto gisteren dat we de basismaatregelen nog even moeten volhouden tot iedereen dei wilt 2 keer geprikt is, daarna maakt hij zich absoluut geen zorgen meer, zelfs niet over de indiase variant expliciet, omdat het dan nog steeds geweldig werkt. en iig ervoor zorgt dat mensen niet meer naar ziekenhuis moeten bijna, waar het om gaat.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die vaccins werken al een stuk minder bij die delta variant.#WeesGeenWhales![]()
En pfizer en moderna nog beter. En die gebruiken wij hier veel meer dan AZ in uk, dus bij ons gaat het nog beter zijn. Zéker nu alles wat nog niet geprik is alléén nog pfizer en moderna krijgt voortaan!quote:Op maandag 7 juni 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na de eerste vaccinatie werkt ie minder, maar na beide vaccinaties werkt ook AZ gewoon goed tegen de Delta variant. Dat is al meerdere keren ook vanuit de UK gekomen.#WeesGeenWhales![]()
Die Indiase variant komt overigens nauwelijks voor in Nederland volgens het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten![]()
HHeel, heel, héééééél klein. Meer dan klein genoeg om, ook expliciet volgens Gommers, alle maatregelen inclusief basismaatregelen af te kunnen schaffen na augustus als iedereen twee keer geprikt is, zo legde hij gisteren uitgebreid uit bij humberto.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit soort vage algemeenheden zeggen vrij weinig. Wat is de kans op opname op de IC na een dubbele dosis mRNA-vaccin?#WeesGeenWhales![]()
Er zullen varianten komen waar vaccins minder tegen werken. Maar met die mRNA techniek en toch al een aanzienlijke kennis van welke varianten dominant zullen worden is hier toch relatief snel op in te springen. En bovendien is als je dit op basis van die Engelse cijfers voor deze variant gaat berekenen is de kans dat je dood gaat aan iets anders groter.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:26 schreef Hamzoef het volgende:
Ok, gelukkig.
Blijft toch tricky die mutaties, ben toch enigszins ongerust dat er straks weer een of andere variant opduikt die vaccin resistent is, waardoor het lockdown circus weer opnieuw begint. 😒
Dat zijn 'we' in de paniek geloof ik ook nog wel een beetje vergeten soms geloof ik. Dat het met dit soort zaken nooit 100% in te dammen is en dat niet alles maar helemaal maakbaar is voor ons.
Bijzonder is ook dat we bij Influenza al tientallen jaren het ook als een normaal gegeven zien dat de vaccins niet optimaal dekken. Sterker, ze 'gokken' in feite welke variant in de winter dominant gaat worden en we hebben het er eigenlijk nooit echt over gehad. En nu met dit soort vaccins op een trager muterend virus is het ineens nieuws zonder dat je het complete verhaal kent. Dat is toch ook wel bijzonder.
Overigens kunnen zie die mRNA techniek nu ook voor influenza gaan gebruiken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ja, maar je kunt toch prima negatief testen binnen 2, 3 maanden na het begin van je coronaklachten?quote:Op maandag 7 juni 2021 20:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor toegangsdoeleinden voor evenementen enzo, grensoverschrijdende reisbewegingen etc
Volgens mij zelfs wel binnen 2 weken.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Dat klinkt best onlogisch. Als de Delta variant besmettelijker is zou je verwachten dat de 5 in week 17 er meer in week 18 worden.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:33 schreef Tijn het volgende:
Die Indiase variant komt overigens nauwelijks voor in Nederland volgens het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten
BTW, zou kiemsurveillance niet heel erg opgeschaald worden toen het verhaal met de Alfa variant begon?![]()
https://twitter.com/DrEricDing/status/1400745955671031813quote:Op maandag 7 juni 2021 22:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nauwelijks, iets van 89% vs 95%. Zelfs Gommers zei bij Huberto gisteren dat we de basismaatregelen nog even moeten volhouden tot iedereen dei wilt 2 keer geprikt is, daarna maakt hij zich absoluut geen zorgen meer, zelfs niet over de indiase variant expliciet, omdat het dan nog steeds geweldig werkt. en iig ervoor zorgt dat mensen niet meer naar ziekenhuis moeten bijna, waar het om gaat.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Eric FeiglDing wordt na bijna elke paniektweet van 'm gecorrigeerd door andere wetenschappers, dat hij weer op de paniekstoel heeft gezeten.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://twitter.com/DrEricDing/status/1400745955671031813![]()
In het VK in de gebieden waar uitbraken zijn wordt ook veel op asymptomatische besmettingen getest. Als je dat in Nederland ook gaat doen zal me niks verwonderen dat je ook veel meer besmettingen gaat tegen komen.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt best onlogisch. Als de Delta variant besmettelijker is zou je verwachten dat de 5 in week 17 er meer in week 18 worden.
BTW, zou kiemsurveillance niet heel erg opgeschaald worden toen het verhaal met de Alfa variant begon?![]()
Ja klopt, ze doen daar aan surge testing, massaal testen bij kleine uitbraakjes.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In het VK in de gebieden waar uitbraken zijn wordt ook veel op asymptomatische besmettingen getest. Als je dat in Nederland ook gaat doen zal me niks verwonderen dat je ook veel meer besmettingen gaat tegen komen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, ik ben heel moe, maar wie is die man in dat filmpje dan nou weer?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eric FeiglDing wordt na bijna elke paniektweet van 'm gecorrigeerd door andere wetenschappers, dat hij weer op de paniekstoel heeft gezeten.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Die man is gewoon een charlatan totaal niet serieus nemen dat figuur. Dan is dit account zelfs nog beter dan hem.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://twitter.com/DrEricDing/status/1400745955671031813
https://twitter.com/EricPhDing![]()
Anthony Costello een lid van IndieSaga een soort redteam maar dan in het VK.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik ben heel moe, maar wie is die man in dat filmpje dan nou weer?![]()
Ja, ik weet het ook niet, maar dit zijn de cijfers. Op zich is het best opgeschaald, want ik zie dat ze tot een paar weken terug meer dan 1500 samples per week hebben gesequenced. Dat is veel meer dan eerst kon worden uitgevoerd.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klinkt best onlogisch. Als de Delta variant besmettelijker is zou je verwachten dat de 5 in week 17 er meer in week 18 worden.
BTW, zou kiemsurveillance niet heel erg opgeschaald worden toen het verhaal met de Alfa variant begon?
Maar waarom het dan de laatste twee weken weer minder is weet ik ook niet.![]()
Dank je wel.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Anthony Costello een lid van IndieSaga een soort redteam maar dan in het VK.
Ik ga er eerst even een nachtje over slapen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat is toch wat ze hier ook doen met de hele klas testen bij een positief geteste klasgenoot of leerkracht?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja klopt, ze doen daar aan surge testing, massaal testen bij kleine uitbraakjes.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat hele binaire denken moeten mensen sowieso eens van af. Elke keer dat er weer een berichtje verscheen van een vermeende herinfectie was een groot deel van de natie ook weer in rep en roer. Dat soort zaken zijn geen kwestie van wel / niet, maar van mate van. Een eerdere besmetting lijkt als behoorlijk significante bescherming te bieden, maar uiteraard niet volledig. Vaccins bieden in hoge mate bescherming tegen zowel infectie als transmissie en in nog veel hogere mate tegen een ernstig ziekteverloop. Overlijdt er dan helemaal niemand meer naar vaccinatie? Natuurlijk wel, maar als je dat reduceert met een factor 100 of meer, dan heb je een prima beheersbare situatie.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zullen varianten komen waar vaccins minder tegen werken. Maar met die mRNA techniek en toch al een aanzienlijke kennis van welke varianten dominant zullen worden is hier toch relatief snel op in te springen. En bovendien is als je dit op basis van die Engelse cijfers voor deze variant gaat berekenen is de kans dat je dood gaat aan iets anders groter.
Dat zijn 'we' in de paniek geloof ik ook nog wel een beetje vergeten soms geloof ik. Dat het met dit soort zaken nooit 100% in te dammen is en dat niet alles maar helemaal maakbaar is voor ons.
Bijzonder is ook dat we bij Influenza al tientallen jaren het ook als een normaal gegeven zien dat de vaccins niet optimaal dekken. Sterker, ze 'gokken' in feite welke variant in de winter dominant gaat worden en we hebben het er eigenlijk nooit echt over gehad. En nu met dit soort vaccins op een trager muterend virus is het ineens nieuws zonder dat je het complete verhaal kent. Dat is toch ook wel bijzonder.
Overigens kunnen zie die mRNA techniek nu ook voor influenza gaan gebruiken.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Minder besmettingen is een logisch gevolg natuurlijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar waarom het dan de laatste twee weken weer minder is weet ik ook niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat kanquote:Op maandag 7 juni 2021 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt toch prima negatief testen binnen 2, 3 maanden na het begin van je coronaklachten?
Volgens mij zelfs wel binnen 2 weken.
Maar er zijn zat mensen die nog lang erna positief testen terwijl ze dus allang niet meer besmettelijk zijnOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Klopt. Dat is wel vergelijkbaar ja. En met een beetje pech de hele school als het toevallig de klassenassistent was.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch wat ze hier ook doen met de hele klas testen bij een positief geteste klasgenoot of leerkracht?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, misschien is dat het. Al zijn er natuurlijk wel veel meer dan 1500 positieve samples per week te vinden nog steeds.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Minder besmettingen is een logisch gevolg natuurlijk.![]()
Zo te zien wil de jeugd wel zo snel mogelijk uit deze crisis komen. Mooi verschil met de verwende weigerboomers, voor wie alleen Pfizerquote:
goed genoeg was.- verwijderd door admin -![]()
Ja, je kan onderhand bijna alles insturen voor kiemsurveillancequote:Op maandag 7 juni 2021 22:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, misschien is dat het. Al zijn er natuurlijk wel veel meer dan 1500 positieve samples per week te vinden nog steeds.
Die zit als het goed is ook in een bubbelquote:Op maandag 7 juni 2021 22:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt. Dat is wel vergelijkbaar ja. En met een beetje pech de hele school als het toevallig de klassenassistent was.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
300 kinderen is toch ook een bubbel?quote:Op maandag 7 juni 2021 22:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Die zit als het goed is ook in een bubbel![]()
Er zijn geen bubbelregels in een school. Wel wat adviezen in basisscholen, geloof ik, maar verder niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Die zit als het goed is ook in een bubbelOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die bubbels zijn letterlijk zeepbellen, ze worden zo doorgeprikt.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen bubbelregels in een school. Wel wat adviezen in basisscholen, geloof ik, maar verder niet.![]()
Lijkt me op een basisschool ook totaal onhoudbaar. Ga kinderen van een jaar of 6 maar eens uitleggen dat ze alleen met hun eigen 'bubbel' mogen zijn op de gang, zeker met die hippe halve Montessorimethodes die veel basisscholen nu hanteren.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen bubbelregels in een school. Wel wat adviezen in basisscholen, geloof ik, maar verder niet.![]()
Vaccins maar weg gooien dan?quote:Op maandag 7 juni 2021 23:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier word ik echt zo verdrietig van. Zomaar iedereen vaccineren. Dit is toch niet zorgvuldig“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Klap in het gezicht van de weigerboomers.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hier word ik echt zo verdrietig van. Zomaar iedereen vaccineren. Dit is toch niet zorgvuldig![]()
Megabubbelquote:Oh dat kan ookquote:Op maandag 7 juni 2021 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn geen bubbelregels in een school. Wel wat adviezen in basisscholen, geloof ik, maar verder niet.
Bij de basisschool hier is het wel in bubbels verdeeld. Beetje zonde als Coby van de biebboekjes anders iedereen onder coronakucht
nee, we gaan niet wachten tot iedereen een 2de prik heeft gehad, de risicogroepen hebben twee prikken gehad, dus dan is het klaar.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nauwelijks, iets van 89% vs 95%. Zelfs Gommers zei bij Huberto gisteren dat we de basismaatregelen nog even moeten volhouden tot iedereen dei wilt 2 keer geprikt is, daarna maakt hij zich absoluut geen zorgen meer, zelfs niet over de indiase variant expliciet, omdat het dan nog steeds geweldig werkt. en iig ervoor zorgt dat mensen niet meer naar ziekenhuis moeten bijna, waar het om gaat.![]()
Ik zou holokuch er wel in willen houden. Houden we toch iets komisch over aan de echte conspiracytheorists.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Megabubbel
[..]
Oh dat kan ook
Bij de basisschool hier is het wel in bubbels verdeeld. Beetje zonde als Coby van de biebboekjes anders iedereen onder coronakucht![]()
Krijg je daar wel ook een concert van Holo Michael Jackson bij?quote:Op maandag 7 juni 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou holokuch er wel in willen houden. Houden we toch iets komisch over aan de echte conspiracytheorists.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volgens mij komt het wel vaker voor.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In 't Nederlands is ie toch minder leuk. Op die wappiesites wordt 't holocough genoemd, dat heeft toch een andere ladingquote:Op maandag 7 juni 2021 23:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Krijg je daar wel ook een concert van Holo Michael Jackson bij?
Ik ga verder oefenen, er staat tenslotte weer was klaar![]()
![]()
Bubbel is dan ook wel het nieuwe modewoord hoor. Prima zo’n bubbel als je met z’n alleen 4 weken in een hotel gaat zitten ofzo. Maar in een school, kom op hé.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lijkt me op een basisschool ook totaal onhoudbaar. Ga kinderen van een jaar of 6 maar eens uitleggen dat ze alleen met hun eigen 'bubbel' mogen zijn op de gang, zeker met die hippe halve Montessorimethodes die veel basisscholen nu hanteren.zie email 27 oktober![]()
OOh fuck joh, ik dacht aan hologrammen. Maar snap nu de andere associatie pas. Damnquote:Op maandag 7 juni 2021 23:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
In 't Nederlands is ie toch minder leuk. Op die wappiesites wordt 't holocough genoemd, dat heeft toch een andere lading
Ik ga verder oefenen, er staat tenslotte weer was klaar![]()
![]()
En enjoy!
De klassen gaan om en om naar buiten en buitenspelen enzo hier. Kinderen hebben er geen enkele last van maar scheelt toch weer wat testgezeik als er eentje wat kuchtquote:Op maandag 7 juni 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bubbel is dan ook wel het nieuwe modewoord hoor. Prima zo’n bubbel als je met z’n alleen 4 weken in een hotel gaat zitten ofzo. Maar in een school, kom op hé.![]()
Tot nu toe, afkloppen, nog geen quarantaine en testcircus gehad op school dus dat is mooiOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sowieso is een wisselende bubbel eigenlijk geen bubbel. Het idee van een bubbel is dat er niemand van buiten in komt. Nooit dus. Een bubbel alleen tijdens schooluren slaat nergens op, want die kinderen en leraren ontmoeten buiten schooluren gewoon anderen, waardoor heel het bubbelconcept instort.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bubbel is dan ook wel het nieuwe modewoord hoor. Prima zo’n bubbel als je met z’n alleen 4 weken in een hotel gaat zitten ofzo. Maar in een school, kom op hé.![]()
Klopt. Het idee zal wel zijn dat een besmetting dan beperkt blijft tot de klas en niet de hele school, maar in de praktijk hebben veel kinderen siblings in een andere klas, wordt na school met elkaar afgesproken en zit men bij dezelfde vereniging.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is een wisselende bubbel eigenlijk geen bubbel. Het idee van een bubbel is dat er niemand van buiten in komt. Nooit dus. Een bubbel alleen tijdens schooluren slaat nergens op, want die kinderen en leraren ontmoeten buiten schooluren gewoon anderen, waardoor heel het bubbelconcept instort.
Toch zijn ze bij mijn dochter op school ook strikt in de bubbels daar. Alle klassen een eigen ingang, eigen toiletblok, eigen deel van de hal , etc.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat dus.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is een wisselende bubbel eigenlijk geen bubbel. Het idee van een bubbel is dat er niemand van buiten in komt. Nooit dus. Een bubbel alleen tijdens schooluren slaat nergens op, want die kinderen en leraren ontmoeten buiten schooluren gewoon anderen, waardoor heel het bubbelconcept instort.zie email 27 oktober![]()
Onzin. Alhoewel ouders comfort geven ook belangrijk kan zijn. Kleine moeite groot plezier zeg maar.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. Het idee zal wel zijn dat een besmetting dan beperkt blijft tot de klas en niet de hele school, maar in de praktijk hebben veel kinderen siblings in een andere klas, wordt na school met elkaar afgesproken en zit men bij dezelfde vereniging.
Toch zijn ze bij mijn dochter op school ook strikt in de bubbels daar. Alle klassen een eigen ingang, eigen toiletblok, eigen deel van de hal , etc.zie email 27 oktober![]()
De school van onze kinderen hebben een gigantisch schoolplein, maar daar mogen we dus niet meer staan wachten als de kinderen uitkomen.
Nu heb je dus de situatie dat er 40 ouders hutje mutje op een stoep staan te wachten
Beetje hetzelfde dat je niet meer mag blijven kijken bij het leszwemmen. Wat je daarmee veroorzaakt is dat je in de wisselmomenten een gigantische file/ophoping hebt in de gangen van de kleedkamers en dus iedereen weer hutje mutje langs elkaar moet of je kind staat om te kleden.
Werkt echt allemaal fantastisch
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Mijn associatie hierbij is palliatieve zorgquote:Op maandag 7 juni 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzin. Alhoewel ouders comfort geven ook belangrijk kan zijn. Kleine moeite groot plezier zeg maar.![]()
Och ja. Ik kwam laatst langs de basisschool hier in de wijk. Daar was hetzelfde tafereel te zien. Dom toneelstuk.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:48 schreef DonDruiper het volgende:
De school van onze kinderen hebben een gigantisch schoolplein, maar daar mogen we dus niet meer staan wachten als de kinderen uitkomen.
Nu heb je dus de situatie dat er 40 ouders hutje mutje op een stoep staan te wachten
Beetje hetzelfde dat je niet meer mag blijven kijken bij het leszwemmen. Wat je daarmee veroorzaakt is dat je in de wisselmomenten een gigantische file/ophoping hebt in de gangen van de kleedkamers en dus iedereen weer hutje mutje langs elkaar moet of je kind staat om te kleden.
Werkt echt allemaal fantastischzie email 27 oktober![]()
…quote:Op maandag 7 juni 2021 23:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn associatie hierbij is palliatieve zorg
zie email 27 oktober![]()
Waarom doet de school dat?quote:Op maandag 7 juni 2021 23:48 schreef DonDruiper het volgende:
Werkt echt allemaal fantastisch![]()
Hey Erno'tje..quote:Op maandag 7 juni 2021 20:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ook voordelen aan de coronacrisis zitten, zeker nu bijna alles open is, maar toch nog veel maatregelen zijn, waardoor het nergens te druk wordt.
Wat vind je er nou van dat Markie en Hugo bij het naar binnen lopen bij de persco's geen mondkapje dragen. Daar moet jouw maag toch van omdraaien?
En wat vind je van de debatten, je weet wel, in een afgesloten ruimte, waar bij het heen en weer lopen naar de interruptie microfoon niemand een mondkapje draagt.
In afwachting van uw reactie verblijf ik.
Groetjes,
Don.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja. Nu komt het er op neer dat mensen voorrang krijgen op degene die aan de beurt waren. Dat moeten we niet willen met z'n allenquote:![]()
Volgens mij zijn het ook richtlijnen vanuit de GGD naar de (besturen van de) scholen.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onzin. Alhoewel ouders comfort geven ook belangrijk kan zijn. Kleine moeite groot plezier zeg maar.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De Vicky van der tochts van deze wereld moeten ook tevreden gehouden worden.quote:zie email 27 oktober![]()
,Vicky niet doennnnnquote:Op maandag 7 juni 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Vicky van der tochts van deze wereld moeten ook tevreden gehouden worden.
Oh nee dat was Pikkie, van Alfred J Kwak
Net even haar twitter bekeken. Mijn god zeg..quote:Op maandag 7 juni 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Vicky van der tochts van deze wereld moeten ook tevreden gehouden worden.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nee.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:56 schreef Molo het volgende:
,
[..]
Vicky niet doennnnn
Oh nee dat was Pikkie, van Alfred J Kwak
Dat was jeroen.
JEROEN NIET DOEN!!
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Verschrikkelijk. Lijkt wel zwaar religieus.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Net even haar twitter bekeken. Mijn god zeg..
Negeren van vaccins en de positieve effecten daarvan past ook helemaal in het plaatje.I'll give you something to do![]()
Beetje in het kader van: Ik ben zielig. De enige manier waarop ik me beter voel is als iedereen zich net zo kut voelt als ik.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Lijkt wel zwaar religieus.
Negeren van vaccins en de positieve effecten daarvan past ook helemaal in het plaatje.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2021 00:13:24 ]![]()
Van de radicale takquote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:13 schreef ipa84 het volgende:
Ik ken heel Vicky niet maar aan de reacties te zien een zerocovidian dus.zie email 27 oktober![]()
A ok hopelijk blijft ze dan uit de media. Kan ze in de toekomst lekker onzin blijven verkondigen op twitter wanneer normale mensen gewoon weer hun leven oppakken.quote:![]()
Wat gaan dit soort mensen straks doen vraag je je af..quote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
A ok hopelijk blijft ze dan uit de media. Kan ze in de toekomst lekker onzin blijven verkondigen op twitter wanneer normale mensen gewoon weer hun leven oppakken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik begrijp dat de individuele zorgverlener even rust wil, maar dit kan toch ook niet ten opzichte van de patiënten die al maanden, zo niet een jaar, op hun operatie aan het wachten zijn.
Het goede nieuws: corona is onder controle![]()
![]()
![]()
Het slechte nieuws: wij zijn tot september op vakantie:![]()
![]()
quote:Laurentius Ziekenhuis: 'Eerst rust, pas daarna inhaalzorg'
Het Laurentius Ziekenhuis in Roermond laat eerst de medewerkers op adem komen en gaat in september starten met het inhalen van de achterstallige zorg.
Dat zegt bestuursvoorzitter Luc van den Akker maandagavond in L1mburg Centraal. “Onze prioriteit ligt nu bij het personeel. Die moeten uitgerust aan de inhaalslag beginnen. Daarom beginnen we niet eerder dan september.”
Twaalf-uurdiensten
In tegenstelling tot veel andere ziekenhuizen werd het Laurentius naar eigen zeggen vanaf oktober overspoeld door een grote coronagolf. “Vanaf oktober hebben we volgelegen en vanaf december zijn we twaalf-uurdiensten gaan draaien. Dat trekt een hele zware wissel op onze mensen.” Het ziekenhuis is bezig met een plan om de achterstanden weg te werken. Hoe lang dat gaat duren is niet met zekerheid te zeggen.
Rust voor medewerkers
De medewerkers die op de intensive care en op de Covid-afdeling van het Roermondse ziekenhuis werken, zeggen nog niet klaar te zijn voor de inhaalzorg. Ze zijn nauwelijks bijgekomen van de afgelopen maanden waarin ze coronazorg hebben verleend. "We moeten het toch weer doen met de mensen die we nu hebben en waar al heel veel van gevraagd is", zegt anesthesiemedewerker Ellen op het Veld. Ze wil dat zij en haar collega's eerst rust krijgen, zodat ze hun veerkracht terugvinden. Daarna kunnen ze weer verder, legt ze uit.
Laatste loodjes
"We zitten nog volop met de laatste loodjes. De laatste coronapatiënten liggen hier nog op de afdeling", vertelt OK-medewerker Estelle van Neerven. "Voor ons komt de inhaalzorg nog veel te vroeg. Ik snap heel goed dat mensen die klachten hebben weer naar het ziekenhuis willen komen. Wij willen dat ook heel erg graag, mensen helpen, maar daar is nu nog niet de tijd voor".
Het Laurentius Ziekenhuis verwacht zeker tot in 2022 nodig te hebben om achterstallige operaties in te halen. Landelijk wordt een prognose van anderhalf jaar gegeven voordat de zorg weer op het normale niveau is.
https://www.1limburg.nl/l(...)as-daarna-inhaalzorg![]()
Groot gelijk hebben ze. Nu eerst herstellen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 02:33 schreef maan_man het volgende:
Ik begrijp dat de individuele zorgverlener even rust wil, maar dit kan toch ook niet ten opzichte van de patiënten die al maanden, zo niet een jaar, op hun operatie aan het wachten zijn.
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik hoef ook geen overwerkt personeel voor een behandeling of ingreep hoorLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Gast, wat verwacht je nou? De enerievoorraden van die mensen zijn ook niet oneindig. Wil je dat straks een kwart van die medewerkers uitvalt met een burn#out? Natuurlijk is het vervelend voor wachtende patiënten. Daar kan je echt beter de mensen die stelselmatig maatregelen overtraden op aan kijken, dan deze zorghelden.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 02:33 schreef maan_man het volgende:
![]()
![]()
![]()
[..]![]()
De metaforen worden er niet beter op... "Een bus op weg naar een groene vallei."quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Eric Feigl Ding. De man, die in schreeuwerige hoofdletters opriep om alle scholen in de VS te sluiten omdat corona en vervolgens zelf naar Duitsland (of was het nu Zwitserland?) verhuisde omdat zijn kinderen daar nog gewoon fysiek onderwijs konden krijgen.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die man is gewoon een charlatan totaal niet serieus nemen dat figuur. Dan is dit account zelfs nog beter dan hem.
https://twitter.com/EricPhDing
Zero Covid krijg je nooit. Al ZEKER niet als er een groep is die zich niet laat vaccineren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Lijkt wel zwaar religieus.
Negeren van vaccins en de positieve effecten daarvan past ook helemaal in het plaatje.![]()
Zit ze nou de tweets van iemand anders 1-op-1 te vertalen als ware het haar eigen verhaal?quote:Op maandag 7 juni 2021 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Net even haar twitter bekeken. Mijn god zeg..![]()
"Ik heb de long covid vandaag toch zó erg, ik heb echt geen kracht om naar mijn parttime vrijetijdsmakretingmanagementbaantje te gaan! Snel met mijn dinnetjes naar het terras om wijntjes te doen!"quote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Beetje in het kader van: Ik ben zielig. De enige manier waarop ik me beter voel is als iedereen zich net zo kut voelt als ik.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik geloof best dat het zorgpersoneel het druk heeft gehad. Echter, ik ging gisteren mijn vader ophalen uit het ziekenhuis om hem naar een verzorgingstehuis te brengen.
Geeft de verpleegster aan dat er nu nog maar 1 patiënt op de afdeling ligt, en dat ze dat jammer vind omdat ze nu weer terug naar haar eigen afdeling moest. En de cohort afdeling was altijd relaxed werken.![]()
![]()
Ik vind het knap dat je hier uit haalt dat ze tot september op vakantie zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2021 02:33 schreef maan_man het volgende:
![]()
![]()
![]()
[..]
Beetje N=1 verhaal dit nietwaar? Er zullen vast mensen zijn die het fijn vinden werkenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 07:43 schreef patrickt37 het volgende:
Ik geloof best dat het zorgpersoneel het druk heeft gehad. Echter, ik ging gisteren mijn vader ophalen uit het ziekenhuis om hem naar een verzorgingstehuis te brengen.
Geeft de verpleegster aan dat er nu nog maar 1 patiënt op de afdeling ligt, en dat ze dat jammer vind omdat ze nu weer terug naar haar eigen afdeling moest. En de cohort afdeling was altijd relaxed werken.![]()
Hahaquote:Op dinsdag 8 juni 2021 07:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Ik heb de long covid vandaag toch zó erg, ik heb echt geen kracht om naar mijn parttime vrijetijdsmakretingmanagementbaantje te gaan! Snel met mijn dinnetjes naar het terras om wijntjes te doen!"![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 7 juni 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
'Zucht' is de enige passende reactie die ik paraat heb.Toen we kinderen en mensen zonder klachten niet testten.quote:Hij wees erop dat het aantal besmettingen op dit moment nog altijd hoger is dan in juni vorig jaar.![]()
Oosterrijk. Maar blijkbaar is de reis nogal duur geweest of kost onderwijs daar veel geld. Daarom kan je nu Patreon worden van hem.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 07:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Eric Feigl Ding. De man, die in schreeuwerige hoofdletters opriep om alle scholen in de VS te sluiten omdat corona en vervolgens zelf naar Duitsland (of was het nu Zwitserland?) verhuisde omdat zijn kinderen daar nog gewoon fysiek onderwijs konden krijgen.
Daarom kan je beter dat parodie account volgen die geeft nog beter informatie en valt er nog wat te lachen ook.![]()
Heeft Bruls de ghostwriter van Hugo de Jonge in de arm genomen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 06:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De metaforen worden er niet beter op... "Een bus op weg naar een groene vallei."![]()
![]()
Zie ContainmentNu figuren zie ik hier door eens. Dat is ook niet gezond allemaal.quote:
Eerst was het zero covid tot vaccins maar omdat zie niet 100% dekken tegen varianten... Wat geen enkel vaccin doet waarbij het zelfs met minder bescherming tegen varianten nog beter hier tegen werkt dan wat aanvankelijk de hoop was tegen de oorspronkelijke variant.
Dan richten ze nu hun pijlen dat er maatregelen moeten komen zelfs met vaccins omdat ze dus niet 100% werken tegen varianten. Het lijkt met of ze een soort ideaalbeeld hebben van permanente lockdowns en weet ik het was. Totaal doorgeslagen extremisten die compleet van de wereld zijn zo te zien."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Belachelijk iddquote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
[..]
Toen we kinderen en mensen zonder klachten niet testten.
Dit zijn echt zulke basale domme fouten, als het al fouten zijn, in de aannames en vergelijkingenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tip jar...quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Oosterrijk. Maar blijkbaar is de reis nogal duur geweest of kost onderwijs daar veel geld. Daarom kan je nu Patreon worden van hem.
[ twitter ]
Daarom kan je beter dat parodie account volgen die geeft nog beter informatie en valt er nog wat te lachen ook.
Wat een vreselijke figuren bestaan er toch
Benieuwd hoeveel mensen hun kind komend jaar Sywert noemenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sywert Jaap Bruls!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:54 schreef Molo het volgende:
Benieuwd hoeveel mensen hun kind komend jaar Sywert noemen![]()
Wat is ook alweer het twitter account van mevrouw die de jaartallen elke keer goed heeft? Dan kan ik even F5-en de hele ochtend.![]()
![]()
Bedoel je Kirsten Verdel? Locuta.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:59 schreef Simmertje het volgende:
Wat is ook alweer het twitter account van mevrouw die de jaartallen elke keer goed heeft? Dan kan ik even F5-en de hele ochtend.![]()
Kirsten Verdelquote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:59 schreef Simmertje het volgende:
Wat is ook alweer het twitter account van mevrouw die de jaartallen elke keer goed heeft? Dan kan ik even F5-en de hele ochtend.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Misschien moet Bruno Santanera een nieuwe BioStabil naar Viola brengen zodat ze weer in balans kan komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Viola Holt heeft ook een aparte take op gevaccineerden.
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 06:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De metaforen worden er niet beter op... "Een bus op weg naar een groene vallei."![]()
![]()
![]()
Hahahhahaha.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://twitter.com/DrEricDing/status/1400745955671031813
Oh kijk het is de paniek-dietist!
Echt niemand neemt die gek serieus, hij lult onzin 😉#WeesGeenWhales![]()
🤣 "ik snap het niet"quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat het wel meer niet snapt 🤣💀#WeesGeenWhales![]()
Toch wel treurig hoe het B en C garnituur van de bekende Nederlands hun frustratie dat schnabbels zijn weggevallen uit door maar compleet wappie te gaan.![]()
![]()
Ze heeft vast een like gekregen van Uri Geller.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:04 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Het is vooral ernstig dat types als Viola Holt nog altijd een bepaalde achterban hebben die denken: als Viola het zegt zou het best eens waar kunnen zijn!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:20 schreef Simmertje het volgende:
Toch wel treurig hoe het B en C garnituur van de bekende Nederlands hun frustratie dat schnabbels zijn weggevallen uit door maar compleet wappie te gaan.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat was Tineke.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschien moet Bruno Santanera een nieuwe BioStabil naar Viola brengen zodat ze weer in balans kan komen.![]()
Er zijn zat domme mensen, niet alleen als het over corona gaat.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is vooral ernstig dat types als Viola Holt nog altijd een bepaalde achterban hebben die denken: als Viola het zegt zou het best eens waar kunnen zijn!![]()
O ja.quote:![]()
Viola was degene die mensen en dieren op afstand kon genezen.
Dit dus, check de gemiddelde youtube complotvideo maar eens en scroll eens door de comments heen. Wordt je bijna verdrietig van.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn zat domme mensen, niet alleen als het over corona gaat.![]()
Gelukkig zitten die niet op Fok!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn zat domme mensen, niet alleen als het over corona gaat.Hier komen alleen de slimme mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oprecht nog een veilige haven op het internet. Over het algemeen kan 95% hier nog op een redelijke manier discussiëren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig zitten die niet op Fok!Hier komen alleen de slimme mensen.
![]()
Hoezo bizar?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bizar. Dit is net zo gek als wcrollen hamsteren. Dit virus maakt mensen helemaal wappie.
Toch netjes dat zoveel mensen bereid zijn om te voorkomen dat de vaccins verloren gaan?
Verder was dat wc rollen hamsteren vooral symbolisch, door de omvang van een pak toiletpapier maakte dat veel indruk.
Dat andere schappen ook leeg waren viel minder op.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik vind het een keurige oplossing, en erg fijn dat er genoeg animo was zodat ze niets hoefden weg te gooien. En aangezien Janssen, zijn er ineens weer 1.200 mensen extra volledig gevaccineerd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bizar. Dit is net zo gek als wcrollen hamsteren. Dit virus maakt mensen helemaal wappie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Allemaal jonge mensen in die rij die hun vrijheid terug willenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bizar. Dit is net zo gek als wcrollen hamsteren. Dit virus maakt mensen helemaal wappie.![]()
![]()
Als weggooien het alternatief is zie ik niet in waarom mensen hier zo moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bizar. Dit is net zo gek als wcrollen hamsteren. Dit virus maakt mensen helemaal wappie.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
We zijn inmiddels spijkers op laag water aan het zoeken om maar iets te zeuren te hebben blijkbaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het een keurige oplossing, en erg fijn dat er genoeg animo was zodat ze niets hoefden weg te gooien. En aangezien Janssen, zijn er ineens weer 1.200 mensen extra volledig gevaccineerd.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dat betekent dat Nederland terugkeert naar het oude normaal.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
We zijn inmiddels spijkers op laag water aan het zoeken om maar iets te zeuren te hebben blijkbaar.![]()
![]()
Volgens mij is dat niet iets nieuws.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
We zijn inmiddels spijkers op laag water aan het zoeken om maar iets te zeuren te hebben blijkbaar.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Tijd om ook maar weer eens over het weer te gaan klagen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:17 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat betekent dat Nederland terugkeert naar het oude normaal."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
Forum Opties Forumhop: Hop naar: