SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wie is "die vrouw"? De presentator? Dan is de mening van mijn tante ongeveer even belangrijk en interessant.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die vrouw komt nogal teleurgesteld over dat we niet nog meer maatregelen hebben om al die gevallen van long covid te voorkomen. Gaat dat nou echt om zoveel mensen? Ik ben blij dat de regering een andere prioriteit lijkt te hebben - de ziekenhuizen. Daar draait het inderdaad voornamelijk om imo.
[..]
Ja, inderdaad voornamelijk bepaalde wijken waar veel ongevaccineerden woonachtig zijn. Niet echt reden tot paniek nee; helemaal gezien de ziekenhuizen daar ook niet echt extreem aan het stijgen zijn.
Gelukkig denken Marc bonten en ook heel erg zeker weten Diedderik Gommers (zij hij gisteren nog bij humberto) net als ons/de regering. Koopmans, menno de jong etc ook. We hebben geen zero covid wappies in het omt godzijdank. Dus die adviseren de regering ook niet, en die heeft er ook geen zin in. En ruime meerderheid van de kamer ook niet.#WeesGeenWhales![]()
Het is ook totaal onnodig, Zero Covid. Zodra je een bepaalde vaccinatiegraad haalt kan de zorg het prima handelen als er af en toe iemand zwaarder last heeft van Covid en het ziekenhuis in moet. Daar hoeven we de rest van de maatschappij dan verder niet meer mee lastig te vallen.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wie is "die vrouw"? De presentator? Dan is de mening van mijn tante ongeveer even belangrijk en interessant.
Gelukkig denken Marc bonten en ook heel erg zeker weten Diedderik Gommers (zij hij gisteren nog bij humberto) net als ons/de regering. Koopmans, menno de jong etc ook. We hebben geen zero covid wappies in het omt godzijdank. Dus die adviseren de regering ook niet, en die heeft er ook geen zin in. En ruime meerderheid van de kamer ook niet.![]()
Mooizo, vond heel die pandemie eigenlijk toch niet echt leukquote:Op maandag 7 juni 2021 18:18 schreef Tijn het volgende:
Meer dan 5 minuten geen post in een nieuw deel van de COR-reeks. De pandemie is voorbij.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
quote:Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooizo, vond heel die pandemie eigenlijk toch niet echt leukquote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.![]()
Erg jammer dat het sympathieke coronavirus aan kracht begint te verliezen in Europa. Ik hoop dat het coronavirus deze winter weer veel mensen zal gaan besmetten en zijn eerste major gaat winnen, en ik geloof erin dat dit gaat gebeuren.quote:Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Het Coronavirus moet nu al bezig zijn met het komende seizoen. Haal een bult stevige anti-vaxxers die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar anti-prikkunstenaars, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Douglas). Het Coronavirus is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat ze gewoon bovenin meedoen. Moet je wel anti-vaxxers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en ze kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Erg jammer dat het sympathieke coronavirus aan kracht begint te verliezen in Europa. Ik hoop dat het coronavirus deze winter weer veel mensen zal gaan besmetten en zijn eerste major gaat winnen, en ik geloof erin dat dit gaat gebeuren.![]()
Corona is net ADO Den Haag, de degradatie is al lang en breed getelefoneerd.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:44 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Het Coronavirus moet nu al bezig zijn met het komende seizoen. Haal een bult stevige anti-vaxxers die het duel niet schuwen, en als dat mogelijk is, een paar anti-prikkunstenaars, verdedigers die er de beuk in gooien (á la Douglas). Het Coronavirus is vechtvoetbal, maar als je wat leuke pielers kunt halen is er een grote kans dat ze gewoon bovenin meedoen. Moet je wel anti-vaxxers hebben die het gras opvreten, desnoods de modder, en ze kunnen komend seizoen bovenin meedoen. Doet afgrijselijk veel pijn om dit te moeten zeggen, maar het is nou eenmaal de realiteit.![]()
Niet?quote:Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooizo, vond heel die pandemie eigenlijk toch niet echt leuk![]()
![]()
Maatregelen proberen aan te houden om Long Covid te voorkomen.
Verbied dan gelijk autorijden en wintersport, zijn we gelijk van wat ongelukjes af.- verwijderd door admin -![]()
Vind ik nog best veel eerlijk gezegd. Ik dacht dat volledige vaccinatie niet voorkwam dat je het virus krijgt, maar wel dat de kans dat je opgenomen wordt nihil is.quote:
Ik vind 3 op 126 niet nihil.![]()
equote:Op maandag 7 juni 2021 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vind ik nog best veel eerlijk gezegd. Ik dacht dat volledige vaccinatie niet voorkwam dat je het virus krijgt, maar wel dat de kans dat je opgenomen wordt nihil is.
Ik vind 3 op 126 niet nihil.
Je weet ook niet wat de gezondheidstoestand van die 3 mensen is he. En UK heeft vooral geprikt met AZ.![]()
Emo-BE is het niet met je eens...quote:Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mooizo, vond heel die pandemie eigenlijk toch niet echt leuk“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Op 12383 besmettingen.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vind ik nog best veel eerlijk gezegd. Ik dacht dat volledige vaccinatie niet voorkwam dat je het virus krijgt, maar wel dat de kans dat je opgenomen wordt nihil is.
Ik vind 3 op 126 niet nihil.![]()
In die zin snap ik niet zo goed waarom men maar blijft promoten dat die 2e prik niet zo nodig is als je al besmet bent geweest.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die rekensom kan ik niet volgenquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Covid gehad hebben word gelijkgesteld met een vaccinatie omdat je lichaam antistoffen heeft tegen covid door die infectie. Zo moeilijk lijkt mij dat niet maar volgens mij staat het eenieder vrij om alsnog voor 2 te gaan als men zich daar beter bij voelt.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
In die zin snap ik niet zo goed waarom men maar blijft promoten dat die 2e prik niet zo nodig is als je al besmet bent geweest.![]()
Dan is de eerste vaccinatie de booster van je immuunrespons ipv de tweede vaccinatie pasquote:Op maandag 7 juni 2021 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
In die zin snap ik niet zo goed waarom men maar blijft promoten dat die 2e prik niet zo nodig is als je al besmet bent geweest.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar hoeveel mensen maken die keuze op basis van een vals positieve test bijvoorbeeld?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Covid gehad hebben word gelijkgesteld met een vaccinatie omdat je lichaam antistoffen heeft tegen covid door die infectie. Zo moeilijk lijkt mij dat niet maar volgens mij staat het eenieder vrij om alsnog voor 2 te gaan als men zich daar beter bij voelt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die 3 moet je eigenlijk in verhouding tot het totaal aantal besmettingen uit deze samplegrootte zetten.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind 3 op 126 niet nihil.
Alleen naar ziekenhuisverhoudingen kijken is vrij nietszeggend, als slechts een paar procent van mensen met corona überhaupt wordt opgenomen, en vanuit een deels gevaccineerde bevolking dan nog eens een stuk minder.I'll give you something to do![]()
Zo vaak komt een vals positieve test niet voor dus zal meevallenquote:Op maandag 7 juni 2021 19:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar hoeveel mensen maken die keuze op basis van een vals positieve test bijvoorbeeld?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik nietquote:Op maandag 7 juni 2021 19:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een update in de data geweest.
[ twitter ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik mis ook watquote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik nietZit echt m'n hersenen te kraken.
Tap tap tap![]()
Is het niet 83 mensen van die 126 die in het ziekenhuis beland zijn?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik niet![]()
van de 12k 464 naar Emergency, van de 464 126 opgenomen, van de 126 83 niet gevaccineerd, 28 1x en 3 2x. Het vraagteken zit in de laatste 12 opgenomen patiënten, daar is kennelijk de vaccinatiestatus niet van bekend.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik nietOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ooo op die fiets. Jezus.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
van de 12k 464 naar Emergency, van de 464 126 opgenomen, van de 126 83 niet gevaccineerd, 28 1x en 3 2x. Het vraagteken zit in de laatste 12 opgenomen patiënten, daar is kennelijk de vaccinatiestatus niet van bekend.Tap tap tap![]()
Dat zijn de mensen die in het ziekenhuis belanden. 28 hadden 1 prik en 3 waren volledige gevaccineerd. Als je naar de totale cijfers kijkt wat vrijdag dacht gepubliceerd was. Bleek dat 73% van de besmettingen ongevaccineerd was vooral jongeren. 3% was volledige gevaccineerd en toch besmet geraakt en de rest had 1 prik gehad.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja maar van de 12 duizend nog wat waren er maar 83 niet gevaccineerd. Die snap ik niet![]()
Moraal van het verhaal is dat die delta variant meer aandacht hoort te krijgen dan het nu doet.
Als je alles wilt versoepelen moet je op ze minst scherp zijn op de vluchten wat er binnenkkmt om genoeg te vertragen zodat je in de tussentijd alle bereidwilligen 2 prikken hebt gegeven.![]()
Delta?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Moraal van het verhaal is dat die delta variant meer aandacht hoort te krijgen dan het nu doet.
Als je alles wilt versoepelen moet je op ze minst scherp zijn op de vluchten wat er binnenkkmt om genoeg te vertragen zodat je in de tussentijd alle bereidwilligen 2 prikken hebt gegeven.![]()
Je moet ook kijken naar de percentages van de totale bevolking die respectievelijk 0, 1 en 2 vaccinaties hebben gehad.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Die 3 moet je eigenlijk in verhouding tot het totaal aantal besmettingen uit deze samplegrootte zetten.
Alleen naar ziekenhuisverhoudingen kijken is vrij nietszeggend, als slechts een paar procent van mensen met corona überhaupt wordt opgenomen, en vanuit een deels gevaccineerde bevolking dan nog eens een stuk minder.
Dacht overigens dat in het VK ook een groot deel van de mensen Astra kreeg.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: