Het enige punt wat ik eruit haal is dat hij het prima vindt als er weer heksen gaan verbranden. Tenslotte is het een onderdeel van de wet geworden en de wet moet je respecteren.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Max snelheid 120/130 vs 100 vergelijken met het verbranden van heksen of kinderen laten rijden, en dan denken dat je een punt maakt.
Een goede avond nog.
Adrenaline is niet het zelfde als stress. En een uur bij moeten komen van 130 rijden vind ik vrij bizar.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:05 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Met 220 invoegen op een drukke uitvoegstrook die tegelijkertijd een invoegstrook is en niet langer dan een meter of 20, kan toch best adrenalineverhogend werken.
Ik sta nergens meer van te kijken als ik mij bedenk waar ze de rest voor hebben moeten behoeden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:36 schreef DX11 het volgende:
[..]
Adrenaline is niet het zelfde als stress. En een uur bij moeten komen van 130 rijden vind ik vrij bizar.
De wegen waren al eerder compleet leeg nadat de Brabanders was gevraagd om zoveel mogelijk thuis te blijven.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, zal wel wat anders zijn geweest.
Hoe dan ook, tot de dag van vandaag kunnen we geen conclusies trekken. 4 dagen is niet genoeg om conclusies te trekken, dat kan ook gewoon het weer zijn geweest of de al genomen maatregelen.
Valt me ook wel op hoe veel meer je van die mafkezen ziet sinds de vmax 100 is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:58 schreef Dimachaerus het volgende:
Lekker met zijn allen 100 km/h rijden op de middelste rijbaan met telefoon in de hand hèhè.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daar denkt de wetgever anders over:
[..]
Bron.
Ik denk dat jij beter met de bus kan gaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij 130 heb je misschien 5 minuten tijdwinst, maar heb je bij aankomst een uur nodig om te ontstressen.
Het kan niet, omdat er wetgeving is die dat verbiedt. Net als 13-jarigen laten rijden. Bij autorijden denkt menigeen zelf de norm te kunnen bepalen, ongeacht de wetgeving. Geldt ook vaak voor de mate van alcoholgebruik in combinatie met verkeer.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat jij beter met de bus kan gaan.
En het is een algehele misconceptie van degenen die rijden als slakken, dat mensen die harder rijden dat doen om tijd te winnen. Mensen rijden gewoon harder, omdat dat kan. Niet omdat het moet.
Mag ook op steeds minder plekken. Sowieso met al die wegwerkzaamheden . Die hele Autobahn is al meer dan 10 jaar één grote bouwput .quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:11 schreef Erasmus het volgende:
100 is prima zo, vooral in de ring van R’dam, A’dam en Utrecht maar ook stuk A4 tov Schiphol, A13 Rotterdam - Den Haag, A2 Amsterdam - Utrecht, ga zo maar door.
130 gaat niet efficiënt zijn maar ook niet in de rest van NL gezien onze groeiende bevolkingsdichtheid. Dan heb ik het nog niet eens over het milieu en de tank waar je langer mee kan.
Persoonlijk bezwaar: anders worden mijn weekendjes Duitsland ook weer zo saai, het gaspedaal indrukken op de Autobahn zodra ik de grens over ben is mijn nummer 1 attractie.
Voor de overheid is Nederland het gebied van 50km rondom Den Haag, alles daar buiten is het buitengebiedquote:Op zaterdag 5 juni 2021 09:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mag ook op steeds minder plekken. Sowieso met al die wegwerkzaamheden . Die hele Autobahn is al meer dan 10 jaar één grote bouwput .
Wetgeving is ook niet meer dan de mening van de grootste bullebak van het schoolplein dat Nederland heet.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het kan niet, omdat er wetgeving is die dat verbiedt. Net als 13-jarigen laten rijden. Bij autorijden denkt menigeen zelf de norm te kunnen bepalen, ongeacht de wetgeving. Geldt ook vaak voor de mate van alcoholgebruik in combinatie met verkeer.
Waarom kun je niet gewoon zeggen: "Ik rij 100 en niet harder, omdat dat de wetgeving is."
Stuk a4 richting Schiphol was altijd een prima stuk om je gas tot ver over de 130 in te trappen (buiten de spits om uiteraard). Is daar geloof ik ook 6 rijbanen. Ik mis dat wel.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:11 schreef Erasmus het volgende:
100 is prima zo, vooral in de ring van R’dam, A’dam en Utrecht maar ook stuk A4 tov Schiphol, A13 Rotterdam - Den Haag, A2 Amsterdam - Utrecht, ga zo maar door.
130 gaat niet efficiënt zijn maar ook niet in de rest van NL gezien onze groeiende bevolkingsdichtheid. Dan heb ik het nog niet eens over het milieu en de tank waar je langer mee kan.
Persoonlijk bezwaar: anders worden mijn weekendjes Duitsland ook weer zo saai, het gaspedaal indrukken op de Autobahn zodra ik de grens over ben is mijn nummer 1 attractie.
Nou ja, je mag toch 1x in de 4 jaar je favoriete bullebak kiezen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 13:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wetgeving is ook niet meer dan de mening van de grootste bullebak van het schoolplein dat Nederland heet.
Inderdaad Het is nu wel veel makkelijker inhalen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:21 schreef Jordy-B het volgende:
Vroegah had je op de linkerbaan een polonaise van 130-rijders, waar je je tussen moet wurmen om een vrachtwagen in te halen.
Interpretaties die als waarheid worden gezien.....quote:
Is het toch? Wat is het precies, die drang tot inhalen en altijd de grenzen verkennen en overschrijden? Denk je daar weleens over na?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Interpretaties die als waarheid worden gezien.....
Hier haal je twee dingen door elkaar.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
die drang tot inhalen en altijd de grenzen verkennen en overschrijden?
Is het toch?! Waar twijfel je aan dat je mij om een bevestiging vraagt. Je wist het toch allemaal zo goed toen je het net opschreef.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Is het toch? Wat is het precies, die drang tot inhalen en altijd de grenzen verkennen en overschrijden? Denk je daar weleens over na?
Nee het valt allemaal samen. King of te Hill/Road gedrag. Testosteron. Geldingsdrang. Dat is wat het is.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 20:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hier haal je twee dingen door elkaar.
Inhalen heeft daar helemaal niets mee te maken, wat een onzinquote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:05 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee het valt allemaal samen. King of te Hill/Road gedrag. Testosteron. Geldingsdrang. Dat is wat het is.
Daar heb je zeker een punt. Als ik zie hoeveel mensen de voorrangsregels volledig aan hun laars lappen. Zeker op de snelweg bij invoegen en wisselen van rijstrook. Vaak krijg je dan het argument 'je mag toch niet harder dan xxx', alsof dat een soort verantwoording is om alle andere regels volledig overboord te gooien. Gevaarlijke instelling is dat.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 08:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Bij autorijden denkt menigeen zelf de norm te kunnen bepalen, ongeacht de wetgeving.
Tijd is geld.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 06:52 schreef recursief het volgende:
Ik vind overal 100 eerlijk gezegd een verademing. Het rijdt zoveel relaxter en ik rij 20% verder op een tank. Lekker cc aan en cruisen, heerlijk.
Daar heb je theoretisch wel gelijk in, maar in de praktijk rijden er zoveel vrachtwagens dat ik bijna constant te hard moet rijden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als je een vrachtwagen aan het inhalen bent, kun je wel wat meer gas geven. De kans dat je dan net een flitser passeert is minimaal.
quote:
Joh , die hele snelheidsbeperking is gewoon oorlog tussen de overheid en de provincies,quote:Op zondag 6 juni 2021 09:02 schreef DarkwingDuck het volgende:
100 is gewoon net vol te houden. Ook al heb ik geen haast, hoef ik nergens te zijn dan nog staat er al 110 tot 120 op mijn teller. Verassend genoeg nog geen boete ontvangen, maar dat komt misschien ook omdat ik stukken minder rij ivm thuiswerken en corona.
Aangezien het geen noemenswaardig effect heeft gehad lijkt me de tijd rijp om de snelheidsbeperking er weer vanaf te halen.
Hoezo is 100 net vol te houden?quote:
Het is niet vol te houden omdat het te langzaam is. De alertheid gaat achteruit en het snelheidsverschil tussen vrachtverkeer en personenauto's is te laag.quote:
Wat een jankerds in dit topic die keer op keer aantonen dat we als Nederland om de 5 jaar mensen opnieuw moeten laten afrijden en een punten rijbewijs moeten invoeren. Allemaal persoonlijke drogredenen geven waarom hogere snelheden toch veiliger zouden zijn terwijl de statistieken juist het tegendeel bewijzen.quote:Op zondag 6 juni 2021 09:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is niet vol te houden omdat het te langzaam is. De alertheid gaat achteruit en het snelheidsverschil tussen vrachtverkeer en personenauto's is te laag.
Ok jankert. Dankje voor je gejank.quote:Op zondag 6 juni 2021 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een jankerds in dit topic die keer op keer aantonen dat we als Nederland om de 5 jaar mensen opnieuw moeten laten afrijden en een punten rijbewijs moeten invoeren. Allemaal persoonlijke drogredenen geven waarom hogere snelheden toch veiliger zouden zijn terwijl de statistieken juist het tegendeel bewijzen.
Al die jankerds vinden zich waarschijnlijk ook de beste chauffeur van Nederland.
Bron?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:52 schreef Mikeytt het volgende:
Als onderzoek laat zien dat je met een maximumsnelheid van 130 snellet op je bestemming bent dan met een snelheid van 100, dan zou ik wel voorstander zijn.
Maar dat is simpelweg niet zo. Je hebt geen tijdwinst.
Vooral dat ja; het Nederlandse snelwegennet is anno 2021 een onafgebroken file van vrachtwagens.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zie liever een apart wegennet voor vrachtwagens.
ze zouden willen dat dit referendum nogmaals gehouden kon wordenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 07:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
52% was voor de Britten genoeg om te vinden dat de hele bevolking uit de EU wilde, dus….
Door die stikstofhoax ligt de woningbouw in Nederland op zijn gat en mag je maar 100 op de snelweg, maar distributiecentra schieten nog altijd als paddestoelen uit de grond en veroorzaken enorme hoeveelheden vracht-, vlieg- en scheepvaartverkeer zonder dat er een haan naar kraait.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:06 schreef Haags het volgende:
[..]
Oh gewoon nog even volhouden ja. Dat niet iedereen ooit in een elektrische auto gaat rijden maakt verder niet uit.
De alertheid gaat achteruit? Dus eigenlijk zeg je dat de snelheid omhoog moet, omdat je een slechte chauffeur bent. Word gewoon een betere chauffeur.quote:Op zondag 6 juni 2021 09:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is niet vol te houden omdat het te langzaam is. De alertheid gaat achteruit en het snelheidsverschil tussen vrachtverkeer en personenauto's is te laag.
Ja, idd dat is letterlijk wat ik zeg...quote:Op zondag 6 juni 2021 11:05 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De alertheid gaat achteruit? Dus eigenlijk zeg je dat de snelheid omhoog moet, omdat je een slechte chauffeur bent. Word gewoon een betere chauffeur.
precies.quote:Op zondag 6 juni 2021 11:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja, idd dat is letterlijk wat ik zeg...
Je bedoelt gewoon:quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Max snelheid 120/130 vs 100 vergelijken met het verbranden van heksen of kinderen laten rijden, en dan denken dat je een punt maakt.
Een goede avond nog.
Wat een onzin. Het is wetenschappelijk aangetoond dat een lagere snelheid voor betere doorstroming en daardoor minder reistijd zorgt. Uit m'n hoofd was 95 km/h de ideale snelheidquote:Op zondag 6 juni 2021 10:53 schreef Kreator het volgende:
100 is leuk als je 1x per week naar je schoonouders gaat.
Ik rij tussen de 40 en 50k per jaar en het kost me ontzettend veel tijd dat ik overal 30kph minder hard mag.
Van mij mag het zo snel mogelijk weer harder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |