Nee, jij hebt er gewoon een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou zeggen dat Mazepin slecht is dan kom jij ongetwijfeld weer met een verhaal dat dat een voorbarige conclusie is. Begint een beetje vermoeiend te worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat Nico het mentaal niet meer aankon om dat soort psychologische spelletjes te spelen zegt niets over de mentaliteit van Lewis.
Nico had als mindere coureur dat soort spelletjes nodig om te kunnen winnen. En dat lukte, dus lijkt me dat eerder het tegenovergestelde te zeggen, namelijk dat Lewis dat jaar verloor doordat hij niet zo goed tegen die mentale spelletjes van Nico kon.
Helemaal gelijk maat iedereen is gek.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, jij hebt er gewoon een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou zeggen dat Mazepin slecht is dan kom jij ongetwijfeld weer met een verhaal dat dat een voorbarige conclusie is. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Oke, nou, dit is in ieder geval een post waar argumenten uit te destilleren zijn. Maar hoezo zou ik "onterecht de conclusie trekken dat Lewis mentaal sterker is dan Nico n.a.v. het vertrek van Nico"? Het mentale aspect is letterlijk de reden die hij aangevoerd heeft voor zijn vertrek. Als Rosberg een Bottas als teamgenoot had gehad dan was hij natuurlijk nooit gestopt. De mentale spelletjes van Lewis hebben ervoor gezorgd dat Nico er geen trek meer in had om tientallen miljoenen per jaar te verdienen met het besturen van raceauto's over de hele aardbol. Dat zegt toch wel iets, of niet?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Alsof er valt te discusseren met iemand die met dit soort onzin komt. Jij hebt zo te zien ook geen argumenten weer, want mijn kleurtje heeft weinig te maken met deze discussie.
Dat persoon A mentaal nog zwakker is wil niet zeggen dat persoon B niet zwak is. Alsj e sowieso al mentale spelletjes nodig hebt om van Rosberg te winnen .....
Lewis kan mentaal sterker zijn dan Rosberg en die conclusie zou je, in mijn ogen onterecht, kunnen trekken n.a.v. het vertrek van Rosberg. Dat maakt Lewis echter niet meteen mentaal heel sterk. Lewis is mentaal echt een kleuter. Gaat allemaal prima, totdat het tegenzit en hij zijn zin niet krijgt, dan is opeens iedereen tegen hem en krijgt hij een meltdown. Hij maakt de ene na andere fout dit seizoen, rijdt in Monaco super slecht, boort zijn team de grond in, terwijl hij zelf fout zat etc.
Ik kan het ook niet helpen dat ik het vaak met je oneens ben.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, jij hebt er gewoon een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou zeggen dat Mazepin slecht is dan kom jij ongetwijfeld weer met een verhaal dat dat een voorbarige conclusie is. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Het enige, maar dan ook het enige, wat dit zegt is dat Rosberg geen zin had in jarenlang mentale spelletjes spelen met Lewis. Lewis heeft schijnbaar dat soort mentale spelletjes nodig als er iemand naast hem rijdt die wat weerstand kan bieden. Als je echt beter bent dan rij je gewoon je rondjes en ga je geen spelletjes spelen. Dat Lewis en Toto nu spelletjes gaan spelen is juist een teken dat ze denken dat ze niet goed genoeg meer zijn. Mercedes is nog steeds de beste auto, maar Lewis laat steken vallen en Bottas heb je net niet genoeg aan nu RB een stapje dichterbij is gekomen. Als Perez en Ferrari zich er ook nog mee gaan bemoeien wordt het helemaal een feest.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:50 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke, nou, dit is in ieder geval een post waar argumenten uit te destilleren zijn. Maar hoezo zou ik "onterecht de conclusie trekken dat Lewis mentaal sterker is dan Nico n.a.v. het vertrek van Nico"? Het mentale aspect is letterlijk de reden die hij aangevoerd heeft voor zijn vertrek. Als Rosberg een Bottas als teamgenoot had gehad dan was hij natuurlijk nooit gestopt. De mentale spelletjes van Lewis hebben ervoor gezorgd dat Nico er geen trek meer in had om tientallen miljoenen per jaar te verdienen met het besturen van raceauto's over de hele aardbol. Dat zegt toch wel iets, of niet?
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier inhoudelijk op moet reageren.quote:Maar even terug naar Max. Als we de oranje bril even afzetten, hij is mentaal toch absoluut niet sterk? Hij is soms bijna in tranen lijkt het. Waarna hij nog net hakkelend uit kan brengen dat hij nergens wakker van ligt.
Nee, Max laat niet "zijn kopje hangen als het tegenzit" maar die 'never give up' oneliner waar atleten die tientallen miljoenen per jaar verdienen steeds mee komen slaat imo sowieso nergens op. Hoe zou het er überhaupt uitzien als je wel opgeeft? Als je wel je kop laat hangen? Kom je dan vanaf P4 naar binnen omdat je het allemaal niet meer ziet zitten?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het enige, maar dan ook het enige, wat dit zegt is dat Rosberg geen zin had in jarenlang mentale spelletjes spelen met Lewis. Lewis heeft schijnbaar dat soort mentale spelletjes nodig als er iemand naast hem rijdt die wat weerstand kan bieden.
[..]
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier inhoudelijk op moet reageren.
Ik heb absoluut geen oranje bril, want ben nooit fan geweest van iemand omdat hij/zij uit Nederland kwam. Ik vind Max gewoon een geweldige coureur en na M.Schumacher de enige coureur die mij weer genoeg kan boeien om ieder raceweekend de TV aan te zetten. Al zou hij uit Zimbabwe komen. Dat jij, en met jou vele andere, steeds "zet je oranje bril eens af" als argument aanvoeren is een teken dat er geen inhoudelijke argumenten zijn.
Waar heeft Max met "bijna tranen in de ogen" een interview gegeven dan? Ja, hij is soms gefrustreerd en ja dat weet en durft hij dan ook gewoon te uiten. Ik heb tien keer liever dat dan nogmaals een lulkoek verhaal van Lewis die dan eerst even de drie fans op de tribunes gaat bedanken en dan tussen neus en lippen iets roept over dat iedereen hem en Mercedes wil stoppen.
Dat Max mentaal sterk is zie je vooral omdat hij alles wat Lewis en Toto roept gewoon weet te negeren. Alle vragen die die richting om gaan krijgen een standaard antwoord (of geen antwoord eigenlijk).
Ik denk dat jij, bewust of onbewust, dingen doorelkaar haalt. Frustratie na iets wat mis gaat is niet hetzelfde als mentaal zwak zijn. Max laat vaak frustratie zien, maar Max laat niet zijn kopje hangen als het even tegenzit.
Als Mercedes niet een tandje of twee beter gaat worden zal je steeds meer gezeik en fouten van Lewis gaan zien en dan stopt hij aan het einde van dit jaar waarschijnlijk ook gewoon. Lewis is alleen "mentaal sterk" als hij een auto heeft waarmee hij 0.5s sneller is dan de rest terwijl hij zelf op 90% rijdt.
Je bedoelt zoals bij Lewis tijdens de GP van Duitsland in 2019 waar hij wilde stoppen toen ie buiten de punten viel na z'n spin? En dat het team hem toen vertelde om gewoon door te rijden (en hij daardoor nog een puntje haalde vanwege een diskwalificatie van de Alfa Romeo's?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, Max laat niet "zijn kopje hangen als het tegenzit" maar die 'never give up' oneliner waar atleten die tientallen miljoenen per jaar verdienen steeds mee komen slaat imo sowieso nergens op. Hoe zou het er überhaupt uitzien als je wel opgeeft? Als je wel je kop laat hangen? Kom je dan vanaf P4 naar binnen omdat je het allemaal niet meer ziet zitten?
Wat dacht je van Austria 2019 waar hij vanaf de front row een slechte start had naar P7~P8 en uiteindelijk nog de race weet te winnen. Of Hungarije waar hij een flater heeft bij de formatie lap en uiteindelijk de knop omzet een op een natte baan nog steeds P2 binnen haalt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee, Max laat niet "zijn kopje hangen als het tegenzit" maar die 'never give up' oneliner waar atleten die tientallen miljoenen per jaar verdienen steeds mee komen slaat imo sowieso nergens op.
Ongeveer zo. Maar er zijn meer voorbeelden te vinden.quote:Hoe zou het er überhaupt uitzien als je wel opgeeft? Als je wel je kop laat hangen? Kom je dan vanaf P4 naar binnen omdat je het allemaal niet meer ziet zitten?
Max is in mijn ogen altijd hetzelfde/zichzelf. Een flap uit, maar het beinvloed zijn prestaties niet en hij laat ook niet echt zijn kop hangen. Enige periode wanneer ik dat echt gezien heb was tijdens TR.quote:In mijn optiek is Lewis minder emotioneel dan Max. Iets koeler, hij heeft zichzelf beter onder controle. En hij is dus goed in psychologische spelletjes. Dat is ook logisch want hij is ook een stuk ouder dan Max, meer ervaren en gaat voor zijn achtste wereldtitel i.p.v. zijn eerste. Ik ben nu mentaal ook een stuk sterker dan toen ik begin 20 was. Dat is normaal, je ontwikkelt jezelf als mens. Maar dat is dus wel een voordeel voor Lewis. Of het mentale aspect uiteindelijk het verschil gaat maken in het kampioenschap dat weet ik natuurlijk ook niet.
Maar goed, we zijn het oneens. Dat is ook geen ramp verder. Dat maak ik wel vaker mee in dit specifieke subforum.
Dat was lachwekkend inderdaad. Ik ben ook absoluut geen fan van de man, laat dat duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:24 schreef gbm het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals bij Lewis tijdens de GP van Duitsland in 2019 waar hij wilde stoppen toen ie buiten de punten viel na z'n spin? En dat het team hem toen vertelde om gewoon door te rijden (en hij daardoor nog een puntje haalde vanwege een diskwalificatie van de Alfa Romeo's?
Wat een onsamenhangend geklets staat hier.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
In mijn optiek is Lewis minder emotioneel dan Max. Iets koeler, hij heeft zichzelf beter onder controle. En hij is dus goed in psychologische spelletjes. Dat is ook logisch want hij is een stuk ouder dan Max, meer ervaren en gaat voor zijn achtste wereldtitel i.p.v. zijn eerste. Ik ben nu mentaal ook een stuk sterker dan toen ik begin 20 was. Dat is normaal, je ontwikkelt jezelf als persoon. Maar dat is dus wel een voordeel voor Lewis. Of het mentale aspect uiteindelijk het verschil gaat maken in het kampioenschap dat weet ik natuurlijk ook niet.
Dit vind ik zo'n domme uitspraak. Hij heeft met zijn psychologische spelletjes letterlijk de carrière van Rosberg beëindigd. "Waaruit blijkt dat dan?" Mijn hemel.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Lewis is goed in psychologische spelletjes?
Waaruit blijkt dat dan? Had hij Rosberg onder de duim?
Ja, dat zal door Lewis zijn gekomen...quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit vind ik zo'n domme uitspraak. Hij heeft met zijn psychologische spelletjes letterlijk de carrière van Rosberg beëindigd. "Waaruit blijkt dat dan?" Mijn hemel.
Owh, vertel. Ben benieuwdquote:
Tegenslag zoals wanneer 'ie zelf z'n auto de grindbak in reed in China zeker?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Die indruk zou je misschien kunnen krijgen als je in 2015 begonnen bent met kijken.
Dit is wel een mooi voorbeeld. Vergelijk dat incident eens met Verstappen die zijn auto zelf de grindbak in reed tijdens de 'Sakhir GP' van vorig jaar. Toen konden we de driftige kleuter act weer bewonderen. Nou ja act, was het maar een act. Hij kan gewoon niet goed met tegenslag omgaan.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tegenslag zoals wanneer 'ie zelf z'n auto de grindbak in reed in China zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |