abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 mei 2021 @ 16:51:25 #2
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199657485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 14:44 schreef opreis het volgende:

[..]

Kan ik hem undercutten?

En dat kon ook gewoon. Alleen had Lewis dichter op de gearbox van Gasly moeten zitten. Daar heeft hij zelf ook aandeel in gehad.
Ik vraag het me af.

Zijn outlap was imho gewoonweg niet snel genoeg doordat de harde banden moeilijk op temperatuur te krijgen waren. Gasly was in zijn inlap volgens mij sneller op de oude zachte banden dan Hamilton in zijn outlap op de harde nieuwe banden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 17:04:52 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199657658
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:51 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik vraag het me af.

Zijn outlap was imho gewoonweg niet snel genoeg doordat de harde banden moeilijk op temperatuur te krijgen waren. Gasly was in zijn inlap volgens mij sneller op de oude zachte banden dan Hamilton in zijn outlap op de harde nieuwe banden.
Het scheelde 2 tienden dus het was echt niet onmogelijk natuurlijk.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199657953
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 16:51 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Ik vraag het me af.

Zijn outlap was imho gewoonweg niet snel genoeg doordat de harde banden moeilijk op temperatuur te krijgen waren. Gasly was in zijn inlap volgens mij sneller op de oude zachte banden dan Hamilton in zijn outlap op de harde nieuwe banden.
Maar Lewis kwam slechts 2 tiende te kort om de undercut te laten slagen. Om het team dan de schuld te geven van een onmogelijke optie moet je 3 aannames doen.
-Hij kon voor zijn pitstop onmogelijk dichterbij Gasly zitten.
-Het op temperatuur brengen van de banden kon op geen enkele manier beter/sneller dan dat Lewis deed.
-Lewis zijn outlap kon onmogelijk sneller dan hij nu deed.

Als hij bij die 3 factoren samen 2 tienden had weten te vinden had iedereen het team geprezen en had hij 4de geeindigd.

Het blijft een undercut natuurlijk, en die slagen niet altijd 100%, al helemaal niet wanneer je in het midden van het veld waar je met veel meer coureurs te maken hebben dan ipv aan de voorkant.
  Moderator vrijdag 28 mei 2021 @ 18:34:57 #7
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199658623
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 17:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar Lewis kwam slechts 2 tiende te kort om de undercut te laten slagen. Om het team dan de schuld te geven van een onmogelijke optie moet je 3 aannames doen.
-Hij kon voor zijn pitstop onmogelijk dichterbij Gasly zitten.
-Het op temperatuur brengen van de banden kon op geen enkele manier beter/sneller dan dat Lewis deed.
-Lewis zijn outlap kon onmogelijk sneller dan hij nu deed.

Als hij bij die 3 factoren samen 2 tienden had weten te vinden had iedereen het team geprezen en had hij 4de geeindigd.

Het blijft een undercut natuurlijk, en die slagen niet altijd 100%, al helemaal niet wanneer je in het midden van het veld waar je met veel meer coureurs te maken hebben dan ipv aan de voorkant.
Dit is waar die het verloor :D Erg domme actie!

Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199662482

Vind vooral de M opvallend. Kan je wel meest succesvolle team zijn :p
  vrijdag 28 mei 2021 @ 22:18:26 #9
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_199663096
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:47 schreef opreis het volgende:

Vind vooral de M opvallend. Kan je wel meest succesvolle team zijn :p
Max en Vettel vergeten Red Bull ook even :P
pi_199666240
quote:
80s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 22:18 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Max en Vettel vergeten Red Bull ook even :P
Mooi he :P
Ook Alonso kiest niet de "optie" voor de A. Laat toch wel zien welke namen mensen met F1 associeren
pi_199666840
https://www.gpblog.com/nl(...)ht-met-hamilton.html

Mercedes laat zich wel echt van z'n kneuzige kant zien he. En zo er op gebrandt om de wereld te overtuigen dat de RB sneller is wat natuurlijk niet zo is.

Ik hoop dat RB zich goed verder ontwikkeld en Max echt kan gaan domineren met gelijk materiaal.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:09:18 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199667016
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:41 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ht-met-hamilton.html

Mercedes laat zich wel echt van z'n kneuzige kant zien he. En zo er op gebrandt om de wereld te overtuigen dat de RB sneller is wat natuurlijk niet zo is.

Ik hoop dat RB zich goed verder ontwikkeld en Max echt kan gaan domineren met gelijk materiaal.
kinderachtig allemaal, die speldenprikjes over en weer, denk wel dat Red Bull in Bahrein het beste pakket had maar nadat ze de motor hebben terug geschroefd niet meer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 mei 2021 @ 10:12:32 #13
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199667039
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

kinderachtig allemaal, die speldenprikjes over en weer, denk wel dat Red Bull in Bahrein het beste pakket had maar nadat ze de motor hebben terug geschroefd niet meer
Zou meer respect hebben gehad als hij ook had genoemd dat Lewis nu ruim 20 punten achter had moeten staan door zijn fout in Imola en dat hij in Monaco ook reed als een slappe vaatdoek.
pi_199667040
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:41 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ht-met-hamilton.html

Mercedes laat zich wel echt van z'n kneuzige kant zien he. En zo er op gebrandt om de wereld te overtuigen dat de RB sneller is wat natuurlijk niet zo is.

Ik hoop dat RB zich goed verder ontwikkeld en Max echt kan gaan domineren met gelijk materiaal.
Vergeet ook even de 'foutjes' van Hamilton in Imola en Monaco.

Edit: wat hierboven gezegd wordt dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2021 10:13:14 ]
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:14:03 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199667050
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Zou meer respect hebben gehad als hij ook had genoemd dat Lewis nu ruim 20 punten achter had moeten staan door zijn fout in Imola en dat hij in Monaco ook reed als een slappe vaatdoek.
Toto is geen Niki
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 29 mei 2021 @ 10:16:43 #16
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199667072
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Toto is geen Niki
Helaas niet. Ik vind hem met de dag irritanter worden. Zo ie je dat veel mensen hun ware gezicht laten zien als het wat lastiger wordt.

Ricciardo viel ook door de mand toen hij last begon te krijgen van Max. Lewis en Wolff doen ondertussen van alles buiten de baan om in de hoofd van Max te komen.

Volgens mij moet je wel heel veel doen om in zijn hoofd te komen gelukkig :P
  zondag 30 mei 2021 @ 08:09:23 #17
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199679273
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 10:16 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Helaas niet. Ik vind hem met de dag irritanter worden. Zo ie je dat veel mensen hun ware gezicht laten zien als het wat lastiger wordt.

Ricciardo viel ook door de mand toen hij last begon te krijgen van Max. Lewis en Wolff doen ondertussen van alles buiten de baan om in de hoofd van Max te komen.

Volgens mij moet je wel heel veel doen om in zijn hoofd te komen gelukkig :P
Ricciardo viel door de mand?
Verklaar je nader a.u.b.
Die gozer heb ik nooit op rare uitspattingen of uitspraken kunnen betrappen. Of het moet zijn dat je op Baku doelt (wat een race-incident) was.
pi_199679361
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 08:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ricciardo viel door de mand?
Verklaar je nader a.u.b.
Die gozer heb ik nooit op rare uitspattingen of uitspraken kunnen betrappen. Of het moet zijn dat je op Baku doelt (wat een race-incident) was.
In Hongarije hebben ze ook een keer een aanvaring gehad met opgestoken middelvingers en pittige teksten tot gevolg. Ricciardo heeft uit frustratie ook een keer een gat in een muur geslagen en was van plan om niet naar een race af te reizen, al had dat vooral met de gebrekkige betrouwbaarheid van de RBR te maken. Maar al met al liepen de gemoederen behoorlijk op.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 30 mei 2021 @ 09:11:18 #19
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199679457
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 08:44 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

In Hongarije hebben ze ook een keer een aanvaring gehad met opgestoken middelvingers en pittige teksten tot gevolg. Ricciardo heeft uit frustratie ook een keer een gat in een muur geslagen en was van plan om niet naar een race af te reizen, al had dat vooral met de gebrekkige betrouwbaarheid van de RBR te maken. Maar al met al liepen de gemoederen behoorlijk op.
Ik lees nog steeds niks raars.
Ricciardo viel door toedoen van Verstappen uit in Hongarije, die middelvinger vond ik niet zo raar. Dat soort zaken werden uitgepraat en tot op de dag van vandaag heeft Ricciardo respect en ontzag voor de snelheid en talent van Verstappen.
Ricciardo was de beste teamgenoot die Verstappen ooit heeft gehad, en mede dankzij Ricciardo heeft Verstappen progressie geboekt.
Je frustratie uiten is normaal en dat doet iedere coureur of teambaas wanneer het kut is.
Om dan te stellen dat Ricciardo door de mand viel, vind ik niet terecht.
pi_199679552
Ik zou ook niet willen zeggen dat Ricciardo "door de mand viel" maar van zijn goedlachse allemansvriend act was in ieder geval weinig meer over toen Verstappen de overhand kreeg.

En daar doelde die andere poster denk ik op met betrekking tot Toto. Toto heeft zeven/ acht jaar lang kalm en beheerst de wereldtitels aan elkaar geregen maar nu het spannend begint te worden krijgen we een andere Toto te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lokale_Notabele op 30-05-2021 09:34:38 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  zondag 30 mei 2021 @ 10:20:27 #21
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199679903
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zou ook niet willen zeggen dat Ricciardo "door de mand viel" maar van zijn goedlachse allemansvriend act was in ieder geval weinig meer over toen Verstappen de overhand kreeg.

En daar doelde die andere poster denk ik op met betrekking tot Toto. Toto heeft zeven/ acht jaar lang kalm en beheerst de wereldtitels aan elkaar geregen maar nu het spannend begint te worden krijgen we een andere Toto te zien.
Ricciardo is altijd die goedlachse allemansvriend geweest, het enige wat hij gedaan heeft is voor zichzelf te kiezen door naar Renault te gaan. Hij realiseerde dat hij nooit van Verstappen zou gaan winnen.
Ricciardo’s gedrag is echt geen act, maar ook iemand die goedlachs en aardig is, kan boos worden. Die gast is blij met wat hij doet voor de kost en is vrolijk.
pi_199680085

Op 49:00 gaat Max in op dat Hongarije incident.
  zondag 30 mei 2021 @ 10:42:06 #23
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199680151
In die laatste video van RBR zie je kort nog RIC Horner nog feliciteren... Horner met z'n smug face zie je denken 'tja, had je beter in een RBR kunnen zitten, dan gelapt worden door je voormalige en huidige teammate...' en RIC die dan een beetje sneutjes afdruipt. Ik zou er de balen wel in hebben als ik hem was. Ga je weg, naar Renault, die auto & team een zootje. Uiteindelijk de auto een beetje voor elkaar de switch naar het veelbelovende McLaren... na een paar races nog altijd een middenmootje en weer in de schaduw van een jonkie teammate. Dan vergaat je de lol ook wel een keer. In de RBR kon 'ie tenminste nog wat podiums en racewins binnenhalen. BOT is ook gedoemd in de schaduw te leven, maar ja, het alternatief is als Kimi voor spek en bonen meedoen i.p.v. wat poles en podiums mee te pikken...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 30 mei 2021 @ 12:03:32 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_199681282
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 10:42 schreef shiz het volgende:
In die laatste video van RBR zie je kort nog RIC Horner nog feliciteren... Horner met z'n smug face zie je denken 'tja, had je beter in een RBR kunnen zitten, dan gelapt worden door je voormalige en huidige teammate...' en RIC die dan een beetje sneutjes afdruipt. Ik zou er de balen wel in hebben als ik hem was. Ga je weg, naar Renault, die auto & team een zootje. Uiteindelijk de auto een beetje voor elkaar de switch naar het veelbelovende McLaren... na een paar races nog altijd een middenmootje en weer in de schaduw van een jonkie teammate. Dan vergaat je de lol ook wel een keer. In de RBR kon 'ie tenminste nog wat podiums en racewins binnenhalen. BOT is ook gedoemd in de schaduw te leven, maar ja, het alternatief is als Kimi voor spek en bonen meedoen i.p.v. wat poles en podiums mee te pikken...
Achteraf is altijd lekker wonen... ;)

Als ik me verplaats in de Ricciardo van 2018 dan snap ik zijn beweegredenen (deels) wel.
Álles wees erop dat Verstappen dé toekomst en dé grote man ging worden binnen RBR; hij kreeg als eerste een meerjarige contractverlenging met een flinke salaris verhoging, hoger management sprak openlijk in de pers over de potentieel jongste wereldkampioen ooit etc etc, en dat is alleen nog maar wat wij meekregen als buitenstaanders.
Terwijl in de ogen van Ricciardo híj juist de senior in het team was die consistenter punten binnen wist te slepen dan Verstappen.
Ricciardo zag zichzelf als de man die voor RBR de langverwachte wereldkampioenschappen binnen zou halen.
Horner en Marko zagen echter meer groeipotentie in de 18/19 jarige Verstappen.

Ricciardo zou tweede viool gaan spelen bij RBR, punt. Dat werd niet in die woorden uitgesproken, maar het teken aan de wand was duidelijk.
En dat is waar Ricciardo verschilt ten opzichte van Bottas; Ricciardo gelooft echt dat hij wereldkampioen kan worden.
Dus dan zal je het ergens anders moeten zoeken.

En dat is denk ik waar het plan stuk liep, want eerste keuze van Ricciardo was Ferrari. Er werd een hoop openlijk geflirt vanuit team Ricciardo in die fase van het 2018 seizoen.
Echter weten we nu dat plan Ferrari nooit verder geraakt is dan een aantal telefonische gesprekken.
Toen bleven er twee opties over; Renault en McLaren, waarbij McLaren de grotere gok leek met het rampzalige Honda debacle vers in het geheugen en financiële uitdagingen in het vooruitzicht. En aan de andere kant Renault, een underperformer, maar wel een team (Enstone) die in het verleden vaker WDC waardige wagens heeft ontworpen en bovendien met de steun en financiële injecties van een grote fabrikant.

Ook hier valt te begrijpen waarom Ricciardo Renault verkoos boven McLaren op dat moment. Toen zijn overstap naar Renault wereldkundig werd gaf Ricciardo aan voor inspiratie te hebben gekeken naar de overstap van Hamilton naar Mercedes om daar de basis te leggen voor de dominantie die zou volgen. (Brawn en Schumi hebben die basis waarschijnlijk al eerder gelegd, maar dat is een andere discussie)

Eenmaal bij Renault moet het voor Ricciardo echter al heel snel duidelijk zijn geworden dit nooit een WDC waardig team zou worden, want krap twaalf maanden later kondigt hij al zijn vertrek aan.
Ik ben benieuwd of we ooit in een autobiografie zullen lezen waarom hij er zo snel weg was.

Achteraf gezien had hij natuurlijk beter meteen naar McLaren kunnen gaan, nu komt hij in een team wat om de hometown hero gebouwd is en Ricciardo moet het maar zien te weer bewijzen ten opzichte van het volgende jonkie...

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-05-2021 13:41:18 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 mei 2021 @ 12:05:17 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199681313
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zou ook niet willen zeggen dat Ricciardo "door de mand viel" maar van zijn goedlachse allemansvriend act was in ieder geval weinig meer over toen Verstappen de overhand kreeg.

En daar doelde die andere poster denk ik op met betrekking tot Toto. Toto heeft zeven/ acht jaar lang kalm en beheerst de wereldtitels aan elkaar geregen maar nu het spannend begint te worden krijgen we een andere Toto te zien.
Dit inderdaad.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 07:47:43 #26
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199690530
RACEWEEK *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 31 mei 2021 @ 09:59:58 #27
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199691544
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Eenmaal bij Renault moet het voor Ricciardo echter al heel snel duidelijk zijn geworden dit nooit een WDC waardig team zou worden, want krap twaalf maanden later kondigt hij al zijn vertrek aan.
Ik ben benieuwd of we ooit in een autobiografie zullen lezen waarom hij er zo snel weg was.
Dat heeft hij al gezegd, toch? Was overigens ook wel makkelijk te zien. Mclaren zat sowieso al in een goede opwaartse lijn en kreeg ook nog eens de sterkste motor van de grid. Beetje een no-brainer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199692279
Ricciardo had al bij McLaren getekend voordat er in 2020 überhaupt een race gereden was. Vond ik nogal voorbarig. Blijkbaar verwachtte hij in 2019 al wonderen? Dan heb je wel erg weinig geduld. Uiteindelijk bleek Renault in 2020 behoorlijke vooruitgang te hebben geboekt en zat er niet veel verschil tussen McLaren en Renault. Ricciardo eindigde boven Sainz en Norris in het kampioenschap. Ik denk niet dat hij dat verwacht had toen hij bij McLaren tekende.

Persoonlijk zou ik met het oog op de toekomst veel liever bij Alpine rijden dan bij Mercedes klantenteam McLaren, wat van een externe windtunnel gebruik moet maken. Uit pure wanhoop heeft McLaren vorig jaar zelfs een sale en leaseback constructie op moeten zetten voor hun fabriek om het hoofd boven water te houden in de coronapandemie. Het F1 team presteert momenteel goed op de baan maar verder kun je een hoop vraagtekens bij McLaren als bedrijf zetten.

Hoe ik het zie is dat McLaren momenteel maximaal presteert. Dit is het. Verdwaalde podiums scoren als alle sterren gunstig staan. Kampioen ga je er niet worden. Bij fabrieksteam Alpine zit er veel meer rek naar boven in. Alonso gaf in 2020 al aan dat Alpine 2021 moest vergeten en op 2022 moet focussen. Ik denk ook dat de huidige auto beter is dan de stand doet vermoeden aangezien Ricciardo vorig jaar twee keer zoveel punten had als Ocon. Met andere woorden, Alonso presteert nog niet optimaal. Dit geeft hij zelf ook toe.

Lang verhaal kort, in mijn optiek moeten we nog even afwachten voordat we kunnen zeggen dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren te vertrekken. Ik had het zelf niet gedaan in zijn positie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 31-05-2021 11:34:05 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 31 mei 2021 @ 11:26:48 #29
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199692452
McLaren gaat z'n eigen windtunnel a 60 miljoen bouwen.

Een van de hoofdredenen van Norris om langdurig bij te tekenen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199692758
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ricciardo had al bij McLaren getekend voordat er in 2020 überhaupt een race gereden was. Vond ik nogal voorbarig. Blijkbaar verwachtte hij in 2019 al wonderen? Dan heb je wel erg weinig geduld. Uiteindelijk bleek Renault in 2020 behoorlijke vooruitgang te hebben geboekt en zat er niet veel verschil tussen McLaren en Renault. Ricciardo eindigde boven Sainz en Norris in het kampioenschap. Ik denk niet dat hij dat verwacht had toen hij bij McLaren tekende.

Persoonlijk zou ik met het oog op de toekomst veel liever bij Alpine rijden dan bij Mercedes klantenteam McLaren, wat van een externe windtunnel gebruik moet maken. Uit pure wanhoop heeft McLaren vorig jaar zelfs een sale en leaseback constructie op moeten zetten voor hun fabriek om het hoofd boven water te houden in de coronapandemie. Het F1 team presteert momenteel goed op de baan maar verder kun je een hoop vraagtekens bij McLaren als bedrijf zetten.

Hoe ik het zie is dat McLaren momenteel maximaal presteert. Dit is het. Verdwaalde podiums scoren als alle sterren gunstig staan. Kampioen ga je er niet worden. Bij fabrieksteam Alpine zit er veel meer rek naar boven in. Alonso gaf in 2020 al aan dat Alpine 2021 moest vergeten en op 2022 moet focussen. Ik denk ook dat de huidige auto beter is dan de stand doet vermoeden aangezien Ricciardo vorig jaar twee keer zoveel punten had als Ocon. Met andere woorden, Alonso presteert nog niet optimaal. Dit geeft hij zelf ook toe.

Lang verhaal kort, in mijn optiek moeten we nog even afwachten voordat we kunnen zeggen dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren te vertrekken. Ik had het zelf niet gedaan in zijn positie.
Probleem is dat we dit riedeltje al vanaf 2016 horen. Vind het niet meer zo geloofwaardig. Ik denk dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt. Of ie er kampioen word, denk ik niet.
  maandag 31 mei 2021 @ 11:53:16 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199692896
Hamverbotweek
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 31 mei 2021 @ 11:58:13 #32
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199692970
Petsnake!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199692983
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:44 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Probleem is dat we dit riedeltje al vanaf 2016 horen. Vind het niet meer zo geloofwaardig. Ik denk dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt. Of ie er kampioen word, denk ik niet.
Je moet niet vergeten dat het Enstone Team echt op zijn gat lag in 2015 toen het nog als Lotus door het leven ging. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat er geen geld meer was voor een hospitality unit en de monteurs nergens in het paddock konden eten. In Monza moesten ze bandenwarmers lenen van andere teams. Met andere woorden, het team en het personeelsbestand moesten weer vanaf de grond opgebouwd worden. Dat kost jaren.
https://www.skysports.com(...)-of-hospitality-unit
https://www.autosport.com(...)ets-5001526/5001526/

Toen ze Ricciardo aannamen wilden ze idd een grote stap zetten en de aansluiting vinden met de top maar dat was dus pas in 2019. En daar hebben ze ook zeker in gefaald, dat valt niet te ontkennen. Vorig jaar was er duidelijk verbetering te zien maar voordat er een meter gereden was had Ricciardo zijn handtekening al ergens anders gezet.

Als ik de berichten vanuit het team moet geloven dan is dit een tussenjaar en hebben ze sinds 2020 de focus op 2022 gezet. Het moet dan wel eindelijk een keer gaan gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 31-05-2021 12:08:39 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_199693300
Nou hebben de meeste teams met uitzondering van RB zich er wel mee verzoend dat ze met dit reglement Mercedes niet meer gaan bijhalen volgens mij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199693365
Ricciardo heeft van dichtbij kunnen volgen wat er gaande was bij Renault en komt tot de conclussie dat hij beter zijn heil ergens anders kan zoeken. Dat hij dan wederom een "risico" neemt door vroegtijdig naar Mclaren te gaan zegt wat dat betreft meer dan een handje podium wat zelfs TR voor elkaar krijgt. Zelfde voor Mclaren die de Renault motor minder tijd geeft dan de Honda en weer bij Mercedes aan komt. Daarnaast hebben de mooie resultaten van 2020 meer te maken met de implosie van Ferrari dan dat Renault grote stappen heeft gezet.
Haas, Ferrari, Mercedes geven bovendien ook aan dat ze volledig naar 2022 aan het kijken zijn nu. Ik vind het moeilijk om argumenten te vinden waarom Renault/Alpine het team is waar je naar toe moet gaan.
  maandag 31 mei 2021 @ 12:31:46 #36
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199693413
Gezien de manier waarop ze de afgelopen jaren met hun motorproblemen zijn omgegaan (met de Franse slag :) ) verwacht ik er weinig van, eerlijk gezegd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 31 mei 2021 @ 12:37:14 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199693476
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ricciardo had al bij McLaren getekend voordat er in 2020 überhaupt een race gereden was. Vond ik nogal voorbarig. Blijkbaar verwachtte hij in 2019 al wonderen? Dan heb je wel erg weinig geduld. Uiteindelijk bleek Renault in 2020 behoorlijke vooruitgang te hebben geboekt en zat er niet veel verschil tussen McLaren en Renault. Ricciardo eindigde boven Sainz en Norris in het kampioenschap. Ik denk niet dat hij dat verwacht had toen hij bij McLaren tekende.

Persoonlijk zou ik met het oog op de toekomst veel liever bij Alpine rijden dan bij Mercedes klantenteam McLaren, wat van een externe windtunnel gebruik moet maken. Uit pure wanhoop heeft McLaren vorig jaar zelfs een sale en leaseback constructie op moeten zetten voor hun fabriek om het hoofd boven water te houden in de coronapandemie. Het F1 team presteert momenteel goed op de baan maar verder kun je een hoop vraagtekens bij McLaren als bedrijf zetten.

Hoe ik het zie is dat McLaren momenteel maximaal presteert. Dit is het. Verdwaalde podiums scoren als alle sterren gunstig staan. Kampioen ga je er niet worden. Bij fabrieksteam Alpine zit er veel meer rek naar boven in. Alonso gaf in 2020 al aan dat Alpine 2021 moest vergeten en op 2022 moet focussen. Ik denk ook dat de huidige auto beter is dan de stand doet vermoeden aangezien Ricciardo vorig jaar twee keer zoveel punten had als Ocon. Met andere woorden, Alonso presteert nog niet optimaal. Dit geeft hij zelf ook toe.

Lang verhaal kort, in mijn optiek moeten we nog even afwachten voordat we kunnen zeggen dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren te vertrekken. Ik had het zelf niet gedaan in zijn positie.
Eind 22 weten we meer, het is wel zo dat de Mercedes nog steeds de beste powerunit is dus daar hebben ze bij McLaren geen zorgen over, Ricciardo zelf lijkt harder op weg een Hulkenberg2.0 te worden dan een potentiele wereldkampioen, die moet echt aan de bak.
  maandag 31 mei 2021 @ 12:39:27 #38
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199693503
Is eigenlijk al bekend bij welke races die sprintkwalificatie wordt toegepast?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 31 mei 2021 @ 12:45:47 #39
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199693585
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:39 schreef Caland het volgende:
Is eigenlijk al bekend bij welke races die sprintkwalificatie wordt toegepast?
In ieder geval Silverstone: https://www.formula1.com/(...)x1H90RYGj1lbbaZ.html

Monza lijkt er ook een te worden, de derde weet ik niet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 31 mei 2021 @ 12:45:57 #40
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199693588
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zou ook niet willen zeggen dat Ricciardo "door de mand viel" maar van zijn goedlachse allemansvriend act was in ieder geval weinig meer over toen Verstappen de overhand kreeg.

En daar doelde die andere poster denk ik op met betrekking tot Toto. Toto heeft zeven/ acht jaar lang kalm en beheerst de wereldtitels aan elkaar geregen maar nu het spannend begint te worden krijgen we een andere Toto te zien.
Toto Wolff heeft natuurlijk wel een punt als het om de RB-vleugel gaat. Dat zijn geen milimeters maar centimeters dat ie wijkt.
Wie dit leest is gek
  maandag 31 mei 2021 @ 12:47:23 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199693613
Ricciardo gaat geen WK worden. De jongere generatie is sneller dan hem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 31 mei 2021 @ 12:48:03 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199693619
quote:
99s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Toto Wolff heeft natuurlijk wel een punt als het om de RB-vleugel gaat. Dat zijn geen milimeters maar centimeters dat ie wijkt.
Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.
Toto moet niet zo janken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 12:50:34 #43
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199693656
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.
Toto moet niet zo janken.
DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 31 mei 2021 @ 12:50:44 #44
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199693658
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.
Toto moet niet zo janken.
Het is simpel.
Het wordt verboden, of Mercedes gaat hetzelfde doen.
Wie dit leest is gek
  maandag 31 mei 2021 @ 12:51:31 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199693671
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.
Vleugel voldoet aan de testen.
Dus geen probleem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199693678
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.
De vleugel is gemaakt met oog op de test die door FIA is bedacht. dus Ja.
pi_199693694
quote:
99s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is simpel.
Het wordt verboden, of Mercedes gaat hetzelfde doen.
Dan moet Mercedes maar hetzelfde doen. Tussendoor de regels veranderen en heel veel teams op kosten jagen is natuurlijk belachelijk.

Laat Mercedes dat dan maar doen uit hun budgetcap.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 12:53:22 #48
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199693701
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Vleugel voldoet aan de testen.
Dus geen probleem.
Nog wel, maar de FIA behoudt het recht om de wijze van testen te wijzigen. Dus wel probleem.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199693727
De reden waarom die regels nu schijnbaar wel 'aangepast' kunnen worden en met DAS niet, is omdat de huidige regels juist gevolgd worden.

In de huidige regels staat met betrekking tot flex wings dat de tests gedurende het seizoen kunnen en mogen worden aangepast. Dat wist iedereen en dus ook Red Bull al. Dan is het een ingecalculeerd risico om toch flex wings te ontwerpen die precies voldoen aan de huidige tests.

ChainBear explains, as always:
gr gr
  maandag 31 mei 2021 @ 13:00:22 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199693776
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nog wel, maar de FIA behoudt het recht om de wijze van testen te wijzigen. Dus wel probleem.
Regelwijzigingen tijdens het seizoen, had dus ook bij DAS gekund.
Maarja zolang iedereen gelijk is en team taxi nog gelijker kan het allemaal
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')