Dat heeft hij al gezegd, toch? Was overigens ook wel makkelijk te zien. Mclaren zat sowieso al in een goede opwaartse lijn en kreeg ook nog eens de sterkste motor van de grid. Beetje een no-brainer.quote:Op zondag 30 mei 2021 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Eenmaal bij Renault moet het voor Ricciardo echter al heel snel duidelijk zijn geworden dit nooit een WDC waardig team zou worden, want krap twaalf maanden later kondigt hij al zijn vertrek aan.
Ik ben benieuwd of we ooit in een autobiografie zullen lezen waarom hij er zo snel weg was.
Probleem is dat we dit riedeltje al vanaf 2016 horen. Vind het niet meer zo geloofwaardig. Ik denk dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt. Of ie er kampioen word, denk ik niet.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ricciardo had al bij McLaren getekend voordat er in 2020 überhaupt een race gereden was. Vond ik nogal voorbarig. Blijkbaar verwachtte hij in 2019 al wonderen? Dan heb je wel erg weinig geduld. Uiteindelijk bleek Renault in 2020 behoorlijke vooruitgang te hebben geboekt en zat er niet veel verschil tussen McLaren en Renault. Ricciardo eindigde boven Sainz en Norris in het kampioenschap. Ik denk niet dat hij dat verwacht had toen hij bij McLaren tekende.
Persoonlijk zou ik met het oog op de toekomst veel liever bij Alpine rijden dan bij Mercedes klantenteam McLaren, wat van een externe windtunnel gebruik moet maken. Uit pure wanhoop heeft McLaren vorig jaar zelfs een sale en leaseback constructie op moeten zetten voor hun fabriek om het hoofd boven water te houden in de coronapandemie. Het F1 team presteert momenteel goed op de baan maar verder kun je een hoop vraagtekens bij McLaren als bedrijf zetten.
Hoe ik het zie is dat McLaren momenteel maximaal presteert. Dit is het. Verdwaalde podiums scoren als alle sterren gunstig staan. Kampioen ga je er niet worden. Bij fabrieksteam Alpine zit er veel meer rek naar boven in. Alonso gaf in 2020 al aan dat Alpine 2021 moest vergeten en op 2022 moet focussen. Ik denk ook dat de huidige auto beter is dan de stand doet vermoeden aangezien Ricciardo vorig jaar twee keer zoveel punten had als Ocon. Met andere woorden, Alonso presteert nog niet optimaal. Dit geeft hij zelf ook toe.
Lang verhaal kort, in mijn optiek moeten we nog even afwachten voordat we kunnen zeggen dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren te vertrekken. Ik had het zelf niet gedaan in zijn positie.
Je moet niet vergeten dat het Enstone Team echt op zijn gat lag in 2015 toen het nog als Lotus door het leven ging. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat er geen geld meer was voor een hospitality unit en de monteurs nergens in het paddock konden eten. In Monza moesten ze bandenwarmers lenen van andere teams. Met andere woorden, het team en het personeelsbestand moesten weer vanaf de grond opgebouwd worden. Dat kost jaren.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Probleem is dat we dit riedeltje al vanaf 2016 horen. Vind het niet meer zo geloofwaardig. Ik denk dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt. Of ie er kampioen word, denk ik niet.
Eind 22 weten we meer, het is wel zo dat de Mercedes nog steeds de beste powerunit is dus daar hebben ze bij McLaren geen zorgen over, Ricciardo zelf lijkt harder op weg een Hulkenberg2.0 te worden dan een potentiele wereldkampioen, die moet echt aan de bak.quote:Op maandag 31 mei 2021 11:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ricciardo had al bij McLaren getekend voordat er in 2020 überhaupt een race gereden was. Vond ik nogal voorbarig. Blijkbaar verwachtte hij in 2019 al wonderen? Dan heb je wel erg weinig geduld. Uiteindelijk bleek Renault in 2020 behoorlijke vooruitgang te hebben geboekt en zat er niet veel verschil tussen McLaren en Renault. Ricciardo eindigde boven Sainz en Norris in het kampioenschap. Ik denk niet dat hij dat verwacht had toen hij bij McLaren tekende.
Persoonlijk zou ik met het oog op de toekomst veel liever bij Alpine rijden dan bij Mercedes klantenteam McLaren, wat van een externe windtunnel gebruik moet maken. Uit pure wanhoop heeft McLaren vorig jaar zelfs een sale en leaseback constructie op moeten zetten voor hun fabriek om het hoofd boven water te houden in de coronapandemie. Het F1 team presteert momenteel goed op de baan maar verder kun je een hoop vraagtekens bij McLaren als bedrijf zetten.
Hoe ik het zie is dat McLaren momenteel maximaal presteert. Dit is het. Verdwaalde podiums scoren als alle sterren gunstig staan. Kampioen ga je er niet worden. Bij fabrieksteam Alpine zit er veel meer rek naar boven in. Alonso gaf in 2020 al aan dat Alpine 2021 moest vergeten en op 2022 moet focussen. Ik denk ook dat de huidige auto beter is dan de stand doet vermoeden aangezien Ricciardo vorig jaar twee keer zoveel punten had als Ocon. Met andere woorden, Alonso presteert nog niet optimaal. Dit geeft hij zelf ook toe.
Lang verhaal kort, in mijn optiek moeten we nog even afwachten voordat we kunnen zeggen dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren te vertrekken. Ik had het zelf niet gedaan in zijn positie.
In ieder geval Silverstone: https://www.formula1.com/(...)x1H90RYGj1lbbaZ.htmlquote:Op maandag 31 mei 2021 12:39 schreef Caland het volgende:
Is eigenlijk al bekend bij welke races die sprintkwalificatie wordt toegepast?
Toto Wolff heeft natuurlijk wel een punt als het om de RB-vleugel gaat. Dat zijn geen milimeters maar centimeters dat ie wijkt.quote:Op zondag 30 mei 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zou ook niet willen zeggen dat Ricciardo "door de mand viel" maar van zijn goedlachse allemansvriend act was in ieder geval weinig meer over toen Verstappen de overhand kreeg.
En daar doelde die andere poster denk ik op met betrekking tot Toto. Toto heeft zeven/ acht jaar lang kalm en beheerst de wereldtitels aan elkaar geregen maar nu het spannend begint te worden krijgen we een andere Toto te zien.
Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Toto Wolff heeft natuurlijk wel een punt als het om de RB-vleugel gaat. Dat zijn geen milimeters maar centimeters dat ie wijkt.
DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.
Toto moet niet zo janken.
Het is simpel.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.
Toto moet niet zo janken.
Vleugel voldoet aan de testen.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.
De vleugel is gemaakt met oog op de test die door FIA is bedacht. dus Ja.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.
Dan moet Mercedes maar hetzelfde doen. Tussendoor de regels veranderen en heel veel teams op kosten jagen is natuurlijk belachelijk.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is simpel.
Het wordt verboden, of Mercedes gaat hetzelfde doen.
Nog wel, maar de FIA behoudt het recht om de wijze van testen te wijzigen. Dus wel probleem.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vleugel voldoet aan de testen.
Dus geen probleem.
Regelwijzigingen tijdens het seizoen, had dus ook bij DAS gekund.quote:Op maandag 31 mei 2021 12:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nog wel, maar de FIA behoudt het recht om de wijze van testen te wijzigen. Dus wel probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |