abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 07:47:43 #26
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199690530
RACEWEEK *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 31 mei 2021 @ 09:59:58 #27
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199691544
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Eenmaal bij Renault moet het voor Ricciardo echter al heel snel duidelijk zijn geworden dit nooit een WDC waardig team zou worden, want krap twaalf maanden later kondigt hij al zijn vertrek aan.
Ik ben benieuwd of we ooit in een autobiografie zullen lezen waarom hij er zo snel weg was.
Dat heeft hij al gezegd, toch? Was overigens ook wel makkelijk te zien. Mclaren zat sowieso al in een goede opwaartse lijn en kreeg ook nog eens de sterkste motor van de grid. Beetje een no-brainer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199692279
Ricciardo had al bij McLaren getekend voordat er in 2020 überhaupt een race gereden was. Vond ik nogal voorbarig. Blijkbaar verwachtte hij in 2019 al wonderen? Dan heb je wel erg weinig geduld. Uiteindelijk bleek Renault in 2020 behoorlijke vooruitgang te hebben geboekt en zat er niet veel verschil tussen McLaren en Renault. Ricciardo eindigde boven Sainz en Norris in het kampioenschap. Ik denk niet dat hij dat verwacht had toen hij bij McLaren tekende.

Persoonlijk zou ik met het oog op de toekomst veel liever bij Alpine rijden dan bij Mercedes klantenteam McLaren, wat van een externe windtunnel gebruik moet maken. Uit pure wanhoop heeft McLaren vorig jaar zelfs een sale en leaseback constructie op moeten zetten voor hun fabriek om het hoofd boven water te houden in de coronapandemie. Het F1 team presteert momenteel goed op de baan maar verder kun je een hoop vraagtekens bij McLaren als bedrijf zetten.

Hoe ik het zie is dat McLaren momenteel maximaal presteert. Dit is het. Verdwaalde podiums scoren als alle sterren gunstig staan. Kampioen ga je er niet worden. Bij fabrieksteam Alpine zit er veel meer rek naar boven in. Alonso gaf in 2020 al aan dat Alpine 2021 moest vergeten en op 2022 moet focussen. Ik denk ook dat de huidige auto beter is dan de stand doet vermoeden aangezien Ricciardo vorig jaar twee keer zoveel punten had als Ocon. Met andere woorden, Alonso presteert nog niet optimaal. Dit geeft hij zelf ook toe.

Lang verhaal kort, in mijn optiek moeten we nog even afwachten voordat we kunnen zeggen dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren te vertrekken. Ik had het zelf niet gedaan in zijn positie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 31-05-2021 11:34:05 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 31 mei 2021 @ 11:26:48 #29
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199692452
McLaren gaat z'n eigen windtunnel a 60 miljoen bouwen.

Een van de hoofdredenen van Norris om langdurig bij te tekenen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199692758
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ricciardo had al bij McLaren getekend voordat er in 2020 überhaupt een race gereden was. Vond ik nogal voorbarig. Blijkbaar verwachtte hij in 2019 al wonderen? Dan heb je wel erg weinig geduld. Uiteindelijk bleek Renault in 2020 behoorlijke vooruitgang te hebben geboekt en zat er niet veel verschil tussen McLaren en Renault. Ricciardo eindigde boven Sainz en Norris in het kampioenschap. Ik denk niet dat hij dat verwacht had toen hij bij McLaren tekende.

Persoonlijk zou ik met het oog op de toekomst veel liever bij Alpine rijden dan bij Mercedes klantenteam McLaren, wat van een externe windtunnel gebruik moet maken. Uit pure wanhoop heeft McLaren vorig jaar zelfs een sale en leaseback constructie op moeten zetten voor hun fabriek om het hoofd boven water te houden in de coronapandemie. Het F1 team presteert momenteel goed op de baan maar verder kun je een hoop vraagtekens bij McLaren als bedrijf zetten.

Hoe ik het zie is dat McLaren momenteel maximaal presteert. Dit is het. Verdwaalde podiums scoren als alle sterren gunstig staan. Kampioen ga je er niet worden. Bij fabrieksteam Alpine zit er veel meer rek naar boven in. Alonso gaf in 2020 al aan dat Alpine 2021 moest vergeten en op 2022 moet focussen. Ik denk ook dat de huidige auto beter is dan de stand doet vermoeden aangezien Ricciardo vorig jaar twee keer zoveel punten had als Ocon. Met andere woorden, Alonso presteert nog niet optimaal. Dit geeft hij zelf ook toe.

Lang verhaal kort, in mijn optiek moeten we nog even afwachten voordat we kunnen zeggen dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren te vertrekken. Ik had het zelf niet gedaan in zijn positie.
Probleem is dat we dit riedeltje al vanaf 2016 horen. Vind het niet meer zo geloofwaardig. Ik denk dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt. Of ie er kampioen word, denk ik niet.
  maandag 31 mei 2021 @ 11:53:16 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199692896
Hamverbotweek
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 31 mei 2021 @ 11:58:13 #32
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199692970
Petsnake!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199692983
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:44 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Probleem is dat we dit riedeltje al vanaf 2016 horen. Vind het niet meer zo geloofwaardig. Ik denk dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt. Of ie er kampioen word, denk ik niet.
Je moet niet vergeten dat het Enstone Team echt op zijn gat lag in 2015 toen het nog als Lotus door het leven ging. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat er geen geld meer was voor een hospitality unit en de monteurs nergens in het paddock konden eten. In Monza moesten ze bandenwarmers lenen van andere teams. Met andere woorden, het team en het personeelsbestand moesten weer vanaf de grond opgebouwd worden. Dat kost jaren.
https://www.skysports.com(...)-of-hospitality-unit
https://www.autosport.com(...)ets-5001526/5001526/

Toen ze Ricciardo aannamen wilden ze idd een grote stap zetten en de aansluiting vinden met de top maar dat was dus pas in 2019. En daar hebben ze ook zeker in gefaald, dat valt niet te ontkennen. Vorig jaar was er duidelijk verbetering te zien maar voordat er een meter gereden was had Ricciardo zijn handtekening al ergens anders gezet.

Als ik de berichten vanuit het team moet geloven dan is dit een tussenjaar en hebben ze sinds 2020 de focus op 2022 gezet. Het moet dan wel eindelijk een keer gaan gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 31-05-2021 12:08:39 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_199693300
Nou hebben de meeste teams met uitzondering van RB zich er wel mee verzoend dat ze met dit reglement Mercedes niet meer gaan bijhalen volgens mij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199693365
Ricciardo heeft van dichtbij kunnen volgen wat er gaande was bij Renault en komt tot de conclussie dat hij beter zijn heil ergens anders kan zoeken. Dat hij dan wederom een "risico" neemt door vroegtijdig naar Mclaren te gaan zegt wat dat betreft meer dan een handje podium wat zelfs TR voor elkaar krijgt. Zelfde voor Mclaren die de Renault motor minder tijd geeft dan de Honda en weer bij Mercedes aan komt. Daarnaast hebben de mooie resultaten van 2020 meer te maken met de implosie van Ferrari dan dat Renault grote stappen heeft gezet.
Haas, Ferrari, Mercedes geven bovendien ook aan dat ze volledig naar 2022 aan het kijken zijn nu. Ik vind het moeilijk om argumenten te vinden waarom Renault/Alpine het team is waar je naar toe moet gaan.
  maandag 31 mei 2021 @ 12:31:46 #36
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199693413
Gezien de manier waarop ze de afgelopen jaren met hun motorproblemen zijn omgegaan (met de Franse slag :) ) verwacht ik er weinig van, eerlijk gezegd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 31 mei 2021 @ 12:37:14 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199693476
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ricciardo had al bij McLaren getekend voordat er in 2020 überhaupt een race gereden was. Vond ik nogal voorbarig. Blijkbaar verwachtte hij in 2019 al wonderen? Dan heb je wel erg weinig geduld. Uiteindelijk bleek Renault in 2020 behoorlijke vooruitgang te hebben geboekt en zat er niet veel verschil tussen McLaren en Renault. Ricciardo eindigde boven Sainz en Norris in het kampioenschap. Ik denk niet dat hij dat verwacht had toen hij bij McLaren tekende.

Persoonlijk zou ik met het oog op de toekomst veel liever bij Alpine rijden dan bij Mercedes klantenteam McLaren, wat van een externe windtunnel gebruik moet maken. Uit pure wanhoop heeft McLaren vorig jaar zelfs een sale en leaseback constructie op moeten zetten voor hun fabriek om het hoofd boven water te houden in de coronapandemie. Het F1 team presteert momenteel goed op de baan maar verder kun je een hoop vraagtekens bij McLaren als bedrijf zetten.

Hoe ik het zie is dat McLaren momenteel maximaal presteert. Dit is het. Verdwaalde podiums scoren als alle sterren gunstig staan. Kampioen ga je er niet worden. Bij fabrieksteam Alpine zit er veel meer rek naar boven in. Alonso gaf in 2020 al aan dat Alpine 2021 moest vergeten en op 2022 moet focussen. Ik denk ook dat de huidige auto beter is dan de stand doet vermoeden aangezien Ricciardo vorig jaar twee keer zoveel punten had als Ocon. Met andere woorden, Alonso presteert nog niet optimaal. Dit geeft hij zelf ook toe.

Lang verhaal kort, in mijn optiek moeten we nog even afwachten voordat we kunnen zeggen dat Ricciardo de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren te vertrekken. Ik had het zelf niet gedaan in zijn positie.
Eind 22 weten we meer, het is wel zo dat de Mercedes nog steeds de beste powerunit is dus daar hebben ze bij McLaren geen zorgen over, Ricciardo zelf lijkt harder op weg een Hulkenberg2.0 te worden dan een potentiele wereldkampioen, die moet echt aan de bak.
  maandag 31 mei 2021 @ 12:39:27 #38
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199693503
Is eigenlijk al bekend bij welke races die sprintkwalificatie wordt toegepast?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 31 mei 2021 @ 12:45:47 #39
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199693585
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:39 schreef Caland het volgende:
Is eigenlijk al bekend bij welke races die sprintkwalificatie wordt toegepast?
In ieder geval Silverstone: https://www.formula1.com/(...)x1H90RYGj1lbbaZ.html

Monza lijkt er ook een te worden, de derde weet ik niet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 31 mei 2021 @ 12:45:57 #40
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199693588
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik zou ook niet willen zeggen dat Ricciardo "door de mand viel" maar van zijn goedlachse allemansvriend act was in ieder geval weinig meer over toen Verstappen de overhand kreeg.

En daar doelde die andere poster denk ik op met betrekking tot Toto. Toto heeft zeven/ acht jaar lang kalm en beheerst de wereldtitels aan elkaar geregen maar nu het spannend begint te worden krijgen we een andere Toto te zien.
Toto Wolff heeft natuurlijk wel een punt als het om de RB-vleugel gaat. Dat zijn geen milimeters maar centimeters dat ie wijkt.
Wie dit leest is gek
  maandag 31 mei 2021 @ 12:47:23 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199693613
Ricciardo gaat geen WK worden. De jongere generatie is sneller dan hem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 31 mei 2021 @ 12:48:03 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199693619
quote:
99s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Toto Wolff heeft natuurlijk wel een punt als het om de RB-vleugel gaat. Dat zijn geen milimeters maar centimeters dat ie wijkt.
Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.
Toto moet niet zo janken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 12:50:34 #43
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199693656
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.
Toto moet niet zo janken.
DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 31 mei 2021 @ 12:50:44 #44
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_199693658
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dan hadden ze DAS ook tijdens het seizoen moeten verbieden.
Toto moet niet zo janken.
Het is simpel.
Het wordt verboden, of Mercedes gaat hetzelfde doen.
Wie dit leest is gek
  maandag 31 mei 2021 @ 12:51:31 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199693671
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.
Vleugel voldoet aan de testen.
Dus geen probleem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199693678
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

DAS is gemaakt in samenspraak met de FIA i.t.t. die vleugel. Dus nee.
De vleugel is gemaakt met oog op de test die door FIA is bedacht. dus Ja.
pi_199693694
quote:
99s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:50 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het is simpel.
Het wordt verboden, of Mercedes gaat hetzelfde doen.
Dan moet Mercedes maar hetzelfde doen. Tussendoor de regels veranderen en heel veel teams op kosten jagen is natuurlijk belachelijk.

Laat Mercedes dat dan maar doen uit hun budgetcap.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 12:53:22 #48
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_199693701
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Vleugel voldoet aan de testen.
Dus geen probleem.
Nog wel, maar de FIA behoudt het recht om de wijze van testen te wijzigen. Dus wel probleem.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_199693727
De reden waarom die regels nu schijnbaar wel 'aangepast' kunnen worden en met DAS niet, is omdat de huidige regels juist gevolgd worden.

In de huidige regels staat met betrekking tot flex wings dat de tests gedurende het seizoen kunnen en mogen worden aangepast. Dat wist iedereen en dus ook Red Bull al. Dan is het een ingecalculeerd risico om toch flex wings te ontwerpen die precies voldoen aan de huidige tests.

ChainBear explains, as always:
gr gr
  maandag 31 mei 2021 @ 13:00:22 #50
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199693776
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:53 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Nog wel, maar de FIA behoudt het recht om de wijze van testen te wijzigen. Dus wel probleem.
Regelwijzigingen tijdens het seizoen, had dus ook bij DAS gekund.
Maarja zolang iedereen gelijk is en team taxi nog gelijker kan het allemaal
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')