abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 mei 2021 @ 18:41:57 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199658739
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Marktwerking heeft anders jaren en jaren redelijk goed gewerkt.
Toen ik mijn eerste huis kocht, een jaar of 12 geleden kon je als starter prima een hypotheek krijgen en kon je ook de kosten koper mee financieren indien nodig. Er was ook best wel wat aanbod hier. Als sterter had je dus keuze en huizen stonden gerust een maand of 2 te koop en de uiteindelijke verkoopprijs eindigde vaak onder de vraagprijs.

Maar goed, schuif het falende woonbeleid van dit kabinet gerust af op een IT'er die slechts 1 koopwoning bezit en daar zelf ook in woont als je daardoor beter kan slapen. /care.
Gebruik je nou echt 2009 als voorbeeld dat het allemaal wel meevalt? Manmanman _O-

En ik schuif het af op jou ja, want jouw soort stemt VVD.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199658882
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Gebruik je nou echt 2009 als voorbeeld dat het allemaal wel meevalt? Manmanman _O-

En ik schuif het af op jou ja, want jouw soort stemt VVD.
Mijn soort is lid van het CDA. En die hebben dus in tegenstelling tot D66 en VVD gestemd om de huurprijzen te temperen.

Ik gebruik 2009 als voorbeeld dat er een tijd is geweest dat marktwerking wel redelijk gewerkt heeft tot op een gegeven moment. Maar om dat eruit te halen moet je begrijpend lezen onder de knie hebben. Ik zal er de volgende keer rekening mee proberen te houden. En zoveel mogelijk in Jip en Janneke taal schrijven. En in korte zinnetjes.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 18:54:04 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199658910
Maar op het moment dat je de Nederlander vraagt wat hij vindt van rekeningrijden is dat natuurlijk weer prima want je kunt toch makkelijk verhuizen naar je werk?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 mei 2021 @ 19:05:20 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199659072
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Mijn soort is lid van het CDA. En die hebben dus in tegenstelling tot D66 en VVD gestemd om de huurprijzen te temperen.

Ik gebruik 2009 als voorbeeld dat er een tijd is geweest dat marktwerking wel redelijk gewerkt heeft tot op een gegeven moment. Maar om dat eruit te halen moet je begrijpend lezen onder de knie hebben. Ik zal er de volgende keer rekening mee proberen te houden. En zoveel mogelijk in Jip en Janneke taal schrijven. En in korte zinnetjes.
2009 is een jaar nadat marktwerking op de huizenmarkt de wereldwijde economie om zeep had geholpen. Dat je toen makkelijk aan een huis kon komen was puur doordat alles op een dieptepunt zat en iedereen zijn wonden aan het likken was. Daarna zijn we weer vrolijk doorgegaan met huisjesmelken aanmoedigen.

Dat jij er geen last van had betekent niet dat er geen probleem is, want die is er zeker wel. Iedereen die nu de markt op gaat kan het helemaal vergeten, zij moeten kiezen tussen uitgeknepen worden door wooncorporaties of een krot als ze een leuk bedragje bij elkaar kunnen sparen. En als je eenmaal huurt, dan kan je kopen helemaal vergeten. Sparen is onmogelijk.

En dan gaan mijn tenen echt krom staan als er mensen durven te beweren dat er geen probleem is, echt totaal wereldvreemd. En leuk dat je CDA stemt, maar als het op dit standpunt aan komt ben je een snoeiharde VVD'er. En voor jou zijn er talloze anderen die wel VVD stemmen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 28 mei 2021 @ 19:07:30 #155
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199659111
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat de VVD tegen is mag natuurlijk geen verrassing zijn. Maar de gemiddelde D66 stemmer zal zich aardig genaaid voelen... :') _O-
Welnee, de gemiddelde D66 stemmer woont in een flink koophuis.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 28 mei 2021 @ 19:08:13 #156
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199659129
De politiek wil iets aanpakken waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn 😂
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199659201
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 19:08 schreef EdvandeBerg het volgende:
De politiek wil iets aanpakken waarvoor ze zelf verantwoordelijk zijn 😂
Dat is het toch 9 van de 10 keer?
Natuurlijk wel een prima strategie om jezelf relevant te houden en werk te verschaffen.
pi_199660714
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 12:57 schreef recursief het volgende:

[..]

Onzin. Er is schaarste maar de prijzen van onroerend goed vliegen niet de pan uit door toenemende vraag van de zelfbewoners, want die kunnen de huidige prijzen niet betalen. De prijzen gieren vooral omhoog door beleggers die alles opkopen (in Amersfoort 40%). En dat gebeurt omdat ze nergens met hun geld heen kunnen. En dan is onroerend goed laagdrempelig met weinig risico en een prima rendement. Je moet iets
met je vermogen om negatieve rente, VRH en inflatie te compenseren. Zonder die beleggers zouden de huizenprijzen veel lager liggen, maximaal op het niveau dat een zelfbewoner nog kan betalen.
Dat is dus niet zo in alle gebieden. Een huis van 6 ton in Amsterdam is niet zo interessant om te verhuren bijvoorbeeld.
pi_199660738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:38 schreef jakosi het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo in alle gebieden. Een huis van 6 ton in Amsterdam is niet zo interessant om te verhuren bijvoorbeeld.
Het gaat inderdaad vooral om huizen die net boven de liberalisatiegrens verhuurd kunnen worden. Duurdere huizen zijn eventueel interessant als ze gesplitst kunnen worden.
pi_199660752
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:38 schreef jakosi het volgende:

[..]

Het hefboomeffect zorgt er wel voor dat verhuurrendement de beleggingswaarde de leegwaarde kan overstijgen (maar niet een woning van 6 ton), maar een huis staat met een hoge huur ook weleens twee maanden leeg/fundering is kapot. Je moet wel weten wat je doet als verhuurder en nu is het misschien ook een 'hype'.

pi_199660762
^ sorry gequote ipv ge edit.
pi_199660791
Maar anderzijds, er is toch ook een huurmarkt nodig? Dit soort beleid zorgt weer voor minder woningen. Vrije sector woningen van particulieren zijn enkele procenten van de totale woningvoorraad. En degenen die denken dat het zo makkelijk is gaan ook wel weer op hun bek.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 mei 2021 @ 20:49:53 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199660914
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:40 schreef recursief het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad vooral om huizen die net boven de liberalisatiegrens verhuurd kunnen worden. Duurdere huizen zijn eventueel interessant als ze gesplitst kunnen worden.
Eventueel :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 28 mei 2021 @ 20:52:44 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199661002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 19:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
Welnee, de gemiddelde D66 stemmer woont in een flink koophuis.
Ik geloof er geen snars van. Het stemgedrag hier op Fok! strookt voor geen meter met het commentaar in de huizentopics.

Net zoals als dat klimaat- en milieugezeik voornamelijk met de mond beleden wordt tot ze zelf met de maatregelen geconfronteerd worden.
pi_199661837
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 20:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eventueel :P
Koop je nu ook niet meer voor weinig. De tijd van rijk worden van huizen is wel voorbij.

Partijen weten nu niet wat ze met hun geld moeten en pompen het oa in NL woningen. Maar rond 2012-15 werden NL woningen echt als 'slecht' (riskant) gezien en Stef Blok propageerde ze in het buitenland. Vind dat je hem gezien het imago van NL tóen niet kwalijk kan nemen. Neem eerder de massa immigratie kwalijk.

In 2012 stonden ze te springen om investeerders maar nu zijn deze investeerders in de ogen van de maatschappij de klootzakken. Terwijl ze in de crisis hun nek uitstaken. Dat soort hypocriet en populistisch gelul is waar dit soort topics en de maatschappij als geheel vol van staan.
pi_199662942
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus? Wat is je punt nou? Dat beleggers niet zo erg zijn en dat men niet zo moet zeuren? Vriend, alle kopers zijn in deze situatie gedwongen. Ze kunnen niet anders, en dat is direct terug te herleiden naar huisjesmelkers die alles opkopen.
Maar dit is dus aantoonbaar onzin. In Den Haag heeft men met de huisvestingsvergunning het Zo oninteressant gemaakt om te verhuren dat beleggers uitstappen daar. En daar stijgen de prijzen net zo hard.

Ook in wijken en bij woningen die niet interessant zijn voor beleggers zie je exact hetzelfde. Wat zeg ik: in de hele westerse wereld zie je dit.

Het is de centrale bank die de rente zo laag houdt wat de woningprijzen aanjaagt.

En het is natuurlijk ook onzin om te denken dat je het woningtekort oplost door beleggers te weren. Dan is het tekort namelijk net zo groot en zal alleen maar toenemen, want minder mensen die willen investeren in vastgoed.

Het is een leugen die de politiek nu naar voren schuift om te verhullen dat zij het verneukt hebben voor iedereen. En het is stuitend om te zien hoeveel mensen daar intrappen.
pi_199662977
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 18:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, alle ellende, van huur tot koop, is direct te oorzaak van mensen zoals jij die denken dat marktwerking goed is. Starters worden verdrongen van de huizenmarkt en moeten huren voor woekerprijzen omdat dezelfde personen die alle starters verdringen ook nog eens prachtig kunnen kapitaliseren aan het feit dat wonen een eerste levensbehoefte is. Mensen die moeten verhuizen naar een gezinswoning moeten woekerprijzen betalen omdat ze moeten concurreren met die huisjesmelkers en kunnen anders geen kant op. Alle huizen die over blijven zijn natuurlijk bij lange na niet genoeg om iedereen een dak boven het hoofd te bieden.

Mensen die dit probleem ontkennen zijn gewoon ontzettend trieste egoïsten. "Hurrdurr ik heb er geen last van, dus niet zo zeuren". Flikker eens op met die onzin, er is een hele generatie die straks zwaar in de shit zit omdat alles muurvast zit, en jij vindt dat prima klaarblijkelijk.
Mensen die niet door hebben dat het woningtekort ziet op gecombineerd huur/koop en het dus niet relevant is hoeveel daarvan huur of koop is voor het bepalen van het tekort noem je inderdaad geen egoïst. Die noem je dommer dan het achtereind van een varken.
pi_199663285
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 21:21 schreef jakosi het volgende:

[..]

Koop je nu ook niet meer voor weinig. De tijd van rijk worden van huizen is wel voorbij.

Partijen weten nu niet wat ze met hun geld moeten en pompen het oa in NL woningen. Maar rond 2012-15 werden NL woningen echt als 'slecht' (riskant) gezien en Stef Blok propageerde ze in het buitenland. Vind dat je hem gezien het imago van NL tóen niet kwalijk kan nemen. Neem eerder de massa immigratie kwalijk.

In 2012 stonden ze te springen om investeerders maar nu zijn deze investeerders in de ogen van de maatschappij de klootzakken. Terwijl ze in de crisis hun nek uitstaken. Dat soort hypocriet en populistisch gelul is waar dit soort topics en de maatschappij als geheel vol van staan.
Heh, wat hebben door investeerders gedaan in de crisis? Waar is in geïnvesteerd?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 mei 2021 @ 23:04:31 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199663959
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
Maar dit is dus aantoonbaar onzin. In Den Haag heeft men met de huisvestingsvergunning het Zo oninteressant gemaakt om te verhuren dat beleggers uitstappen daar. En daar stijgen de prijzen net zo hard.

Want één gemeente kan een landelijk probleem oplossen? Zelfs in Drenthe begint het absurde vormen aan te nemen omdat er steeds meer de randstad en omgeving ontvlucht wordt. Is het nou echt zo lastig te begrijpen dat de vraag onder mensen die er willen wonen gelijk blijft zelfs als het aanbod afneemt? Is het nou zo lastig te begrijpen dat beleggers bijdragen aan de vraag? Is het nou zo lastig te begrijpen dat alle mensen die naast het net hebben gevist door een belegger daarna naar een ander huis gaan kijken waar ze niet aan meegeboden hadden als er geen belegger was? Is het nou zo lastig om in te zien dat beleggers nog steeds een enorm probleem zijn overal? En is het nou zo lastig om je in te leven in mensen die zwaar in de shit zitten door dit gezeik?

De lage rente zou het juist makkelijker moeten maken voor iedereen om een hogere hypotheek te krijgen, waardoor de stijging in waarde verder weinig uit maakt. Maar vreemd genoeg is dat helemaal niet zo; de prijzen stijgen veeeeel harder. Goh, wat raar, je zou toch bijna gaan denken dat er meer mee speelt.

Maar geniet lekker van je prachtige koophuis dat je voor een absurd lage rente hebt kunnen kopen. Ik hoop dat je geniet van al je vierkante meters, tuin op het zuiden en alle belastingvoordelen die de VVD biedt. Als jij het maar goed hebt toch? Dan ga ik je maar niet vervelen van de situatie waar een goede kennis van mij in zit doordat deze markt zo extreem verneukt is door jaren liberaal beleid. Waarom zou ik als arme student jouw levensvreugde verminderen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199664106
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Want één gemeente kan een landelijk probleem oplossen? Zelfs in Drenthe begint het absurde vormen aan te nemen omdat er steeds meer de randstad en omgeving ontvlucht wordt. Is het nou echt zo lastig te begrijpen dat de vraag onder mensen die er willen wonen gelijk blijft zelfs als het aanbod afneemt? Is het nou zo lastig te begrijpen dat beleggers bijdragen aan de vraag? Is het nou zo lastig te begrijpen dat alle mensen die naast het net hebben gevist door een belegger daarna naar een ander huis gaan kijken waar ze niet aan meegeboden hadden als er geen belegger was? Is het nou zo lastig om in te zien dat beleggers nog steeds een enorm probleem zijn overal? En is het nou zo lastig om je in te leven in mensen die zwaar in de shit zitten door dit gezeik?

De lage rente zou het juist makkelijker moeten maken voor iedereen om een hogere hypotheek te krijgen, waardoor de stijging in waarde verder weinig uit maakt. Maar vreemd genoeg is dat helemaal niet zo; de prijzen stijgen veeeeel harder. Goh, wat raar, je zou toch bijna gaan denken dat er meer mee speelt.

Maar geniet lekker van je prachtige koophuis dat je voor een absurd lage rente hebt kunnen kopen. Ik hoop dat je geniet van al je vierkante meters, tuin op het zuiden en alle belastingvoordelen die de VVD biedt. Als jij het maar goed hebt toch? Dan ga ik je maar niet vervelen van de situatie waar een goede kennis van mij in zit doordat deze markt zo extreem verneukt is door jaren liberaal beleid. Waarom zou ik als arme student jouw levensvreugde verminderen.
Bevalt de slachtofferrol een beetje?

Die paar procent woningen die in handen zijn van particuliere beleggers maakt het verschil niet. Die 340.000 jaar woningen die we tekort hebben, die maken dat verschil wel.

Daar is onder mensen die er wel verstand van hebben geen enkele discussie over.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 mei 2021 @ 23:24:04 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199664313
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Bevalt de slachtofferrol een beetje?

Die paar procent woningen die in handen zijn van particuliere beleggers maakt het verschil niet. Die 340.000 jaar woningen die we tekort hebben, die maken dat verschil wel.

Daar is onder mensen die er wel verstand van hebben geen enkele discussie over.
Slachtofferrol? Wat ik daar beschrijf is de situatie van zo'n beetje iedereen van mijn leeftijd die ik ken. Ik heb dankzij mijn diploma straks nog de grootste kans om eens aan een huis te komen. De huizenmarkt is kapot, en wij zijn daar zwaar en zwaar het slachtoffer van.

En volgens de meneer met het mooie koophuis moet ik niet zo huilen. Ik heb er geen verstand van en moet het over laten aan hen die daar wel verstand van hebben. Wat een grap, wat een enorme grap. Dezelfde mensen zijn verantwoordelijk voor de bubbel in de jaren '00, de crisis die daarop volgde en nu weer voor de volgende bubbel. Als iemand er wel een bende van heeft gemaakt zijn zij het. Maar zij en jij lachen allemaal uit je vuistje, want jullie hebben hier ten koste van talloze anderen extreem van geprofiteerd. Waarom zou je het anders doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199664697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Slachtofferrol? Wat ik daar beschrijf is de situatie van zo'n beetje iedereen van mijn leeftijd die ik ken. Ik heb dankzij mijn diploma straks nog de grootste kans om eens aan een huis te komen. De huizenmarkt is kapot, en wij zijn daar zwaar en zwaar het slachtoffer van.

En volgens de meneer met het mooie koophuis moet ik niet zo huilen. Ik heb er geen verstand van en moet het over laten aan hen die daar wel verstand van hebben. Wat een grap, wat een enorme grap. Dezelfde mensen zijn verantwoordelijk voor de bubbel in de jaren '00, de crisis die daarop volgde en nu weer voor de volgende bubbel. Als iemand er wel een bende van heeft gemaakt zijn zij het. Maar zij en jij lachen allemaal uit je vuistje, want jullie hebben hier ten koste van talloze anderen extreem van geprofiteerd. Waarom zou je het anders doen.
Man, zeik niet zo. Het woningtekort is er al decennia en er zijn momenten dat huizen betaalbaarder zijn en momenten dat huizen minder betaalbaar zijn (en echt, dit is niet het meest onbetaalbare moment in de historie).

Denk je dat ik vers afgestudeerd meteen een woning kon kopen? Nee, natuurlijk niet. Je moet gewoon eerst iets opbouwen.

Het probleem van jouw generatie is dat ze denken dat ze in een enorm lastige positie zitten wat nog nooit eerder in de historie is voorgekomen, terwijl jouw generatie de meest verwende generatie ooit is en is opgegroeid met alleen maar wind mee. Ja, als de wind dan een keer van opzij komt…

Ook voor jou komt er echt wel een moment dat kopen wat makkelijker is dan nu.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 mei 2021 @ 23:55:18 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199664755
Ok boomer
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_199664801
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Man, zeik niet zo. Het woningtekort is er al decennia en er zijn momenten dat huizen betaalbaarder zijn en momenten dat huizen minder betaalbaar zijn (en echt, dit is niet het meest onbetaalbare moment in de historie).

Denk je dat ik vers afgestudeerd meteen een woning kon kopen? Nee, natuurlijk niet. Je moet gewoon eerst iets opbouwen.

Het probleem van jouw generatie is dat ze denken dat ze in een enorm lastige positie zitten wat nog nooit eerder in de historie is voorgekomen, terwijl jouw generatie de meest verwende generatie ooit is en is opgegroeid met alleen maar wind mee. Ja, als de wind dan een keer van opzij komt…

Ook voor jou komt er echt wel een moment dat kopen wat makkelijker is dan nu.
Sorry wat een slap gelul zeg. Nog slapper dan koffie uit een koffie pad.

Er is nog nooit een tekort geweest als wat we nu ervaren. Gigantisch te kort en een middenklasse die tussen wal en schip valt.
pi_199664891
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 23:55 schreef Nattekat het volgende:
Ok boomer
Ga eens met je tijd mee, pipo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')