Sorry maar ik ga al met @Isdatzo niet trouwen en geen kinderen nemen en ik wil je niet aan het lijntje houden.quote:
Ik dacht dat we ergens naar onderweg warenquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:43 schreef Fugue het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga al met @:Isdatzo niet trouwen en geen kinderen nemen en ik wil je niet aan het lijntje houden.
Begrijpelijk zijn crypto portefeuille is een stuk groterquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:43 schreef Fugue het volgende:
[..]
Sorry maar ik ga al met @:Isdatzo niet trouwen en geen kinderen nemen en ik wil je niet aan het lijntje houden.
Dat bedoel ik ook met 'alle partijen'.. het Rijk..gemeenten..woningbouwcorporaties..etcquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:41 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Volgens mij is het woningcorporaties ook niet bepaald makkelijk gemaakt met geintjes als de verhuurdersheffing. Zoiets staat mij bij. Net alsof het landelijk woonbeleid structureel faalt, al decennialang.
Je kunt toch wel met meer dan 1 man niet trouwen! Wat ben jij ouderwets..quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:43 schreef Fugue het volgende:
[..]
Gericht op de pandjesprinsen een handje helpen.quote:
Nogal ja.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gericht op de pandjesprinsen een handje helpen.
Nou ja, eerder een gebrek aan beleid. Wanneer er bijna geen land te vinden is waar mensen een groter deel van hun inkomen aan woonlasten kwijt zijn dan lijkt het me duidelijk dat het ergens behoorlijk fout is gegaan, niet?
Als huisjesmelkers de zaak opkopen en de prijzen opdrijven niet nee. En ook niet wanneer er wel gebouwd wordt, maar stelselmatig in het 'hogere segment'.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:51 schreef Fugue het volgende:
Ik heb al jaren een vaste aanstelling. Brengt je tegenwoordig ook nergens
Wat ook moet stoppen is arbeid onder bestaansminimum subsidieren zodat er veel goedkope arbeid naar Nederland getrokken wordt. Dit helpt overigens indirect ook mee op de huizenmarkt!quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogal ja.
Daarom tijd voor een grove herziening van o.m. arbeidsmarkt (minder flexibilisering, meer vast) en een stevigere sociale zekerheid.
Daarom is migratie om de vergrijzing tegen te gaan ook helemaal niet nodig; geef mensen hier gewoon een fatsoenlijke basis van bestaan i.p.v. dit op Amerikaanse leest geschoeide Angelsaksische eierschaal-loop gedrocht. Natuurlijk ga je geen gezin starten met een flexbaan, nul zekerheid en geen eigen woning.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ook moet stoppen is arbeid onder bestaansminimum subsidieren zodat er veel goedkope arbeid naar Nederland getrokken wordt. Dit helpt overigens indirect ook mee op de huizenmarkt!
Nu is minimumloon onvoldoende om rond te komen. Daarom hebben we de huursubsidie, zorgtoeslag etc. Eigenlijk is dit subsidie voor goedkope arbeid voor werkgevers. Want als werkgevers een 'living wage' moesten betalen dan waren die toeslagen niet nodig. We klagen over de VS, maar NL is eigenlijk deels hetzelfde!
Wist je trouwens dat er ook subsidie is voor werknemers die niet meer betalen dan 30% van het minimumloon? Bizar gewoon. Weet even niet hoe deze regeling heet, anders plaatste ik een linkje. Zou het ook niet geloven als ik het las.
Iets wat je de boomers wel moet nageven is dat het geen laffe en luie generatie is. In hun tijd durfde men nog te protesteren en was niet te lui of te bang de straat op te gaan en een bloedneus op te lopen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:54 schreef Makrelis het volgende:
Hopeloze zaak voorlopig. Moet echt wat aan gedaan worden, maar de pleuris zal wel eerst moeten uitbreken.
Dat krijg je wanneer een basisbehoefte nagenoeg volledig vrij gelaten wordt aan de markt. Winstmaximalisatie en maatschappelijke verantwoordelijkheid gaan niet zo goed samen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als huisjesmelkers de zaak opkopen en de prijzen opdrijven niet nee. En ook niet wanneer er wel gebouwd wordt, maar stelselmatig in het 'hogere segment'.
En als je denkt dat een vaste aanstelling je al nergens brengt, wacht nog even op het komend VVD/D66 kabinet dat de arbeidsmarkt nog een beetje extra gaat flexibiliseren.
Dat roep ik al jaren.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat krijg je wanneer een basisbehoefte nagenoeg volledig vrij gelaten wordt aan de markt. Winstmaximalisatie en maatschappelijke verantwoordelijkheid gaan niet zo goed samen.
Ha, wat schattig beste Etto. Vermogen vergaren via eerlijke arbeid. Daar maakte je me aan het lachen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maakt geen drol uit: het gaat er ook niet meer om of je werkt en hoe hard, het gaat om wat je aan vermogen hebt, al dan niet via eerlijke arbeid, bij elkaar gegraaid of van pa en ma gekregen. En zolang dat steeds maar wordt doodgezwegen - vooral door rechtse partijen - omdat het makkelijker is de schuld van maatschappelijke problemen bij laagverdieners, uitkeringstrekkers en, uiteraard, alles met een kleurtje te leggen, verandert er ook helemaal niets.
Ontslag nemen vluchteling worden uitkering aanvragen en je hebt zo gratis huis in het centrum heb ik hier op de fok geleerd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:51 schreef Fugue het volgende:
Ik heb al jaren een vaste aanstelling. Brengt je tegenwoordig ook nergens
Volgens mij is de verhouding tussen inkomensongelijkheid (relatief klein internationaal gezien) en vermogensongelijkheid (relatief enorm internationaal gezien) zoals wij dat in ons landje kennen ook uniek.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gericht op de pandjesprinsen een handje helpen.
Nou ja, eerder een gebrek aan beleid. Wanneer er bijna geen land te vinden is waar mensen een groter deel van hun inkomen aan woonlasten kwijt zijn dan lijkt het me duidelijk dat het ergens behoorlijk fout is gegaan, niet?
Bijna alle particuliere vermogensopbouw komt van de huizenmarkt en de belangrijkste reden waarom de jeugd daar niet in slaagt is ook weer de huizenmarkt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Volgens mij is de verhouding tussen inkomensongelijkheid (relatief klein internationaal gezien) en vermogensongelijkheid (relatief enorm internationaal gezien) zoals wij dat in ons landje kennen ook uniek.
Enige vermogensongelijkheid tussen jong en oud is op zich niet ontzettend problematisch als bijv. elke jongere nog wel gelijke kansen heeft tot vermogensopbouw, maar in het huidige systeem is dat niet zo en neemt de vermogensongelijkheid steeds harder toe en dat is wel degelijk ernstig. Er is namelijk sprake van een geld-maakt-geld-systeem waarin werken te weinig loont en je met een beetje pech ook nog amper zekerheid biedt op het gebied van wonen.
Yep. Zo zagen we in het vorige topic nog een mooi voorbeeld daarvan in de vorm van een user meende dat er geen problemen waren met de woningmarkt, want zij kon immers toch zonder problemen drie huizen voor haar dochters kopen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Volgens mij is de verhouding tussen inkomensongelijkheid (relatief klein internationaal gezien) en vermogensongelijkheid (relatief enorm internationaal gezien) zoals wij dat in ons landje kennen ook uniek.
Enige vermogensongelijkheid tussen jong en oud is op zich niet ontzettend problematisch als bijv. elke jongere nog wel gelijke kansen heeft tot vermogensopbouw, maar in het huidige systeem is dat niet zo en neemt de vermogensongelijkheid steeds harder toe en dat is wel degelijk ernstig. Er is namelijk sprake van een geld-maakt-geld-systeem waarin werken te weinig loont en je met een beetje pech ook nog amper zekerheid biedt op het gebied van wonen.
Ik heb vaak zat op de kade gestaan toen ik jonger was. Ik ben 48 en heb nog mogelijkheden. Ik vind het gewoon kut voor een hoop mensen die geen kant op kunnen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iets wat je de boomers wel moet nageven is dat het geen laffe en luie generatie is. In hun tijd durfde men nog te protesteren en was niet te lui of te bang de straat op te gaan en een bloedneus op te lopen.
"Jullie" laten alles over je heen komen en zijn makke schapen. Zag je ook met corona. En makke schapen, die worden geschoren!
link?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep. Zo zagen we in het vorige topic nog een mooi voorbeeld daarvan in de vorm van een user meende dat er geen problemen waren met de woningmarkt, want zij kon immers toch zonder problemen drie huizen voor haar dochters kopen.
Voor de jeugd hier ben je met 48 een boomer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:01 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat op de kade gestaan toen ik jonger was. Ik ben 48 en heb nog mogelijkheden. Ik vind het gewoon kut voor een hoop mensen die geen kant op kunnen.
Lolwhut?!quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep. Zo zagen we in het vorige topic nog een mooi voorbeeld daarvan in de vorm van een user meende dat er geen problemen waren met de woningmarkt, want zij kon immers toch zonder problemen drie huizen voor haar dochters kopen.
Ik had gewoon op mijn 15de moeten gaan werken en geen iPhones moeten kopen dan had ik nu een riante villa gehad heb ik hier op de fok geleerd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ontslag nemen vluchteling worden uitkering aanvragen en je hebt zo gratis huis in het centrum heb ik hier op de fok geleerd.
Ik vind dat dan ook een nietszeggend 'scheldwoord'.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor de jeugd hier ben je met 48 een boomer.
*kijkt naar gemiddelde leeftijd ECB bestuurder*quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:05 schreef LXIV het volgende:
Maar dan nog moet ik de 'boomers' nog tegenkomen die de jeugd geen goede en betaalbare woning gunnen! Want er wordt wel tegenin gegaan hier, maar het is niet zo dat de boomers het ECB-beleid of het Nederlandse woningmarktbeleid bepalen.
Speciaal voor jou nog een keer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:05 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik vind dat dan ook een nietszeggend 'scheldwoord'.
Het is gewoon een uitdrukking voor een bepaalde mentaliteit die vaker voorkomt naarmate de leeftijd vordert, maar ook jongeren kunnen een boomermentaliteit hebben.quote:boo·mer (de; m,v; meervoud: boomers)
1
(jongerentaal) persoon, m.n. van gevorderde leeftijd, met ouderwetse denkbeelden of conservatieve opvattingen; = fossiel
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)inet-protest-opstandquote:[...]
De terugkerende vraag of ik nog een gouden tip heb, is weliswaar begrijpelijk maar ook exemplarisch voor hoe we deze woningmarktproblemen benaderen: we hebben ze geïndividualiseerd. Kun je geen woning kopen? Dan had je maar harder moeten werken, spaarzamer leven, of vroeger beginnen met zoeken.
Ook de kritiek van doorgaans oudere generaties komt hier vaak op neer. Wij jongeren zouden simpelweg niet met geld om kunnen gaan. We verbrassen alles maar aan verre reizen, dure craft beers en Instagrammable diners.
De problemen zijn echter structureel van aard: woningprijzen zijn geëxplodeerd, betaalbare huuralternatieven beleidsmatig uitgehold, de inkomens van jongeren gestagneerd, en hun kansen op een vaste baan zienderogen verslechterd.
[...]
Sorry hoor, maar volgens mij hanteert hier verder niemand die definitie.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Speciaal voor jou nog een keer.
[..]
Het is gewoon een uitdrukking voor een bepaalde mentaliteit die vaker voorkomt naarmate de leeftijd vordert, maar ook jongeren kunnen een boomermentaliteit hebben.
Hoeveel bestuurders zijn er en hoeveel boomers?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*kijkt naar gemiddelde leeftijd ECB bestuurder*
Ik vrees dat je er toch ietswat naast zit hier
Het waren inderdaad niet grotendeels Jan Modalen, de boomers, het waren allemaal ECB-bonzen. Helaas was de club echter op een gegeven moment vol.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*kijkt naar gemiddelde leeftijd ECB bestuurder*
Ik vrees dat je er toch ietswat naast zit hier
Ik ben van jongs-af-aan al een boomer geweest.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon een uitdrukking voor een bepaalde mentaliteit die vaker voorkomt naarmate de leeftijd vordert, maar ook jongeren kunnen een boomermentaliteit hebben.
Alles wat aan het roer staat van de grote instanties die hierover gaan is gewoon een egoistische klootzak dat enkel aan zichzelf kan denken. Zonder die instelling haal je zo'n positie namelijk niet eens. En dat is misschien niet direct misgunnen, maar ik denk dat zij tien keer liever de huidige situatie hebben dan eentje waar de jeugd een fatsoenlijk leven kan opbouwen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoeveel bestuurders zijn er en hoeveel boomers?
Nogmaals: Ik moet de eerste 'boomer' nog tegenkomen die de jeugd een goede en betaalbare woning misgunt. De meesten die ik ken wrijven helemaal niet in hun handjes bij de aldoor stijgende woningprijzen. Want wat hebben zij eraan? Liever hadden ze lagere prijzen zodat hun kinderen het huis uit konden. Echt zonder uitzondering
Dank, dacht dat het om een persoon ging geboren in de jaren zestig ivm de 'boomende' bevolkingsgroei destijds.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden ze dat willen? Ze hebben zelf toch ook kinderen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles wat aan het roer staat van de grote instanties die hierover gaan is gewoon een egoistische klootzak dat enkel aan zichzelf kan denken. Zonder die instelling haal je zo'n positie namelijk niet eens. En dat is misschien niet direct misgunnen, maar ik denk dat zij tien keer liever de huidige situatie hebben dan eentje waar de jeugd een fatsoenlijk leven kan opbouwen.
Dat is de originele betekenis inderdaad, maar tegenwoordig wordt er vooral op een bepaalde mentaliteit gedoeld. Heb ook nog even een voorbeeld van een jonge boomer toegevoegd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:11 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Dank, dacht dat het om een persoon ging geboren in de jaren zestig ivm de 'boomende' bevolkingsgroei destijds.
duizend keer ditquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:13 schreef Momo het volgende:
Het is dat de VVD nog even aan de macht is. Maar straks mogen ze dan mij wel de regel maken dat wie het huis koopt ook zelf erin gaat wonen of desnoods een direct familielid. Oprotten met huisjesmelkers als Prins Pand of Van Haga.
Dat is inderdaad ook een gevolg van de hopeloze woningmarkt, het later of niet beginnen aan kinderen en met zeer verstrekkende gevolgen voor de maatschappij.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:11 schreef Momo het volgende:
En dan raar vinden als mensen nog lang thuis wonen of laat/niet aan kinderen beginnen. In de vrije sector ging bij mij in 2019 en 2020 de huurprijs zo even met 70 euro per maand omhoog
Je was zeker zo'n scheefwoner!quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:11 schreef Momo het volgende:
En dan raar vinden als mensen nog lang thuis wonen of laat/niet aan kinderen beginnen. In de vrije sector ging bij mij in 2019 en 2020 de huurprijs zo even met 70 euro per maand omhoog
Kinderen voor wie ze gewoon een mooi huis kopen hypotheekvrij.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat willen? Ze hebben zelf toch ook kinderen?
Lol.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat willen? Ze hebben zelf toch ook kinderen?
Precies; die hebzucht is intergenerationeel.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Lol.
Enorm verschil tussen 'een huis willen regelen voor je eigen kinderen' en 'de jongere generatie betaalbaar wonen gunnen'.
Stukje egoisme dus. Zelf vermogen vergaren via de woningmarkt, dat overhevelen naar eigen kinderen, maar de rest kan toch gewoon stikken hoor.
Gaat helaas nooit gebeuren met VVD CDA D66. Als de afgelopen 10 jaar enige indicatie waren, blijft dit probleem voortbestaan of zal zelfs verergeren.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:13 schreef Momo het volgende:
Het is dat de VVD nog even aan de macht is. Maar straks mogen ze dan mij wel de regel maken dat wie het huis koopt ook zelf erin gaat wonen of desnoods een direct familielid. Oprotten met huisjesmelkers als Prins Pand of Van Haga.
Dat zeg ik; ben je niet vermogend, maak je borst maar nat de komende periode.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Gaat helaas nooit gebeuren met VVD CDA D66.
Ik vond het altijd zo extreem kansloos, dat scheefwonen, maar in de huidige markt kan ik het ze niet eens meer kwalijk nemen. Sterker nog, ik vind het stom als je die kans niet grijpt.quote:
Dan doet het ook meteen zo veel pijn dat nota bene studenten D66 aan de macht hebben geholpenquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik; ben je niet vermogend, maak je borst maar nat de komende periode.
Inderdaad, is gewoon een VVD light.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan doet het ook meteen zo veel pijn dat nota bene studenten D66 aan de macht hebben geholpen
Velen weten niet eens waar D66 economisch voor staat.
Daar is ze danquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zolang immigranten / jaar > nieuwe_huizen / jaar zal dit probleem blijven toenemen.
Volgens mij zijn die regels er steeds vaker op lokaal niveau al.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:13 schreef Momo het volgende:
Verschil is ook echt veel nu. Ik had oog op huurappartementen in een nieuwbouwflat. Mix van sociaal en vrije huur. Zelfde appartement 600 euro sociale huur, vrije sector 1100 euro. Dan ga je toch niet meer weg uit die sociale huurwoning als je daar in zou komen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vond het altijd zo extreem kansloos, dat scheefwonen, maar in de huidige markt kan ik het ze niet eens meer kwalijk nemen. Sterker nog, ik vind het stom als je die kans niet grijpt.
Och, ik hoef nog maar een jaar of 5-6 een (zeer mooi, dat dan weer wel) appartement met studentenclausule bezet te houden (door me ieder jaar weer als student in te schrijven en 2k te lappen) voordat ik genoeg wachttijd heb om in aanmerking te komen voor sociale huur, waarvoor ik dan toch al wel vrijwel zeker teveel zal verdienen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik; ben je niet vermogend, maak je borst maar nat de komende periode.
We zitten in hetzelfde schuitjequote:Op woensdag 26 mei 2021 20:16 schreef Momo het volgende:
[..]
In de vrije sector vriend. De helft van mijn netto salaris gaat al naar woonlasten.
Ik ben van 1963, de categorie die ook wel aangeduid wordt met "verloren generatie".quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
De boomers (waar jullie incorrect iedereen van voor ca 1970 mee bedoelen) hebben het op een aantal vlakken gemakkelijk gehad. Op 1 inkomen betaalbare, goede, gesubsidieerde woningen met onbeperkte HRA, gratis studeren met een uitkering op bijstandsniveau, etc). Maar dat is niet de 'schuld' van de boomers, dat waren gewoon de omstandigheden in die tijd. De generatie van 30 jaar eerder mocht aan het Oostfront zich bewijzen. Ook niet eerlijk. Mijn generatie bijvoorbeeld had in haar jeugd geen internet, mobieltjes, monster-drankjes. Was dat eerlijk?
Dus ieder tijdperk heeft zijn voor-en nadelen. Nu is het vrij normaal dat mensen van 18 op rondreis gaan in Azie en Australie. In 1980 ondenkbaar. Moeten mensen van toen daarover gaan klagen soms?
Als dit echt compleet nieuwe informatie is raad ik je aan eens op Funda rond te kijken hoeveel beschikbare woningen er zijn voor <1000. Hoeft niet eens in de Randstad.quote:
Mensen wonen ook niet scheef uit luxe. Maar omdat ze niet de mogelijkheid hebben om te kopen. En particuliere huur is gewoon bizar duurquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Verschil is ook echt veel nu. Ik had oog op huurappartementen in een nieuwbouwflat. Mix van sociaal en vrije huur. Zelfde appartement 600 euro sociale huur, vrije sector 1100 euro. Dan ga je toch niet meer weg uit die sociale huurwoning als je daar in zou komen?
Elke student die op D66 stemt zou linea recta terug naar de middelbare school moeten wegens gebrek aan kennis. Of naar de GGZ voor een evaluatie voor een masochistische persoonlijkheidsstoornis.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan doet het ook meteen zo veel pijn dat nota bene studenten D66 aan de macht hebben geholpen
Velen weten niet eens waar D66 economisch voor staat.
Lach maar. Was ook maar 70m2 in de regio Leiden. Ik betaal nu meer dan dat want ik ben bij meerdere projecten niet ingelootquote:
Dus sinds 1963 was het al drie keer kut maar is er al geen verbetering of beleid aangepast maar millennials zijn de jonge zeurders.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik ben van 1963, de categorie die ook wel aangeduid wordt met "verloren generatie".
Gratis studeren met een inkomen op bijstandsniveau heb ik niet mee gemaakt, was gewoon al een lening vanaf de vroege 80-er jaren. (Deetman)
Ons eerste 2 onder1 kap paleisje moest gewoon, net zo als nu, gekocht en beleend worden op 2 inkomens waarvan ze er destijdse eentje maar voor de helft mee wilden tellen.
De renteaftrek was inderdaad nog onaangetast maar bij een rente van 10% was je inclusief de volledige HRA 3x zo veel kwijt als bij de huidige rentesteand en gedeeltelijke HRA.
Ik doe niet mee aan het vergelijken en bendrukken hoe slecht het vroeger was en hoe goed de jeugd het nu heeft. Dat is namelijk een teken dat je echte oude zeur aan het worden bent.
Millenials die jammeren dat zij het zo slecht getroffen hebben zijn jonge zeuren, doodzonde.
Want elk tijdperk heeft inderdaad zijn voor- en nadelen.
In de Randstad heb je voor onder de 1000 euro een studio snel of het moet een b locatie zijn qua wijk dan heb je een aparte slaapkamer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:25 schreef Fugue het volgende:
[..]
Als dit echt compleet nieuwe informatie is raad ik je aan eens op Funda rond te kijken hoeveel beschikbare woningen er zijn voor <1000. Hoeft niet eens in de Randstad.
Nou nee, dat is me bekend. En ik weet ook waar het aan ligt. Maar het blijft verbazingwekkend te lezen, en wat nog verbazingwekkender is: hoe is de VVD al jaren de grootste?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:25 schreef Fugue het volgende:
[..]
Als dit echt compleet nieuwe informatie is raad ik je aan eens op Funda rond te kijken hoeveel beschikbare woningen er zijn voor <1000. Hoeft niet eens in de Randstad.
Of omdat ze, zeer terecht, geen behoefte hebben om groter te wonen en >40% van hun inkomen aan woonlasten kwijt te zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mensen wonen ook niet scheef uit luxe. Maar omdat ze niet de mogelijkheid hebben om te kopen. En particuliere huur is gewoon bizar duur
Scheefwonen is gewoon verzonnen door de VVD om zo de huren extra te kunnen verhogen
Als wij niet gaan samenwonen kunnen we misschien niet iets huren met een gezamenlijk inkomen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:27 schreef Isdatzo het volgende:
1100 is niks. Zou direct tekenen want zo'n buitenkansje krijg je niet gauwm eer.
Kan ik je in 7 woorden uitleggen. Zit je er klaar voor? Komt ie he ...quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, dat is me bekend. En ik weet ook waar het aan ligt. Maar het blijft verbazingwekkend te lezen, en wat nog verbazingwekkender is: hoe is de VVD al jaren de grootste?
HOE?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Kun je niet gewoon opdonderen naar KLB in plaats van hier wat ongefundeerde onzin nee te plempen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:27 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dus sinds 1963 was het al drie keer kut maar is er al geen verbetering of beleid aangepast maar millennials zijn de jonge zeurders.
Moet je wel 2 seconden na plaatsing reageren anders is het al verhuurd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:28 schreef Momo het volgende:
[..]
In de Randstad heb je voor onder de 1000 euro een studio snel of het moet een b locatie zijn qua wijk dan heb je een aparte slaapkamer.
Mooie regioquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Lach maar. Was ook maar 70m2 in de regio Leiden. Ik betaal nu meer dan dat want ik ben bij meerdere projecten niet ingeloot
Denk dat je nu niet wat hard van stapel loopt schat.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:28 schreef Fugue het volgende:
[..]
Als wij niet gaan samenwonen kunnen we misschien niet iets huren met een gezamenlijk inkomen.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan ik je in 7 woorden uitleggen. Zit je er klaar voor? Komt ie he ...... ja, maar je maakt mij niet wijs dat zoveel mensen 'het zelf zo goed hebben'... Is het niet eerder: "ik hoop het net zo goed te hebben als een VVD'er derhalve stem ik er maar op?"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
Dan herhaal ik: VVD - Groot.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Lach maar. Was ook maar 70m2 in de regio Leiden. Ik betaal nu meer dan dat want ik ben bij meerdere projecten niet ingeloot
quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Kan ik je in 7 woorden uitleggen. Zit je er klaar voor? Komt ie he ...Zelfs dat niet eens. Het is gewoon wensdenken, want van VVD stemmen wordt haast niemand zelf daadwerkelijk beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pandjesprinsen en multinationals uitgezonderd.Huilen dan.
Dit dus.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelfs dat niet eens. Het is gewoon wensdenken, want van VVD stemmen wordt haast niemand zelf daadwerkelijk beter.
Mensen die al een huis hebben. Egoisten. Huisjesmelkers.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan herhaal ik: VVD - Groot.
Hoe.
Dan.
Volgens mij vat je mijn post verkeerd op. Was namelijk geen persoonlijke aanval naar jou.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon opdonderen naar KLB in plaats van hier wat ongefundeerde onzin nee te plempen?
Of trek wat tijd uit voor een cursus begrijpend lezen.
Zoveel huisjesmelkers zijn er niet om de VVD 40 zetels te geven.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die al een huis hebben. Egoisten. Huisjesmelkers.
Voor ¤350 p/m mag je bij mij naast het centrum van Utrecht op mijn 55m2 komen hokken hoor. Platonisch en/of zeer seksuele onderlinge relatie gewenst. Ik kook lekker, maar heb een hekel aan gewassen sokken te drogen hangen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:27 schreef Isdatzo het volgende:
1100 is niks. Zou direct tekenen want zo'n buitenkansje krijg je niet gauwm eer.
Boomers, *kuch* sorry correctie, bepaalde personen met een ietwat conservatieve blik die niet helemaal bij de tijd zijn die op Funda kijken denken ook altijd dat je best iets kan kopen als er nog resultaten zijn die qua vraagprijs in de range vallen van wat je kan betalen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:25 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik ben binnenkort grondbezitter nabij dat stukje en daarmee belanghebbende en ik ga als het even kan bezwaar maken tegen windmolens. Niet omdat ik per definitie tegen windmolens ben, of omdat ik spontaan een NIMBY wordt, maar omdat daar gvd woningen gebouwd moeten worden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:23 schreef probeer het volgende:
Steekt toch wel een beetje, dat mijn werkgever (de gemeente Utrecht) me geen woonruimte gunt. Onder andere omdat GL D66 en CU liever 8 windmolens bouwen ipv woningen.
Wel heel veel huizenbezitters en egoisten.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoveel huisjesmelkers zijn er niet om de VVD 40 zetels te geven.
Kutzooi manquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Voor ¤350 p/m mag je bij mij naast het centrum van Utrecht op mijn 55m2 komen hokken hoor. Platonisch en/of zeer seksuele onderlinge relatie gewenst. Ik kook lekker, maar heb een hekel aan gewassen sokken te drogen hangen.
@:Fugue Ik kaap m zo van je weg hoor! Opgestaan plaats vergaan. Kans op niet-samenwonen verkeken.
Er stemmen anders behoorlijk wat jongeren op zowel VVD als D'66... lijken me geen bezittersquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel heel veel huizenbezitters en egoisten.
Er zullen vast en zeker wat verdwaalde naieve liberalen cq Ayn Rand aanbidders tussen zitten ja. Dat, plus een aanzienlijk deel van de bovengemiddeld vermogende mensen, en dan ben je er denk ik wel hoor. Wat was het, 20% van NL?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... ja, maar je maakt mij niet wijs dat zoveel mensen 'het zelf zo goed hebben'... Is het niet eerder: "ik hoop het net zo goed te hebben als een VVD'er derhalve stem ik er maar op?"
https://nos.nl/collectie/(...)-belangrijkste-themaquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoveel huisjesmelkers zijn er niet om de VVD 40 zetels te geven.
Volgens mij hadden veel mensen tot voor kort gewoon echt geen idee dat er een probleem was en die dachten net als Stef Blok dat de woningmarkt als een zonnetje draaide.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel heel veel huizenbezitters en egoisten.
Dan snap ik al helemaal niet dat ze rechts stemmenquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-belangrijkste-thema
Omdat kennelijk gezondheidszorg het belangrijkste thema was tijdens afgelopen verkiezingen, wat ongetwijfeld niks te maken heeft met corona natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |