Goh, ik dacht dat deze reeks juist ging over investeerders die betaalbare huizen wegkapen. Huizen wegkapen en dan verhuren voor veel te veel geld, omdat de regels net niet streng genoeg zijn. Blijkbaar heb ik me vergist en is dit een ander topic.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 17:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Daarvoor heb je investeerders nodig. De kabouters gaan die betaalbare huurwoningen niet financieren/bouwen.
Schaarste aan woningen (huur EN koop) komt inderdaad doordat er niet genoeg wordt bijgebouwd.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe bedoel je een schaarste die ze zelf gecreëerd hebben? Dat er niet meer gebouwd wordt komt doordat de overheid het niet toelaat, niet vanwege een gebrek aan geïnteresseerden.
Als er ggezonde concurrentie is onder beleggers gaan de huren naar beneden en hebben we minder gezeik van te hoge huren en niet kunnen kopen omdat dat voordeel van kopen dan terug wordt gedrongen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 23:25 schreef Havermout2 het volgende:
Het probleem van de lage rente moet niet onderschat worden. Investeerders duiken op huizen in de eerste plaats voor het rendement, maar zelfs zonder rendement is vastgoed een waardevaste belegging.
Als de overheid het voor elkaar krijgt om in 10 jaar tijd 1 miljoen huizen te laten bijbouwen, loop je nog steeds het risico dat een aanzienlijk deel door investeringsmaatschappijen worden opgekocht als beleggingsobject. Het wordt én bouwen én maatregelen invoeren die starters voorrang geeft boven investeerders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |