Lolwhut?!quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Yep. Zo zagen we in het vorige topic nog een mooi voorbeeld daarvan in de vorm van een user meende dat er geen problemen waren met de woningmarkt, want zij kon immers toch zonder problemen drie huizen voor haar dochters kopen.
Ik had gewoon op mijn 15de moeten gaan werken en geen iPhones moeten kopen dan had ik nu een riante villa gehad heb ik hier op de fok geleerd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ontslag nemen vluchteling worden uitkering aanvragen en je hebt zo gratis huis in het centrum heb ik hier op de fok geleerd.
Ik vind dat dan ook een nietszeggend 'scheldwoord'.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor de jeugd hier ben je met 48 een boomer.
*kijkt naar gemiddelde leeftijd ECB bestuurder*quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:05 schreef LXIV het volgende:
Maar dan nog moet ik de 'boomers' nog tegenkomen die de jeugd geen goede en betaalbare woning gunnen! Want er wordt wel tegenin gegaan hier, maar het is niet zo dat de boomers het ECB-beleid of het Nederlandse woningmarktbeleid bepalen.
Speciaal voor jou nog een keer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:05 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik vind dat dan ook een nietszeggend 'scheldwoord'.
Het is gewoon een uitdrukking voor een bepaalde mentaliteit die vaker voorkomt naarmate de leeftijd vordert, maar ook jongeren kunnen een boomermentaliteit hebben.quote:boomer (de; m,v; meervoud: boomers)
1
(jongerentaal) persoon, m.n. van gevorderde leeftijd, met ouderwetse denkbeelden of conservatieve opvattingen; = fossiel
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)inet-protest-opstandquote:[...]
De terugkerende vraag of ik nog een gouden tip heb, is weliswaar begrijpelijk maar ook exemplarisch voor hoe we deze woningmarktproblemen benaderen: we hebben ze gendividualiseerd. Kun je geen woning kopen? Dan had je maar harder moeten werken, spaarzamer leven, of vroeger beginnen met zoeken.
Ook de kritiek van doorgaans oudere generaties komt hier vaak op neer. Wij jongeren zouden simpelweg niet met geld om kunnen gaan. We verbrassen alles maar aan verre reizen, dure craft beers en Instagrammable diners.
De problemen zijn echter structureel van aard: woningprijzen zijn gexplodeerd, betaalbare huuralternatieven beleidsmatig uitgehold, de inkomens van jongeren gestagneerd, en hun kansen op een vaste baan zienderogen verslechterd.
[...]
Sorry hoor, maar volgens mij hanteert hier verder niemand die definitie.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Speciaal voor jou nog een keer.
[..]
Het is gewoon een uitdrukking voor een bepaalde mentaliteit die vaker voorkomt naarmate de leeftijd vordert, maar ook jongeren kunnen een boomermentaliteit hebben.
Hoeveel bestuurders zijn er en hoeveel boomers?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*kijkt naar gemiddelde leeftijd ECB bestuurder*
Ik vrees dat je er toch ietswat naast zit hier
Het waren inderdaad niet grotendeels Jan Modalen, de boomers, het waren allemaal ECB-bonzen. Helaas was de club echter op een gegeven moment vol.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*kijkt naar gemiddelde leeftijd ECB bestuurder*
Ik vrees dat je er toch ietswat naast zit hier
Ik ben van jongs-af-aan al een boomer geweest.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
[..]
Het is gewoon een uitdrukking voor een bepaalde mentaliteit die vaker voorkomt naarmate de leeftijd vordert, maar ook jongeren kunnen een boomermentaliteit hebben.
Alles wat aan het roer staat van de grote instanties die hierover gaan is gewoon een egoistische klootzak dat enkel aan zichzelf kan denken. Zonder die instelling haal je zo'n positie namelijk niet eens. En dat is misschien niet direct misgunnen, maar ik denk dat zij tien keer liever de huidige situatie hebben dan eentje waar de jeugd een fatsoenlijk leven kan opbouwen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoeveel bestuurders zijn er en hoeveel boomers?
Nogmaals: Ik moet de eerste 'boomer' nog tegenkomen die de jeugd een goede en betaalbare woning misgunt. De meesten die ik ken wrijven helemaal niet in hun handjes bij de aldoor stijgende woningprijzen. Want wat hebben zij eraan? Liever hadden ze lagere prijzen zodat hun kinderen het huis uit konden. Echt zonder uitzondering
Dank, dacht dat het om een persoon ging geboren in de jaren zestig ivm de 'boomende' bevolkingsgroei destijds.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:07 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden ze dat willen? Ze hebben zelf toch ook kinderen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles wat aan het roer staat van de grote instanties die hierover gaan is gewoon een egoistische klootzak dat enkel aan zichzelf kan denken. Zonder die instelling haal je zo'n positie namelijk niet eens. En dat is misschien niet direct misgunnen, maar ik denk dat zij tien keer liever de huidige situatie hebben dan eentje waar de jeugd een fatsoenlijk leven kan opbouwen.
Dat is de originele betekenis inderdaad, maar tegenwoordig wordt er vooral op een bepaalde mentaliteit gedoeld. Heb ook nog even een voorbeeld van een jonge boomer toegevoegd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:11 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Dank, dacht dat het om een persoon ging geboren in de jaren zestig ivm de 'boomende' bevolkingsgroei destijds.
duizend keer ditquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:13 schreef Momo het volgende:
Het is dat de VVD nog even aan de macht is. Maar straks mogen ze dan mij wel de regel maken dat wie het huis koopt ook zelf erin gaat wonen of desnoods een direct familielid. Oprotten met huisjesmelkers als Prins Pand of Van Haga.
Dat is inderdaad ook een gevolg van de hopeloze woningmarkt, het later of niet beginnen aan kinderen en met zeer verstrekkende gevolgen voor de maatschappij.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:11 schreef Momo het volgende:
En dan raar vinden als mensen nog lang thuis wonen of laat/niet aan kinderen beginnen. In de vrije sector ging bij mij in 2019 en 2020 de huurprijs zo even met 70 euro per maand omhoog
Je was zeker zo'n scheefwoner!quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:11 schreef Momo het volgende:
En dan raar vinden als mensen nog lang thuis wonen of laat/niet aan kinderen beginnen. In de vrije sector ging bij mij in 2019 en 2020 de huurprijs zo even met 70 euro per maand omhoog
Kinderen voor wie ze gewoon een mooi huis kopen hypotheekvrij.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat willen? Ze hebben zelf toch ook kinderen?
Lol.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat willen? Ze hebben zelf toch ook kinderen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |