Vaste baan?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij is dat een aantal maanden fulltime werken en ondertussen geen ene cent uitgeven. Dat gaat uiteraard niet lukken.
Daar zit dan ook het echte probleem: hebzucht van een handjevol patsers - ongeacht leeftijd - die de hele boel werkelijk verzieken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
1000 euro huur is natuurlijk waanzin. Dat ben ik aan hypotheek nog niet kwijt. Let wel, ik ben dus juist voor het bieden van kansen aan jongeren om te kopen en tegen speculatie op de huizenmarkt. Etto trouwens ook.
Ah ja, het is de eigen schuld van al die volksstammen die geen woning kunnen kopen of huren in de huidige stoelendans. Jarenlang falend beleid heeft daar niks mee te maken. Die verwende millennials moeten gewoon minder lullen en meer poetsen!quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk, ook dit ligt weer aan de boomers.
Moet toch makkelijk zijn, werkelijk alles wat je niet bevalt afwentelen op anderen. Kun je lekker lui achterover blijven hangen en wachten tot je huis, auto, gigantisch salaris en driejaarlijkse vakanties je aan komen waaien. Was immers bij die boomers niet anders.
Beleid gericht op wat precies?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ah ja, het is de eigen schuld van al die volksstammen die geen woning kunnen kopen of huren in de huidige stoelendans. Jarenlang falend beleid heeft daar niks mee te maken. Die verwende millennials moeten gewoon minder lullen en meer poetsen!
Wat denk jij dat de gemiddelde Nederlander van onder de 30 verdient dan?quote:
Ik zou meer dan tevreden zijn met ¤1000 huur maar voor mij helaas 15 anderen die het snel wegkapen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
1000 euro huur is natuurlijk waanzin. Dat ben ik aan hypotheek nog niet kwijt. Let wel, ik ben dus juist voor het bieden van kansen aan jongeren om te kopen en tegen speculatie op de huizenmarkt. Etto trouwens ook.
Gewoon ff in je auto gaan wonen, dan kun je lekker sparen door het gebrek aan woonlasten. /squote:Op woensdag 26 mei 2021 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, waar in godsnaam moet ik 10k vandaan halen dan
Heb je nou echt niet het besef dat het allemaal niet zo makkelijk gaat?
Nou ja. Hebzucht. Het is logisch dat als jij bijv als zzp-er 2 ton hebt gespaard voor je pensioen en je moet dan 2000 euro rente gaan betalen in plaats van ontvangen, dat je naar manieren zoekt om je vermogen veilig te stellen tegen verdere inflatie. Is dat hebzucht van een patser?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zit dan ook het echte probleem: hebzucht van een handjevol patsers - ongeacht leeftijd - die de hele boel werkelijk verzieken.
Je woont in de Randstad zeker? En heb je geen vriend/man met wie je kunt delen dan?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:37 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik zou meer dan tevreden zijn met ¤1000 huur maar voor mij helaas 15 anderen die het snel wegkapen.
Ik mag 40k aan eigen inleg meebrengen omdat ik een studieschuld heb van 10k resterendquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:37 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Gewoon ff in je auto gaan wonen, dan kun je lekker sparen door het gebrek aan woonlasten.
Overigens, denken dat je met 10k spaargeld als alleenstaande zonder bijzonder royaal salaris nog iets kan kopen.Het principe van oververhitting en het waterbedeffect daarvan dringt blijkbaar nog niet overal door.
Als Nederland zou je bijvoorbeeld 2 OZB-tarieven kunnen invoeren. Een voor zelfbewoners van 0,7% en een voor verhuurders van 2%. Dat verschuift het voordeel al in de richting van de zelfbewoners.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef rutger05 het volgende:
Zeer onwenselijk deze ontwikkeling en daar moet zo snel als mogelijk paal en perk aan worden gesteld. Wonen is een belangrijke eerste levensbehoefte die betaalbaar moet blijven. Kan er niet een zelfbewoningsplicht worden ingevoerd met nadere voorwaarden.
Nee niet in de Randstad en ik zou niet weten waarom ik iemand mee moet nemen om een huis te kunnen kopen. Beetje een vreemde opmerking ook wel.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je woont in de Randstad zeker? En heb je geen vriend/man met wie je kunt delen dan?
Je weet wel welke dooddoeners er nu gaan komen hè? Want zonder studieschuld of met afbetaalde studieschuld ben je natuurlijk niet ineens meer van de tientallen die een goed bod doet.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik mag 40k aan eigen inleg meebrengen omdat ik een studieschuld heb van 10k resterend
En dan krijg je een hypotheek waar je nog niet eens een eenzaam huis in de achterhoek kan betalenquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik mag 40k aan eigen inleg meebrengen omdat ik een studieschuld heb van 10k resterend
Haha, wat een gaaf land!quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan krijg je een hypotheek waar je nog niet eens een eenzaam huis in de achterhoek kan betalen
Nee, heb je een vaste baan?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de gemiddelde Nederlander van onder de 30 verdient dan?
Nou, als 'stelletje' kun je de huur delen of bijna het dubbele bieden. Dus dat maakt de situatie wel heel anders ja.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:39 schreef Fugue het volgende:
[..]
Nee niet in de Randstad en ik zou niet weten waarom ik iemand mee moet nemen om een huis te kunnen kopen. Beetje een vreemde opmerking ook wel.
Volgens mij is het woningcorporaties ook niet bepaald makkelijk gemaakt met geintjes als de verhuurdersheffing. Zoiets staat mij bij. Net alsof het landelijk woonbeleid structureel faalt, al decennialang.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:39 schreef Pleun2011 het volgende:
De investeerders zijn niet het probleem, dat is het afschuiven van de verantwoordelijkheid die ligt bij alle partijen die betrokken zijn bij bouw van sociale huurwoningen en daarin jarenlang gefaald hebben.
Waarom zijn zoveel mensen gedwongen zzp-er geworden?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja. Hebzucht. Het is logisch dat als jij bijv als zzp-er 2 ton hebt gespaard voor je pensioen en je moet dan 2000 euro rente gaan betalen in plaats van ontvangen, dat je naar manieren zoekt om je vermogen veilig te stellen tegen verdere inflatie. Is dat hebzucht van een patser?
Er moeten gewoon normale rentepercentages komen. Daardoor ontstaat dit soort uitwassen.
Ze wilt niet met me samenwonenquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je woont in de Randstad zeker? En heb je geen vriend/man met wie je kunt delen dan?
Omdat dit -fiscaal- aangemoedigd werd door de overheid. Zowel voor de ZZP-er als voor bedrijven.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zijn zoveel mensen gedwongen zzp-er geworden?
Precies.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat dit -fiscaal- aangemoedigd werd door de overheid. Zowel voor de ZZP-er als voor bedrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |