Kom een keer op bezoekquote:Op maandag 24 mei 2021 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ach ja, ieder zijn ding. Als ik een andere auto heb zullen we misschien een keer stoppen als de blaas dat houdt.
Eerst nog even sparen.
Ik heb goede herinneringen ad Italiaan vorig jaar op 1 feb. Was de wereldreis waardquote:
Gewoon veel water drinken werkt hier als een tierelierquote:Op maandag 24 mei 2021 22:33 schreef derLudolf het volgende:
Maar slik je plastabletten ofzo als je zo vaak moet?
Lekker een dikke bak van 15 jaar oud kopen. Op de zaak pleuren.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ach ja, ieder zijn ding. Als ik een andere auto heb zullen we misschien een keer stoppen als de blaas dat houdt.
Eerst nog even sparen.
Lelijkquote:Op maandag 24 mei 2021 22:35 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Zo wordt elektrisch toch wel aantrekkelijk
Waarom moet ik weten wat het zwembad in Japan kost?quote:Op maandag 24 mei 2021 21:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En in Zwitserland is het ook zo duur. Appels, perenMisschien kunnen we de zwembadprijzen in Japan ook nog even meenemen?
Ook dat red ik niet zonder tussenstopquote:
Nee, ik drink gewoon veel.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:33 schreef derLudolf het volgende:
Maar slik je plastabletten ofzo als je zo vaak moet?
Dat is ook de bedoeling. Heb geen dikke bak nodig, dat heeft geen meerwaarde voor ons. Maar wel iets waar we comfortabel mee op vakantie kunnen en dat een trekhaak heeft.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lekker een dikke bak van 15 jaar oud kopen. Op de zaak pleuren.
Bijtelling over dagwaarde
Omdat dat vast meer is dan jouw 11 euro per maand.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:37 schreef drakin het volgende:
[..]
Waarom moet ik weten wat het zwembad in Japan kost?
Met ticket naar dat land erbij wel, en ik heb geen vaccinatiebewijs kunnen kopen nog.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat dat vast meer is dan jouw 11 euro per maand.
Ben je wel gevaccineerd?quote:Op maandag 24 mei 2021 22:40 schreef drakin het volgende:
[..]
Met ticket naar dat land erbij wel, en ik heb geen vaccinatiebewijs kunnen kopen nog.
Nah, werkgever regelt dit.quote:
Owh ja, ziekenhuis. Fijn zeg!quote:
En las over je schoonvader. Sterkte voor jullie allemaalquote:
Stille wateren, diepe gronden? En dan straks opgekropte ellende eruit?quote:Op maandag 24 mei 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Thnx, ja en ook goed op uk passen, die is nie zo van de emoties
Dikke bak, da's vaak ook comfortabeler. Hoe langer de wielbasis.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook dat red ik niet zonder tussenstop
[..]
Nee, ik drink gewoon veel.
[..]
Dat is ook de bedoeling. Heb geen dikke bak nodig, dat heeft geen meerwaarde voor ons. Maar wel iets waar we comfortabel mee op vakantie kunnen en dat een trekhaak heeft.
Daarom goed opletten, dingen samen doen enz.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stille wateren, diepe gronden? En dan straks opgekropte ellende eruit?
We zien wel. Eerst nog even sparen. En we zijn ook onze twee auto-experts kwijt, dat maakt de stap groter. De ene deed zijn zaak dicht, de ander werd een extreemrechtse Viruswaanzinnige.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dikke bak, da's vaak ook comfortabeler. Hoe langer de wielbasis.
En je mag meer kilogrammen op de trekhaak gooien.
Verstandigquote:Op maandag 24 mei 2021 22:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daarom goed opletten, dingen samen doen enz.
Goed bezigquote:Op maandag 24 mei 2021 22:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daarom goed opletten, dingen samen doen enz.
Dat laatste heeft toch niks met z'n kwaliteiten te maken? Als ie jullie aan een geschikte wagen kan helpen tzt.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We zien wel. Eerst nog even sparen. En we zijn ook onze twee auto-experts kwijt, dat maakt de stap groter. De ene deed zijn zaak dicht, de ander werd een extreemrechtse Viruswaanzinnige.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Wachten we nou op Lucky?quote:Op maandag 24 mei 2021 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Toe nou Lucky. Reageren, kan ik m'n grap afmaken en gaan slapen
Dat ligt ook erg aan welke je wil hoor. Anna rijd nu een Kia e-Niro en die heeft een bereik van ongeveer 400km (bereik volgens de testen liggen rond de 450km). Soms meer of minder, afhankelijk van de temperatuur. Daarmee kunnen we zonder te laden heen en weer naar haar moeder in Noord-Groningen of mijn ouders ergens onder Rotterdam.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 07:58 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, zo'n elektrische auto lijkt me echt niets als je zo veel moet laden. M'n vriend noemt steeds vaker elektrische auto's die hij wel kan waarderen, maar nog meer even niet dus.
12 uur niet plassen!!?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:18 schreef Sarabi het volgende:
Zelfs met die bezorgrondes door heel NL vond ik het laden niet vervelend. Als je 12u in de auto zit is het toch fijn om even een paar keer je benen te strekken. Plassen doe ik dan wel weer thuis
quote:Op maandag 24 mei 2021 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Toe nou Lucky. Reageren, kan ik m'n grap afmaken en gaan slapen
Zoals Anthraxx zegt, het ligt aan de range. Wij wilden een bepaald bedrag per maand uitgeven en daar paste deze auto bij. Als we een duurdere elektrische auto met dus meer range hadden genomen, was de rekensom gewoon niet meer in het voordeel van elektrisch maar kwamen we weer uit op diesel.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 07:58 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, zo'n elektrische auto lijkt me echt niets als je zo veel moet laden. M'n vriend noemt steeds vaker elektrische auto's die hij wel kan waarderen, maar nog meer even niet dus.
I know, gezond is vast anders maar ik ben niet zo goed in naar het toilet gaan op vreemde plekken.quote:
Ik moet echt zo vaak dat ik het niet eens zou kunnen, tenzij ik niet drink.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
I know, gezond is vast anders maar ik ben niet zo goed in naar het toilet gaan op vreemde plekken.
Ik drink wel iets minder op die dagen dan normaal. Tijdens zo'n dag drink ik 1 liter water tijdens die 12u. En thuis wat extraquote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik moet echt zo vaak dat ik het niet eens zou kunnen, tenzij ik niet drink.
De prijzen verschillen enorm. Dat is het grootste probleem.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef Myraela het volgende:
Ik wist niet dat die verschillen zo groot waren qua afstanden, jeetje. 400 lijkt me inderdaad al een stuk makkelijker. Dan kom je al meer in de buurt van een volle tank.
Die verschillen zijn groot ja. Er zijn best leuke auto's met een range van 400 ja. Maar die zijn dan vaak weer vrij klein en J heeft veel laadruimte nodig.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef Myraela het volgende:
Ik wist niet dat die verschillen zo groot waren qua afstanden, jeetje. 400 lijkt me inderdaad al een stuk makkelijker. Dan kom je al meer in de buurt van een volle tank.
Ja, dat probleem heb je ook. Hoewel het op dit moment niet echt heel duidelijk is hoe snel dat gebeurd. Wellicht ook omdat de accu’s software matig zo optimaal mogelijk geladen worden.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:40 schreef Myraela het volgende:
Bij bijvoorbeeld een laptop gaat de accu-kwaliteit vaak achteruit. Is dat bij die auto's ook? Want ik wil niet leasen, maar nieuw kopen voelt ook altijd het weggooien van geld.
Niet dat ik nu een auto zoek, maar toch, ben benieuwd.
Vergeet bij Tesla ook niet de obscuur dure "incidentele" probleempjes, die in een lease-constructie niet jouw pakkie-an zijn, maar prive tot haaruitjehoofdtrekken kunnen leiden...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De prijzen verschillen enorm. Dat is het grootste probleem.
Kia is qua bereik dan weer relatief betaalbaar (ik zeg bewust relatief want elektrische auto’s zijn sowieso duurder in aanschaf). We hebben het toen vergeleken met een Nissan (minder bereik, zelfde prijs) en een Renault (goedkoper maar weinig bereik, Max 200km ofzo). Dus allemaal afwegingen.
Tesla kijk ik niet naar. Leuk voor de lease rijder. Achterlijk duur om te kopen.
Deze moet ingeleverd worden, dan leasen we er weer 1 terug. Tenminste, dat is nu het plan
Ja, ik hoor er wel meer vage problemen over. 1 van mijn buren had het over een (stuk) bodemplaat dat tijdens het rijden los kwam. Dat zijn dingen waar ik in ieder geval niet op zit te wachtenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vergeet bij Tesla ook niet de obscuur dure "incidentele" probleempjes, die in een lease-constructie niet jouw pakkie-an zijn, maar prive tot haaruitjehoofdtrekken kunnen leiden...
Dat probleem heb ik met kopen ookquote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanwege de onzekerheid over de techniek en daardoor de restwaarde van de auto, hebben wij ook geleasd.
Maar de onzekerheid over de restwaarde zouden we ook hebben met een diesel. Zo'n auto wordt natuurlijk steeds onaantrekkelijker en het is niet uit te sluiten dat de overheid tzt dieselrijders strenger gaat belasten. Dus tja.
Daarom ben ik nu overgestapt naar benzine; in mijn huidige huis zou elektrisch opladen zoveel extra meerkosten met zich meebrengen dat het nog niet leuk is, en de diesel maak ik de km's niet meer voor.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik met kopen ookIk vind diesel echt zoveel lekkerder rijden dan benzine, maar ik zie het gebeuren dat je in de nabije toekomst echt nergens meer terecht kan met een dieseltje. De restwaarde vind ik minder interessant. Ik zou zo'n ding gewoon oprijden. Dat doe ik met mijn huidige auto ook.
Dit was hier ook het geval; zachtjes tikkende regen op de ramen, alles. Maar toch maar aan de slag.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Maar gewoon weer aan het werk gegaan ook al lag het bed wel erg lekker.
Het is hier nog wel droog, maar dat zal vast niet zo lang meer durenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit was hier ook het geval; zachtjes tikkende regen op de ramen, alles. Maar toch maar aan de slag.
Dag allen!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Maar gewoon weer aan het werk gegaan ook al lag het bed wel erg lekker.
Tot Kerstmis? Ook Kerstmis niet. Volgens mij is de eerste volgende ergens in april volgend jaar.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dag allen!
En kaatje: wacht je op de volgende stap vanuit de werkgever? terwijl je netjes - zoals je bent - je werk doet.
Vandaag een soort van vrije dag. De werkroosters vliegen de mail binnen ondertussen.
En geen lange weekenden en extra vrije dagen meer tot Kerstmis. Vakantie misschien.
Van Myraela begreep ik, dat die periode ongelukkig valt dit jaar qua (vrije) dagen en lange weekenden.
Dat staat er toch? “Ongelukkig valt” .quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tot Kerstmis? Ook Kerstmis niet. Volgens mij is de eerste volgende ergens in april volgend jaar.
Ja, ik heb morgen weer een gesprek. Dan kunnen/zullen zij met een voorstel komen en kan ik verder met het FNV en andere stappen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dag allen!
En kaatje: wacht je op de volgende stap vanuit de werkgever? terwijl je netjes - zoals je bent - je werk doet.
Vandaag een soort van vrije dag. De werkroosters vliegen de mail binnen ondertussen.
En geen lange weekenden en extra vrije dagen meer tot Kerstmis. Vakantie misschien.
Van Myraela begreep ik, dat die periode ongelukkig valt dit jaar qua (vrije) dagen en lange weekenden.
Iemand heeft je door?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:00 schreef Barreltje het volgende:
Vandaag in ons print hok:
[ afbeelding ]
Echt hoor.. draag me weg..
Mooiquote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:00 schreef Barreltje het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is een printhok toch voor, oa.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:00 schreef Barreltje het volgende:
[ afbeelding ]
Gesprek is via teams. En daarna kunnen ze me mailen met wat ze te zeggen hebben. Ik ga het wel opnemen (zeg dat natuurlijk wel) zodat ik het kan terugluisteren.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:54 schreef AnneX het volgende:
En dat gesprek is weer telefonisch of zoom?
Als je er tegenaan hikt: je voert het gesprek voor je vriendin. Zakelijk en objectief.
Zijn er geen mensen, die evt. een goed woordje kunnen doen?
Dat probleem hoorde ik ook bij vrienden van ons.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, ik hoor er wel meer vage problemen over. 1 van mijn buren had het over een (stuk) bodemplaat dat tijdens het rijden los kwam. Dat zijn dingen waar ik in ieder geval niet op zit te wachten.
Hmpf.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
Tot Kerstmis? Ook Kerstmis niet. Volgens mij is de eerste volgende ergens in april volgend jaar.
Goede Vrijdag komt voor Pasenquote:
Dan ben ik niet standaard vrij.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goede Vrijdag komt voor Pasen![]()
Twee dagen er voor![]()
Je roosterplanners zullen blij zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hmpf.
Eerste kerstdag zaterdag.
Tweede kerstdag zondag
1 januari zaterdag
Net echt doorweekt bij het wandelenAlles zit nu in de wasmachine. Mijn ondergoed was nat. En ik had wel een jas aan.
Ik maak de roosters op het werkquote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je roosterplanners zullen blij zijn
Hoe is het met je? Klachten afgenomen, inmiddels meer bekend over het hoe en wat?
Dubbel goed nieuws dusquote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik maak de roosters op het werk
Geen klachten. Behalve van de kous. Broekjestip van Lucky werkt afdoende voor nu, dus daar heel blij mee(en sigme bedankt voor de tip dat het in de reclame was bij de Hema).
Ik vind het altijd al bizar verdeeld eerlijk gezegd. Begin en eind van het jaar en alles er tussen in is prut. Nu niet eens eind van het jaar.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het blijft wel belachelijk dat we deze maand bijna geen normale werkweek hebben door ale feestdagen en dan de rest van het jaar maar dagjes vrij moeten nemen om een lang weekend te hebben
je hebt geluk! wordt mooi weerquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier sowieso nooit extra vrije dagen door feestdagen dus ik mis 't niet, wel gewoon elke week drie dagen vrij
Nu twee weken vakantie, vrijdag een week varen in Friesland
Diegene van de call vanmiddag weten het nog niet van jou? Lekker stom om jou er anders bij te zetten. Maar goed, hopen op morgen een goed gesprek *duim*quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ik heb morgen weer een gesprek. Dan kunnen/zullen zij met een voorstel komen en kan ik verder met het FNV en andere stappen.
Afwachten ook of ik vrijgesteld van werk ga worden, dat was voorheen wel gebruikelijk.
Wel raar, ik heb vanmiddag een call om een nieuw systeem op te zetten. Mocht er ander werk zijn, kan ik dat blijven doen, anders niet. Dus "vrolijk" de call in en desnoods morgen maar een mailtje sturen "men heeft anders beslist"
WTFquote:
Lekker zeg! Zo'n grote (slaap)boot gehuurd oid? Fijne vakantiequote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier sowieso nooit extra vrije dagen door feestdagen dus ik mis 't niet, wel gewoon elke week drie dagen vrij
quote:
Nicequote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Ja een kruiserquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
WTF
[..]
Lekker zeg! Zo'n grote (slaap)boot gehuurd oid? Fijne vakantie
Wat een riant ding👍🏼 Heb jij of je verloofde een vaarbewijs?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja een kruiser
https://www.jachtwerfwolvega.nl/nl/jw5
Geen vaarbewijs nodig onder de 15 meterquote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een riant ding👍🏼 Heb jij of je verloofde een vaarbewijs?
En er komt mooi weer aan, zegt men.
Oh leuk! Varen in Friesland is zó leukquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:56 schreef Memento-Mori het volgende:
Ja een kruiser
Duurde voor mij ook even nadat die uit kwam voor ik hem zag, maar ook zó ontzettend gelachen. Wat een briljante komedie was dat.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:38 schreef Blues het volgende:
Gisteravond, vannacht voor het eerst van mijn leven de film "A fish called Wanda" gezien
Heerlijk!!! Met buikpijn van het lachen naar bed en opgestaan.
Is @:minilot geïnspireerd geraakt door deze film qua naam van Gü misschien? Moest er steeds aan denken
Het was in t begin ff zoeken en proberen met aanleggen achteruit varen ed maar als je het rustig doet is het zo'n superleuke ervaringquote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Duurde voor mij ook even nadat die uit kwam voor ik hem zag, maar ook zó ontzettend gelachen. Wat een briljante komedie was dat.
Wat leuk dat jullie gaan varen, MeMoEn wat een grote boot eigenlijk
Ik weet niet of ik dat wel zou durven zonder vaarbewijs/lessen
In ieder geval heel veel plezier.
Absoluut briljante film dat, hier ook favorietquote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:38 schreef Blues het volgende:
Gisteravond, vannacht voor het eerst van mijn leven de film "A fish called Wanda" gezien
Is @:minilot geïnspireerd geraakt door deze film qua naam van Gü misschien? Moest er steeds aan denken
Leuk! Enjoy!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja een kruiser
Een vaarbewijs haal je zonder vaarles hequote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat leuk dat jullie gaan varen, MeMoEn wat een grote boot eigenlijk
Ik weet niet of ik dat wel zou durven zonder vaarbewijs/lessen
In ieder geval heel veel plezier.
Daar kun je ook leuk afstanden mee afleggen, zo kun je best een leuk stukje Fryslan zienquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja een kruiser
Dat doe ik ook hoor. Collega's hoeven hier niet de dupe van te worden.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:36 schreef Blues het volgende:
Kaatje ik ben jaren geleden (met lood in mijn schoenen en het liefst wilde ik alleen nog maar met de deken over mijn hoofd in mijn bed blijven liggen van ellende) met de reorganisatie tot het bittere eind ook 'vrolijk' blijven werken.
Collega's die achterbleven was het minstens zo erg voor, de patiënten konden er niks aan doen, het was de organisatie die hier heel fout zat.
Nu jaren later werk ik weer in het zelfde zkh waar ik met open armen (door andere organisatie) werd ontvangen.
Als ik toen heel moeilijk had gaan lopen doen met procedures en me ziek gemeld had of anderszins rottig weg was gebleven hadden ze me vast niet meer willen terug willen nemen en geeft het een 'smet' op je naam lijkt me.
De eer aan jezelf houden en blijven werken tot het bittere eind en goed afscheid nemen met een juiste procedure.
Tenzij het bedrijf natuurlijk zich niet ok gaat opstellen, dan wordt het een ander verhaal.
It wasn't me!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik maak de roosters op het werk
Geen klachten. Behalve van de kous. Broekjestip van Lucky werkt afdoende voor nu, dus daar heel blij mee(en sigme bedankt voor de tip dat het in de reclame was bij de Hema).
GAAFquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja een kruiser
Oh, die heb ik destijds in de bioscoop gezien, dus dat zal wel 30 jaar geleden zijn? Gokje?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:38 schreef Blues het volgende:
Ook gaaf, gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:07 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Leuk! Enjoy!
Qua auto, heb de GT Pake puretech 130 EAT 8 gekocht. Halverwege juli is ie klaar
[ afbeelding ]
Maar dan met zwart dak
Ja ervaring mee. Ik heb een halve Noor. De andere helft is Siberisch. De Siberische kat mist voor 100% het eiwit dat de allergie veroorzaakt, de Noor heeft veel minder van dat eiwit dan een normale kat.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat een periode, Kaatje!
Zeg, jij hebt Noorse boskatten, toch? Wij zouden eigenlijk graag één of twee poezen willen. Het liefst uit het asiel, maar uit mijn allergietest laatst bleek dat ik toch stevig allergisch ben. Heb jij ervaring met allergiën en Noorse Boskatten?
Ik zat toen volop in kindertjes/werk/non culturele tijd, ging weinig naar de bioscoop. Alleen uit met vriendin/dansen tot het licht werdquote:
Het schiet nu lekker op!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
En wat anders, mensen uit 1969 en 1970 mogen ook een vaccinatieafspraak maken
Ja we hebben er zin in.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh leuk! Varen in Friesland is zó leukVorig jaar gedaan.
'88 is in de laatste jaren van mijn middelbare school, dus ik zal het hier ergens tussengefrut hebben:quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zat toen volop in kindertjes/werk/non culturele tijd, ging weinig naar de bioscoop. Alleen uit met vriendin/dansen tot het licht werdFilm is destijds totaal aan me voorbij gegaan. Sowieso keek ik nooit tv en er was geen internet!
WAT DEED IK IN GODSNAAM
Oh ja lezen, werken, breien, echt wat een ander leven
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:03 schreef sigme het volgende:
Als ik erover nadenk was mijn leven laatste anderhalf jaar van de middelbare school redelijk overzichtelijk:
maandag kater, in de middag misschien even naar school, 's avonds beheervergadering (lege kratten bier naar voordeur sjouwen, uurtje gezellig vergaderen, tot diep in de nacht klaverjassen & bier drinken)
dinsdag kater, in de middag misschien even naar school, 's avonds vrij
woensdag school, woensdagavond tappersvergadering + kelderbar en/of Simplon(uurtje gezellig vergaderen, tot diep in de nacht klaverjassen & bier drinken)
donderdag kater, in de middag misschien even naar school, 's avonds concert (bier tappen, bier drinken)
vrijdag kater, 's avonds naar vriendje
zaterdag lummelen, 's avonds swingavond (bier tappen, bier drinken)
zondag kater, 's avonds concert (bier tappen, bier drinken)
Ik kan ook niet wachten, '88. (schoon)ouders hebben hier gehad, alleen mijn ouders nog de tweede want AZ, en E. afgelopen zondag de eerste want griepprikgroep.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Het schiet nu lekker op!
Kinderen kunnen niet wachten: '87 en '89.
Enige "lastige" is het af en toe moeten kruisen van het Margrietkanaal, maar gezien de lengte van jullie varend vakantieverblijf moet dat ook geen echt probleem zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:50 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja we hebben er zin in.
E. (mijn vriend) heeft wrl vaker gevaren ook met sloepen e.d. en rijdt met vrachtwagens met aanhangers en we krijgen vaarinstructie op de jachtwerf dus we voorzien geen problemen daarmee.
We gaan van vrijdagmiddag tot enkry vrijdagochtend varen en de Friese meren route is de hoofdroute die we gaan varen, mogelijkook wat detours ofzo maar ook 'n dagje in Sneek, naar m'n ouders
Ik dacht er zojuist nog aan: ik had vroeger een managementteam die alle tekstverwerking deed in Excel. Daar zou je tekstblok via celletjes zich waarschijnlijk iets beter laten managen. Maar voor de rest vond ik het maar een rampzalige methode om brieven te schrijven.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
MopperWord is stom. Ik heb een rechthoek met daarin allemaal andere tekstvakken. En dat wil niet groeperen en ook niet verplaatsen en ook niet kopiëren en ook niet de tekstterugloop aanpassen
![]()
Vroeger kon ik alles met Word en nu ineens niet meer. Ik kan het niet uitstaan. Ik wil gewoon iets simpels: het geheel een aantal keer kopiëren op dezelfde pagina en dan laten printen bij MultiCopy.
Heb je alle grafische elementen al "voor de tekst" opmaak gegeven, zodat ze niet door spaties beinvloed worden?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
MopperWord is stom. Ik heb een rechthoek met daarin allemaal andere tekstvakken. En dat wil niet groeperen en ook niet verplaatsen en ook niet kopiëren en ook niet de tekstterugloop aanpassen
![]()
Vroeger kon ik alles met Word en nu ineens niet meer. Ik kan het niet uitstaan. Ik wil gewoon iets simpels: het geheel een aantal keer kopiëren op dezelfde pagina en dan laten printen bij MultiCopy.
Is niet mogelijk. De enige optie die ik krijg is 'opslaan als afbeelding'. Maar dat is nutteloos want dan sla ik alleen dit ene tekstvak op als afbeelding.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je alle grafische elementen al "voor de tekst" opmaak gegeven, zodat ze niet door spaties beinvloed worden?
Is geen optie helaas.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik dacht er zojuist nog aan: ik had vroeger een managementteam die alle tekstverwerking deed in Excel. Daar zou je tekstblok via celletjes zich waarschijnlijk iets beter laten managen. Maar voor de rest vond ik het maar een rampzalige methode om brieven te schrijven.
Ja dat vonden wij ook wel een dingetje een groot kanaal doorkruisen of op varen. Dan voel je je echt 2 kindertjes in een roeibootje met al die grOte beroepsvaartquote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Enige "lastige" is het af en toe moeten kruisen van het Margrietkanaal, maar gezien de lengte van jullie varend vakantieverblijf moet dat ook geen echt probleem zijn.
(Soms voelt het als te voet moeten oversteken van een 4baans snelweg)
Bij lange na niet. 4,1l per 100kmquote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef Myraela het volgende:
Ik vaar met 5 meter houten sloep, met gangboord net 20cm boven wateroppervlak. Dan is het net alsof je zwemtquote:Op dinsdag 25 mei 2021 14:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat vonden wij ook wel een dingetje een groot kanaal doorkruisen of op varen. Dan voel je je echt 2 kindertjes in een roeibootje met al die grOte beroepsvaart
Nee klopt, was ikquote:
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar een HEMA-broekjes-imago![]()
![]()
Ach, is dat het. Nou ja, @Isabeau heeft, zoals inmiddels een hele handvol culfok'ers, mij wel eens in levende lijve ontmoet, dus die zal een uitgebalanceerd beeld hebben van mijn hemabroekjesgehalte. Ik leg mij daar bij neer.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee klopt, was ik
Jij hebt blijkbaar een HEMA-broekjes-imago![]()
![]()
Dat is altijd een interessante idd! Bij de Enschedemeet vorig jaar februari was ik erg verbaasd over iedereen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, is dat het. Nou ja, @:isabeau heeft, zoals inmiddels een hele handvol culfok'ers mij wel eens in levende lijve ontmoet, dus die zal een uitgebalanceerd beeld hebben van mijn hemabroekjesgehalte. Ik leg mij daar bij neer.
Na het bezoekje van @:lucky_strike gister vroeg ik het me wel nog eens af in hoeverre online presentatie en echtleven met elkaar overlappen. Zelf heb ik daar weinig beeld bij, niet van mezelf maar ook niet als ik mijn bezoekers langs die meetlat leg.
Tijdens zo'n reguliere meet is eigenlijk alleen de haardracht heel expliciet hoor, sigmequote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, is dat het. Nou ja, @:isabeau heeft, zoals inmiddels een hele handvol culfok'ers, mij wel eens in levende lijve ontmoet, dus die zal een uitgebalanceerd beeld hebben van mijn hemabroekjesgehalte. Ik leg mij daar bij neer.
Na het bezoekje van @:lucky_strike gister vroeg ik het me wel nog eens af in hoeverre online presentatie en echtleven met elkaar overlappen. Zelf heb ik daar weinig beeld bij, niet van mezelf maar ook niet als ik mijn bezoekers langs die meetlat leg.
Ja, ik denk dat mijn vraag ook niet ging over het uiterlijk, maar over het geheel, zeker voor bezoekers bij mij want dan gaat het ook over huis en tuin en beesten en leefwijze etc etc. Maar dat zal per persoon - aan beide kanten van de lijn - vast ook heel erg verschillen, over welke aspecten je je een beeld gevormd hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tijdens zo'n reguliere meet is eigenlijk alleen de haardracht heel expliciet hoor, sigme![]()
-ploef!- krulletjes everywhere
Ik vond je eigenlijk wel hetzelfde overkomen als onlinequote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach, is dat het. Nou ja, @:isabeau heeft, zoals inmiddels een hele handvol culfok'ers, mij wel eens in levende lijve ontmoet, dus die zal een uitgebalanceerd beeld hebben van mijn hemabroekjesgehalte. Ik leg mij daar bij neer.
Ik ken instagram dan weer nauwelijks, maar welke kant werkt dat dan vaak op?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vond je eigenlijk wel hetzelfde overkomen als online
Ik merk vooral bij de mensen die via Instagram ons bier kopen, dat die heel anders zijn dan verwacht. Maar goed die ken ik ook niet zoals de mensen in deze SC natuurlijk.
Dan zit je wel in de juiste hoek te denkenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ken instagram dan weer nauwelijks, maar welke kant werkt dat dan vaak op?
Mijn ongeïnformeerde vooroordeel zegt dat ze daar vast zich veel te hip and happening voordoen?
Ja zo'n lichtvoetig, spichtig, heel blank huidje, blond/bijna wit haar tot op je kont (je) had ik in mijn hoofdquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:13 schreef Tele6 het volgende:
Dat is altijd een interessante idd! Bij de Enschedemeet vorig jaar februari was ik erg verbaasd over iedereen.Zij ook over mij geloof ik. @:Blues dacht dat ik een soort elfje zou zijn? Dat ben ik in ieder geval niet
Volgens mij heeft mijn zus dat met ijzerdraad gedaan (zere vingers)quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:47 schreef Sarabi het volgende:
Even een domme vraag
Hoe bevestig je dit soort schermen:
https://www.hornbach.nl/s(...)2050762/artikel.html
Het makkelijkste aan een schutting?
De buren hebben het aan hun kan weggehaald en nu valt na 5 jaar pas op hoe erg je door de schutting heen kan kijkenDus dan maar aan onze kant er tegen.
De link werkt hier niet, maar zo te zien aan de url een rietmat?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:47 schreef Sarabi het volgende:
Even een domme vraag
De buren hebben het aan hun kan weggehaald en nu valt na 5 jaar pas op hoe erg je door de schutting heen kan kijkenDus dan maar aan onze kant er tegen.
Tie wrapsquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:47 schreef Sarabi het volgende:
Even een domme vraag
Auw ja voel dat al aan mijn vingersquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft mijn zus dat met ijzerdraad gedaan (zere vingers)
Link is gefixtquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:49 schreef sigme het volgende:
[..]
De link werkt hier niet, maar zo te zien aan de url een rietmat?
Vastnieten met een nietenschieter, zou ik zeggen.
Oops, niet verder gekeken daarquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:49 schreef Blues het volgende:
Als je de link opent, zie je dat er bij 'vaak samen gekocht' bevestigingsmateriaal bij staat.
https://www.hornbach.nl/s(...)kArticleCrossType=vb
mss wel handig?
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Tie wraps
Niet vergissen en Thai Wraps gaan klaarmaken voor het eten vanavond
Krammen gaat nooit lukken op een oude schutting, die veert teveel mee.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:51 schreef Blues het volgende:
https://www.tuinchamp.nl/(...)roefd%20kan%20worden.
Of hier?
Ik heb wel gegoogled maar zoek dan volgens mij altijd net op de verkeerde woorden.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:51 schreef Blues het volgende:
https://www.tuinchamp.nl/(...)roefd%20kan%20worden.
Of hier?
Lekkerquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb wel gegoogled maar zoek dan volgens mij altijd net op de verkeerde woorden.
Thai wraps it is
Zoek dan goede wrapjes, want die zijn niet eindeloos UV-bestendig en dan heb je overal oud plastic liggen. Maar verder zijn tiewraps voor vrijwel elk probleem een goede oplossingquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb wel gegoogled maar zoek dan volgens mij altijd net op de verkeerde woorden.
Thai wraps it is
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:57 schreef Tele6 het volgende:
Fijne oplossing tegen inkijk ook ja
Buren van m'n ouders dachten dat ze de verrotte 40 jaar oude schutting ermee konden repareren. Zo werkt het dan weer niet zo.
EN NOU HEBBEN WE EEN KAPITAAL UITGEGEVEN AAN REPARATIES EN STORT DE SCHUTTING ALSNOG IN![]()
![]()
![]()
ga maar weer terug hypotheken verkopen, buurman.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:57 schreef Tele6 het volgende:
Fijne oplossing tegen inkijk ook ja
Buren van m'n ouders dachten dat ze de verrotte 40 jaar oude schutting ermee konden repareren. Zo werkt het dan weer niet zo.
EN NOU HEBBEN WE EEN KAPITAAL UITGEGEVEN AAN REPARATIES EN STORT DE SCHUTTING ALSNOG IN![]()
![]()
![]()
ga maar weer terug hypotheken verkopen, buurman.
Jup, het was een palenprobleem. Die waren net onder de grond weg aan het rotten. Dat is best simpel op te lossen, je koopt een nieuwe paal, verwijdert de oude, graaft de nieuwe in, maakt de schuttingpanelen vast aan de nieuwe paal. Dat hebben wij dus maar staan doen uiteindelijk. Buurman heeft wel de helft van de paal betaald.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Alsof de hardhouten palen waarmee ze in de grond staan ( ? ) verstevigt worden met die matten
Wat ben je dan van plan om over een jaar te doen?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:02 schreef Sarabi het volgende:
Mwah ik verwacht dat deze schutting überhaupt binnen nu en een jaar wel kapot is dus meer dan een paar tientjes ga ik er nu niet aan uitgeven.
Ik had gehoopt dat de woning naast ons ook verkocht werd, maar werd weer huur.
Dus verwacht niet dat ze staan te springen om samen een nieuwe schutting te plaatsen.
Het is ook vervelend dat er niet mee te communiceren valt vanwege de taalbarrière.
quote:Op zondag 23 mei 2021 08:04 schreef AnneX het volgende:
Wie is verbaasd?Inmiddels uitgebreid onderzocht:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.theguardian.c(...)aking-drugs-at-finalquote:The lead singer of Eurovision winners Måneskin did not take drugs during the grand final, an inquiry by organisers has concluded.
The European Broadcasting Union (EBU) said Damiano David, frontman of the Italian rock group, had returned a negative result in a drugs test since the event on Saturday.
The band, who won with the song Zitti E Buoni, had “strongly refuted the allegations of drug use” that emerged on social media after David appeared to bend over a table in the contest’s green room while on camera.
A statement from the EBU said that following the allegations, as requested by the Italian delegation, it had conducted “a thorough review of the facts”, which included checking all available footage.
“A drug test was also voluntarily undertaken earlier today by the lead singer of the band Måneskin which has returned a negative result seen by the EBU. No drug use took place in the green room and we consider the matter closed.”ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dat zien we dan welquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat ben je dan van plan om over een jaar te doen?
En is er helemaal niet met ze te communiceren, ook niet via een kind/vriend/kennis?
Wat jammer nu kunnen de mensen niet dat gebruiken om op ze te haten.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Inmiddels uitgebreid onderzocht:
[..]
https://www.theguardian.c(...)aking-drugs-at-final
Uiteindelijk alleen maar goed voor hun imago gelukkig. Al zijn de beelden echt een enorme mindfuck, bij goed bestuderen zie je dat het echt geen snuiven kon zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:04 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
👍🏼 Fijn voor de band en reputatie en de EBU.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:04 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:11 schreef sigme het volgende:
Misschien er over heen gelezen, maar hoe gaat het nu? Nog (veel) last?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]Nee, je hebt geen Hema-broekjes imago. Wel een behulpzaam imago
Terecht danwel onterecht in ieder geval. Molo was dus de behulpzame FOKster in deze, mijn excuses en mijn dank!
Behehe Lucky gaat even iets doen waar ze gelukkig van wordt. Onder de douche. Behehehurhur.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is niet mogelijk. De enige optie die ik krijg is 'opslaan als afbeelding'. Maar dat is nutteloos want dan sla ik alleen dit ene tekstvak op als afbeelding.
Maar goed, laat maar. Dit hele project heeft toch geen kans van slagen. Ik ga even janken onder de douche en dan iets doen waar ik wel gelukkig van word.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]Nee, je hebt geen Hema-broekjes imago. Wel een behulpzaam imago
Terecht danwel onterecht in ieder geval. Molo was dus de behulpzame FOKster in deze, mijn excuses en mijn dank!
+1quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil ook janken onder de douche en dan iets doen waar ik gelukkig van word.
Risotto met geitenkaasquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:47 schreef Lonaa het volgende:
Also, ik kocht een halve kg groene asperges waar ik eigenlijk geen doel voor heb.
Zal hoogst waarschijnlijk als lunch op moeten. Wie bied mij het recept?
Soep? Altijd makkelijk en lekker. Wat (stok) brood erbijquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:47 schreef Lonaa het volgende:
Also, ik kocht een halve kg groene asperges waar ik eigenlijk geen doel voor heb.
Er zit al aspergesoep + aspergebouillon in de vriezer.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Soep? Altijd makkelijk en lekker. Wat (stok) brood erbij
Lui. Roosteren met geitenkaas is wel optie. Klinkt wel jum iig.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Risotto met geitenkaas
Of als je lui bent, roosteren in de oven met olijfolie en geitenkaas of feta erbij
Volgens diverse protocollen online 2 jaar. hij mag bij het slapen uit. Maar ik hoor donderdag meer.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:47 schreef Molo het volgende:
moest lachen
![]()
Hoe lang moet je eigenlijk die kous aan?
Overheen gelezenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Misschien er over heen gelezen, maar hoe gaat het nu? Nog (veel) last?
En terecht, wát een crapzooi zeg, twee jaarquote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overheen gelezenGeen last. Alle pijn en zo is al lang weg. Alleen last van die kous. Ik ga de godganse zomer klagen over die kous, ik waarschuw jullie alvast
Wel heel fijn dat je pijnloos bent. Maar dat maakt het ook lastiger natuurlijk om je aan het dragen van de kous te houden, zeker als het (hopelijk niet) bloedverzengend heet gaat worden.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overheen gelezenGeen last. Alle pijn en zo is al lang weg. Alleen last van die kous. Ik ga de godganse zomer klagen over die kous, ik waarschuw jullie alvast
op dit moment wel ja..quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie allemaal units nodig om eeh, wel gelukkig te worden?
Overlapt mijn online persoon een beetje met het echte? Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Wel over hoe anderen online en echt zijn maar nooit hoe anderen mij ervarenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Lol.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Behehe Lucky gaat even iets doen waar ze gelukkig van wordt. Onder de douche. Behehehurhur.
Ik vond ergens dat 2 jaar dragen de kans op post-trombotisch syndroom van 65% naar 15% reduceerdequote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel heel fijn dat je pijnloos bent. Maar dat maakt het ook lastiger natuurlijk om je aan het dragen van de kous te houden, zeker als het (hopelijk niet) bloedverzengend heet gaat worden.
Maar je hebt dan (en nu ook al) alle reden om te klagen.
g staat hier een lunch voor te bereiden met: gegrilde asperges wit en groen, gegrilde appelschijfjes, gegrilde courgetteplakes, gegrilde bacon, in de oven gedroogde kleine tomaatjes, gegrilde feta, bosuitjes gesneden en eh walnoten die hij even heeft geroosterd.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:47 schreef Lonaa het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Bohh. Ik kom gewoon morgen bij jullie danquote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:26 schreef Blues het volgende:
[..]
g staat hier een lunch voor te bereiden met: gegrilde asperges wit en groen, gegrilde appelschijfjes, gegrilde courgetteplakes, gegrilde bacon, in de oven gedroogde kleine tomaatjes, gegrilde feta, bosuitjes gesneden en eh walnoten die hij even heeft geroosterd.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:27 schreef Barreltje het volgende:
ochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Dit klinkt ook fantastischquote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:26 schreef Blues het volgende:
g staat hier een lunch voor te bereiden met: gegrilde asperges wit en groen, gegrilde appelschijfjes, gegrilde courgetteplakes, gegrilde bacon, in de oven gedroogde kleine tomaatjes, gegrilde feta, bosuitjes gesneden en eh walnoten die hij even heeft geroosterd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.knuf
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Rij je even hier langs?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bohh. Ik kom gewoon morgen bij jullie dan
KnuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je wil hou ik wel een preek hoor, dat je dat er nu van krijgt. Maar het slaat nergens op. Leven en liefde en de dingen zijn gewoon niet makkelijk.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Mag! Want ik weet hoe dat isquote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik 'vluchtte' heel erg naar mijn vriendinnen. Ik heb fantastische vriendinnen die er dan gewoon ook altijd voor je zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:38 schreef Barreltje het volgende:
hoe doen jullie single dames dat dan ?
ik zou er bijna weer een relatie voor aanknopen.. maar dat is nu gewoon even niet de bedoeling.. pfftt.. maar hoe kom je hier dan in godsnaam doorheen?
goed. maar een boodschappenlijstje gemaakt en zo maar eens onderweg dandingen doen..
Nou, wat ik al zei dus; ik denk niet dat ik de vraag zelf erg goed kan beantwoorden over anderen (in die zin verwacht ik ook niet echt een antwoord over mezelf). Ik vraag mij zulke dingen wel af maar ben beter in vragen stellen dan in antwoorden gevenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Overlapt mijn online persoon een beetje met het echte? Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Wel over hoe anderen online en echt zijn maar nooit hoe anderen mij ervaren
mja.. die zitten in Nl...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik 'vluchtte' heel erg naar mijn vriendinnen. Ik heb fantastische vriendinnen die er dan gewoon ook altijd voor je zijnDat was goud waard. Ben ze daar nog steeds super dankbaar voor.
Tja, een hele uitgebreide vriendenkring hielp wel. Verder kan ik best goed alleen zijn.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:38 schreef Barreltje het volgende:
hoe doen jullie single dames dat dan ?
ik zou er bijna weer een relatie voor aanknopen.. maar dat is nu gewoon even niet de bedoeling.. pfftt.. maar hoe kom je hier dan in godsnaam doorheen?
goed. maar een boodschappenlijstje gemaakt en zo maar eens onderweg dandingen doen..
Dat lijkt me echt super zwaar, eerlijk gezegd. App en bellen is toch heel anders dan gewoon samen op de bank hangen met een fles wijn en kletsen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:48 schreef Barreltje het volgende:
mja.. die zitten in Nl...
en ze zijn er wel op de app, maar das toch anders..
en idd ik zou zo graag gewoon een knuffel willen nu.. maar niemand in dit land om dat aan te kunnen vragen...
sowieso altijd 50%..quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:02 schreef Blues het volgende:
Wat gaat er veel belasting af van mn vakantiegeld dat er deze maand bijzit.
uhuh..quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt super zwaar, eerlijk gezegd. App en bellen is toch heel anders dan gewoon samen op de bank hangen met een fles wijn en kletsen.
Zou een vriendin een weekend naar jou kunnen komen? En veel mensen werken thuis, misschien zou iemand ook wat langer kunnen blijven en van uit jouw huis werkenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
uhuh..
en heb ik enorm veel gedaan toen ik in Nl was.. maar dat is geen reden om nu naar Nl te gaan. de afstand tov k is dan weer wel fijn ofzo..
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:31 schreef Myraela het volgende:
Je hebt toch mensen die de deurklinken in huis om moeten draaien omdat de katten alles open kunnen maken. Nou, niet de mijne.
De mijne gaat naar de gang. Deur valt een beetje dicht, maar er zit nog een kier tussen waar je gewoon met je hand doorheen kan. En hij gaat gewoon rustig een half uur zitten miauwen totdat iemand de deur open komt doen.
Dus nu zijn we onze volwassen kat aan het trainen dat hij zelf tegen een openstaande deur kan duwen om hem verder open te duwen.
[ afbeelding ]
Lekkerquote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een bak met bibimbap gegeten, zeg maar Koreaanse rijst. Met daarin: tauge met sesamolie, courgette, wortel, komkommer, sesamzaad, nori, gebakken ei met zachte dooier, beetje mayo-tomatenpureemix en speklapbulgogi.
Was comfortabel, eem slapen nu.
Ik las 'en klapbulgogi'quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een bak met bibimbap gegeten, zeg maar Koreaanse rijst. Met daarin: tauge met sesamolie, courgette, wortel, komkommer, sesamzaad, nori, gebakken ei met zachte dooier, beetje mayo-tomatenpureemix en speklapbulgogi.
Ik heb morgen soepquote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik las 'en klapbulgogi'![]()
Maar klinkt heerlijk! Ik had een zak soep![]()
Ik morgen couscous maar nu al geen zin meer inquote:
Zo herkenbaar dit.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik morgen couscous maar nu al geen zin meer in![]()
Moet eigenlijk nog allemaal shit doen maar ga lekker vroeg mijn bed in denk ik. Toch herfstweer ook buiten
Eens kijken of ik Koos met kind kan afschepen, om naar bed te brengen
Er een slowcook maaltijd van maken. Alle zooi in een pot en een uurtje of 8 latten pruttelen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik morgen couscous maar nu al geen zin meer in![]()
Moet eigenlijk nog allemaal shit doen maar ga lekker vroeg mijn bed in denk ik. Toch herfstweer ook buiten
Eens kijken of ik Koos met kind kan afschepen, om naar bed te brengen
Russia's greatest kitchen machinequote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:43 schreef Tele6 het volgende:
Keukenmachine-update: hij gaat Rasputin heten. B gaat een watervaste sticker laten drukken.
Een keuken machine vernoemen naar een verkrachter?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:43 schreef Tele6 het volgende:
Keukenmachine-update: hij gaat Rasputin heten. B gaat een watervaste sticker laten drukken.
Hoef alleen te wellenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Er een slowcook maaltijd van maken. Alle zooi in een pot en een uurtje of 8 latten pruttelen.
En niet dat gehaaste werk wat we er in Nederland van maken.
Rasp-utin. Snappie?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Een keuken machine vernoemen naar een verkrachter?
Maar dan wel in een kruidenbad. En lang. Dat spul moet smaak krijgen.quote:
Nee joh, klont boter en zout erdoor. Heerlijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar dan wel in een kruidenbad. En lang. Dat spul moet smaak krijgen.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:43 schreef Tele6 het volgende:
Ik moest meermalen googelen....quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Lonaa het volgende:
quote:• bibimbap
• Koreaanse rijst
• speklapbulgogi
Eigenlijk wilde ik 'koreaanse nasi' typen, maar het werd rijst. Naja. Ok. Het was ook geen nasi want verse rijst.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:10 schreef fietsie het volgende:
Dochterlief gaat dit maken, werd mij zojuist medegedeeld.
Oh ja, dát moest ik nog vragen. Wat voor test had ze getrotseerd?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:10 schreef fietsie het volgende:
Dochterlief gaat dit maken, werd mij zojuist medegedeeld.
En ook niets Koreaans aan.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Eigenlijk wilde ik 'koreaanse nasi' typen, maar het werd rijst. Naja. Ok. Het was ook geen nasi want verse rijst.
Mwoah. De kimchi en de marinade met gochujang maakte het redelijk Koreaans, ansich.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:19 schreef z80 het volgende:
[..]
En ook niets Koreaans aan.
De speklap had ook een identiteitscrisis.
Dankzij dat geRARA van jou, heb ik nu Lady Gaga in mijn hoofd. Bedankt hèquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:24 schreef Blues het volgende:
En ja hoor, de oorwurm die ik vandaag had (Frida Boccara) is veranderd in Ra Ra Rasputin.
Bedankt maar weer
RaRa wat voor liedje is dat dan weerquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:25 schreef Candaasje het volgende:
Dankzij dat geRARA van jou, heb ik nu Lady Gaga in mijn hoofd. Bedankt hè
De bibimbap is Koreaans. De gebruikte rijst niet. En de wordt voornamelijk voor rund gebruikt. Kan natuurlijk prima op elk stukje vlees.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mwoah. De kimchi en de marinade met gochujang maakte het redelijk Koreaans, ansich.
Ik heb work, work, workquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dankzij dat geRARA van jou, heb ik nu Lady Gaga in mijn hoofd. Bedankt hè
*stopt vingers in de oren*quote:
Die ieptoets: https://wijzeroverdebasisschool.nl/uitleg/iep-toetsquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, dát moest ik nog vragen. Wat voor test had ze getrotseerd?
Ah, klinkt een beetje als de ISO die ik kreeg in groep 8.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die ieptoets: https://wijzeroverdebasisschool.nl/uitleg/iep-toets
Eindoordeel over lees, taal en rekenvaardigheden
Ja, sowieso is het schooladvies (Cito + oordeel leraar) met de IEP alleen omhoog bij te stellen, maar dat was al niet meer mogelijk (quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, klinkt een beetje als de ISO die ik kreeg in groep 8.
Maar wel fijne, bij uk passende uitslag gekregen?
Ja, het echt lekker worden, zin aan!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:33 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik had lasagne vanavond. 'n vriend van E. zou langskomen en die had hij uitgenodigd voor het eten dus hij kooktehij kookt niet vaak maar 'n paar dingen zijn echt zijn ding en die maakt hij altijd,en lekker ook. Zijn repertoire is pastaatjes Inc lasagne dus en pannenkoeken.
En de voorspellingen voor ons weekje varen zijn echt goed, hoop echt dat 't zo blijft.
Verder omhoog hoeft niet altijd voor elk kind beter te zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja, sowieso is het schooladvies (Cito + oordeel leraar) met de IEP alleen omhoog bij te stellen, maar dat was al niet meer mogelijk (). Nerdje enzo.
Ja, ze heeft zelf aangegeven welke haar voorkeur heeft, op 45 minuten fietsen van huis terwijl op 10 minuten ook kon.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Verder omhoog hoeft niet altijd voor elk kind beter te zijn![]()
Maar fijn dat ze zo lekker kan leren!Al een leuke school gevonden?
Oef, dat is vrij ver fietsen elke dag! Maar als het daar beter voelde, dan dappere keuzequote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja, ze heeft zelf aangegeven welke haar voorkeur heeft, op 45 minuten fietsen van huis terwijl op 10 minuten ook kon.
Och, ik moest ook elke dag 35 min fietsen en mijn broer een uur. Alles went. Het was eigenlijk wel erg gezellig, dat fietsen met de meiden waarmee ik in de klas zat.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:05 schreef Candaasje het volgende:
Oef, dat is vrij ver fietsen elke dag! Maar als het daar beter voelde, dan dappere keuze
Dat laatste is dus nog ff afwachten, hoeveel er vanuit deze hoek die kant op gaan. Waarschijnlijk niet heel veel.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, ik moest ook elke dag 35 min fietsen en mijn broer een uur. Alles went. Het was eigenlijk wel erg gezellig, dat fietsen met de meiden waarmee ik in de klas zat.
Oh zekerquote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, ik moest ook elke dag 35 min fietsen en mijn broer een uur. Alles went. Het was eigenlijk wel erg gezellig, dat fietsen met de meiden waarmee ik in de klas zat.
Ik vond dat matig matchen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Overlapt mijn online persoon een beetje met het echte? Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Wel over hoe anderen online en echt zijn maar nooit hoe anderen mij ervaren
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vond dat matig matchen.
Je had live wel een érg goeie smaak![]()
?
Ruimte is snel aan te wennen. Nieuw bouwen is goedkoper als later bijbouwen. Washok waar ook extra koelkast/vriezer en droogrek staan is ook handig.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:21 schreef Candaasje het volgende:
Wij aten friet (gehaald bij de plaatselijke snackbar) met kroketten (zelf in een pan gefrituurd) en salade (zelf bij elkaar gemikt, althans, vriend dan). Lekker eenvoudig. Duf. Gaar.
Net Killing Eve gekeken, zo nog even huisje verder ontwerpen. Alleen dan nu in een of ander fancy 3Dprogramma, want The Sims is toch een héél stuk minder realistisch qua maten dan het lijkt;
Vriend: Zeg M. , een hal van 9m2....is dat niet een beeeeetje overdreven? En ik kan in dat washok 12 wasmachines kwijt als ik ze stapel, en dan heb je er nog een pad tussendoor.....
Kortom, we hebben weer zo'n 40.000 euro verdiendEn misschien nog wel meer, want ik denk dat we de architect gaan skippen en met goede (gedetailleerde) tekeningen naar een bouwkundig bedrijf gaan. Scheelt echt sloten met geld en we willen een huis, geen artistiek kunstwerk.
Dit. Wij hadden bij onze laatste woning aankooppoiging al een plattegrond getekend met de ruimteverdeling.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ruimte is snel aan te wennen. Nieuw bouwen is goedkoper als later bijbouwen. Washok waar ook extra koelkast/vriezer en droogrek staan is ook handig.
Dan moet je het nog wel kunnen financierenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ruimte is snel aan te wennen. Nieuw bouwen is goedkoper als later bijbouwen. Washok waar ook extra koelkast/vriezer en droogrek staan is ook handig.
M'n broertje laat een huis van zo'n 350m3 bouwen. Gemiddelde hoogte van 2,5 meter dan zou je op 140m2 uitkomen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dan moet je het nog wel kunnen financierende bouwprijs ligt nu rond 600 euro per kuub, excl. keuken en badkamer en fancy afwerking. Excl. grond, vergunningen en de hele mikmak rond bouwtekeningen, berekeningen, etc.
Je knalt zo naar de 5 ton, of hoger.
We hoeven ook echt geen gigantisch huis. We wonen nu op minder dan 60m2 en dat is net wat te klein naar onze zin, onhandig ingedeeld en mist wat ruimtes die we wel prettig zouden vinden.
Huidige ontwerp ligt rond de 120m2. Dat is dus echt meer dan genoeg voor ons tweeën, want een verdubbeling van wat we nu hebben. En dan hebben we al onze wensen qua ruimtes gerealiseerd.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je zou van jou niet zeggen dat je niet met alles goede smaak hebt.
Whehe. Dat is is wel een goede toevoeging ja, thanksquote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Je hebt het toch niet over *censuur* hè
Diplomatiek antwoord trouwens
Oh ik zie het nu pas. Mijn 'wel' was niet itt online, puur ter versterking van mijn boodschap.
Die is best leuk ja, als hij in vorm is.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:30 schreef fietsie het volgende:
En je hebt ook vaak zo’n gezellige @:jFlip achter de hand
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 23:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die is best leuk ja, als hij in vorm is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |