Kom een keer op bezoekquote:Op maandag 24 mei 2021 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ach ja, ieder zijn ding. Als ik een andere auto heb zullen we misschien een keer stoppen als de blaas dat houdt.
Eerst nog even sparen.
Ik heb goede herinneringen ad Italiaan vorig jaar op 1 feb. Was de wereldreis waardquote:
Gewoon veel water drinken werkt hier als een tierelierquote:Op maandag 24 mei 2021 22:33 schreef derLudolf het volgende:
Maar slik je plastabletten ofzo als je zo vaak moet?
Lekker een dikke bak van 15 jaar oud kopen. Op de zaak pleuren.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ach ja, ieder zijn ding. Als ik een andere auto heb zullen we misschien een keer stoppen als de blaas dat houdt.
Eerst nog even sparen.
Lelijkquote:Op maandag 24 mei 2021 22:35 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Zo wordt elektrisch toch wel aantrekkelijk
Waarom moet ik weten wat het zwembad in Japan kost?quote:Op maandag 24 mei 2021 21:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
En in Zwitserland is het ook zo duur. Appels, perenMisschien kunnen we de zwembadprijzen in Japan ook nog even meenemen?
Ook dat red ik niet zonder tussenstopquote:
Nee, ik drink gewoon veel.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:33 schreef derLudolf het volgende:
Maar slik je plastabletten ofzo als je zo vaak moet?
Dat is ook de bedoeling. Heb geen dikke bak nodig, dat heeft geen meerwaarde voor ons. Maar wel iets waar we comfortabel mee op vakantie kunnen en dat een trekhaak heeft.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lekker een dikke bak van 15 jaar oud kopen. Op de zaak pleuren.
Bijtelling over dagwaarde
Omdat dat vast meer is dan jouw 11 euro per maand.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:37 schreef drakin het volgende:
[..]
Waarom moet ik weten wat het zwembad in Japan kost?
Met ticket naar dat land erbij wel, en ik heb geen vaccinatiebewijs kunnen kopen nog.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Omdat dat vast meer is dan jouw 11 euro per maand.
Ben je wel gevaccineerd?quote:Op maandag 24 mei 2021 22:40 schreef drakin het volgende:
[..]
Met ticket naar dat land erbij wel, en ik heb geen vaccinatiebewijs kunnen kopen nog.
Nah, werkgever regelt dit.quote:
Owh ja, ziekenhuis. Fijn zeg!quote:
En las over je schoonvader. Sterkte voor jullie allemaalquote:
Stille wateren, diepe gronden? En dan straks opgekropte ellende eruit?quote:Op maandag 24 mei 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Thnx, ja en ook goed op uk passen, die is nie zo van de emoties
Dikke bak, da's vaak ook comfortabeler. Hoe langer de wielbasis.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ook dat red ik niet zonder tussenstop
[..]
Nee, ik drink gewoon veel.
[..]
Dat is ook de bedoeling. Heb geen dikke bak nodig, dat heeft geen meerwaarde voor ons. Maar wel iets waar we comfortabel mee op vakantie kunnen en dat een trekhaak heeft.
Daarom goed opletten, dingen samen doen enz.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stille wateren, diepe gronden? En dan straks opgekropte ellende eruit?
We zien wel. Eerst nog even sparen. En we zijn ook onze twee auto-experts kwijt, dat maakt de stap groter. De ene deed zijn zaak dicht, de ander werd een extreemrechtse Viruswaanzinnige.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dikke bak, da's vaak ook comfortabeler. Hoe langer de wielbasis.
En je mag meer kilogrammen op de trekhaak gooien.
Verstandigquote:Op maandag 24 mei 2021 22:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daarom goed opletten, dingen samen doen enz.
Goed bezigquote:Op maandag 24 mei 2021 22:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daarom goed opletten, dingen samen doen enz.
Dat laatste heeft toch niks met z'n kwaliteiten te maken? Als ie jullie aan een geschikte wagen kan helpen tzt.quote:Op maandag 24 mei 2021 22:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We zien wel. Eerst nog even sparen. En we zijn ook onze twee auto-experts kwijt, dat maakt de stap groter. De ene deed zijn zaak dicht, de ander werd een extreemrechtse Viruswaanzinnige.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Wachten we nou op Lucky?quote:Op maandag 24 mei 2021 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Toe nou Lucky. Reageren, kan ik m'n grap afmaken en gaan slapen
Dat ligt ook erg aan welke je wil hoor. Anna rijd nu een Kia e-Niro en die heeft een bereik van ongeveer 400km (bereik volgens de testen liggen rond de 450km). Soms meer of minder, afhankelijk van de temperatuur. Daarmee kunnen we zonder te laden heen en weer naar haar moeder in Noord-Groningen of mijn ouders ergens onder Rotterdam.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 07:58 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, zo'n elektrische auto lijkt me echt niets als je zo veel moet laden. M'n vriend noemt steeds vaker elektrische auto's die hij wel kan waarderen, maar nog meer even niet dus.
12 uur niet plassen!!?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:18 schreef Sarabi het volgende:
Zelfs met die bezorgrondes door heel NL vond ik het laden niet vervelend. Als je 12u in de auto zit is het toch fijn om even een paar keer je benen te strekken. Plassen doe ik dan wel weer thuis
quote:Op maandag 24 mei 2021 23:21 schreef derLudolf het volgende:
Toe nou Lucky. Reageren, kan ik m'n grap afmaken en gaan slapen
Zoals Anthraxx zegt, het ligt aan de range. Wij wilden een bepaald bedrag per maand uitgeven en daar paste deze auto bij. Als we een duurdere elektrische auto met dus meer range hadden genomen, was de rekensom gewoon niet meer in het voordeel van elektrisch maar kwamen we weer uit op diesel.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 07:58 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, zo'n elektrische auto lijkt me echt niets als je zo veel moet laden. M'n vriend noemt steeds vaker elektrische auto's die hij wel kan waarderen, maar nog meer even niet dus.
I know, gezond is vast anders maar ik ben niet zo goed in naar het toilet gaan op vreemde plekken.quote:
Ik moet echt zo vaak dat ik het niet eens zou kunnen, tenzij ik niet drink.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
I know, gezond is vast anders maar ik ben niet zo goed in naar het toilet gaan op vreemde plekken.
Ik drink wel iets minder op die dagen dan normaal. Tijdens zo'n dag drink ik 1 liter water tijdens die 12u. En thuis wat extraquote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik moet echt zo vaak dat ik het niet eens zou kunnen, tenzij ik niet drink.
De prijzen verschillen enorm. Dat is het grootste probleem.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef Myraela het volgende:
Ik wist niet dat die verschillen zo groot waren qua afstanden, jeetje. 400 lijkt me inderdaad al een stuk makkelijker. Dan kom je al meer in de buurt van een volle tank.
Die verschillen zijn groot ja. Er zijn best leuke auto's met een range van 400 ja. Maar die zijn dan vaak weer vrij klein en J heeft veel laadruimte nodig.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:29 schreef Myraela het volgende:
Ik wist niet dat die verschillen zo groot waren qua afstanden, jeetje. 400 lijkt me inderdaad al een stuk makkelijker. Dan kom je al meer in de buurt van een volle tank.
Ja, dat probleem heb je ook. Hoewel het op dit moment niet echt heel duidelijk is hoe snel dat gebeurd. Wellicht ook omdat de accu’s software matig zo optimaal mogelijk geladen worden.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:40 schreef Myraela het volgende:
Bij bijvoorbeeld een laptop gaat de accu-kwaliteit vaak achteruit. Is dat bij die auto's ook? Want ik wil niet leasen, maar nieuw kopen voelt ook altijd het weggooien van geld.
Niet dat ik nu een auto zoek, maar toch, ben benieuwd.
Vergeet bij Tesla ook niet de obscuur dure "incidentele" probleempjes, die in een lease-constructie niet jouw pakkie-an zijn, maar prive tot haaruitjehoofdtrekken kunnen leiden...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
De prijzen verschillen enorm. Dat is het grootste probleem.
Kia is qua bereik dan weer relatief betaalbaar (ik zeg bewust relatief want elektrische auto’s zijn sowieso duurder in aanschaf). We hebben het toen vergeleken met een Nissan (minder bereik, zelfde prijs) en een Renault (goedkoper maar weinig bereik, Max 200km ofzo). Dus allemaal afwegingen.
Tesla kijk ik niet naar. Leuk voor de lease rijder. Achterlijk duur om te kopen.
Deze moet ingeleverd worden, dan leasen we er weer 1 terug. Tenminste, dat is nu het plan
Ja, ik hoor er wel meer vage problemen over. 1 van mijn buren had het over een (stuk) bodemplaat dat tijdens het rijden los kwam. Dat zijn dingen waar ik in ieder geval niet op zit te wachtenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vergeet bij Tesla ook niet de obscuur dure "incidentele" probleempjes, die in een lease-constructie niet jouw pakkie-an zijn, maar prive tot haaruitjehoofdtrekken kunnen leiden...
Dat probleem heb ik met kopen ookquote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vanwege de onzekerheid over de techniek en daardoor de restwaarde van de auto, hebben wij ook geleasd.
Maar de onzekerheid over de restwaarde zouden we ook hebben met een diesel. Zo'n auto wordt natuurlijk steeds onaantrekkelijker en het is niet uit te sluiten dat de overheid tzt dieselrijders strenger gaat belasten. Dus tja.
Daarom ben ik nu overgestapt naar benzine; in mijn huidige huis zou elektrisch opladen zoveel extra meerkosten met zich meebrengen dat het nog niet leuk is, en de diesel maak ik de km's niet meer voor.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik met kopen ookIk vind diesel echt zoveel lekkerder rijden dan benzine, maar ik zie het gebeuren dat je in de nabije toekomst echt nergens meer terecht kan met een dieseltje. De restwaarde vind ik minder interessant. Ik zou zo'n ding gewoon oprijden. Dat doe ik met mijn huidige auto ook.
Dit was hier ook het geval; zachtjes tikkende regen op de ramen, alles. Maar toch maar aan de slag.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Maar gewoon weer aan het werk gegaan ook al lag het bed wel erg lekker.
Het is hier nog wel droog, maar dat zal vast niet zo lang meer durenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit was hier ook het geval; zachtjes tikkende regen op de ramen, alles. Maar toch maar aan de slag.
Dag allen!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Maar gewoon weer aan het werk gegaan ook al lag het bed wel erg lekker.
Tot Kerstmis? Ook Kerstmis niet. Volgens mij is de eerste volgende ergens in april volgend jaar.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dag allen!
En kaatje: wacht je op de volgende stap vanuit de werkgever? terwijl je netjes - zoals je bent - je werk doet.
Vandaag een soort van vrije dag. De werkroosters vliegen de mail binnen ondertussen.
En geen lange weekenden en extra vrije dagen meer tot Kerstmis. Vakantie misschien.
Van Myraela begreep ik, dat die periode ongelukkig valt dit jaar qua (vrije) dagen en lange weekenden.
Dat staat er toch? “Ongelukkig valt” .quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tot Kerstmis? Ook Kerstmis niet. Volgens mij is de eerste volgende ergens in april volgend jaar.
Ja, ik heb morgen weer een gesprek. Dan kunnen/zullen zij met een voorstel komen en kan ik verder met het FNV en andere stappen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dag allen!
En kaatje: wacht je op de volgende stap vanuit de werkgever? terwijl je netjes - zoals je bent - je werk doet.
Vandaag een soort van vrije dag. De werkroosters vliegen de mail binnen ondertussen.
En geen lange weekenden en extra vrije dagen meer tot Kerstmis. Vakantie misschien.
Van Myraela begreep ik, dat die periode ongelukkig valt dit jaar qua (vrije) dagen en lange weekenden.
Iemand heeft je door?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:00 schreef Barreltje het volgende:
Vandaag in ons print hok:
[ afbeelding ]
Echt hoor.. draag me weg..
Mooiquote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:00 schreef Barreltje het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is een printhok toch voor, oa.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:00 schreef Barreltje het volgende:
[ afbeelding ]
Gesprek is via teams. En daarna kunnen ze me mailen met wat ze te zeggen hebben. Ik ga het wel opnemen (zeg dat natuurlijk wel) zodat ik het kan terugluisteren.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:54 schreef AnneX het volgende:
En dat gesprek is weer telefonisch of zoom?
Als je er tegenaan hikt: je voert het gesprek voor je vriendin. Zakelijk en objectief.
Zijn er geen mensen, die evt. een goed woordje kunnen doen?
Dat probleem hoorde ik ook bij vrienden van ons.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, ik hoor er wel meer vage problemen over. 1 van mijn buren had het over een (stuk) bodemplaat dat tijdens het rijden los kwam. Dat zijn dingen waar ik in ieder geval niet op zit te wachten.
Hmpf.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:47 schreef Myraela het volgende:
Tot Kerstmis? Ook Kerstmis niet. Volgens mij is de eerste volgende ergens in april volgend jaar.
Goede Vrijdag komt voor Pasenquote:
Dan ben ik niet standaard vrij.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goede Vrijdag komt voor Pasen![]()
Twee dagen er voor![]()
Je roosterplanners zullen blij zijnquote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hmpf.
Eerste kerstdag zaterdag.
Tweede kerstdag zondag
1 januari zaterdag
Net echt doorweekt bij het wandelenAlles zit nu in de wasmachine. Mijn ondergoed was nat. En ik had wel een jas aan.
Ik maak de roosters op het werkquote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je roosterplanners zullen blij zijn
Hoe is het met je? Klachten afgenomen, inmiddels meer bekend over het hoe en wat?
Dubbel goed nieuws dusquote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik maak de roosters op het werk
Geen klachten. Behalve van de kous. Broekjestip van Lucky werkt afdoende voor nu, dus daar heel blij mee(en sigme bedankt voor de tip dat het in de reclame was bij de Hema).
Ik vind het altijd al bizar verdeeld eerlijk gezegd. Begin en eind van het jaar en alles er tussen in is prut. Nu niet eens eind van het jaar.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 10:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het blijft wel belachelijk dat we deze maand bijna geen normale werkweek hebben door ale feestdagen en dan de rest van het jaar maar dagjes vrij moeten nemen om een lang weekend te hebben
je hebt geluk! wordt mooi weerquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier sowieso nooit extra vrije dagen door feestdagen dus ik mis 't niet, wel gewoon elke week drie dagen vrij
Nu twee weken vakantie, vrijdag een week varen in Friesland
Diegene van de call vanmiddag weten het nog niet van jou? Lekker stom om jou er anders bij te zetten. Maar goed, hopen op morgen een goed gesprek *duim*quote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, ik heb morgen weer een gesprek. Dan kunnen/zullen zij met een voorstel komen en kan ik verder met het FNV en andere stappen.
Afwachten ook of ik vrijgesteld van werk ga worden, dat was voorheen wel gebruikelijk.
Wel raar, ik heb vanmiddag een call om een nieuw systeem op te zetten. Mocht er ander werk zijn, kan ik dat blijven doen, anders niet. Dus "vrolijk" de call in en desnoods morgen maar een mailtje sturen "men heeft anders beslist"
WTFquote:
Lekker zeg! Zo'n grote (slaap)boot gehuurd oid? Fijne vakantiequote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier sowieso nooit extra vrije dagen door feestdagen dus ik mis 't niet, wel gewoon elke week drie dagen vrij
quote:
Nicequote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:23 schreef Memento-Mori het volgende:
Ja een kruiserquote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
WTF
[..]
Lekker zeg! Zo'n grote (slaap)boot gehuurd oid? Fijne vakantie
Wat een riant ding👍🏼 Heb jij of je verloofde een vaarbewijs?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 11:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja een kruiser
https://www.jachtwerfwolvega.nl/nl/jw5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |