abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199564218


quote:
Politie A'dam: vluchtende overvallers schoten met automatische wapens op agenten



De overvallers van een geldtransportwagen in Amsterdam-Noord hebben vanmiddag op de vlucht met automatische wapens op de politie geschoten. Volgens een woordvoerder van de politie is het "een wonder" dat er geen andere mensen gewond zijn geraakt.

Over de overval zelf, bij het pand van Schöne Edelmetaal, wil de politie nog weinig kwijt, behalve dat die "zeer uitzonderlijk" was en dat er fors is geschoten. "Het feit dat ze met automatische wapens aan de gang zijn gegaan, dat is niet niks", zegt de woordvoerder. De daders vluchtten in meerdere auto's. Op zijn minst één van hen zou uit België komen.

Het kwam tot een achtervolging, waarbij over en weer werd geschoten. De achtervolging eindigde in Broek in Waterland, waar een aantal verdachten een weiland in vluchtte. Ook daar ontstond een vuurgevecht met de politie.

Zes verdachten werden in het weiland opgepakt, van wie er twee gewond raakten. Zij zijn naar het ziekenhuis overgebracht. Een zevende verdachte kwam om het leven. De doodsoorzaak wordt nog onderzocht.

Later vanmiddag zette een arrestatieteam op de A16 bij Rotterdam-Kralingen een auto langs de kant en hield een inzittende aan. Deze arrestant is opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de gewapende overval in Amsterdam-Noord, meldt de politie.

De Telegraaf spreekt over een beoogde buit van mogelijk 50 miljoen euro aan onder meer goud en diamanten. Bronnen bevestigen dat bedrag aan de NOS.

Honden
Bij de politieactie werden tientallen agenten, een politiehelikopter en politiehonden ingezet. Op beelden op sociale media is te zien dat een van de verdachten in het weiland is achterhaald door een politiehond. De politiewoordvoerder wilde alleen zeggen dat de hond "zijn werk goed heeft gedaan".

In Broek in Waterland werden na de achtervolging zeker twee brandende auto's gevonden. De politiewoordvoerder kan alleen bevestigen dat één auto volledig is uitgebrand.

Met hoeveel auto's de daders precies waren is ook nog onbekend. Behalve van de uitgebrande auto gaan op sociale media ook beelden rond van een zwarte Renault, die een tuin in rijdt. De inzittenden met bivakmutsen sloegen vervolgens op de vlucht.

'Ongekend heftig'
Burgemeester Halsema van Amsterdam zegt dat agenten en het personeel van het waardetransport bijzonder angstige momenten hebben gekend. "Dit was een ongekend heftige overval met veel geweld en ik wil mijn grote waardering uitspreken voor het moedige politieoptreden".



https://nos.nl/artikel/23(...)he-wapens-op-agenten
Verschillende media berichten over een schietpartij op klaarlichte dag in Amsterdam Noord:

Geenstijl:
quote:
Iets met AK's, een geldwagen, daders gevlucht in een Audi (goh), politie erachteraan, GRIP1, geschoten op de politie - maar alles is onbevestigd. Wel heel veel politie, ambulances, MMT en traumahelikopter in de buurt.
Telegraaf zelfde melding met oproep
De vluchtroute volgens het Parool
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 22:00:46 #2
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_199564515
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 21:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Eerder werd gezegd dat diegene die onder de A1 aangehouden werd in een auto naast de uitgebrande auto zat. Dat is vreemd, dan zouden ze dus in 3 andere auto's zijn overgestapt en niet 2. Lijkt me ook logischer. Waarom zouden 2 van die gasten overstappen in auto's en wegrijden en hun maat laten staan daar? Die zullen ze achter gelaten hebben met een auto. Misschien moest hij de audi in de fik steken, en zijn ze daar niet op blijven wachten. Ze zullen er kort op gezeten hebben, aangezien ze wisten dat 1 een Clio was.

kan dat de politie net kwam aanrijden toen de clio vertrok en voordat die andere kans had om weg te rijden
quote:
Maar waarom zoeken ze er dan nog 2? Er wordt gezegd dat er 3 in de Audi A4 zaten. Die stappen over onder de A1. 1 wordt er daar opgepakt, 1 stapt in een Clio en die wordt op de A16 opgepakt. 1 is zoek.
In Broek zijn er 6 uit 2 auto's en die worden allemaal opgepakt.
Of vermoeden ze dat er 4 in de audi A4 zaten? Of dat diegene op de A16 niet degene is die in een Clio onder de A1 is gestapt?
Kan dat 1 van de personen die ze zoeken de insider is of het brein die niet zelf bij de overval was of iemand die in een van de vluchtauto's wachte.

Misschien is de politie ook wel psychologische spelletjes aan het spelen en hebben ze er wel 7 maar is er eentje gaan praten en doen ze nu net of ze er maar 6 hebben, kan wel verklaren waarom de politie nu nog 3 anderen zoekt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Yurithemaster op 22-05-2021 22:11:21 ]
pi_199565098
Bericht van de NOS van een paar uur geleden:

• Zes personen gearresteerd.
• Eén persoon overleden.
• Er wordt nog gezocht naar minimaal drie (en niet twee) verdachten.

AT5 bevestigt dat in totaal zes personen zijn aangehouden (en dus niet zeven!) en dat er nog naar zeker drie verdachten wordt gezocht.

Volgens de Telegraaf gaat het om zes opgepakte personen in de omgeving Amsterdam en één in Rotterdam.

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 22-05-2021 22:19:55 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 22:18:31 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199565398
Dan hebben ze of iemand gepakt die later onschuldig bleek. Of iemand laten schieten in Broek in Waterland.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 22:20:59 #5
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_199565501
AMSTERDAM/PARIJS - De overvaller die woensdag werd doodgeschoten bij de overal op het waardetransport aan de Meeuwenlaan in het noorden van Amsterdam, is een Fransman uit de Parijse banlieu Seine-Saint-Denis. Hij is geboren in 1974. In Frankrijk zijn de huizen doorzocht van drie overvallers. Volgens het Openbaar Ministerie zijn de aangehouden verdachten tussen de 24 en de 40 jaar oud.

Dat melden goed ingevoerde bronnen van De Telegraaf in Frankrijk. Er zijn twee Fransen opgepakt en de derde Franse overvaller, Osiris S., is gedood bij de achtervolging door de politie. De vrouw van een van de opgepakte overvallers zou in Frankrijk aangehouden zijn.

Er worden nog meer Fransen gezocht. Zeker twee. De overige opgepakte verdachten hebben de Belgische nationaliteit. De Telegraaf meldde eerder al dat de meeste overvallers zeer ervaren criminelen zijn, onder meer op het gebied van overvallen. Het Openbaar Ministerie Amsterdam wil nergens op reageren omdat de verdachten in beperkingen vastzitten. De verdachten werden zaterdag voorgeleid aan de rechter-commissaris en blijven in ieder geval nog 14 dagen in hechtenis.

Het gaat om zeven verdachten. Zes werden in omgeving Amsterdam gepakt, en eentje op de A16 bij Rotterdam. De politie bevestigde eerder al aan De Telegraaf dat zeker twee overvallers nog gezocht worden. Enkele advocaten zijn benaderd, maar willen niet reageren.

Het onderzoek naar de overval waarbij de beoogde buit zo’n vijftig miljoen euro aan onder meer goud bedroeg, is nog in volle gang. Vijftig agenten werden woensdag beschoten bij de mislukte beroving en achtervolging die in Broek in Waterland eindigde.

https://www.telegraaf.nl/(...)s-47-jarige-fransman

Wat een aparte naam voor een fransman.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 22:24:49 #6
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 22 mei 2021 @ 23:50:26 #7
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_199569622
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 22:18 schreef bleiblei het volgende:
Dan hebben ze of iemand gepakt die later onschuldig bleek. Of iemand laten schieten in Broek in Waterland.
twitter

Hier 4 in de tuin 2 achter de schuur.

twitter


Van de andere kant zijn er opeens maar 3 over van de tuin groep dus dan is er eentje van die 'kwijt'.
pi_199569666
De overige daders/verdachten zullen vast namen hebben als Raphaël, Louis, Léo, Jean Pierre, Clement en Henri.
  Moderator zaterdag 22 mei 2021 @ 23:51:50 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199569696
Lekker belangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199569912
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 23:51 schreef sp3c het volgende:
Lekker belangrijk
Nouja nogal. Met een ander migratiebeleid had dit wellicht niet plaatsgevonden.

En nee, dit bericht hoef je niet weg te editten, er staat niets geks in behalve de waarheid en netter kan ik het niet verwoorden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zondag 23 mei 2021 @ 00:04:59 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199570280
Wij gaan toch niet over het immigratiebeleid in Frankrijk en België?

Dat editten maak ik verder zelf wel uit, als ik daar advies voor nodig heb vraag ik dat natuurlijk achter de schermen aan iemand die wel weet wat de regeltjes zijn maar bedankt hoor, was echt een stoere opmerking zonder reden :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 mei 2021 @ 06:54:48 #12
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_199575260
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 23:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja nogal. Met een ander migratiebeleid had dit wellicht niet plaatsgevonden.

En nee, dit bericht hoef je niet weg te editten, er staat niets geks in behalve de waarheid en netter kan ik het niet verwoorden :)
Deze mod is de slechtste die er is. Hij sluit ook nogal snel bepaalde topics. Weet je wat ik bedoel?
pi_199575364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 23:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
De overige daders/verdachten zullen vast namen hebben als Raphaël, Louis, Léo, Jean Pierre, Clement en Henri.
Hadden ze een gekleurd strookje stof voor hun ogen dan?
pi_199577886
Dus nog steeds tegenstrijdige berichtgeving over hoeveel er zijn opgepakt, 6 (NOS gister) of 7 (Telegraaf gister).

Ik mag toch hopen dat ze er inderdaad 7 hebben gepakt.

Maar waarom bleven die gasten bij elkaar rijden? Of konden ze echt geen andere kant op? En waarom stapten ze over in Broek? Stonden die auto's daar klaar voor ze, of hebben ze wat mensen uit hun auto's getrokken? Ze werden op de hielen gezeten (zie dashcambeelden achtervolging op S116) maar ze namen de tijd om over te stappen, lading over te laden en auto's in de fik te steken. Ik neem niet aan dat ze de auto's in Broek opengebroken hebben en gestart gekregen terwijl de politie 20-30 sec achter je zit.
Als die auto's in Broek niet op hun stonden te wachten, waar hebben ze die dan geparkeerd? Stond die ene gast misschien te wachten op ze onder de A1? Waarom is alleen hun auto afgesplitst van de andere 2? Staan er misschien elders rond Amsterdam nog auto's klaar voor ze? Of zijn die inmiddels wel weggereden door handlangers?

En hadden ze hun wapens eigenlijk nog bij toen ze eruit sprongen? Volgens mij niet, of in ieder geval niet de machine geweren. Dat zal wel een puntje van argumentatie voor advocaten worden. "Mijn client werd in de rug geschoten terwijl hij ongewapend was". D66-rechter: "En hij had een slechte jeugd, een straf gelijk aan de lengte van het voorarrest lijkt me voldoende, zodat hij de kans krijgt om te integreren".
  Moderator zondag 23 mei 2021 @ 12:35:13 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199578523
Er is niet echt een regel die zegt dat je niet in je rug geschoten mag worden

Je maakt het het OM alleen maar makkelijker met dat soort argumenten ... dus ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199579328
twitter


@Starhopper
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 23 mei 2021 @ 13:19:51 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199579398
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:15 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

@:Starhopper
_O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199587204
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:15 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

@:Starhopper
Rainbow Six Siege is een betere vergelijking. Dat terzijde.
pi_199587654
quote:
9s.gif Op zondag 23 mei 2021 19:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Rainbow Six Siege is een betere vergelijking. Dat terzijde.
Dagjesvolk kent dat niet. Gewoon.

twitter

twitter
pi_199587759
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 20:27 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Dagjesvolk kent dat niet. Gewoon.

[ twitter ]
[ twitter ]
Duidelijke waarschuwing naar dat banlieu shithole; kom niet naar NL om te roven of anders kom je terug in een bodybag.
  zondag 23 mei 2021 @ 21:03:58 #21
117098 Hathor
Effe niet
pi_199588275
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 20:27 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Dagjesvolk kent dat niet. Gewoon.

[ twitter ]
[ twitter ]
Osiris. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:48:40 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200779463
Verdachten overval waardetransport op 25 augustus voor rechter

De zes verdachten van de gewelddadige overval op een waardetransport in Amsterdam-Noord moeten op 25 augustus voor de rechter verschijnen, tijdens een eerste inleidende zitting. Dat bevestigt een woordvoerder van de rechtbank in Amsterdam na berichtgeving van Shownieuws.

Het OM verdenkt alle mannen, die uit België en Frankrijk komen, van betrokkenheid bij de roof van een waardetransportauto met edelmetalen waarbij de overvallers met automatische wapens hebben geschoten. De overval werd gepleegd op woensdagmiddag 19 mei bij Schöne Edelmetaal, aan de Meeuwenlaan in Noord. De politie zette een achtervolging in die eindigde in Broek in Waterland, waar in een weiland over en weer werd geschoten. Een zevende verdachte, een 47-jarige Fransman, kwam daarbij om het leven.

Begin juni werd bekend dat alle verdachten langer in hechtenis moesten blijven. Binnen negentig dagen na die beslissing moet er een rechterlijke zitting hebben plaatsgevonden. Dat gebeurt op 25 augustus met een pro-formazitting, waarbij wordt gekeken of er genoeg redenen zijn om de mannen langer vast te houden. De inhoudelijke behandeling vindt op een later moment plaats.
Miljoenenbuit

Wat de precieze waarde was van het transport moet nog uit onderzoek blijken. Het ging om een transportauto met daarin edelmetalen. Naar verluidt zou de buit een waarde hebben van tientallen miljoenen euro’s, mogelijk zelfs 50 miljoen euro. De politie neemt aan dat de volledige buit is teruggevonden.

https://www.parool.nl/ams(...)or-rechter~b59ba86f/

Dat wordt gezellig :+
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:00:26 #23
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200779616
quote:
9s.gif Op zondag 23 mei 2021 19:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Rainbow Six Siege is een betere vergelijking. Dat terzijde.
Swat 4 online _O_
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:30:24 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200784550
Reconstructie van de overval op Schöne Edelmetaal in Amsterdam-Noord

https://feitoffake.wordpr(...)-in-amsterdam-noord/
pi_201044167
twitter
pi_201044355
Zou raar zijn als dat niet zo was.
  maandag 23 augustus 2021 @ 19:02:30 #27
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_201044447
Ik kan me zomaar voorstellen dat ze minimaal 200 man hadden voor zo'n achtervolging als ik zag wat er bij mij voor de voordeur stond.

Goed werk heren.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_201046519
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:54 schreef BEFEM het volgende:
Zou raar zijn als dat niet zo was.
Ik ben benieuwd waar het mis ging in de uitvoering? Politie sneller ter plaatse dan verwacht? Of werden ze geslachtofferd ten faveure van het groepje wat wel weggekomen is. Of hadden ze een soort Heat achtige schietpartij als exit-strategie?
pi_201046659
Er is nog 3,5 miljoen zoek, toch een best bedrag. Voor een bepaalde groep is het wel succesvol geweest. Ik krijg het vermoeden dat de loopjongens geslachtofferd zijn.
pi_201046727
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd waar het mis ging in de uitvoering? Politie sneller ter plaatse dan verwacht? Of werden ze geslachtofferd ten faveure van het groepje wat wel weggekomen is. Of hadden ze een soort Heat achtige schietpartij als exit-strategie?
https://www.parool.nl/ams(...)ale-fouten~bffceab7/
pi_201046895
quote:
Thnx, die had ik nog niet meegekregen ^O^
  maandag 23 augustus 2021 @ 21:54:06 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201046931
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:39 schreef RamboDirk het volgende:
Er is nog 3,5 miljoen zoek, toch een best bedrag……
De politie neemt aan dat de volledige buit is teruggevonden. :') :|W
https://www.parool.nl/ams(...)or-rechter~b59ba86f/

Alles om voor de beeldvorming :r
pi_201064868
twitter


Live feed vanuit de rechtbank *O*
pi_201065718
AD

quote:
OM: overval waardetransport Amsterdam ‘grondig en professioneel’ in buitenland georganiseerd

De gewelddadige overval op een waardetransport in Amsterdam Noord was ‘grondig en professioneel voorbereid vanuit het buitenland’. Drie overvallers zijn nog steeds voortvluchtig, net als een deel van de buit ter waarde van ongeveer 4 miljoen euro. Dat zei het OM woensdag tijdens de eerste inleidende zitting bij de rechtbank.

Yelle Tieleman 25-08-21, 11:28

Een buit van ruim 67 miljoen euro. Dat zat er in de Brinkauto die op 19 mei in Amsterdam Noord bij het bedrijf Schöne Edelmetaal binnenreed. En dat was bekend bij de overvallers. Officier van justitie Annemarie Ruijs vertelde woensdagochtend uitgebreid over de voorbereidingen die de overvallers hadden getroffen om de gewapende overval te doen slagen. Daarbij putte ze onder meer uit verklaringen die een aantal aangehouden verdachten zelf hebben afgelegd.

Zo heeft verdachte Sidy S. verklaard dat een aantal verdachten vanuit Parijs naar Antwerpen zijn gereden. In een safehouse in Antwerpen maakten ze kennis met de Belgische medeverdachten. ,,Daar is deze overval van A tot Z besproken. Er was voorinformatie hoe lang ze moesten wachten nadat de waardeauto van Brinks het bedrijf was binnengegaan. S. verklaart dat ze wisten dat het ging om een waardetransport van goud en geld ter waarde van meerdere miljoenen. Er zijn in dat appartement automatische wapens, handvuurwapens, bivakmutsen, kogelwerende vesten, een slijptol en spijkers om banden lek te laten rijden, door de Belgen aangeleverd’’, zei de officier van justitie. Een dag voor de overval is een van de verdachten al bij het bedrijf geweest om de dikte van de toegangsdeur te voelen.

Wild-west achtervolging

Over de mate van het geweld dat zou worden gebruikt is discussie geweest, volgens een van de verdachten. Een aantal overvallers wilde alleen in de lucht schieten als de politie zou komen, andere verdachten dachten daar anders over. Dat blijkt ook, want de ontsnapping na de overval en de achtervolging die daarop werd ingezet door de politie zouden niet misstaan in een actiefilm. Terwijl medewerkers van Brinks werden vastgebonden met tiewraps hevelen de overvallers voor ongeveer 14 miljoen euro aan buit over in een Porsche Cayenne en een Audi A6. Twee bussen met politiestudenten zijn al snel ter plaatse en worden vervolgens direct onder vuur genomen met een automatisch vuurwapen. Daarna volgt een wild-west-achtervolging over de A10, waarbij snelheden van 180 km/u worden gehaald.

Er is op liefst dertien momenten met automati­sche wapens op politiemen­sen geschoten of gedreigd

Officier Ruijs.

De politieagenten die de achtervolging hebben ingezet zijn volgens het OM meermaals beschoten met automatische vuurwapens. Volgens officier Ruijs zijn er ‘liefst dertien momenten geweest waarop er daadwerkelijk met de automatische wapens op politiemensen is geschoten of is gedreigd’. Zoals op het moment dat de eerste politiewagen in het dorp Broek in Waterland arriveert. Daar zijn de overvallers net de buit in al eerder klaargezette nieuwe vluchtauto's aan het laden, om daarna de Porsche Cayenne en de Audi in brand te zetten. Een gepantserde politiewagen weet er een te rammen, de ander rijdt in paniek een tuin in. Via een weiland proberen de overvallers te ontsnappen en wordt er door de politie en overvallers over en weer geschoten.

Nog steeds drie voortvluchtig

Daarbij wordt een overvaller, een 47-jarige Fransman, dodelijk geraakt. Een andere overvaller wordt in zijn been geraakt. Toch weet hij dan nog niet van opgeven. Als een agent bij hem komt roept hij ‘Belt belt explosive’. Later blijkt de man toch geen explosief bij zich te dragen. Uiteindelijk weet de politie zes overvallers in de kraag te grijpen. Sindsdien zitten ze vast, en worden ze verdacht van een poging gekwalificeerde doodslag en het plegen van een gewelddadige overval. De advocaten van de verdachten deden woensdag verzoeken het voorarrest van de verdachten te schorsen.

Toch zijn er nog steeds drie verdachten voortvluchtig en is er een buit ter waarde van ongeveer 4 miljoen euro zoek. ,,Het lopende onderzoek richt zich in samenwerking met de Belgische en Franse autoriteiten op het traceren van deze verdachten die zijn ontkomen, de resterende buit en eventuele andere verdachten die bij deze vanuit het buitenland georganiseerde overval zijn betrokken,” aldus het OM.

In november gaat de zaak verder.
pi_201066012
Vanwege de goede voorbereidingen blijf ik de gekozen vluchtroute richting de polder in het noorden nog steeds vreemd vinden.
pi_201066754
Opgeruimd staat netjes.
pi_201080053
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Vanwege de goede voorbereidingen blijf ik de gekozen vluchtroute richting de polder in het noorden nog steeds vreemd vinden.
Zeker, en ook het in de lucht schieten buiten het gebouw, tijdens de overval. Als ze ongemerkt hadden gedacht weg te komen, dan kan ik nog begrijpen dat men naar een rustige plaats rijdt, om buit over te zetten.
Maar wat ik niet begrijp, er waren dus nog 4 overvallers in een derde auto. Die zijn overgestapt in Diemen, onder een viaduct. Eerst werd geclaimd dat daar ook iemand opgepakt was, later is dat ontkend. Op de A16 werd een iemand aangehouden. Zijn die laatste 4 opgesplitst in 1:3, of 2:2 en toen verder in 1:1:1:1? Als dat zo is, dan zouden er toch auto's gevonden moeten zijn? En in die auto op de A16, zat daar buit? Of helemaal niks? En hoe zijn ze die auto op het spoor gekomen? Kan een tip zijn geweest van iemand die hem weg zag rijden vanonder het viaduct in Diemen. Maar die heeft dan de andere auto gemist die daar ook stond?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 26 augustus 2021 @ 14:23:01 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201080538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Zeker, en ook het in de lucht schieten buiten het gebouw, tijdens de overval. Als ze ongemerkt hadden gedacht weg te komen, dan kan ik nog begrijpen dat men naar een rustige plaats rijdt, om buit over te zetten.
Maar wat ik niet begrijp, er waren dus nog 4 overvallers in een derde auto. Die zijn overgestapt in Diemen, onder een viaduct. Eerst werd geclaimd dat daar ook iemand opgepakt was, later is dat ontkend. Op de A16 werd een iemand aangehouden. Zijn die laatste 4 opgesplitst in 1:3, of 2:2 en toen verder in 1:1:1:1? Als dat zo is, dan zouden er toch auto's gevonden moeten zijn? En in die auto op de A16, zat daar buit? Of helemaal niks? En hoe zijn ze die auto op het spoor gekomen? Kan een tip zijn geweest van iemand die hem weg zag rijden vanonder het viaduct in Diemen. Maar die heeft dan de andere auto gemist die daar ook stond?
Het is een route die je niet snel verwacht als politie lijkt mij. En die op de A16 kan een afleiding zijn geweest voor de anderen. N247 -> A7 -> en dan ergens overnachten in Friesland of Groningen tot het veilig is en dan al die miljoenen evt via Duitsland naar Belgie smokkelen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202100501
quote:
Twee verdachten in België en Frankrijk opgepakt om overval Amsterdam-Noord

De politie heeft twee nieuwe verdachten aangehouden voor een overval op een waardetransport in Amsterdam-Noord in mei. Eén van de verdachten werd aangehouden in België, de ander in Frankrijk. Het gaat om een 20-jarige vrouw uit Ganshoren (nabij Brussel) en een 44-jarige man uit Parijs,

Vlak na de overval werden al zes mannen aangehouden. Hun rechtszaak gaat op 15 november verder. De politie zei op zoek te zijn naar nog minstens drie verdachten. Of de twee personen die nu zijn opgepakt daar ook bij horen, is nu nog niet bekend, zegt het OM in een persbericht.

De aanhoudingen werden verricht in samenwerking met de Franse en Belgische politie. Na de overval werd een speciaal team opgezet om de gebeurtenissen te onderzoeken. Bij de aanhoudingen in Frankrijk en België zijn auto's en gegevensdragers in beslag genomen. In Parijs is daarnaast een winkelpand doorzocht.

De overval vond op 19 mei plaats bij Schöne Edelmetaal. Een waardetransport vervoerde voor 67 miljoen euro aan edelmetaal, waaronder goud. Er werd voor 15 miljoen euro buitgemaakt. De overvallers bedreigden medewerkers met vuurwapens en een mes en bonden hen vast.

Na de overval ontstond een wilde achtervolging. Volgens de politie werd daarbij op dertien momenten op de politie geschoten of daarmee gedreigd. Bij Broek in Waterland kwam de achtervolging ten einde. In een weiland probeerden de overvallers over te stappen op andere auto's en staken ze hun vluchtwagens in brand. Eén van de verdachten werd in het weiland doodgeschoten.

Enkele daders wisten daadwerkelijk te ontkomen, vermoedt de politie. Zo'n 4 miljoen euro aan edelmetalen is nog zoek, zo bleek tijdens een zitting in augustus. Op die zitting ontkenden de verdachten gericht op de politie geschoten te hebben. Ze beweerden te hebben afgesproken alleen in de lucht te schieten of te dreigen met vuurwapens.
https://nos.nl/artikel/24(...)rval-amsterdam-noord
Twee opgepakt, nog maar 1 van de hele bende die op vrije voeten is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:14:42 #41
497858 A6
Randstad _O_
pi_202100976
@VarkensHart doe ff normaal man
pi_202172781
quote:
'Geen bewijs voor schieten op politie na overval waardetransport'
Er is vooralsnog geen bewijs gevonden voor de vele verklaringen van politieagenten dat er na de overval op een waardetransport in Amsterdam-Noord op hen is geschoten. Dat meldt NU.nl op basis van een forensisch rapport dat de nieuwssite heeft ingezien.

Aan het dossier is nu het rapport van het team forensische opsporing van de politie toegevoegd. Hierin staat dat onderzoek naar kogelinslagen in vier woningen in Broek in Waterland heeft uitgewezen dat het om politiemunitie gaat. Ook een kogelinslag in de voorruit van een auto en twee kogelgaten in een paardentrailer zijn afkomstig van politiewapens.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)de-transport-politie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_202173185
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Stelde allemaal dus niet veel voor...
pi_202185676
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze schoten ook vast met losse flodders.
  maandag 15 november 2021 @ 11:58:41 #45
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202185739
Wel fijn om te weten voor de volgende keer. Als een groep kerels in zwarte outfit met een kalasjnikov staan te schieten hoef je je als politie geen zorgen te maken. Want ze schieten niet gericht op je :') .

Gaan we zo dadelijk ook terroristen met een nep bomgordel benaderen?
pi_203899549
Er werd net in Opsporing Verzocht aandacht aan de zaak besteed. Er worden nog drie mannen gezocht en een deel van de buit (met een waarde van 4 miljoen euro).

Ik had onderstaande reconstructie gemaakt van de vluchtroute. Die klopt deels wel en deels niet: in het groen is de route volgens Opsporing Verzocht te zien. Er ontbreekt een stuk (waar de groene pijl ophoudt); ik neem aan dat de politie niet precies weet hoe de hele route eruit zag. Op de plek van mijn blauwe lijn rechts in beeld is de politie één auto (met vier daders) uit het vizier verloren.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 21:21:18 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203899622
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 21:16 schreef Claudia_x het volgende:
Er werd net in Opsporing Verzocht aandacht aan de zaak besteed. Er worden nog drie mannen gezocht en een deel van de buit.

Ik had onderstaande reconstructie gemaakt van de vluchtroute. Die klopt deels wel en deels niet: in het groen is de route volgens Opsporing Verzocht te zien. Er ontbreekt een stuk (waar de groene pijl ophoudt); ik neem aan dat de politie niet precies weet hoe de hele route eruit zag. Op de plek van mijn blauwe lijn rechts in beeld is de politie één auto (met vier daders) uit het vizier verloren.

[ afbeelding ]
Wat is rood dan? Je moet wel echt stom zijn trouwens wil je daar naar het vliegenbos rijden. Maargoed, ik snap ook niet dat ze niet gewoon doorgescheurd zijn over die hoofdweg naar de A10 maar in plaats daarvan door Tuindorp rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203899761
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 21:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat is rood dan? Je moet wel echt stom zijn trouwens wil je daar naar het vliegenbos rijden. Maargoed, ik snap ook niet dat ze niet gewoon doorgescheurd zijn over die hoofdweg naar de A10 maar in plaats daarvan door Tuindorp rijden.
Rood was mijn reconstructie op basis van beschikbare informatie.

Het idee ook dat ze over de Nieuwendammerdijk zijn gaan scheuren. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 21:31:55 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_203899815
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 21:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Rood was mijn reconstructie op basis van beschikbare informatie.

Het idee ook dat ze over de Nieuwendammerdijk zijn gaan scheuren. :X
Nog steeds bizar dat ze in Broek in Waterland geëindigd zijn. _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_203899866
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 21:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nog steeds bizar dat ze in Broek in Waterland geëindigd zijn. _O-
Als je de uitzending terugkijkt, krijg je een dader te zien die er uit een afvalcontainer kruipt (PMD :+). 't Is de moeite waard.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')