abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juni 2021 @ 12:03:15 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_200088230
Ik koop ze vaak bij de Kik.
pi_200088884
Ik heb een mini-dilemma voor onze baby die in augustus geboren gaat worden. Ik heb een babykleertjespakket gekocht via MP (NJ, nogmaals bedankt 😊) en daar zaten vooral broekjes van maat 56 in. Ik heb zelf weinig extra kleertjes gekocht, omdat we best al wat gekregen hebben en ik verwacht dat we nog meer gaan krijgen straks. Ik heb nu 2 broekjes van maat 50: een van het geboortepakje en een uit het pakket.

Nu wordt voorspeld dat ons dametje zo'n 3700/3800 gram zal wegen als ze met 40 weken komt en haar benen zijn wat langer dan gemiddeld. Heb ik dan überhaupt nog meer broekjes in maat 50 nodig, of kan ik me beter focussen op maat 56? Die heb ik namelijk al best wel een hoop. Het lijkt me ook dat een luier er ook snel voor zal zorgen dat een broekje in maat 50 vrij strak zit?
pi_200088914
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb een mini-dilemma voor onze baby die in augustus geboren gaat worden. Ik heb een babykleertjespakket gekocht via MP (NJ, nogmaals bedankt 😊) en daar zaten vooral broekjes van maat 56 in. Ik heb zelf weinig extra kleertjes gekocht, omdat we best al wat gekregen hebben en ik verwacht dat we nog meer gaan krijgen straks. Ik heb nu 2 broekjes van maat 50: een van het geboortepakje en een uit het pakket.

Nu wordt voorspeld dat ons dametje zo'n 3700/3800 gram zal wegen als ze met 40 weken komt en haar benen zijn wat langer dan gemiddeld. Heb ik dan überhaupt nog meer broekjes in maat 50 nodig, of kan ik me beter focussen op maat 56? Die heb ik namelijk al best wel een hoop. Het lijkt me ook dat een luier er ook snel voor zal zorgen dat een broekje in maat 50 vrij strak zit?
Ik zou het dan bij 56 houden inderdaad. De pasvorm komt toch nog niet zo nauw en als het écht nodig is, is maat 50 ook zo bijgehaald/besteld.
pi_200091704
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 13:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Het lijkt me ook dat een luier er ook snel voor zal zorgen dat een broekje in maat 50 vrij strak zit?
Maatje 50 broeken zijn gemaakt om over een luier te dragen dus daar komt het niet extra strak door te zitten. Tenzij je wasbare luiers gaat gebruiken dat neemt wel meer ruimte in dan een wegwerpluier.
pi_201275192
Ik was net bij de Wibra voor een kort sportbroekje (hadden ze niet -O- ) maar ze hadden wel keileuke meidenkleding hangen!
pi_201281895
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 09:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand waar ik korte strakke broekjes kan vinden voor onder een jurkje?
Zeeman. Meerdere gekocht. Roze, zwart, grijs
  maandag 20 september 2021 @ 22:49:10 #107
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201448026
Aanstaande vrijdag t/m zondag weer 30% - 40% korting op alle baby en kinderkleding bij Dilling! *O* ik begon me al zorgen te maken, normaal gesproken hebben ze deze sale altijd eind augustus/begin september. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201606388
Nouja :(

Ik had vorig weekend een tof iELM pak gezien voor iets van 28 euro. 65% korting van de orginele prijs, al vraag ik me af in hoeverre dat korting is aangezien een heleboel pakken die korting hebben. Maargoed. Ik wilde dus net dat pak bestellen, kost hij opeens weer 81 euro nog wat :? :{w

Ik wacht wel weer een weekje en dan is hij hopelijk weer 'afgeprijsd'. Vreemd hoe ze dat doen bij iELM.

Edit: ik had een bodysuit gezien met dezelfde print, zonder een capuchon dus. Die is 81 euro nog wat. De jumpsuit die ik wilde hebben zag ik opeens en die is nog ruim 28 euro :) Maar toch apart dat het zoveel geld scheelt. Het enige verschil dat ik zie is dat er bij de één een capuchon op zit en bij de ander niet.

[ Bericht 23% gewijzigd door Sunshine1982 op 02-10-2021 18:01:40 ]
pi_201606420
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:49 schreef Mariposas het volgende:
Aanstaande vrijdag t/m zondag weer 30% - 40% korting op alle baby en kinderkleding bij Dilling! *O* ik begon me al zorgen te maken, normaal gesproken hebben ze deze sale altijd eind augustus/begin september. :)
Mijn bestelling kwam donderdag al binnen. Super snel. *O*
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:37:38 #110
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201742922
Weet iemand toevallig hoe de maten van Molo vallen?
pi_201743065
Naar mijn idee valt Molo best ruim.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:52:07 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201743112
Ja groot absoluut :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:59:08 #113
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201743198
Ok bedankt!
pi_201840054
Iemand tips voor fijne sneeuwlaarzen? Warme schoenen die geschikt zijn voor sneeuw en ijs dus, maar die hij voorkeur ook te gebruiken zijn bij flinke regen in Nederland zodat ik niet ook nog gewone laarzen hoef te kopen.
pi_201840406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 23:15 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor fijne sneeuwlaarzen? Warme schoenen die geschikt zijn voor sneeuw en ijs dus, maar die hij voorkeur ook te gebruiken zijn bij flinke regen in Nederland zodat ik niet ook nog gewone laarzen hoef te kopen.
Voor Sofie zijn vandaag deze binnengekomen: https://www.nextdirect.com/nl/nl/style/st751935/655640#655640 Ze voelen lekker warm.
pi_201843765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 23:15 schreef FlyingFish het volgende:
Na 3 jaar sneeuwlaarzen die al gauw te krap zijn door de voering, heb ik dit jaar gewoon hele mooie regenlaarzen gekocht (wel een maat groter) met daarnaast een set dikke fleece laarssokken. Dus niet koud? Dan gewoon laarsjes aan. Wel koud? Dan de fleece sokken aan.

Vind het ook een stuk makkelijker! A kan ze prima zelf aandoen (eerst sok, dan instappen in laars, dan sok eromheen slaan). Geen gemiep met voeringen die binnestebuiten zitten of niet lekker zitten ^O^
pi_201843850
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:07 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Na 3 jaar sneeuwlaarzen die al gauw te krap zijn door de voering, heb ik dit jaar gewoon hele mooie regenlaarzen gekocht (wel een maat groter) met daarnaast een set dikke fleece laarssokken. Dus niet koud? Dan gewoon laarsjes aan. Wel koud? Dan de fleece sokken aan.

Vind het ook een stuk makkelijker! A kan ze prima zelf aandoen (eerst sok, dan instappen in laars, dan sok eromheen slaan). Geen gemiep met voeringen die binnestebuiten zitten of niet lekker zitten ^O^
Voor in Nederland is dat prima, mijn kinderen hebben überhaupt nooit gevoerde laarzen gehad. Maar we gaan volgend jaar ook, volgens planning, naar de sneeuw. En dan is skisokken + gewone laarzen toch snel te koud denk ik.

En mijn kinderen zijn sowieso niet echt laarzendragers, ik denk dat laarzen thuis max een keer of drie per jaar gedragen worden, dus die koop ik altijd tweedehands, om de twee/drie maten. En voor die paar keer is gedoe met aantrekken geen issue.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:39:50 #118
244125 laziness
pi_201844156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Voor in Nederland is dat prima, mijn kinderen hebben überhaupt nooit gevoerde laarzen gehad. Maar we gaan volgend jaar ook, volgens planning, naar de sneeuw. En dan is skisokken + gewone laarzen toch snel te koud denk ik.

En mijn kinderen zijn sowieso niet echt laarzendragers, ik denk dat laarzen thuis max een keer of drie per jaar gedragen worden, dus die koop ik altijd tweedehands, om de twee/drie maten. En voor die paar keer is gedoe met aantrekken geen issue.
Met dat doel van combi NL en wintersport heb ik deze aangeschaft voor O.

https://goedvantoen.nl/co(...)-laarzen-olijf-groen

Anders krijg je echt meer een gevoerde wandelschoen met veters. Die hebben we ook maar is veel meer gedoe met aantrekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door laziness op 21-10-2021 11:46:38 ]
pi_201853660
Hè, ik kan maar geen leuke winterkleding voor R.obin vinden. Vorig jaar heb ik bijna haar hele winteroutfit bij Pompdelux gekocht, maar ik vind het nu tegenvallen.

Jullie nog ideeën? Franse stijl, mousseline, velvet, aardetinten, wol, oker, in die richting.
pi_202028694
Voor de 2e keer ben ik er in getrapt dat mijn kind een grotere schoenmaat nodig blijkt te hebben dan ik denk :') Zijn huidige schoenen vielen vrij groot, dus ik dacht met 1 maat meer wel goed te zitten (ook met zelf opmeten), maar de schoenwinkel meting kwam toch echt groter uit. Ik vind het alleen lastig dat je dan ook het dubbele budget kwijt bent aan schoenen tov Scapino en Bristol enz.
  donderdag 4 november 2021 @ 16:08:04 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_202028725
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:05 schreef Hupje het volgende:
Voor de 2e keer ben ik er in getrapt dat mijn kind een grotere schoenmaat nodig blijkt te hebben dan ik denk :') Zijn huidige schoenen vielen vrij groot, dus ik dacht met 1 maat meer wel goed te zitten (ook met zelf opmeten), maar de schoenwinkel meting kwam toch echt groter uit. Ik vind het alleen lastig dat je dan ook het dubbele budget kwijt bent aan schoenen tov Scapino en Bristol enz.
Ik snap niet zo goed wat het toevoegt. Je kunt toch bij het passen ook gewoon voelen hoe de schoen zit? Daar heb je toch geen dure schoenen voor nodig?
disclaimer
pi_202029099
Scapino heeft toch ook goede kinderschoenen van een één of andere dokter dacht ik?

Wij passen nog altijd de duimtechniek toe. Voelen waar de teentjes zitten in de neus. Was volgens de mevrouw in de schoenenwinkel niet de juiste methode, maar het werkt hier prima.

Voor dreumesjes vind ik flexibele zolen belangrijk en daar zit voor zover ik heb gezien een prijskaartje aan. Maar met 2 jaar krijgt de mijnes gewoon klittenbandschoenen van nike ofzo. Ik ga dan echt geen dure schoenenwinkels meer af :@
  donderdag 4 november 2021 @ 16:42:03 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_202029180
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Scapino heeft toch ook goede kinderschoenen van een één of andere dokter dacht ik?

Wij passen nog altijd de duimtechniek toe. Voelen waar de teentjes zitten in de neus. Was volgens de mevrouw in de schoenenwinkel niet de juiste methode, maar het werkt hier prima.

Voor dreumesjes vind ik flexibele zolen belangrijk en daar zit voor zover ik heb gezien een prijskaartje aan. Maar met 2 jaar krijgt de mijnes gewoon klittenbandschoenen van nike ofzo. Ik ga dan echt geen dure schoenenwinkels meer af :@
Dit.

De juiste methode is overigens: een vinger achter de hiel steken ;) bij hardere neuzen voel je het vaak niet.
disclaimer
pi_202029213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

De fysio waar ik met mijn zoontje kwam was zeer te spreken over de klittenbandnike'jes van mijn peuter toentertijd :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202029242
@Hupje Als de schoenwinkel op een grotere maat uitkomt meet je dan zelf wel goed? Want als je zelf goed meet kan je bij elke winkel terecht.

Als het zooltje uit de schoen kan dan laat ik L op de zool staan om te zien hoeveel ruimte er over is. Hij krult zijn tenen op de dus de duim achter de hiel techniek werkt niet zo best. Meetmaatje werkt wel goed, ook handig ding om in de winkel schoenen te meten zonder dat je kind erbij is.
pi_202029439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
De fysio waar ik met mijn zoontje kwam was zeer te spreken over de klittenbandnike'jes van mijn peuter toentertijd :Y
Mijn oudste draagt ze ook want veters zijn gewoon echt niet leuk :{w Ik vind de kwaliteit van die schoenen echt ontzettend goed. Als we ze wegdoen is dat omdat ze te klein zijn geworden en niet omdat ze kapot zijn gegaan.
pi_202029463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:46 schreef Elleska het volgende:
@:Hupje Als de schoenwinkel op een grotere maat uitkomt meet je dan zelf wel goed? Want als je zelf goed meet kan je bij elke winkel terecht.
Kennelijk doe ik dat niet goed dus :')
De schoenen waar hij nu op loopt passen nog wel hoor, dat voel ik ook met de teen duw manier. Maar welke maat ik dan moet kopen, vind ik lastig. Mijn kind geeft ook niet zo duidelijk aan wat hij voelt, dat helpt niet mee natuurlijk.
De vinger achter de hiel ga ik eens proberen ^O^ En ik was ook van plan om eens te kijken of ze bij Scapino oid nog zo'n voetmeter hebben staan en dan te kijken of ik daar wel op dezelfde maat uitkom als de dure schoenwinkel.

[size=10]Eigenlijk was het vooral even mopperen dat ik geen kindervoeten kan meten. Ik had eerst ook #faalmoeder getypt maar dat weggehaald omdat ik wél gezorgd heb voor passende schoenen [/size]
  donderdag 4 november 2021 @ 17:06:22 #128
244125 laziness
pi_202029497
Goedkope winkels hebben toch vaak ook wel iets om de voeten te meten?
En dat ze bij een dure winkel de voeten meten betekent toch niet dat je persé daar ook moet kopen? :?
pi_202029504
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
De schoenen waar hij nu op loopt passen nog wel hoor, dat voel ik ook met de teen duw manier. Maar welke maat ik dan moet kopen, vind ik lastig. Mijn kind geeft ook niet zo duidelijk aan wat hij voelt, dat helpt niet mee natuurlijk.
De vinger achter de hiel ga ik eens proberen ^O^ En ik was ook van plan om eens te kijken of ze bij Scapino oid nog zo'n voetmeter hebben staan en dan te kijken of ik daar wel op dezelfde maat uitkom als de dure schoenwinkel.

[size=10]Eigenlijk was het vooral even mopperen dat ik geen kindervoeten kan meten. Ik had eerst ook #faalmoeder getypt maar dat weggehaald omdat ik wél gezorgd heb voor passende schoenen [/size]
De Scapino bij mij heeft inderdaad een voetmeter staan :Y
  donderdag 4 november 2021 @ 17:19:55 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_202029701
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:03 schreef Hupje het volgende:

[..]

Hahaha, geen faalmoeder jij gek. Ik kan m'n eigen voeten niet eens meten, laat staan die van mijn kinderen. Ik doe maar wat, en soms is het kut maar vaak is het goed :7
disclaimer
  donderdag 4 november 2021 @ 17:20:38 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_202029716
Ik kan me nog eens herinneren dat mijn broertje donkerblauwe teennagels had omdat zijn schoenen kennelijk 3 maten te klein waren, maar klagen ho maar ;(
Kinderen :')
disclaimer
pi_202030045
Ik heb zo'n voetmeter bij ome ali gekocht voor bijna niks ^O^ makkelijker dan met een stuiterkind in de winkel zo'n voetje daarin moeten wringen
pi_202030830
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:06 schreef laziness het volgende:
En dat ze bij een dure winkel de voeten meten betekent toch niet dat je persé daar ook moet kopen? :?
Ja nou, ik voel me wel een beetje bezwaard om geen schoenen te kopen als ze wel de moeite nemen om te meten en ook prima schoenen hebben. Als er niks geschikts is, kan ik dat beter :@
  donderdag 4 november 2021 @ 18:50:29 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_202031092
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:31 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja nou, ik voel me wel een beetje bezwaard om geen schoenen te kopen als ze wel de moeite nemen om te meten en ook prima schoenen hebben. Als er niks geschikts is, kan ik dat beter :@
Vind ik ook hoor. Ik vind het echt not done om op plek a de service te halen en op plek b mijn geld uit te geven.

Maar bij van Haren hebben ze ook gewoon van die meetlatten ;)
disclaimer
pi_202031631
Van Haren heeft een tv en een voetenmeter. Dat is de magische combinatie _O_
  donderdag 4 november 2021 @ 19:21:38 #136
244125 laziness
pi_202031692
Ging er niet vanuit dat iemand enkel voor de meting zou gaan eigenlijk. Juist omdat ze overal wel een mogelijkheid hebben tot meten. De één wat meer profi dan de ander.
Maar ik kijk wel vaak eerst bij meerdere winkels wat ze voor leuks hebben. Voel me dan niet bezwaard dat ik niet bij de eerste winkel die gemeten heeft direct iets koop.
pi_202031815
Spuit 11. Vaak kun je bij kinderschoenen de binnenzool eruit halen. Als je die eruit haalt en je kind daarop laat staan, wel rechtop dan kun je precies zien hoeveel (groei) ruimte er nog is. 1cm ruimte moest je aanhouden. Deze tip kreeg ik ooit in een schoenenwinkel.
Dit zegt natuurlijk niks over of de wreef past etc maar werkte hier wel beter dan de tenenduw methode
pi_202031816
Ik koop gewoon altijd shoesme schoenen via marktplaats. Nog altijd zgan gevonden voor onder ¤10. Het beste van twee werelden ^O^
Zij verkopen trouwens ook voor een paar euro zo'n meetlat
pi_202032048
Wij kopen ook alles tweedehands. Sjaak loopt op barefoot schoenen. Ik moet alleen nog even kijken voor de winter.
pi_202032223
Ik had juist begrepen dat tweedehands schoenen niet echt goed zijn vanwege de stand van de voetjes? Of is dat weer achterhaald?
  donderdag 4 november 2021 @ 20:06:15 #141
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202032817
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had juist begrepen dat tweedehands schoenen niet echt goed zijn vanwege de stand van de voetjes? Of is dat weer achterhaald?
De schoenverkopers doen je dat graag geloven ja. Ik denk dat het met de kindervoetjes hier in huis prima gaat, ze krijgen ongeveer passende schoenen, lopen vaak op blote voeten en verder geloof ik het wel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 4 november 2021 @ 20:08:57 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202032898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef FlyingFish het volgende:

Serieus? Jacob woont zowat in zijn laarzen. Die kan hij namelijk snel zelf makkelijk aan en uit doen en je kan altijd in een plas stampen als je die tegenkomt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202032904
Hier ook tweedehands. Eerste paar shoesme netjes laten meten in de winkel en daar ook gekocht. Toen zag ik hem de voorkant gebruiken als rem op zijn loopfietsje :X
Ik ga niet elke maand een nieuw paar kopen. Zo gek ben ik ook weer niet.
pi_202033205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:

[..]
De schoenverkopers doen je dat graag geloven ja. Ik denk dat het met de kindervoetjes hier in huis prima gaat, ze krijgen ongeveer passende schoenen, lopen vaak op blote voeten en verder geloof ik het wel.
Dit ja. Schoenen zijn voor Sjaak een soort ‘noodzakelijk kwaad’. Hij loopt het liefst op blote voeten, ook buiten. En dat vinden wij prima, zolang hij maar uitkijkt dat hij niet in glas of poep trapt. En als het kouder wordt, geven we hem toch liever wel schoenen aan.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:27:09 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202033372
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afgedragen schoenen met schuin versleten zolen etc niet nee, nette tweedehands geen probleem.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:56:15 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_202034191
Ik vraag me altijd wel af welk type kinderen nou schoenen heeft die het doorverkopen nog waard zijn. Vooral mijn middelste kind krijgt het altijd voor elkaar om een paar nieuwe schoenen er letterlijk na een halve dag dragen afgeragd uit te laten zien :')
disclaimer
pi_202034840
Ih de schoenen van mijn jongste kan ik zo doorverkopen. (tenminste, dat paar dat zo mooi was, groot genoeg en ja ze zitten lekker mama! na 2 dagen nog best mooi, maar niet meer terug te brengen waren ze toch te smal, deed zeer. Jammerdebammer)
pi_202035208
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:56 schreef SQ het volgende:
Ik vraag me altijd wel af welk type kinderen nou schoenen heeft die het doorverkopen nog waard zijn. Vooral mijn middelste kind krijgt het altijd voor elkaar om een paar nieuwe schoenen er letterlijk na een halve dag dragen afgeragd uit te laten zien :')
Nja, die van mij dus, omdat hij ze bijvoorbeeld in de vakantie maximaal 30 minuten per dag aan heeft.
pi_202037045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Serieus? Jacob woont zowat in zijn laarzen. Die kan hij namelijk snel zelf makkelijk aan en uit doen en je kan altijd in een plas stampen als je die tegenkomt.
De normale schoenen kunnen ze ook snel zelf aan en uit doen (moeten ze op school ook tig keer op een dag). Wij gebruiken regenlaarzen echt alleen als het hard geregend heeft.

Overigens gaan onze oude schoenen tegenwoordig ook na gebruik de kledingcontainer in. M’n zoon krijgt er gaten in (aan de bovenkant :? ) en ze slijten de zolen er af. Maar goed, mijn kinderen hebben in principe 1 standaard paar schoenen, en dan tegenwoordig een back-up 2e paar (dr Martens, die ze nog steeds niet zelf aan en uit kunnen trekken, dus die worden amper gebruikt). De kinderen van m’n schoonzus hebben volgens mij 5 paar gewone schoenen per kind. Dan slijten ze ook wat minder.

Ik koop overigens wel alle schoenen nieuw, in de uitverkoop. Laarzen heb ik daarentegen nooit nieuw gekocht, maar wellicht krijgen ze dus straks goede winterlaarzen van opa.
pi_202039402
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:56 schreef SQ het volgende:
Ik heb hier nog schoenen staan die echt zgan zijn. Ze vond ze in de winkel echt tof enzo maar eenmaal thuis wilde ze ze niet meer aan :')

Ik gok dat ik ze wel snel kwijt zal zijn op vinted. Ze zijn zwart met een glitter, dus leuk voor de feestdagen :Y
pi_202193898
De lidl sneeuwpakjes en regenpakjes zijn er weer: https://www.lidl.nl/p/lup(...)IylqEjEIdgfauSMGNOqU
pi_202194639
Dank voor de tip!
pi_202228302
Weet iemand waar je een leuke, kleurrijke onesie kan vinden voor een zesjarige met maat 140? Dat is blijkbaar al een tienermaat dus alle onesies zijn zwart of donkergrijs met stoer gamerthema ipv leuk voor zijn leeftijd. ;(

Bonuspunten als ze 20 euro of minder kosten.
pi_202228325
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 11:47 schreef lunapuella het volgende:
Weet iemand waar je een leuke, kleurrijke onesie kan vinden voor een zesjarige met maat 140? Dat is blijkbaar al een tienermaat dus alle onesies zijn zwart of donkergrijs met stoer gamerthema ipv leuk voor zijn leeftijd. ;(

De AH XL had er liggen met Sinterklaas-thema en cadeautjes enzo.
pi_202228339
quote:

https://www.zalando.nl/we(...)ALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Net geen bonuspunten ;(

Edit: Snert. Het is voor een jongen gok ik? Nevermind dan :@
  donderdag 18 november 2021 @ 12:03:51 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_202228483
quote:

Ik wilde maxomorra al tippen, maar dat lukt je niet voor 20.

Deze site dan: https://www.studentonesie.nl/shop/

Moet je een xxs of een xs nemen.
disclaimer
pi_202228538
quote:

Zoek je een print?
H&M heeft een roest/rode in die maat:

En ze hebben er bij de verkleedkleding ook eentje van Pikachu en van Spiderman. Maar dat is misschien niet wat je bedoelt ;).
  donderdag 18 november 2021 @ 12:11:31 #158
244125 laziness
pi_202228570
Ja maxomorra of Duns. Die laatste heeft ook zipsuits (favoriet bij O hier) maar dat is geen 20 euro.
  donderdag 18 november 2021 @ 12:13:06 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_202228590
disclaimer
pi_202228891
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:08 schreef Malteser het volgende:
En ze hebben er bij de verkleedkleding ook eentje van Pikachu en van Spiderman. Maar dat is misschien niet wat je bedoelt ;).
Pikachu is eigenlijk exact wat ik bedoel, dankjewel :D
pi_202229821
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 12:38 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Pikachu is eigenlijk exact wat ik bedoel, dankjewel :D
H&M heeft Pikachu ^O^
pi_202231627
Zo herkenbaar. Hier een (sinds augustus) zevenjarige met maat 146-152 en veel van die merch-kleding van Pokémon enzo gaat maar tot 128/134. Verkleedkleding voor halloween/carnaval kost ook een vermogen. Een kek opposuit voor kerst? Echt niet leuk meer qua prijzen in deze maat. Ik ben het gescroll door al het boze grijsblauwbruin met minecraft/playstation-gedoe erop ook zo beu. (Betaalbare) schoenen in maat 38 hebben vaak ook een heleboel leuke dingen (kleurtjes, printjes, lichtjes) niet.

Tijd terug hier wel goede tips gehad voor leuk spul, toen ook wel goed geslaagd :)
pi_202231966
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:40 schreef Jentin het volgende:
Ik ben het gescroll door al het boze grijsblauwbruin met minecraft/playstation-gedoe erop ook zo beu.
Dit vooral. Wat een deprimerende meuk he?
  zondag 21 november 2021 @ 10:27:28 #164
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202274723
Ik ben op zoek naar warme regenlaarzen/thermoboots. Ik kom tot nu toe EnFant en Bisgaard tegen (de gevoerde Bergstein laarsjes vind ik echt niets voorstellen qua warmte van de voering). Heeft iemand ervaring met de gevoerde EnFant of Bisgaard laarsjes of weet iemand nog een ander merk?
pi_202275034
De Enfant laarzen heeft Twix gehad, waren echt heel fijn. Vallen wel een maat kleiner dus je moet een maat groter kopen.
Ik vind ze alleen zo duur dat hij het nu al twee jaar moet doen met gewone Bergstein met dikke sokken en voor als er sneeuw/ijs ligt, heeft hij snowboots van de Lidl of Scapino.
pi_202275052
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 10:27 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar warme regenlaarzen/thermoboots. Ik kom tot nu toe EnFant en Bisgaard tegen (de gevoerde Bergstein laarsjes vind ik echt niets voorstellen qua warmte van de voering). Heeft iemand ervaring met de gevoerde EnFant of Bisgaard laarsjes of weet iemand nog een ander merk?
Geox heeft ook gevoerde laarsjes zag ik laatst (soms ook via limango en zalando lounge)
  FOK!fossiel zondag 21 november 2021 @ 12:43:31 #167
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202276125
quote:
We hebben hier de EnFant thermoboots maar die vallen inderdaad wat klein. Hoe comfortabel/warm ze zijn durf ik niet te zeggen want peuters zijn qua review niet erg betrouwbaar ;)
Chick on a mission
  zondag 21 november 2021 @ 13:47:15 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202277121
quote:
Hier nu warm gevoerde aigle regenlaarzen (van dat witte nepbont erin) . Zowel de 6 als de 8 jarige zeggen dat ze erg fijn zitten.
  zondag 21 november 2021 @ 21:31:57 #169
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_202285090
quote:
Dunlop heeft ook gevoerde (winter) kinderlaarzen.
  dinsdag 23 november 2021 @ 19:36:06 #170
244125 laziness
pi_202308687
Vanaf donderdag zijn de 4ff surprise boxen er weer voor de liefhebber.
pi_202309970
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:36 schreef laziness het volgende:
Joepie!
pi_202310145
*O*
Gelukkig pas nadat mijn loon gestort is!
pi_202310186
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 20:51 schreef Bottoms_up het volgende:
*O*
Gelukkig pas nadat mijn loon gestort is!
:D Die boxen werken verslavend :{ ;(
pi_202310668
*O*
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 22:07:56 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202311356
Wat zijn goede schoentjes voor een dreumes die op het punt staat om zijn eerste stapjes te gaan zetten? O+ En hoe weet je in godsnaam welke maat dit moet zijn? :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 22:08:44 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202311370
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 19:36 schreef laziness het volgende:
Oeh ik ga weer bestellen!

Laatst ook voor mijzelf, dat beviel ook goed :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 23 november 2021 @ 22:14:24 #177
244125 laziness
pi_202311449
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:07 schreef MaJo het volgende:
Wat zijn goede schoentjes voor een dreumes die op het punt staat om zijn eerste stapjes te gaan zetten? O+ En hoe weet je in godsnaam welke maat dit moet zijn? :D
Flexibele zool! Shoesme is een goed merk. Opmeten in de winkel en uitproberen.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 november 2021 @ 22:18:45 #178
148247 taxibabe
pi_202311536
quote:
Voor binnen zou ik voor antislipsokken gaan! Van iemand hier heb ik toen deze tip gekregen: https://sokken-online.nl/ewers-antislip-sokken-24060.html Echt perfect!
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 22:30:00 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202311750
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:14 schreef laziness het volgende:

[..]
Flexibele zool! Shoesme is een goed merk. Opmeten in de winkel en uitproberen.
Oh ja, daar heb ik wel eens over gelezen. Ik ga eens kijken ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:18 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Voor binnen zou ik voor antislipsokken gaan! Van iemand hier heb ik toen deze tip gekregen: https://sokken-online.nl/ewers-antislip-sokken-24060.html Echt perfect!
Antislipsokken hebben we al voor thuis en op de opvang :Y onmisbaar want hij trekt zich continu op en stapt al voorzichtig langs de bank en salontafel O+
pi_202313021
quote:
Wij waren fan van elefanten. Shoesme werd Bas een stervende zwaan van, zat niet lekker.
  FOK!fossiel woensdag 24 november 2021 @ 06:55:07 #181
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202313525
Hier loopt ze nog dagelijks op anti-slip sokken. Kun je lekker mee door het huis rennen :)

Happy Socks heeft ook sokken met anti-slip
Chick on a mission
  woensdag 24 november 2021 @ 07:37:22 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_202313710
En niet te snel op schoenen over gaan :@ je zegt dat hij nog niet loopt, hij hoeft pas schoenen als hij buiten gaat lopen. Voor de rest kan hij het veel beter op blote voeten leren. En tussen "langs de bank stappen" en "buiten los lopen" kan echt nog maanden (en schoenmaten) verschil zitten.
disclaimer
pi_202314082
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:37 schreef SQ het volgende:
En niet te snel op schoenen over gaan :@ je zegt dat hij nog niet loopt, hij hoeft pas schoenen als hij buiten gaat lopen. Voor de rest kan hij het veel beter op blote voeten leren. En tussen "langs de bank stappen" en "buiten los lopen" kan echt nog maanden (en schoenmaten) verschil zitten.
En dan buiten tegen de kou gewoon lekker goedkope laarsjes over die dikke sokken aantrekken. Schoenen in de juiste maat passen toch niet over de meeste antislip sokken is mijn ervaring.
pi_202314332
quote:
+1 Echt niet te snel schoenen kopen! Je kan ook die van - je raadt het nooit - Aapie babyschoenen kopen :D Die heb ik heel lang gebruikt toen A nog niet goed kon lopen. Vooral de hogere versie met bont aan de binnenkant bleven goed zitten. Heel wat paren versleten*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 24 november 2021 @ 09:10:57 #185
244125 laziness
pi_202314419
Ja Aapie's met bont waren hier ook favoriet :Y
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 09:28:48 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202314573
quote:
17s.gif Op woensdag 24 november 2021 00:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij waren fan van elefanten. Shoesme werd Bas een stervende zwaan van, zat niet lekker.
Oeh die zien er ook nog leuker uit O+

quote:
Het idee is om pas de schoentjes inderdaad buiten aan te doen :Y Ik zat er sowieso aan te denken om ze tweedehands aan te schaffen want 50 euro voor schoentjes die hij misschien een paar keer aan kan (of nooit) vind ik wat overdreven :N

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:38 schreef B.ertha het volgende:

[..]
En dan buiten tegen de kou gewoon lekker goedkope laarsjes over die dikke sokken aantrekken. Schoenen in de juiste maat passen toch niet over de meeste antislip sokken is mijn ervaring.
Ik heb een hele berg gekregen laarsjes/schoentjes dus dat komt goed ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:03 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
+1 Echt niet te snel schoenen kopen! Je kan ook die van - je raadt het nooit - Aapie babyschoenen kopen :D Die heb ik heel lang gebruikt toen A nog niet goed kon lopen. Vooral de hogere versie met bont aan de binnenkant bleven goed zitten. Heel wat paren versleten*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou dit moet een teken zijn :D

En eens met je spoiler _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:10 schreef laziness het volgende:
Ja Aapie's met bont waren hier ook favoriet :Y
Ze zien er ook heerlijk comfi uit O+
pi_202315072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:28 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oeh die zien er ook nog leuker uit O+
[..]
Het idee is om pas de schoentjes inderdaad buiten aan te doen :Y Ik zat er sowieso aan te denken om ze tweedehands aan te schaffen want 50 euro voor schoentjes die hij misschien een paar keer aan kan (of nooit) vind ik wat overdreven :N
[..]
Ik heb een hele berg gekregen laarsjes/schoentjes dus dat komt goed ^O^
[..]
Nou dit moet een teken zijn :D

En eens met je spoiler _O-
[..]
Ze zien er ook heerlijk comfi uit O+
https://www.scapino.nl/gr(...)KCzDWhRoCvZMQAvD_BwE

Lijkt me ook prima en is wat goedkoper :) Weet niet of het helemaal je ding is :)
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 10:27:40 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202315216
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
https://www.scapino.nl/gr(...)KCzDWhRoCvZMQAvD_BwE

Lijkt me ook prima en is wat goedkoper :) Weet niet of het helemaal je ding is :)
Heel leuk :Y Ze lijken zelfs heel erg op de schoenen van mijn man O+
pi_202315267
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
Heel leuk :Y Ze lijken zelfs heel erg op de schoenen van mijn man O+
Ik vind ze ook wel leuk :) Enig nadeel is dat Scapino niet gespecialiseerd is in kindervoetjes en dat je zelf aan de gang moet met voetjes opmeten. Maar je kan zelf prima met je vingers voelen of een schoentje past.
pi_202315560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vind ze ook wel leuk :) Enig nadeel is dat Scapino niet gespecialiseerd is in kindervoetjes en dat je zelf aan de gang moet met voetjes opmeten. Maar je kan zelf prima met je vingers voelen of een schoentje past.
Wij hebben Bas dus op laten meten , Shoesme besteld, (ze hadden in zijn maat alleen maar hysterische roze glitterschoenen en 1 paar lelijk unisex in de winkel, top :{ ) , thuis stervende zwaan en terug gestuurd na meerdere malen proberen. Zelfde maat elefanten gekocht: ging prima.

En altijd aan het einde van de dag schoenen passen (rond 15), dan zijn de voeten het meest belast geweest en uitgezet ^O^
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 10:50:56 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202315564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik verwacht dat de winkels binnen afzienbare tijd gaan sluiten dus dan zal het toch online worden. Ik zag al een maattabel waarbij je het zelf kan uitrekenen. Ik ga zijn voetjes eens opmeten, ik ben wel benieuwd naar zijn maat! Het laatste wat ik weet was dat hij maat 17 had met een maand of 6. Toen deden we hem voor de vorm schoentjes aan maar zijn daar al snel mee gestopt toen ze op het kdv zeiden dat die als eerste uit gaan :D
  FOK!fotograaf woensdag 24 november 2021 @ 11:05:40 #192
148247 taxibabe
pi_202315777
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:50 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik verwacht dat de winkels binnen afzienbare tijd gaan sluiten dus dan zal het toch online worden. Ik zag al een maattabel waarbij je het zelf kan uitrekenen. Ik ga zijn voetjes eens opmeten, ik ben wel benieuwd naar zijn maat! Het laatste wat ik weet was dat hij maat 17 had met een maand of 6. Toen deden we hem voor de vorm schoentjes aan maar zijn daar al snel mee gestopt toen ze op het kdv zeiden dat die als eerste uit gaan :D
Bij de vorige lockdown bestelden wij ook online.. maar de maatvoering is per merk verschillend. Ik had van mijn vader nikes en adidas gekregen, allebei maat 21 maar de adidas was bijna 2 maten groter.
  FOK!fossiel woensdag 24 november 2021 @ 11:57:05 #193
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202316443
Ja Adidas valt bizar groot he!
Chick on a mission
pi_202316877
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:50 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij hebben voor A schoentjes met klittenband, dat leek me verrekte handig met aandoen. Maar A krijgt ze dus ook heel makkelijk uit :P :+

Bij Noor had ik als eerste schoen een laarsje en ik vind dat toch wat beter. Ik hoefde toen niet steeds te checken of mijn kind haar schoenen nog aan had.
  FOK!fotograaf woensdag 24 november 2021 @ 13:42:59 #195
148247 taxibabe
pi_202318018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:57 schreef Keroppi het volgende:
Ja Adidas valt bizar groot he!
Ja echt raar. Maar ook nu, hij heeft in principe maat 25/26, maar de nieuwe regenlaarsjes moest ik echt wel in maat 27 halen, die vallen dus weer heel klein.
pi_202318650
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 11:05 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Bij de vorige lockdown bestelden wij ook online.. maar de maatvoering is per merk verschillend. Ik had van mijn vader nikes en adidas gekregen, allebei maat 21 maar de adidas was bijna 2 maten groter.
Wij hadden shoesme's maat 22 en puma's maat 23. De shoesme's vielen bijna uit elkaar en ik dacht, dat geeft niet want de volgende maat ligt toch al klaar. Maar die vielen steeds uit :') Dus ik dacht, nou, dan moet ie toch nog maar wat langer in de kleine want nieuwe kopen als hij er bijna uitgroeit, dat is zonde.
Tot ik dus laarzen maat 23 kocht en die naast de puma's zag staan :o Was echt centimeters groter!
pi_202318665

[ Bericht 100% gewijzigd door B.ertha op 24-11-2021 14:28:17 (Dubbel) ]
  FOK!fotograaf woensdag 24 november 2021 @ 14:38:38 #198
148247 taxibabe
pi_202318830
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 14:27 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Wij hadden shoesme's maat 22 en puma's maat 23. De shoesme's vielen bijna uit elkaar en ik dacht, dat geeft niet want de volgende maat ligt toch al klaar. Maar die vielen steeds uit :') Dus ik dacht, nou, dan moet ie toch nog maar wat langer in de kleine want nieuwe kopen als hij er bijna uitgroeit, dat is zonde.
Tot ik dus laarzen maat 23 kocht en die naast de puma's zag staan :o Was echt centimeters groter!
Zo raar hè. Online schoentjes kopen is echt een ramp, je weet echt niet of de maat klopt. Ik vind het in de winkel al moeilijk. Sta je daar de voetjes op te meten, maat 25. Dus naar gangpad maat 25, ah leuke schoentjes dus passen. Nee hoor, te groot/te klein. Ander gangpad, niet in de andere maat te krijgen. Terug naar gangpad 25, op zoek naar andere schoentjes.. pfff
  FOK!fotograaf woensdag 24 november 2021 @ 15:18:42 #199
148247 taxibabe
pi_202319552
Ff wat anders, dat kind van mij heeft dikke poten en de meeste broeken zijn tegenwoordig skinny.. :N Hij past daar dus echt niet fatsoenlijk in. Nu vind ik bootcut/flared jeans gaaf, ook voor jongens. Bij Terstal zie ik dus mooie flared jeans staan, maar voor meisjes.. Wat vinden jullie, kan een jongen ook zoiets aan?
https://www.terstal.nl/flared-stretch-jeans-3719637-534.html
pi_202319667
Volgens mij is flared altijd al uniseks geweest :? Persoonlijk vind ik het niet mooi, maar ook niet voor meisjes. Maar ik heb er wel vaker kerels mee zien lopen.

En in effen grijs valt het heus niet zo op dat je van een afstand afkeurende meningen zou krijgen, dus wat maakt het uit? Als het überhaupt al uitmaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')