abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202029439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:44 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
De fysio waar ik met mijn zoontje kwam was zeer te spreken over de klittenbandnike'jes van mijn peuter toentertijd :Y
Mijn oudste draagt ze ook want veters zijn gewoon echt niet leuk :{w Ik vind de kwaliteit van die schoenen echt ontzettend goed. Als we ze wegdoen is dat omdat ze te klein zijn geworden en niet omdat ze kapot zijn gegaan.
pi_202029463
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 16:46 schreef Elleska het volgende:
@:Hupje Als de schoenwinkel op een grotere maat uitkomt meet je dan zelf wel goed? Want als je zelf goed meet kan je bij elke winkel terecht.
Kennelijk doe ik dat niet goed dus :')
De schoenen waar hij nu op loopt passen nog wel hoor, dat voel ik ook met de teen duw manier. Maar welke maat ik dan moet kopen, vind ik lastig. Mijn kind geeft ook niet zo duidelijk aan wat hij voelt, dat helpt niet mee natuurlijk.
De vinger achter de hiel ga ik eens proberen ^O^ En ik was ook van plan om eens te kijken of ze bij Scapino oid nog zo'n voetmeter hebben staan en dan te kijken of ik daar wel op dezelfde maat uitkom als de dure schoenwinkel.

[size=10]Eigenlijk was het vooral even mopperen dat ik geen kindervoeten kan meten. Ik had eerst ook #faalmoeder getypt maar dat weggehaald omdat ik wél gezorgd heb voor passende schoenen [/size]
  donderdag 4 november 2021 @ 17:06:22 #128
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202029497
Goedkope winkels hebben toch vaak ook wel iets om de voeten te meten?
En dat ze bij een dure winkel de voeten meten betekent toch niet dat je persé daar ook moet kopen? :?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202029504
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
De schoenen waar hij nu op loopt passen nog wel hoor, dat voel ik ook met de teen duw manier. Maar welke maat ik dan moet kopen, vind ik lastig. Mijn kind geeft ook niet zo duidelijk aan wat hij voelt, dat helpt niet mee natuurlijk.
De vinger achter de hiel ga ik eens proberen ^O^ En ik was ook van plan om eens te kijken of ze bij Scapino oid nog zo'n voetmeter hebben staan en dan te kijken of ik daar wel op dezelfde maat uitkom als de dure schoenwinkel.

[size=10]Eigenlijk was het vooral even mopperen dat ik geen kindervoeten kan meten. Ik had eerst ook #faalmoeder getypt maar dat weggehaald omdat ik wél gezorgd heb voor passende schoenen [/size]
De Scapino bij mij heeft inderdaad een voetmeter staan :Y
  donderdag 4 november 2021 @ 17:19:55 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_202029701
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:03 schreef Hupje het volgende:

[..]

Hahaha, geen faalmoeder jij gek. Ik kan m'n eigen voeten niet eens meten, laat staan die van mijn kinderen. Ik doe maar wat, en soms is het kut maar vaak is het goed :7
disclaimer
  donderdag 4 november 2021 @ 17:20:38 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_202029716
Ik kan me nog eens herinneren dat mijn broertje donkerblauwe teennagels had omdat zijn schoenen kennelijk 3 maten te klein waren, maar klagen ho maar ;(
Kinderen :')
disclaimer
pi_202030045
Ik heb zo'n voetmeter bij ome ali gekocht voor bijna niks ^O^ makkelijker dan met een stuiterkind in de winkel zo'n voetje daarin moeten wringen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202030830
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:06 schreef laziness het volgende:
En dat ze bij een dure winkel de voeten meten betekent toch niet dat je persé daar ook moet kopen? :?
Ja nou, ik voel me wel een beetje bezwaard om geen schoenen te kopen als ze wel de moeite nemen om te meten en ook prima schoenen hebben. Als er niks geschikts is, kan ik dat beter :@
  donderdag 4 november 2021 @ 18:50:29 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_202031092
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:31 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ja nou, ik voel me wel een beetje bezwaard om geen schoenen te kopen als ze wel de moeite nemen om te meten en ook prima schoenen hebben. Als er niks geschikts is, kan ik dat beter :@
Vind ik ook hoor. Ik vind het echt not done om op plek a de service te halen en op plek b mijn geld uit te geven.

Maar bij van Haren hebben ze ook gewoon van die meetlatten ;)
disclaimer
pi_202031631
Van Haren heeft een tv en een voetenmeter. Dat is de magische combinatie _O_
  donderdag 4 november 2021 @ 19:21:38 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202031692
Ging er niet vanuit dat iemand enkel voor de meting zou gaan eigenlijk. Juist omdat ze overal wel een mogelijkheid hebben tot meten. De één wat meer profi dan de ander.
Maar ik kijk wel vaak eerst bij meerdere winkels wat ze voor leuks hebben. Voel me dan niet bezwaard dat ik niet bij de eerste winkel die gemeten heeft direct iets koop.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202031815
Spuit 11. Vaak kun je bij kinderschoenen de binnenzool eruit halen. Als je die eruit haalt en je kind daarop laat staan, wel rechtop dan kun je precies zien hoeveel (groei) ruimte er nog is. 1cm ruimte moest je aanhouden. Deze tip kreeg ik ooit in een schoenenwinkel.
Dit zegt natuurlijk niks over of de wreef past etc maar werkte hier wel beter dan de tenenduw methode
pi_202031816
Ik koop gewoon altijd shoesme schoenen via marktplaats. Nog altijd zgan gevonden voor onder ¤10. Het beste van twee werelden ^O^
Zij verkopen trouwens ook voor een paar euro zo'n meetlat
pi_202032048
Wij kopen ook alles tweedehands. Sjaak loopt op barefoot schoenen. Ik moet alleen nog even kijken voor de winter.
pi_202032223
Ik had juist begrepen dat tweedehands schoenen niet echt goed zijn vanwege de stand van de voetjes? Of is dat weer achterhaald?
  donderdag 4 november 2021 @ 20:06:15 #141
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202032817
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had juist begrepen dat tweedehands schoenen niet echt goed zijn vanwege de stand van de voetjes? Of is dat weer achterhaald?
De schoenverkopers doen je dat graag geloven ja. Ik denk dat het met de kindervoetjes hier in huis prima gaat, ze krijgen ongeveer passende schoenen, lopen vaak op blote voeten en verder geloof ik het wel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 4 november 2021 @ 20:08:57 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202032898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef FlyingFish het volgende:

En mijn kinderen zijn sowieso niet echt laarzendragers, ik denk dat laarzen thuis max een keer of drie per jaar gedragen worden, dus die koop ik altijd tweedehands, om de twee/drie maten. En voor die paar keer is gedoe met aantrekken geen issue.
Serieus? Jacob woont zowat in zijn laarzen. Die kan hij namelijk snel zelf makkelijk aan en uit doen en je kan altijd in een plas stampen als je die tegenkomt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202032904
Hier ook tweedehands. Eerste paar shoesme netjes laten meten in de winkel en daar ook gekocht. Toen zag ik hem de voorkant gebruiken als rem op zijn loopfietsje :X
Ik ga niet elke maand een nieuw paar kopen. Zo gek ben ik ook weer niet.
pi_202033205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:06 schreef Lemijn het volgende:

[..]
De schoenverkopers doen je dat graag geloven ja. Ik denk dat het met de kindervoetjes hier in huis prima gaat, ze krijgen ongeveer passende schoenen, lopen vaak op blote voeten en verder geloof ik het wel.
Dit ja. Schoenen zijn voor Sjaak een soort ‘noodzakelijk kwaad’. Hij loopt het liefst op blote voeten, ook buiten. En dat vinden wij prima, zolang hij maar uitkijkt dat hij niet in glas of poep trapt. En als het kouder wordt, geven we hem toch liever wel schoenen aan.
  donderdag 4 november 2021 @ 20:27:09 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202033372
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 19:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Afgedragen schoenen met schuin versleten zolen etc niet nee, nette tweedehands geen probleem.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 4 november 2021 @ 20:56:15 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_202034191
Ik vraag me altijd wel af welk type kinderen nou schoenen heeft die het doorverkopen nog waard zijn. Vooral mijn middelste kind krijgt het altijd voor elkaar om een paar nieuwe schoenen er letterlijk na een halve dag dragen afgeragd uit te laten zien :')
disclaimer
pi_202034840
Ih de schoenen van mijn jongste kan ik zo doorverkopen. (tenminste, dat paar dat zo mooi was, groot genoeg en ja ze zitten lekker mama! na 2 dagen nog best mooi, maar niet meer terug te brengen waren ze toch te smal, deed zeer. Jammerdebammer)
pi_202035208
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:56 schreef SQ het volgende:
Ik vraag me altijd wel af welk type kinderen nou schoenen heeft die het doorverkopen nog waard zijn. Vooral mijn middelste kind krijgt het altijd voor elkaar om een paar nieuwe schoenen er letterlijk na een halve dag dragen afgeragd uit te laten zien :')
Nja, die van mij dus, omdat hij ze bijvoorbeeld in de vakantie maximaal 30 minuten per dag aan heeft.
pi_202037045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:08 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Serieus? Jacob woont zowat in zijn laarzen. Die kan hij namelijk snel zelf makkelijk aan en uit doen en je kan altijd in een plas stampen als je die tegenkomt.
De normale schoenen kunnen ze ook snel zelf aan en uit doen (moeten ze op school ook tig keer op een dag). Wij gebruiken regenlaarzen echt alleen als het hard geregend heeft.

Overigens gaan onze oude schoenen tegenwoordig ook na gebruik de kledingcontainer in. M’n zoon krijgt er gaten in (aan de bovenkant :? ) en ze slijten de zolen er af. Maar goed, mijn kinderen hebben in principe 1 standaard paar schoenen, en dan tegenwoordig een back-up 2e paar (dr Martens, die ze nog steeds niet zelf aan en uit kunnen trekken, dus die worden amper gebruikt). De kinderen van m’n schoonzus hebben volgens mij 5 paar gewone schoenen per kind. Dan slijten ze ook wat minder.

Ik koop overigens wel alle schoenen nieuw, in de uitverkoop. Laarzen heb ik daarentegen nooit nieuw gekocht, maar wellicht krijgen ze dus straks goede winterlaarzen van opa.
pi_202039402
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:56 schreef SQ het volgende:
Ik heb hier nog schoenen staan die echt zgan zijn. Ze vond ze in de winkel echt tof enzo maar eenmaal thuis wilde ze ze niet meer aan :')

Ik gok dat ik ze wel snel kwijt zal zijn op vinted. Ze zijn zwart met een glitter, dus leuk voor de feestdagen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')