abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2021 @ 21:28:08 #1
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199476251
quote:
Waarom het conflict tussen Isral en de Palestijnen (weer) escaleert

De dagenlange onrust in Jeruzalem en de Gazastrook bereikte maandagavond een kookpunt, toen Isral en de Palestijnse Hamasbeweging elkaar met raketten beschoten. Wat is er aan de hand in het gebied? En waarom is het juist nu weer onrustig?



De oorzaken voor het escalerende geweld zijn een lastig te ontwarren kluwen. In de kern komt het erop neer dat de huidige protesten worden aangejaagd door Palestijnse jongeren. Zij hebben weinig op met de gevestigde orde in de Palestijnse gebieden, waardoor de Palestijnse autoriteiten weinig grip op hen hebben.

De crisis van de afgelopen week begon met gewelddadige protesten in Jeruzalem. Die worden genspireerd door een slepende juridische strijd over de woninguitzettingen van zestig Palestijnse gezinnen in de oostelijke wijk Sheikh Jarrah. Joodse kolonisten claimen de grond waarop hun woningen staan. De kwestie ligt nu bij het Isralisch Hooggerechtshof, maar dat buigt zich er voorlopig niet over, vanwege het geweld.

Jeruzalem is formeel gescheiden in een westelijk Isralisch deel en een oostelijk Palestijns deel. In de praktijk is het oostelijke deel een lappendeken van Palestijnse gebiedjes en Joodse nederzettingen. Op de Tempelberg in de Oude Stad liggen joodse en islamitische heiligdommen, waar spanningen met grote regelmaat tot uitbarsting komen.

De protesten worden voornamelijk gecordineerd via sociale media en de beweging heeft geen duidelijke leiders. Dat maakt het verminderen van de spanningen lastig: de Isralische regering kan de Palestijnse Autoriteit (PA) wel bellen om te praten, maar als Palestijnse jongeren die negeren heeft dat weinig zin.

Tegelijkertijd probeert de terroristische groepering Hamas, die de scepter zwaait in de Gazastrook, de spanningen juist op te zwepen. Raketaanvallen op Isralisch grondgebied vanuit Gaza worden beantwoord met Isralische bombardementen.

Er wordt gevreesd voor een derde Intifada, een term voor brede volksopstanden tegen de Isralische bezetting in de Palestijnse gebieden. Hamas en Iran (waarover later meer) zien dat wel zitten, maar voor de andere belangrijke spelers in het conflict is zo'n opstand een minder aantrekkelijk vooruitzicht.

LEES VERDER BIJ BRON


https://www.nu.nl/buitenl(...)-weer-escaleert.html

Iron Dome missiles on the left and rockets fired from Gaza on the right.

quote:
Hamas vuurt raketten af op Tel Aviv in antwoord op Isralische luchtaanval

Palestijnen hebben raketten afgevuurd op de Isralische hoofdstad Tel Aviv en omgeving. Volgens de Palestijnse beweging Hamas ging het om zo'n 130 projectielen.

In Tel Aviv gingen de sirenes af en waren explosies te horen. Een Isralische zender meldde zeker een dode. Ook is er sprake van gewonden. In Holon, pal ten zuiden van de stad, werd een bus geraakt. Alle vluchten vanaf luchthaven Ben Gurion in Tel Aviv zijn opgeschort.

Volgens Hamas was de actie bedoeld als vergelding voor een luchtaanval kort daarvoor van Isral op de Palestijnse Gazastrook. Daarbij stortte een torenflat in waarin een kantoor van Hamas was gevestigd. De personen in het appartementencomplex waren voor de aanval gewaarschuwd.

Het geweld tussen Isral en de Palestijnen is sinds enkele dagen opgelaaid omdat de Isralirs tientallen Palestijnen uit hun woningen in bezet Oost-Jeruzalem willen zetten om daar Joodse kolonisten te vestigen. De Palestijnen bestookten Isral al met honderden raketten. Isral op zijn beurt neemt Hamas-doelwitten in de dichtbevolkte Gazastrook onder vuur.

De jongste escalatie kostte al enkele tientallen mensen het leven, vooral aan Palestijnse kant.
https://www.nu.nl/buitenl(...)che-luchtaanval.html
twitter


twitter
  maandag 17 mei 2021 @ 21:36:08 #2
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199476442
Paar inslagen in en om Sderot. Peuterzaal en een opslag van een fabriek geraakt, geen gewonden.
pi_199476444
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze twaalfhonderd keer verzocht is om weg te gaan en ze toevallig net moesten bidden toen de camera's arriveerden.

Wat een vreselijke filmpjes staan eronder. Doeken van kinderlijkjes afrukken en blijven filmen terwijl de moeders er krijsend naast staan. Bah.
Ja joh veel smerige meuk en context ontbreekt

Ik vond dit wel een mooi voorbeeld van die typische pesterijtjes die je wel meer ziet waarbij nu context niet broodnodig is.

Dit soort pesterijtjes betekenen weinig en zijn normaliter niks waard, maar het heeft nu wel waarde want in deze reeks is 90% zo enorm rechts is, dat ze alles goed willen praten. Maar als dit Nederlandse ME was geweest....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2021 21:38:13 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 mei 2021 @ 21:38:52 #4
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_199476498
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

@:Cobra4

M-109's *O*
^O^

53:11 wij haalden een granaat die al was aangezet toch op een heel andere manier uit de schietbuis. :D

[ Bericht 14% gewijzigd door Cobra4 op 17-05-2021 21:45:26 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 17 mei 2021 @ 21:39:08 #5
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199476504
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ja joh veel smerige meuk en zonder context niks waard.

Ik vond dit wel een mooi voorbeeld van die typische pesterijtjes die je wel meer ziet waarbij nu veel context niet nodig is.

En dit soort pesterijtjes. Betekenen weinig en zijn normaliter niks waard, maar wel in deze reeks omdat 90% hier zo enorm rechts is, dat ze alles goed willen praten maar als dit Nederlandse ME was geweest....
Oh het zou inderdaad ook treitergedrag kunnen zijn vanuit die soldaten maar de aanwezigheid van die camera's doet anders vermoeden. Context is alles en die hebben we nauwelijks.
  User die overal opduikt 2022 maandag 17 mei 2021 @ 21:54:18 #6
186611 Haags
pi_199476814
Ik heb het idee dat het stukken rustiger aan het worden is. Klopt dat? (even niet zo gevolgd namelijk)

Zo ja; ^O^
Zonder wrijving geen glans
  maandag 17 mei 2021 @ 21:55:31 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199476835
quote:
17s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:38 schreef Cobra4 het volgende:
^O^

53:11 wij haalden een granaat die al was aangezet toch op een heel andere manier uit de schietbuis. :D
Gvd... En wij maar rammen met 8 man aan de pompstok met uitstoter om die granaat eruit te krijgen... Kan het ook gewoon zo.... -O-
  maandag 17 mei 2021 @ 22:01:48 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199476978
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:54 schreef Haags het volgende:
Ik heb het idee dat het stukken rustiger aan het worden is. Klopt dat? (even niet zo gevolgd namelijk)

Zo ja; ^O^
Het aantal lanceringen en rellen is inderdaad flink omlaag gegaan. Hamas heeft nog wel gedreigd om weer los te gaan op Tel Aviv, dus misschien stilte voor de storm. Gezien hoe minder ver en zwaar de salvo's zijn nu verwacht/hoop ik eigenlijk niet dat dit echt haalbaar is voor Hamas.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 mei 2021 @ 22:02:21 #9
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_199476989
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gvd... En wij maar rammen met 8 man aan de pompstok met uitstoter om die granaat eruit te krijgen... Kan het ook gewoon zo.... -O-
Dat ja! _O- _O- Snel doorgeven aan de jongens en meisjes op de PZH's.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 17 mei 2021 @ 22:07:17 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 17 mei 2021 @ 22:10:44 #11
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_199477175
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 22:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat deze procedure niet in de VS'en staat... :')
En ik heb medelijden met diegene die die 45kg op mag vangen. Gok toch dat ze 'm niet op het sluitstuk of de vloermat laten stuiteren. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 17 mei 2021 @ 22:49:19 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199477881
Op een explosie die gehoord werd in het noorden vlakbij Libanon na is er niet veel bijzonders te melden momenteel. Uit voorzorg zijn de schuilkelders er geopend maar er is geen instructie om ze te gebruiken vooralsnog. Het lijkt een aardig rustige nacht te worden gelukkig.
pi_199478196
LOOOOOOOOOOL

Heerlijke self own _O-

twitter


IDF bevestigd dit en slaat zelf ook toe

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199478232
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:54 schreef Haags het volgende:
Ik heb het idee dat het stukken rustiger aan het worden is. Klopt dat? (even niet zo gevolgd namelijk)

Zo ja; ^O^
Stilte voor de storm

Van Hamas hebben we weinig te vrezen maar op het internationale vlak gebeurt er van alles
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199478464
quote:
11s.gif Op maandag 17 mei 2021 21:14 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Lol wtf, ik was niet op de hoogte van deze aanval.

Mufti Abu Layth noemt hij zichzelf, hij staat al jaren bekend als een clown die de Islam op alle vlakken verdraait, zie vid:


Deze jongeren vallen hem dus aan vanwege Palestina?! Ik dacht altijd dat ze hem ooit zouden aanvallen vanwege zijn "islamitische" standpunten en het belachelijk maken van de religie en niet vanwege Palestina :')
Dacht eerst dat het die gast was van de video die je zelf eerst plaatste . Dat was dus niet het geval maar nadat ik de video heb gezien heb ik een stuk minder medelijden met hem

Roken? Niet Haram
Flirten? Niet Haram
Drinken? Niet Haram
Anale ex and bj's ? Niet haram
Een vrouw die het gebed leidt? Niet Haram 8)7

In het Christendom heb je zat van dit soort figuren liberale figuren die er alleen voor zorgen dat op lange termijn meer mensen van het geloof af stappen . Ik keur de aanval op zijn huis niet goed maar ik kan het wel een beetje beter begrijpen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199478712
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dacht eerst dat het die gast was van de video die je zelf eerst plaatste . Dat was dus niet het geval maar nadat ik de video heb gezien heb ik een stuk minder medelijden met hem

Roken? Niet Haram
Flirten? Niet Haram
Drinken? Niet Haram
Anale ex and bj's ? Niet haram
Een vrouw die het gebed leidt? Niet Haram 8)7

In het Christendom heb je zat van dit soort figuren liberale figuren die er alleen voor zorgen dat op lange termijn meer mensen van het geloof af stappen . Ik keur de aanval op zijn huis niet goed maar ik kan het wel een beetje beter begrijpen
Norman Finkelstein had gisteren nog een post aan hem gewijd op zijn Facebook:
https://www.facebook.com/(...)ts/10159614673459515
Een paar uur geleden heeft hij dit gepost als reactie op de aanval:
Remember, violence is never the answer. We should engage in constructive dialogue to educate those who are ill informed.
Educating those who cause controversy is the best way.


Mohammed Hijab krijgt de schuld van de aanval, hij zou een 'opruiende' video hebben gepost over Abu Layth en straatjongeren/bende's zouden dit gezien hebben en gingen zijn woning aanvallen (Abu Layth was zo te zien niet thuis, maar zijn vrouw en kind wel).
pi_199479152
Die raketten kunnen ze natuurlijk net zo goed door de wc spoelen. Maar ja, dan heeft Isral geen excuus om op een dichtbevolkte stad te schieten...,en heb je geen burgerdoden om mensen nog verder op te fokken.

Graaf dan op z'n allerminst nog een tunnel en lanceer die zooi niet vanuit midden in de stad zou je zeggen.......

.extremisme :')
pi_199479238
Is Kaag er al naar toe met een zak geld?
  Beste debater 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 01:33:04 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199479283
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dacht eerst dat het die gast was van de video die je zelf eerst plaatste . Dat was dus niet het geval maar nadat ik de video heb gezien heb ik een stuk minder medelijden met hem

Roken? Niet Haram
Flirten? Niet Haram
Drinken? Niet Haram
Anale ex and bj's ? Niet haram
Een vrouw die het gebed leidt? Niet Haram 8)7

In het Christendom heb je zat van dit soort figuren liberale figuren die er alleen voor zorgen dat op lange termijn meer mensen van het geloof af stappen . Ik keur de aanval op zijn huis niet goed maar ik kan het wel een beetje beter begrijpen
Als dat prehistorische vrouw- en homo-onvriendelijke rotzooi en een totaal verknipte seksuele moraal doet afnemen, geweldig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199479307
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Dacht eerst dat het die gast was van de video die je zelf eerst plaatste . Dat was dus niet het geval maar nadat ik de video heb gezien heb ik een stuk minder medelijden met hem

Roken? Niet Haram
Flirten? Niet Haram
Drinken? Niet Haram
Anale ex and bj's ? Niet haram
Een vrouw die het gebed leidt? Niet Haram 8)7

In het Christendom heb je zat van dit soort figuren liberale figuren die er alleen voor zorgen dat op lange termijn meer mensen van het geloof af stappen . Ik keur de aanval op zijn huis niet goed maar ik kan het wel een beetje beter begrijpen
Eng dat je dat begrijpt
pi_199479318
achtste dag 10e topic
wie niet springt is een palastein
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199479344
ach Alexander de Grote, had het heel erg naar zijn zin in Mesopotamie, schreef ie, iedereen was in oorlog met elkaar, zelfs de dieren, precies zijn ding.

of de asterix en obelix stripboek, De odyssee van Asterix, ging ook over dat er de hele tijd stammen oorlogen waren in Mesopotamie.

Het is het midden-oosten, ze weten niet beter dan oorlog voeren en aggressief doen, beter als ze elkaar vermoorden en er nooit meer mee bemoeien, het gaat al duizenden jaren daar zo.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 02:28:42 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199479400
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 02:11 schreef Rambolin het volgende:
Pink Floyd ontmaskert Isral (lobby)
Opinions are like assholes.....everybody's got one.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 18 mei 2021 @ 03:21:31 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_199479520
quote:
ja, door overmatig drugsgebruik zeg je wel eens iets raars.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 03:22:03 #26
117098 Hathor
Effe niet
pi_199479522
en ik kan het weten :D
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199479523
quote:
Not bad, not bad... _O- Heb die wappie sinds hij wegging van Youtube niet meer gevolgd.
pi_199479743
Interessant leesmateriaal.

A Path to Peace Inspired by the Past

A solution to the turmoil in the Middle East seems as far away as ever. But, says Martin Gilbert, past relations between Muslims and Jews have often been harmonious and can be so again.

Martin Gilbert | Published in History Today Volume 60 Issue 8 August 2010

Enmity between Jews and Muslims seems to be a fact of life in the 21st century: a hostility that impinges on Jewish and Muslim life worldwide and, in particular, on the Arab-Israeli conflict, now in its sixth decade. When did this enmity begin? How was it sustained? Why did it survive? In order to answer these questions we must look to the other side of the coin, to a story that might serve both sides today as a positive reminder of what could lie ahead.

https://www.historytoday.com/archive/path-peace-inspired-past
  dinsdag 18 mei 2021 @ 06:43:36 #29
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199479810
Vannacht zes uur zonder alarm in Isral, dik uur geleden toch weer luchtalarm in Ein Hashalosh.

IDF is vannacht wel bezig geweest met luchtaanvallen en ook acties vanuit de zee.

Palestijnen op de Westoever helpen mee door overal in dat gebied brand te stichten. Paar dagen geleden was er ook zo'n actie van Gaza met vuurballonnen die op dat moment even minder aandacht kreeg omdat er toen bij bosjes raketten uit vlogen maar die hobby zal binnenkort ook wel weer opgepakt worden daar want dat kun je ook door kinderen laten doen.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 08:43:04 #30
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:16:14 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199480736
Na een luchtalarm vanochtend was het weer rustig. Zojuist de eerste berichten van een mislukte terroristische aanslag in Hebron, waarbij de terrorist gewond raakte doordat een explosief afging in zijn eigen handen en hij daarna of mede daardoor uitgeschakeld werd door schoten vanuit de aanwezige troepen.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 09:17:32 #32
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_199480748
Wordt Biden hier nu even ‘overruled’ door zijn partij?

https://www.rt.com/news/524087-israel-gaza-blocking-un-ceasfire/

Edit: nvm. Gewoon sensatiebericht van Nu.nl wat voor de verwarring zorgt. Geen officieel statement van Biden aan de VN

https://www.nu.nl/buitenl(...)-en-palestijnen.html

[ Bericht 20% gewijzigd door Stoorzendert op 18-05-2021 09:24:40 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_199482191
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:44 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Norman Finkelstein had gisteren nog een post aan hem gewijd op zijn Facebook:
https://www.facebook.com/(...)ts/10159614673459515
Een paar uur geleden heeft hij dit gepost als reactie op de aanval:
Remember, violence is never the answer. We should engage in constructive dialogue to educate those who are ill informed.
Educating those who cause controversy is the best way.


Mohammed Hijab krijgt de schuld van de aanval, hij zou een 'opruiende' video hebben gepost over Abu Layth en straatjongeren/bende's zouden dit gezien hebben en gingen zijn woning aanvallen (Abu Layth was zo te zien niet thuis, maar zijn vrouw en kind wel).
Toen ik gisteren op die video van je klikte kreeg ik een advertentie te zien of ik niet tot het islam wil bekeren ;(
Durf niet meer op de nieuwe video te bekijken maar ik geloof je verder op je woord

Heb verhalen gehoord dat die persoon het allemaal in scene heeft gezet. Weet jij hier iets meer van ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 11:46:14 #34
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199482534
In Jaffa/Yafo is n van de verdachten van een aanslag tijdens de rellen met een molotov-cocktail op een woonhuis van een Arabische familie opgepakt. Bij de aanslag raakten twee broertjes gewond, waarvan n zwaar. De politie had goede beelden tot haar beschikking en kon een Arabische verdachte oppakken en met behulp van DNA-onderzoek linken aan de flessen.

Het blijkt dat de daders zich waarschijnlijk vergist hebben in het huis. Voorrarrest is verlengd met 9 dagen. Vader van de familie gelooft niet dat het Arabieren waren dus dat zal wel een complottheorie worden terwijl de lullige waarheid waarschijnlijker is dan dat er een politieonderzoek is vervalst met beelden en al.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 12:22:23 #35
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199483043
Nou ik kan ook op zoek naar een nieuwe kapper paar heerlijke qoutes van de beste man.

* Alle joden moeten dood
* Hamas is geen terroristische organisatie
* Over 4 jaar heersen de Moslims over de wereld.

En hij deed nog wel altijd zo snel en goed zijn werk.
pi_199483127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 12:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Nou ik kan ook op zoek naar een nieuwe kapper paar heerlijke qoutes van de beste man.

* Alle joden moeten dood
* Hamas is geen terroristische organisatie
* Over 4 jaar heersen de Moslims over de wereld.

En hij deed nog wel altijd zo snel en goed zijn werk.
Wtf. Wie zijn die mensen?
Heb je er nog wat van gezegd of toch de man eerst even je kapsel laten afmaken en zijn schaar en scheermes weg laten leggen.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 12:42:02 #37
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199483331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 12:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wtf. Wie zijn die mensen?
Heb je er nog wat van gezegd of toch de man eerst even je kapsel laten afmaken en zijn schaar en scheermes weg laten leggen.
Vond het wel altijd al een vreemde vogel, covid bestond een poos geleden ook al niet maar daar kun je nog mee leven als iemand zoiets zegt. Ik ga niet in discussie met zo'n wappie maar ik ga er ook niet meer heen. Kreeg ook nog 20 minuten les over de koran :')
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 12:53:10 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199483482
lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 12:56:09 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199483520
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 12:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Nou ik kan ook op zoek naar een nieuwe kapper paar heerlijke qoutes van de beste man.

* Alle joden moeten dood
* Hamas is geen terroristische organisatie
* Over 4 jaar heersen de Moslims over de wereld.

En hij deed nog wel altijd zo snel en goed zijn werk.
Vrij gemiddelde opvattingen binnen bepaalde groepen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199483569
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 12:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Nou ik kan ook op zoek naar een nieuwe kapper paar heerlijke qoutes van de beste man.

* Alle joden moeten dood
* Hamas is geen terroristische organisatie
* Over 4 jaar heersen de Moslims over de wereld.

En hij deed nog wel altijd zo snel en goed zijn werk.
Zeker een andere kapper zoeken inderdaad. Dit kan echt niet meer.
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 13:00:04 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199483588
zolang hij zijn werk gewoon goed doet zou ik gewoon blijven _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 13:04:22 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199483645
quote:
83s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:00 schreef sp3c het volgende:
zolang hij zijn werk gewoon goed doet zou ik gewoon blijven _O-
Alleen niet zeggen dat je een jodenclub support terwijl hij scherpe dingen in zijn handen heeft.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 13:05:36 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199483659
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Alleen niet zeggen dat je een jodenclub support terwijl hij scherpe dingen in zijn handen heeft.
ik kom er sowieso niet voor een praatje

bovendien is ijshockey meer mijn dingetje dus ik ben wel safe denk ik want vrouwen moeten verplicht een volledig gezichtsmasker op _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 13:08:24 #44
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199483684
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 12:58 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zeker een andere kapper zoeken inderdaad. Dit kan echt niet meer.
Ga ik ook zeker doen, kwam er al jaren en vond het altijd een vakman maar dit kan echt niet. Vooral ook omdat hij er zelf over begon uit het niets.
pi_199483759
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 01:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Als dat prehistorische vrouw- en homo-onvriendelijke rotzooi en een totaal verknipte seksuele moraal doet afnemen, geweldig.
Gesproken als een echte katholiek :') :')

Denk dat je hier meer thuis zal voelen

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199483796
Tja, woke-isme. Dat is weer een ander uiterste.
pi_199483863
twitter


Parkeerplaats in 3, 2 ....
pi_199483986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ga ik ook zeker doen, kwam er al jaren en vond het altijd een vakman maar dit kan echt niet. Vooral ook omdat hij er zelf over begon uit het niets.
Gewoon zelf onderwerpen aanbrengen. Zoals ome Erdogan

Hm. Misschien is dat een slecht voorbeeld. Zit je na twee uur nog steeds in die stoel.
pi_199484003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:24 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]

Parkeerplaatsen in 3, 2 ....
fyp

Het waterleidingbedrijf is nog niet geraakt toch?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 13:35:56 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199484033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:24 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]

Parkeerplaats in 3, 2 ....
Twee in kritieke toestand, twee zwaar en zes lichtgewonden daar.
Verder is een konvooi met humanitaire hulp aan Gaza bestookt met mortiergranaten vanuit Gaza.
pi_199484085
hier kun je live meekijken bij rellerij in Bethlehem. Waar de schapen lagen bij nachte.

  dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:12 #52
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199484121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ga ik ook zeker doen, kwam er al jaren en vond het altijd een vakman maar dit kan echt niet. Vooral ook omdat hij er zelf over begon uit het niets.
Het maakt wel veel los ook onder de zogenaamde liberalere moslims
pi_199484380
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 12:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Nou ik kan ook op zoek naar een nieuwe kapper paar heerlijke qoutes van de beste man.

* Alle joden moeten dood
* Hamas is geen terroristische organisatie
* Over 4 jaar heersen de Moslims over de wereld.

En hij deed nog wel altijd zo snel en goed zijn werk.
de antisemitische kapper :X

het is triest maar je staat ervan versteld hoeveel van dit soort figuren zo denken.

weet nog goed hoe iemand op straat in Amsterdam per ongeluk een kinderwagen licht raakte van een moslima, precies dit verhaaltje kwam er schreeuwend uit, met bijbehorend gevloek in Afghaans herdersdialect.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199484412
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:19 schreef Ali_boo het volgende:
Heb verhalen gehoord dat die persoon het allemaal in scene heeft gezet. Weet jij hier iets meer van ?
Beschuldigingen over en weer, allerlei leugens, zeg maar net als het Isral-Palestina-conflict.
  Beste debater 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 14:18:57 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199484780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:16 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Gesproken als een echte katholiek :') :')

Denk dat je hier meer thuis zal voelen

[ twitter ]
Ik heb al langer begrepen dat je gedweep met religie vooral een nogal verwrongen 'alfa-mannetjes'-complex moet camoufleren.

Conservatism is the new punk rock maaaaan :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199484800
oef

twitter
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:22:11 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199484826
Een lawinepijl doet nog meer schade :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199484900
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:20 schreef myShizzle het volgende:
oef

[ twitter ]
Oef?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:27:02 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199484910
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een lawinepijl doet nog meer schade :')
Ja beetje categorie harde scheet dit.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199484939
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:26 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Oef?
Tegenoverstelling van pfew
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 14:29:10 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199484944
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:20 schreef myShizzle het volgende:
oef

[ twitter ]
Is dit niet een waarschuwingsraket? Dat doet Isral toch wel vaker? Eerst een klein plofje zodat ze de boel gaan evacueren en een uur later bombarderen ze hem plat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:31:59 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199484977
quote:
84s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Is dit niet een waarschuwingsraket? Dat doet Isral toch wel vaker? Eerst een klein plofje zodat ze de boel gaan evacueren en een uur later bombarderen ze hem plat.
Deze was inkomend voor Isral.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:32:27 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199484982
quote:
84s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Is dit niet een waarschuwingsraket? Dat doet Isral toch wel vaker? Eerst een klein plofje zodat ze de boel gaan evacueren en een uur later bombarderen ze hem plat.
Ja maar dat doet Hamas dus niet en die stuurt die raket net...
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 14:32:56 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199484986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Deze was inkomend voor Isral.
Oohja, overheen gelezen :@ Oops
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199484992
quote:
84s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Is dit niet een waarschuwingsraket? Dat doet Isral toch wel vaker? Eerst een klein plofje zodat ze de boel gaan evacueren en een uur later bombarderen ze hem plat.
Ik hoop van niet want Adhdod is in Isral.

Andere kant. Zou wel weer een prachtige before-after instagram kunnen opleveren
https://www.instagram.com/p/COxf012glhy/

Volgens mij zijn al die Hamas raketten zo. Ze kunnen vliegen en dat is het. Dus deze hit, is een groot succes van Hamas.

En straks mag Hamas samen met 100 gezinnen die net dakloos zijn geworden de brokstukken van hun flat opruimen. Als legitieme vergelding.

Goh wat gek dat er zoveel Gazastrook mensen het niet hebben met de Israli

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2021 14:35:19 ]
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:37:49 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199485051
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik hoop van niet want Adhdod is in Isral.

Andere kant. Zou wel weer een prachtige before-after instagram kunnen opleveren
https://www.instagram.com/p/COxf012glhy/

Volgens mij zijn al die Hamas raketten zo. Ze kunnen vliegen en dat is het. Dus deze hit, is een groot succes van Hamas.

En straks mag Hamas samen met 100 gezinnen die net dakloos zijn geworden de brokstukken van hun flat opruimen. Als legitieme vergelding.

Goh wat gek dat er zoveel Gazastrook mensen het niet hebben met de Israli
Isral bombardeert geen burgerdoelen als vergelding. Ze schieten er wel op als Hamas er materiaal of mensen in heeft zitten, en dan nog na een waarschuwing. Nog steeds lomp uiteraard maar 100 gezinnen halen ze niet hoor.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:39:35 #67
117098 Hathor
Effe niet
pi_199485075
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:20 schreef myShizzle het volgende:
oef

[ twitter ]
Daar zijn toch zeker wel twee planten op het balkon van omgevallen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:40:55 #68
117098 Hathor
Effe niet
pi_199485089
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja beetje categorie harde scheet dit.
Je moet de kracht van een goeie scheet niet onderschatten, zeker niet als er Mexicaans voedsel in het spel betrokken is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199485106
Het laatste conflict was 2014
Eindstand: 2.205 (1.400 burgers) t.o.v. 71 (5 burgers).

Eens zien of de Israli het deze keer beter doen. Het laboratorium is al neer, deel zit ook al zonder elecrricitekt (lol ze hadden toch maar vier uur er dag). Wordt tijd om dat ziekenhuis op te blazen, het is zelfs algemeen beken dat de Hamas daar in de kelders zit.

Mijn zoontje van vier, Levi, ligt nu te tukken en hij houdt van stoeien. Soms probeert hij mij pijn te doen. Ik zal me straks eens verdedigen en hem eens leren wat pijn is en wat echt pijn doet!!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2021 14:44:21 ]
pi_199485108
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Een lawinepijl doet nog meer schade :')
Nou ja je zou er maar wonen. Dan heb je toch liever dat dat ding ergens anders landt
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:44:21 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199485129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:20 schreef myShizzle het volgende:
oef

[ twitter ]
Geen gewonden gemeld tot nu toe hierbij, maar van de eerdere inslag in Eshkol zijn nu twee van de gewonden overleden...
pi_199485135
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je moet de kracht van een goeie scheet niet onderschatten, zeker niet als er Mexicaans voedsel in het spel betrokken is.
Die taco's worden door een beetje bier en knoflook geneutraliseerd
pi_199485154
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:42 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Het laatste conflict was 2014
Eindstand: 2.205 (1.400 burgers) t.o.v. 71 (5 burgers).

Eens zien of de Israli het deze keer beter doen. Het laboratorium is al neer, deel zit ook al zonder elecrricitekt (lol ze hadden toch maar vier uur er dag). Wordt tijd om dat ziekenhuis op te blazen, het is zelfs algemeen beken dat de Hamas daar in de kelders zit.

Mijn zoontje van vier, Levi, ligt nu te tukken en hij houdt van stoeien. Soms probeert hij mij pijn te doen. Ik zal me straks eens verdedigen en hem eens leren wat pijn is en wat echt pijn doet!!
Vragen of de Jonge daar ook een avondklok voor handen vindt liggen nu ze niet op Covid kunnen testen.
pi_199485162
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Isral bombardeert geen burgerdoelen als vergelding. Ze schieten er wel op als Hamas er materiaal of mensen in heeft zitten, en dan nog na een waarschuwing. Nog steeds lomp uiteraard maar 100 gezinnen halen ze niet hoor.
Er worden hele flats opgeblazen.... Er zijn 2.500 dakloos door bombardementen.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:46:45 #75
117098 Hathor
Effe niet
pi_199485167
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die taco's worden door een beetje bier en knoflook geneutraliseerd
Wie doet er nou knoflook op zijn taco's? Zo verneuk je de hele smaak, gewoon een beetje guacamole erop of wat van die hete rooie saus.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199485189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wie doet er nou knoflook op zijn taco's? Zo verneuk je de hele smaak, gewoon een beetje guacamole erop of wat van die hete rooie saus.
Godver mag ik?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:59:07 #77
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199485312
twitter
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:00:39 #78
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199485338
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Er worden hele flats opgeblazen.... Er zijn 2.500 dakloos door bombardementen.
Ja, maar niet als vergelding voor een opgeblazen flat in Isral maar omdat er Hamas-leden in zitten of hele batterijen aan geschut. Die 2.500 daklozen zijn vreselijk maar te wijten aan Hamas die tussen de burgers gaat zitten. Jij doet nu precies wat Hamas voor ogen heeft.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:12:51 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199485503
Tweede filmpje hieronder is de inslag te zien in Eshkol. Het gaat om een opslag blijkbaar. Even voor de mensen die die raketten van Hamas niet zo indrukwekkend vinden. Twee doden, twee zwaargewonden en nog zes gewonden.

https://www.ynet.co.il/news/article/r14WxmbKd#autoplay
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:15:17 #80
117098 Hathor
Effe niet
pi_199485530
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:48 schreef Chadi het volgende:

[..]

Godver mag ik?
Nee :(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199485532
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja, maar niet als vergelding voor een opgeblazen flat in Isral maar omdat er Hamas-leden in zitten of hele batterijen aan geschut. Die 2.500 daklozen zijn vreselijk maar te wijten aan Hamas die tussen de burgers gaat zitten. Jij doet nu precies wat Hamas voor ogen heeft.
Zoals bij het waterleidingbedrijf, het laboratorium n in het vluchtelingenkamp? Alles is Hamas....

Isral slaat terug als een vader op een kind van vier. Iedereen ziet dat maar veel mensen vinden dat net zoals de apartheidsstaat helemaal dikke prima. Natuurlijk slaat israel terug, maar omdat zij iets bombarderen, neerschieten of bestoken met een raket, betekent dit niet omdat het IDF is de daad dus per definitie legitiem is.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:18:31 #82
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199485572
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Zoals bij het waterleidingbedrijf, het laboratorium n in het vluchtelingenkamp? Alles is Hamas....
Hamas zit overal inderdaad. De vorige ronde zaten ze vooral in moskeen. Nu hebben ze het nog even wat naarder gemaakt.
quote:
Isral slaat terug als een vader op een kind van vier. Iedereen ziet dat maar veel mensen vinden dat net zoals de apartheidsstaat helemaal dikke prima. Natuurlijk slaat israel terug, maar omdat zij iets bombarderen, neerschieten of bestoken met een raket, betekent dit niet omdat het IDF is de daad dus per definitie legitiem is.
Dat zeg ik ook niet. Ook ik heb mijn bedenkingen. Sterker nog, IDF zelf heeft hun bedenkingen want die zitten in een spagaat waarbij er nooit te winnen valt. Wat dat betreft doet Hamas dit heel slim. Walgelijk, maar slim. En jij gaat erin mee.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:28:22 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199485708
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou ja je zou er maar wonen. Dan heb je toch liever dat dat ding ergens anders landt
Nouja aangezien het gebouw in aanbouw is denk ik niet dat er iemand woont :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199485774
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hamas zit overal inderdaad. De vorige ronde zaten ze vooral in moskeen. Nu hebben ze het nog even wat naarder gemaakt.
[..]

Dat zeg ik ook niet. Ook ik heb mijn bedenkingen. Sterker nog, IDF zelf heeft hun bedenkingen want die zitten in een spagaat waarbij er nooit te winnen valt. Wat dat betreft doet Hamas dit heel slim. Walgelijk, maar slim. En jij gaat erin mee.
Ik heb iets teveel beeldmateriaal of artikelen gezien hoe stenengoiende kinderen eindigen met een kogel door het hoofd. Onmogelijk om alles met "ja maar Hamas" goed te praten

dus ik moet begrijpen dat Israel een apartheidsstaat is maar het leger wel objectief en proportioneel reageert...

Dat geloof ik dus niet. Ik hoor graag argumenten waarom de lPalestijnen die niks doet en in hetzelfde land woont wel gediscrimineerd wordt en de levensgevaarlijke Palestijns daarentegen netjes wordt behandeld

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2021 15:35:58 ]
pi_199485792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:12 schreef Qarrad het volgende:
Tweede filmpje hieronder is de inslag te zien in Eshkol. Het gaat om een opslag blijkbaar. Even voor de mensen die die raketten van Hamas niet zo indrukwekkend vinden. Twee doden, twee zwaargewonden en nog zes gewonden.
Twee Thaise doden?

Israel-Gaza conflict:
12 civilians killed

2 Arab-Israelis
1 Indian
2 Thai

564 civilians wounded

1 soldier killed, 2 wounded

Lod riots:
1 Israeli killed
https://en.wikipedia.org/(...)0%93Palestine_crisis
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:37:02 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199485807
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:34 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik heb iets teveel beeldmateriaal of artikelen gezien hoe stenengoiende kinderen eindigen met een kogel door het hoofd. Onmogelijk om alles met "ja maar Hamas" goed te praten

dus ik moet begrijpen dat Israel een apartheidsstaat is maar het leger wel objectief en proportioneel reageert...

Dat geloof ik dus niet. Ik hoor graag argumenten hoe de Palestijnen die niks doet en in hetzelfde land woont gediscrimineerd wordt en de levensgevaarlijke Palestijns wel netjes wordt behandeld
Hoho, ik zei niks over stenengooiende kinderen en ontkende de ongelijkheid binnen Isral ook niet. Ik heb het nu alleen over het door jou geschetste beeld dat het IDF uit vergelding burgerdoelen zou bestoken.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:38:12 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199485821
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:35 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Twee Thaise doden?

Israel-Gaza conflict:
12 civilians killed

2 Arab-Israelis
1 Indian
2 Thai

564 civilians wounded

1 soldier killed, 2 wounded

Lod riots:
1 Israeli killed
https://en.wikipedia.org/(...)0%93Palestine_crisis
Wat is je vraag precies? Of ze Thais zijn of vindt je dat ze niet mogen meetellen omdat het geen Israli zijn?
pi_199485822
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hamas zit overal inderdaad. De vorige ronde zaten ze vooral in moskeen. Nu hebben ze het nog even wat naarder gemaakt.
[..]

Dat zeg ik ook niet. Ook ik heb mijn bedenkingen. Sterker nog, IDF zelf heeft hun bedenkingen want die zitten in een spagaat waarbij er nooit te winnen valt. Wat dat betreft doet Hamas dit heel slim. Walgelijk, maar slim. En jij gaat erin mee.
Volgens Isral is heel Gaza een legitiem doelwit. IDF zijn gewoon schurken die niet onder doen voor Hamas. Zie alle schendingen van het internationaal recht.
En ook nu schenden ze dat recht door beschermde personen of civiele doelen aan te vallen.
pi_199485836
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat is je vraag precies? Of ze Thais zijn of vindt je dat ze niet mogen meetellen omdat het geen Israli zijn?
:')
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:41:36 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199485851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

Volgens Isral is heel Gaza een legitiem doelwit.
Dat zie ik niet terug in hun manier van handelen want dan lag heel Gaza nu plat sinds vorige week.
quote:
IDF zijn gewoon schurken die niet onder doen voor Hamas.
Ik vind ze behoorlijk minder kut dan Hamas, aangezien die tussen de gezinnen gaan zitten en burgerdoelen bestoken, zonder waarschuwing en met opzet, inmiddels iets van 3500 raketten.
quote:
Zie alle schendingen van het internationaal recht.
En ook nu schenden ze dat recht door beschermde personen of civiele doelen aan te vallen.
Beschermde personen? Ik neem aan dat je het hebt over bijvoorbeeld die journalisten? Of wat bedoel je?
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 15:45:51 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199485896
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hoho, ik zei niks over stenengooiende kinderen en ontkende de ongelijkheid binnen Isral ook niet. Ik heb het nu alleen over het door jou geschetste beeld dat het IDF uit vergelding burgerdoelen zou bestoken.
er bestaat ook niet zoiets als legitieme vergelding

begrijpelijke misschien wel maar het doel is goed of het is het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:55:44 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199486007
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:40 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

:')
Ja nu kun je reageren met een smiley maar mijn vraag blijft staan: wat bedoel je dan?

Babi Pangang

1 ui, gesnipperd?

3 teentjes knoflook
1 ui gesnipperd.
3 tenen knoflook geperst.
1,5 cm gember geraspt.
500 gram hamlappen in reepjes.
2 kleine blikjes tomatenpuree 2x 70 g.
150 ml sweet chilisaus.
3 el ketjap manis.
1,5 tl sambal.

https://en.wikipedia.org/wiki/Babi_panggang

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:35 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Twee Thaise doden?

Israel-Gaza conflict:
12 civilians killed

2 Arab-Israelis
1 Indian
2 Thai

564 civilians wounded

1 soldier killed, 2 wounded

Lod riots:
1 Israeli killed
https://en.wikipedia.org/(...)0%93Palestine_crisis
pi_199486024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja nu kun je reageren met een smiley maar mijn vraag blijft staan: wat bedoel je dan?
Jij had het over twee doden, ik vroeg of het om de twee Thaise doden ging die op Wikipedia werd aangegeven.
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 15:57:18 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199486028
lekker belangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199486069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat zie ik niet terug in hun manier van handelen want dan lag heel Gaza nu plat sinds vorige week.
[..]

Ik vind ze behoorlijk minder kut dan Hamas, aangezien die tussen de gezinnen gaan zitten en burgerdoelen bestoken, zonder waarschuwing en met opzet, inmiddels iets van 3500 raketten.
[..]

Beschermde personen? Ik neem aan dat je het hebt over bijvoorbeeld die journalisten? Of wat bedoel je?
Iedereen die niet actief deelneemt aan de gevechten. Dus burgers, journalisten, medisch personeel, kinderen..etc etc.

Human shields werden door IDF gebruikt daar is nog een uitspraak over geweest door het Hooggerechtshof. Van Hamas is nooit door een onafhankelijke partij bewezen menselijke schilden te gebruiken.
pi_199486082
Wat is deze dan, iemand die Mohammed Mossad heet vraagt de Isralirs om de Palestijnen te bevrijden van Hamas en Abbas

  dinsdag 18 mei 2021 @ 16:03:59 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199486130
Weer rellen in Jeruzalem. Luchtalarm in Beer Sheva en nog een andere woonkern. Twee Israelische soldaten gewond door geweervuur bij rellen in de buurt van Ramallah.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 16:05:38 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199486153
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

Iedereen die niet actief deelneemt aan de gevechten. Dus burgers, journalisten, medisch personeel, kinderen..etc etc.

Human shields werden door IDF gebruikt daar is nog een uitspraak over geweest door het Hooggerechtshof. Van Hamas is nooit door een onafhankelijke partij bewezen menselijke schilden te gebruiken.
Ah, het klassieke denialisme. Het is ontelbare malen gedocumenteerd en in beeld gebracht, maar nu zouden de bronnen niet onpartijdig zijn, allemaal.
pi_199486196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ah, het klassieke denialisme. Het is ontelbare malen gedocumenteerd en in beeld gebracht, maar nu zouden de bronnen niet onpartijdig zijn, allemaal.
Dit is weer een staaltje Isralische propaganda. Als het zo vaak gedocumenteerd is waarom is er geen officieel rapport?

Van IDF is bewezen dat ze zich niet houden aan het oorlogsrecht en Palestijnen gebruiken als menselijk schild.
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 16:28:43 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199486529
Human shields is ook wel lastig te bewijzen hier hoor

Het voorkomen van burgerdoden is echter niet enkel de verantwoordelijkheid van de schutter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 16:30:59 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199486565
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 18 mei 2021 @ 16:37:52 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199486643
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:08 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dit is weer een staaltje Isralische propaganda. Als het zo vaak gedocumenteerd is waarom is er geen officieel rapport?

Van IDF is bewezen dat ze zich niet houden aan het oorlogsrecht en Palestijnen gebruiken als menselijk schild.
En jij wou beweren dat jij heel open minded bent hierover, en dat je op grond van diezelfde onpartijdige bronnen die je van mij eist je beeld hebt gevormd van deze kwesties?

Want ik zie een heel standaard verhaal met dezelfde verontwaardigde kreten, een hoop geis en zelf niet over de brug komen zoals wel vaker gezien wordt van mensen die woest lopen te protesteren over de situatie in een deel van de wereld waar ze nooit zijn geweest en waarover ze alleen gehoord hebben via beperkte kanalen. Je weet wel, propaganda, wat je mij probeert aan te smeren. Je doet opnieuw precies wat ik zeg, klassiek denialisme.

https://unwatch.org/hamas(...)foreign-journalists/
https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-182027
pi_199486700
HizbutTahrirNL komt met een nieuwe video


Hizb ut-Tahrir has been banned in China, Egypt, Germany, Pakistan, Russia, Turkey, and all Arab countries except Lebanon, Yemen and the UAE. In July 2017, the Indonesian government revoked Hizb ut-Tahrir's legal status, citing incompatibility with government regulations on extremism and national ideology.

In veel landen verbannen behalve NL!
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 16:44:13 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199486730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:41 schreef intellectuele_user het volgende:
HizbutTahrirNL komt met een nieuwe video


Hizb ut-Tahrir has been banned in China, Egypt, Germany, Pakistan, Russia, Turkey, and all Arab countries except Lebanon, Yemen and the UAE. In July 2017, the Indonesian government revoked Hizb ut-Tahrir's legal status, citing incompatibility with government regulations on extremism and national ideology.

In veel landen verbannen behalve NL!
En Libanon, Jemen En de BAE blijkbaar

Boeit ons logischerwijs ook allemaal geen klote natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199487041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En jij wou beweren dat jij heel open minded bent hierover, en dat je op grond van diezelfde onpartijdige bronnen die je van mij eist je beeld hebt gevormd van deze kwesties?

Want ik zie een heel standaard verhaal met dezelfde verontwaardigde kreten, een hoop geis en zelf niet over de brug komen zoals wel vaker gezien wordt van mensen die woest lopen te protesteren over de situatie in een deel van de wereld waar ze nooit zijn geweest en waarover ze alleen gehoord hebben via beperkte kanalen. Je weet wel, propaganda, wat je mij probeert aan te smeren. Je doet opnieuw precies wat ik zeg, klassiek denialisme.

https://unwatch.org/hamas(...)foreign-journalists/
https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-182027
En waar blijft dat rapport wat de waarnemingen als feiten bevestigd en wat een conclusie uit komt dat Hamas stelselmatig human shields gebruikt? Die tweede link is trouwens wel lachwekkend te noemen. Isral die de ander beschuldigd.
pi_199487269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

En Libanon, Jemen En de BAE blijkbaar

Boeit ons logischerwijs ook allemaal geen klote natuurlijk
Het verschil tussen twee verschillende stromingen: Hizb-ut Tahrir slijmt bij de bestaande legers die hen nooit te hulp zullen schieten

Qutb-stroming die decennia geleden het volgende zei:


Ik hoor in deze video trouwens dat Isral Palestijnse dokters heeft afgeslacht incl. hoofd van Covid-bestrijding in Gaza:


En nog wat historische context:


In Gaza gaan ze nooit opgeven vanwege dit soort ideen:


Maiwand de Thuisblijver zegt dat de Taliban die de VS hebben verslagen richting Jeruzalem zullen gaan :')

  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 17:25:33 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199487299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 17:23 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Het verschil tussen twee verschillende stromingen: Hizb-ut Tahrir slijmt bij de bestaande legers die hen nooit te hulp zullen schieten

Qutb-stroming die decennia geleden het volgende zei:
[ afbeelding ]

Ik hoor in deze video trouwens dat Isral Palestijnse dokters heeft afgeslacht incl. hoofd van Covid-bestrijding in Gaza:


En nog wat historische context:


In Gaza gaan ze nooit opgeven vanwege dit soort ideen:


Maiwand de Thuisblijver zegt dat de Taliban die de VS hebben verslagen richting Jeruzalem zullen gaan :')

Ok

Bedankt!

Ik weet nu alles, je hoeft niets meer te vertellen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199487646
Christus, Hezbollah en Hamas. Net of die geen bloed van onschuldigen aan hun handen hebben.

Allemaal puppets. De een wat meer dan de ander.
pi_199489093
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 17:56 schreef Chadi het volgende:
Christus, Hezbollah en Hamas. Net of die geen bloed van onschuldigen aan hun handen hebben.

Allemaal puppets. De een wat meer dan de ander.
Christus...? Die van dat kruis?
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 18 mei 2021 @ 19:51:00 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199489402
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 17:06 schreef Chadi het volgende:

[..]

En waar blijft dat rapport wat de waarnemingen als feiten bevestigd en wat een conclusie uit komt dat Hamas stelselmatig human shields gebruikt? Die tweede link is trouwens wel lachwekkend te noemen. Isral die de ander beschuldigd.
Hee beste man, je bent hier nu iets aan het beweren zonder zelf iets te onderbouwen dus in plaats van dat je blijft eisen dat ik het tegendeel bewijs van wat jij roept, ga je zelf even constructief bezig.

Om je even op weg te helpen, dingen roepen la "IDF zijn de grootste schurken" is dus niks meer dan een mening, net als de bewering "Hamas gebruikt geen menselijke schilden". Anders is het wel makkelijk, gewoon een ander dingen laten posten en dan iets zeggen als "lachwekkend".

Het feit dat Isral steeds burgers aan het waarschuwen is in en rond gebouwen die ze op de korrel gaan nemen en het feit dat het aantal lanceringen afneemt en er dus blijkbaar minder lanceermogelijkheden en raketten overblijven van het geschatte minimale aantal van 10.000 dat Hamas op voorraad had aan het begin van deze ronde lijkt me al genoeg zeggen. Isral zit denk ik redelijk goed wat betreft ze als doel aanmerken, gezien het resultaat.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:19:40 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199489933
Sinds een half uur weer luchtalarm in het zuiden. Hiervoor anderhalf uur niks.

Op de Westoever zijn bij rellen tot nu toe drie Palestijnen omgekomen, waarvan tenminste n bevestigd door schoten door Isralische soldaten. De andere twee zullen ook wel niet in alle vriendelijkheid gestruikeld zijn over rozenblaadjes.
pi_199489962
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:19 schreef Qarrad het volgende:
Sinds een half uur weer luchtalarm in het zuiden. Hiervoor anderhalf uur niks.

Op de Westoever zijn bij rellen tot nu toe drie Palestijnen omgekomen, waarvan tenminste n bevestigd door schoten door Isralische soldaten. De andere twee zullen ook wel niet in alle vriendelijkheid gestruikeld zijn over rozenblaadjes.
En 50 gewonden, allemaal Palestijnen. Toch?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 18 mei 2021 @ 20:24:20 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199490004
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199490139
urk voor Israel turk voor balastina
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:33:10 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199490181
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:22 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

En 50 gewonden, allemaal Palestijnen. Toch?
Ik ben even bij aan het lezen, maar het lijkt me logisch van wel of misschien eventueel een paar soldaten/ordetroepen/politieagenten van Isralische kant.
pi_199490385
quote:
Dat is toch puur omdat ze zo walgelijk religieus zijn. "Ja, Isral, beloofde land, staat in de Bijbel."

Geen schrijntje intelligentie bij Urkers. Zo diep gaat dat blijkbaar, die ideologie, gewoon een partij kiezen puur op niet-rationele gronden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:41:33 #117
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199490395
ik kan een heel verhaal ophangen over hoe de Palastijnen worden onderdrukt door Hamas,

maar deze man kan het beter.

"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:45:14 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199490478
Raar verhaal in de NYT: een Hamas official die in Qatar zit heeft verklaard dat er een onmiddelijk staakt het vuren was overeengekomen, maar dat Isral eiste dat Hamas eerst drie uur stopte met vuren en Isral daarna ging beslissen of ze erin mee gingen. Hamas heeft die eis en het staakt het vuren daarna compleet verworpen.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:47:15 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199490519
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat is toch puur omdat ze zo walgelijk religieus zijn. "Ja, Isral, beloofde land, staat in de Bijbel."

Geen schrijntje intelligentie bij Urkers. Zo diep gaat dat blijkbaar, die ideologie, gewoon een partij kiezen puur op niet-rationele gronden.
Nou ja, daar hebben we nog wat voorbeelden van gezien dit weekend in Den Haag onder andere. Alleen kozen die op grond van hun ideologische achtergrond voor de andere kant.
pi_199490728
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou ja, daar hebben we nog wat voorbeelden van gezien dit weekend in Den Haag onder andere. Alleen kozen die op grond van hun ideologische achtergrond voor de andere kant.
Weten we.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 20:56:15 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199490773
Hier een artikel uit 2014 uit de tijd van de vorige puinzooi in Gaza, van een Marokkaan die toen al probeerde een goed punt te maken dat protesteren tegen Isral niet per definitie antisemitisch is, maar dat het podium wel gekaapt wordt door extreme elementen en dat hij daar last van heeft als hij kritiek uitspreekt. Niet elke Palestijn is een moslim, niet elke Marokkaan is een antisemiet, niet alle kritiek op Isral is antisemitisch.
pi_199491014
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 19:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hee beste man, je bent hier nu iets aan het beweren zonder zelf iets te onderbouwen dus in plaats van dat je blijft eisen dat ik het tegendeel bewijs van wat jij roept, ga je zelf even constructief bezig.

Om je even op weg te helpen, dingen roepen la "IDF zijn de grootste schurken" is dus niks meer dan een mening, net als de bewering "Hamas gebruikt geen menselijke schilden". Anders is het wel makkelijk, gewoon een ander dingen laten posten en dan iets zeggen als "lachwekkend".

Het feit dat Isral steeds burgers aan het waarschuwen is in en rond gebouwen die ze op de korrel gaan nemen en het feit dat het aantal lanceringen afneemt en er dus blijkbaar minder lanceermogelijkheden en raketten overblijven van het geschatte minimale aantal van 10.000 dat Hamas op voorraad had aan het begin van deze ronde lijkt me al genoeg zeggen. Isral zit denk ik redelijk goed wat betreft ze als doel aanmerken, gezien het resultaat.
Dat IDF uit schurken bestaat is wel bewezen. Daar heb ik ook bewijs voor aangeleverd. Verschillende mensenrechten organisaties hebben vast gesteld dat ze de internationale wetgeving overtreden. Als gevolg daarvan zijn er ook verschillende resoluties aangenomen. Dat zou de Isralirs op zijn minst aan het denken moeten zetten. Maar helaas sinds de dood van Rabin is dat land alleen maar verder achteruit gegaan op ethisch vlak.
pi_199491257
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:56 schreef Qarrad het volgende:
Hier een artikel uit 2014 uit de tijd van de vorige puinzooi in Gaza, van een Marokkaan die toen al probeerde een goed punt te maken dat protesteren tegen Isral niet per definitie antisemitisch is, maar dat het podium wel gekaapt wordt door extreme elementen en dat hij daar last van heeft als hij kritiek uitspreekt. Niet elke Palestijn is een moslim, niet elke Marokkaan is een antisemiet, niet alle kritiek op Isral is antisemitisch.
Dat klopt. Ik als "Marokkaan" maak absoluut geen verschil tussen moslim of Joods of christen of pastavari. Boeit me totaal niet waar iemand in gelooft. Waar ik voor sta is dat iedereen gelijk behandeld wordt en fair behandeld wordt en de ruimte krijgt om zijn leven in te vullen zoals deze dat wil. Waarom? Waarschijnlijk grotendeels uit eigen belang. Ik wil namelijk ook die rechten hebben . 😃

[ Bericht 0% gewijzigd door Chadi op 18-05-2021 21:15:35 ]
pi_199491411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:45 schreef Qarrad het volgende:
Raar verhaal in de NYT: een Hamas official die in Qatar zit heeft verklaard dat er een onmiddelijk staakt het vuren was overeengekomen, maar dat Isral eiste dat Hamas eerst drie uur stopte met vuren en Isral daarna ging beslissen of ze erin mee gingen. Hamas heeft die eis en het staakt het vuren daarna compleet verworpen.
Kreeg hij geen vraag waarom die 3 uur zo belangrijk voor hem was dat hij daar niet in mee ging?
pi_199496608
Veel Palestina wappies hier in Nederland, maar niemand die die kant op gaat om Hamas te steunen.

Allemaal dom geschreeuw dus.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 23:48:07 #126
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199497105
Vreselijk dat Hamas maar niet wil stoppen met geweld. En verontrustend dat Palestina hun steunt en er niets tegen wil doen.

Gaat Isral maar weer voor de zoveelste keer accepteren dat onschuldige slachtoffers vallen of wordt het niet eens tijd om af te rekenen met deze terroristen?

Hoe langer ze hier mee wachten hoe meer onschuldige slachtoffers in totaal zullen vallen. Isral heeft zich heel terughoudend opgesteld, zoals ze al tientallen jaren doen. Mij lijkt dat het eens tijd wordt om wat meer spierballen te laten zien.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 00:19:10 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199497669
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:22 schreef Homey het volgende:
Veel Palestina wappies hier in Nederland, maar niemand die die kant op gaat om Hamas te steunen.

Allemaal dom geschreeuw dus.
Andersom ook niet en half Urk hangt vol Isralische vlaggen om maar wat te noemen

Wat is ongeveer het punt hier?

Oorlog is altijd leuker voor mensen die niet hoeven te vechten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 mei 2021 @ 00:32:43 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199497903
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:48 schreef Ixnay het volgende:
Vreselijk dat Hamas maar niet wil stoppen met geweld. En verontrustend dat Palestina hun steunt en er niets tegen wil doen.

Gaat Isral maar weer voor de zoveelste keer accepteren dat onschuldige slachtoffers vallen of wordt het niet eens tijd om af te rekenen met deze terroristen?

Hoe langer ze hier mee wachten hoe meer onschuldige slachtoffers in totaal zullen vallen. Isral heeft zich heel terughoudend opgesteld, zoals ze al tientallen jaren doen. Mij lijkt dat het eens tijd wordt om wat meer spierballen te laten zien.
Ze hebben elke Hamas leider die ze konden vinden geliquideerd, heb je die smoelenboek niet gezien van alle gasten die ze hebben omgelegd?
pi_199498256
quote:
83s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

Oorlog is altijd leuker voor mensen die niet hoeven te vechten
QFT
pi_199498275

Mooie samenvatting van Philip DeFranco, die nu voor antisemiet wordt uitgemaakt _O-
  woensdag 19 mei 2021 @ 01:41:24 #131
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199498304
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_199498391
quote:
Ben wel benieuwd hoe ze bij die informatie komt
  woensdag 19 mei 2021 @ 02:12:48 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199498413
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:41 schreef Discombobulate het volgende:

Zo diep gaat dat blijkbaar, die ideologie, gewoon een partij kiezen puur op niet-rationele gronden.
Je bedoelt net zoals Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond die in Nederland een Joods-Nederlandse invaljuf bedreigen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 19 mei 2021 @ 02:25:20 #134
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199498438
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ze hebben elke Hamas leider die ze konden vinden geliquideerd, heb je die smoelenboek niet gezien van alle gasten die ze hebben omgelegd?
Een Hamas leider is iets anders dan een onschuldige burger.
pi_199498460
Wat is er in Toerkie aan de hand

Explosies en geweerschoten Diyarbakir Airport

twitter
pi_199498495
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 02:38 schreef myShizzle het volgende:
Wat is er in Toerkie aan de hand

Explosies en geweerschoten Diyarbakir Airport

[ twitter ]
Waarschijnlijk de niet-bestaande Koerden met hun niet-bestaande explosies en geweerschoten? :B
pi_199498521
Lol, met modelvliegtuigjes!

Eindelijk heeft men het door, gewoon met je controller killen, zoals we gewend zijn.

(gewoon kappen met dat geschiet, ga gewoon COD spelen ofzo) :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_199498554
VS veroordelen 'antisemitische opmerkingen' van president Erdogan

De Verenigde Staten veroordelen recente opmerkingen van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan over het Isralische geweld in de Gazastrook.

Erdogan zei maandag dat zijn Amerikaanse ambtsgenoot Joe Biden bloed aan zijn handen heeft omdat hij Isral steunt en noemde Israli's moordenaars die kinderen van 5 of 6 zes jaar doden.

"Wij vragen president Erdogan en andere Turkse leiders om weg te blijven van opruiende uitspraken, die verder geweld kunnen uitlokken", aldus een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.
pi_199498555
Published: 25 May 2020

Erdogan lifts 10-year Israel cargo ban while condemning Israeli actions in Palestine
https://english.alarabiya(...)actions-in-Palestine
pi_199498630
quote:
10s.gif Op woensdag 19 mei 2021 05:00 schreef intellectuele_user het volgende:
VS veroordelen 'antisemitische opmerkingen' van president Erdogan

De Verenigde Staten veroordelen recente opmerkingen van de Turkse president Recep Tayyip Erdogan over het Isralische geweld in de Gazastrook.

Erdogan zei maandag dat zijn Amerikaanse ambtsgenoot Joe Biden bloed aan zijn handen heeft omdat hij Isral steunt en noemde Israli's moordenaars die kinderen van 5 of 6 zes jaar doden.

"Wij vragen president Erdogan en andere Turkse leiders om weg te blijven van opruiende uitspraken, die verder geweld kunnen uitlokken", aldus een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Weer n die ze monddood willen maken door de antisemitisme kaart te spelen.

In plaats van het veroordelen van de moorden op kinderen en weerloze burgers door Isral, pakt hij de boodschapper aan.
Abby Martin en Ronnie Barkan ( human rights) leggen precies uit wat er mis is met de Isralische samenleving en hoe deze hun misdaden presenteren.

Als je niet beter zou weten zou je denken dat de opmerkingen gemaakt werden door Duitse Nazi in 1939.

Het kan als schokkend ervaren worden als je dat ideaal beeld van Isral nog stevig vast hebt. Dus kijk met 1 oog.


In een podcast van Paul Jay geeft Paul aan waarom hij als jood vindt dat Isral een fascistische cultuur heeft gekregen en wat volgens hen de oplossing is. Ook gaan ze daarin dieper op de documentaire van Blumenthal over hoe Isralische kinderen worden gendoctrineerd.
  woensdag 19 mei 2021 @ 07:23:07 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199498791
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ze hebben elke Hamas leider die ze konden vinden geliquideerd, heb je die smoelenboek niet gezien van alle gasten die ze hebben omgelegd?
Maar ze hebben er eentje, Muhammad Daf, nu al twee keer gemist.

Verder hebben ze best wel wat nuttigs geraakt want vannacht nog maar 50 lanceringen, waarvan er 40 Gaza uitkwamen.

Verder heeft Isral met 50 vliegtuigen zich weer gericht ook de tunnels van Hamas.

Zoals Netanyahu aangaf gisteren: over twee, drie dagen willen we misschien eens praten. Blijkbaar verwachten ze tegen die tijd genoeg infrastructuur en mensen van Hamas uitgeschakeld te hebben.
pi_199498966
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 23:48 schreef Ixnay het volgende:

Gaat Isral maar weer voor de zoveelste keer accepteren dat onschuldige slachtoffers vallen of wordt het niet eens tijd om af te rekenen met deze terroristen?


De vorige keer, 2014 ging Israel wel lekker. Het koste 5 burgers het leven maar ze hebben 1400 Palestijnse burgers naar de tyfus geholpen.
pi_199499052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 07:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Maar ze hebben er eentje, Muhammad Daf, nu al twee keer gemist.

Verder hebben ze best wel wat nuttigs geraakt want vannacht nog maar 50 lanceringen, waarvan er 40 Gaza uitkwamen.

Verder heeft Isral met 50 vliegtuigen zich weer gericht ook de tunnels van Hamas.

Zoals Netanyahu aangaf gisteren: over twee, drie dagen willen we misschien eens praten. Blijkbaar verwachten ze tegen die tijd genoeg infrastructuur en mensen van Hamas uitgeschakeld te hebben.
Van de 50 lanceringen waren er 40 uit gaza. Waar waren die overige 10?!
pi_199499230
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ah, het klassieke denialisme. Het is ontelbare malen gedocumenteerd en in beeld gebracht, maar nu zouden de bronnen niet onpartijdig zijn, allemaal.
Ik geloof direct dat Hamas dat doet. Net als de Israelische terreurorganisatie Irgun dat deed. Zionistische milities gebruikten beroemde burgergebouwen, ziekenhuizen, fabrieken, synagogen en scholen om hun operaties te verhullen.

In Tel Aviv zijn er gedenkstenen voor.
pi_199499326
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:02 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Van de 50 lanceringen waren er 40 uit gaza. Waar waren die overige 10?!
Deck dat hij bedoelt dat 10 de grens niet bereikt hebben
pi_199499347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ah, het klassieke denialisme. Het is ontelbare malen gedocumenteerd en in beeld gebracht, maar nu zouden de bronnen niet onpartijdig zijn, allemaal.
quote:
In interviews with Gazan refugees, reporters for The Independent and The Guardian concluded it was a "myth" that Hamas forced civilians to stay in areas under attack against their will; many refugees told them they refused to heed the IDF's warnings because even areas Israel had declared safe for refugees had been shelled by its forces.[105][106] The BBC Middle East editor Jeremy Bowen also said he "saw no evidence of Hamas using Palestinians as human shields".[107] An Amnesty International document (dated July 25, 2014) asserts that they do "not have evidence at this point that Palestinian civilians have been intentionally used by Hamas or Palestinian armed groups during the current hostilities to “shield” specific locations or military personnel or equipment from Israeli attacks."[108] Amnesty International's assessment was that international humanitarian law was clear in that "even if officials or fighters from Hamas or Palestinian armed groups associated with other factions did in fact direct civilians to remain in a specific location in order to shield military objectives from attacks, all of Israel’s obligations to protect these civilians would still apply."[108] The human rights group, however, still found that Palestinian factions, as in previous conflicts, launched attacks from civilian areas.[108]
En dat Hamas vanuit bewoond gebied zijn raketten afvuurt. Ik denk dat iedereen redelijk op de hoogte is hoe Gaza eruit ziet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2021 08:43:06 ]
pi_199499375
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:37 schreef Chadi het volgende:

[..]

Deck dat hij bedoelt dat 10 de grens niet bereikt hebben
Ah dat zal het inderdaad zijn, dat is die 20% weer. Gelukkig
pi_199499380
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik geloof direct dat Hamas dat doet. Net als de Israelische terreurorganisatie Irgun dat deed. Zionistische milities gebruikten beroemde burgergebouwen, ziekenhuizen, fabrieken, synagogen en scholen om hun operaties te verhullen.

In Tel Aviv zijn er gedenkstenen voor.
Het zou best hoor. Alleen om te zeggen dat een Hamas functionaris is gespot in het ziekenhuis is onzin. Ze zijn de gekozen bestuurders van Gaza. Die hoort daar te komen. Administratief bepalen zij wat er gebeurt in Gaza.
Een formeel rapport is er niet naar mijn weten.
pi_199499402
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het zou best hoor. Alleen om te zeggen dat een Hamas functionaris is gespot in het ziekenhuis is onzin. Ze zijn de gekozen bestuurders van Gaza. Die hoort daar te komen. Administratief bepalen zij wat er gebeurt in Gaza.
Nogmaals: ik voel 0 behoefte om daar aan te twijfelen. Terreurorganisaties doen wel ranzigere dingen.

Alleen dien je dan wel consequent te zijn. Want zoals ik al zei: er waren ook Isralische terreurorganisaties die gebruik maakte van menselijke schilden.
pi_199499425
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nogmaals: ik voel 0 behoefte om daar aan te twijfelen. Terreurorganisaties doen wel ranzigere dingen.

Alleen dien je dan wel consequent te zijn. Want zoals ik al zei: er waren ook Isralische terreurorganisaties die gebruik maakte van menselijke schilden.
IDF is geen terroristische organisatie
pi_199499436
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

IDF is geen terroristische organisatie
Ik heb het dan ook niet over IDF.
pi_199499447
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nogmaals: ik voel 0 behoefte om daar aan te twijfelen. Terreurorganisaties doen wel ranzigere dingen.

Alleen dien je dan wel consequent te zijn. Want zoals ik al zei: er waren ook Isralische terreurorganisaties die gebruik maakte van menselijke schilden.
Ik vind het niet meer dan logisch als daarom gevraagd wordt de bewering met onafhankelijke feiten te onderbouwen. En voor dit soort dingen zijn er instanties die hier over rapporteren en het onderzoeken. Zo kan anders iedereen wel van alles roepen.
pi_199499463
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over IDF.
Ontken je dat ze dat zijn?

....Effe een zwengel geven...😃
pi_199499495
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ontken je dat ze dat zijn?

....Effe een zwengel geven...😃
Alles hangt af van je definitie 'terrorisme'. Maar laten we voor het gemak ze niet zo bestempelen. Anders kom je in een wel erg chaotische discussie terecht.
pi_199499500
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over IDF.
Die maken ook gebruik van Human Shields. Niet in grote getallen, maar ze deden het ook. In het vorige topic staat zelfs een filmpje.

Wel een beetje gek. Want Hamas geeft niks om leven, dus wat dan de toegevoegde waarde van een human shield is, is onduidelijk.
pi_199499524
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:49 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Die maken ook gebruik van Human Shields. Niet in grote getallen, maar ze deden het ook. In het vorige topic staat zelfs een filmpje.

Wel een beetje gek. Want Hamas geeft niks om leven, dus wat dan de toegevoegde waarde van een human shield is, is onduidelijk.
Natuurlijk. Een groot deel van de wapenopslag ligt in Tel Aviv. Stel je voor wat de gevolgen zouden zijn als de Palestijnen een serieus leger hadden.

Maar goed, deze feitjes vraagt om serieuze verdieping. In dit topic is het toch vooral een verzamelplaats van Palestina en Israel-fanboys/girls.
pi_199499543
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan logisch als daarom gevraagd wordt de bewering met onafhankelijke feiten te onderbouwen. En voor dit soort dingen zijn er instanties die hier over rapporteren en het onderzoeken. Zo kan anders iedereen wel van alles roepen.
In een normale situatie is dat zoals het moet gaan. Maar je praat hier over een conflict. Een conflict dat al speelt sinds 48. De internationale gemeenschap kan roepen wat die wil, als Israel denkt dat er ergens een Hamas post zit dan bombarderen ze dat gewoon.

Tja, wat moet je ervan zeggen?
pi_199499563
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Natuurlijk. Een groot deel van de wapenopslag ligt in Tel Aviv. Stel je voor wat de gevolgen zouden zijn als de Palestijnen een serieus leger hadden.

Maar goed, deze feitjes vraagt om serieuze verdieping. In dit topic is het toch vooral een verzamelplaats van Palestina en Israel-fanboys/girls.
Eerste alinea begrijp ik niet, maar ik zie je laatste zin. Ok!
  woensdag 19 mei 2021 @ 08:56:15 #159
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199499576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik geloof direct dat Hamas dat doet. Net als de Israelische terreurorganisatie Irgun dat deed. Zionistische milities gebruikten beroemde burgergebouwen, ziekenhuizen, fabrieken, synagogen en scholen om hun operaties te verhullen.

In Tel Aviv zijn er gedenkstenen voor.
Klopt, maar twee krom maakt niet n recht of hoe zeg je dat. Als Isral hetzelfde zou doen nog steeds, dan zou ik het ook veroordelen.
pi_199499635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In een normale situatie is dat zoals het moet gaan. Maar je praat hier over een conflict. Een conflict dat al speelt sinds 48. De internationale gemeenschap kan roepen wat die wil, als Israel denkt dat er ergens een Hamas post zit dan bombarderen ze dat gewoon.

Tja, wat moet je ervan zeggen?
Dat ze zich aan de internationale regels moeten houden.
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:11:13 #161
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_199499735
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 03:37 schreef Het_Bokje het volgende:
Lol, met modelvliegtuigjes!

Eindelijk heeft men het door, gewoon met je controller killen, zoals we gewend zijn.

(gewoon kappen met dat geschiet, ga gewoon COD spelen ofzo) :D
De boeven van Bassie & Adriaan deden dat 20 jaar geleden al. :D
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_199499765
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat ze zich aan de internationale regels moeten houden.
Zijn geen natuurwetten ofzo. Je kunt dat gewoon naast je neerleggen. Meerdere landen bewijzen dat constant.
pi_199499772
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klopt, maar twee krom maakt niet n recht of hoe zeg je dat. Als Isral hetzelfde zou doen nog steeds, dan zou ik het ook veroordelen.
Dat doet Israel dan ook.
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:35:01 #164
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199499992
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]


[..]

En dat Hamas vanuit bewoond gebied zijn raketten afvuurt. Ik denk dat iedereen redelijk op de hoogte is hoe Gaza eruit ziet

Tja, tegen het verhaal van die krant kan ik er ook een aantal vinden.

quote:
The Israeli military said that, according to initial checks, its soldiers had come under mortar fire from militants inside the al-Fakhura school.

"The force responded with mortars at the source of fire," it said in a statement. "Hamas cynically uses civilians as human shields."

It later reported that two well-known members of a Hamas rocket-launching cell had been among those killed at the school, naming them as Imad and Hassan Abu Askar.
Bron
quote:
Gaza is dichtbevolkt inderdaad, maar er is een verschil tussen dichtbij een woonkern raketten afvuren en raketten afvuren direct naast de school waarin ze opgeslagen liggen.
quote:
The United Nations has found troves of rockets hidden in three of its schools since the conflict began.

Bron
quote:
UN Secretary-General Ban Ki-moon charged that Palestinian militants had stored weapons in three UN facilities during last summer’s Gaza war and that such action was “unacceptable.”

Bron
quote:
Hamas and/or Islamic Jihad fired rockets from UNRWA schools.

Bron
pi_199500066
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zijn geen natuurwetten ofzo. Je kunt dat gewoon naast je neerleggen. Meerdere landen bewijzen dat constant.
Ja Isral steekt daar met kop en schouders bovenuit in dat lijstje. Het geeft ook wel aan welke normen en waarden er heersen in zo'n land.

Isral is trouwens zelf akkoord gegaan met de internationale regels in 1951. Niemand heeft ze gedwongen. En dan mag je ze daar toch op aan spreken als ze zich daar niet aan houden. Beetje hypocriet om dan naar Hamas te wijzen als Isral zijnde. Waarschijnlijk gebeurd dat wijzen naar de ander om de eigen misdaden tegen de menselijkheid te verdoezelen!
  woensdag 19 mei 2021 @ 09:50:01 #166
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199500133
Vanaf vanochtend vroeg maar n keer luchtalarm. Hoogste gebouw van Gaza heeft net het klopje op het dak gekregen iets minder dan een uur geleden :X

twitter
pi_199500209
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Tja, tegen het verhaal van die krant kan ik er ook een aantal vinden.
[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Dankjewel voor je bericht met bronnen.
Ik krijg niet alles geopend maar de eerste is 2009 toch? Ik denk dat het aan mijn telefoon ligt.

In mijn bericht staan twee kranten, een BBC journalist en Amnesty International. Als het zo klip-klaar is dat Hamas nog steeds actief human shields gebruikt, zoals IDF ons zo graag laat weten, dan moeten andere organisaties of journalisten dat toch ook tegenkomen?

Het zal trouwens vast nog wel gebeuren. Maar nu is bij elke dode Palestijn: "haha weer een-human-shield-sukkel-dus-helemaal-niet-erg"
pi_199500368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja Isral steekt daar met kop en schouders bovenuit in dat lijstje. Het geeft ook wel aan welke normen en waarden er heersen in zo'n land.

Isral is trouwens zelf akkoord gegaan met de internationale regels in 1951. Niemand heeft ze gedwongen. En dan mag je ze daar toch op aan spreken als ze zich daar niet aan houden. Beetje hypocriet om dan naar Hamas te wijzen als Isral zijnde. Waarschijnlijk gebeurd dat wijzen naar de ander om de eigen misdaden tegen de menselijkheid te verdoezelen!
1: Dat lijkt mij overdreven. Israel is absoluut niet heilig, maar er is ook nog een land dat circa een miljoen mensen in kampen stopt. Om maar een voorbeeld te noemen.

2: Natuurlijk mag je ze erop aanspreken. Maar de kans dat ze gaan luisteren is nihil.
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:21:21 #169
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500505
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Dat lijkt mij overdreven. Israel is absoluut niet heilig, maar er is ook nog een land dat circa een miljoen mensen in kampen stopt. Om maar een voorbeeld te noemen.

2: Natuurlijk mag je ze erop aanspreken. Maar de kans dat ze gaan luisteren is nihil.
Wat punt 2 betreft heb je een punt. Maar dat roept ook meteen de vraag op wat het nut is van erover discussiren in topics als deze, demonstraties etc.

Punt 1 heb je overigens ook een punt maar hoeft niet verder in dit topic besproken te worden.
pi_199500531
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:50 schreef Qarrad het volgende:
Vanaf vanochtend vroeg maar n keer luchtalarm. Hoogste gebouw van Gaza heeft net het klopje op het dak gekregen iets minder dan een uur geleden :X

[ twitter ]
En mijn vrouw heeft net een zoom-meeting achter de rug met een uitgeverij in Tel Aviv over het publiceren/vertalen van een kookboek. :')

Nobody gives a fuck daar. :) :D *O*
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:26:47 #171
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500570
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:23 schreef Aurelius het volgende:

[..]

En mijn vrouw heeft net een zoom-meeting achter de rug met een uitgeverij in Tel Aviv over het publiceren/vertalen van een kookboek. :')

Nobody gives a fuck daar. :) :D *O*
Ik heb het idee dat de media sowieso schermutselingen constant aan het opblazen zijn bij gebrek aan echte oorlogen. Syri zijn we ongeveer over uitgeschreven. Jemen is niet sexy genoeg. Nagorno Kharabach is gestreden. Dan hebben we natuurlijk nog de ramp van Covid-19 in India wat weer even een lekker sappig verhaal maakt. Drama sells. Wat is dit nou voor een klein kut conflictje?
pi_199500608
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:26 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb het idee dat de media sowieso schermutselingen constant aan het opblazen zijn bij gebrek aan echte oorlogen. Drama sells. Wat is dit nou voor een klein kut conflictje?
If it bleeds, it leads. De PR van Hamas met opgeblazen kinderen doet het natuurlijk fantastisch in deze tijd van luie activistische emo-journalistiek.
pi_199500638
tja, 200 km van de Gazastrook ligt Eilat. Daar liggen over een paar weken weer toeristen in de all-inclusive hotels die dan nog overeind staan.

10 jaar geleden was er ook een gewapend conflict, toeristen die van Eilat naar Tel Aviv werden tijdens hun duikvakantie de auto uit getrokken en moesten een schuilkelder in. de straat was na de raketaanval verdwenen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 mei 2021 @ 10:31:09 #174
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199500647
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:28 schreef Aurelius het volgende:

[..]

If it bleeds, it leads. De PR van Hamas met opgeblazen kinderen doet het natuurlijk fantastisch in deze tijd van luie activistische emo-journalistiek.
Jep, even een lekker Pallywood verhaaltje opblazen alsof WW3 op het punt van uitbreken staat.
pi_199500686
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 09:50 schreef Qarrad het volgende:
Vanaf vanochtend vroeg maar n keer luchtalarm. Hoogste gebouw van Gaza heeft net het klopje op het dak gekregen iets minder dan een uur geleden :X

[ twitter ]
Dat mag na die scheet tegen het gebouw in aanbouw natuurlijk niet meer blijven staan.
pi_199500949
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:28 schreef Aurelius het volgende:

[..]

If it bleeds, it leads. De PR van Hamas met opgeblazen kinderen doet het natuurlijk fantastisch in deze tijd van luie activistische emo-journalistiek.
Is dat zo? Ik zie eigenlijk geen enkele aandacht voor het aantal slachtoffers.
Meer dan een zinnetje in een artikel zal het niet zijn

En dat het aantal mooi kinderen continu benoemd wordt is ook wel logisch. Als er ergens 20 omkomen, boeit het ons geen flikker. Zijn er kinderen onder slachtoffers, dan vinden we het een klein beetje interessanter.

Een volwassen man die omkomt, heeft nul nieuws waarde.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 11:18:15 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199501403
ik zie sowieso niet zo heel veel aandacht voor dit feestje in de media
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199501674
quote:
83s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:18 schreef sp3c het volgende:
ik zie sowieso niet zo heel veel aandacht voor dit feestje in de media
Iran zal wat moeten roepen zodat ze daarop duiken.
pi_199501682
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 10:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wat punt 2 betreft heb je een punt. Maar dat roept ook meteen de vraag op wat het nut is van erover discussiren in topics als deze, demonstraties etc.

Punt 1 heb je overigens ook een punt maar hoeft niet verder in dit topic besproken te worden.
Het nut is intellectueel tijdverdrijf. Het is leuk om kennis te delen.

Althans, als je niet achteraan hebt gestaan qua het uitdelen van het genenpakket.
pi_199501788
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat is toch puur omdat ze zo walgelijk religieus zijn. "Ja, Isral, beloofde land, staat in de Bijbel."

Geen schrijntje intelligentie bij Urkers. Zo diep gaat dat blijkbaar, die ideologie, gewoon een partij kiezen puur op niet-rationele gronden.

Deuteronomium 20
19 Wanneer gij een stad vele dagen zult belegeren, strijdende tegen haar, om die in te nemen, zo zult gij haar geboomte niet verderven, de bijl daaraan drijvende; want gij zult daarvan eten; daarom zult gij dat niet afhouwen (want het geboomte van het veld is des mensen spijze), opdat het voor uw aangezicht kome tot een bolwerk.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199501860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dat is toch puur omdat ze zo walgelijk religieus zijn. "Ja, Isral, beloofde land, staat in de Bijbel."

Geen schrijntje intelligentie bij Urkers. Zo diep gaat dat blijkbaar, die ideologie, gewoon een partij kiezen puur op niet-rationele gronden.
Idem met het pro Palastijnse kamp.
Niets nieuws onder de zon dus.
pi_199502232
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Idem met het pro Palastijnse kamp.
Niets nieuws onder de zon dus.
In het Urker kamp is men ook niet nduidig.
De ene meneer verweet de Joden dat ze Jezus hebben verloochend, dus hebben ze de ellende aan zichzelf te danken.
En in het rechtse kamp heb je ook veel anti-semitisme.



En vorig jaar:
Sigrid Kaag feliciteert het Joodse volk met Rosj Hasjanna (het Joodse nieuwjaar), maar rechts Nederland is niet gediend met deze felicitaties aan het Joodse volk.




Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 19 mei 2021 @ 12:11:36 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199502254
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In het Urker kamp is men ook niet nduidig.
De ene meneer verweet de Joden dat ze Jezus hebben verloochend, dus hebben ze de ellende aan zichzelf te danken.
En in het rechtse kamp heb je ook veel anti-semitisme.

[ afbeelding ]

En vorig jaar:
Sigrid Kaag feliciteert het Joodse volk met Rosj Hasjanna (het Joodse nieuwjaar), maar rechts Nederland is niet gediend met deze felicitaties aan het Joodse volk.

[ afbeelding ]
Helaas ie er geen medicijn tegen achterlijkheid.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199502298
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In het Urker kamp is men ook niet nduidig.
Dat gebeurd wel vaker. Daarnaast is "de Urker" geen collectief maar allemaal individuelen.
pi_199502327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat gebeurd wel vaker. Daarnaast is "de Urker" geen collectief maar allemaal individuelen.
Net als "de Palestijnen" en "de moslims".
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199502335
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Net als "de Palestijnen" en "de moslims".
Yep. Fijn dat je het nu inziet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2021 12:17:24 ]
pi_199502364
quote:
15s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Helaas ie er geen medicijn tegen achterlijkheid.
Het bewijst maar weer eens dat de xenofobie jegens arabieren/moslims/marokkanen eigenlijk niks verschilt met die jegens joden. Geert doet zijn uiterste best om een pro-joods/pro-israelisch sausje over zijn xenofobische boodschap te gieten, maar de emotie die de moslims overal de schuld van geeft, zal vroeg of laat ook de emotie zijn die zich tegen "De Joden" zal keren. Het is allemaal n pot nat.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199502407
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Yep. Fijn dat je het nu inziet.
Mooi.
Maar hoe zie jij de oplossing?
Ben je voor de volgende stap:
Israel breekt de nederzettingen weer af in de Westelijke Jordaan oever, en geeft schadevergoeding aan de Palestijnse boeren vanwege het omzagen van de Olijfbomen.
Dat laatste is namelijk geheel in strijd met de bijbel (Deuteronomium).
En in Jerusalem (stad van Vrede) laten we alle gebedshuizen staan zoals ze nu staan (ook de Al Aqsa moskee).
Waarom is dat zo moeilijk?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 12:26:45 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199502465
het is niet moeilijk ... Israel heeft er niets bij te winnen

dan ga je ook geen cadeautjes weggeven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199502548
quote:
83s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:26 schreef sp3c het volgende:
het is niet moeilijk ... Israel heeft er niets bij te winnen

dan ga je ook geen cadeautjes weggeven
Dus die slachtoffers onder de Joodse bevolking is geen winstpunt voor Israel.
Het is toch duidelijk dat het geweld is opgelaaid vanwege de "actie" van de Israelische politie in Oost Jerusalem.
Plus de nederzettingenpolitiek in de westelijke Jordaan oever, wat al jaren speelt.
Schijnbaar wil Israel (iig Netanyahu) niks anders dan oorlog.

De bal ligt wat dat betreft ook erg bij de VS.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 12:37:35 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199502629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dus die slachtoffers onder de Joodse bevolking is geen winstpunt voor Israel.
Het is toch duidelijk dat het geweld is opgelaaid vanwege de "actie" van de Israelische politie in Oost Jerusalem.
Plus de nederzettingenpolitiek in de westelijke Jordaan oever, wat al jaren speelt.
Schijnbaar wil Israel (iig Netanyahu) niks anders dan oorlog.

De bal ligt wat dat betreft ook erg bij de VS.
vooralsnog groeit Israel alleen maar

ze krijgen er steeds beetje bij beetje land bij en er emigreren steeds joden naar Israel

wat ze ook doen, het werkt wel voor ze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199502694
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Mooi.
Maar hoe zie jij de oplossing?
Ik zie geen oplossing. En ik heb niet de illusie dat ook maar iemand van ons hier een realistische en haalbare oplossing heeft.
pi_199502848
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik zie geen oplossing. En ik heb niet de illusie dat ook maar iemand van ons hier een realistische en haalbare oplossing heeft.
Isral dwingen om gedeeltelijk samen te leven, met een internationale regering die de belangen van beide partijen behartigd. Nu leven de meeste Palestijnen op dezelfde grond onder bewind van Isral, maar hebben ze geen democratische inspraak

Dan moet Isral souvereiniteit opgeven en dat gaat niet gebeuren. Daar heb ik eigenlijk wel begrip voor

Al het andere is veel erger. Dus dan maar aanmodderen zoals het nu gaat. Tot de volgende intifada, en daarna een intifada etc etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2021 12:54:40 ]
pi_199502850
woensdag 19 mei 2021 12:41 schreef DarkwingDuck het volgende:[/b]

[..]

Ik zie geen oplossing. En ik heb niet de illusie dat ook maar iemand van ons hier een realistische en haalbare oplossing heeft.
[/quote]


De oplossing is heel simpel. 1 staat waar iedereen dezelfde rechten heeft. Alleen de druk van buiten is niet hoog genoeg.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 13:01:35 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199502957
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:53 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Isral dwingen
hoe?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199503111
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:53 schreef Chadi het volgende:
woensdag 19 mei 2021 12:41 schreef DarkwingDuck het volgende:[/b]

[..]

Ik zie geen oplossing. En ik heb niet de illusie dat ook maar iemand van ons hier een realistische en haalbare oplossing heeft.
De oplossing is heel simpel. 1 staat waar iedereen dezelfde rechten heeft. Alleen de druk van buiten is niet hoog genoeg.
[/quote]
Dat gaat Isral begrijpelijk nooit mee akkoord want dan gaat het verder via de baarmoeder.
pi_199503119
quote:
83s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe?
Door Isral dezelfde behandeling te geven als andere staten. Dus eerst vragen en dan sancties.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 13:12:21 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199503144
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:10 schreef Chadi het volgende:

[..]

Door Isral dezelfde behandeling te geven als andere staten. Dus eerst vragen en dan sancties.
als de Amerikanen daar geen zin in hebben gaat Israel daar niet zo heel veel van merken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 mei 2021 @ 13:21:27 #199
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199503325
Zwaar salvo richting Eshkol, zeven inslagen maar allemaal zonder gevolgen.

Het blijft blijkbaar bij de klopje op het dak van dat hoge gebouw van vanochtend. Andere toren zou wel aangevallen zijn.

Netanyahu heeft bij een persmomentje herhaald dat ze de doelen van de huidige operatie willen behalen en dan eens verder kijken.
pi_199503329
quote:
83s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

als de Amerikanen daar geen zin in hebben gaat Israel daar niet zo heel veel van merken
Mwa, de EU is de belangrijkste handelspartner van Israel. Maar alle lidstaten moeten instemmen met sancties, en oa Hongarije zal zeker tegenstemmen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 13:24:22 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199503389
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, de EU is de belangrijkste handelspartner van Israel. Maar alle lidstaten moeten instemmen met sancties, en oa Hongarije zal zeker tegenstemmen.
dat zegt niet zo heel veel natuurlijk, de Amerikanen hebben de wil en de centjes om die gaten op te stoppen, dat hebben ze in het verleden ook bewezen

zolang daar niet iets aan veranderd hebben sancties niet zoveel zin

al ben ik ook niet per se tegen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199503778
twitter
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 13:46:46 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199503786
Rusland zal wel moeten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199503992
quote:
83s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:46 schreef sp3c het volgende:
Rusland zal wel moeten
Lijkt me een slechte vertaling, Reuters meldt: "Russia tells Israel more civilian casualties in Gaza are unacceptable".
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  woensdag 19 mei 2021 @ 14:00:37 #205
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199504026
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 14:09:13 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199504166
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt me een slechte vertaling, Reuters meldt: "Russia tells Israel more civilian casualties in Gaza are unacceptable".
die zijn duidelijk ook bezeten door de extreme linkse woke deug kliek dan!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 mei 2021 @ 14:14:13 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199504242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt me een slechte vertaling, Reuters meldt: "Russia tells Israel more civilian casualties in Gaza are unacceptable".
Precies.
  woensdag 19 mei 2021 @ 14:16:03 #208
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199504270
Ik denk niet dat iemand iets tegen Isral gaat ondernemen, Rusland ook niet.

Israel werkt gewoon langzaam alle Palestijnen het land uit en dan kunnen we over 100-200 jaar gaan vertellen dat het allemaal heel erg was en nooit had moeten gebeuren.

Zoiets zal het wel worden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 14:22:31 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199504350
Palestijnen zijn ook niet super sympathiek ofzo als groep

ieder land waar ze terecht zijn gekomen veroorzaken ze problemen, helft van de tijd hebben ze ruzie met zichzelf en het opblazen van bussen en discotheken in het verleden helpt ook allemaal niet mee

laat ze zichzelf gewoon een paar jaar gedragen en hun postzegel op een half fatsoenlijke manier besturen en als Israel dan blijft doen wat het doet dan slaat die opinie vanzelf om lijkt me

ik zie het niet gebeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199504424
quote:
Als ik tussen zijn uploads kijk is deze man ook niet geheel onpartijdig.

Plus, de voice-over heeft een Nederlandse tongval.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 19 mei 2021 @ 14:31:20 #211
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199504475
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:28 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Als ik tussen zijn uploads kijk is deze man ook niet geheel onpartijdig.

Plus, de voice-over heeft een Nederlandse tongval.
Geen idee, kwam dit op reddit tegen, leek me wel relevant.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_199504498
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt me een slechte vertaling, Reuters meldt: "Russia tells Israel more civilian casualties in Gaza are unacceptable".
volgens de media maakte Rusland in Syrie civilian casualties en Rusland reageert op dezelfde manier terug, zo ook China die de afgelopen maanden werd bekritiseerd vanwege de Oeigoeren. Niet omdat ze om welzijn van de Filistijnen geven, maar om hun eigen critici de mond te snoeren.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 14:36:00 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199504535
was Israel zo heel kritisch over de Russische inbreng in Syrie dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199504561
quote:
83s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:22 schreef sp3c het volgende:
Palestijnen zijn ook niet super sympathiek ofzo als groep
Op de manier waarop Palestijnen in Nederland demonstreren lijkt het alsof ze de oorlog vieren.
met het uitdragen van homohaat, jodenhaat, en wat ze het Isralische volk allemaal toewensen....
maar een handjevol arrestaties.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 14:38:21 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199504582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Op de manier waarop Palestijnen in Nederland demonstreren lijkt het alsof ze de oorlog vieren.
met het uitdragen van homohaat, jodenhaat, en wat ze het Isralische volk allemaal toewensen....
maar een handjevol arrestaties.
ja maar zijn dat Palestijnen of gewoon verongelijkt reltuig dat iedere aanleiding aangrijpt om vervelend te doen?

denk meer van het laatste
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199504762
quote:
83s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar zijn dat Palestijnen of gewoon verongelijkt reltuig dat iedere aanleiding aangrijpt om vervelend te doen?

denk meer van het laatste
mogelijk. maar diep gewortelde haat bij Palestijnen is soms zo overduidelijk.

er staat een video op Youtube waarin Palestijnen de vraag krijgen of ze hulp accepteren van de LGBT pro-Palestina beweging. Nou, dat willen ze niet hoor.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 14:56:24 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199504827
Dat zijn duidelijk geen Palestijnen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 mei 2021 @ 14:56:34 #218
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199504831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Op de manier waarop Palestijnen in Nederland demonstreren lijkt het alsof ze de oorlog vieren.
met het uitdragen van homohaat, jodenhaat, en wat ze het Isralische volk allemaal toewensen....
maar een handjevol arrestaties.
zijn het Palestijnen?
  woensdag 19 mei 2021 @ 14:57:18 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199504840
Sinds anderhalf, twee uur weer een aantal keer luchtalarm in het zuiden wegens zware salvo's. Inslagen in Ashdod en Beer Sheva gemeld, rookontwikkeling en vuur maar vooralsnog geen slachtoffers.

Er is trouwens een relletje om de PSV-spits Zahavi ontstaan omdat deze foto's van collega-voetballers die de vlag van Palestina vasthielden heeft gefotoshopt zodat ze ineens de vlag van Isral vasthielden met de mededeling erbij van "joh bedankt voor alle steun". Onze Appa, die Hamas helden vindt, tweet er zelfs over.

twitter


twitter
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:02:25 #220
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199504928
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:57 schreef Qarrad het volgende:
Sinds anderhalf, twee uur weer een aantal keer luchtalarm in het zuiden wegens zware salvo's. Inslagen in Ashdod en Beer Sheva gemeld, rookontwikkeling en vuur maar vooralsnog geen slachtoffers.

Er is trouwens een relletje om de PSV-spits Zahavi ontstaan omdat deze foto's van collega-voetballers die de vlag van Palestina vasthielden heeft gefotoshopt zodat ze ineens de vlag van Isral vasthielden met de mededeling erbij van "joh bedankt voor alle steun". Onze Appa, die Hamas helden vindt, tweet er zelfs over.

[ twitter ]

[ twitter ]
hij heeft wel gevoel voor humor :) maar ik meen dat het verboden was politieke statements op het veld dus die spelers zijn in overtreding
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 15:02:47 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199504939
Trololol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:05:25 #222
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199504987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij heeft wel gevoel voor humor :) maar ik meen dat het verboden was politieke statements op het veld dus die spelers zijn in overtreding
Hoezo is dat verboden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:08:19 #223
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199505045
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoezo is dat verboden?
FIFA wil dat niet omdat het voetbal ermee geschaad wordt, heb de regels niet bij de hand maar zou me niet verbazen als dit nog een staartje krijgt
pi_199505050
- there is a group of Gay people supporting Palestina. do you accept support from this group?

"First of all, the Palestinian people accepts any support
but support like this, no"

- why not

"I don't know. It's just wrong."
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:09:27 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199505066
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoezo is dat verboden?
Omdat het niets op het voetbalveld te zoeken heeft. Zelfde bij de olympische spelen dus.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:10:50 #226
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199505096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat het niets op het voetbalveld te zoeken heeft. Zelfde bij de olympische spelen dus.
Dat vind ik raar. Sport is n en al politiek. Zeker zoiets als de Olympische Spelen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:11:06 #227
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199505099
quote:
The rules of soccer are published in a document called The Laws of the Game. According to the Laws of the Game (2018/2019), Law 04, Section 5:

"Equipment must not have any political, religious or personal slogans, statements or images...For any offence the player and/or the team will be sanctioned by the competition organiser, national football association or by FIFA.”

"Whilst ‘religious’ and ‘personal’ are relatively easily defined,‘political’ is less clear but slogans, statements or images related to the following are not permitted:

any person(s), living or dead

any local, regional, national or international political party/organisation/group, etc.

any local, regional or national government or any of its departments, offices or functions

any organisation which is discriminatory

any organisation who [whose] aims / actions are likely to offend a notable number of people

any specific political act / event

"When commemorating a significant national or international event, the sensibilities of the opposing team (including its supporters) and the general public should be carefully considered."
pi_199505105
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
- there is a group of Gay people supporting Palestina. do you accept support from this group?

"First of all, the Palestinian people accepts any support
but support like this, no"

- why not

"I don't know. It's just wrong."
Hij nader inzien: nuke gaza pls
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:12:11 #229
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199505125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat vind ik raar. Sport is n en al politiek. Zeker zoiets als de Olympische Spelen.
uiteraard maar het moet wel gezellig blijven
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:12:53 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199505146
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat vind ik raar. Sport is n en al politiek. Zeker zoiets als de Olympische Spelen.
Juist totaal niet. Sport verbroedert. Helaas vonden een aantal ploeggenoten van Zahavi het nodig om anti-israelmeuk te posten op instagram etc.

Daar moet je dan morgen wel weer gezellig mee trainen, mensen die er niets mee te maken hebben, want geen enkele band met Gaza buiten de islam. Maar wel je thuisland kapot willen zien.

Gezellig *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:14:40 #231
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199505178
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Juist totaal niet. Sport verbroedert. Helaas vonden een aantal ploeggenoten van Zahavi het nodig om anti-israelmeuk te posten op instagram etc.

Daar moet je dan morgen wel weer gezellig mee trainen, mensen die er niets mee te maken hebben, want geen enkele band met Gaza buiten de islam. Maar wel je thuisland kapot willen zien.

Gezellig *O*.
Dat is nogal naef. De hele aanwezigheid of afwezigheid van een groep bij een sportevenement is al een politiek statement.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:17:00 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199505227
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is nogal naef. De hele aanwezigheid of afwezigheid van een groep bij een sportevenement is al een politiek statement.
Sja, dat de regels niet waterdicht zijn is logisch. Maar het officiele standpunt van de FIFA is geen politiek op het veld. En dat snap ik wel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199505780
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Hij nader inzien: nuke gaza pls
:')
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:48:03 #235
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199505824
Daarnaast is het vrij hypocriet om nadat tot twee keer toe in Nederland de Isralische vlag fysiek gevandaliseerd is op beeld, waar Appa niets over te zeggen had, hij nu loopt te blazen over een digitale fotoshop van de Palestijnse in een cynische tweet.
pi_199505843
Libanon die Isral aanvalt? :?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199505944
quote:
We zijn echt hard onderweg naar de Gog en Magog oorloog w/ . Alle puzzelstukjes beginnen langzaam op hun te vallen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199505975
twitter
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 15:56:47 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199506006
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

FIFA wil dat niet omdat het voetbal ermee geschaad wordt, heb de regels niet bij de hand maar zou me niet verbazen als dit nog een staartje krijgt
Dat lijkt me een gepasseerd station inmiddels
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199506013
"Israel mocks quran!". nou en?
Als de Palestijnen aangeven zich gekwetst te voelen als men de spot drijft met de Koran dan zal er zeker een cartoonwedstrijd komen. Er is al een aardige stroom aan cartoons op social media.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 19 mei 2021 @ 15:57:37 #241
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199506021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat lijkt me een gepasseerd station inmiddels
waarom?
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 15:57:44 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199506024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:48 schreef Ali_boo het volgende:
Libanon die Isral aanvalt? :?
Zou wel weer eens wat anders zijn _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 15:58:48 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199506050
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom?
Black lives matter, dat gezeur over Qatar etc.

Zou een beetje lame zijn om dan nu wel op te treden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199506072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Zou wel weer eens wat anders zijn _O-
twitter
O-)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:00:48 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199506098
Opnieuw een konvooi met humanitaire hulp beschoten bij binnenkomst in Gaza. Poging tot een aanslag door een vrouw verijdeld bij Kiryat Arba.

twitter


Isral heeft de installatie verwoest die eerder vandaag Beer Sheva onder vuur nam en heeft twee mortieren onschadelijk gemaakt in Khan Yunis en Beit Hanun (twee kleinere steden in Gaza).
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 16:01:10 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199506103
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:59 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

[ twitter ] O-)
Ja dat niet, Das 'gewoon' Hezbollah
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:01:41 #247
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199506120
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

Black lives matter, dat gezeur over Qatar etc.

Zou een beetje lame zijn om dan nu wel op te treden
ik zou er maar niet op rekenen
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 16:03:05 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199506141
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik zou er maar niet op rekenen
Dat doe ik ook niet want het lijkt mij dus een gepasseerd station
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199506156
Vertaling: we zullen een flinke escalatie in geweld zien

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199506215
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 14:57 schreef Qarrad het volgende:
Sinds anderhalf, twee uur weer een aantal keer luchtalarm in het zuiden wegens zware salvo's. Inslagen in Ashdod en Beer Sheva gemeld, rookontwikkeling en vuur maar vooralsnog geen slachtoffers.

Er is trouwens een relletje om de PSV-spits Zahavi ontstaan omdat deze foto's van collega-voetballers die de vlag van Palestina vasthielden heeft gefotoshopt zodat ze ineens de vlag van Isral vasthielden met de mededeling erbij van "joh bedankt voor alle steun". Onze Appa, die Hamas helden vindt, tweet er zelfs over.

[ twitter ]

[ twitter ]
Hij is duidelijk voor Ajax
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:08:22 #251
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199506231
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet want het lijkt mij dus een gepasseerd station
wacht het nou gewoon maar even af, een georganiseerd knielen voor BLM is heel wat anders dan spontane acties
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:08:29 #252
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199506235
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 16:12:08 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199506291
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

wacht het nou gewoon maar even af, een georganiseerd knielen voor BLM is heel wat anders dan spontane acties
Nee ik geef mijn mening altijd gewoon gelijk en als er meer info beschikbaar komt pas ik het aan waar nodig

Niks mis mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:14:57 #254
131800 Tarado
cap de fusca
pi_199506359
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee ik geef mijn mening altijd gewoon gelijk en als er meer info beschikbaar komt pas ik het aan waar nodig

Niks mis mee
alles mag :)
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:15:58 #255
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199506383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dat lijkt me een gepasseerd station inmiddels
Nou inderdaad. Ik herinner me nog een Afrika Cup waar de officials van de bond toen de winnaars van het veld haalden. Of ze even elders wilden gaan bidden, dat hoorde niet thuis op een voetbalveld.

En dan laatst al die deugende internationals over de situatie voor de arbeiders in Qatar. Want da's geen politiek. Of de keer dat die Isralische speler niet meemocht op stage naar de VAE, de keren dat de Isralische vlag niet ophangen mocht worden, het volkslied niet mocht worden afgespeeld, die sporters die weigerden uit te komen tegen of de hand te schudden van een Isralische tegenstander. Nederlandse voetballers die nooit in Palestina zijn geweest tweeten hun steun voor de Palestijnen.

Maar oh oh oh Zahavi shopt een vlaggetje.
pi_199506735
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 15:52 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

We zijn echt hard onderweg naar de Gog en Magog oorloog w/ . Alle puzzelstukjes beginnen langzaam op hun te vallen
Kijk je naar zijn video's over de end times wars?


Ik zie in de comments dat deze sheikh veel orthodox-christelijke fans heeft.

In het kort komt het erop neer dat hij denkt dat Rusland (orthodoxe christenen) en moslims de Judeo-Christelijke alliantie inclusief Turkije zullen vernietigen :? Deze oorlog heet al-Malhama al-Kubra of beter bekend als Armageddon. 99 van de 100 strijders zullen om het leven komen, waarschijnlijk door nucelaire oorlogsvoering.

Dit alles baseert hij op zijn interpretatie dat "Rum" in de Koran Rusland is (of althans de opvolger van Rum, origineel het orthodox-christelijke Byzantijnse Rijk).

Je moet beseffen dat veel islamitische geleerden helemaal niet denken dat Rusland Rum is, zij wijzen Europeanen aan als Rum, NAVO, of zelfs Turkije (opvolger en veroveraar van het Byzantijnse Rijk).

Sheikh Imran Hosein is een beetje controversieel en in de minderheid.
  woensdag 19 mei 2021 @ 16:34:14 #257
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199506743
Israel zou wel gek zijn om hierop in te gaan, zo beloon je Hamas juist want dat is precies waarom ze begonnen zijn met raketten lanceren en hoe ze achteraf tegen iedereen gaan roepen dat ze gewonnen hebben.

=========================

Hamas willing to agree to ceasefire with Israel on 2 conditions, senior official says
https://www.msn.com/en-us(...)ial-says/ar-BB1gUc8c

"We informed all parties that we would accept a mutual ceasefire between Israel and Hamas with two conditions," Dr. Basem Naim, a former Palestinian health minister who is now head of Hamas' international relations council, told ABC News on Tuesday evening. "One, Israeli forces must stop incursions into the Al-Asqa compound and respect the site. Two, Israel must stop the forced evacuation of the Palestinian residents in the Sheikh Jarah neighborhood. This condition is in accordance with international law, not only a condition expected by the Hamas authority."

Israel, however, is not interested, according to an Israeli official with direct knowledge of the matter.

"We say to stop prematurely is to give Hamas the victory it wants," the Israeli official told ABC News on Tuesday evening. "Hamas has to come out of this defeated."
pi_199507165
quote:
10s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:33 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]
99 van de 100 strijders zullen om het leven komen, waarschijnlijk door nucelaire oorlogsvoering.
Atomic Jihad :')

pi_199507291
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Israel zou wel gek zijn om hierop in te gaan, zo beloon je Hamas juist want dat is precies waarom ze begonnen zijn met raketten lanceren en hoe ze achteraf tegen iedereen gaan roepen dat ze gewonnen hebben.

=========================

Hamas willing to agree to ceasefire with Israel on 2 conditions, senior official says
https://www.msn.com/en-us(...)ial-says/ar-BB1gUc8c

"We informed all parties that we would accept a mutual ceasefire between Israel and Hamas with two conditions," Dr. Basem Naim, a former Palestinian health minister who is now head of Hamas' international relations council, told ABC News on Tuesday evening. "One, Israeli forces must stop incursions into the Al-Asqa compound and respect the site. Two, Israel must stop the forced evacuation of the Palestinian residents in the Sheikh Jarah neighborhood. This condition is in accordance with international law, not only a condition expected by the Hamas authority."

Israel, however, is not interested, according to an Israeli official with direct knowledge of the matter.

"We say to stop prematurely is to give Hamas the victory it wants," the Israeli official told ABC News on Tuesday evening. "Hamas has to come out of this defeated."
Hamas stelt hier geen onredelijke eisen. Ze staan in hun recht hier.
pi_199507311
twitter
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 17:01:29 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199507341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hamas stelt hier geen onredelijke eisen. Ze staan in hun recht hier.
Jammer dat ze niet zoveel te eisen hebben atm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 17:12:09 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199507546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

alles mag :)
Ja toch?

Het zou jou niet verbazen als dit nog een staartje krijgt en mij wel

Zou moeten waarom de een zou moeten afwachten en de ander niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199507611
quote:
10s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:33 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Kijk je naar zijn video's over de end times wars?


Ik zie in de comments dat deze sheikh veel orthodox-christelijke fans heeft.

In het kort komt het erop neer dat hij denkt dat Rusland (orthodoxe christenen) en moslims de Judeo-Christelijke alliantie inclusief Turkije zullen vernietigen :? Deze oorlog heet al-Malhama al-Kubra of beter bekend als Armageddon. 99 van de 100 strijders zullen om het leven komen, waarschijnlijk door nucelaire oorlogsvoering.

Dit alles baseert hij op zijn interpretatie dat "Rum" in de Koran Rusland is (of althans de opvolger van Rum, origineel het orthodox-christelijke Byzantijnse Rijk).

Je moet beseffen dat veel islamitische geleerden helemaal niet denken dat Rusland Rum is, zij wijzen Europeanen aan als Rum, NAVO, of zelfs Turkije (opvolger en veroveraar van het Byzantijnse Rijk).

Sheikh Imran Hosein is een beetje controversieel en in de minderheid.
Hij lijkt op Gepetto
  woensdag 19 mei 2021 @ 17:17:30 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199507653
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hamas stelt hier geen onredelijke eisen. Ze staan in hun recht hier.
Wat betreft recht: de rechtzaak loopt nog over de huizen in Sheikh Jarrah.

Tevens hebben de Palestijnen al het beheer over het complex van de Al Aqsa-moskee, maar dat werd dus gebruikt als uitvalsbasis voor rellen, inclusief opslag van wapens zoals explosieven, ijzeren staven en stenen. Dan is het niet zo raar dat de oproerpolitie na dagen bestookt te zijn vanuit die stelling even komt buurten. Als ze normaal doen, dan komt daar geen politie.
pi_199507719
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

Jammer dat ze niet zoveel te eisen hebben atm
Dat weten zij ook wel. Hiermee geven ze weer aan waarom het weer gescaleerd is. Namelijk ethnic cleansing van Jeruzalem.
  woensdag 19 mei 2021 @ 17:27:23 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199507823
Vier raketten vanuit Libanon afgeschoten, IDF heeft 20 granaten teruggestuurd. Twee raketten zijn uit de lucht gehaald, rest is in open gebied terecht gekomen, waarvan n in de buurt van een woonkern.

Niet helemaal helder wie het waren in Libanon, maar rode puntmutsen zijn wel uitgesloten.
pi_199507916
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat betreft recht: de rechtzaak loopt nog over de huizen in Sheikh Jarrah.

Tevens hebben de Palestijnen al het beheer over het complex van de Al Aqsa-moskee, maar dat werd dus gebruikt als uitvalsbasis voor rellen, inclusief opslag van wapens zoals explosieven, ijzeren staven en stenen. Dan is het niet zo raar dat de oproerpolitie na dagen bestookt te zijn vanuit die stelling even komt buurten. Als ze normaal doen, dan komt daar geen politie.
Niemand met gezond verstand neemt het Isralische rechtssysteem serieus. Dat is vergelijkbaar met vroeger zeggen dat niet blanken in apartheid Zuid-Afrika naar de rechter konden stappen.

"
Israel demolished 848 Palestinian residential and livelihood structures in the occupied West Bank, including East Jerusalem, displacing 996 people, according to the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA). Israeli authorities said many of the demolished buildings lacked Israeli-issued permits, which are virtually impossible for Palestinians to obtain, or were in closed military zones. The law of occupation prohibits such destruction unless necessary for military operations."


Ethnic cleansing
  woensdag 19 mei 2021 @ 17:51:02 #268
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 19 mei 2021 @ 17:51:37 #269
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 19 mei 2021 @ 17:52:15 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199508372
quote:
10s.gif Op woensdag 19 mei 2021 16:33 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Kijk je naar zijn video's over de end times wars?


Ik zie in de comments dat deze sheikh veel orthodox-christelijke fans heeft.

In het kort komt het erop neer dat hij denkt dat Rusland (orthodoxe christenen) en moslims de Judeo-Christelijke alliantie inclusief Turkije zullen vernietigen :? Deze oorlog heet al-Malhama al-Kubra of beter bekend als Armageddon. 99 van de 100 strijders zullen om het leven komen, waarschijnlijk door nucelaire oorlogsvoering.

Dit alles baseert hij op zijn interpretatie dat "Rum" in de Koran Rusland is (of althans de opvolger van Rum, origineel het orthodox-christelijke Byzantijnse Rijk).

Je moet beseffen dat veel islamitische geleerden helemaal niet denken dat Rusland Rum is, zij wijzen Europeanen aan als Rum, NAVO, of zelfs Turkije (opvolger en veroveraar van het Byzantijnse Rijk).

Sheikh Imran Hosein is een beetje controversieel en in de minderheid.
Nooit van die beste man behoord maar de scenario die je daar omschrijft is bijna identiek aan deze brief die geschreven is in 1871. Omdat ik geen behoefte heb om de topic te derailen zit ik hem maar in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks dat ik Erdo totaal niet serieus kan nemen, denk ik niet dat die deze keer bluft en het zou me niet verbazen als die daden bij zijn woord voegt

Joods-Christelijk is een oxymoron btw ;)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199508384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 18:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Nooit van die beste man behoord maar de scenario die je daar omschrijft is bijna identiek aan deze brief die geschreven is in 1871. Omdat ik geen behoefte heb om de topic te derailen zit ik hem maar in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks dat ik Erdo totaal niet serieus kan nemen, denk ik niet dat die deze keer bluft en het zou me niet verbazen als die daden bij zijn woord voegt

Joods-Christelijk is een oxymoron btw ;)
Doet me denken aan Beavis and Butt-Head
pi_199508576
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 18:12 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Nooit van die beste man behoord maar de scenario die je daar omschrijft is bijna identiek aan deze brief die geschreven is in 1871. Omdat ik geen behoefte heb om de topic te derailen zit ik hem maar in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks dat ik Erdo totaal niet serieus kan nemen, denk ik niet dat die deze keer bluft en het zou me niet verbazen als die daden bij zijn woord voegt

Joods-Christelijk is een oxymoron btw ;)
Het mag dan wel een oxymoron zijn, maar toch hebben ze een alliantie gesloten, Amerika met Isral. Die sheikh zegt dus dat moslims een alliantie zullen sluiten met de christenen die niet tot de judeo-christelijke alliantie horen, volgens hem Rusland en de orthodox-christelijken.

Jonge Biden zionist zei: "if Israel didn't exist, the US would have to invent one to protect US interests"

  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 mei 2021 @ 18:34:07 #274
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_199508594
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_199509016
quote:
11s.gif Op woensdag 19 mei 2021 18:32 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Het mag dan wel een oxymoron zijn, maar toch hebben ze een alliantie gesloten, Amerika met Isral. Die sheikh zegt dus dat moslims een alliantie zullen sluiten met de christenen die niet tot de judeo-christelijke alliantie horen, volgens hem Rusland en de orthodox-christelijken.

Jonge Biden zionist zei: "if Israel didn't exist, the US would have to invent one to protect US interests"

De reden dat er zoveel christenen zo blind achter Israel staan is de scofield bible. Een bijbel herschreven in 1909, door twijfelachtige figuren*(lees zionisten) , waar zij als gekozen volk naar voren komen

De Evangelische kerk is een van de grootste supporters van de staat Israel en heeft behoorlijk wat invloed in de VS .

Dat vind ik niet eens vergezocht^^, waar ik echt tikje sceptisch over ben is de orthodoxe - moslim broederschap die dan de Amerikanen/het westen zal verslaan :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 18:59:03 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199509044
Kan dit terug naar het onderwerp in kwestie?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199509066
https://nos.nl/artikel/23(...)hu-geeft-geen-gehoor

Biden eist directe de-escalatie van conflict, Netanyahu geeft geen gehoor

quote:
De Amerikaanse president Biden heeft de druk op de Isralische premier Netanyahu opgevoerd om tot een de-escalatie van het geweld te komen. De twee hadden vandaag opnieuw telefonisch contact.

Volgens de lezing van het Witte Huis heeft Biden Netanyahu duidelijk gemaakt dat hij vandaag nog een beduidende de-escalatie verwacht, als opmars naar een staakt-het-vuren. Het is de eerste keer dat Biden stevig druk zet op Isral: tot vandaag had hij zich van zulke duidelijke taal onthouden. De twee hadden al eerder telefonisch contact, maar toen zei Biden alleen dat hij een eventueel staakt-het-vuren tussen Isral en Hamas zou steunen.

"De boodschap liegt er nu niet om", zei NOS-correspondent Ties Brock in het NPO Radio 1-programma Nieuws en Co. "Het is niet langer het verzoek dat hij eerder had neergelegd; het begint op een eis of zelfs ultimatum te lijken", aldus Brock. "Het is inmiddels al avond, en een de-escalatie zal dan snel moeten gebeuren."
Netanyahu: Isral gaat door

Maar Netanyahu lijkt geen gehoor te willen geven aan Bidens oproep. In een nieuwe verklaring zegt de premier "vastberaden" te zijn om door te gaan met de "operatie" tot volgens hem "het doel is bereikt". Verder voegde Netanyahu toe dat hij de steun van de regering-Biden waardeert, maar dat Isral zal doorgaan om de "kalmte en veiligheid voor de Isralische burgers te laten terugkeren".

Eerder vandaag werden vanuit Zuid-Libanon raketten richting Isral afgevuurd. Isral maakte kort daarop bekend dat er werd teruggeschoten met artillerie. Vermoedelijk gaat het om Palestijnse groeperingen, aldus Brock. Libanon telt veel Palestijnse vluchtelingen. Bij aanvallen over en weer kwamen eerder vandaag zes mensen om, aldus Palestijnse bronnen in de Gazastrook.

Het Palestijns-Isralisch conflict kwam de afgelopen tien dagen tot een nieuw hoogtepunt. In acht dagen tijd zouden meer dan 200 mensen om het leven zijn gekomen, van wie het overgrote deel in de Palestijnse gebieden.
Dit begint steeds meer op genocide vanuit 1 kant te lijken dan een conflict tussen 2 partijen..
pi_199509081
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Many Gazans cut off from the world as Israel targets communications and internet networks
https://www.reddit.com/r/(...)the_world_as_israel/
IDF maakt zich op voor de grote finale?
pi_199509094
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:00 schreef Pipaja het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)hu-geeft-geen-gehoor

Biden eist directe de-escalatie van conflict, Netanyahu geeft geen gehoor
[..]

Dit begint steeds meer op genocide vanuit 1 kant te lijken dan een conflict tussen 2 partijen..
Genocide :')

Je kunt best kritiek hebben op het handelen van Isral maar als je het genocide noemt diskwalificeer je toch jezelf.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 19:04:33 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199509118
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:00 schreef Pipaja het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)hu-geeft-geen-gehoor

Biden eist directe de-escalatie van conflict, Netanyahu geeft geen gehoor
[..]

Dit begint steeds meer op genocide vanuit 1 kant te lijken dan een conflict tussen 2 partijen..
Hoe dan?
Twee partijen beschieten elkaar dood ... dat noemen we gewoon oorlog

Het lijkt echt totaal niet op genocide
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199509171
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Genocide :')

Je kunt best kritiek hebben op het handelen van Isral maar als je het genocide noemt diskwalificeer je toch jezelf.
Hoe zou je het dan noemen?
Er is geen excuus om moskeen, gebouwen van internationale media en willekeurige targets te bombarderen waar enorme hoeveelheden baby's en kinderen bij omkomen in naam van "was een Hamas basis"
  woensdag 19 mei 2021 @ 19:09:02 #283
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199509186
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 17:34 schreef Chadi het volgende:

[..]

Niemand met gezond verstand neemt het Isralische rechtssysteem serieus. Dat is vergelijkbaar met vroeger zeggen dat niet blanken in apartheid Zuid-Afrika naar de rechter konden stappen.

"
Israel demolished 848 Palestinian residential and livelihood structures in the occupied West Bank, including East Jerusalem, displacing 996 people, according to the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA). Israeli authorities said many of the demolished buildings lacked Israeli-issued permits, which are virtually impossible for Palestinians to obtain, or were in closed military zones. The law of occupation prohibits such destruction unless necessary for military operations."

Ethnic cleansing
Er is tenminste een rechtssysteem in Israel. In gaza echter..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_199509193
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

Hoe dan?
Twee partijen beschieten elkaar dood ... dat noemen we gewoon oorlog

Het lijkt echt totaal niet op genocide
Als Taiwan een raket afvuurt op China en China vervolgens honderden Taiwanese baby's gaat uitmoorden, kun je niet spreken van oorlog.
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 19:12:07 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199509230
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:09 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Als Taiwan een raket afvuurt op China en China vervolgens honderden Taiwanese baby's gaat uitmoorden, kun je niet spreken van oorlog.
Waarom niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 mei 2021 @ 19:14:39 #286
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199509276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:07 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Hoe zou je het dan noemen?
Er is geen excuus om moskeen, gebouwen van internationale media en willekeurige targets te bombarderen waar enorme hoeveelheden baby's en kinderen bij omkomen in naam van "was een Hamas basis"
Er is nog minder een excuus om ongeleide raketten op burgerdoelen af te schieten. Maar dat vind jij blijkbaar niet zo erg. De helft van de kinderen die omgekomen zijn, zijn omgekomen omdat een deel van de raketten die op israel afgeschoten zijn (zo'n 30%) in gaza zelf zijn terechtgekomen. Maar Hamas vind dat acceptabel. Een deel is pallywood, en een deel zijn kinderen die gebruikt zijn als human shield. Israel doet er alles aan om slachtoffers te voorkomen onder burgers, hamas wil zoveel mogelijk slachtoffers onder israelische burgers maken. Israel blaast aanvallen af omdat er nog mensen aanwezig zijn in gebouwen en 'kloppen' eerst als waarschuwing om het gebouw te verlaten aan.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_199509283
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Waarom niet?
Oorlog is een gewelddadig conflict met wapens. Tenzij die baby's met AK-47 geweren rondkropen, kun je niet spreken van een oorlog, maar van eenzijdige cleansing
  woensdag 19 mei 2021 @ 19:15:14 #288
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199509285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:09 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Als Taiwan een raket afvuurt op China en China vervolgens honderden Taiwanese baby's gaat uitmoorden, kun je niet spreken van oorlog.
Een raket afvuren is gewoon een oorlogsdaad.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_199509287
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:07 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Hoe zou je het dan noemen?
Er is geen excuus om moskeen, gebouwen van internationale media en willekeurige targets te bombarderen waar enorme hoeveelheden baby's en kinderen bij omkomen in naam van "was een Hamas basis"
In ieder geval geen genocide want dan bel je de beheerder van het gebouw niet van te voren op dat je het plat gaat leggen over een uur.

En op het moment dat je het plat legt stuur je eerst nog een "knock on the roof" en dan pas volgt de raket die het gebouw bijna chirurgisch precies plat legt:


Dit is genocide:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als je het Isralische optreden genocide noemt zit je er toch behoorlijk naast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 19-05-2021 19:22:09 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199509315
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:15 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Oorlog is een gewelddadig conflict met wapens. Tenzij die baby's met AK-47 geweren rondkropen, kun je niet spreken van een oorlog, maar van eenzijdige cleansing
Raketten zijn geen wapens?
Ik geloof dat er inmiddels meer dan 3000 vanuit de Gazastrook op Isral zijn gevuurd. Dat moet men in Isral maar accepteren?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199509327
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:15 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Oorlog is een gewelddadig conflict met wapens. Tenzij die baby's met AK-47 geweren rondkropen, kun je niet spreken van een oorlog, maar van eenzijdige cleansing
Welke nieuwsbronnen volg jij -O-
Intolerant voor intolerantie
pi_199509361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:07 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Hoe zou je het dan noemen?
Er is geen excuus om moskeen, gebouwen van internationale media en willekeurige targets te bombarderen waar enorme hoeveelheden baby's en kinderen bij omkomen in naam van "was een Hamas basis"
Dat doet toch elk land bij een oorlog, de strategische plekken van de tegenstander aanpakken.

Je hebt er moeite mee omdat het een totaal ongelijke strijd is en vooral burgers naar de klote worden geholpen. Maar elke Palestijn is ondanks de leeftjd een human shield of een hamas strijder. Dus die mogen kapot.

En ik moet toegeven: IDF probeert het aantal burgerdoden te beperken. Dit in tegenstelling tot Hamas

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2021 19:21:59 ]
  Moderator woensdag 19 mei 2021 @ 19:23:42 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199509411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:15 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Oorlog is een gewelddadig conflict met wapens. Tenzij die baby's met AK-47 geweren rondkropen, kun je niet spreken van een oorlog, maar van eenzijdige cleansing
Die raket van Taiwan in je vergelijking is toch een wapen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199509492
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:17 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het is geen religieus conflict in beginsel. Het is een conflict om grond.
Niet echt
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199509497
Hezbollah _O_ _O_

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 19 mei 2021 @ 19:31:36 #296
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199509507
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:

En ik moet toegeven: IDF probeert het aantal burgerdoden te beperken. Dit in tegenstelling tot Hamas
Sterker nog: het maken van zoveel mogelijk burgerdoden is Hamas hun doel, hun hele strategie zelfs. Eigen burgers inclusief, vandaar al die vitale infrastructuur in en onder ziekenhuizen, etc. Ze falen wat betreft Israeli's enkel jammerlijk omdat ze technologisch niet voldoende geavanceerde wapens hebben. Stel je eens voor dat elk van die 3000 raketten een flat geraakt had.

[ Bericht 2% gewijzigd door AgLarrr op 19-05-2021 19:37:03 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_199509541
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In ieder geval geen genocide want dan bel je de beheerder van het gebouw niet van te voren op dat je het plat gaat leggen over een uur.

En op het moment dat je het plat legt stuur je eerst nog een "knock on the roof" en dan pas volgt de raket die het gebouw bijna chirurgisch precies plat legt:


Dit is genocide:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus als je het Isralische optreden genocide noemt zit je er toch behoorlijk naast.

Genocide is niet per definitie het vermoorden van personen.

More often [genocide] refers to a coordinated plan aimed at destruction
of the essential foundations of the life of national groups so that these
groups wither and die like plants that have suffered a blight. The end
may be accomplished by the forced disintegration of political and social
institutions, of the culture of the people, of their language, their national
feelings and their religion. It may be accomplished by wiping out all basis
of personal security, liberty, health and dignity. When these means fail the
machine gun can always be utilized as a last resort. Genocide is directed
against a national group as an entity and the attack on individuals is only
secondary to the annihilation of the national group to which they belong.
pi_199509576
Wel interessant hoe dit hele gebeuren is ontstaan door Hamas, die honderden raketten begonnen af te vuren op Isral, maar het is nu aan Isral om de situatie te de-escaleren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2021 19:39:31 ]
pi_199509589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:30 schreef Ali_boo het volgende:
Hezbollah _O_ _O_

[ twitter ]
De tering, wat is dit voor beroepsdebiel?
  Beste debater 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 19:42:27 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199509603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 18:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

De reden dat er zoveel christenen zo blind achter Israel staan is de scofield bible. Een bijbel herschreven in 1909, door twijfelachtige figuren*(lees zionisten) , waar zij als gekozen volk naar voren komen

De Evangelische kerk is een van de grootste supporters van de staat Israel en heeft behoorlijk wat invloed in de VS .

Dat vind ik niet eens vergezocht^^, waar ik echt tikje sceptisch over ben is de orthodoxe - moslim broederschap die dan de Amerikanen/het westen zal verslaan :P
Scofield was geen jood en geen zionist. Verder is het geen 'herschreven' bijbel.

Kom gewoon uit de kast svp; begint beschamend te worden dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199509673
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Scofield was geen jood en geen zionist. Verder is het geen 'herschreven' bijbel.

Kom gewoon uit de kast svp; begint beschamend te worden dit.
De sponsors wel, dorpsgek uit belgie
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')