abonnement Unibet Coolblue
pi_199458350
twitter


Wtf is dit nu weer :')
pi_199458367
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:46 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]

Wtf is dit nu weer :')
Urk is pro Israel? -O- .... *Arafat sjaaltje zoeken doet ;(
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 16 mei 2021 @ 20:53:09 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199458422
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:46 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]

Wtf is dit nu weer :')
Vrij apart ja, maar ik zie geen Palestijnse vlag vernield worden of een oproep tot geweld tegen moslims, geen samenscholingen of intimiderend gedoe, alleen een symbool van steun voor Israël.

Als alle pro-pallies de afgelopen week zo hun steun hadden uitgesproken, dan hadden ze punten gescoord.
pi_199458428
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:46 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]

Wtf is dit nu weer :')
Urk straks ook maar een Iron dome.

Ik heb het idee dat ze zich daar kapotvervelen in deze tijden.
pi_199458487
Openlijke jodenhaat in Amsterdam. Hallalsema zag dat het goed was.


SCHAAM JE
pi_199458494
China uit kritiek op de VS. Chinezen zijn nog boos vanwege westerse kritiek op hun Oeigoeren-kampen.

Leiders uit beide kampen onverzoenlijk
Tijdens een noodbijeenkomst van de VN-Veiligheidsraad op zondag stelde VN-secretaris-generaal António Guterres dat er onmiddellijk een eind moet komen aan de gevechten tussen Israël en de Palestijnen. De VN betrekt volgens hem alle partijen bij de pogingen een staakt-het-vuren tot stand te brengen. "Deze zinloze cyclus van bloedvergieten, terreur en verwoesting moet onmiddellijk stoppen", zei hij.

Guterres zei dat de situatie in de regio door de escalatie van het geweld oncontroleerbaar zou kunnen worden. De VN-chef waarschuwde onder meer voor een humanitaire crisis en toenemend extremisme. Hij veroordeelde onder meer het geweld van zondag.

De Palestijnse minister van Buitenlandse Zaken Riyad al-Maliki beschuldigde Israël tijdens de zitting van de Veiligheidsraad van agressie tegen het Palestijnse volk en tegen plekken die voor de Palestijnen heilig zijn, zoals de al-Aqsamoskee in Jeruzalem. "Sommige mensen willen deze woorden - oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid - niet gebruiken", aldus de minister. Volgens de bewindsman is daarvan wel degelijk sprake. "Hoeveel Palestijnen moeten nog sterven voordat het tot een veroordeling komt?"

De Israëlische ambassadeur bij de VN, Gilad Erdan, haalde tijdens de spoedvergadering uit naar de militante Palestijnse beweging Hamas. Erdan beschuldigde Hamas van het aansturen op een oorlog met Israël. "Hamas koos ervoor om de spanningen op te voeren", zei de diplomaat.

De VS blokkeerde opnieuw een verklaring over het geweld waarin werd opgeroepen tot een onmiddellijke wapenstilstand. Dat kwam het land op kritiek van China te staan, dat de Amerikanen opriep "hun verantwoordelijkheid te nemen".

De regering in Washington zegt achter de schermen te bemiddelen tussen de strijdende partijen. Een verklaring van de Veiligheidsraad zou die inspanningen kunnen schaden.
https://www.nu.nl/buitenl(...)in-gazaconflict.html
pi_199458556
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:46 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]

Wtf is dit nu weer :')
Cringe.
pi_199458581
Vanaf nu gaan we het over de IJzeren Koepel hebben :')

Sinds de eerste beschietingen, afgelopen maandag, heeft Israël zo'n drieduizend raketlanceringen vanuit Gaza (en een enkele vanuit Libanon) geregistreerd. Ongeveer de helft van de raketten werd onderschept door het Israëlische luchtverdedigingssysteem, de IJzeren Koepel, aldus de IDF. Dat is aanmerkelijk lager dan de effectiviteit van 90 procent die werd geclaimd aan het begin van het Gazaconflict.
https://www.nu.nl/buitenl(...)in-gazaconflict.html
  zondag 16 mei 2021 @ 21:05:56 #109
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199458593
Het was een uurtje stil, maar sinds een uur toch weer een aantal keer alarm in de steden rond de Gazastrook.

Tevens is er materiaal vrijgegeven door IDF van een aanval in een reactie op de internationale kritiek op de burgerslachtoffers, waarin te zien is dat de aanval afgeblazen wordt terwijl ze al boven het doelwit zitten met als reden dat er kinderen lijken te zitten in een gebouw er vlakbij.

https://m.maariv.co.il/news/military/Article-841014

Video is hier te zien maar niet heel opwindend omdat er dus niet geschoten wordt en in het Hebreeuws gesproken. ("We gaan er niet op af, er zitten hier kinderen. -Correct? Zitten er kinderen? -Er is een vermoeden van kinderen, we gaan er niet op af" in het kort)
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 21:13:05 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199458704
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:46 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]

Wtf is dit nu weer :')
moeten zij weten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199458706
Iran 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 *; Turkije 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

Die twee zullen die fascisten uit Israël een lesje leren


twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_boo op 16-05-2021 21:18:32 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 16 mei 2021 @ 21:13:54 #112
477768 TweedeKlum
Live free.
pi_199458712
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:04 schreef intellectuele_user het volgende:
Vanaf nu gaan we het over de IJzeren Koepel hebben :')

Sinds de eerste beschietingen, afgelopen maandag, heeft Israël zo'n drieduizend raketlanceringen vanuit Gaza (en een enkele vanuit Libanon) geregistreerd. Ongeveer de helft van de raketten werd onderschept door het Israëlische luchtverdedigingssysteem, de IJzeren Koepel, aldus de IDF. Dat is aanmerkelijk lager dan de effectiviteit van 90 procent die werd geclaimd aan het begin van het Gazaconflict.
https://www.nu.nl/buitenl(...)in-gazaconflict.html
Iron Dome wordt alleen ingezet tegen raketten die op stedelijke gebieden afkomen, een niet onaanzienlijk deel van die raketten komt daar niet eens in de buurt. Percentage zou dus wel eens hoger kunnen liggen dan 90%.
Een deel van de raketten komt zelfs in Gaza zelf terecht. :')
Het is koud, het is guur....
pi_199458726
quote:
17s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:13 schreef Ali_boo het volgende:
Iran 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 *; Turkije 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

Die twee zullen die fascisten uit Israël een lesje leren

Do not fuck with Erdo and his allies

[ twitter ]
Die clowns gaan echt niets doen.
pi_199458735
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:46 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]

Wtf is dit nu weer :')
Aha het antwoord:
Waar zijn deze vlaggen op Urk verkrijgbaar?
quote:
Zeker, zijn verkrijgbaar bij het Leger des Heils op Urk voor ¤ 15,- De opbrengst gaat naar de organisatie Hineni in Jeruzalem en Keren Hayesod.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 21:15:09 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199458736
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:04 schreef intellectuele_user het volgende:
Vanaf nu gaan we het over de IJzeren Koepel hebben :')

Sinds de eerste beschietingen, afgelopen maandag, heeft Israël zo'n drieduizend raketlanceringen vanuit Gaza (en een enkele vanuit Libanon) geregistreerd. Ongeveer de helft van de raketten werd onderschept door het Israëlische luchtverdedigingssysteem, de IJzeren Koepel, aldus de IDF. Dat is aanmerkelijk lager dan de effectiviteit van 90 procent die werd geclaimd aan het begin van het Gazaconflict.
https://www.nu.nl/buitenl(...)in-gazaconflict.html
je weet pas of het aanmerkelijk lager is als je weet hoeveel interceptors er af zijn geschoten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 16 mei 2021 @ 21:15:25 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199458741
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die clowns gaan echt niets doen.
En zo wel hoop ik dat ze veel jodium in huis hebben :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199458775
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:05 schreef Qarrad het volgende:
Het was een uurtje stil, maar sinds een uur toch weer een aantal keer alarm in de steden rond de Gazastrook.

Tevens is er materiaal vrijgegeven door IDF van een aanval in een reactie op de internationale kritiek op de burgerslachtoffers, waarin te zien is dat de aanval afgeblazen wordt terwijl ze al boven het doelwit zitten met als reden dat er kinderen lijken te zitten in een gebouw er vlakbij.

https://m.maariv.co.il/news/military/Article-841014

Video is hier te zien maar niet heel opwindend omdat er dus niet geschoten wordt en in het Hebreeuws gesproken. ("We gaan er niet op af, er zitten hier kinderen. -Correct? Zitten er kinderen? -Er is een vermoeden van kinderen, we gaan er niet op af" in het kort)
De PR afwerking draait overuren om het beeld wat ontstaan is in de loop der jaren te niet te doen. Iedere bom op Gaza is het moedwillig risico nemen op. Dat is precies hetzelfde risico waar Hamas neemt. Die zijn ook gewoon verantwoordelijk. Dat soort lul verhalen moeten ze in de kroeg ophangen.
  zondag 16 mei 2021 @ 21:18:42 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199458803
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:04 schreef intellectuele_user het volgende:
Vanaf nu gaan we het over de IJzeren Koepel hebben :')

Sinds de eerste beschietingen, afgelopen maandag, heeft Israël zo'n drieduizend raketlanceringen vanuit Gaza (en een enkele vanuit Libanon) geregistreerd. Ongeveer de helft van de raketten werd onderschept door het Israëlische luchtverdedigingssysteem, de IJzeren Koepel, aldus de IDF. Dat is aanmerkelijk lager dan de effectiviteit van 90 procent die werd geclaimd aan het begin van het Gazaconflict.
https://www.nu.nl/buitenl(...)in-gazaconflict.html
Fun fact, ze wilde het oorspronkelijk gouden koepel noemen maar vonden het te arrogant klinken dus is het maar ijzer geworden
  zondag 16 mei 2021 @ 21:19:24 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199458814
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:18 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Fun fact, ze wilde het oorspronkelijk gouden koepel noemen maar vonden het te arrogant klinken dus is het maar ijzer geworden
Dat goud slaat zeker op de kosten :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199458840
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:18 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Fun fact, ze wilde het oorspronkelijk gouden koepel noemen maar vonden het te arrogant klinken dus is het maar ijzer geworden
Zorgt ook voor verwarring.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rotskoepel
  zondag 16 mei 2021 @ 21:22:34 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199458878
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:04 schreef intellectuele_user het volgende:
Ongeveer de helft van de raketten werd onderschept door het Israëlische luchtverdedigingssysteem, de IJzeren Koepel, aldus de IDF. Dat is aanmerkelijk lager dan de effectiviteit van 90 procent die werd geclaimd aan het begin van het Gazaconflict.
Je gaat natuurlijk ook geen raketten onderscheppen die geen schade aan kunnen richten. De POI is bij een raket (itt een missile) redelijk eenvoudig en nauwkeurig te bepalen. Als je ziet dat zo'n ding ergens in de woestijn gaat landen ga je er geen dure afweer aan verspillen.
pi_199458890
Waarom is dit geen optie meer? Egypte annexeert Gaza en Jordanië de West-Bank net als vroeger:

https://en.wikipedia.org/wiki/All-Palestine_Protectorate
https://en.wikipedia.org/(...)ion_of_the_West_Bank

Zo besteedt Israël het "policen" van de Palestijnen uit aan de buurlanden.

Tenzij Israël zelf plannen heeft om beide gebieden te annexeren.
pi_199458902
Ik denk
quote:
83s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

je weet pas of het aanmerkelijk lager is als je weet hoeveel interceptors er af zijn geschoten
dat Gaza de Maas in het net gevonden heeft door met de tijd en aantallen raketten te spelen.
Je zag op een aantal filmpjes dat bij meerdere salvo’s met grote aantallen en flink wat raketten doorkwamen.
Vakman pur sang
  zondag 16 mei 2021 @ 21:26:56 #124
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199458964
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:17 schreef Chadi het volgende:

[..]

De PR afwerking draait overuren om het beeld wat ontstaan is in de loop der jaren te niet te doen. Iedere bom op Gaza is het moedwillig risico nemen op. Dat is precies hetzelfde risico waar Hamas neemt. Die zijn ook gewoon verantwoordelijk. Dat soort lul verhalen moeten ze in de kroeg ophangen.
Ik zeg ook dat het in een reactie is op de internationale reacties.

Verder klopt het dat elke bom een risico behelst en dat we daar iets van kunnen vinden, alleen zie je hier dat ze het risico in elk geval proberen te verminderen.

Enne...moet Hamas dan ook al de foto's van dode kinderen in de kroeg laten zien?
pi_199458965
quote:
4s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:23 schreef intellectuele_user het volgende:
Waarom is dit geen optie meer? Egypte annexeert Gaza en Jordanië de West-Bank net als vroeger:

https://en.wikipedia.org/wiki/All-Palestine_Protectorate
https://en.wikipedia.org/(...)ion_of_the_West_Bank

Zo besteedt Israël het "policen" van de Palestijnen uit aan de buurlanden.

Tenzij Israël zelf plannen heeft om beide gebieden te annexeren.
Omdat Egypte en Jordanië geen bak ellende wil binen halen ;)

Die grens met Egypte is niet voor niks ook potdicht aan die kant. Jordanië weet ik niet hoe de grens zit.
pi_199459044
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die clowns gaan echt niets doen.
Misschien niet die twee maar als ze steeds meer steun krijgen uit de omringende moslim landen, dan zouden ze een vuist kunnen maken

Zou het zeker niet afschrijven
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 16 mei 2021 @ 21:31:27 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199459064
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:30 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Misschien niet die twee maar als ze steeds meer steun krijgen uit de omringende moslim landen, dan zouden ze een vuist kunnen maken

Zou het zeker niet afschrijven
Dus dan wordt het van een binnenlandse aangelegenheid een internationale oorlog? En dat gaat goed aflopen denk je, met de nukes die israel heeft?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199459119
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:30 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Misschien niet die twee maar als ze steeds meer steun krijgen uit de omringende moslim landen, dan zouden ze een vuist kunnen maken

Zou het zeker niet afschrijven
Neuh..hoogstens hamas subtiel sponsoren.

Die landen zijn als de dood dat Israël alle registers open trekt. Die hebben al lang een plan liggen voor zo'n scenario. Daarnaast hebben ze in Turkije en Iran al genoeg problemen intern.
pi_199459160
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:27 schreef descon het volgende:

[..]

Omdat Egypte en Jordanië geen bak ellende wil binen halen ;)

Die grens met Egypte is niet voor niks ook potdicht aan die kant. Jordanië weet ik niet hoe de grens zit.
Nou ja, dit was in ieder geval Trump's voorstel:

pi_199459201
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dus dan wordt het van een binnenlandse aangelegenheid een internationale oorlog? En dat gaat goed aflopen denk je, met de nukes die israel heeft?
Heb nooit gezegd dat het een slim plan was maar de mensen uit de regio regeren met hun onderbuikgevoelens en niet met het verstand

En de onderbuikgevoelens zeggen dat hen een grote onrecht aangedaan is
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 16 mei 2021 @ 21:38:53 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199459221
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk

dat Gaza de Maas in het net gevonden heeft door met de tijd en aantallen raketten te spelen.
Je zag op een aantal filmpjes dat bij meerdere salvo’s met grote aantallen en flink wat raketten doorkwamen.
Saturation heet dat en is oa een oude koude oorlog Sovjet tactiek. Maar goed, ik geloof er niet in.

Zoals @TweedeKlum en ik al eerder hier vertelden ga je geen dure interceptors op raketten afsturen die toch geen schade aan gaan richten.
  zondag 16 mei 2021 @ 21:39:03 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199459226
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:37 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Heb nooit gezegd dat het een slim plan was maar de mensen uit de regio regeren met hun onderbuikgevoelens en niet met het verstand

En de onderbuikgevoelens zeggen dat hen een grote onrecht aangedaan is
Sja, ik hoop dat het bij gevoelens blijft, en dat denk ik wel. Die gaan echt niet het risico nemen en zich er direct in mengen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 21:41:43 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199459276
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk
[..]

dat Gaza de Maas in het net gevonden heeft door met de tijd en aantallen raketten te spelen.
Je zag op een aantal filmpjes dat bij meerdere salvo’s met grote aantallen en flink wat raketten doorkwamen.
is geen maas, dat is gewoon wiskunde

als jij 10 raketten op de buren wil schieten en de buren er 10 tegelijk kunnen onderscheppen dan moet je er 20 afvuren ... misschien 30 want een X aantal gaat mis
wat dat betreft snap ik niet wat de Palestijnen proberen te bereiken hier, knoop al die lontjes gewoon aan elkaar en schiet de hele bende tegelijk af op hetzelfde doel

Israel wint toch wel en als ze dreigen te verliezen komt de (westerse) wereld ze redden, het is een compleet kansloze oefening, het enige dat ze bereiken is de Israeli's eraan herinneren dat ze niet leuk samen kunnen spelen met de buren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 16 mei 2021 @ 21:43:49 #134
477768 TweedeKlum
Live free.
pi_199459319
Ontwapen de Joden en er zal geen Jood meer in leven zijn. Ontwapen de Arabieren en er is vrede.
Het is koud, het is guur....
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 21:45:32 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199459348
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Ontwapen de Joden en er zal geen Jood meer in leven zijn. Ontwapen de Arabieren en er is vrede.
niet helemaal, je wil ook niet dat ze weer random mensen gaan steken

dat was een stuk dodelijker dan deze onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199459394
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Ontwapen de Joden en er zal geen Jood meer in leven zijn
De Joden in New York en Antwerpen kunnen ze toch niet bereiken?
pi_199459546
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, ik hoop dat het bij gevoelens blijft, en dat denk ik wel. Die gaan echt niet het risico nemen en zich er direct in mengen.
Moet er eerlijk bij vertellen dat ik deze conflict meer vanuit een BNW perspectief bekijk . Dit is een van de redenen waarom ik zo actief ben ik dit topic

Ik zeg niet dat er iets gaat gebeuren maar het heeft potentie . Zonder al deze bagage zou ik een vergelijkbaar antwoord geven net zoals jij dat deed

Maar goed terug ontopic dan maart weer :9
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 16 mei 2021 @ 21:54:40 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 21:56:01 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199459582
snap Israel ook niet trouwens

ga gewoon naar binnen en begin de boel plat te stampen net als toen met Arafat dat ze het hele complex behalve de man zijn werkkamer hadden vernietigd ... zijn ze weer ff stil :')

ik kon daar stiekom wel een beetje om lachen

quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:54 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]

Aldus Fractievoorzitter DENK Veenendaal Yasin Makineli...
hij noemt de holocaust iig onmenselijk ... dat is vooruitgang denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199459599
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:54 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]

Aldus Fractievoorzitter DENK Veenendaal Yasin Makineli...
Zie diezelfde meme op twitter echt heel vaak voorbijkomen , het verbaasd me ook niet van de spionen van Erdo :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199459605
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 19:04 schreef Den_Haag het volgende:
Misschien een paar niet.
Er zijn wel meer moslims die geen probleem zijn. Hier in het dorp zit een kebabboer, een dorp verder woont er een, nog ergens zit er een met een autogarage. Allemaal prima mensen, moeten ook integreren.

Het probleem zijn hele wijken waar zij de meerderheid vormen. Om gewoon te leven is het niet nodig om te integreren, want de overheersende cultuur is niet westers en ook vanuit de politiek wordt integratie niet (voldoende) verlangd. De moskee ligt om de hoek en als jij wat meer westers wil leven en je dochter gaat met een paar gaten in de spijkerbroek en een tanktop de straat op, dan zijn er altijd wel een paar buurtgenoten die jou en haar duidelijk maken dat ze een hoer en in de moskee zal het ook worden besproken.

Het individu is vaak het probleem niet maar de grote groepen die bij elkaar wonen wel. Als hier een moslim komt wonen die ongewenste dingen doet, dan kan de gemeenschap hem nog wel corrigeren, maar dat gaat in Kanaleneiland niet meer lukken.
pi_199459704
quote:
83s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

is geen maas, dat is gewoon wiskunde

als jij 10 raketten op de buren wil schieten en de buren er 10 tegelijk kunnen onderscheppen dan moet je er 20 afvuren ... misschien 30 want een X aantal gaat mis
wat dat betreft snap ik niet wat de Palestijnen proberen te bereiken hier, knoop al die lontjes gewoon aan elkaar en schiet de hele bende tegelijk af op hetzelfde doel

Israel wint toch wel en als ze dreigen te verliezen komt de (westerse) wereld ze redden, het is een compleet kansloze oefening, het enige dat ze bereiken is de Israeli's eraan herinneren dat ze niet leuk samen kunnen spelen met de buren
Wat voor keuzes heeft Hamas (niet de Palestijnen. Die wonen ergens anders) op dit moment? Niks doen en hopen dat de baas uit zichzelf besluit dat ze een beetje meer water en energie mogen heben (israel heeft volledige controle en daarom maar een paar uur per dag de voorzieningen ...).

Of ze schieten kansloze raketten in de hoop dat Israël excessief hard reageert waardoor internationaal druk op israel uitgeoefend wordt waardoor de teugels gevierd worden.

Toch?
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 22:04:28 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199459729
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 22:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Wat voor keuzes heeft Hamas (niet de Palestijnen. Die wonen ergens anders) op dit moment? Niks doen en hopen dat de baas uit zichzelf besluit dat ze een beetje meer water en energie mogen heben (israel heeft volledige controle en daarom maar een paar uur per dag de voorzieningen ...).

Of ze schieten kansloze raketten in de hoop dat Israël excessief hard reageert waardoor internationaal druk op israel uitgeoefend wordt waardoor de teugels gevierd worden.

Toch?
opgeven?

dit gaat hem niet worden iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 16 mei 2021 @ 22:06:05 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199459756
Als er vrede is wat is dan nog het bestaansrecht van Hamas?

Precies.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 22:08:08 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199459789
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 22:06 schreef HeatWave het volgende:
Als er vrede is wat is dan nog het bestaansrecht van Hamas?

Precies.
recht van de sterkste

in een normaal land waren ze in oorlogstijd hun bestaansrecht ook al een jaar 14 kwijt geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 22:10:02 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199459830
sterker nog, in vredestijd kun je in een normaal land een stuk meer fouten maken

vraag maar aan #oprutte _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199459854
quote:
83s.gif Op zondag 16 mei 2021 22:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

opgeven?

dit gaat hem niet worden iig
Ik zou het opgeven alleen dat betekent wel leven-bij-Israels-gratie.

Tsja. Volkeren zijn wel vaker geannexeerd. Misschien is het niet anders.
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 22:16:45 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199459943
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 22:11 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik zou het opgeven alleen dat betekent wel leven-bij-Israels-gratie.

Tsja. Volkeren zijn wel vaker geannexeerd. Misschien is het niet anders.
het kan moeilijk er slechter op worden

en als Israel ze een paar jaar moet voeren gaan er vanzelf stemmen op om ze een eigen staat te geven, hoef je weinig anders voor te doen dan dat voer op te eten en op het strand te liggen iedere dag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199460228
quote:
Not sure if real @Starhopper, ben jij dit of zit iemand te trollen
  zondag 16 mei 2021 @ 23:01:22 #152
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199460546
Misschien moet Mark Rutte de hele Boskalis vloot sturen om nieuwe eilanden voor de Palestijnen te bouwen. Kunnen ze daar lekker gaan wonen en bouwt Israël een bufferzone om Gaza heen.
pi_199460615
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:05 schreef Qarrad het volgende:
Het was een uurtje stil, maar sinds een uur toch weer een aantal keer alarm in de steden rond de Gazastrook.

Tevens is er materiaal vrijgegeven door IDF van een aanval in een reactie op de internationale kritiek op de burgerslachtoffers, waarin te zien is dat de aanval afgeblazen wordt terwijl ze al boven het doelwit zitten met als reden dat er kinderen lijken te zitten in een gebouw er vlakbij.

https://m.maariv.co.il/news/military/Article-841014

Video is hier te zien maar niet heel opwindend omdat er dus niet geschoten wordt en in het Hebreeuws gesproken. ("We gaan er niet op af, er zitten hier kinderen. -Correct? Zitten er kinderen? -Er is een vermoeden van kinderen, we gaan er niet op af" in het kort)
Die IDF video zal wel vrijgegeven zijn omdat de Israëli's tot de constatering komen dat ze op PR vlak niet denderend overkomen
pi_199460627
Mooi die stream. Hij gaat de vragen behandelen van de chat.

Of de autoverzekering in Israel ook een raketinslag dekt :|W
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199460682
Op Twitter duikt er her en der ineens een artikel op uit 2014. Dit is toentertijd geschreven voor The Atlantic, door een voormalig journalist van de AP. Het geeft wel een interessante kijk in de situatie tussen Israël en de Palestijnen en maakt het naar mijn mening toch steeds meer twijfelachtiger dat men bij AP totaal geen weet had van de aanwezigheid van Hamas in hun gebouw.

Wat opmerkelijke passages:
quote:
During my time at the AP, we helped Hamas get this point across with a school of reporting that might be classified as “Surprising Signs of Moderation” (a direct precursor to the “Muslim Brotherhood Is Actually Liberal” school that enjoyed a brief vogue in Egypt). In one of my favorite stories, “More Tolerant Hamas” (December 11, 2011), reporters quoted a Hamas spokesman informing readers that the movement’s policy was that “we are not going to dictate anything to anyone,” and another Hamas leader saying the movement had “learned it needs to be more tolerant of others.” Around the same time, I was informed by the bureau’s senior editors that our Palestinian reporter in Gaza couldn’t possibly provide critical coverage of Hamas because doing so would put him in danger.
quote:
In previous rounds of Gaza fighting, Hamas learned that international coverage from the territory could be molded to its needs, a lesson it would implement in this summer’s war. Most of the press work in Gaza is done by local fixers, translators, and reporters, people who would understandably not dare cross Hamas, making it only rarely necessary for the group to threaten a Westerner. The organization’s armed forces could be made to disappear. The press could be trusted to play its role in the Hamas script, instead of reporting that there was such a script. Hamas strategy did not exist, according to Hamas—or, as reporters would say, was “not the story.” There was no Hamas charter blaming Jews for centuries of perfidy, or calling for their murder; this was not the story. The rockets falling on Israeli cities were quite harmless; they were not the story either.
quote:
When Hamas’s leaders surveyed their assets before this summer’s round of fighting, they knew that among those assets was the international press. The AP staff in Gaza City would witness a rocket launch right beside their office, endangering reporters and other civilians nearby—and the AP wouldn’t report it, not even in AP articles about Israeli claims that Hamas was launching rockets from residential areas. (This happened.) Hamas fighters would burst into the AP’s Gaza bureau and threaten the staff—and the AP wouldn’t report it. (This also happened.) Cameramen waiting outside Shifa Hospital in Gaza City would film the arrival of civilian casualties and then, at a signal from an official, turn off their cameras when wounded and dead fighters came in, helping Hamas maintain the illusion that only civilians were dying. (This too happened; the information comes from multiple sources with firsthand knowledge of these incidents.)
Hele artikel: https://www.theatlantic.c(...)israel-story/383262/
pi_199460898
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 23:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mooi die stream. Hij gaat de vragen behandelen van de chat.

Gaat over Agenda-free tv?

Als dat maar goed gaat, Steve heeft wel eens een freak out/meltdown gehad live op zijn stream :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199460905
quote:
17s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:13 schreef Ali_boo het volgende:
Iran 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 *; Turkije 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

Die twee zullen die fascisten uit Israël een lesje leren


[ twitter ]
Erdogan is alleen in het binnenland slagvaardig.
pi_199460951
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 23:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Erdogan is alleen in het binnenland slagvaardig.
En zelfs dat zal niet meer lang duren. Nog 1 slecht toeristenseizoen en zijn rol is waarschijnlijk uitgespeeld.
pi_199461244
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 23:38 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En zelfs dat zal niet meer lang duren. Nog 1 slecht toeristenseizoen en zijn rol is waarschijnlijk uitgespeeld.
Of deze trein van geweld sleurt hem al eerder naar de afgrond.

Zijn achterban wil dat hij actie onderneemt tegen Israel. Maar hij weet ook dat Israel niet bepaald een wandeling door het park gaat worden. Gegeven dat hij veel blaft maar nooit bijt als het om het buitenland gaat, is er nu veel te winnen qua exposure maar ook veel te verliezen als 't puntje bij t paaltje komt.

En zowel partijen die de Palestijnen als de Israeliers ondersteunen voegen niets constructiefs toe aan een stabilisatie die de wereld wil zien.

Als ze als scheidsrechter willen gaan handelen hebben ze ieders zegen, maar als brandstof op een conflict dienen is dom.
  maandag 17 mei 2021 @ 00:45:33 #160
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_199461529
Waarom zingen de Israëliërs en de Palestijnen niet gewoon samen een leuk deuntje rondom een warm haardvuur? Met de ukelele erbij?

Durf te wedden dat het meningsverschil binnen de kortste keren wordt opgelost. Storm in een glas water dat het allemaal is.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  maandag 17 mei 2021 @ 01:15:27 #161
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_199461637
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 00:45 schreef Grishenko_ het volgende:
Waarom zingen de Israëliërs en de Palestijnen niet gewoon samen een leuk deuntje rondom een warm haardvuur? Met de ukelele erbij?

Durf te wedden dat het meningsverschil binnen de kortste keren wordt opgelost. Storm in een glas water dat het allemaal is.
Wie bid tot de juiste God?
  maandag 17 mei 2021 @ 01:17:15 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199461640
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 01:15 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Wie bid tot de juiste God?
Strikvraag, goden bestaan niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 mei 2021 @ 01:36:50 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199461674
quote:
3s.gif Op maandag 17 mei 2021 01:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Strikvraag, goden bestaan niet.
Jawel ArjanLubachGOD
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199461713
Is Hamas zoals de IRA destijds was? Een ideologische maffia?
pi_199461817
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 16:31 schreef Ali_boo het volgende:
Meer pro Palestijn supporters , dit maal uit Londen

[ twitter ]
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 05:22:07 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199461888
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 00:45 schreef Grishenko_ het volgende:
Waarom zingen de Israëliërs en de Palestijnen niet gewoon samen een leuk deuntje rondom een warm haardvuur? Met de ukelele erbij?

Durf te wedden dat het meningsverschil binnen de kortste keren wordt opgelost. Storm in een glas water dat het allemaal is.
Omdat ze elkaar niet kunnen luchten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199462137
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Hadden we het over hitler fans? Ok
Waar zou het volgens jou over moeten gaan?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 17 mei 2021 @ 07:20:48 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199462139
Vannacht een uitgebreide aanval van IDF in de Gazastrook, waarbij onder andere 9 huizen van leiders binnen Hamas en de Islamitische Jihad zijn vernietigd, sindsdien twee keer luchtalarm in Israël.

Hamas bericht dat er tot nu toe 197 doden zijn gevallen, waarvan 58 kinderen.

Bij de aanslag met een auto gisteren in Sheik Jarrah zijn 7 Israëlische politieagenten gewond geraakt.
pi_199462148
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 07:20 schreef Qarrad het volgende:
Vannacht een uitgebreide aanval van IDF in de Gazastrook, waarbij onder andere 9 huizen van leiders binnen Hamas en de Islamitische Jihad zijn vernietigd, sindsdien twee keer luchtalarm in Israël.

Hamas bericht dat er tot nu toe 197 doden zijn gevallen, waarvan 58 kinderen.

Bij de aanslag met een auto gisteren in Sheik Jarrah zijn 7 Israëlische politieagenten gewond geraakt.
De VN komen er ook nog niet uit:

quote:
De VN-Veiligheidsraad hield zondag een spoedvergadering om te praten over het escalerende geweld tussen Israël en de Palestijnen, maar slaagde er opnieuw niet in met een resolutie te komen. De VS blokkeerde een gezamenlijke verklaring.
Bron: https://www.nu.nl/buitenl(...)-en-palestijnen.html

Het geweld zal helaas nog aanhouden voorlopig ben ik bang.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_199462238
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 21:54 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]

Aldus Fractievoorzitter DENK Veenendaal Yasin Makineli...
Absurde vergelijking. Neemt niet weg dat Israël wel degelijk oorlogsmisdaden pleegt.
pi_199462253
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 00:45 schreef Grishenko_ het volgende:
Waarom zingen de Israëliërs en de Palestijnen niet gewoon samen een leuk deuntje rondom een warm haardvuur? Met de ukelele erbij?

Durf te wedden dat het meningsverschil binnen de kortste keren wordt opgelost. Storm in een glas water dat het allemaal is.
Je wil Palestina uitnodigen voor het Eurovisie Songfestival? Daar passen ze helemaal niet tussen.
  maandag 17 mei 2021 @ 07:59:41 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199462381
quote:
11s.gif Op maandag 17 mei 2021 07:47 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je wil Palestina uitnodigen voor het Eurovisie Songfestival? Daar passen ze helemaal niet tussen.
Met de juiste styling..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 mei 2021 @ 08:01:20 #173
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199462397
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 07:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Absurde vergelijking. Neemt niet weg dat Israël wel degelijk oorlogsmisdaden pleegt.
Als Israël oorlogsmisdaden pleegt door het risico van burgerslachtoffers te nemen, wat doet Hamas dan door bijna alleen burgerdoelen te bestoken?
  maandag 17 mei 2021 @ 08:03:07 #174
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199462410
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 07:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Absurde vergelijking. Neemt niet weg dat Israël wel degelijk oorlogsmisdaden pleegt.
Welke oorlogsmisdaden doel je op? Ik kan alleen de illegale nederzettingen bedenken. Voor de rest zijn de Palestijnen natuurlijk veel gruwelijker met hun random raketten. Stel je voor dat Israël deze ronde geen Iron Dome had :{
  maandag 17 mei 2021 @ 08:03:41 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199462415
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 07:23 schreef NgInE het volgende:

[..]

De VN komen er ook nog niet uit:
[..]

Bron: https://www.nu.nl/buitenl(...)-en-palestijnen.html

Het geweld zal helaas nog aanhouden voorlopig ben ik bang.
Dat is ook onafhankelijk van of er een resolutie ligt. Daar liggen er namelijk nog wel meer van over deze kwestie waar Israël niet zoveel boodschap aan heeft.
pi_199462614
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Welke oorlogsmisdaden doel je op? Ik kan alleen de illegale nederzettingen bedenken. Voor de rest zijn de Palestijnen natuurlijk veel gruwelijker met hun random raketten. Stel je voor dat Israël deze ronde geen Iron Dome had :{
1: Nederzettingen, en daarbij het vrijwel constante geweld van de kolonisten (vooral op de westbank), de talloze burgerslachtoffers die ze maken en hebben gemaakt. Sinds 48 hebben ze meerdere Palestijnse dorpjes etnisch gezuiverd.

2: Maar ze hebben een Iron Dome.
  maandag 17 mei 2021 @ 08:28:59 #177
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199462652
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Nederzettingen, en daarbij het vrijwel constante geweld van de kolonisten (vooral op de westbank), de talloze burgerslachtoffers die ze maken en hebben gemaakt. Sinds 48 hebben ze meerdere Palestijnse dorpjes etnisch gezuiverd.

2: Maar ze hebben een Iron Dome.
En toch steeds meer ethisch verantwoord bezig dan de Palestijnen, die zich enkel richten op burgerdoelen, aan de lopende band aanslagen pleegden (ook in de buurlanden overigens), die ambulances/ziekenhuizen en moskeeën voor militaire doeleinden gebruiken, en maken gebruiken van human shields en kindsoldaten. Allemaal oorlogsmisdaden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_199462667
quote:
11s.gif Op maandag 17 mei 2021 07:47 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je wil Palestina uitnodigen voor het Eurovisie Songfestival? Daar passen ze helemaal niet tussen.
Israël ook niet hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199462693
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:28 schreef Bensel het volgende:

[..]

En toch steeds meer ethisch verantwoord bezig dan de Palestijnen, die zich enkel richten op burgerdoelen, aan de lopende band aanslagen pleegden (ook in de buurlanden overigens), die ambulances/ziekenhuizen en moskeeën voor militaire doeleinden gebruiken, en maken gebruiken van human shields en kindsoldaten. Allemaal oorlogsmisdaden
Waar ontken ik dat?

Ik ging in op een post waarin iemand Israel vergeleek met het nazisme. Waarop ik zei dat dat een absurde vergelijking was, maar Israel desalniettemin wel oorlogsmisdaden pleegt.

Als iemand het Palestijnse bestuur, Hamas zou vergelijken met nazi's dan zou ik hetzelfde zeggen.
pi_199462712
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:28 schreef Bensel het volgende:

[..]

En toch steeds meer ethisch verantwoord bezig dan de Palestijnen, die zich enkel richten op burgerdoelen, aan de lopende band aanslagen pleegden (ook in de buurlanden overigens), die ambulances/ziekenhuizen en moskeeën voor militaire doeleinden gebruiken, en maken gebruiken van human shields en kindsoldaten. Allemaal oorlogsmisdaden
Human shields. Daar was IDF ook niet vies van

Die (zelfmoord)aanslagen, dat is gelukkig lang geleden. Dat wordt tegenwoordig vaak vergeten als men het heeft over Hamas. Bijzondere tijd was dat. Toen lazen we ook regelmatig hoe jongeren met stenen gooide naar de militairen en dit vaak met een kogel in het hoofd moesten bekopen. Vonden we toen ook heel normaal
pi_199462756
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar ontken ik dat?

Ik ging in op een post waarin iemand Israel vergeleek met het nazisme. Waarop ik zei dat dat een absurde vergelijking was, maar Israel desalniettemin wel oorlogsmisdaden pleegt.

Als iemand het Palestijnse bestuur, Hamas zou vergelijken met nazi's dan zou ik hetzelfde zeggen.
Hamas is niet het Palestijnse bestuur
pi_199462905
Begrijp niet dat mensen nog krampachtig voor de ene of de andere partij willen kiezen. Beide partijen worden overschaduwd door hardliners die wat mij betreft allebei niet deugen.
pi_199462962
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Begrijp niet dat mensen nog krampachtig voor de ene of de andere partij willen kiezen. Beide partijen worden overschaduwd door hardliners die wat mij betreft allebei niet deugen.
Ik heb nog niemand het zien opnemen voor Hamas. Wellicht wel door andere terrorisme organisaties, maar op die manier zijn er altijd voorstanders van iets te vinden.

Er zijn wel pro-Palestina demonstraties. Dat is volgens mij niet hetzelfde als die raketregen goedpraten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2021 08:58:13 ]
pi_199462995
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand het zien opnemen voor Hamas. Wellicht wel door andere terrorisme organisaties, maar op die manier zijn er altijd voorstanders van iets te vinden.
Wegkijken en alleen de ander beschuldigingen van fout gedrag komt mijns inziens op hetzelfde neer.
pi_199463019
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wegkijken en alleen de ander beschuldigingen van fout gedrag komt mijns inziens op hetzelfde neer.
Nogmaals
Wie doet dat?
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 08:58:49 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199463024
De zon begint ook niet ineens te schijnen als Hamas weg is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199463095
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Nogmaals
Wie doet dat?
Heb het niet alleen over dit topic.. meer in het algemeen al die Twitter malloten en protesteerders die eenzijdig Israël bekritiseren en hun antisemitisme de vrije loop laten. Ramsy Nasr die pas wat positieve aandacht genereerde met zijn essay De Fundamenten noemde Rutte zelfs een 'schoft' omdat hij het niet eens was met diens officiële reactie. Sorry, maar dan daal je bij mij meteen in achting tot onder het vriespunt.
pi_199463313
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Hamas is niet het Palestijnse bestuur
Wat...

Dat zeg ik toch ook nergens. Ik schreef niet 'het Palestijnse bestuur/hamas'. Ik schreef 'het Palestijnse bestuur, Hamas. Dus en/en'.
pi_199463412
https://www.timesofisrael(...)r-electoral-reasons/

Liberman is een rechtsextremistische fanatiekeling, maar hier heeft hij gelijk denk ik.
pi_199463436
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Begrijp niet dat mensen nog krampachtig voor de ene of de andere partij willen kiezen. Beide partijen worden overschaduwd door hardliners die wat mij betreft allebei niet deugen.
Als ik het goed heb, is het allemaal begonnen bij een vonnis over de uitzetting van families uit 4 woningen. Wat blijkt; ze betalen al 38 jaar geen huur aan de woningbouwvereniging. Omdat die huurders toevallig Palestijnen zijn is het opeens oorlog? Ik begrijp dat ze er nu wel mogen blijven wonen? :|W
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199463480
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:26 schreef theunderdog het volgende:
https://www.timesofisrael(...)r-electoral-reasons/

Liberman is een rechtsextremistische fanatiekeling, maar hier heeft hij gelijk denk ik.
Denk ook dat hij gelijk heeft

quote:
From an Israeli security perspective, Liberman says the conflict has to end with Hamas disarming as part of an arrangement to allow economic aid into Gaza, and with the return of the bodies of 2 fallen soldiers held by Hamas. If not, all the fighting will have been for nothing, he says.
Hamas ontwapenen zie ik niet gebeuren.. Israël gaat geen grondoorlog beginnen neem ik aan, veel te veel gesneuvelden gaat dat opleveren
  maandag 17 mei 2021 @ 09:31:02 #192
117098 Hathor
Effe niet
pi_199463484
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Als ik het goed heb, is het allemaal begonnen bij een vonnis over de uitzetting van families uit 4 woningen. Wat blijkt; ze betalen al 38 jaar geen huur aan de woningbouwvereniging. Omdat die huurders toevallig Palestijns zijn is het opeens oorlog? Ik begrijp dat ze er nu wel mogen blijven wonen? :|W
Al 38 jaar en al die tijd zijn ze er mee wegggekomen? Als je hier twee weken te laat bent met betalen staan ze al op de stoep.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:38:56 #193
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199463579
Het is gewoon een complot van Hamas om te zorgen dat Netanyahu herkozen wordt. Zonder deze aanvallen was dat niet gebeurd, maar zijn kansen stijgen nu dagelijks. /aluhoedje
pi_199463597
opvallend dat er weinig over de inhoud van het huurconflict in het nieuws komt. NOS zegt niet meer dan dat er 4 Palestijnse families uit hun woning gezet zouden worden.
Dat er al jaren geen huur is betaald - wat in het vonnis staat van de rechtbank - melden ze niet.

De Palestijnen vonden dat het hun huis was. Een eigendomsbewijs konden ze niet overhandigen en voor huurbescherming zouden ze huur moeten betalen, wat ze niet hebben gedaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199463629
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
opvallend dat er weinig over de inhoud van het huurconflict in het nieuws komt. NOS zegt niet meer dan dat er 4 Palestijnse families uit hun woning gezet zouden worden.
Dat er al jaren geen huur is betaald - wat in het vonnis staat van de rechtbank - melden ze niet.

De Palestijnen vonden dat het hun huis was. Een eigendomsbewijs konden ze niet overhandigen en voor huurbescherming zouden ze huur moeten betalen, wat ze niet hebben gedaan.
NOS bekend al jaren kleur, je leest ook bijna niets over de aanvallen van Hamas. De koppen zijn misleidend "Israël valt Gaza aan", "Israëlische luchtaanvallen op Gaza". En niet gewoon de feiten, "Islamitische terroristische organisatie bestookt Israël met rakketten", en dan een flinke alinea wijden aan de steun die deze terroristische organisatie krijgt in het westen van de 5e colonne.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:43:52 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199463639
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
opvallend dat er weinig over de inhoud van het huurconflict in het nieuws komt. NOS zegt niet meer dan dat er 4 Palestijnse families uit hun woning gezet zouden worden.
Dat er al jaren geen huur is betaald - wat in het vonnis staat van de rechtbank - melden ze niet.

De Palestijnen vonden dat het hun huis was. Een eigendomsbewijs konden ze niet overhandigen en voor huurbescherming zouden ze huur moeten betalen, wat ze niet hebben gedaan.
nu maak je het ook weer wat te simpel, zoals altijd ligt het wat ingewikkelder
pi_199463660
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
opvallend dat er weinig over de inhoud van het huurconflict in het nieuws komt. NOS zegt niet meer dan dat er 4 Palestijnse families uit hun woning gezet zouden worden.
Dat er al jaren geen huur is betaald - wat in het vonnis staat van de rechtbank - melden ze niet.

De Palestijnen vonden dat het hun huis was. Een eigendomsbewijs konden ze niet overhandigen en voor huurbescherming zouden ze huur moeten betalen, wat ze niet hebben gedaan.
Het NOS grossiert in brevetten van onvermogen.
pi_199463751
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat...

Dat zeg ik toch ook nergens. Ik schreef niet 'het Palestijnse bestuur/hamas'. Ik schreef 'het Palestijnse bestuur, Hamas. Dus en/en'.
Nooit geweten dat het en/en is. Altijd gedacht dat het een soort van aka is
Waarom schrijf je het op die manier ipv "Palestijns bestuur en Hamas"?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2021 09:53:16 ]
pi_199463788
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Als ik het goed heb, is het allemaal begonnen bij een vonnis over de uitzetting van families uit 4 woningen. Wat blijkt; ze betalen al 38 jaar geen huur aan de woningbouwvereniging. Omdat die huurders toevallig Palestijnen zijn is het opeens oorlog? Ik begrijp dat ze er nu wel mogen blijven wonen? :|W
Dat klopt niet helemaal, er is geen woningbouwvereniging. Particulieren hebben hun claim verkocht en die club is al tientallen jaren bezig. Er is gevonnist dat die mensen huur moeten betalen, voor grond waarvan zij vinden dat ze eigenaar zijn

Daarnaast, die mensen woonde al in Jeruzalem. Alleen dat gebied is door de Israëli in 67 veroverd en zij werden gedwongen te vertrekken, zonder vergoeding. Dus zij vertrokken naar ern andere wijk in Jerusalem en ze moesten wel want zouden zij Jeruzalem verlaten dan zouden ze nooit meer mogen terugkeren....

Dus: die mensen hebben geen recht op hun grond van 48 en moeten ook hun grond van 67 teruggeven.

Daarnaast vonnis de rechter terwijl in een internationaal akkoord afgesproken is dat dit niet mag in bezette gebieden. Dit klinkt als typisch israel beleid. Ben je Arabier dan heb je pech


Of zoals hierboven staat: het ligt aan de NOS
  maandag 17 mei 2021 @ 09:58:05 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199463814
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Als ik het goed heb, is het allemaal begonnen bij een vonnis over de uitzetting van families uit 4 woningen. Wat blijkt; ze betalen al 38 jaar geen huur aan de woningbouwvereniging. Omdat die huurders toevallig Palestijnen zijn is het opeens oorlog? Ik begrijp dat ze er nu wel mogen blijven wonen? :|W
Dat is wat de aanleiding is inderdaad. Een stel joodse kolonisten beweert inclusief eigendomspapieren dat de woningen van hen zijn, al ver voor 1967, de Palestijnen hebben ook papieren en zeggen dus eigenaren te zijn en dus geen huur te hoeven betalen. Alleen hebben ze hun papieren te laat ingediend, waardoor de uitspraak was dat ze mochten blijven als ze huur betaalden, maar dat vertikten ze dus. In de tussentijd is er nog geen uitspraak over het hoger beroep waarbij de papieren van de Palestijnen wel meegenomen worden. Het kan dus nog alle kanten op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')