abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:25:22 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199384445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:13 schreef -XOR- het volgende: [..] Nee, die bezuinigingen hebben de crisis langer doen aanhouden en Nederland pas als laatste land uit de crisis gehaald. Verder worden burgerrechten geschonden (ver voor corona al), kent Nederland nog altijd een schulden- en huizenmarktcrisis en is de ongelijkheid nergens zoveel toegenomen als in Nederland.
Nederland komt als doorvoerland altijd als 1 van de laatsten uit een crisis. Daar doet kabinetsbeleid weinig tegen. Daarom is het ook zo goed dat ze nu een crisis hebben voorkomen.

En die zogenaamde schuldencrisis waar men steeds over praat, dat zeggen echt alleen mensen die geen economie hebben gestudeerd. Mensen die wel naar schulden kijken, maar niet naar bezittingen. Een schuld van 200.000 voor iemand met een modaal inkomen klinkt erg, maar als daar een huis van 250.000 tegenover staat is er natuurlijk niks aan de hand. Maar zelfs al zou je wel een punt hebben met de schuldencrisis: dat heeft Rutte II nou juist opgelost. Door het verplichte aflossen van hypotheken verdwijnt een hele berg aan schulden. Je praat over een probleem waarvan de oplossing al is ingevoerd. Dat is juist 1 van de goede oplossingen van Rutte II.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199384625
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nederland komt als doorvoerland altijd als 1 van de laatsten uit een crisis. Daar doet kabinetsbeleid weinig tegen. Daarom is het ook zo goed dat ze nu een crisis hebben voorkomen.

En die zogenaamde schuldencrisis waar men steeds over praat, dat zeggen echt alleen mensen die geen economie hebben gestudeerd. Mensen die wel naar schulden kijken, maar niet naar bezittingen. Een schuld van 200.000 voor iemand met een modaal inkomen klinkt erg, maar als daar een huis van 250.000 tegenover staat is er natuurlijk niks aan de hand. Maar zelfs al zou je wel een punt hebben met de schuldencrisis: dat heeft Rutte II nou juist opgelost. Door het verplichte aflossen van hypotheken verdwijnt een hele berg aan schulden. Je praat over een probleem waarvan de oplossing al is ingevoerd. Dat is juist 1 van de goede oplossingen van Rutte II.
Dit is we logisch wat je zegt, maar wat dan met de ongelijkheid, 10 jaar Rutte heeft die naar mijn idee wel doen toenemen, het ontstaan van voedselbanken is daar een voorbeeld van, zoiets zou in principe niet nodig moeten zijn in een land als Nederland, naar mijn idee worden de rijken rijker en de armen armer onder de kabinetten Rutte. Neem alleen maar de belastingverhoging op de gangbare boodschappen die komen bij de minder bedeelde harder aan als bij de welgestelde
pi_199384637
twitter
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:51:46 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199384685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:46 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Hey wat leuk, Wim Voermans die wat zegt in een krant.

Ik sta niet automatisch negatief tegenover het WOB-verzoek van de Volkskrant, maar met welk doel WOB'en ze precies? En als die sms'jes meningen bevatten, gaan ze die dan alsnog publiceren als ze vrijgegeven worden of niet?
pi_199384687
Worden de sms'jes van alle Kamerleden ook openbaar?
Wanneer je afspreekt transparanter te worden, doe je dat vanaf een moment en ga je niet eisen dat alles van het verleden openbaar moet worden.
En als dat toch gebeurt, dan van iedereen.
Als je weet dat alles wat je sms't voor iedereen zichtbaar gaat zijn, ga je automatisch anders schrijven dan wanneer het alleen voor een vertrouweling is.
pi_199384746
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Dit is we logisch wat je zegt, maar wat dan met de ongelijkheid, 10 jaar Rutte heeft die naar mijn idee wel doen toenemen, het ontstaan van voedselbanken is daar een voorbeeld van, zoiets zou in principe niet nodig moeten zijn in een land als Nederland, naar mijn idee worden de rijken rijker en de armen armer onder de kabinetten Rutte. Neem alleen maar de belastingverhoging op de gangbare boodschappen die komen bij de minder bedeelde harder aan als bij de welgestelde
Ja, de ongelijkheid lijkt inderdaad toegenomen. Niet zo zeer door die BTW verhoging, maar wel in het algemeen. Vooral ook door de economische crisis en door robotisering, waardoor de lager opgeleiden lastiger een baan krijgen. Maar tegelijk is de armoede flink afgenomen in de laatste 30 jaar.
https://www.ad.nl/economi(...)olgens-cbs~a4babae7/

En ook in de het tijdperk Rutte: https://nos.nl/artikel/23(...)oen-nederlanders-arm

Het netto besteedbaar inkomen groeit de afgelopen 30 jaar ook gewoon mee met het BBP.

Dat de voedselbanken bestaan in Nederland is trouwens geen probleem. Eten wat anders weg wordt gegooid weggeven aan de armsten is altijd een goed idee. Ook als de armsten het eten wel zelf kunnen betalen. Het probleem is de afhankelijkheid van de voedselbank van een deel van de mensen, niet het bestaan van die voedselbanken zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199384751
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hey wat leuk, Wim Voermans die wat zegt in een krant.

Ik sta niet automatisch negatief tegenover het WOB-verzoek van de Volkskrant, maar met welk doel WOB'en ze precies? En als die sms'jes meningen bevatten, gaan ze die dan alsnog publiceren als ze vrijgegeven worden of niet?
Stel Rutte sms't zoiets van: Hoe zullen we het presenteren? Het ziet er slecht uit maar we moeten het volk niet bang maken. Ik zeg maar iets.
Dan gaan vijanden daar geheid weer een kamerdebat over houden, en alles negatief interpreteren. Oftewel, wat schiet je ermee op. Niets, alleen veel lawaai, stilstand en vijandelijke stellingen die in het geweer worden geroepen.
Dat is sowieso het nadeel van te veel transparantie, het kan de communicatie schaden want niemand durft meer iets te zeggen in vertrouwelijkheid. Als een soort Stasi wordt alles bekeken en beoordeeld.
pi_199384791
Ja, de hang naar transparantie schiet nu wel door. Relevante stukken moeten tijdig aan de kamer worden verstrekt, signalen moeten op tijd worden doorgegeven. Maar met alles transparant maken, schiet je de verkeerde kant op. Dan wordt het onwerkbaar. De Volkskrant doet hij redactie-overleg ook niet live op youtube. Dat kan gewoon niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:02:15 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199384794
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, de ongelijkheid lijkt inderdaad toegenomen. Niet zo zeer door die BTW verhoging, maar wel in het algemeen. Vooral ook door de economische crisis en door robotisering, waardoor de lager opgeleiden lastiger een baan krijgen. Maar tegelijk is de armoede flink afgenomen in de laatste 30 jaar.
https://www.ad.nl/economi(...)olgens-cbs~a4babae7/

En ook in de het tijdperk Rutte: https://nos.nl/artikel/23(...)oen-nederlanders-arm

Het netto besteedbaar inkomen groeit de afgelopen 30 jaar ook gewoon mee met het BBP.

Dat de voedselbanken bestaan in Nederland is trouwens geen probleem. Eten wat anders weg wordt gegooid weggeven aan de armsten is altijd een goed idee. Ook als de armsten het eten wel zelf kunnen betalen. Het probleem is de afhankelijkheid van de voedselbank van een deel van de mensen, niet het bestaan van die voedselbanken zelf.
wat wil de vroem vroem partij nu weer gaan doen

https://www.telegraaf.nl/(...)-plan-rekeningrijden

zeker de boeren de schuld geven van de stikstof , al het groen gaat eraan , heel nederland volbouwen met woningen zeker

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199384802
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:01 schreef Hanca het volgende:
Ja, de hang naar transparantie schiet nu wel door. Relevante stukken moeten tijdig aan de kamer worden verstrekt, signalen moeten op tijd worden doorgegeven. Maar met alles transparant maken, schiet je de verkeerde kant op. Dan wordt het onwerkbaar. De Volkskrant doet hij redactie-overleg ook niet live op youtube. Dat kan gewoon niet.
Het tegelijkertijd hamert men op privacy, waar de misdaad dan weer welig bij tiert. Ook dat is doorgeslagen.

Nieuwsuur zet ook hun redactievergadering niet op Youtube waarin wordt besloten een grote foto van Omtzigt achter Rutte te zetten en wordt besloten dat Tweebeeke het over Omtzigt gaat hebben en hoe ze zal proberen Rutte klem te zetten.

Signalen moeten wel tijdig worden doorgegeven, ik vind het idee van Rutte heel goed, nl als er signalen zijn bij uitvoeringsorganisaties, die tegelijkertijd doorgeven aan kabinet n Kamer.
pi_199384878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Dit is we logisch wat je zegt, maar wat dan met de ongelijkheid, 10 jaar Rutte heeft die naar mijn idee wel doen toenemen, het ontstaan van voedselbanken is daar een voorbeeld van, zoiets zou in principe niet nodig moeten zijn in een land als Nederland, naar mijn idee worden de rijken rijker en de armen armer onder de kabinetten Rutte. Neem alleen maar de belastingverhoging op de gangbare boodschappen die komen bij de minder bedeelde harder aan als bij de welgestelde
Voedselbanken bestonden voor 2010 al. Die worden trouwens ontzettend misbruikt als toonbeeld voor armoede.
In sommige gemeenten kom je alleen in aanmerking voor de voedselbank als je problematische schulden hebt. Vergeet niet dat postorderbedrijven en andere afbetalingsregelingen daar een aanzienlijk deel van vormen, gevolgd door een (noodgedwongen) verkeerd verkocht huis of bij vergissing verkeerd aangevraagde toeslagen. Schulden bij verhuurder of energiebedrijven zijn er vooral door die andere schulden.
De groep van mensen met schulden neemt wel toe. We hebben nu eenmaal vrije wil en niemand houdt je tegen als je tegen woekerrente wat geld leent. Niemand houdt je tegen als je die schuld tot voorbij je jaarsalaris laat oplopen. En niemand houdt je tegen als je die schuld met een nieuwe schuld aflost.
pi_199384919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, de ongelijkheid lijkt inderdaad toegenomen. Niet zo zeer door die BTW verhoging, maar wel in het algemeen. Vooral ook door de economische crisis en door robotisering, waardoor de lager opgeleiden lastiger een baan krijgen. Maar tegelijk is de armoede flink afgenomen in de laatste 30 jaar.
https://www.ad.nl/economi(...)olgens-cbs~a4babae7/

En ook in de het tijdperk Rutte: https://nos.nl/artikel/23(...)oen-nederlanders-arm

Het netto besteedbaar inkomen groeit de afgelopen 30 jaar ook gewoon mee met het BBP.

Dat de voedselbanken bestaan in Nederland is trouwens geen probleem. Eten wat anders weg wordt gegooid weggeven aan de armsten is altijd een goed idee. Ook als de armsten het eten wel zelf kunnen betalen. Het probleem is de afhankelijkheid van de voedselbank van een deel van de mensen, niet het bestaan van die voedselbanken zelf.
Dank je wel voor je inhoudelijke reactie , je hebt gelijk de armoede is inderdaad afgenomen de laatste 30 jaar, het is inderdaad lastig om aan een baan te komen met een lage opleiding maar als je dan een baan krijgt dan is het salaris ook vaak nog laag. Ik zelf ben niet laag opgeleid maar ben chronisch ziek en probeer wel te werken, zo werkte ik bij post nl en dan krijg je netto net iets meer dan 10 euro per uur ik vind dat eerlijk gezegd schandalige bedragen, werk zou beter beloond moeten worden!
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:14:23 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199384959
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nederland komt als doorvoerland altijd als 1 van de laatsten uit een crisis. Daar doet kabinetsbeleid weinig tegen. Daarom is het ook zo goed dat ze nu een crisis hebben voorkomen.

En die zogenaamde schuldencrisis waar men steeds over praat, dat zeggen echt alleen mensen die geen economie hebben gestudeerd. Mensen die wel naar schulden kijken, maar niet naar bezittingen. Een schuld van 200.000 voor iemand met een modaal inkomen klinkt erg, maar als daar een huis van 250.000 tegenover staat is er natuurlijk niks aan de hand. Maar zelfs al zou je wel een punt hebben met de schuldencrisis: dat heeft Rutte II nou juist opgelost. Door het verplichte aflossen van hypotheken verdwijnt een hele berg aan schulden. Je praat over een probleem waarvan de oplossing al is ingevoerd. Dat is juist 1 van de goede oplossingen van Rutte II.
Het langzame Nederlandse herstel van de vorige crisis wordt weldegelijk deels toegeschreven aan het gebrek aan consumptieve uitgaven, die hadden best van overheidswege aangejaagd kunnen worden.

Deels is er wat gedaan aan om de private schulden terug te dringen (deze zijn nog altijd hoog) maar over het algemeen is men het er wel overeens dat de fiscale aftrekmogelijkheden op onroerend goed in nederland nog altijd te omvangrijk zijn waardoor er lucht in de huizenmarkt zit. Dan lijken die schulden afgezet tegen bezit mee te vallen maar desalniettemin is er sprake van een onwenselijke situatie: mocht er lucht uit die huizenmarkt ontsnappen dan blijven die schulden staan maar dalen de bezittingen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199384976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:08 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Voedselbanken bestonden voor 2010 al. Die worden trouwens ontzettend misbruikt als toonbeeld voor armoede.
In sommige gemeenten kom je alleen in aanmerking voor de voedselbank als je problematische schulden hebt. Vergeet niet dat postorderbedrijven en andere afbetalingsregelingen daar een aanzienlijk deel van vormen, gevolgd door een (noodgedwongen) verkeerd verkocht huis of bij vergissing verkeerd aangevraagde toeslagen. Schulden bij verhuurder of energiebedrijven zijn er vooral door die andere schulden.
De groep van mensen met schulden neemt wel toe. We hebben nu eenmaal vrije wil en niemand houdt je tegen als je tegen woekerrente wat geld leent. Niemand houdt je tegen als je die schuld tot voorbij je jaarsalaris laat oplopen. En niemand houdt je tegen als je die schuld met een nieuwe schuld aflost.
Ik wist niet dat voedselbanken er al zo lang waren, en je hebt gelijk je komt erg gemakkelijk in de schulden ik weet er zelf alles van want ik heb er ook in gezeten, ben er nu al een tijd uit en ga er nooit meer in komen, het gaat veel te gemakkelijk!!
pi_199385017
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Dank je wel voor je inhoudelijke reactie , je hebt gelijk de armoede is inderdaad afgenomen de laatste 30 jaar, het is inderdaad lastig om aan een baan te komen met een lage opleiding maar als je dan een baan krijgt dan is het salaris ook vaak nog laag. Ik zelf ben niet laag opgeleid maar ben chronisch ziek en probeer wel te werken, zo werkte ik bij post nl en dan krijg je netto net iets meer dan 10 euro per uur ik vind dat eerlijk gezegd schandalige bedragen, werk zou beter beloond moeten worden!
Ik heb als ook chronisch zieke ook PostNL en Sandd geprobeerd (maar zelfs dat ging niet, helaas). Je hebt gelijk dat die salarissen daar belachelijk zijn. Maar dat heeft ook meer te maken met die specifieke bedrijfstak. Een wijk waar je 4 uur voor krijgt doe je gewoon incl het op volgorde leggen minstens 6 uur over bij sandd, bijvoorbeeld. Ik denk niet dat je dat voorbeeld over de hele maatschappij moet leggen, dat zijn echt specifieke problemen in de postbezorging, zowel pakketpost als gewone post.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:21:37 #17
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199385041
Mark my words!

Het wordt een lang debat.
De politieke vijanden van Rutte zullen zeggen dat zijn visie erg mager, onvoldoende en slecht is.
En na uren geleuter in de lege ruimte gaan de partijen verder met het formatieproces voor Rutte 4 want een andere keuze hebben zij niet. Take It Or Leave It.
pi_199385120
Ik heb weinig met ze, maar Wilders en Eerdmans hebben best een punt dat ze best even met zijn allen bij elkaar hadden kunnen zitten voor er een naam werd gekozen. Dat was anders geweest als HTW wel partijen had genoemd die samen verder moeten gaan overleggen, dan zou het tussen die partijen mogen gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:29:15 #19
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199385131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:28 schreef Hanca het volgende:
Ik heb weinig met ze, maar Wilders en Eerdmans hebben best een punt dat ze best even met zijn allen bij elkaar hadden kunnen zitten voor er een naam werd gekozen. Dat was anders geweest als HTW wel partijen had genoemd die samen verder moeten gaan overleggen.
Maar het is geen regel dus hij kan het wel vinden maar heeft geen basis.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:30:31 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385140
Dit gaat niets opleveren maar het zou inderdaad wel netter zijn om tijdens het debat met namen te komen waar ze dan over kunnen discussiren. Nu zijn de rijen al gesloten en is dit gewoon een zinloze tijdverspilling
pi_199385141
Wilders wil nog een keer het vorige debat overdoen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:32:02 #22
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199385163
Lachwekkende idioterie in "Den Haag''

1. Rutte geeft zijn visie over meer dualisme in de politiek
2. Al zijn politieke vijanden geven als commentaar dat zij de inhoud slecht of zelfs oplichterij vinden
3. Geen van die partijen zeggen vervolgens hoe het dan wel moet

Snapt werkelijk niemand van jullie hoe onvoorstelbaar hypocriet deze niet-VVD'ers zijn?
pi_199385189
Er wordt toch zo vaak van tevoren met anderen overlegd over moties?
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:35:08 #24
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199385200
Kaag laat zich wel gebruiken hoor.
pi_199385201
Ze gaan weer expres moeilijk doen.

Goed dat Rutte zijn stem verheft. Walgelijk niveau, deze TK.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:36:55 #26
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385224
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:34 schreef Raw85 het volgende:
Er wordt toch zo vaak van tevoren met anderen overlegd over moties?
Natuurlijk, maar als je aankondigt een ander bestuurscultuur wil hebben met meer ruimte voor dialoog is het apart dat je in eerste 10 seconden van je toespraak al zegt een motie in te dienen met een naam en dat tweede partij daar ook akkoord mee is.

Ik zou het dan logischer vinden dat Rutte hier de naam van Hamer noemt en gaat vragen aan andere partijen hoe ze erover denken om dan bij tweede termijn de motie in te dienen.
pi_199385227
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:34 schreef Raw85 het volgende:
Er wordt toch zo vaak van tevoren met anderen overlegd over moties?
Klopt. Dat is ook logisch. In dit geval is het ook logisch dat er een naam bekend is voor het debat, zou nogal raar zijn als Hamer voor dit debat niet zou zijn gevraagd. Maar dat had wel via een overleg met alle partijen kunnen zijn gebeurd, wat mij betreft.

Al heeft Rutte natuurlijk helemaal gelijk dat het nog beter was toen de Koning het deed.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199385236
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:15 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Ik wist niet dat voedselbanken er al zo lang waren, en je hebt gelijk je komt erg gemakkelijk in de schulden ik weet er zelf alles van want ik heb er ook in gezeten, ben er nu al een tijd uit en ga er nooit meer in komen, het gaat veel te gemakkelijk!!
En daar zou ik het liefst de oplossing in zoeken. Zet me weg als deuger, maar ik heb in mijn studiejaren en ook toen ik al werkte, een paar keer mijn hulp aangeboden. Gewoon bij de voedselbank naar binnen stappen en vragen wat ik kon doen. Intussen zie en hoor je dan wat de oorzaken en de werkelijke problemen zijn.
Het is zeker geen eigen schuld, dikke bult. Voorbeeldsituatie: alleenstaande moeder met weinig opleiding, houding ‘ik doe maar wat, dan zoeken ze het op kantoor zelf wel uit’, vult de volledige huur in bij de huurtoeslag, in plaats van de kale huur. Bij herberekening in het jaar daarna blijkt dus te hoge huur te zijn opgegeven en mag ze meer dan 1000 terugbetalen. Meestal wordt dat verrekend met de nog te ontvangen toeslag van dit jaar, maar zo valt in de inkomsten dus 150-200 per maand weg. Dom, maar niet willens en wetens begaan. Toch een maand boodschappen bij de goedkope supermarkt.
Het is ook niet alleen maar zieligheid. Mensen die al duizenden euro’s schuld hebben bij de ene provider, kopen een prepaidkaartje bij een andere provider en stellen zo hun probleem weer een paar dagen uit. Er zijn er die met een pakje sigaretten (8) op de bank zitten met een tablet op schoot (Netflix 8, Videoland 10, Spotify 10 en Disney+ 7) en de overheid de schuld geven dat zij geen warme maaltijd hebben. Drie pakjes per week in dit rekenmodel is ongeveer 130 aan je eigen genot uitgeven. Van 130 kan ik zuinig een maand boodschappen doen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:39:03 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199385243
HTW zit te genieten van de oppositieschreeuwers _O- Die kop! :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199385259
Het is toch niet te geloven, Azarkan die weer het vorige debat wil overdoen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:40:21 #31
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199385260
Ik vind Azarkan zo leuk.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199385269
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik vind Azarkan zo leuk.
Walgelijk figuur.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:41:07 #33
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199385273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:40 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Walgelijk figuur.
Ach meid, boehoe.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199385277
Het staat de andere partijen vrij om een motie in te dienen met een andere naam toch?
Juist dit debat en het indienen van de motie is het moment om met de andere partijen te debatteren. Ik snap het verwijt van iets doordrukken en de rest van de kamer negeren niet zo.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:41:38 #35
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:40 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Walgelijk figuur.
Oei zeg. Iedereen die weerwoord geeft is volgens jou een walgelijk figuur.
pi_199385289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Oei zeg. Iedereen die weerwoord geeft is volgens jou een walgelijk figuur.
Die man deugt niet.
pi_199385291
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:40 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Walgelijk figuur.
Hoe denk jij ook alweer over Omtzigt? Kan het me niet zo herinneren.
pi_199385300
De kamervoorzitter bepaalt waar het debat over gaat: het aanwijzen van een informateur.

Zou Arib ook de stap hebben willen overslaan die Ouwehand benoemt?
pi_199385302
Dit gaat hl lang duren zo.
pi_199385319
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:41 schreef archito het volgende:
Het staat de andere partijen vrij om een motie in te dienen met een andere naam toch?
Juist dit debat en het indienen van de motie is het moment om met de andere partijen te debatteren. Ik snap het verwijt van iets doordrukken en de rest van de kamer negeren niet zo.
Er is natuurlijk gewoon al een meerderheid voor Hamer, dat is duidelijk. Is ook een prima keus. Het is alleen wat vreemd dat een aantal lijsttrekkers dat weten en een aantal dat via de pers moeten vernemen. Dat was logisch geweest als HTW een groep partijen had genoemd, dan hadden andere partijen dan die 4/5 er niet veel mee te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:45:26 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385320
Mevrouw Ploumen :D
pi_199385335
Het gaat gewoon weer hetzelfde riedeltje worden van PVV, FvD, SP, JA21 en Denk. Geen enkele constructieve inbreng in het debat en in de formatie. Roepen vanaf de zijlijn is zo makkelijk.
pi_199385348
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er is natuurlijk gewoon al een meerderheid voor Hamer, dat is duidelijk. Is ook een prima keus. Het is alleen wat vreemd dat een aantal lijsttrekkers dat weten en een aantal dat via de pers moeten vernemen. Dat was logisch geweest als HTW een groep partijen had genoemd, dan hadden andere partijen dan die 4/5 er niet veel mee te maken.
Daar heb je gelijk in inderdaad, als je bij partijen gaat peilen of er steun is kun je dat misschien beter kamerbreed doen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:48:30 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199385358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:46 schreef archito het volgende:
Het gaat gewoon weer hetzelfde riedeltje worden van PVV, FvD, SP, JA21 en Denk. Geen enkele constructieve inbreng in het debat en in de formatie. Roepen vanaf de zijlijn is zo makkelijk.
Erg vermoeiend ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:48:32 #45
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199385360
'Aan de hand van de kijkers'
pi_199385372
De mensen thuis willen graag dat er een nieuw kabinet komt.
pi_199385415
Om nou steeds die "functie elders" er bij te slepen, dat voegt toch gewoon niks toe aan dit debat?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:54:13 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385441
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:52 schreef Hanca het volgende:
Om nou steeds die "functie elders" er bij te slepen, dat voegt toch gewoon niks toe aan dit debat?
Nee inderdaad. Dan had ie beter kunnen beginnen over de 'radicale' ideen van Rutte bij Nieuwsuur
pi_199385453
Zou er niets iets moeten gebeuren aan de hoeveelheid spreektijd? Toch van de zotte dat Wilders hier een kwartier over door kan gaan?
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:55:06 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199385459
Gaan ze mevrouw Hamer ook een opdracht meegeven en zo ja, welke? Dat is wat me vandaag belangrijk lijkt.
pi_199385461
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:54 schreef Mondkapje het volgende:
Zou er niets iets moeten gebeuren aan de hoeveelheid spreektijd? Toch van de zotte dat Wilders hier een kwartier over door kan gaan?
gaat bergkamp over, blijkbaar vindt zij dit ok
pi_199385463
Ik ben het zelden zo eens met Wilders als nu

Rutte is een grote roze olifant
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:55:19 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199385464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:54 schreef Mondkapje het volgende:
Zou er niets iets moeten gebeuren aan de hoeveelheid spreektijd? Toch van de zotte dat Wilders hier een kwartier over door kan gaan?
Dit is in de spreektijd van Rutte.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:55:22 #54
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199385465
Wilders heeft wel een punt over het ontbreken van een gedegen zelfreflectie bij Teflon. Hij vond zelfs zijn eigen optreden bij Nieuwsuur sterk, dan weet je wel dat er wat mis is.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199385479
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:55 schreef VoMy het volgende:
Gaan ze mevrouw Hamer ook een opdracht meegeven en zo ja, welke? Dat is wat me vandaag belangrijk lijkt.
Staat in die motie, horen we dus pas van Kaag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199385480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Wilders heeft wel een punt over het ontbreken van een gedegen zelfreflectie bij Teflon. Hij vond zelfs zijn eigen optreden bij Nieuwsuur sterk, dan weet je wel dat er wat mis is.
Dat zijn vijanden het slecht vonden, zegt niet zoveel.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:56:18 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385481
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:55 schreef Koffieplanter het volgende:
Wilders heeft wel een punt over het ontbreken van een gedegen zelfreflectie bij Teflon. Hij vond zelfs zijn eigen optreden bij Nieuwsuur sterk, dan weet je wel dat er wat mis is.
"plezierig interview"

Gelachen
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:56:48 #58
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199385484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Dat zijn vijanden het slecht vinden, zegt niet zoveel.
Jij bent een leuke rubriek. Kan ik straks mijn kop koffie bij jou declareren?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199385492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:56 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Jij bent een leuke rubriek. Kan ik straks mijn kop koffie bij jou declareren?
Als Azarkan bij Nieuwsuur zit, vind jij het geweldig.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:58:00 #60
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199385499
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:57 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Als Azarkan bij Nieuwsuur zit, vind jij het geweldig.
Dat klopt, net als dat ik het leuk vindt als Teflon bij Nieuwsuur zit, daar hij afging als een gieter.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199385500
Misschien ziet Rutte zijn gebreken wel, maar het staat hem zeer slecht dat hij in elk verhaal hierover zo nodig zijn successen moet gebruiken om zijn fouten en gebreken te witwassen. Ik begrijp heel goed dat partijen daar moeite mee hebben. Het helpt niet om te geloven dat Rutte daadwerkelijk het verschil gaat maken bij het oplossen van problemen en werkwijzen waarvoor hij een grote mate van verantwoordelijkheid draagt. In elke andere functie zou over iemand met de kerfstok van Rutte zijn vervangen door een iemand die niet is belast met deze bagage.
pi_199385504
FvD schittert trouwens weer door afwezigheid volgens de sprekerslijst?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199385512
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:58 schreef Hanca het volgende:
FvD schittert trouwens weer door afwezigheid volgens de sprekerslijst?
Ik zie Baudet er wel bij staan voor de FvD?

Edit: als 8e spreker
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 10:59:09 #64
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199385515
Wanneer hebben jullie voor het laatst de bel cognac aan de kant gezet?
pi_199385516
Dat iedereen het oneens is over personen is wel duidelijk maar is dit een TK die in staat is om iets op te bouwen? Ik heb er een hard hoofd in.
pi_199385534
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:59 schreef archito het volgende:

[..]

Ik zie Baudet er wel bij staan voor de FvD?

Edit: als 8e spreker
Ah, ik had een versie van een uur geleden, hij is blijkbaar net aangepast. Klopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:00:25 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385535
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:59 schreef Mondkapje het volgende:
Dat iedereen het oneens is over personen is wel duidelijk maar is dit een TK die in staat is om iets op te bouwen? Ik heb er een hard hoofd in.
Wat maakt het uit wat we ervan vinden. Je bent het per definitie oneens.
pi_199385548
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat maakt het uit wat we ervan vinden. Je bent het per definitie oneens.
Zie jij iets constructiefs gebeuren in deze TK?
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:03:24 #69
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199385562
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:01 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Zie jij iets constructiefs gebeuren in deze TK?
Ik niet, daar het kabinet vrolijk kamerbreed aangenomen moties en amendementen naast zich neerlegt en niet uitvoert.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199385564
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:01 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Zie jij iets constructiefs gebeuren in deze TK?
Ja, dagelijks. Moet je alleen niet de lijsttrekkersdebatten die vooral gaan om het halen van het nieuws kijken. De andere debatten, met de commissies, zijn veel constructiever. En dan zijn ook SP en Denk gewoon regelmatig constructief.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:04:43 #71
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385571
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:01 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Zie jij iets constructiefs gebeuren in deze TK?
Dat zou best kunnen maar dan denk ik dat Rutte en Kaag in eerste plaats moeten stoppen met achterkamertjespolitiek en hun voorstellen als eerste gaan voorleggen aan gehele Kamer en dus hun ideen al dan niet per mail aan iedere partij stuurt of het in een debat verkondigt.

Los van dat vertrouwen nu nog steeds minimaal is door zwakke optreden van Rutte (ja, jij vindt dit niet) waarbij zijn ideen geen ideen zijn waardoor we nu terug bij af zijn.
pi_199385593
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:03 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik niet, daar het kabinet vrolijk kamerbreed aangenomen moties en amendementen naast zich neerlegt en niet uitvoert.
Dat laatste is niet het geval, er is geen kamerbreed amendement dat wordt genegeerd. Er is nu sprake van twee amendementen die het kabinet niet wil uitvoeren, maar die zijn met 1 stem meerderheid aangenomen (niet kamerbreed) en de procedure van de wet intrekken en teruggaan naar de kamer met het wetsvoorstel is gewoon de juiste. Elk kamerlid kan dan ook exact hetzelfde amendement weer proberen aan te laten nemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199385605
Ik wacht op de eerste constructieve zin van n Kamerlid.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:13:50 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199385675
constructiviteit is een Rutte-frame.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:14:02 #75
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_199385677
Zei Mark nou reset? :o :')
Isn't it ironic, don't you think
pi_199385685
Dit klinkt als een prima plan van Rutte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:15:12 #77
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199385689
OMG, zeikw... Marijnissen aan de microfoon.
pi_199385748
Rutte zou moeten proberen alle zijwegen over te slaan in zijn gedachtegangen.
Het eerste 'ongeloofwaardig' van Marijnissen is gevallen. 2x nu.
pi_199385757
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:14 schreef jcdragon het volgende:
Zei Mark nou reset? :o :')
Ze zouden hem beter kunnen refurbishen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:20:52 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199385763
Oppositie: Rutte, je moet veranderen en met nieuwe plannen komen

Rutte: Noemt nieuwe plannen

Marijnissen: Hoe geloofwaardig is het dat je nu opeens met nieuwe plannen komt??

:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:23:20 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199385794
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:20 schreef Drekkoning het volgende:
Oppositie: Rutte, je moet veranderen en met nieuwe plannen komen

Rutte: Noemt nieuwe plannen

Marijnissen: Hoe geloofwaardig is het dat je nu opeens met nieuwe plannen komt??

:')
Oppositie: "Rutte, oprotten."

Rutte: "Nee, ik ben gekozen, de kiezers willen mijn plannen."

Oppositie: "Wij pruimen je niet"

Rutte: "Ok, dan maak ik nieuwe plannen."
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:23:51 #82
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199385801
twitter


Eindelijk, een man met visie.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:24:01 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199385804
Ah de SP wil de kinderopvang nationaliseren
pi_199385806
Die 3 interrupties is wel heel erg weinig, trouwens. Marijnissen mag nu niks meer vragen aan Kaag en Hoekstra. Wilders en Azarkan hebben er denk ik 2 gehad. Zo sla je straks het debat dood en krijg je alleen monologen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199385829
Ah, VVD wil van de toeslagen af. Denk dat alleen CDA dat nu nog nooit gezegd heeft (of heb ik dat gemist?).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:26:43 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199385845
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Oppositie: "Rutte, oprotten."

Rutte: "Nee, ik ben gekozen, de kiezers willen mijn plannen."

Oppositie: "Wij pruimen je niet"

Rutte: "Ok, dan maak ik nieuwe plannen."
Denk dat weinig kiezers moeite hebben met deze nieuwe plannen.

Verder heeft hij natuurlijk helemaal gelijk. Heeft de meeste stemmen van iedereen daar. Beetje raar om te eisen dat hij “oprot”.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:27:45 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199385854
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Denk dat weinig kiezers moeite hebben met deze nieuwe plannen.

Verder heeft hij natuurlijk helemaal gelijk. Heeft de meeste stemmen van iedereen daar. Beetje raar om te eisen dat hij “oprot”.
Hij moet een werkbare coalitie kunnen vormen en daarvoor heeft hij vertrouwen nodig.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:27:59 #88
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385859
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Denk dat weinig kiezers moeite hebben met deze nieuwe plannen.

Verder heeft hij natuurlijk helemaal gelijk. Heeft de meeste stemmen van iedereen daar. Beetje raar om te eisen dat hij “oprot”.
Nogal wiedes als het plannen zijn waar halve Kamer al jaren om vraagt. De plannen waar hij zelf op heeft bezuinigd of negeert en het nu opeens wel wil.

Prima plannen overigens maar hij moet niet doen alsof het nieuw is.
pi_199385861
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:24 schreef Hanca het volgende:
Die 3 interrupties is wel heel erg weinig, trouwens. Marijnissen mag nu niks meer vragen aan Kaag en Hoekstra. Wilders en Azarkan hebben er denk ik 2 gehad. Zo sla je straks het debat dood en krijg je alleen monologen.
Aan de andere kant heb je 17 fracties... dat loopt qua tijd/aantal interrupties in potentie razendsnel op of af met 1 interruptie meer of minder (17 16).
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:29:39 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199385875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hij moet een werkbare coalitie kunnen vormen en daarvoor heeft hij vertrouwen nodig.
Dat is alweer iets anders als “oprotten”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199385891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb je 17 fracties... dat loopt qua tijd/aantal interrupties in potentie razendsnel op met 1 interruptie meer of minder.
Klopt. Het is een middenweg. Maar dit pakt straks wel heel slecht uit, we krijgen straks een hele rij monologen.

Normaal kan dit systeem goed, omdat vragen aan het kabinet worden gesteld en dan is een maximum van 2 of 3 aan andere fracties voldoende. Maar dit is echt een debat tussen partijen onderling.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:31:24 #92
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199385898
Ploumen maakt uitstekende punten
pi_199385913
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:24 schreef Hanca het volgende:
Die 3 interrupties is wel heel erg weinig, trouwens. Marijnissen mag nu niks meer vragen aan Kaag en Hoekstra. Wilders en Azarkan hebben er denk ik 2 gehad. Zo sla je straks het debat dood en krijg je alleen monologen.
Volgens mij 3 interrupties per spreker
pi_199385930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:32 schreef duitseboy het volgende:

[..]

Volgens mij 3 interrupties per spreker
Nee, zo werkt het nooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:34:16 #95
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199385946
Ploumen

"Sinterklaas bestaat. Daar staat ze, achter de microfoon."
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:34:21 #96
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199385948
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ploumen maakt uitstekende punten
Rutte zet daar het standaard neoliberale riedeltje tegenover: het moet effectiever, dan kan het goedkoper.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199385949
Ploumen is wel de eerste die constructief wil meedenken.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:34:46 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199385954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:32 schreef duitseboy het volgende:

[..]

Volgens mij 3 interrupties per spreker
Per termijn, anders zijn we wel Ff bezig :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:34:48 #99
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199385955
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ploumen maakt uitstekende punten
Zeer, zeer zwak geleuter.
pi_199385969
Kijken of Klaver constructief wil zijn.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:36:04 #101
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199385972
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Rutte zet daar het standaard neoliberale riedeltje tegenover: het moet effectiever, dan kan het goedkoper.
Ploumen wil meer geld voor dit, meer geld voor dat, meer geld voor zus en meer geld voor zo.

Op naar Griekenland 2.0
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:36:29 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199385976
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is alweer iets anders als “oprotten”
Klopt, op een gegeven moment moet ook de oppositie gewoon een nieuw Rutte-kabinet erkennen, Marijnissen voerde eigenlijk een beetje een debat dat al gevoerd is.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199385988
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:36 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Ploumen wil meer geld voor dit, meer geld voor dat, meer geld voor zus en meer geld voor zo.

Op naar Griekenland 2.0
Bekijk alsjeblieft eens de doorrekening van het programma van de PvdA, dan zie je dat je onzin praat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199385991
'Zoals meerdere hier daarvoor verantwoordelijk zijn' , goedzo Klaver. Niet alleen Rutte is verantwoordelijk.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:39:58 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386021
Ik heb altijd het idee dat Rutte wel een zwak heeft voor Klaver, ik denk dat die op persoonlijk vlak wel goed overeen komen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199386052
Het gaat natuurlijk niet alleen om meer geld, en dat mensen naar een advocaat kunnen. Het gaat ook om hoe de menselijke maat terugkomt in giga-organisaties. En hoe je voorkomt dat het stikstofprobleem jarenlang onder de radar blijft.
pi_199386061
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:39 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb altijd het idee dat Rutte wel een zwak heeft voor Klaver, ik denk dat die op persoonlijk vlak wel goed overeen komen.
Klopt. Rutte komt ook goed overeen met Asscher, Samson, Ploumen. Rutte botste veel meer met Buma, Pechtold en nu schijnbaar met Hoekstra. Vreemd genoeg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:43:13 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386070
Klaver gooit de volonte general er even in.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199386110
Klaver denkt alleen maar aan geld.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:47:35 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. Rutte komt ook goed overeen met Asscher, Samson, Ploumen. Rutte botste veel meer met Buma, Pechtold en nu schijnbaar met Hoekstra. Vreemd genoeg.
Pechtold en Hoekstra zijn natuurlijk ook beide Minervaanse corpsballen. Rutte heeft daar, ondanks dat hij een VVD'er is, helemaal niets van.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:50:11 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199386159
Heeft nou iedereen straks zijn 3 interventies aan Markie Mark opgebruikt?
pi_199386176
Wat is dit? Volt in de bocht.
Uitstraling buiten Nederland, het toeslagendebat?
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:51:08 #113
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199386179
Sensatie.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199386188
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:50 schreef VoMy het volgende:
Heeft nou iedereen straks zijn 3 interventies aan Markie Mark opgebruikt?
Bijna wel. En hierna komt Kaag, dan is het op voor iedereen. Hoekstra, Ploumen e.d. komen weg zonder interrupties.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:51:48 #115
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199386193
Volt meneertje werd compleet onder de voet gelopen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199386201
BBB kan het niet meer volgen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:52:36 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386202
Jasje, Dasje <-->
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:52:37 #118
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199386204
Eerdmans heeft nog wel aantal over. Wilders heeft nog eentje. Keesgod is nog niet geweest net als 50plus. Simons ook niet gezien.
pi_199386216
Mevrouw Van der Plas zit in de kamer en heeft geen zin in politiek...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199386222
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:
Mevrouw Van der Plas zit in de kamer en heeft geen zin in politiek...
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:54:15 #121
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199386226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:
Mevrouw Van der Plas zit in de kamer en heeft geen zin in politiek...
_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199386243
Applaus voor Kaag. 'Het land kan niet wachten, we zeggen het allemaal, maar we handelen er niet naar."
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 11:56:11 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199386252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:53 schreef Hanca het volgende:
Mevrouw Van der Plas zit in de kamer en heeft geen zin in politiek...
Och, ze heeft ook geen zin in het songfestival ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199386295
Van der Plas wil even afkoelen. Het wordt haar teveel. Ze wil naar buiten.
pi_199386306
Hier ging de voorzitter wat te kort door de bocht, ze kan geen conclusie trekken, ze moet eerst iedereen de ruimte geven om te reageren.

Maar mevrouw Van der Plas kan het kamerwerk duidelijk niet aan... dat wordt nog wat 4 jaar lang :)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:00:42 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199386316
Wat voor een motie is er ingediend?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 mei 2021 @ 12:01:07 #127
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_199386326
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:00 schreef Drekkoning het volgende:
Wat voor een motie is er ingediend?
Nog geen, toch?
pi_199386327
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:00 schreef Drekkoning het volgende:
Wat voor een motie is er ingediend?
Er is nog helemaal geen motie ingediend.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:01:20 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199386329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:00 schreef Drekkoning het volgende:
Wat voor een motie is er ingediend?
Geen enkele
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:02:19 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386340
Vd Plas die als waarlijk gevaarte richting microfoon loopt, daar mag ook wel een gifje van komen. _O-
We have always been at war with Eastasia.
pi_199386341
Goed zo Azarkan. Als kamerlid spreek je niet zo negatief over de kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199386370
Simons... een korte interruptie, geen monoloog... laat staan een preek in 3en.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199386377
Gewoon even 'mand' doen...

Wat een lichtgewicht.
pi_199386385
Ik hoor altijd zoveel haat bij Simons.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:06:30 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386407
Goede punten, verkeerde debat. Bewaar dit voor de komende vier jaar, Syl.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:07:00 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199386419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:01 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Nog geen, toch?
Ah sorry, ik mistte even waar de consternatie over ging met een eventuele schorsing.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199386433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:04 schreef Mondkapje het volgende:
Ik hoor altijd zoveel haat bij Simons.
Ik zie een oud-TMF sterretje met veel meer talent voor dit vak dan pak-em-beet Baudet en van der Plas...?
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:08:09 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199386437
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerdmans heeft nog wel aantal over. Wilders heeft nog eentje. Keesgod is nog niet geweest net als 50plus. Simons ook niet gezien.
Nou, Simons heeft er ook alweer eentje opzitten. Straks is de enige die nog mag interrumperen Mark Rutte zelf.
pi_199386445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:07 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Ik zie een oud-TMF sterretje met veel meer talent voor dit vak dan pak-em-beet Baudet en van der Plas...?
Ze heeft best kwaliteiten maar ze ziet alles zwart-wit. Net zoals haar blok-t-shirt.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:11:30 #140
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199386482
We kunnen vroeg stoppen met eerste termijn.
pi_199386538
Simons denkt dat zij geen suggesties mag doen voor beleid maar alleen alles moet becommentarieren.
pi_199386600
Volgens Simons mag Rutte de ondertiteling bij Nieuwsuur verzorgen. Ipv dat ze aanneemt dat hij dat niet gedaan heeft.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:18:41 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199386611
Eerste optreden van Lijst De Haan in de tweede kamer.
pi_199386616
Sylvana zegt ook wel eens goede dingen maar dit was niet haar sterkste optreden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:20:02 #145
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386633
Den Haan gebruikt die opstaande tafel voor de microfoon volgens mij als leuning.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199386642
Het is wel lastig om in Rutte nu de VVD-leider te zien, je hoort toch steeds de MP. Dat is ook wel logisch.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:21:07 #147
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199386643
De volkomen inhoudsloze en incapabele Femke Kooten Merel van Arissen maakt zich ondertussen druk om een grapje.

twitter


Zoveel gespeelde verontwaardiging, zoveel fophef.
pi_199386657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:21 schreef VoMy het volgende:
De volkomen inhoudsloze en incapabele Femke Kooten Merel van Arissen maakt zich ondertussen druk om een grapje.

[ twitter ]

Zoveel gespeelde verontwaardiging, zoveel fophef.
Volgens mij zei ze dat hj te duur is, niet zijzelf. Wordt onder het bericht gecorrigeerd.
pi_199386664
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:21 schreef VoMy het volgende:
De volkomen inhoudsloze en incapabele Femke Kooten Merel van Arissen maakt zich ondertussen druk om een grapje.

[ twitter ]

Zoveel gespeelde verontwaardiging, zoveel fophef.
Ze is wel lekker, daarom luister ik toch wel graag naar Femke
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:29:15 #150
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199386730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:22 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ze is wel lekker, daarom luister ik toch wel graag naar Femke
Ze heeft dikke tieten, dat is iets anders als lekker zijn.

Maar beauty is in the eye of the beholder natuurlijk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199386734
Ouwehand wil ouwe koeien uit de sloot halen. Hoe kan het toch, dat als er een dag lang vergaderd is, dat iemand gewoon weer opnieuw begint met dezelfde vragen? Ik begrijp dat niet.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:31:08 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:21 schreef VoMy het volgende:
De volkomen inhoudsloze en incapabele Femke Kooten Merel van Arissen maakt zich ondertussen druk om een grapje.

[ twitter ]

Zoveel gespeelde verontwaardiging, zoveel fophef.
Volgende TK verkiezing een Nieuw-Links trojka FMvKA, Monasch, Ozdil incoming.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:32:08 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199386782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Volgende TK verkiezing een Nieuw-Links trojka FMvKA, Monasch, Ozdil incoming.
De leegheid van die lijst schokt me.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:33:09 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199386800
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:29 schreef Mondkapje het volgende:
Ouwehand wil ouwe koeien uit de sloot halen. Hoe kan het toch, dat als er een dag lang vergaderd is, dat iemand gewoon weer opnieuw begint met dezelfde vragen? Ik begrijp dat niet.
Deze vraag is echt haar enige grote stokpaardje.
Net zoals haar partij maar n echt stokpaardje heeft. Nouja, misschien twee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199386836
@ Hanca
quote:
Ik weet het niet, volgens mij heb jij de illusie dat jij zonder werkgevers nog steeds een baan zou hebben, of niet?
Als iets in een financile crisis belangrijk is, is het het behoudt van banen. Ik vind dat Rutte II dat behoorlijk goed aan heeft gepakt, eigenlijk. Met daarna inderdaad een hele mooie afbouw van de staatsschuld (Rutte II en Rutte III), waardoor wij nu niet zoals alle andere Europese landen (incl Duitsland) een veel te hoge staatsschuld hebben en moeten gaan nadenken over bezuinigingen op zorg, onderwijs en sociale zekerheid.

Maar goed, Rutte mag straks als eerste spreken, dan zal hij toch concreter moeten zijn dan bij Nieuwsuur.
De veel te dure ondernemers, halen steeds de krenten uit de pap. Zodat voor de jongere generaties die willen werken slechts een waterig papje overblijf, waardoor banen veel te zwaar zijn geworden. Een eerlijkere verdeling zoals links wenst is dus al een tijdje dringend noodzakelijk.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:35:09 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199386839
Waarom moet de rechtse kiezer worden beloond?
We have always been at war with Eastasia.
pi_199386851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:29 schreef Mondkapje het volgende:
Ouwehand wil ouwe koeien uit de sloot halen.
Wat verwacht je van Bij1 en PvdD?

Je kan ervoor kiezen om als PVV en BBB gaan schreeuwen dat alles al bekokstoofd is.
Of je blijft in de vlek Rutte wrijven, door zijn gedrag te belichten en oude koeien uit de sloot te halen. Veel meer winst is er voor de toekomstige oppositie toch niet binnen te halen nu?

De laatste debatten zie je duidelijk dat Simmons en Ouwehand op sommige momenten Rutte op de zenuwen werken. Wilders lukt dat niet meer..
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 12:35:50 #158
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199386853
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Deze vraag is echt haar enige grote stokpaardje.
Net zoals haar partij maar n echt stokpaardje heeft. Nouja, misschien twee.
Het is dan ook de Partij van de Dieren, niet van de mensen. Een concept wat ik gewoon compleet ridicuul vindt overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199386920
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:35 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Wat verwacht je van Bij1 en PvdD?

Je kan ervoor kiezen om als PVV en BBB gaan schreeuwen dat alles al bekokstoofd is.
Of je blijft in de vlek Rutte wrijven, door zijn gedrag te belichten en oude koeien uit de sloot te halen. Veel meer winst is er voor de toekomstige oppositie toch niet binnen te halen nu?

De laatste debatten zie je duidelijk dat Simmons en Ouwehand op sommige momenten Rutte op de zenuwen werken. Wilders lukt dat niet meer..
Je kunt degenen die oude koeien uit de sloot halen niet verwijten dat die koeien er nog in zitten of berhaupt ooit in gesprongen zijn ;)
pi_199386928
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:40 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Je kunt degenen die oude koeien uit de sloot halen niet verwijten dat die koeien er nog in zitten of berhaupt ooit in gesprongen zijn ;)
Of ze weet gewoon geen andere vragen.
pi_199386939
En hoe voorkom je dat die club je met een kluitje in het riet stuurt?
pi_199386990
Schakel net in. Kan iemand een samenvatting geven?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:46:42 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199387030
Ik moet een vergadering in, keep me posted.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199387034
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:44 schreef superniger het volgende:
Schakel net in. Kan iemand een samenvatting geven?
Rutte blijft doen alsof hij radicale ideen heeft die alles gaan veranderen
pi_199387095
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:44 schreef superniger het volgende:
Schakel net in. Kan iemand een samenvatting geven?
Belangrijkste was dat Rutte een op zich interessant plan opperde om een afdeling tussen kabinet en kamer te maken met een stuk of 50-100 ambtenaren waar mensen heen kunnen bellen die problemen hebben met de overheid. Een soort forse uitbreiding van de ombudsman.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387140
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Belangrijkste was dat Rutte een op zich interessant plan opperde om een afdeling tussen kabinet en kamer te maken met een stuk of 50-100 ambtenaren waar mensen heen kunnen bellen die problemen hebben met de overheid. Een soort forse uitbreiding van de ombudsman.
En als er signalen zijn dat het niet goed gaat, gaan die signalen tegelijkertijd naar kabinet n Kamer.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:54:08 #167
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199387155
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Belangrijkste was dat Rutte een op zich interessant plan opperde om een afdeling tussen kabinet en kamer te maken met een stuk of 50-100 ambtenaren waar mensen heen kunnen bellen die problemen hebben met de overheid. Een soort forse uitbreiding van de ombudsman.
Met het idee an sich is er niet veel mis maar als je dan Van Zutphen gisteren hoort klagen over dat zijn stukken niet worden gelezen en hij niet gehoord wordt in hoeverre is dit dan wel een serieus plan?

En in hoeverre wordt het dan ook echt goed afgewikkeld als je kijkt naar bijvoorbeeld Groningen-dossier waar ze ook allerlei clubjes hebben opgericht om het te regelen en er nu nog maar 5% geregeld is... Dan wantrouw ik het eerder.
pi_199387165
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Belangrijkste was dat Rutte een op zich interessant plan opperde om een afdeling tussen kabinet en kamer te maken met een stuk of 50-100 ambtenaren waar mensen heen kunnen bellen die problemen hebben met de overheid. Een soort forse uitbreiding van de ombudsman.
Opzich natuurlijk niet zo'n gek idee. Natuurlijk is het symptoombestrijding. Maar de cultuur binnen verschillende instanties is natuurlijk niet 1, 2, 3 veranderd. Lijkt me goed als deze ambtenaren dan als ondersteuning van de kamer gaan werken, aangezien de kamer in Nederland heel slecht ondersteund wordt.
pi_199387192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Met het idee an sich is er niet veel mis maar als je dan Van Zutphen gisteren hoort klagen over dat zijn stukken niet worden gelezen en hij niet gehoord wordt in hoeverre is dit dan wel een serieus plan?

Maar tot nu toe gingen die stukken niet meteen naar de TK, toch?
pi_199387194
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Met het idee an sich is er niet veel mis maar als je dan Van Zutphen gisteren hoort klagen over dat zijn stukken niet worden gelezen en hij niet gehoord wordt in hoeverre is dit dan wel een serieus plan?

En in hoeverre wordt het dan ook echt goed afgewikkeld als je kijkt naar bijvoorbeeld Groningen-dossier waar ze ook allerlei clubjes hebben opgericht om het te regelen en er nu nog maar 5% geregeld is... Dan wantrouw ik het eerder.
Als de signalen zowel naar de Kamer als het kabinet gaan, is dat in elk geval een verbetering. Zo'n groep heeft wel eerder door als dezelfde signalen vaak terug komen. Een losse medewerker van de belastingdienst heeft dat niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387213
Wij behandelen hier gratis de inhoud terwijl dure Kamerleden kissebissen over ouwe koeien.
pi_199387230
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Maar tot nu toe gingen die stukken niet meteen naar de TK, toch?
De rapporten van de ombudsman wel. Maar dat is natuurlijk wel wat anders dan zo'n groep die aan geeft dat ze over de uitvoering van een bepaalde wet 100en keren gebeld worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387244
Kaag doet het goed. Vertrouwen moet je bouwen, met elkaar.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:00:39 #174
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199387247
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:56 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Maar tot nu toe gingen die stukken niet meteen naar de TK, toch?
Ze hebben jaarverslagen die ze aanbieden aan de TK. Verder doen ze onderzoeken en leveren daar rapporten over die openbaar en anoniem zijn. Als je dat bijhoudt zou je al een aardig beeld moeten krijgen van wat er misgaat. Los van dat Ombudsman ook eigen onderzoeken mag doen en overheidsinstantie verplicht is om daaraan mee te werken.

Wellicht dat je dat dan zou kunnen versterken.
pi_199387273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ze hebben jaarverslagen die ze aanbieden aan de TK. Verder doen ze onderzoeken en leveren daar rapporten over die openbaar en anoniem zijn. Als je dat bijhoudt zou je al een aardig beeld moeten krijgen van wat er misgaat. Los van dat Ombudsman ook eigen onderzoeken mag doen en overheidsinstantie verplicht is om daaraan mee te werken.

Wellicht dat je dat dan zou kunnen versterken.
Het zou wel een club moeten zijn van mensen die allemaal een Ombudsman-mentaliteit hebben. Anders krijg je later weer dat er niets gedaan is omdat het de club niet interesseerde.
En De Club zou bevoegdheden moeten hebben om meteen in te grijpen als het nodig is, en niet hoeft te wachten op ellenlange debatten.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:02:30 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199387277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

De rapporten van de ombudsman wel. Maar dat is natuurlijk wel wat anders dan zo'n groep die aan geeft dat ze over de uitvoering van een bepaalde wet 100en keren gebeld worden.
Logica zelve zou je zeggen dat de uitvoeringsorganisatie zelf zulke aantallen bijhoudt. Zij weten immers waarover ze gebeld worden en waar men veel moeite mee heeft. Dat zouden ze dan tijdig moeten melden zodat het kabinet/TK daar wat aan kan doen.

Maar goed, bij toeslagenaffaire hebben we kunnen horen dat niemand van iets weet dus er gaat daar ook wel iets goed mis met het opvangen van de signalen.
pi_199387280
Behalve dat het een best goed idee is om bepaalde problemen op te lossen, is het natuurlijk geen radicale wijziging van de bestuurder Rutte. Die hij wel had aangekondigd.
Mijn vertrouwen heeft ie in ieder geval niet meer. Maar moet me er maar bij neerleggen dat zijn partij de grootste is geworden, en hij dus waarschijnlijk premier blijft.
Ik vind alleen dat partijen alle recht hebben om dat als reden te geven om niet onder Rutte in een coalitie te gaan, en op zijn minst een regenboogcoalitie met 7 partijen te proberen. Dat zou pas radicaal zijn.
pi_199387324
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Logica zelve zou je zeggen dat de uitvoeringsorganisatie zelf zulke aantallen bijhoudt. Zij weten immers waarover ze gebeld worden en waar men veel moeite mee heeft. Dat zouden ze dan tijdig moeten melden zodat het kabinet/TK daar wat aan kan doen.

Maar goed, bij toeslagenaffaire hebben we kunnen horen dat niemand van iets weet dus er gaat daar ook wel iets goed mis met het opvangen van de signalen.
Lastige is dat die organisaties zo groot zijn dat die telefoontjes verzanden in de tienduizenden of honderdduizenden andere telefoontjes op een dag. Ik heb in mijn leven denk ik wel meer dan duizend keer naar de belastingdienst gebeld, maar nooit met een vraag die een signaal in de Kamer moest geven (hooguit dat de service aan blinden zonder DigID beroerd is). Dus om die telefoontjes er uit te filteren is helemaal niet zo makkelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387344
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lastige is dat die organisaties zo groot zijn dat die telefoontjes verzanden in de tienduizenden of honderdduizenden andere telefoontjes op een dag. Ik heb in mijn leven denk ik wel duizend keer naar de belastingdienst gebeld, maar nooit met een vraag die een signaal in de Kamer moest geven (hooguit dat de service aan blinden zonder DigID beroerd is). Dus om die telefoontjes er uit te filteren is helemaal niet zo makkelijk.
Je moet dan ook de werkwijze van De Club beschrijven, die kan bijv. steekproeven houden om te zien of er problemen zijn, actief zoeken naar problemen zou een van de taken moeten zijn. Net zoals een boer in een grote schuur zoekt of er misschien ergens een kip vastzit met zijn vleugel.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:08:01 #180
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199387356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lastige is dat die organisaties zo groot zijn dat die telefoontjes verzanden in de tienduizenden of honderdduizenden andere telefoontjes op een dag. Ik heb in mijn leven denk ik wel duizend keer naar de belastingdienst gebeld, maar nooit met een vraag die een signaal in de Kamer moest geven (hooguit dat de service aan blinden zonder DigID beroerd is). Dus om die telefoontjes er uit te filteren is helemaal niet zo makkelijk.
Al die telefoontjes worden geregistreerd met wie gebeld heeft, waarover, en wat het antwoord van uitvoeringsorganisatie is. Natuurlijk niet exact hele omschrijving van de vragen maar ik zou denken dat je in het algemeen hier wel wat uit kan gaan halen.
pi_199387365
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:06 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Je moet dan ook de werkwijze van De Club beschrijven, die kan bijv. steekproeven houden om te zien of er problemen zijn, actief zoeken naar problemen zou een van de taken moeten zijn.
Als die club dan ook gewoon los gebeld kan worden door mensen (of hun advocaten, die ook tegen een muur liepen bij de belastingdienst) verzamelen ze natuurlijk vanzelf signalen. Zij zullen natuurlijk veel minder telefoontjes krijgen dan een belastingdienst of UWV.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387396
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als die club dan ook gewoon los gebeld kan worden door mensen (of hun advocaten, die ook tegen een muur liepen bij de belastingdienst) verzamelen ze natuurlijk vanzelf signalen. Zij zullen natuurlijk veel minder telefoontjes krijgen dan een belastingdienst of UWV.
Ook ambtenaren die iets tegenkomen, het niet durven aankaarten bij de baas, zouden bij die club hun signalen moeten kunnen doorgeven, op vertrouwelijke basis.

Ik hoor het debat op de achtergrond maar ik hoor niets interessants.
pi_199387431
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:11 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ook ambtenaren die iets tegenkomen, het niet durven aankaarten bij de baas, zouden bij die club hun signalen moeten kunnen doorgeven, op vertrouwelijke basis.
Oh ja, iedereen moet zo'n club kunnen bellen natuurlijk.

Ik zie er wel wat in. Dit is concreet en geeft de burger en ook een ambtenaar een duidelijk loket om signalen door te geven. Want een ambtenaar kan een signaal doorgeven aan zijn directe leidinggevende, maar de organisatie een beetje kennende zijn er zo veel leidinggevenden dat alsnog iedere leidinggevende maar 1 of 2 verhalen hoort en dus ook niet door heeft dat er zo veel gebeld wordt over hetzelfde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387441
Geert gaat iedereen slopen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199387444
Meest interessante aan de motie wat mij betreft: ze gaan eindelijk eens op zoek naar een groep partijen die samen een kabinet moeten gaan formeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387450
Wilders nog een keer en dan lunch.
pi_199387456
Nou, tijd voor Wilders. Afwachten of hij een verkeerd woordje gebruikt zodat er allerlei interrupties komen en we een half uur verder zijn.
pi_199387460
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:15 schreef superniger het volgende:
Geert gaat iedereen slopen.
Wilders sloopt al jaren vooral zijn eigen geloofwaardigheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387467
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wilders sloopt al jaren vooral zijn eigen geloofwaardigheid.
Ik denk dat hij flink beschadigd is geraakt door zijn jarenlange beveiliging.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:18:25 #190
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_199387477
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:15 schreef Hanca het volgende:
Meest interessante aan de motie wat mij betreft: ze gaan eindelijk eens op zoek naar een groep partijen die samen een kabinet moeten gaan formeren.
Ik had al verwacht dat jij daar zeer content mee zou zijn!
Klinkt alsof ze nu de contouren gaan uitzetten voor de inhoud en daarna verder onderhandelen, niet verkeerd op zich, denk ik :Y
pi_199387488
De ingediende motie:

twitter
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387575
Slim van Rutte deze Motie. Een motie waar je het moeilijk mee oneens kan zijn, en die de aandacht afleidt van zijn persoon.
pi_199387662
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:25 schreef papert het volgende:
Slim van Rutte deze Motie. Een motie waar je het moeilijk mee oneens kan zijn, en die de aandacht afleidt van zijn persoon.
Het gedoe rondom zijn persoon is simpelweg irrelevant geworden. Dat concludeerde ook HTW. Ik had ook graag Rutte vervangen zien worden, maar er is gewoon een coalitie te vormen van partijen die wel onder Rutte verder willen. Dus dat gedoe over dat Rutte weg moet kunnen ze nu wel mee stoppen. Rutte blijft en dat is gewoon een politiek feit, kun je het verder over de inhoud hebben. Afleiden is niet echt meer nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199387769
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gedoe rondom zijn persoon is simpelweg irrelevant geworden. Dat concludeerde ook HTW. Ik had ook graag Rutte vervangen zien worden, maar er is gewoon een coalitie te vormen van partijen die wel onder Rutte verder willen. Dus dat gedoe over dat Rutte weg moet kunnen ze nu wel mee stoppen. Rutte blijft en dat is gewoon een politiek feit, kun je het verder over de inhoud hebben. Afleiden is niet echt meer nodig.
Dat ben ik met je eens. Zoals ik eerder stelde leg ik me daar ook bij neer. Dat heeft Rutte handig gespeeld. Het is nog niet zo heel lang geleden dat Segers stelde niet onder Rutte in een coalitie te gaan, en een hele grote minderheid van de kamer een motie van wantrouwen steunde.

Vanuit politiek oogpunt zijn er nu genoeg partijen die onder Rutte verder willen in een coalitie. Toch denk ik dat het gebrek aan vertrouwen in hem als persoon de hele komende regeerperiode een ding zal blijven, en het kabinet instabiel maakt.

Ik zie zo'n motie als deze van Rutte en Kaag ook als het politieke spel heel slim en goed bedrijven, maar het haalt niks van het vertrouwen terug.
pi_199387980
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:38 schreef papert het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Zoals ik eerder stelde leg ik me daar ook bij neer. Dat heeft Rutte handig gespeeld. Het is nog niet zo heel lang geleden dat Segers stelde niet onder Rutte in een coalitie te gaan, en een hele grote minderheid van de kamer een motie van wantrouwen steunde.

Vanuit politiek oogpunt zijn er nu genoeg partijen die onder Rutte verder willen in een coalitie. Toch denk ik dat het gebrek aan vertrouwen in hem als persoon de hele komende regeerperiode een ding zal blijven, en het kabinet instabiel maakt.

Ik zie zo'n motie als deze van Rutte en Kaag ook als het politieke spel heel slim en goed bedrijven, maar het haalt niks van het vertrouwen terug.
Vertrouwen moet je bouwen en daar zijn twee partijen voor nodig.
pi_199388178
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:50 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Vertrouwen moet je bouwen en daar zijn twee partijen voor nodig.
Maar sommige breuken zijn te groot om te dichten. En waarom zou perse zoveel moeite moeten worden gedaan om het vertrouwen met Rutte te herstellen? Dat duurt maanden, als het al lukt. Dat leidt allemaal af van de inhoud.
pi_199388216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:38 schreef papert het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Zoals ik eerder stelde leg ik me daar ook bij neer. Dat heeft Rutte handig gespeeld. Het is nog niet zo heel lang geleden dat Segers stelde niet onder Rutte in een coalitie te gaan, en een hele grote minderheid van de kamer een motie van wantrouwen steunde.

Vanuit politiek oogpunt zijn er nu genoeg partijen die onder Rutte verder willen in een coalitie. Toch denk ik dat het gebrek aan vertrouwen in hem als persoon de hele komende regeerperiode een ding zal blijven, en het kabinet instabiel maakt.

Ik zie zo'n motie als deze van Rutte en Kaag ook als het politieke spel heel slim en goed bedrijven, maar het haalt niks van het vertrouwen terug.
Ik verwacht ook dat Rutte IV een instabiel kabinet wordt, omdat Rutte zich steeds zal moeten verdedigen voor zaken uit het verleden. Het is jammer dat Rutte dit niet zelf inziet en zijn conclusies trekt.
pi_199388423
Hoekstra klinkt alsof hij gisteren mooi heeft gezopen
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:38:19 #199
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199388557
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik verwacht ook dat Rutte IV een instabiel kabinet wordt, omdat Rutte zich steeds zal moeten verdedigen voor zaken uit het verleden. Het is jammer dat Rutte dit niet zelf inziet en zijn conclusies trekt.
Slijt vanzelf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199388734
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Slijt vanzelf.
Zou het? Ik vraag me af hoe lang zijn coalitiepartners daar nog geduld mee hebben. Die zien de bui al hangen dat ze zich 4 jaar lang in allerlei bochten wringen om hem uit de brand te helpen om dan vervolgens zelf te decimeren terwijl de VVD er weer met een zetel of 35 vandoor gaat.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:56:46 #201
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199388770
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou het? Ik vraag me af hoe lang zijn coalitiepartners daar nog geduld mee hebben. Die zien de bui al hangen dat ze zich 4 jaar lang in allerlei bochten wringen om hem uit de brand te helpen om dan vervolgens zelf te decimeren terwijl de VVD er weer met een zetel of 35 vandoor gaat.
Tja, dan formeren ze een keer zonder de VVD als het cht zo erg is voor ze.
Rutte heeft de meeste stemmen van allemaal dus die mag wmb best stelling nemen dat hij f MP wordt f de oppositie gaat leiden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:59:23 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199388794
Huh, wat is dit?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199388800
Haha wuttt
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 mei 2021 @ 14:59:56 #204
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199388801
FVD :')
pi_199388805
wtf
pi_199388809
Wtf is dit!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 mei 2021 @ 15:00:59 #207
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199388813
Jammer, Sjerry heb geen ker0na.
pi_199388817
Erg flauw van Klaver.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199388818
Lachwekkend :D
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:01:18 #210
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199388819
Hahaha
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:01:29 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199388822
Ah, coronaverdenking door andere leden dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199388823
Haha wat
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 mei 2021 @ 15:02:00 #213
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199388827
Ik geloof er niks van.
pi_199388831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, coronaverdenking door andere leden dus.
Op zich niet onterecht natuurlijk als hij klachten had en het verrekt zich te laten testen.
pi_199388832
Ik hoop dat sjerry zo in een hoestbui uitbarst en niet meer uit zn woorden komt
pi_199388835
Dat ging hier om: https://www.telegraaf.nl/(...)iet-zich-niet-testen

Baudet was ziek, maar niet getest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:03:27 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199388838
Quousque tandem factionem cartellum et officiorum machina patientia nostra abutitur, dum navis pretoria ressurectionis ad profi(cis?)cendum parata est
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:03:49 #218
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199388843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Op zich niet onterecht natuurlijk als hij klachten had en het verrekt zich te laten testen.
Nee, dat klopt. Van de andere kant, dan hadden ze Hoekstra ook wel naar de teststraat mogen sturen. Waar Azarkan ook al op hintte natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:04:26 #219
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199388849
quote:
8s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:03 schreef -XOR- het volgende:
Quousque tandem factionem cartellum et officiorum machina patientia nostra abutitur, dum navis pretoria ressurectionis ad profi(cis?)cendum parata est
Ceterum censeo Forum esse delendam.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199388860
Baudet snapt de politiek nog steeds niet... bijvoorbeeld dat er samenhang is tussen dingen. Dat je dus met steeds wisselende meerderheden steeds jezelf gaat tegenwerken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199388865
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:02 schreef Hanca het volgende:
Dat ging hier om: https://www.telegraaf.nl/(...)iet-zich-niet-testen

Baudet was ziek, maar niet getest.
Wat een gore klootzak is het toch ook
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 mei 2021 @ 15:06:10 #222
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199388869
Partijkartel :O :O
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:07:27 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199388884
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:05 schreef Hanca het volgende:
Baudet snapt de politiek nog steeds niet... bijvoorbeeld dat er samenhang is tussen dingen. Dat je dus met steeds wisselende meerderheden steeds jezelf gaat tegenwerken.
Goed argument ook tegen bindende referenda
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199388935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zou het? Ik vraag me af hoe lang zijn coalitiepartners daar nog geduld mee hebben. Die zien de bui al hangen dat ze zich 4 jaar lang in allerlei bochten wringen om hem uit de brand te helpen om dan vervolgens zelf te decimeren terwijl de VVD er weer met een zetel of 35 vandoor gaat.
Met Teflon Mark, icm machtsgeilheid... Yep. Durf te wedden dat bijna alle partijen blind weer met Pinokkio Rutte verder gaan.
pi_199389091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:11 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Met Teflon Mark, icm machtsgeilheid... Yep. Durf te wedden dat bijna alle partijen blind weer met Pinokkio Rutte verder gaan.
Rutte heeft een hele middag glashard tegen de kamer gelogen. En iedereen wist het. Ze durfden alleen geen politieke consequenties te nemen. Bij elke mogelijke coalitiepartij zullen er leden zijn die Rutte niet meer vertrouwen, maar wel om politieke redenen mee doen. Dat houdt alleen stand zolang die fracties er meer voor terug krijgen, dan dat ze er voor moeten geven. Met wekelijkse peilingen tegenwoordig, en vele afsplitsingen, gaat dat nooit stabiel worden.
pi_199389094
De Eerd w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199389100
RIP Pim.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:23:55 #228
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199389123
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:05 schreef Hanca het volgende:
Baudet snapt de politiek nog steeds niet... bijvoorbeeld dat er samenhang is tussen dingen. Dat je dus met steeds wisselende meerderheden steeds jezelf gaat tegenwerken.
Ja, beleid bestaat niet uit modules die je naar voorkeuren aan/uit moet zetten, maar juist de som der delen is belangrijk.
pi_199389216
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Op zich niet onterecht natuurlijk als hij klachten had en het verrekt zich te laten testen.
Hoezo? Wat voor doel dient een positieve PCR test als je ziek thuis zit en zeker weet dat je ziek bent? Het besmetten van de teststraat? Als je niet meer symptomatisch bent ben je immuun en zul je niet iemand anders besmettten. Thuisquarantaine was toch de bedoeling?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199389252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? Wat voor doel dient een positieve PCR test als je ziek thuis zit en zeker weet dat je ziek bent? Het besmetten van de teststraat? Als je niet meer symptomatisch bent ben je immuun en zul je niet iemand anders besmettten. Thuisquarantaine was toch de bedoeling?
Het kunnen opsporen van de contacten van de laatste 10 dagen, zeker omdat Baudet ook nog is zo asociaal is gewoon handen te schudden. Hij kan dus die 10 dagen er voor dus veel mensen hebben besmet. Die moeten dat weten, dan moeten die ook in quarantaine.

Ik dacht dat iedereen dat inmiddels toch wel begreep.

Dus alleen als Baudet al 10 dagen vr hij ziek werd in quarantaine is gegaan had testen geen zin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:37:57 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199389309
Ezzerken zet de kamer voor het blok met deze motie 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199389322
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:37 schreef Drekkoning het volgende:
Ezzerken zet de kamer voor het blok met deze motie 8-)
Iets met een stilstaande klok :P
pi_199389341
Ome Mark vindt transparantie geen goed idee blijkbaar :')
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:43:10 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199389377
Zetelrovers :r
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199389384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:43 schreef Drekkoning het volgende:
Zetelrovers :r
DENK en PVV zijn er groot mee geworden
pi_199389398
Judas de Haan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199389413
"Rutte heeft m'n vertrouwen geschaad, meermaals, toch ga ik nog een keer dom mee" :')
pi_199389424
'Ik moet schijten.'
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 mei 2021 @ 15:46:45 #239
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199389427
Triple B :')
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 mei 2021 @ 15:47:33 #240
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199389436
Helemaal buiten adem _O-
pi_199389450
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:47 schreef Pino112 het volgende:
Helemaal buiten adem _O-
Hey, is ver lopen naar de spreekstoel... :P
pi_199389454
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:46 schreef Pino112 het volgende:
Triple B :')
Lettertype 36 genot
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:50:26 #243
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199389472
Mijn God, de kamerboerin met morbide obesitas leest vanaf een papiertje. Dat zit er goed uit. NOT!
pi_199389478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het kunnen opsporen van de contacten van de laatste 10 dagen, zeker omdat Baudet ook nog is zo asociaal is gewoon handen te schudden. Hij kan dus die 10 dagen er voor dus veel mensen hebben besmet. Die moeten dat weten, dan moeten die ook in quarantaine.
En hoezo weten die dat niet dan? Misschien heeft hij wel groepsappjes gezegd dat hij ziek is? Of had hij die lekke corona-app van Hugo van geloofwaardigheid moeten voorzien zodat ook mensen aan de andere kant van een muur ge-alarmeerd worden.

quote:
Ik dacht dat iedereen dat inmiddels toch wel begreep.

Dus alleen als Baudet al 10 dagen vr hij ziek werd in quarantaine is gegaan had testen geen zin.
Een test bewijst totaal niet wanneer hij virusdrager zou zijn geweest, dus hoezo? En nee, ik begrijp dat soort dingen ook niet. Ik hou me niet bezig met de laatste onzinplannetjes van Hugo de Jonge, die vaak haaks staan op zijn eerdere plannetjes en ideetjes. Ik heb al tijden geen alcohol meer na achten gekocht, dan ben ik toch zeker veilig?

Waar dit dan ook om gaat is een test als loyaliteitsverklaring aan het kabinetsbeleid inzake corona. Dat is natuurlijk nogal onbeschoft naar kamerleden die zich daartegen wel durven uitspreken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:50:58 #245
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199389481
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:46 schreef Pino112 het volgende:
Triple B :')
b-partijtje.
pi_199389486
Ah, de huisracist...
pi_199389492
Schaakbord
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199389536
Sylvana sloopt Rutte.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199389565
twitter

De (CDA-)insidert zal inmiddels wel hebben ingezien dat Rutte toch niet weg te krijgen is.
pi_199389574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:58 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
De insidert zal inmiddels wel hebben ingezien dat Rutte toch niet weg te krijgen is.
Wie is deze nobuddy?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199389616
Zow dat was ff een burn van Simons richting Rutte....en dan die lach van hem daarna :') typerend. Arrogante kwal.
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:03:00 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199389630
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:55 schreef superniger het volgende:
Sylvana sloopt Rutte.
Leek meer een soort linkse Baudet, veel woorden, veel beeldspraak, een scheutje Latijnse les, maar weinig inhoud of ideen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199389666
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Leek meer een soort linkse Baudet, veel woorden, veel beeldspraak, een scheutje Latijnse les, maar weinig inhoud of ideen.
Meer en betere voorstellen dan de drek van koning rutte, met zn extra loketje waar net afgestudeerde broekies moeten vechten tegen de overheid :')
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:06:32 #254
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199389691
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:05 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Meer en betere voorstellen dan de drek van koning rutte, met zn extra loketje waar net afgestudeerde broekies moeten vechten tegen de overheid :')
Dat zijn juist hele fanatieke jongelui. Die moet zich nog bewijzen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:13:23 #255
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199389794
Tjeenk prikt dwars door alle politieke spelletjes heen. Been there, done that.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:28:07 #256
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199389984
Simons is weer zo'n linkse politicus die vindt dat ze deugt .... en VVD'ers niet. Ze vindt vast dat alle vluchtelingen op aarde zo zielig zijn dat ze allemaal naar Nederland moeten worden gehaald.
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:28:50 #257
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199389993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:07 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Heb jij posters van Mark boven je bed? Probeer eens kritisch te zijn op je grote leider.
Nope, hij is the GOAT.
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:32:59 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199390058
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199390060
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:28 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Nope, hij is the GOAT.
Het lijkt toch een beetje een eigenschap van rechts te zijn blind achter hun leider aan te lopen.

Van links dan weer om hun eigen leiders een mes in de rug te steken.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 mei 2021 @ 16:35:36 #260
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199390101
BeppieBeppieBeppie
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:37:06 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199390123
Caroline van der Plas wil graag dat mensen gratis voor haar iets gaan ontwerpen. Studenten ofzo, die kosten niets. Dat is de boerenmentaliteit.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 mei 2021 @ 16:37:45 #262
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199390133
Met je beeld. Flikker op man :').
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:38:01 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199390138
Wil Caroline nou een beeld van Rutte neerzetten?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:38:53 #264
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199390152
Echt, flikker op met je zuinige 'kunst mag niets kosten'-instelling. Voor duizend euro kun je net een been uithakken. Waarom zou iemand dat moeten gaan maken? Als je het belangrijk vindt, betaal je er maar lekker voor ipv dat je het een studentstagair laat doen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:39:02 #265
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199390153
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:33 schreef papert het volgende:

[..]

Het lijkt toch een beetje een eigenschap van rechts te zijn blind achter hun leider aan te lopen.

Van links dan weer om hun eigen leiders een mes in de rug te steken.
Komt vooral door het niveau van bijna alle parlementarirs. Zij staan in de gitzwarte schaduw van de reus van de lage landen.
pi_199390369
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:02 schreef Stefanovich het volgende:
Zow dat was ff een burn van Simons richting Rutte....en dan die lach van hem daarna :') typerend. Arrogante kwal.
Ik vraag me altijd af, waarom er zoveel personen zijn, die nooit aan hem vragen waarom hij zo dwaas lacht. Zouden er afspraken gemaakt kunnen zijn dat er zulke kritische vragen niet gesteld mogen worden aan personen met een hoog salaris?
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:59:39 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199390384
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:58 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af, waarom er zoveel personen zijn, die nooit aan hem vragen waarom hij zo dwaas lacht. Zouden er afspraken gemaakt kunnen zijn dat er zulke kritische vragen niet gesteld mogen worden aan personen met een hoog salaris?
Hij is eigenlijk net zo vaak compleet onbewogen of zit tijdens zo’n rant (vaak als ze van Wilders zijn) gewoon wat op zijn telefoon te spelen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:07:20 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199390470
Motie Azerkan is verworpen. Dat zegt genoeg, de kamer wil door met Rutte :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:12:51 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199390524
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja no shit, dat was toch al wat weekjes bekend inmiddels
Ik vind het gewoon schattig om te zien hoe die man steeds weer opnieuw een motie van wantrouwen richting Rutte probeert vorm te geven. Ben benieuwd hoe de volgende eruit komt te zien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:13:12 #270
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199390532
Nou het is allemaal weer duidelijk. Behalve GL is het bekende zooitje partijen dat nooit verantwoordelijkheid durft te nemen en alleen maar in staat is te zeiken op de manager des vaderlands, Rutte, gaat straks voor de zoveelste keer de oppositie in en laten hun kiezers zien dat ze "heel erg boos zijn op de zittende macht". _O-
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:32:38 #271
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199390848
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:13 schreef Subw00fer het volgende:
Nou het is allemaal weer duidelijk. Behalve GL is het bekende zooitje partijen dat nooit verantwoordelijkheid durft te nemen en alleen maar in staat is te zeiken op de manager des vaderlands, Rutte, gaat straks voor de zoveelste keer de oppositie in en laten hun kiezers zien dat ze "heel erg boos zijn op de zittende macht". _O-
Vermoedelijk moet de partij van Rutte wel heel erg veel concessies doen om berhaupt de zittende macht te blijven. Dat is natuurlijk ook weer een logisch gevolg van deze hele situatie.

Oa daarom valt het ook weer prima te verklaren dat men met hem verder wil

Al gaan de komende maanden van het formatieproces nog wel genoeg vuurwerk opleveren
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:33:49 #272
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199390875
Je zal als SP-kiezer je toch weer erg teleurgesteld en bedrogen voeren. De zwaar incompetente Marijnissen die keer op keer verkiezingen verliest, kan alleen maar boos zijn op Rutte en weigert met hem samen te werken. Terwijl ze toch iets van hem kan leren, hij als mentor voor haar bijvoorbeeld. Zucht, weer 4 jaar je tijd vol kletsen voor de microfoon en weer niks bereiken.
pi_199390960
Kaag moet iets beter inburgeren en wat uitdrukkingen leren kennen.

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2021 17:40:35 ]
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:48:48 #274
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199391068
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
Kaag moet iets beter inburgeren en wat uitdrukkingen leren kennen.

[ twitter ]
Dat iets een uitdrukking is, staat los van een eventuele seksuele ondertoon die er bij hoort. Een ondertoon waar vrouwen in het dagelijks leven meer mee lastig worden gevallen. Maargoed, dat maakt voor je Kaag-obsessie niet uit, daarom is dit ook je enige bijdrage over dit debat tot dusver. Het gaat immers over Kaag. Ook raar dat je over inburgeren begint, weet je dan niet dat ze gewoon in Rijswijk is geboren?
pi_199391257
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat iets een uitdrukking is, staat los van een eventuele seksuele ondertoon die er bij hoort. Een ondertoon waar vrouwen in het dagelijks leven meer mee lastig worden gevallen. Maargoed, dat maakt voor je Kaag-obsessie niet uit, daarom is dit ook je enige bijdrage over dit debat tot dusver. Het gaat immers over Kaag. Ook raar dat je over inburgeren begint, weet je dan niet dat ze gewoon in Rijswijk is geboren?
Het is seksisme want je hoort het nooit omgekeerd, dat bijv. Rutte op schoot zou zitten bij Kaag.
pi_199391305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het is seksisme want je hoort het nooit omgekeerd, dat bijv. Rutte op schoot zou zitten bij Kaag.
De uitdrukking zou ook gewoon gedaan zijn als Kaag een man was geweest of Rutte een vrouw.
Slachtofferrol next level omdat ze geen weerwoord had.
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:10:23 #277
2651 svann
night-hawk
pi_199391336
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:37 schreef VoMy het volgende:
Caroline van der Plas wil graag dat mensen gratis voor haar iets gaan ontwerpen. Studenten ofzo, die kosten niets. Dat is de boerenmentaliteit.
Dat wordt een vogelverschrikker.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 18:10:35 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199391339
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De uitdrukking zou ook gewoon gedaan zijn als Kaag een man was geweest of Rutte een vrouw.
Slachtofferrol next level omdat ze geen weerwoord had.
Wie is widtvoet en waarom vind jij de mening van die Twitteraar zo belangrijk eigenlijk? En waarom dump je dit hier?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199391346
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De uitdrukking zou ook gewoon gedaan zijn als Kaag een man was geweest of Rutte een vrouw.
Slachtofferrol next level omdat ze geen weerwoord had.
Ja hehe! Het gaat erom dat een vrouw altijd op schoot zit bij een man zogenaamd, dat is het klein willen houden van vrouwen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:13:32 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199391373
Vroem Vroem partij gaat de snelheid op 80 zetten
Rekeningrijden invoeren
BTW extra over de BPM

vreemd van vroem vroem vroem
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:14:10 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199391380
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie is widtvoet

[..]

Een veertiger uit Capelle aan den IJssel. Dun postuur, rokershuid, heldere ogen. Heeft tientallen nepaccounts. Volgens mij ook wel actief op Geenstijl, Vermoedelijk boosrechts.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199391401
Is er nog iets bijzonders besproken na de lunch?
pi_199391432
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie is widtvoet en waarom vind jij de mening van die Twitteraar zo belangrijk eigenlijk? En waarom dump je dit hier?
Waarom neem je er in dit geval zo'n aanstoot aan terwijl er in deze topics van alles aan meningen gedumpd wordt inclusief namen van politici met het voorvoegsel lul ervoor. Zolang het niet over D66 gaat heb je eigenlijk nergens problemen mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2021 18:21:43 ]
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 18:19:21 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199391467
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom neen je er in dit geval zo'n aanstoot aan terwijl er in deze topics van alles aan meningen gedumpd wordt inclusief namen van politici met het voorvoegsel lul ervoor.
Twitter dumps van anonieme figuren gooi ik over het algemeen gewoon weg maar je beantwoord mijn vraag niet, waarom is dat?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199391489
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Twitter dumps van anonieme figuren gooi ik over het algemeen gewoon weg maar je beantwoord mijn vraag niet, waarom is dat?
Omdat je ontzettend selectief bent. Ik zet het hier neer omdat ik mij hetzelfde afvroeg toen ik het live zag gebeuren. Ik ben jou verder geen enkele verantwoording schuldig.
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:22:56 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199391522
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:15 schreef Mondkapje het volgende:
Is er nog iets bijzonders besproken na de lunch?
Neu, stemmingen waren het meest interessant
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199391544
Ben ik eigenlijk de enige die opviel dat Kaag haar taak als volksvertegenwoordiger omschreef als "voor iedereen die in Nederland woont"? Is ze haar eed alweer vergeten of is ze zo verblind door globalisme dat ze denkt dat dat hetzelfde is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199391592
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:03 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het is seksisme want je hoort het nooit omgekeerd, dat bijv. Rutte op schoot zou zitten bij Kaag.
twitter
Hello, my name is Oliver
pi_199391609
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neu, stemmingen waren het meest interessant
Die heb ik gemist. Waren er nog onverwachte uitkomsten van een stemming?
Ik had het idee dat van te voren alles al wel in kannen en kruiken was en dat de volksvertegenwoordigers weer eens lucht verspeeld hebben met al dat gepraat.
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:35:37 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199391693
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Die heb ik gemist. Waren er nog onverwachte uitkomsten van een stemming?
Ik had het idee dat van te voren alles al wel in kannen en kruiken was en dat de volksvertegenwoordigers weer eens lucht verspeeld hebben met al dat gepraat.
Nee, geen verrassingen.
Motie Kaag en Rutte over de nieuwe informateur aangenomen, motie Azarkan die stelde dat Rutte het vertrouwen niet voldoende heeft hersteld is verworpen.

Dat waren voor mij de highlights richting de toekomst.

Oh, en de motie van BBB over dat standbeeld heeft enkel stemmen gehad van BBB en PVV :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199391807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, geen verrassingen.
Motie Kaag en Rutte over de nieuwe informateur aangenomen, motie Azarkan die stelde dat Rutte het vertrouwen niet voldoende heeft hersteld is verworpen.

Dat waren voor mij de highlights richting de toekomst.

Oh, en de motie van BBB over dat standbeeld heeft enkel stemmen gehad van BBB en PVV :')
Standbeeld voor Rutte?
pi_199391885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 20:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

.
Iemand met voldoende politieke kennis zonder lidmaatschap van een politieke partij bestaat niet. Of het moet de koning zijn, maar dat lijkt me niet direct een optie.
Kies dan iemand die meer neutraal is in plaats van een informateur die tracht een mogelijk kabinet naar links te trekken. Waarom een PvdA-vrouwtje van 62 jaar oud deze rol krijgt waarbij ''nieuw leiderschap'' centraal moet komen te staan is lachwekkend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 20:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je kunt best PvdA'er zijn en toch neutraal. Sterker nog, direct nadat El Tjeenko wat kwaliteiten van zijn opvolger had genoemd, werd Mariette Hamer al genoemd.
[..]
Nee, net zoals iemand van de FvD of PVV niet neutraal kan zijn. Maar omdat het de PvdA is vinden enkele linkse lieden hier dat het ineens wel kan :')
Tjeenk Willink was ook geen goede keuze overigens.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_199391904
quote:
7s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Standbeeld voor Rutte?
Als hij daadwerkelijk de langst zittende premier wordt dan zou dat terecht zijn :)
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_199391956
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, geen verrassingen.
Motie Kaag en Rutte over de nieuwe informateur aangenomen, motie Azarkan die stelde dat Rutte het vertrouwen niet voldoende heeft hersteld is verworpen.

Dat waren voor mij de highlights richting de toekomst.

Oh, en de motie van BBB over dat standbeeld heeft enkel stemmen gehad van BBB en PVV :')
Kortom, het was weer een groot toneelstukje.
De uitkomst staat 9 van de 10 keer vooraf al vast en niemand veranderd door debat van standpunt.
Ik vraag me werkelijk af hoe mensen het 4 jaar vol kunnen houden als volksvertegenwoordiger.
pi_199391958
Hamer zal het kabinet echt niet naar links kunnen krijgen. Uiteindelijk moeten de partijen zelf akkoord gaan met het regeerakkoord. De informateur is slechts bemiddelaar.

De formateur heeft wel meer invloed, maar op het moment dat Hamer enkele partijen samen rond de tafel heeft zitten, zal er waarschijnlijk iemand anders komen.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 18:51:26 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199391977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Kies dan iemand die meer neutraal is in plaats van een informateur die tracht een mogelijk kabinet naar links te trekken. Waarom een PvdA-vrouwtje van 62 jaar oud deze rol krijgt waarbij ''nieuw leiderschap'' centraal moet komen te staan is lachwekkend.
[..]

Nee, net zoals iemand van de FvD of PVV niet neutraal kan zijn. Maar omdat het de PvdA is vinden enkele linkse lieden hier dat het ineens wel kan :')
Tjeenk Willink was ook geen goede keuze overigens.
De VVD is het gewoon eens met de keuze voor Hamers. En het was Rutte die radicale ideeen had, niet links.

Verder wil Wilders helemaal niet mee doen maar roept alleen maar dat er nieuwe verkiezingen moeten komen dus waar heb je het over?

En welke PVV'er die geen zittend Kamerlid is moet dat doen dan? Oh, wacht, er is maar een PVV lid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:52:04 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199391983
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als hij daadwerkelijk de langst zittende premier wordt dan zou dat terecht zijn :)
kameleon Rutte die gaat dat wel redden ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199392031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als hij daadwerkelijk de langst zittende premier wordt dan zou dat terecht zijn :)
Ik stel voor een standbeeld van Rutte zoals de Kolossus van Rodos en dan bij/op de Maeslantkering.
pi_199392049
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als hij daadwerkelijk de langst zittende premier wordt dan zou dat terecht zijn :)
Weet ik niet. Zit een aal in een emmer snot, of is het de langstglibberende premier?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199392415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:46 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Kies dan iemand die meer neutraal is in plaats van een informateur die tracht een mogelijk kabinet naar links te trekken. Waarom een PvdA-vrouwtje van 62 jaar oud deze rol krijgt waarbij ''nieuw leiderschap'' centraal moet komen te staan is lachwekkend.
[..]

Nee, net zoals iemand van de FvD of PVV niet neutraal kan zijn. Maar omdat het de PvdA is vinden enkele linkse lieden hier dat het ineens wel kan :')
Tjeenk Willink was ook geen goede keuze overigens.
Ik denk niet dat je neutralere personen kunt vinden dan HTW en Hamer die hier geschikt voor zijn. Beide staan al een tijdje boven de partijen, in plaats van bezig te zijn met partijpolitiek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199392448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kortom, het was weer een groot toneelstukje.
De uitkomst staat 9 van de 10 keer vooraf al vast en niemand veranderd door debat van standpunt.
Ik vraag me werkelijk af hoe mensen het 4 jaar vol kunnen houden als volksvertegenwoordiger.
Jij kijkt weinig echt kamerwerk, of niet? Nogmaals: de debatten tussen lijsttrekkers zijn verre van representatief voor het kamerwerk en zijn zelfs verre van de belangrijkste debatten. Het enige is dat ze de meeste pers trekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')