abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 mei 2021 @ 10:20:35 #76
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199271283
Gelukkig heb ik een auto uit '98, welke niet omgebouwd hoeft te worden, dus ik scheur straks iedereen voorbij. *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:25:16 #77
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_199271358
Bericht is inmiddels van AD.nl af. Was een beetje voorbarig.

twitter


Maar wat mij betreft hoog tijd om zoiets in te voeren, met name binnen de bebouwde kom. Veel ongevallen kunnen voorkomen worden, of minder heftig aflopen, als de snelheid omlaag gaat.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_199271379
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 09:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon erg grappig dat je een geautomatiseerde begrenzer als een vorm van volgen en inbreuk op de privacy ziet.

En zelfs wanneer dat zo zou zijn, dan ben je gelukkig even vrij om je auto net als je telefoon gewoon lekker thuis te laten staan.
Het is ook niet echt een begrenzer.



quote:
The intelligent speed assistance (ISA) system could reduce fatalities on EU roads by 20%, according to estimates. “ISA will provide a driver with feedback, based on maps and road sign observation, always when the speed limit is exceeded. We do not introduce a speed limiter, but an intelligent system that will make drivers fully aware when they are speeding. This will not only make all of us safer, but also help drivers to avoid speeding tickets”, Ms Thun said.
https://www.europarl.euro(...)nologies-in-vehicles

Ik snap nu ook wel waarom sommigen denken dat het in alle bestaande auto's moet komen:

quote:
Most of these technologies and systems are due to become mandatory as from May 2022 for new models and as from May 2024 for existing models.
Maar hiermee wordt bedoeld dat de systemen vanaf 2022 in nieuwe modellen die op de markt komen moeten zijn ingebouwd en vanaf 2024 ook in bestaande modellen die dan uit de fabriek rollen.

De set maatregelen gaat in 15 jaar mogelijk 25.000 verkeersdoden voorkomen:
https://etsc.eu/meps-urge(...)stance-requirements/

quote:
The European Union agreed last year that all new cars, vans, lorries and buses should be fitted as standard with a range of new vehicle safety technologies, starting in 2022. The measures are predicted to prevent 25,000 road deaths within fifteen years, according to analysis carried out for the European Commission.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoe gaan ze dit inbouwen in mijn grotendeels nog analoge auto?
Niet dus, het geldt alleen voor nieuwe auto's.
pi_199271417
quote:
84s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 07:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Tegenwoordig heeft elke auto GPS voor navigatie. Als je weleens navigatie gebruikt, dan zou je weten dat de navigatie aangeeft wat de max snelheid is op de weg waar je bent. Straks geeft de navigatie de maximum snelheid door aan de auto, meer niet. Heeft helemaal niets met privacy te maken.
Dat worden er juist steeds minder. CarPlay Android Auto wordt juist gebruikelijker.

Mijn auto zegt nu trouwens ook al “pling” als in te hard rijdt.
.
pi_199271457
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Bericht is inmiddels van AD.nl af. Was een beetje voorbarig.

[ twitter ]

Maar wat mij betreft hoog tijd om zoiets in te voeren, met name binnen de bebouwde kom. Veel ongevallen kunnen voorkomen worden, of minder heftig aflopen, als de snelheid omlaag gaat.
Wanneer Geenstijl beter genformeerd is dan het AD. :')
https://www.geenstijl.nl/(...)ere-auto-vanaf-2022/

twitter


AD = prutsers.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:35:10 #81
65846 Bocaj
Vmonos!
pi_199271497
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:31 schreef Tourniquet het volgende:
AD = prutsers.
Media = Virus! :Y
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:38:40 #82
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_199271539
Vond het al een onwaarschijnlijk schreeuwverhaal. Een beetje onderzoek doen is niet meer aan die club besteedt, niveau Telegraaf.

Neemt verder niet weg dat ik niet op dit soort betutteling zit te wachten. En stel dat er straks echt zo'n harde begrenzer in zit, dan kan ik me ook niet voorstellen dat het er nou echt veilig van wordt. Dan gaat iedereen nog minder oplettend een beetje met z'n poot op het pedaal staan terwijl ze op hun telefoon zitten, want je kunt toch niet per ongeluk harder dan de lokale V-max.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_199271543
Klinkt als een proefballonnetje om even de stemming en reacties te peilen.
pi_199271565
Ik reed trouwens een Ford met verkeersbordenherkenning. Toen kwam er een bord 130, ietswat gedraaid ten opzichte van de weg. Zag dat systeem de 1 dus niet.

Pieeeeep en een grote rode 30 op mijn dash op de A4
.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:41:23 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 4 mei 2021 @ 10:59:21 #86
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199271816
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:26 schreef Tourniquet het volgende:
Het is ook niet echt een begrenzer.

Ik heb soortgelijks nu ook al in mijn auto.
Ik kan zelf de speed limiter aanzetten op een bepaalde snelheid. Soort van ongekeerde cruise-control.
Als ik die op de snelweg op 108 km per uur zet dan kan ik gewoon gasgegeven en loslaten. Als ik gas geef dan rijd ik niet harder dan 108/109.

Ik kan het gaspedaal ook helemaal indrukken, dan gaat hij harder maar dat doe je dan duidelijk bewust.
Je rijdt dus niet meer per ongeluk te hard.

Ik rijdt er veel op als ik op een drukke snelweg zit. Dan is het beter dan cruisecontrol.
In tegenstelling tot het nieuwe systeem moet ik hem wel zelf instellen. Als dit verplicht wordt kan ik er best wel mee leven eigenlijk, wel met de optie om het te overrullen als hij verkeerde informatie heeft.
Tot nooit .......
pi_199272036
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:26 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het is ook niet echt een begrenzer.

[ afbeelding ]
[..]

https://www.europarl.euro(...)nologies-in-vehicles

Ik snap nu ook wel waarom sommigen denken dat het in alle bestaande auto's moet komen:
[..]

Maar hiermee wordt bedoeld dat de systemen vanaf 2022 in nieuwe modellen die op de markt komen moeten zijn ingebouwd en vanaf 2024 ook in bestaande modellen die dan uit de fabriek rollen.

De set maatregelen gaat in 15 jaar mogelijk 25.000 verkeersdoden voorkomen:
https://etsc.eu/meps-urge(...)stance-requirements/
[..]

[..]

Niet dus, het geldt alleen voor nieuwe auto's.
Dank!
pi_199272562
Uiteindelijk gaan we toch naar autonoom rijden en autobezit zal in de (nabije) toekomst niet meer vanzelfsprekend zijn en wellicht onnodig qua transport behoefte. Even een commando aan Siri en er staat straks een autonoom rijdende taxi voor de deur, op elk moment van de dag en binnen 5 minuten als het moet. Ook goedkoper dan een eigen auto bezitten.
Bovendien zal bij autonoom rijdend, elektrisch of anderszins niet-fossiel rijdend verkeer, hele hoge snelheid veel veiliger en makkelijker kunnen worden toegepast. Immers, als we allemaal 300 rijden waar de weg dit toelaat en niet naar willekeur, maar in onderlinge samenhang van baan wisselen, is de kans op een ongeval astronomisch veel kleiner.

Liefhebbers blijven liefhebbers, dus een markt in auto's en autosport zal er wel blijven of misschien groeien zelfs, maar grote snelheidsverschillen op de openbare weg moet je niet willen.

Mijn vorige auto kwam vrij vlot boven de 250 km/h en dat is natuurlijk leuk, maar ik heb ook gemerkt dat overige weggebruikers daar geen rekening mee houden. Omdat ze het niet snappen, of zelfs bewust. Mijn huidige auto is veel minder snel, maar heeft weer andere eigenschappen die ik erg prettig vind.
Overigens geeft deze auto aan als je te dicht op je voorganger zit en ik merk dat dit toch helpt om meer afstand te houden, zonder dat de auto ingrijpt trouwens. Dat is ook de strekking van dit verhaal denk ik.

En privacy hebben we sowieso niet meer, als je dat denkt, dan moet je echt wakker worden. Camera's overal kunnen haarscherpe beelden maken, gezichtsherkenningssoftware is niet exotisch meer en wordt al meer gebruikt dan je je beseft. Niet te spreken van de immer traceerbare mobiele telefoon, die werkt met je vingerafdruk of gezichtsherkenning...

We moeten wel zorg blijven dragen dat gebruik van deze data door derden niet te gemakkelijk wordt. En onder derden versta ik ook de overheid!
pi_199272677
Ik ben er niet op tegen. We mogen toch niet harder dan een bepaalde snelheid, dus waarom zou een auto 2x zo hard moeten kunnen waarbij je jezelf en anderen in gevaar kan brengen. Nee het is duidelijk dan velen niet om kunnen gaan met een auto. Alleen hulpdiensten zouden hier van gevrijwaard moeten blijven, probeer nog maar eens weg te komen met je audi na een plofkraak die max 120 rijd en de politie komt er met 180 aan gescheurd.
pi_199272694
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik heb soortgelijks nu ook al in mijn auto.
Ik kan zelf de speed limiter aanzetten op een bepaalde snelheid. Soort van ongekeerde cruise-control.
Als ik die op de snelweg op 108 km per uur zet dan kan ik gewoon gasgegeven en loslaten. Als ik gas geef dan rijd ik niet harder dan 108/109.

Ik kan het gaspedaal ook helemaal indrukken, dan gaat hij harder maar dat doe je dan duidelijk bewust.
Je rijdt dus niet meer per ongeluk te hard.

Ik rijdt er veel op als ik op een drukke snelweg zit. Dan is het beter dan cruisecontrol.
In tegenstelling tot het nieuwe systeem moet ik hem wel zelf instellen. Als dit verplicht wordt kan ik er best wel mee leven eigenlijk, wel met de optie om het te overrullen als hij verkeerde informatie heeft.
Ik heb nu al een paar auto's adaptive cruise control en lane keeping software, rijdt heel relaxed, in te stellen op de limiet zoals met GPS te meten en je hoeft alleen nog te sturen. Eigenlijk alleen nog omdat de auto wil dat je het stuur vasthoudt.
Ik rij meestal harder dan het overige verkeer, terwijl ik toch binnen de limiet blijf, omdat ik de teller afwijking kan negeren en echt de max snelheid rijden. Mocht er iemand voor mij opdoemen, dan zorgt de auto dat ik een veilige afstand houd en mocht ik afgeleid zijn en de auto voor mij gaat in de ankers, dan zorgt de auto er voor dat ik geen aanrijding krijg.
Maar ik kan toch te allen tijde de wet overtreden en veel te hard rijden of lekker bumperkleven, mocht ik dat willen. Alleen voor doelbewust rammen moet ik even het systeem uitzetten, maar zelfs dat behoort tot de opties gelukkig. >:) ;)
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:34:20 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199272895
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:38 schreef Farenji het volgende:
Klinkt als een proefballonnetje om even de stemming en reacties te peilen.
Geen draagvlak.
Behalve onder de standaard linkse automobilisten hatende huilies. Of ze nu elektrisch rijden of niet, dat peloton jankers heeft altijd wat te mekkeren op ze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 4 mei 2021 @ 12:35:04 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199272904
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:40 schreef Fer het volgende:
Ik reed trouwens een Ford met verkeersbordenherkenning. Toen kwam er een bord 130, ietswat gedraaid ten opzichte van de weg. Zag dat systeem de 1 dus niet.

Pieeeeep en een grote rode 30 op mijn dash op de A4
Bloed irritant dus en onveilig want je wordt afgeleid en moet een handeling uitvoeren om het te overrulen. Of je auto staat automatisch op de rem waardoor dus achteropkomend verkeer met 100km/h achterop komt.

Mooi man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199273027
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geen draagvlak.
Behalve onder de standaard linkse automobilisten hatende huilies. Of ze nu elektrisch rijden of niet, dat peloton jankers heeft altijd wat te mekkeren op ze.
Haha, wie is hier nou de janker, ik ben een superlinkse fietser zonder auto en ik zelfs ik vind dit een onzalig kutidee.
pi_199273281
Daar gaat de Nederlandse overheid door failliet, buiten alle banen die komen te vervallen, de Euro was al n groot fiasco voor ons, een veel te lage waarde van de gulden.
De EU in Brussel blijkt nog een erger fiasco te worden.
Bij aanvang van de Covid pandemie waren ze erg stil en afwezig.
pi_199273381
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 01:53 schreef jameshond7 het volgende:
Ja nu gaat vast iedereen met de fiets
In je post hierboven geef je anders precies aan wat ik bedoel. Dit zijn van die stapjes richting het moment waarop de auto gaat bepalen wat er gebeurt en niet meer de bestuurder. Een BMW 535 is nu nog leuk (vind ik tenminste), maar als je straks passagier van je eigen auto bent kan je net zo goed in een BMW 118 gaan zitten.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 13:14:53 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199273408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bloed irritant dus en onveilig want je wordt afgeleid en moet een handeling uitvoeren om het te overrulen. Of je auto staat automatisch op de rem waardoor dus achteropkomend verkeer met 100km/h achterop komt.

Ja, appen, boterham eten en autorijden kan ik prima tegelijk.
Maar een piep om mijn dash wordt me da toch echt te veel.
Tot nooit .......
pi_199273449
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 10:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Maar wat mij betreft hoog tijd om zoiets in te voeren, met name binnen de bebouwde kom. Veel ongevallen kunnen voorkomen worden, of minder heftig aflopen, als de snelheid omlaag gaat.
Ja laten we alles wat ook maar enigzins gevaarlijk is verbieden. Maarja het is duidelijk. De massa laat zich bang maken en ging akkoord met mondkapjes, een avondklok en een 'soft' vaccinatieplicht.

Dus dit is de glijdende schaal waar we nu op zitten.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:06:38 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199274037
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:14 schreef Speekselklier het volgende:
Ja, appen, boterham eten en autorijden kan ik prima tegelijk.
}:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 4 mei 2021 @ 14:41:05 #99
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_199274543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 13:17 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja laten we alles wat ook maar enigzins gevaarlijk is verbieden. Maarja het is duidelijk. De massa laat zich bang maken en ging akkoord met mondkapjes, een avondklok en een 'soft' vaccinatieplicht.

Dus dit is de glijdende schaal waar we nu op zitten.
Te hard rijden is toch al verboden? Of mogen snelheidslimieten wat jou betreft worden opgeheven?
Coronamaatregelen hebben hier werkelijk niets mee te maken trouwens.

Het gaat mij om de snelheid in de bebouwde kom, zeker de 30km/u gebieden. Dat zijn woonomgevingen die er zijn voor mensen om te leven, en voor kinderen om te kunnen spelen.



Een breed ingevoerd snelheidsbeperkingsysteem heeft ook nog als voordeel dat de drempels weg kunnen.

Het motto 'alle ruimte voor de auto' is in de stedenbouw ook wel echt op z'n retour trouwens. Auto's zijn ruimtevreters. Ruimte die we met de woningbouwopgave hard op andere manieren nodig hebben.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_199274566
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 12:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bloed irritant dus en onveilig want je wordt afgeleid en moet een handeling uitvoeren om het te overrulen. Of je auto staat automatisch op de rem waardoor dus achteropkomend verkeer met 100km/h achterop komt.

Mooi man.

Tekst bij dat ongeval:

quote:
Op de A7 tussen Avenhorn en Hoorn-Noord is zaterdagmiddag een persoon zwaargewond geraakt bij een ongeluk tussen een personenauto en een vrachtwagen. Meerdere hulpdiensten kwamen ter plaatse.

De auto stond in de file toen de vrachtwagenchauffeur de file niet opmerkte en tegen de personenwagen botste.

Het slachtoffer is door de brandweer uit het voertuig bevrijd. Daarvoor werd de auto ’opengeknipt’. De persoon is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

De A7 in de richting van de Afsluitdijk is vanwege het ongeluk tijdelijk afgesloten voor onderzoek.
Je suggereert dat dit door een veiligheidssysteem kwam maar die auto stond dus gewoon achter aan de file.
Het was te voorkomen geweest als de vrachtwagen een goed werkend veiligheidssysteem had gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')