abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200882587
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:23 schreef ZoonVan het volgende:

[..]

Leg je de schuld ook bij de Nederlandse bevolking toen de Duitsers Nederland binnenvielen en bezette? Duitsland kon alleen zoveel grondgebied in Europa veroveren dankzij de enorme steun vanuit de bevolkingen hier?
[..]

Jij moet geen strateeg bij de defensie worden.
Het Nederlandse leger kon niet meer. Het Afghaanse leger bestaat heeft veel en veel meer manschappen, materiaal en geld.

Het probleem is echter dat de verraders niet tijdig de kogel hebben gekregen. Een capitulatie als deze is niet mogelijk, tenzij het Afghaanse 'leger' hand in hand loopt met de Taliban.

Eigenlijk zijn wij nog het meest verraden. Twintig jaar voor de gek gehouden door het Afghaanse volk. Ons democratisch plan had achter gezien geen enkele kans van slagen.
pi_200882662
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fall_of_Saigon
https://en.wikipedia.org/wiki/22_Gia_Long_Street

One of several evacuations by helicopter from 22 Gia Long Street on 29 April 1975. Photographed by Hubert van Es, working for UPI.
pi_200882891
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het Nederlandse leger kon niet meer. Het Afghaanse leger bestaat heeft veel en veel meer manschappen, materiaal en geld.

Het probleem is echter dat de verraders niet tijdig de kogel hebben gekregen. Een capitulatie als deze is niet mogelijk, tenzij het Afghaanse 'leger' hand in hand loopt met de Taliban.

Eigenlijk zijn wij nog het meest verraden. Twintig jaar voor de gek gehouden door het Afghaanse volk. Ons democratisch plan had achter gezien geen enkele kans van slagen.
Heeft niks te maken met manschappen, leger, materiaal en geld. Dat de Sovjets en nu de zelfs de Amerikanen (met al hun middelen, technologie en steun van 40+ landen) het niet lukte moet je niet de schuld gaan neerleggen bij het Afghaanse volk of zelfs leger.

Verraders? Dat is hun land. Als er verraders zijn zijn het wel degenen die collaboreerde met degenen die het land binnen vielen en een CIA-agent installeerde als president. We zijn 20 jaar voor de gek gehouden door de Amerikanen bedoel je. Die overal vrede en democratie brengen met oorlogen en om niks en niemand geven behalve hun eigen belangen.
pi_200882954

[ Bericht 100% gewijzigd door ZoonVan op 12-08-2021 21:22:08 ]
  donderdag 12 augustus 2021 @ 21:10:35 #205
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_200883020
Afghanistan opgeofferd voor de midterms. :)
  donderdag 12 augustus 2021 @ 21:14:47 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200883098
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wij zijn voor de gek gehouden door onze eigen regering, niet door het Afghaanse volk, fool!
The End Times are wild
pi_200883147
Wachten totdat ze straks weer steun aan terroristen gaan geven. Mogen we ze weer gaan verjagen. De oorlog tegen jihadisme duurt nog wel even voort.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_200883149
Westerse troepen gaan nu de laatste evacuaties voorbereiden, Kabul zal veel eerder gaan vallen dan verwacht.

twitter

twitter
pi_200883215
Ik wens de tolken heel veel sterkte. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 12 augustus 2021 @ 21:33:21 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200883451
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
Ik wens de tolken heel veel sterkte. :{
Ik snap niet dat daar moeilijk 😣 ver gedaan wordt. We laten iedere week 800 mensen binnen die nooit iets voor Nederland gedaan hebben, en over 120 tolken doen we moeilijk?? Dat is net de instroom uit Afrika voor 1 dag doe jaar-in, jaar-uit doorgaat.
The End Times are wild
pi_200883599
Sneller dan dit kunnen de regeringstroepen uit Herat niet vluchten.
twitter
pi_200883999
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:41 schreef Idisrom het volgende:
Sneller dan dit kunnen de regeringstroepen uit Herat niet vluchten.
[ twitter ]
Die voertuigen zullen binnenkort wel door talibanstrijders bestuurd worden
٩๏̯͡๏)۶
pi_200884213
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juli 2021 08:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat?
Nog 1 maand om te zien of kabul dan gevallen is eens kijken of mijn dikke duim voorspelling klopte en ik als duur betaalde adviseur ingehuurd kan gaan worden. :P
pi_200884592
Tjah, foute keus geweest.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 12 augustus 2021 @ 22:46:18 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200884928
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 22:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog 1 maand om te zien of kabul dan gevallen is eens kijken of mijn dikke duim voorspelling klopte en ik als duur betaalde adviseur ingehuurd kan gaan worden. :P
ik help het je hopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 23:06:28 #216
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_200885305
Damn, hadden we toch niet alleen politiemensen moeten opleiden tijdens onze trainingsmissie in Kunduz. Dan hadden ze nu terug kunnen vechten en had het allemaal niet zo'n vaart gelopen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_200886157
Gaat hard.

Taliban claimen verovering Kandahar, tweede stad van Afghanistan

De Taliban claimen donderdag ook de stad Kandahar in het zuiden van Afghanistan te hebben ingenomen. Het is na hoofdstad Kaboel de grootste stad van het land en diende eerder als officieuze hoofdstad van de Taliban, voordat de radicaalislamitische beweging begin deze eeuw door westerse strijdmachten werd verdreven.

https://www.nu.nl/buitenl(...)van-afghanistan.html
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:57:01 #218
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200886281
tien provinciale hoofdsteden inclusief 2e en 3e stad van het land, in 1 week :')_!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 01:00:14 #219
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200886291
Gaat allejezus hard... bizar.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 01:00:49 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200886293
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 01:00 schreef Verbodsbord het volgende:
Gaat allejezus hard... bizar.
Het had niet sneller kunnen gaan als er helemaal geen leger was volgens mij. Het Afghaanse leger is 1 grote mislukking.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 02:24:05 #221
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200886516
Afghanistan binnen 3 maanden Talibanistan zo.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_200886570
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het had niet sneller kunnen gaan als er helemaal geen leger was volgens mij. Het Afghaanse leger is 1 grote mislukking.
Ons leger die alleen pief paf mogen roepen zouden het zelfs beter hebben gedaan die angsthazen.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 02:53:57 #223
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200886588
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 02:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ons leger die alleen pief paf mogen roepen zouden het zelfs beter hebben gedaan die angsthazen.
:')
pi_200887237
twitter
Incelfrikandel
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:46:39 #225
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200887914
Hoe denkt de bevolking daar er eigenlijk over? Hoeveel procent van de Afghanen staan aan de kant van de taliban?
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:52:18 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200887970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:46 schreef Momo het volgende:
Hoe denkt de bevolking daar er eigenlijk over? Hoeveel procent van de Afghanen staan aan de kant van de taliban?
Een Afghaan is heel pragmatisch. Als de Taliban zijn stad omsingeld heeft dan staat hij aan de kant van de Taliban. Daarom stort het nu ook zo verbazingwekkend snel in elkaar. Het is ook niet zo dat de Taliban een vreemde macht is die van buiten is gekomen in het land is gaan zitten. Die vreemde macht dat waren wij.
The End Times are wild
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:56:54 #227
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_200888038
Je kan hier enkel uit besluiten dat een meerderheid in Afghanistan de talibanstrijders steunt. Anders zouden ze niet zo snel oprukken tegen een modern leger.

Met andere woorden, gewoon maar laten gebeuren. Zuigt natuurlijk voor de normale mensen in Afghanistan maar dat krijg je als je nog steeds in een tribale samenleving met op zijn zachtst gezegd idiote denkbeelden leeft.

Die hele democratisering was een wassen neus. De Afghanen willen hun extremisme terug. Dat ze het mogen hebben zou ik zeggen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:56:56 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200888039
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een Afghaan is heel pragmatisch. Als de Taliban zijn stad omsingeld heeft dan staat hij aan de kant van de Taliban. Daarom stort het nu ook zo verbazingwekkend snel in elkaar. Het is ook niet zo dat de Taliban een vreemde macht is die van buiten is gekomen in het land is gaan zitten. Die vreemde macht dat waren wij.
Als een te groot gedeelte van de bevolking achter de Taliban staat of de Taliban "ok" vind. Dan ga je hier niks aan doen, kun je wel weer allemaal legermachten gaan sturen... Dit is wat anders bijvoorbeeld Nederland waar in de WO2 de nazi's natuurlijk de vreemde macht waren. Al verwacht ik wel dat veel jonge Afghanen wel af willen van een controlerende en conservatieve macht als de Taliban.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:58:01 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200888049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:56 schreef Momo het volgende:
gaan zitten. Die vreemde macht dat waren wij.
Als een te groot gedeelte van
De taliban zijn grotendeels jonge Afghanen.
The End Times are wild
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:04:33 #230
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200888111
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

De taliban zijn grotendeels jonge Afghanen.
Verbaasd me wel weer dan eigenlijk dat jonge Afghanen terug willen naar de "oude tijd" met een conservatieve samenleving.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:08:43 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200888144
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Verbaasd me wel weer dan eigenlijk dat jonge Afghanen terug willen naar de "oude tijd" met een conservatieve samenleving.
De jonge Afghanen van het platteland weten ook neit beter. En ze zien de regering als marionetten van de VS. Het is ook wat nationale trots. Als ze straks heel Afghanistan hebben zullen ze onderling wel weer gaan vechten. Sowieso moeten we niet gaan denken om onze normen en waarden daar op te gaan leggen of het met onze bril te bekijken.
The End Times are wild
pi_200888517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Als jonge afghanen alleen naar extremistische madras scholen gefinancierd door Saudi-Arabië kunnen gaan verbaasd mij dat totaal niet.

https://foreignpolicy.com(...)mic-state-influence/
  Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:41:04 #233
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200888668
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 19:20 schreef Confetti het volgende:
Ik lees wel over zogenaamde 'heftige' gevechten maar hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat alles zo snel in elkaar stort. Ik denk eerder dat het Afghaanse leger door en door corrupt is. Niemand wil vechten voor de Afghaanse regering en trekt zich daarom terug in plaats van door te vechten tot de dood.
Het Afghaanse volk zelf is wat mij betreft de hoofdschuldige. De Taliban kán nooit zoveel grondgebied veroveren zonder steun van de bevolking.

Wat had moeten gebeuren de afgelopen twintig jaar is dat dissidenten van de Afghaanse regering werden geëxecuteerd. Het zijn die dissidenten die nu de wapens op de regering richten. Ontzettend naief om te denken dat je met dat soort volk zou kunnen praten over democratie en het delen van macht.
Ik denk dat je jezelf verkijkt op de complexiteit van Afghanistan.

Dit filmpje zet wel aardig uiteen hoe complex dat land is.

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_200888759
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 08:52 schreef LXIV het volgende:
De Taliban komen uit de pasjtoen-meerderheid, er is volgens mij geen andere groep die Afghanistan zal domineren. En zodra de militaire backing van de regering wegvalt kunnen ze de Taliban-pasjtoen dominantie niet meer aan. Of je blijft tot in oneindige de door het Westen opgezette regering militair steunen of je accepteert dat zodra je die steun intrekt ze het afleggen. Dat laatste is voor gekozen, en de Taliban heeft gewoon redelijke onderhoudingen met niet-Westerse landen/machten als Pakistan, China en Qatar en Saudie Arabië. Als ze geen internationaal terrorisme steunen zal niemand er echt snachts wakker van liggen. Die rode lijn zal de VS ze echt wel meegeven herhaaldelijk.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_200888811
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:31 schreef Basp1 het volgende:
Als jonge afghanen alleen naar extremistische madras scholen gefinancierd door Saudi-Arabië kunnen gaan verbaasd mij dat totaal niet.

https://foreignpolicy.com(...)mic-state-influence/
Onze waarden kan je gewoon niet projecteren op mensen daar. Als de Taliban wat stabiliteit brengt en je daarin je handeltje kan verkopen om je gezin te voeden dan is dat voor de gemiddelde Afghaan al acceptabel. De rest van hoe wij naar ideale samenlevingen kijken is niet aan de orde. Zo een proces moet van binnenuit komen, niet bovenaf opgelegd. Zolang ze geen genocides uitvoeren, geen jezidi-soort-achtinge-minderheden tot slaaf maken, en geen internationaal terrorisme steunen: niet ons probleem.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_200888833
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 00:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
tien provinciale hoofdsteden inclusief 2e en 3e stad van het land, in 1 week :')_!
En Kunduz, de vijfde stad, die ook al in Talibanhanden gevallen is..

Naast Kaboel is alleen Mazar-i-Sharif (4e stad) nog in regeringshanden Die laatste stad ligt in het Noorden en is deze week volledig ingesloten geraakt.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:59:57 #237
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200888929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:52 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Onze waarden kan je gewoon niet projecteren op mensen daar. Als de Taliban wat stabiliteit brengt en je daarin je handeltje kan verkopen om je gezin te voeden dan is dat voor de gemiddelde Afghaan al acceptabel. De rest van hoe wij naar ideale samenlevingen kijken is niet aan de orde. Zo een proces moet van binnenuit komen, niet bovenaf opgelegd. Zolang ze geen genocides uitvoeren, geen jezidi-soort-achtinge-minderheden tot slaaf maken, en geen internationaal terrorisme steunen: niet ons probleem.
Wat ik me kan voorstellen is dat er toch een soort tegenactie gaat komen vanuit het westen als ze alle vliegvelden in handen hebben...
pi_200888956
quote:

[..]
Van binnenuit ja dan zou Saudi-Arabië ook nooit de afgelopen 20 jaar financiering van de extremistische scholen mogen hebben doen die het wahabisme prediken .

Vrouwen tot slaaf maken door de achterlijke interpretatie van de koran moeten we dan maar wel toestaan. Maar als er christelijke achtige minderheden tot slaaf gemaakt worden moeten we wel wat doen. Dat vind ik dan maar een vreemde logica.
pi_200888997
quote:

[..]
Precies, die lui zitten al dik 50 jaar in de overlevingsstand.
Taliban is in die tijd de meest stabiele factor gebleken, hoe raar dat voor ons ook klinkt.
Radio Espantoso
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:06:04 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200889031
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:48 schreef Aloulu het volgende:

[..]
De Taliban komen uit de pasjtoen-meerderheid, er is volgens mij geen andere groep die Afghanistan zal domineren. En zodra de militaire backing van de regering wegvalt kunnen ze de Taliban-pasjtoen dominantie niet meer aan. Of je blijft tot in oneindige de door het Westen opgezette regering militair steunen of je accepteert dat zodra je die steun intrekt ze het afleggen. Dat laatste is voor gekozen, en de Taliban heeft gewoon redelijke onderhoudingen met niet-Westerse landen/machten als Pakistan, China en Qatar en Saudie Arabië. Als ze geen internationaal terrorisme steunen zal niemand er echt snachts wakker van liggen. Die rode lijn zal de VS ze echt wel meegeven herhaaldelijk.
Het beste si de betrekkingen zo snel mogelijk te normaliseren. Vooral voor de bevolking aldaar.
The End Times are wild
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:06:42 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200889038
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat ik me kan voorstellen is dat er toch een soort tegenactie gaat komen vanuit het westen als ze alle vliegvelden in handen hebben...
Wat heeft dat nog voor zin?
The End Times are wild
pi_200889401
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Van binnenuit ja dan zou Saudi-Arabië ook nooit de afgelopen 20 jaar financiering van de extremistische scholen mogen hebben doen die het wahabisme prediken .

Vrouwen tot slaaf maken door de achterlijke interpretatie van de koran moeten we dan maar wel toestaan. Maar als er christelijke achtige minderheden tot slaaf gemaakt worden moeten we wel wat doen. Dat vind ik dan maar een vreemde logica.
De invloed van Saoedi-Arabië in Afghanistan wordt schromelijk overdreven. Het Saoedische regime gaat in eigen land juist meer richting liberalisering dan talibanisering.

De Taliban zijn geen Saoedische wahabieten/salafisten, ze zijn hanafieten en hebben hun eigen strenge leerschool "lokale versie van het wahhabisme" genaamd het deobandisme (vernoemd naar de geboorteplek daarvan in Deoband, India).

Vrouwen gebruiken als rechtvaardiging voor buitenlandse militaire avonturen is wat o.a. George W. Bush deed samen met Laura Bush. Die vrouwen zijn conservatiever dan jou lief is. Ga niet de white knight uithangen.

Denk je nog steeds dat jezidi's christenen zijn? Jezidisme is een eigen religie op zich en ouder dan het christendom.

The Yazidi calendar states that the religion, is almost 7,000 years old, which is 5,000 years older than the Gregorian Calendar and 1,000 years older than the Jewish calendar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Rambolin op 13-08-2021 10:37:32 ]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:40:40 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200889573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 09:53 schreef Idisrom het volgende:
Naast Kaboel is alleen Mazar-i-Sharif (4e stad) nog in regeringshanden Die laatste stad ligt in het Noorden en is deze week volledig ingesloten geraakt.
Ik geef die stad 12 uur. Kaboel zal wel met rust gelaten worden, dat is een geografische nachtmerrie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200889598
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:30 schreef Rambolin het volgende:
De invloed van Saoedi-Arabië in Afghanistan wordt schromelijk overdreven. Het Saoedische regime gaat in eigen land juist meer richting liberalisering dan talibanisering.

De Taliban zijn geen Saoedische wahabieten/salafisten, ze zijn hanafieten en hebben hun eigen strenge leerschool "lokale versie van het wahhabisme" genaamd het deobandisme (vernoemd naar de geboorteplek daarvan in Deoband, India).
Hier kun je zien dat de Taliban 'salafisten' oppakt en hen dwingt om het op te geven.

Never understood why Salafis support the Taliban in Afghanistan so much, when this is the reality. Just one of many videos and cases where the Taliban capture Salafis and make them repent for claiming Salafiyyah.
The Afghan Taliban's being Salafi is a huge myth.
https://twitter.com/Abdulbaset365/status/1403095584169410563

Loose translation:
Talib: what's your name?
Person: proceeds to introduce himself & his father's name etc
Talib: what province are you from?
Person: proceeds to answer he is from Faryab province and so on
Talib asks him what he claimed as with the Mujahideen
he says Salafiyyah

Talib asks do you still claim that?
He says No I used to
Talib says are you a madhabi now?
He says yes I am

Talib says if we catch you claim Salafiyyah again what will happen?
He says what ever the Sharia decides and the action taken.
pi_200889616
Al-Qaeda waarmee de Taliban samenwerkt zijn de salafi-jihadisten. Raar ook dat je AQ niet hoort over hoe de Taliban salafisten aanpakt. De meer hardcore salafi-jihadisten van ISIS verketteren de Taliban dan ook.
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:57:10 #246
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_200889796
Grote muur omheen bouwen en niet meer naar omkijken
Ik ben inmiddels overleden
pi_200889845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:03 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Precies, die lui zitten al dik 50 jaar in de overlevingsstand.
Taliban is in die tijd de meest stabiele factor gebleken, hoe raar dat voor ons ook klinkt.
Taliban's Ban On Poppy A Success, U.S. Aides Say

20 mei 2001
The first American narcotics experts to go to Afghanistan under Taliban rule have concluded that the movement's ban on opium-poppy cultivation appears to have wiped out the world's largest crop in less than a year, officials said today.
https://www.nytimes.com/2(...)ss-us-aides-say.html

Moderator vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:10:49 #248
8781 crew  Frutsel
pi_200890012
Tarin Kowt zou ook al gevallen zijn
pi_200890054
Tsja, jammer maar helaas.

Terugtrekking is misschien niet handig vormgegeven, te abrupt. Maar westerse troepen konden daar moeilijk tot het einde der tijden blijven zitten. Ook als je pas over tien jaar was vertrokken, waren de Talibanstrijders als ratten uit hun holen gekropen om het land weer in hun bezit te nemen.

Deze strijd is simpelweg niet te winnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:16:59 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_200890098
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 11:10 schreef Frutsel het volgende:
Tarin Kowt zou ook al gevallen zijn
Naam komt mij bekend voor.
Heeft Nederland niet ook daar gezeten?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')