Het Nederlandse leger kon niet meer. Het Afghaanse leger bestaat heeft veel en veel meer manschappen, materiaal en geld.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:23 schreef ZoonVan het volgende:
[..]
Leg je de schuld ook bij de Nederlandse bevolking toen de Duitsers Nederland binnenvielen en bezette? Duitsland kon alleen zoveel grondgebied in Europa veroveren dankzij de enorme steun vanuit de bevolkingen hier?
[..]
Jij moet geen strateeg bij de defensie worden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fall_of_Saigonquote:
Heeft niks te maken met manschappen, leger, materiaal en geld. Dat de Sovjets en nu de zelfs de Amerikanen (met al hun middelen, technologie en steun van 40+ landen) het niet lukte moet je niet de schuld gaan neerleggen bij het Afghaanse volk of zelfs leger.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger kon niet meer. Het Afghaanse leger bestaat heeft veel en veel meer manschappen, materiaal en geld.
Het probleem is echter dat de verraders niet tijdig de kogel hebben gekregen. Een capitulatie als deze is niet mogelijk, tenzij het Afghaanse 'leger' hand in hand loopt met de Taliban.
Eigenlijk zijn wij nog het meest verraden. Twintig jaar voor de gek gehouden door het Afghaanse volk. Ons democratisch plan had achter gezien geen enkele kans van slagen.
Wij zijn voor de gek gehouden door onze eigen regering, niet door het Afghaanse volk, fool!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger kon niet meer. Het Afghaanse leger bestaat heeft veel en veel meer manschappen, materiaal en geld.
Het probleem is echter dat de verraders niet tijdig de kogel hebben gekregen. Een capitulatie als deze is niet mogelijk, tenzij het Afghaanse 'leger' hand in hand loopt met de Taliban.
Eigenlijk zijn wij nog het meest verraden. Twintig jaar voor de gek gehouden door het Afghaanse volk. Ons democratisch plan had achter gezien geen enkele kans van slagen.
Ik snap niet dat daar moeilijk 😣 ver gedaan wordt. We laten iedere week 800 mensen binnen die nooit iets voor Nederland gedaan hebben, en over 120 tolken doen we moeilijk?? Dat is net de instroom uit Afrika voor 1 dag doe jaar-in, jaar-uit doorgaat.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:20 schreef capricia het volgende:
Ik wens de tolken heel veel sterkte.
Die voertuigen zullen binnenkort wel door talibanstrijders bestuurd wordenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:41 schreef Idisrom het volgende:
Sneller dan dit kunnen de regeringstroepen uit Herat niet vluchten.
[ twitter ]
Nog 1 maand om te zien of kabul dan gevallen is eens kijken of mijn dikke duim voorspelling klopte en ik als duur betaalde adviseur ingehuurd kan gaan worden.quote:
ik help het je hopenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 22:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog 1 maand om te zien of kabul dan gevallen is eens kijken of mijn dikke duim voorspelling klopte en ik als duur betaalde adviseur ingehuurd kan gaan worden.
Het had niet sneller kunnen gaan als er helemaal geen leger was volgens mij. Het Afghaanse leger is 1 grote mislukking.quote:
Ons leger die alleen pief paf mogen roepen zouden het zelfs beter hebben gedaan die angsthazen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het had niet sneller kunnen gaan als er helemaal geen leger was volgens mij. Het Afghaanse leger is 1 grote mislukking.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 02:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ons leger die alleen pief paf mogen roepen zouden het zelfs beter hebben gedaan die angsthazen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |