abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:36:52 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199286057
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 09:41 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Deze "lente" is het qua temperatuur vaker herfst dan lente. Niet mijn perceptie, maar gewoon een feit. Er zijn wel wat mooie dagen geweest en daarbij was de zon fijn, maar tot dusver is driekwart van de lente gewoon k*t en was het eerde herfst. Volgende week lijkt het weer richting 13-15 graden te gaan waarbij het onbestendig is. Dat is niet zozeer voor mij geen lente, maar gewoon voor niemand niet. Dat is fijn als het eind maart/begin april is.

Best veel bomen worden nu pas langzaam groen of volgende week en dat is vrij laat. De zomer nadert zelfs al. Het valt gewoon vies tegen. Goed, het is zoals het is, maar het is tijd voor zonnig weer met een lange periode geen regen
Dat is wat ik zeg. Perceptie. 13-15 graden is een paar graden beneden het gemiddelde en was tot de laatste 10 jaar absoluut niet abnormaal in deze tijd van het jaar. Om Aloa te volgen: Nogal verwend de voorbije jaren. Combineer dat met het eerste jaar van een nieuw klimaatgemiddelde dat fors opgewarmd is en voor de perceptie wordt het dan nog eens extra koud. Overigens durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat het geen 13-15 graden is maar zelfs nog daarboven zal liggen. ECMWF beweegt ook meer en meer die kant op.

\

Ik ben echt geen 90 jaar maar kan mij genoeg lentes herinneren waarin het kommer en kwel is was. 2013 was nog de koudste lente in bijna een halve eeuw. Bomen die deze tijd groen worden, dat was allemaal doodnormaal joh. Zoals dat de herfst niet altijd bar en boos is met continu onstuimigheid en vroege koude, net zo min is de lente nu eenmaal niet altijd een vroege variant op de zomer. Het probleem is meer dat sinds het jaar 2000 de lentes eigenlijk bijna steevast zacht tot recordzacht zijn geweest. Allemaal leuk en aardig maar dat maakt een koelere/nattere lente niet ineens herfst/winter. Het blijft de 52e breedtegraad, niet de 42e en zelfs daar kan je niet verwachten dat de lente steevast een feest van zon en warme temperaturen is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:37:42 #102
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199286065
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 10:06 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Of we zijn daarvoor gewoon niet verwend? :P.
Dat, mijn waarde, is dus perceptie :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 10:54:02 #103
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199286201
Voila, de meer gedetailleerde toont buiten de komende dagen weinig abnormaals aan.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 11:48:01 #104
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199286838
15 graden en ook de nachttemperaturen gaan aanzienlijk omhoog... Ik vind het nog steeds geen vetpot, maar vergeleken met wat het nu is is het inderdaad een redelijke verbetering.
pi_199286858
Groeizaam weertje vandaag _O_
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 mei 2021 @ 12:45:48 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199287680
OPBOKKEN MET DIE KOU
OPBOKKEN MET DIE WIND
OPBOKKEN MET DIE KOU
OPBOKKEN MET DIE REGEN
OPBOKKEN MET DIE KOU
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199287786
Ik ben benieuwd of mijn vlag er nog is :@
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_199287806
Is er ook niet een record hoeveelheid wind de laatste weken? Weet niet of daar statistieken van zijn, maar 't lijkt al 7 maanden herfst
pi_199287999
twitter
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199288520
Ben wel benieuwd wat zondag voor rare warme dag wordt ineens, lijkt qua regen hier ook wel mee te vallen. Misschien de bbq even aan steken.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:04:53 #111
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199288630
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 12:45 schreef Nattekat het volgende:
OPBOKKEN MET DIE KOU
OPBOKKEN MET DIE WIND
OPBOKKEN MET DIE KOU
OPBOKKEN MET DIE REGEN
OPBOKKEN MET DIE KOU
Aankomende zondag is het startschot voor mooi weer en hogere temperaturen...
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:07:28 #112
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199288663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:56 schreef Ronald het volgende:
Ben wel benieuwd wat zondag voor rare warme dag wordt ineens, lijkt qua regen hier ook wel mee te vallen. Misschien de bbq even aan steken.
Vanaf die dag begint de lente qua temperaturen echt!
Mag ook wel een keer! (Ben trouwens wel blij met deze koude (en regen) omdat het de mond snoert van klimaatactivisten!)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 mei 2021 @ 14:17:08 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199288791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Aankomende zondag is het startschot voor mooi weer en hogere temperaturen...
Eerst zien dan geloven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:27:48 #114
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199288922
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven.
Bel me maar als het niet zo is. 0800-Mooi Weer :')
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:33:07 #115
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199288985
Mooi weer is trouwens wel slecht voor de handel! ;(

Spreekwoord/gezegde: 'Vrouwen bloot, handel dood!' *;
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:55:50 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199290022
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]
(Ben trouwens wel blij met deze koude (en regen) omdat het de mond snoert van klimaatactivisten!)
Neuh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:18:09 #117
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199290310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 14:07 schreef Bocaj het volgende:
omdat het de mond snoert van klimaatactivisten!
Dat is niet hoe dit werkt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:28:19 #118
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199290415
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Neuh.
quote:
7s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dat is niet hoe dit werkt.
Ja hoor, Klimaatangst verkoopt!
Ik durf gewoon te wedden dat alle klimaatbangmakerij gewoon niet uitkomt.
Kijk naar het verleden... Alle angst en verdoemenis is nooit bewaarheid geworden..
NU schijnt 2030 het nieuwe paradepaardje te zijn! Wij gaan jullie resetten... In de kont neuken noem ik dat!

Maar misschien is het hier niet de plaats om een 100.000ste discussie daarover te gaan voeren! :')
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:41:47 #119
78498 classpc
I don't like change
pi_199290555
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 20:23 schreef INViCTuS het volgende:
Dude, wtf...dat ding kop je niet terug.

[ twitter ]
Als ik dat zie heb ik vooral medelijden met alle diertjes die op dat moment nog buiten waren.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:47:28 #120
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199290621
Harde wind zeg. Kracht 7 hier.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 5 mei 2021 @ 16:51:22 #121
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199290665
Natuur loopt echt achter nu. Weinig blad aan de bomen nog.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 5 mei 2021 @ 17:22:24 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199291033
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 16:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

Ja hoor, Klimaatangst verkoopt!
Ik durf gewoon te wedden dat alle klimaatbangmakerij gewoon niet uitkomt.
Kijk naar het verleden... Alle angst en verdoemenis is nooit bewaarheid geworden..
NU schijnt 2030 het nieuwe paradepaardje te zijn! Wij gaan jullie resetten... In de kont neuken noem ik dat!

Maar misschien is het hier niet de plaats om een 100.000ste discussie daarover te gaan voeren! :')
Oke.

Overigens waren de afgelopen 30 dagen zowel op Europees als op wereldniveau net geen halve graad boven het gemiddelde maar ik snap dat jij niet verder kijkt dan de paar vierkante meter waarop je zelf leeft. Het gaat immers om Anthropogenic Local Warming in plaats van om Global Warming.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:37:08 #123
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199291976
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 10:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is wat ik zeg. Perceptie. 13-15 graden is een paar graden beneden het gemiddelde en was tot de laatste 10 jaar absoluut niet abnormaal in deze tijd van het jaar. Om Aloa te volgen: Nogal verwend de voorbije jaren. Combineer dat met het eerste jaar van een nieuw klimaatgemiddelde dat fors opgewarmd is en voor de perceptie wordt het dan nog eens extra koud. Overigens durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat het geen 13-15 graden is maar zelfs nog daarboven zal liggen. ECMWF beweegt ook meer en meer die kant op.

\[ afbeelding ]

Ik ben echt geen 90 jaar maar kan mij genoeg lentes herinneren waarin het kommer en kwel is was. 2013 was nog de koudste lente in bijna een halve eeuw. Bomen die deze tijd groen worden, dat was allemaal doodnormaal joh. Zoals dat de herfst niet altijd bar en boos is met continu onstuimigheid en vroege koude, net zo min is de lente nu eenmaal niet altijd een vroege variant op de zomer. Het probleem is meer dat sinds het jaar 2000 de lentes eigenlijk bijna steevast zacht tot recordzacht zijn geweest. Allemaal leuk en aardig maar dat maakt een koelere/nattere lente niet ineens herfst/winter. Het blijft de 52e breedtegraad, niet de 42e en zelfs daar kan je niet verwachten dat de lente steevast een feest van zon en warme temperaturen is.
Ja, toen. Maar nu is het anders. Het hoeft toch niet zo te zijn als destijds omdat de statistieken dat zeggen? Misschien was het 6000 of 3 miljoen jaar geleden wel ongeveer zoals nu is. Feit is dat het nu meer herfst is dan lente. Ik denk dat 90% het daar wel mee eens is. Ik leef in het nu en nu is het koud, nat en winderig en eerder weer voor november, dan mei. Wie zegt dat wat jij zegt normaal is? Omdat dat een aantal jaar zo is geweest? Ik zal niet ontkennen dat het warmer wordt en het klimaat veranderd, hoor ;)

Wel fijn dat het langer licht is en de zon het enigszins goedmaakt, maar beter wordt het gewoon rond de 20, droger en meer zon

[ Bericht 3% gewijzigd door INViCTuS op 05-05-2021 18:59:22 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:07:23 #124
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199292481
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 18:37 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ja, toen. Maar nu is het anders. Het hoeft toch niet zo te zijn als destijds omdat de statistieken dat zeggen? Misschien was het 6000 of 3 miljoen jaar geleden wel ongeveer zoals nu is. Feit is dat het nu meer herfst is dan lente. Ik denk dat 90% het daar wel mee eens is. Ik leef in het nu en nu is het koud, nat en winderig en eerder weer voor november, dan mei. Wie zegt dat wat jij zegt normaal is? Omdat dat een aantal jaar zo is geweest?

Wel fijn dat het langer licht is en de zon het enigszins goedmaakt, maar beter wordt het gewoon rond de 20, droger en meer zon
Wat wil je dan volgen in plaats van statistiek en gemiddelde waarden wanneer het 'de normalen' betreft? :D _O- Aankomen met argumenten over 6000 en 3.000.0000 jaar geleden zijn natuurlijk ook absoluut niet steekhoudend maar goed. Laten we dan maar hopen dat de komende 10 jaar mei op een graad of 5 gemiddeld eindigt, wanneer het dan over 11 jaar een keer weer 13 graden is kan je het voor het 'nu' heerlijk warm noemen. Zijn we van het eindeloze gejammer over zogenaamd herfstweer ook weer af. Kom zeg. Afgelopen week 2 graden beneden gemiddeld, komende dagen nog een paar meer en daarna er weer boven en rond. Misschien niet wat je wenst maar daardoor niet minder ongebruikelijk.

Wanneer het kwartje de andere (warme) kant op valt wordt er ook geen heisa gemaakt dat het zo abnormaal is. Dat je het kutweer vindt is helemaal prima enzo voor veel mensen vast te begrijpen, appels met peren vergelijken is daarentegen zinloos. De lente is een overgangsseizoen en daar past nu eenmaal veel bij. Ik blijf bij Aloa: Gewoonweg verwend de voorbije jaren en dan wordt het vervelend wanneer de realiteit van het Nederlandse klimaat terugkeert.

Je mocht trouwens willen dat het herfst was. Die is zowel historisch als in de zeer recente tijd per definitie warmer dan de lente :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:16:13 #125
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199292650
Ik geef je ook niet helemaal ongelijk, maar waarom noemen we het gelijk alsof we jarenlang helemaal zijn verwend zijn?! Als het in de zomer "normaal" 21/22 graden zou moeten zijn worden we dus al snel verwend?! Ik verwacht sowieso dat het 25/26 graden met enige regelmaat gaat worden. Noem dat niet per se verwend worden, maar gewoon lekker zomerweer. 18-20 graden met soms buien is gewoon k*t. Niet alleen mijn mening, maar ook gewoon een feit ;). We hebben geen andere maatstaven,dus we moeten inderdaad wat volgen, maar dat dan hoeft het niet rond die statistieken te schommelen.

maar het is ook gewoon balen dat de lente amper wil starten. Heb soms niet de indruk dat het lente is. Maar dat gevoel komt ook doordat het hier altijd redelijk triest is vanaf half oktober t/m half maart. In de 5/6 maand herfst/winter is het 5 maanden vrij grijs, somber, nat, motregen, mist of winderig. En dan bovenal fris.

maar het is zoals het is :P

[ Bericht 25% gewijzigd door INViCTuS op 05-05-2021 19:21:35 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 19:37:53 #126
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199292989
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:16 schreef INViCTuS het volgende:
Ik geef je ook niet helemaal ongelijk, maar waarom noemen we het gelijk alsof we jarenlang helemaal zijn verwend zijn?! Als het in de zomer "normaal" 21/22 graden zou moeten zijn worden we dus al snel verwend?! Ik verwacht sowieso dat het 25/26 graden met enige regelmaat gaat worden. Noem dat niet per se verwend worden, maar gewoon lekker zomerweer. 18-20 graden met soms buien is gewoon k*t. Niet alleen mijn mening, maar ook gewoon een feit ;). We hebben geen andere maatstaven,dus we moeten inderdaad wat volgen, maar dat dan hoeft het niet rond die statistieken te schommelen.

maar het is ook gewoon balen dat de lente amper wil starten. Heb soms niet de indruk dat het lente is. Maar dat gevoel komt ook doordat het hier altijd redelijk triest is vanaf half oktober t/m half maart. In de 5/6 maand herfst/winter is het 5 maanden vrij grijs, somber, nat, motregen, mist of winderig. En dan bovenal fris.

maar het is zoals het is :P
"Zogenaamd" herfstweer? :')

Uhh oke. Niet dat Dven hier woont geloof ik dus het is sowieso makkelijk praten op die manier als je niet meemaakt hoe het hier al weken lang voelt kwa temperauur. En al zou hij hier wel wonen dan zou er vast alsnog worden geroepen dat iedereen zich aanstelt en dat het slechts een ietsie pietsie mini panini beetje te fris is.
Maar hey, niet iedereen heeft dezelfde "weerbril" of voorkeuren zoals ze op dat andere forum wel eens roepen :D

April was kwa zonuren nog best prettig, maar verder gewoon vrijwel non stop véél te fris. Wekenlang. Mei is tot nu toe -ook al is de maand nog jong- echt volwaardig een herfstmaand, zowel kwa weerbeleving als temperaturen.

Prima als een ander dat lekker of ge-nie-ton vindt, maar dat geldt niet voor iedereen. Maar ja goed, roepen dat het allemaal onzin is en er gejammerd wordt is natuurlijk leuker en stoerder.
Dus anyway. Show must go on, ja tog. :D
  woensdag 5 mei 2021 @ 19:58:22 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293299
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

"Zogenaamd" herfstweer? :')

Uhh oke. Niet dat Dven hier woont geloof ik dus het is sowieso makkelijk praten op die manier als je niet meemaakt hoe het hier al weken lang voelt kwa temperauur. En al zou hij hier wel wonen dan zou er vast alsnog worden geroepen dat iedereen zich aanstelt en dat het slechts een ietsie pietsie mini panini beetje te fris is.
Maar hey, niet iedereen heeft dezelfde "weerbril" of voorkeuren zoals ze op dat andere forum wel eens roepen :D

April was kwa zonuren nog best prettig, maar verder gewoon vrijwel non stop véél te fris. Wekenlang. Mei is tot nu toe -ook al is de maand nog jong- echt volwaardig een herfstmaand, zowel kwa weerbeleving als temperaturen.

Prima als een ander dat lekker of ge-nie-ton vindt, maar dat geldt niet voor iedereen. Maar ja goed, roepen dat het allemaal onzin is en er gejammerd wordt is natuurlijk leuker en stoerder.
Dus anyway. Show must go on, ja tog. :D
Iew, iemand duidelijk op z'n pieletje getrapt maar dat zal ik jou als fervent liefhebber van oneuropese klimaten vergeven.

Nu gewoon de realiteit: Maart was een naar huidige begrippen qua temperatuur een doodnormale maand maar daarentegen wel zonnig en droog. April qua temperatuur absoluut bijzonder laag maar hey, gelukkig in ieder geval nog een zonnige en qua neerslag beneden gemiddelde maand. Eerste decade mei wederom qua temperatuur een stuk te laag maar dat herstelt zich naar het lijkt ook alweer rap.

Dat is de droge statistiek zoals ze is. Schermen met eeuwige herfsttaferelen is dan ook niets anders dan het hebben van onrealistische verwachtingen gebaseerd op een paar opeenvolgende jaren waarbij de liefhebbers van mooiweerdagen (enorm) verwend zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:02:08 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293372
Enfin, de kans dat je nog vaak dit soort extreem koude herfstachtige poolmaanden in het voorjaar gaat meemaken wordt rap kleiner.

https://svs.gsfc.nasa.gov(...)TempDist_1080p30.mp4
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:15:30 #129
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199293578
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 19:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Iew, iemand duidelijk op z'n pieletje getrapt maar dat zal ik jou als fervent liefhebber van oneuropese klimaten vergeven.

Nu gewoon de realiteit: Maart was een naar huidige begrippen qua temperatuur een doodnormale maand maar daarentegen wel zonnig en droog. April qua temperatuur absoluut bijzonder laag maar hey, gelukkig in ieder geval nog een zonnige en qua neerslag beneden gemiddelde maand. Eerste decade mei wederom qua temperatuur een stuk te laag maar dat herstelt zich naar het lijkt ook alweer rap.

Dat is de droge statistiek zoals ze is. Schermen met eeuwige herfsttaferelen is dan ook niets anders dan het hebben van onrealistische verwachtingen gebaseerd op een paar opeenvolgende jaren waarbij de liefhebbers van mooiweerdagen (enorm) verwend zijn.
Volgens mij was maart te koud. Maar gevoelsmatig is het dus al maanden herfst, dat begrijp jij ook wel. Die paar mooie en warmere dagen deden even aan lente denken omdat het zo is, maar we werden vaak terug gestuurd de herfst in. En we hebben natuurlijk een ruime week winter gehad
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:17:57 #130
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:15 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Volgens mij was maart te koud. Maar gevoelsmatig is het dus al maanden herfst, dat begrijp jij ook wel. Die paar mooie en warmere dagen deden even aan lente denken omdat het zo is, maar we werden vaak terug gestuurd de herfst in. En we hebben natuurlijk een ruime week winter gehad
Met een afwijking van (uit mijn hoofd) minder dan -0,1 mag het toch met recht een 'doodnormale' maand genoemd worden maar als jij dat graag als 'te koud' wegzet dan is daar feitelijk niets incorrect aan natuurlijk :D

Dat de winter inmiddels zelden nog winters weer laat zien is verder ook wel juist natuurlijk, wat de gevoelsmatigheid van een 'eeuwige herfst' misschien begrijpelijker maakt wanneer in de lente het kwartje zowaar eens een keer niet de goede kant opvalt. Maar goed, ook dat is een effect dat direct te linken valt aan het zo geroemde opwarmende klimaat. Dat maakt van een net-niet-winter helaas ook niet in één keer een eeuwige lente.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:19:38 #131
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199293645
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Met een afwijking van (uit mijn hoofd) minder dan -0,1 mag het toch met recht een 'doodnormale' maand genoemd worden maar als jij dat graag als 'te koud' wegzet dan is daar feitelijk niets incorrect aan natuurlijk :D
Pietje precies :P. rechtgetrokken door 2/3 warme dagen aan het eind van de maand...hehe
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:23:42 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199293690
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:19 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Pietje precies :P. rechtgetrokken door 2/3 warme dagen aan het eind van de maand...hehe
Waardoor je de maand in ieder geval nog op een positieve manier hebt kunnen afsluiten :D Hier vorige maand hetzelfde gehad, waardoor de maand in plaats van 4 graden te koud 'slechts' iets van een 2,2 graden te koud verliep. Het blijft arbitrair natuurlijk maar je zal ergens een periode moeten pakken. Anyway, dat het te koud is, dat is evident. Maar soms mogen alle superlatieven wel een beetje tegenwicht krijgen ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 5 mei 2021 @ 20:53:27 #133
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199294097
Zondagavond (onweers)buien?! Alvast een voorzichtige blik op het weekend...

We krijgen voor het eerst deze lente te maken met warme, vochtige lucht vanuit het Middellandse Zeegebied. Zaterdag passeert een warmtefront met regen, waarna de temperatuur zondag kan stijgen naar 20 tot 26 graden. De warme lucht wordt in de avond echter al snel gevolgd door een "dubbelconstructie" aan fronten: eerst een vore, vlak erna het koufront.

Met name langs de vore wordt de atmosfeer potentieel onstabiel. Dit levert buien op die vooral zondagavond lokaal fel kunnen uitpakken. Hóe fors uiteindelijk, is van een aantal factoren afhankelijk. Het belangrijkst wordt de opwarming overdag. De convectietemperatuur (dat is de temperatuur die nodig is voor het ontstaan van buien vanaf de grond) ligt rond 27-28 graden; dat lijkt in Nederland niet haalbaar, maar in Noord-Frankrijk wel. Met CAPE van gemiddeld 700-1300 j/kg en veel windschering (40-50 knopen), kunnen de buien zich sterk ontwikkelen. Zelfs een enkele supercell lijkt mogelijk, maar alléén als de convectietemperatuur wordt gehaald. Hierin zit de grootste onzekerheid! Indien zich zo'n bui kan ontstaan is er kans op (zeer) zware windstoten en hagel.

Daarnaast kunnen in een dergelijk dynamische situatie later nog buien uit Frankrijk over de Benelux trekken, maar dat hangt ook af van de timing van de vore. Die eventuele buien zullen bij ons dan zondagavond laat vanaf ~2 km hoogte gevoed worden, op zo'n 500 j/kg CAPE en 30 knopen windschering. Dit zou dan vooral nog wat bliksem en lokaal veel neerslag kunnen opleveren.
Hierboven is een globale uiteenzetting van de situatie zoals die nu staat; op 4 dagen kan natuurlijk nog het nodige veranderen! Aanstaande vrijdag plaatsen we een nieuwe verwachting...

[ Bericht 0% gewijzigd door INViCTuS op 05-05-2021 21:05:16 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 mei 2021 @ 21:21:28 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199294538
quote:
10s.gif Op woensdag 5 mei 2021 20:02 schreef Dven het volgende:
Enfin, de kans dat je nog vaak dit soort extreem koude herfstachtige poolmaanden in het voorjaar gaat meemaken wordt rap kleiner.

https://svs.gsfc.nasa.gov(...)TempDist_1080p30.mp4
Top
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:48:26 #135
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199294955
Als we opeens een hittegolf krijgen dat heel lang duurt vanaf juni tot augustus, dan wil ik helemaal niemand zien klagen over droogte en tekorten. Nu krijg je elke dag een hoop buien, nou sla het allemaal lekker op want ik kan nu al zeggen dat er bepaalde groepen gaan lopen janken erover.
  woensdag 5 mei 2021 @ 21:56:57 #136
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199295069
quote:
6s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:48 schreef KingRoland het volgende:
Als we opeens een hittegolf krijgen dat heel lang duurt vanaf juni tot augustus, dan wil ik helemaal niemand zien klagen over droogte en tekorten. Nu krijg je elke dag een hoop buien, nou sla het allemaal lekker op want ik kan nu al zeggen dat er bepaalde groepen gaan lopen janken erover.
Vrijwel alles wordt hier helaas nog afgevoerd, dus klachten over droogte zullen blijven
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 5 mei 2021 @ 22:00:32 #137
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199295125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:56 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Vrijwel alles wordt hier helaas nog afgevoerd, dus klachten over droogte zullen blijven
Dan moeten de mensen die lopen te klagen niet klagen over het weer, maar klagen dat er geen systeem is om al het water te bewaren. Daar ligt de oorzaak.
  woensdag 5 mei 2021 @ 22:09:35 #138
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_199295266
quote:
6s.gif Op woensdag 5 mei 2021 21:48 schreef KingRoland het volgende:
Als we opeens een hittegolf krijgen dat heel lang duurt vanaf juni tot augustus, dan wil ik helemaal niemand zien klagen over droogte en tekorten. Nu krijg je elke dag een hoop buien, nou sla het allemaal lekker op want ik kan nu al zeggen dat er bepaalde groepen gaan lopen janken erover.
Gewoon elke dag 25°C en onweer, vooral 's nachts onweer. :Y
  woensdag 5 mei 2021 @ 23:44:56 #139
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199296628
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 22:09 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Gewoon elke dag 25°C en onweer, vooral 's nachts onweer. :Y
als de zon onder is en het heerlijk afkoelt.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 6 mei 2021 @ 06:19:30 #140
61891 zakjapannertje
rijksmonument
  donderdag 6 mei 2021 @ 06:39:34 #141
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_199297551
quote:
We weten gelijk welke website wij wel/niet serieus kunnen nemen. Nu.nl hoort daar op het gebied van weerberichten dus niet bij zoals iedereen kan zien.
  donderdag 6 mei 2021 @ 06:46:20 #142
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199297568
Tyfusland met z'n tyfusklimaat.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:06:37 #143
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199297656
Zaterdag een piek in temperatuur, daarna weer terug naar onder de 20 graden.
Maandgemiddelde zit nu ongeveer 5 graden onder normaal.


94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:12:29 #144
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_199297677
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:06 schreef aloa het volgende:
Zaterdag een piek in temperatuur, daarna weer terug naar onder de 20 graden.
Maandgemiddelde zit nu ongeveer 5 graden onder normaal.

[ afbeelding ]
Dag-en nacht temperaturen wel 5 graden hoger, maar da's nog te laag. De dauwpunten gaan gelukkig mee omhoog want die droge lucht van nu is niet bevorderlijk voor de gevoelstemperatuur.
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:46:23 #145
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199297828
Zondag bedoel ik de warmste dag. Kans op onweer ook.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:48:16 #146
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199297843
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  donderdag 6 mei 2021 @ 07:57:50 #147
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_199297897
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:48 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Onweer op zee, die is al nat genoeg hoor. :{w
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:03:12 #148
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199297929
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:57 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Onweer op zee, die is al nat genoeg hoor. :{w
Wat richting Nederland trekt uiteraard.
Cape is hoog genoeg.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  donderdag 6 mei 2021 @ 08:47:02 #149
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199298225
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 07:06 schreef aloa het volgende:
Zaterdag een piek in temperatuur, daarna weer terug naar onder de 20 graden.
Maandgemiddelde zit nu ongeveer 5 graden onder normaal.

[ afbeelding ]
Valt wel weer tegen. Te warm voor herfst en te koud voor lente
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 09:03:07 #150
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199298374
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 08:47 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Valt wel weer tegen. Te warm voor herfst en te koud voor lente
15 graden in de vroege herfst is volgens mij goed mogelijk toch?
pi_199298467
Toch een fijn zonnetje hier nu hoor. Morgen schijnbaar ook. Zaterdag regen.
Volgens de huidige weerberichten. Beetje veranderd dus weer.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:28:42 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199299250
Benieuwd naar de reacties hier op zondag :D Dauwpunt van een droge minus naar een zwoele 15. Dat zal wennen zijn. Nadien naar de 15/20 graden, geen spectaculaire uitschieters meer, noch naar boven noch naar beneden met geregeld wat neerslag doch geregeld kansen voor de zon. Het mag bijna groeizaam heten.





"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:01:57 #153
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199301035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

15 graden in de vroege herfst is volgens mij goed mogelijk toch?
Absoluut. Je moet terug naar het jaar 1974 voordat je de eerste oktobermaand zonder 15 graden te pakken hebt. Ook 20 graden is in de vroege herfst ook nog goed mogelijk, zelfs wanneer je de astronomische herfst kiest.

Was Bryan Adams een Nederlander had hij waarschijnlijk over 'the autumn of 69' gezongen.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:06:11 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199301083
Utrecht en Assen momenteel wel de afvoerputjes van NL :@

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:20:29 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199301901
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:06 schreef Dven het volgende:
Utrecht en Assen momenteel wel de afvoerputjes van NL :@

[ afbeelding ]
@Djeez je koelkast staat open
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 16:14:03 #156
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199303240
Weet niet wat het is maar de laatste dagen krijg ik mijn benen en dan vooral mijn knieen niet meer warm :')

Bovenlijf nergens last van, gewoon op temperatuur, maar mijn benen en knieen blijven maar koud. Fucking irritant.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 16:17:24 #157
8781 crew  Frutsel
pi_199303262
quote:
11s.gif Op donderdag 6 mei 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
Weet niet wat het is maar de laatste dagen krijg ik mijn benen en dan vooral mijn knieen niet meer warm :')

Bovenlijf nergens last van, gewoon op temperatuur, maar mijn benen en knieen blijven maar koud. Fucking irritant.
Ouderdom jonguh :{w
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 16:17:54 #158
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  Redactie Frontpage donderdag 6 mei 2021 @ 16:24:51 #159
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_199303340
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

@:Djeez je koelkast staat open
Dikke prima. Ik moest anderhalf ton aan nieuwe tegels van voor naar achter verplaatsen met een kruiwagen. Maandag komt er een beun straten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 6 mei 2021 @ 17:47:42 #160
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199304196
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 10:28 schreef Dven het volgende:
Benieuwd naar de reacties hier op zondag :D Dauwpunt van een droge minus naar een zwoele 15. Dat zal wennen zijn. Nadien naar de 15/20 graden, geen spectaculaire uitschieters meer, noch naar boven noch naar beneden met geregeld wat neerslag doch geregeld kansen voor de zon. Het mag bijna groeizaam heten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Amper of net aan 15 graden en vrij weinig uren zon, dus heel bijzonder of sprankelend lente weer vind ik het nog niet.

Vandaag was het nog niet eens 10 graden. Kansloos
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  Redactie Frontpage donderdag 6 mei 2021 @ 18:01:50 #161
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_199304352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 17:47 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Amper of net aan 15 graden en vrij weinig uren zon, dus heel bijzonder of sprankelend lente weer vind ik het nog niet.

Vandaag was het nog niet eens 10 graden. Kansloos
En inmiddels regent het alweer uren pijpenstelen :{
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 6 mei 2021 @ 18:31:26 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199304741
Dat lentegevoel is inderdaad nergens te vinden. Ik heb eerder een herfst gevoel....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 18:48:56 #163
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199304948
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat lentegevoel is inderdaad nergens te vinden. Ik heb eerder een herfst gevoel....
Mei 2020 be like:



Mei 2021 be like, lol ok:

pi_199304962
De hele herfst wordt gewoon een nazomer. Compensatie. :7
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 18:53:15 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199304993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:50 schreef Pisces29 het volgende:
De hele herfst wordt gewoon een nazomer. Compensatie. :7
Nog niet gehoord dat 2021 het jaar zonder zomer wordt dan? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199305034
twitter
  donderdag 6 mei 2021 @ 19:02:12 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199305116
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:56 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
_O-

oke oke, extreem koud
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199305176
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Nog niet gehoord dat 2021 het jaar zonder zomer wordt dan? :D
Ik lees heel weinig. Pas als iedereen hier schreeuwt dat er sneeuw of 20+ komt, kruip ik snel in de kaarten. |:)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Redactie Frontpage donderdag 6 mei 2021 @ 19:25:29 #169
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_199305437
Volgens KNMI nog zeker twee weken veel te koud voor de tijd van het jaar, plus veel neerslag. En dan is mei alweer. Wat een klotenjaar wordt 2021. Dit jaar zal de geschiedenisboeken ingaan als het jaar zonder één zomerse dag ;(
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_199305639
Fikse hagelbui in Den Haag in begin mei ;( .
  donderdag 6 mei 2021 @ 19:41:50 #171
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199305698
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 19:25 schreef Djeez het volgende:
Volgens KNMI nog zeker twee weken veel te koud voor de tijd van het jaar, plus veel neerslag. En dan is mei alweer. Wat een klotenjaar wordt 2021. Dit jaar zal de geschiedenisboeken ingaan als het jaar zonder één zomerse dag ;(
De Eeuwige Herfst.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Frontpage donderdag 6 mei 2021 @ 19:49:00 #172
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_199305799
quote:
9s.gif Op donderdag 6 mei 2021 19:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

De Eeuwige Herfst.
Nederland is in alle opzichten een kutland geworden. Veel te koud en veel te nat
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_199305916
Zelfs een klein rommeltje nu hier.
pi_199306156
Aan het eind van de middag en begin avond een uurtje wezen wandelen. Was in het begin prima te doen echter het laatste stuk compleet nat geregend :') Zondag lijkt het wel weer mooi weer te worden 8-)
  donderdag 6 mei 2021 @ 21:20:13 #175
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_199307272
quote:
12s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mei 2021 be like, lol ok:

[ afbeelding ]
Hier in regio EHV heeft het ook wel geregend, maar zo nat is het nu niet. Wandelpaden stonden in februari/maart blank, maar op het moment zijn er maar weinig plekken met staand water.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 mei 2021 @ 22:00:44 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199307919
quote:
12s.gif Op donderdag 6 mei 2021 18:48 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mei 2020 be like:

[ afbeelding ]

Mei 2021 be like, lol ok:

[ afbeelding ]
Alleen mooi weer tijdens de lockdown. Weet nog dat het toen helemaal omsloeg toen alles weer open ging :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:02:47 #177
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_199307955
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 19:25 schreef Djeez het volgende:
Volgens KNMI nog zeker twee weken veel te koud voor de tijd van het jaar, plus veel neerslag. En dan is mei alweer. Wat een klotenjaar wordt 2021. Dit jaar zal de geschiedenisboeken ingaan als het jaar zonder één zomerse dag ;(
Dat is wel erg voorbarig met de, normaalgesproken, mooiste maanden nog in het vooruitzicht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:56:14 #178
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199308813
twitter
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  donderdag 6 mei 2021 @ 23:00:39 #179
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199308876
Leuk die temperaturen op zondag, maar met die bewolking en dauwmeuk wordt dat gewoon vies benauwd _O-
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199310142
Het sneeuwt hier dikke vlokken in Oss :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199310159
Natte sneeuw en rengen hier. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199310372
Tweede mooie zonnige ochtend op een rij. _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 08:07:06 #183
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199310463
twitter
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:57:15 #184
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199310932
Volgende week eindelijk wat warmer en warm genoeg om in een t shirt te kunnen werken, maar echt sprankelend lente weer gaat het niet worden. Temperaturen zijn met 15-17 graden vanaf woensdag nog niet hoogstaand. Relatief weinig zon. maar goed, van de positieve kant bekeken zijn we de echte kou wel kwijt en als de zon schijnt is het wel aangenaam. werkt wel fijner :)

[ Bericht 0% gewijzigd door INViCTuS op 07-05-2021 09:12:08 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_199311142
We leven dan ook maar 1600 km van de Poolcirkel.... Brengt een kutklimaat met zich mee....
pi_199311205
Laat opgestaan. Sneeuw gemist blijkbaar. :')
(Brabant)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199311263
Hier ook geen sneeuw gehad hoor. Maar nu de zon. Het begint!
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 09:27:36 #188
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199311266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:24 schreef Salina het volgende:
Laat opgestaan. Sneeuw gemist blijkbaar. :')
(Brabant)
Geeft niet, in juni nieuwe sneeuwkansen uiteraard.
pi_199311294
Ik stond op met de zon. Maar ik lees dat het om 7.00 snilde hier.
Dan lig ik nog in bed te ronken hoor. Zelfs op een werkdag. :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 09:39:40 #190
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199311447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:29 schreef Salina het volgende:
Ik stond op met de zon. Maar ik lees dat het om 7.00 snilde hier.
Dan lig ik nog in bed te ronken hoor. Zelfs op een werkdag. :@
Oh, ik sta tegenwoordig pas rond 08:00 op, het is immers niet alsof ik de weg op moet naar werk en in een half uurtje zit ik achter mijn computer met de koffie en kan ik alsnog braaf om 08:30 beginnen :')

Serieus, ben echt niet meer gewend om 'haast' te maken in de ochtend. Dat wordt nog wat :@
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:56:46 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199311672
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:29 schreef Salina het volgende:
Ik stond op met de zon. Maar ik lees dat het om 7.00 snilde hier.
Dan lig ik nog in bed te ronken hoor. Zelfs op een werkdag. :@
Snilte voor de storm _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:00:21 #192
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199311728
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:18 schreef jakosi het volgende:
We leven dan ook maar 1600 km van de Poolcirkel.... Brengt een kutklimaat met zich mee....
Zo berekenend heb je in NL juist een bloedheet klimaat :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199312375
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh, ik sta tegenwoordig pas rond 08:00 op, het is immers niet alsof ik de weg op moet naar werk en in een half uurtje zit ik achter mijn computer met de koffie en kan ik alsnog braaf om 08:30 beginnen :')

Serieus, ben echt niet meer gewend om 'haast' te maken in de ochtend. Dat wordt nog wat :@
Haha, daar ga je snel aan wennen hoor. Zeker als je een avondmens bent. Ik doe dit al 100 jaar met mijn kantoor aan huis. 8 uur wekker, nog even snoezen met de radio aan, 8.30 op en om 09.00 uur zit ik in mijn hok. Als ik dan ooit 1 keer per jaar echt vroeg op moet vanwege vroege afspraak verder weg in het land of een vliegreis dan is dat echt drama. Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat mensen opstaan als het nog donker is.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:10:31 #194
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_199312556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, daar ga je snel aan wennen hoor. Zeker als je een avondmens bent. Ik doe dit al 100 jaar met mijn kantoor aan huis. 8 uur wekker, nog even snoezen met de radio aan, 8.30 op en om 09.00 uur zit ik in mijn hok. Als ik dan ooit 1 keer per jaar echt vroeg op moet vanwege vroege afspraak verder weg in het land of een vliegreis dan is dat echt drama. Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat mensen opstaan als het nog donker is.
Ik moet 4 dagen per week 6:45 ongeveer opstaan en iets voor 7:30 vertrek ik van huis naar werk. Qua tijd is dat net te doen, maar bij mijn vorige werkgever was het 7 uur beginnen, dus 5:45 opstaan elke dag. Dat is mij echt te vroeg en nee, dat went niet. Zo vroeg opstaan zal nooit wennen. Bij een ander misschien, maar bij mij niet en dan hoor je eigenlijk gewoon nog te slapen :P. Je moet dan ook vroeg naar bed, dus je hebt niks aan je dag en niks aan je avond. Vrijdag ben ik of vrij of ik begin later :)

het valt me wel tegen dat het erg lang duurt met volledig groen worden van alles. Veel bomen in mijn wijk zijn nog volledig kaal. Volgens mij esdoorns
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_199312727
Ja dat valt mij ook op. Hier in de tuin heeft de eikenboom al best blad, maar die staat in het volle licht. Als je in het bos komt zit er nog niks aan.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:37:34 #196
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199312872
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:10 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ik moet 4 dagen per week 6:45 ongeveer opstaan en iets voor 7:30 vertrek ik van huis naar werk. Qua tijd is dat net te doen, maar bij mijn vorige werkgever was het 7 uur beginnen, dus 5:45 opstaan elke dag. Dat is mij echt te vroeg en nee, dat went niet. Zo vroeg opstaan zal nooit wennen. Bij een ander misschien, maar bij mij niet en dan hoor je eigenlijk gewoon nog te slapen :P. Je moet dan ook vroeg naar bed, dus je hebt niks aan je dag en niks aan je avond. Vrijdag ben ik of vrij of ik begin later :)

het valt me wel tegen dat het erg lang duurt met volledig groen worden van alles. Veel bomen in mijn wijk zijn nog volledig kaal. Volgens mij esdoorns
Ben vaak rond 05:00 voor het eerst wakker, tot een uur of 8 ofzo. Dan kak ik opeens weer in en is het zomaar weer 10:00 ofzo _O-

's Zomers nooit zoveel problemen mee. Ochtendwandeling maken, zonnetje zien opkomen etc.

's Winters is het daarentegen toch allemaal wat minder in een koud huis :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:38:37 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199312883
Bon, pluim gaat de goede kant op. Niets spectaculairs maar in ieder geval al tijden zeer consistent. Overdag vaak droog, 's avonds hier en daar wat buien. Binnen no time zijn alle bomen groen.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199312963
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Snilte voor de storm _O_
Nice gevonden. :D

Nieuwe UI?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199312986
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:39 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh, ik sta tegenwoordig pas rond 08:00 op, het is immers niet alsof ik de weg op moet naar werk en in een half uurtje zit ik achter mijn computer met de koffie en kan ik alsnog braaf om 08:30 beginnen :')

Serieus, ben echt niet meer gewend om 'haast' te maken in de ochtend. Dat wordt nog wat :@
True. Dit dus. Ik sta steeds later op zelfs. Je hoeft toch niet weg, zelfs als je later begint ben je eerder klaar dan wanneer je vroeg op staat, moet reizen naar je werk en 's avonds thuis komt. Dus ja. Whatever.
Beetje offtopic verder, maar goed.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:21:37 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199314161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:44 schreef Salina het volgende:

[..]

Nice gevonden. :D

Nieuwe UI?
Was wel eens tijd voor iets anders :D

Eerste gedeelte jongste GFS-run ziet er overigens ook prima uit. Niet direct zomerse taferelen maar gewoon stabiel voorjaarweer.

"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')