abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 april 2021 @ 16:34:41 #1
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199057018


Voor eventuele nieuwe meelezers/posters hier (welkom!), de vorige delen van deze reeks over dit onderwerp vind je door links van paginanr 1 op het pijltje naar links te klikken.

In dit topic kan je alles kwijt over Rotterdam als ESF-hoststad, AHOY als locatie, podium, side events in de stad etc.


Rotterdam is de gaststad voor het Eurovisie Songfestival 2020 (inmiddels 2021). Dat hebben NPO, NOS en AVROTROS vandaag via deze video bekendgemaakt. Rotterdam Ahoy is de locatie van de 65e editie van het grootste muziekfestival ter wereld. Op dinsdag 12 mei en donderdag 14 mei zijn de halve finales, met de grote finale op zaterdag 16 mei.

Nadat vijf steden zich hadden aangemeld als kandidaat-gaststad voor het Eurovisie Songfestival 2020, koos de organisatie ervoor om in een tweede fase met Rotterdam en Maastricht om de tafel te gaan. In de afweging voor de uiteindelijke keuze wogen de technische geschiktheid van de locatie, omliggende faciliteiten, beschikbaarheid van accommodatie en financiële bijdrage zwaar mee. In dit zorgvuldige proces is de organisatie ondersteund door technische experts en de European Broadcasting Union (EBU). Ook werden aan beide locaties werkbezoeken afgelegd.

"Rotterdam en Maastricht hebben zich de afgelopen maanden van hun beste kant laten zien," zegt Sietse Bakker, Executive Producer Event van het Eurovisie Songfestival 2020. "Met Rotterdam als gaststad voor het Eurovisie Songfestival kiezen we niet alleen voor een stad met een bijzonder verhaal en een onmiskenbare daadkracht. We kiezen daarmee ook voor Rotterdam Ahoy, wat ons betreft de meest geschikte locatie om drie state-of-the-art TV-shows te produceren voor ruim 180 miljoen kijkers."

"Het is onze wens om een Eurovisie Songfestival te organiseren dat door heel Nederland wordt omarmd én waarmee we als Nederland een prachtig visitekaartje in Europa kunnen afgeven," aldus Shula Rijxman, voorzitter raad van bestuur van de NPO. "We zijn blij dat we als publieke omroep nu écht samen met Rotterdam en Ahoy aan de slag kunnen om een uniek evenement te organiseren dat Nederland verbindt en inspireert. En als ondernemende en creatieve stad past Rotterdam daar perfect bij."

Jon Ola Sand, Executive Supervisor van het Eurovisie Songfestival namens de European Broadcasting Union (EBU): "Rotterdam heeft met veel enthousiasme en toewijding laten zien dat de stad beschikt over de juiste faciliteiten om delegaties uit meer dan veertig landen volgend jaar mei te verwelkomen," vervolgt Jon Ola Sand. "We kijken ernaar uit om samen met de NPO, NOS en AVROTROS een onvergetelijk Eurovisie Songfestival in een geweldige stad neer te zetten."



  zondag 18 april 2021 @ 16:35:05 #2
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199057028
Hier ook nog even:

https://www.instagram.com/p/CNzvds-j0-v/?igshid=1kl19riq79w61

31 delegation hosts. Begrijp alleen niet of dat ook 31 aanwezige landen betekent. Zie bijvoorbeeld geen Belgische/Duitse vlag maar kan me niet voorstellen dat die er niet bij kunnen/mogen zijn. En Australië zie je dan weer wel :?
pi_199057221
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 16:29 schreef Greys het volgende:
Ah daar gaan we. Lijkt mij dat het Songfestival met alleen zitplaatsen niet te vergelijken is met 10.000 hossende mensen.

[ twitter ]
Zucht. De manier waarop ook he, op naar de volgende!!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 april 2021 @ 16:53:59 #4
163650 Greys
pi_199057432
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:44 schreef Em31 het volgende:

[..]

Zucht. De manier waarop ook he, op naar de volgende!!
Wilde er (netjes) op reageren - want Songfestivalmensen zijn beschaafde mensen - maar in de hitte van het 538 gebeuren toch maar weggehaald.

Wat me wel tegenvalt is dat daaronder meerdere journalisten roepen dat het helemaal maar afgelast moet worden (omdat ze er zelf geen hol aan vinden). Maar goed, lekker negeren maar want voor je het weet heb je hele kuddes met hooivorken achter je aan. :D

Tegen die tijd zijn er ook weer meer mensen gevaccineerd. En kan men hopelijk goed uitleggen dat het dan wel indoor is maar wel met zitplaatsen en afstand enzo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199057492
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 16:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Wilde er (netjes) op reageren - want Songfestivalmensen zijn beschaafde mensen - maar in de hitte van het 538 gebeuren toch maar weggehaald.

Wat me wel tegenvalt is dat daaronder meerdere journalisten roepen dat het helemaal maar afgelast moet worden (omdat ze er zelf geen hol aan vinden). Maar goed, lekker negeren maar want voor je het weet heb je hele kuddes met hooivorken achter je aan. :D

Tegen die tijd zijn er ook weer meer mensen gevaccineerd. En kan men hopelijk goed uitleggen dat het dan wel indoor is maar wel met zitplaatsen en afstand enzo.
Het begint af en toe een béétje treurig te worden hoor. Zag van de week al meer van dit soort reacties over het Songfestival. 'Ik vind het niet leuk/ik mag iets niet, dus dan niemand niet!'.

En dan niet alleen over het publiek, maar dat alles gewoon maar niet door moet gaan. :')
pi_199057551
Een gelukje is dat de NOS niet 100 nieuwsberichten gaat plaatsen over of het Songfestival wel door moet gaan, om de boel op te hitsen. Beetje teveel geld gekost.
  ESF Reporter zondag 18 april 2021 @ 17:34:32 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_199058589
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:56 schreef Em31 het volgende:

[..]

Het begint af en toe een béétje treurig te worden hoor. Zag van de week al meer van dit soort reacties over het Songfestival. 'Ik vind het niet leuk/ik mag iets niet, dus dan niemand niet!'.

En dan niet alleen over het publiek, maar dat alles gewoon maar niet door moet gaan. :')
Ik zie zelfs mensen nu gillend in de kroonluchters hangen vanwege dat 538-feest (en de test-evenementen in het algemeen) terwijl ze een maand geleden nog gelukzalig aan het tweeten waren over de Biddinghuizen-festivals. Toevallig zijn dat DJ’s die níet bij 538 zitten.

De selectieve verontwaardiging van dit alles. :')

Er zit sowieso een groot, héél groot verschil tussen de opzet van het Koningsdag-feest (en de korte tijd waarin dit is opgezet) en die van het ESF, waar al sinds vorig jaar zomer de plannen van staan opgesteld.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 april 2021 @ 17:39:01 #8
163650 Greys
pi_199058677
Ja maar ja dan moeten ze nuanceren en zich ergens over inlezen en gewoon maar briesen en alles op één hoop gooien is makkelijker. :') Ook als journalist. Kennelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zondag 18 april 2021 @ 17:39:59 #9
87554 Cee
Welluk?
pi_199058702
quote:
14s.gif Op zondag 18 april 2021 17:39 schreef Greys het volgende:
Ja maar ja dan moeten ze nuanceren en zich ergens over inlezen en gewoon maar briesen en alles op één hoop gooien is makkelijker. :') Ook als journalist. Kennelijk.
Oh ja dat is lastig in een tweetje en dat relt minder lekker! *O*
pi_199058725
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 17:34 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zie zelfs mensen nu gillend in de kroonluchters hangen vanwege dat 538-feest (en de test-evenementen in het algemeen) terwijl ze een maand geleden nog gelukzalig aan het tweeten waren over de Biddinghuizen-festivals. Toevallig zijn dat DJ’s die níet bij 538 zitten.

De selectieve verontwaardiging van dit alles. :')

Er zit sowieso een groot, héél groot verschil tussen de opzet van het Koningsdag-feest (en de korte tijd waarin dit is opgezet) en die van het ESF, waar al sinds vorig jaar zomer de plannen van staan opgesteld.
Nou inderdaad. Iedereen zit ook gewoon in Ahoy. Ineens zijn ál die testevenementen dan maar waardeloos, terwijl we allemaal weten dat iedereen om testevenementen had zitten gillen als ze dit allemaal niet hadden gedaan.
pi_199058754
quote:
14s.gif Op zondag 18 april 2021 17:39 schreef Greys het volgende:
Ja maar ja dan moeten ze nuanceren en zich ergens over inlezen en gewoon maar briesen en alles op één hoop gooien is makkelijker. :') Ook als journalist. Kennelijk.
Ophef op Twitter is de afspiegeling van de hele samenleving, toch?
pi_199058995
Goed nieuws wat betreft de avondklok, dat obstakel voor het toelaten van publiek zal dan sowieso wel weg als ze nu al positiever zijn
quote:
Het kabinet is positiever geworden over de kans op de opening van terrassen en het verdwijnen van de avondklok op woensdag 28 april. De ontwikkeling van het coronavirus verloopt gunstiger dan de afgelopen dagen werd verwacht. Het kabinet wacht de cijfers de komende twee dagen af en neemt dinsdag een besluit.
pi_199059018
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 16:35 schreef molloot200 het volgende:
Hier ook nog even:

https://www.instagram.com/p/CNzvds-j0-v/?igshid=1kl19riq79w61

31 delegation hosts. Begrijp alleen niet of dat ook 31 aanwezige landen betekent. Zie bijvoorbeeld geen Belgische/Duitse vlag maar kan me niet voorstellen dat die er niet bij kunnen/mogen zijn. En Australië zie je dan weer wel :?
https://www.instagram.com/p/CNz8ZFrB3Rf/

Hier hebben ze het dan weer over 75 delegation hosts, dus ik denk niet dat we hier nu al conclusies uit kunnen trekken
  zondag 18 april 2021 @ 18:06:02 #14
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199059242
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:55 schreef Funhouse het volgende:

[..]

https://www.instagram.com/p/CNz8ZFrB3Rf/

Hier hebben ze het dan weer over 75 delegation hosts, dus ik denk niet dat we hier nu al conclusies uit kunnen trekken
Aaah kijk. Ik was al verrast door de aanwezigheid van Australië, maar natuurlijk hebben ze daar een host voor klaarstaan (wel sneu als die dan uiteindelijk overbodig blijken).
  ESF Reporter zondag 18 april 2021 @ 18:06:42 #15
87554 Cee
Welluk?
pi_199059259
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 17:55 schreef Funhouse het volgende:

[..]

https://www.instagram.com/p/CNz8ZFrB3Rf/

Hier hebben ze het dan weer over 75 delegation hosts, dus ik denk niet dat we hier nu al conclusies uit kunnen trekken
Volgens mij zijn er twee per land. Spanje heeft er al zeker 2. Misschien doen ze dat ook als back-up? Dat ze afwisselen of dat er echt eentje de backup is als de ander uitvalt.
pi_199059915
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 18:06 schreef Cee het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er twee per land. Spanje heeft er al zeker 2. Misschien doen ze dat ook als back-up? Dat ze afwisselen of dat er echt eentje de backup is als de ander uitvalt.
39-Australië = 38.

38x2 is 76.

Je zou verwachten dat juist Spanje die ene zou zijn die zich het geld van de tweede zou besparen :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 18 april 2021 @ 19:06:42 #17
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199060238
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]

39-Australië = 38.

38x2 is 76.

Je zou verwachten dat juist Spanje die ene zou zijn die zich het geld van de tweede zou besparen :P
Ja, maar er zit dus wel een Australische vlag bij :P Misschien juist Nederland eraf trekken?

Geen idee, dat getal 31 was ook best random? Is nu ook weggehaald uit de post. (Ongeveer) 75 lijkt me wel logischer.
pi_199060673
Kan me ook wel voorstellen dat ze voor Jeangu en Stefania maar 1 persoon in gaan zetten
  zondag 18 april 2021 @ 19:37:36 #19
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199060682
quote:
No, the countries who participate all get 2 delegation hosts. Not every delegation host was able to make it today!
Uit de comments, klopt inderdaad dus, waarschijnlijk wel 78 personen :)
pi_199060705
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:06 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Ja, maar er zit dus wel een Australische vlag bij :P Misschien juist Nederland eraf trekken?

Geen idee, dat getal 31 was ook best random? Is nu ook weggehaald uit de post. (Ongeveer) 75 lijkt me wel logischer.
Ja, maar Australië zou wel de logische afwezige moeten zijn :P

Nederland zou ook kunnen, maar als die mensen thuis slapen, gaan ze uit de bubbel?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 18 april 2021 @ 19:47:33 #21
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199060895
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, maar Australië zou wel de logische afwezige moeten zijn :P

Nederland zou ook kunnen, maar als die mensen thuis slapen, gaan ze uit de bubbel?
Ik gok dat ze in een hotel zitten? Zou gek zijn als alle regels waterdicht zijn en dit wordt over het hoofd gezien.
pi_199062465
@Greys @Cee Weten jullie eigenlijk al of jullie als pers erbij mogen zijn? Zie steeds meer buitenlandse fans die mogen komen en blijkbaar ook dat meisje uit Nederland dat vorig jaar voor Letland probeerde te gaan? :?

Dan mogen jullie vast ook weer gewoon komen toch? :o
  ESF Reporter zondag 18 april 2021 @ 21:19:54 #23
87554 Cee
Welluk?
pi_199062557
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 21:13 schreef Em31 het volgende:
@:Greys @:Cee Weten jullie eigenlijk al of jullie als pers erbij mogen zijn? Zie steeds meer buitenlandse fans die mogen komen en blijkbaar ook dat meisje uit Nederland dat vorig jaar voor Letland probeerde te gaan? :?

Dan mogen jullie vast ook weer gewoon komen toch? :o
We verwachten elk moment/iedere dag bericht, geen idee of het heuglijk of hmppfff gaat wezen maar we blijven duimen!
pi_199062737
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 21:19 schreef Cee het volgende:

[..]

We verwachten elk moment/iedere dag bericht, geen idee of het heuglijk of hmppfff gaat wezen maar we blijven duimen!
Ik hoop het! Je zou toch zeggen dat jullie wel een streepje voor hebben op bepaalde buitenlandse fans. :@
pi_199063125
Jan Bors (voormalig HoD van Tsjechië) heeft een serie interessante interviews. Zoals vandaag een interview met Twan van de Nieuwenhuijzen.


Het interview geeft meer inzicht in back-up video’s, running order, etc.

Ook een interview met Christer Bjorkman. :-)
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 23:20:22 #26
375570 crew  Cyan9
pi_199064385
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 16:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Wilde er (netjes) op reageren - want Songfestivalmensen zijn beschaafde mensen - maar in de hitte van het 538 gebeuren toch maar weggehaald.

Wat me wel tegenvalt is dat daaronder meerdere journalisten roepen dat het helemaal maar afgelast moet worden (omdat ze er zelf geen hol aan vinden). Maar goed, lekker negeren maar want voor je het weet heb je hele kuddes met hooivorken achter je aan. :D

Tegen die tijd zijn er ook weer meer mensen gevaccineerd. En kan men hopelijk goed uitleggen dat het dan wel indoor is maar wel met zitplaatsen en afstand enzo.
RTL "journalist", die hoeven we sowieso niet serieus te nemen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_199064450
Een redelijk duidelijke foto van de Robe Spiiders in actie. Dit zijn degene boven de tribunes, soortgelijke groepen hangen boven de hoeken van het podium.

Boven lnr: Ayrton Karif-LT, GLP impression FR10 Bar; onder lnr: Ayrton Huracán-X, Claypaky Xtylos, GLP impression FR10 Bar.

Uit de instagram stories van Aazies.mp4
pi_199064902
Straatrace klinkt niet echt als iets voor het songfestival :P

twitter


twitter
pi_199064933
De afgelopen dagen heeft deze graphic designer mooie renders gemaakt. Hier een paar:
(In een spoiler gezet, anders wordt de post de lang)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 41% gewijzigd door Nashipeer op 19-04-2021 02:05:09 ]
  ESF Reporter maandag 19 april 2021 @ 07:39:51 #30
87554 Cee
Welluk?
pi_199065510
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 21:31 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik hoop het! Je zou toch zeggen dat jullie wel een streepje voor hebben op bepaalde buitenlandse fans. :@
Per land wordt een x aantal accreditaties uitgegeven, dus wat een media outlet in Letland doet en voor bereik heeft, wordt niet afgewogen tegen wat wij doen, voor zover ik weet. Pers is verdeeld over online (digitale persco’s, streams van rehearsals, dus alles vanuit huis) en on-site (persco, rehearsals vanuit het Hol van de Leeuw, oftewel de press room). Dat laatste is een derde kleiner qua capaciteit dus de kans is ook nog kleiner, kan nog altijd dat on-site geweigerd wordt maar dat het wel online mag. Maar dat is dan wel een stuk anders qua beleving en ook lastiger qua uitvoering omdat Greys en ik niet bepaald naast elkaar wonen. Dus, fingers crossed!

Ik ga me ondertussen klaarmaken om van elke lamp en iedere kabel een foto te maken zodat @NeilZar een analyse hierop kan loslaten. _O_
  ESF Reporter maandag 19 april 2021 @ 07:43:59 #31
87554 Cee
Welluk?
pi_199065523
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 21:52 schreef FranklinB het volgende:
Jan Bors (voormalig HoD van Tsjechië) heeft een serie interessante interviews. Zoals vandaag een interview met Twan van de Nieuwenhuijzen.


Het interview geeft meer inzicht in back-up video’s, running order, etc.

Ook een interview met Christer Bjorkman. :-)
Oeh, nice! Daar ga ik vanavond eens voor zitten, thanks! w/
  maandag 19 april 2021 @ 08:07:10 #32
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199065662
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 07:39 schreef Cee het volgende:

[..]

Per land wordt een x aantal accreditaties uitgegeven, dus wat een media outlet in Letland doet en voor bereik heeft, wordt niet afgewogen tegen wat wij doen, voor zover ik weet. Pers is verdeeld over online (digitale persco’s, streams van rehearsals, dus alles vanuit huis) en on-site (persco, rehearsals vanuit het Hol van de Leeuw, oftewel de press room). Dat laatste is een derde kleiner qua capaciteit dus de kans is ook nog kleiner, kan nog altijd dat on-site geweigerd wordt maar dat het wel online mag. Maar dat is dan wel een stuk anders qua beleving en ook lastiger qua uitvoering omdat Greys en ik niet bepaald naast elkaar wonen. Dus, fingers crossed!

Ik ga me ondertussen klaarmaken om van elke lamp en iedere kabel een foto te maken zodat @:NeilZar een analyse hierop kan loslaten. _O_
Over die online rehearsals stream gesproken denk ik nog altijd dat die gewoon uit zullen lekken tegen die tijd. Ik kan me niet echt voorstellen hoe ze dat willen voorkomen...
pi_199065901
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 07:39 schreef Cee het volgende:

[..]

Per land wordt een x aantal accreditaties uitgegeven, dus wat een media outlet in Letland doet en voor bereik heeft, wordt niet afgewogen tegen wat wij doen, voor zover ik weet. Pers is verdeeld over online (digitale persco’s, streams van rehearsals, dus alles vanuit huis) en on-site (persco, rehearsals vanuit het Hol van de Leeuw, oftewel de press room). Dat laatste is een derde kleiner qua capaciteit dus de kans is ook nog kleiner, kan nog altijd dat on-site geweigerd wordt maar dat het wel online mag. Maar dat is dan wel een stuk anders qua beleving en ook lastiger qua uitvoering omdat Greys en ik niet bepaald naast elkaar wonen. Dus, fingers crossed!

Ik ga me ondertussen klaarmaken om van elke lamp en iedere kabel een foto te maken zodat @:NeilZar een analyse hierop kan loslaten. _O_
Ah oké, dat verklaart het. Dan is er nog erg veel concurrentie ja.. ik ga voor jullie duimen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Em31 op 19-04-2021 11:00:40 ]
pi_199065909
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 08:07 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Over die online rehearsals stream gesproken denk ik nog altijd dat die gewoon uit zullen lekken tegen die tijd. Ik kan me niet echt voorstellen hoe ze dat willen voorkomen...
Tenzij je eigen naam in beeld staat en meteen duidelijk is wie iets deelt zodat ze voor altijd verbannen kunnen worden, snap ik ook niet hoe ze dit gaan doen ja :+
pi_199066621
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 08:41 schreef Em31 het volgende:

[..]

Tenzij je eigen naam in beeld staat en meteen duidelijk is wie iets deelt zodat ze voor altijd verbannen kunnen worden, snap ik ook niet hoe ze dit gaan doen ja :+
Dat is wel een goed idee, en dan met een watermerk in het midden van het beeld, maar dan in de vorm van de naam vd journalist of organisatie
pi_199067530
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 07:39 schreef Cee het volgende:
Ik ga me ondertussen klaarmaken om van elke lamp en iedere kabel een foto te maken zodat @NeilZar een analyse hierop kan loslaten.
Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik wordt hier zo emotioneel van. :') Meer foto's is meer beter ^O^
pi_199069000
komt er straks ook publiek op de vloer of is dat alleen het podium en de greenroom?
pi_199069112
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:58 schreef drxanax het volgende:
komt er straks ook publiek op de vloer of is dat alleen het podium en de greenroom?
Als het goed is alleen publiek op de eerste ring
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 17:10:01 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199072486
twitter


Hopelijk kunnen wel wel gewoon 3500 x 9 publiek ontvangen voor het songfestival
pi_199072538
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Hopelijk kunnen wel wel gewoon 3500 x 9 publiek ontvangen voor het songfestival
Ben echt bang dat de focus straks naar het Songfestival gaat :X :X
  maandag 19 april 2021 @ 17:14:13 #41
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199072554
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:12 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ben echt bang dat de focus straks naar het Songfestival gaat :X :X
Ja ik ook... Liever gewoon testen voor toegang dan dat fieldlab-gedoe onder de noemer van 'experiment'.
pi_199072576
quote:
99s.gif Op maandag 19 april 2021 17:14 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja ik ook... Liever gewoon testen voor toegang dan dat fieldlab-gedoe onder de noemer van 'experiment'.
Het is wel gewoon zitten (en misschien met mondkapje?), maar je weet het nooit met al die ophefverslaafden die sowieso al een hekel hebben aan het Songfestival.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 17:15:55 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199072577
twitter


Hoop dat we buiten schot blijven... Eurovisie is ook wel anders omdat er 200 miljoen mensen naar kijken, wat anders dan een festival in Nederland.
  maandag 19 april 2021 @ 17:26:23 #44
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_199072691
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Hoop dat we buiten schot blijven... Eurovisie is ook wel anders omdat er 200 miljoen mensen naar kijken, wat anders dan een festival in Nederland.
Inderdaad. ESF heeft bereikt van 200 miljoen, 538 feest van 10.000. ESF is zittend, vaste plek. 538 feest rondlopend feestend publiek door elkaar. ESF is al maanden voorbereid. 538 had nog niet eens een vergunning.
Just do it »
pi_199072715
En anders alleen publiek bij de liveshows, als er toch gezeur komt over de aantallen.

edit: bedenk me nu dat er ook gewoon meerdere voetbalwedstrijden aan zitten te komen met publiek en daar hoor je ook niet zoveel over. Dus komt vast goed.
  maandag 19 april 2021 @ 17:41:09 #46
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199072901
Nog 9 dagen voor de knoop doorgehakt zal worden. Ik ga duimen voor jullie ^O^
  maandag 19 april 2021 @ 17:51:10 #47
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199073024
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:28 schreef Em31 het volgende:
En anders alleen publiek bij de liveshows, als er toch gezeur komt over de aantallen.

edit: bedenk me nu dat er ook gewoon meerdere voetbalwedstrijden aan zitten te komen met publiek en daar hoor je ook niet zoveel over. Dus komt vast goed.
Jep, in Rotterdam ook. Maar die zijn niet via fieldlab volgens mij.
pi_199073233
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:28 schreef Em31 het volgende:
En anders alleen publiek bij de liveshows, als er toch gezeur komt over de aantallen.

edit: bedenk me nu dat er ook gewoon meerdere voetbalwedstrijden aan zitten te komen met publiek en daar hoor je ook niet zoveel over. Dus komt vast goed.
Dat voetbalpubliek zit wel buiten natuurlijk.

Daarnaast is het sociaal ook wat meer geaccepteerd om het ESF negatief te benaderen, en hoef je als “journalist” niet bang te zijn dat een stel hooligans opeens voor je deur staat als je pleit voor een publieksverbod.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199073271
Het ESF is weer een aantal weken later.
Het gaat per keer om veel minder publiek.
Het gaat niet om een meute die onbeheerst in een vak staat te feesten.
Het vindt niet plaats om de hoek van een ziekenhuis dat al meer dan een jaar wordt overspoeld door covid patiënten.

Kortom: appels en peren.

Het gaat gewoon door zoals nu gepland. Dat wil de overheid ook wat betreft de Field Labs. De gemeente Rotterdam heeft al veel geld en aandacht in het ESF gestoken, die gaat dit niet afblazen, maar er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de omstandigheden voor het ontvangen van het publiek optimaal zijn.
  maandag 19 april 2021 @ 18:32:30 #50
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199073541
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:12 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ben echt bang dat de focus straks naar het Songfestival gaat :X :X
Ik ook, maar is niet te vergelijken met het 538 feest. Dus dat zou wel triest zijn.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199073720
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 18:32 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Ik ook, maar is niet te vergelijken met het 538 feest. Dus dat zou wel triest zijn.
Ja klopt, maar EditieNL begon er bijvoorbeeld al over. Nouja, misschien gaat de storm nu wat liggen.
  maandag 19 april 2021 @ 18:58:09 #52
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199073918
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 18:44 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja klopt, maar EditieNL begon er bijvoorbeeld al over. Nouja, misschien gaat de storm nu wat liggen.
Zag het ja, die directrice die alle fieldlab evenementen maar wil annuleren :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  ESF Reporter maandag 19 april 2021 @ 19:52:41 #53
87554 Cee
Welluk?
pi_199074842
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 17:26 schreef Niels93 het volgende:

[..]

Inderdaad. ESF heeft bereikt van 200 miljoen, 538 feest van 10.000. ESF is zittend, vaste plek. 538 feest rondlopend feestend publiek door elkaar. ESF is al maanden voorbereid. 538 had nog niet eens een vergunning.
Dit. En we zijn dan al een dik maand verder en driekwart van de mensen die nu de petitie hebben getekend hebben er dan ondertussen elk al veertien terrasbezoeken en zes te drukke familiefeestjes op zitten.
  maandag 19 april 2021 @ 21:02:13 #54
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_199076074
Alles is afhankelijk van de besmettingscijfers de komende weken. Aan de fieldlab evenementen hangt nu een zweem aan negativiteit en dat kan ook doorwerken op het ESF. Bij het beoordelen van het evenement wordt geen rekening gehouden met het bereik wereldwijd e.d. Factoren van toetsing zijn echt de gezondheidsaspecten en de druk op onze gezondheidszorg.

We gaan het zien!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_199076233
Hoe vervang je een deel van de LED muur als het paneel niet 100% werkt? Zo dus.

https://www.instagram.com/p/CN2sisVr7A7/
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 21:28:24 #56
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199076642
  maandag 19 april 2021 @ 21:31:38 #57
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199076707
Meteen al bij showniews, breda gecancelled "Moet Eurovisie met publiek dan ook niet?" :6
  maandag 19 april 2021 @ 21:35:40 #58
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199076802
quote:
8s.gif Op maandag 19 april 2021 21:31 schreef Amarinthe het volgende:
Meteen al bij showniews, breda gecancelled "Moet Eurovisie met publiek dan ook niet?" :6
Bij Boulevard ook zo, Peter R was natuurlijk voor :')
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  ESF Reporter maandag 19 april 2021 @ 21:40:15 #59
87554 Cee
Welluk?
pi_199076930
Echt, die test-evenementen draaien al meer dan een maand, waar waren die hijgers toen? Ineens mag niks meer van ze. :')
pi_199076946
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:40 schreef Cee het volgende:
Echt, die test-evenementen draaien al meer dan een maand, waar waren die hijgers toen? Ineens mag niks meer van ze. :')
Bij de voetbal werd niet tegengesputterd door hen.
dag
pi_199076971
quote:
8s.gif Op maandag 19 april 2021 21:31 schreef Amarinthe het volgende:
Meteen al bij showniews, breda gecancelled "Moet Eurovisie met publiek dan ook niet?" :6
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:35 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Bij Boulevard ook zo, Peter R was natuurlijk voor :')
En dan straks dit 100 keer herhalen en vervolgens klagen over een sfeerloos Songfestival.
  maandag 19 april 2021 @ 21:53:16 #62
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199077183
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:40 schreef Cee het volgende:
Echt, die test-evenementen draaien al meer dan een maand, waar waren die hijgers toen? Ineens mag niks meer van ze. :')
Geneuzel inderdaad. Nou moet ik inderdaad wel zeggen dat ik 10k hossende mensen misschien iets te veel van het goede vind, gelukkig zit het ESF daar lang niet in de buurt en is het ook nog eens uitsluitend zittend.
  ESF Reporter maandag 19 april 2021 @ 22:06:20 #63
87554 Cee
Welluk?
pi_199077436
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Bij de voetbal werd niet tegengesputterd door hen.
Selectieve verontwaardiging wederom.
Echt, fijn dat een van de presentatoren van het zelfde Shownieuws gewoon de persconferenties gaat leiden.
  ESF Reporter maandag 19 april 2021 @ 22:07:21 #64
87554 Cee
Welluk?
pi_199077450
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:53 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Geneuzel inderdaad. Nou moet ik inderdaad wel zeggen dat ik 10k hossende mensen misschien iets te veel van het goede vind, gelukkig zit het ESF daar lang niet in de buurt en is het ook nog eens uitsluitend zittend.
Dit ja. Het is nog niet eens een klein verschil, het is een enórm verschil. Maar ja, die nuance ziet men niet want ze zien het woord Fieldlab en de meute wordt er met hooivorken op af gestuurd.
  maandag 19 april 2021 @ 22:18:20 #65
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199077616


In de coronacheck, de app waarin je aangeeft dat je wil testen en je daarna kunt laten zien dat je getest bent, staat esf als een aparte activiteit genoemd.
  ESF Reporter maandag 19 april 2021 @ 22:20:15 #66
87554 Cee
Welluk?
pi_199077651
quote:
99s.gif Op maandag 19 april 2021 22:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]

In de coronacheck, de app waarin je aangeeft dat je wil testen en je daarna kunt laten zien dat je getest bent, staat esf als een aparte activiteit genoemd.
Ahhh dan is het bijna officieel dus *O*
  maandag 19 april 2021 @ 22:21:30 #67
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199077676
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 22:20 schreef Cee het volgende:

[..]

Ahhh dan is het bijna officieel dus *O*
Mwa, dat radio 538 event is ook gecanceld. :P dus geen garanties. Maar ik vond t wel opvallend.
  ESF Reporter maandag 19 april 2021 @ 22:23:05 #68
87554 Cee
Welluk?
pi_199077718
quote:
99s.gif Op maandag 19 april 2021 22:21 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Mwa, dat radio 538 event is ook gecanceld. :P dus geen garanties. Maar ik vond t wel opvallend.
Oh ja, dat zie ik nu, plaatje wilde eerst niet laden. |:)
Nou, ik hoop gewoon op een snelle nieuwe ophef waar men allemaal gillend voor in de kroonluchter kan gaan hangen. Gezien de frequentie moet dat lukken.
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 22:23:30 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199077724
quote:
99s.gif Op maandag 19 april 2021 22:21 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Mwa, dat radio 538 event is ook gecanceld. :P dus geen garanties. Maar ik vond t wel opvallend.
Anders maken we van Ahoy een Arcadehal
  maandag 19 april 2021 @ 22:23:56 #70
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199077733
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 22:23 schreef Cee het volgende:

[..]

Oh ja, dat zie ik nu, plaatje wilde eerst niet laden. |:)
Nou, ik hoop gewoon op een snelle nieuwe ophef waar men allemaal gillend voor in de kroonluchter kan gaan hangen. Gezien de frequentie moet dat lukken.
ja ik was aan t falen met Imgur en dingen. :@
pi_199078755
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 21:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Het ziet er nu al zo veel groter uit dan ik in mijn hoofd had
  dinsdag 20 april 2021 @ 09:39:39 #72
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199080552
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 22:23 schreef Cee het volgende:

[..]

Oh ja, dat zie ik nu, plaatje wilde eerst niet laden. |:)
Nou, ik hoop gewoon op een snelle nieuwe ophef waar men allemaal gillend voor in de kroonluchter kan gaan hangen. Gezien de frequentie moet dat lukken.
Hugo krijgt vanavond vast een vraag in die richting voor z'n kiezen bij de persconferentie.
:o)
pi_199082633


Lampen aan de achterkant van de draaideuren in het scherm
pi_199082892
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 12:47 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]

Lampen aan de achterkant van de draaideuren in het scherm
Die heb ik nog niet eerder gezien. *zet analysebril op* :9
pi_199083167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:10 schreef NeilZar het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet eerder gezien. *zet analysebril op* :9
*Zet analyse bril lager op de neus* Ik denk te weten welke het is. Het lijken allemaal de Ayrton MiniPanel-FX te zijn. Een moving head met 4 individueel bestuurbare LEDs met zoom. Qua effect moet je een beetje denken dat je de achterwand van de 2010 stage hebt, maar dan met het open deur effect van 2015. Niet uniek, maar wel anders dan vorige jaren.

*Edit* Ik begin wel een beetje te twijfelen, want sommige lijken dan weer de Ayrton MiniBurst te zijn, en dat is een soort stroboscoop moving head. Het kan een combinatie van beiden zijn, misschien dat ik daarom in de war raak.

[ Bericht 5% gewijzigd door NeilZar op 20-04-2021 13:37:21 ]
pi_199083277
Comment van Nathan op zijn laatste instagram post:

https://www.instagram.com/p/CN4uSoalc6x/
  dinsdag 20 april 2021 @ 14:15:06 #77
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199083622
quote:
Het kabinet gaat vanaf 28 april een aantal coronamaatregelen opschorten, afschaffen of versoepelen. Het einde van de avondklok is nabij, winkels en markten mogen weer open en begrafenissen zijn vanaf 28 april weer door honderd mensen te bezoeken. Ook gaan terrassen open. Wel komt er een extra rem op Fieldlabs: die worden geschrapt als er meer dan 900 coronapatiënten op de intensive care in de ziekenhuizen liggen.
:o)
pi_199083684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:15 schreef Dave het volgende:

[..]

Hoeveel liggen er nu dan? :(
  ESF Reporter dinsdag 20 april 2021 @ 14:20:57 #79
87554 Cee
Welluk?
pi_199083700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:19 schreef Bicassie het volgende:

[..]

Hoeveel liggen er nu dan? :(
813 (meteen opgezocht :@ ).

Iedereen effe ophouden met Corona krijgen please.
  dinsdag 20 april 2021 @ 14:21:03 #80
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199083704
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:19 schreef Bicassie het volgende:

[..]

Hoeveel liggen er nu dan? :(
Volgens Coronadashboard 813. Momenteel redelijk stabiel, maar wel licht stijgend. Een maand geleden lagen er 602.
:o)
  ESF Reporter dinsdag 20 april 2021 @ 14:28:24 #81
87554 Cee
Welluk?
pi_199083798
10 erbij vandaag, 823. Hou eens op.
pi_199083911
Al zou het de komende tijd zakken, dan kan er ook nog een effect komen door versoepelingen natuurlijk :X

Al worden er ook steeds meer met gevaccineerd, dus laten we positief blijven *O* en anders is het pech (en ergens ook wel logisch want dan zijn de ziekenhuizen aan het overstromen :@)

[ Bericht 49% gewijzigd door Em31 op 20-04-2021 14:42:56 ]
  ESF Reporter dinsdag 20 april 2021 @ 14:42:59 #83
87554 Cee
Welluk?
pi_199083963
Nee, de mensen die het nu vooral bezetten worden platgevaccinneerd en dan houdt het op, klaar nu. Dit boren ze geen twee keer door de neus. Nee echt hou op.
pi_199083979
Aangezien ze de knoop zullen hakken op 28 april hebben ze nog een week om te zien of het richting de 900 aan het gaan is. Ik geloof dat als het aantal ic opnames in de komende week erg toenemen ze misschien niet eens de kaartverkoop weer zullen opstarten met deze nieuwe situatie vanuit het kabinet.
  dinsdag 20 april 2021 @ 14:44:42 #85
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199083980
Ik hoop ergens dat ze het ESF als losstaand iets zien, en niet onder dezelfde categorie scharen als 'laten we de café's in Utrecht eens open gooien' etc.
:o)
pi_199084051
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:44 schreef Dave het volgende:
Ik hoop ergens dat ze het ESF als losstaand iets zien, en niet onder dezelfde categorie scharen als 'laten we de café's in Utrecht eens open gooien' etc.
Dat gaat ophef-Nederland nooit accepteren :D
  dinsdag 20 april 2021 @ 14:52:36 #87
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199084060
Hoe graag ik ook publiek wil, je kan Eurovisie niet wel met publiek doen en alle rest niet.

Dus hoop echt dat het daalt. Sowieso, maar extra vanwege Eurovisie.
  dinsdag 20 april 2021 @ 14:57:53 #88
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199084127
Ik heb er inmiddels geen probleem meer mee als de Fieldlabs geannuleerd moeten worden. We zijn gigantisch voor het lapje gehouden, nutteloze en methodologisch zeer twijfelachtige projectjes. En ondertussen museum en theater en bioscoop, de kleine instellingen, potdicht houden. Laat staan de (droge) horeca met terras. Zo hypocriet.

Theaters en bisocoop en evt. concerten met minimale bezetting opengooien. Dus ook ESF als het even kan.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_199084360
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:57 schreef Andromache het volgende:
Ik heb er inmiddels geen probleem meer mee als de Fieldlabs geannuleerd moeten worden. We zijn gigantisch voor het lapje gehouden, nutteloze en methodologisch zeer twijfelachtige projectjes. En ondertussen museum en theater en bioscoop, de kleine instellingen, potdicht houden. Laat staan de (droge) horeca met terras. Zo hypocriet.

Theaters en bisocoop en evt. concerten met minimale bezetting opengooien. Dus ook ESF als het even kan.
Zonder vooraf testen komt er in deze tijd al helemaal niemand Ahoy in.
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:29:27 #90
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199084621
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:13 schreef Em31 het volgende:

[..]

Zonder vooraf testen komt er in deze tijd al helemaal niemand Ahoy in.
Yup, zelfs niet als je volledig gevaccineerd bent.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:50:49 #91
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_199084941
Zijn we weer mooi klaar mee zeg, met die regel.
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:53:47 #92
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199084981
https://www.telegraaf.nl/(...)t-is-een-uitschieter

Ik had eigenlijk niet eens moeten hopen op publiek want ik heb het idee dat we weer teleurgesteld worden. Stijging van 10% op IC
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 april 2021 @ 16:02:29 #93
163650 Greys
pi_199085110
Dan even iets leuks tussendoor:

ESF / [Prijsvraag] Nostradamus: voorspel juist, en win een bordspel!

Doen jullie mee? Is op zich in een paar minuten in te vullen en leuk om Nostradamusje te zijn!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 20 april 2021 @ 16:03:10 #94
39237 crew  H_T
2733
pi_199085117
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:32 schreef NeilZar het volgende:

[..]

*Zet analyse bril lager op de neus* Ik denk te weten welke het is. Het lijken allemaal de Ayrton MiniPanel-FX te zijn. Een moving head met 4 individueel bestuurbare LEDs met zoom. Qua effect moet je een beetje denken dat je de achterwand van de 2010 stage hebt, maar dan met het open deur effect van 2015. Niet uniek, maar wel anders dan vorige jaren.

*Edit* Ik begin wel een beetje te twijfelen, want sommige lijken dan weer de Ayrton MiniBurst te zijn, en dat is een soort stroboscoop moving head. Het kan een combinatie van beiden zijn, misschien dat ik daarom in de war raak.
Supertof dat je je technische kennis zo deelt ^O^ Dank je wel!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 17:42:06 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199086549
twitter
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:46:28 #96
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199086587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
00:45 afgelopen? Prima tijd ^O^ Israël duurde voor mijn gevoel ellendig lang (maar dat kwam misschien ook door de zenuwen)
pi_199086626
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:46 schreef molloot200 het volgende:

[..]

00:45 afgelopen? Prima tijd ^O^ Israël duurde voor mijn gevoel ellendig lang (maar dat kwam misschien ook door de zenuwen)
Israël was met zijn 4 uur en 10 minuten ook gewoon de langste finale ooit. Het is de enige finale die langer dan 4 uur duurde.
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:57:29 #98
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_199086686
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:37 schreef Em31 het volgende:
Al zou het de komende tijd zakken, dan kan er ook nog een effect komen door versoepelingen natuurlijk :X

Al worden er ook steeds meer met gevaccineerd, dus laten we positief blijven *O* en anders is het pech (en ergens ook wel logisch want dan zijn de ziekenhuizen aan het overstromen :@)
Nee negatief moeten we blijven. :P
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 april 2021 @ 18:01:22 #99
163650 Greys
pi_199086735
Ze mogen op zich weer verder met Janssen. Als ze die nou de komende week even in 3 miljoen armen rammen zijn die iig met 1 prik klaar.

(Hopen tegen beter weten in mag altijd he... :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 20 april 2021 @ 18:35:01 #100
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199087112
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:01 schreef Greys het volgende:
Ze mogen op zich weer verder met Janssen. Als ze die nou de komende week even in 3 miljoen armen rammen zijn die iig met 1 prik klaar.

(Hopen tegen beter weten in mag altijd he... :+ )
Oh, gooi de pretparken, restaurants en cafés ook maar meteen open dan!
:o)
  ESF Reporter dinsdag 20 april 2021 @ 18:36:02 #101
87554 Cee
Welluk?
pi_199087126
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:01 schreef Greys het volgende:
Ze mogen op zich weer verder met Janssen. Als ze die nou de komende week even in 3 miljoen armen rammen zijn die iig met 1 prik klaar.

(Hopen tegen beter weten in mag altijd he... :+ )
Gezien de snelheid waarmee ze nu binnen twee weken ineens bezig zijn moet minstens anderhalf miljoen wel haalbaar zijn. :o
Gaat er wel eentje dood aan trombose dan, zal je merken dat ik dat net ben. |:)
pi_199087404
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:36 schreef Cee het volgende:

[..]

Gezien de snelheid waarmee ze nu binnen twee weken ineens bezig zijn moet minstens anderhalf miljoen wel haalbaar zijn. :o
Gaat er wel eentje dood aan trombose dan, zal je merken dat ik dat net ben. |:)
_O- :@
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:39:57 #103
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199088370
Die fieldlabaanpassingen zijn voor zover ik kan terugvinden niet bekend gemaakt, ook niet op https://www.rijksoverheid(...)open-einde-avondklok
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 april 2021 @ 19:55:29 #104
163650 Greys
pi_199088772
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:36 schreef Cee het volgende:

[..]

Gezien de snelheid waarmee ze nu binnen twee weken ineens bezig zijn moet minstens anderhalf miljoen wel haalbaar zijn. :o
Gaat er wel eentje dood aan trombose dan, zal je merken dat ik dat net ben. |:)
(Ik vergat dat we nog helemaal die 3 miljoen vaccins niet binnen hebben. :') :@)

En jij mag niet deaud want ik wil niet zonder jou verslag doen van ESF dus dan weet je dat. Hierbij is de deaud-optie geschrapt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199088805
De vorm van het podium begint al goed zichtbaar te worden, en de greenroom is ook grotendeels gebouwd zo te zien.

https://www.ampco-flashlight.com/nl/esc/
pi_199088822
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:36 schreef Cee het volgende:

[..]

Gezien de snelheid waarmee ze nu binnen twee weken ineens bezig zijn moet minstens anderhalf miljoen wel haalbaar zijn. :o
Gaat er wel eentje dood aan trombose dan, zal je merken dat ik dat net ben. |:)
_O- :*
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 20 april 2021 @ 20:25:26 #107
163650 Greys
pi_199089437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:56 schreef NeilZar het volgende:
De vorm van het podium begint al goed zichtbaar te worden, en de greenroom is ook grotendeels gebouwd zo te zien.
[ afbeelding ]
https://www.ampco-flashlight.com/nl/esc/
En ik als groot sjoelfan en fan van onze sjoelESFdagen met elkaar werd erg blij van deze achter de schermen crewfoto. :D O+ Onze medesjoelmates!



[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 20-04-2021 20:39:19 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 10:23:22 #108
163650 Greys
pi_199095364
Hebben jullie nog vragen voor als we morgenochtend naar Ahoy gaan?

Stage designer Florian Wieder en regisseur Marnix Kaart zijn ook aanwezig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199095429
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:23 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie nog vragen voor als we morgenochtend naar Ahoy gaan?

Stage designer Florian Wieder en regisseur Marnix Kaart zijn ook aanwezig.
Wat betreft de greenroom: hoe doen ze dit in het begin van de show en tijdens de nummers? Want aan het begin heb je dan een lege zaal, of mis ik iets :@
  woensdag 21 april 2021 @ 10:38:51 #110
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_199095587
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:23 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie nog vragen voor als we morgenochtend naar Ahoy gaan?

Stage designer Florian Wieder en regisseur Marnix Kaart zijn ook aanwezig.
Aan Florian: in hoeverre is het podium dat je bedacht hebt nu werkelijkheid geworden? Zijn er dingen die helaas toch niet konden? Of zijn er nog kleine aanpassingen gedaan ten opzichte van 2020?
Just do it »
pi_199095617
Ik heb wel een vraag over de puntentelling. Bij het Junior Songfestival zagen we dat eerst de 12 punten bekend werd gemaakt en daarna (heel snel) de overige punten. Wordt dit nu ook bij het grote songfestival gedaan?
leven zoals het leven is
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 21 april 2021 @ 11:28:35 #112
39237 crew  H_T
2733
pi_199096191
De karavaan met uitzendwagens is vertrokken vanaf het Mediapark

https://www.facebook.com/jan.depijper/videos/4280819868618418/
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199096892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:28 schreef H_T het volgende:
De karavaan met uitzendwagens is vertrokken vanaf het Mediapark

https://www.facebook.com/jan.depijper/videos/4280819868618418/
Jeetje. Dat zijn er echt een hele hoop.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 21 april 2021 @ 12:39:05 #114
39237 crew  H_T
2733
pi_199096990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:30 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Jeetje. Dat zijn er echt een hele hoop.
:Y En ook de serieus grote jongens. De meeste van hun trucks zijn een stukkie kleiner
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199097377
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:23 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie nog vragen voor als we morgenochtend naar Ahoy gaan?

Stage designer Florian Wieder en regisseur Marnix Kaart zijn ook aanwezig.
In hoeverre hebben ervaringen met het podium en de productie van 2019 invloed gehad op het ontwerp voor 2020/21?

Zijn er landen die met een staging concept zijn gekomen waar jullie nee tegen hebben moeten zeggen omdat het niet uit te voeren was?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 13:33:57 #117
163650 Greys
pi_199097652
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:28 schreef H_T het volgende:
De karavaan met uitzendwagens is vertrokken vanaf het Mediapark

https://www.facebook.com/jan.depijper/videos/4280819868618418/
Dat zijn de leuke Twittertips, dankjewel! O+

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199097766
Ik word nu zelfs blij van vrachtwagens, ongelofelijk!
  woensdag 21 april 2021 @ 13:42:30 #119
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199097773
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:41 schreef Em31 het volgende:
Ik word nu zelfs blij van vrachtwagens, ongelofelijk!
Hahaha precies dit. Ik zat er zooo blij naar te kijken en bedacht me daarna dat ik gewoon keek naar vrachtwagens.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 13:44:07 #120
163650 Greys
pi_199097796
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:41 schreef Em31 het volgende:
Ik word nu zelfs blij van vrachtwagens, ongelofelijk!
Ik werd er ook een tikkie emo van. _O- :@ Dat getoeter en gezwaai en het Eurovisielogo op de wagens. Het is allemaal zo... écht!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 april 2021 @ 13:45:17 #121
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199097811
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zijn de leuke Twittertips, dankjewel! O+

[ twitter ]
Heel groot NEP op de vrachtwagens, en jij gelooft het?
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 13:46:10 #122
163650 Greys
pi_199097824
quote:
12s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:45 schreef Dave het volgende:

[..]

Heel groot NEP op de vrachtwagens, en jij gelooft het?
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199097825
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik werd er ook een tikkie emo van. _O- :@ Dat getoeter en gezwaai en het Eurovisielogo op de wagens. Het is allemaal zo... écht!
Ja! :D en het is gewoon al bijna, voelt soms nog steeds een beetje onwerkelijk O+
pi_199098500
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:23 schreef Greys het volgende:
Hebben jullie nog vragen voor als we morgenochtend naar Ahoy gaan?

Stage designer Florian Wieder en regisseur Marnix Kaart zijn ook aanwezig.
De grote LED-wand kan worden geopend en geroteerd als een soort grote deur (#openup). Ik vraag me wel af of dit ook een artistieke functie kan hebben voor de artiesten zelf, of dat het dan altijd 'dicht' moet zijn.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 21 april 2021 @ 14:50:30 #125
39237 crew  H_T
2733
pi_199098626
De zijkanten van die vrachtwagens kunnen uitschuiven.

In de grootste vrachtwagen is dan ruimte voor dit:



Of zonder mensen (en vanuit een andere hoek)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 15:46:17 #126
163650 Greys
pi_199099393
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:50 schreef H_T het volgende:
De zijkanten van die vrachtwagens kunnen uitschuiven.
[ afbeelding ]
In de grootste vrachtwagen is dan ruimte voor dit:

[ afbeelding ]

Of zonder mensen (en vanuit een andere hoek)
[ afbeelding ]
Gaaf! Waar haal je deze vandaan? Als jullie dat er ajb bij willen zetten kunnen we dingen netjes met bron tweeten. O+

Edit: ah ik zit mobiel maar ik zie iets in de url met live productions oid?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 21 april 2021 @ 16:09:00 #127
39237 crew  H_T
2733
pi_199099696
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Gaaf! Waar haal je deze vandaan? Als jullie dat er ajb bij willen zetten kunnen we dingen netjes met bron tweeten. O+

Edit: ah ik zit mobiel maar ik zie iets in de url met live productions oid?
Deze komen van drie verschillende, maar op live-production.tv staan meerdere foto's van die truck van alle kanten. Hoe ik weet dat het die truck is is simpel genoeg, dat staat er gewoon op en is in het filmpje te zien :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199100073
Nog een vraag: of ze Montaigne virtueel in de greenroom aanwezig laten zijn? Meer een vraag voor de regie denk ik?
pi_199100084
twitter
pi_199100159
Ohhhhhhhh O+
pi_199100227
Omg zoo mooi! En het is zo snel gebouwd ook.

Kijk die verschillend gekleurde sofa's. Het geeft zo'n huiselijk gevoel, net als in de postcardhuisjes.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 16:50:31 #132
163650 Greys
pi_199100265
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 april 2021 @ 16:53:23 #133
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_199100299
Jeeeeeej voor het podium en de accreditatie haha!
Maar jongens wat een gaaf podium hebben we! Immens groot, toch heel strak en modern.
TROTS
Just do it »
pi_199100306
JAAAAAAHHH zo verdiend ook! Ik ben zo blij voor jullie *O*
pi_199100314
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Wauw super tof man!!! *O*
leven zoals het leven is
pi_199100326
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Yessss wat super leuk!! _O_ *O*
  woensdag 21 april 2021 @ 16:57:48 #137
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199100347
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Yesss. Jullie gaan echt een fantastische tijd hebben daar. En wij door jullie ook *O* *O* *O*
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_199100349
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zijn de leuke Twittertips, dankjewel! O+

[ twitter ]
Op de eerste wagens staat UHD1 en UHD2. Kan zomaar wezen dat alles in 4K wordt geschoten. _O_
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 17:01:47 #139
163650 Greys
pi_199100378
Willen jullie even liken en mee jubelen ajb? Dat vinden ze vast leuk. :D

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 17:03:04 #140
163650 Greys
pi_199100387
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:57 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Yesss. Jullie gaan echt een fantastische tijd hebben daar. En wij door jullie ook *O* *O* *O*
Een rechtstreekse connectie met het perscentrum straks vanaf het forum! Er komen aparte live topics waar jullie bv dingen kunnen vragen over repetities etc en dan geven wij daar gewoon antwoord! :D We zullen echt van alles verslag doen! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199100440
Juichen.gif *O*

Hele middagen naar Het Hoofd van @Greys kijken die Polen en Albanië enzo becommentarieert _O_
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199100451
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Wauw wat tof!! Hoef ik me niet meer te ergeren aan de “hoofden”. Of gaan jullie niet streamen? :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 17:10:11 #143
163650 Greys
pi_199100472
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:08 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Wauw wat tof!! Hoef ik me niet meer te ergeren aan de “hoofden”. Of gaan jullie niet streamen? :D
Niet de hele tijd want we doen het live hier in speciale topics zodat jullie ook al je vragen hier live kunnen typen. En op de ESF twitter! Maar vast wel een keertje streamen ook, dat gaan we nog even oefenen enzo. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 17:12:00 #144
408813 crew  trein2000
pi_199100487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Gefeliciteerd *O*
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 21 april 2021 @ 17:15:28 #145
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199100513
quote:
17s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:01 schreef Greys het volgende:
Willen jullie even liken en mee jubelen ajb? Dat vinden ze vast leuk. :D

[ twitter ]
Wat super zeg O+
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:16:48 #146
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199100527
quote:
17s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:01 schreef Greys het volgende:
Willen jullie even liken en mee jubelen ajb? Dat vinden ze vast leuk. :D

[ twitter ]
NEE JOH _O_ Onze eigen pers :o Meer info dan ooit. Helemaal zin in *G*
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 17:28:22 #147
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199100610
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Jaaaa *O*
  woensdag 21 april 2021 @ 17:30:53 #148
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199100623
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Niet de hele tijd want we doen het live hier in speciale topics zodat jullie ook al je vragen hier live kunnen typen. En op de ESF twitter! Maar vast wel een keertje streamen ook, dat gaan we nog even oefenen enzo. _O-
Handig *G* Een efficiënt topic en een meningen topic dus? Dat is voor m'n overzicht heel handig _O- Dan skip je niet ineens heftige info.

Wanneer beginnen jullie? 8 mei?
  woensdag 21 april 2021 @ 17:41:00 #149
403253 Meke
after all this time? always.
pi_199100688
OMEGOT ZO TOF _O_ _O_
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 17:54:44 #150
163650 Greys
pi_199100800
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:30 schreef molloot200 het volgende:

[..]

Handig *G* Een efficiënt topic en een meningen topic dus? Dat is voor m'n overzicht heel handig _O- Dan skip je niet ineens heftige info.

Wanneer beginnen jullie? 8 mei?
We maken iig één VAN UW VERSLAGGEVERS topic(reeks) waar we álles in gooien. Dus of België goed zingt tijdens de repetitie, wat Jeangu aan heeft, alles. Jullie kunnen daar dan ook dingen terugvragen wat je nog meer wilt weten wat we misschien nog niet geroepen hebben. Dan hebben wij in alle drukte alles op één plaats.

We vragen dan jullie hulp om - als er bv opzienbarend nieuws is over België - dat dan even vanuit het live topic naar het België topic te kopiëren als je vindt dat het daar zeker ook even hoort. En de mensen die ook ESF twitter volgen vragen we of ze af en toe ook onze tweets in de LIVE topic reeks willen plakken. Zodat voor de mensen hier alles van ons vanuit het perscentrum in één reeks staat. Dat leek ons voor zowel jullie als ons straks het handigst.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199100856
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:54 schreef Greys het volgende:

[..]

We maken iig één VAN UW VERSLAGGEVERS topic(reeks) waar we álles in gooien. Dus of België goed zingt tijdens de repetitie, wat Jeangu aan heeft, alles. Jullie kunnen daar dan ook dingen terugvragen wat je nog meer wilt weten wat we misschien nog niet geroepen hebben. Dan hebben wij in alle drukte alles op één plaats.

We vragen dan jullie hulp om - als er bv opzienbarend nieuws is over België - dat dan even vanuit het live topic naar het België topic te kopiëren als je vindt dat het daar zeker ook even hoort. En de mensen die ook ESF twitter volgen vragen we of ze af en toe ook onze tweets in de LIVE topic reeks willen plakken. Zodat voor de mensen hier alles van ons vanuit het perscentrum in één reeks staat. Dat leek ons voor zowel jullie als ons straks het handigst.
Het is misschien handig om een korte samenvatting te tweeten (al dan niet in het Engels). Dat heeft met retweets enzo al snel een groot bereik.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 18:10:56 #152
163650 Greys
pi_199100947
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het is misschien handig om een korte samenvatting te tweeten (al dan niet in het Engels). Dat heeft met retweets enzo al snel een groot bereik.
Van elke repetitie bedoel je?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199100954
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Van elke repetitie bedoel je?
Engelstaligen zijn niet je doelgroep toch? Houd het lekker in het Nederlands :Y
dag
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 18:13:39 #154
163650 Greys
pi_199100967
Misschien doen we wel allebei.
Maar een korte samenvatting per repetitie waren we idd zeker van plan! Zowel hier in de live reeks als op Twitter. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199100982
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Van elke repetitie bedoel je?
Ja, gewoon een heel korte samenvatting.

“België was vrij donker en somber. De act bevat een danser die het geheel wat rommelig maakt”.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199100991
En wel een beetje humor hè. Matt is altijd zo politiek correct, maar nu we iemand uit Rottuhdam aan de knoppen hebben, verwachten we ook een niet noodzakelijkerwijs subtiele beschrijving van een falende Macedoniër :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199101174
Als het perscentrum weer eens begint te gillen zoals vorig jaar bij Azerbaijan weten we dit jaar in ieder geval of dat terecht was
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 18:37:57 #158
163650 Greys
pi_199101179
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:15 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, gewoon een heel korte samenvatting.

“België was vrij donker en somber. De act bevat een danser die het geheel wat rommelig maakt”.
Doen we! Helpen jullie om de tweets dan in de live reeks te gooien? En belangrijk landennieuws even naar dat topic te kopiëren? O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator woensdag 21 april 2021 @ 18:57:30 #159
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_199101414
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
JAAAAAAA ZO ONEINDIG VEEL VEREN IN JE REET DAT HET ONCOMFORTABEL WORDT GREYS _O_
Wat fijn dat het bevestigd is O+ terechter kon het niet zijn!
*O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_199101522
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199101561
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Geweldig! *O* Gefelicteerd, dit hebben jullie zeker verdiend. Hopelijk zullen jullie heel veel plezier hebben en zoveel mogelijk met ons delen van wat er dag op dag gebeurt.
pi_199101606
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:38 schreef Majkool het volgende:

[..]

De grote LED-wand kan worden geopend en geroteerd als een soort grote deur (#openup). Ik vraag me wel af of dit ook een artistieke functie kan hebben voor de artiesten zelf, of dat het dan altijd 'dicht' moet zijn.
Ik denk dat hij open gehouden kan worden voor acts, maar dat niet veel er voor zullen gaan. Iedereen wil natuurlijk zo'n grote LED muur volledig gebruiken. Het enige wat je krijgt door deze open te doen is of de verlichting die erachter hangt gebruikt kan worden, wat ik nog wel als optie zou kunnen zien voor bijvoorbeeld de staging van frankrijk met een grote spot van achteren. Of ze gebruiken de deuren in de achterstevoren positie waarbij ze de lampen op de achter kan van de muur kunnen gebruiken. We zullen moeten afwachten, maar er zijn zeker mogelijkheden dat er een act of twee met de deur open optreed.
pi_199101659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 13:32 schreef NeilZar het volgende:

[..]

*Zet analyse bril lager op de neus* Ik denk te weten welke het is. Het lijken allemaal de Ayrton MiniPanel-FX te zijn. Een moving head met 4 individueel bestuurbare LEDs met zoom. Qua effect moet je een beetje denken dat je de achterwand van de 2010 stage hebt, maar dan met het open deur effect van 2015. Niet uniek, maar wel anders dan vorige jaren.
Mijn eerste ingeving was toch correct, het zijn inderdaad allemaal MiniPanel-FX.
quote:
A ‘wall’ of Ayrton minipanels is now under construction. A cute little fixture that is fierce and powerful.

https://www.ampco-flashlight.com/nl/esc/
pi_199101717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:34 schreef Mlita het volgende:
[ twitter ]
De stage is zo te zien veel dieper dan in sommige renders die ik heb gezien, of zoals ik het mij herinner. Als je ook naar het volgende kijkt zie je dat er nog een heel platform tussen de helling en de LED muur zit waar gelopen kan worden. Ik dacht altijd dat de helling direct tegen de LED muur aan zou zitten.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 19:27:32 #165
163650 Greys
pi_199101812
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199101827
Als je naar de LED schermen op het podium zelf kijkt zijn die randen nu nog best rommelig (zoals eerst ook bij het grote scherm was)



Zou dat nog afgedekt worden of zou dat zo blijven?
pi_199101991
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:28 schreef Funhouse het volgende:
Als je naar de LED schermen op het podium zelf kijkt zijn die randen nu nog best rommelig (zoals eerst ook bij het grote scherm was)

[ afbeelding ]

Zou dat nog afgedekt worden of zou dat zo blijven?
Dat wordt waarschijnlijk afgedekt netzoals bij de LED muur.
pi_199102462
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Wat cool! Gefeliciteerd :D
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 20:30:13 #169
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199102838
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Doen we! Helpen jullie om de tweets dan in de live reeks te gooien? En belangrijk landennieuws even naar dat topic te kopiëren? O+
Je hebt 4 medemods, (en moira. :P ) en een hele toffe clubs met users, dat gaat helemaal goed komen. *G*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199102991
En we gaan jullie op Twitter supporten! Lekker veel retweeten enzo *O*
pi_199103037
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:43 schreef Mlita het volgende:
En we gaan jullie op Twitter supporten! Lekker veel retweeten enzo *O*
Ik ook! Ben vooral dingen aan het liken, maar probeer wel wat actiever te worden op retweetgebied ook ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 22:08:57 #172
163650 Greys
pi_199104352
We gaan het fantastisch maken samen! We zitten daar voor jullie dus als je wat wilt vragen, lekker gillen straks! Of als je iets speciaals wilt weten over een repetitie, kleding, alles! :D

Nu alvast bedankt voor de aangeboden hulp. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199104810
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:50 schreef Greys het volgende:
JONGENS MEISJES IEDEREEN...

WE HEBBEN HEM! DE OFFICIËLE EUROVISIE ACCREDITATIE!!! VANUIT HET PERSCENTRUM!!!

ONDANKS DE WEINIGE PLEKKEN!
WIJ!!
HET SONGFESTIVALFORUM!!

Door ons aller enthousiasme. _O_ *O* w/ O+
Echt GEWELDIG dit *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199105605
twitter

twitter
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 april 2021 @ 23:49:51 #175
163650 Greys
pi_199105751
Echt heel benieuwd naar het online Eurovision Village. En nog steeds enorm sneu dat Rotterdam die kuddes toeristen niet gaat krijgen.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 april 2021 @ 09:19:20 #176
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199107421
Ja dat van bezoekers is echt heel sneu trouwens. Eurovisie kost heel veel maar levert ook veel op. Hoe zit dat nu eigenlijk? Nemen we gewoon de kosten en that's it?
Want die 9x3500 kaartjes gaat het niet doen.
  donderdag 22 april 2021 @ 09:26:59 #177
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199107531
Veel plezier vandaag in Ahoy, @Greys en @Cee !
:o)
pi_199107558
Het is nu inderdaad wel een beetje niet de lusten, wel de lasten -O-
Koel en donker bewaren
  donderdag 22 april 2021 @ 09:44:32 #179
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_199107692
Ik ben eigenlijk nog heel positief. De kans is groot dat we bijna alle delegaties in Rotterdam op het podium krijgen, er is publiek aanwezig, we krijgen het live vanuit ons eigen land. En dat in deze tijd. Ik snap dat het zuur is dat we geen regulier ESF krijgen 'zoals vroeger', maar ik vind echt dat we hiermee het beste resultaat voor de fans krijgen gezien de omstandigheden.
Just do it »
  donderdag 22 april 2021 @ 09:47:52 #180
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199107726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:44 schreef Niels93 het volgende:
Ik ben eigenlijk nog heel positief. De kans is groot dat we bijna alle delegaties in Rotterdam op het podium krijgen, er is publiek aanwezig, we krijgen het live vanuit ons eigen land. En dat in deze tijd. Ik snap dat het zuur is dat we geen regulier ESF krijgen 'zoals vroeger', maar ik vind echt dat we hiermee het beste resultaat voor de fans krijgen gezien de omstandigheden.
Áls er een land is dat een ESF dit jaar gewoon goed kan regelen, is het Nederland wel :Y
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 10:18:20 #181
163650 Greys
pi_199108026
Wil iemand onze laatste drie tweets en de rest wat nog komt hierheen kopiëren ajb. Slecht bereik binnen. :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199108080
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:18 schreef Greys het volgende:
Wil iemand onze laatste drie tweets en de rest wat nog komt hierheen kopiëren ajb. Slecht bereik binnen. :*
Met genoegen ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199108094
twitter

twitter

twitter

twitter


[ Bericht 9% gewijzigd door koffieleuk op 22-04-2021 10:32:58 ]
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199108171


[ Bericht 100% gewijzigd door Guanabana op 22-04-2021 10:31:38 ]
Koel en donker bewaren
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 10:30:29 #185
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199108176
twitter
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 10:30:49 #186
163650 Greys
pi_199108180
Whaaaaa! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199108182
Vandaag is het driekoningen _O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199108239
Haha, hoe tof zeg! _O_
leven zoals het leven is
  donderdag 22 april 2021 @ 10:38:30 #189
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_199108254
Wauw! Echt gaaf. Dit toont echt de waarde ook van het ESF en hoe belangrijk dit is
Just do it »
  donderdag 22 april 2021 @ 10:41:01 #190
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199108286
twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_199108307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:41 schreef usagi414 het volgende:
[ twitter ]
Wow ze zijn echt ver ineens :o :D
Koel en donker bewaren
pi_199108311
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:41 schreef usagi414 het volgende:
[ twitter ]
Ik kon me nog niet echt een voorstelling maken van die transparante LED muur, maar dat ziet er gaaf uit zeg _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 10:47:00 #193
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199108352
Willy en 2 queens in da house _O_
pi_199108371
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:30 schreef Greys het volgende:
Whaaaaa! :D
Heel veel plezier vandaag samen met @Cee! *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  donderdag 22 april 2021 @ 10:48:28 #195
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_199108385
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:41 schreef usagi414 het volgende:
[ twitter ]
Dat scherm lijkt me super scherp! Heeft iemand daar info over?
Just do it »
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 10:52:52 #196
163650 Greys
pi_199108437
Zie filmpje tweet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199108485


[ Bericht 54% gewijzigd door Guanabana op 22-04-2021 16:43:48 ]
Koel en donker bewaren
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 10:58:18 #198
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199108528
twitter
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:01:04 #199
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199108565
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:52 schreef Greys het volgende:
Zie filmpje tweet!
Ik heb het filmpje gezien en echt wauw
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199108585
wauw _O_ _O_ _O_
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 11:08:28 #201
163650 Greys
pi_199108652
De hele vloer is greenroom.
We hebben veel foto's ook van dichtbij maar die komen allemaal nog van de echte camera straks!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:10:22 #202
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199108671
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:08 schreef Greys het volgende:
De hele vloer is greenroom.
We hebben veel foto's ook van dichtbij maar die komen allemaal nog van de echte camera straks!
Slimme oplossing nu in de huidige tijd. Hopelijk wel tijdens de shows de fans op de tribunes in beeld laten komen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 11:14:18 #203
163650 Greys
pi_199108714
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:10 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Slimme oplossing nu in de huidige tijd. Hopelijk wel tijdens de shows de fans op de tribunes in beeld laten komen
Als er publiek mag zitten zullen ze dat echt wel doen!

We wachten nu even op wat komen gaat. Krijgen zo nog een praatje. Het loopt enorm uit door de koning. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199108721
Boh O+ O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199108727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:55 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Wauw, jullie vallen wel echt met je neus in de boter!

Of is dit speciaal voor jullie?
Ik neem aan dat de koning daar speciaal voor de FOK-delegatie is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:16:00 #206
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199108736
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Als er publiek mag zitten zullen ze dat echt wel doen!

We wachten nu even op wat komen gaat. Krijgen zo nog een praatje. Het loopt enorm uit door de koning. :D
Mogen jullie ook met de koning praten?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199108742
De koningstweet was ook al geretweet door Eurovoix, dus de verspreiding komt wel goed :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:17:15 #208
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199108758
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:08 schreef Greys het volgende:
De hele vloer is greenroom.
We hebben veel foto's ook van dichtbij maar die komen allemaal nog van de echte camera straks!
Slimme oplossing wel. :Y
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199108774
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:41 schreef usagi414 het volgende:
[ twitter ]
Aaahh *O* *O* en dan tweede scherm daar _O_
pi_199108778
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:16 schreef Fred_B het volgende:
De koningstweet was ook al geretweet door Eurovoix, dus de verspreiding komt wel goed :)
Zie al meerdere internationale accounts die het retweeten ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199108803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:41 schreef usagi414 het volgende:
[ twitter ]
Wat zou die zwarte box zijn die daar in het plafond hangt?
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:20:34 #212
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199108805
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:16 schreef Fred_B het volgende:
De koningstweet was ook al geretweet door Eurovoix, dus de verspreiding komt wel goed :)
Het was zelfs op NOS radio journaal
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199108827
Die koning loopt daar een beetje hun thunder te stealen.
Koel en donker bewaren
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 22 april 2021 @ 11:22:59 #214
39237 crew  H_T
2733
pi_199108838
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:20 schreef Funhouse het volgende:

[..]

Wat zou die zwarte box zijn die daar in het plafond hangt?
Ziet eruit alsof daar lampen achter hangen, mogelijk met schermen aan de buitenkant. Het hangt ook recht boven een podium.

De vergezochte optie is dat iemand vanuit daar naar beneden komt tijdens een openings- of intervalact :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199108840
pi_199108843
quote:
18s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:22 schreef Guanabana het volgende:
Die koning loopt daar een beetje hun thunder te stealen.
Die voelde zich natuurlijk heel bedreigd
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199108863
Echt zo'n goede oplossing om de vloer de grenenboom te laten zijn _O_ Geeft vast een intiem sfeertje, en dan hoeft er ook minder gehannest te worden met het niet in beeld brengen van de lege zaal tijdens optredens.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199108873
twitter
Wow _O_
pi_199108923
twitter


Kijk dan toch :D
  donderdag 22 april 2021 @ 11:31:40 #220
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_199108924


Hier zie je de zwarte box beter
En ook de vloer, die is haarscherp (of het logo is een sticker)
Just do it »
pi_199108938
Echt al dat licht :9~ :9~
pi_199108979
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:33 schreef Em31 het volgende:
Echt al dat licht :9~ :9~
Die bewegende stralen ook zo door de zaal heen O+ Zo mooi gedaan en zo'n mooie link naar het logo
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199109037
Top foto's dames _O_
pi_199109051
Ik lees aan de ene kant veel reacties dat het podium te klein lijkt, maar aan de andere kant zijn mensen bang dat het veel te groot is en dat het er leeg uit gaat zien zonder publiek _O-
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:47:36 #225
375570 crew  Cyan9
pi_199109074
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:45 schreef Funhouse het volgende:
Ik lees aan de ene kant veel reacties dat het podium te klein lijkt, maar aan de andere kant zijn mensen bang dat het veel te groot is en dat het er leeg uit gaat zien zonder publiek _O-
* gooit armen in de lucht *

Mensen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 11:52:37 #226
163650 Greys
pi_199109121
Alvast voor de techneuten! De resolutie van de DEUREN. De schermen daarnaast begonnen met 3950 x nogwat maar toen was het alweer weg.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 april 2021 @ 12:02:45 #227
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199109222
*O* *O* *O* *O*

Zo leuk!!
pi_199109268
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:41 schreef usagi414 het volgende:
[ twitter ]
Het ziet er geweldig uit!
pi_199109273
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:58 schreef ijs_beer het volgende:
[ twitter ]
_O_
  donderdag 22 april 2021 @ 12:07:28 #230
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199109274
Jullie tweets worden ook op Reddit gepost zie ik!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 22 april 2021 @ 12:08:07 #231
39237 crew  H_T
2733
pi_199109278
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:52 schreef Greys het volgende:
Alvast voor de techneuten! De resolutie van de DEUREN. De schermen daarnaast begonnen met 3950 x nogwat maar toen was het alweer weg.

[ afbeelding ]
En voor wie deze resolutie laag vindt klinken: dat valt wel mee, omdat je alles door een cameralens ziet die op behoorlijke afstand staat. Sta je er met je neus bovenop dan kan je inderdaad pixels tellen, maar dat gebeurt toch niet :) Op tv gaat deze resolutie er prima uitzien ^O^
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_199109310
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:52 schreef Greys het volgende:
Alvast voor de techneuten! De resolutie van de DEUREN. De schermen daarnaast begonnen met 3950 x nogwat maar toen was het alweer weg.

[ afbeelding ]
Dat zal ook wel x2592 zijn, de tweede is altijd de hoogte.
pi_199109323
Ziet er allemaal gaaf uit.

Wow. Dit was in mijn Maastricht, in het MECC echt niet gelukt. Ahoy was van de beschikbare lokaties echt de beste keuze. Blijkt hier maar weer eens uit. Ik verheug me zo op nog meer foto's, filmpjes, op repetities...alles....Nu nog een kaartje weten te bemachtigen....
pi_199109334
Ziet er echt super uit zo met al die lichten en die afgeronde hoeken, geeft een heel futuristisch beeld. Net een ruimteschip _O_
pi_199109387
twitter


_O-
  donderdag 22 april 2021 @ 12:28:52 #236
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199109447
Wat ziet dit er supergaaf en gelikt uit zeg! *O*
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199109579
quote:
Niet normaal zo groot _O_

Moet ook geweldig zijn voor de mensen die hier aan mogen werken.
  donderdag 22 april 2021 @ 12:55:09 #239
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199109705
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:20 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Het was zelfs op NOS radio journaal
En op tv
:o)
pi_199109793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:41 schreef usagi414 het volgende:
[ twitter ]
Ik neem aan dat ze nog dat stuk tussen de mainstage en dat tweede podium in het midden nog moeten bouwen? Het ziet er verder echt geweldig uit! En dat doorzichtige scherm zal dus aansluiten op dat stuk dat ze nog moeten bouwen of is het erachter dan in de lucht? :)
pi_199109976
Heb even Victoria van Bulgarije een dm'tje gestuurd op insta :P die deelde ook al vanalles. Wie weet komt ze even lurken. Laatst reageerde ze ook al op me dus wie weet nu ook :@
  donderdag 22 april 2021 @ 13:48:13 #242
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199110122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:07 schreef Bicassie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze nog dat stuk tussen de mainstage en dat tweede podium in het midden nog moeten bouwen? Het ziet er verder echt geweldig uit! En dat doorzichtige scherm zal dus aansluiten op dat stuk dat ze nog moeten bouwen of is het erachter dan in de lucht? :)
Misschien komen ze er door deze post wel achter dat ze die brug vergeten zijn. Dikke paniek in Ahoy nu! _O-
:o)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 22 april 2021 @ 13:49:08 #243
39237 crew  H_T
2733
pi_199110132
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:48 schreef Dave het volgende:

[..]

Misschien komen ze er door deze post wel achter dat ze die brug vergeten zijn. Dikke paniek in Ahoy nu! _O-
JIJ zou toch de brug inpakken Albert?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 22 april 2021 @ 13:50:36 #244
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199110152
Hier zie je de brug trouwens wel:

twitter
:o)
pi_199110314
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:22 schreef H_T het volgende:

[..]

Ziet eruit alsof daar lampen achter hangen, mogelijk met schermen aan de buitenkant. Het hangt ook recht boven een podium.

De vergezochte optie is dat iemand vanuit daar naar beneden komt tijdens een openings- of intervalact :P
Of een Ikea-bal |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 14:09:52 #246
163650 Greys
pi_199110378
We hebben Erwin gesproken, opperhoofd techniek, dus we typen straks wat antwoorden op jullie vragen uit! :D Dat duurt wel even want wij zijn nooit echt kort van stof en we hebben 1763982 foto's. . _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 14:10:51 #247
163650 Greys
pi_199110390
Teaser: ER HANGT EEN INGEPAKTE KOOI IN DE LUCHT.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199110463
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:10 schreef Greys het volgende:
Teaser: ER HANGT EEN INGEPAKTE KOOI IN DE LUCHT.
Oeh :D
Een luipaard voor Jeangu’s act *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199110474
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:09 schreef Greys het volgende:
We hebben Erwin gesproken, opperhoofd techniek, dus we typen straks wat antwoorden op jullie vragen uit! :D Dat duurt wel even want wij zijn nooit echt kort van stof en we hebben 1763982 foto's. . _O-
_O-
Wat zullen jullie genieton :D *O*
Ik zit me hier thuis al kapot te genieton *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199110500
Ingepakte kooi in de lucht? Gaan ze dat dj kind een Armin van Buurentje laten doen?

  donderdag 22 april 2021 @ 14:22:13 #251
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199110521
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:10 schreef Greys het volgende:
Teaser: ER HANGT EEN INGEPAKTE KOOI IN DE LUCHT.
Bak met water voor de Power of Water act.

Next.
:o)
pi_199110523
NU WIL IK HELEMÁÁL KAARTJES *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 22 april 2021 @ 14:27:38 #253
39237 crew  H_T
2733
pi_199110581
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:10 schreef Greys het volgende:
Teaser: ER HANGT EEN INGEPAKTE KOOI IN DE LUCHT.
Voor de jurk van Stefania?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 22 april 2021 @ 14:28:29 #254
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199110590
Ik ben zo benieuwd *O*
pi_199110638
Ik word zo enthousiast van alle foto's en filmpjes! Het ziet er nu al gaaf uit en ben heel benieuwd hoe het er straks tijdens de shows uit gaat zien.

Er is gewoon zoveel aan licht en led schermen. En zoveel wat kan bewegen. Ze kunnen voor ieder land weer andere groepen lichten uit het plafond laten zakken.

Tegelijkertijd hoop ik ook dat het een beetje met mate ingezet wordt. Als bij ieder land alle effecten aanstaan kan het best irritant worden. Dit had ik bijvoorbeeld bij Portugal 2018, daar vond ik het een beetje too much af en toe.
pi_199110656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:33 schreef ivan573 het volgende:
Ik word zo enthousiast van alle foto's en filmpjes! Het ziet er nu al gaaf uit en ben heel benieuwd hoe het er straks tijdens de shows uit gaat zien.

Er is gewoon zoveel aan licht en led schermen. En zoveel wat kan bewegen. Ze kunnen voor ieder land weer andere groepen uit het plafond laten zakken.

Tegelijkertijd hoop ik ook dat het een beetje met mate ingezet wordt. Als bij ieder land alle effecten aanstaan kan bet al snel irritant worden. Dit had ik bijvoorbeeld bij Portugal 2018, daar vond ik het too much af en toe.
De Nederlandse delegatie was in 2019 heel geïrriteerd omdat ze van het team in Israel steeds meer van het podium moesten laten zien dan ze wilde tijdens het optreden van Duncan. Ik hoop dat ze die frustratie mee hebben genomen en niet hetzelfde gaan doen bij landen dit jaar.
pi_199110689
quote:
Ik vind die 'door Duncan' echt uitstekend bedacht _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199110753
twitter
pi_199111287
twitter
pi_199112084
Stiekem vind ik het volgens mij gewoon leuker dat straks alleen die artiesten in de green room op de open vloer zitten en het publiek op de tribune... Kan goed zijn dat meer landen dat over gaan nemen in de toekomst, ook al is het nu uit nood geboren.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 22 april 2021 @ 16:33:15 #262
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_199112110
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:33 schreef ivan573 het volgende:
...

Tegelijkertijd hoop ik ook dat het een beetje met mate ingezet wordt. Als bij ieder land alle effecten aanstaan kan het best irritant worden. Dit had ik bijvoorbeeld bij Portugal 2018, daar vond ik het een beetje too much af en toe.
Dat decor had het probleem dat het ledscherm ontbrak, met als gevolg dat veel landen hun eigen effecten en/of ledschermpjes mee gingen nemen om dat te compenseren. In de basis vond ik het een erg mooi decor.

Van dit decor word ik vooralsnog niet warm, al hoor ik het zogenaamd op te hemelen omdat het in Nederland staat. Het basisontwerp spreekt me gewoon niet zo aan, ondanks dat er 1001 technologische hoogstandjes in zitten die nog toegevoegd kunnen worden. Hetzelfde had ik bij Zweden 2016.
pi_199112143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Stiekem vind ik het volgens mij gewoon leuker dat straks alleen die artiesten in de green room op de open vloer zitten en het publiek op de tribune... Kan goed zijn dat meer landen dat over gaan nemen in de toekomst, ook al is het nu uit nood geboren.
Ik vind dat ook een betere uitstraling hebben dan een stel figuren die hysterisch met vlaggetjes door het beeld zwaaien.

(Niet dat ik dat zelf niet had gedaan als ik me daartussen bevond, maar toch :') ).
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 16:40:37 #264
163650 Greys
pi_199112204
TADAAAAAAAAAAAAAAA! Verslag, foto's en antwoorden op vragen hierrrrrrr:

ESF / VERSLAG Persbezoek AHOY 22-4-2021
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199112831
Artikelen van het AD en Eurovision.tv over de koning in Ahoy :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199113104
We hebben er twee jaar op moeten wachten maar het gaat denk ik zo vet worden, kan niet wachten. *O*
Koel en donker bewaren
pi_199113199
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:30 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Ik vroeg me al af wat de specialiteit was van die opvallende ronde lampen, maar dit effect is wel echt gaaf. Is dit wel eens gebruikt in de eerdere edities? Het lijken zo net ufo's die de artiesten gaan kidnappen :P
pi_199113252
Ik moet nog alles bij lezen maar het ziet er zo geweldig uit en veel dank voor alle foto’s en filmpjes!
pi_199113370
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef Nashipeer het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af wat de specialiteit was van die opvallende ronde lampen, maar dit effect is wel echt gaaf. Is dit wel eens gebruikt in de eerdere edities? Het lijken zo net ufo's die de artiesten gaan kidnappen :P
En zo te zien hangen ze overal in de zaal dus ben heel benieuwd wat voor effecten ze er nog meer mee kunnen maken!
  donderdag 22 april 2021 @ 18:57:32 #270
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199113833
Sietse had op zijn facebook ook nog gepost over de karavaan op weg naar Rotterdam.
Blijft indrukwekkend om te zien.

https://www.facebook.com/sietsebakker/posts/10157933461197596
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 18:57:34 #271
163650 Greys
pi_199113834
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:22 schreef Funhouse het volgende:

[..]

En zo te zien hangen ze overal in de zaal dus ben heel benieuwd wat voor effecten ze er nog meer mee kunnen maken!
Soms zakken ze heel laag en later weer hoger etc en met de verschillende kleuren die ze geven is het dan echt een tof effect! Dan is een deel van de zaal echt blauw en boven het podium warm rood etc.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 19:01:09 #272
163650 Greys
pi_199113905
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:35 schreef Funhouse het volgende:

[..]

De Nederlandse delegatie was in 2019 heel geïrriteerd omdat ze van het team in Israel steeds meer van het podium moesten laten zien dan ze wilde tijdens het optreden van Duncan. Ik hoop dat ze die frustratie mee hebben genomen en niet hetzelfde gaan doen bij landen dit jaar.
Zie antwoord van Erwin in verslag. De meeste landen dienen een A-Z actplan in. Inclusief lichtplan want ze weten wat er aanwezig en mogelijk is. Slechts enkele landen zeggen 'maak maar wat moois'. Dus als je veel effecten gaat zien is het voornamelijk echt wat de landen zelf willen. :Y

Maar kan me voorstellen dat Frankrijk en Portugal dat bv juist niet willen. En dan gebeurt het niet. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199114537
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:15 schreef Nashipeer het volgende:
Ziet er echt super uit zo met al die lichten en die afgeronde hoeken, geeft een heel futuristisch beeld. Net een ruimteschip _O_
:Y al moet ik bekennen.................. dat ik het podium op zichzelf wel saai vind. Té simpel voor een ESFpodium. Ik ben meer onder de indruk van de lichten en wat die allemaal kunnen. Nu wil ik zelf ook wel aan de knopjes draaien :D

Maar laten ze ajb die Florian Wieder gewoon niet meer vragen. Al zijn podiums zijn behoorlijk van hetzelfde: Grote LEDscherm (blijft natuurlijk wel indrukwekkend) en een podium er voor. Ik word er niet echt warm van. Het kan veel creatiever.
~The present is all there is~
pi_199114577
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Soms zakken ze heel laag en later weer hoger etc en met de verschillende kleuren die ze geven is het dan echt een tof effect! Dan is een deel van de zaal echt blauw en boven het podium warm rood etc.

[ afbeelding ]
Hier lijken de grote lampen een beetje op kwallen wat voor een onder water gevoel zorgt, bij mij althans :P heel nice!
~The present is all there is~
pi_199114596
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:10 schreef Greys het volgende:
Teaser: ER HANGT EEN INGEPAKTE KOOI IN DE LUCHT.
Een goochel act :o Hans Klok! :'(
~The present is all there is~
pi_199114920
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Zie antwoord van Erwin in verslag. De meeste landen dienen een A-Z actplan in. Inclusief lichtplan want ze weten wat er aanwezig en mogelijk is. Slechts enkele landen zeggen 'maak maar wat moois'. Dus als je veel effecten gaat zien is het voornamelijk echt wat de landen zelf willen. :Y

Maar kan me voorstellen dat Frankrijk en Portugal dat bv juist niet willen. En dan gebeurt het niet. ^O^
Klinkt heel goed allemaal! ^O^
pi_199115004
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:37 schreef grazz het volgende:

[..]

:Y al moet ik bekennen.................. dat ik het podium op zichzelf wel saai vind. Té simpel voor een ESFpodium. Ik ben meer onder de indruk van de lichten en wat die allemaal kunnen. Nu wil ik zelf ook wel aan de knopjes draaien :D

Maar laten ze ajb die Florian Wieder gewoon niet meer vragen. Al zijn podiums zijn behoorlijk van hetzelfde: Grote LEDscherm (blijft natuurlijk wel indrukwekkend) en een podium er voor. Ik word er niet echt warm van. Het kan veel creatiever.
Hier ben ik het ook wel een beetje mee eens hoor. Mijn favoriete podia van de afgelopen jaren zijn 2014 en 2016, die dus allebei niet door hem zijn ontworpen. Wat ik mooi vind aan beide podia is dat het niet per se alleen maar een gigantische LED muur is, maar dat die muur ook een beetje doorbroken wordt. Wat mij betreft levert dat veel interessantere staging concepten op.

Desalniettemin vind ik het podium in Ahoy wel 1 van zijn meer geslaagde ontwerpen. Het zijn allemaal mooie vormen, het voelt niet oubollig aan (wat ik vaak wel bij zijn ontwerpen heb) en alles wordt gewoon goed uitgewerkt. Mede dankzij het licht gaat we gewoon hele mooie optredens zien op dit podium.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 20:07:52 #278
163650 Greys
pi_199115144
De LED-muur gaat bij diverse acts 'doorbroken' worden door de deuren! Beetje open, helemaal open, dwars etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199115491
quote:
14s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:07 schreef Greys het volgende:
De LED-muur gaat bij diverse acts 'doorbroken' worden door de deuren! Beetje open, helemaal open, dwars etc.
En daar ben ik ook heel blij mee, vooral nu ik weet dat landen er daadwerkelijk gebruik van gaan maken!

Wat ik zo mooi vind aan die andere podia die ik noemde is dat je dus nooit alleen het scherm op de achtergrond hebt zeg maar. In 2014 stonden die kubussen er altijd voor en in 2016 zitten die vormen altijd in het scherm. De landen worden dus gedwongen om hier iets mee te doen en vaak komen juist daaruit hele creatieve oplossingen.

Er is ook echt wat te zeggen voor zo'n podium als die we nu hebben hoor. Bij zo'n groot scherm kan je in principe alles doen en het scherm kan als het ware helemaal verdwijnen (wat ze in 2019 ook bij Duncan wilde bereiken) dus ik snap heel goed waarom ze voor deze oplossing zijn gegaan. Ik vind alleen dat niet alle landen daar altijd even goed gebruik van maken en dan best wel vaak voor een luie invulling van dat scherm gaan.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 21:23:16 #280
163650 Greys
pi_199116811
We vergaten (...) in het verslag onze dikke blunder te noemen dus die hebben we net nog even los gepost aldaar. :@ Kom ons gerust uitlachen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199117456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:02 schreef Funhouse het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook wel een beetje mee eens hoor. Mijn favoriete podia van de afgelopen jaren zijn 2014 en 2016, die dus allebei niet door hem zijn ontworpen. Wat ik mooi vind aan beide podia is dat het niet per se alleen maar een gigantische LED muur is, maar dat die muur ook een beetje doorbroken wordt. Wat mij betreft levert dat veel interessantere staging concepten op.

Desalniettemin vind ik het podium in Ahoy wel 1 van zijn meer geslaagde ontwerpen. Het zijn allemaal mooie vormen, het voelt niet oubollig aan (wat ik vaak wel bij zijn ontwerpen heb) en alles wordt gewoon goed uitgewerkt. Mede dankzij het licht gaat we gewoon hele mooie optredens zien op dit podium.
2014 en 2016 vond ik ook erg tof! Ook omdat er meer diepte in zit en veel meer interessantere elementen rondom het podium. 2014 had ook water, wat overigens ook goed bij ons zou passen (echt water, geen augmented reality). In 2007 toen we het JESC organiseerden, hadden we wel een podium met water. 2013 vond ik ook wel verfrissend. Even geen LEDS dit keer. 2018 had ook geen LEDS, maar vond ik ook niet heel bijzonder verder.

Wat Greys zegt maakt me wel nieuwsgierig iig. Ik ben benieuwd naar die mogelijkheden en hoe het er op tv uitziet.
~The present is all there is~
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:54:14 #282
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_199120512


Op reddit plaatst iemand deze foto van de greenroom. Wat een afschuwelijke bank 8)7


Edit: Ik zie op reddit iemand die zegt dat ze wel snappen dat we besparen op iets wat je maar heel even in beeld ziet en daar ben ik het mee eens. Maar hij is nog steeds lelijk.

[ Bericht 25% gewijzigd door Amarinthe op 23-04-2021 10:06:03 ]
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 08:54:45 #283
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199120519
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:54 schreef Amarinthe het volgende:
[ afbeelding ]

Op reddit plaatst iemand deze foto van de greenroom. Wat een afschuwelijke bank 8)7
Tis wel heel erg Leen Bakker ja. :P

Niet dat daar iets mis mee is overigens. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199120859
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:54 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Tis wel heel erg Leen Bakker ja. :P

Niet dat daar iets mis mee is overigens. :P
Daar is alles mis mee :P

Al valt het waarschijnlijk niet zo op als er mensen op zitten en het verder aangekleed is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199120953
Het past niet bij de felle primaire kleuren van het logo en de rest van de aankleding *)
pi_199121348
Ik vind dat salontafeltje eigenlijk erger, maar wel heel Hollands :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 10:29:31 #287
163650 Greys
pi_199121471
Er waren verschillende kleuren banken. En die foto's met het felle licht aan geven een totaal vertekend beeld met hoe het eruit ziet als de lichten straks 'goed' zijn en die lichtslangen aan zijn bij de bankjes! Het zijn miniwoonkamers. O+



IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:40:39 #288
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199121608
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:29 schreef Greys het volgende:
Er waren verschillende kleuren banken. En die foto's met het felle licht aan geven een totaal vertekend beeld met hoe het eruit ziet als de lichten straks 'goed' zijn en die lichtslangen aan zijn bij de bankjes! Het zijn miniwoonkamers. O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik vind het er erg gezellig uitzien, vooral de petrol kleur van die bank O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199121890
Er was laatst een post op Twitter met 4 foto’s van dit typische Hollandse interieur, als grapje van een Nederlander. Kwamen juist allemaal reacties van buitenlanders op dat het zo mooi is _O-

Wel weer eens wat anders :D en het is nog niet af
pi_199122034
twitter

Leuk *O*
pi_199122084
Chantal en Jan doen samen de puntentelling in de finale, zag ik gisteren in haar instagram story.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 11:14:06 #292
163650 Greys
pi_199122129
twitter


Edit: oh dat stond er al. Nou ja dan even onze eigen tweet. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199122376
Op deze foto viel me iets op: https://www.instagram.com/p/COALqJ-FoPD/

De catwalk tussen de main en B-stage is geroteerd. Ik ben benieuwd of dat straks gewoon "correct" gefixeerd blijft staan of dat het echt mechanisch kan worden gedraaid zoals de deuren. Ik zie namelijk ook iets dat lijkt op een rails voor de camera. (Mogelijk zie ik het verkeerd omdat het wat vaag is).

Mss dat de catwalk wordt gedraaid zodat de camera op rails helemaal van links naar rechts kan rijden rondom de main stage (persoonlijk één van mijn favoriete camerashots)? De catwalk staat anders een beetje in de weg om zo'n shot te kunnen realiseren. Hier is een voorbeeld van 2016:
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:09:24 #295
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_199124961
Koel en donker bewaren
pi_199125227
Wat me op deze foto’s opvalt is, dat het lijkt of de hele zaal het podium is. Het licht is niet alleen gericht op het podium, maar het betrekt de hele zaal bij de vormgeving. Naar mijn idee veel meer dan bij vorige edities, waarbij het licht voornamelijk gericht is op en naar het podium. Het ruimtelijke effect is echt enorm.
pi_199125389

https://www.ampco-flashlight.com/nl/esc/

Ziet er ook mooi uit op dat beeld bovenin, hoe ze over dat licht heen kunnen filmen
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 17:11:03 #298
163650 Greys
pi_199126289
quote:
Kijk ik nou met m'n neus of is De Kooi weg daar? :D (Zit mobiel dus misschien mis ik hem gewoon op klein scherm).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199126469
quote:
Het valt me nu pas op hoe out of place de vloer rond de rails in de green room is, het is alleen waar de rails loopt. Ik denk die stippen/kruisjes referentie punten zijn om tijdens de live productie de rails te verbergen.
pi_199126545
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 17:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Kijk ik nou met m'n neus of is De Kooi weg daar? :D (Zit mobiel dus misschien mis ik hem gewoon op klein scherm).
Ik weet niet waar die precies zou moeten hangen :P
pi_199126574
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 17:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Kijk ik nou met m'n neus of is De Kooi weg daar? :D (Zit mobiel dus misschien mis ik hem gewoon op klein scherm).
Volgens mij hangt hij er nog! Als je in de eerste foto bij het logo op het scherm direct naar boven gaat zie je een zwart vierkant achter de rails in het midden. Ik denk dat dat het gordijn is dat voor die kooi hangt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')