abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198919437


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden



I solemnly swear i'm up to no good
pi_198935409
Laten bezorgen op een PostNL punt is beter en sneller of niet? Ik zag op mijn Track&Trace dat de bezorgtijd nog onbekend was, 3 dagen lang, en heb het dus aangepast naar ophalen bij een PostNL punt en ik kan het morgen blijkbaar wél ophalen bij een PostNL punt. Pakket was al ontvangen door PostNL en gewicht e.d. stond er ook bij. Dit is nu sowieso zeker dat het morgen opgehaald kan worden? Aangezien er dagen lang 'bezorgtijd onbekend' stond bij thuisbezorging.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198950775
Rustige zaterdag ^O^
pi_198951590
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:53 schreef Thomas-sama het volgende:
Rustige zaterdag ^O^
Dat zeker maar jammer dat je steeds de bak dicht moest houden om de post “droog” te houden.

Dat vreet stiekem tijd.


Ipv post in de hand en zo lekker doorwerken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198972634
Ik hou de post gewoon in de hand, meestal ben je wel snel genoeg van adres naar het volgend adres dat de bovenste post elke keer niet te nat wordt. Bij ons is het een keer op een werkoverleg gegaan over bijplussen bij bepaalde weersomstandigheden. Alleen gladheid/sneeuw was volgens de TL een reden, zelfs even schuilen tijdens een hevige zomerse stortbui was geen reden, dat wisten we toen we aan deze baan begonnen zei hij. Toen iemand opmerkte dat de post dan ook zeiknat wordt vondt hij dat nog steeds geen reden. Op een daldag of in bepaalde straten/wijken waar je op de fiets bezorgt kon je de post in je tassen houden, en verder was de reactie als het nat wordt jammer dan.
pi_198983485
Ja die bak steeds dicht werkt idd niet echt heel erg fijn. Ik gebruik ook continu die bak, dus ja met regen is dat ruk.

quote:
Zoals aangekondigd, ontvangen jullie bij deze alle benodigde informatie over de bezorging van de NPL Natuurboeken.

Aantal stuks: totaal 2,8 miljoen
Afmetingen: 251 x 157 x 17 mm
Gewicht: 520 gram

De pakjes worden voor elke loop in totaal in vier keer bezorgd. We hebben ervoor kunnen zorgen dat het aantal pakjes per keer nu ook gelijk is. En we leveren de pakjes per deel van je loop aan: in de eerste aanlevering voor het eerste kwart van de loop, in de tweede aanlevering voor het tweede kwart, en zo verder. Dus je krijgt de pakjes niet per levering verdeeld over je hele bezorgroute.
Dat is iig een verbetering. Het moet nog wel steeds op piekdagen.

Hopelijk naaien ze me niet met de X/Y combi's die ik de laatste weken vaak loop. 5 piekdagen met op alle dagen NPL... nee :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198983555
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 13:33 schreef Bladblazer het volgende:
Ik hou de post gewoon in de hand, meestal ben je wel snel genoeg van adres naar het volgend adres dat de bovenste post elke keer niet te nat wordt. Bij ons is het een keer op een werkoverleg gegaan over bijplussen bij bepaalde weersomstandigheden. Alleen gladheid/sneeuw was volgens de TL een reden, zelfs even schuilen tijdens een hevige zomerse stortbui was geen reden, dat wisten we toen we aan deze baan begonnen zei hij. Toen iemand opmerkte dat de post dan ook zeiknat wordt vondt hij dat nog steeds geen reden. Op een daldag of in bepaalde straten/wijken waar je op de fiets bezorgt kon je de post in je tassen houden, en verder was de reactie als het nat wordt jammer dan.
Dan zou er hier echt niks over zijn van die post hoor. Het heeft heel de dag staan plenzen.

Ik had een regenpak aan. Maar iedere draad aan mijn lijf was doorweekt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja die bak steeds dicht werkt idd niet echt heel erg fijn. Ik gebruik ook continu die bak, dus ja met regen is dat ruk.
[..]

Dat is iig een verbetering. Het moet nog wel steeds op piekdagen.

Hopelijk naaien ze me niet met de X/Y combi's die ik de laatste weken vaak loop. 5 piekdagen met op alle dagen NPL... nee :X
Ik loop ook bijna alleen maar piek :{ Daar kijk ik niet naar uit...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198983696
Ze zijn er hier in de praktijk wel makkelijk mee als je dezelfde wijk op de piek en daldag hebt, dan mag je ze best op de daldag doen.

Maar ja, ik had vorige week minuren.. en als ik deze week niet redelijk wat plus ook weer. Dan mag ik met de NPL ongetwijfeld vol aan de bak :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198984441
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze zijn er hier in de praktijk wel makkelijk mee als je dezelfde wijk op de piek en daldag hebt, dan mag je ze best op de daldag doen.

Maar ja, ik had vorige week minuren.. en als ik deze week niet redelijk wat plus ook weer. Dan mag ik met de NPL ongetwijfeld vol aan de bak :')
Iedere dag weer een andere wijk hier haha }:| *O* -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199000947
Gaat het soms weer mis met de pakjes? Gister op 1 wijk 3 ontbrekende, nu in de eerste wijk ook al weer 4. Merk sowieso ook dat er rondom een persconferentie steeds een piek is :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199005279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze zijn er hier in de praktijk wel makkelijk mee als je dezelfde wijk op de piek en daldag hebt, dan mag je ze best op de daldag doen.

Maar ja, ik had vorige week minuren.. en als ik deze week niet redelijk wat plus ook weer. Dan mag ik met de NPL ongetwijfeld vol aan de bak :')
Hier doen ze ook niet moeilijk. Toen we nog echte daldagen hadden vond ik het zelf ook wel fijn om het grootste deel van die troep op rustige dagen te bezorgen, gewoon om dat ik dan meer ruimte in mijn tassen had, al hangt het bij mij ook af van of en wanneer ik terug naar het depot ga.
pi_199005464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 14:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Gaat het soms weer mis met de pakjes? Gister op 1 wijk 3 ontbrekende, nu in de eerste wijk ook al weer 4. Merk sowieso ook dat er rondom een persconferentie steeds een piek is :')
Yep elke keer de dag na de persconferentie is er een enorme piek in pakketten. Grappig dat anderen het ook opvalt want het is echt elke keer tot nu toe. Vandaag circa 80 scanpakketten en ik miste er ongeveer 10. Afgelopen 3 weken nam de enorme drukte qua pakketten iets af maar vandaag was het weer enorm veel.
  donderdag 15 april 2021 @ 22:51:01 #13
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199021041
Blijkbaar is het nieuw om meldingen niet te beantwoorden maar om ze te verwijderen... En ik me maar afvragen waarom er geen reactie komt op meldingen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199068640
Ik heb ook wel een paar keer gehad dat er een vraag kwam, maar ik kon die niet meer beantwoorden omdat de melding al gesloten was _O-
pi_199081180
Nou, nu is er voor de persco al een shitload aan pakketjes zo te zien... :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199083848
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 10:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou, nu is er voor de persco al een shitload aan pakketjes zo te zien... :')
Het is toch nog niet minder geweest? Iedere dag tassen vol.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199091781
Eerste batch kiloknallers overleefd ^O^
pi_199095034
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 14:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het is toch nog niet minder geweest? Iedere dag tassen vol.
Hm hier is het de afgelopen tijd wel redelijk normaal geweest qua hoeveelheid.

Hoop dat de mensen wel weer blij zijn met hun NPL boekjes :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199095382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 09:48 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hm hier is het de afgelopen tijd wel redelijk normaal geweest qua hoeveelheid.

Hoop dat de mensen wel weer blij zijn met hun NPL boekjes :P
Staan de eerste nog niet aangeboden op Facebook :p
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199096010
Hier nog geen npl gezien, gaat weer lekker.
pi_199096051
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Staan de eerste nog niet aangeboden op Facebook :p
Wel op marktplaats zie ik _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199097924
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 11:17 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Wel op marktplaats zie ik _O-
2 stuks
pi_199100952
er is weer een nieuwe editie uit

https://www.rodemorgen.nl(...)g%20april%202021.pdf
pi_199107013
Artikel in Trouw: Vakbond ‘vergadert’ voor de deur bij PostNL: ‘Zorg nou eens voor een hoger minimumloon’
quote:
Het postbedrijf vindt dat medewerkers wel degelijk meedelen in het uitzonderlijk goede en drukke coronajaar. “We hebben medewerkers op verschillende manieren extra gecompenseerd. Bijvoorbeeld met een eenmalige extra uitkering van 250 euro, een verhoging van de winstuitkering naar 3 procent en een goede nieuwe cao met 5,5 procent loonstijging in twee jaar. Een cao die ook ondertekend is door de FNV.”
Wat zijn ze toch gul! Ze vergeten voor het gemak even te melden dat een groot deel van de medewerkers helemaal geen 250 euro heeft ontvangen en dat die 5,5 procent in werkelijkheid veel lager uitvalt.
pi_199109880
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:26 schreef Rafierafie het volgende:
Artikel in Trouw: Vakbond ‘vergadert’ voor de deur bij PostNL: ‘Zorg nou eens voor een hoger minimumloon’
[..]

Wat zijn ze toch gul! Ze vergeten voor het gemak even te melden dat een groot deel van de medewerkers helemaal geen 250 euro heeft ontvangen en dat die 5,5 procent in werkelijkheid veel lager uitvalt.
en er een heleboel die bonus niet hebben gekregen ivm uitkering(inhouding)zie bericht or vandaag
pi_199115721
Als ik het goed zie volgende week donderdag voor X wijken Kampioen, Consumentengids, tv gidsen, tijdschriften en dan ook nog meerdere zakken NPL en pakjes. En dan een wijk die rond de 3 uur kost normaal :')
Heb hem woensdag ook, maar dan is die NPL er natuurlijk nog niet. Zaterdag ook een wijk van 3+ uur en dus ook met NPL. Je mag eventueel wat doorschuiven naar dinsdag 4 mei, maar dan loop ik er misschien niet zelf.

Maar eens kijken of deze NPL tassen misschien toch al woensdag gebracht kunnen worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199116246
Ik heb woensdag, vrijdag en zaterdag piek.. wat een feest...

En dan grote wijken ook nog hè :'(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199116430
Het heeft ook geen zin om bezwaar te maken? Wat kak zeg :X

Bij het totaal aantal uren van volgende week zitten de uren van de feestdag nog niet in zeker? :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 22 april 2021 @ 23:51:05 #29
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199119057
Hier worden ze absoluut niet op andere dagen gebracht is er al gezegd... Naja als je het wil dan tenminste, want vandaag waren mijn boeken er gewoon niet. Dus die zullen morgen wel komen denk ik.

Typisch trouwens weer dat die dingen altijd in drukke weken vallen. Ik had vandaag toevallig ineens 5 tassen post en dinsdag 4 ipv de normale 3. Volgende week zal wel het zelfde zijn. (Hoewel ik al van te voren had gezegd ze op daldagen te doen en de verplichte zaterdag)

Woensdag makro bij mijn X wijk. Dat zuigt, is alleen al goed voor een tas.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199120075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Het heeft ook geen zin om bezwaar te maken? Wat kak zeg :X

Bij het totaal aantal uren van volgende week zitten de uren van de feestdag nog niet in zeker? :')
Nee, tenminste de uren die er bij mij staan zijn echt van die 4 dagen.

Ik vind het wel jammer dat dat nergens te zien is hoeveel ze voor die dag rekenen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199120336
Ja ik kom zonder die dag al zo ongeveer aan mijn uren, en dat is nog zonder de uitloop van 2 forse piekwijken met inhaal van dinsdag en NPL, en vrijdag 3 grote dalwijken met een hoop heen en weer fietsen er tussen (ivm de vele pakjes gaat dat ook niet meer in 1 ronde mee). Dus dat wordt veel veel extra werken dan natuurlijk :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199121377
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee, tenminste de uren die er bij mij staan zijn echt van die 4 dagen.

Ik vind het wel jammer dat dat nergens te zien is hoeveel ze voor die dag rekenen.
Je krijgt het 13-weeksgemiddelde, dus even een weekje terug in het rooster, dan heb je een goed idee.
  vrijdag 23 april 2021 @ 14:23:29 #33
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199124495
Ik heb ineens op mijn salarisstrookje 5 herberekende uren over 2020 staan. Geen idee waarom ik die heb, iemand anders dat toevallig ook?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199125160
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:51 schreef V__L_N het volgende:
Hier worden ze absoluut niet op andere dagen gebracht is er al gezegd... Naja als je het wil dan tenminste, want vandaag waren mijn boeken er gewoon niet. Dus die zullen morgen wel komen denk ik.
Ja begreep hier dat het niet mogelijk is om eerder te brengen, kunnen ze niet regelen. Wel zomaar een andere wijk gekregen, dat viel me dan weer mee :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 23 april 2021 @ 20:08:10 #35
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199128631
Vandaag waren ze er ook niet. Morgen ben ik vrij, dus ik verwacht woensdag een klere lading.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199129294
Jemig dat kan toch niet :X

En dan verwachten ze zeker dat ze dan allemaal tegelijkertijd bezorgd worden.

Wat een rommel zeg.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 28 april 2021 @ 14:26:58 #38
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199192723
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 20:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jemig dat kan toch niet :X

En dan verwachten ze zeker dat ze dan allemaal tegelijkertijd bezorgd worden.

Wat een rommel zeg.
Blijkbaar kan dat wel. ik had vandaag de partij van vorige week donderdag. Dan dus morgen en zaterdag de partij van deze week. 3 dagen met steeds 3 tassen extra. Idioot gedoe.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199192881
Ik mis voor mijn y-wijk nog zo'n 160 boeken, ik hoop dat er morgen al wat komen.
  woensdag 28 april 2021 @ 16:33:54 #40
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_199194157
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 14:40 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik mis voor mijn y-wijk nog zo'n 160 boeken, ik hoop dat er morgen al wat komen.
Die zijn vast al weg met onbekende bestemming :) :)
pi_199194485
Hebben jullie vaste wijken?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 29 april 2021 @ 09:31:04 #42
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199202285
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hebben jullie vaste wijken?
Ja
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199202370
Voor de X wijken mocht volgens mij met de zaterdaglading eventueel uitgeweken worden naar dinsdag.
Misschien kunnen de mensen waarbij de levering slecht is gegaan hier ook om vragen. Als ik het goed begrijp hebben jullie wel Y, maar als er toch op 4 mei nog bezorgd mag worden, ja waarom dan jullie ook niet.

Kom er nu ook achter dat er vrijdag een mailing is die zowel in X als Y wijken komt. Dat wordt dan feest met 3 dalwijken van meer dan een uur per stuk zeker :') zijn het wel eindelijk eens de X wijken die de lul zijn met zoiets.
Nieuw bericht geeft aan dat de machines er last mee hebben en er waarschijnlijk veel fouten zijn, de kaarten blijven aan elkaar plakken. Boodschap is, zoveel mogelijk herstellen, anders sticker plakken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199202509
Nou dan val ik lekker met het neusje in de boter. Ik heb tegenwoordig voornamelijk piek dagen :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199202641
Ben er wel heel blij mee dat ik ivm opleiding er naast nu niet zoveel extra uren meer maak.

Maar dit soort dingen zijn gewoon ruk. Heb het al wel vaker gezegd, maar dan denk ik echt weer: STOP met dat stomme piek/dal systeem dan. Dit soort dingen gebeuren steeds vaker, dat een partij op een bepaalde dag moet of het nou piek of dal is. En als je op een piekdag 10 zakken hebt en een daldag een halve zak, dat is toch gewoon niet handig. Ik vraag me nog steeds af of het ze nou echt ergens iets van winst oplevert ...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 29 april 2021 @ 10:12:42 #46
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199202664
Die partij postcodeboeken van zaterdag verplaatsen naar dinsdag is niet echt hand. Zaterdag is verreweg de rustigste piekdag hier. Hooguit 3 tassen post ipv 5 op dinsdag.

Overigens zijn we met de X-wijken ook echt wel vaker de lul met onze daldagen hoor. Gisteren bv de makro. De afgelopen vrijdag zelfs 2 mailingen op een daldag. Valt alleen minder op omdat mensen met de X-wijken minder klagen omdat je toch steeds te horen krijgt dat mensen met Y-wijken het zwaarder hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199202738
Ja oke, die stond er idd ook in voor zowel X als Y woensdag (ivm koningsdag denk ik?). Heb niet gemerkt dat dat erg veel was, kan aan de wijken liggen. Qua aantallen zo te zien de helft van die Interpolis mailing voor morgen. Maar ik check meestal die overzichtjes wel, en ik zie eigenlijk haast nooit van die partijen waarbij dan staat bezorging zowel X als Y en dat het dan op een woensdag of vrijdag is. Zijn het dan geen lokale dingen, of dingen die op de piekdag erbij hadden moeten zitten? Kan het overzicht van vorige week niet meer zien en ik liep toen Y met een nieuwe collega, dus dat weet ik niet :P

Zaterdag is inderdaad wel de rustigste dag, hier al heel lang geen fuck te doen op zaterdag. Hopelijk is dat komende zaterdag ook zo. Maar als mensen er echt niet uit komen ivm slechte leveringen, dan is het waarschijnlijk wel mogelijk om iets door te schuiven nog. Hier is voor zover ik weet alles wel gewoon correct aangeleverd gelukkig.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199208529
Ik ben gesloopt. Bijna 6 uur gelopen. Man man man
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199209028
Wat een gekkenhuis. Mensen met 10-20 tassen, NPL-boeken niet meegeteld. Ik had dit ook wel verwacht, omdat er natuurlijk 1 dag is weg gevallen, dus ik was lekker vroeg bij het depot. Bleek de post vertraagd te zijn. Dik een uur staan wachten. Uiteraard was er weer geen enkel bericht vanuit PostNL. Dus 2 uur geplust. Een uur voor het wachten en nog een uur uitloop omdat ik 2x moest bijladen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_199209558
Lekker uitrusten nu!

Ben heel blij dat ik aan heb gegeven deze drukte al te verwachten en dat ik dat met een wijk van 3+ uur niet ging doen met NPL ook nog erbij.

Ook weer irritant die kledingboekjes waar blaadjes uit kwamen vallen. Zo stom die losse kaartjes etc erin :{

Ik heb wel het idee dat er nog wat miste.. hier volgens mij geen consumentengids gezien. Wordt zeker doorgeschoven naar zaterdag. Zie ook nog geen partijen overzicht voor volgende week.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199209670
Dat spul van morgen is dat hah?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199211641
Ik had verlof omdat ik deze week eigenlijk naar het buitenland zou gaan, erg blij dat ik het verlof niet ingetrokken heb. Veel sterkte met de zooi die ze er weer van maken.
pi_199211945
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat spul van morgen is dat hah?
Nee, voor de klanten volgens mij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199211988
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:00 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Nee, voor de klanten volgens mij.
Dan hoop ik dat er weinig klanten in mijn wijk zijn _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199212074
Haha ja, kan best dat daar flinke verschillen in zitten. Ik vermoed dat er in mijn 3 dalwijken aardig wat klanten zitten, maar hopelijk zit ik er naast ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199212104
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 21:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Haha ja, kan best dat daar flinke verschillen in zitten. Ik vermoed dat er in mijn 3 dalwijken aardig wat klanten zitten, maar hopelijk zit ik er naast ;)
Ik vrees er ook een beetje voor.

Ik vind het sowieso grappig dat je aan de post al een beetje kan zien wat voor wijk het is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199212114
Ik heb vandaag die vogelboeken lekker laten staan. Morgen weer een dag. Vandaag was het echt belachelijk. Het was veel op zowel X als Y. De post was ruim twee keer zoveel als normaal, loodzwaar, veel pakjes en het kwam de hele dag onophoudelijk met bakken uit de lucht.
Op een dag als vandaag vraag je je heel serieus af waar je het allemaal nog voor doet.
pi_199219005
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Ook weer irritant die kledingboekjes waar blaadjes uit kwamen vallen. Zo stom die losse kaartjes etc erin
en dan zijn er inde voorbereiding al de nodige spoorloos verdwenen...... dat scheelt weer! Je weet namelijk nooit war zoiets uitgedonderd is
pi_199219400
Hier werden vandaag drie containers met die boekjes gebracht. Had zelf 7 zakken voor twee wijken, en gewoon " volgens afspraak" bezorgen. Dat de aanlevering volstrekt niet volgens afspraak was, ach..
pi_199219927
Lekker daldagje wel zo. Interpolis, mailing van zorgverzekeraar uit de regio, mailingen van allerlei winkels, brieven vd gemeentelijke belasting (gelukkig niet iedereen). En nog een hoop vaccinatie uitnodigingen denk ik.

Kwart voor 12 op depot en nu de 2e wijk klaar. Nog eentje van minstens 1,5 uur te gaan en dan nog naar de retail. 35 min uitloop per wijk :N meer een rustige piekdag dit, moet bijna alles lopend doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199224767
Dit kwam hier vandaag binnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen fietstassen beschikbaar, geen binnentassen beschikbaar. Wat een armoe.

Worden jullie ook continu bestookt met verzoeken om toch alsjeblieft de betrokkenheidsmonitor in te vullen? Het zal me verbazen als de helft van de collega's hem uiteindelijk invult.
pi_199224797
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:12 schreef Bezorgertje het volgende:
Hier werden vandaag drie containers met die boekjes gebracht. Had zelf 7 zakken voor twee wijken, en gewoon " volgens afspraak" bezorgen. Dat de aanlevering volstrekt niet volgens afspraak was, ach..
Ik heb echt zo'n hekel aan die term 'volgens afspraak'. Ik heb met mezelf maar de afspraak gemaakt dat ik op daldagen mailingen alleen bij adressen bezorg waar ik ook post heb. Ik had toen ze daar net mee begonnen waren ook regelmatig Y-wijken, en dan vaak op daldagen 1 meer dan op andere dagen (en bijna 4 uur met alleen de dalpost). Dan ga je dus echt geen dingen bezorgen die eigenlijk op piekdagen horen.
pi_199225480
Bij ons wordt voortaan de post nog later geleverd Kan ik straks om 12:30 eens beginnen aan mijn eerste wijk.

Dat is lekker als je dan zo'n dag als gisteren hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 30 april 2021 @ 23:07:07 #64
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199226335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:50 schreef Rafierafie het volgende:
Dit kwam hier vandaag binnen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen fietstassen beschikbaar, geen binnentassen beschikbaar. Wat een armoe.

Worden jullie ook continu bestookt met verzoeken om toch alsjeblieft de betrokkenheidsmonitor in te vullen? Het zal me verbazen als de helft van de collega's hem uiteindelijk invult.
Ik wacht al 2 maanden op die fietstassen. Idioot gedoe dat daar nog 3 maanden bijkomen. Als de bodem er uitflikkert dan wordt er toch gewoon niet meer bezorgd...

Hier idd ook veel berichtjes over de betrokkenheidsmonitor. Ik heb hem wel ingevuld, 2 andere collega's ook. Maar we hadden hem beide ook heel laag ingevuld. Komt door de nieuwe tl die we allemaal niet kunnen waarderen. Dus vermoed dat R. de tussentijdse uitslag ook niet erg bevalt.

Voor mij was het met deze tl trouwens vandaag de laatste dag, niet dat ik al iets van die nieuwe heb gehoord of gezien...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199229067
Mensen met een Y wijk hier zullen ook wel de lul zijn nu.. vandaag brieven van de woningbouw mbt het niet verhogen van de huur. Komt per mail en per post dit keer, dus ik weet al wat er in staat. Hij staat ook in de app, en ik woon in een Y wijk. Tsja :X leuk voor de mensen met veel huur van deze wbv iig.

Slecht van die tassen ja..... :')

Straks een wijk met een groot villa gedeelte, nieuwbouw. Benieuwd of bepaalde adressen nu na maanden misschien eindelijk een brievenbus hebben. Paar woningen die al maanden bewoond zijn en een kratje buiten hebben staan voor de post. 1 adres had soms wel de krat buiten staan en soms niet. Het houdt wel een keer op met aanbellen. Ik loop daar maar af en toe, dus dan doe ik het meestal toch maar wel. Het mag natuurlijk gewoon retour. Als je geld hebt voor een kast van een huis, kun je ook wel wat geld uitgeven aan een fatsoenlijke brievenbus. Merk daar echt wel dat die vaak pas maanden na het betrekken vd woning geplaatst worden. Alsof dat niet zo boeit :')

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 01-05-2021 09:41:41 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199230644
Dat zal per woningbouw wel verschillen. Ymere had ze hier twee weken terug al verstuurd.
pi_199230664
Kan iemand mij dit uitleggen: Woensdag pakketje besteld, staat er dezelfde avond 'ontvangen door postNL', bezorgtijd morgen blabla. Nou het duurde iets langer, mja dat kan gebeuren, alleen gisteravond stond er opnieuw "ontvangen door postNL" en toen is het wel gewoon 's ochtends gesorteerd e.d.

Hoezo twee keer "ontvangen door postNL"? Was die al die tijd al op het depot of toch ergens anders?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199237358
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:32 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Dat zal per woningbouw wel verschillen. Ymere had ze hier twee weken terug al verstuurd.
Ja, met hier doelde ik ook op mijn eigen buurt ;) veel huurders van die wbv. Had er ook aardig wat bij, maar was piekwijk dus niet zoveel last van zelf.

Leeft iedereen nog?

Qua post viel het opzich mee, toch 4,5 uur bezig geweest nog. Ruim een uur plustijd. Mogen ze mooi omzetten naar verlof :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 1 mei 2021 @ 22:54:11 #69
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199239220
We hadden toch een binnentassen tekort? Ik kreeg vandaag ipv 3 tassen postcodetroep, 8 tassen. Elk bundeltje z'n eigen tas. Zoooo knap weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199240059
Hier was alles net als de voorgaande dagen gewoon in binnentassen verpakt. Ook heel fijn dat mijn pakjes in een zeiknatte tas waren gepropt. Gelukkig hebben de pakjes al het water geabsorbeerd en is de tas nu weer helemaal droog ^O^

Ik ben heel blij dat deze schijtweek er eindelijk op zit. Ondanks dat deze week een dag korter was, voelde het alsof ie twee keer zo lang duurde.
  zondag 2 mei 2021 @ 00:03:12 #71
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_199240239
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:47 schreef Rafierafie het volgende:
Hier was alles net als de voorgaande dagen gewoon in binnentassen verpakt. Ook heel fijn dat mijn pakjes in een zeiknatte tas waren gepropt. Gelukkig hebben de pakjes al het water geabsorbeerd en is de tas nu weer helemaal droog ^O^

Ik ben heel blij dat deze schijtweek er eindelijk op zit. Ondanks dat deze week een dag korter was, voelde het alsof ie twee keer zo lang duurde.
De post van 5 dagen was gewoon in 4 dagen gepropt, dus deze vrije dag was een beetje een sigaar uit eigen doos.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 2 mei 2021 @ 00:33:37 #72
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_199240517
Het was iig flink aanpoten. Kon vandaag weer anderhalf uur bij plussen op een grote piek.

Die kroniek is gewoon hah lopen. En dan die pcl er bij. Was genieten :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199249086
Ik heb overigens maar 1 portal bericht over de betrokkenheidsmonitor voorbij zien komen. had hem al ingevuld en even flink gebruik gemaakt van de open vakjes (nu is de vraag of dit gelezen wordt en/of dat er iets mee gedaan wordt of dat er alleen maar gekeken wordt naar het percentage medewerkers dat hem heeft ingevuld).

en aanvoer loterijtassen: elke keer weer een loterij of ze op de piek-wijken de dal-wijken op het goede depot of gewoon niet komen. Jonge jongen die altijd veel sneller klaar is dan de normtijd liet alles voor wijken die hij maar 1dag loopt voor collega's staan. Nu is hij mij al meer dan een jaar aan het dood zwijgen, maar toen hij nog wel kon praten en een half tasje meer had, belde hij ook de planning dat hij het zogenaamd allemaal niet redde om vervolgens tegen collega's te zeggen dat hij dat halve tasje extra wel had weg gebracht als hij dubbel betaald zou krijgen. Tja blijkbaar is dat de mentaliteit van sommige mensen.

Maar de loterijleden waren volgens mij allemaal wel blij met het vogelboekcadeau en vonden dit veel leuker dan het kookboek wat ik begreep (dan is dat sjouwen met tassen van meer dan 15% van mijn lichaamsgewicht ten minste de moeite waard)
pi_199249320
Oh,ik had juist zoiets van "wat moet ik in godsnaam met een vogelboek", en ging er eigenlijk vanuit dat veel mensen dat zouden hebben.
Niet dat ik met het kookboek wel veel deed, maar dat zou ik in theorie ooit nog kunnen gebruiken.
pi_199278886
De storm en regen ook weer overleefd..
pi_199278955
Het was vandaag niet zoveel op mijn piek wijk. Er waren schijnbaar problemen met de machines of zo . Dus dat zal er morgen nog wel bovenop komen. Elena heb ik die wijk dal. Maar ook nog een andere piek :’)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199298509
Vanaf juni komt er op weekniveau maar liefst 4,2 procent tijd bij! Als ik het goed begrijp willen ze niet de gepluste tijden overnemen, omdat die ivm corona nog altijd afwijkend zijn :') dus er moet weer een nieuwe evaluatie komen. Ze kiezen dan vast weer een moment dat het toevallig net super rustig is.

De tijden worden ook niet meer afgerond op 5 minuten.. ik vind dat toch wat jammer. Ik rond mijn plustijden ook altijd (wel eerlijk) af. Ik heb er een hekel aan om 2u17 of 1u53 oid door te geven :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 6 mei 2021 @ 09:32:25 #78
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_199298624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Vanaf juni komt er op weekniveau maar liefst 4,2 procent tijd bij! Als ik het goed begrijp willen ze niet de gepluste tijden overnemen, omdat die ivm corona nog altijd afwijkend zijn :') dus er moet weer een nieuwe evaluatie komen. Ze kiezen dan vast weer een moment dat het toevallig net super rustig is.

De tijden worden ook niet meer afgerond op 5 minuten.. ik vind dat toch wat jammer. Ik rond mijn plustijden ook altijd (wel eerlijk) af. Ik heb er een hekel aan om 2u17 of 1u53 oid door te geven :')
Ik vond het een vreemd verhaal. De cijfers van de evaluatie wilden ze een jaar geleden niet gebruiken omdat ze vanwege corona niet representatief zouden zijn, dus gingen ze een half jaar later opnieuw evalueren, maar toen wat langer, en nu willen ze die cijfers weer niet gebruiken vanwege Corona, terwijl ze ten tijde van de evaluatie wisten dat we nog steeds in een pandemie zaten die de cijfers opstuwde.

Maar die + 4,2% waar PostNL nu zelf mee komt, is toch ook gebaseerd op de door corona veroorzaakte volumestijging?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_199298680
Als ik het goed begrijp... dan wordt die 4,2 verdeeld over de week op basis van hoeveel er op bepaalde dagen geplust is. Ik zie niet wat precies de basis is van specifiek 4,2%, het klinkt als een soort lapmiddeltje.

Als ik kijk naar de gemiddelde duur vd wijken hier, zal dat minder dan een half uur zijn op weekbasis. Dat is enkele minuten per dag. Gewoon een zoethoudertje waar je volgens mij weinig aan hebt.

Lees in comments op intranet ook dat de nieuwe app niet meer door zou gaan?

[ Bericht 9% gewijzigd door VixenFromHell op 06-05-2021 09:47:55 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 6 mei 2021 @ 10:54:56 #80
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_199299506
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Als ik het goed begrijp... dan wordt die 4,2 verdeeld over de week op basis van hoeveel er op bepaalde dagen geplust is. Ik zie niet wat precies de basis is van specifiek 4,2%, het klinkt als een soort lapmiddeltje.

Als ik kijk naar de gemiddelde duur vd wijken hier, zal dat minder dan een half uur zijn op weekbasis. Dat is enkele minuten per dag. Gewoon een zoethoudertje waar je volgens mij weinig aan hebt.

Lees in comments op intranet ook dat de nieuwe app niet meer door zou gaan?
En dat terwijl er diverse collega's zijn aangespoord om een nieuwe telefoon te kopen omdat de nieuwe app niet op lagere Androidversies kon draaien. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:05:21 #81
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199299651
In mijn geval zou die 4,2% 34 minuten zijn. Als ik kijk naar mijn 13 weeks gemiddelde was die 26 minuten hoger de week voor de vogelboeken. Dus dat zou betekenen dat het in principe genoeg zou moeten zijn.

Maar goed, in juni komt er dan 4,2% bij. En dan begin Juli gaat er toch weer iets van 8-10% af vanwege de zomervakantie. Dus je hebt er niks aan.


Ik mag hopen dat dat van die app niet waar is. Deze loopt echt op z'n laatste benen en dan idd al die bezorgers die op kosten zijn gejaagd .
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199360667
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 09:38 schreef VixenFromHell het volgende:

Lees in comments op intranet ook dat de nieuwe app niet meer door zou gaan?
Apart hoor..
Dan moeten ze ook maar eens met een update komen voor de oude app.
pi_199367565
Meer mensen die ineens Sipke als TL erin hebben staan? Keek net even onder depot en lopen, stond dat er :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199367818
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer mensen die ineens Sipke als TL erin hebben staan? Keek net even onder depot en lopen, stond dat er :o
Bij mij ook. Hij zal het er druk mee krijgen.
Op de pc zie ik er ook een telefoonnummer bij staan. Ik vraag me af of dat daadwerkelijk zijn nummer is...
pi_199368074
Probeer het uit :P

Update: nummer is nu weg ;)

[ Bericht 37% gewijzigd door VixenFromHell op 11-05-2021 11:39:25 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199373789
Hier is Sipke ook TL. Als we direct onder de directeur operations gaan vallen mag het salaris ook bijpassend zijn :Y
pi_199374453
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 16:46 schreef allweather het volgende:
Ik heb overigens maar 1 portal bericht over de betrokkenheidsmonitor voorbij zien komen. had hem al ingevuld en even flink gebruik gemaakt van de open vakjes (nu is de vraag of dit gelezen wordt en/of dat er iets mee gedaan wordt of dat er alleen maar gekeken wordt naar het percentage medewerkers dat hem heeft ingevuld).

en aanvoer loterijtassen: elke keer weer een loterij of ze op de piek-wijken de dal-wijken op het goede depot of gewoon niet komen. Jonge jongen die altijd veel sneller klaar is dan de normtijd liet alles voor wijken die hij maar 1dag loopt voor collega's staan. Nu is hij mij al meer dan een jaar aan het dood zwijgen, maar toen hij nog wel kon praten en een half tasje meer had, belde hij ook de planning dat hij het zogenaamd allemaal niet redde om vervolgens tegen collega's te zeggen dat hij dat halve tasje extra wel had weg gebracht als hij dubbel betaald zou krijgen. Tja blijkbaar is dat de mentaliteit van sommige mensen.

Maar de loterijleden waren volgens mij allemaal wel blij met het vogelboekcadeau en vonden dit veel leuker dan het kookboek wat ik begreep (dan is dat sjouwen met tassen van meer dan 15% van mijn lichaamsgewicht ten minste de moeite waard)
Niet om het één of ander maar daar heeft hij gewoon gelijk in.
Qua collegialiteit kan het niet maar als je karig betaald en overuren amper gecompenseerd worden dan is dat het enige logische om te doen zodat het een keer klapt en het systeem veranderd wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199378247
Ik zat vanochtend wat geklaag op intranet te lezen en toen realiseerde ik me, gelukkig ben ik daar als het goed is binnenkort vanaf *O*



Nog wel een grappig kringloop vondstje :D lijkt me wel geinig voor in de kamer. Kan ik af en toe nog een brief erin gooien _O-

[ Bericht 29% gewijzigd door VixenFromHell op 12-05-2021 15:07:46 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199451659
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet om het één of ander maar daar heeft hij gewoon gelijk in.
Qua collegialiteit kan het niet maar als je karig betaald en overuren amper gecompenseerd worden dan is dat het enige logische om te doen zodat het een keer klapt en het systeem veranderd wordt.
Inderdaad, collegiaal is anders maar het is wel zo. Vaak zijn dingen het probleem van PostNL, als bezorger mag je die ook gewoon bij PostNL laten. Die kloppen dan natuurlijk bij je collega's aan, die dan boos kunnen worden op degene op wiens naam de wijk staat, terwijl ze boos zouden moeten zijn op PostNL. Als je extra uren wilt maken, zeg dan ja tegen het extra werk en zeur niet. Als je geen extra uren wilt maken, zeg nee en laat het een probleem van PostNL zijn.
Iemand kreeg een keer op een dalwijk zonder enige communicatie 35(!) extra pakjestassen. Hij kreeg er wel meerdere dagen voor en er werd via een bericht in de app een oproep gedaan om die collega te helpen, maar zo lieten ze het wel zijn probleem zijn. Belachelijk eigenlijk.
pi_199463426
Collegiaal hoort niet als drukmiddel gebruikt te worden. Als het aan mij lag schreef ik niets meer op onze "u was niet thuis" briefjes tot we pennen kregen..
Evenzo met de fietsreparaties, van de zotte dat zoiets niet vergoed wordt. Maar ja, krijg iedereen maar eens op een lijn..
pi_199483785
Goedemiddag, misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik vraag mij al een tijdje af wat de codes van de codeerregel betekenen. Half internet al afgestruind, maar nergens iets kunnen vinden.
Wel het een en ander op kunnen duikelen over de codeerregel zelf, maar met de uitleg die daar bij staat kom ik niet verder.
Artikel was uit 2018 en het format komt niet overeen met wat ik op mijn post aantref.

Heeft iemand van jullie misschien een overzicht van de codes met hun betekenis?
pi_199485144
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn pakket soms twee keer de status "ontvangen door postNL" krijgt?

Dan bestel je iets, 's avonds staat er "ontvangen door postNL", is het vertraagd bijvoorbeeld, één of twee dagen later weer in de avond "ontvangen door postNL" en daarna heb ik het de volgende dag.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199486092
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:27 schreef Bezorgertje het volgende:
Collegiaal hoort niet als drukmiddel gebruikt te worden. Als het aan mij lag schreef ik niets meer op onze "u was niet thuis" briefjes tot we pennen kregen..
Evenzo met de fietsreparaties, van de zotte dat zoiets niet vergoed wordt. Maar ja, krijg iedereen maar eens op een lijn..
Schoenen is ook nog wel een leuke kostenpost. Buiten het vele lopen, en tijdens het sorteren steeds die remmen van de containers indrukken.
pi_199487516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:19 schreef SummerBreeze het volgende:
Goedemiddag, misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik vraag mij al een tijdje af wat de codes van de codeerregel betekenen. Half internet al afgestruind, maar nergens iets kunnen vinden.
Wel het een en ander op kunnen duikelen over de codeerregel zelf, maar met de uitleg die daar bij staat kom ik niet verder.
Artikel was uit 2018 en het format komt niet overeen met wat ik op mijn post aantref.

Heeft iemand van jullie misschien een overzicht van de codes met hun betekenis?
Elk adres heeft een unieke code en deze word gebruikt om de post te sorteren. Voorheen ging dat op postcode en straat en nu gaat alles op codeerregel.
pi_199487532
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:45 schreef Discombobulate het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn pakket soms twee keer de status "ontvangen door postNL" krijgt?

Dan bestel je iets, 's avonds staat er "ontvangen door postNL", is het vertraagd bijvoorbeeld, één of twee dagen later weer in de avond "ontvangen door postNL" en daarna heb ik het de volgende dag.
Waarschijnlijk word het pakket dan 2x gescand door de machine. Ivm de opgelopen vertraging word het pakket dan 2 keer gesorteerd en door de machine gescand.
pi_199487587
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 17:45 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Waarschijnlijk word het pakket dan 2x gescand door de machine. Ivm de opgelopen vertraging word het pakket dan 2 keer gesorteerd en door de machine gescand.
Maar stond volgens mij toen die eerste keer nog geen gewicht bij, of komt dat later pas in het sorteerproces?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 mei 2021 @ 19:06:33 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199488667
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:19 schreef SummerBreeze het volgende:
Goedemiddag, misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik vraag mij al een tijdje af wat de codes van de codeerregel betekenen. Half internet al afgestruind, maar nergens iets kunnen vinden.
Wel het een en ander op kunnen duikelen over de codeerregel zelf, maar met de uitleg die daar bij staat kom ik niet verder.
Artikel was uit 2018 en het format komt niet overeen met wat ik op mijn post aantref.

Heeft iemand van jullie misschien een overzicht van de codes met hun betekenis?
In het kort uitgelegd:
Letter: sorteerlocatie waar de codering aangebracht wordt
2 cijfers: machinenummer
2 letters: methode van adresherkenning

#
code van cijfers en letters: wijkcode met de laatste letter die de wijk op de kast aangeeft
#
2 cijfers: vakje in de sorteerkast
#
4 cijfers: eerste 2 cijfers geven het bundelnummer in de wijk aan, laatste 2 cijfers geven de plaats van het adres aan in een postbundel
#

Dus: Z09CC #X456M6A#12#1106# wil zeggen: gesorteerd in Zwolle op machine 9 met leesmethode CC. X456M6 is de wijkcode en het is wijk A, het vak in de sorteerkast is 12 en het bundelnummer is 11. De plaats in de bundel is 6.

Deze fictieve wijk bestaat uit dus 22 sorteervakken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 mei 2021 @ 19:06:52 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199488673
En dat voor iemand die al een paar jaar weg is bij de post :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_199490043
Dank jullie wel allemaal.

Ik zie nu dat dit inderdaad te mappen is op 'gewone' brievenbuspost.

Ik heb echter ook enveloppen (voornamelijk Ali-meuk) waar de regel voorafgegaan wordt door bijvoorbeeld RH-005, NH-SMO07 of ZH-002.
Alles tussen de eerste en laatste # is wel steeds gelijk.

Van SMO heb ik inmiddels ontdekt dat het Sorteermachine overig is, maar waar staan die andere voor?
Rotterdam/Zwolle Handmatig of iets dergelijks?
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:21:30 #100
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199501454
Het salarisstrookje met vakantiegeld staat online :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:41:41 #101
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_199501773
Zijn bij jullie die nieuwe looptijden per 1 juni (die met 4,2% opgehoogd zouden moeten zijn) al gepubliceerd?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_199506083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 20:25 schreef SummerBreeze het volgende:
Dank jullie wel allemaal.

Ik zie nu dat dit inderdaad te mappen is op 'gewone' brievenbuspost.

Ik heb echter ook enveloppen (voornamelijk Ali-meuk) waar de regel voorafgegaan wordt door bijvoorbeeld RH-005, NH-SMO07 of ZH-002.
Alles tussen de eerste en laatste # is wel steeds gelijk.

Van SMO heb ik inmiddels ontdekt dat het Sorteermachine overig is, maar waar staan die andere voor?
Rotterdam/Zwolle Handmatig of iets dergelijks?
Klopt, zo'n stickertje met QR-achtige-code krijg je bij de handcodering.
Tussen de # en # is gelijk omdat het je eigen adres is. Maar ook dat verandert van tijd tot tijd als ze iets veranderen. Als je een envelop van vorig jaar vindt, zul je waarschijnlijk zien dat de code anders is dan nu. Als je van die dingen over postmechanisatie interessant vindt, kun je eens kijken op https://po-en-po.nl/post-techniek/. Ik weet niet of er ook recentere uitgaven zijn.
pi_199509704
spuit 11
pi_199513975
salarisstrook online
pi_199517049
Weer bijzonder tarief van 0% :{ en dan straks over de winstuitkering ook, en als er verlof uitbetaald wordt tzt gaat daar ook 0% belasting af. Dat wordt lekker dokken volgend jaar :')

Kunnen jullie bij de betrokkenheidsmonitor de antwoorden zien van anderen? Ik was wel benieuwd wat voor antwoorden mensen ingevuld hebben, maar ik kan alleen zien dat er een X aantal toelichtingen waren. Kan het niet aanklikken om de antwoorden ook echt te zien, terwijl dat eerder altijd wel kon.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199519938
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 11:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Weer bijzonder tarief van 0% :{ en dan straks over de winstuitkering ook, en als er verlof uitbetaald wordt tzt gaat daar ook 0% belasting af. Dat wordt lekker dokken volgend jaar :')

Kunnen jullie bij de betrokkenheidsmonitor de antwoorden zien van anderen? Ik was wel benieuwd wat voor antwoorden mensen ingevuld hebben, maar ik kan alleen zien dat er een X aantal toelichtingen waren. Kan het niet aanklikken om de antwoorden ook echt te zien, terwijl dat eerder altijd wel kon.
Ik vroeg me ook al af of de ingehouden belasting wel klopte. Ik heb het nog even nagerekend en kwam op ongeveer hetzelfde bedrag uit dat op mijn loonstrook staat. Ik heb o.a. deze calculator gebruikt. Het zal dus wel kloppen en anders kun je bij twijfel altijd nog een deel reserveren voor eventuele terugbetaling.

De resultaten van de monitor heb ik in zijn geheel niet bekeken. Het interesseert me werkelijk geen hol. Onzinnig onderzoek.
pi_199520511
Hm ja. Paar jaar terug moest ik 250 bijbetalen, waarvan ik een deel recht had op compensatie vd gemeente ivm uitkering. Vorig jaar zag ik dat het weer 0% was, toen hebben ze na wat aandringen alsnog iets van 36% ingehouden. Dat was pakweg 200, waar ik 30 van terug kreeg. Dus zonder inhouding had ik weer moeten bijbetalen. En nu gaat het heel veel gedoe opleveren over een jaar als ik dan nog weer recht heb op compensatie vd gemeente :{ ben dan hopelijk volledig uit de uitkering, maar het heeft betrekking op de periode dat ik er nog in zat dan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199520535
Winstuitkering? Hoe werkt dat?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199520904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 15:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Winstuitkering? Hoe werkt dat?
Zoals eerder aangekondigd hebben we de resultaatafhankelijke uitkering over 2020 verhoogd van 2 naar 3 procent. Dat is mogelijk omdat de resultaten van ons bedrijf beter zijn dan eerder verwacht. Het jaar 2020 was door de coronacrisis een ongekend jaar. Ik ben trots op de rol die wij als PostNL vervullen in de coronacrisis en dankbaar voor de inzet van jullie allemaal. Medewerkers die vallen onder één van de cao’s van PostNL ontvangen de resultaatafhankelijke uitkering bij het salaris van juni 2021.

En bij die winstuitkering wordt het volledige netto bedrag verrekend met mijn uitkering. Als ik daar achteraf nog belasting over moet betalen, dan heb ik er recht op dat de gemeente dat betaalt of compenseert, maar dat is veel gedoe.

Vakantiegeld doen ze anders dus daar komt geen compensatie op, en dan wordt het allemaal erg ingewikkeld om nog te bepalen waar ik recht op heb ;) helemaal als er ook nog verlof uitbetaald en gekort gaat worden.

Best kans dat ik het tegen die tijd maar laat zitten allemaal, blij om van al dat gedoe af te zijn straks. Maar gewoon geen zin om daar weer mee genaaid te worden :')

[ Bericht 14% gewijzigd door VixenFromHell op 20-05-2021 16:34:43 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199520969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 15:57 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Zoals eerder aangekondigd hebben we de resultaatafhankelijke uitkering over 2020 verhoogd van 2 naar 3 procent. Dat is mogelijk omdat de resultaten van ons bedrijf beter zijn dan eerder verwacht. Het jaar 2020 was door de coronacrisis een ongekend jaar. Ik ben trots op de rol die wij als PostNL vervullen in de coronacrisis en dankbaar voor de inzet van jullie allemaal. Medewerkers die vallen onder één van de cao’s van PostNL ontvangen de resultaatafhankelijke uitkering bij het salaris van juni 2021.
Oh cool ben benieuwd
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199542220
Mijn teamleider heeft enkele collega's al verteld dat ik vertrek, nog voor alles officieel rond is en nog voor ik daadwerkelijk opgezegd heb. Yay :')

Over de mogelijkheid om nog verlof op te nemen tegen die tijd, wordt tot nu toe gezwegen. Bedrijf wilde weten wanneer ik kan starten, nu maar gewoon 1 juli gezegd zodat we door kunnen met contract etc. Ik wil niet opzeggen voor er wat getekend is ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 21 mei 2021 @ 20:40:22 #113
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_199545751
Als we hier overgaan naar die 3 volle dagen met mega wijken ben ik genoodzaakt te stoppen. Wij zijn het laatste depot van ons sorteercentrum wat de post krijgt dus start vaak laat. Ik kom nu al vaak in de knel met grote piek wijken icm mantelzorg.

Zeker gezien ik tegenwoordig eigenlijk amper dal dagen meer heb }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199546313
Ik was heel verbaasd dat NRP2 op mijn depot niet door gaat, de afstand wordt te ver. Wist niet dat dat een optie was :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199548859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 21:10 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik was heel verbaasd dat NRP2 op mijn depot niet door gaat, de afstand wordt te ver. Wist niet dat dat een optie was :o
Waar kun je dat zien?
pi_199550779
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:29 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Waar kun je dat zien?
Gehoord van de TL :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199556235
quote:
Reactie van iemand die voor het CNV in de OR zit en ons zou moeten vertegenwoordigen }:| :
pi_199572812
Niet vergeten om komende dinsdag flink te minnen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 23 mei 2021 @ 01:01:38 #119
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_199572999
We gaan het zien. Ik min wanneer ik moet minnen maar in de praktijk moet ik voornamelijk plussen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_199575294
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 00:56 schreef Rafierafie het volgende:
Niet vergeten om komende dinsdag flink te minnen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dinsdag wordt binnen een kutdag, zaterdag al gezien wat er komt en de N24uurs was met 21 unit binnen (ze werken maandag niet) met 40 man.... sowieso vind ik het de laatste paar weken qua post geen drol voorstellen, dat dan weer niet
  zondag 23 mei 2021 @ 10:33:27 #121
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_199576539
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 07:10 schreef liedetector het volgende:

[..]

dinsdag wordt binnen een kutdag, zaterdag al gezien wat er komt en de N24uurs was met 21 unit binnen (ze werken maandag niet) met 40 man.... sowieso vind ik het de laatste paar weken qua post geen drol voorstellen, dat dan weer niet
Nee klopt, in een wijk die wat fatsoenlijker staat qua wijk afgelopen vrijdag zelfs bijna een half uur -
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 23 mei 2021 @ 17:17:24 #122
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_199584404
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 00:56 schreef Rafierafie het volgende:
Niet vergeten om komende dinsdag flink te minnen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat 75 achter 25/5, dus dat correspondeert met Scenario Rustig, toch? Dus inderdaad niet extreem rustig, maar gewoon rustig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_199591507
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 17:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Er staat 75 achter 25/5, dus dat correspondeert met Scenario Rustig, toch? Dus inderdaad niet extreem rustig, maar gewoon rustig.
Maar waarom dan dat bericht dat we moeten minnen? In de week van 4 t/m 8 mei kwam dat verzoek toch ook niet terwijl de verwachting toen slechts 50 was. In die week heb ik ook gewoon moeten blijplussen. Scenario rustig betekent niet automatisch dat je tijd overhoudt.
Om gezeik te voorkomen zal ik waarschijnlijk minnen. De kans is alleen erg groot dat ik die tijd later in de week weer zal moeten plussen.
Het hele fenomeen van minnen staat me sowieso ontzettend tegen en vooraf oproepen tot minnen vind ik al helemaal ongepast. Er spreekt ontzettend veel wantrouwen uit dat hele bericht. En dan ook nog eens het dreigement erbij dat je teamleider contact met je opneemt als je niet je tijden doorgeeft...
  maandag 24 mei 2021 @ 09:37:40 #124
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_199592824
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 00:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Maar waarom dan dat bericht dat we moeten minnen? In de week van 4 t/m 8 mei kwam dat verzoek toch ook niet terwijl de verwachting toen slechts 50 was. In die week heb ik ook gewoon moeten blijplussen. Scenario rustig betekent niet automatisch dat je tijd overhoudt.
Om gezeik te voorkomen zal ik waarschijnlijk minnen. De kans is alleen erg groot dat ik die tijd later in de week weer zal moeten plussen.
Het hele fenomeen van minnen staat me sowieso ontzettend tegen en vooraf oproepen tot minnen vind ik al helemaal ongepast. Er spreekt ontzettend veel wantrouwen uit dat hele bericht. En dan ook nog eens het dreigement erbij dat je teamleider contact met je opneemt als je niet je tijden doorgeeft...
De scenario's slaan sowieso nergens op. Zelfs al zou er "rustig" zijn voorspeld, het kan best heel rustig worden. Of normaal. We hebben behalve de gebruikelijke TV-gidsen ook weer de Consumentenbond erbij dinsdag.

Aan minnen doe ik niet. De OR heeft heel duidelijk gezegd dat minnen niet verplicht is. Dat is ook logisch: Op donderdagavond keur je je rooster goed, en ga je dus akkoord met een bepaalde hoeveelheid werk, waarvoor je tijd vrij houdt. PostNL moet jou dus betalen voor het reserveren van die tijd, als je (buiten jouw schuld om) ineens minder tijd nodig blijkt te hebben, kunnen ze jou niet ineens korten op je loon of eisen dat je de te weinig gewerkte uren een andere keer inhaalt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 24 mei 2021 @ 09:45:30 #125
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_199592889
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:03 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Reactie van iemand die voor het CNV in de OR zit en ons zou moeten vertegenwoordigen }:| :
[ link | afbeelding ]
Terwijl het nota bene geen artikel van een journalist betrof, maar een ingezonden brief van postbezorgers zelf die NRP2 aan den lijve ondervinden. Zij worden nu door het CNV afgeschilderd als leugenaars en fantasten. Bij mij is NRP2 gelukkig nog niet ingegaan, maar dit verhaal klopt wel met wat ik hoor en lees van collega's. Er wordt straks met bakfietsen gewerkt, wijken worden veel groter, en in de praktijk zijn de nieuwe tijden niet haalbaar. Van bijv. 50 wijken in een bestelgebied ga je naar 20, maar de looptijd van die wijken gaat vervolgens niet met gemiddeld een factor 2,5 omhoog.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_199593006
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 09:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Terwijl het nota bene geen artikel van een journalist betrof, maar een ingezonden brief van postbezorgers zelf die NRP2 aan den lijve ondervinden. Zij worden nu door het CNV afgeschilderd als leugenaars en fantasten. Bij mij is NRP2 gelukkig nog niet ingegaan, maar dit verhaal klopt wel met wat ik hoor en lees van collega's. Er wordt straks met bakfietsen gewerkt, wijken worden veel groter, en in de praktijk zijn de nieuwe tijden niet haalbaar. Van bijv. 50 wijken in een bestelgebied ga je naar 20, maar de looptijd van die wijken gaat vervolgens niet met gemiddeld een factor 2,5 omhoog.
die gast kan hetallemaal wel onzin vinden,maar gelukkig komen de mensen nu een beetje in opstand.
pi_199595999
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 09:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Van bijv. 50 wijken in een bestelgebied ga je naar 20, maar de looptijd van die wijken gaat vervolgens niet met gemiddeld een factor 2,5 omhoog.
Ja dat truukje hebben ze ook eens uitgehaald met wijken samenvoegen. 2 wijken van 1:30u werden 1 wijk van 2:30u ipv 3 uur. En terwijl die dus al veel te krap stond later weer een kwartier eraf |:(
Dus dat zie ik ze nu zeker ook doen met de NRP2.
pi_199611162
De opgepluste tijden vallen hier lager uit.. is het volgende week al zomerdal? Voelt als pure diefstal en diepe minachting.
pi_199611470
Vandaag wel lekker 'rustig' met loterijspam aan de bewoners van en meerdere mailingen van winkels. Y wijken wel maar een handjevol.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:19:07 #130
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_199612810
Ik had genoeg met mijn X wijk. En de kwaliteit was ook om te huilen.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:23:45 #131
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199614019
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:17 schreef Bezorgertje het volgende:
De opgepluste tijden vallen hier lager uit.. is het volgende week al zomerdal? Voelt als pure diefstal en diepe minachting.
Hier zijn ze nog niet geplubliceerd. Denk dat het gewoon een verrassing wordt wat er op het rooster staat.

Zomerdal begint meestal 1 of 2 weken voor de zomervakantie. Dus dat zal iets van de week van 28 juni zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199627983
Het blijkt toch mee te vallen met onze looptijden. Blijkbaar is er een netto looptijd gepubliceerd en komen daar nog de fietstijd heen en terug bij. Zie donderdag wel wat het wordt.
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:22:24 #133
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_199630296
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:27 schreef Bezorgertje het volgende:
Het blijkt toch mee te vallen met onze looptijden. Blijkbaar is er een netto looptijd gepubliceerd en komen daar nog de fietstijd heen en terug bij. Zie donderdag wel wat het wordt.
Dat was hier ook. Wel eigenaardig, want als het goed is hoort fietstijd (in elk geval de fietstijd van depot naar wijk) al in de basistijd te zitten. Waarom het nu een aparte rubriek is, is mij niet duidelijk. De gerekende fietstijd is ook nog eens idioot krap, er is zo te zien uit gegaan van een gemiddelde fietssnelheid van 25 km/u, wat zelfs op een e-bike, als alle stoplichten op groen springen zodra je er aan komt en iedereen je voorrang geeft niet haalbaar is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 27 mei 2021 @ 23:52:42 #134
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_199650331
Okee, die nieuwe tijden staan dus op mijn rooster... Wie dat bedacht heeft moet mij maar lekschieten want het is enorm raar.
Ik heb extra idd die 4,2% gekregen. Dat is 34 minuten. Mijn 13 weeks gemiddelde is een plustijd van 32 minuten. Dat lijkt dus echt wel heel goed te kloppen.. Maar de verdeling over de dagen slaat gewoon helemaal nergens op.

Op dinsdag krijg ik 4 minuten erbij, terwijl ik daar 0 minuten plus tijd heb.Woensdag krijg ik 9 minuten, terwijl ik daar 5 minuten plus tijd heb. Donderdag krijg ik 6 minuten waar ik normaal 13 minuten plustijd heb. Vrijdag krijg ik 6 minuten waar ik normaal 15 minuten plus tijd heb. Zaterdag krijg ik 9 minuten waar ik 1 minuut mintijd heb.

Dus je geeft me op 3 dagen meer tijd dan ik aangeef nodig heb, en je geeft me op 2 dagen minder tijd dan ik nodig heb. Als je letterlijk alleen de 13 weeks gemiddelde hoeft over te nemen en je kan dat nog niet eens...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_199668254
Fijn, zoals het er nu naar uit ziet kan ik van mijn resterende ruim 2 weken verlof alleen de laatste 2 dagen van de maand opzegtermijn vrij krijgen :r

Heb ook in de mailwisselingen al 2x gevraagd om hoeveel uur het specifiek ging maar daar kwam geen antwoord op. Had al meegerekend dat de helft van mijn jaarlijkse verlofsaldo eraf moest. Ik kwam laatst met wat er op de vakantiekaart stond op net een paar uur meer uit dan wat er nu nog open staat, nu ze mijn verlofsaldo gehalveerd hebben. Nou ja het zal wel, maar dan blijft er alsnog bijna 2 weken over zo. Als ik de maand in de plus eindig (en dat is bijna niet te voorkomen), dan heb ik mogelijk niet eens verlof nodig voor die 2 dagen.

Ondertussen ook alweer een boel plusuren waar ik weinig meer mee kan, want omzetten in verlof heeft nu ook geen zin meer :N

Komt er op neer dat ik alleen vrij krijg als er voldoende nieuwe medewerkers bij komen die ook nog eens goed genoeg zijn. De kans dat dat gebeurt in de komende 3 weken lijkt mij nihil. Heb je dan 10+ jaar voor ze klaar gestaan en dan wil je 2 weken verlof voor je uit dienst gaat en krijg je een dikke vette nee want onderbezetting. Zo gruwelijk klaar mee he :W het blijft een bedrijf dat alleen maar neemt en niet geeft.

Alleen jammer dat ik dan totaal geen zomervakantie meer heb, want ik kan op mijn nieuwe werk ook niet echt zo snel al weer vrij gaan nemen. Had er wel rekening mee gehouden dat ik niet het volledige aantal op zou kunnen nemen wellicht, maar alleen de laatste 2 dagen? :(

[ Bericht 38% gewijzigd door VixenFromHell op 29-05-2021 20:37:43 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199740308
Lekker lullig ja..

Over de nieuwe basistijden, ik heb gewoon bij elke wijk 4% meer tijd, niet de ene dag dit en de andere dat.
pi_199741819
Edit: Hm, het ziet er allemaal nu wat hoopvoller uit!

Misschien dat eea wat onhandig verwoord was vorige week, want ik begreep daar een beetje uit dat er ws niets mogelijk ging zijn verder. Maar blijkbaar waren de plannen om nieuwe mensen aan te nemen toch al wat concreter dan ik dacht. Nu wel beetje spijt van dat ik me er zo boos om gemaakt heb :')

Nou wist ik ook wel dat ze erg hun best deden om wel wat mogelijk te maken, mijn frustratie was ook niet zozeer richting de betrokken personen. Maar meer dat er binnen het bedrijf vaak ontzettend weinig mogelijk is als je een keer wat wil. Voel me nu wel wat lullig richting de mensen die bezig zijn om het te regelen :@

[ Bericht 8% gewijzigd door VixenFromHell op 04-06-2021 20:24:55 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199807695
Zijn er hier mensen die werken op zo'n nieuw depot met bakfietsen? Ik hoorde ergens dat die deze week begonnen zijn, maar kan geen informatie op het intranet vinden.
pi_199810376
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:57 schreef Ranunculus het volgende:
Zijn er hier mensen die werken op zo'n nieuw depot met bakfietsen? Ik hoorde ergens dat die deze week begonnen zijn, maar kan geen informatie op het intranet vinden.
Dat is net zo n mooi project als die unit waar je een pakket kan uithalen.
Misschien moeten de constructors eerst opnieuw examen gaan doen(moet ze het niet kwijtraken)
pi_199821090
Hier nog een ouderwets depot, maar van een collega gehoord waar ze deze week wel op een NRP2 depot zijn begonnen. Zoals bekend zijn wijken samengevoegd tot grotere lopen. De piekwijken worden met e-bakfiets bezorgd en de dalwijken met normale e-bikes. De loopvolgorde van sommige wijken schijnt nogal onlogisch te zijn, waarschijnlijk een of andere kantoormedewerker die ze via google maps heeft samengevoegd zonder er verder goed naar te kijken o.i.d. Wat ik hoorde was het de eerste dag nogal zoeken en bijplussen voor de bezorgers, maar in hoeverre dat ook komt omdat ze de andere oude wijk die erbij gevoegd is niet kennen weet ik niet. In de bakfietsen kan je zo'n 12 tassen post meenemen. Voor de normale elektrische fietsen hebben ze ook nog een aanhangertje, maar dat schijnt nogal wennen te zijn. Een paar zijn al kapot door over op smalle stoepjes te rijden waar een aanhanger achter een lantaarnpaal bleef hangen. Met de bakfietsen is het vanzelfsprekend sowieso wennen, vooral in bochten.
Doordat de lopen veel groter zijn zal je afhankelijk van hoe groot je contract is dus mogelijk een aantal dagen lang werken en een aantal dagen niks hebben. Of er enigzins keuze is of je piek of dal of een combinatie wil bezorgen weet ik niet.(En of je uberhaupt nog een vaste wijk kan hebben voor zowel piek als dal.) Mensen met maar een contract van 6 uur zullen natuurlijk eerder dal krijgen, dus dat zal afhangen van wat voor contracten er in het team zitten, hoe lang de wijken zijn en of het een beetje goed te plannen/verdelen valt.
pi_199845372
Ja die NRP2.. heel blij voor mijn collega's dat die dat niet krijgen.

Laatste dagje hier! En het is redelijk rustig :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199862177
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja die NRP2.. heel blij voor mijn collega's dat die dat niet krijgen.

Laatste dagje hier! En het is redelijk rustig :D
Gefeliciteerd met je nieuwe baan een veel plezier daar :)
pi_199866118
Wat ga je voor werk doen @VixenFromHell ?

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe baan!
pi_199866856
Thanks!

Ik ga ondersteunende taken uitvoeren bij een ict bedrijf, maar we gaan nog bekijken wat precies de invulling wordt. Zijn wel verschillende dingen mogelijk, ruimte voor maatwerk :)

Eerst gelukkig toch nog even wat vakantie :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_199897456
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En gefeliciteerd met je vertrek bij PostNL _O-
pi_199950044
quote:
Nieuwe Route van de Post (NRP) fase 2 depots

Op 15 januari 2021 heeft het bedrijf bij de OR een hernieuwde adviesaanvraag ingediend over de Nieuwe Route van de Post (NRP) fase 2 depots. We hebben jullie in een nieuwsbrief op 12 februari 2021 een update gegeven over de stand van zaken. Dat willen we in deze nieuwsbrief opnieuw doen.

In NRP fase 2 depots wil het bedrijf gaan werken vanuit grotere depots. In eerste instantie gaat het in totaal om ongeveer 35 depots, verspreid over verschillende bezorggebieden. Op deze grotere depots komen meer faciliteiten zoals een tafel en stoelen, koffie-/theefaciliteiten en een toilet. Daarnaast is het de bedoeling dat postbezorgers vanaf deze depots gaan werken met elektrische fietsen en elektrische bakfietsen. De huidige lopen worden samengevoegd tot grotere lopen. Dit zorgt ervoor dat er met alle betrokken medewerkers gesproken moet worden over gewijzigde werktijden en soms ook werkdagen.

Stand van zaken
De OR heeft het bedrijf nog geen advies gegeven. De OR is nog altijd met het bedrijf in gesprek over een aantal belangrijke thema’s. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van de bedrijfshulpmiddelen. Op een NRP 2 depot gaan we werken met elektrische fietsen en elektrische bakfietsen van het bedrijf. Postbezorgers en postbodes op andere depots gebruiken hun eigen fiets. De OR is van mening dat er door de invoer van NRP 2 depots geen ongelijke behandeling mag ontstaan tussen medewerkers die vanaf een NRP 2 depot werken en medewerkers die hun loop starten vanaf een ander depot.

De OR wil ook afspraken maken met het bedrijf over de maximale afstand van het nieuwe depot naar de loop, maar ook van het depot naar het woonadres van de medewerker. En de OR vindt het belangrijk dat er op het nieuwe depot een aparte ruimte komt om voor of na je dienst even te kunnen zitten of om pauze te kunnen houden tijdens je dienst.

Het werken vanaf de nieuwe depots is getest in verschillende proeftuinen (Zeist, Ede, Rotterdam en Alphen a/d Rijn). Deze proeftuinen lopen op dit moment nog. Of en zo ja in welke vorm deze proeftuinen na 1 juli 2021 worden voortgezet, is op dit moment nog niet bekend.

De OR is ook nog met het bedrijf in gesprek over het eventueel vergoeden van koffie- en pauzetijden voor postbezorgers. De OR vindt dat als diensten langer duren dan 3 uur en 10 minuten een postbezorger ook recht moet hebben op een betaalde koffiepauze, net als alle andere medewerkers binnen Operations.

Het vervolg
Het bedrijf had ingeschat dat het adviestraject NRP Fase 2 al in mei 2021 afgerond zou zijn. Mede op basis van deze verkeerde inschatting heeft het bedrijf eenzijdig zonder overleg met de OR besloten om, voordat het adviestraject is afgerond, al zaken onomkeerbaar in gang te zetten. Het bedrijf heeft bijvoorbeeld de huur van de voormalige depots opgezegd en de systemen (BRPP) gewijzigd. De OR is het hier niet mee eens en heeft het bedrijf laten weten dan geen instemming te verlenen aan de werktijdregelingen voor deze vijf beoogde nieuwe NRP fase 2 depots. Omdat de post bezorgd moet worden, is vanaf 8 juni de post bezorgd vanaf de vijf beoogde NRP fase 2 depots. Er wordt gewerkt met tijdelijke scenario’s in plaats van een werktijdregeling.

Dit betekent dat de medewerkers die vanaf de nieuwe depots gaan werken een maximale tijd voor de loop in de mijnwerk app zien. Deze tijden zijn een benadering van de tijd die je voor de loop nodig hebt. De medewerkers kunnen d.m.v. de start-/stopknop de tijd bijhouden en hun meer-/mindertijd via de app doorgeven. Dit gebeurt o.b.v. wederzijds vertrouwen. De meer-/mindertijd wordt goedgekeurd. Uiteraard mag een teamleider conform de huidige afspraken navragen wat de reden is van de meer-/mindertijd. De tijden zullen de komende zes weken, wekelijks worden gemonitord en geëvalueerd. Hierbij hebben we met het bedrijf afgesproken dat een medewerker op de vijf beoogde NRP fase 2 depots niet verplicht is om het bijbehorende hulpmiddel te gebruiken. Mocht de medewerker door uitloop op de loop over zijn maximale tijd heen gaan of niet na 17:00 uur willen bezorgen dan mag hij/zij stoppen met de loop. De medewerker dient dit vroegtijdig te melden bij de teamleider en moet de post dan terugbrengen naar het depot. Dit heeft geen consequenties voor de betreffende medewerker.

Deze tijdelijke afspraken gelden totdat het adviestraject is afgerond en er instemming is verleend aan de WTR NRP fase 2 depots. De directeur Operations heeft toegezegd dat er niet eerder zal worden gestart met de uitrol van NRP fase 2 depots (geldt vanzelfsprekend ook voor de eerste vijf fase 2 depots) voordat het bijbehorende instemmingstraject is afgerond.

Heb je vragen over NRP fase 2 depots en kan je teamleider ze niet beantwoorden? Neem dan contact op met de OR Operations via or-operations@postnl.nl
pi_200005017
Hm. Ik wist pas vrij last minute dat ik vorige week vrij kon krijgen. Heb toen verlof aangevraagd, en toen stond er al iets over dat ik de uren zou krijgen van de diensten die er al ingeroosterd stonden. Dat was dus 0 uur want niet ingepland. Weet iemand of dat nu dan nog gecorrigeed gaat worden? Dacht wel zoiets gelezen te hebben, maar ik zie nog niets.

Nu sta ik dus een flink aantal uren in de min en mijn verlofuren staan nog steeds als beschikbaar.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:07:39 #148
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200013963
Brievenbuspakje, 08:00 - 18:00. Dan: we proberen het voor 22:00. En dan weer sorry, we zijn te fakking lui om je reguliere post te bezorgen.

Hoop dat jullie failliet gaan.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200014953
quote:
87s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:07 schreef Tyr80 het volgende:
Brievenbuspakje, 08:00 - 18:00. Dan: we proberen het voor 22:00. En dan weer sorry, we zijn te fakking lui om je reguliere post te bezorgen.

Hoop dat jullie failliet gaan.
Wel pas nadat jij je pakje hebt toch?
pi_200031509
Het is eerder: sorry we zijn te fakking zuinig om onze bezorgers goed te betalen, daarom trekken we geen nieuwe medewerkers aan en zitten we met zware onderbezetting.
Heb gehoord dat het ergens zo erg was dat voor een wijk de post van 4 dagen in een keer geleverd was. En ook niet samengevoegd, dus niet te doen voor de bezorger, voor zover het uberhaupt al te doen was om van 4 dagen tegelijk te bezorgen.. |:( |:( 8)7
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:01:19 #151
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_200031971
in post app melding dat er twee brieven zijn op 17 juni vandaag in de bus op 23 juni. Nou snelle post hoor gegarandeerd binnen 24 uur. en dit is niet de eerste keer
pi_200038215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:01 schreef Pensioengenieter het volgende:
in post app melding dat er twee brieven zijn op 17 juni vandaag in de bus op 23 juni. Nou snelle post hoor gegarandeerd binnen 24 uur. en dit is niet de eerste keer
Gegarandeerd binnen 24 uur? Gegarandeerd door wie? PostNL heeft dergelijke garanties nooit afgegeven hoor!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_200038368
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:01 schreef Pensioengenieter het volgende:
in post app melding dat er twee brieven zijn op 17 juni vandaag in de bus op 23 juni. Nou snelle post hoor gegarandeerd binnen 24 uur. en dit is niet de eerste keer
PostNL Post Nog Later
  donderdag 24 juni 2021 @ 12:32:16 #154
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_200041004
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:18 schreef bmp80 het volgende:

[..]

PostNL Post Nog Later
dit ja geweldig :)
pi_200043302
In de MijnWerk app staat al een oproep voor vrijwilligers die komende maandag willen werken. En geen woord over extra vergoeding zoals de maandagen rond Kerst...
pi_200049499
Crap, kom er nu achter dat ik bij mijn aanvraag mbt vrij vorige week 'verlof' ipv 'MIVT' aangeklikt heb. Ik heb vrijwel geen gewoon verlof meer. Misschien staat er daarom nu elke dag 'geen dienst'.

Hoop dat dat nog te fixen is, maar dat weekrooster is natuurlijk al definitief gemaakt ...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_200055621
Postnl wilt graag de laatste 3 cijfers van het documentnummer id kaart. mijn id kaart eindigt op 26469k1 De laatste 3 zou dus 9k1 zijn. maar dat zijn niet de laatste 3 cijfers. hoe zit dat???
speak only if it improves the silence.
pi_200057817
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:33 schreef TjjWester het volgende:
Postnl wilt graag de laatste 3 cijfers van het documentnummer id kaart. mijn id kaart eindigt op 26469k1 De laatste 3 zou dus 9k1 zijn. maar dat zijn niet de laatste 3 cijfers. hoe zit dat???
Rijbewijzen hebben alleen nummers en de meeste mensen gebruiken dat als bewijs. Ze zullen wel 9k1 bedoelen. Jammer genoeg heb ik nog geen enkele bezorger gehad die om die cijfers gevraagd heeft en ze vullen zelf steeds maar wat in.
pi_200058505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 15:18 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Rijbewijzen hebben alleen nummers en de meeste mensen gebruiken dat als bewijs. Ze zullen wel 9k1 bedoelen. Jammer genoeg heb ik nog geen enkele bezorger gehad die om die cijfers gevraagd heeft en ze vullen zelf steeds maar wat in.
De bezorger keek me vreemd aan. Gewoon een handtekening zetten. Alles mag toch weer..........
speak only if it improves the silence.
pi_200060976
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 16:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De bezorger keek me vreemd aan. Gewoon een handtekening zetten. Alles mag toch weer..........
Dat heb ik dan nog niet gehad :D Dat doen ze echt al sinds begin 2020 niet.
pi_200061359
Het is eigenlijk ook tekens, maar ik las wel eens op twitter dat bezorgers moeilijk deden dat het cijfers moesten zijn :')

Hier checken ze niets. Laatste pakketje staat als handtekening 'cool' :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_200061908
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 22:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Crap, kom er nu achter dat ik bij mijn aanvraag mbt vrij vorige week 'verlof' ipv 'MIVT' aangeklikt heb. Ik heb vrijwel geen gewoon verlof meer. Misschien staat er daarom nu elke dag 'geen dienst'.

Hoop dat dat nog te fixen is, maar dat weekrooster is natuurlijk al definitief gemaakt ...
De uren op een feestdag worden vaak toch ook pas 2 weken later in het rooster zichtbaar? Dan zou dit wel aan te passen moeten zijn.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 16:35:17 #163
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_200074042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 19:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is eigenlijk ook tekens, maar ik las wel eens op twitter dat bezorgers moeilijk deden dat het cijfers moesten zijn :')

Hier checken ze niets. Laatste pakketje staat als handtekening 'cool' :D
Mijn pakketbezorger vult gewoon 3 willekeurige cijfers in heb ik gemerkt. Bij de laatste 3 aangetekende pakketten die ik ontving staan 3 verschillende cijfercombinaties
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_200075459
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:13 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

De uren op een feestdag worden vaak toch ook pas 2 weken later in het rooster zichtbaar? Dan zou dit wel aan te passen moeten zijn.
Ze hebben me nu meer verlofuren gegeven voor deze en volgende week, om zo de minuren weer weg te werken :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:29:01 #165
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_200184830
Ze zijn er lekker optijd bij, maar volgende week begint het zomerdal:

Week 27 -6 %
Week 28 -9 %
Week 29 -12 %
Week 30 t/m 33 -13 %
Week 34 -10 %
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:35:37 #166
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_200185769
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 17:55 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ze hebben me nu meer verlofuren gegeven voor deze en volgende week, om zo de minuren weer weg te werken :P
Heb je daar zelf expliciet toestemming voor gegeven? Want minuren van iemands verlof afhalen is in principe niet toegestaan
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_200250590
Zomerdal .. Meer post dan de laatste drie maanden voor mijn piekwijken. 35 minuten moeten plussen.
Sinds de Android update op mijn telefoon valt de app uit bij het uploaden van de scanpakjes. Kan ik handmatig gaan proberen te herinneren welke ik bezorgd heb. Irritant, en ga echt geen ongeïnteresseerde ict-er bellen.
pi_200253576
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:39 schreef Bezorgertje het volgende:
Zomerdal .. Meer post dan de laatste drie maanden voor mijn piekwijken. 35 minuten moeten plussen.
Sinds de Android update op mijn telefoon valt de app uit bij het uploaden van de scanpakjes. Kan ik handmatig gaan proberen te herinneren welke ik bezorgd heb. Irritant, en ga echt geen ongeïnteresseerde ict-er bellen.
Ja het was echt heel erg veel vandaag.

Mijn app springt tegenwoordig gewoon weer naar start alsof er nog geen wijk ingestart is. Verschrikkelijk irritant
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200271828
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Heb je daar zelf expliciet toestemming voor gegeven? Want minuren van iemands verlof afhalen is in principe niet toegestaan
Nou ja... ik had aangegeven dat het de bedoeling was om verlof in te plannen, en dat ik nu minuren had doordat daar geen verlofuren voor gebruikt waren. Met het verzoek of dat gefixt kon worden. De gedachte dat ik het er ook bij kon laten zitten en ze dan EN de minuren EN het verlof uit laten betalen is wel door mijn hoofd geschoten, maar erg flauw :P. En als de oorzaak was omdat ik gewoon verlof ipv mivt ingevuld had, dan was het nog mijn eigen schuld ook ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_200303855
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:39 schreef Bezorgertje het volgende:
Zomerdal .. Meer post dan de laatste drie maanden voor mijn piekwijken. 35 minuten moeten plussen.
Sinds de Android update op mijn telefoon valt de app uit bij het uploaden van de scanpakjes. Kan ik handmatig gaan proberen te herinneren welke ik bezorgd heb. Irritant, en ga echt geen ongeïnteresseerde ict-er bellen.
met die zomergein gaan we naar dezelfde hoeveelheden als vorig jaar,dat minderen mogen ze wel afschaffen.
pi_200317233
Ik kon ook bij elke piekwijk genoeg bijplussen.. Is trouwens nog nieuws over die nieuwe app of is die nu definitief van de baan?
  zondag 11 juli 2021 @ 20:55:29 #172
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_200318022
Ik hoop dat er wel een app verandering komt. Ik heb nooit problemen gehad met die app maar de laatste week reset hij hem steeds waardoor het lijkt alsof ik nog geen wijk gestart heb. Noteer nu iedere keer maar de tijd dat ik ben vertrokken. Maar dat is het irritant als je je app op pauze zet enzo wat ik doe als ik een bekende tegenkom om een praatje mee te maken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200320617
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 15:39 schreef Bezorgertje het volgende:
Zomerdal .. Meer post dan de laatste drie maanden voor mijn piekwijken. 35 minuten moeten plussen.
Sinds de Android update op mijn telefoon valt de app uit bij het uploaden van de scanpakjes. Kan ik handmatig gaan proberen te herinneren welke ik bezorgd heb. Irritant, en ga echt geen ongeïnteresseerde ict-er bellen.
Ik ben daar heel makkelijk in, ik zet gewoon alles wat aan het eind van de wijk nog op open staat op niet in tas. Ik kan dat niet allemaal gaan onthouden en als ze er een probleem mee hebben moeten ze maar zorgen dat hun app goed werkt.

Hier was trouwens ook een regel dat je de scanner niet gaat controleren, maar er gewoon vanuit gaat dat hij het goed doet.

[ Bericht 12% gewijzigd door zerebus op 12-07-2021 00:32:19 ]
  zondag 11 juli 2021 @ 22:50:12 #174
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_200321472
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 22:25 schreef zerebus het volgende:

[..]

Ik ben daar heel makkelijk in, ik zet gewoon alles wat aan het eind van de wijk nog op open staat op niet in tas. Ik kan dat niet allemaal gaan onthouden en als ze er een probleem mee hebben moeten ze maar zorgen dat hun app goed werkt.

Hier was trouwens ook een regel dat je de scanner niet gaat controleren, maar er gewoon vanuit gaat dat hij het goed doet.
Het gaat ook niet om de pakketten. Maar wel om mijn loop tijd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200324465
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 22:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de pakketten. Maar wel om mijn loop tijd.
Sorry, zat een post te laag te quoten, inmiddels aangepast
pi_200409802
Ik heb een melding gedaan in de app over verkeerd ingepakte tassen, kreeg een paar dagen later een melding op mijn telefoon dat die beantwoord was maar de melding is nergens meer te vinden, Niet alleen via de app maar ook als ik op de laptop inlog..
pi_200410533
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 16:24 schreef Bladblazer het volgende:
Ik heb een melding gedaan in de app over verkeerd ingepakte tassen, kreeg een paar dagen later een melding op mijn telefoon dat die beantwoord was maar de melding is nergens meer te vinden, Niet alleen via de app maar ook als ik op de laptop inlog..
Had ik ook. Uiteindelijk kwam die weer terug.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200453346
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 17:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Had ik ook. Uiteindelijk kwam die weer terug.
Ongeveer een week later inderdaad weer terug gekomen, loopt allemaal weer lekker bij PostNL _O-
pi_200576118
Mijn melding werd " niet begrepen". Nu meld ik eigenlijk nooit wat want nutteloos, maar een of andere oen had de combibundel niet apart ge-elastiekt maar eerst samengevoegd en toen pas elastiekjes eromheen. Op een kletsnatte daldag is het resultaat dan dat je hele straten twee keer rondfietst..
Het is hier een zeldzaam zootje nu. Essentiële Post van zaterdag lag er vanmorgen gewoon nog, een niets doorgevende tc is een maand op vakantie en niemand zet meer een stap extra want dat doet het kader zeker niet.
Wel opmerkelijk dat de OR het ook zat is: naar de rechter voor onze rechten zoals normale fietsvergoeding en betaalde pauze!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bezorgertje op 27-07-2021 14:33:37 (Spelling) ]
pi_200841356
Het is toch niet te geloven. Dan komt PostNL eens met een ontzettend handig hulpmiddel (het scandevice), schaffen ze het af. Dat terwijl het aantal scanpakjes toeneemt. Het apparaat zou maar door 2000 (van de 20.000?) bezorgers worden gebruikt. Dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat iedereen die de laatste 2,5 jaar is aangenomen er geen meer heeft gekregen, en mensen van wie de scanner stuk ging (door bijv. regen), vingen bot bij de TL.

Als het feit dat maar 10% van de mensen het gebruikt (mede) een argument voor afschaffing is, weet ik nog wel een hulpmiddel dat afgeschaft kan worden. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:07:00 #181
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_200844880
Dan weet ik idd wel meer dingen die afgeschaft mogen worden.

Gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel las ik op facebook. Zo hoeven ze geen bluetooth functionaliteit in de app in te bouwen en dat scheelt geld. Maar moet je ze straks horen jammeren als je een kwartier langer bezig bent of ze steeds nieuwe telefoons moeten regelen omdat iemand ze laat vallen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_200845755
Even een snel vraagje aan de experts hier, hoe zit het met bezorging op zaterdag? Als ik op zaterdag een brief in de app zie dan komt die 9 van de 10 keer niet op zaterdag maar ook niet op dinsdag, dat kan gerust vrijdag pas worden. Wordt dat ergens in een hoekje neergegooid onder het motto van "kijk maar wanneer we tijd hebben" ofzo?

Nu verwacht ik dus iets sinds zaterdag, heb het niet maar de post die volgens de app vandaag moest komen is er wel gewoon.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_200847475
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 10:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is toch niet te geloven. Dan komt PostNL eens met een ontzettend handig hulpmiddel (het scandevice), schaffen ze het af. Dat terwijl het aantal scanpakjes toeneemt. Het apparaat zou maar door 2000 (van de 20.000?) bezorgers worden gebruikt. Dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat iedereen die de laatste 2,5 jaar is aangenomen er geen meer heeft gekregen, en mensen van wie de scanner stuk ging (door bijv. regen), vingen bot bij de TL.

Als het feit dat maar 10% van de mensen het gebruikt (mede) een argument voor afschaffing is, weet ik nog wel een hulpmiddel dat afgeschaft kan worden. ;)
Volgens mij heeft hier maar hooguit 10% een werkende scanner. Verder update ik die app ook nooit, dus ik vraag me af of die scanner het dan niet gewoon blijft doen.

Als die 10% echt het criterium is kunnen ze hier ook wel de combiblunder afschaffen, iedereen sorteert toch op het depot en dat bomvest gebruikt ook niemand.
pi_200847681
Ik kan alvast niet wachten op de nieuwe app.

Ik word zo doodmoe van deze app. Blijft zich maar resetten :{
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200849010
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:04 schreef zerebus het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hier maar hooguit 10% een werkende scanner. Verder update ik die app ook nooit, dus ik vraag me af of die scanner het dan niet gewoon blijft doen.

Als die 10% echt het criterium is kunnen ze hier ook wel de combiblunder afschaffen, iedereen sorteert toch op het depot en dat bomvest gebruikt ook niemand.
Er komt een nieuwe app, de huidige app gaat er compleet uit. Is dus geen kwestie van "niet updaten" deze zal straks volledig uit de lucht zijn.
pi_200849055
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:10 schreef renwan het volgende:
Even een snel vraagje aan de experts hier, hoe zit het met bezorging op zaterdag? Als ik op zaterdag een brief in de app zie dan komt die 9 van de 10 keer niet op zaterdag maar ook niet op dinsdag, dat kan gerust vrijdag pas worden. Wordt dat ergens in een hoekje neergegooid onder het motto van "kijk maar wanneer we tijd hebben" ofzo?

Nu verwacht ik dus iets sinds zaterdag, heb het niet maar de post die volgens de app vandaag moest komen is er wel gewoon.
Heb je er wel eens een herstelsticker op zitten? Wellicht door verkeerde sortering kan het vertraging oplopen in het proces. In principe als je de foto ziet komt het die dag, maar vaak komt het in de praktijk ook voor dat het 1 of 2 dagen later word. Tevens weet ik niet of er in jou regio onderbezetting is anders word de post een dag later bezorgd (of ik hoor ook wel eens verhalen meerdere dagen later) hangt er compleet vanaf hoe groot de onderbezetting in het betreffende gebied is.
  woensdag 11 augustus 2021 @ 13:03:30 #187
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_200860678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 17:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik kan alvast niet wachten op de nieuwe app.

Ik word zo doodmoe van deze app. Blijft zich maar resetten :{
Jij bent wel een optimist dat je denkt dat de volgende beter is :)

Ik denk dat er alleen maar meer opties inzitten om het plus en minnen makkelijker te maken enne je overal te volgen. Maar dat ben ik, ik ben een beetje wantrouwig geworden door de jaren heen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_200862042
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 19:02 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Heb je er wel eens een herstelsticker op zitten? Wellicht door verkeerde sortering kan het vertraging oplopen in het proces. In principe als je de foto ziet komt het die dag, maar vaak komt het in de praktijk ook voor dat het 1 of 2 dagen later word. Tevens weet ik niet of er in jou regio onderbezetting is anders word de post een dag later bezorgd (of ik hoor ook wel eens verhalen meerdere dagen later) hangt er compleet vanaf hoe groot de onderbezetting in het betreffende gebied is.
Het is een of twee keer voorgekomen inderdaad maar ik denk dat onderbezetting een realistischere optie is.

Vandaag de post die voor vandaag in de app stond weer braaf gehad maar van zaterdag is nergens te bekennen. Ik heb sterk het idee dat de bezorger van zaterdag gewoon teveel mee krijgt en het niet af krijgt dus een groot gedeelte blijft liggen.

Probleem is nu alleen dat het dusdanig lang blijft liggen dat het gissen is naar wanneer het wel komt.

De klantenservice vindt mijn post in dat opzicht een service want nu weet je dat het onderweg is! Ik ook, als het daadwerkelijk komt, nu is het gewoon heel frustrerend en vermoeiend :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_200862766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:03 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Jij bent wel een optimist dat je denkt dat de volgende beter is :)

Ik denk dat er alleen maar meer opties inzitten om het plus en minnen makkelijker te maken enne je overal te volgen. Maar dat ben ik, ik ben een beetje wantrouwig geworden door de jaren heen.
Mijn app reset zichzelf steeds. Dus ik moet op een loop 20 keer mijn tijd aanpassen. En dan klopt er dus geen zak meer van.

Volgen… volgens mij kunnen ze dat nu ook al.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200863996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 14:58 schreef renwan het volgende:

[..]

Het is een of twee keer voorgekomen inderdaad maar ik denk dat onderbezetting een realistischere optie is.

Vandaag de post die voor vandaag in de app stond weer braaf gehad maar van zaterdag is nergens te bekennen. Ik heb sterk het idee dat de bezorger van zaterdag gewoon teveel mee krijgt en het niet af krijgt dus een groot gedeelte blijft liggen.

Probleem is nu alleen dat het dusdanig lang blijft liggen dat het gissen is naar wanneer het wel komt.

De klantenservice vindt mijn post in dat opzicht een service want nu weet je dat het onderweg is! Ik ook, als het daadwerkelijk komt, nu is het gewoon heel frustrerend en vermoeiend :')
Als ik je verhaal zo lees (waarin je aangeeft dat dit probleem elke keer op zaterdag speelt) denk ik dat er op zaterdag een andere bezorger loopt dan doordeweeks en deze zijn werk niet zo serieus neemt. Heb je al vaker een klacht gemaakt en specifiek vermeld dat dit elke keer op zaterdag gebeurd?

Als een bezorger het niet af krijgt word er over het algemeen een extra collega gebeld, mocht die niet beschikbaar zijn word het de dag er na bezorgd (behalve op zondag, dan word het maandag). Het kan dus niet zo zijn dat je het dan maar willekeurig een keer krijgt, daarnaast is zaterdag tegenwoordig een enorm rustige dag, dus dat hij het niet af krijgt lijkt me stug.
pi_200864003
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:03 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Jij bent wel een optimist dat je denkt dat de volgende beter is :)

Ik denk dat er alleen maar meer opties inzitten om het plus en minnen makkelijker te maken enne je overal te volgen. Maar dat ben ik, ik ben een beetje wantrouwig geworden door de jaren heen.
Je scant je pakketten toch? Dan kunnen ze toch de tijdstippen zien wanneer je in welke straat een pakketje gescand hebt.
pi_200864182
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:21 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Als ik je verhaal zo lees (waarin je aangeeft dat dit probleem elke keer op zaterdag speelt) denk ik dat er op zaterdag een andere bezorger loopt dan doordeweeks en deze zijn werk niet zo serieus neemt. Heb je al vaker een klacht gemaakt en specifiek vermeld dat dit elke keer op zaterdag gebeurd?

Als een bezorger het niet af krijgt word er over het algemeen een extra collega gebeld, mocht die niet beschikbaar zijn word het de dag er na bezorgd (behalve op zondag, dan word het maandag). Het kan dus niet zo zijn dat je het dan maar willekeurig een keer krijgt, daarnaast is zaterdag tegenwoordig een enorm rustige dag, dus dat hij het niet af krijgt lijkt me stug.
Het ligt er wel aan. Er zijn nu gebieden die zo zwaar onderbezet zijn dat de bezorgers die er zijn al maximaal lopen.

Maar normaal gezien had die brief er al lang moeten zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200888162
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 17:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het ligt er wel aan. Er zijn nu gebieden die zo zwaar onderbezet zijn dat de bezorgers die er zijn al maximaal lopen.

Maar normaal gezien had die brief er al lang moeten zijn.
Het is me al eerder overkomen dat zo'n brief anderhalve week later opeens verschijnt in de app of in de brievenbus, elke keer begint het probleem wel op zaterdag.

Ik ga sowieso melding maken maar het eerst even tot morgen afwachten, zou me niet verbazen dat het opeens in de bus ligt.

Bedankt voor jullie hulp iig!
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_200889065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Volgen… volgens mij kunnen ze dat nu ook al.
Je GPS kan je uitzetten, dan werkt de app gewoon nog. Af en toe krijg je dan de melding kan locatie niet bepalen bij het scannen, maar het werkt nog wel gewoon.
Maar goed ook zonder locatiegegevens kunnen ze nog wel zien dat je start, stopt, pauzeert en waarschijnlijk ook op welke tijd(dus zo zouden ze moeten kunnen zien of je eerlijk plustmint), wanneer je pakjes scant en ook of je de scandevice gebruikt(maar die gaat er nu toch weer uit _O- )

Overigens was er na het introduceren van het scandevice, bij verkleining van de basistijden nog 1 procent extra van de basistijd afgehaald omdat scannen met scandevice sneller zou zijn. Die procent zullen we nu wel niet weer terugkrijgen..
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:14:20 #195
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_200891994
Ik denk dat als je pakje scant ze toch ook kunnen zien op welk adres je bent ???
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:54:39 #196
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_200892721
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 13:14 schreef Pensioengenieter het volgende:
Ik denk dat als je pakje scant ze toch ook kunnen zien op welk adres je bent ???
Maar hij load toch niet meteen op. Zit altijd weer een vertraging in. Plus dat er zat mensen niet precies bij het adres scannen.

Straks zonder scanner moet ik uberhaupt steeds gaan kijken waar ik wel en niet verbinding kan hebben. Dus dan wordt het gewoon een buts in 1 keer scannen denk ik.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_200894778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:09 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Je GPS kan je uitzetten, dan werkt de app gewoon nog. Af en toe krijg je dan de melding kan locatie niet bepalen bij het scannen, maar het werkt nog wel gewoon.
Maar goed ook zonder locatiegegevens kunnen ze nog wel zien dat je start, stopt, pauzeert en waarschijnlijk ook op welke tijd(dus zo zouden ze moeten kunnen zien of je eerlijk plustmint), wanneer je pakjes scant en ook of je de scandevice gebruikt(maar die gaat er nu toch weer uit _O- )

Overigens was er na het introduceren van het scandevice, bij verkleining van de basistijden nog 1 procent extra van de basistijd afgehaald omdat scannen met scandevice sneller zou zijn. Die procent zullen we nu wel niet weer terugkrijgen..
Maar je kon hem ook altijd gebruiken zonder op start te drukken. En zelfs zonder internet. Thuis werd dan alles verzonden. En altijd een looptijd van 0:00
pi_200894946
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 10:09 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Maar goed ook zonder locatiegegevens kunnen ze nog wel zien dat je start, stopt, pauzeert en waarschijnlijk ook op welke tijd(dus zo zouden ze moeten kunnen zien of je eerlijk plustmint), wanneer je pakjes scant en ook of je de scandevice gebruikt(maar die gaat er nu toch weer uit _O- )

Tenzij men nonstop naar het scherm blijft staren is dat niet te zien. Je kunt zien dat iemand gestart is,maar niet hoe laat. Als iemand hem op pauze zet is te zien hoe laat dat was, maar als je vervolgens weer verder loopt kun je van dat pauzeren niks meer terug zien. En zodra je gestopt bent is alleen je eindtijd te zien, dus niet hoe lang je erover gedaan hebt of hoeveel je gepauzeerd hebt.
pi_200897869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 16:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]
Tenzij men nonstop naar het scherm blijft staren is dat niet te zien. Je kunt zien dat iemand gestart is,maar niet hoe laat. Als iemand hem op pauze zet is te zien hoe laat dat was, maar als je vervolgens weer verder loopt kun je van dat pauzeren niks meer terug zien. En zodra je gestopt bent is alleen je eindtijd te zien, dus niet hoe lang je erover gedaan hebt of hoeveel je gepauzeerd hebt.
Het systeem registreert op de minuut nauwkeurig hoe laat je op start en stop hebt gedrukt. Dat is gewoon terug te zien in Salesforce. Het zou kunnen dat een TC niet gemachtigd is om deze gegevens te zien, maar voor iemand met de juiste autorisatie zijn deze gegevens gewoon beschikbaar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_200900007
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het systeem registreert op de minuut nauwkeurig hoe laat je op start en stop hebt gedrukt. Dat is gewoon terug te zien in Salesforce. Het zou kunnen dat een TC niet gemachtigd is om deze gegevens te zien, maar voor iemand met de juiste autorisatie zijn deze gegevens gewoon beschikbaar.
Dat leek mij ook ja, als het systeem de status van stop/start/pauze binnenkrijgt dan is dat ergens terug te vinden met een tijd, al is het in de technische logfiles.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:14:26 #201
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_200907978
Echt ik vind dat excuus truus berichtje over het waarom afschaffen ook weer zo:

quote:
Het scandevice is aan het einde van zijn levenscyclus;
Er komen veel storingsmeldingen over het scandevice binnen bij de IT-servicedesk.
Het scandevice gebruikt verouderde bluetooth-techniek die in de nabije toekomst niet meer wordt ondersteund.
Om de scandevices die nog worden gebruikt te laten werken met de nieuwe Mijn Werk-app (gepland releasedatum oktober 2021), moeten we veel geld investeren. Terwijl er geen garantie is dat het scandevice dan wel blijft werken.
We scannen geen brieven meer, waardoor we veel minder scannen dat we hadden gedacht toen we de scandevices kochten.
Het merendeel van de bezorgers (86%) gebruikt geen scandevice en scant met de smartphone.
De storingen zijn natuurlijk de reden dat bezorgers ze niet veel gebruiken en die storingen hebben ook te maken met een slechte app.

De rest is gewoon een geld kwestie. We willen geen nieuwe scandives uitreiken want dat is te duur en we willen ook geen optie inbouwen in de app, want dat is ook te duur.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_200910306
Ik moest voor de nieuwe app een andere telefoon. Dat mailtje kreeg ik in December vorig jaar! Nu komt ie misschien in oktober ( volgens planning haha).
Gelukkig vakantie, even geen post ;)
pi_200984528
Zomerdal... En dan 4 tassen met pakjes hebben. Iets van 3 tassen zaten bomvol zelftests. Ik had nog meer tijd nodig dan normaal. Moest dik 45 minuten bijplussen ipv dat de postnl 30 minuten van de tijd afhaalt.

Die dingen zitten trouwens deels in waardeloze gewone A4 enveloppen. En met dit miezerweer was het geen succes.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201157984
Rustig hier, iedereen op vakantie?

Ik moet het eigenlijk niet zeggen anders komen ze gelijk natuurlijk maar heeft/weet iemand al iets van de PCL agenda's dit jaar? Die hebben we toch altijd eind september/oktober?
pi_201158137
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 20:10 schreef the_X het volgende:
Rustig hier, iedereen op vakantie?

Ik moet het eigenlijk niet zeggen anders komen ze gelijk natuurlijk maar heeft/weet iemand al iets van de PCL agenda's dit jaar? Die hebben we toch altijd eind september/oktober?
Voor mijn gevoel zijn die net weg.

Liever even niet trouwens. We kampen met zware onder bezetting :’)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201158328
Volgens mij komen die pcl dingen in week 39/40
  woensdag 1 september 2021 @ 08:54:43 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_201163125
Echt? Dat zou top zijn, dan ben ik op vakantie.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201178533
Ik had al 3 tassen PCL prijzen bij een wijk die ook al 3 tassen zelftests had 8)7
Laat die agenda's maar even wachten, of nog beter; overslaan en digitaal versturen.
pi_201178911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 09:48 schreef Bladblazer het volgende:
Ik had al 3 tassen PCL prijzen bij een wijk die ook al 3 tassen zelftests had 8)7
Laat die agenda's maar even wachten, of nog beter; overslaan en digitaal versturen.
Ja dat had ik vorige week.. dat was niet grappig meer
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201297323
Spannend.. wij kregen hier bericht dat er vanaf week 38 dingen gaan veranderen om ons leven makkelijker te maken met de huidige onderbezetting. Collega's zijn sceptisch en heb verder geen enkel idee wat er gaat gebeuren.
pi_201304614
Ik heb een goed idee voor ze.
Fatsoenlijk gaan betalen. Dan komt dat personeel vanzelf.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201307522
Hier huren ze weer gewoon externe bedrijven in om het personeels tekort op te heffen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201308067
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 19:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Spannend.. wij kregen hier bericht dat er vanaf week 38 dingen gaan veranderen om ons leven makkelijker te maken met de huidige onderbezetting. Collega's zijn sceptisch en heb verder geen enkel idee wat er gaat gebeuren.
Ik zal wel cynisch geworden zijn in de loop der jaren, maar mijn ervaring is dat PostNL het vooral goedkoper wil maken, en niet zozeer makkelijker. En als ze al eens iets bedenken dat het bezorgen makkelijker of sneller kan doen verlopen, dan maken ze je wijk gewoon een stuk groter zodat je er onderaan de streep nog niets mee opgeschoten bent.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_201444826
Misschien bedoelen ze wel dat er elektrische fietsen komen, incl de rest van NRP2 :')
pi_201446407
PostNL en DHL klachten bij Radar.

Twee vragen:
1 Als de geadresseerde aangeeft dat het pakket afgeleverd mag worden bij een pick-up point (bij DHL kan dat aangegeven worden) is dat pakket dan bezorgd en krijgt de bezorger betaald?

2 Waar gaan bezorgers naar de wc?
pi_201447521
lang onderdeel dit deel bijna 6maanden,een record
  dinsdag 21 september 2021 @ 02:02:10 #217
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_201449222
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 21:21 schreef Nober het volgende:
PostNL en DHL klachten bij Radar.

Twee vragen:
1 Als de geadresseerde aangeeft dat het pakket afgeleverd mag worden bij een pick-up point (bij DHL kan dat aangegeven worden) is dat pakket dan bezorgd en krijgt de bezorger betaald?

2 Waar gaan bezorgers naar de wc?
1. Bij postnl kan dat ook. Ja dan krijgt de bezorger betaald. Maar wel een ander bedrag dan aan de deur.

2. Thuis. Als je geluk heb zit er een bedrijf in je wijk die het goed vind dat je daar gaat. En anders gewoon terugfietsen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201462545
quote:
Voor dit pakket moet je tekenen. Geef de laatste 3 cijfers van je identiteitsbewijs door aan de bezorger. Of laat dit nummer zien op het PostNL-punt. Zo voorkom je contact. PostNL tekent voor jou.
Sinds wanneer weet de bezorger de laatste drie cijfers van je identiteitsbewijs?
pi_201466350
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:35 schreef Nober het volgende:

[..]
Sinds wanneer weet de bezorger de laatste drie cijfers van je identiteitsbewijs?
Dat weet 'ie omdat jij het aan hem geeft, slimmerd. Hij "ondertekent" dan met die cijfers.
pi_201471601
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:31 schreef zevenmijlslaars het volgende:

[..]
Dat weet 'ie omdat jij het aan hem geeft, slimmerd. Hij "ondertekent" dan met die cijfers.
Mijn ervaring is dat de meeste chauffeurs gewoon 3 willekeurige nummers opschrijven
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_201478190
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat de meeste chauffeurs gewoon 3 willekeurige nummers opschrijven
Tja, in theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk.
pi_201528976
Heeft iemand eigenlijk tips voor een goede, stevige bezorgfiets?
Als ik op transportfiets zoek op marktplaats heeft een groot deel geen bagagedrager achter(hoezo transportfiets? :')) en de voordrager beweegt mee met het voorwiel. De oude postcodeloterij fietsen hebben een bagagedrager achter geintegreerd in het frame, op zich ideaal, maar die heeft helemaal geen versnellingen. De nieuwe heeft wel versnellingen, maar een losse bagagedrager(al ziet die er wel stevig uit), en weer zo'n rekje dat meedraait met het voorwiel. Veel gewone fietsen zijn op zich natuurlijk ook geschikt, het goede voorrek van postnl kan je er zelf op zetten. Maar naast dat veel normale fietsen op den duur niet bestand zijn tegen de flinke slijtage van post bezorgen hebben veel ook een bagagedrager die niet bepaald op een stevige manier gemonteerd zit, en soms ook de kort zijn of waar bij de spijlen net zo geplaatst zijn dat 1 van de 2 haken van de fietstas er niet in kan. (Wat dat betreft is de constructie van de Sandd tassen die aan elkaar zitten en vastgeknoopt kunnen worden op de bagagedrager eigenlijk ideaal.)
pi_201539208
Personal bike van Batavus is het beste wat je kan krijgen. Stevig frame en bagagedrager en gemaakt voor bezorging. Heb er nu vijf jaar een, en het enige minpunt is dat de lagers van het achterwiel het begeven bij te zware lading. Zit nu op wiel nr 3 ( 165 euro).

De verandering die hier zo groot werd aangekondigd was het laten vervallen van daldag bij onderbezetting. Vind het zelf minder geslaagd: post vertraagd, en klanten die vragen stellen.
pi_201549547
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:25 schreef Bezorgertje het volgende:
Personal bike van Batavus is het beste wat je kan krijgen. Stevig frame en bagagedrager en gemaakt voor bezorging. Heb er nu vijf jaar een, en het enige minpunt is dat de lagers van het achterwiel het begeven bij te zware lading. Zit nu op wiel nr 3 ( 165 euro).
Bedankt voor de tip! Helaas is bij deze fiets de grootste framemaat maar 54 cm. Ik gebruik nu een fiets met 50 cm framemaat en die is echt te klein voor mij, dat is de reden dat ik naar een ander op zoek ben. Ik denk dat de stap van 50 naar 54 dan nog te klein is.

quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:25 schreef Bezorgertje het volgende:
De verandering die hier zo groot werd aangekondigd was het laten vervallen van daldag bij onderbezetting. Vind het zelf minder geslaagd: post vertraagd, en klanten die vragen stellen.
En dan dus iedereen piekwijken bezorgen? Ik ben zelf wel erg blij met afwisseling piek en dal, alleen piek in een week zou ik niet blij van worden.
Trouwens zaterdag een dal bezorgd waar een bewoner vroeg of ik haar post al bij had, ze wachtte namelijk op haar covid QR code, ze ging de volgende ochtend op vakantie. Die zou dus flink de lul zijn geweest als de daldag vervallen zou zijn. Lijkt me niet dat die brieven onder medische post vallen.
pi_201549647
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:42 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip! Helaas is bij deze fiets de grootste framemaat maar 54 cm. Ik gebruik nu een fiets met 50 cm framemaat en die is echt te klein voor mij, dat is de reden dat ik naar een ander op zoek ben. Ik denk dat de stap van 50 naar 54 dan nog te klein is.
[..]
En dan dus iedereen piekwijken bezorgen? Ik ben zelf wel erg blij met afwisseling piek en dal, alleen piek in een week zou ik niet blij van worden.
Trouwens zaterdag een dal bezorgd waar een bewoner vroeg of ik haar post al bij had, ze wachtte namelijk op haar covid QR code, ze ging de volgende ochtend op vakantie. Die zou dus flink de lul zijn geweest als de daldag vervallen zou zijn. Lijkt me niet dat die brieven onder medische post vallen.
Batavus mambo. Frame en bagagedrager zijn een geheel. Ik vind het een super fijne stevige fiets.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201549655
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:25 schreef Bezorgertje het volgende:
Personal bike van Batavus is het beste wat je kan krijgen. Stevig frame en bagagedrager en gemaakt voor bezorging. Heb er nu vijf jaar een, en het enige minpunt is dat de lagers van het achterwiel het begeven bij te zware lading. Zit nu op wiel nr 3 ( 165 euro).

De verandering die hier zo groot werd aangekondigd was het laten vervallen van daldag bij onderbezetting. Vind het zelf minder geslaagd: post vertraagd, en klanten die vragen stellen.
Dat doen we hier nu ook. Wat er eigenlijk gewoon op neer komt dat je alleen maar kneiter drukke dagen hebt -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201553022
Bladblazer: ben zelf 188 en plenty groot genoeg. Weer pakjes van een andere loop in mijn tassen, die sortering komt nooit meer goed vrees ik..
pi_201555749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:57 schreef Bezorgertje het volgende:
Bladblazer: ben zelf 188 en plenty groot genoeg. Weer pakjes van een andere loop in mijn tassen, die sortering komt nooit meer goed vrees ik..
en kerst moet nog beginnen
pi_201556623
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:57 schreef Bezorgertje het volgende:
Bladblazer: ben zelf 188 en plenty groot genoeg.
Ik 190, heb mn huidige fiets ook jaren zonder problemen gebruikt, maar vorig jaar overbelaste knie en het is wel redelijk hersteld maar wil niet helemaal weg gaan. Blijkt dat die fiets toch te klein voor mij is, en sinds ik dat gehoord heb valt het me ook op dat ik geen natuurlijke houding heb, ook niet na een paar keer mijn zadel verhoogd te hebben. Bij 1,90m worden over het algemeen wel veel grotere framematen geadviseerd. Al is iets kleiner natuurlijk wel prettig met post bezorgen. Misschien dat een 54cm wel net genoeg is, misschien niet. Als ik een geschikte fiets zie niet al te ver weg kan ik een proefrit proberen
pi_201579134
Naast de agenda's volgende week alle twee miljoen kampioenen, waarom voel ik me net een pakezel?
pi_201583089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:49 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Naast de agenda's volgende week alle twee miljoen kampioenen, waarom voel ik me net een pakezel?
En zaterdag (voor de X wijken) het Bol speelgoed boek...
pi_201583328
Ik sta voor volgende week weer voor 5 piek dagen ingedeeld. Ik heb bezwaar gemaakt. Ben er wel klaar mee.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201597482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:53 schreef the_X het volgende:

[..]
En zaterdag (voor de X wijken) het Bol speelgoed boek...
ja die boeken zijn weer grandioos ingepland
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:35:49 #234
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_201764577
En wie gaat er alle maandagen in december werken?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201773357
Wie gaat er überhaupt maandagen werken in december? Ik was niet van plan om mee te doen aan die onzin eigenlijk. Eerst de extra werkdagen op de maandagen in december afschaffen omdat het niet meer nodig was en nu willen ze ineens dat we vijf maandagen gaan werken. :{w

Hoe gaat het met die bol gidsen bij iedereen? Hier is het een puinhoop. Vorige week kregen we dit onzinbericht:
quote:
Aankomende zaterdag 9 oktober en de opvolgende twee weken worden de bol.com gidsen apart op loopvolgorde aangeleverd met de wijken
De realiteit was dat er op die zaterdag niet één tas met gidsen was geleverd. In plaats daarvan kwam er voor de X-wijken op dinsdag een dubbele lading. Ik mocht op die dag ruim 50 kilo van die dingen wegbrengen. Uiteraard werd daar verder niets over gecommuniceerd. In plaats van een gelijkmatige verdeling over twee weken, weet ik zeker dat we alles deze week hebben gehad. En dat apart aanleveren was ook maar deels waar.
Gisteren had ik een lading tussen mijn post in een dalwijk. Die heb ik er weer uitgehaald en achtergelaten op het depot. Leuke combinatie ook weer van extra dikke kampioenen, speelgoedgidsen en pcl agenda's. Ik ben zeer benieuwd hoe druk het volgende week wordt. Ik ben er na deze week wel weer even helemaal klaar mee. Ik geloof dat ik elk jaar in het laatste kwartaal minstens een keer per week op het punt sta om mijn ontslag in te dienen omdat ze er een grote pleurisbende van maken en zich nooit aan afspraken houden.
pi_201784029
Ik herken het gevoel rafierafie. Sinds dat doorschuiven van daldagen en met de huidige onderbezetting is het weer dieptreurig. Soms krijg je ineens een loop met drie dagen post voor je kiezen en er zijn nog steeds mensen die dat dan ook echt wegbrengen. Zelf bedank ik vriendelijk, ook de maandagen laat ik aan anderen. Benieuwd waar de Cao onderhandelingen op uitkomen ( maar verwacht niets), en ook benieuwd naar de uitspraak van de rechter betreffende de OR..
pi_201785236
Ik laat al langer die troep gewoon staan. Bezwaar maken heeft hier geen enkel nut, ze doen er helemaal niks mee, dus formuleer ik het zo dat ik aangeef het niet af te krijgen en dan de extra rommel maar te laten staan. Ik heb voor mezelf ook een regel gemaakt dat ik 1 tas van die troep per werkdag wegbreng, en niks op dagen dat er kampioenen tussen zitten of wanneer er een andere mailing tussen zit. Wel weer grappig dat ze het totaal niet verwacht hadden als ik dat dan ook echt laat staan, ondanks dat het in mijn bezwaar stond, en het vorige jaren precies zo ging.

Dat werken op maandag kunnen ze bij mij overigens wel vergeten, daar begin ik niet aan. Als ze me willen dwingen heb ik dan wel wat anders te doen. Ik heb het ook wel gehad met die verwachting dat je de hele dag beschikbaar bent voor een parttime baan, en ook op dagen dat je niet werkt. Lijkt wel alsof ze het vreemd vinden dat je er wat anders naast doet.

Ik heb ook ieder jaar wel weer dat ik een bommetje onder de kerstplanning wil leggen door op de laatste dag van oktober op te zeggen. Het liefst zou ik dat met meerdere mensen van het depot tegelijk doen.
pi_201785757
Hier zouden voor de Y wijken in ieder geval de bol.com boeken op woensdag tussen de post zitten. Ik had er best weinig dus ik dacht oh dat valt wel erg mee. Vrijdag zaten ze er weer tussen, en toen wel een stuk meer. Als ik hoor hoeveel jullie er hebben gehad denk ik dat ze nog niet klaar zijn hier..
Wat een zooitje zeg, en apart dat ze het weer overal anders doen.
Ja net op tijd voor kerst opzeggen vind ik ook weer elk jaar erg verleidelijk _O- Nu al helemaal na die idioot drukke kerst van vorig jaar :X
Ik ga me niet opgeven voor de maandagen in december, en ook niet voor die ene nog in november :+
pi_201785804
Afgelopen vrijdag was het idd veel met die bol boeken. Woensdag vind ik het ook al zo weinig.

Nou ja de rest komt nog wel dan.

Ik denk niet dat ik mij voor die maandagen ga opgeven. Maandag is eigenlijk de enige dag die ik voor mezelf heb ivm mantelzorg. En ik heb het de vorige keer wel gedaan maar krijg dan echt te weinig rust.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:05:11 #240
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_201790245
Ik was t/m vorige week zaterdag vrij. Maar ik werd dinsdag toch wel onaangenaamd verrast met bol gidsen tussen mijn post en ook nog postcodeloterij agenda's. Heb het maar even lekker rustig aan gedaan... Geen haast, als ze al die zooi bij mekaar willen mikken prima. Maar dan doe ik het rustig aan. 3 tassen op mijn kar dus 2 keer bijladen enzo.
Donderdag kreeg ik een sloot kampioenen en nog meer bol. Heb niet echt het idee dat ze die bol meuk de week ervoor hadden gedaan. Die krengen zijn nog achterlijk dik ook voor papierbak vulling. Ik weet niet waarom ze denken dat 9 tassen op een piekdag een goed idee is.
Zelfs vandaag was het nog druk.

Ik heb me wel opgegeven trouwens voor de eerste 3 maandagen. 40 pakketjes vanaf mijn eigen depot, 3 uur plus 75 minuten extra tijd. Dat is tenminste de moeite waard. Ik doe never 3 uur daarover, dus in weze is het dubbel betaald. Die andere 2 doe ik niet. Dan is het weer gewoon niet de moeite waard en onderbetaald. Bovendien 27 december maakt tenminste een lang weekend, niet verkeerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:44 schreef Bezorgertje het volgende:
Benieuwd waar de Cao onderhandelingen op uitkomen ( maar verwacht niets), en ook benieuwd naar de uitspraak van de rechter betreffende de OR..
Ik denk dat die dingen heel strak bij elkaar gaan horen. Als de rechter zegt postnl moet z'n personeel pauze gaan geven en de vergoedingen, dan ontstaat er in de cao onderhandelingen een andere start. Het is niet meer mogelijk om dat naast zich neer te leggen. Er is wel een grote kans dat we dan geen of weinig loonsverhoging meer krijgen. Het kan ook zijn dat de rechter zegt dit hoort thuis bij de cao, ga maar onderhandelen. Dan kan de postnl wel degelijk weigeren dat op te nemen. Dan gaat het zich maanden uitslepen.

Let wel postnl is al maanden op ramkoers met de or. Dat nrp2 zet de boel wel op scherp. De mening op de vloer en in de or is dat het er niet moet komen. Het is een wangedrocht kwa afhandeling, personeel is niet blij en locaties zijn lastig te vinden op de juiste plek. De directie houdt er echter gewoon aan vast want dat geld. Dat geld levert het niet meer op als ze die extra vergoedingen moeten betalen, dus dan is het indirect nog steeds dood.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201796373
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 23:05 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb me wel opgegeven trouwens voor de eerste 3 maandagen. 40 pakketjes vanaf mijn eigen depot, 3 uur plus 75 minuten extra tijd. Dat is tenminste de moeite waard. Ik doe never 3 uur daarover, dus in weze is het dubbel betaald. Die andere 2 doe ik niet. Dan is het weer gewoon niet de moeite waard en onderbetaald. Bovendien 27 december maakt tenminste een lang weekend, niet verkeerd.
Door die plotselinge gulheid gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Wie heeft er normaal gesproken nou drie uur nodig voor alleen 40 pakjes? Het zal totaal niet verbazen als er op die dagen ineens veel meer dan die 40 pakjes op bezorging staan te wachten. Vooral het feit dat ze het in het nieuwsbericht hebben over "ongeveer 40 pakjes" maakt het erg verdacht. Of je krijgt wel 40 pakjes die dan in een enorm uitgestrekt gebied moeten worden bezorgd.
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:51:38 #242
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_201798031
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Door die plotselinge gulheid gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen. Wie heeft er normaal gesproken nou drie uur nodig voor alleen 40 pakjes? Het zal totaal niet verbazen als er op die dagen ineens veel meer dan die 40 pakjes op bezorging staan te wachten. Vooral het feit dat ze het in het nieuwsbericht hebben over "ongeveer 40 pakjes" maakt het erg verdacht. Of je krijgt wel 40 pakjes die dan in een enorm uitgestrekt gebied moeten worden bezorgd.
Ik vermoed eerder dat het niet alleen gaat over brievenbuspakketjes. Maar in mijn geval is het een veilige optie. Er gaan maar 2 wijken weg van mijn depot. Mijn eigen grote wijk plus 1 die ongeveer de helft is. Dus dat kan nooit een giga gebied worden. Vergeet niet dat er de laatste 6 weken eenn toeslag zit op pakketten. Dus ze kunnen zich ook iets meer veroorloven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201815698
De ´buspakjes' van nu zijn ook regelmatig groter dan brievenbus formaat, dat zal dan ook wel zo zijn, de vraag is alleen hoeveel er groter zijn..

quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:53 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Of je krijgt wel 40 pakjes die dan in een enorm uitgestrekt gebied moeten worden bezorgd.
Lijkt me sterk, dan zijn er gewoon weinig pakjes en zou het veel goedkoper zijn om die op dinsdag er bij te doen.
pi_201826080
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:22 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, dan zijn er gewoon weinig pakjes en zou het veel goedkoper zijn om die op dinsdag er bij te doen.
"Je krijgt dan werk vanuit je eigen depot toegewezen. Het werk zal dus bestaan uit meerdere bestellopen met een volume van ongeveer 40 buspakjes."

We hebben het wel over PostNL hier. De logica is bij de bedrijfsleiding vaak ver te zoeken. Ze dekken zich al in met bovenstaande tekst. Het enige dat vaststaat is dat je loopt vanuit je eigen depot, hoewel het me niet zal verbazen als ook dat "in overleg" zal gaan uiteindelijk omdat er op een ander depot niet genoeg aanmeldingen zijn.
pi_201850938
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 00:02 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
"Je krijgt dan werk vanuit je eigen depot toegewezen. Het werk zal dus bestaan uit meerdere bestellopen met een volume van ongeveer 40 buspakjes."
Dan denk ik aan 2 a 3 bestellopen, anders lijkt het me niet rendabel.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 00:02 schreef Rafierafie het volgende:
We hebben het wel over PostNL hier. De logica is bij de bedrijfsleiding vaak ver te zoeken.
Goed punt _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 00:02 schreef Rafierafie het volgende:
Het enige dat vaststaat is dat je loopt vanuit je eigen depot, hoewel het me niet zal verbazen als ook dat "in overleg" zal gaan uiteindelijk omdat er op een ander depot niet genoeg aanmeldingen zijn.
Ja dat zal inderdaad wel.
pi_201960805
Nog geen nieuwe Mijn Werk app gezien hier }:|
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_201960836
Die had deze maand toch moeten komen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201961170
Ik dacht dat ze het laatst over november hadden in dat bericht dat mensen geen PDF's konden openen in de oude MijnWerk app.(En daarom zouden ze tot de nieuwe er was geen PDF's meer sturen en vervolgens is daarna letterlijk elke bijlage een PDF) :? :X |:(
pi_201971030
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:16 schreef Bladblazer het volgende:
Ik dacht dat ze het laatst over november hadden in dat bericht dat mensen geen PDF's konden openen in de oude MijnWerk app.(En daarom zouden ze tot de nieuwe er was geen PDF's meer sturen en vervolgens is daarna letterlijk elke bijlage een PDF) :? :X |:(
Klopt. Maar dat bericht werd vervolgens meteen weer verwijderd en een dag later weer teruggeplaatst maar dan zonder die zin over de nieuwe app in november.

Het gebeurt sowieso heel vaak dat een portalbericht wordt geplaatst en 1 of 2 dagen later alweer weg is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_201973437
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat bericht werd vervolgens meteen weer verwijderd en een dag later weer teruggeplaatst maar dan zonder die zin over de nieuwe app in november.

Het gebeurt sowieso heel vaak dat een portalbericht wordt geplaatst en 1 of 2 dagen later alweer weg is.
Ja dat viel mij ook al op, ik dacht ik check nog even of er echt november stond maar hij was al weg :') Zo heb ik ook wel eens dat ik in de 2e helft van een week nog even het weekoverzicht wil zien om te kijken of er voor die dag iets bijzonders bij stond, en dan is ie ook al weg.
Vervolgens krijg ik wel regelmatig oude nieuwsbrieven als ongelezen bericht...
pi_201977033
Over portalberichten gesproken:
Sommige berichten hebben "[z]" in de onderwerpregel staan.
Enig idee wat dat betekent?
  maandag 1 november 2021 @ 11:34:04 #252
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_201982435
Volgens mij halen ze die portal berichten express zo snel weg. Er wordt best vaak op de vloer verwezen naar stond in dat portal bericht. Nu heeft dat geen waarde meer.

Zo zei ik zaterdag dat er was afgesproken dat er een maand van te voren terug zou worden gekomen op de maandagen. De eerste maandag is de 27 november, maar we hebben hier nog niks gehoord... En planning zegt, nee hoor dat is nergens afgesproken. Portal bericht is nergens te bekennen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201984096
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 11:34 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij halen ze die portal berichten express zo snel weg. Er wordt best vaak op de vloer verwezen naar stond in dat portal bericht. Nu heeft dat geen waarde meer.

Zo zei ik zaterdag dat er was afgesproken dat er een maand van te voren terug zou worden gekomen op de maandagen. De eerste maandag is de 27 november, maar we hebben hier nog niks gehoord... En planning zegt, nee hoor dat is nergens afgesproken. Portal bericht is nergens te bekennen.
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 11:34 schreef V__L_N het volgende:
Zo zei ik zaterdag dat er was afgesproken dat er een maand van te voren terug zou worden gekomen op de maandagen. De eerste maandag is de 27 november, maar we hebben hier nog niks gehoord... En planning zegt, nee hoor dat is nergens afgesproken. Portal bericht is nergens te bekennen.
Oh hier zijn al roosters gepubliceerd voor de 1e maandag, al is er iets mis gegaan met de versie op mijnwerk, hele andere indeling met onbekende namen, de papieren versie op depot klopt wel. Maar veel mensen op onbekende wijken ipv hun eigen wijken, terwijl dat bij bijna iedereen zo is, dus ruilen zou goed mogelijk zijn.
pi_201988306
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 11:34 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij halen ze die portal berichten express zo snel weg. Er wordt best vaak op de vloer verwezen naar stond in dat portal bericht. Nu heeft dat geen waarde meer.

Zo zei ik zaterdag dat er was afgesproken dat er een maand van te voren terug zou worden gekomen op de maandagen. De eerste maandag is de 27 november, maar we hebben hier nog niks gehoord... En planning zegt, nee hoor dat is nergens afgesproken. Portal bericht is nergens te bekennen.
Ik maak in dat soort gevallen altijd screenshots. Er was niet gezegd een maand van tevoren, maar 4 weken van tevoren, dus strikt genomen hebben ze nog tot middernacht vandaag ;)

Douw ze dit maar onder hun neus:



[ Bericht 2% gewijzigd door Kramerica-Industries op 01-11-2021 22:43:12 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 2 november 2021 @ 08:41:57 #255
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_201994190
Thanks, eigenlijk moet ik dat gewoon ook doen. Maar eigenlijk is dat wel weer zo sneu, dat je bewijs moet gaan verzamelen van afspraken die er gemaakt zijn.

Ga straks de app aanzetten en kijken of het er in staat. Vast niet...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_201994527
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:41 schreef V__L_N het volgende:
Thanks, eigenlijk moet ik dat gewoon ook doen. Maar eigenlijk is dat wel weer zo sneu, dat je bewijs moet gaan verzamelen van afspraken die er gemaakt zijn.

Ga straks de app aanzetten en kijken of het er in staat. Vast niet...
Fijn bedrijf wel als dat zo moet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202001407
In de mail van de OR van vandaag wordt ook die vier weken genoemd. Nog niets gehoord van de planning, natuurlijk.
  dinsdag 2 november 2021 @ 22:56:09 #258
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202007815
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 09:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Fijn bedrijf wel als dat zo moet.
Ik vind mijn werk leuk, maar ik werk niet voor een leuk bedrijf. Voor hen zijn we vervangbaar en dus hoef je er als bedrijf ook niet echt moeite voor te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:18 schreef zevenmijlslaars het volgende:
In de mail van de OR van vandaag wordt ook die vier weken genoemd. Nog niets gehoord van de planning, natuurlijk.
Idd niks van de planning. Heb wel even een berichtje gestuurd, maar ik vewacht er niks van. Er is een nieuw portal bericht waar die 4 weken niet instaan. Maar waaruit ik ook opmaak dat ze het meeste gewoon ook niet gevuld krijgen... Vet duuuh moment...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202009763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 22:56 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik vind mijn werk leuk, maar ik werk niet voor een leuk bedrijf. Voor hen zijn we vervangbaar en dus hoef je er als bedrijf ook niet echt moeite voor te doen.
[..]
Idd niks van de planning. Heb wel even een berichtje gestuurd, maar ik vewacht er niks van. Er is een nieuw portal bericht waar die 4 weken niet instaan. Maar waaruit ik ook opmaak dat ze het meeste gewoon ook niet gevuld krijgen... Vet duuuh moment...
Je weet dan dat je je ook zo moet gedragen richting het bedrijf.
Gelukkig is dat iets wat ik al jong geleerd heb.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 november 2021 @ 09:45:18 #260
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202024676
Ik kreeg dus vandaag antwoord over maandag de 29ste. Ze verwachten die dag niet genoeg pakketjes en hebben me niet nodig. Maar hebben dat dus niet laten weten. De 2 maandagen daarop is er op mijn depot werk voor 1 persoon. Ze weten nog niet wie dat wordt.

Als ik dus een beetje naar de aantallen kijk is het op de 6de 3 wijken per pakket en op de 13de 4 wijken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202375649
Op veel plaatsen hoor ik dat er niks van de planning klopt, er zou een goede planning op papier op depot komen maar die is ook vaak niet gekomen.
Hier is er voor gekozen om mensen zelf te laten kiezen welke wijken ze willen lopen. Let op dat je oorspronkelijk een pakket zou krijgen van 40 pakjes, en daarvoor 3 uur de tijd. Als de planning in de app niet klopt krijg je dus niet goed betaald. Stel dat je nu 60 pakjes hebt, plus dan dus 1.5 uur bij.
EDIT: Misschien wat makkelijker met minder ronde getallen zoals 52: 40 pakjes per 180 minuten(3 uur) is 4,5 minuut per pakje. Dus tel je pakjes en vermenigvuldig met 4,5 voor je tijd.
pi_202376564
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:54 schreef Bladblazer het volgende:
Op veel plaatsen hoor ik dat er niks van de planning klopt, er zou een goede planning op papier op depot komen maar die is ook vaak niet gekomen.
Hier is er voor gekozen om mensen zelf te laten kiezen welke wijken ze willen lopen. Let op dat je oorspronkelijk een pakket zou krijgen van 40 pakjes, en daarvoor 3 uur de tijd. Als de planning in de app niet klopt krijg je dus niet goed betaald. Stel dat je nu 60 pakjes hebt, plus dan dus 1.5 uur bij.
EDIT: Misschien wat makkelijker met minder ronde getallen zoals 52: 40 pakjes per 180 minuten(3 uur) is 4,5 minuut per pakje. Dus tel je pakjes en vermenigvuldig met 4,5 voor je tijd.
ja met de organisatie hiervan slaan ze wel de plank mis,btw wat wordt hier nog weinig gepost?
pi_202380154
Inderdaad erg rustig ja, misschien met al die drukte en slechte kwaliteit bij postnl geen tijd meer voor dit topic :P
Ik heb overigens nu een tijdje de Batavus Mambo als postfiets, bevalt goed en met de 7 versnellingen is het fijner wegfietsen met een beladen fiets.
pi_202380929
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:26 schreef Bladblazer het volgende:
Inderdaad erg rustig ja, misschien met al die drukte en slechte kwaliteit bij postnl geen tijd meer voor dit topic :P
Ik heb overigens nu een tijdje de Batavus Mambo als postfiets, bevalt goed en met de 7 versnellingen is het fijner wegfietsen met een beladen fiets.
Batavus mambo boks ^O^ Ben er ik super blij mee.

En tja het is druk bij ons bij iedereen denk ik, veel te weinig personeel.. waarschijnlijk ook bij iedereen bekend… ben er eigenlijk een beetje klaar mee en ben voorzichtig aan het rond solliciteren. Onze planner is echt top. En hij helpt me waar hij kan. Maar hij kan niet alles oplossen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202388625
Ik heb me niet opgegeven voor de pakjesmaandagen, maar ik heb begrepen dat ze bij ons dat idee van werkpakketten van 40 pakjes maar hebben losgelaten. In plaats daarvan kon je gewoon op wijken bieden, dus ik denk dat er best wat mensen zijn die maar een paar pakjes hebben te bezorgen. Omdat die 3 uur dan wel heel makkelijk verdiend is, is ons wel expliciet verzocht om te minnen, terwijl dit lijnrecht op de afspraken met de OR staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 29-11-2021 17:41:40 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 29 november 2021 @ 13:44:57 #266
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202390505
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 11:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb me niet opgegeven voor de pakjesmaandagen, maar ik heb begrepen dat ze bij ons dat idee van werkpakketten van 40 pakjes maar hebben losgelaten. In plaats daarvan kon je gewoon op wijken bieden, dus ik denk denk dat er best wat mensen zijn die maar een paar pakjes hebben te bezorgen. Omdat die 3 uur dan wel heel makkelijk verdiend is, is ons wel expliciet verzocht om te minnen, terwijl dit lijnrecht op de afspraken met de OR staat.
Dat gebeurd hier idd ook. Maar ze zijn er wel al voor op hun vingers getikt door de OR. IS tegen de afspraken, de TL's moeten samen met de administratie gewoon werkpakketten maken. 3 uur voor 40 pakketten. Krijgt iemand er 60 dan moet die tijd ook verhoogd worden.

Overigens heb ik nog niks gehoord over de 20ste en de 27ste. 2 weken geleden was het hierzo nog dat er bijna niemand zich had aangemeld en dat ze aanstuurde op loten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202429596
Hoe staat het er bij jullie voor met het personeelstekort? Hier blijven inmiddels dagelijks wijken staan. Voor vandaag gaat het om ruim vijf procent van het totale aantal wijken in mijn bezorggebied. Mensen vertrekken en er is totaal geen nieuwe aanwas.
pi_202429806
Bij ons ook een gigantisch personeelstekort. Ze zien echt niet in dat ze toch echt met een beter salaris zullen moeten komen. Er is zo ontzettend veel baan aanbod. Waar mensen en niet in de regen hoeven te staan met ontzettend ongunstige tijden en nog eens beter betaald krijgen ook.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202435503
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij ons ook een gigantisch personeelstekort. Ze zien echt niet in dat ze toch echt met een beter salaris zullen moeten komen. Er is zo ontzettend veel baan aanbod. Waar mensen en niet in de regen hoeven te staan met ontzettend ongunstige tijden en nog eens beter betaald krijgen ook.
Ik ben na 10+ jaar ook gestopt. Lekker droog en op kantoortijden. En ondanks meer uren ben ik niet meer moe na het werk.
O ja, en ik heb nu het gevoel dat ik gewaardeerd word.

[ Bericht 3% gewijzigd door bmp80 op 02-12-2021 16:12:48 ]
  donderdag 2 december 2021 @ 15:49:27 #270
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202435701
Het personeels tekort moet nog net iets groter worden. Zo dat de sociale druk ook hoger wordt. Meer klachten en pas dan gaan ze wat doen. Dat is al steeds zo. En dit zou opzich het juiste moment zijn omdat er nu onderhandeld wordt over de cao.

Overigens is het gewoon een klere zooi hier. Zaterdag post doorgeschoven naar dinsdag, dinsdag gigantisch ladingen. Woensdag alleen handpost, vandaag weer giga ladingen en de helft miste nog. Echt ongelooflijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202456067
Als ik stop hè. Mijn muvt wordt dan toch alsnog uitbetaald?
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 3 december 2021 @ 22:37:40 #272
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202457767
Als je ze niet kan opnemen volgens mij wel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202457877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 22:37 schreef V__L_N het volgende:
Als je ze niet kan opnemen volgens mij wel.
Nou nee het zijn er nog al wat. Maar lijkt mij dat dat moet toch. Het zijn allemaal gewerkte uren immers.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202458152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 22:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Nou nee het zijn er nog al wat. Maar lijkt mij dat dat moet toch. Het zijn allemaal gewerkte uren immers.
Alle verlof die je niet hebt opgenomen, wordt uitbetaald. Houd wel rekening met de belastingdienst die een flinke hap neemt.
Maar waarom zou je willen stoppen bij het prachtige PostNL? Het is zo'n geweldig bedrijf om voor te mogen werken.
pi_202462015
Dat herinnert mij eraan dat die geweldige nieuwe app er nog niet is, en november is weer voorbij _O-
pi_202462056
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:06 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Alle verlof die je niet hebt opgenomen, wordt uitbetaald. Houd wel rekening met de belastingdienst die een flinke hap neemt.
Maar waarom zou je willen stoppen bij het prachtige PostNL? Het is zo'n geweldig bedrijf om voor te mogen werken.
Ook een flinke hap uit muvt? Dat zou flauw zijn.

Ik heb een baan aangeboden gekregen. Ik kan daar meer verdienen, meer uren maken op gunstigere tijden en ik hoef niet meer in het weekend te werken. Dus ja enige reden dat ik het kut vind is voor mijn collega’s en planner. Want die doen echt allemaal hun stinkende best. Maar het de rest van het bedrijf is net zo’n dood paard.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202462198
Respect voor de mensen die dit werk nog doen, ik vond het werk op zich wel leuk, bijna 3 jaar gedaan met leuke collega's maar hoe je als mens behandeld word bij Post NL verdient niet echt de schoonheidsprijs, te beginnen met het salaris wat schandalig laag is voor het werk wat je verricht en het is steeds slechter aan het worden .
Het management beslist maar steeds dingen die volstrekt tegenstrijdig zijn met wat logisch is wat er op de straat handig is.
Overkomt je iets dan zijn ze niet echt vriendelijk en meedenkend bij Post NL dat is mijn persoonlijke ervaring
pi_202469151
MIVT uren die je over hebt krijg je uitbetaald, maar is dat met normale verlofuren eigenlijk ook zo?
Trouwens ook een tip als je gaat stoppen: download vantevoren je salarisstroken/jaaroverzicht want je hebt gelijk geen toegang meer tot het systeem..

[ Bericht 1% gewijzigd door Bladblazer op 04-12-2021 20:31:33 ]
  zaterdag 4 december 2021 @ 22:42:34 #279
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202472999
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:34 schreef Bladblazer het volgende:
Dat herinnert mij eraan dat die geweldige nieuwe app er nog niet is, en november is weer voorbij _O-
Ach nog even en hij wordt viert z'n jaar-uitstel-verjaardag.

Chaos vandaag hier. Eerst gebeld of ik de wijk van een collega die ziek is wil vlooien. Betreffende collega is altijd ziek als het druk wordt of het moeilijk wordt, dus we zaten er al op te wachten. Dus ik die wijk gevlooid. Kom ik er daarna achter dat ze een tas post van mijn wijk waren vergeten. Dus had maar 5 tasssen. Dus uiteindelijk heb ik de wijk die ik gevlooid heb er maar bij gedaan, vond het wat sneu dat er iemand van een ander depot dat maandag nog bovenop de 5 wijken die die al had moest doen. Maar goed 5,5 uur lopen later...

Chocoladeletters voor sinterklaas zijn hier vervangen voor 1 klein zakje pepernoten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202473046
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:42 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ach nog even en hij wordt viert z'n jaar-uitstel-verjaardag.

Chaos vandaag hier. Eerst gebeld of ik de wijk van een collega die ziek is wil vlooien. Betreffende collega is altijd ziek als het druk wordt of het moeilijk wordt, dus we zaten er al op te wachten. Dus ik die wijk gevlooid. Kom ik er daarna achter dat ze een tas post van mijn wijk waren vergeten. Dus had maar 5 tasssen. Dus uiteindelijk heb ik de wijk die ik gevlooid heb er maar bij gedaan, vond het wat sneu dat er iemand van een ander depot dat maandag nog bovenop de 5 wijken die die al had moest doen. Maar goed 5,5 uur lopen later...

Chocoladeletters voor sinterklaas zijn hier vervangen voor 1 klein zakje pepernoten.
Was een flinke dag dan..

Wij hadden wel een letter. Apart dacht dat dat wel landelijk geregeld zou zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 19:22 schreef Bladblazer het volgende:
MIVT uren die je over hebt krijg je uitbetaald, maar is dat met normale verlofuren eigenlijk ook zo?
Trouwens ook een tip als je gaat stoppen: download vantevoren je salarisstroken/jaaroverzicht want je hebt gelijk geen toegang meer tot het systeem..
Hele goede tip _O_
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 5 december 2021 @ 14:10:32 #281
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202479568
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 22:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Was een flinke dag dan..

Wij hadden wel een letter. Apart dacht dat dat wel landelijk geregeld zou zijn.
Het zijn ook echt 2 loopwijken met 750 huizen met tuin. Ze vragen best vaak of die andere er even bij kan. Maar dan vergissen ze zich altijd weer in wat een tijd dat kost.

Ik dacht ook dat die 'beloningen' centraal waren geregeld. Raar weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202505934
Zijn mensen hier al op de hoogte dat PostNL gaat beginnen met een pilot voor een 3 bundel systeem? 2 bundels grof, 1 bundel machinepost. Middag en ochtendsortering worden niet meer samengevoegd. Alsof de combi bundel nog niet erg genoeg was.
pi_202506765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 01:31 schreef LibriCarruci het volgende:
Zijn mensen hier al op de hoogte dat PostNL gaat beginnen met een pilot voor een 3 bundel systeem? 2 bundels grof, 1 bundel machinepost. Middag en ochtendsortering worden niet meer samengevoegd. Alsof de combi bundel nog niet erg genoeg was.
En hoe precies moet je dat meenemen? We hebben maar 2 armen, waarvan we er een nodig hebben om de brievenbus open te doen. Ik loop nu al zo te stoeien met twee stapels en pakketten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202506911
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 01:31 schreef LibriCarruci het volgende:
Zijn mensen hier al op de hoogte dat PostNL gaat beginnen met een pilot voor een 3 bundel systeem? 2 bundels grof, 1 bundel machinepost. Middag en ochtendsortering worden niet meer samengevoegd. Alsof de combi bundel nog niet erg genoeg was.
Ja, dat had ik gelezen op de OR pagina. Er was sprake van aangepaste hulpmiddelen. Misschien een extra schutblad voor in het postvest? Ik zie het niet zitten, en ik verwacht dat als het door gaat (nog) meer mensen op het depot de post gaan samenvoegen (of het mee naar huis nemen en het daar doen).

Volgens de OR was de test positief ontvangen (in Puttershoek). :X
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:00:01 #285
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202507572
Zijn ze maf geworden? Dat is toch niet te doen, met alle pakjes erbij zit je nu al aan een 3 bundelloop. Dan wordt het dus 4 stapels doorlopen bij elke brievenbus.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202507639
Dragen jullie dat postvest?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:02:06 #287
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202511111
Ik niet. De enige mensen die ik daar mee zie lopen zijn eigenlijk mensen die net 1 of 2 jaar voor de postnl werken of die met de scooter bezorgen. De rest gebruikt hem niet. Het is dan ook een waardeloos ding.

Ik probeerde van de week in te loggen bij kwintet voor een nieuwe jas, maar ik kom er niet in. Meer mensen met dat probleem?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202512644
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 15:02 schreef V__L_N het volgende:
Ik niet. De enige mensen die ik daar mee zie lopen zijn eigenlijk mensen die net 1 of 2 jaar voor de postnl werken of die met de scooter bezorgen. De rest gebruikt hem niet. Het is dan ook een waardeloos ding.

Ik probeerde van de week in te loggen bij kwintet voor een nieuwe jas, maar ik kom er niet in. Meer mensen met dat probleem?
Bij ons ook. Van de doorgewinterde bezorgers draagt hooguit een enkeling dat vest. Het zijn vooral de nieuwelingen die het vest dragen, maar dat is dus inmiddels wel 50% van het depot, gezien het hoge verloop. Ik vermoed dat het 3-bundelsysteem bedacht is om ook de andere 50% dat vest door de strot te douwen, want hoewel de combibundel nog wel zonder vest is te bezorgen (dikke post op de arm, dunne post tussen duim en wijsvinger), wordt dat met zo'n triobundel wel heel lastig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_202513049
Denk eigenlijk vooral omdat het binnen ook weer een handeling scheelt. Gooien ze ze derde van bundel de dag ervoor ook meteen in een tas? Of zit het nog wel bij elkaar?.
pi_202513553
Van wat ik hoorde is het inderdaad een grote bezuiniging op de voorbereiding, nog meer centralisatie en minder capaciteit. Met als gevolg dus nog een extra bundel. Als dat echt ingevoerd wordt weet ik niet of ik nog bij PostNL blijf werken.

Het postvest heb ik in de introductieperiode een tijdje gebruikt, even een kans gegeven om er aan te wennen maar uiteindelijk vond ik toch het voor zowel piek als dal wijken fijner zonder postvest. Overigens was dat het scootervest, het loopvest vond ik na de 1e keer aandoen al zo'n onding dat ik die niet geprobeerd had.
Afgelopen SKNJ en daarna in januari ook nog erg druk door de lockdown ben ik steeds vaker last gaan krijgen van mijn linkerschouder en rug, omdat ik de post op die arm droeg. Toen toch maar weer eens het scootervest gaan dragen om het gewicht beter tussen links en rechts te verdelen en dat hielp. Toen ik verder eenmaal meer aan het vest gewend was begon ik andere voordelen ook meer te waarderen zoals je handen vrij hebben en wat minder te hoeven jongleren op sommige dagen met 2 bundels, flinke lading pakjes en daarnaast nog een lading NPL agenda's of andere onzinpakjes van loterijen. Ook op de daldagen met dikker wordende machinebundels en meer pakjes vind ik het prettig(ik bezorg overigens op daldagen het liefst zoveel mogelijk vanaf de fiets.)
Na een blessure van nek/rugspier een tijd terug(aanleiding was een verkeerde draai buiten PostNL om, maar al dat sjouwen met zware fiets, oranje tassen en gewoon zware bundels zal wel een factor zijn geweest) ben ik toch maar eens het loopvest gaan proberen om meer druk van mijn schouders en bovenrug te halen omdat het loopvest wat meer op je heupen steunt. Gek genoeg vind ik die nu fijner dan het scootervest en werkt het voor mij al fietsend ook gewoon goed ondanks dat het vest groter is.
pi_202514685
Mijn probleem met die vesten is vooral door mijn lengte. Ik ben maar klein en ik had daardoor echt problemen met het op en afstappen van mijn fiets met dat vest. Dat bracht gewoon onveilige situaties voort. Dus heb hem na 2 dagen al aan de kant gegooid.

Ik heb trouwens al tijden een vreselijke last van mijn linker schouder. Dat is de arm waar ik mijn bundels nee vasthoud. Dat is af en toe echt niet grappig meer.

Ik snap niet zo goed waarom ze het bezorgen nog lastiger gaan maken. Personeel is niet te vinden. Ze bieden nu al grotere contracten aan. Maar het makkelijker maken ho maar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202514723
Hahahhaha nog een bundel?
pi_202515517
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:15 schreef bmp80 het volgende:
Hahahhaha nog een bundel?
Of nog 2 zelfs 8)7 :') :X }:| :r
Wat ik had meegekregen ging over de nieuwe 3/4 bundelvariant... :wtf: Wat die eventuele 4e bundel dan inhoudt weet ik echter niet.
pi_202516139
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:52 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Of nog 2 zelfs 8)7 :') :X }:| :r
Wat ik had meegekregen ging over de nieuwe 3/4 bundelvariant... :wtf: Wat die eventuele 4e bundel dan inhoudt weet ik echter niet.
Nou alvast maar wat extra armen laten aanzetten dan?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 7 december 2021 @ 23:05:33 #295
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_202519345
Het probleem is denk ik dat alle bundels tegenwoordig gewoon zo zwaar zijn. Of je nou armdraagt of postvest. Al dat gewicht gaat op je lichaam zitten. Het hele piek- en dal systeem is er op gemaakt om idioot veel zware post op het zelfde moment te gaan verplaatsen. Inplaats van steeds alleen te kijken naar de dikte van de bundel zou er ook moeten worden gekeken naar het gewicht. Steeds weer roepen ze dat er minder post is. Misschien is er minder post, maar de tijdschriften en andere meuk die we lopen worden wel elke keer zwaarder. Vroeger hadden we veel meer enveloppen van een 10tal gram. Nu zijn tijdschriften van 200/300 gram meer regel dan uitzondering.Beetje bundel gaat in de kg's zitten en dat is gewoon ongezond.

Ik splits op sommige dagen zelf al terug naar kleinere bundels. Oh en ik heb mezelf geleerd op 2 handen te dragen en af te wisselen. Dus de ene dag links, de volgende dag rechts.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202519578
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
En hoe precies moet je dat meenemen? We hebben maar 2 armen, waarvan we er een nodig hebben om de brievenbus open te doen. Ik loop nu al zo te stoeien met twee stapels en pakketten.
Scheidingskaart werd dacht ik over gesproken.
pi_202519613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ja, dat had ik gelezen op de OR pagina. Er was sprake van aangepaste hulpmiddelen. Misschien een extra schutblad voor in het postvest? Ik zie het niet zitten, en ik verwacht dat als het door gaat (nog) meer mensen op het depot de post gaan samenvoegen (of het mee naar huis nemen en het daar doen).

Volgens de OR was de test positief ontvangen (in Puttershoek). :X
Ja volgens PostNL worden de pilots ALTIJD positief ontvangen.

Het is gewoon nog meer bezuinigen en dat kun je nu het beste bij voorbereiden doen. Of die wijken 1, 2 of 3 dagen op het depot blijven liggen met te kort aan bezorgers kan ze niet intresseren. Uiteindelijk word het toch wel bezorgd.
pi_202519634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 20:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Nou alvast maar wat extra armen laten aanzetten dan?
pi_202521287
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 23:05 schreef V__L_N het volgende:
Het probleem is denk ik dat alle bundels tegenwoordig gewoon zo zwaar zijn. Of je nou armdraagt of postvest. Al dat gewicht gaat op je lichaam zitten. Het hele piek- en dal systeem is er op gemaakt om idioot veel zware post op het zelfde moment te gaan verplaatsen. Inplaats van steeds alleen te kijken naar de dikte van de bundel zou er ook moeten worden gekeken naar het gewicht. Steeds weer roepen ze dat er minder post is. Misschien is er minder post, maar de tijdschriften en andere meuk die we lopen worden wel elke keer zwaarder. Vroeger hadden we veel meer enveloppen van een 10tal gram. Nu zijn tijdschriften van 200/300 gram meer regel dan uitzondering.Beetje bundel gaat in de kg's zitten en dat is gewoon ongezond.

Ik splits op sommige dagen zelf al terug naar kleinere bundels. Oh en ik heb mezelf geleerd op 2 handen te dragen en af te wisselen. Dus de ene dag links, de volgende dag rechts.
Ja inderdaad, na de Sandd overname is er behoorlijk wat gewicht bij gekomen en dat lijkt zelfs alleen maar toe te nemen. Ik heb een aantal straatjes met even en oneven huisnummers netjes tegenover elkaar, die ik altijd graag in 1 keer rondloop, op drukke dagen dacht ik wel eens poeh dat wordt eigenlijk te zwaar, maar dan deed ik het toch in 1 keer omdat ik geen zin had om extra op en neer te lopen naar de andere kant vd straat om weer post uit mn fiets te halen, maar sinds vorige week ben ik dat toch gaan doen omdat het gewicht gewoon echt niet meer te doen is. Vorige week had ik 4 dikke bundels handpost voor een straatje van nrs 2-20 en 19-1 }:|

quote:
Hahahaha
pi_202533216
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 19:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn probleem met die vesten is vooral door mijn lengte. Ik ben maar klein en ik had daardoor echt problemen met het op en afstappen van mijn fiets met dat vest. Dat bracht gewoon onveilige situaties voort. Dus heb hem na 2 dagen al aan de kant gegooid.

Ik heb trouwens al tijden een vreselijke last van mijn linker schouder. Dat is de arm waar ik mijn bundels nee vasthoud. Dat is af en toe echt niet grappig meer.

Ik snap niet zo goed waarom ze het bezorgen nog lastiger gaan maken. Personeel is niet te vinden. Ze bieden nu al grotere contracten aan. Maar het makkelijker maken ho maar.
arbotechnisch is het ook niet goed,waar blijven de inspectie's
pi_202533241
na een aantal jaren ben je gewoon versleten van het werk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')