Ik vond het een vreemd verhaal. De cijfers van de evaluatie wilden ze een jaar geleden niet gebruiken omdat ze vanwege corona niet representatief zouden zijn, dus gingen ze een half jaar later opnieuw evalueren, maar toen wat langer, en nu willen ze die cijfers weer niet gebruiken vanwege Corona, terwijl ze ten tijde van de evaluatie wisten dat we nog steeds in een pandemie zaten die de cijfers opstuwde.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Vanaf juni komt er op weekniveau maar liefst 4,2 procent tijd bij! Als ik het goed begrijp willen ze niet de gepluste tijden overnemen, omdat die ivm corona nog altijd afwijkend zijn dus er moet weer een nieuwe evaluatie komen. Ze kiezen dan vast weer een moment dat het toevallig net super rustig is.
De tijden worden ook niet meer afgerond op 5 minuten.. ik vind dat toch wat jammer. Ik rond mijn plustijden ook altijd (wel eerlijk) af. Ik heb er een hekel aan om 2u17 of 1u53 oid door te geven
En dat terwijl er diverse collega's zijn aangespoord om een nieuwe telefoon te kopen omdat de nieuwe app niet op lagere Androidversies kon draaien.quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Als ik het goed begrijp... dan wordt die 4,2 verdeeld over de week op basis van hoeveel er op bepaalde dagen geplust is. Ik zie niet wat precies de basis is van specifiek 4,2%, het klinkt als een soort lapmiddeltje.
Als ik kijk naar de gemiddelde duur vd wijken hier, zal dat minder dan een half uur zijn op weekbasis. Dat is enkele minuten per dag. Gewoon een zoethoudertje waar je volgens mij weinig aan hebt.
Lees in comments op intranet ook dat de nieuwe app niet meer door zou gaan?
Apart hoor..quote:Op donderdag 6 mei 2021 09:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Lees in comments op intranet ook dat de nieuwe app niet meer door zou gaan?
Bij mij ook. Hij zal het er druk mee krijgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 07:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer mensen die ineens Sipke als TL erin hebben staan? Keek net even onder depot en lopen, stond dat er
Niet om het één of ander maar daar heeft hij gewoon gelijk in.quote:Op zondag 2 mei 2021 16:46 schreef allweather het volgende:
Ik heb overigens maar 1 portal bericht over de betrokkenheidsmonitor voorbij zien komen. had hem al ingevuld en even flink gebruik gemaakt van de open vakjes (nu is de vraag of dit gelezen wordt en/of dat er iets mee gedaan wordt of dat er alleen maar gekeken wordt naar het percentage medewerkers dat hem heeft ingevuld).
en aanvoer loterijtassen: elke keer weer een loterij of ze op de piek-wijken de dal-wijken op het goede depot of gewoon niet komen. Jonge jongen die altijd veel sneller klaar is dan de normtijd liet alles voor wijken die hij maar 1dag loopt voor collega's staan. Nu is hij mij al meer dan een jaar aan het dood zwijgen, maar toen hij nog wel kon praten en een half tasje meer had, belde hij ook de planning dat hij het zogenaamd allemaal niet redde om vervolgens tegen collega's te zeggen dat hij dat halve tasje extra wel had weg gebracht als hij dubbel betaald zou krijgen. Tja blijkbaar is dat de mentaliteit van sommige mensen.
Maar de loterijleden waren volgens mij allemaal wel blij met het vogelboekcadeau en vonden dit veel leuker dan het kookboek wat ik begreep (dan is dat sjouwen met tassen van meer dan 15% van mijn lichaamsgewicht ten minste de moeite waard)
Inderdaad, collegiaal is anders maar het is wel zo. Vaak zijn dingen het probleem van PostNL, als bezorger mag je die ook gewoon bij PostNL laten. Die kloppen dan natuurlijk bij je collega's aan, die dan boos kunnen worden op degene op wiens naam de wijk staat, terwijl ze boos zouden moeten zijn op PostNL. Als je extra uren wilt maken, zeg dan ja tegen het extra werk en zeur niet. Als je geen extra uren wilt maken, zeg nee en laat het een probleem van PostNL zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet om het één of ander maar daar heeft hij gewoon gelijk in.
Qua collegialiteit kan het niet maar als je karig betaald en overuren amper gecompenseerd worden dan is dat het enige logische om te doen zodat het een keer klapt en het systeem veranderd wordt.
Schoenen is ook nog wel een leuke kostenpost. Buiten het vele lopen, en tijdens het sorteren steeds die remmen van de containers indrukken.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:27 schreef Bezorgertje het volgende:
Collegiaal hoort niet als drukmiddel gebruikt te worden. Als het aan mij lag schreef ik niets meer op onze "u was niet thuis" briefjes tot we pennen kregen..
Evenzo met de fietsreparaties, van de zotte dat zoiets niet vergoed wordt. Maar ja, krijg iedereen maar eens op een lijn..
Elk adres heeft een unieke code en deze word gebruikt om de post te sorteren. Voorheen ging dat op postcode en straat en nu gaat alles op codeerregel.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:19 schreef SummerBreeze het volgende:
Goedemiddag, misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik vraag mij al een tijdje af wat de codes van de codeerregel betekenen. Half internet al afgestruind, maar nergens iets kunnen vinden.
Wel het een en ander op kunnen duikelen over de codeerregel zelf, maar met de uitleg die daar bij staat kom ik niet verder.
Artikel was uit 2018 en het format komt niet overeen met wat ik op mijn post aantref.
Heeft iemand van jullie misschien een overzicht van de codes met hun betekenis?
Waarschijnlijk word het pakket dan 2x gescand door de machine. Ivm de opgelopen vertraging word het pakket dan 2 keer gesorteerd en door de machine gescand.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 14:45 schreef Discombobulate het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn pakket soms twee keer de status "ontvangen door postNL" krijgt?
Dan bestel je iets, 's avonds staat er "ontvangen door postNL", is het vertraagd bijvoorbeeld, één of twee dagen later weer in de avond "ontvangen door postNL" en daarna heb ik het de volgende dag.
Maar stond volgens mij toen die eerste keer nog geen gewicht bij, of komt dat later pas in het sorteerproces?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:45 schreef LibriCarruci het volgende:
[..]
Waarschijnlijk word het pakket dan 2x gescand door de machine. Ivm de opgelopen vertraging word het pakket dan 2 keer gesorteerd en door de machine gescand.
In het kort uitgelegd:quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:19 schreef SummerBreeze het volgende:
Goedemiddag, misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik vraag mij al een tijdje af wat de codes van de codeerregel betekenen. Half internet al afgestruind, maar nergens iets kunnen vinden.
Wel het een en ander op kunnen duikelen over de codeerregel zelf, maar met de uitleg die daar bij staat kom ik niet verder.
Artikel was uit 2018 en het format komt niet overeen met wat ik op mijn post aantref.
Heeft iemand van jullie misschien een overzicht van de codes met hun betekenis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |