Ik snap de businesscase ook niet, 700 miljoen, wat een enorme hoeveelheid geld.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar had ik het ook niet over. Wel over tweede stuk
Als ik echt had willen liegen erover had ik de bron er natuurlijk niet bij gepost hè
Als je me kunt uitleggen wat het daadwerkelijk wél gaat opleveren dan hoor ik je wel weer.
Dit is toch een verrekt slechte businesscase voor dat geld. Al zie ik er momenteel meer voorbij komen vanuit VWS dus zou me ook weer niet moeten verbazen eigenlijk
Er gaan elke dag mensen dood aan van alles. Het doel van de maatregelen is niet het voorkomen van doden, maar het voorkomen van een zorginfarct.quote:Op donderdag 8 april 2021 09:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zeg dat tegen de mensen die hierdoor zijn omgekomen.
Ze hadden beter kinderen 2 dagen per week naar school kunnen sturen, met halve klassen, zodat er 2x zoveel ruimte was per persoon. Dan hadden ze die 1,5m kunnen waarborgen.
Ja ja, en mensen die zo denken gaan gerustgesteld worden door een tijdelijke stopquote:Op donderdag 8 april 2021 07:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk bovendien dat er dan uitgegaan wordt van een bepaalde mate van vertrouwen in de overheid dat er bij veel mensen al niet is. Deze mensen bekijken alles met argusogen en zullen niet blindelings vertrouwen dat gewoon door vaccineren gebeurt omdat de overheid vertrouwen in het vaccin heeft, maar omdat het de overheid toch niet echt iets kan schelen als daarbij wat slachtoffers vallen.
Zeg ik wat over liegen? Je begint je riedel weer van voren af aan en vervolgens claim je dat het letterlijk in het artikel staat. Wat dus niet zo is (zelfs het tweede stuk staat er niet letterlijk in, muggenzifterij maar het staat er gewoon niet letterlijk). Ik heb je het verder al uitgelegd en daar ben je het niet mee eens. Leuk, maar dat wil niet zeggen dat het niets oplevert.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar had ik het ook niet over. Wel over tweede stuk
Als ik echt had willen liegen erover had ik de bron er natuurlijk niet bij gepost hè
Als je me kunt uitleggen wat het daadwerkelijk wél gaat opleveren dan hoor ik je wel weer.
Dit is toch een verrekt slechte businesscase voor dat geld. Al zie ik er momenteel meer voorbij komen vanuit VWS dus zou me ook weer niet moeten verbazen eigenlijk
De basisscholen zijn daar het levende bewijs van.quote:Op donderdag 8 april 2021 08:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Weer een reden om die toegangstesten niet verder door te zetten, men gaat het zien als hét middel, eenmaal ingevoerd kom je er maanden later niet meer vanaf.
Ja hoeveel testen worden er daar niet nutteloos gedaan? en wie strijkt dat geld op?quote:Op donderdag 8 april 2021 10:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De basisscholen zijn daar het levende bewijs van.
En ook post covid kan het zeer waardevol zijn om meer met thuis monitoring te werken. Bedden zijn sowieso een schaars goed in het ziekenhuis. Ook als we covid weg denken.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik zeg april omdat toen de ergste eerste crisisshock er wel af was bij de afdelingen die dit erdoor hadden kunnen pompen
Was altijd al nuttig, heb meegewerkt aan initiatieven maar de bekostiging was toen niet gunstig dus die stopten.
Ik had werkelijk, ook in stroperig Nederland, meer gas daar op verwacht.
Kan echt veel opleveren, zowel kwantitatief als kwalitatief
Geen idee, en wanneer stopt het?quote:Op donderdag 8 april 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hoeveel testen worden er daar niet nutteloos gedaan? en wie strijkt dat geld op?
Ik weet helemaal niet wat ik ervan moet vinden. Het doel ontgaat mij ook.quote:Op donderdag 8 april 2021 09:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Letterlijk uit dat artikel
En dat kost dan dus ook nog 700 miljoen...
Einddoel kan ten alle tijde veranderd worden, zie avondklok bijvoorbeeld. Dat is precies het probleem.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niet wat ik ervan moet vinden. Het doel ontgaat mij ook.
Is het om " data te verzamelen"? Is het "ipv" normale versoepelingen? Is het tijdelijk of willen we het permanent?
Wat is dan vervolgens tijdelijk (tot juli?)? etc.
Het einddoel ontgaat mij echt compleet
Wanneer is het nuttig en wanneer nutteloos?quote:Op donderdag 8 april 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hoeveel testen worden er daar niet nutteloos gedaan? en wie strijkt dat geld op?
quote:De overheid communiceert consequent selectief en te negatief over het verloop van de coronapandemie, zegt viroloog Louis Kroes tegen BNR Nieuwsradio. Positieve cijfers worden volgens hem naar de achtergrond verdreven, terwijl negatieve ontwikkelingen extra worden benadrukt.
Kroes is hoofd Medische Microbiologie en hoogleraar Klinische Virologie bij het Leids Universitair Medisch Centrum. Volgens hem krijgen de al maanden dalende sterftecijfers amper aandacht, in tegenstelling tot het oplopend aantal besmettingen. ,,We zien dat de sterfte sinds begin dit jaar een continue daling vertoont, wat een uitermate gunstig teken is. Als dat als gegeven een meer centrale plaats krijgt, krijgt ook het hele beloop van de epidemie een ander perspectief", vertelt Kroes aan BNR.
Volgens de viroloog kun je mensen beter laten zien dat het de goede kant opgaat en dat de maatregelen ook iets opleveren. ,,Menig persconferentie werd de afgelopen weken begonnen met de mededeling dat de cijfers nog te hoog zijn en dat het nog niet goed gaat. Daar hebben we toch te maken met het enigszins selectieve gebruik van cijfers, om mensen te motiveren voor het afgekondigde beleid. Ik vind dat je daar dus mee moet oppassen."
Vorig jaar mochten kinderen eind mei met een snottebel gewoon weer naar school. Mag toch hopen dat dat dit jaar ook weer het geval is.....quote:Op donderdag 8 april 2021 10:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Einddoel kan ten alle tijde veranderd worden, zie avondklok bijvoorbeeld. Dat is precies het probleem.
Zelfde geldt ook voor grootschalig testen van kinderen. Hoeveel kost het? Hoeveel levert het op? Hoeveel ontwrichting van de samenleving is is het waard? Dat grootschalig testen werd ingevoerd omdat er angst heerste die door de overheid zelf aangewakkerd is. Voor 15 december gingen kinderen gewoon naar school zonder al dit gezeik maar door het angstzaaien was dat ineens niet meer mogelijk voor sommige luide ouders en bonden.
En nu zitten we er nog mee en lijkt het niet te stoppen voor de zomervakantie.
Als ze de leraren hebben ingeënt vind ik dat prima.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:40 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Vorig jaar mochten kinderen eind mei met een snottebel gewoon weer naar school. Mag toch hopen dat dat dit jaar ook weer het geval is.....
Goeie vraag. Heb je een antwoord?quote:Op donderdag 8 april 2021 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wanneer is het nuttig en wanneer nutteloos?
Alsof we dat al niet doorhadden. De paniek moet er continu inblijven en ook al is alles positief, dan is dat ene cijfer wat het niet is reden tot paniek.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:39 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog
Kan me wel een beetje vinden in deze stelling.
[..]
Volgens mij hebben we inmiddels genoeg AZ vaccins over door alle weigeraars, dus geef het aan de docenten zou ik zeggen.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ze de leraren hebben ingeënt vind ik dat prima.
Ja, want de leraren zijn níet over het algemeen vrouwen tussen de 25 en 65.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:45 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we inmiddels genoeg AZ vaccins over door alle weigeraars, dus geef het aan de docenten zou ik zeggen.
Als het voorkomen van een zorginfarct de grootste factor is, waarom is hugo dan niet begonnen met vaccineren van de groep die statistisch gezien het vaakst in het ziekenhuis terecht komt?quote:Op donderdag 8 april 2021 10:15 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er gaan elke dag mensen dood aan van alles. Het doel van de maatregelen is niet het voorkomen van doden, maar het voorkomen van een zorginfarct.
De kans op bijwerkingen zijn miniem. En als je ze toch krijgt zijn ze behandelbaar.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, want de leraren zijn níet over het algemeen vrouwen tussen de 25 en 65.
Dan hadden we uberhaupt niet moeten stoppen met prikken.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
De kans op bijwerkingen zijn miniem. En als je ze toch krijgt zijn ze behandelbaar.
Volgens mij is het een non issue.
Of al die andere groepen die 'voorrang' wilde hebben.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:45 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we inmiddels genoeg AZ vaccins over door alle weigeraars, dus geef het aan de docenten zou ik zeggen.
Dat hadden we ook niet moeten doenquote:Op donderdag 8 april 2021 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan hadden we uberhaupt niet moeten stoppen met prikken.
Dat sowieso.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan hadden we uberhaupt niet moeten stoppen met prikken.
Oh, daar ben ik het totaal mee eens verder. Maar als je om die reden stopt, is het heel raar om die vaccins nu aan specifiek die groep te gaan geven.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:49 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dat hadden we ook niet moeten doen
Ging mij er meer om dat door het stoppen er nu een hele groep bang geworden is voor het AZ vaccin en je dus met een voorraad zit die niet aan de huidige doelgroep gegeven kan worden. Dus zet het dan in voor mensen die wel willen.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh, daar ben ik het totaal mee eens verder. Maar als je om die reden stopt, is het heel raar om die vaccins nu aan specifiek die groep te gaan geven.
Dit dus eigenlijk.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of al die andere groepen die 'voorrang' wilde hebben.
Nu is je kans, voeg daad bij woord. Of hou je mond gewoon en wacht net zoals de rest.
Ik denk dat die angst niet toe te schrijven is aan een hele groep, maar aan een set individuen.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ging mij er meer om dat door het stoppen er nu een hele groep bang geworden is voor het AZ vaccin en je dus met een voorraad zit die niet aan de huidige doelgroep gegeven kan worden. Dus zet het dan in voor mensen die wel willen.
[..]
Dit dus eigenlijk.
Het lijkt mij dat ze prima in staat zijn om te besluiten of ze wel of niet dit vaccin willen accepteren. Gewoon aanbieden dus.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, want de leraren zijn níet over het algemeen vrouwen tussen de 25 en 65.
Dat is een hele goede vraag die velen stellen. Het vaccinatiebeleid is een zooitje, iedereen wil als eerste aan de beurt zijn en daar wordt te snel aan toe gegeven.quote:Op donderdag 8 april 2021 10:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het voorkomen van een zorginfarct de grootste factor is, waarom is hugo dan niet begonnen met vaccineren van de groep die statistisch gezien het vaakst in het ziekenhuis terecht komt?
Omdat de gezondheidsraad kiest om zoveel mogelijk levens te redden. Dan begin je bij de groep die überhaupt vanwege een de facto code zwart/protocol niet eens meer wordt opgenomen in ziekenhuizen.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat is een hele goede vraag die velen stellen. Het vaccinatiebeleid is een zooitje, iedereen wil als eerste aan de beurt zijn en daar wordt te snel aan toe gegeven.
We maskeren gewoon een beetje hoe slecht het gaat.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:47 schreef raptorix het volgende:
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
"Storing"
Zijn gisteravond gepubliceerd toch?quote:Op donderdag 8 april 2021 11:47 schreef raptorix het volgende:
https://www.rivm.nl/covid(...)-vaccinatieprogramma
"Storing"
Jepquote:Op donderdag 8 april 2021 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zijn gisteravond gepubliceerd toch?
Ik zie geen probleem, meer vrijheid is meer eigen verantwoordelijkheid. Precies zoals ik graag zie hoe we in Nederland met elkaar om gaan. Het is natuurlijk wel afwachten of ze daadwerkelijk gaan versoepelen.quote:
Heel eerlijk zijn reisbureaus zoals D-Reizen natuurlijk ook zwaar achterhaald te noemen. Giga vervelend voor het personeel dat er werkt, maar die hele markt is toch zo ouderwets als maar zijn kan? Maar weinig die daarin meegegroeid zijn en echt kunnen concurreren met het online aanbod / gemak voor de consument.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:50 schreef Kickinalfa het volgende:
Omdat dit een van de vele andere kanten van de medaille is.
https://www.nu.nl/economi(...)verloren-gegaan.html
Dat ik vermoed dat die inschattingen wel eens te rooskleurig waren en dat Hugo weer gezeik aan zijn hoofd heeftquote:
Het is duidelijk: De zorg wil nog niks weten van versoepelingen.quote:
Is dat heel gek dan? Ik vind dat ze best een punt hebben.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is duidelijk: De zorg wil nog niks weten van versoepelingen.
De huidige lage prikcijfers worden veroorzaakt door het AZ debacle. Dat remt verdere stappen die vorige week zijn gezet enorm, waardoor je dus echte honderdduizenden mensen niet gaat prikken de komende tijd.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ik vermoed dat die inschattingen wel eens te rooskleurig waren en dat Hugo weer gezeik aan zijn hoofd heeft
We zullen het gaan zien aan de cijfers, benieuwd of Pfizer wel vaart heeft gemaakt.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De huidige lage prikcijfers worden veroorzaakt door het AZ debacle. Dat remt verdere stappen die vorige week zijn gezet enorm, waardoor je dus echte honderdduizenden mensen niet gaat prikken de komende tijd.
Tegenargument: maatregelen worden genomen op basis van voorspellingen voor de zorg. Dan zouden zou ook afgebouwd moeten worden op die manier.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat heel gek dan? Ik vind dat ze best een punt hebben.
Booking.com zag de winst in 2020 historisch hard kelderen met 99 procent. -quote:Op donderdag 8 april 2021 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel eerlijk zijn reisbureaus zoals D-Reizen natuurlijk ook zwaar achterhaald te noemen. Giga vervelend voor het personeel dat er werkt, maar die hele markt is toch zo ouderwets als maar zijn kan? Maar weinig die daarin meegegroeid zijn en echt kunnen concurreren met het online aanbod / gemak voor de consument.
Ik hoopte dat Janssen kon opvoeren, maar ze hebben het verneukt in de USAquote:Op donderdag 8 april 2021 11:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zullen het gaan zien aan de cijfers, benieuwd of Pfizer wel vaart heeft gemaakt.
Uhm ja het internationale vliegverkeer lag / ligt dan ook al een jaar zowat plat. Het gaat mij er om dat vele fysieke reisbureaus ook zonder deze crisis uiteindelijk toch wel zouden verdwijnen (zij het langzamer) door de opmars van internet.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:00 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Booking.com zag de winst in 2020 historisch hard kelderen met 99 procent. -
https://www.emerce.nl/nieuws/winst-bookingcom-stort-99 feb. 2021
Klopt, alleen dat veranderd niet zo veel aan de huidige situatie in de ziekenhuizen lijkt me.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tegenargument: maatregelen worden genomen op basis van voorspellingen voor de zorg. Dan zouden zou ook afgebouwd moeten worden op die manier.
Die stond sowieso pas voor eind april op zijn vroegst, volgens mij heeft die mislukte batch geen impact op Europa.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik hoopte dat Janssen kon opvoeren, maar ze hebben het verneukt in de USA
Voor onze eerste grote reis zijn we èèn keer bij een reisbureau geweest. Uiteindelijk niet gebruik gemaakt van hun aanbod. Ik kon de reis online (en met betere vliegtuig stoelen + beter hotel) ook zelf boeken voor 2000 minder. Ik snap dat er mensen zijn die het gemakkelijk vinden als zo’n bureau alles uitzoekt en boekt, maar het was niks voor ons iig. Blijft zuur dat het zo slecht gaat in die tak. Dat er zoveel bedrijven omvallen.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel eerlijk zijn reisbureaus zoals D-Reizen natuurlijk ook zwaar achterhaald te noemen. Giga vervelend voor het personeel dat er werkt, maar die hele markt is toch zo ouderwets als maar zijn kan? Maar weinig die daarin meegegroeid zijn en echt kunnen concurreren met het online aanbod / gemak voor de consument.
Je kunt ook kijken naar versoepelingen die geen impact op de cijfers hebben.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, alleen dat veranderd niet zo veel aan de huidige situatie in de ziekenhuizen lijkt me.
Het is niet alleen het ticketloket dat geraakt wordt, of het nou het ouderwetse D-reizen is of het uiterste succesvolle Booking.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uhm ja het internationale vliegverkeer lag / ligt dan ook al een jaar zowat plat. Het gaat mij er om dat vele fysieke reisbureaus ook zonder deze crisis uiteindelijk toch wel zouden verdwijnen (zij het langzamer) door de opmars van internet.
Mee eens. Daarom zou ik eerder pleiten voor stap voor stap en niet ineens en de terrassen en de winkels etc. etc.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook kijken naar versoepelingen die geen impact op de cijfers hebben.
Dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:06 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daar zit een hele kette van bedrijven en mensen achter die keihard geraakt worden.
De versoepelingen gelden voornamelijk voor de buitenhoreca, of voor evenementen waarvoor eerst massaal getest wordt. Ze moeten niet zo zeuren!quote:Op donderdag 8 april 2021 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dat heel gek dan? Ik vind dat ze best een punt hebben.
Ik heb mijn twee reizen naar de VS van start tot finish helemaal zelf uitgezocht en geregeld, van de vliegtickets tot de overnachtingen (Airbnb, hotels) en de treintickets en -schema's tot de administratieve rompslomp (ESTA etc) aan toe. Het voorwerk was bijna nog leuker dan de reizen zelfquote:Op donderdag 8 april 2021 12:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor onze eerste grote reis zijn we èèn keer bij een reisbureau geweest. Uiteindelijk niet gebruik gemaakt van hun aanbod. Ik kon de reis online (en met betere vliegtuig stoelen + beter hotel) ook zelf boeken voor 2000 minder. Ik snap dat er mensen zijn die het gemakkelijk vinden als zo’n bureau alles uitzoekt en boekt, maar het was niks voor ons iig. Blijft zuur dat het zo slecht gaat in die tak. Dat er zoveel bedrijven omvallen.
Ze hebben al 175.000 per dag nodig om minimaal een miljoen prikken per week te zetten. En dan laat ik die 2.5 miljoen beloofde prikken per week nog gaan omdat ik een redelijk mens ben.quote:Op donderdag 8 april 2021 08:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Juist, dit dus.
Niet 50-60K per dag, maar minimaal 125-150K per dag.
De tering, een half miljoen.quote:Ruim een half miljoen belangstellenden voor caféproef
Ruim een half miljoen mensen hebben geprobeerd een plek te bemachtigen in een van de vijf cafés die volgende week meedoen aan een Fieldlab. Drieduizend gelukkigen mogen uiteindelijk meedoen. Dat laat een woordvoerder van de gemeente weten.
Gistermiddag ging de speciale reserveringswebsite waarop mensen hun toegangsbewijs konden boeken online. Er ontstond een run op de beschikbare barkrukken en het reserveringssysteem raakte overbelast. De gemeente besloot daarom om het aantal gasten 'beheerst door te laten' om ze te kunnen verwerken. Het aantal beschikbare plekken was in de avond vergeven.
Ik heb 10 jaar geleden ofzo een rondreis door Engeland en Wales gemaakt via zo'n bureau en toen bleek een van de overnachtingen gesloten. Stonden we daar voor een dichte deurquote:Op donderdag 8 april 2021 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor reisbureaus a la D-reizen ben ik het wel met je eens.quote:Op donderdag 8 april 2021 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou, cafés zijn voorlopig nog niet dood dan als het hek van de dam gaatquote:
Maar voor de rest zal zo'n testmaatschappij nooit werkelijkheid worden want daar doen WE nooit aan mee natuurlijk!!11!quote:
Nouja het geeft vooral te denken hoe massaal het straks wordt als bijvoorbeeld de terrassen weer open gaan als voor zo'n proef in één stad al een half miljoen mensen te porren zijn.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar voor de rest zal zo'n testmaatschappij nooit werkelijkheid worden want daar doen WE nooit aan mee natuurlijk!!11!
Nee, maar mijn punt was meer dat de huidige situatie niet zo relevant is voor toekomstige versoepelingen.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, alleen dat veranderd niet zo veel aan de huidige situatie in de ziekenhuizen lijkt me.
Dat lijkt me juist wel. Als de ziekenhuizen voor de helft leger zouden zijn en het personeel het een stuk beter aan kan, kun je eerder versoepelen met het ingecalculeerde risico dat je meer besmettingen en opnames krijgt.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, maar mijn punt was meer dat de huidige situatie niet zo relevant is voor toekomstige versoepelingen.
Het moesten er half april 4 miljoen zijn toch? Wat is er toch mis met dat tempo? Waar blijft het leger? Houden we nog steeds rekening met 1 mln nodig in de vriezer?quote:
Het lijkt me meer omdat het nu weer de eerste keer is. Die lol gaat er wel weer snel vanaf.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja het geeft vooral te denken hoe massaal het straks wordt als bijvoorbeeld de terrassen weer open gaan als voor zo'n proef in één stad al een half miljoen mensen te porren zijn.
Laten we vooral nog tot juni wachten en de parken elke dag kunnen worden leeggeveegd... het kabinet heeft nu echt mazzel met het weerquote:Op donderdag 8 april 2021 12:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist wel. Als de ziekenhuizen voor de helft leger zouden zijn en het personeel het een stuk beter aan kan, kun je eerder versoepelen met het ingecalculeerde risico dat je meer besmettingen en opnames krijgt.
Verwacht dat niet, over een paar weken is het echt lente en mensen hebben dik een jaar opgehokt gezeten. Dat houdt wel even aan.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt me meer omdat het nu weer de eerste keer is. Die lol gaat er wel weer snel vanaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |