abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198912327
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar had ik het ook niet over. Wel over tweede stuk

Als ik echt had willen liegen erover had ik de bron er natuurlijk niet bij gepost hè

Als je me kunt uitleggen wat het daadwerkelijk wél gaat opleveren dan hoor ik je wel weer.
Dit is toch een verrekt slechte businesscase voor dat geld. Al zie ik er momenteel meer voorbij komen vanuit VWS dus zou me ook weer niet moeten verbazen eigenlijk
Ik snap de businesscase ook niet, 700 miljoen, wat een enorme hoeveelheid geld.
Voor die 700 miljoen had je heel wat meer Pfizer vaccins kunnen inkopen, en had je 5x zo snel kunnen prikken.

En dan voor een pilot. Laat staan als je dat nog langer doortrekt.

Ik hoop dat FTM hier even goed induikt, want dit zaakje stinkt, en niet z'n beetje ook.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198912331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:21 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zeg dat tegen de mensen die hierdoor zijn omgekomen.
Ze hadden beter kinderen 2 dagen per week naar school kunnen sturen, met halve klassen, zodat er 2x zoveel ruimte was per persoon. Dan hadden ze die 1,5m kunnen waarborgen.
Er gaan elke dag mensen dood aan van alles. Het doel van de maatregelen is niet het voorkomen van doden, maar het voorkomen van een zorginfarct.
Alpha kenny one
pi_198912332
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk bovendien dat er dan uitgegaan wordt van een bepaalde mate van vertrouwen in de overheid dat er bij veel mensen al niet is. Deze mensen bekijken alles met argusogen en zullen niet blindelings vertrouwen dat gewoon door vaccineren gebeurt omdat de overheid vertrouwen in het vaccin heeft, maar omdat het de overheid toch niet echt iets kan schelen als daarbij wat slachtoffers vallen.
Ja ja, en mensen die zo denken gaan gerustgesteld worden door een tijdelijke stop :D
pi_198912344
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat? :D
Wat?
pi_198912345
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar had ik het ook niet over. Wel over tweede stuk

Als ik echt had willen liegen erover had ik de bron er natuurlijk niet bij gepost hè

Als je me kunt uitleggen wat het daadwerkelijk wél gaat opleveren dan hoor ik je wel weer.
Dit is toch een verrekt slechte businesscase voor dat geld. Al zie ik er momenteel meer voorbij komen vanuit VWS dus zou me ook weer niet moeten verbazen eigenlijk
Zeg ik wat over liegen? Je begint je riedel weer van voren af aan en vervolgens claim je dat het letterlijk in het artikel staat. Wat dus niet zo is (zelfs het tweede stuk staat er niet letterlijk in, muggenzifterij maar het staat er gewoon niet letterlijk). Ik heb je het verder al uitgelegd en daar ben je het niet mee eens. Leuk, maar dat wil niet zeggen dat het niets oplevert.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198912360
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Weer een reden om die toegangstesten niet verder door te zetten, men gaat het zien als hét middel, eenmaal ingevoerd kom je er maanden later niet meer vanaf.
De basisscholen zijn daar het levende bewijs van.
pi_198912372
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De basisscholen zijn daar het levende bewijs van.
Ja hoeveel testen worden er daar niet nutteloos gedaan? en wie strijkt dat geld op?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198912415
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ik zeg april omdat toen de ergste eerste crisisshock er wel af was bij de afdelingen die dit erdoor hadden kunnen pompen

Was altijd al nuttig, heb meegewerkt aan initiatieven maar de bekostiging was toen niet gunstig dus die stopten.
Ik had werkelijk, ook in stroperig Nederland, meer gas daar op verwacht.

Kan echt veel opleveren, zowel kwantitatief als kwalitatief
En ook post covid kan het zeer waardevol zijn om meer met thuis monitoring te werken. Bedden zijn sowieso een schaars goed in het ziekenhuis. Ook als we covid weg denken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_198912479
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja hoeveel testen worden er daar niet nutteloos gedaan? en wie strijkt dat geld op?
Geen idee, en wanneer stopt het?
pi_198912489
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Letterlijk uit dat artikel

En dat kost dan dus ook nog 700 miljoen...
Ik weet helemaal niet wat ik ervan moet vinden. Het doel ontgaat mij ook.
Is het om " data te verzamelen"? Is het "ipv" normale versoepelingen? Is het tijdelijk of willen we het permanent?
Wat is dan vervolgens tijdelijk (tot juli?)? etc.
Het einddoel ontgaat mij echt compleet
pi_198912520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niet wat ik ervan moet vinden. Het doel ontgaat mij ook.
Is het om " data te verzamelen"? Is het "ipv" normale versoepelingen? Is het tijdelijk of willen we het permanent?
Wat is dan vervolgens tijdelijk (tot juli?)? etc.
Het einddoel ontgaat mij echt compleet
Einddoel kan ten alle tijde veranderd worden, zie avondklok bijvoorbeeld. Dat is precies het probleem.

Zelfde geldt ook voor grootschalig testen van kinderen. Hoeveel kost het? Hoeveel levert het op? Hoeveel ontwrichting van de samenleving is is het waard? Dat grootschalig testen werd ingevoerd omdat er angst heerste die door de overheid zelf aangewakkerd is. Voor 15 december gingen kinderen gewoon naar school zonder al dit gezeik maar door het angstzaaien was dat ineens niet meer mogelijk voor sommige luide ouders en bonden.

En nu zitten we er nog mee en lijkt het niet te stoppen voor de zomervakantie.

[ Bericht 12% gewijzigd door MoreDakka op 08-04-2021 10:36:06 ]
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 10:37:25 #237
5428 crew  miss_sly
pi_198912637
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wanneer is het nuttig en wanneer nutteloos?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 april 2021 @ 10:39:04 #238
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198912661
AD liveblog

Kan me wel een beetje vinden in deze stelling.

quote:
De overheid communiceert consequent selectief en te negatief over het verloop van de coronapandemie, zegt viroloog Louis Kroes tegen BNR Nieuwsradio. Positieve cijfers worden volgens hem naar de achtergrond verdreven, terwijl negatieve ontwikkelingen extra worden benadrukt.

Kroes is hoofd Medische Microbiologie en hoogleraar Klinische Virologie bij het Leids Universitair Medisch Centrum. Volgens hem krijgen de al maanden dalende sterftecijfers amper aandacht, in tegenstelling tot het oplopend aantal besmettingen. ,,We zien dat de sterfte sinds begin dit jaar een continue daling vertoont, wat een uitermate gunstig teken is. Als dat als gegeven een meer centrale plaats krijgt, krijgt ook het hele beloop van de epidemie een ander perspectief", vertelt Kroes aan BNR.

Volgens de viroloog kun je mensen beter laten zien dat het de goede kant opgaat en dat de maatregelen ook iets opleveren. ,,Menig persconferentie werd de afgelopen weken begonnen met de mededeling dat de cijfers nog te hoog zijn en dat het nog niet goed gaat. Daar hebben we toch te maken met het enigszins selectieve gebruik van cijfers, om mensen te motiveren voor het afgekondigde beleid. Ik vind dat je daar dus mee moet oppassen."
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198912679
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Einddoel kan ten alle tijde veranderd worden, zie avondklok bijvoorbeeld. Dat is precies het probleem.

Zelfde geldt ook voor grootschalig testen van kinderen. Hoeveel kost het? Hoeveel levert het op? Hoeveel ontwrichting van de samenleving is is het waard? Dat grootschalig testen werd ingevoerd omdat er angst heerste die door de overheid zelf aangewakkerd is. Voor 15 december gingen kinderen gewoon naar school zonder al dit gezeik maar door het angstzaaien was dat ineens niet meer mogelijk voor sommige luide ouders en bonden.

En nu zitten we er nog mee en lijkt het niet te stoppen voor de zomervakantie.
Vorig jaar mochten kinderen eind mei met een snottebel gewoon weer naar school. Mag toch hopen dat dat dit jaar ook weer het geval is.....
  Redactie Sport donderdag 8 april 2021 @ 10:44:44 #240
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198912749
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:40 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Vorig jaar mochten kinderen eind mei met een snottebel gewoon weer naar school. Mag toch hopen dat dat dit jaar ook weer het geval is.....
Als ze de leraren hebben ingeënt vind ik dat prima. :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198912758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wanneer is het nuttig en wanneer nutteloos?
Goeie vraag. Heb je een antwoord?
  donderdag 8 april 2021 @ 10:45:29 #242
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198912759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:39 schreef zalkc het volgende:
AD liveblog

Kan me wel een beetje vinden in deze stelling.
[..]

Alsof we dat al niet doorhadden. De paniek moet er continu inblijven en ook al is alles positief, dan is dat ene cijfer wat het niet is reden tot paniek.

Zie ook datgene wat er in DE is gebeurd met de communicatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198912761
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als ze de leraren hebben ingeënt vind ik dat prima. :)
Volgens mij hebben we inmiddels genoeg AZ vaccins over door alle weigeraars, dus geef het aan de docenten zou ik zeggen. :)
  Redactie Sport donderdag 8 april 2021 @ 10:46:45 #244
pi_198912785
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:45 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we inmiddels genoeg AZ vaccins over door alle weigeraars, dus geef het aan de docenten zou ik zeggen. :)
Ja, want de leraren zijn níet over het algemeen vrouwen tussen de 25 en 65.
  donderdag 8 april 2021 @ 10:47:14 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198912798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:15 schreef falling_away het volgende:

[..]

Er gaan elke dag mensen dood aan van alles. Het doel van de maatregelen is niet het voorkomen van doden, maar het voorkomen van een zorginfarct.
Als het voorkomen van een zorginfarct de grootste factor is, waarom is hugo dan niet begonnen met vaccineren van de groep die statistisch gezien het vaakst in het ziekenhuis terecht komt?
1947-2016
pi_198912804
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja, want de leraren zijn níet over het algemeen vrouwen tussen de 25 en 65.
De kans op bijwerkingen zijn miniem. En als je ze toch krijgt zijn ze behandelbaar.
Volgens mij is het een non issue.
  Redactie Sport donderdag 8 april 2021 @ 10:48:02 #247
pi_198912808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:47 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

De kans op bijwerkingen zijn miniem. En als je ze toch krijgt zijn ze behandelbaar.
Volgens mij is het een non issue.
Dan hadden we uberhaupt niet moeten stoppen met prikken.
  donderdag 8 april 2021 @ 10:48:07 #248
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198912810
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:45 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Of al die andere groepen die 'voorrang' wilde hebben.

Nu is je kans, voeg daad bij woord. Of hou je mond gewoon en wacht net zoals de rest.
1947-2016
pi_198912829
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat hadden we ook niet moeten doen :)
pi_198912835
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat sowieso.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')