quote:Op woensdag 7 april 2021 09:44 schreef Lemijn het volgende:
Nee kan geen kwaad. Het uitgebreidere antwoord gooi ik op de app anders wordt het medisch advies op een forum.
Totaal ongerelateerd: ik heb zo’n zin in een nieuwe voedingsperiode!.
quote:Op woensdag 7 april 2021 09:49 schreef Tink89 het volgende:
Wolken: ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar mijn ervaring en die van de lactatiekundige in het ziektenhuis in weert is anders. spruit heeft geen kik gegeven, alleen even gemopperd toen ze z'n tong vast hielden, maar geen gekrijs ofzo. En dat kan hij wel bij honger of kramp. Misschien dat het nog uitmaakt dat hij veel jonger was, maar ik geloof echt niet dat het verschrikkelijk pijn deed.
quote:Op woensdag 7 april 2021 10:05 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja, ter aanvulling, ik zou wel willen dat ik gewoon met hem in ons bed kon slapen, maar ik slaap met een cpap en vertrouw het dan gewoon niet (slaap dieper en er komt koude lucht uit). Ben ook een beetje door de omstandigheden gedwongen om toch een wat vastere slaapplaats en ritme te zoeken.
@Lemijn wanneer ben je uitgerekend? Heb je nog voornemens om dingen hetzelfde of juist anders aan te pakken bij borstvoeding?quote:Op woensdag 7 april 2021 10:41 schreef tpopml het volgende:
Interessant wel dat het dan overal zo'n andere benadering is. Oefeningen hier hielden in dat ik zijn kinnetje naar beneden duwde (voorzichtig) om een grotere hap te stimuleren, 'tandenpoetsen' dus met je pink in zijn mond en dan zijn tandvlees 'aaien' en dat zijn tongetje je vinger dan volgt, en (hier moest ik me echt even mentaal overheen zetten) dat je voorzichtig het diamantvormige wondje masseerde zodat dat flexibel bleef.
Het idee was dat het weefsel daarmee flexibel blijft en een beetje gestimuleerd wordt zodat het niet weer dichtgroeit op de oude wijze, waardoor je de behandeling zou moeten herhalen.
@:Kwakz0r, ik snap wel dat je dan niet wil. Ik voelde me er zelf ook pas comfortabeler bij toen hij iets van drie maanden was (en 8,4 kg). Met terugleggen hebben wij ook nog vaak een kruikje in bed gedaan terwijl ik aan het voeden was, zodat hij weer in een warm bedje terecht kwam. Misschien helpt dat?
Ik heb dan te fanatiek compressie toegepast.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:27 schreef Aure het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat één borst super beurs aan voelt? Alsof het in z'n geheel een blauwe plek is. Maar er zitten geen harde plekken ofzo in, hij is echt helemaal soepel. Waar zou dat door kunnen komen?
In de praktijk betekende dat meestal dat baby dan niet in zijn bedje sliep. In slaap voeden kost best even tijd en als ik zelf op hete kolen zat, wilde ik te snel overleggen en werd hij weer wakker. Dus dan voedde ik gewoon, soms even afgezonderd, soms in bijzijn van visite (ligt natuurlijk aan de afspraak) en liet baby dan gewoon bij me liggen of deed hem in de draagdoek. Zeker als ik nog buiten de deur moest zijn, sliep hij gewoon in de draagdoek prima.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef tpopml het volgende:
Ik hoop dat dat nog een keer zo goed mag verlopen![]()
In slaap voeden vind ik heerlijk, hoe rustig hij ervan kan worden. Maar ik merk dat ik het soms wel lastig vind als afspraken botsen met bedtijd. Hoe heb jij dat gedaan?
Thanks. Deed je dat ook toen de beeb al groter was?quote:Op donderdag 8 april 2021 17:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In de praktijk betekende dat meestal dat baby dan niet in zijn bedje sliep. In slaap voeden kost best even tijd en als ik zelf op hete kolen zat, wilde ik te snel overleggen en werd hij weer wakker. Dus dan voedde ik gewoon, soms even afgezonderd, soms in bijzijn van visite (ligt natuurlijk aan de afspraak) en liet baby dan gewoon bij me liggen of deed hem in de draagdoek. Zeker als ik nog buiten de deur moest zijn, sliep hij gewoon in de draagdoek prima.
nah ik plaats net een uitgebreide reactie en krijg een foutmeldingquote:Op donderdag 8 april 2021 19:18 schreef Hilmo het volgende:
Hé ik had toch hier nog over die bv sieraden geschreven? Nu is het weg... Nou ja ik vroeg aan Duman, van zijn er ook platte ringen, met moedermelk? Enige wat ik zie zijn ringen met een enorm rondje erop. Dat steekt uit en zou ik overal aan blijven haken. ik heb nog niets gevonden aan een simpele ring met moedermelk.
Thanks, ik ben ook al tijden op zoek een zie nu gewoon bij die 2e link die je post van edelsmid Elize een ring die gewoon precies is wat ik graag wil <3quote:Op donderdag 8 april 2021 19:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
nah ik plaats net een uitgebreide reactie en krijg een foutmelding
Even een korte reactie dan. Ik heb geen ervaring met deze bedrijven maar zoiets?
https://www.silverliningsieraden.nl/c-4064113/moedermelk-ringen/
https://edelsmederij-elize.nl/product/moedermelk-ring-nr-18/
https://www.geboortesiera(...)smalle-open-ruimtes/
Doordat Sam het het beste doet op rust en regelmaat pas ik nu lig nog alles aan op zijn slaapjes. Vooral de ochtend- en begin middag slaap. Als ik een afspraak heb buitenshuis plan ik deze dan het liefst eind van de middag omdat dat slaapje het kortst is, die kan hij dan ook in de maxi Cosi onderweg doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef tpopml het volgende:
Ik hoop dat dat nog een keer zo goed mag verlopen![]()
In slaap voeden vind ik heerlijk, hoe rustig hij ervan kan worden. Maar ik merk dat ik het soms wel lastig vind als afspraken botsen met bedtijd. Hoe heb jij dat gedaan?
Ik denk tot het moment ongeveer dat hij over ging naar 1 slaapje per dag. Dat lukte vaak wel om te managen om afspraken/verplichtingen heen. Toen hij nog 2x sliep, kwam ik vaak in de knoei met ophalen van de oudste op school. Maar na een maand of 6 lukte slapen niet meer zo goed in een lawaaiige omgeving. Dus dan sliep hij nog wel in de draagdoek, maar alleen als we dan buiten gingen wandelen bijvoorbeeld. Niet zo gemakkelijk meer in huis.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:19 schreef tpopml het volgende:
[..]
Thanks. Deed je dat ook toen de beeb al groter was?
Jaaaa perfect. Nu kan ik er niet langer omheen. Dan symboliseert de ring gewoon beide jongens die ik heb gevoed want van de eerste heb ik geen mm meer helaas. Ik vind die tweede ook echt het einde. Die is echt perfectquote:Op donderdag 8 april 2021 19:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
nah ik plaats net een uitgebreide reactie en krijg een foutmelding
Even een korte reactie dan. Ik heb geen ervaring met deze bedrijven maar zoiets?
https://www.silverliningsieraden.nl/c-4064113/moedermelk-ringen/
https://edelsmederij-elize.nl/product/moedermelk-ring-nr-18/
https://www.geboortesiera(...)smalle-open-ruimtes/
Als ik niet afdroog trekt mijn kolf helaas niet zo lekker vacuüm, dat scheelt bij mij echt de helft in opbrengst.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oh en doorspoelen met alles in elkaar geklikt! Niks geen droog maken daarna ook
Drie voedingen per sessie? En dat dan 3 keer per dag?quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb echt zo’n dikke dip op dit moment. Waar ik eerst drie voedingen per sessie kolfde kolf ik nu net één voeding.Hopelijk krik ik dit weer snel op.
Ik heb er twee aan de borst.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Drie voedingen per sessie? En dat dan 3 keer per dag?
Ik kolf in de ochtend tussen de 200-250 en dan nog 2 keer rond de 100, om in totaal op 450 uit te komen.
Ben je weer ongesteld geworden?
(overigens is 1 voeding per sessie toch geen issue?Dat is toch precies goed?)
Oh ja, met 2 is dat wel een ander verhaal. Ben je niet de hele dag doodmoe van al dat lacteren?quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik heb er twee aan de borst.U. drinkt nog zo’n drie keer per dag en die tankt dan ook echt. Ik heb dus gelukkig wel een klein voorraadje van de dagen dat hij op het kdv zit.
Zielie drinkt flesjes van 100-120 ml, sinds kort 3 keer per dag. Ik zie liever vaker kleine flesjes, maar dat wil ze niet. En nog verder ophogen wil ik niet. Dus tegenwoordig haalt ze ‘s nachts weer veel in.
Ik werd ongesteld met 12 weken en sindsdien niet meer. Ben jij al ongesteld geworden?
Oh wat onhandigquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Als ik niet afdroog trekt mijn kolf helaas niet zo lekker vacuüm, dat scheelt bij mij echt de helft in opbrengst.
Ik kan echt niet iets afspoelen van een kolf en tegelijk bepaalde delen droog houden. Misschien ben ik wel gehandicapt danquote:Op dinsdag 13 april 2021 19:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Oh wat onhandigmaar wat ik doorspoel word ook al nat van de melk zelf tijdens het kolven. Hoe kan t bij jou dan toch t vacuüm beïnvloeden?
Ik kan er nog weinig van zeggen want hij is pas zes maanden, maar de mijne ligt me wel altijd als een kitten te bepotelen ja. Ik moet de nagels ook echt kort houden. En mijn haar op een staart. Ben benieuwd of dat zo blijft. Hoe oud is de jouwe nu?quote:Op dinsdag 13 april 2021 19:37 schreef Mariposas het volgende:
Zijn er meerdere die ook zo’n handtastelijk kind hebben? Al zo lang ik me kan herinneren is mijn zoon tijdens het drinken met zij handje in mij aan het knijpen. Het liefst knijpt hij keihard in mijn tepel, maar ik houd m’n hand altijd stevig op m’n borst zodat hij daar niet bij kan. Ik weet dat er van die houten jettingen zijn maar aan mijn gewone ketting trekt hij ook al keihard, tot de striemen in m’n nek staan . Hij wil ook niets in z’n hand hebben, hij wil alleen maar in mij knijpen. Dit maakt dat ik het voeden soms vrij vervelend vind, ik ben mezelf alleen maar aan het beschermen.![]()
Dat heeft een reden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 19:37 schreef Mariposas het volgende:
Zijn er meerdere die ook zo’n handtastelijk kind hebben? Al zo lang ik me kan herinneren is mijn zoon tijdens het drinken met zij handje in mij aan het knijpen. Het liefst knijpt hij keihard in mijn tepel, maar ik houd m’n hand altijd stevig op m’n borst zodat hij daar niet bij kan. Ik weet dat er van die houten jettingen zijn maar aan mijn gewone ketting trekt hij ook al keihard, tot de striemen in m’n nek staan . Hij wil ook niets in z’n hand hebben, hij wil alleen maar in mij knijpen. Dit maakt dat ik het voeden soms vrij vervelend vind, ik ben mezelf alleen maar aan het beschermen.![]()
over een paar dagen wordt hij 2, dus er is wel sprake van langdurige en structurele mishandeling.quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kan er nog weinig van zeggen want hij is pas zes maanden, maar de mijne ligt me wel altijd als een kitten te bepotelen ja. Ik moet de nagels ook echt kort houden. En mijn haar op een staart. Ben benieuwd of dat zo blijft. Hoe oud is de jouwe nu?
Als het op die leeftijd een beetje te gortig werd naar mijn idee, was de sessie gewoon klaar. Een beetje friemelen kon ik wel hebben, maar bij knijpen en echt pijn doen, probeerde ik eerst af te leiden of te waarschuwen en anders loskoppelen. Zelfde bij bijten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
over een paar dagen wordt hij 2, dus er is wel sprake van langdurige en structurele mishandeling.
Er is nogal een verschil tussen 2 keer per dag kolven onder werktijd en daarbuiten live voeden op verzoek, en 2 keer per dag kolven in de zin van fulltime kolven.quote:Op woensdag 14 april 2021 00:44 schreef Seven. het volgende:
@:SQ toen ik met 5 maanden terug schroefde naar 2x 30 minuten, liep het al gauw terug naar 400ml en toen vond ik het de moeite niet meer.
Ik heb zondag voor het laatst gekolfd.
Oh ja, goed puntquote:Op woensdag 14 april 2021 00:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen 2 keer per dag kolven onder werktijd en daarbuiten live voeden op verzoek, en 2 keer per dag kolven in de zin van fulltime kolven.
Helemaal van de kolf af dus, geniet van je herwonnen vrijheid en tijd.Spoiler alert: ook dat went weer snel.
Hier ook flessen van 150 ml. Gaf in het begin ook wel eens flessen van 180, dat kreeg hij op maar ik kon er niet tegenaan kolven. Toen maar besloten minder te doen. Ik kolfde eerst drie keer per dag, 10 min ongeveer echt effectief. Met 6 maanden ben ik naar twee keer per dag gegaan en nu nog steeds, rond 11 uur en rond 15.00 uur. In het echt zijn dat ook de tijd ongeveer. Dat red ik prima. Live drinkt hij meer, eerste kolfbeurt heb ik net geen 200 en tweede 150.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:06 schreef SQ het volgende:
Wanneer zijn jullie minder gaan kolven?
Ik kolf nu nog meestal 3 keer 10 minuten, dan heb ik meestal wel rond de 450cc. Goud drinkt 3 flesjes van 150 op de opvang, ik heb ook nog niet geprobeerd dat actief terug te managen.
Het kolven an sich gaat me gemakkelijk af hoor, en zeker nu met het fulltime thuiswerken, maar argh wat heb ik er een hekel aan. En dan elke keer alles weer schoonmaken. Ik zit er aan te denken om naar 2x20 minuten ofzo te gaan, en dan hopen dat ik er genoeg uit haal voor de dag.
Hij is nu zes maanden en ik heb geen flauw idee hoe vaak of veel hij live drinktWe rapleyen dus substantieel voedsel krijgt hij nog niet echt binnen.
Hier idem! Ik echt een aanrader!quote:Op woensdag 14 april 2021 18:46 schreef Hilmo het volgende:
Kwak, qua voorraad aanleggen, ik kocht (veel te laat) op aanraden hier zo'n haakaa. Met bandje om de nek. Ene kant voeden, andere kant met vacuüm opvangen. Dat leverde soms wel 50 ml op of meer! Met stuwing kolfde ik nachts soms of sochtends als hij nog sliep de druk eraf. Was weer een beetje. Maar vooral lekkage kon ik een tijd op teren. Zo'n haakaa koste 13¤ ofzo, heel zacht ding. Had het veel eerder moeten kopen en nu staat het te verstoffen...
quote:Op woensdag 14 april 2021 19:38 schreef Lemijn het volgende:
Als iemand een Haakaa overheeft dan wil ik 'm best overnemen!
Laat ik nou nét klaar zijn met de (knock-off) haakaa van Mariposas.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:18 schreef Mariposas het volgende:
Ja, zo’n opvangkolf is wat mij betreft écht een must-have! Ik had er 1 van Lansinoh.
Dat is een beetje aftasten. Omdat ik het al vanaf het begin doe heb ik gewoon opgebouwd met tien cc per dag erbij. Toen heel lang op 90+3 gezeten, sinds een paar weken krijgt ze een schepje extra omdat ze zich steeds sneller ging melden. Stel dat je hier voor zou kiezen dan zou ik beginnen met wat hij meestal extra drinkt.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:04 schreef Tink89 het volgende:
Met een beetje bijvoeding (wegen voor en na en bijvullen tot 70 ml) blijkt spruit 130 gram in 36 uur aangekomen. Van de laatste 8 voedingen dronk hij er bovendien drie zo goed uit de borst dat bijvoeden niet nodig was.
Ik houd hoop dat dit - als enkel bv of als combinatie - goed kan blijven gaan#rollercoaster
En gogo: hoe weet je dan hoeveel er bij moet?
Ah oke. Spruit drinkt soms 70 en da's genoeg of soms maar 45 en dan moet er voeding bij. En ik wil niet meer bijvoeden dan nodig is. Dus dan is die methode wat bewerkelijker dan met geen of bijna geen borstvoeding.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:09 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Dat is een beetje aftasten. Omdat ik het al vanaf het begin doe heb ik gewoon opgebouwd met tien cc per dag erbij. Toen heel lang op 90+3 gezeten, sinds een paar weken krijgt ze een schepje extra omdat ze zich steeds sneller ging melden. Stel dat je hier voor zou kiezen dan zou ik beginnen met wat hij meestal extra drinkt.
Fijn dat ie nu zo goed is aangekomen! Hopelijk blijft het een stijgende lijn nu!
Toch txs voor de suggestie hoor! Alle tips zijn welkom.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:14 schreef Gogo83 het volgende:
Dan is het in jouw geval inderdaad misschien wat te bewerkelijk. Hopelijk is bijvoeden gewoon niet te lang nodig.
Oh ik heb zeker interesse Hilmo! Ik DM je even.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:10 schreef Hilmo het volgende:
Die van mij, de Lansinoh dacjt ik ook mag ook wel naar een nieuwe eigenaar. Heb doosje enzo nog netjes bewaard. Verzendkosten is prima, want anders kom je al bijna richting de prijs van een nieuwe en dat is niet de moeite waard dan om over te nemen snap ik.
Ik slaap al 8 maand op een handdoek en nog bijna elke nacht wel nodig. Mijn pyjama is elke ochtend wel nat, of door de eerste voeding (ondanks washand op de andere borst) of gewoon door lekken . Ik weiger ondertussen om elke dag schone pyjama aan te doen haha en het gaat ook niet echt stinken ofzo. Droogt snel op haha. Maar wist niet of ik bij R ook zo lang op handdoek sliep maar ach, weet niet beter en slaap prima.
Ja echt zielig wel, jouw kinderen. Van die Biafrakoppies....quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:10 schreef SQ het volgende:
6-8 keer is prima, kwak. Mijne hebben nooit veel vaker gedronken en je ziet wat voor magere scharminkels dat zijn
Die spanning dat er ieder moment iemand binnen kan komen, herkenbaar haha.quote:Op maandag 19 april 2021 11:15 schreef SQ het volgende:
Ik mocht vandaag een dag naar kantoor (tweede keer sinds augustus) en was dus helemaal vergeten om de sleutel van de kolfkamer aan te vragen. Dit gebouw heeft geen centrale receptie dus ik ben nu in een kantoor gaan zitten om te kolven, met een post-it op de deur, nu maar hopen dat het gelezen en gerespecteerd wordt, anders zien ze tieten
Oh ja, en dan ook nog zeggen dat je daar niet van gediend bent om geconfronteerd worden met blote borsten, euhm als je gewoon gelezen had, dan wist je dat dat de situatie was en dat je niet naar binnen moest komen.quote:Op maandag 19 april 2021 12:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Die spanning dat er ieder moment iemand binnen kan komen, herkenbaar haha.
quote:Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Oh ja, en dan ook nog zeggen dat je daar niet van gediend bent om geconfronteerd worden met blote borsten, euhm als je gewoon gelezen had, dan wist je dat dat de situatie was en dat je niet naar binnen moest komen.
En dat dan vervolgens tijdens je beoordelingsgesprek verweten krijgen.
Oh wowquote:Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Oh ja, en dan ook nog zeggen dat je daar niet van gediend bent om geconfronteerd worden met blote borsten, euhm als je gewoon gelezen had, dan wist je dat dat de situatie was en dat je niet naar binnen moest komen.
Oh, dan zou ik ze heel snel om de oren slaan met anti-discriminatiewetgeving en dat ze dan voor een afsluitbare kolfruimte moeten zorgen. Kom nou.quote:Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoe is dat afgelopen?quote:Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Behoorlijk boos om geworden, waarbij die assistent manager zich compleet tegen me gekeerd heeft. En tijdens de Corona crisis toen er contracten beëindigd mochten worden, was ik de eerstequote:Op maandag 19 april 2021 22:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hoe is dat afgelopen?
Dat zou bij mij echt in het verkeerde keelgat schieten.
quote:Op maandag 19 april 2021 20:36 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]bizar joh!
Op mijn werk kijkt niemand op van een tepel meer of minderwe hebben wel eens met drie tegelijk op kantoor gekolfd
gezellige boel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op maandag 19 april 2021 23:16 schreef kwakz0r het volgende:
De lansinoh moedermelkopvanger/silicone kolf van @:Hilmo net voor t eerst gebruikt bij de late vording. Hoppa al 35cc aan tsr en melk opgevangen!
Hij drinkt vaak heel onrustig rechts en dat ging nu ook beter (gaf die borst als tweede dus na het “kolven”). Links kwam geen echte TSR meer nadst hij er al gedronken had, rechts spoot het er echt uit
quote:Op maandag 19 april 2021 22:39 schreef Ynske het volgende:
[..]Nou jaaaaaaa! Wat erg zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wow. Je zou haast zeggen dat ze haar eigen issues op jou projecteerde. Vooral gezien je spoiler.quote:Op maandag 19 april 2021 22:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
Behoorlijk boos om geworden, waarbij die assistent manager zich compleet tegen me gekeerd heeft. En tijdens de Corona crisis toen er contracten beëindigd mochten worden, was ik de eerste
Wat top zeg!!quote:Op maandag 19 april 2021 23:16 schreef kwakz0r het volgende:
De lansinoh moedermelkopvanger/silicone kolf van @:Hilmo net voor t eerst gebruikt bij de late vording. Hoppa al 35cc aan tsr en melk opgevangen!
Hij drinkt vaak heel onrustig rechts en dat ging nu ook beter (gaf die borst als tweede dus na het “kolven”). Links kwam geen echte TSR meer nadst hij er al gedronken had, rechts spoot het er echt uit
Ik wilde exact dit gaan typen.quote:Op dinsdag 20 april 2021 22:34 schreef Aure het volgende:
Dat lijkt me zoooo chill, geen stuwing. Hier dus wel stuwing en niet zindelijke tettenmaar ook kleine boobs dus misschien klopt jullie theorie dan wel
Wat goed!! Dat is nog heel snel gegaan dan, fijn!quote:Op donderdag 22 april 2021 18:22 schreef Nanuke het volgende:
Allemaal zorgen en zenuwen voor niks, Hannah drinkt gewoon weer als vanouds bij mij.ik heb wel het idee dat de vraag-aanbod een beetje verstoord is, maar dat komt straks thuis wel weer goed.
Lactatiekundige komt morgen voor de zekerheid wel nog even kijken en we moeten ook thuis haar groei even goed in de gaten houden.
Zo blij.Na alle ellende in de kraamweek had ik er echt even angst voor dat dit dan toch nog het einde zou zijn. Maar tot nu toe lijkt het gewoon weer goed te komen.
Wat fijn Tink!quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:00 schreef Tink89 het volgende:
Wat ontzettend fijn nanu!![]()
Spruit is al 48 uur keurig aan het groeien op bv. Zo fijn! Zo overleg met de kinderarts, ben benieuwd wat die zegt van onze 350 gram groei sinds vorige week dinsdag
Ik zou eigenlijk volledig willen stoppen met de nachtvoedingen, maar 1 nachtvoeding geven vind ik ook nog prima. Ik heb alleen geen zin meer in de baby ritme zeg maar.quote:Op zondag 25 april 2021 07:08 schreef Lemijn het volgende:
Even voor de duidelijkheid: is je vraag of/hoe je ‘s nachts kan stoppen met voeden? Want dat kan zeker. Op haar leeftijd zal ‘s nachts drinken om weer in slaap te vallen meer een gewoonte zijn dan noodzaak, en ook als ze het nodig heeft dan is het niet gek om op jouw initiatief haar ritme aan te passen.
Waar slaapt ze? Hoe ziet jullie avondritueel eruit? Hoe moe ben jij en hoe moe is je partner? Kan je zijn hulp gaan inschakelen (lees: is hij niet aan het werk en bereid je te helpen)? Is er nog een extra matras waar iemand kan gaan liggen?
Vanuit daar kunnen we zeker mee denken.
Heel herkenbaar patroon. Ik heb min of meer deze methode gevolgd van Jay Gordon: https://www.drjaygordon.c(...)ns-in-the-family-bed. Ook toepasbaar als je niet samen slaaptquote:Op zondag 25 april 2021 04:48 schreef CaVaBien het volgende:
Oké, ik heb duidelijk wat tips nodig. Wie weet wat ik het beste kan doen?
Mayra is inmiddels 24,5 maanden en krijgt nog borstvoeding. Nu had ik tegen deze tijd gehoopt dat ze zou doorslapen of op z'n minst niet meer zo vaak wakker zou worden in de nacht.
Helaas wordt ze nog echt te vaak wakker (lees minstens 3x) voor haar leeftijd. Ik vermoed dat dit komt, doordat ze overdag slecht eet en daardoor honger krijgt in de nacht en dat wil stillen met mijn melk.
Ik wil dit patroon graag doorbreken. Ik wil niet perse volledig stoppen met borstvoeding, maar heb ook geen zin meer om 3x wakker te moeten worden om te voeden. Hoe pak ik dit aan?
En na een dag of twee waren we terug bij af. Spruit ging steeds minder drinken per voeding, sliep weer continu en groeide niet meer. Dus we voeden weer bij en ik heb me erbij neergelegd dat dat zo blijft. Combineren is ook borstvoeding geven...quote:Op vrijdag 23 april 2021 14:00 schreef Tink89 het volgende:
Wat ontzettend fijn nanu!![]()
Spruit is al 48 uur keurig aan het groeien op bv. Zo fijn! Zo overleg met de kinderarts, ben benieuwd wat die zegt van onze 350 gram groei sinds vorige week dinsdag
Yup, en daarna kneep ze erin en FLOTS.quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Was je video zo iets, @:SQ?![]()
Dit flesje staat nu een week in de koelkast. Zielie heeft dit ook hard nodig. Ze is minder aangekomen dan gewenst omdat we allemaal ziek zijn geweest. Denk dat ik het vet eruit schep en dat zo aan haar geef. Werkt tevens laxerend, dus win win.
Tinkquote:Op dinsdag 27 april 2021 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En na een dag of twee waren we terug bij af. Spruit ging steeds minder drinken per voeding, sliep weer continu en groeide niet meer. Dus we voeden weer bij en ik heb me erbij neergelegd dat dat zo blijft. Combineren is ook borstvoeding geven...
Precies!quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Combineren is ook borstvoeding geven...
Zo is het, Tink! Je hebt echt alles wel uit de kast getrokken en je geeft spruit het beste naar de omstandigheden. Heldin ben je!quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En na een dag of twee waren we terug bij af. Spruit ging steeds minder drinken per voeding, sliep weer continu en groeide niet meer. Dus we voeden weer bij en ik heb me erbij neergelegd dat dat zo blijft. Combineren is ook borstvoeding geven...
Ik ben wel benieuwd naar 'vast een reden'. Ik zie namelijk niet echt meer een reden die we nog niet tackelen. Ik pas compressie toe, wissel zodra hij niet meer drinkt, gebruik een neusspray voor de tsr en slik domperidon. Met nakolven krijg ik er met de hand meestal in een paar minuten nog een ml of 10-15 uit.quote:Op dinsdag 27 april 2021 10:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Precies!Iedere druppel telt.
Is het geen idee om weer een lk mee te laten kijken? Er is vast een reden dat Spruit weer in slaap valt aan de borst. Wellicht is dat nog te tackelen?
Klinkt inderdaad alsof je alle trucjes al toepast, iets anders kan ik ook niet bedenken. Ik hoop dat vanmiddag toch wat oplevert.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 11:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar 'vast een reden'. Ik zie namelijk niet echt meer een reden die we nog niet tackelen. Ik pas compressie toe, wissel zodra hij niet meer drinkt, gebruik een neusspray voor de tsr en slik domperidon. Met nakolven krijg ik er met de hand meestal in een paar minuten nog een ml of 10-15 uit.
Overigens wisselt het ook enorm. Soms drinkt hij keurig 70 of 75. Heel heel soms zelfs 95 (twee keer gebeurd), soms ook maar 45.
Ik heb toch nog - ook al wilde ik dat eigenlijk niet - een lk gebeld. Die komt vanmiddag.
Txs lieverd, je hebt helemaal gelijk. Het verraderlijke is dat er wel melk is, ik kolfde net ipv de avondvoeding met gemak 55 ml in een minuut of 10. En het voelt zo zonde om dat bewust te gaan afbouwen. Maar goed, eerst even de nacht door en dan morgenmiddag opnieuw contact met de lk. Die weet dan meer over de logopediste en heeft dan contact gehad met de kliefspecialist.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 21:57 schreef Viv het volgende:
@:Tink89 herkenbaar, ZZ slikte ook alleen de melk weg die vanzelf kwam.
Mag je wel naar een spreekuur van de logopedist in het ziekenhuis, of is dat er nu ook niet?
Waar je zegt 'kolven ipv voeden': pas heel goed op jezelf.Bepaal nog eens waar je grenzen liggen op dit gebied, en waak ervoor dat je daar niet stukje bij beetje alsnog finaal aan voorbij gaat.
Weet niet of het tongriemteam in Leiden, de tingriemkliniek in Den Bosch of de tongriemkliniek in Groningen bereikbaar zijn voor jullie? Die hebben allemaal een interdisciplinair team ter plaatse volgens mij.quote:Op dinsdag 4 mei 2021 21:23 schreef Tink89 het volgende:
Hij lijkt zo'n slechte mondanatomie te hebben dat hij geen vacuüm gecreëerd krijgt. Ik zat dus echt te kolven ipv te voeden. Hij hoefde alleen maar te slikken.
Nu dus bepalen wat we dan doen. Door blijven gaan, kolven ipv voeden, toch stoppen...? Ik weet het niet. De logopedist mag van het ziekenhuis nog geen huisbezoeken doen ivm corona en op afstand kan ze niet goed beoordelen wat er misgaat.
Voor nu gaan we 24 uur bijvoeden aan de borst en dan evalueren met de lk. Ze denkt nog wel dat het goedkomt, maar weet ook even niet hoe.
Dat kan ook wel snel hoor, ik ben niet gevoelig voot borstontstekingen en heb bij de oudste na 8 weken besloten te stoppen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 10:10 schreef Elleska het volgende:
Jeetje Tink wat heb jij de afgelopen tijd dan hard moeten werken voor de BV.
Als je het trekt zou ik nu ook even afwachten wat de kliefspecialist zegt want die kunnen de algehele mondmotoriek ook goed beoordelen. Lastige is dat afbouwen niet van de een op de andere dag is gedaan dus zoek niet die uiterste grens op want dan ga je er met afbouwen alsnog overheen.
En hem wat ondersteunen bij die techniek door het gebruik van een tepelhoedje?quote:Op dinsdag 4 mei 2021 23:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs lieverd, je hebt helemaal gelijk. Het verraderlijke is dat er wel melk is, ik kolfde net ipv de avondvoeding met gemak 55 ml in een minuut of 10. En het voelt zo zonde om dat bewust te gaan afbouwen. Maar goed, eerst even de nacht door en dan morgenmiddag opnieuw contact met de lk. Die weet dan meer over de logopediste en heeft dan contact gehad met de kliefspecialist.
Overigens weigert spruit bijvoeding aan de borst. Hij raakt er compleet van over de zeik. Geen idee waarom. Dus vannacht nog maar even op de oude manier (wegen voor en na de 'voeding' (die dus eigenlijk een kolfsessie met baby aan de borst is) en bijvoeden met de pink. De lk zei wel dat spruit moet leren dat melk uit de borst komt als hij de juiste techniek heeft, maar we kwamen net aan de telefoon samen ook tot de conclusie dat hij die techniek wrs niet kán toepassen. Dus we gaan nu ook niet forceren.
En ik ga het effe checken van de logopediste, is idd nog wel een idee.
Snel is alsnog niet van de ene op de andere dag, dat is wat ik probeerde te zeggen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat kan ook wel snel hoor, ik ben niet gevoelig voot borstontstekingen en heb bij de oudste na 8 weken besloten te stoppen.
Gestopt met voeden, en alleen nog bij oncomfortabel gevoel met de handkolf de druk eraf gekolfd. Na een week was allles gestopt...
Ik zal het eens aan de lk voorleggen.quote:Op woensdag 5 mei 2021 13:21 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
En hem wat ondersteunen bij die techniek door het gebruik van een tepelhoedje?
Ik ervaarde het afbouwen als veel minder belastend (van 6 naar 4 naar 2x per dag even de handkolf erop versus de hele dag bezig zijn met borstvoeding en de pijn die erbij kwam kijken)quote:Op woensdag 5 mei 2021 15:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Snel is alsnog niet van de ene op de andere dag, dat is wat ik probeerde te zeggen.
Wanneer je pas op de uiterste grens stopt dan zit je met een week afbouwen alsnog 7 dagen over je grens heen.
Fijn dat je weet wat je gaat doen en dat hij groeit Tink! Je bent wel een doorzetter hoor!quote:Op maandag 10 mei 2021 13:30 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn voor je Kwak!
En voorlopig houden we dit nog even vol. Ik trek het best aardig en spruit groeit nu. Dus effe niet rommelen en plannen maken enzo, maar rust in de tent. We blijven wel wegen om hem in de gaten te houden.
Niks geks aan! Ik ben ook trots dat Colin de eerste paar maanden 100% groeide op wat ik kolfde. Die momenten had ik ook maar wat graag meegemaakt en ik hoop dat je het allemaal nog een keer mee gaat makenquote:Op maandag 10 mei 2021 19:42 schreef Tink89 het volgende:
Het is vooral dat ik nog geen jaar geleden m'n oudste nog aan de borst had en ik nog echt heel, heel goed weet hoe verschrikkelijk fijn het was goed ze wat groter was. En ik ben echt nog niet klaar voor het moment dat ik nooit meer een baby aan de borst ga hebben. Ik wil nog wel die trotse momentjes meemaken, in een koffietentje, bij familie op een verjaardag, tijdens een picknick in het bos naast ons huis... Ik weet dat ik geen betere moeder ben door de bv ofzo, maar ik haal er onbedoeld toch wel echt een aardig deel van m'n eigenwaarde uit ofzo. Beetje gek misschien...
Er zijn ook Instagram-foto's van deze mevrouw waarop haar kindje in een draagzak gevoed wordtquote:Op woensdag 19 mei 2021 13:32 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou waarschijnlijk niet met blote borsten gaan yoga'en (really, why??), maar reken maar dat ik een foto post als ik in deze houding kom en dan ook nog lang genoeg in evenwicht kan blijven.
Oh wauw, en dan valt half Nederland al over Lieke van Lexmond die haar kind in de draagzak had op de fietsquote:Op woensdag 19 mei 2021 13:40 schreef Viv het volgende:
[..]
Er zijn ook Instagram-foto's van deze mevrouw waarop haar kindje in een draagzak gevoed wordt
terwijl ze aan het skateboarden is.![]()
Nou ja, ze is in ieder geval erg in haar nopjes met het moederschap las ik, fijn voor haar.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:29 schreef Mariposas het volgende:
Kleine nuance dat deze mevrouw olympisch kampioen snowboarden is.![]()
Maar goed, ik vind het alleen maar leuk en goed als iemand laat zien dat je niet verscholen achter een doek ergens achterin een ruimte hoeft te zitten. Voeden overal, en waar dan ook.
Wel heel opzichtig mag ik hopen?quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:16 schreef Aure het volgende:
Ik heb vandaag nog m'n steentje bijgedragen aan 't normaliseren van borstvoeding in Rotterdam en m'n tiet er uit gehaald ergens op een bankje in de witte de with
Vergetenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5 sec na deze foto gooide Jip zo hoppaaa, een volle hand zand in m'n boezem en over z'n broertje heen. Dus die laatste heeft z'n eerste zand ook al gerapleyd![]()
Je melk is afgestemd op de behoefte van de baby. De hoeveelheid is afgestemd op de vraag. Je maakt dus genoeg melk aan voor beiden kindjes. Dat het is afgestemd betekent overigens niet dat het niet goed is voor U.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:04 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat het beter gaat @:D.U.M.A.N. ! Ik vroeg me trouwens nog iets af. Ik heb dus gelezen dat je moedermelk zich aanpast aan de behoefte van je kind (andere samenstelling wanneer je baby ouder wordt enzo). Maar hoe werkt dit dan bij tandemvoeden? Want je borst weet toch niet of je je peuter of je baby voedt?
Wat fijn dat het zo goed gaat!quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:25 schreef Tink89 het volgende:
Domme vraag: hoe tel je het aantal voedingen? Tellen de vijf minuten voor het in slaap vallen ook? En de 'honderd keer een klein slokje' bij krampjes?
Ik dacht dat het kwam omdat je zelf vaak dezelfde virussen oppikt als je baby en dat je daarom de antistoffen doorgeeft. Ook als jij al antistoffen hebt tegen dat virus, wordt je afweersysteem wel geactiveerd natuurlijk. Je krijgt zelf alleen de symptomen niet.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:45 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass Melk voor peuters heeft geloof ik meer antistoffen omdat ze met meer viezigheid in aanraking komen. Ik ga er vanuit dat ik nu vooral babymelk geef, met extra antistoffen.
Ik las ook eens dat als kinderen iets onder de leden hebben, je dat onbewust ruikt en je melk erop aanpast. Volgens mij is het dan zoiets.
Knap @:Tink89 ! Sowieso die kilo in een maand. Hou jij het ook vol zo?
Dat lijkt me een logischere verklaring dan dat "onbewust ruiken".quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik dacht dat het kwam omdat je zelf vaak dezelfde virussen oppikt als je baby en dat je daarom de antistoffen doorgeeft. Ook als jij al antistoffen hebt tegen dat virus, wordt je afweersysteem wel geactiveerd natuurlijk. Je krijgt zelf alleen de symptomen niet.
quote:“When a baby suckles at its mother's breast, a vacuum is created. Within that vacuum, the infant's saliva is sucked back into the mother's nipple, where receptors in her mammary gland read its signals. This "baby spit backwash," as she delightfully describes it, contains information about the baby's immune status. Everything scientists know about physiology indicates that baby spit backwash is one of the ways that breast milk adjusts its immunological composition. If the mammary gland receptors detect the presence of pathogens, they compel the mother's body to produce antibodies to fight it, and those antibodies travel through breast milk back into the baby's body, where they target the infection.”Prachtig, haast onwerkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Prelogopedist heeft meegekeken via video en denkt dat het een kwestie is van oefenen en bijvoeden tot hij sterk genoeg is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:42 schreef Mariposas het volgende:
Hoe gaat het met het voeden zelf, @:tink89? Drinkt hij nu zelf of ben je nog steeds in feite aan het afkolven in zijn mond? Was je nog naar een logopedist of kliefspecialist geweest?
Jep, gaat best goed zo. Scheelt een hoop dat ik voorlopig nog zelden alleen thuis ben met de twee kindjes. Het wordt ongetwijfeld ingewikkelder als man straks weer meer gaat werken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:45 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass Melk voor peuters heeft geloof ik meer antistoffen omdat ze met meer viezigheid in aanraking komen. Ik ga er vanuit dat ik nu vooral babymelk geef, met extra antistoffen.
Ik las ook eens dat als kinderen iets onder de leden hebben, je dat onbewust ruikt en je melk erop aanpast. Volgens mij is het dan zoiets.
Knap @:Tink89 ! Sowieso die kilo in een maand. Hou jij het ook vol zo?
Fascinerendquote:Op woensdag 19 mei 2021 21:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Daar is het ruiken/kusjes geven inderdaad o.a. voor. En dan heb je ook nog baby spit backwash.
[..]
Prachtig, haast onwerkelijk.
Fijn om te horen tink, hopelijk blijft het lijntje zich voortzettenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:45 schreef Tink89 het volgende:
Ik durfde niks te zeggen, want fokwet, maar spruitje lijkt van de bijvoeding af. Netjes gegroeid afgelopen week en hoewel we zelf de tussentijden nog heel goed in de gaten houden, lijkt hij zich ook wel redelijk te melden.
Hij ging na elke voeding spugen en dan moest er bij voeding achteraan. Dat hebben we in overleg met de lk afgebouwd en het lijkt te werken. Vanochtend ook voor het eerst in een dag of vijf weer poep (en dan van die gore rotte eieren borstvoedingspoep, brrt) en hij plast goed. Hoera!
Oef! Zat de schelp niet goed?quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:10 schreef SQ het volgende:
Voor alles is een eerste keer, maar ik heb mezelf zojuist een blaar gekolfdik had het pas door toen ik de schilden er af haalde
![]()
Dat gaat lekker combineren met het bijtfeest wat momenteel gaande is. Gelukkig zit de blaar niet aan de tandjeskant
Nou, ik vind dat een eerste keer die niet verplicht zou moeten zijn. Matig zeg.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:41 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja kennelijk. Ach ja, moet je ook een keer ervaren ofzo.
Dat speelde hier ook. Maar het gevaar daarvan is dat wanneer je lichaam niet meer hormonaal melk aanmaakt, je kindje vanwege de belabberde techniek niet voldoende melk uit je borst kan krijgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:41 schreef Aure het volgende:
Aii dat klinkt naar SQ
Fijn dat het steeds beter gaat Tink!
Hier was de start wel weer even wennen voo m'n tepels, maar inmiddels lijkt er wel eelt op te zittenm'n baby heeft echt belabberde drinktechniek, slobbert mijn tepel echt naar binnen en drinkt vaker niet dan wel met een mooie grote hap en toch komt ie hartstikke goed aan en krijgt hij mijn borsten goed leeg en lijken mijn tepels het prima te trekken
Snachts drinkt hij trouwens vaak wel met een mooie grote hap, overdag nauwelijks
dan is het één groot slobberfestijn. Ik hoop dat het ook goed blijft gaan als ie tandjes krijgt
Dit heb ik vanaf zeven maanden. Kind afgeleid, laat los - melk van alle kanten en ik maar: "Drinken! Drinken!"quote:Op dinsdag 1 juni 2021 12:54 schreef Hilmo het volgende:
Ik ben sinds hij nu net 10 maanden is, aan 1 kant als een gek melk aan het spuiten door toeschietreflex... In kraamweken wel eens gehad maar nu zo regelmatig, zo gek. Hij laat dan los en dan voel ik het al best heftig en dan huppa vier stralen spuiten hem onder en dan ga ik roepen van drinken drinken en hij huilen van de schrik. Vooral als oudste hem dan afleidt door boven op ons te springen ofzogek hè dat dat nu ineens heel erg er is.
Er is denk ik ook wel een verschil tussen slechte hap sowieso en slobberig aanhappen en daarna alsnog genoeg borst naar binnen zuigen waardoor de drinktechniek wel deugt. Alleen die grote hap dus niet wordt genomen. Dat is hoe Jacob sowieso na babytijd dronk.quote:Op dinsdag 1 juni 2021 11:51 schreef Aure het volgende:
Hij krijgt ze dus op een of andere manier wel leeg gedronken, het is niet alleen de melk die er vanzelf uit komt, maar het gaat absoluut niet volgens de boekjes
Ja hier ook met mijn beide jongensquote:Op dinsdag 1 juni 2021 14:13 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Er is denk ik ook wel een verschil tussen slechte hap sowieso en slobberig aanhappen en daarna alsnog genoeg borst naar binnen zuigen waardoor de drinktechniek wel deugt. Alleen die grote hap dus niet wordt genomen. Dat is hoe Jacob sowieso na babytijd dronk.
Ja, maar ook omdat ik geen behoefte heb aan een voorraadje. Kleine weigert pertinent een fles, en krijgt kleine beetjes melk verdeeld over de dag binnen waarmee hij genoeg heeft aan zelfs maar 150ml. Natuurlijk krijgt hij wel ook een fruithapje (vergat ik te melden in overzicht) en brood dan overdag. Soms ook water of thee (lekker theeleuten).quote:
Ze wil juist niks drinken.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:02 schreef Tink89 het volgende:
Komen jullie baby's met dit weer ook elk uur?
Volgens mij hebben we gewoon gelukquote:Op donderdag 24 juni 2021 22:05 schreef Nanuke het volgende:
Ik kan je niet echt helpen, @:kwakz0r ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Hannah (bijna 5mnd) drinkt nu overdag om de 3-4 uur en s nachts 1 voeding. (Ongeveer 6/7-10-13-17-19-3) Ik vind het best lastig en ben erg bang dat het niet genoeg is en/of dat het ten koste gaat van mijn productie op lange termijn. Maar vaker aanleggen werkt overdag averechts, ze drinkt dan ineffectief en onrustig enkele slokjes, of wordt echt boos en drinkt niet. En s avonds een keer extra aanleggen voor ik ga slapen, zorgt ervoor dat ze daarna vaker wakker wordt. Ik vind het maar lastig allemaal.
Je zou evt nu alvast af en toe kunnen kolven om wat voorraad in de diepvries te hebben? Dan is er als je aan het werk bent ook niet de druk om een bepaalde hoeveelheid te kolven.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:09 schreef Smart_ass het volgende:
Dank voor de ervaringen/adviezen!
Ik heb 2 keer gekolfd toen Bubbles een week oud was om te kijken hoe en wat, maar daarna niet meer omdat het nooit nodig is geweest eigenlijk. En ik kan niet zeggen dat die 2 keer per se smaakten naar meer.
We gaan het wel meemaken. Ik merk natuurlijk snel genoeg hoeveel ik kolf per kolfbeurt en hoeveel Bubbles drinkt. Twee keer per dag kolven heb ik eigenlijk weinig zin in maar ik wil wel graag het jaar volmaken aangezien we dan al zo dichtbij zijn dus wat moet dat moet.
Hoe bedoel je dat precies? Dat het mijn productie niet al te veel zou moeten beïnvloeden als ik niet elke avond kolf?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 21:55 schreef Lemijn het volgende:
Maar je productie stort echt niet in als je een paar keer een avondvoeding overslaat hoor! Zeker niet met een baby zo oud als de jouwe.
Ik had jouw oorspronkelijke bericht gelezen als ‘ik ga er een paar keer een avond niet zijn’, dus dat het niet iets blijvends was. Dan leek het me geen invloed hebben op je productie op lange termijn. Maar nu ik het nog eens lees weet ik dat niet zeker.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies? Dat het mijn productie niet al te veel zou moeten beïnvloeden als ik niet elke avond kolf?
Ik zou dat ook niet gaan doorbreken nee, je zult zien dat ze dan wraak neemt door om 1 uur en om half 4 ook nog een keer gezellig wakker te wordenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:26 schreef Smart_ass het volgende:
Is in theorie een optie, maar ik denk niet dat ze daar blij van wordt. Ze houdt er niet zo van wakker gemaakt te worden, en ik denk niet dat ik haar kan voeden zonder dat ze wakker wordt.
Ze slaapt sinds een paar weken van 19:00u - 6:30u, dat zijn dus ook de tijden van haar laatste en eerste voeding.
Hier heb ik dat wel een poosje gedaan, maar wij hebben een familiebed dus ik kon gewoon naast hem gaan liggen terwijl hij sliep. Dan haalde ik mn borst tevoorschijn, draaide hem naar mij toe en dan hapte hij al slapend aan. Zou ie nu nog vast doen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:26 schreef Smart_ass het volgende:
Is in theorie een optie, maar ik denk niet dat ze daar blij van wordt. Ze houdt er niet zo van wakker gemaakt te worden, en ik denk niet dat ik haar kan voeden zonder dat ze wakker wordt.
Ze slaapt sinds een paar weken van 19:00u - 6:30u, dat zijn dus ook de tijden van haar laatste en eerste voeding.
3,5 maand.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 20:44 schreef Viv het volgende:
Hoe oud is Spruit nu @:Tink89 ?
ZZ dronk altijd meer per voeding dan die LLL-formule aangaf, terwijl wij ook echt heel voorzichtig waren met ophogen (om terugkeer naar live voeden mogelijk te houden). Ze zat desondanks op 165 ml per fles (en daarvan dronk ze er 3 op het KDV) toen ze circa 4 maanden oud was.
Maar wel veel zwaarder, toch?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:11 schreef Aure het volgende:
Otis zou het ook niet redden op flessen van 90, die drinkt nu flessen van 160-180ml op 't kdv en dat gaat met gemak op. Volgens die formule zou hij flessen van 120 moeten krijgenEn hij is maar een paar dagen ouder dan de jouwe.
Ik zal morgen bij twee voedingen eens wegen voor een idee. En hij drinkt altijd minstens twee borsten, vaak ook nog terug naar de eerste.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:06 schreef SQ het volgende:
Tink, als hij aan de borst meer gaat vragen gaat je aanbod ook weer omhoog, dat is zo mooi aan borstvoeding.
Ik ben wel benieuwd wat de voor en na de voeding weging doet. Drinkt hij bij jou beide borsten?
Jezus, 180quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:11 schreef Aure het volgende:
Otis zou het ook niet redden op flessen van 90, die drinkt nu flessen van 160-180ml op 't kdv en dat gaat met gemak op. Volgens die formule zou hij flessen van 120 moeten krijgenEn hij is maar een paar dagen ouder dan de jouwe.
Maar als hij bij jou 2-3 borsten drinkt en jij kolft 300 cc in 2 keer dubbel kolven, dan klinkt het aannemelijk dat hij dus live bij jou ook de 150 wel aantiktquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar wel veel zwaarder, toch?
[..]
Ik zal morgen bij twee voedingen eens wegen voor een idee. En hij drinkt altijd minstens twee borsten, vaak ook nog terug naar de eerste.
En voor jou: is het haalbaar om een paar dagen te powerkolven 's avonds?
Nee in twee keer 25 minuten en dan nog een powerkolfsessie van drie keer tien minuten per werkdag. Dan kolf ik zo'n beetje elke 2,5 uur.quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar als hij bij jou 2-3 borsten drinkt en jij kolft 300 cc in 2 keer dubbel kolven, dan klinkt het aannemelijk dat hij dus live bij jou ook de 150 wel aantikt
Ja klopt hij is wel 7+ kilo, vandaar ook dat hij volgens de formule 120ml zou moeten krijgen (maar hij drinkt dus 40 tot 60ml meer dan dat).quote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar wel veel zwaarder, toch?
[..]
Ik zal morgen bij twee voedingen eens wegen voor een idee. En hij drinkt altijd minstens twee borsten, vaak ook nog terug naar de eerste.
En voor jou: is het haalbaar om een paar dagen te powerkolven 's avonds?
@Wolken noemt hem niet voor niets chocobabyquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Jezus, 180
Goud is negen maanden en zijn grootste fles ooit was denk ik 130 cc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou, ik kolf wel genoeg voor 2 flessen, maar niet altijd voldoende voor een volle 3e fles. Maar die 3e drinkt ie ook niet altijd op de opvang, soms heb ik hem dan al opgehaald.quote:
Chocobabyquote:Op vrijdag 9 juli 2021 21:36 schreef Aure het volgende:
[..]
@:Wolken noemt hem niet voor niets chocobaby
Maar het is meestal 160 hoor, af en toe een uitschieter naar 180
Omdat ik echt heel veel chocolade heb gegeten deze zwangerschapquote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:51 schreef SQ het volgende:
Is het een chocobaby omdat Aure zoveel aan de tonys zit dat ze chocomel geeft?
Met 7,5 maand nog 8 a 10 keer per dag, echt petje af hoor. Ik weet niet of ik dat vol had kunnen houden. Full time baan gewoonquote:Op zaterdag 10 juli 2021 20:45 schreef Wolken het volgende:
[..]
Chocobaby![]()
Sam drinkt nu met 7,5 maand 130 ml
. En thuis drinkt hij nog ongeveer 8 a 10 keer per dag aan de borst maar heb sinds gisteren opeens last van een tepelkloof. Auw!
Waarom niet eigenlijk?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 22:59 schreef kwakz0r het volgende:
@:tink89 wegen na de voeding wordt over t algemeen toch sowieso als niet zo betrouwbaar gezien qua hoeveel ze drinken?
Misschien is mijn gedachte en post overbodig want ik weet vergeleken bij jullie niet zoveel van bv af, maar zou het niet zo kunnen zijn dat hij gewoon bij jou wilt zijn? Tenminste, dat leid ik een beetje af uit het feit dat hij geen gewone melk blieft (dus bij jou wilt drinken/zijn). Water wilt hij ook niet, dus geen dorst. Misschien als je dat wilt eens bij jou in bed proberen? Zonder een voeding? Kijken hoe dat gaat?quote:Op zondag 11 juli 2021 06:56 schreef Ynske het volgende:
Nog 1,5 week en we zitten op 2 jaar.
Afgelopen week is meneer ziek geweest en heeft meer gedronken. Alleen die gebroken nachten he, nog nooit heeft hij doorgeslapen, maar nu is 't elke 1,5 uur raak. Gooi de ik ben bijna 2 en ik accepteer geen nee er maar in. Krijsen, niet te doen....
En hoe nu u verder?
Waterfles ligt in bed, gewone melk blieft meneer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |