quote:Op woensdag 7 april 2021 09:44 schreef Lemijn het volgende:
Nee kan geen kwaad. Het uitgebreidere antwoord gooi ik op de app anders wordt het medisch advies op een forum.
Totaal ongerelateerd: ik heb zo’n zin in een nieuwe voedingsperiode!.
quote:Op woensdag 7 april 2021 09:49 schreef Tink89 het volgende:
Wolken: ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar mijn ervaring en die van de lactatiekundige in het ziektenhuis in weert is anders. spruit heeft geen kik gegeven, alleen even gemopperd toen ze z'n tong vast hielden, maar geen gekrijs ofzo. En dat kan hij wel bij honger of kramp. Misschien dat het nog uitmaakt dat hij veel jonger was, maar ik geloof echt niet dat het verschrikkelijk pijn deed.
quote:Op woensdag 7 april 2021 10:05 schreef kwakz0r het volgende:
Ohja, ter aanvulling, ik zou wel willen dat ik gewoon met hem in ons bed kon slapen, maar ik slaap met een cpap en vertrouw het dan gewoon niet (slaap dieper en er komt koude lucht uit). Ben ook een beetje door de omstandigheden gedwongen om toch een wat vastere slaapplaats en ritme te zoeken.
@Lemijn wanneer ben je uitgerekend? Heb je nog voornemens om dingen hetzelfde of juist anders aan te pakken bij borstvoeding?quote:Op woensdag 7 april 2021 10:41 schreef tpopml het volgende:
Interessant wel dat het dan overal zo'n andere benadering is. Oefeningen hier hielden in dat ik zijn kinnetje naar beneden duwde (voorzichtig) om een grotere hap te stimuleren, 'tandenpoetsen' dus met je pink in zijn mond en dan zijn tandvlees 'aaien' en dat zijn tongetje je vinger dan volgt, en (hier moest ik me echt even mentaal overheen zetten) dat je voorzichtig het diamantvormige wondje masseerde zodat dat flexibel bleef.
Het idee was dat het weefsel daarmee flexibel blijft en een beetje gestimuleerd wordt zodat het niet weer dichtgroeit op de oude wijze, waardoor je de behandeling zou moeten herhalen.
@:Kwakz0r, ik snap wel dat je dan niet wil. Ik voelde me er zelf ook pas comfortabeler bij toen hij iets van drie maanden was (en 8,4 kg). Met terugleggen hebben wij ook nog vaak een kruikje in bed gedaan terwijl ik aan het voeden was, zodat hij weer in een warm bedje terecht kwam. Misschien helpt dat?
Ik heb dan te fanatiek compressie toegepast.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:27 schreef Aure het volgende:
Hebben jullie ook wel eens dat één borst super beurs aan voelt? Alsof het in z'n geheel een blauwe plek is. Maar er zitten geen harde plekken ofzo in, hij is echt helemaal soepel. Waar zou dat door kunnen komen?
In de praktijk betekende dat meestal dat baby dan niet in zijn bedje sliep. In slaap voeden kost best even tijd en als ik zelf op hete kolen zat, wilde ik te snel overleggen en werd hij weer wakker. Dus dan voedde ik gewoon, soms even afgezonderd, soms in bijzijn van visite (ligt natuurlijk aan de afspraak) en liet baby dan gewoon bij me liggen of deed hem in de draagdoek. Zeker als ik nog buiten de deur moest zijn, sliep hij gewoon in de draagdoek prima.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef tpopml het volgende:
Ik hoop dat dat nog een keer zo goed mag verlopen![]()
In slaap voeden vind ik heerlijk, hoe rustig hij ervan kan worden. Maar ik merk dat ik het soms wel lastig vind als afspraken botsen met bedtijd. Hoe heb jij dat gedaan?
Thanks. Deed je dat ook toen de beeb al groter was?quote:Op donderdag 8 april 2021 17:28 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In de praktijk betekende dat meestal dat baby dan niet in zijn bedje sliep. In slaap voeden kost best even tijd en als ik zelf op hete kolen zat, wilde ik te snel overleggen en werd hij weer wakker. Dus dan voedde ik gewoon, soms even afgezonderd, soms in bijzijn van visite (ligt natuurlijk aan de afspraak) en liet baby dan gewoon bij me liggen of deed hem in de draagdoek. Zeker als ik nog buiten de deur moest zijn, sliep hij gewoon in de draagdoek prima.
nah ik plaats net een uitgebreide reactie en krijg een foutmeldingquote:Op donderdag 8 april 2021 19:18 schreef Hilmo het volgende:
Hé ik had toch hier nog over die bv sieraden geschreven? Nu is het weg... Nou ja ik vroeg aan Duman, van zijn er ook platte ringen, met moedermelk? Enige wat ik zie zijn ringen met een enorm rondje erop. Dat steekt uit en zou ik overal aan blijven haken. ik heb nog niets gevonden aan een simpele ring met moedermelk.
Thanks, ik ben ook al tijden op zoek een zie nu gewoon bij die 2e link die je post van edelsmid Elize een ring die gewoon precies is wat ik graag wil <3quote:Op donderdag 8 april 2021 19:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
nah ik plaats net een uitgebreide reactie en krijg een foutmelding
Even een korte reactie dan. Ik heb geen ervaring met deze bedrijven maar zoiets?
https://www.silverliningsieraden.nl/c-4064113/moedermelk-ringen/
https://edelsmederij-elize.nl/product/moedermelk-ring-nr-18/
https://www.geboortesiera(...)smalle-open-ruimtes/
Doordat Sam het het beste doet op rust en regelmaat pas ik nu lig nog alles aan op zijn slaapjes. Vooral de ochtend- en begin middag slaap. Als ik een afspraak heb buitenshuis plan ik deze dan het liefst eind van de middag omdat dat slaapje het kortst is, die kan hij dan ook in de maxi Cosi onderweg doen.quote:Op woensdag 7 april 2021 13:31 schreef tpopml het volgende:
Ik hoop dat dat nog een keer zo goed mag verlopen![]()
In slaap voeden vind ik heerlijk, hoe rustig hij ervan kan worden. Maar ik merk dat ik het soms wel lastig vind als afspraken botsen met bedtijd. Hoe heb jij dat gedaan?
Ik denk tot het moment ongeveer dat hij over ging naar 1 slaapje per dag. Dat lukte vaak wel om te managen om afspraken/verplichtingen heen. Toen hij nog 2x sliep, kwam ik vaak in de knoei met ophalen van de oudste op school. Maar na een maand of 6 lukte slapen niet meer zo goed in een lawaaiige omgeving. Dus dan sliep hij nog wel in de draagdoek, maar alleen als we dan buiten gingen wandelen bijvoorbeeld. Niet zo gemakkelijk meer in huis.quote:Op donderdag 8 april 2021 19:19 schreef tpopml het volgende:
[..]
Thanks. Deed je dat ook toen de beeb al groter was?
Jaaaa perfect. Nu kan ik er niet langer omheen. Dan symboliseert de ring gewoon beide jongens die ik heb gevoed want van de eerste heb ik geen mm meer helaas. Ik vind die tweede ook echt het einde. Die is echt perfectquote:Op donderdag 8 april 2021 19:45 schreef Elleska het volgende:
[..]
nah ik plaats net een uitgebreide reactie en krijg een foutmelding
Even een korte reactie dan. Ik heb geen ervaring met deze bedrijven maar zoiets?
https://www.silverliningsieraden.nl/c-4064113/moedermelk-ringen/
https://edelsmederij-elize.nl/product/moedermelk-ring-nr-18/
https://www.geboortesiera(...)smalle-open-ruimtes/
Als ik niet afdroog trekt mijn kolf helaas niet zo lekker vacuüm, dat scheelt bij mij echt de helft in opbrengst.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:03 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oh en doorspoelen met alles in elkaar geklikt! Niks geen droog maken daarna ook
Drie voedingen per sessie? En dat dan 3 keer per dag?quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:19 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb echt zo’n dikke dip op dit moment. Waar ik eerst drie voedingen per sessie kolfde kolf ik nu net één voeding.Hopelijk krik ik dit weer snel op.
Ik heb er twee aan de borst.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Drie voedingen per sessie? En dat dan 3 keer per dag?
Ik kolf in de ochtend tussen de 200-250 en dan nog 2 keer rond de 100, om in totaal op 450 uit te komen.
Ben je weer ongesteld geworden?
(overigens is 1 voeding per sessie toch geen issue?Dat is toch precies goed?)
Oh ja, met 2 is dat wel een ander verhaal. Ben je niet de hele dag doodmoe van al dat lacteren?quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik heb er twee aan de borst.U. drinkt nog zo’n drie keer per dag en die tankt dan ook echt. Ik heb dus gelukkig wel een klein voorraadje van de dagen dat hij op het kdv zit.
Zielie drinkt flesjes van 100-120 ml, sinds kort 3 keer per dag. Ik zie liever vaker kleine flesjes, maar dat wil ze niet. En nog verder ophogen wil ik niet. Dus tegenwoordig haalt ze ‘s nachts weer veel in.
Ik werd ongesteld met 12 weken en sindsdien niet meer. Ben jij al ongesteld geworden?
Oh wat onhandigquote:Op dinsdag 13 april 2021 13:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Als ik niet afdroog trekt mijn kolf helaas niet zo lekker vacuüm, dat scheelt bij mij echt de helft in opbrengst.
Ik kan echt niet iets afspoelen van een kolf en tegelijk bepaalde delen droog houden. Misschien ben ik wel gehandicapt danquote:Op dinsdag 13 april 2021 19:47 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Oh wat onhandigmaar wat ik doorspoel word ook al nat van de melk zelf tijdens het kolven. Hoe kan t bij jou dan toch t vacuüm beïnvloeden?
Ik kan er nog weinig van zeggen want hij is pas zes maanden, maar de mijne ligt me wel altijd als een kitten te bepotelen ja. Ik moet de nagels ook echt kort houden. En mijn haar op een staart. Ben benieuwd of dat zo blijft. Hoe oud is de jouwe nu?quote:Op dinsdag 13 april 2021 19:37 schreef Mariposas het volgende:
Zijn er meerdere die ook zo’n handtastelijk kind hebben? Al zo lang ik me kan herinneren is mijn zoon tijdens het drinken met zij handje in mij aan het knijpen. Het liefst knijpt hij keihard in mijn tepel, maar ik houd m’n hand altijd stevig op m’n borst zodat hij daar niet bij kan. Ik weet dat er van die houten jettingen zijn maar aan mijn gewone ketting trekt hij ook al keihard, tot de striemen in m’n nek staan . Hij wil ook niets in z’n hand hebben, hij wil alleen maar in mij knijpen. Dit maakt dat ik het voeden soms vrij vervelend vind, ik ben mezelf alleen maar aan het beschermen.![]()
Dat heeft een reden.quote:Op dinsdag 13 april 2021 19:37 schreef Mariposas het volgende:
Zijn er meerdere die ook zo’n handtastelijk kind hebben? Al zo lang ik me kan herinneren is mijn zoon tijdens het drinken met zij handje in mij aan het knijpen. Het liefst knijpt hij keihard in mijn tepel, maar ik houd m’n hand altijd stevig op m’n borst zodat hij daar niet bij kan. Ik weet dat er van die houten jettingen zijn maar aan mijn gewone ketting trekt hij ook al keihard, tot de striemen in m’n nek staan . Hij wil ook niets in z’n hand hebben, hij wil alleen maar in mij knijpen. Dit maakt dat ik het voeden soms vrij vervelend vind, ik ben mezelf alleen maar aan het beschermen.![]()
over een paar dagen wordt hij 2, dus er is wel sprake van langdurige en structurele mishandeling.quote:Op dinsdag 13 april 2021 20:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik kan er nog weinig van zeggen want hij is pas zes maanden, maar de mijne ligt me wel altijd als een kitten te bepotelen ja. Ik moet de nagels ook echt kort houden. En mijn haar op een staart. Ben benieuwd of dat zo blijft. Hoe oud is de jouwe nu?
Als het op die leeftijd een beetje te gortig werd naar mijn idee, was de sessie gewoon klaar. Een beetje friemelen kon ik wel hebben, maar bij knijpen en echt pijn doen, probeerde ik eerst af te leiden of te waarschuwen en anders loskoppelen. Zelfde bij bijten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 21:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
over een paar dagen wordt hij 2, dus er is wel sprake van langdurige en structurele mishandeling.
Er is nogal een verschil tussen 2 keer per dag kolven onder werktijd en daarbuiten live voeden op verzoek, en 2 keer per dag kolven in de zin van fulltime kolven.quote:Op woensdag 14 april 2021 00:44 schreef Seven. het volgende:
@:SQ toen ik met 5 maanden terug schroefde naar 2x 30 minuten, liep het al gauw terug naar 400ml en toen vond ik het de moeite niet meer.
Ik heb zondag voor het laatst gekolfd.
Oh ja, goed puntquote:Op woensdag 14 april 2021 00:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen 2 keer per dag kolven onder werktijd en daarbuiten live voeden op verzoek, en 2 keer per dag kolven in de zin van fulltime kolven.
Helemaal van de kolf af dus, geniet van je herwonnen vrijheid en tijd.Spoiler alert: ook dat went weer snel.
Hier ook flessen van 150 ml. Gaf in het begin ook wel eens flessen van 180, dat kreeg hij op maar ik kon er niet tegenaan kolven. Toen maar besloten minder te doen. Ik kolfde eerst drie keer per dag, 10 min ongeveer echt effectief. Met 6 maanden ben ik naar twee keer per dag gegaan en nu nog steeds, rond 11 uur en rond 15.00 uur. In het echt zijn dat ook de tijd ongeveer. Dat red ik prima. Live drinkt hij meer, eerste kolfbeurt heb ik net geen 200 en tweede 150.quote:Op dinsdag 13 april 2021 11:06 schreef SQ het volgende:
Wanneer zijn jullie minder gaan kolven?
Ik kolf nu nog meestal 3 keer 10 minuten, dan heb ik meestal wel rond de 450cc. Goud drinkt 3 flesjes van 150 op de opvang, ik heb ook nog niet geprobeerd dat actief terug te managen.
Het kolven an sich gaat me gemakkelijk af hoor, en zeker nu met het fulltime thuiswerken, maar argh wat heb ik er een hekel aan. En dan elke keer alles weer schoonmaken. Ik zit er aan te denken om naar 2x20 minuten ofzo te gaan, en dan hopen dat ik er genoeg uit haal voor de dag.
Hij is nu zes maanden en ik heb geen flauw idee hoe vaak of veel hij live drinktWe rapleyen dus substantieel voedsel krijgt hij nog niet echt binnen.
Hier idem! Ik echt een aanrader!quote:Op woensdag 14 april 2021 18:46 schreef Hilmo het volgende:
Kwak, qua voorraad aanleggen, ik kocht (veel te laat) op aanraden hier zo'n haakaa. Met bandje om de nek. Ene kant voeden, andere kant met vacuüm opvangen. Dat leverde soms wel 50 ml op of meer! Met stuwing kolfde ik nachts soms of sochtends als hij nog sliep de druk eraf. Was weer een beetje. Maar vooral lekkage kon ik een tijd op teren. Zo'n haakaa koste 13¤ ofzo, heel zacht ding. Had het veel eerder moeten kopen en nu staat het te verstoffen...
quote:Op woensdag 14 april 2021 19:38 schreef Lemijn het volgende:
Als iemand een Haakaa overheeft dan wil ik 'm best overnemen!
Laat ik nou nét klaar zijn met de (knock-off) haakaa van Mariposas.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:18 schreef Mariposas het volgende:
Ja, zo’n opvangkolf is wat mij betreft écht een must-have! Ik had er 1 van Lansinoh.
Dat is een beetje aftasten. Omdat ik het al vanaf het begin doe heb ik gewoon opgebouwd met tien cc per dag erbij. Toen heel lang op 90+3 gezeten, sinds een paar weken krijgt ze een schepje extra omdat ze zich steeds sneller ging melden. Stel dat je hier voor zou kiezen dan zou ik beginnen met wat hij meestal extra drinkt.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:04 schreef Tink89 het volgende:
Met een beetje bijvoeding (wegen voor en na en bijvullen tot 70 ml) blijkt spruit 130 gram in 36 uur aangekomen. Van de laatste 8 voedingen dronk hij er bovendien drie zo goed uit de borst dat bijvoeden niet nodig was.
Ik houd hoop dat dit - als enkel bv of als combinatie - goed kan blijven gaan#rollercoaster
En gogo: hoe weet je dan hoeveel er bij moet?
Ah oke. Spruit drinkt soms 70 en da's genoeg of soms maar 45 en dan moet er voeding bij. En ik wil niet meer bijvoeden dan nodig is. Dus dan is die methode wat bewerkelijker dan met geen of bijna geen borstvoeding.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:09 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Dat is een beetje aftasten. Omdat ik het al vanaf het begin doe heb ik gewoon opgebouwd met tien cc per dag erbij. Toen heel lang op 90+3 gezeten, sinds een paar weken krijgt ze een schepje extra omdat ze zich steeds sneller ging melden. Stel dat je hier voor zou kiezen dan zou ik beginnen met wat hij meestal extra drinkt.
Fijn dat ie nu zo goed is aangekomen! Hopelijk blijft het een stijgende lijn nu!
Toch txs voor de suggestie hoor! Alle tips zijn welkom.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:14 schreef Gogo83 het volgende:
Dan is het in jouw geval inderdaad misschien wat te bewerkelijk. Hopelijk is bijvoeden gewoon niet te lang nodig.
Oh ik heb zeker interesse Hilmo! Ik DM je even.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:10 schreef Hilmo het volgende:
Die van mij, de Lansinoh dacjt ik ook mag ook wel naar een nieuwe eigenaar. Heb doosje enzo nog netjes bewaard. Verzendkosten is prima, want anders kom je al bijna richting de prijs van een nieuwe en dat is niet de moeite waard dan om over te nemen snap ik.
Ik slaap al 8 maand op een handdoek en nog bijna elke nacht wel nodig. Mijn pyjama is elke ochtend wel nat, of door de eerste voeding (ondanks washand op de andere borst) of gewoon door lekken . Ik weiger ondertussen om elke dag schone pyjama aan te doen haha en het gaat ook niet echt stinken ofzo. Droogt snel op haha. Maar wist niet of ik bij R ook zo lang op handdoek sliep maar ach, weet niet beter en slaap prima.
Ja echt zielig wel, jouw kinderen. Van die Biafrakoppies....quote:Op vrijdag 16 april 2021 17:10 schreef SQ het volgende:
6-8 keer is prima, kwak. Mijne hebben nooit veel vaker gedronken en je ziet wat voor magere scharminkels dat zijn
Die spanning dat er ieder moment iemand binnen kan komen, herkenbaar haha.quote:Op maandag 19 april 2021 11:15 schreef SQ het volgende:
Ik mocht vandaag een dag naar kantoor (tweede keer sinds augustus) en was dus helemaal vergeten om de sleutel van de kolfkamer aan te vragen. Dit gebouw heeft geen centrale receptie dus ik ben nu in een kantoor gaan zitten om te kolven, met een post-it op de deur, nu maar hopen dat het gelezen en gerespecteerd wordt, anders zien ze tieten
Oh ja, en dan ook nog zeggen dat je daar niet van gediend bent om geconfronteerd worden met blote borsten, euhm als je gewoon gelezen had, dan wist je dat dat de situatie was en dat je niet naar binnen moest komen.quote:Op maandag 19 april 2021 12:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Die spanning dat er ieder moment iemand binnen kan komen, herkenbaar haha.
quote:Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Oh ja, en dan ook nog zeggen dat je daar niet van gediend bent om geconfronteerd worden met blote borsten, euhm als je gewoon gelezen had, dan wist je dat dat de situatie was en dat je niet naar binnen moest komen.
En dat dan vervolgens tijdens je beoordelingsgesprek verweten krijgen.
Oh wowquote:Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Oh ja, en dan ook nog zeggen dat je daar niet van gediend bent om geconfronteerd worden met blote borsten, euhm als je gewoon gelezen had, dan wist je dat dat de situatie was en dat je niet naar binnen moest komen.
Oh, dan zou ik ze heel snel om de oren slaan met anti-discriminatiewetgeving en dat ze dan voor een afsluitbare kolfruimte moeten zorgen. Kom nou.quote:Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hoe is dat afgelopen?quote:Op maandag 19 april 2021 19:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
Behoorlijk boos om geworden, waarbij die assistent manager zich compleet tegen me gekeerd heeft. En tijdens de Corona crisis toen er contracten beëindigd mochten worden, was ik de eerstequote:Op maandag 19 april 2021 22:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hoe is dat afgelopen?
Dat zou bij mij echt in het verkeerde keelgat schieten.
quote:Op maandag 19 april 2021 20:36 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]bizar joh!
Op mijn werk kijkt niemand op van een tepel meer of minderwe hebben wel eens met drie tegelijk op kantoor gekolfd
gezellige boel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Op maandag 19 april 2021 23:16 schreef kwakz0r het volgende:
De lansinoh moedermelkopvanger/silicone kolf van @:Hilmo net voor t eerst gebruikt bij de late vording. Hoppa al 35cc aan tsr en melk opgevangen!
Hij drinkt vaak heel onrustig rechts en dat ging nu ook beter (gaf die borst als tweede dus na het “kolven”). Links kwam geen echte TSR meer nadst hij er al gedronken had, rechts spoot het er echt uit
quote:Op maandag 19 april 2021 22:39 schreef Ynske het volgende:
[..]Nou jaaaaaaa! Wat erg zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |