Afstand is ellende. Noodzakelijk maar wel ellende. Op heel veel vlakken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:44 schreef Pisces29 het volgende:
volgende:
[..]
Laten we hopen dat je er naast zit. Mondkapjes zouden sowieso als eerste weer weg moeten.
Net als de avondklok.
Ik vind het echt zo BNW niet meer om dat te denken inderdaad.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ik weet wel waarom dit politiek dit wil, dat is wel meer voor BMW, maar die kant gaat het aardig op.
Theaters in de rij voor proefevenementen met sneltestenquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:10 schreef Cynicio het volgende:
Hoop dat ze snel aankondigen welke concerten het gaan zijn. Ik wil best meedoen aan zo'n pilot.
Neem ook nog even mee dat het bij een veel lager testaantal was per dag.quote:Op dinsdag 6 april 2021 18:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je scherp wil zijn moet je wel een beetje opletten.
[..]
Als de Efteling besluit dat je geen mondkapje op hoeft dan valt dit binnen hun prive regelementen als je eenmaal binnen bent.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De overheid bepaalt, niet het bedrijf
quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Theaters in de rij voor proefevenementen met sneltesten
43 theaters door het hele land doen mee aan de pilot-evenementen deze maand. "Onder onze leden is veel animo en bereidheid om mee te doen met deze pilot", reageert De Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD) bij persbureau ANP.
"Met de nieuwe testresultaten hopen we het kabinet te overtuigen om meer sneltesten in te zetten voor de heropening van de culturele sector, zodat op korte termijn de 1,5 meter helemaal losgelaten wordt", zegt VSCD-directeur Gabbi Mesters.
Voor de pilot zijn alleen podia geselecteerd die een sneltestlocatie in de buurt hebben. De theaters en concertzalen moeten zich aan het anderhalvemeterprotocol houden, dat vorig najaar al is getest. Ook wordt er bij de programmering rekening gehouden met de avondklok, zodat het publiek op tijd weer thuis is.
Onder anderen Ellen ten Damme, Peter Pannekoek, OG3NE, Stef Bos, Ronald Goedemondt, Wende Snijders en Herman van Veen treden op in een van de 43 deelnemende theaters.
Avondklok zijn we voorlopig ook nog niet vanaf dus.quote:Ook wordt er bij de programmering rekening gehouden met de avondklok, zodat het publiek op tijd weer thuis is.
Waar vind je dat lijstje?quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:38 schreef Haags het volgende:
25-apr Topsportwedstrijd Eredivisie: ADO-Fortuna Sittard 1700 Den Haag
Haaaaaaahaaaahahaha
Dit een TOPSPORT noemen![]()
Sorry, offtopic
quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de Efteling besluit dat je geen mondkapje op hoeft dan valt dit binnen hun prive regelementen als je eenmaal binnen bent.
Tenzij de overheid beslist dat het wel moet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de Efteling besluit dat je geen mondkapje op hoeft dan valt dit binnen hun prive regelementen als je eenmaal binnen bent.
Dat zou wel echt schandalig lang zijn, je moet toch binnen nu en 2 maanden minimaal de helft kunnen vaccineren. Als alle ouderen geweest zijn, zou het aantal ziekenhuisopnames nog minimaal moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vaccinatiecampagne gaat nog wel 6-9 maanden duren denk ik. Tot die tijd is dit een prima tussenoplossing.
Een prive reglement gaat niet boven wetgeving...quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hop, weer 100K eraf...quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen bij Hugo de cijfertoveraar.
Volgens de CDC werken de vaccins iig 6 maanden (niemand die het weet), dus dan beginnen we misschien weer van voren af aan tegen die tijd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:27 schreef Jor_Dii het volgende:
De vaccinatiecampagne gaat nog wel 6-9 maanden duren denk ik. Tot die tijd is dit een prima tussenoplossing.
Ja ok het waren er stiekem 2500.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Neem ook nog even mee dat het bij een veel lager testaantal was per dag.
Nee lijkt me niet dat 'ie zaterdag al weg is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:48 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[..]
Avondklok zijn we voorlopig ook nog niet vanaf dus.
hugo. Wat een faalhaas is het toch ook.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:43 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen bij Hugo de cijfertoveraar.
Dat zeg ik toch ook nietquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee lijkt me niet dat 'ie zaterdag al weg is.
Kun je meteen ff checken of ik de Staatsloterij ga winnen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Bij de volgende persconferntie ook niet, eind april
Voor 2 weken 6 maandenquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Bij de volgende persconferntie ook niet, eind april
quote:Wandelvereniging wil helemaal geen testevenement zijn: 'Testen is onzin'
Wandelsportvereniging OLAT is een van de organisaties die mag meedoen aan de proeven met toegangstesten. Dat maakte de Rijksoverheid dinsdag bekend. De club mag in Meierijstad een wandeling met 1500 man houden. Maar, de organisatie van die wandeltocht ziet het testevenement helemaal niet zitten. "Wij willen niet dat iedereen zich verplicht moet testen voor een wandeling", vertelt Joop Wesseling aan Omroep Brabant.
Een wandeltocht als testevenement is een opvallende in het rijtje met concerten, theatervoorstellingen en voetbalwedstrijden. Andere opvallende 'corona-evenementen' zijn de openstelling van het zwemparadijs bij Camping De Paal in Bergeijk en de molen in Hapert. Aan beide ‘evenementen’ mogen honderd mensen meedoen.
Testen in Eindhoven
"In eerste instantie waren we enthousiast", vertelt voorzitter Joop Wesseling van Wandelsportvereniging OLAT. "We hebben als één van de grootste wandelverenigingen toch ook een verplichting richting de maatschappij." Maar al snel begon de twijfel toe te slaan of ze wel mee moeten doen.
De twijfel is er niet vanwege de maximaal 1500 deelnemers. "Dat zijn er zelfs veel", bent Wesseling. "We zijn nu druk aan het overleggen of het wel zin heeft. De grootste twijfel is namelijk die verplichte coronatest. Ik denk niet dat mensen zichzelf willen laten testen voor een wandeling."
Zo is de wandeltocht in Meierijstad maar moeten de deelnemers voor een test naar Eindhoven, weet Wesseling te vertellen. "Je zou dan op zaterdag met de auto naar Eindhoven moeten om op zondag aan een georganiseerde wandeling mee te kunnen doen. Dat willen mensen helemaal niet."
'Wandelen is veilig'
"Daarnaast zijn we bang dat voortaan bij elke wandeltocht deelnemers zich moeten laten testen als we meedoen aan deze proef." Dat vinden ze bij OLAT ook grote onzin omdat ze al meer wandeltochten hebben georganiseerd tijdens corona, maar dan zonder een testbewijs.
"Dat ging in samenwerking met de gemeente Meierijstad. Zo hebben we in maart een wandeling gedaan met zeshonderd mensen. En daaruit bleek al dat je niet hoeft te testen op corona voor een veilige wandeling."
Organiseren kost tijd
Volgens de kalender met testevenementen moet de wandeltocht op 25 april plaatsvinden. "Als we toch besluiten mee te doen dan starten we in Boskant en lopen we zo door de natuurgebieden daar. Maar het is allemaal heel kortdag en het kost veel tijd om het te organiseren", besluit Wesseling.
Dinsdagavond heeft de voorzitter van de wandelsportvereniging een vergadering met het landelijke bestuur. Mogelijk wordt dan al een knoop doorgehakt en anders komt het besluit deze week nog. Als het aan de voorzitter ligt doen ze niet mee.
https://www.omroepbrabant(...)zijn-testen-is-onzin
Maakte hij zich maar wat drukker over het vaccineren ipv z'n pret testjesquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hugo. Wat een faalhaas is het toch ook.
Misschien moet deze meneer niet voor anderen willen denken.quote:
quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Haha, eredivisieclubs wisten blijkbaar van niets.
[ twitter ]
Wtf, wat is dit dan weer voor amateurisme?quote:
Nou die tweede is wel een beetje dom. Die verwachtte blijkbaar dat ze het zonder testen konden doenquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Wtf, wat is dit dan weer voor amateurisme?
Vind ik niet perse gek voor een wandeltocht. Buiten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou die tweede is wel een beetje dom. Die verwachtte blijkbaar dat ze het zonder testen konden doen.
Testen om te mogen wandelen buitenquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou die tweede is wel een beetje dom. Die verwachtte blijkbaar dat ze het zonder testen konden doen.
Dat vind ik dan weer vrij naīef.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vind ik niet perse gek voor een wandeltocht. Buiten.
Waarom testen voor een wandeltocht? Er zijn elk weekend met mooi weer ongeorganiseerde wandeltochten in de natuurgebieden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook leuk dat je eerst een ticket moet scoren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:13 schreef leolinedance het volgende:
Moet toch wel héél erg graag ergens naartoe willen voordat ik aan dat testcircus mee ga werken
Ik weet niet hoe het voorgespiegeld is. Ik weet wel dat ik in de zomer op het sportveld heb gestaan. Zonder testen of wat dan ook. Dus dat je dat als veronderstelling hebt vind ik niet perse raar.quote:
https://www.rijksoverheid(...)lot-toegangsbewijzenquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:01 schreef capricia het volgende:
Waar kan ik de lijst vinden van wat open gaat?
En doorverkopen is ook lastig als je 2 weken van te voren een afspraak moet maken voor een test...quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ook leuk dat je eerst een ticket moet scoren.
Jammer voor je wanneer de test positief uitvalt
Dit jaquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Testen om te mogen wandelen buiten
Ja ik ook maar nogmaals: toen waren er 40-100 positieve gevallen in heel het land.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het voorgespiegeld is. Ik weet wel dat ik in de zomer op het sportveld heb gestaan. Zonder testen of wat dan ook. Dus dat je dat als veronderstelling hebt vind ik niet perse raar.
Nee? Serieus?quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:03 schreef VacaLoca het volgende:
18 april mogen dus 5000 Ajax fans in de Arena, en 3000 Vitesse fans in het Gelredome op een scherm naar de bekerfinale in een lege Kuip gaan kijken
Dat weet ik. Maar dat daar een bepaalde verwachting uit voort komt vind ik niet perse raar of naīef.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ik ook maar nogmaals: toen waren er 40-100 positieve gevallen in heel het land.
Zo voor zo’n experiment heb ik er niet zo veel moeite mee. Als je het grootschalig gaat uitrollen moet je er wel voor waken dat het geen avondklok wordt, voor twee weken.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit ja
Wordt ergens ook nog een proportionaliteitstoetsing gedaan ofzo? Of groeit dat ook mee met de covidmaatschappij?
Zo'n enorm kleine kans op corona rechtvaardigt echt totaal al die tests niet
Edgar heeft dit ook vol trots aan zijn vrouw verteld, terwijl hij een kuiltje in zijn hutspot maakte.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:03 schreef VacaLoca het volgende:
18 april mogen dus 5000 Ajax fans in de Arena, en 3000 Vitesse fans in het Gelredome op een scherm naar de bekerfinale in een lege Kuip gaan kijken
Als de minister iets verwacht en het komt niet uit is het naīef. Doet een ander het, is dat niet perse raar of naīef.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat daar een bepaalde verwachting uit voort komt vind ik niet perse raar of naīef.
Dat ligt aan de communicatie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als de minister iets verwacht en het komt niet uit is het naīef. Doet een ander het, is dat niet perse raar of naīef.
Je geeft je op voor een testevent. Dan kun je misschien wel een beetje verwachten dat je met geteste wandelaars moet gaan werken.
Het gaat om experimenten hč? Wat is daar op tegen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:07 schreef Mortaxx het volgende:
Een test laten doen om te mogen wandelen![]()
![]()
Heeft de springen-op-plek-herrie-maken-met-een-ratel-ambtenaar dit verzonnen?
Niks mis met een kuiltje jus in de hutspotquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Edgar heeft dit ook vol trots aan zijn vrouw verteld, terwijl hij een kuiltje in zijn hutspot maakte.
Ik snap werkelijk het doel nietquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo voor zo’n experiment heb ik er niet zo veel moeite mee. Als je het grootschalig gaat uitrollen moet je er wel voor waken dat het geen avondklok wordt, voor twee weken.
En dat weten we dus niet. Maar je stond uiteraard wel weer vooraan het amateurisme te noemen.quote:
Fieldlabs had voor hen misschien wel betekend wandelen met andere condities of checks dan neus/keelswabs?quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gaat om experimenten hč? Wat is daar op tegen?
Als je het breed gaat uitrollen komen er inderdaad wel een aantal vragen op tafel.
Ben ik het mee eens, als het gaat zoals de basisschoolleraar beweert zou je over een paar weken praten...quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk het doel niet
Dit is niet om uiteindelijk grootschalig uit te gaan rollen denk ik. En zo wel, dan is dat uitsluiting van groepen, én hartstikke duur, én komt het te laat.
Doorvaccineren, hoppa. Alle effort daarheen.
Die zijn er toch?quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:11 schreef Molo het volgende:
En als het gaat om experimenteren... Mja, met welk doel precies dan? Dan moet je toch doelen bepalen en theorieën toetsen?
quote:Nieuwe rampweek dreigt voor vaccinaties: 'Iedereen wijst naar elkaar'
Het dreigt wederom een rampweek voor het Nederlandse vaccinatieprogramma te worden. Vanuit het Europese geneesmiddelenagentschap EMA klinken sombere geluiden over de inzet van AstraZeneca. Intussen liggen er nog zo'n 800.000 vaccins in Oss te wachten op vervoer, moest het prikdoel afgelopen week opnieuw worden bijgesteld en wijzen organisaties vooral naar elkaar.
Inmiddels zijn er ruim 2,8 miljoen prikken in ons land toegediend. Begin maart stelde demissionair coronaminister Hugo de Jonge nog dat we de drie miljoen op de drempel van maart/april zouden halen.
Dat is dus niet gelukt, mede door de pauze van een week met AstraZeneca half maart en de huidige stop met dat vaccin voor 60-minners (en 60-plussers bij organisaties als de GGD en ggz-aanbieders).
Verwachtingen bijgesteld
Afgelopen week moest De Jonge de verwachtingen wederom naar beneden bijstellen: in plaats van de meer dan 500.000 prikken vermeldde het coronadashboard plots dat er nog maar 433.000 vaccinaties gezet zouden worden. Dat getal werd zowaar gehaald, met ruim 440.000.
Evengoed liggen er echter nog altijd zo'n 800.000 kostbare vaccindoses in het opslagcentrum van Movianto in Oss te wachten op vervoer naar de GGD, huisarts of zorginstelling, zo meldde 'key accountmanager' Mark Kleijn dinsdag. Terwijl de GGD's intussen een ruime overcapaciteit qua personeel hebben en soms 'duimen draaien'.
100x ditquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk het doel niet
Dit is niet om uiteindelijk grootschalig uit te gaan rollen denk ik. En zo wel, dan is dat uitsluiting van groepen, én hartstikke duur, én komt het te laat.
Doorvaccineren, hoppa. Alle effort daarheen.
Ja, maar tijdens die wandelingen zijn tientallen mensen ondergehoest, is de r met minimaal 0,75 gestegen en zijn ontelbare klappen in het gezicht van de zorg gegeven. Levensgevaarlijk dus!quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:01 schreef spoilert het volgende:
[..]
Waarom testen voor een wandeltocht? Er zijn elk weekend met mooi weer ongeorganiseerde wandeltochten in de natuurgebieden.
quote:Na Tijdelijke wet testbewijzen covid-19 misschien meer evenementen
Lukken de pilots in april 2021? Dan zijn er vanaf 1 mei 2021 meer evenementen met testbewijzen. De overheid werkt aan de ‘Tijdelijke wet testbewijzen covid-19’. Deze wet moet ingaan op 1 mei 2021. De overheid wil met de pilots uitzoeken of deze wet uitvoerbaar is.
Als de pilots lukken kunnen andere evenementen en activiteiten in de cultuur-, sport en recreatiesector misschien ook eerder open. Dat hangt ook af van:
het aantal besmettingen met corona;
beschikbare testcapaciteit;
uitvoerbaarheid in de betreffende sector.
https://www.rijksoverheid(...)lot-toegangsbewijzen
Fijn voor de mei vakantie.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je het breed gaat uitrollen komen er inderdaad wel een aantal vragen op tafel.
Nee, nee en nee.quote:
Realistische en schaalbare doelen met die logisch passen in de tijdlijn rondom het uit de crisis komen en de maatschappij open krijgen?quote:
Iedereen kijkt nu naar rechts (jeuj! We mogen weer naar grotere evenementen) terwijl iedereen naar links (de vaccinatie operatie) zou moeten kijkenquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, maar tijdens die wandelingen zijn tientallen mensen ondergehoest, is de r met minimaal 0,75 gestegen en zijn ontelbare klappen in het gezicht van de zorg gegeven. Levensgevaarlijk dus!
Maar we mogen wel wandelen! (na een negatieve test)quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:12 schreef deedeetee het volgende:
intussen
[..]
Dit artikel is exclusief voor jou als abonnee van De Limburger te lezen
Nieuwe rampweek dreigt voor vaccinaties: 'Iedereen wijst naar elkaar'
Vandaag om 13:03 door Martijn Schoolenberg
Nieuwe rampweek dreigt voor vaccinaties: 'Iedereen wijst naar elkaar'
Er liggen nog altijd zo'n 800.000 kostbare vaccindoses in het opslagcentrum van Movianto in Oss te wachten op vervoer naar de GGD, huisarts of zorginstelling.
Afbeelding: Rob Engelaar
Delen
Tweet
Het dreigt wederom een rampweek voor het Nederlandse vaccinatieprogramma te worden. Vanuit het Europese geneesmiddelenagentschap EMA klinken sombere geluiden over de inzet van AstraZeneca. Intussen liggen er nog zo'n 800.000 vaccins in Oss te wachten op vervoer, moest het prikdoel afgelopen week opnieuw worden bijgesteld en wijzen organisaties vooral naar elkaar.
Inmiddels zijn er ruim 2,8 miljoen prikken in ons land toegediend. Begin maart stelde demissionair coronaminister Hugo de Jonge nog dat we de drie miljoen op de drempel van maart/april zouden halen.
Dat is dus niet gelukt, mede door de pauze van een week met AstraZeneca half maart en de huidige stop met dat vaccin voor 60-minners (en 60-plussers bij organisaties als de GGD en ggz-aanbieders).
Verwachtingen bijgesteld
Afgelopen week moest De Jonge de verwachtingen wederom naar beneden bijstellen: in plaats van de meer dan 500.000 prikken vermeldde het coronadashboard plots dat er nog maar 433.000 vaccinaties gezet zouden worden. Dat getal werd zowaar gehaald, met ruim 440.000.
Evengoed liggen er echter nog altijd zo'n 800.000 kostbare vaccindoses in het opslagcentrum van Movianto in Oss te wachten op vervoer naar de GGD, huisarts of zorginstelling, zo meldde 'key accountmanager' Mark Kleijn dinsdag. Terwijl de GGD's intussen een ruime overcapaciteit qua personeel hebben en soms 'duimen draaien'.
'Tijdelijk'quote:
Had ik in het vorige topic al gepost.quote:
quote:In een epidemiologische situatie waarin het risico op verspreiding zeer ernstig is, kunnen
testbewijzen tijdelijk worden benut bij het gefaseerd afschalen van maatregelen ter bestrijding van
de epidemie. In een gunstiger epidemiologische situatie zouden testbewijzen bij een opkomende
verspreiding van het coronavirus ingezet kunnen worden bij het gefaseerd opschalen van
maatregelen ter bestrijding van de epidemie. Afhankelijk van het risiconiveau op verspreiding van
het coronavirus geeft de "Routekaart coronamaatregelen" een overzicht van de maatregelen voor
het verrichten van activiteiten of de toegang tot voorzieningen. De routekaart is daarmee een
belangrijke richtsnoer voor de inzet van testbewijzen. Het testbewijs zal alleen worden verplicht
om, afhankelijk van de epidemiologische situatie, maatregelen te versoepelen en sneller los te laten (bij het afschalen) of maatregelen minder ingrijpend laten zijn en later in te voeren (bij het
opschalen).
Ja hoor, maar je bent het er niet mee eens. Dat is echt wat anders.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Realistische en schaalbare doelen met die logisch passen in de tijdlijn rondom het uit de crisis komen en de maatschappij open krijgen?
Ik heb ze nog niet gevonden en vind het oprecht ongelooflijke verspilling en mooi bedachte politieke zoethoudertjes
quote:Slechts 0,1 procent van de coronabesmettingen valt te herleiden naar contacten in de buitenlucht. Dat concludeert de Ierse gezondheidsdienst HPSC, die volgens The Irish Times ruim 232.000 coronagevallen onder de loep nam.
De onderzoekers konden bij slechts 262 besmettingen in Ierland vaststellen dat die buiten hadden plaatsgevonden. De HPSC noemt het voorbeeld van twee gezinnen die buiten aan het klussen waren. Dat leidde tot 7 besmettingen. Onderzoekers konden ook besmettingen herleiden naar bouwplaatsen en sportactiviteiten.
Daar moet je wel voor oppassen ja, dit moet geen avondklok worden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:15 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
'Tijdelijk'
![]()
'Tijdelijk' is een relatief begrip als het uit de mond van de overheid komt, weet ik sinds een goed jaar.
Als het vaccineren gewoon normaal zou verlopen hadden we gewoon in navolging van Israël en de UK de kroegen kunnen openen in meiquote:
En je weet al bijna waar het naar toegaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar moet je wel voor oppassen ja, dit moet geen avondklok worden.
Misschien gaan ze dat hier ook wel doen, met toegang na een negatieve test.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als het vaccineren gewoon normaal zou verlopen hadden we gewoon in navolging van Israël en de UK de kroegen kunnen openen in mei
Maar ondertussen wordt ons de worst van activiteiten na een test voorgehouden om maar af te leiden van het vaccinatie debaclequote:Op dinsdag 6 april 2021 20:17 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Als het vaccineren gewoon normaal zou verlopen hadden we gewoon in navolging van Israël en de UK de kroegen kunnen openen in mei
Over een week is er een fieldlab event in zes cafés in Utrechtquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:18 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien gaan ze dat hier ook wel doen, met toegang na een negatieve test.
Waarom als de vaccins in de vriezer liggenquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:18 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien gaan ze dat hier ook wel doen, met toegang na een negatieve test.
Ik ook, maar voor de test evenementen wordt nergens gesproken over toegang met een vaccinatie, dus als nog een negatieve test nodigquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:20 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom als de vaccins in de vriezer liggen
Ik laat me vanavond nog inenten met astrazenica als het zou kunnen
quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:03 schreef VacaLoca het volgende:
Nee hoor, jij vindt van wel, ik vind van niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja hoor, maar je bent het er niet mee eens. Dat is echt wat anders.
Vooral dit ja. De reden waarom men, dik een jaar in de pandemie, nog altijd niet verder komt dan lockdown op lockdown, avondklokken, gesloten grenzen, verplichte testen enz. is omdat er een gigantische clusterfuck van de vaccinatieinkoop en -strategie is gemaakt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
100x dit
Het is niet meer dan een rookgordijn om de incompetentie van het trage vaccineren te maskeren.
Het vaccineren is overigens volgens de huidige "snelheid" alweer stilletjes bijna 2 maanden opgeschoven.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor, jij vindt van wel, ik vind van niet.
Ik kan het niet rijmen met concrete uitkomsten die daadwerkelijk nuttig zijn om de maatschappij sneller te openen.
Of je moet het vaccineren nog meer vertragen dat het dusdanig veel vertraging gaat opleveren dat dit dan ineens wél de game changer gaat zijn maar dat zou helemaal een idiote situatie zijn.
Ik heb een andere vraag: waarom is het geschatte aantal prikken deze week tussen maandag en dinsdag ineens met ruim 120K omlaag bijgesteld?quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, er zijn gewoon duidelijke doelen. Staan hier beschreven en in de toelichting op de tijdelijke testbewijzen wet nog meer. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is gewoon duidelijk.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor, jij vindt van wel, ik vind van niet.
Ik kan het niet rijmen met concrete uitkomsten die daadwerkelijk nuttig zijn om de maatschappij sneller te openen.
Of je moet het vaccineren nog meer vertragen dat het dusdanig veel vertraging gaat opleveren dat dit dan ineens wél de game changer gaat zijn maar dat zou helemaal een idiote situatie zijn.
Komt omdat die registratie en koppeling met een app er (nog) niet isquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:21 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik ook, maar voor de test evenementen wordt nergens gesproken over toegang met een vaccinatie, dus als nog een negatieve test nodig
Ze waren pasen vergeten gok ik zo.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb een andere vraag: waarom is het geschatte aantal prikken deze week tussen maandag en dinsdag ineens met ruim 120K omlaag bijgesteld?
Omdat wij Hugo de Jonge hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb een andere vraag: waarom is het geschatte aantal prikken deze week tussen maandag en dinsdag ineens met ruim 120K omlaag bijgesteld?
Wat een kutzomer gaat dit worden dan ja. Dan kun je ervoor kiezen om 3x per week naar de teststraat te rijden om waar dan ook naartoe te kunnen, in de hoop dat je er terecht kunt. Of, je kunt ervoor kiezen thuis te blijven zitten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En je weet al bijna waar het naar toegaat natuurlijk.
Een slechtere zomer als vorig jaar mogelijk was.
Kut Hugo de Jongequote:
de LImburgerquote:De communicatie vanuit het EMA rondom de mogelijke bijwerkingen van AstraZeneca wordt er bovendien ook niet duidelijker op. Waar de organisatie afgelopen week nog nadrukkelijk stelde dat leeftijd geen risicofactor is bij de combinatie van ernstige trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes die na vaccinatie zou kunnen ontstaan, meldde Marco Cavaleri, hoofd vaccinatiestrategie van het EMA, dinsdag aan Italiaanse media iets anders. Volgens hem komt de zeldzame combinatie van klachten ’onder jonge gevaccineerden vaker voor dan we zouden verwachten’.
En waar de organisatie tot dusverre stelde dat er geen aanwijzing is voor een verband tussen het vaccin en ernstige trombose, is dat uitgangspunt volgens hem nu gewijzigd. Al is het volgens Cavaleri nog niet duidelijk of het aan het vaccin van AstraZeneca zelf ligt, of aan het soort vaccin (vectorvaccin, eenzelfde soort als dat van Janssen). Tegelijkertijd voegde hij er direct aan toe dat de voordelen van het vaccin nog altijd groter zijn dan de risico’s
Heb je die bij ook maar één van de corona maatregels gezien dan?quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Wordt ergens ook nog een proportionaliteitstoetsing gedaan ofzo?
Bron aubquote:Op dinsdag 6 april 2021 20:26 schreef deedeetee het volgende:
Er liggen nog 800.000 vaccins in de vriezer.....
[..]
Zoveel dat ik nu standaard 2 kratjes bier en 2 sixpacks op voorraad heb.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb je die bij ook maar één van de corona maatregels gezien dan?
Hoeveel minder bezette IC-bedden zou het verbod op alcoholverkoop na 20u al opgeleverd hebben?
No shitquote:
Ergens in de periode tussen begin juni en einde augustus zou ik m'n eerste prik mogen verwachten. (in Duitsland) Daarvoor moeten dan wel iedere week 3,7 miljoen mensen gevaccineerd worden en mag de vaccinatiebereidheid niet hoger dan 66% worden. Momenteel haalt men nog niet eens de helft van die 3,6 miljoen...quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het vaccineren is overigens volgens de huidige "snelheid" alweer stilletjes bijna 2 maanden opgeschoven.
Waar ik eerder vanaf begin mei een uitnodiging kon verwachten is dit nu medio juni geworden.
Ja dat heb ik gelezen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, er zijn gewoon duidelijke doelen. Staan hier beschreven en in de toelichting op de tijdelijke testbewijzen wet nog meer. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, het is gewoon duidelijk.
Mooie doelstelling wel!quote:Bezoekers van evenementen en attracties laten bij de ingang een bewijs zien van een negatieve coronatest. Zo kunnen coronatests helpen om de samenleving en de economie weer te openen.
Behalve de ICT en app testen en de commerciële teststraten testen zijn dit geen van allen subdoelen die bijdragen aan het eerder openen van de maatschappij, en ook die ICT/app doelen vind ik twijfelachtige doelen.quote:Doel pilots testen voor toegang
Het doel van de pilots is om sectoren eerder te openen dan zonder testen mogelijk is. De overheid onderzoekt samen met de cultuur-, sport- en recreatiesector:
of bezoekers vertrouwen hebben dat het veilig genoeg is en dus daadwerkelijk het evenement of de activiteit willen bezoeken;
wat de ervaring is voor bezoekers om vooraf een test te doen om toegang te krijgen;
wat de ervaring is voor organisaties om te controleren op een geldig negatief testbewijs aan de poort;
of de ondersteunende ICT en apps goed werken; en
of de speciaal hiervoor gebouwde teststraten goed functioneren.
De pilots richten zich niet op het veiliger maken van de sectoren. Daarover hebben de sectoren al afspraken gemaakt in zogenaamde corona-protocollen voor een veilig omgang op de werkvloer.
quote:"We willen de toegangstesten goed uitproberen voor we er echt mee aan de slag gaan in mei", vertelt minister De Jonge van Volksgezondheid. "Dan gaat het in het echt van start. In april zijn het nog pilots."
Weet je nog hoe blij Von der Leyen in december zat te kakelen over de Europese vaccinatiecampagne?quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ergens in de periode tussen begin juni en einde augustus zou ik m'n eerste prik mogen verwachten. (in Duitsland) Daarvoor moeten dan wel iedere week 3,7 miljoen mensen gevaccineerd worden en mag de vaccinatiebereidheid niet hoger dan 66% worden. Momenteel haalt men nog niet eens de helft van die 3,6 miljoen...
Je bent niet goed in je hoofd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:29 schreef Za het volgende:
[..]
We zitten in een permanente covid situatie, daar kun je kwaad om worden, maar het is niet anders. Het is een interessante discussie imo.
De UK waar de helft gevaccineerd is, zo'n beetje iedereen van 70 en ouder, start deze week met 2 keer per week gratis thuistests voor iedereen. Dat is niet voor niets.
We moeten leren leven met deze permanente situatie, thread na thread over de vaccins is interessant, maar niet wanneer daarbij uit het oog wordt verloren dat daarmee het oude normaal niet weer terugkeert, tenminste niet in Nederland.
Ik vraag me af, hoe zit het met de aanvraag bij de ema van sputnik 5 vaccin? Of sinovac of bharat vaccin? Dit zijn werkende vaccins en worden in hele grote aantallen geproduceerd....quote:Op dinsdag 6 april 2021 20:36 schreef Ronald het volgende:
Hoe zit het met de andere vaccins die rond april in grote getalen zouden komen, dus niet AstraZeneca. Waarom prikken we daar niet meer van? Het blijft eindeloos doormodderen.
Maar hoera, we mogen naar een proefevenement, fantastisch, wat een uitzicht!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |