quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Tegenwoordig schijnt het een vreemde gedachtekronkel te zijn wanneer je verwacht dat als we van een normale situatie A zonder extra regels naar situatie B met extra regels gaan, en dan weer terug naar situatie A, dat je dan weer de normale regels terugkrijgt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zodra de boel weer (meer) open gaat, gaan die regeltjes in supermarkten er snel af, hoor. Zelfde als met karren ontsmetten etc, op een gegeven moment doen mensen het gewoon niet meer.
Echt bizar inderdaad, en je bent ook zeker niet de eerste die dit zegt. De GGD stuurt voor 50.000 prikken 52.000 uitnodigingen en als er 40.000 op komen dagen blijft de rest liggen. Volkomen inefficient systeem, en schijnbaar kunnen ze het nog steeds niet verhelpen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:00 schreef Manusje_v_a het volgende:
Ik werk op een GGD vaccinatielocatie en het is gekmakend frustrerend. Ik heb elke dag meer dan voldoende personeel, we zouden duizenden prikken per dag aan kunnen, maar in de praktijk komen we nooit boven de 900 uit. Na de eerste stop met AZ was het duidelijk dat het (deels) lag aan het feit dat zorgmedewerkers geen AZ meer wilden. Maar buiten dat zou de overheid veel sneller en meer doelgroepen moeten laten prikken. Ik heb gisteren mensen uit geboortejaar 1950 weg moeten sturen omdat ze 'nog niet aan de beurt zijn', terwijl we genoeg ruimte hadden voor die mensen. Tenenkrommend!
Ziekenhuis ondersteuning hebben we echt niet nodig, wat we wel nodig hebben: meer vaccins vanuit het RIVM en meer mensen die we van de overheid mogen prikken. Laat mensen gewoon digitaal een afspraak inplannen, of ze nu uit 1940 of 1950 komen, en kom door met die vaccins. Personeel zat op de locaties om het logistiek aan te kunnen.
Geeft maar weer mooi aan dat wat bonus vaccins ons niet opeens gaat redden. Het is gewoon een zooitje. Zo'n reservelijst zoals ze nu in Belgie gaan gebruiken zouden ze hier ook gewoon in moeten voeren. Zoveel mensen die echt staan te springen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:00 schreef Manusje_v_a het volgende:
Ik werk op een GGD vaccinatielocatie en het is gekmakend frustrerend. Ik heb elke dag meer dan voldoende personeel, we zouden duizenden prikken per dag aan kunnen, maar in de praktijk komen we nooit boven de 900 uit. Na de eerste stop met AZ was het duidelijk dat het (deels) lag aan het feit dat zorgmedewerkers geen AZ meer wilden. Maar buiten dat zou de overheid veel sneller en meer doelgroepen moeten laten prikken. Ik heb gisteren mensen uit geboortejaar 1950 weg moeten sturen omdat ze 'nog niet aan de beurt zijn', terwijl we genoeg ruimte hadden voor die mensen. Tenenkrommend!
Ziekenhuis ondersteuning hebben we echt niet nodig, wat we wel nodig hebben: meer vaccins vanuit het RIVM en meer mensen die we van de overheid mogen prikken. Laat mensen gewoon digitaal een afspraak inplannen, of ze nu uit 1940 of 1950 komen, en kom door met die vaccins. Personeel zat op de locaties om het logistiek aan te kunnen.
GGD medewerker: functie eldersquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:00 schreef Manusje_v_a het volgende:
Stukje zorgvuldige chaos.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:04 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Er dreigt chaos...
IC loopt altijd achter. Volgende week daling zou in lijn zijn met de prognose van het RIVM dat de piek half april bereikt wordt.quote:
Indirect kun je zo beloond worden als je naar een illegaal brandhaardfeestje bent geweest en het daar hebt opgelopen. Mooi hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Rare aanpak in Denemarken. Daar mag je nu bepaalde zaken (bijvoorbeeld kapper) als je kunt aantonen dat je of gevaccineerd bent of corona hebt gehad. Dat is dan aantoonbaar met een pas.
Als dat laatste ook geldt voor vrijheden (wel belangrijkere dan de kapper), zou ik me best moedwillig door iemand laten besmetten eigenlijk...
Vaccineren is de oplossing, maar het gaat nog lang duren voordat iedereen gevaccineerd is, en de meeste mutaties onderdrukt zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:06 schreef _serial_ het volgende:
Onrust onder Britten: tot in verre toekomst strenge coronamaatregelen ondanks positieve cijfers
Ook in UK worden de doelpalen verzet.
Als vaccineren niet de oplossing is om te stoppen met maatregelen, wat dan wel?
Ik zou me meteen aanmelden. Ze hoeven maar te bellen, ik kom.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Geeft maar weer mooi aan dat wat bonus vaccins ons niet opeens gaat redden. Het is gewoon een zooitje. Zo'n reservelijst zoals ze nu in Belgie gaan gebruiken zouden ze hier ook gewoon in moeten voeren. Zoveel mensen die echt staan te springen.
En dat verschuiven van de doelpalen zal gewoon rustig doorgaan. Angst voor nieuwe mutaties gaat volgend jaar niet opeens weg.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:06 schreef _serial_ het volgende:
Onrust onder Britten: tot in verre toekomst strenge coronamaatregelen ondanks positieve cijfers
Dat is zowiezo handig om te doenquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Rare aanpak in Denemarken. Daar mag je nu bepaalde zaken (bijvoorbeeld kapper) als je kunt aantonen dat je of gevaccineerd bent of corona hebt gehad. Dat is dan aantoonbaar met een pas.
Als dat laatste ook geldt voor vrijheden (wel belangrijkere dan de kapper), zou ik me best moedwillig door iemand laten besmetten eigenlijk...
Precies. Dat het niet gelijk werkt om alles op te lossen, wil niet zeggen dat het uiteindelijk niet de oplossing is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Vaccineren is de oplossing, maar het gaat nog lang duren voordat iedereen gevaccineerd is, en de meeste mutaties onderdrukt zijn.
Sensatiekrant.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:04 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Er dreigt chaos...
Denk wel dat mensen dat ook een beetje zelf in de hand hebben. Op een gegeven moment is het klaar. Straks zal toch niet iedereen als gedweeë schaapjes alle adviezen blijven volgen, wel?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat verschuiven van de doelpalen zal gewoon rustig doorgaan. Angst voor nieuwe mutaties gaat volgend jaar niet opeens weg.
En om dan te bedenken dat het allemaal begon met ''we doen het voor de zorg''....
Niet iedereen hoeft gevaccineerd te worden (alleen risicogroepen) en mutaties zijn geen probleem. Dus het is rampzalig om maatregelen dan nog langer voort te zetten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Vaccineren is de oplossing, maar het gaat nog lang duren voordat iedereen gevaccineerd is, en de meeste mutaties onderdrukt zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zijn-nog-veel-vragenquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt hier dus ook gewoonquote:Het kabinet werkt aan het invoeren van een digitaal coronapaspoort om mensen meer vrijheden te geven. Dat bevestigt het ministerie van Volksgezondheid aan RTL Nieuws na berichtgeving van de NOS. Demissionair minister Hugo de Jonge zegt dat het kabinet bezig is met het 'technisch mogelijk maken' van zo'n paspoort. "Maar wat we absoluut niet willen, is een vaccinatieplicht."
Zo'n coronapaspoort biedt meer vrijheden voor gevaccineerden, mensen die zich hebben laten testen of mensen die onlangs corona hebben gehad en daardoor immuun zijn. Volgens de NOS zou zo'n paspoort voor de zomer technisch mogelijk moeten zijn. Maar het is daarmee nog niet zeker of het ook daadwerkelijk wordt ingevoerd.
Nou, nog even uitzoeken wat "onlangs" is dan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zijn-nog-veel-vragen
[..]
Komt hier dus ook gewoon
Hoezo zijn mutaties geen probleem?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft gevaccineerd te worden (alleen risicogroepen) en mutaties zijn geen probleem. Dus het is rampzalig om maatregelen dan nog langer voort te zetten.
Je ziet nu al dat er aardig wat ''verschuivingen'' (van de doelpalen) goed gepraat worden door veel mensen. Daarnaast is er de afgelopen maanden zo vaak geroepen dat we iets niet zouden accepteren. Elke keer viel dat reuze mee.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk wel dat mensen dat ook een beetje zelf in de hand hebben. Op een gegeven moment is het klaar. Straks zal toch niet iedereen als gedweeë schaapjes alle adviezen blijven volgen, wel?
Volgend jaar volgend jaar volgend jaar. Het is al sinds maart 2020 hetzelfde liedje.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:35 schreef Gunner het volgende:
Dit is wat de Daily Mail zegt, tabloid i know in een colom van dit artikel
[..]
Oh ok, nou gelukkig maar, zeg.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het geen probleem is om ons zorgen over te maken.
Haha, dat moeten ze dan maar doen als kritisch zijn een probleem is.quote:
Er zal een moment aanbreken waarbij zelfs worst case een overbelasting van de zorg niet meer denkbaar is. Dan kan alles in de kliko. De vraag is of de gemiddelde burger zich hier bewust van zal zijn zodra dat moment daar is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk wel dat mensen dat ook een beetje zelf in de hand hebben. Op een gegeven moment is het klaar. Straks zal toch niet iedereen als gedweeë schaapjes alle adviezen blijven volgen, wel?
Een testbewijs om naar de kapper te mogenquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zijn-nog-veel-vragen
[..]
Komt hier dus ook gewoon
Is er ook maar 1 mutatie geweest die niet vatbaar is voor het vaccin?quote:
Natuurlijk zijn mutaties wel een probleem, omdat ze de effectiviteit van de vaccins verkleinen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft gevaccineerd te worden (alleen risicogroepen) en mutaties zijn geen probleem. Dus het is rampzalig om maatregelen dan nog langer voort te zetten.
De vaccins werken tot nu toe allemaal prima op de mutaties. Het verschil is eigenlijk meer of je lichte symptomen krijgt of niet.quote:
Er is zelfs beloofd dat we weer open zouden kunnen als de ziekenhuizen het weer aan zouden kunnen. Nu hoor je dus steeds vaker dat het zelfs nog niet kan zodra iedereen gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgend jaar volgend jaar volgend jaar. Het is al sinds maart 2020 hetzelfde liedje.
Wat zeggen ze volgend jaar rond deze periode? Weer hetzelfde?
Oprotten. Vaccineren en daarna losgooien, dat is wat beloofd is.
Is dat zo? Volgens mij doet bv. AstraZeneca niet zoveel tegen de Zuid-Afrikaanse variant, of wel?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De vaccins werken tot nu toe allemaal prima op de mutaties. Het verschil is eigenlijk meer of je lichte symptomen krijgt of niet.
Nee hoor. Ook de gevreesde Zuid-Afrikaanse variant (niet mutatie, een variant is een combinatie van mutaties) wordt door de vaccins gewoon tegen gehouden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn mutaties wel een probleem, omdat ze de effectiviteit van de vaccins verkleinen.
Mutaties gebeuren constant. Heeft verder geen invloed op de strategie om weer terug naar normaal te gaan.quote:
Denk dat het een beetje en-en is. "Het volk" bestaat niet en kan dus ook niet "in opstand" komen. Dat was leuke retoriek in 1848 maar anno 2021 kun je dat niet meer verwachten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Uiteindelijk gaat een volk het ook niet meer accepteren''.
Mwah, weet niet of ik het daar mee eens ben. We hebben het afgelopen jaar (ook in veel andere Europese landen) toch aardig veel gewoon geaccepteerd. Er is op meerdere punten voorspelt dat we op een gegeven moment echt in opstand zouden komen en elke keer viel dat toch vies tegen. Meeste mensen zullen er gewoon in mee gaan. Dat is het afgelopen jaar wel duidelijk geworden imo.
[..]
Fijn!
[..]
En ik maar denken dat we de maatregelen (ook in andere landen, gezien dit over de UK gaat) enkel hadden om de zorg te ontzien. Zo is het echt heel lang gebracht. Ik snap de angst voor nieuwe mutaties, maar met die redenaties zit je voor altijd vast aan bepaalde maatregelen. Ik snap ook echt niet dat daar niet meer massale kritiek op is.
Ze gaan het in de UK vanaf deze zomer waarschijnlijk zo spelen: o u bent kroeg/restaurantbaas? En u wilt weer open zonder 1,5m en mondkapjes? Dat kan, maar dan moet u wel het vaccinpaspoort handhaven, anders valt u onder het nieuwe normaal van de anderhalvemetersamenleving.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:06 schreef _serial_ het volgende:
Het is eigenlijk bijna sadistisch dat men de überhaupt indruk weet te wekken dat maatregelen blijven ook wanneer die niet meer nodig zijn. Alsof je een kind zijn speelgoed teruggeeft zodra die zich bijv weer gedraagt of weet ik veel wat voor 'voorwaarde', en als dat moment daar is, dat je dat dan niet doet. Je speelt op een hele nare manier in op gevoel van mensen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgend jaar volgend jaar volgend jaar. Het is al sinds maart 2020 hetzelfde liedje.
Wat zeggen ze volgend jaar rond deze periode? Weer hetzelfde?
Oprotten. Vaccineren en daarna losgooien, dat is wat beloofd is.
Volgens mij weten ze dat nog niet. Je kunt misschien wel ziek worden, maar van wat ik las is het effect op ernstig ziek worden niet bekend.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij doet bv. AstraZeneca niet zoveel tegen de Zuid-Afrikaanse variant, of wel?
Vooral en alleen bij politici.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die angst zal niet zomaar verdwijnen.
Is een begin. Ik denk dat ze het meer hebben over die 1,5 meter, vaccinatie bewijzen en mondkapjes als maatregelen die ze nog langer willen gaan rekken; ook zodra iedereen gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ze zijn toch juist alles aan het open gooien in de UK? De pubs etc.
Werkt prima tegen de Zuid-Afrikaanse variant.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Volgens mij doet bv. AstraZeneca niet zoveel tegen de Zuid-Afrikaanse variant, of wel?
Die 1,5-metersamenleving bestaat straks alleen nog op papier, want zodra mensen hun spuit hebben gehad gaan ze zich er sowieso niet meer aan houden in het privé-leven.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk dat het een beetje en-en is. "Het volk" bestaat niet en kan dus ook niet "in opstand" komen. Dat was leuke retoriek in 1848 maar anno 2021 kun je dat niet meer verwachten.
Wat je afgelopen zomer wel zag was dat corona 'weg' leek te zijn en dat mensen het met alles niet meer zo nauw namen. Met z'n allen hossen in de kroeg, weer op vakantie naar allerlei landen, enz. Mensen groeien niet mee met de maatregelen zoals Ferd denkt, maar ze veren mee. Ze springen door een aantal hoepeltjes tot ze op een plek zijn waar ze weer normaal kunnen doen.
Het is als de uitdrukking: "If you build it, they will come". In het verlengde daarvan: als je het opent, dan komen mensen. Lekker weer en alleen het Vondelpark open? Dan gaan we allemaal naar het Vondelpark. Kroegen open? Dan gaan we naar de kroeg.
[..]
Ze gaan het in de UK vanaf deze zomer waarschijnlijk zo spelen: o u bent kroeg/restaurantbaas? En u wilt weer open zonder 1,5m en mondkapjes? Dat kan, maar dan moet u wel het vaccinpaspoort handhaven, anders valt u onder het nieuwe normaal van de anderhalvemetersamenleving.
Mutaties kunnen een probleem zijn, maar als dat de reden is om afschaffing van 'de basismaatregelen' uit te stellen, dan worden die dus nooit van je leven meer afgeschaft.
Ja, dus zo'n paniekbericht van een roddelkrant moet je niet serieus nemen. Tenzij je graag boos wil worden.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ze zijn toch juist alles aan het open gooien in de UK? De pubs etc.
Snap ik. Maar dat betekent dus al gauw dat mensen het ook gewoon rustig gaan accepteren als er beperkingen gaan blijven op bepaalde gebieden. Juist omdat die opstand inderdaad toch niet komt. Mensen maken gebruik van de kroeg zodra dat kan, maar als het niet kan volgen er ook niet echt serieuze protesten.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Denk dat het een beetje en-en is. "Het volk" bestaat niet en kan dus ook niet "in opstand" komen. Dat was leuke retoriek in 1848 maar anno 2021 kun je dat niet meer verwachten.
Wat je afgelopen zomer wel zag was dat corona 'weg' leek te zijn en dat mensen het met alles niet meer zo nauw namen. Met z'n allen hossen in de kroeg, weer op vakantie naar allerlei landen, enz. Mensen groeien niet mee met de maatregelen zoals Ferd denkt, maar ze veren mee. Ze springen door een aantal hoepeltjes tot ze op een plek zijn waar ze weer normaal kunnen doen.
Het is als de uitdrukking: "If you build it, they will come". In het verlengde daarvan: als je het opent, dan komen mensen. Lekker weer en alleen het Vondelpark open? Dan gaan we allemaal naar het Vondelpark. Kroegen open? Dan gaan we naar de kroeg.
[..]
Ze gaan het in de UK vanaf deze zomer waarschijnlijk zo spelen: o u bent kroeg/restaurantbaas? En u wilt weer open zonder 1,5m en mondkapjes? Dat kan, maar dan moet u wel het vaccinpaspoort handhaven, anders valt u onder het nieuwe normaal van de anderhalvemetersamenleving.
Mutaties kunnen een probleem zijn, maar als dat de reden is om afschaffing van 'de basismaatregelen' uit te stellen, dan worden die dus nooit van je leven meer afgeschaft.
Hier is een sensatiekrant alleen een sensatiekrant als het goed uitkomt.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:22 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, dus zo'n paniekbericht van een roddelkrant moet je niet serieus nemen. Tenzij je graag boos wil worden.
Wat dus echt totaal niet nodig is en alleen maar verdere schade toebrengt aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is een begin. Ik denk dat ze het meer hebben over die 1,5 meter, vaccinatie bewijzen en mondkapjes als maatregelen die ze nog langer willen gaan rekken; ook zodra iedereen gevaccineerd is.
Omdat de gemiddelde mens - gelukkig - wat redelijker naar de situatie kijkt dan hier de algemene opvatting is.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Snap ik. Maar dat betekent dus al gauw dat mensen het ook gewoon rustig gaan accepteren als er beperkingen gaan blijven op bepaalde gebieden. Juist omdat die opstand inderdaad toch niet komt. Mensen maken gebruik van de kroeg zodra dat kan, maar als het niet kan volgen er ook niet echt serieuze protesten.
Dat is ook de redenen dat je zo snel mogelijk moet vaccineren.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn mutaties wel een probleem, omdat ze de effectiviteit van de vaccins verkleinen.
Blijkbaar bekeuren ze dan zelden om 3-4 uur in de nacht. Overtreed hem nagenoeg ieder weekend, keer of 3-4 politie tegengekomen en die stopten nooit.quote:
SAGE is een beetje zoals het RIVM/OMT hier, roepen allerlei dingen op basis van worst-case scenario's. Tot er vanuit de politiek een ander verhaal nodig is, dan is de nieuwe prognose dat de 3e golf toch ineens een stuk korter en minder heftig zal zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:22 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, dus zo'n paniekbericht van een roddelkrant moet je niet serieus nemen. Tenzij je graag boos wil worden.
750 mensen op de ic is - zeker na een jaar - ook een vrij abstract begrip geworden voor veel mensen. Zoals Stalin al zei: 1 dode is een tragedie, een miljoen doden is een statistiek. Mensen nemen het vooral serieus als hun persoonlijke levenssfeer erdoor geraakt wordt. En dat is in feite ook wel goed, want je hebt geen leven als je elke dag zou moeten treuren om die gemiddeld 400 mensen die er in Nederland ergens aan doodgaan.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
SAGE is een beetje zoals het RIVM/OMT hier, roepen allerlei dingen op basis van worst-case scenario's. Tot er vanuit de politiek een ander verhaal nodig is, dan is de nieuwe prognose dat de 3e golf toch ineens een stuk korter en minder heftig zal zijn.
Als Van Dissel hier nu zou zeggen: "We kunnen in 2022 misschien weer terug naar normaal" dan heeft dat net zoveel voorspellende waarde als wat deze Britse instantie zegt. Het feit dat ze het nu zeggen, betekent niet dat het ook zo zal gaan.
Als mens ben je er uiteindelijk altijd zelf bij. Dat zal niet gaan in de vorm van een grandioze opstand maar gewoon in het met de mond belijden van het belang van maatregelen en er dan schijt aan hebben als niemand kijkt. Er zijn mensen die dat nu al doen terwijl er 750 mensen op de ic liggen, laat staan als dat er straks 7 zijn.
Denk dat op termijn zeker gaat meespelen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
SAGE is een beetje zoals het RIVM/OMT hier, roepen allerlei dingen op basis van worst-case scenario's. Tot er vanuit de politiek een ander verhaal nodig is, dan is de nieuwe prognose dat de 3e golf toch ineens een stuk korter en minder heftig zal zijn.
Als Van Dissel hier nu zou zeggen: "We kunnen in 2022 misschien weer terug naar normaal" dan heeft dat net zoveel voorspellende waarde als wat deze Britse instantie zegt. Het feit dat ze het nu zeggen, betekent niet dat het ook zo zal gaan.
Als mens ben je er uiteindelijk altijd zelf bij. Dat zal niet gaan in de vorm van een grandioze opstand maar gewoon in het met de mond belijden van het belang van maatregelen en er dan schijt aan hebben als niemand kijkt. Er zijn mensen die dat nu al doen terwijl er 750 mensen op de ic liggen, laat staan als dat er straks 7 zijn.
Mijn schoonzussen waren altijd nogal van het 'kusjes in de ruimte' geknuffel. Denk dat ik dat voorlopig toch niet wil, misschien wel helemaal niet meer.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die 1,5-metersamenleving bestaat straks alleen nog op papier, want zodra mensen hun spuit hebben gehad gaan ze zich er sowieso niet meer aan houden in het privé-leven.
Maar hoe vaak is dat moment nou al voorspelt? Dat mensen er klaar mee zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Denk dat op termijn zeker gaat meespelen.
Als de ziekenhuizen leeg zijn, en de IC leeg is, dan komt er echt een moment dat het volk en bedrijfsleven zegt dikke vinger.
Precies wat ik ook dacht toen ik dat las.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:38 schreef Vasilevski het volgende:
Wat in het UK-verhaal nog opmerkelijker is, is het verhaal over buitenlandse vakanties. Dat er een stoplichtsysteem komt, maar dat je zelfs voor 'groene' landen een PCR-test (t.w.v. 120 pond) nodig zou hebben voor zowel vertrek als aankomst. Lekker is dat, als je gevaccineerd bent en netjes je vaccinpaspoort-app hebt gedownload. Heb je er nog niks aan.
Maar goed het grote terugkrabbelen begint alweer, ze mogen straks misschien een sneltest gebruiken. Wat natuurlijk financieel voordeliger is maar voor de rest hetzelfde probleem geeft. Dan kun je je net zo goed niet laten vaccineren, je moet je toch laten testen.
De president van NRW pleit sinds gisteren voor een "Brückenlockdown"; een lockdown tot dat er voldoende mensen gevaccineerd zijn. Uiteraard is aan dat "voldoende" geen hard aantal gekoppeld...quote:Op dinsdag 6 april 2021 12:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je ziet de doelpalen telkens verschuiven. Eerst was het zodra alle risico groepen gevaccineerd zouden zijn; toen werd het ergens in de zomer; toen de herfst en nu moeten we nog een jaar geduld hebben.
We moeten de marsmannetjes ook vaccineren hoor; je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De president van NRW pleit sinds gisteren voor een "Brückenlockdown"; een lockdown tot dat er voldoende mensen gevaccineerd zijn. Uiteraard is aan dat "voldoende" geen hard aantal gekoppeld...
Ze steken die tests maar lekker op een donkere plaats zodra ik gevaccineerd ben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:38 schreef Vasilevski het volgende:
Wat in het UK-verhaal nog opmerkelijker is, is het verhaal over buitenlandse vakanties. Dat er een stoplichtsysteem komt, maar dat je zelfs voor 'groene' landen een PCR-test (t.w.v. 120 pond) nodig zou hebben voor zowel vertrek als aankomst. Lekker is dat, als je gevaccineerd bent en netjes je vaccinpaspoort-app hebt gedownload. Heb je er nog niks aan.
Maar goed het grote terugkrabbelen begint alweer, ze mogen straks misschien een sneltest gebruiken. Wat natuurlijk financieel voordeliger is maar voor de rest hetzelfde probleem geeft. Dan kun je je net zo goed niet laten vaccineren, je moet je toch laten testen.
Van die mensen wordt verwacht dat ze zelf hun tweede vaccinatieafspraak afzeggen. Bron: een oom die enkele weken geleden corona had en inmiddels de uitnodiging voor de eerste prik heeft.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:03 schreef speknek het volgende:
[..]
(naast de verplegers die het niet willen zijn er nog meer redenen, mensen die binnen acht weken geleden covid gehad hebben bijvoorbeeld, er zijn nu 150.000 mensen met covid, dat telt aardig op, en om de eerdere spillage tegen te gaan zijn er heel veel mensen impromptu geprikt die in de buurt waren, maar die krijgen daarna ook weer een uitnodiging en komen dus niet opdagen)
Juist. Maar in juli hebben we 'pas' 60% van de bevolking, de vaccins zijn nog niet vrijgegeven voor kinderen, en de rest van de wereld is nog twee jaar lang niet gevaccineerd. Dus enig temperen van de verwachting is wel nodig. Desalniettemin zou alles bij 40% al wel langzaam open kunnen, en bij 70% helemaal.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:27 schreef _serial_ het volgende:
Dat is ook de redenen dat je zo snel mogelijk moet vaccineren.
Ik zat weer eens voor de lol vluchten te bekijken gisteren, is wel humor als je kijkt naar het supergoedkope segment voor Londen of Madrid (om maar even 2 steden te noemen waar het nog leuk is of binnenkort weer leuk gaat worden). Ik probeer het me voor te stellen:quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar hoe vaak is dat moment nou al voorspelt? Dat mensen er klaar mee zijn.
Ik moet het echt nog zien gebeuren hoor.
[..]
Precies wat ik ook dacht toen ik dat las.
Op de luchthaven van Gran Canaria is het toch een stukje goedkoperquote:Op dinsdag 6 april 2021 13:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik zat weer eens voor de lol vluchten te bekijken gisteren, is wel humor als je kijkt naar het supergoedkope segment voor Londen of Madrid (om maar even 2 steden te noemen waar het nog leuk is of binnenkort weer leuk gaat worden). Ik probeer het me voor te stellen:
Retourvlucht: 20 euro.
PCR-test 1: 140 euro.
PCR-test 2: 140 euro.
Voelt op de een of andere manier toch kutter dan wanneer je ook al >140 euro kwijt bent aan de vlucht zelf. Slaat nergens op, weet ik ook wel.
Ik zou zo graag op vakantie willen van de zomer dat ik dat er nog wel voor over zou hebben. Toch veel gespaard het afgelopen jaar. Maar het is wel zonde ja. En ook nogal onnodig, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik zat weer eens voor de lol vluchten te bekijken gisteren, is wel humor als je kijkt naar het supergoedkope segment voor Londen of Madrid (om maar even 2 steden te noemen waar het nog leuk is of binnenkort weer leuk gaat worden). Ik probeer het me voor te stellen:
Voelt op de een of andere manier toch kutter dan wanneer je ook al >140 euro kwijt bent aan de vlucht zelf. Slaat nergens op, weet ik ook wel.
Ja het ging meer om de eerste prik, die mag je niet nemen als je pasgeleden nog corona hebt gehad. Dus je wordt uitgenodigd in een brief en zou dan eigenlijk moeten bellen om af te zeggen, maar veel mensen doen dit niet.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van die mensen wordt verwacht dat ze zelf hun tweede vaccinatieafspraak afzeggen. Bron: een oom die enkele weken geleden corona had en inmiddels de uitnodiging voor de eerste prik heeft.
Waarom?quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:54 schreef raptorix het volgende:
Ik verwacht goede ziekenhuis cijfers vandaag
Meestal wel redelijk op dinsdag, en gister viel wat tegen, dus denk dat vandaaag compenseert, vooral de IC.quote:
Ik begin er niet eens meer aan voordat ik m'n prik(ken) heb gehad. Echt geen zin in dat gehannes met testen, zeker niet als het zoveel geld kost.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou zo graag op vakantie willen van de zomer dat ik dat er nog wel voor over zou hebben. Toch veel gespaard het afgelopen jaar. Maar het is wel zonde ja. En ook nogal onnodig, maar dat terzijde.
Zou me persoonlijk eerder druk maken om de capaciteit. Kan ik me laten testen op de datum die nodig is? Wanneer vele anderen dat ook willen waarschijnlijk.
En als je ook een test nodig hebt om NL weer in te mogen....waar fix je die? Ik zou niet eens weten waar ik me in NL moet laten testen (en dat ik dan een negatieve test mee krijg om te laten zien)
Stiekem hoop ik nog steeds op een zomer als die van vorig jaar.
Ah zo. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meestal wel redelijk op dinsdag, en gister viel wat tegen, dus denk dat vandaaag compenseert, vooral de IC.
Waar hoor jij dat niet alles weer open kan zelfs als iedereen gevaccineerd is? Ik heb dat nergens gelezen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is zelfs beloofd dat we weer open zouden kunnen als de ziekenhuizen het weer aan zouden kunnen. Nu hoor je dus steeds vaker dat het zelfs nog niet kan zodra iedereen gevaccineerd is.
Zo'n doodsangst voor nieuwe mutaties; we zijn helemaal panisch geworden met z'n allen imo en we zijn het doel een beetje kwijt geraakt. Ik snap echt wel dat ze wat voorzichtiger willen zijn in de toekomst, maar dat betekent niet dat je bepaalde maatregelen eindeloos moet gaan rekken uit voorbarige angst. Want dat is het. Die angst zal niet zomaar verdwijnen.
Kan ik me ook goed voorstellen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik begin er niet eens meer aan voordat ik m'n prik(ken) heb gehad. Echt geen zin in dat gehannes met testen, zeker niet als het zoveel geld kost.
Ik vind het jammer dat er continu zulke hysterische conclusies worden getrokken. Het zou fijn zijn als mensen zich tot de feiten zouden kunnen beperken, zonder het gevoel te hebben dat een vooraf ingenomen positie moet worden verdedigd.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:01 schreef Scrummie het volgende:
Vorig jaar rond deze tijd gingen we allemaal dood volgens de 'paniekzaaiers' in dit topic. Nu gaan we nooit meer terug naar 'normaal'.
In hoeverre zijn deze cijfers goed te noemen?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Ziekenhuisen 6 April 2021, bron LCPS
Nieuw: IC: 44 +4 Ziekenhuizen : 207 +117
Gister: IC: 58 Ziekenhuizen: 205
En daarmee bijna 2500 mensen in de ziekenhuizen momenteel..quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
Ziekenhuisen 6 April 2021, bron LCPS
Nieuw: IC: 44 +4 Ziekenhuizen : 207 +117
Gister: IC: 58 Ziekenhuizen: 205
quote:
Hier dus wel hequote:Op dinsdag 6 april 2021 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Blijkbaar bekeuren ze dan zelden om 3-4 uur in de nacht. Overtreed hem nagenoeg ieder weekend, keer of 3-4 politie tegengekomen en die stopten nooit.
Lijkt wel of ze ze bewust in het ziekenhuis vasthoudenquote:
Gemiddeld zou ik zeggen, de laatste dagen gingen Ziekenhuizen goed, IC's niet zo, nu is het beetje andersom.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
In hoeverre zijn deze cijfers goed te noemen?
Eens.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er continu zulke hysterische conclusies worden getrokken. Het zou fijn zijn als mensen zich tot de feiten zouden kunnen beperken, zonder het gevoel te hebben dat een vooraf ingenomen positie moet worden verdedigd.
Gewoon hier kijken, ik post meestal 40 seconden snellerquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yorick stop maar met je lollige titeltjes als je niet kunt spellen.
Ik moet nu op Tenerife ook nog een sneltest doen, terwijl mijn pcr test een dag daarvoor is... voor geen enkel land nodig behalve Nederland, we zijn echt het strengste van allemaal...quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:46 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt het dan weer over Ziekenhuisen.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon hier kijken, ik post meestal 40 seconden sneller
Nice, dat zijn in ieder geval al betere prijzen. Toen het sneeuwde in Nederland was ik op Tenerife, toen zat dit ook al in de pijplijn maar was het nog niet klaar. Toen wel de volle mep betaald, aangezien je bij terugkeer in Nederland toen ook nog zowel een pcr-test als een sneltest van 4 uur oud nodig had. Voor die tweede lekker rondgeraced met de taxi. Nou ja ik had (en heb) genoeg geld dus dan moet je dat er maar voor over hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op de luchthaven van Gran Canaria is het toch een stukje goedkoper
https://www.ned-ver-canar(...)-canaria-nu-mogelijk
Ah, ook weer die kant op gegaan? Hoe is het weer daar nu?quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:07 schreef popje het volgende:
[..]
Ik moet nu op Tenerife ook nog een sneltest doen, terwijl mijn pcr test een dag daarvoor is... voor geen enkel land nodig behalve Nederland, we zijn echt het strengste van allemaal...
Dat klinkt vriendelijkerquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt het dan weer over Ziekenhuisen.
Stond letterlijk in een artikel wat hier eerder vanochtend/vanmiddag langs kwam.quote:Op dinsdag 6 april 2021 13:57 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Waar hoor jij dat niet alles weer open kan zelfs als iedereen gevaccineerd is? Ik heb dat nergens gelezen.
Wat ik wel lees is dat het nog een tijd kan duren voordat iedereen gevaccineerd is. En dat we waarschijnlijk nooit helemaal van het virus afkomen. Maar dat is niet zorgwekkend.
Mijn verwachting. Wanneer iedereen een vaccin heeft gehad of besmet is geweest en de kwetsbare groep, net als voor het Influenza virus, jaarlijks een Corona prik kan ophalen, dan zal Corona in het rijtje met Noro en Influenza terechtkomen die ieder jaar opsteekt en waar zwaardere en lichtere varianten van rondgaan. Het zal best wat mensen ziek maken. De één krijgt een snotneus, de ander ook koorts en longklachten. En er zullen zelfs mensen in het ziekenhuis belanden, maar niet meer in die mate dat het de zorg kan overbelasten. En daarmee kunnen de verplichte maatregelen verdwijnen en zullen de aangeleerde gebruiken in stand blijven.
High roller gespot.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:08 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nice, dat zijn in ieder geval al betere prijzen. Toen het sneeuwde in Nederland was ik op Tenerife, toen zat dit ook al in de pijplijn maar was het nog niet klaar. Toen wel de volle mep betaald, aangezien je bij terugkeer in Nederland toen ook nog zowel een pcr-test als een sneltest van 4 uur oud nodig had. Voor die tweede lekker rondgeraced met de taxi. Nou ja ik had (en heb) genoeg geld dus dan moet je dat er maar voor over hebben.
[..]
Ah, ook weer die kant op gegaan? Hoe is het weer daar nu?
Nee hoor, dat zijn andere users.quote:Op dinsdag 6 april 2021 14:01 schreef Scrummie het volgende:
Vorig jaar rond deze tijd gingen we allemaal dood volgens de 'paniekzaaiers' in dit topic. Nu gaan we nooit meer terug naar 'normaal'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |